[Talk-cz] cesta jako dvě jednosměrky?
Vlákno 16.7. - 17.7.2013, počet zpráv: 4
Dobrý den všem,
prosím připomeňte mi, proč v OSM někdo kreslí normální čtyřproudou cestu
(konkrétně např. R49 mezi Zlínem a Otrokovicemi) jako dvě protiběžné
jednosměrky. Připadá mi to jako zlozvyk přebraný z Google Maps, který si
tím pomáhá při routování, takže to dělá skoro všude (ty jednosměrky). V
OSM to ale přece dělat nemusíme, máme na všechno příznaky - na počet
pruhů, na jejich směry, na přikázané/zakázané odbočení...
A když už jsme u toho, proč se dálnice bez prostředního dělícího
čehokoliv taky kreslí jako dvě protiběžné jednosměrky? To je nějaký
úzus? Nebo když je na asfaltu dvojitá plná čára, tak už se to bere jako
dvě cesty v OSM?
A ještě jedna drobnost: když je na kruhovém objezdu jeden směr rozdělený
pidi ostrůvkem (tak 0,5 m^2), tak je to důvod pro nakreslení dvou
jednosměrných cest - vjezdu a výjezdu z kruhového objezdu? Já bych si
myslel, že je to jedna cesta, a proto jen jeden vjezd/výjezd - aby potom
navigace při počítání "opusťte kruhový objezd třetím výjezdem"
nepočítaly některé ty cesty navíc...
Ptám se, abych věděl, co všechno mám když tak předělat...
Děkuji,
Petr
zobrazit citaci
> prosím připomeňte mi, proč v OSM někdo kreslí normální čtyřproudou cestu
> (konkrétně např. R49 mezi Zlínem a Otrokovicemi) jako dvě protiběžné
> jednosměrky. Připadá mi to jako zlozvyk přebraný z Google Maps, který si
> tím pomáhá při routování, takže to dělá skoro všude (ty jednosměrky). V
> OSM to ale přece dělat nemusíme, máme na všechno příznaky - na počet
> pruhů, na jejich směry, na přikázané/zakázané odbočení...
*** U tzv. směrově dělených silnic (typicky dálnice, rychlostní
silnice) je každá osa pro jeden směr; za směrové oddělení se
nepovažuje ostrůvek přechodu, vjezdová brána obce, ani křižovatka s
ostrůvky.
http://kuc.cz/43if8r
zobrazit citaci
> A když už jsme u toho, proč se dálnice bez prostředního dělícího
> čehokoliv taky kreslí jako dvě protiběžné jednosměrky? To je nějaký
> úzus? Nebo když je na asfaltu dvojitá plná čára, tak už se to bere jako
> dvě cesty v OSM?
*** Komunikace bez dělícího ostrůvku (a bez svodidla) nemůže být dálnice.
*** Dvojitá plná čára není dělící ostrůvek => jedna cesta. Chápal bych
to jako úzus.
ha
hanoj
Dne 16.7.2013 21:42, Petr Stehlik napsal(a):
zobrazit citaci
> Dobrý den všem,
>
> prosím připomeňte mi, proč v OSM někdo kreslí normální čtyřproudou cestu
> (konkrétně např. R49 mezi Zlínem a Otrokovicemi) jako dvě protiběžné
> jednosměrky. Připadá mi to jako zlozvyk přebraný z Google Maps, který si
> tím pomáhá při routování, takže to dělá skoro všude (ty jednosměrky). V
> OSM to ale přece dělat nemusíme, máme na všechno příznaky - na počet
> pruhů, na jejich směry, na přikázané/zakázané odbočení...
Protoze ty tvoje "priznaky" jsou naprosto nanic, jakejkoli zasah do mapy
to to rozbije, zadnej editor stim neumi pracovat. Proto v OSM prakticky
nikde zadny pruhy definovany nejsou, a proto je neustale neco rozjebly,
pokud nekde nekdo neco takovyho otestuje. Pokud to ma nekdy fungovat,
tak se to musi z pohledu editoru(a) jevit jako zcela samostatny cesty,
se kterejma lze zcela samostatne nakladat. Jak to vypada v datech je putna.
zobrazit citaci
>
> A když už jsme u toho, proč se dálnice bez prostředního dělícího
> čehokoliv taky kreslí jako dvě protiběžné jednosměrky? To je nějaký
> úzus? Nebo když je na asfaltu dvojitá plná čára, tak už se to bere jako
> dvě cesty v OSM?
>
> A ještě jedna drobnost: když je na kruhovém objezdu jeden směr rozdělený
> pidi ostrůvkem (tak 0,5 m^2), tak je to důvod pro nakreslení dvou
> jednosměrných cest - vjezdu a výjezdu z kruhového objezdu? Já bych si
> myslel, že je to jedna cesta, a proto jen jeden vjezd/výjezd - aby potom
> navigace při počítání "opusťte kruhový objezd třetím výjezdem"
> nepočítaly některé ty cesty navíc...
U kruhacu je to otazka citu ... jako u vseho v OSM ... a souvisi to s
tim vejs - neexistuje zadnej rozumnej zpusob, jak nakreslit krizovatku a
rict, ze tyhle cesty jsou jen vetve jedny trasy ... aby to vypadalo
rozumne v editoru, na mape i v datech.
Jako bonus kdyz chces aby fungovala po tech vetvich spravne navigace
(mam tu kruhac, kterej ma jeste ve vsech smerech "doprava" primy vetve),
tak tam musis na kazdym spoji definovat zakazy odboceni, ktery se ti
rozbijou hned, jak na to nekdo sahne, protoze to nikde neni videt a
editory s tim neumi zachazet.
zobrazit citaci
>
> Ptám se, abych věděl, co všechno mám když tak předělat...
>
> Děkuji,
>
> Petr
>
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
--
Petr Dlouhý
petr.dlouhy na email.cz
---------- Původní zpráva ----------
Od: jzvc <jzvc na tpfree.net>
Datum: 17. 7. 2013
Předmět: Re: [Talk-cz] cesta jako dvě jednosměrky?
"Dne 16.7.2013 21:42, Petr Stehlik napsal(a):
zobrazit citaci
> Dobrý den všem,
>
> prosím připomeňte mi, proč v OSM někdo kreslí normální čtyřproudou cestu
> (konkrétně např. R49 mezi Zlínem a Otrokovicemi) jako dvě protiběžné
> jednosměrky. Připadá mi to jako zlozvyk přebraný z Google Maps, který si
> tím pomáhá při routování, takže to dělá skoro všude (ty jednosměrky). V
> OSM to ale přece dělat nemusíme, máme na všechno příznaky - na počet
> pruhů, na jejich směry, na přikázané/zakázané odbočení...
Protoze ty tvoje "priznaky" jsou naprosto nanic, jakejkoli zasah do mapy
to to rozbije, zadnej editor stim neumi pracovat. Proto v OSM prakticky
nikde zadny pruhy definovany nejsou, a proto je neustale neco rozjebly,
pokud nekde nekdo neco takovyho otestuje. Pokud to ma nekdy fungovat,
tak se to musi z pohledu editoru(a) jevit jako zcela samostatny cesty,
se kterejma lze zcela samostatne nakladat. Jak to vypada v datech je putna.
"
Tohle není moc dobrý důvod to tak dělat. Bez příznaků a omezujících relací
se prostě neobejdeme, pokud chceme mít funkční navigaci. Je tedy nesmysl ně
nějak zavrhovat.
Rozhodovacím kritériem jestli udělat silnici jako dvě jednosměrné linie by
spíš mělo být to, jestli se tím získá vyšší úroveň detailu nebo alespoň
zjednodušší situace ohledně zákazových relací. V praxi je potom dobrým
rozhodovacím kritériem to, jestli má silnice nějaký dělící pás.
Ne všechno jde vyznačit standartním relacemi/příznaky - například nejde
vyznačit místa, kde je možné se otočit do protisměru na propojce mezi směry.
"
zobrazit citaci
>
> A když už jsme u toho, proč se dálnice bez prostředního dělícího
> čehokoliv taky kreslí jako dvě protiběžné jednosměrky? To je nějaký
> úzus? Nebo když je na asfaltu dvojitá plná čára, tak už se to bere jako
> dvě cesty v OSM?
>
> A ještě jedna drobnost: když je na kruhovém objezdu jeden směr rozdělený
> pidi ostrůvkem (tak 0,5 m^2), tak je to důvod pro nakreslení dvou
> jednosměrných cest - vjezdu a výjezdu z kruhového objezdu? Já bych si
> myslel, že je to jedna cesta, a proto jen jeden vjezd/výjezd - aby potom
> navigace při počítání "opusťte kruhový objezd třetím výjezdem"
> nepočítaly některé ty cesty navíc...
U kruhacu je to otazka citu ... jako u vseho v OSM ... a souvisi to s
tim vejs - neexistuje zadnej rozumnej zpusob, jak nakreslit krizovatku a
rict, ze tyhle cesty jsou jen vetve jedny trasy ... aby to vypadalo
rozumne v editoru, na mape i v datech.
Jako bonus kdyz chces aby fungovala po tech vetvich spravne navigace
(mam tu kruhac, kterej ma jeste ve vsech smerech "doprava" primy vetve),
tak tam musis na kazdym spoji definovat zakazy odboceni, ktery se ti
rozbijou hned, jak na to nekdo sahne, protoze to nikde neni videt a
editory s tim neumi zachazet."
Nestačí náhodou počítat jen linie jednosměrné směrem ven, a na nějaké
zákazové relace se vykašlat?
"
zobrazit citaci
>
> Ptám se, abych věděl, co všechno mám když tak předělat...
>
> Děkuji,
>
> Petr
>
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
_______________________________________________
Talk-cz mailing list
Talk-cz na openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz"
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20130717/19dcb83f/attachment.html>« zpět na výpis měsíce