« zpět na výpis měsíce |

[Talk-cz] Dotaz k významu bicycle:yes

Vlákno 18.4. - 23.4.2014, počet zpráv: 20


18.4.2014 06:49:15 (#1)
gravatar

Pavel Cvrček

<jasnapaka at jasnapaka.com>
24
Ahoj, chtěl bych se zeptat na význam "bicycle:yes". Z popisu ve wiki<http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Bicycle#Bicycle_Restrictions>to chápu jako přebití výchozího stavu přístupu tj. standardně kola nejsou povolena, ale zde zrovna jo. Ptám se proto, že se často setkávám s tím, že je u cest pro pěší např. v lese uvedeno "bicycle:yes" (často spolu "foot:yes"), ale o značce týkající se cyklistiky ani památka. Zkrátka to dělá dojem, že si autor myslí, že je to sjízdné pro kola, tak to tak vyznačí. Je mé chápání tohoto značení správné? Pokud ano, mam takové označení mazat, pokud jsem si jist, že v daném místě žádné přebití přístupu není? Díky Pavel Cvrček http://www.jasnapaka.com/ ------------- další část --------------- HTML příloha byla odstraněna... URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20140418/54ce6fb2/attachment.html>

18.4.2014 08:07:53 (#2)
gravatar

Vojta

<vts.vts at gmail.com>
29
Ahoj, /bicycle=yes/ znamená jen, z(e je pr(ístup kolu*m povolen, ner(íká nic o sjízdnosti cesty, tam bych doporuc(il pouz(ít tag /mtb:scale/, nebo/a (spís( u /highway=track/) tag /smoothness/. Podle mého názoru je zbytec(né tag mazat, pokud je pr(ístup cyklistu*m opravdu povolen (coz( ve ve(ts(ine( pr(ípadu* nejspís( bude). Vojta Dne 18. 4. 2014 18:49, Pavel Cvrc(ek napsal(a): zobrazit citaci
> Ahoj, > > chte(l bych se zeptat na význam "bicycle:yes". Z popisu ve wiki > <http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Bicycle#Bicycle_Restrictions> to > chápu jako pr(ebití výchozího stavu pr(ístupu tj. standardne( kola > nejsou povolena, ale zde zrovna jo. Ptám se proto, z(e se c(asto > setkávám s tím, z(e je u cest pro pe(s(í napr(. v lese uvedeno > "bicycle:yes" (c(asto spolu "foot:yes"), ale o znac(ce týkající se > cyklistiky ani památka. Zkrátka to de(lá dojem, z(e si autor myslí, > z(e je to sjízdné pro kola, tak to tak vyznac(í. Je mé chápání tohoto > znac(ení správné? Pokud ano, mam takové oznac(ení mazat, pokud jsem si > jist, z(e v daném míste( z(ádné pr(ebití pr(ístupu není? > > Díky > > Pavel Cvrc(ek > http://www.jasnapaka.com/ > > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz na openstreetmap.org > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
------------- dal?í ?ást --------------- HTML p?íloha byla odstran?na... URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20140418/ae0ecc1b/attachment.html>

18.4.2014 08:15:08 (#3)
gravatar

Petr Holub

<hopet at ics.muni.cz>
290 4627
Ahoj, je pravda, že u highway=(path|track) je tohle poměrně redundantní a vychází to z toho, že řada presetů např. v JOSM je konstruována tak, že daný tag automaticky doplňuje (např. JOSM presety pro MTB). To nejspíš vychází z toho, že v různých zemích jsou různé defaulty (v některých zemích na kole do lesa nemůžeš mimo značené stezky), takže tam ty presety přidávají ten tag pro explicitní vyznačení nezávisle na místním zvyku. Jestli u nás mazat nebo ne - nemám na to vyhraněný názor, vidím pro i proti. Jinak je to bicycle=yes, nikoli bicycle:yes (to by byl tag bicycle:yes=*) Petr

18.4.2014 09:22:39 (#4)
gravatar

Pavel Cvrček

<jasnapaka at jasnapaka.com>
24
V takovém případě mi to ale nedává moc smysl. To bych mohl tento tag vyznačit ke každé lesní cestě, polňačce či klidně asfaltce. Jak by pak vypadala mapa na OpenCycleMap? Pavel Cvrček http://www.jasnapaka.com/ Dne 18. dubna 2014 20:07 Vojta <vts.vts na gmail.com> napsal(a): zobrazit citaci
> Ahoj, > *bicycle=yes* znamená jen, že je přístup kolům povolen, neříká nic o > sjízdnosti cesty, tam bych doporučil použít tag *mtb:scale*, nebo/a (spíš > u *highway=track*) tag *smoothness*. > Podle mého názoru je zbytečné tag mazat, pokud je přístup cyklistům > opravdu povolen (což ve většině případů nejspíš bude). > > Vojta > > > Dne 18. 4. 2014 18:49, Pavel Cvrček napsal(a): > > Ahoj, > > chtěl bych se zeptat na význam "bicycle:yes". Z popisu ve wiki<http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Bicycle#Bicycle_Restrictions>to chápu jako přebití výchozího stavu přístupu tj. standardně kola nejsou > povolena, ale zde zrovna jo. Ptám se proto, že se často setkávám s tím, že > je u cest pro pěší např. v lese uvedeno "bicycle:yes" (často spolu > "foot:yes"), ale o značce týkající se cyklistiky ani památka. Zkrátka to > dělá dojem, že si autor myslí, že je to sjízdné pro kola, tak to tak > vyznačí. Je mé chápání tohoto značení správné? Pokud ano, mam takové > označení mazat, pokud jsem si jist, že v daném místě žádné přebití přístupu > není? > > Díky > > Pavel Cvrček > http://www.jasnapaka.com/ > > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing listTalk-cz na openstreetmap.orghttps://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz > > > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz na openstreetmap.org > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz > >
------------- další část --------------- HTML příloha byla odstraněna... URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20140418/832b6b33/attachment.html>

19.4.2014 11:47:39 (#5)
gravatar

hanoj

<ehanoj at gmail.com>
718
Dne 18. dubna 2014 21:22 Pavel Cvrček <jasnapaka na jasnapaka.com> napsal(a): zobrazit citaci
> V takovém případě mi to ale nedává moc smysl. To bych mohl tento tag > vyznačit ke každé lesní cestě, polňačce či klidně asfaltce. Jak by pak > vypadala mapa na OpenCycleMap?
*** ja ten tag bicycle=yes z track i path zpravidla mažu protože zde nemá smysl a často je vložen díky presetům. Je to podobné jako maxspeed=90 a highway=primary, prostě CZ default. ha hanoj

20.4.2014 01:12:07 (#6)
gravatar

Pavel Machek

<pavel at ucw.cz>
1066 1226
On Sat 2014-04-19 11:47:39, hanoj wrote: zobrazit citaci
> Dne 18. dubna 2014 21:22 Pavel Cvrček <jasnapaka na jasnapaka.com> napsal(a): > > V takovém případě mi to ale nedává moc smysl. To bych mohl tento tag > > vyznačit ke každé lesní cestě, polňačce či klidně asfaltce. Jak by pak > > vypadala mapa na OpenCycleMap? > *** ja ten tag bicycle=yes z track i path zpravidla mažu protože zde > nemá smysl a často je vložen díky presetům. Je to podobné jako > maxspeed=90 a highway=primary, prostě CZ default.
A jak ma chudak mapovy software vedet, jaky defaulty jsou v ktery zemi? :-( maxspeed=90 znamena "neni tu omezeni rychlosti", je blbe ho mazat. Pavel -- (english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek (cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html

22.4.2014 09:01:12 (#7)
gravatar

jzvc

<jzvc at tpfree.net>
575
Dne 19.4.2014 11:47, hanoj napsal(a): zobrazit citaci
> Dne 18. dubna 2014 21:22 Pavel Cvrček <jasnapaka na jasnapaka.com> napsal(a): >> V takovém případě mi to ale nedává moc smysl. To bych mohl tento tag >> vyznačit ke každé lesní cestě, polňačce či klidně asfaltce. Jak by pak >> vypadala mapa na OpenCycleMap? > *** ja ten tag bicycle=yes z track i path zpravidla mažu protože zde > nemá smysl a často je vložen díky presetům. Je to podobné jako > maxspeed=90 a highway=primary, prostě CZ default.
Cus, chtel bych videt aspon jeden jedine soft, kterej ten "proste cz default" umi pouzit. Nemluve o tom, ze pri ceskem usporadani krajiny a zcela beznem rozkouskovani silnic vesnicema ... by to byla opravdu zajimava prace. Ve vsich totiz (taky cz default) plati 50tka ... a taky se to teoreticky da spocitat ... z nejaky ty hranice. Ale ze ktery nevi nikdo ani v tyhle konferenci. Jinak bicykle=yes chapu tak, ze je tam provoz kol explicitne povolen. zobrazit citaci
> > ha > hanoj > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz na openstreetmap.org > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz >

22.4.2014 09:56:30 (#8)
gravatar

Vojtěch Kalčík

<vojta at kalcik.cz>
8
zobrazit citaci
> Cus, > chtel bych videt aspon jeden jedine soft, kterej ten "proste cz > default" umi pouzit. Nemluve o tom, ze pri ceskem usporadani krajiny a > zcela beznem rozkouskovani silnic vesnicema ... by to byla opravdu > zajimava prace. Ve vsich totiz (taky cz default) plati 50tka ... a > taky se to teoreticky da spocitat ... z nejaky ty hranice. Ale ze > ktery nevi nikdo ani v tyhle konferenci. >
Na Androidu používám pro navigaci Be-on-road s OSM. A má informaci o maximální rychlosti v obci i mimo a to i v případě, že tam není zadáno maxspeed. Kdo myslí navigaci jen trochu vážně tak cz default musí použít... Vojtěch Kalčík

22.4.2014 10:16:31 (#9)
gravatar

Petr Holub

<hopet at ics.muni.cz>
290 4627
zobrazit citaci
> > chtel bych videt aspon jeden jedine soft, kterej ten "proste cz > > default" umi pouzit. Nemluve o tom, ze pri ceskem usporadani krajiny a > > zcela beznem rozkouskovani silnic vesnicema ... by to byla opravdu > > zajimava prace. Ve vsich totiz (taky cz default) plati 50tka ... a > > taky se to teoreticky da spocitat ... z nejaky ty hranice. Ale ze > > ktery nevi nikdo ani v tyhle konferenci. > > > Na Androidu používám pro navigaci Be-on-road s OSM. A má informaci o > maximální rychlosti v obci i mimo a to i v případě, že tam není zadáno > maxspeed. Kdo myslí navigaci jen trochu vážně tak cz default musí použít...
Gpsmid to taky umel pouzivat, akorat jeho vyvoj uz (asi) umrel. Petr

22.4.2014 10:22:11 (#10)
gravatar

Jakub Sýkora

<kubajz at kbx.cz>
618
Ahoj, to, ze to zadny sw neumi je podle me spatny argument. Taky bych chtel jednou v zivote videt prohlizec webovych stranek, ktery bude implementovat vsechny featury CSS 3 a 4 a ?HTML. To ze takovy sw neni preci neznamena, ze by se standard kvuli tomu mel orezat. To spocitani neni zase az tak slozity - specialiste na GIS databaze zde zcela jiste jsou schopni prezentovat jednoduchy dotaz nad databazi, ktery to priradi. Dale veskery sw pouziva mapu v nejake predpripravene forme a nikoliv primo z databaze OSM - a to je prave ten cas na dotaz nad databazi, ktery to priradi k jednotlivym prvkum. Samozrejme tam nemusi byt presny prekryv s tim, jaka oblast je vyznacena znackou zacatek/konec obce - bylo by to pouze priblizne. Ten default bych videl, ze by mel byt prirazen k relaci, ktera definuje stat. Tam bych pak videl instalaci properties dle zobrazit citaci Porad je IMO velky rozdil mezi speedlimit=CZ:rural a speedlimit=90 v semantice. K Dne 22.4.2014 09:01, jzvc napsal(a): zobrazit citaci
> Cus, > chtel bych videt aspon jeden jedine soft, kterej ten "proste cz > default" umi pouzit. Nemluve o tom, ze pri ceskem usporadani krajiny a > zcela beznem rozkouskovani silnic vesnicema ... by to byla opravdu > zajimava prace. Ve vsich totiz (taky cz default) plati 50tka ... a > taky se to teoreticky da spocitat ... z nejaky ty hranice. Ale ze > ktery nevi nikdo ani v tyhle konferenci. > > Jinak bicykle=yes chapu tak, ze je tam provoz kol explicitne povolen.

22.4.2014 11:16:13 (#11)
gravatar

Pavel Machek

<pavel at ucw.cz>
1066 1226
Ahoj! zobrazit citaci
> To spocitani neni zase az tak slozity - specialiste na GIS databaze > zde zcela jiste jsou schopni prezentovat jednoduchy dotaz nad > databazi, ktery to priradi. Dale veskery sw pouziva mapu v nejake
... zobrazit citaci
> prvkum. Samozrejme tam nemusi byt presny prekryv s tim, jaka oblast > je vyznacena znackou zacatek/konec obce - bylo by to pouze > priblizne.
A neni teda docela skoda mazat presny udaj o rychlosti s tim ze to "jde priblizne dopocitat"? zobrazit citaci
> Ten default bych videl, ze by mel byt prirazen k relaci, ktera > definuje stat. Tam bych pak videl instalaci properties dle > >http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Speed_limit > > Porad je IMO velky rozdil mezi speedlimit=CZ:rural a speedlimit=90 v > semantice.
A porad je spatne mazat speedlimit=90 :-). O nahrazovani speedlimit=CZ:rural by se dalo debatovat, o mazani ne. Pavel -- (english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek (cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html

22.4.2014 11:45:20 (#12)
gravatar

Jakub Sýkora

<kubajz at kbx.cz>
618
Zalezi asi na situaci - pokud je tam speedlimit=50 a je to v obci, kde neni znacka 50, pak to jako skodu nevidim. Vzdy jsem zastaval nazor, aby se speedlimit daval pouze tam, kde znacka odchyluje situaci od normalu. To je jako kdybychom na kazdou nerozlisenou krizovatku davali Pozor prednost zprava (coz se bohuzel nekdy deje) Dne 22.4.2014 11:16, Pavel Machek napsal(a): zobrazit citaci
> A neni teda docela skoda mazat presny udaj o rychlosti s tim ze to > "jde priblizne dopocitat"?

22.4.2014 11:47:38 (#13)
gravatar

Jakub Sýkora

<kubajz at kbx.cz>
618
Silny vyrok - viz predchozi o 50ce. Pokud je tam 90 jen proto, ze nekdo mel potrebu rict, ze se tam podle pravidel jezdi 90 a ve skutecnosti se ta silnice nicim nelisi od ostatnich silnic sve tridy, pak smazat. Az nejakeho ouradu napadne, ze se plosne bude smet jezdit 100 km/h tak budeme resit, jestli je tam opravdu dana 90ka znackou nebo zda se to ma zmenit na 100ku. Chybi tam ta semanticka informace, kde se vzala ta hodnota. Je to tedy rozhodne k zamysleni, jak ty tagy pouzivat, aby z toho byli vsichni moudri. K Dne 22.4.2014 11:16, Pavel Machek napsal(a): zobrazit citaci
> A porad je spatne mazat speedlimit=90:-). O nahrazovani > speedlimit=CZ:rural by se dalo debatovat, o mazani ne.

22.4.2014 02:24:45 (#14)
gravatar

Pavel Machek

<pavel at ucw.cz>
1066 1226
Ahoj! zobrazit citaci
> Silny vyrok - viz predchozi o 50ce. Pokud je tam 90 jen proto, ze > nekdo mel potrebu rict, ze se tam podle pravidel jezdi 90 a ve > skutecnosti se ta silnice nicim nelisi od ostatnich silnic sve > tridy, pak smazat. Az nejakeho ouradu napadne, ze se plosne bude
Ne, protoze se pak nepozna, ze na ni neni omezeni. (A zcervena to na mape zmapovanych rychlosti...) zobrazit citaci
> smet jezdit 100 km/h tak budeme resit, jestli je tam opravdu dana > 90ka znackou nebo zda se to ma zmenit na 100ku. Chybi tam ta > semanticka informace, kde se vzala ta hodnota.
Ano. Ale kdyz to smazes, stratis informaci ze na tom neni omezeni. Jenom kvuli strachu z nejakyho ourady. highway=primary cesta, max rychlost nezmapovana. highway=primary maxspeed=90 cesta, neni na ni omezeni. highway=primary maxspeed=60 cesta, je tam znacka ze se tam smi 60. Pavel -- (english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek (cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html

22.4.2014 02:27:48 (#15)
gravatar

Pavel Machek

<pavel at ucw.cz>
1066 1226
On Tue 2014-04-22 11:45:20, Jakub Sýkora wrote: zobrazit citaci
> Zalezi asi na situaci - pokud je tam speedlimit=50 a je to v obci, > kde neni znacka 50, pak to jako skodu nevidim. Vzdy jsem zastaval
Jak se pozna ze je to v obci? Omezeni plati od znacky zacatku obce, a to nikde zmapovany nemame. (Dalsi bordel je, ze to muze byt v kazdym smeru jinde. Ouch.) zobrazit citaci
> nazor, aby se speedlimit daval pouze tam, kde znacka odchyluje > situaci od normalu. To je jako kdybychom na kazdou nerozlisenou > krizovatku davali Pozor prednost zprava (coz se bohuzel nekdy deje)
Pavel zobrazit citaci
> > Dne 22.4.2014 11:16, Pavel Machek napsal(a): > >A neni teda docela skoda mazat presny udaj o rychlosti s tim ze to > >"jde priblizne dopocitat"? > > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz na openstreetmap.org > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
-- (english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek (cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html

22.4.2014 02:44:28 (#16)
gravatar

Jakub Sýkora

<kubajz at kbx.cz>
618
Souhlasil bych, pokud by tam nebyla kolize defaultu a ciselne hodnoty. highway=primary implikuje default, nikdo zatim nic lepsiho nevi - neni to zmapovane, na tom se shodneme. Ten default ale nemusi byt 90 - zalezi na tom, jestli treba primary nevede skrz obec. Je tedy na nejakem algoritmu, aby se s tim vyporadal pro navigaci/mapu maxspeed. highway=primary maxspeed=90 rika nam dve mozne veci, ze tam bud neni omezeni, nebo taky, ze tam ta cedule skutecne je - co kdyz je primary v obci, kde se smi bezne 50 a protoze neni zadouci, aby tam auta jezdila pouze 50. Znamena to tedy lajdackeho editora nebo opravdu znacku 90 v obci? Nekdy se i takove nebo podobne veci stavaji. Ze samotne hodnoty si nemuzeme byt jisti. Source nam jasne napovi o jaky pripad jde nebo nam minimalne pomuze s kontrolou. highway=primary maxspeed=90 *source:maxspeed*=CZ:rural implikuje default a vime, ze tam je - ze tam neni znacka omezujici nebo dokonce navysujici povolenou rychlost. Je tam ciselna shoda a ze source vime, ze je to defaultem - koza se nazere a vlk zustal cely. Ale proc uz rovnou nenapsat maxspeed=CZ:rural... highway=primary maxspeed=60 *source:maxspeed*=survey/RSD import znacek, ci co ja vim... cesta, je tam znacka, ze se tam smi 60. Me nejde, Pavle, o nic vic, nez o tu semantiku - kde se to cislo vzalo a zda nahodou neznamena neco jineho, nez bychom si mysleli. V prvnim pripade jsem totiz schopen automaticky pruzne reagovat na zmenu legislativy - a ze to neni nemozne dokazuji nasi zakonodarci: Snizeni rychlosti z 60 na 50 v obcich, zvyseni rychlosti ze 120 na 130 na dalnicich. To jsou plosne zasahy, ktere se muzou stat dost kdykoliv. V pripade prvnim, pokud bude chybet semanticka informace se bude velmi slozite zjistovat, zda hodnotu zmenit, ci ne. K Dne 22.4.2014 14:24, Pavel Machek napsal(a): zobrazit citaci
> Ano. Ale kdyz to smazes, stratis informaci ze na tom neni > omezeni. Jenom kvuli strachu z nejakyho ourady. > > highway=primary > > cesta, max rychlost nezmapovana. > > highway=primary > maxspeed=90 > > cesta, neni na ni omezeni. > > highway=primary > maxspeed=60 > > cesta, je tam znacka ze se tam smi 60.

22.4.2014 06:52:04 (#17)
gravatar

Pavel Machek

<pavel at ucw.cz>
1066 1226
Ahoj! zobrazit citaci
> Souhlasil bych, pokud by tam nebyla kolize defaultu a ciselne hodnoty. > > highway=primary > implikuje default, nikdo zatim nic lepsiho nevi - neni to zmapovane, na tom se shodneme. Ten default ale nemusi byt 90 - zalezi na tom, jestli treba primary nevede skrz obec. Je tedy na nejakem algoritmu, aby se s tim vyporadal pro navigaci/mapu maxspeed. > > highway=primary > maxspeed=90 > rika nam dve mozne veci, ze tam bud neni omezeni, nebo taky, ze tam ta cedule skutecne je - co kdyz je primary v obci, kde se smi bezne 50 a protoze neni zadouci, aby tam auta jezdila pouze 50. Znamena to tedy lajdackeho editora nebo opravdu znacku 90 v obci? Nekdy se i takove nebo podobne veci stavaji. Ze samotne hodnoty si nemuzeme byt jisti. Source nam jasne napovi o jaky pripad jde nebo nam minimalne pomuze s kontrolou. >
V poradku, ale vime ze se tam jede 90, coz v tom pripade nahore nevime. Proto je nevhodne to smazat. Ano, source:maxspeed se muze hodit take, pokud se zmeni zakony. Pridat source:maxspeed == zlepseni mapy. Smazat maxspeed protoze chybi source:maxspeed == zhorseni mapy. Pavel -- (english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek (cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html

22.4.2014 10:21:25 (#18)
gravatar

Petr Vejsada

<osm at propsychology.cz>
516
Ahoj, Dne Út 22. dubna 2014 14:27:48, Pavel Machek napsal(a): zobrazit citaci
> Jak se pozna ze je to v obci? Omezeni plati od znacky zacatku obce, a > to nikde zmapovany nemame. (Dalsi bordel je, ze to muze byt v kazdym > smeru jinde. Ouch.)
toto mě zajímá, jen vůbec netuším, jak poznat, kde začíná obec ve smyslu omezené rychlosti. Kde tato data berou komerční výrobci navigací? Správa silnic nebo tak něco? -- Petr

23.4.2014 12:00:12 (#19)
gravatar

Jakub Sykora

<kubajz at kbx.cz>
618
Vyhláška říká (podle pravidla makové buchty), že obec začíná tam, kde je umístěna značka IS 12a Obec a končí tam, kde je umístěna značka IS 12b Konec obce. Centrální registr dopravních značek IMO neexistuje - každý správce (obec) má svoji databázi - pasport - (v tom lepším případě) v tom horším ji ani nemá a osazuje značky ad-hoc (dobře, je fakt, že některé obce mají právě čtyři dopravní značky a na ně opravdu databázi nepotřebují). Někdy to mívají sloučené do nějaké evidence obecního majetku. Výrobci buď nějakým stylem jednali s dotčenými obcemi (málo pravděpodobné), zjistili si to v terénu (nejpravděpodobnější) nebo to odhadli nějakou heuristikou podle hranic obce (IMO u nízkonákladových map možné). Dopravní značky se poměrně dobře získávají kamerou s GPSkou metodou analýzy obrazu, protože jsou většinou reflexnější než okolí a mají predikovatelný tvar - nejeden student na to dělal semestrální práci na mé alma mater. K Dne 22.4.2014 22:21, Petr Vejsada napsal(a): zobrazit citaci
> Ahoj, > > Dne Út 22. dubna 2014 14:27:48, Pavel Machek napsal(a): > >> Jak se pozna ze je to v obci? Omezeni plati od znacky zacatku obce, a >> to nikde zmapovany nemame. (Dalsi bordel je, ze to muze byt v kazdym >> smeru jinde. Ouch.) > > toto mě zajímá, jen vůbec netuším, jak poznat, kde začíná obec ve smyslu > omezené rychlosti. Kde tato data berou komerční výrobci navigací? Správa > silnic nebo tak něco? > > -- > Petr > > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz na openstreetmap.org > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz >

23.4.2014 09:15:02 (#20)
gravatar

jzvc

<jzvc at tpfree.net>
575
Dne 23.4.2014 0:00, Jakub Sykora napsal(a): zobrazit citaci
> Vyhláška říká (podle pravidla makové buchty), že obec začíná tam, kde je > umístěna značka IS 12a Obec a končí tam, kde je umístěna značka IS 12b > Konec obce. > Centrální registr dopravních značek IMO neexistuje - každý správce > (obec) má svoji databázi - pasport - (v tom lepším případě) v tom horším > ji ani nemá a osazuje značky ad-hoc (dobře, je fakt, že některé obce > mají právě čtyři dopravní značky a na ně opravdu databázi nepotřebují). > Někdy to mívají sloučené do nějaké evidence obecního majetku.
Cus, prevazne se umistovani znacek deje zhruba tak, ze starosta prijde, pichne prstem "tady" a pokud je to na katastru obce, tak se pripadne resi expost stiznosti. Viz trebas znacky vyznacujici obec na prijezdu do praglu po D8, ktere jsou IMO umisteny v rozporu se zakonem - nebot ta znacka se umistuje tam, kde zacina zastavba a zaroven tam je realny vyskyt chodcu. Puvodni umisteni nekde nad krizenim se Zenklovou bylo naprosto v souladu s timhle. Ted sou ty znacky defakto na hranici stredoceskyho kraje, asi 2km pred prvni zastavbou ... OT: A pak se vsichni divej, ze se v CR obecne na dopravni znaceni naprosto se... zobrazit citaci
> > Výrobci buď nějakým stylem jednali s dotčenými obcemi (málo > pravděpodobné), zjistili si to v terénu (nejpravděpodobnější) nebo to > odhadli nějakou heuristikou podle hranic obce (IMO u nízkonákladových > map možné). > > Dopravní značky se poměrně dobře získávají kamerou s GPSkou metodou > analýzy obrazu, protože jsou většinou reflexnější než okolí a mají > predikovatelný tvar - nejeden student na to dělal semestrální práci na > mé alma mater. > > K > > Dne 22.4.2014 22:21, Petr Vejsada napsal(a): >> Ahoj, >> >> Dne Út 22. dubna 2014 14:27:48, Pavel Machek napsal(a): >> >>> Jak se pozna ze je to v obci? Omezeni plati od znacky zacatku obce, a >>> to nikde zmapovany nemame. (Dalsi bordel je, ze to muze byt v kazdym >>> smeru jinde. Ouch.) >> >> toto mě zajímá, jen vůbec netuším, jak poznat, kde začíná obec ve smyslu >> omezené rychlosti. Kde tato data berou komerční výrobci navigací? Správa >> silnic nebo tak něco? >> >> -- >> Petr >> >> >> _______________________________________________ >> Talk-cz mailing list >> Talk-cz na openstreetmap.org >> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz >> > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz na openstreetmap.org > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

« zpět na výpis měsíce