« zpět na výpis měsíce |

[Talk-cz] Posuny - pokus o zpřesnění

Vlákno 4.2. - 5.2.2014, počet zpráv: 11


4.2.2014 06:31:40 (#1)
gravatar

Petr Vejsada

<osm at propsychology.cz>
516
Ahoj, udělal jsem experimentální vrstvu s budovami, která, pokud jsem něco nezvoral, by měla být podle Xificurka s použitím gridu, ale možná jsem fakt něco nedomyslel, pže to dopadlo nic moc. http://pedro.poloha.net/mapa , url vrstvy je http://tile.poloha.net/temp_budovy/z/x/y.png Jak jsem postupoval: - zavedl jsem fiktivní SRID 999 do spatial_ref_sys, kde jsem změnil proj4text tak, jak to má Xificurk - stáhnul jsem si grid podle Petrova odkazu (btw: Petře, pokud to čteš, ta zdrojová forma by nebyla?) - zkopíroval tabulku s geometriemi budov - updatnul geometrii takto: update temp_budovy set hranice= (st_transform(st_setsrid(st_transform(hranice,5514),999),900913)) což by mělo dělat, že se z 900913 geometrie přepočítá zpět na 5514 a podle gridu se zase přepočítá zpátky do 900913. Je to podle mých očí jen horší. Proč? -- Petr, pv na propsychology.cz zobrazit citaci
>p<

4.2.2014 08:21:48 (#2)
gravatar

Marián Kyral

<mkyral at email.cz>
2389 2735
Dne 4.2.2014 18:31, Petr Vejsada napsal: zobrazit citaci
> Ahoj, > > udělal jsem experimentální vrstvu s budovami, která, pokud jsem něco > nezvoral, > by měla být podle Xificurka s použitím gridu, ale možná jsem fakt něco > nedomyslel, pže to dopadlo nic moc. > > http://pedro.poloha.net/mapa , url vrstvy je > http://tile.poloha.net/temp_budovy/z/x/y.png > > Jak jsem postupoval: > > - zavedl jsem fiktivní SRID 999 do spatial_ref_sys, kde jsem změnil > proj4text > tak, jak to má Xificurk > - stáhnul jsem si grid podle Petrova odkazu (btw: Petře, pokud to čteš, > ta > zdrojová forma by nebyla?) > - zkopíroval tabulku s geometriemi budov > - updatnul geometrii takto: > > update temp_budovy set hranice= > (st_transform(st_setsrid(st_transform(hranice,5514),999),900913)) > > > což by mělo dělat, že se z 900913 geometrie přepočítá zpět na 5514 a > podle > gridu se zase přepočítá zpátky do 900913. > > Je to podle mých očí jen horší. Proč? > > -- > Petr, pv na propsychology.cz >> p< >
Jak na to tak koukám, tak se to posunulo na opačnou stranu. Místo dolů a vlevo je nová vrstva posunuta nahoru a vpravo. Někde tam změň znaménko :D Marián

4.2.2014 09:16:58 (#3)
gravatar

"Petr Morávek [Xificurk]"

<petr at pada.cz>
139
Ahoj, Dne 4.2.2014 18:31, Petr Vejsada napsal(a): zobrazit citaci
> Ahoj, > > udělal jsem experimentální vrstvu s budovami, která, pokud jsem něco nezvoral, > by měla být podle Xificurka s použitím gridu, ale možná jsem fakt něco > nedomyslel, pže to dopadlo nic moc. > > http://pedro.poloha.net/mapa , url vrstvy je > http://tile.poloha.net/temp_budovy/z/x/y.png > > Jak jsem postupoval: > > - zavedl jsem fiktivní SRID 999 do spatial_ref_sys, kde jsem změnil proj4text > tak, jak to má Xificurk > - stáhnul jsem si grid podle Petrova odkazu (btw: Petře, pokud to čteš, ta > zdrojová forma by nebyla?)
bohužel git.zcu.cz se zdá opravdu mrtvý... a já bohužel ten zdrojový soubor nikde na disku nemám, ale podařilo se mi ho dohledat v archivu: http://web.archive.org/web/20091003020944/http://git.zcu.cz/grid/czech.lla Nicméně je to z roku 2009, tak nevím jestli to je stejná verze. zobrazit citaci
> - zkopíroval tabulku s geometriemi budov > - updatnul geometrii takto: > > update temp_budovy set hranice= > (st_transform(st_setsrid(st_transform(hranice,5514),999),900913)) > > > což by mělo dělat, že se z 900913 geometrie přepočítá zpět na 5514 a podle > gridu se zase přepočítá zpátky do 900913. > > Je to podle mých očí jen horší. Proč?
Já teda do těch transformací moc nevidím, ale není možné, že se tam kumuluje nějaká chyba tím převodem tam a zpátky? Já si teď u sebe pustím nový čerstvý import RUIANu a pak můžem porovnat výstup na nějakém konkrétním stavebním objektu, což? Zdraví, Petr Morávek aka Xificurk

5.2.2014 07:33:24 (#4)
gravatar

Petr Vejsada

<osm at propsychology.cz>
516
Ahoj, Dne Út 4. února 2014 21:16:58, Petr Morávek [Xificurk] napsal(a): zobrazit citaci
> > - zavedl jsem fiktivní SRID 999 do spatial_ref_sys, kde jsem změnil > > proj4text tak, jak to má Xificurk > > - stáhnul jsem si grid podle Petrova odkazu (btw: Petře, pokud to čteš, ta > > zdrojová forma by nebyla?) > > bohužel git.zcu.cz se zdá opravdu mrtvý... a já bohužel ten zdrojový > soubor nikde na disku nemám, ale podařilo se mi ho dohledat v archivu: > http://web.archive.org/web/20091003020944/http://git.zcu.cz/grid/czech.lla > Nicméně je to z roku 2009, tak nevím jestli to je stejná verze.
Zkompiloval jsem, binárky jsou rozdílné (diff], což nic neznamená. Asi nemá smysl dál zkoumat. zobrazit citaci
> > (st_transform(st_setsrid(st_transform(hranice,5514),999),900913)) > > Je to podle mých očí jen horší. Proč?
zobrazit citaci
> Já teda do těch transformací moc nevidím, ale není možné, že se tam > kumuluje nějaká chyba tím převodem tam a zpátky?
Asi ne. Vytvořil jsem nové schema a naimportovat Aš, Šluknov, Vyšší Brod, Třinec a Jablunkov a podle oka mi to přijde úplně stejné a úplně stejně špatně, jako v předchozím případě. To je opravdu zvláštní. Definici projekce 5514 mám od tebe, grid mám od tebe a s výsledkem nejsem spokojen, kdežto ty se svými daty ano. Je to horší než bez gridu. A mám stejný pocit, jako Marián, že grid to koriguje v podstatě správně, správným směrem, jen s opačnou orientací. zobrazit citaci
> Já si teď u sebe pustím nový čerstvý import RUIANu a pak můžem porovnat > výstup na nějakém konkrétním stavebním objektu, což?
Tož to bychom měli. V jakém souřadnicovém systému máš RUIAN? Já v 900913 kvůli vykreslování dlaždic. Mohu ti někde vystavit nějakou část, asi stačí kod a hranice a nechat si třeba v qgisu ukázat st_diff zobrazit citaci
> > Zdraví, > Petr Morávek aka Xificurk > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz na openstreetmap.org > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

5.2.2014 07:48:16 (#5)
gravatar

"Petr Morávek [Xificurk]"

<petr at pada.cz>
139
Ahoj, Dne 5.2.2014 19:33, Petr Vejsada napsal(a): zobrazit citaci
>>> (st_transform(st_setsrid(st_transform(hranice,5514),999),900913)) >>> Je to podle mých očí jen horší. Proč? > >> Já teda do těch transformací moc nevidím, ale není možné, že se tam >> kumuluje nějaká chyba tím převodem tam a zpátky? > > Asi ne. Vytvořil jsem nové schema a naimportovat Aš, Šluknov, Vyšší Brod, > Třinec a Jablunkov a podle oka mi to přijde úplně stejné a úplně stejně > špatně, jako v předchozím případě. To je opravdu zvláštní. Definici projekce > 5514 mám od tebe, grid mám od tebe a s výsledkem nejsem spokojen, kdežto ty se > svými daty ano. Je to horší než bez gridu. A mám stejný pocit, jako Marián, že > grid to koriguje v podstatě správně, správným směrem, jen s opačnou orientací.
Ahaaa! Teď mi to teprve došlo - on byl RUIAN zpočátku (a v té době jsem zkoumal přesnost) v jiné projekci. Původně to bylo EPSG:2065 a nyní EPSG:5514, která se pokud vím liší právě v prohození souřadnic a změně znamének. Já blbec ten grid slepě bez kontroly převzal... takže ten grid je teď úplně mimo... chtělo by to najít zdrojová data a přegenerovat pro 5514. zobrazit citaci
>> Já si teď u sebe pustím nový čerstvý import RUIANu a pak můžem porovnat >> výstup na nějakém konkrétním stavebním objektu, což? > > Tož to bychom měli. V jakém souřadnicovém systému máš RUIAN? Já v 900913 kvůli > vykreslování dlaždic. Mohu ti někde vystavit nějakou část, asi stačí kod a > hranice a nechat si třeba v qgisu ukázat st_diff
Já to nechávám v originále a transformuji až on-demand, podle toho na co to používám. (Pokud chci počítat vzdálenosti dvou objektů, tak je lepší to dělat v 5514.) Zdraví, Petr Morávek aka Xificurk

5.2.2014 07:54:31 (#6)
gravatar

Marián Kyral

<mkyral at email.cz>
2389 2735
Dne 5.2.2014 19:48, Petr Morávek [Xificurk] napsal: zobrazit citaci
> Ahoj, > > Dne 5.2.2014 19:33, Petr Vejsada napsal(a): >>>> (st_transform(st_setsrid(st_transform(hranice,5514),999),900913)) >>>> Je to podle mých očí jen horší. Proč? >> >>> Já teda do těch transformací moc nevidím, ale není možné, že se tam >>> kumuluje nějaká chyba tím převodem tam a zpátky? >> >> Asi ne. Vytvořil jsem nové schema a naimportovat Aš, Šluknov, Vyšší >> Brod, >> Třinec a Jablunkov a podle oka mi to přijde úplně stejné a úplně >> stejně >> špatně, jako v předchozím případě. To je opravdu zvláštní. Definici >> projekce >> 5514 mám od tebe, grid mám od tebe a s výsledkem nejsem spokojen, >> kdežto ty se >> svými daty ano. Je to horší než bez gridu. A mám stejný pocit, jako >> Marián, že >> grid to koriguje v podstatě správně, správným směrem, jen s opačnou >> orientací. > > Ahaaa! Teď mi to teprve došlo - on byl RUIAN zpočátku (a v té době jsem > zkoumal přesnost) v jiné projekci. Původně to bylo EPSG:2065 a nyní > EPSG:5514, která se pokud vím liší právě v prohození souřadnic a změně > znamének. Já blbec ten grid slepě bez kontroly převzal... takže ten > grid > je teď úplně mimo... chtělo by to najít zdrojová data a přegenerovat > pro > 5514. >
Pokud se nepodaří to přegenerování, tak by možná šlo zjistit odchylku nové pozice od staré a o tu pak korigovat na opačnou stranu. Záleží jak moc náročné by to bylo. Marián

5.2.2014 08:46:09 (#7)
gravatar

"Petr Morávek [Xificurk]"

<petr at pada.cz>
139
Dne 5.2.2014 19:48, "Petr Morávek [Xificurk]" napsal(a): zobrazit citaci
> Ahoj, > > Dne 5.2.2014 19:33, Petr Vejsada napsal(a): >>>> (st_transform(st_setsrid(st_transform(hranice,5514),999),900913)) >>>> Je to podle mých očí jen horší. Proč? >> >>> Já teda do těch transformací moc nevidím, ale není možné, že se tam >>> kumuluje nějaká chyba tím převodem tam a zpátky? >> >> Asi ne. Vytvořil jsem nové schema a naimportovat Aš, Šluknov, Vyšší Brod, >> Třinec a Jablunkov a podle oka mi to přijde úplně stejné a úplně stejně >> špatně, jako v předchozím případě. To je opravdu zvláštní. Definici projekce >> 5514 mám od tebe, grid mám od tebe a s výsledkem nejsem spokojen, kdežto ty se >> svými daty ano. Je to horší než bez gridu. A mám stejný pocit, jako Marián, že >> grid to koriguje v podstatě správně, správným směrem, jen s opačnou orientací. > > Ahaaa! Teď mi to teprve došlo - on byl RUIAN zpočátku (a v té době jsem > zkoumal přesnost) v jiné projekci. Původně to bylo EPSG:2065 a nyní > EPSG:5514, která se pokud vím liší právě v prohození souřadnic a změně > znamének. Já blbec ten grid slepě bez kontroly převzal... takže ten grid > je teď úplně mimo... chtělo by to najít zdrojová data a přegenerovat pro > 5514.
Hm, tak tím to nebude... obě transformace mi dávaj v absolutních číslech stejné výsledky. A až na tu magii se znaménky stále vychází správně test uvedený na http://grass.fsv.cvut.cz/gwiki/S-JTSK-Grid Takže asi jediným zbývajícím zdrojem nepřesnosti je opravdu: "Tato verze je vytvořena pro variantu ETRS89(ETRF1989) tj. platné do 2.1.2011.[1] Vzhledem k posunu souřadnic od té doby platné ETRS89(ETRF2000) neposkytuje níže popsané řešení deklarovanou přesnost." Petr

5.2.2014 09:40:53 (#8)
gravatar

Petr Vejsada

<osm at propsychology.cz>
516
Ahoj, Dne St 5. února 2014 19:48:16, Petr Morávek [Xificurk] napsal(a): zobrazit citaci
> Ahaaa! Teď mi to teprve došlo - on byl RUIAN zpočátku (a v té době jsem > zkoumal přesnost) v jiné projekci. Původně to bylo EPSG:2065 a nyní > EPSG:5514, která se pokud vím liší právě v prohození souřadnic a změně > znamének. Já blbec ten grid slepě bez kontroly převzal... takže ten grid > je teď úplně mimo... chtělo by to najít zdrojová data a přegenerovat pro > 5514.
Jo, tak to bude ono. Můžeme zkusit tu tabulku z archivu z roku 2009, dohledat (bývalého) majitele gitu, proj-4.8.0/src/projects.h, přepsat do pl/pgsql to, na co tu odkazoval pan Veselý z ČÚZK - mimochodem - ten program ve Fortranu by asi hodně pomohl; ten není k dispozici?) zobrazit citaci
> >> Já si teď u sebe pustím nový čerstvý import RUIANu a pak můžem porovnat > >> výstup na nějakém konkrétním stavebním objektu, což?
Tak to už asi nemusíme. -- Petr

5.2.2014 09:45:16 (#9)
gravatar

Petr Vejsada

<osm at propsychology.cz>
516
Ahoj, Dne St 5. února 2014 19:54:31, Marián Kyral napsal(a): zobrazit citaci
> Pokud se nepodaří to přegenerování, tak by možná šlo zjistit odchylku > nové pozice od staré a o tu pak korigovat na opačnou stranu. Záleží jak > moc náročné by to bylo.
To právě nejde. Od toho je ta tabulka. Na každém místě je ta odchylka jiná. Nejlepším řešením by bylo zprovoznit to http://www.cuzk.cz/Zememerictvi/Geodeticke-zaklady-na-uzemi-CR/GNSS/Nova-realizace-systemu-ETRS89-v-CR.aspx kde, bohužel, není ten zdroják ve Fortranu. Ten se asi prodává? (pane Veselý)? -- Petr

5.2.2014 10:26:11 (#10)
gravatar

Jiří Veselý

<j.v.2 at seznam.cz>
57
Dobrý večer, to nevím, ale poslal jsem dotaz. Když nic jiného, vzorečky jsou i v tom PDF ;-) J. Veselý Dne 5.2.2014 21:45, Petr Vejsada napsal(a): zobrazit citaci
> Ahoj, > > Dne St 5. února 2014 19:54:31, Marián Kyral napsal(a): > >> Pokud se nepodaří to přegenerování, tak by možná šlo zjistit odchylku >> nové pozice od staré a o tu pak korigovat na opačnou stranu. Záleží jak >> moc náročné by to bylo. > To právě nejde. Od toho je ta tabulka. Na každém místě je ta odchylka jiná. > Nejlepším řešením by bylo zprovoznit to > > http://www.cuzk.cz/Zememerictvi/Geodeticke-zaklady-na-uzemi-CR/GNSS/Nova-realizace-systemu-ETRS89-v-CR.aspx > > kde, bohužel, není ten zdroják ve Fortranu. Ten se asi prodává? (pane Veselý)? > > -- > Petr > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz na openstreetmap.org > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz >

5.2.2014 11:00:33 (#11)
gravatar

Petr Vejsada

<osm at propsychology.cz>
516
Dobrý večer, Dne St 5. února 2014 22:26:11, Jiří Veselý napsal(a): zobrazit citaci
> Dobrý večer, > to nevím, ale poslal jsem dotaz. Když nic jiného, vzorečky jsou i v tom > PDF ;-)
no, přeci jenom přepis z Fortranu do PL/PGSQL by šel asi o mnoho rychleji. Děkujeme moc za vstřícnost! -- Petr

« zpět na výpis měsíce