« zpět na výpis měsíce |

[Talk-cz] Označenírychlostních silnic

Vlákno 27.2. - 7.3.2011, počet zpráv: 7


27.2.2011 07:22:01 (#1)
gravatar

datin

<zbynek.datinsky at seznam.cz>
9
Taky souhlas?m s t?m ?e je pot?eba n?jak rozli?it d?lnici, "silnici pro motorov? vozidla" kde je max. 130 a m?stsk? ?ty?pruh kde je n?kdy i 50. Hlavn?m d?vodem a argumentem je aby pak navigace vybrala opravdu rychlej?? variantu. Jakmile se v map?ch tento rozd?l set?e tak bude navigace fungovat blb? a nedojde k velk?mu roz???en? mezi norm?ln? lidi. A proto nad t?m p?ece tr?v?m? tolik ?asu...

27.2.2011 08:57:18 (#2)
gravatar

Mike

<mike at mikecrash.com>
196
Ale k tomu slou?? tag maxspeed a funguje bezvadn?. Co chyb? pro navigace, tak je definice oblasti, kde je omezena rychlost, aby se na v?echny silnice uvnit? obce nemusel d?vat tag maxspeed, ten by se m?l pou??vat jen pokud je omezene rychlost zna?kou. Osobn? te? experimentuju s pou?it?m tagu landuse=residential pro definici obce pro omezen? rychlosti. Kv?li tomu jsem kolem n?s dod?lal do v?ech obc? tenhle tag. Zd? se, ?e to funguje docela dob?e, i kdy? to nen? zcela p?esn?. ALe lep?? n?co ne? nic. Typ silnice by m?l opravdu ur?ovat typ silnice bez ohledu na to, jak rychle se tam v re?lu jezd?. Silnice prvn? t??dy taky vede klidn? obc?, kde se jede 50 a po??d je to silnice prvn? t??dy. On 02/27/2011 07:22 AM, datin wrote: zobrazit citaci
> Taky souhlas?m s t?m ?e je pot?eba n?jak rozli?it d?lnici, "silnici pro > motorov? vozidla" kde je max. 130 a m?stsk? ?ty?pruh kde je n?kdy i 50. > Hlavn?m d?vodem a argumentem je aby pak navigace vybrala opravdu rychlej?? > variantu. Jakmile se v map?ch tento rozd?l set?e tak bude navigace fungovat > blb? a nedojde k velk?mu roz???en? mezi norm?ln? lidi. A proto nad t?m p?ece > tr?v?m? tolik ?asu... > > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz at openstreetmap.org > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

7.3.2011 03:06:50 (#3)
gravatar

jzvc

<jzvc at tpfree.net>
530
Dne 27.2.2011 20:57, Mike napsal(a): zobrazit citaci
> Ale k tomu slou?? tag maxspeed a funguje bezvadn?. Co chyb? pro > navigace, tak je definice oblasti, kde je omezena rychlost, aby se na > v?echny silnice uvnit? obce nemusel d?vat tag maxspeed, ten by se m?l > pou??vat jen pokud je omezene rychlost zna?kou. > > Osobn? te? experimentuju s pou?it?m tagu landuse=residential pro > definici obce pro omezen? rychlosti. Kv?li tomu jsem kolem n?s dod?lal > do v?ech obc? tenhle tag. Zd? se, ?e to funguje docela dob?e, i kdy? to > nen? zcela p?esn?. ALe lep?? n?co ne? nic. > > Typ silnice by m?l opravdu ur?ovat typ silnice bez ohledu na to, jak > rychle se tam v re?lu jezd?. Silnice prvn? t??dy taky vede klidn? obc?, > kde se jede 50 a po??d je to silnice prvn? t??dy. >
Navigace vyuziva vetsinou omezeni rychlostni, ale (pokud nezna realny cisla), tak predesim vahy. A dalnice ma vzdy prioritu pred rychlostni silnici - pokud tedy nekam povede zhruba stejne dlouha cesta po dalnici a silnici pro motorovy vozidla, tak da navigace vzdy prednost dalnici, protoze to vyhodnoti jako cestu rychlejsi. Stejne je to se vsim - dalnice je v obci taky omezena, a muze byt klido i na 50, ale stale dostane prednost pred silnicemi ostatnich kategorii. Taky je pravdepodobny, ze je lepe udrzovana .... proste to rozdeleni ma (narozdil od predchoziho stavu) smysl. Dalnicim se tim dava prednost. Trunk (bez oznaceni ze jde o silnici pro motorovy vozidla) by pak melo byt vsechno, co ma oddeleny pruhy, coz neznamena ze to je 2+2, i kdyz to je asi nejbeznejsi (v jiny konfiguraci sem to snad u nas ani nevidel). Pro vykreslovani pak neni problem to zobrazit stejne, to je jen vec renederu, ale v datech to rozdeleno byt musi. Aktualne pokud vim mapnik nerozlisuje trunk s a bez tagu "silnice pro motorova vozidla". zobrazit citaci
> On 02/27/2011 07:22 AM, datin wrote: >> Taky souhlas?m s t?m ?e je pot?eba n?jak rozli?it d?lnici, "silnici pro >> motorov? vozidla" kde je max. 130 a m?stsk? ?ty?pruh kde je n?kdy i 50. >> Hlavn?m d?vodem a argumentem je aby pak navigace vybrala opravdu rychlej?? >> variantu. Jakmile se v map?ch tento rozd?l set?e tak bude navigace fungovat >> blb? a nedojde k velk?mu roz???en? mezi norm?ln? lidi. A proto nad t?m p?ece >> tr?v?m? tolik ?asu... >> >> >> _______________________________________________ >> Talk-cz mailing list >> Talk-cz at openstreetmap.org >> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz at openstreetmap.org > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

7.3.2011 03:34:00 (#4)
gravatar

Mike

<mike at mikecrash.com>
196
V?ha t?ch silnic je jen v tom, jak? je pr?m?rn? rychlost j?zdy po dan? silnici. Ta nem? s rychlostn?m limitem nic spole?n?ho. Po ulici mezi domy (residential) je maximum 50, ale ta rychlost pr?mern? t?eba jen 20km/h, kde?to silnice prvn? t??dy i v obci bude m?t rychlost n?kde t?sn? pod 50. Proto d? algoritmus v?dy p?ednost silnici vy??? t??dy. Nen? to ??dn? dal?? preferen?n? ?daj, je to jen rychlost. V??, ?e v?m o ?em mluv?m, nastudoval jsem toho o tom dost a ten algoritmus i prakticky realizoval... V navitu lze dokonce tyto rychlosti v konfigura?n?m souboru nastavit. Probl?m zna?en? se t?k? toho, ?e ozna?en? highway a trunk vych?z? z UK. Na z?pad od n?s n?co jako Rx vlastn? neexistuje, tam je to prost? v?e d?lnice a trunk je naprosto jin? typ silnice. U n?s m?me zna?en? trochu jin?. A zna?it to jen podle toho, kolik je tam pruh? je nesmysl, to by na mnoha m?stech bylo naprosto zav?d?j?c?. Mnohdy se ve m?st? norm?ln? silnice roz???? na 2+2, p?esto to rozhodn? nelze ozna?it za trunk - nap?. v Kol?n? nebo v T?bo?e. Od toho je parametr lanes. ?ist? p?i?azen? highway=D a trunk=R je nej?ist?? ?e?en?, naprosto jednozna?n? a v?em jasn?. On 7.3.2011 15:06, jzvc wrote: zobrazit citaci
> Dne 27.2.2011 20:57, Mike napsal(a): >> Ale k tomu slou?? tag maxspeed a funguje bezvadn?. Co chyb? pro >> navigace, tak je definice oblasti, kde je omezena rychlost, aby se na >> v?echny silnice uvnit? obce nemusel d?vat tag maxspeed, ten by se m?l >> pou??vat jen pokud je omezene rychlost zna?kou. >> >> Osobn? te? experimentuju s pou?it?m tagu landuse=residential pro >> definici obce pro omezen? rychlosti. Kv?li tomu jsem kolem n?s dod?lal >> do v?ech obc? tenhle tag. Zd? se, ?e to funguje docela dob?e, i kdy? to >> nen? zcela p?esn?. ALe lep?? n?co ne? nic. >> >> Typ silnice by m?l opravdu ur?ovat typ silnice bez ohledu na to, jak >> rychle se tam v re?lu jezd?. Silnice prvn? t??dy taky vede klidn? obc?, >> kde se jede 50 a po??d je to silnice prvn? t??dy. >> > > Navigace vyuziva vetsinou omezeni rychlostni, ale (pokud nezna realny > cisla), tak predesim vahy. A dalnice ma vzdy prioritu pred rychlostni > silnici - pokud tedy nekam povede zhruba stejne dlouha cesta po dalnici > a silnici pro motorovy vozidla, tak da navigace vzdy prednost dalnici, > protoze to vyhodnoti jako cestu rychlejsi. Stejne je to se vsim - > dalnice je v obci taky omezena, a muze byt klido i na 50, ale stale > dostane prednost pred silnicemi ostatnich kategorii. Taky je > pravdepodobny, ze je lepe udrzovana .... proste to rozdeleni ma > (narozdil od predchoziho stavu) smysl. Dalnicim se tim dava prednost. > > Trunk (bez oznaceni ze jde o silnici pro motorovy vozidla) by pak melo > byt vsechno, co ma oddeleny pruhy, coz neznamena ze to je 2+2, i kdyz to > je asi nejbeznejsi (v jiny konfiguraci sem to snad u nas ani nevidel). > > Pro vykreslovani pak neni problem to zobrazit stejne, to je jen vec > renederu, ale v datech to rozdeleno byt musi. Aktualne pokud vim mapnik > nerozlisuje trunk s a bez tagu "silnice pro motorova vozidla". > > >> On 02/27/2011 07:22 AM, datin wrote: >>> Taky souhlas?m s t?m ?e je pot?eba n?jak rozli?it d?lnici, "silnici pro >>> motorov? vozidla" kde je max. 130 a m?stsk? ?ty?pruh kde je n?kdy i 50. >>> Hlavn?m d?vodem a argumentem je aby pak navigace vybrala opravdu rychlej?? >>> variantu. Jakmile se v map?ch tento rozd?l set?e tak bude navigace fungovat >>> blb? a nedojde k velk?mu roz???en? mezi norm?ln? lidi. A proto nad t?m p?ece >>> tr?v?m? tolik ?asu... >>> >>> >>> _______________________________________________ >>> Talk-cz mailing list >>> Talk-cz at openstreetmap.org >>> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz >> _______________________________________________ >> Talk-cz mailing list >> Talk-cz at openstreetmap.org >> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz > > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz at openstreetmap.org > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

7.3.2011 05:01:37 (#5)
gravatar

jzvc

<jzvc at tpfree.net>
530
Dne 7.3.2011 15:34, Mike napsal(a): zobrazit citaci
> V?ha t?ch silnic je jen v tom, jak? je pr?m?rn? rychlost j?zdy po dan? > silnici. Ta nem? s rychlostn?m limitem nic spole?n?ho. Po ulici mezi > domy (residential) je maximum 50, ale ta rychlost pr?mern? t?eba jen > 20km/h, kde?to silnice prvn? t??dy i v obci bude m?t rychlost n?kde > t?sn? pod 50. Proto d? algoritmus v?dy p?ednost silnici vy??? t??dy. > Nen? to ??dn? dal?? preferen?n? ?daj, je to jen rychlost. V??, ?e v?m o > ?em mluv?m, nastudoval jsem toho o tom dost a ten algoritmus i prakticky > realizoval... V navitu lze dokonce tyto rychlosti v konfigura?n?m > souboru nastavit.
Jenze navigace vi vetsinou prd o tom, jaka je prumerna rychlost, ostatne rychlostni profily se zacinaji pouzivat teprve v poslednich letech a existuji jen pro hlavni silnice a to jeste zdaleka ne vsude. Takze navigace vi maximalku + tridu silnice. A prave proto je treba to rozdelit. I kdyz samozrejme vznikaji a vznikat budou mista, kde je to sporny - napr Prumyslova/Kbelska v Praglu - ma to konfiguraci 2+2, ale zaroven to ma semafory a urovnovy krizeni ... takze pocitove tam IMo patri to co tam je ted (= silnice 1. tridy), ale min v okamziku zprovozneni mimourovnovy krizovatky na Veselsky bych se nebal preznacit Kbelskou na trunk az na R10 (ta uz 100 let rozestavena radiala). zobrazit citaci
> Probl?m zna?en? se t?k? toho, ?e ozna?en? highway a trunk vych?z? z UK. > Na z?pad od n?s n?co jako Rx vlastn? neexistuje, tam je to prost? v?e > d?lnice a trunk je naprosto jin? typ silnice. U n?s m?me zna?en? trochu > jin?. A zna?it to jen podle toho, kolik je tam pruh? je nesmysl, to by > na mnoha m?stech bylo naprosto zav?d?j?c?. Mnohdy se ve m?st? norm?ln? > silnice roz???? na 2+2, p?esto to rozhodn? nelze ozna?it za trunk - > nap?. v Kol?n? nebo v T?bo?e. Od toho je parametr lanes. > > ?ist? p?i?azen? highway=D a trunk=R je nej?ist?? ?e?en?, naprosto > jednozna?n? a v?em jasn?. > > > > On 7.3.2011 15:06, jzvc wrote: >> Dne 27.2.2011 20:57, Mike napsal(a): >>> Ale k tomu slou?? tag maxspeed a funguje bezvadn?. Co chyb? pro >>> navigace, tak je definice oblasti, kde je omezena rychlost, aby se na >>> v?echny silnice uvnit? obce nemusel d?vat tag maxspeed, ten by se m?l >>> pou??vat jen pokud je omezene rychlost zna?kou. >>> >>> Osobn? te? experimentuju s pou?it?m tagu landuse=residential pro >>> definici obce pro omezen? rychlosti. Kv?li tomu jsem kolem n?s dod?lal >>> do v?ech obc? tenhle tag. Zd? se, ?e to funguje docela dob?e, i kdy? to >>> nen? zcela p?esn?. ALe lep?? n?co ne? nic. >>> >>> Typ silnice by m?l opravdu ur?ovat typ silnice bez ohledu na to, jak >>> rychle se tam v re?lu jezd?. Silnice prvn? t??dy taky vede klidn? obc?, >>> kde se jede 50 a po??d je to silnice prvn? t??dy. >>> >> Navigace vyuziva vetsinou omezeni rychlostni, ale (pokud nezna realny >> cisla), tak predesim vahy. A dalnice ma vzdy prioritu pred rychlostni >> silnici - pokud tedy nekam povede zhruba stejne dlouha cesta po dalnici >> a silnici pro motorovy vozidla, tak da navigace vzdy prednost dalnici, >> protoze to vyhodnoti jako cestu rychlejsi. Stejne je to se vsim - >> dalnice je v obci taky omezena, a muze byt klido i na 50, ale stale >> dostane prednost pred silnicemi ostatnich kategorii. Taky je >> pravdepodobny, ze je lepe udrzovana .... proste to rozdeleni ma >> (narozdil od predchoziho stavu) smysl. Dalnicim se tim dava prednost. >> >> Trunk (bez oznaceni ze jde o silnici pro motorovy vozidla) by pak melo >> byt vsechno, co ma oddeleny pruhy, coz neznamena ze to je 2+2, i kdyz to >> je asi nejbeznejsi (v jiny konfiguraci sem to snad u nas ani nevidel). >> >> Pro vykreslovani pak neni problem to zobrazit stejne, to je jen vec >> renederu, ale v datech to rozdeleno byt musi. Aktualne pokud vim mapnik >> nerozlisuje trunk s a bez tagu "silnice pro motorova vozidla". >> >> >>> On 02/27/2011 07:22 AM, datin wrote: >>>> Taky souhlas?m s t?m ?e je pot?eba n?jak rozli?it d?lnici, "silnici pro >>>> motorov? vozidla" kde je max. 130 a m?stsk? ?ty?pruh kde je n?kdy i 50. >>>> Hlavn?m d?vodem a argumentem je aby pak navigace vybrala opravdu rychlej?? >>>> variantu. Jakmile se v map?ch tento rozd?l set?e tak bude navigace fungovat >>>> blb? a nedojde k velk?mu roz???en? mezi norm?ln? lidi. A proto nad t?m p?ece >>>> tr?v?m? tolik ?asu... >>>> >>>> >>>> _______________________________________________ >>>> Talk-cz mailing list >>>> Talk-cz at openstreetmap.org >>>> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz >>> _______________________________________________ >>> Talk-cz mailing list >>> Talk-cz at openstreetmap.org >>> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz >> >> _______________________________________________ >> Talk-cz mailing list >> Talk-cz at openstreetmap.org >> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz at openstreetmap.org > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

7.3.2011 09:23:29 (#6)
gravatar

Mike

<mike at mikecrash.com>
196
Nikdo tu netvrd?, ?e ta pr?m?rn? rychlost bude odpov?dat na 100% skute?nosti, ale bude to n?jak? zvolen? rychlost, kter? odpov?d? dan?mu typu. Ve skute?nosti je tam p??li? mnoho prom?nn?ch pro re?ln? situace, ale berme OSM jako zdroj dat bez informac? o trafficu. Pak se prost? v?dy zvol? n?jak? glob?ln? pr?m?rn? rychlost pro dan? typ silnice. A rozhodn? plat?, ?e ve m?st? se jede po silnici prvn? t??dy rychleji ne? po n?jak? obytn? ulici a pokud se zvol? rychlost pro 1. t??du 40 a pro obytnou ulici t?eba 20, tak to d?v? dobr? v?sledky. Pr?myslov? nebude trunk ani pocitov? po postaven? t? k?i?ovatky. U? kv?li tomu, ?e je to pocitov? a ka?d? m? pocit jin?. D?m jin? p??klad - v Sob?slavi postavili novou silnici, jmenuje se Obchodn?, veden? je jako reziden?n?, ale pocitov? je to silnice minim?ln? 2. t??dy, ve?ker? provoz je sveden na ni. M?m ji ozna?it jako secondary, p?esto?e je to residential? A silnici p?es n?m?st? ozna?it jako residential, p?esto?e je vedena jako silnice 2. t??dy? To je toti? stejn? p??pad - budeme si hr?t na vlastn? zna?en? a vytvo??me balast nebo se budeme dr?et a zaveden?ho a pou??van?ho zna?en?? Zp?t k Pr?myslov? - prost? se na ni pou?ije lanes=2 a ?ekne to v?e. A pokud re?ln? situace o trafficu neodpov?d? dan?mu typu silnice, je t?eba to ?e?it jinak, t?eba pou?it?m tagu maxspeed (nap?. nastaven? maxspeed na 50 u residential p?ebije pr?m?rnou rychlost pro dann? typ silnice). ?e?en?m nen? to, ?e se tam nastav? jin? typ silnice. On 03/07/2011 05:01 PM, jzvc wrote: zobrazit citaci
> Dne 7.3.2011 15:34, Mike napsal(a): >> V?ha t?ch silnic je jen v tom, jak? je pr?m?rn? rychlost j?zdy po dan? >> silnici. Ta nem? s rychlostn?m limitem nic spole?n?ho. Po ulici mezi >> domy (residential) je maximum 50, ale ta rychlost pr?mern? t?eba jen >> 20km/h, kde?to silnice prvn? t??dy i v obci bude m?t rychlost n?kde >> t?sn? pod 50. Proto d? algoritmus v?dy p?ednost silnici vy??? t??dy. >> Nen? to ??dn? dal?? preferen?n? ?daj, je to jen rychlost. V??, ?e v?m o >> ?em mluv?m, nastudoval jsem toho o tom dost a ten algoritmus i prakticky >> realizoval... V navitu lze dokonce tyto rychlosti v konfigura?n?m >> souboru nastavit. > > Jenze navigace vi vetsinou prd o tom, jaka je prumerna rychlost, ostatne > rychlostni profily se zacinaji pouzivat teprve v poslednich letech a > existuji jen pro hlavni silnice a to jeste zdaleka ne vsude. Takze > navigace vi maximalku + tridu silnice. > > A prave proto je treba to rozdelit. I kdyz samozrejme vznikaji a vznikat > budou mista, kde je to sporny - napr Prumyslova/Kbelska v Praglu - ma to > konfiguraci 2+2, ale zaroven to ma semafory a urovnovy krizeni ... takze > pocitove tam IMo patri to co tam je ted (= silnice 1. tridy), ale min v > okamziku zprovozneni mimourovnovy krizovatky na Veselsky bych se nebal > preznacit Kbelskou na trunk az na R10 (ta uz 100 let rozestavena radiala). > >> Probl?m zna?en? se t?k? toho, ?e ozna?en? highway a trunk vych?z? z UK. >> Na z?pad od n?s n?co jako Rx vlastn? neexistuje, tam je to prost? v?e >> d?lnice a trunk je naprosto jin? typ silnice. U n?s m?me zna?en? trochu >> jin?. A zna?it to jen podle toho, kolik je tam pruh? je nesmysl, to by >> na mnoha m?stech bylo naprosto zav?d?j?c?. Mnohdy se ve m?st? norm?ln? >> silnice roz???? na 2+2, p?esto to rozhodn? nelze ozna?it za trunk - >> nap?. v Kol?n? nebo v T?bo?e. Od toho je parametr lanes. >> >> ?ist? p?i?azen? highway=D a trunk=R je nej?ist?? ?e?en?, naprosto >> jednozna?n? a v?em jasn?. >> >> >> >> On 7.3.2011 15:06, jzvc wrote: >>> Dne 27.2.2011 20:57, Mike napsal(a): >>>> Ale k tomu slou?? tag maxspeed a funguje bezvadn?. Co chyb? pro >>>> navigace, tak je definice oblasti, kde je omezena rychlost, aby se na >>>> v?echny silnice uvnit? obce nemusel d?vat tag maxspeed, ten by se m?l >>>> pou??vat jen pokud je omezene rychlost zna?kou. >>>> >>>> Osobn? te? experimentuju s pou?it?m tagu landuse=residential pro >>>> definici obce pro omezen? rychlosti. Kv?li tomu jsem kolem n?s dod?lal >>>> do v?ech obc? tenhle tag. Zd? se, ?e to funguje docela dob?e, i kdy? to >>>> nen? zcela p?esn?. ALe lep?? n?co ne? nic. >>>> >>>> Typ silnice by m?l opravdu ur?ovat typ silnice bez ohledu na to, jak >>>> rychle se tam v re?lu jezd?. Silnice prvn? t??dy taky vede klidn? obc?, >>>> kde se jede 50 a po??d je to silnice prvn? t??dy. >>>> >>> Navigace vyuziva vetsinou omezeni rychlostni, ale (pokud nezna realny >>> cisla), tak predesim vahy. A dalnice ma vzdy prioritu pred rychlostni >>> silnici - pokud tedy nekam povede zhruba stejne dlouha cesta po dalnici >>> a silnici pro motorovy vozidla, tak da navigace vzdy prednost dalnici, >>> protoze to vyhodnoti jako cestu rychlejsi. Stejne je to se vsim - >>> dalnice je v obci taky omezena, a muze byt klido i na 50, ale stale >>> dostane prednost pred silnicemi ostatnich kategorii. Taky je >>> pravdepodobny, ze je lepe udrzovana .... proste to rozdeleni ma >>> (narozdil od predchoziho stavu) smysl. Dalnicim se tim dava prednost. >>> >>> Trunk (bez oznaceni ze jde o silnici pro motorovy vozidla) by pak melo >>> byt vsechno, co ma oddeleny pruhy, coz neznamena ze to je 2+2, i kdyz to >>> je asi nejbeznejsi (v jiny konfiguraci sem to snad u nas ani nevidel). >>> >>> Pro vykreslovani pak neni problem to zobrazit stejne, to je jen vec >>> renederu, ale v datech to rozdeleno byt musi. Aktualne pokud vim mapnik >>> nerozlisuje trunk s a bez tagu "silnice pro motorova vozidla". >>> >>> >>>> On 02/27/2011 07:22 AM, datin wrote: >>>>> Taky souhlas?m s t?m ?e je pot?eba n?jak rozli?it d?lnici, "silnici pro >>>>> motorov? vozidla" kde je max. 130 a m?stsk? ?ty?pruh kde je n?kdy i 50. >>>>> Hlavn?m d?vodem a argumentem je aby pak navigace vybrala opravdu rychlej?? >>>>> variantu. Jakmile se v map?ch tento rozd?l set?e tak bude navigace fungovat >>>>> blb? a nedojde k velk?mu roz???en? mezi norm?ln? lidi. A proto nad t?m p?ece >>>>> tr?v?m? tolik ?asu... >>>>> >>>>> >>>>> _______________________________________________ >>>>> Talk-cz mailing list >>>>> Talk-cz at openstreetmap.org >>>>> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz >>>> _______________________________________________ >>>> Talk-cz mailing list >>>> Talk-cz at openstreetmap.org >>>> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz >>> >>> _______________________________________________ >>> Talk-cz mailing list >>> Talk-cz at openstreetmap.org >>> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz >> _______________________________________________ >> Talk-cz mailing list >> Talk-cz at openstreetmap.org >> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz > > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz at openstreetmap.org > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

7.3.2011 10:16:59 (#7)
gravatar

hanoj

<ehanoj at gmail.com>
713
zobrazit citaci
> Pr?myslov? nebude trunk ani pocitov? po postaven? t? k?i?ovatky. U? > kv?li tomu, ?e je to pocitov? a ka?d? m? pocit jin?. D?m jin? p??klad - > v Sob?slavi postavili novou silnici, jmenuje se Obchodn?, veden? je jako > reziden?n?, ale pocitov? je to silnice minim?ln? 2. t??dy, ve?ker? > provoz je sveden na ni. M?m ji ozna?it jako secondary, p?esto?e je to > residential? A silnici p?es n?m?st? ozna?it jako residential, p?esto?e > je vedena jako silnice 2. t??dy? To je toti? stejn? p??pad - budeme si > hr?t na vlastn? zna?en? a vytvo??me balast nebo se budeme dr?et a > zaveden?ho a pou??van?ho zna?en?? > > Zp?t k Pr?myslov? - prost? se na ni pou?ije lanes=2 a ?ekne to v?e. A > pokud re?ln? situace o trafficu neodpov?d? dan?mu typu silnice, je t?eba > to ?e?it jinak, t?eba pou?it?m tagu maxspeed (nap?. nastaven? maxspeed > na 50 u residential p?ebije pr?m?rnou rychlost pro dann? typ silnice). > ?e?en?m nen? to, ?e se tam nastav? jin? typ silnice.
*** Neni to k tematu trunk/motorway, ale doporucuji nastudovat toto: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Czech_Republic/roads_tagging#Basic_info_about_tagging Drzet se systemu residential neni nekdy mozne. A protoze nebyva zverejnen pasport mistnich komunikaci, je nutno se ridit citem. Ty vyznamne mistni komunikace v Brne znacime jako tertiary. ha hanoj

« zpět na výpis měsíce