[Talk-cz] Sběrné komunikace v Praze
Vlákno 30.9. - 30.9.2011, počet zpráv: 5
Ahoj,
první post, a hned trochu komplexní dotaz:
Zabývám se především cyklo obsahem v Praze. Pro ten účel bych uvítal odlišení komunikací s živějším provozem. Hrabal jsem se v nápovědách a hledal vhodný tag, nakonec našel popis Cheltenham Standardu, který si vystačí plus mínus s danou klasifikací s tím, že ale vyžaduje korektní značení sběrných komunikací s ohledem na funkci a provoz. A to mi přijde, že v Praze zrovna leckde nesedí, odhaduji, řada sběrných není vůbec odlišená (jsou residental) a značně frekventované hlavní komunikace se zpravidla značí jen tertiary.
Když jsem pátral po tom, proč, tak jsem si taky všiml, že v tabulce http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Czech_Republic/roads_tagging jsou místní komunikace (I-III třída) přiřazené přímo primary-tertiary, ale ani tak se to nepoužívá, tohle proti žádoucímu stavu zase o stupeň nesedí na opačnou stranu (a oproti realitě v kresbě dokonce o dva stupně). Našel jsem klasifikaci ulic na Praze 11 ( http://www.praha11.cz/cs/zivotni-prostredi/silnicni-spravni-urad/rozdeleni-komunikaci.html ), a z toho soupisu je zjevné, že dávají na stejnou úroveň "státní" komunikace II. třídy a místní komunikace I. třídy, atd. Místní III třídy jsou pak zpravidla ulice, co mají "residental".
Výsledkem je následující klasifikace místních komunikací, která myslím dobře odpovídá situaci v Praze:
Motorway a Trunk: Dálnice a rychlostní komunikace - udržuje TSK/ŘSD
Primary: I. třída státní klasifikace - udržuje TSK
Secondary: II. třída státní klasifikace, MČ I. třída místní - udržuje TSK
Tertiary: MČ , III třída státní klasifikace, II třída místní - udržuje MČ
Residental: MČ III třída místní - udržuje MČ
Podle výše zmíněného seznamu jsem udělal Prahu 11, jenom jsem posunul evidované residental na tertiary a tertiary na secondary. Zdá se to fungovat celkem dobře, imho to řeší řadu nesouladů a nebál bych se to rozšířit na celou Prahu, případně takto upřesnit klasifikaci. Rozhodně ale uvítám feedback. Nezpůsobí to nějaké problémy, o kterých bych nevěděl a které to celé zboří?
Vráťa Filler
Ahoj,
systematicky jsem se tim nikdy nezabyval. Nicmene Praha 11 vypada co se
tyka klasifikace OK, takze s tim nemam problem.
Kdyby existoval nejaky rozumny seznam, podle ktereho by se to dalo
pretagovat, nebyl bych proti se zapojit.
K
Dne 30.9.2011 05:06, Vratislav Filler napsal(a):
zobrazit citaci
>
> Ahoj,
>
> první post, a hned trochu komplexní dotaz:
>
> Zabývám se především cyklo obsahem v Praze. Pro ten účel bych uvítal odlišení komunikací s živějším provozem. Hrabal jsem se v nápovědách a hledal vhodný tag, nakonec našel popis Cheltenham Standardu, který si vystačí plus mínus s danou klasifikací s tím, že ale vyžaduje korektní značení sběrných komunikací s ohledem na funkci a provoz. A to mi přijde, že v Praze zrovna leckde nesedí, odhaduji, řada sběrných není vůbec odlišená (jsou residental) a značně frekventované hlavní komunikace se zpravidla značí jen tertiary.
>
> Když jsem pátral po tom, proč, tak jsem si taky všiml, že v tabulce http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Czech_Republic/roads_tagging jsou místní komunikace (I-III třída) přiřazené přímo primary-tertiary, ale ani tak se to nepoužívá, tohle proti žádoucímu stavu zase o stupeň nesedí na opačnou stranu (a oproti realitě v kresbě dokonce o dva stupně). Našel jsem klasifikaci ulic na Praze 11 ( http://www.praha11.cz/cs/zivotni-prostredi/silnicni-spravni-urad/rozdeleni-komunikaci.html ), a z toho soupisu je zjevné, že dávají na stejnou úroveň "státní" komunikace II. třídy a místní komunikace I. třídy, atd. Místní III třídy jsou pak zpravidla ulice, co mají "residental".
>
> Výsledkem je následující klasifikace místních komunikací, která myslím dobře odpovídá situaci v Praze:
>
> Motorway a Trunk: Dálnice a rychlostní komunikace - udržuje TSK/ŘSD
> Primary: I. třída státní klasifikace - udržuje TSK
> Secondary: II. třída státní klasifikace, MČ I. třída místní - udržuje TSK
> Tertiary: MČ , III třída státní klasifikace, II třída místní - udržuje MČ
> Residental: MČ III třída místní - udržuje MČ
>
> Podle výše zmíněného seznamu jsem udělal Prahu 11, jenom jsem posunul evidované residental na tertiary a tertiary na secondary. Zdá se to fungovat celkem dobře, imho to řeší řadu nesouladů a nebál bych se to rozšířit na celou Prahu, případně takto upřesnit klasifikaci. Rozhodně ale uvítám feedback. Nezpůsobí to nějaké problémy, o kterých bych nevěděl a které to celé zboří?
>
> Vráťa Filler
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
zobrazit citaci
> Motorway a Trunk: Dálnice a rychlostní komunikace - udržuje TSK/ŘSD
> Primary: I. třída státní klasifikace - udržuje TSK
> Secondary: II. třída státní klasifikace, MČ I. třída místní - udržuje TSK
> Tertiary: MČ , III třída státní klasifikace, II třída místní - udržuje MČ
> Residental: MČ III třída místní - udržuje MČ
*** na wiki [1] se vychazi ze 13/1997 Sb.:
(3) Místní komunikace se rozdělují podle dopravního významu, určení a
stavebně technického vybavení do těchto tříd:
a) místní komunikace I. třídy, kterou je zejména rychlostní místní
komunikace,
b) místní komunikace II. třídy, kterou je dopravně významná sběrná
komunikace s omezením přímého připojení sousedních nemovitostí,
c) místní komunikace III. třídy, kterou je obslužná komunikace,
d) místní komunikace IV. třídy, kterou je komunikace nepřístupná
provozu silničních motorových vozidel nebo na které je umožněn smíšený
provoz.
Ale protoze neni zadny autorizovany zdroj pro vetsinu mest, soucasne
doporuceni zni "citem". Odchylky +/- 1 povazuji za mozne:
I. tr -trunk/primary
II. tr -primary/secondary
III. tr -tertiary/residential
IV. tr -footway/pedestrian/living_street
ha
hanoj
[1] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Czech_Republic/roads_tagging
Dne 30.9.2011 5:06, Vratislav Filler napsal(a):
zobrazit citaci
> Ahoj,
>
> první post, a hned trochu komplexní dotaz:
>
> Zabývám se především cyklo obsahem v Praze. Pro ten účel bych uvítal odlišení komunikací s živějším provozem. Hrabal jsem se v nápovědách a hledal vhodný tag, nakonec našel popis Cheltenham Standardu, který si vystačí plus mínus s danou klasifikací s tím, že ale vyžaduje korektní značení sběrných komunikací s ohledem na funkci a provoz. A to mi přijde, že v Praze zrovna leckde nesedí, odhaduji, řada sběrných není vůbec odlišená (jsou residental) a značně frekventované hlavní komunikace se zpravidla značí jen tertiary.
>
> Když jsem pátral po tom, proč, tak jsem si taky všiml, že v tabulce http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Czech_Republic/roads_tagging jsou místní komunikace (I-III třída) přiřazené přímo primary-tertiary, ale ani tak se to nepoužívá, tohle proti žádoucímu stavu zase o stupeň nesedí na opačnou stranu (a oproti realitě v kresbě dokonce o dva stupně). Našel jsem klasifikaci ulic na Praze 11 ( http://www.praha11.cz/cs/zivotni-prostredi/silnicni-spravni-urad/rozdeleni-komunikaci.html ), a z toho soupisu je zjevné, že dávají na stejnou úroveň "státní" komunikace II. třídy a místní komunikace I. třídy, atd. Místní III třídy jsou pak zpravidla ulice, co mají "residental".
>
> Výsledkem je následující klasifikace místních komunikací, která myslím dobře odpovídá situaci v Praze:
>
> Motorway a Trunk: Dálnice a rychlostní komunikace - udržuje TSK/ŘSD
Tady se dohodlo jeste jedno - trunk muze byt i "jednicka" s dvema
oddelenyma pruhama, Rko je pak jeste priznaceny tagem "motorroad =
yes". Co znacit jako trunk a co jako jednicku je tak trochu pocitovy -
IMO by trunk nemel mit urovnovy krizeni.
zobrazit citaci
> Primary: I. třída státní klasifikace - udržuje TSK
> Secondary: II. třída státní klasifikace, MČ I. třída místní - udržuje TSK
> Tertiary: MČ , III třída státní klasifikace, II třída místní - udržuje MČ
> Residental: MČ III třída místní - udržuje MČ
>
> Podle výše zmíněného seznamu jsem udělal Prahu 11, jenom jsem posunul evidované residental na tertiary a tertiary na secondary. Zdá se to fungovat celkem dobře, imho to řeší řadu nesouladů a nebál bych se to rozšířit na celou Prahu, případně takto upřesnit klasifikaci. Rozhodně ale uvítám feedback. Nezpůsobí to nějaké problémy, o kterých bych nevěděl a které to celé zboří?
>
> Vráťa Filler
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
Ahoj,
hm, tak jsem myslel, že najít patřičné seznamy pro Prahu a její městské části nebude problém, ale nakonec se ukazuje, že P-11 byla zářná výjimka.
Našel jsem seznam ulic ve státní správě MHMP ( tj. kandidáti na "secondary" a vyšší):
http://doprava.praha-mesto.cz/%28fs1p0m45pe12t125kln1mdaq%29/zdroj.aspx?typ=2&Id=66588&sh=1359053400
Seznamy ulic odlišující místní komunikace II. a III. třídy zatím nevidno, ale příležitostně se zeptám lidí, co by mohli o existenci, případně dostupnosti takového seznamu něco vědět.
V.
zobrazit citaci
>
>Ahoj,
>
>systematicky jsem se tim nikdy nezabyval. Nicmene Praha 11 vypada co se
>tyka klasifikace OK, takze s tim nemam problem.
>Kdyby existoval nejaky rozumny seznam, podle ktereho by se to dalo
>pretagovat, nebyl bych proti se zapojit.
>
>K
>
>Dne 30.9.2011 05:06, Vratislav Filler napsal(a):
>>
>> Ahoj,
>>
>> první post, a hned trochu komplexní dotaz:
>>
>> Zabývám se především cyklo obsahem v Praze. Pro ten účel bych uvítal odlišení komunikací s živějším provozem. Hrabal jsem se v nápovědách a hledal vhodný tag, nakonec našel popis Cheltenham Standardu, který si vystačí plus mínus s danou klasifikací s tím, že ale vyžaduje korektní značení sběrných komunikací s ohledem na funkci a provoz. A to mi přijde, že v Praze zrovna leckde nesedí, odhaduji, řada sběrných není vůbec odlišená (jsou residental) a značně frekventované hlavní komunikace se zpravidla značí jen tertiary.
>>
>> Když jsem pátral po tom, proč, tak jsem si taky všiml, že v tabulce http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Czech_Republic/roads_tagging jsou místní komunikace (I-III třída) přiřazené přímo primary-tertiary, ale ani tak se to nepoužívá, tohle proti žádoucímu stavu zase o stupeň nesedí na opačnou stranu (a oproti realitě v kresbě dokonce o dva stupně). Našel jsem klasifikaci ulic na Praze 11 ( http://www.praha11.cz/cs/zivotni-prostredi/silnicni-spravni-urad/rozdeleni-komunikaci.html ), a z toho soupisu je zjevné, že dávají na stejnou úroveň "státní" komunikace II. třídy a místní komunikace I. třídy, atd. Místní III třídy jsou pak zpravidla ulice, co mají "residental".
>>
>> Výsledkem je následující klasifikace místních komunikací, která myslím dobře odpovídá situaci v Praze:
>>
>> Motorway a Trunk: Dálnice a rychlostní komunikace - udržuje TSK/ŘSD
>> Primary: I. třída státní klasifikace - udržuje TSK
>> Secondary: II. třída státní klasifikace, MČ I. třída místní - udržuje TSK
>> Tertiary: MČ , III třída státní klasifikace, II třída místní - udržuje MČ
>> Residental: MČ III třída místní - udržuje MČ
>>
>> Podle výše zmíněného seznamu jsem udělal Prahu 11, jenom jsem posunul evidované residental na tertiary a tertiary na secondary. Zdá se to fungovat celkem dobře, imho to řeší řadu nesouladů a nebál bych se to rozšířit na celou Prahu, případně takto upřesnit klasifikaci. Rozhodně ale uvítám feedback. Nezpůsobí to nějaké problémy, o kterých bych nevěděl a které to celé zboří?
>>
>> Vráťa Filler
>>
>> _______________________________________________
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz na openstreetmap.org
>> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>_______________________________________________
>Talk-cz mailing list
>Talk-cz na openstreetmap.org
>http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
« zpět na výpis měsíce