[Talk-cz] Konfliktní data železniční relace
Vlákno 8.11. - 8.11.2025, počet zpráv: 2
Ahoj,
narazila jsem v OSM na relaci
(https://www.openstreetmap.org/relation/17953893). Pokud se dobře dívám,
tak většina trati je označena jako "abandoned", což znamená, že ta trať
má stopy po její existenci, ale už není pojízdná. Avšak někde ta trať na
některých místech funguje (pak není opuštěná), a jinde zase už vůbec
neexistuje (třeba skrz velkolom na hnědé uhlí). S těmito daty se to pak
zobrazuje v OpenRailwayMap úplně zcestně
(https://openrailwaymap.org/?style=standard&lat=50.65623214288097&lon=14.026499390602112&zoom=17).
Nevím, jak to přesně opravit, ale předpokládám, že by mělo jít příslušné
části označit buď jako provozní, nebo naopak jako "razed", což znamená
"srovnaná se zemí", kdy nemá žádné stopy v terénu. A pak z relace
odstranit tag railway=abandoned.
Kromě toho je takhle označené třeba celé nádraží Ústí nad Labem západ.
Tam asi těžko určovat, co byla "původní" dráha, protože se samozřejmě
historicky rozvíjela, takto to pak na mapě vypadá, že seřadiště už je
zcela opuštěné a nepoužívané... Co se koukám, železniční relace jsou
typicky značené jen na hlavních/průjezných kolejích. Možná taky dává
smysl toto opravit redukcí relace jenom na hlavní koleje?
Je super, že máme přispěvatele, kteří zanášejí historická vedení tratí a
jsem za tu práci ráda. Na druhou stranu si myslím, že nechceme mít
konfliktní data a šlo by to celé zlepšit tak, aby konflikty zmizely.
K.
""
Ahoj,
"narazila jsem v OSM na relaci
(https://www.openstreetmap.org/relation/17953893). Pokud se dobře dívám,
tak většina trati je označena jako "abandoned", což znamená, že ta trať
má stopy po její existenci, ale už není pojízdná. Avšak někde ta trať na
některých místech funguje (pak není opuštěná), a jinde zase už vůbec
neexistuje (třeba skrz velkolom na hnědé uhlí). S těmito daty se to pak
zobrazuje v OpenRailwayMap úplně zcestně
(https://openrailwaymap.org/?style=standard&lat=50.65623214288097&lon=
14.026499390602112&zoom=17). "
tahle trať prochází územím, kde se v minulosti těžilo uhlí, proto je velká
část trati dnes opuštěná a přemístěná jinam.
Relace očividně označuje tu původní trasu, která se jako celek už nepoužívá
- proto ji taky uživatel Lumil2 označil jako railway=abandoned (aby se
nevykreslila v obyčejné OSM). Problém je, že části té trasy se dodnes
používají.
"Nevím, jak to přesně opravit, ale předpokládám, že by mělo jít příslušné
části označit buď jako provozní, nebo naopak jako "razed", což znamená
"srovnaná se zemí", kdy nemá žádné stopy v terénu. A pak z relace
odstranit tag railway=abandoned."
Co jsem namátkově koukal - tak to udělal tak, že v Openstreetmap.org se
vykresluje tak, jak to odpovídá skutečnému stavu - používané části tratě
jako používané, části které jsou vidět v terénu jsou railway=abandoned a
části které už ne railway=razed.
Na samotných cestách jsou tedy údaje správně.
"Kromě toho je takhle označené třeba celé nádraží Ústí nad Labem západ.
Tam asi těžko určovat, co byla "původní" dráha, protože se samozřejmě
historicky rozvíjela, takto to pak na mapě vypadá, že seřadiště už je
zcela opuštěné a nepoužívané... Co se koukám, železniční relace jsou
typicky značené jen na hlavních/průjezných kolejích. Možná taky dává
smysl toto opravit redukcí relace jenom na hlavní koleje? "
Vypadá to, že na rozdíl od Openstreetmap.org bere Openrailwaymap ohled na tu
relaci - nádraží se zobrazuje jako zcela opuštěné, protože relace má railway
=abandoned.
"Je super, že máme přispěvatele, kteří zanášejí historická vedení tratí a
jsem za tu práci ráda. Na druhou stranu si myslím, že nechceme mít
konfliktní data a šlo by to celé zlepšit tak, aby konflikty zmizely.
K. "
Nabízí se tedy otázka, jak tu relaci označit, když se část ještě používá,
ale část už ne. Taky je otázka, zda tohle vůbec má co v OSM dělat, když to
jsou z části historická data. Zda by se to víc nehodilo třeba do
OpenHistoricalMap.
--
Severák
""
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20251108/8ddbc8ca/attachment.htm>
« zpět na výpis měsíce