« zpět na výpis měsíce |

[Talk-cz] jak mapovat budovy v kopci?

Vlákno 8.4. - 8.4.2013, počet zpráv: 3


8.4.2013 12:44:16 (#1)
gravatar

Milan Vancura

<milan at ucw.cz>
25
Ahoj, tohle je tro?ku komplexn?j?? probl?m: jak tagovat budovy ve svahu, tj. ka?d? strana je jinak vysoko nad ter?nem? Samoz?ejm? ?e b??n? nen? pot?eba to ?e?it, ale jsou situace, kdy to za??n? m?t v?znam. Narazil jsem na to nap?. u jedn? n?zk? budovy komplexu budov b?val?ho Chemapolu ve Vr?ovic?ch: z jihu je to jednopatrov? budova, ze severu st?echa navazuje na ter?n a pou??v? se jako parkovi?t?. Pod?l z?padn? st?ny budovy vedou t?sn? vedle sebe dv? silnice: jedna vodorovn? (tj. na konci se zakusuje do svahu a kon?? ve vratech budovy pod ?rovn? zem?) a druh? vede po povrchu, a tak se dost?v? na st?echu s parkovi?t?m. Jak na to? Milan Van?ura

8.4.2013 01:01:17 (#2)
gravatar

jzvc

<jzvc at tpfree.net>
530
Dne 8.4.2013 12:44, Milan Vancura napsal(a): zobrazit citaci
> Ahoj, > > tohle je tro?ku komplexn?j?? probl?m: jak tagovat budovy ve svahu, tj. ka?d? > strana je jinak vysoko nad ter?nem? Samoz?ejm? ?e b??n? nen? pot?eba to ?e?it, > ale jsou situace, kdy to za??n? m?t v?znam. Narazil jsem na to nap?. u jedn? > n?zk? budovy komplexu budov b?val?ho Chemapolu ve Vr?ovic?ch: z jihu je to > jednopatrov? budova, ze severu st?echa navazuje na ter?n a pou??v? se jako > parkovi?t?. Pod?l z?padn? st?ny budovy vedou t?sn? vedle sebe dv? silnice: > jedna vodorovn? (tj. na konci se zakusuje do svahu a kon?? ve vratech budovy > pod ?rovn? zem?) a druh? vede po povrchu, a tak se dost?v? na st?echu s > parkovi?t?m. > > Jak na to? > > Milan Van?ura
Cus, obecne pohledej 3D a markovani budov. Musel bys samo objekt rozdelit na vice budov. Pak si musis zvolit nejakou zakladnu (nejspis nejnizsi cast) a u tech vyssich muzes tagovat ze zacinaji az na urovni vyssich pater. Z hlediska 2D mapy se to pak vyrenderuje jako normalni plocha budova, ve 3D je to otazka kvality podkladu terenu - nejspis to bude vypadat tak, ze ti ta cast bude cumet do vzduchu. Pokud sem stih zaznamenat, 3D je proste v OSM zatim naprosto v plenkach, neni na to ani odpovidajici nastroj a ani odpovidajici tagovani. Takze se prevazne jen resi co je nad cim nebo pod cim. Testoval sem nejaky trojrozmerny tagovani. Co funguje celkem slusne je vyska budov. Ale jakmile se dostanes ke slozitejsim vztahum ... je to hodne manualni laborovani s tagovanim a testovani co z toho vyleze. Slusnej priklad takovyho chaosu najdes trebas na Ruzyni - mrkni na "novej/eu only" terminal a prijezdy k nemu. Je tam rampa co vede nahoru na parkoviste k odletum a pod nim samo vedou dalsi silnice/parkovani u priletu ... z mapy tohle jednoduse nepoznas. Maximalne zjistis, ze tam neco vede nad/pod necim. Na tohle by bylo treba udelat full 3D model. zobrazit citaci
> > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz at openstreetmap.org > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

8.4.2013 01:48:31 (#3)
gravatar

Milan Vancura

<milan at ucw.cz>
25
On Mon 08-04-13 13:01:17, jzvc wrote: zobrazit citaci
> Slusnej priklad takovyho chaosu najdes trebas na Ruzyni - mrkni na > "novej/eu only" terminal a prijezdy k nemu. Je tam rampa co vede nahoru > na parkoviste k odletum a pod nim samo vedou dalsi silnice/parkovani u > priletu ... z mapy tohle jednoduse nepoznas. Maximalne zjistis, ze tam > neco vede nad/pod necim. Na tohle by bylo treba udelat full 3D model.
D?ky, - de facto je tedy nejrozumn?j?? situaci zjednodu?it a nemapovat ?pln? v?echny podrobnosti, proto?e jinak bude v?sledek ten, ?e z toho nepochop? nikdo nic... To zn? rozumn?, pokus?m se. Milan

« zpět na výpis měsíce