[Talk-cz] Vrtulnikova mapa pro GPS Garmin
Vlákno 15.10. - 15.10.2009, počet zpráv: 5
Ahojte
Za poslednich patnact let doslo v CR minimalne ke ctyrem kolizim vrtulniku s
elektrickymi draty, coz skoncilo vetsinou tragicky. Vrtulniky letaji nizko,
ty zachranarske (tzvn HEMS, helicopter emergency and medical services) navic
jeste rychle a za kazdeho pocasi.
Momentalne pracuji na vrtulnikove mape pro letecke GPSky Garmin. V letadlech
a helikopterach se pouzivaji popularni GPSky GPSMap 196/296/396 a 496. Nyni
pak take model 695 a 696. GPSka obsahuje aktualizovane letecke mapy cele
Evropy ci USA a jako podklad je mozne nahrad jakoukoliv mapu v Garminovskem
formatu.
Pouzil jsem img soubory z adresy garmin.openstreetmap.cz, udelal z nich
soubory .mp. Z tech jsem odfiltroval vsechno nepotrebne a zbytecne a pomoci
souboru mkgmap je opet zkompiloval. Prikompiloval jsem vrstevnice z adresy
http://garmin.openstreetmap.cz/kraje/converted/ a zobrazil draty VN a VVN
tak aby byly videt pri kazdem zoomu. Mam prislibenou kompletni mapu VN a VVN
pro celou CR.
Vysledek je tak upokojujici, ze jsem se rozhodl takovou mapu udelat i pro
oblast Alp, kde je moznost kolize s lanovkami, draty a terenem zdaleka
nejvyssi. Bohuzel jsem narazl na mnoho prekazek.
1) Nedari se mi sehnat nejakou volne siritelnou variantu vrstevnic.
2) Program mkgmap odmita kompilovat primo osm soubory.
3) Nedari se mi rozparsovat osm soubor a prevest jej na mp soubor, ktery je
trosku "citelnejsi"
Je zde nekdo, kdo by mi dokazal pomoci, ci poradit.
Vse delam v perlu, na Mac OS X Snow Leopardu.
IL
------------- dal?í ?ást ---------------
HTML p?íloha byla odstran?na...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20091015/bbad47cb/attachment.html>
Dne 15.10.2009 16:50, Ivo Lukacovic napsal(a):
zobrazit citaci
> Vysledek je tak upokojujici, ze jsem se rozhodl takovou mapu udelat i
> pro oblast Alp, kde je moznost kolize s lanovkami, draty a terenem
> zdaleka nejvyssi. Bohuzel jsem narazl na mnoho prekazek.
>
> 1) Nedari se mi sehnat nejakou volne siritelnou variantu vrstevnic.
>
Možná pomůžou tyto odkazy:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/GroundTruth
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/SRTM
MK
Ahoj,
nevím které objekty přesně chcete použít, ale mapa není zatím (bohužel) v
mnoha ohledech kompletní. Nevím tedy, jak přesně si představujete pomocí
ní navigovat vrtulníky.
Dráty VN a VVN rozhodně nejsou zmapovány všechny a možná ani lanovky
nejsou. Existuje dohoda s ČEPS, že k editacím můžeme použít jejich schéma
(http://www.ceps.cz/doc/soubory/Internet_16_10_2008/schema_siti_1_1_2009.pdf),
s jehož pomocí lze pak jednotlivé dráty najít na ortofoto ÚHULu - je tedy
možnost data zkompletovat.
--
Petr Dlouhý
PLANStudio vydalo velice hezkou papirovou mapu pro piloty ultralightu, kde
maji VN a VVN zaneseny. Volal jsem jim, a tvrdi ze to maji velice presne
zmapovane. Dohodli jsme se, ze za nejakou uplatu nam data poskytnou.
Co je daleko vetsi prusvih, ze zatimco letecka GPSka 196/296/396/496
umoznovala vyhledavat i podle jmena mest a obci (mela v obe zaroven
automapu) novejsi model 696/695 ma sice nadherny displej, a mnoho funkci,
ale umoznuje hledat pouze letecke identifikatory, tj letiste, VORy, NDB atd.
Prave proto maji piloti vrtulniku nikoliv leteckou GPSku, ale automobilovou
GPSku garmin Nuvi 550. Maji to spojene s modeme, takze jim operator do GPSky
primo nahraje misto nehody. Na te pak pouzivaji jako podklad topomapu CR coz
povazuji za nevhodne, protoze zobrazuje spousta balastu jako napriklad
turisticke znacky atd.
Leteckou databazi v Garminovi 696 bohuzel nikdo jeste nenaboural.
IL
2009/10/15 Petr Dlouhý <petr.dlouhy na email.cz>
zobrazit citaci
> Ahoj,
>
> nevím které objekty přesně chcete použít, ale mapa není zatím (bohužel) v
> mnoha ohledech kompletní. Nevím tedy, jak přesně si představujete pomocí
> ní navigovat vrtulníky.
>
> Dráty VN a VVN rozhodně nejsou zmapovány všechny a možná ani lanovky
> nejsou. Existuje dohoda s ČEPS, že k editacím můžeme použít jejich schéma
> (
> http://www.ceps.cz/doc/soubory/Internet_16_10_2008/schema_siti_1_1_2009.pdf
> ),
> s jehož pomocí lze pak jednotlivé dráty najít na ortofoto ÚHULu - je tedy
> možnost data zkompletovat.
>
> --
> Petr Dlouhý
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20091015/4bb76716/attachment.html>
Ahoj,
nevim jaky vztah mate k IZS, ale jde-li o leteckou navigaci, pouzivat
data jako ASTER nebo SRTM asi neni z hlediska presnosti i podrobnosti
idealni. Ale napr. Geodis ma pro CR presny model povrchu zeme (DSM).
Kolega na VSB zpracovaval na jeden z vasich problemu diplomku:
Diblík, T.: Registr výškových objektů jako základní databáze výškových
překážek v České republice
hanoj
2009/10/15 Ivo Lukacovic <ivoluk na gmail.com>:
zobrazit citaci
> PLANStudio vydalo velice hezkou papirovou mapu pro piloty ultralightu, kde
> maji VN a VVN zaneseny. Volal jsem jim, a tvrdi ze to maji velice presne
> zmapovane. Dohodli jsme se, ze za nejakou uplatu nam data poskytnou.
> Co je daleko vetsi prusvih, ze zatimco letecka GPSka 196/296/396/496
> umoznovala vyhledavat i podle jmena mest a obci (mela v obe zaroven
> automapu) novejsi model 696/695 ma sice nadherny displej, a mnoho funkci,
> ale umoznuje hledat pouze letecke identifikatory, tj letiste, VORy, NDB atd.
> Prave proto maji piloti vrtulniku nikoliv leteckou GPSku, ale automobilovou
> GPSku garmin Nuvi 550. Maji to spojene s modeme, takze jim operator do GPSky
> primo nahraje misto nehody. Na te pak pouzivaji jako podklad topomapu CR coz
> povazuji za nevhodne, protoze zobrazuje spousta balastu jako napriklad
> turisticke znacky atd.
> Leteckou databazi v Garminovi 696 bohuzel nikdo jeste nenaboural.
> IL
>
> 2009/10/15 Petr Dlouhý <petr.dlouhy na email.cz>
>>
>> Ahoj,
>>
>> nevím které objekty přesně chcete použít, ale mapa není zatím (bohužel) v
>> mnoha ohledech kompletní. Nevím tedy, jak přesně si představujete pomocí
>> ní navigovat vrtulníky.
>>
>> Dráty VN a VVN rozhodně nejsou zmapovány všechny a možná ani lanovky
>> nejsou. Existuje dohoda s ČEPS, že k editacím můžeme použít jejich schéma
« zpět na výpis měsíce