« zpět na výpis měsíce |

[Talk-cz] Označenírychlostních silnic

Vlákno 27.2. - 7.3.2011, počet zpráv: 7


27.2.2011 07:22:01 (#1)
gravatar

datin

<zbynek.datinsky at seznam.cz>
9
Taky souhlasím s tím že je potřeba nějak rozlišit dálnici, "silnici pro motorová vozidla" kde je max. 130 a městský čtyřpruh kde je někdy i 50. Hlavním důvodem a argumentem je aby pak navigace vybrala opravdu rychlejší variantu. Jakmile se v mapách tento rozdíl setře tak bude navigace fungovat blbě a nedojde k velkému rozšíření mezi normální lidi. A proto nad tím přece trávímě tolik času...

27.2.2011 08:57:18 (#2)
gravatar

Mike

<mike at mikecrash.com>
198
Ale k tomu slouží tag maxspeed a funguje bezvadně. Co chybí pro navigace, tak je definice oblasti, kde je omezena rychlost, aby se na všechny silnice uvnitř obce nemusel dávat tag maxspeed, ten by se měl používat jen pokud je omezene rychlost značkou. Osobně teď experimentuju s použitím tagu landuse=residential pro definici obce pro omezení rychlosti. Kvůli tomu jsem kolem nás dodělal do všech obcí tenhle tag. Zdá se, že to funguje docela dobře, i když to není zcela přesné. ALe lepší něco než nic. Typ silnice by měl opravdu určovat typ silnice bez ohledu na to, jak rychle se tam v reálu jezdí. Silnice první třídy taky vede klidně obcí, kde se jede 50 a pořád je to silnice první třídy. On 02/27/2011 07:22 AM, datin wrote: zobrazit citaci
> Taky souhlasím s tím že je potřeba nějak rozlišit dálnici, "silnici pro > motorová vozidla" kde je max. 130 a městský čtyřpruh kde je někdy i 50. > Hlavním důvodem a argumentem je aby pak navigace vybrala opravdu rychlejší > variantu. Jakmile se v mapách tento rozdíl setře tak bude navigace fungovat > blbě a nedojde k velkému rozšíření mezi normální lidi. A proto nad tím přece > trávímě tolik času... > > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz na openstreetmap.org > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

7.3.2011 03:06:50 (#3)
gravatar

jzvc

<jzvc at tpfree.net>
588
Dne 27.2.2011 20:57, Mike napsal(a): zobrazit citaci
> Ale k tomu slouží tag maxspeed a funguje bezvadně. Co chybí pro > navigace, tak je definice oblasti, kde je omezena rychlost, aby se na > všechny silnice uvnitř obce nemusel dávat tag maxspeed, ten by se měl > používat jen pokud je omezene rychlost značkou. > > Osobně teď experimentuju s použitím tagu landuse=residential pro > definici obce pro omezení rychlosti. Kvůli tomu jsem kolem nás dodělal > do všech obcí tenhle tag. Zdá se, že to funguje docela dobře, i když to > není zcela přesné. ALe lepší něco než nic. > > Typ silnice by měl opravdu určovat typ silnice bez ohledu na to, jak > rychle se tam v reálu jezdí. Silnice první třídy taky vede klidně obcí, > kde se jede 50 a pořád je to silnice první třídy. >
Navigace vyuziva vetsinou omezeni rychlostni, ale (pokud nezna realny cisla), tak predesim vahy. A dalnice ma vzdy prioritu pred rychlostni silnici - pokud tedy nekam povede zhruba stejne dlouha cesta po dalnici a silnici pro motorovy vozidla, tak da navigace vzdy prednost dalnici, protoze to vyhodnoti jako cestu rychlejsi. Stejne je to se vsim - dalnice je v obci taky omezena, a muze byt klido i na 50, ale stale dostane prednost pred silnicemi ostatnich kategorii. Taky je pravdepodobny, ze je lepe udrzovana .... proste to rozdeleni ma (narozdil od predchoziho stavu) smysl. Dalnicim se tim dava prednost. Trunk (bez oznaceni ze jde o silnici pro motorovy vozidla) by pak melo byt vsechno, co ma oddeleny pruhy, coz neznamena ze to je 2+2, i kdyz to je asi nejbeznejsi (v jiny konfiguraci sem to snad u nas ani nevidel). Pro vykreslovani pak neni problem to zobrazit stejne, to je jen vec renederu, ale v datech to rozdeleno byt musi. Aktualne pokud vim mapnik nerozlisuje trunk s a bez tagu "silnice pro motorova vozidla". zobrazit citaci
> On 02/27/2011 07:22 AM, datin wrote: >> Taky souhlasím s tím že je potřeba nějak rozlišit dálnici, "silnici pro >> motorová vozidla" kde je max. 130 a městský čtyřpruh kde je někdy i 50. >> Hlavním důvodem a argumentem je aby pak navigace vybrala opravdu rychlejší >> variantu. Jakmile se v mapách tento rozdíl setře tak bude navigace fungovat >> blbě a nedojde k velkému rozšíření mezi normální lidi. A proto nad tím přece >> trávímě tolik času... >> >> >> _______________________________________________ >> Talk-cz mailing list >> Talk-cz na openstreetmap.org >> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz na openstreetmap.org > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

7.3.2011 03:34:00 (#4)
gravatar

Mike

<mike at mikecrash.com>
198
Váha těch silnic je jen v tom, jaká je průměrná rychlost jízdy po dané silnici. Ta nemá s rychlostním limitem nic společného. Po ulici mezi domy (residential) je maximum 50, ale ta rychlost průmerná třeba jen 20km/h, kdežto silnice první třídy i v obci bude mít rychlost někde těsně pod 50. Proto dá algoritmus vždy přednost silnici vyšší třídy. Není to žádný další preferenční údaj, je to jen rychlost. Věř, že vím o čem mluvím, nastudoval jsem toho o tom dost a ten algoritmus i prakticky realizoval... V navitu lze dokonce tyto rychlosti v konfiguračním souboru nastavit. Problém značení se týká toho, že označení highway a trunk vychází z UK. Na západ od nás něco jako Rx vlastně neexistuje, tam je to prostě vše dálnice a trunk je naprosto jiný typ silnice. U nás máme značení trochu jiné. A značit to jen podle toho, kolik je tam pruhů je nesmysl, to by na mnoha místech bylo naprosto zavádějící. Mnohdy se ve městě normální silnice rozšíří na 2+2, přesto to rozhodně nelze označit za trunk - např. v Kolíně nebo v Táboře. Od toho je parametr lanes. Čisté přiřazení highway=D a trunk=R je nejčistší řešení, naprosto jednoznačné a všem jasné. On 7.3.2011 15:06, jzvc wrote: zobrazit citaci
> Dne 27.2.2011 20:57, Mike napsal(a): >> Ale k tomu slouží tag maxspeed a funguje bezvadně. Co chybí pro >> navigace, tak je definice oblasti, kde je omezena rychlost, aby se na >> všechny silnice uvnitř obce nemusel dávat tag maxspeed, ten by se měl >> používat jen pokud je omezene rychlost značkou. >> >> Osobně teď experimentuju s použitím tagu landuse=residential pro >> definici obce pro omezení rychlosti. Kvůli tomu jsem kolem nás dodělal >> do všech obcí tenhle tag. Zdá se, že to funguje docela dobře, i když to >> není zcela přesné. ALe lepší něco než nic. >> >> Typ silnice by měl opravdu určovat typ silnice bez ohledu na to, jak >> rychle se tam v reálu jezdí. Silnice první třídy taky vede klidně obcí, >> kde se jede 50 a pořád je to silnice první třídy. >> > > Navigace vyuziva vetsinou omezeni rychlostni, ale (pokud nezna realny > cisla), tak predesim vahy. A dalnice ma vzdy prioritu pred rychlostni > silnici - pokud tedy nekam povede zhruba stejne dlouha cesta po dalnici > a silnici pro motorovy vozidla, tak da navigace vzdy prednost dalnici, > protoze to vyhodnoti jako cestu rychlejsi. Stejne je to se vsim - > dalnice je v obci taky omezena, a muze byt klido i na 50, ale stale > dostane prednost pred silnicemi ostatnich kategorii. Taky je > pravdepodobny, ze je lepe udrzovana .... proste to rozdeleni ma > (narozdil od predchoziho stavu) smysl. Dalnicim se tim dava prednost. > > Trunk (bez oznaceni ze jde o silnici pro motorovy vozidla) by pak melo > byt vsechno, co ma oddeleny pruhy, coz neznamena ze to je 2+2, i kdyz to > je asi nejbeznejsi (v jiny konfiguraci sem to snad u nas ani nevidel). > > Pro vykreslovani pak neni problem to zobrazit stejne, to je jen vec > renederu, ale v datech to rozdeleno byt musi. Aktualne pokud vim mapnik > nerozlisuje trunk s a bez tagu "silnice pro motorova vozidla". > > >> On 02/27/2011 07:22 AM, datin wrote: >>> Taky souhlasím s tím že je potřeba nějak rozlišit dálnici, "silnici pro >>> motorová vozidla" kde je max. 130 a městský čtyřpruh kde je někdy i 50. >>> Hlavním důvodem a argumentem je aby pak navigace vybrala opravdu rychlejší >>> variantu. Jakmile se v mapách tento rozdíl setře tak bude navigace fungovat >>> blbě a nedojde k velkému rozšíření mezi normální lidi. A proto nad tím přece >>> trávímě tolik času... >>> >>> >>> _______________________________________________ >>> Talk-cz mailing list >>> Talk-cz na openstreetmap.org >>> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz >> _______________________________________________ >> Talk-cz mailing list >> Talk-cz na openstreetmap.org >> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz > > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz na openstreetmap.org > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

7.3.2011 05:01:37 (#5)
gravatar

jzvc

<jzvc at tpfree.net>
588
Dne 7.3.2011 15:34, Mike napsal(a): zobrazit citaci
> Váha těch silnic je jen v tom, jaká je průměrná rychlost jízdy po dané > silnici. Ta nemá s rychlostním limitem nic společného. Po ulici mezi > domy (residential) je maximum 50, ale ta rychlost průmerná třeba jen > 20km/h, kdežto silnice první třídy i v obci bude mít rychlost někde > těsně pod 50. Proto dá algoritmus vždy přednost silnici vyšší třídy. > Není to žádný další preferenční údaj, je to jen rychlost. Věř, že vím o > čem mluvím, nastudoval jsem toho o tom dost a ten algoritmus i prakticky > realizoval... V navitu lze dokonce tyto rychlosti v konfiguračním > souboru nastavit.
Jenze navigace vi vetsinou prd o tom, jaka je prumerna rychlost, ostatne rychlostni profily se zacinaji pouzivat teprve v poslednich letech a existuji jen pro hlavni silnice a to jeste zdaleka ne vsude. Takze navigace vi maximalku + tridu silnice. A prave proto je treba to rozdelit. I kdyz samozrejme vznikaji a vznikat budou mista, kde je to sporny - napr Prumyslova/Kbelska v Praglu - ma to konfiguraci 2+2, ale zaroven to ma semafory a urovnovy krizeni ... takze pocitove tam IMo patri to co tam je ted (= silnice 1. tridy), ale min v okamziku zprovozneni mimourovnovy krizovatky na Veselsky bych se nebal preznacit Kbelskou na trunk az na R10 (ta uz 100 let rozestavena radiala). zobrazit citaci
> Problém značení se týká toho, že označení highway a trunk vychází z UK. > Na západ od nás něco jako Rx vlastně neexistuje, tam je to prostě vše > dálnice a trunk je naprosto jiný typ silnice. U nás máme značení trochu > jiné. A značit to jen podle toho, kolik je tam pruhů je nesmysl, to by > na mnoha místech bylo naprosto zavádějící. Mnohdy se ve městě normální > silnice rozšíří na 2+2, přesto to rozhodně nelze označit za trunk - > např. v Kolíně nebo v Táboře. Od toho je parametr lanes. > > Čisté přiřazení highway=D a trunk=R je nejčistší řešení, naprosto > jednoznačné a všem jasné. > > > > On 7.3.2011 15:06, jzvc wrote: >> Dne 27.2.2011 20:57, Mike napsal(a): >>> Ale k tomu slouží tag maxspeed a funguje bezvadně. Co chybí pro >>> navigace, tak je definice oblasti, kde je omezena rychlost, aby se na >>> všechny silnice uvnitř obce nemusel dávat tag maxspeed, ten by se měl >>> používat jen pokud je omezene rychlost značkou. >>> >>> Osobně teď experimentuju s použitím tagu landuse=residential pro >>> definici obce pro omezení rychlosti. Kvůli tomu jsem kolem nás dodělal >>> do všech obcí tenhle tag. Zdá se, že to funguje docela dobře, i když to >>> není zcela přesné. ALe lepší něco než nic. >>> >>> Typ silnice by měl opravdu určovat typ silnice bez ohledu na to, jak >>> rychle se tam v reálu jezdí. Silnice první třídy taky vede klidně obcí, >>> kde se jede 50 a pořád je to silnice první třídy. >>> >> Navigace vyuziva vetsinou omezeni rychlostni, ale (pokud nezna realny >> cisla), tak predesim vahy. A dalnice ma vzdy prioritu pred rychlostni >> silnici - pokud tedy nekam povede zhruba stejne dlouha cesta po dalnici >> a silnici pro motorovy vozidla, tak da navigace vzdy prednost dalnici, >> protoze to vyhodnoti jako cestu rychlejsi. Stejne je to se vsim - >> dalnice je v obci taky omezena, a muze byt klido i na 50, ale stale >> dostane prednost pred silnicemi ostatnich kategorii. Taky je >> pravdepodobny, ze je lepe udrzovana .... proste to rozdeleni ma >> (narozdil od predchoziho stavu) smysl. Dalnicim se tim dava prednost. >> >> Trunk (bez oznaceni ze jde o silnici pro motorovy vozidla) by pak melo >> byt vsechno, co ma oddeleny pruhy, coz neznamena ze to je 2+2, i kdyz to >> je asi nejbeznejsi (v jiny konfiguraci sem to snad u nas ani nevidel). >> >> Pro vykreslovani pak neni problem to zobrazit stejne, to je jen vec >> renederu, ale v datech to rozdeleno byt musi. Aktualne pokud vim mapnik >> nerozlisuje trunk s a bez tagu "silnice pro motorova vozidla". >> >> >>> On 02/27/2011 07:22 AM, datin wrote: >>>> Taky souhlasím s tím že je potřeba nějak rozlišit dálnici, "silnici pro >>>> motorová vozidla" kde je max. 130 a městský čtyřpruh kde je někdy i 50. >>>> Hlavním důvodem a argumentem je aby pak navigace vybrala opravdu rychlejší >>>> variantu. Jakmile se v mapách tento rozdíl setře tak bude navigace fungovat >>>> blbě a nedojde k velkému rozšíření mezi normální lidi. A proto nad tím přece >>>> trávímě tolik času... >>>> >>>> >>>> _______________________________________________ >>>> Talk-cz mailing list >>>> Talk-cz na openstreetmap.org >>>> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz >>> _______________________________________________ >>> Talk-cz mailing list >>> Talk-cz na openstreetmap.org >>> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz >> >> _______________________________________________ >> Talk-cz mailing list >> Talk-cz na openstreetmap.org >> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz na openstreetmap.org > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

7.3.2011 09:23:29 (#6)
gravatar

Mike

<mike at mikecrash.com>
198
Nikdo tu netvrdí, že ta průměrná rychlost bude odpovídat na 100% skutečnosti, ale bude to nějaká zvolená rychlost, která odpovídá danému typu. Ve skutečnosti je tam příliš mnoho proměnných pro reálné situace, ale berme OSM jako zdroj dat bez informací o trafficu. Pak se prostě vždy zvolí nějaká globální průměrná rychlost pro daný typ silnice. A rozhodně platí, že ve městě se jede po silnici první třídy rychleji než po nějaké obytné ulici a pokud se zvolí rychlost pro 1. třídu 40 a pro obytnou ulici třeba 20, tak to dává dobré výsledky. Průmyslová nebude trunk ani pocitově po postavení té křižovatky. Už kvůli tomu, že je to pocitově a každý má pocit jiný. Dám jiný příklad - v Soběslavi postavili novou silnici, jmenuje se Obchodní, vedená je jako rezidenční, ale pocitově je to silnice minimálně 2. třídy, veškerý provoz je sveden na ni. Mám ji označit jako secondary, přestože je to residential? A silnici přes náměstí označit jako residential, přestože je vedena jako silnice 2. třídy? To je totiž stejný případ - budeme si hrát na vlastní značení a vytvoříme balast nebo se budeme držet a zavedeného a používaného značení? Zpět k Průmyslové - prostě se na ni použije lanes=2 a řekne to vše. A pokud reálná situace o trafficu neodpovídá danému typu silnice, je třeba to řešit jinak, třeba použitím tagu maxspeed (např. nastavení maxspeed na 50 u residential přebije průměrnou rychlost pro danný typ silnice). Řešením není to, že se tam nastaví jiný typ silnice. On 03/07/2011 05:01 PM, jzvc wrote: zobrazit citaci
> Dne 7.3.2011 15:34, Mike napsal(a): >> Váha těch silnic je jen v tom, jaká je průměrná rychlost jízdy po dané >> silnici. Ta nemá s rychlostním limitem nic společného. Po ulici mezi >> domy (residential) je maximum 50, ale ta rychlost průmerná třeba jen >> 20km/h, kdežto silnice první třídy i v obci bude mít rychlost někde >> těsně pod 50. Proto dá algoritmus vždy přednost silnici vyšší třídy. >> Není to žádný další preferenční údaj, je to jen rychlost. Věř, že vím o >> čem mluvím, nastudoval jsem toho o tom dost a ten algoritmus i prakticky >> realizoval... V navitu lze dokonce tyto rychlosti v konfiguračním >> souboru nastavit. > > Jenze navigace vi vetsinou prd o tom, jaka je prumerna rychlost, ostatne > rychlostni profily se zacinaji pouzivat teprve v poslednich letech a > existuji jen pro hlavni silnice a to jeste zdaleka ne vsude. Takze > navigace vi maximalku + tridu silnice. > > A prave proto je treba to rozdelit. I kdyz samozrejme vznikaji a vznikat > budou mista, kde je to sporny - napr Prumyslova/Kbelska v Praglu - ma to > konfiguraci 2+2, ale zaroven to ma semafory a urovnovy krizeni ... takze > pocitove tam IMo patri to co tam je ted (= silnice 1. tridy), ale min v > okamziku zprovozneni mimourovnovy krizovatky na Veselsky bych se nebal > preznacit Kbelskou na trunk az na R10 (ta uz 100 let rozestavena radiala). > >> Problém značení se týká toho, že označení highway a trunk vychází z UK. >> Na západ od nás něco jako Rx vlastně neexistuje, tam je to prostě vše >> dálnice a trunk je naprosto jiný typ silnice. U nás máme značení trochu >> jiné. A značit to jen podle toho, kolik je tam pruhů je nesmysl, to by >> na mnoha místech bylo naprosto zavádějící. Mnohdy se ve městě normální >> silnice rozšíří na 2+2, přesto to rozhodně nelze označit za trunk - >> např. v Kolíně nebo v Táboře. Od toho je parametr lanes. >> >> Čisté přiřazení highway=D a trunk=R je nejčistší řešení, naprosto >> jednoznačné a všem jasné. >> >> >> >> On 7.3.2011 15:06, jzvc wrote: >>> Dne 27.2.2011 20:57, Mike napsal(a): >>>> Ale k tomu slouží tag maxspeed a funguje bezvadně. Co chybí pro >>>> navigace, tak je definice oblasti, kde je omezena rychlost, aby se na >>>> všechny silnice uvnitř obce nemusel dávat tag maxspeed, ten by se měl >>>> používat jen pokud je omezene rychlost značkou. >>>> >>>> Osobně teď experimentuju s použitím tagu landuse=residential pro >>>> definici obce pro omezení rychlosti. Kvůli tomu jsem kolem nás dodělal >>>> do všech obcí tenhle tag. Zdá se, že to funguje docela dobře, i když to >>>> není zcela přesné. ALe lepší něco než nic. >>>> >>>> Typ silnice by měl opravdu určovat typ silnice bez ohledu na to, jak >>>> rychle se tam v reálu jezdí. Silnice první třídy taky vede klidně obcí, >>>> kde se jede 50 a pořád je to silnice první třídy. >>>> >>> Navigace vyuziva vetsinou omezeni rychlostni, ale (pokud nezna realny >>> cisla), tak predesim vahy. A dalnice ma vzdy prioritu pred rychlostni >>> silnici - pokud tedy nekam povede zhruba stejne dlouha cesta po dalnici >>> a silnici pro motorovy vozidla, tak da navigace vzdy prednost dalnici, >>> protoze to vyhodnoti jako cestu rychlejsi. Stejne je to se vsim - >>> dalnice je v obci taky omezena, a muze byt klido i na 50, ale stale >>> dostane prednost pred silnicemi ostatnich kategorii. Taky je >>> pravdepodobny, ze je lepe udrzovana .... proste to rozdeleni ma >>> (narozdil od predchoziho stavu) smysl. Dalnicim se tim dava prednost. >>> >>> Trunk (bez oznaceni ze jde o silnici pro motorovy vozidla) by pak melo >>> byt vsechno, co ma oddeleny pruhy, coz neznamena ze to je 2+2, i kdyz to >>> je asi nejbeznejsi (v jiny konfiguraci sem to snad u nas ani nevidel). >>> >>> Pro vykreslovani pak neni problem to zobrazit stejne, to je jen vec >>> renederu, ale v datech to rozdeleno byt musi. Aktualne pokud vim mapnik >>> nerozlisuje trunk s a bez tagu "silnice pro motorova vozidla". >>> >>> >>>> On 02/27/2011 07:22 AM, datin wrote: >>>>> Taky souhlasím s tím že je potřeba nějak rozlišit dálnici, "silnici pro >>>>> motorová vozidla" kde je max. 130 a městský čtyřpruh kde je někdy i 50. >>>>> Hlavním důvodem a argumentem je aby pak navigace vybrala opravdu rychlejší >>>>> variantu. Jakmile se v mapách tento rozdíl setře tak bude navigace fungovat >>>>> blbě a nedojde k velkému rozšíření mezi normální lidi. A proto nad tím přece >>>>> trávímě tolik času... >>>>> >>>>> >>>>> _______________________________________________ >>>>> Talk-cz mailing list >>>>> Talk-cz na openstreetmap.org >>>>> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz >>>> _______________________________________________ >>>> Talk-cz mailing list >>>> Talk-cz na openstreetmap.org >>>> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz >>> >>> _______________________________________________ >>> Talk-cz mailing list >>> Talk-cz na openstreetmap.org >>> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz >> _______________________________________________ >> Talk-cz mailing list >> Talk-cz na openstreetmap.org >> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz > > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz na openstreetmap.org > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

7.3.2011 10:16:59 (#7)
gravatar

hanoj

<ehanoj at gmail.com>
718
zobrazit citaci
> Průmyslová nebude trunk ani pocitově po postavení té křižovatky. Už > kvůli tomu, že je to pocitově a každý má pocit jiný. Dám jiný příklad - > v Soběslavi postavili novou silnici, jmenuje se Obchodní, vedená je jako > rezidenční, ale pocitově je to silnice minimálně 2. třídy, veškerý > provoz je sveden na ni. Mám ji označit jako secondary, přestože je to > residential? A silnici přes náměstí označit jako residential, přestože > je vedena jako silnice 2. třídy? To je totiž stejný případ - budeme si > hrát na vlastní značení a vytvoříme balast nebo se budeme držet a > zavedeného a používaného značení? > > Zpět k Průmyslové - prostě se na ni použije lanes=2 a řekne to vše. A > pokud reálná situace o trafficu neodpovídá danému typu silnice, je třeba > to řešit jinak, třeba použitím tagu maxspeed (např. nastavení maxspeed > na 50 u residential přebije průměrnou rychlost pro danný typ silnice). > Řešením není to, že se tam nastaví jiný typ silnice.
*** Neni to k tematu trunk/motorway, ale doporucuji nastudovat toto: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Czech_Republic/roads_tagging#Basic_info_about_tagging Drzet se systemu residential neni nekdy mozne. A protoze nebyva zverejnen pasport mistnich komunikaci, je nutno se ridit citem. Ty vyznamne mistni komunikace v Brne znacime jako tertiary. ha hanoj

« zpět na výpis měsíce