[Talk-cz] úzký nízký ostr?vek u k?i?ovatky do mapy nepat?í
Vlákno 29.7. - 30.7.2012, počet zpráv: 9
Ahoj,
u širších silnic nelze dle EU norem udělat přechod pro chodce bez
prostředního ostrůvku (oddělujícího protisměrné pruhy), na kterém by se
zastavili, vydechli si a nabrali sil na překonání další části nebezpečné
vozovky. Proto se dnes kolem křižovatek, které potřebují i přechody pro
chodce, dělají takové malé, úzké, krátké a nízké celodlážděné ostrůvky
se sešikmenými hranami, takže takový ostrůvek jde v pohodě přejet
vozidlem (i neHumrem).
Mám za to, že takové ostrůvky do OSM nepatří, proto je nemapuju a když
na ně narazím, mám chuť je zrušit, cestu narovnat zpět a
překomplikovanou křižovatku tak zásadně zjednodušit.
Naopak pokud je ostrov delší (>stovky metrů), porostlý trávou či jinou
zašpiněnou zelení a má poctivý ostrý vysoký obrubník, o který bych si
roztrhl pneumatiku jak nic, tak takový do mapy IMHO patří, protože v tom
místě U-turn opravdu neudělám.
Prosím opravte mě, pokud se mýlím. A jestli je tu Kraken nebo Zubozrout,
tak se chystám opravit to rozdvojení tř. Tomáše Bati u křižovatky mezi
51. a 61. budovou, co máte asi na svědomí (dle historie změn, moc ji
neumím používat, tak kdyžtak sory).
Díky,
Petr
zobrazit citaci
> Mám za to, že takové ostrůvky do OSM nepatří, proto je nemapuju a když
> na ně narazím, mám chuť je zrušit, cestu narovnat zpět a
> překomplikovanou křižovatku tak zásadně zjednodušit.
*** +1
zobrazit citaci
> Naopak pokud je ostrov delší (>stovky metrů), porostlý trávou či jinou
> zašpiněnou zelení a má poctivý ostrý vysoký obrubník, o který bych si
> roztrhl pneumatiku jak nic, tak takový do mapy IMHO patří, protože v tom
> místě U-turn opravdu neudělám.
*** pravděpodobně se jedná o směrově rozdělenou komunikaci, tedy souhlas.
h.
h.
Kraken tu je, ale na svedomi to nema :D Jinak take si myslim, ze by to
melo byt jako jedna cesta :)
2012/7/29 hanoj <ehanoj na gmail.com>:
zobrazit citaci
>> Mám za to, že takové ostrůvky do OSM nepatří, proto je nemapuju a když
>> na ně narazím, mám chuť je zrušit, cestu narovnat zpět a
>> překomplikovanou křižovatku tak zásadně zjednodušit.
> *** +1
>
>
>> Naopak pokud je ostrov delší (>stovky metrů), porostlý trávou či jinou
>> zašpiněnou zelení a má poctivý ostrý vysoký obrubník, o který bych si
>> roztrhl pneumatiku jak nic, tak takový do mapy IMHO patří, protože v tom
>> místě U-turn opravdu neudělám.
> *** pravděpodobně se jedná o směrově rozdělenou komunikaci, tedy souhlas.
>
> h.
> h.
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
Kdyz uz jsme u tech zmen, co si myslite o tej ceste 49
http://www.openstreetmap.org/?lat=49.20233&lon=17.55873&zoom=16&layers=M
Jsou tam oddelene smery a 4 pruhy takze by to podle tejto tabulky
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Czech_Republic/roads_tagging#Basic_view_on_the_class_of_ways
melo byt jako trunk, ale vzhledem k tomu, ze to je takovy kusek, skoro
za mestem a jeste semafor mam sto chuti tam mrdnout primary, mozem se
ridit napsanymi pouckami, nebo pouzit zdravy rozum :D
2012/7/29 Tomáš Kratina <t.kratina na gmail.com>:
zobrazit citaci
> Kraken tu je, ale na svedomi to nema :D Jinak take si myslim, ze by to
> melo byt jako jedna cesta :)
>
> 2012/7/29 hanoj <ehanoj na gmail.com>:
>>> Mám za to, že takové ostrůvky do OSM nepatří, proto je nemapuju a když
>>> na ně narazím, mám chuť je zrušit, cestu narovnat zpět a
>>> překomplikovanou křižovatku tak zásadně zjednodušit.
>> *** +1
>>
>>
>>> Naopak pokud je ostrov delší (>stovky metrů), porostlý trávou či jinou
>>> zašpiněnou zelení a má poctivý ostrý vysoký obrubník, o který bych si
>>> roztrhl pneumatiku jak nic, tak takový do mapy IMHO patří, protože v tom
>>> místě U-turn opravdu neudělám.
>> *** pravděpodobně se jedná o směrově rozdělenou komunikaci, tedy souhlas.
>>
>> h.
>> h.
>>
>> _______________________________________________
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz na openstreetmap.org
>> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
Tomáš Kratina píše v Ne 29. 07. 2012 v 16:41 +0200:
zobrazit citaci
> Kraken tu je, ale na svedomi to nema :D Jinak take si myslim, ze by to
> melo byt jako jedna cesta :)
bezva, tu Baťovku teda s gustem narovnám, pak se chystám zjednodušit
svou starou křižovatku u vily T. Bati (odbočka na bývalou Aralku) a
nakonec zvažuju něco podniknout s tou velkou křižovatkou Pod Babou (pod
JS), kterou jsem kdysi nakreslil takto složitě kvůli Navitu (který
objížděl bokem semafory) a teď si říkám, že bych neměl být měkký jako
Google, který rozdvojuje široké cesty jen aby se nemusel babrat s
pravidly pro odbočování na křižovatkách...
Petr
Tomáš Kratina píše v Ne 29. 07. 2012 v 22:27 +0200:
zobrazit citaci
> Kdyz uz jsme u tech zmen, co si myslite o tej ceste 49
> http://www.openstreetmap.org/?lat=49.20233&lon=17.55873&zoom=16&layers=M
> Jsou tam oddelene smery a 4 pruhy takze by to podle tejto tabulky
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Czech_Republic/roads_tagging#Basic_view_on_the_class_of_ways
> melo byt jako trunk, ale vzhledem k tomu, ze to je takovy kusek, skoro
> za mestem a jeste semafor mam sto chuti tam mrdnout primary, mozem se
> ridit napsanymi pouckami, nebo pouzit zdravy rozum :D
Ta cesta vede od křižovatky u Lídlu u nemocnice až do křižovatky v
Otrokovicích-Kvítkovicích - nějakých 15 km - a drtivou většinu je to
Primary, tak proč by to ten kousek v polích mělo být jinak... nechal
bych Primary.
To mi připomíná, že pochybuju o správnosti propojení dvou oddělených
směrů u Intersparu v Prštném. Jsou to dvě jednosměrné Primary, k nim se
z boku připojuje Residential a propojuje tím Residentialem i oba
oddělené směry spolu:
http://www.openstreetmap.org/?lat=49.219822883606&lon=17.641698718071&zoom=18
A teď mi tamtudy OsmAnd odmítl routovat a místo toho mi nabídl U-turn o
kousek dál, kde se tř. T. Bati spojuje ve 4 společné pruhy. Zvažuju, že
tu propojku těch směrů v křizovatce (kterou jsem původně myslím taky
dělal já) změním na Primary.
Obecně formulovaný dotaz: pokud vedou dva oddělené směry silnicí typu X
a z boku se k nim připojuje silnice typu Y, neměla by být ta propojka
mezi oběma X směry taky typu X?
Petr
Za me urcite ano - patri to uz k te silnici X. Kdyz to vezmu semanticky
(tedy stejne jako ten OSMand), tak ci jedu autem po primary a kdyz se
otacim na propojce, tak urcite nejedu po residential... Maximalne by to
mohl byt nejaky primary_link, ale to mi prijde jako premrstene a
zbytecne slozite...
K
Dne 29.7.2012 23:00, Petr Stehlik napsal(a):
zobrazit citaci
> Obecně formulovaný dotaz: pokud vedou dva oddělené směry silnicí typu X
> a z boku se k nim připojuje silnice typu Y, neměla by být ta propojka
> mezi oběma X směry taky typu X?
Nedalo by se to vyřešit nějakým bodem pedestrian=island :-) ?
J&D
Dne 29. července 2012 16:22 hanoj <ehanoj na gmail.com> napsal(a):
zobrazit citaci
>> Mám za to, že takové ostrůvky do OSM nepatří, proto je nemapuju a když
>> na ně narazím, mám chuť je zrušit, cestu narovnat zpět a
>> překomplikovanou křižovatku tak zásadně zjednodušit.
> *** +1
>
>
>> Naopak pokud je ostrov delší (>stovky metrů), porostlý trávou či jinou
>> zašpiněnou zelení a má poctivý ostrý vysoký obrubník, o který bych si
>> roztrhl pneumatiku jak nic, tak takový do mapy IMHO patří, protože v tom
>> místě U-turn opravdu neudělám.
> *** pravděpodobně se jedná o směrově rozdělenou komunikaci, tedy souhlas.
>
> h.
> h.
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
--
--
Ing. Jan Dudík
Ahoj
On Mon, Jul 30, 2012 at 03:11:48PM +0200, Jan Dudík wrote:
zobrazit citaci
> Nedalo by se to vyřešit nějakým bodem pedestrian=island :-) ?
A co crossing=island? To vypadá, že už existuje:
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:crossing
S pozdravem
--
All flame and insults will go to /dev/null (if they fit)
Michal 'vorner' Vaner
------------- další část ---------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: signature.asc
Type: application/pgp-signature
Size: 198 bytes
Desc: Digital signature
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20120730/b0718b21/attachment.sig>« zpět na výpis měsíce