« zpět na výpis měsíce |

[Talk-cz] jak mapovat budovy v kopci?

Vlákno 8.4. - 8.4.2013, počet zpráv: 3


8.4.2013 12:44:16 (#1)
gravatar

Milan Vancura

<milan at ucw.cz>
25
Ahoj, tohle je trošku komplexnější problém: jak tagovat budovy ve svahu, tj. každá strana je jinak vysoko nad terénem? Samozřejmě že běžně není potřeba to řešit, ale jsou situace, kdy to začíná mít význam. Narazil jsem na to např. u jedné nízké budovy komplexu budov bývalého Chemapolu ve Vršovicích: z jihu je to jednopatrová budova, ze severu střecha navazuje na terén a používá se jako parkoviště. Podél západní stěny budovy vedou těsně vedle sebe dvě silnice: jedna vodorovně (tj. na konci se zakusuje do svahu a končí ve vratech budovy pod úrovní země) a druhá vede po povrchu, a tak se dostává na střechu s parkovištěm. Jak na to? Milan Vančura

8.4.2013 01:01:17 (#2)
gravatar

jzvc

<jzvc at tpfree.net>
556
Dne 8.4.2013 12:44, Milan Vancura napsal(a): zobrazit citaci
> Ahoj, > > tohle je trošku komplexnější problém: jak tagovat budovy ve svahu, tj. každá > strana je jinak vysoko nad terénem? Samozřejmě že běžně není potřeba to řešit, > ale jsou situace, kdy to začíná mít význam. Narazil jsem na to např. u jedné > nízké budovy komplexu budov bývalého Chemapolu ve Vršovicích: z jihu je to > jednopatrová budova, ze severu střecha navazuje na terén a používá se jako > parkoviště. Podél západní stěny budovy vedou těsně vedle sebe dvě silnice: > jedna vodorovně (tj. na konci se zakusuje do svahu a končí ve vratech budovy > pod úrovní země) a druhá vede po povrchu, a tak se dostává na střechu s > parkovištěm. > > Jak na to? > > Milan Vančura
Cus, obecne pohledej 3D a markovani budov. Musel bys samo objekt rozdelit na vice budov. Pak si musis zvolit nejakou zakladnu (nejspis nejnizsi cast) a u tech vyssich muzes tagovat ze zacinaji az na urovni vyssich pater. Z hlediska 2D mapy se to pak vyrenderuje jako normalni plocha budova, ve 3D je to otazka kvality podkladu terenu - nejspis to bude vypadat tak, ze ti ta cast bude cumet do vzduchu. Pokud sem stih zaznamenat, 3D je proste v OSM zatim naprosto v plenkach, neni na to ani odpovidajici nastroj a ani odpovidajici tagovani. Takze se prevazne jen resi co je nad cim nebo pod cim. Testoval sem nejaky trojrozmerny tagovani. Co funguje celkem slusne je vyska budov. Ale jakmile se dostanes ke slozitejsim vztahum ... je to hodne manualni laborovani s tagovanim a testovani co z toho vyleze. Slusnej priklad takovyho chaosu najdes trebas na Ruzyni - mrkni na "novej/eu only" terminal a prijezdy k nemu. Je tam rampa co vede nahoru na parkoviste k odletum a pod nim samo vedou dalsi silnice/parkovani u priletu ... z mapy tohle jednoduse nepoznas. Maximalne zjistis, ze tam neco vede nad/pod necim. Na tohle by bylo treba udelat full 3D model. zobrazit citaci
> > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz na openstreetmap.org > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

8.4.2013 01:48:31 (#3)
gravatar

Milan Vancura

<milan at ucw.cz>
25
On Mon 08-04-13 13:01:17, jzvc wrote: zobrazit citaci
> Slusnej priklad takovyho chaosu najdes trebas na Ruzyni - mrkni na > "novej/eu only" terminal a prijezdy k nemu. Je tam rampa co vede nahoru > na parkoviste k odletum a pod nim samo vedou dalsi silnice/parkovani u > priletu ... z mapy tohle jednoduse nepoznas. Maximalne zjistis, ze tam > neco vede nad/pod necim. Na tohle by bylo treba udelat full 3D model.
Díky, - de facto je tedy nejrozumnější situaci zjednodušit a nemapovat úplně všechny podrobnosti, protože jinak bude výsledek ten, že z toho nepochopí nikdo nic... To zní rozumně, pokusím se. Milan

« zpět na výpis měsíce