« zpět na výpis měsíce |

[Talk-cz] Vrtulnikova mapa pro Evropu na zaklade OSM

Vlákno 29.10. - 31.10.2009, počet zpráv: 18


29.10.2009 05:14:31 (#1)
gravatar

Ivo Lukacovic

<ivoluk at gmail.com>
6
Tak jsem dokoncil vrtulnikovou mapu na podklade OSM. Info zde http://www.tocna.cz/helicopter-map-for-garmin/ Mapu zatim nenabizim ke stazeni nez ji otestuji v terenu. V soucasnoti pripravuji vrtulnikovou mapu pro celou Evropu. Co mi na OSM nejvice vadi, ze ackoliv obsahuje ulice pouze u male casti obci a mest je zobrazena zastavena oblast. Na GPSce proto i velike mesto vypada jako tecka coz je problem. Na slovenske odnozi OSM na adrese www.freemap.sk vymysleli elegantni reseni. Kolem kazde rezidentni ulice udelali polygon na kazdou stranu a rezidentni zastavbu tak odhadli. Presnost nebude nic moc, ale IMHO to nevadi. Nemate nekdo poneti jakym algorytmem se takove polygony vytvareji? IL ------------- dal?í ?ást --------------- HTML p?íloha byla odstran?na... URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20091029/01134ec1/attachment.html>

29.10.2009 05:28:29 (#2)
gravatar

Petr Stehlik

<pstehlik at sophics.cz>
48
Ivo Lukacovic píše v Čt 29. 10. 2009 v 17:14 +0100: zobrazit citaci
> Tak jsem dokoncil vrtulnikovou mapu na podklade OSM. Info zde > http://www.tocna.cz/helicopter-map-for-garmin/
"Jako data jsem použil data z projektu Open Street Map. Jedná se o volně šiřtelné mapy, které vznikají prací komunity nadšenců. Přesnost a úplnost dat je proto velice špatná" to je skoro inzultace :-) OSM považuju za nejpřesnější zdroj ze všech map (přinejmenším v místech, kde automatický import upravila lidská ruka). Petr

29.10.2009 05:35:12 (#3)
gravatar

Ivo Lukacovic

<ivoluk at gmail.com>
6
Ano, tam kde je oblast zmapovana tam jsou mapa velice presna. Navic mapa vznika pro potreby pozemni navigace, tj dulezite je, aby tam byly silnice a cesty. Ze vzduchu vas zajimaji tri veci: voda, zastavena oblast, lesy. Ovsem problem je v tom, ze ne kazda oblast je zmapovana stejne. Letel jsem vrtulnikem z mist, kde byla zmapovana kazda silnicka az po misto, kde byla vesnice, kterou jsem v OSM nemel. Pokud mate jednomotorove letadlo nebo vrtulnik velike oblasti lesa, vody ci zastavby je nutne obletet. Takze mym cilem je vymyslet nebo sehnat nejaky algorytmus, ktery z huste site residencnich silnic udela zastavbu. IL 2009/10/29 Petr Stehlik <pstehlik na sophics.cz> zobrazit citaci
> Ivo Lukacovic píše v Čt 29. 10. 2009 v 17:14 +0100: > > Tak jsem dokoncil vrtulnikovou mapu na podklade OSM. Info zde > > http://www.tocna.cz/helicopter-map-for-garmin/ > > "Jako data jsem použil data z projektu Open Street Map. Jedná se o volně > šiřtelné mapy, které vznikají prací komunity nadšenců. Přesnost a > úplnost dat je proto velice špatná" > > to je skoro inzultace :-) OSM považuju za nejpřesnější zdroj ze všech > map (přinejmenším v místech, kde automatický import upravila lidská > ruka). > > Petr > > > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz na openstreetmap.org > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz >
------------- další část --------------- HTML příloha byla odstraněna... URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20091029/d877c7e0/attachment.html>

29.10.2009 05:39:37 (#4)
gravatar

Petr Stehlik

<pstehlik at sophics.cz>
48
Ivo Lukacovic píše v Čt 29. 10. 2009 v 17:35 +0100: zobrazit citaci
> Ano, tam kde je oblast zmapovana tam jsou mapa velice presna. Navic > mapa vznika pro potreby pozemni navigace, tj dulezite je, aby tam byly > silnice a cesty. Ze vzduchu vas zajimaji tri veci: voda, zastavena > oblast, lesy. > > > Ovsem problem je v tom, ze ne kazda oblast je zmapovana stejne. Letel > jsem vrtulnikem z mist, kde byla zmapovana kazda silnicka az po misto, > kde byla vesnice, kterou jsem v OSM nemel.
to je potreba hned pri tom letu nafotit a pak domapovat :-) zobrazit citaci
> Pokud mate jednomotorove letadlo nebo vrtulnik velike oblasti lesa,
jeste ne, ale uz šetřím :) zobrazit citaci
> vody ci zastavby je nutne obletet. Takze mym cilem je vymyslet nebo > sehnat nejaky algorytmus, ktery z huste site residencnich silnic udela > zastavbu.
ten polygon by sel nakreslit rucne a nebylo by to ani moc prace. Petr

29.10.2009 06:22:09 (#5)
gravatar

Petr Dlouhý

<petr.dlouhy at email.cz>
607
On Thu, 29 Oct 2009 17:35:12 +0100, Ivo Lukacovic <ivoluk na gmail.com> wrote: Já bych upřednostnil formulaci typu "je zatím špatná", nebo "je zatím velice špatná" místo "je proto velice špatná". Nová data na OSM přibývají velice rychle, a věřím, že jednou bude kvalita dostatečná. Pokud by se vrtulníková mapa ujala, tak by do OSM mohl začít přispívat někdo z letců. Pro začátek by mohlo stačit, aby někdo na OSM wiki napsal jaké typy objektů chybí, a nejlépe i seznam nejvýznamnějších chybějících objektů. zobrazit citaci
> Ano, tam kde je oblast zmapovana tam jsou mapa velice presna. Navic mapa > vznika pro potreby pozemni navigace, tj dulezite je, aby tam byly > silnice a > cesty. Ze vzduchu vas zajimaji tri veci: voda, zastavena oblast, lesy. > > Ovsem problem je v tom, ze ne kazda oblast je zmapovana stejne. Letel > jsem > vrtulnikem z mist, kde byla zmapovana kazda silnicka az po misto, kde > byla > vesnice, kterou jsem v OSM nemel. > > Pokud mate jednomotorove letadlo nebo vrtulnik velike oblasti lesa, vody > ci > zastavby je nutne obletet. Takze mym cilem je vymyslet nebo sehnat nejaky > algorytmus, ktery z huste site residencnich silnic udela zastavbu. > > IL > > > 2009/10/29 Petr Stehlik <pstehlik na sophics.cz> > >> Ivo Lukacovic píše v Čt 29. 10. 2009 v 17:14 +0100: >> > Tak jsem dokoncil vrtulnikovou mapu na podklade OSM. Info zde >> > http://www.tocna.cz/helicopter-map-for-garmin/ >> >> "Jako data jsem použil data z projektu Open Street Map. Jedná se o volně >> šiřtelné mapy, které vznikají prací komunity nadšenců. Přesnost a >> úplnost dat je proto velice špatná" >> >> to je skoro inzultace :-) OSM považuju za nejpřesnější zdroj ze všech >> map (přinejmenším v místech, kde automatický import upravila lidská >> ruka). >> >> Petr >> >> >> >> _______________________________________________ >> Talk-cz mailing list >> Talk-cz na openstreetmap.org >> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz >>
-- Petr Dlouhý

29.10.2009 06:32:45 (#6)
gravatar

Petr Dlouhý

<petr.dlouhy at email.cz>
607
On Thu, 29 Oct 2009 17:14:31 +0100, Ivo Lukacovic <ivoluk na gmail.com> wrote: Ještě jedno upozornění: Pokud dostatečně znám smlouvu CC-BY-SA, pod kterou je OSM dostupná, není možné šířit OSM společně v jednom celku s mapou kterou není možné licencovat pod CC-BY-SA. Tedy mapu se SRTM můžete bez problémů šířit, protože SRTM je public domain. Nemohl by jste ale šířit mapu, která by vznikla spojením OSM a drátů od PlanStudia, a to i kdyby to PlanStudio dovolilo. Pro těch pár známých je to jakž-takž v pořádku, ale ostatní by si to museli spojit každý sám. To jen jako upozornění, kdybyste se to pokoušel spojit ještě s něčím. Pokud nemám pravdu, tak ať mě ostatní opraví. zobrazit citaci
> Tak jsem dokoncil vrtulnikovou mapu na podklade OSM. Info zde > http://www.tocna.cz/helicopter-map-for-garmin/ > > Mapu zatim nenabizim ke stazeni nez ji otestuji v terenu. > > V soucasnoti pripravuji vrtulnikovou mapu pro celou Evropu. Co mi na OSM > nejvice vadi, ze ackoliv obsahuje ulice pouze u male casti obci a mest je > zobrazena zastavena oblast. Na GPSce proto i velike mesto vypada jako > tecka > coz je problem. Na slovenske odnozi OSM na adrese www.freemap.sk > vymysleli > elegantni reseni. Kolem kazde rezidentni ulice udelali polygon na kazdou > stranu a rezidentni zastavbu tak odhadli. Presnost nebude nic moc, ale > IMHO > to nevadi. Nemate nekdo poneti jakym algorytmem se takove polygony > vytvareji? > > IL
-- Petr Dlouhý

29.10.2009 10:28:47 (#7)
gravatar

Frettie

<frettie at gmail.com>
103
Ano, ten polygon by možná šel nakreslit ručně, ale proboha proč, to musí zvládnout nějaký "bot". AspoŇ na OSM, ne? Nebo aspoň nějaký algoritmus, který si vybere jen daný linie (silnice) a jím nadsadí polygon o jejich délce a určité šířce. Snad. 2009/10/29 Petr Stehlik <pstehlik na sophics.cz>: zobrazit citaci
> Ivo Lukacovic píše v Čt 29. 10. 2009 v 17:35 +0100: >> Ano, tam kde je oblast zmapovana tam jsou mapa velice presna. Navic >> mapa vznika pro potreby pozemni navigace, tj dulezite je, aby tam byly >> silnice a cesty. Ze vzduchu vas zajimaji tri veci: voda, zastavena >> oblast, lesy. >> >> >> Ovsem problem je v tom, ze ne kazda oblast je zmapovana stejne. Letel >> jsem vrtulnikem z mist, kde byla zmapovana kazda silnicka az po misto, >> kde byla vesnice, kterou jsem v OSM nemel. > > to je potreba hned pri tom letu nafotit a pak domapovat :-) > >> Pokud mate jednomotorove letadlo nebo vrtulnik velike oblasti lesa, > > jeste ne, ale uz šetřím :) > >> vody ci zastavby je nutne obletet. Takze mym cilem je vymyslet nebo >> sehnat nejaky algorytmus, ktery z huste site residencnich silnic udela >> zastavbu. > > ten polygon by sel nakreslit rucne a nebylo by to ani moc prace. > > Petr > > > > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz na openstreetmap.org > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz >
-- S pozdravem, Jirka Sedláček --- jirisedlacek na gmail.com

29.10.2009 11:11:14 (#8)
gravatar

hanoj

<ehanoj at gmail.com>
718
zobrazit citaci
> Tak jsem dokoncil vrtulnikovou mapu na podklade OSM. Info zde > http://www.tocna.cz/helicopter-map-for-garmin/ > Mapu zatim nenabizim ke stazeni nez ji otestuji v terenu. > V soucasnoti pripravuji vrtulnikovou mapu pro celou Evropu. Co mi na OSM > nejvice vadi, ze ackoliv obsahuje ulice pouze u male casti obci a mest je > zobrazena zastavena oblast.
*** prilis nerozumim. Jde vam o bezpecnost leteckeho provozu (jak bylo lze chapat z predchoziho emailu), ale klicovou vlastnosti je zdarma mapa, navic uzivana k jinym ucelum. Kdyz sectu cenu stroje, hodnotu pilota a nakladu, tak tomu moc nerozumim. Pokud potrebujete ucelene, rovnomerne kvalitni datasety tak uzijte DIBAVOD, ASTER, UIR-ZSJ, licenci maji trochu jinou, cast problemu resi. Data o VN ci VVN zatim volne dostupna IMHO nejsou, ale Planstudio asi neni lepsi garantem klicove vrstvy nez spravce rozvodne site. zobrazit citaci
> Kolem kazde rezidentni ulice udelali polygon na kazdou > stranu a rezidentni zastavbu tak odhadli. Presnost nebude nic moc, ale IMHO > to nevadi. Nemate nekdo poneti jakym algorytmem se takove polygony > vytvareji?
*** takovy algoritmus se jmenuje "buffer" cesky "obalova zona" a lze provadet nad bodem (napr. u obci podle promenne poctu obyvatel) nebo nad linii, polygonem trebas s konstantou. Zpravidla byva implementovana i agregace vzajemne prekryvajicich se obalovych zon. Implementace napr. QGIS, JUMP, GRASS, Postgis. zobrazit citaci
> Ještě jedno upozornění: Pokud dostatečně znám smlouvu CC-BY-SA, pod kterou > je OSM dostupná, není možné šířit OSM společně v jednom celku s mapou > kterou není možné licencovat pod CC-BY-SA. Tedy mapu se SRTM můžete bez > problémů šířit, protože SRTM je public domain. Nemohl by jste ale šířit > mapu, která by vznikla spojením OSM a drátů od PlanStudia, a to i kdyby to > PlanStudio dovolilo. Pro těch pár známých je to jakž-takž v pořádku, ale > ostatní by si to museli spojit každý sám. > To jen jako upozornění, kdybyste se to pokoušel spojit ještě s něčím. > Pokud nemám pravdu, tak ať mě ostatní opraví.
*** nova licence OSM to snad v budoucnu vyresi ha hanoj

29.10.2009 11:57:13 (#9)
gravatar

Ivo Lukacovic

<ivoluk at gmail.com>
6
zobrazit citaci
> > > Kolem kazde rezidentni ulice udelali polygon na kazdou > > stranu a rezidentni zastavbu tak odhadli. Presnost nebude nic moc, ale > IMHO > > to nevadi. Nemate nekdo poneti jakym algorytmem se takove polygony > > vytvareji? > *** takovy algoritmus se jmenuje "buffer" cesky "obalova zona" a lze > provadet nad bodem (napr. u obci podle promenne poctu obyvatel) nebo > nad linii, polygonem trebas s konstantou. Zpravidla byva > implementovana i agregace vzajemne prekryvajicich se obalovych zon. > Implementace napr. QGIS, JUMP, GRASS, Postgis. > >
Predpokladam ze existuji i algorytmy, ktere mi pak udelaji vnejsi obvod se vsech polygonu, ktere titmo algorytmem vzniknou. Diky moc. Pokusim se ten algorytmus nekde najit a implementovat. IL ------------- dal?í ?ást --------------- HTML p?íloha byla odstran?na... URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20091029/abcdc5c6/attachment.html>

30.10.2009 07:36:21 (#10)
gravatar

Kubajz

<kubajz at kbx.cz>
618
No jiste, ze existuji... A algoritmus se pise s mekkym i - hodi se to i pri googlovani. K Ivo Lukacovic napsal(a): zobrazit citaci
> > > Kolem kazde rezidentni ulice udelali polygon na kazdou > > stranu a rezidentni zastavbu tak odhadli. Presnost nebude nic > moc, ale IMHO > > to nevadi. Nemate nekdo poneti jakym algorytmem se takove polygony > > vytvareji? > *** takovy algoritmus se jmenuje "buffer" cesky "obalova zona" a lze > provadet nad bodem (napr. u obci podle promenne poctu obyvatel) nebo > nad linii, polygonem trebas s konstantou. Zpravidla byva > implementovana i agregace vzajemne prekryvajicich se obalovych zon. > Implementace napr. QGIS, JUMP, GRASS, Postgis. > > > Predpokladam ze existuji i algorytmy, ktere mi pak udelaji vnejsi > obvod se vsech polygonu, ktere titmo algorytmem vzniknou. > > Diky moc. Pokusim se ten algorytmus nekde najit a implementovat. > > IL > ------------------------------------------------------------------------ > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz na openstreetmap.org > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz >

30.10.2009 09:25:46 (#11)
gravatar

Frettie

<frettie at gmail.com>
103
A tohle se dělá proč? Dost dlouho jsem si myslel, že jsem v tomto maillistu s lidma, kteří se nepotřebují hašteřit. 2009/10/30 Kubajz <kubajz na kbx.cz>: zobrazit citaci
> No jiste, ze existuji... A algoritmus se pise s mekkym i - hodi se to i > pri googlovani. > > K > > Ivo Lukacovic napsal(a): >> >>     > Kolem kazde rezidentni ulice udelali polygon na kazdou >>     > stranu a rezidentni zastavbu tak odhadli. Presnost nebude nic >>     moc, ale IMHO >>     > to nevadi. Nemate nekdo poneti jakym algorytmem se takove polygony >>     > vytvareji? >>     *** takovy algoritmus se jmenuje "buffer" cesky "obalova zona" a lze >>     provadet nad bodem (napr. u obci podle promenne poctu obyvatel) nebo >>     nad linii, polygonem trebas s konstantou. Zpravidla byva >>     implementovana i agregace vzajemne prekryvajicich se obalovych zon. >>     Implementace napr. QGIS, JUMP, GRASS, Postgis. >> >> >> Predpokladam ze existuji i algorytmy, ktere mi pak udelaji vnejsi >> obvod se vsech polygonu, ktere titmo algorytmem vzniknou. >> >> Diky moc. Pokusim se ten algorytmus nekde najit a implementovat. >> >> IL >> ------------------------------------------------------------------------ >> >> _______________________________________________ >> Talk-cz mailing list >> Talk-cz na openstreetmap.org >> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz >> > > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz na openstreetmap.org > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz >
-- S pozdravem, Jirka Sedláček --- jirisedlacek na gmail.com

30.10.2009 10:53:43 (#12)
gravatar

Karel Volný

<kavol at seznam.cz>
563
zobrazit citaci
> A tohle se dělá proč? Dost dlouho jsem si myslel, že jsem v tomto > maillistu s lidma, kteří se nepotřebují hašteřit.
hm ... tak u té myšlenky zůstaň a nehledej někde něco, co tam není ;-) (tedy aspoň mně ta reakce přišla v pohodě) K.

30.10.2009 03:07:18 (#13)
gravatar

Pavel Machek

<pavel at ucw.cz>
1066 1226
On Thu 2009-10-29 17:35:12, Ivo Lukacovic wrote: zobrazit citaci
> Ano, tam kde je oblast zmapovana tam jsou mapa velice presna. Navic mapa > vznika pro potreby pozemni navigace, tj dulezite je, aby tam byly silnice > a cesty. Ze vzduchu vas zajimaji tri veci: voda, zastavena oblast, lesy.
Lesy jsou importovane a celkem presne, s jednou vyjimkou: nejsou tam lesy vojenske, a to vubec. Stalo by zato je dokreslit dle ortofota. Voda se dela rucne, a je mozne ze budou chybet i nektere prehrady. Asi by to chtelo projit dle encyklopedie...? Dokreslit mestum landuse=residential by byl taky uzitecny pocin... zobrazit citaci
> Pokud mate jednomotorove letadlo nebo vrtulnik velike oblasti lesa, vody > ci zastavby je nutne obletet. Takze mym cilem je vymyslet nebo sehnat > nejaky algorytmus, ktery z huste site residencnich silnic udela > zastavbu.
Co je presne 'velike'? Hadam ze to zavisi na vysce letu...? Velka kukuricna pole nevadi? :-). Pavel -- (english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek (cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html

30.10.2009 03:31:20 (#14)
gravatar

Michal Grézl

<michal.grezl at openstreetmap.cz>
346 8449
2009/10/30 Pavel Machek <pavel na ucw.cz>: zobrazit citaci
> On Thu 2009-10-29 17:35:12, Ivo Lukacovic wrote: >>    Ano, tam kde je oblast zmapovana tam jsou mapa velice presna. Navic mapa >>    vznika pro potreby pozemni navigace, tj dulezite je, aby tam byly silnice >>    a cesty. Ze vzduchu vas zajimaji tri veci: voda, zastavena oblast, lesy. > > Lesy jsou importovane a celkem presne, s jednou vyjimkou: nejsou tam > lesy vojenske, a to vubec. Stalo by zato je dokreslit dle ortofota. > > Voda se dela rucne, a je mozne ze budou chybet i nektere prehrady. Asi > by to chtelo projit dle encyklopedie...? > > Dokreslit mestum landuse=residential by byl taky uzitecny pocin... > >>    Pokud mate jednomotorove letadlo nebo vrtulnik velike oblasti lesa, vody >>    ci zastavby je nutne obletet. Takze mym cilem je vymyslet nebo sehnat >>    nejaky algorytmus, ktery z huste site residencnich silnic udela >>    zastavbu. > > Co je presne 'velike'? Hadam ze to zavisi na vysce letu...? > > Velka kukuricna pole nevadi? :-). >                                                                        Pavel
treba se da do kukurice pristat:) -- Michal Grézl http://walley.org

30.10.2009 03:34:43 (#15)
gravatar

Ivo Lukacovic

<ivoluk at gmail.com>
6
U vrtulniku na vysce letu moc nezalezi. Autorotuji temer primo pod sebe a jdou k zemi jako kamen. Zajimave je, ze mortalita v dusledku vysazeni motoru je u vrtulniku stejna jako u letadel. Obydlene zony se vsak nepreletavaji z ohleduplnosti kvuli hluku. IL 2009/10/30 Michal Grézl <michal.grezl na openstreetmap.cz> zobrazit citaci
> 2009/10/30 Pavel Machek <pavel na ucw.cz>: > > On Thu 2009-10-29 17:35:12, Ivo Lukacovic wrote: > >> Ano, tam kde je oblast zmapovana tam jsou mapa velice presna. Navic > mapa > >> vznika pro potreby pozemni navigace, tj dulezite je, aby tam byly > silnice > >> a cesty. Ze vzduchu vas zajimaji tri veci: voda, zastavena oblast, > lesy. > > > > Lesy jsou importovane a celkem presne, s jednou vyjimkou: nejsou tam > > lesy vojenske, a to vubec. Stalo by zato je dokreslit dle ortofota. > > > > Voda se dela rucne, a je mozne ze budou chybet i nektere prehrady. Asi > > by to chtelo projit dle encyklopedie...? > > > > Dokreslit mestum landuse=residential by byl taky uzitecny pocin... > > > >> Pokud mate jednomotorove letadlo nebo vrtulnik velike oblasti lesa, > vody > >> ci zastavby je nutne obletet. Takze mym cilem je vymyslet nebo sehnat > >> nejaky algorytmus, ktery z huste site residencnich silnic udela > >> zastavbu. > > > > Co je presne 'velike'? Hadam ze to zavisi na vysce letu...? > > > > Velka kukuricna pole nevadi? :-). > > > Pavel > > treba se da do kukurice pristat:) > > > -- > Michal Grézl > http://walley.org > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz na openstreetmap.org > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz >
------------- dal?í ?ást --------------- HTML p?íloha byla odstran?na... URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20091030/d5917227/attachment.html>

31.10.2009 07:41:12 (#16)
gravatar

Pavel Machek

<pavel at ucw.cz>
1066 1226
On Thu 2009-10-29 22:28:47, Frettie wrote: zobrazit citaci
> Ano, ten polygon by mo?n? ?el nakreslit ru?n?, ale proboha pro?, to > mus? zvl?dnout n?jak? "bot". Aspo? na OSM, ne? Nebo aspo? n?jak? > algoritmus, kter? si vybere jen dan? linie (silnice) a j?m nadsad? > polygon o jejich d?lce a ur?it? ???ce. Snad.
No, pro jizdu na koni by se polygony "landuse=residential" taky celkem hodily, ale rozhodne ne autogenerovane... Fakt potrebuju vedet kde jsou ty ploty. (A taky by se hodilo odliseni luk a poli... muzu snit, ne? :-). Pavel -- (english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek (cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html

31.10.2009 07:41:52 (#17)
gravatar

Pavel Machek

<pavel at ucw.cz>
1066 1226
Ahoj! zobrazit citaci
> > Tak jsem dokoncil vrtulnikovou mapu na podklade OSM. Info zde > > http://www.tocna.cz/helicopter-map-for-garmin/ > > Mapu zatim nenabizim ke stazeni nez ji otestuji v terenu. > > V soucasnoti pripravuji vrtulnikovou mapu pro celou Evropu. Co mi na OSM > > nejvice vadi, ze ackoliv obsahuje ulice pouze u male casti obci a mest je > > zobrazena zastavena oblast. > *** prilis nerozumim. Jde vam o bezpecnost leteckeho provozu (jak bylo > lze chapat z predchoziho emailu), ale klicovou vlastnosti je zdarma > mapa, navic uzivana k jinym ucelum. Kdyz sectu cenu stroje, hodnotu > pilota a nakladu, tak tomu moc nerozumim.
Zrejme tu jde o svobodu a ne o cenu... :-). Pavel PS: Ale taky doufam ze to nebude pouzity jako zakladni navigacni pomucka pro IFR lety... teda respektive ze nebudu u toho az to selze ;-). -- (english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek (cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html

31.10.2009 11:05:07 (#18)
gravatar

Stanislav Brabec

<utx at penguin.cz>
152
Dne 31.10.2009 19:41:12 napsal Pavel Machek: zobrazit citaci
> No, pro jizdu na koni by se polygony "landuse=residential" taky > celkem > hodily, ale rozhodne ne autogenerovane... Fakt potrebuju vedet kde > jsou ty ploty. > > (A taky by se hodilo odliseni luk a poli... muzu snit, ne? :-).
Ideální by samozřejmě bylo, aby tam byl zakreslen každý plot jednotlivě, nejlépe s tagem height. A do navitu bys zadal, jak vysoký plot tvůj kůň přeskočí. Ale uznávám, že je to ještě problematičtější než zmapování budov. Ploty lze potkat i okolo pastvin a dokonce v lese. -- Stanislav Brabec http://www.penguin.cz/~utx

« zpět na výpis měsíce