« zpět na výpis měsíce |

[Talk-cz] Dotazy začátečníka #1

Vlákno 3.9. - 7.10.2009, počet zpráv: 46


3.9.2009 10:42:10 (#1)
gravatar

Pavel Zbytovský

<zbytovsky at gmail.com>
222 458
Omylem jsem to poslal z nep?ihl??en?ho mailu, tak jsem se divil, ?e mi nikdo neodpov?d? :)
---------- Forwarded message ---------- From: Pavel Zbytovsk? <omyl> Date: 2009/8/28 Subject: Dotazy za??te?n?ka #1 To: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz at openstreetmap.org> Ahoj, za?al jsem p?edev??rem s tvorbou mapy a m?m spoustu ot?zek :) 1) Jak zn?zronit restauraci s veknovn? zahr?dkou? Tady je trochu probl?m jak ??ct, ?e amenity=restaurant a amenity=biergarten je stejn? za??zen? a tud?? by m?ly sd?let n?zev, apod.? m?j pokus: http://osm.org/go/0J0PVACmD-- 2) Kdy? tvo??m n?jakou amenity jako area, tak nem? ikonku (?kola, parkovi?t?, restaurace), m?m to ?e?it p?id?n?m je?t? ikonky navrch (hackov?n? rendereru mapnik) nebo po?kat a? bude renderer ?asem zobrazovat ikonky nad areama automaticky? 3) Kdy pou??vat tunel a kdy most? Podle popisu na wiki to je jasn? - tunel je vyvrtan?; most polo?en? p?es n?co pouze pro konkr?tn? cestu. Ale v posledn?ch p?r v?t?ch dod?vaj?, ?e p?i r?zn?m ?hlu cest je lep?? pou??t tunel, proto?e se l?pe renderuje. P?eci by se m?lo taggovat podle reality a ne podle mapnik-rendereru, ne? V?t?ina viadukt? na Praze 6 jsou tagovan? jako tunely silnic vespod, p?itom to jsou podle m? jasn? mosty, jak? je v?? n?zor? http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:tunnel 4) Jak kreslit rozs?hlej?? k?i?ovatky, d?lat jednotliv? /jednosm?rn?/ cesty podle re?lu, nebo nechat jen sch?ma? Mo?n? by sta?ilo pou??t relations a nastavit zak?z odbo?ov?n?... ? ?ekl bych, ?e pro p??padn? routov?n? auto navigac? je lep?? m?t samostatn? cesty... http://www.zby.cz/scr/silnice_schema-real.png Tohle tro?ku souvis? i s t?m, jak zn?zor?ovat v?t?? vyasfaltovanou plochu na k?i?ovatce - v OSM datech to jsou prost? jen ways a ty jsou stejn? ?irok?, tud?? neodpov?daj?c? re?lu. 5) Na ?esk?ch Map features jsem cht?l p?elo?it z angli?tiny ??st s Adresama, bohu?el wiki str?nka mi nejde ulo?it, vysko?? mi hl??ka proxyserveru "Read timeout". Pochubuji, ?e by Firefox3 neum?l 32kb post-dat..? D?je se v?m to tak?? 6) Jak je to se zast?vkami tramvaje, kdy? jsou v obou sm?rech mapovat ob?? s p??znakem sm?ru? 7) Changeset comments v ?e?tin? nebo aj? 8) lze n?jak v JOSMu schovat do?asn? objekt (ty hranice katastr? m? nezaj?maj? ani na map?) :-/ D?ky mockr?t, Zdrav?m, Pavel (OSM#: zby-cz) -------------- next part -------------- An HTML attachment was scrubbed... URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20090903/0881f479/attachment.html>

3.9.2009 11:47:25 (#2)
gravatar

MP

<singularita at gmail.com>
306
zobrazit citaci
> 2) Kdy? tvo??m n?jakou amenity jako area, tak nem? ikonku (?kola, > parkovi?t?, restaurace), m?m to ?e?it p?id?n?m je?t? ikonky navrch > (hackov?n? rendereru mapnik) nebo po?kat a? bude renderer ?asem zobrazovat > ikonky nad areama automaticky?
Ne. Nepridavat ikonky, to by pak vedlo k tomu, ze az renderer zacne zobrazovat ikonky nad areama (mam pocit ze u nekterych area to uz dela) tak by tam byly ikonky hned dve, zobrazit citaci
> 3) Kdy pou??vat tunel a kdy most? Podle popisu na wiki to je jasn? - tunel > je vyvrtan?; most polo?en? p?es n?co pouze pro konkr?tn? cestu. Ale v > posledn?ch p?r v?t?ch dod?vaj?, ?e p?i r?zn?m ?hlu cest je lep?? pou??t > tunel, proto?e se l?pe renderuje. P?eci by se m?lo taggovat podle reality a > ne podle mapnik-rendereru, ne? V?t?ina viadukt? na Praze 6 jsou tagovan? > jako tunely silnic vespod, p?itom to jsou podle m? jasn? mosty, jak? je v?? > n?zor?
U nekterych viaduktu, napr. v Libni, ktere jsou delsi (maji vice koleji) jde technicky o most (na to aby tam mohlo byt neco vrtaneho je tam mezi stropem dole a zemi nahore moc mala vrstva), ale vypada to jako tunel: http://osm.org/go/0J0yAQaEy-- Pokud je "uvnitr zespoda" uz osvetleni (pokud je nahore vice koleji a dole pod viaduktem je tak vlastne vicemene tunel, i kdyz ne vrtany), tak bych tagoval uz jako tunel, jinak jako most. zobrazit citaci
> 6) Jak je to se zast?vkami tramvaje, kdy? jsou v obou sm?rech mapovat ob?? s > p??znakem sm?ru?
Ano, pokud nejsou primo naproti sobe, tak mapovat kazdou zvlast zobrazit citaci
> 7) Changeset comments v ?e?tin? nebo aj?
Nekteri pisou v CJ, nekteri v AJ ... IMHO je to pro editovani v ramci CR jedno :) zobrazit citaci
> 8) lze n?jak v JOSMu schovat do?asn? objekt (ty hranice katastr? m? > nezaj?maj? ani na map?) :-/
Bohuzel, pokud vim, tak to JOSM neumi.JOSM sice umi prepinat mezi jednotlivymi styly mappaintu a tak je mozne nechtene veci zobrazit nejakou nenapadnou barvou, nicmene porad na ne pujde klikat a manipulovat s nima. Martin

4.9.2009 09:57:45 (#3)
gravatar

hanoj

<ehanoj at gmail.com>
713
zobrazit citaci
> 1) Jak zn?zronit restauraci s veknovn? zahr?dkou? Tady je trochu probl?m jak > ??ct, ?e amenity=restaurant a amenity=biergarten je stejn? za??zen? a tud?? > by m?ly sd?let n?zev, apod.? > m?j pokus: http://osm.org/go/0J0PVACmD--
*** pokud nahlednu na wiki, tak "biergarten" neni zpravidla to, co v CR zpravidla delaji hospody. Tj. pronajmou si verejnou plochu nebo otevrou dvorek za domem. zobrazit citaci
> 2) Kdy? tvo??m n?jakou amenity jako area, tak nem? ikonku (?kola, > parkovi?t?, restaurace), m?m to ?e?it p?id?n?m je?t? ikonky navrch > (hackov?n? rendereru mapnik) nebo po?kat a? bude renderer ?asem zobrazovat > ikonky nad areama automaticky?
*** jen area, jednou si ty renderery snad vyradi zobrazit citaci
> 3) Kdy pou??vat tunel a kdy most? Podle popisu na wiki to je jasn? - tunel > je vyvrtan?; most polo?en? p?es n?co pouze pro konkr?tn? cestu. Ale v > posledn?ch p?r v?t?ch dod?vaj?, ?e p?i r?zn?m ?hlu cest je lep?? pou??t > tunel, proto?e se l?pe renderuje. P?eci by se m?lo taggovat podle reality a > ne podle mapnik-rendereru, ne? ?V?t?ina viadukt? na Praze 6 jsou tagovan? > jako tunely silnic vespod, p?itom to jsou podle m? jasn? mosty, jak? je v?? > n?zor? > http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:tunnel
*** tomuhle vubec nerozumim, proste: tunel je jen tunel most, viadukt, akvadukt, estakada je bridge (kdysi se jeste davaly nejake feature k nodum mostu, ale to uz se dnes asi nedela) zobrazit citaci
> 4) Jak kreslit rozs?hlej?? k?i?ovatky, d?lat jednotliv? /jednosm?rn?/ cesty > podle re?lu, nebo nechat jen sch?ma? Mo?n? by sta?ilo pou??t relations a > nastavit zak?z odbo?ov?n?... ? > ?ekl bych, ?e pro p??padn? routov?n? auto navigac? je lep?? m?t samostatn? > cesty... > http://www.zby.cz/scr/silnice_schema-real.png > Tohle tro?ku souvis? i s t?m, jak zn?zor?ovat v?t?? vyasfaltovanou plochu na > k?i?ovatce - v OSM datech to jsou prost? jen ways a ty jsou stejn? ?irok?, > tud?? neodpov?daj?c? re?lu.
*** v OSM generalizujeme obraz realneho sveta: komunikace reprezentuji v ose objektu vedene linie. Tedy: a) plochy se pouzivaji jen na namesti (pedestrian) b) odbocovaci ramena krizovatky je mozno vykreslit tak jak mate v odkazovanem obrazku. zvlaste je to zadouci u mimourovnovych krizovatek nebo bypassu okruznich krizovatek c) restrikce, pro pohyb, ktery by mohl byt routingem proveden, byt neni v realu mozny, je mozno doplnit. Byl bych opatrny pouzivat restrikce u kazde krizovatky. zobrazit citaci
> 5) Na ?esk?ch Map features jsem cht?l p?elo?it z angli?tiny ??st s Adresama, > bohu?el wiki str?nka mi nejde ulo?it, vysko?? mi hl??ka proxyserveru "Read > timeout". Pochubuji, ?e by Firefox3 neum?l 32kb post-dat..? D?je se v?m to > tak??
*** Ano stava, a) mrkni na history stranky mozna uz se to ulozilo, b) zkus mene frekventovanou dobu c) vytrvej zobrazit citaci
> 6) Jak je to se zast?vkami tramvaje, kdy? jsou v obou sm?rech mapovat ob?? s > p??znakem sm?ru?
*** doufam ze to nahradi nejaka inovace, protoze to vypada divne (jak v modelu, tak v mape)) zobrazit citaci
> 7) Changeset comments v ?e?tin? nebo aj?
*** asi jedno zobrazit citaci
> 8) lze n?jak v JOSMu schovat do?asn? objekt (ty hranice katastr? m? > nezaj?maj? ani na map?) :-/
*** take me admin. hranice v JOSM a casto i v mape vadi. A taky nevim jak na to. ha hanoj

4.9.2009 10:24:19 (#4)
gravatar

Petr Kadlec

<petr.kadlec at gmail.com>
197 937
2009/9/4 hanoj <ehanoj at gmail.com>: zobrazit citaci
>> 1) Jak zn?zronit restauraci s veknovn? zahr?dkou? Tady je trochu probl?m jak >> ??ct, ?e amenity=restaurant a amenity=biergarten je stejn? za??zen? a tud?? >> by m?ly sd?let n?zev, apod.? >> m?j pokus: http://osm.org/go/0J0PVACmD-- > *** pokud nahlednu na wiki, tak "biergarten" neni zpravidla to, co v > CR zpravidla delaji hospody. Tj. pronajmou si verejnou plochu nebo > otevrou dvorek za domem.
Ur?it?. Nemysl?m, ?e by biergarten byla ?venkovn? zahr?dka restaurace? (kter? nav?c ?asto funguje t?eba jen v letn?ch m?s?c?ch). Jako biergarten jsem otagoval nap?. Pivn? stan na Stra?nick? (viz nap?. http://www.facebook.com/photo.php?pid=30041977&op=1&o=all&view=all&subj=61918482224&aid=-1&oid=61918482224&id=1416334261). Tagovat zvl??? to, ?e jedna ??st restaurace je pod st?echou a druh? ne, IMHO do OSM nepat??, to bychom u? rovnou mohli tagovat, kde maj? z?chodky a kde p?pu. :-) zobrazit citaci
>> 3) Kdy pou??vat tunel a kdy most? Podle popisu na wiki to je jasn? - tunel >> je vyvrtan?; most polo?en? p?es n?co pouze pro konkr?tn? cestu. Ale v >> posledn?ch p?r v?t?ch dod?vaj?, ?e p?i r?zn?m ?hlu cest je lep?? pou??t >> tunel, proto?e se l?pe renderuje. P?eci by se m?lo taggovat podle reality a >> ne podle mapnik-rendereru, ne? ?V?t?ina viadukt? na Praze 6 jsou tagovan? >> jako tunely silnic vespod, p?itom to jsou podle m? jasn? mosty, jak? je v?? >> n?zor? >> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:tunnel > *** tomuhle vubec nerozumim, proste: > ?tunel je jen tunel > ?most, viadukt, akvadukt, estakada je bridge (kdysi se jeste davaly > nejake feature k nodum mostu, ale to uz se dnes asi nedela)
O tomhle u? jsem taky p?emej?lel, kdy? jsem p?ed n?jakou dobou vid?l http://osm.org/go/0J0lmEIoY-- zobrazit citaci
>> 5) Na ?esk?ch Map features jsem cht?l p?elo?it z angli?tiny ??st s Adresama, >> bohu?el wiki str?nka mi nejde ulo?it, vysko?? mi hl??ka proxyserveru "Read >> timeout". Pochubuji, ?e by Firefox3 neum?l 32kb post-dat..? D?je se v?m to >> tak??
To se ob?as st?v? u komplikovan?ch str?nek, ale zpravidla to znamen? jen to, ?e nest?h? novou verzi str?nky vyrenderovat ? editace byla ulo?ena, ale nest?h? se na??st ta nov? verze. P?i pohledu do historie se pak zjist?, ?e u? tam zm?ny jsou. (V tomhle p??pad? ov?em patrn? ne? http://wiki.openstreetmap.org/index.php?title=Cz:Map_Features&action=history) zobrazit citaci
>> 6) Jak je to se zast?vkami tramvaje, kdy? jsou v obou sm?rech mapovat ob?? s >> p??znakem sm?ru? > *** doufam ze to nahradi nejaka inovace, protoze to vypada divne (jak > v modelu, tak v mape))
To se t?k? i autobusov?ch zast?vek ? po??d mysl?m existuj? dva pohledy, kam spr?vn? pat?? p??slu?n? node atd. -- Petr Kadlec / Mormegil

4.9.2009 12:28:19 (#5)
gravatar

Jakub Sýkora

<kubajz at kbx.cz>
614
Ta situace na http://osm.org/go/0J0lmEIoY je opravdu legracni. Supluje to nemoznost jednoho mostniho telesa pro vice trati tim, ze je pod tim tunel. Kdyby tam chybelo mostni teleso, dalo by se s tim souhlasit (dira v zemi vylozena betonem a nahore na travniku polozene koleje. Ale pokud je to most s mostovkou, tak by spravne mely lezet ty koleje na moste. Prozatim ale spolecna mostovka nejde. Nicmene az budu mit chvilku, tak to predelam, cimz autora asi dost nastvu :) K Petr Kadlec napsal(a): zobrazit citaci
> >>> 3) Kdy pou??vat tunel a kdy most? Podle popisu na wiki to je jasn? - tunel >>> je vyvrtan?; most polo?en? p?es n?co pouze pro konkr?tn? cestu. Ale v >>> posledn?ch p?r v?t?ch dod?vaj?, ?e p?i r?zn?m ?hlu cest je lep?? pou??t >>> tunel, proto?e se l?pe renderuje. P?eci by se m?lo taggovat podle reality a >>> ne podle mapnik-rendereru, ne? V?t?ina viadukt? na Praze 6 jsou tagovan? >>> jako tunely silnic vespod, p?itom to jsou podle m? jasn? mosty, jak? je v?? >>> n?zor? >>> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:tunnel >>> >> *** tomuhle vubec nerozumim, proste: >> tunel je jen tunel >> most, viadukt, akvadukt, estakada je bridge (kdysi se jeste davaly >> nejake feature k nodum mostu, ale to uz se dnes asi nedela) >> > > O tomhle u? jsem taky p?emej?lel, kdy? jsem p?ed n?jakou dobou vid?l > http://osm.org/go/0J0lmEIoY-- > >

4.9.2009 01:39:11 (#6)
gravatar

hanoj

<ehanoj at gmail.com>
713
zobrazit citaci
>>> 3) Kdy pou??vat tunel a kdy most? Podle popisu na wiki to je jasn? - tunel >>> je vyvrtan?; most polo?en? p?es n?co pouze pro konkr?tn? cestu. Ale v >>> posledn?ch p?r v?t?ch dod?vaj?, ?e p?i r?zn?m ?hlu cest je lep?? pou??t >>> tunel, proto?e se l?pe renderuje. P?eci by se m?lo taggovat podle reality a >>> ne podle mapnik-rendereru, ne? ?V?t?ina viadukt? na Praze 6 jsou tagovan? >>> jako tunely silnic vespod, p?itom to jsou podle m? jasn? mosty, jak? je v?? >>> n?zor? >>> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:tunnel >> *** tomuhle vubec nerozumim, proste: >> ?tunel je jen tunel >> ?most, viadukt, akvadukt, estakada je bridge (kdysi se jeste davaly >> nejake feature k nodum mostu, ale to uz se dnes asi nedela) > > O tomhle u? jsem taky p?emej?lel, kdy? jsem p?ed n?jakou dobou vid?l > http://osm.org/go/0J0lmEIoY--
*** aaa, jsem pochopil podstatu dotazu na odkazovanem pripade. Nekomu se nechtelo hrat si s mosty udelal tunel... proto mam pochopeni. S tim jsem si spojil nejednoznacnou charakteristiku starych klenutych typu mostu bez rovne mostovky, ktere by nekdo mohl udelal jako tunely: http://www.chocen-litomysl.cz/prace-na-zeleznicni-trati-chocen-vysoke-myto-litomysl/2006-08-24-trat-018-zeleznicni-most-v-7-1-km-02.jpg ha hanoj

4.9.2009 09:29:12 (#7)
gravatar

MP

<singularita at gmail.com>
306
zobrazit citaci
> Ta situace na http://osm.org/go/0J0lmEIoY je opravdu legracni. Supluje > to nemoznost jednoho mostniho telesa pro vice trati tim, ze je pod tim > tunel. Kdyby tam chybelo mostni teleso, dalo by se s tim souhlasit (dira > v zemi vylozena betonem a nahore na travniku polozene koleje. Ale pokud > je to most s mostovkou, tak by spravne mely lezet ty koleje na moste. > > Prozatim ale spolecna mostovka nejde. Nicmene az budu mit chvilku, tak > to predelam, cimz autora asi dost nastvu :)
Mozna by stalo zkusit ji navrhnout na http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features a nejak se dohodnout jak by se to melo tagovat. A pak teprve to pripadne predelat v datech :) Ono to skoro i je tunel. Dalsi podobny jsou treba v Libni, na Prumyslove v Hostivari a jinde, kde zeleznicni most pres silnici ma tolik koleji, ze to pod tim vypada uz jako tunel (dlouha, osvetlena dira ...) Tunely sice byvaji razene nebo jinak vrtane, ale nekdy jsou stavene tak, ze se vyhrabe velka jama, postavi se steny, pres to se hodi nejaka betonova deska a pak se to zahrabe zase nejakou vrstvou hliny (treba i jen metr). IMHO tyhle "hodne siroke mosty" bych zatim tagoval jako tunel (dokavad se nevymysli jak rozumne tagovat spolecne mostovky), normalni viadukty bych tagoval jako most. Martin

4.9.2009 11:42:44 (#8)
gravatar

Pavel Zbytovský

<zbytovsky at gmail.com>
222 458
D?ky v?m za odpov?di! 1) S tou biergarten jsem m?l sp??e na mysli, jestli lze d?t jednomu atributu v?ce hodnot, t?eba u source se to d?l? st?ednkem, ale ten nen? strojov? zpracov?van?. V tom konkr?tn?m p??kladu je mysl?m d?le?it? ozna?it, ?e tam je zahr?dka, proto?e by to norm?ln? ?lov?ka nenapadlo, ?e ta restaurace m? vstup z obou stran a je docela vyhl??en? i pro cyklisty. 2) area jsou tedy jasn? 3) tunely tak? jasn? 4) m??u tomu c??ku rozum?t tak, ?e lep?? je sp??e pou??t v?ce cest (kdy? tak vedou) ne? restrikcema? ??m to? a,b) d?ky, ok zobrazit citaci
> 4) Jak kreslit rozs?hlej?? k?i?ovatky, d?lat jednotliv? /jednosm?rn?/
cesty zobrazit citaci
> podle re?lu, nebo nechat jen sch?ma? Mo?n? by sta?ilo pou??t relations a > nastavit zak?z odbo?ov?n?... ? > ?ekl bych, ?e pro p??padn? routov?n? auto navigac? je lep?? m?t samostatn? > cesty... > http://www.zby.cz/scr/silnice_schema-real.png > Tohle tro?ku souvis? i s t?m, jak zn?zor?ovat v?t?? vyasfaltovanou plochu
na zobrazit citaci
> k?i?ovatce - v OSM datech to jsou prost? jen ways a ty jsou stejn? ?irok?, > tud?? neodpov?daj?c? re?lu.
*** v OSM generalizujeme obraz realneho sveta: komunikace reprezentuji v ose objektu vedene linie. Tedy: a) plochy se pouzivaji jen na namesti (pedestrian) b) odbocovaci ramena krizovatky je mozno vykreslit tak jak mate v odkazovanem obrazku. zvlaste je to zadouci u mimourovnovych krizovatek nebo bypassu okruznich krizovatek c) restrikce, pro pohyb, ktery by mohl byt routingem proveden, byt neni v realu mozny, je mozno doplnit. Byl bych opatrny pouzivat restrikce u kazde krizovatky. 5) m? se tedy ta chyba na wiki/Cz:Map_features d?je po??d, ob?v?m se ?e se tam n?co pokazilo. Te? jsem p?esunul v?t?inu t?ch blok? do ?esk?ch ?ablon, jak to m? n?meck? verze, ale neda?? se mi to ulo?it, p?esto?e u? ukl?d?m jen 10kb. Ty ?ablony to ukl?dalo okam?it?. M??ete n?kdo zkusit tu editaci prov?st - t?eba bude m?t v?t?? ?t?st?, m?j nov? zdroj?k je tady (bacha UTF-8) www.zby.cz/scr/map_features.txt 6) tramvaje zat?m tedy v obou sm?rech nemapovat, proto?e to nevypad? hezky? Ono podobn? probl?m co se snad ?e?? je s t?mi v?lezy z metra, ?e? Tu??m, ?e existuje node underground_exit, ale mapnik ho zd? se nerenderuje. Stejn? jako nerenderuje aut. zast?vky MHD, zkou??m ho p?esv?d?it na dom?c?m linux-serveru. 7) changesets je jazyk tedy jedno, kontroluje to n?kdo ob?as? p?edpokl?d?m, ?e to je sp??e pro orientaci kdy? se n?co fakt pokaz?, co? :-) 8) ?koda, mo?n? by byl u?ite?n? i n?jak? lock proti n?hodn? editaci, ale to je zrovna mali?kost. -------------- next part -------------- An HTML attachment was scrubbed... URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20090904/2f2c675a/attachment.html>

5.9.2009 03:32:10 (#9)
gravatar

hanoj

<ehanoj at gmail.com>
713
zobrazit citaci
> 4) m??u tomu c??ku rozum?t tak, ?e lep?? je sp??e pou??t v?ce cest (kdy? tak > vedou) ne? restrikcema? ??m to?
*** Nerad je pouzivam jen z praktickych duvodu, nebot relace, ackoliv uz maji v JOSM slusnou vizualni reprezentaci, se blbe edituji. A to jak prvky jimi zasazene tak relace samotne. Velmi casto staci zavest oneway: http://osm.org/go/0Jv0W at HB V nekterych pripadech jsou restrikce ale nutnost, tusim priklad tady: http://osm.org/go/0J7Z4bL_ hanoj

5.9.2009 02:33:11 (#10)
gravatar

Ondrej Novy

<novy at ondrej.org>
17
Ahoj, 2009/9/5 hanoj <ehanoj at gmail.com> zobrazit citaci
> V nekterych pripadech jsou restrikce ale nutnost, tusim priklad tady: > http://osm.org/go/0J7Z4bL_ >
ano, zrovna u teto mnou udelane krizovatky to nutne je. :) Osobne si myslim ze nakonec to bude nutne vsude, protoze jinak vas navigace bude nutit zatacet kde nemuzete. Pokud tedy vite ze se nekde zatacet nesmi, tak tu restirkci prosim vytvorte - lepe to pak routuje. Jako priklad typicka krizovatka (podobny priklad je i pro krizovatku typu X kde kazda dvojice je spojena jeste 'zkratkou'): http://osm.org/go/0Jv1PsDgx-- Pokud nikde neni jednosmerka je nutne vytvorit spousty (3) restrikci aby lidi jezdil 'tak jak projektat myslel'. Jinak se muze stat ze navigace posle cloveka tou kratsi cestou - ktera neni oficlani a napr. ji zakazuje pouze plna bila cara na silnici. I v takovem pripade kreslil restrikce. Osobne se drzim pravidla, kdyz existuje fyzicka prekazka vetsich rozmeru tak krizovatku nakreslim 'slozitejsim zpusobem' - jinak velice zjednodusuji. Pokud zacneme kreslit kazdy odbocovaci pruh tak se mapa stane neprehlednou a ani v navigaci rozume pouzitelnou. Pred zacatkem odbocovaciho pruhu se ozve at zahnu doprava, a v prizovatce znova, potom se napojim na novou silnici tak 'drzte se vpravo' - proste sileny. -- S pozdravem/Best regards Bc. Ondrej Novy Email: novy at ondrej.org Jabber: onovy at njs.netlab.cz ICQ: 115-674-713 Tel/Cell: +420 777 963 207 -------------- next part -------------- An HTML attachment was scrubbed... URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20090905/377b30b7/attachment.html>

7.9.2009 12:50:43 (#11)
gravatar

jzvc

<jzvc at tpfree.fdns.net>
180
Ondrej Novy napsal(a): zobrazit citaci
> ... > Osobne se drzim pravidla, kdyz existuje fyzicka prekazka vetsich > rozmeru tak krizovatku nakreslim 'slozitejsim zpusobem' - jinak velice > zjednodusuji. Pokud zacneme kreslit kazdy odbocovaci pruh tak se mapa > stane neprehlednou a ani v navigaci rozume pouzitelnou. Pred zacatkem > odbocovaciho pruhu se ozve at zahnu doprava, a v prizovatce znova, > potom se napojim na novou silnici tak 'drzte se vpravo' - proste sileny. >
IMO je spis teba otagovat to tak aby navigace pochopila co je jen jizdni pruh a co samostatna silnice. Od navigace bych cekal ze mi vcas rekne "cpi se do pravyho pruhu" a ne ze mi 100m pred krizovatkou rekne "doprava" pricemz sem ve 3tim pruhu vlevo. Technicky si to dovedu predstavit ale jen za predpokladu funkcnich vrstev = pro renedering mapy (alespon pri stavajicim zoomu) by se to vubec nepouzilo. zobrazit citaci
> -- > S pozdravem/Best regards > Bc. Ondrej Novy > > Email: novy at ondrej.org <mailto:novy at ondrej.org> > Jabber: onovy at njs.netlab.cz <mailto:onovy at njs.netlab.cz> > ICQ: 115-674-713 > Tel/Cell: +420 777 963 207 > > ------------------------------------------------------------------------ > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz at openstreetmap.org > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz >

8.9.2009 10:11:42 (#12)
gravatar

Petr Stehlik

<pstehlik at sophics.cz>
48
Ondrej Novy p??e v So 05. 09. 2009 v 14:33 +0200: zobrazit citaci
> Osobne se drzim pravidla, kdyz existuje fyzicka prekazka vetsich > rozmeru tak krizovatku nakreslim 'slozitejsim zpusobem' - jinak velice > zjednodusuji.
tohle m? po??d zna?n? mate - na jednu stranu ?tu, ?e OSM generalizuje obraz sv?ta, silnice kresl?me jako vektory v ose objektu, atd., a na druhou stranu se p??e, a? k?ivku sestav?me z dostate?n? velk?ho po?tu mal?ch vektor?, aby hodnov?rn? odpov?dala skute?nosti. Kdyby n?m ?lo o skute?nou generalizaci, tak budou sta?it ?se?ky mezi jednotliv?mi spojovac?mi uzly (k?i?ovatkami), a s tvarem zat??ky si nikdo hr?t nemus?... A t?eba kruhov? objezd by taky sta?il otagovat, ale malujeme ho jako kru?nici a jak si s n?m vyhrajeme... No nic, co jsem se cht?l zeptat je, jak velk? jsou "v?t?? rozm?ry" t? fyzick? p?ek??ky pro v?s, ?e u? ji zanesete do k?i?ovatky. Nap?. ?ekn?me, ?e k?i?ovatka tvaru T a z jihu na sever vede ?ty?proud? komunikace, kter? se 20 metr? p?ed k?i?ovatkou rozd?luje na 2 samostatn? pruhy ostr?vkem ?irok?m asi 2 metry, na kter?m maj? chodci ?as vydechnout, pokud nep?eb?hnou v?echny 4 pruhy nar?z v ?ibeni?n?m term?nu dan?m zelen?m pan??kem na semaforu. Dokonce je ten semafor pl?novan? tak, ?e to chodci nestihnou, proto?e uprost?ed ostr?vku je samostatn? semafor, umo??uj?c? nap??klad vykro?it do vozovky a p?ekra?ovat prvn? dva pruhy, p?esto?e druh? dva pruhy maj? je?t? pan??ka ?erven?ho... Je to u? vhodn? rozkreslit jako dv? highway, nebo je to je?t? moc drobn?? zobrazit citaci
> Pokud zacneme kreslit kazdy odbocovaci pruh tak se mapa stane > neprehlednou a ani v navigaci rozume pouzitelnou.
m?m v pl?nu odbo?ovac? pruhy pro za??tek (tj. do doby, ne? se OSM roz???? o n?jakou implementaci podpory j?zdn?ch pruh?, nap??klad ve form? toho jednoduch?ho n?vrhu, co jsem tu ned?vno prezentoval) highway v m?st? za??tku j?zdn?ho pruhu rozd?lit a tu ??st ke k?i?ovatce otagovat vy???m po?tem lanes. Mysl?m si, ?e je to takov? dobr? p??prava na budoucnost a i dobr? renderer by z toho u? dnes mohl n?co p?kn?ho vyt??it, aby to opticky trklo, a z?rove? nenutilo navigaci slovn? upozor?ovat na zahnut? doprava, kter? v dan?m m?st? vlastn? neprob?h? (p?ejet? z pruhu do pruhu nen? odbo?en? doprava, IMHO). Co mysl?te? Petr

8.9.2009 10:32:01 (#13)
gravatar

Jakub Sýkora

<kubajz at kbx.cz>
614
Ja kreslim separatni ways az v pripade, ze jsou opravdu vyrazne oddeleny od stavajici. Tedy sjezdy a najezdy. Potazmo mapuji veci, ktere se nachazeji nebo jejich rozmery prekracuji 10m a jsou nejak vyznamne pro pochopeni situace. Vytvareni mapy je umeni a neda se dat presny navod na to, co by tam byt melo a co uz ne. Zalezi to na citu kazdeho z nas. Ale rozdelovat krizovatku na vetsi pocet ways kvuli pruhum - na tom uz jsme se shodli, ze to neni uplne dobre. Ze zacatku jsem hodne zkousel a misty treba po nejake dobe i predelaval. Nicmene treba pokud pred kruhovym objezdem existuje samostatny pruh ktery slouzi k primemu odboceni doprava bez vyuziti kruhoveho objezdu, tak ten nakreslim, protoze je IMO dulezity a zaroven od stredu kruhoveho objezdu uz je velmi vzdalen. Zaroven poslouzi i navigaci. To ze je silnice rozdelena v danem miste ostruvkem a oddeluje tak protismerne pruhy nevidim zas jako uplne tak dulezitou informaci. Na to by koneckoncu stacil nejaky tag, ktery treba pouzivaji nektere jine mapy a zobrazi ve way tenkou cernou caru, aby bylo zrejme, ze jsou tam protismerne pruhy opravdu oddelene a nelze se tam napr. otocit. K Petr Stehlik napsal(a): zobrazit citaci
> Ondrej Novy p??e v So 05. 09. 2009 v 14:33 +0200: > > >> Osobne se drzim pravidla, kdyz existuje fyzicka prekazka vetsich >> rozmeru tak krizovatku nakreslim 'slozitejsim zpusobem' - jinak velice >> zjednodusuji. >> > > tohle m? po??d zna?n? mate - na jednu stranu ?tu, ?e OSM generalizuje > obraz sv?ta, silnice kresl?me jako vektory v ose objektu, atd., a na > druhou stranu se p??e, a? k?ivku sestav?me z dostate?n? velk?ho po?tu > mal?ch vektor?, aby hodnov?rn? odpov?dala skute?nosti. Kdyby n?m ?lo o > skute?nou generalizaci, tak budou sta?it ?se?ky mezi jednotliv?mi > spojovac?mi uzly (k?i?ovatkami), a s tvarem zat??ky si nikdo hr?t > nemus?... A t?eba kruhov? objezd by taky sta?il otagovat, ale malujeme > ho jako kru?nici a jak si s n?m vyhrajeme... > > No nic, co jsem se cht?l zeptat je, jak velk? jsou "v?t?? rozm?ry" t? > fyzick? p?ek??ky pro v?s, ?e u? ji zanesete do k?i?ovatky. Nap?. > ?ekn?me, ?e k?i?ovatka tvaru T a z jihu na sever vede ?ty?proud? > komunikace, kter? se 20 metr? p?ed k?i?ovatkou rozd?luje na 2 samostatn? > pruhy ostr?vkem ?irok?m asi 2 metry, na kter?m maj? chodci ?as > vydechnout, pokud nep?eb?hnou v?echny 4 pruhy nar?z v ?ibeni?n?m term?nu > dan?m zelen?m pan??kem na semaforu. Dokonce je ten semafor pl?novan? > tak, ?e to chodci nestihnou, proto?e uprost?ed ostr?vku je samostatn? > semafor, umo??uj?c? nap??klad vykro?it do vozovky a p?ekra?ovat prvn? > dva pruhy, p?esto?e druh? dva pruhy maj? je?t? pan??ka ?erven?ho... Je > to u? vhodn? rozkreslit jako dv? highway, nebo je to je?t? moc drobn?? > > >> Pokud zacneme kreslit kazdy odbocovaci pruh tak se mapa stane >> neprehlednou a ani v navigaci rozume pouzitelnou. >> > > m?m v pl?nu odbo?ovac? pruhy pro za??tek (tj. do doby, ne? se OSM > roz???? o n?jakou implementaci podpory j?zdn?ch pruh?, nap??klad ve > form? toho jednoduch?ho n?vrhu, co jsem tu ned?vno prezentoval) highway > v m?st? za??tku j?zdn?ho pruhu rozd?lit a tu ??st ke k?i?ovatce otagovat > vy???m po?tem lanes. Mysl?m si, ?e je to takov? dobr? p??prava na > budoucnost a i dobr? renderer by z toho u? dnes mohl n?co p?kn?ho > vyt??it, aby to opticky trklo, a z?rove? nenutilo navigaci slovn? > upozor?ovat na zahnut? doprava, kter? v dan?m m?st? vlastn? neprob?h? > (p?ejet? z pruhu do pruhu nen? odbo?en? doprava, IMHO). Co mysl?te? > > Petr > > > > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz at openstreetmap.org > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz >

8.9.2009 11:07:40 (#14)
gravatar

Petr Stehlik

<pstehlik at sophics.cz>
48
Jakub S?kora p??e v ?t 08. 09. 2009 v 10:32 +0200: zobrazit citaci
> Vytvareni mapy je umeni a neda se dat presny navod na to, co by tam byt > melo a co uz ne. Zalezi to na citu kazdeho z nas.
ale kdyz uz to delame kolektivne, tak snad cim jednotnejsi bude styl, tim lepsi bude vysledek... zobrazit citaci
> Ale rozdelovat > krizovatku na vetsi pocet ways kvuli pruhum - na tom uz jsme se shodli, > ze to neni uplne dobre.
To byla shoda na tom nekreslit vice paralelnich ways, ze? Co ten muj napad s 1 way a lanes++? Patri do kategorie zbytecnych, skodlivych, anebo ho nekdo shledava nezavadnym az skoro mirne uzitecnym? Petr

8.9.2009 11:31:07 (#15)
gravatar

Jakub Sýkora

<kubajz at kbx.cz>
614
Petr Stehlik napsal(a): zobrazit citaci
> Jakub S?kora p??e v ?t 08. 09. 2009 v 10:32 +0200: > >> Vytvareni mapy je umeni a neda se dat presny navod na to, co by tam byt >> melo a co uz ne. Zalezi to na citu kazdeho z nas. >> > > ale kdyz uz to delame kolektivne, tak snad cim jednotnejsi bude styl, > tim lepsi bude vysledek... > >
Ja jsem zacinal tak, ze jsem si pred kazdou neznamou prohledl, jak to delaji jinde a pak jsem to, pokud jsem nemel pochybnosti, udelal podobne. Tim, si myslim, ze clovek ziska trochu cvik a posleze i cit... zobrazit citaci
>> Ale rozdelovat >> krizovatku na vetsi pocet ways kvuli pruhum - na tom uz jsme se shodli, >> ze to neni uplne dobre. >> > > To byla shoda na tom nekreslit vice paralelnich ways, ze? Co ten muj > napad s 1 way a lanes++? Patri do kategorie zbytecnych, skodlivych, > anebo ho nekdo shledava nezavadnym az skoro mirne uzitecnym? >
Prave, ze si myslim, ze jsme se celkem shodli na tom, ze kreslit pro kazdy pruh way je nesmysl. Ani to dobre nevypada a aby to dobre fungovalo, tak by stejne muselo byt vytvoreno kvantum relaci... Samozrejme, ze kdyz zaznacis, kolik pruhu ta silnice ma, jak je asi siroka apod., tak je to uzitecne do budoucna a je to rozhodne nezavadne. Kdyz udelas krizovatku z deseti ways, tak je to v tuto chvili na skodu, protoze routovat to po tom bude stejne spatne jako kdyz to tak neudelas a pokud si clovek neudela zoom na nejvetsi, tak neuvidi ani rozdil. Spis to lidi zmate - vetsina krizovatek je delana celkem jednoduchym stylem a kdyz pak ve vesnici narazi na krizovatku, kde je kazdy smer udelany jako samostatna way, tak se budou v aute modlit, aby ten prujezd tim monstrem zvladli :) zobrazit citaci
> Petr > > > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz at openstreetmap.org > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz >

8.9.2009 10:40:23 (#16)
gravatar

Pavel Machek

<pavel at ucw.cz>
1023 1226
Ahoj! zobrazit citaci
> > Osobne se drzim pravidla, kdyz existuje fyzicka prekazka vetsich > > rozmeru tak krizovatku nakreslim 'slozitejsim zpusobem' - jinak velice > > zjednodusuji. > > tohle m? po??d zna?n? mate - na jednu stranu ?tu, ?e OSM generalizuje > obraz sv?ta, silnice kresl?me jako vektory v ose objektu, atd., a na > druhou stranu se p??e, a? k?ivku sestav?me z dostate?n? velk?ho po?tu > mal?ch vektor?, aby hodnov?rn? odpov?dala skute?nosti. Kdyby n?m ?lo o > skute?nou generalizaci, tak budou sta?it ?se?ky mezi jednotliv?mi > spojovac?mi uzly (k?i?ovatkami), a s tvarem zat??ky si nikdo hr?t > nemus?... A t?eba kruhov? objezd by taky sta?il otagovat, ale malujeme > ho jako kru?nici a jak si s n?m vyhrajeme... > > No nic, co jsem se cht?l zeptat je, jak velk? jsou "v?t?? rozm?ry" t? > fyzick? p?ek??ky pro v?s, ?e u? ji zanesete do k?i?ovatky. Nap?. > ?ekn?me, ?e k?i?ovatka tvaru T a z jihu na sever vede ?ty?proud? > komunikace, kter? se 20 metr? p?ed k?i?ovatkou rozd?luje na 2 samostatn? > pruhy ostr?vkem ?irok?m asi 2 metry, na kter?m maj? chodci ?as > vydechnout, pokud nep?eb?hnou v?echny 4 pruhy nar?z v ?ibeni?n?m term?nu > dan?m zelen?m pan??kem na semaforu. Dokonce je ten semafor pl?novan? > tak, ?e to chodci nestihnou, proto?e uprost?ed ostr?vku je samostatn? > semafor, umo??uj?c? nap??klad vykro?it do vozovky a p?ekra?ovat prvn? > dva pruhy, p?esto?e druh? dva pruhy maj? je?t? pan??ka ?erven?ho... Je > to u? vhodn? rozkreslit jako dv? highway, nebo je to je?t? moc > drobn??
To asi hodne zalezi jak podrobne je zmapovane okoli. V centru Prahy bych si umel predstavit ze takovehle detaily budou davat smysl -- zvlast jestli jsou tam treba vyznacene ty chodniky... Pavel -- (english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek (cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html

9.9.2009 12:43:01 (#17)
gravatar

Ondrej Novy

<novy at ondrej.org>
17
Dobry den, Dne 8. z??? 2009 22:40 Pavel Machek <pavel at ucw.cz> napsal(a): zobrazit citaci
> > No nic, co jsem se cht?l zeptat je, jak velk? jsou "v?t?? rozm?ry" t? > > fyzick? p?ek??ky pro v?s, ?e u? ji zanesete do k?i?ovatky. Nap?. > > ?ekn?me, ?e k?i?ovatka tvaru T a z jihu na sever vede ?ty?proud? > > komunikace, kter? se 20 metr? p?ed k?i?ovatkou rozd?luje na 2 samostatn? > > pruhy ostr?vkem ?irok?m asi 2 metry, na kter?m maj? chodci ?as > > vydechnout, pokud nep?eb?hnou v?echny 4 pruhy nar?z v ?ibeni?n?m term?nu > > dan?m zelen?m pan??kem na semaforu. Dokonce je ten semafor pl?novan? > > tak, ?e to chodci nestihnou, proto?e uprost?ed ostr?vku je samostatn? > > semafor, umo??uj?c? nap??klad vykro?it do vozovky a p?ekra?ovat prvn? > > dva pruhy, p?esto?e druh? dva pruhy maj? je?t? pan??ka ?erven?ho... Je > > to u? vhodn? rozkreslit jako dv? highway, nebo je to je?t? moc > > drobn?? >
ja uz bych to asi klidne i rozdelil, mapa bude pote vice detailni a pro autonavigaci to ma vyhodu - vi ze tam neni mozne provest obrat do protismeru - je tam ostruvek. A do nodu krizici silnici a chodnik bych napsal sibenicni_termin_semaforu=yes :)))) -- S pozdravem/Best regards Bc. Ondrej Novy Email: novy at ondrej.org Jabber: onovy at njs.netlab.cz ICQ: 115-674-713 Tel/Cell: +420 777 963 207 -------------- next part -------------- An HTML attachment was scrubbed... URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20090909/6ea87191/attachment.html>

9.9.2009 10:01:59 (#18)
gravatar

Petr Stehlik

<pstehlik at sophics.cz>
48
Ondrej Novy p??e v St 09. 09. 2009 v 00:43 +0200: zobrazit citaci
> ja uz bych to asi klidne i rozdelil, mapa bude pote vice detailni a > pro autonavigaci to ma vyhodu - vi ze tam neni mozne provest obrat do > protismeru - je tam ostruvek.
Ano, o U-turn bych se rad zminil. Nejprve ovsem k memu vcerejsimu napadu dusledne tagovat lanes, a kdyz se objevi odbocovaci pruh(y), tak tam lanes pridat. Cekal jsem 24 hodin na Osmarender, abych se ujistil, ze ani ten, ani Mapnik, ani renderer v Navitu si z lanes nic nedelaji. Z toho usuzuji, ze ten muj napad byl z kategorie zbytecnych az mirne skodlivych. Skoda. Dalsi vec je, ze ani tag 'width' nikdo z vyse zminene trojky nerenderuje, prestoze Martin MP me nedavno "sliboval", ze ten tag jiste brzy zacnou renderovat i ti, co to pripadne jeste nedelaji :-) A jeste poznamka ke generalizaci layoutu krizovatek: zkusil jsem si jednu "T" krizovatku dovybavit rameny, pokud nekdo jede ze zapadu na jih nebo z jihu na vychod a kdyz jsem potom zkusmo rekl Navitu, aby tu krizovatku projel rovne (zapad-vychod), tak nezavahal, sjel jednim ramenem na jih, pres nezmapovany delici ostruvek projel napric jizni cestou a druhym ramenem se za krizovatkou napojil a jel dal na vychod. Z toho plyne, ze pokud chci tu krizovatku zakreslit s rameny, tak mi kvuli navigacim nezbyde nez rozdelit i jizni cestu delicim pruhem (ktery tam fyzicky je, ale v ramci generalizace jsem ho chtel nemapovat). Cili jsem asi pochopil, proc je lepsi kreslit krizovatky jen velmi hrube schematicky jako spojeni tri a vice cest, a ne si hrat s najezdy a sjezdy, protoze to cloveka zazene do uzkych - aspon do doby, nez OSM bude mit neco tak jednoducheho jako tag "na tehle ceste je plna cara/plna dvojita/delici ostruvek, takze tu nezkousej prejet napric/U-turn". Druha moznost je zacit kreslit delici ostruvky, coz mi osobne neni proti srsti, naopak je to vice odpovidajici skutecnosti, definitivne to zabrani navigacim zkouset U-turn, ale je to zrejme proti duchu generalizace. Privitam odkazy do mapy, kde nekdo delici pruhy/ostruvky mapuje a nema pri tom vycitky... Pro zajimavost jsem se podival, jak se s touto situaci vyporadava konkurence, a G to dela tak, ze vsechny silnice dusledne rozdeluje na dve soubezne jednosmerky. Zrejme nema turn restrictions, tak si vypomaha takto. Je to az smesne, protoze i obycejnou plnou delici caru nahrazuje dvojici soubeznych cest v miste, kde potrebuje zakazat odboceni z najezdu doleva. Nicmene verim, ze se takto vyporada s navigovanim 100%, zatimco ja se spolehl na turn_only_right restriction a ted vidim, ze Navit to nejak jeste nerespektuje nebo co :-( zobrazit citaci
> A do nodu krizici silnici a chodnik bych napsal > sibenicni_termin_semaforu=yes :))))
nepopsal jsem tu situaci s tim sibenicnim terminem spravne - v realu to probiha tak, ze chodec vidi blizky (ostruvkovy) i vzdaleny (na druhe strane vozovky) semafor se zelenym muzickem, tak smele vstoupi, udela 3 kroky, v tu ranu propasne sibenicni termin, a uz s cervenymi muzicky pred ocima dorazi na prostredni ostruvek, ktery ho ale dal nepusti, takze tam zahalen v exhalacich stovek gramu CO2 musi vyckat na dalsi zelenou panackovou vlnu :-) Petr

9.9.2009 10:12:32 (#19)
gravatar

hanoj

<ehanoj at gmail.com>
713
2009/9/8 Petr Stehlik <pstehlik at sophics.cz>: zobrazit citaci
> Ondrej Novy p??e v So 05. 09. 2009 v 14:33 +0200: > >> Osobne se drzim pravidla, kdyz existuje fyzicka prekazka vetsich >> rozmeru tak krizovatku nakreslim 'slozitejsim zpusobem' - jinak velice >> zjednodusuji. > > tohle m? po??d zna?n? mate - na jednu stranu ?tu, ?e OSM generalizuje > obraz sv?ta, silnice kresl?me jako vektory v ose objektu, atd., a na > druhou stranu se p??e, a? k?ivku sestav?me z dostate?n? velk?ho po?tu > mal?ch vektor?, aby hodnov?rn? odpov?dala skute?nosti. Kdyby n?m ?lo o > skute?nou generalizaci, tak budou sta?it ?se?ky mezi jednotliv?mi > spojovac?mi uzly (k?i?ovatkami), a s tvarem zat??ky si nikdo hr?t > nemus?... A t?eba kruhov? objezd by taky sta?il otagovat, ale malujeme > ho jako kru?nici a jak si s n?m vyhrajeme...
*** samozrejme generalizace ma ruzne miry urovne a pro OSM se zda, ze spojnice uzlovych bodu neni to vhodne meritko podrobnosti. Co se tyce vytvareni liniovych objektu nad silnicemi, dovolim citovat z: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Czechia/Editing_Standards_and_Conventions#Primitiva cesta - anglicky "way", jednorozm?rn? prvek, charakterizuje liniov? objekty a umis?uje se v jejich ose. Jedn? se nej?ast?ji o dopravn? komunikace (silni?n?, ?elezni?n?, vodn?). U tzv. sm?rov? d?len?ch silnic (d?lnice, rychlostn? silnice) je ka?d? osa pro jeden sm?r. cesty (ways) se vyn??? pomoc? lomov?ch bod?, kter? se um?s?uj? v ose objektu tak, aby pr?b?h spojnic mezi nimi byl v?dy na povrchu objektu (v koryt? ?eky, na silni?n?m t?lese) zobrazit citaci
> No nic, co jsem se cht?l zeptat je, jak velk? jsou "v?t?? rozm?ry" t? > fyzick? p?ek??ky pro v?s, ?e u? ji zanesete do k?i?ovatky. Nap?. > ?ekn?me, ?e k?i?ovatka tvaru T a z jihu na sever vede ?ty?proud? > komunikace, kter? se 20 metr? p?ed k?i?ovatkou rozd?luje na 2 samostatn? > pruhy ostr?vkem ?irok?m asi 2 metry, na kter?m maj? chodci ?as > vydechnout, pokud nep?eb?hnou v?echny 4 pruhy nar?z v ?ibeni?n?m term?nu > dan?m zelen?m pan??kem na semaforu. Dokonce je ten semafor pl?novan? > tak, ?e to chodci nestihnou, proto?e uprost?ed ostr?vku je samostatn? > semafor, umo??uj?c? nap??klad vykro?it do vozovky a p?ekra?ovat prvn? > dva pruhy, p?esto?e druh? dva pruhy maj? je?t? pan??ka ?erven?ho... Je > to u? vhodn? rozkreslit jako dv? highway, nebo je to je?t? moc drobn??
*** dnes nelze projekcne navrhnout prechod pro chodce pres komunikaci, ktera ma vice nez dva pruhy bez ostruvku, vyjma svetelne rizenych. Tedy ve mestech docela casty jev, je pro to tusim tag. Troufam si tvrdit, ze v geometrii cest jsou pod miru rozliseni ostruvky pro chodce, sikany i razeni pruhu pred krizovatkou. Je to sance pro jiny zpusob zaznaceni takoveto informace. ha hanoj

9.9.2009 10:37:28 (#20)
gravatar

Kubajz

<kubajz at kbx.cz>
614
Petr Stehlik napsal(a): zobrazit citaci
> Ondrej Novy p??e v St 09. 09. 2009 v 00:43 +0200: > > >> ja uz bych to asi klidne i rozdelil, mapa bude pote vice detailni a >> pro autonavigaci to ma vyhodu - vi ze tam neni mozne provest obrat do >> protismeru - je tam ostruvek. >>
zobrazit citaci
> Dalsi vec je, ze ani tag 'width' nikdo z vyse zminene trojky > nerenderuje, prestoze Martin MP me nedavno "sliboval", ze ten tag jiste > brzy zacnou renderovat i ti, co to pripadne jeste nedelaji :-) > >
U mapniku se musi zapnout real_widths a pak kresli skutecne sire cest na mape. Problem je, ze pri vetsich zoomech se vetsina silnic zase schova pod 1px. Takze on to umi, ale musi se vybrat ze dvou zlosti :) A OSM mapnik je nastaven na nereal width.

9.9.2009 10:51:04 (#21)
gravatar

Petr Stehlik

<pstehlik at sophics.cz>
48
hanoj p??e v St 09. 09. 2009 v 10:12 +0200: zobrazit citaci
> U tzv. sm?rov? d?len?ch > silnic (d?lnice, rychlostn? silnice) je ka?d? osa pro jeden sm?r.
Neb?t t? z?vorky, pova?oval bych to za kladnou odpov?? na mou ot?zku, jestli m?m rozd?lit cestu ve m?st? na dv?, kdy? je rozd?len? fyzick?m pruhem ?patn? udr?ovan? zelen?. Ov?em pokud to nen? ani d?lnice, ani rychlostn? silnice, ale jen oby?ejn? primary, secondary ?i tertiary pomalostn? 50 km/h silnice, tak jak doporu?ujete postupovat? zobrazit citaci
> Troufam si tvrdit, ze v geometrii cest jsou pod miru rozliseni > ostruvky pro chodce, sikany i razeni pruhu pred krizovatkou. Je to > sance pro jiny zpusob zaznaceni takoveto informace.
d?kuji. P?edpokl?d?m, ?e do stejn? skupiny spadaj? i p??pojky z vedlej?? na hlavn? cestu, kter? jsou rozd?len? do n?jezdov?ch mikrorampi?ek tvaru Y troj?heln?kem ?ekn?me b?val? zelen?? ?ili je to pod m?rou rozli?en?? Pt?m se pon?kud ?ekn?me detailn?ji, ale r?d bych v tom m?l jasno, ne? n?komu s?hnu do "jeho" k?i?ovatky. D?ky Petr

9.9.2009 11:26:42 (#22)
gravatar

Michal Grézl

<michal.grezl at openstreetmap.cz>
346 8449
ja delim, mikrotrojuhelniky zatim nekreslim, ale asi zacnu. On 09/09/2009, Petr Stehlik <pstehlik at sophics.cz> wrote: zobrazit citaci
> hanoj p??e v St 09. 09. 2009 v 10:12 +0200: >> U tzv. sm?rov? d?len?ch >> silnic (d?lnice, rychlostn? silnice) je ka?d? osa pro jeden sm?r. > > Neb?t t? z?vorky, pova?oval bych to za kladnou odpov?? na mou ot?zku, > jestli m?m rozd?lit cestu ve m?st? na dv?, kdy? je rozd?len? fyzick?m > pruhem ?patn? udr?ovan? zelen?. Ov?em pokud to nen? ani d?lnice, ani > rychlostn? silnice, ale jen oby?ejn? primary, secondary ?i tertiary > pomalostn? 50 km/h silnice, tak jak doporu?ujete postupovat? > >> Troufam si tvrdit, ze v geometrii cest jsou pod miru rozliseni >> ostruvky pro chodce, sikany i razeni pruhu pred krizovatkou. Je to >> sance pro jiny zpusob zaznaceni takoveto informace. > > d?kuji. > > P?edpokl?d?m, ?e do stejn? skupiny spadaj? i p??pojky z vedlej?? na > hlavn? cestu, kter? jsou rozd?len? do n?jezdov?ch mikrorampi?ek tvaru Y > troj?heln?kem ?ekn?me b?val? zelen?? ?ili je to pod m?rou rozli?en?? > > Pt?m se pon?kud ?ekn?me detailn?ji, ale r?d bych v tom m?l jasno, ne? > n?komu s?hnu do "jeho" k?i?ovatky. > > D?ky > > Petr > > > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz at openstreetmap.org > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz >
-- Sent from my mobile device Michal Gr?zl http://walley.org

9.9.2009 11:51:20 (#23)
gravatar

Pavel Zbytovský

<zbytovsky at gmail.com>
222 458
zobrazit citaci
> > ot?zku, > jestli m?m rozd?lit cestu ve m?st? na dv?, kdy? je rozd?len? fyzick?m > pruhem ?patn? udr?ovan? zelen?. Ov?em pokud to nen? ani d?lnice, ani > rychlostn? silnice, ale jen oby?ejn? primary, secondary ?i tertiary > pomalostn? 50 km/h silnice, tak jak doporu?ujete postupovat? >
Pokud je tam zele? i b?val?, tak mi p?ijde, ?e by bylo logi?t?j?? mapovat jako dv? paraleln? jednosm?rky. P??klad t?eba pra?sk? radi?ly: http://osm.org/go/0J0N at K@A2-- Je tam pruh pravda s obrubn?kem, ale nevid?l jsem nikdy pruh zelen? m?n? ne? p?l metru bez obrubn?ku :) Trochu jin? p??pad je, pokud je silnice rozd?lena jen dvojitou ??rou, ale i zde bych klidn? mapoval paralelky. U pouze pln? jednoduch? ??ry asi jak kdy, sp??e ne. P?ijde mi to takhle logick?, ale jsem za??te?n?k P?edpokl?d?m, ?e do stejn? skupiny (jako mikrotroj?heln?ky) spadaj? i zobrazit citaci
> p??pojky z vedlej?? na > hlavn? cestu, kter? jsou rozd?len? do n?jezdov?ch mikrorampi?ek tvaru Y > troj?heln?kem ?ekn?me b?val? zelen?? ?ili je to pod m?rou rozli?en?? >
P?ijde mi, ?e se tady nech?v?me hodn? svazovat renderery. Kdy? je p?ek??ka fyzick? (tedy mikrotroj?heln?k s vysok?m obrubn?kem), tak mi p?ijde fajn to zakreslit, nebo? to v?ce odpov?d? sv?tu - navigace by to m?la zvl?dnout dob?e a nav?c to m??e pomoci, t?eba cyklistovi, kter?mu blbne GPSka a kdy? vid?, ?e je na k?i?ovatce, kde to zrovna vypad? p?esn? takhle, tak se snadn?ji zorientuje. Tenhle probl?m jsem m?l na s?dli?ti na Lu?in?ch :) Druh? v?c je, ?e si tohle m??eme dovolit v dob?e zmapovan?ch oblastech, jinde bych nev?noval ?sil? takov?m prkotin?m, je t?? pravda, ?e konkurence tohle ned?l?.. -------------- next part -------------- An HTML attachment was scrubbed... URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20090909/f25c2e55/attachment.html>

9.9.2009 11:56:32 (#24)
gravatar

hanoj

<ehanoj at gmail.com>
713
zobrazit citaci
>> U tzv. sm?rov? d?len?ch >> silnic (d?lnice, rychlostn? silnice) je ka?d? osa pro jeden sm?r. > > Neb?t t? z?vorky, pova?oval bych to za kladnou odpov?? na mou ot?zku, > jestli m?m rozd?lit cestu ve m?st? na dv?, kdy? je rozd?len? fyzick?m > pruhem ?patn? udr?ovan? zelen?. Ov?em pokud to nen? ani d?lnice, ani > rychlostn? silnice, ale jen oby?ejn? primary, secondary ?i tertiary > pomalostn? 50 km/h silnice, tak jak doporu?ujete postupovat?
*** najdi (d?lnice, rychlostn? silnice) nahrad (typicky d?lnice, rychlostn? silnice). Druh highway neni az tak dulezity, urcuje jen administrativni zatrideni, nikoliv parametry s jakymi byla budovana (ikdyz bych logicky dalnici mel stavet v tride D...). http://osm.org/go/0Jv1HeTuH- zobrazit citaci
>> Troufam si tvrdit, ze v geometrii cest jsou pod miru rozliseni >> ostruvky pro chodce, sikany i razeni pruhu pred krizovatkou. Je to >> sance pro jiny zpusob zaznaceni takoveto informace. > > d?kuji. > > P?edpokl?d?m, ?e do stejn? skupiny spadaj? i p??pojky z vedlej?? na > hlavn? cestu, kter? jsou rozd?len? do n?jezdov?ch mikrorampi?ek tvaru Y > troj?heln?kem ?ekn?me b?val? zelen?? ?ili je to pod m?rou rozli?en?? > > Pt?m se pon?kud ?ekn?me detailn?ji, ale r?d bych v tom m?l jasno, ne? > n?komu s?hnu do "jeho" k?i?ovatky.
*** "jeho" neni nikoho nic ;) Ona mira zavisi take na podkladech, pokud jsou zdrojem dat jen GPS logy, tezko mohu mit velke ambice. Pokud lze neco vycist z cuzk:km nebo uhul:ortofoto, jsem na to podstatne lepe a mohu si dovolit jit niz. Tedy ta mira odpovida rozlisovaci schopnosti. I ja kreslim rampy a by-pass krizovatek pokud se jedna o samostatne fyzicke objekty. http://osm.org/go/0Jv0d0C8g-- ha hanoj

9.9.2009 12:18:59 (#25)
gravatar

Petr Kadlec

<petr.kadlec at gmail.com>
197 937
2009/9/9 Pavel Zbytovsk? <mail at zby.cz>: zobrazit citaci
> P?ijde mi, ?e se tady nech?v?me hodn? svazovat renderery. Kdy? je p?ek??ka > fyzick? (tedy mikrotroj?heln?k s vysok?m obrubn?kem), tak mi p?ijde fajn to > zakreslit, nebo? to v?ce odpov?d? sv?tu - navigace by to m?la zvl?dnout > dob?e a nav?c to m??e pomoci, t?eba cyklistovi, kter?mu blbne GPSka a kdy? > vid?, ?e je na k?i?ovatce, kde to zrovna vypad? p?esn? takhle, tak se > snadn?ji zorientuje. Tenhle probl?m jsem m?l na s?dli?ti na Lu?in?ch :)
Kdy? jsem na OSM za??nal, zmapoval jsem tenhle pon?kud matouc? kruh?? pod mostem (samoz?ejm? chudinky navigace?): http://osm.org/go/0J0k6eNWb-- ? zakreslil jsem tam i ty ?zkratkov?? odbo?ky, kter? jsou ale od toho kruh??e odd?leny jen takov?m t?m ?luto?ern?m miniobrubn??kem (viz http://www.mapy.cz/#mm=FP at x=133242676 at y=135768724 at z=18). S?m si nejsem jist, jak bych to mapoval dnes? -- Petr Kadlec / Mormegil

9.9.2009 12:44:09 (#26)
gravatar

Zdeněk Pražák

<ZPrazak at seznam.cz>
747
zobrazit citaci
> ------------ P?vodn? zpr?va ------------ > Od: Petr Kadlec <petr.kadlec at gmail.com> > P?edm?t: Re: [Talk-cz] Dotazy za??te?n?ka #1 > Datum: 09.9.2009 12:19:38 > ----------------------------------------
zobrazit citaci
> Kdy? jsem na OSM za??nal, zmapoval jsem tenhle pon?kud matouc? kruh?? > pod mostem (samoz?ejm? chudinky navigace?): > http://osm.org/go/0J0k6eNWb-- ? zakreslil jsem tam i ty ?zkratkov?? > odbo?ky, kter? jsou ale od toho kruh??e odd?leny jen takov?m t?m > ?luto?ern?m miniobrubn??kem (viz > http://www.mapy.cz/#mm=FP at x=133242676 at y=135768724 at z=18). S?m si nejsem > jist, jak bych to mapoval dnes? > > -- Petr Kadlec / Mormegil >
Podle mne je to ?patn? zmapov?no, na mostech jsou oba pruhy stejn?m sm?rem

9.9.2009 12:54:08 (#27)
gravatar

Petr Stehlik

<pstehlik at sophics.cz>
48
hanoj p??e v St 09. 09. 2009 v 11:56 +0200: zobrazit citaci
> Pokud lze neco vycist z cuzk:km nebo uhul:ortofoto, jsem na to > podstatne lepe a mohu si dovolit jit niz. Tedy ta mira odpovida > rozlisovaci schopnosti. I ja kreslim rampy a by-pass krizovatek pokud > se jedna o samostatne fyzicke objekty.
d?ky, pova?uji to za velk? posun od 'p?edchoz?' generalizace (a mus?m namapovat zp?t ramena ramp, co jsem v?era aktivn? smazal). Asi bych si to pro sebe shrnul tak, ?e pokud je na cuzk:km vid?t odd?len?/rozd?len? vozovek, tak bych to m?l vid?t i v OSM. Petr

9.9.2009 12:55:38 (#28)
gravatar

Petr Kadlec

<petr.kadlec at gmail.com>
197 937
2009/9/9 Zden?k Pra??k <ZPrazak at seznam.cz>: zobrazit citaci
> Podle mne je to ?patn? zmapov?no, na mostech jsou oba pruhy stejn?m sm?rem
Tak to jist?, to u? jsem ale opravil? -- Petr Kadlec / Mormegil

9.9.2009 12:59:22 (#29)
gravatar

Petr Stehlik

<pstehlik at sophics.cz>
48
Pavel Zbytovsk? p??e v St 09. 09. 2009 v 11:51 +0200: zobrazit citaci
> Je tam pruh pravda s obrubn?kem, ale nevid?l jsem nikdy pruh zelen? > m?n? ne? p?l metru bez obrubn?ku :)
ten obrubn?k jsem nezmi?oval, p?i?el mi samoz?ejm? (udr?uje zele? od ?toku na ?idi?e, a naopak :-) zobrazit citaci
> Trochu jin? p??pad je, pokud je silnice rozd?lena jen dvojitou ??rou, > ale i zde bych klidn? mapoval paralelky.
hmhmhm. Pokud je to jeden kus asfaltu bez obrubn?k?, tak bych to na paralelky rozhodn? nerozd?loval a rad?ji tla?il na OSM, a? na to zavede tag (vid?l jsem proposal). Ale jak u? jsem psal d??ve, tak konkurence pr?v? tohle d?l?, a jedin? d?vod je z?ejm? ta jednozna?nost navigov?n?. zobrazit citaci
> Druh? v?c je, ?e si tohle m??eme dovolit v dob?e zmapovan?ch > oblastech, jinde bych nev?noval ?sil? takov?m prkotin?m, je t?? > pravda, ?e konkurence tohle ned?l?..
Celou dobu tu mluv?m o centru m?sta a konkurence u? tohle m? d?vno vy?e?eno do detail?... Petr

9.9.2009 04:02:14 (#30)
gravatar

Martin Kokeš

<shr3k at typo3-hosting.com>
135
Dne 9.9.2009 12:54, Petr Stehlik napsal(a): zobrazit citaci
> Asi bych si to pro sebe shrnul tak, ?e pokud je na cuzk:km vid?t > odd?len?/rozd?len? vozovek, tak bych to m?l vid?t i v OSM. >
To je rozumn?, jednu chv?li jsem m?l tendence rozd?lovat p?ed kruhov?mi objezdy silnici do jednosm?rn?ch pruh?, ale nakonec jsem to p?ed?lal s napojen?m p??mo "rovn?". T?eba takto http://osm.org/go/0J5f at fEDe-- P??klad ??elov? komunikace, odbo?uj?c? u? p?ed kruh??em: http://osm.org/go/0J8K8AV5L-- (podobn? bych ?e?il i zm?n?n? obj?zdn? pruhy, kter? spojuj? ramena kruhov?ch k???ovatek) Nicm?n? v?t?? ostrovy zelen? a pruhy mezi nimi bych zakreslil: http://osm.org/go/0J5f99jA5-- Ale jak vy?e?it asfaltov? rynek velikosti 100x100x100 m, to je pro mn? z?hada, zat?m je to takto, pokud n?kdo nevymysl? lep?? rendering (zadat ???ku pruh?): http://osm.org/go/0J8Knn3zt-- MK

9.9.2009 04:33:09 (#31)
gravatar

Petr Stehlik

<pstehlik at sophics.cz>
48
Martin Koke? p??e v St 09. 09. 2009 v 16:02 +0200: zobrazit citaci
> P??klad ??elov? komunikace, odbo?uj?c? u? p?ed kruh??em: > http://osm.org/go/0J8K8AV5L-- (podobn? bych ?e?il i zm?n?n? obj?zdn? > pruhy, kter? spojuj? ramena kruhov?ch k???ovatek)
rozd?lil jsem cestu v m?st?, kde je fyzicky odd?len? (na sever, K Pasek?m), a jak se st??? na jihov?chod (Gahurova), tak jsem ji spojil a vypad? to p???ern? :-) Nezbyde ne? prot?hnout to rozd?len? d?l na v?chod a spojit to pod co nejmen??m ?hlem asi... ? Z?rove? jsou tam vid?t ta ramena obj??d?j?c? k?i?ovatku, kter? jsem po rozd?len? te prost?edn? p??pojky na dv? jednosm?rky u? uk?znil pro navigace. Mimochodem, vypad? to opticky tak blb? hlavn? hlavn? proto, ?e nen? vid?t rozd?l v ???ce mezi 1 (rameno), 2 (jednosm?rka na sever) a 5 pruhy (Gahurova)... zobrazit citaci
> Ale jak vy?e?it asfaltov? rynek velikosti 100x100x100 m, to je pro mn? > z?hada
to jsem vid?l v Transformers, ??kali tomu The Cube that has powers to give life, ale netu?il jsem, ?e to bylo z asfaltu... ;-) zobrazit citaci
> , zat?m je to takto, pokud n?kdo nevymysl? lep?? rendering (zadat > ???ku pruh?): > http://osm.org/go/0J8Knn3zt--
asi bych si to m?l pohledat v n?jak? ortofoto, abych tam ten rynek uvid?l. Petr

9.9.2009 11:26:13 (#32)
gravatar

Ondrej Novy

<novy at ondrej.org>
17
Dobry den, 2009/9/9 Petr Stehlik <pstehlik at sophics.cz> zobrazit citaci
> A jeste poznamka ke generalizaci layoutu krizovatek: zkusil jsem si > jednu "T" krizovatku dovybavit rameny, pokud nekdo jede ze zapadu na jih > nebo z jihu na vychod a kdyz jsem potom zkusmo rekl Navitu, aby tu > krizovatku projel rovne (zapad-vychod), tak nezavahal, sjel jednim > ramenem na jih, pres nezmapovany delici ostruvek projel napric jizni > cestou a druhym ramenem se za krizovatkou napojil a jel dal na vychod. >
tohle resi turn-restriction preci. zobrazit citaci
> Pro zajimavost jsem se podival, jak se s touto situaci vyporadava > konkurence, a G to dela tak, ze vsechny silnice dusledne rozdeluje na > dve soubezne jednosmerky. Zrejme nema turn restrictions, tak si vypomaha >
ne kazde omezeni je mozne vyjadrit jednosmerkou - i kdyby jste rozdeloval az na zrnko asfaltu. :) takto. Je to az smesne, protoze i obycejnou plnou delici caru nahrazuje zobrazit citaci
> dvojici soubeznych cest v miste, kde potrebuje zakazat odboceni z > najezdu doleva. Nicmene verim, ze se takto vyporada s navigovanim 100%, > zatimco ja se spolehl na turn_only_right restriction a ted vidim, ze > Navit to nejak jeste nerespektuje nebo co :-( >
napr. mkgmap pro Garmin to respektuje a jezdim s tim denne. -- S pozdravem/Best regards Bc. Ondrej Novy Email: novy at ondrej.org Jabber: onovy at njs.netlab.cz ICQ: 115-674-713 Tel/Cell: +420 777 963 207 -------------- next part -------------- An HTML attachment was scrubbed... URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20090909/d5db0e1b/attachment.html>

11.9.2009 11:09:48 (#33)
gravatar

jzvc

<jzvc at tpfree.fdns.net>
180
Kubajz napsal(a): zobrazit citaci
> Petr Stehlik napsal(a): > >> Ondrej Novy p??e v St 09. 09. 2009 v 00:43 +0200: >> >> >> >>> ja uz bych to asi klidne i rozdelil, mapa bude pote vice detailni a >>> pro autonavigaci to ma vyhodu - vi ze tam neni mozne provest obrat do >>> protismeru - je tam ostruvek. >>> >>> > > >> Dalsi vec je, ze ani tag 'width' nikdo z vyse zminene trojky >> nerenderuje, prestoze Martin MP me nedavno "sliboval", ze ten tag jiste >> brzy zacnou renderovat i ti, co to pripadne jeste nedelaji :-) >> >> >> > > U mapniku se musi zapnout real_widths a pak kresli skutecne sire cest na > mape. Problem je, ze pri vetsich zoomech se vetsina silnic zase schova > pod 1px. Takze on to umi, ale musi se vybrat ze dvou zlosti :) A OSM > mapnik je nastaven na nereal width. > >
Jop a pak to vypada tak, ze pri malem zoomu zakreji ways okolni prvky (budovy, chodniky a dalsi) a pri vetsim jsou prozmenu "carkou" uprostred niceho. IMO by bylo optimalni brat sirku v potaz jen od urciteho zvetseni, stejne jako mizi cesty nizsich urovni. zobrazit citaci
> _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz at openstreetmap.org > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz >

11.9.2009 01:19:55 (#34)
gravatar

Frettie

<frettie at gmail.com>
100
A n?jak d?lit ?e p?i v?t??m zoomu budou zapnut? a p?i men??m nebudou nelze? 2009/9/11 jzvc <jzvc at tpfree.fdns.net>: zobrazit citaci
> Kubajz napsal(a): >> Petr Stehlik napsal(a): >> >>> Ondrej Novy p??e v St 09. 09. 2009 v 00:43 +0200: >>> >>> >>> >>>> ja uz bych to asi klidne i rozdelil, mapa bude pote vice detailni a >>>> pro autonavigaci to ma vyhodu - vi ze tam neni mozne provest obrat do >>>> protismeru - je tam ostruvek. >>>> >>>> >> >> >>> Dalsi vec je, ze ani tag 'width' nikdo z vyse zminene trojky >>> nerenderuje, prestoze Martin MP me nedavno "sliboval", ze ten tag jiste >>> brzy zacnou renderovat i ti, co to pripadne jeste nedelaji :-) >>> >>> >>> >> >> U mapniku se musi zapnout real_widths a pak kresli skutecne sire cest na >> mape. Problem je, ze pri vetsich zoomech se vetsina silnic zase schova >> pod 1px. Takze on to umi, ale musi se vybrat ze dvou zlosti :) A OSM >> mapnik je nastaven na nereal width. >> >> > Jop a pak to vypada tak, ze pri malem zoomu zakreji ways okolni prvky > (budovy, chodniky a dalsi) a pri vetsim jsou prozmenu "carkou" uprostred > niceho. IMO by bylo optimalni brat sirku v potaz jen od urciteho > zvetseni, stejne jako mizi cesty nizsich urovni. >> _______________________________________________ >> Talk-cz mailing list >> Talk-cz at openstreetmap.org >> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz >> > > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz at openstreetmap.org > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz >
-- S pozdravem, Jirka Sedl??ek --- jirisedlacek at gmail.com

11.9.2009 01:27:08 (#35)
gravatar

Kubajz

<kubajz at kbx.cz>
614
Myslim, ze zadna takova volba v mapniku neni. Musis jedine mit dve konfigurace a spoustet je podle toho, jaky si renderujes zoom K Frettie napsal(a): zobrazit citaci
> A n?jak d?lit ?e p?i v?t??m zoomu budou zapnut? a p?i men??m nebudou nelze? > > 2009/9/11 jzvc <jzvc at tpfree.fdns.net>: > >> Kubajz napsal(a): >> >>> Petr Stehlik napsal(a): >>> >>> >>>> Ondrej Novy p??e v St 09. 09. 2009 v 00:43 +0200: >>>> >>>> >>>> >>>> >>>>> ja uz bych to asi klidne i rozdelil, mapa bude pote vice detailni a >>>>> pro autonavigaci to ma vyhodu - vi ze tam neni mozne provest obrat do >>>>> protismeru - je tam ostruvek. >>>>> >>>>> >>>>> >>> >>>> Dalsi vec je, ze ani tag 'width' nikdo z vyse zminene trojky >>>> nerenderuje, prestoze Martin MP me nedavno "sliboval", ze ten tag jiste >>>> brzy zacnou renderovat i ti, co to pripadne jeste nedelaji :-) >>>> >>>> >>>> >>>> >>> U mapniku se musi zapnout real_widths a pak kresli skutecne sire cest na >>> mape. Problem je, ze pri vetsich zoomech se vetsina silnic zase schova >>> pod 1px. Takze on to umi, ale musi se vybrat ze dvou zlosti :) A OSM >>> mapnik je nastaven na nereal width. >>> >>> >>> >> Jop a pak to vypada tak, ze pri malem zoomu zakreji ways okolni prvky >> (budovy, chodniky a dalsi) a pri vetsim jsou prozmenu "carkou" uprostred >> niceho. IMO by bylo optimalni brat sirku v potaz jen od urciteho >> zvetseni, stejne jako mizi cesty nizsich urovni. >> >>> _______________________________________________ >>> Talk-cz mailing list >>> Talk-cz at openstreetmap.org >>> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz >>> >>> >> _______________________________________________ >> Talk-cz mailing list >> Talk-cz at openstreetmap.org >> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz >> >> > > > >

15.9.2009 01:34:52 (#36)
gravatar

Pavel Machek

<pavel at ucw.cz>
1023 1226
zobrazit citaci
> > No nic, co jsem se cht?l zeptat je, jak velk? jsou "v?t?? rozm?ry" t? > > fyzick? p?ek??ky pro v?s, ?e u? ji zanesete do k?i?ovatky. Nap?. > > ?ekn?me, ?e k?i?ovatka tvaru T a z jihu na sever vede ?ty?proud? > > komunikace, kter? se 20 metr? p?ed k?i?ovatkou rozd?luje na 2 samostatn? > > pruhy ostr?vkem ?irok?m asi 2 metry, na kter?m maj? chodci ?as > > vydechnout, pokud nep?eb?hnou v?echny 4 pruhy nar?z v ?ibeni?n?m term?nu > > dan?m zelen?m pan??kem na semaforu. Dokonce je ten semafor pl?novan? > > tak, ?e to chodci nestihnou, proto?e uprost?ed ostr?vku je samostatn? > > semafor, umo??uj?c? nap??klad vykro?it do vozovky a p?ekra?ovat prvn? > > dva pruhy, p?esto?e druh? dva pruhy maj? je?t? pan??ka ?erven?ho... Je > > to u? vhodn? rozkreslit jako dv? highway, nebo je to je?t? moc drobn?? > *** dnes nelze projekcne navrhnout prechod pro chodce pres komunikaci, > ktera ma vice nez dva pruhy bez ostruvku, vyjma svetelne rizenych. > Tedy ve mestech docela casty jev, je pro to tusim tag. > Troufam si tvrdit, ze v geometrii cest jsou pod miru rozliseni > ostruvky pro chodce, sikany i razeni pruhu pred krizovatkou. Je to > sance pro jiny zpusob zaznaceni takoveto informace.
Troufam si nesouhlasit. Pokud jsou v okolnich parcich zakresleny lavicky etc... treba Kralupy n. Vltavou jsou zmapovany dost podrobne. Pavel -- (english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek (cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html

25.9.2009 05:49:06 (#37)
gravatar

Petr Stehlik

<pstehlik at sophics.cz>
48
Ondrej Novy p??e v St 09. 09. 2009 v 23:26 +0200: zobrazit citaci
> zatimco ja se spolehl na turn_only_right restriction a ted > vidim, ze Navit to nejak jeste nerespektuje nebo co :-( > > napr. mkgmap pro Garmin to respektuje a jezdim s tim denne.
FYI, Navit (www.navit-project.org) n?kdy od ?terka tohoto t?dne (SVN verze) u? taky respektuje turn restrictions, tak?e pokud m?te chu? otestovat na desktopu pr?v? vytvo?enou mapu s dopln?n?mi turn restrictions, tak je tu ta mo?nost. Bohu?el Navit poslechne p?ik?zan? sm?r, ale pokud to pot?ebuje k dosa?en? c?le, tak navrhne U-turn na nejbli??? k?i?ovatce, tak?e to je?t? tak ?pln? neodpov?d? tomu, jak by jel norm?ln? ?lov?k norm?ln?m m?stem v b??n? dopravn? ?pi?ce... Ale to se t?eba ?asem dolad?, s autorem o tom mluv?m. Petr

3.10.2009 02:54:44 (#38)
gravatar

MP

<singularita at gmail.com>
306
zobrazit citaci
> Bohu?el Navit poslechne p?ik?zan? sm?r, ale pokud to pot?ebuje k > dosa?en? c?le, tak navrhne U-turn na nejbli??? k?i?ovatce, tak?e to > je?t? tak ?pln? neodpov?d? tomu, jak by jel norm?ln? ?lov?k norm?ln?m > m?stem v b??n? dopravn? ?pi?ce... Ale to se t?eba ?asem dolad?, s > autorem o tom mluv?m.
To neni zas tak neobvykle. Viz treba krizovatka na http://osm.org/go/0J0lMI9ca-- Je zakazane odboceni z Kresomyslovy ulice smerem na sever, coz se obvykle resi tak, ze se jede rovne kolem tramvajove zastavky (Otakarova) a pri prvni prilezitosti (tam, kde se z ulice Na Zamecke pripojuji tramvajove koleje) clovek udela U-turn (dost lidi tak jezdi) a pak na semaforech hned odboci doprava. Jet to jinak bez tohohle U-turnu znamena trosku krkolomne objizdet okolnimi ulicemi... Takze U-turny bych zas tak nezavrhoval. Martin

4.10.2009 09:19:12 (#39)
gravatar

Petr Stehlik

<pstehlik at sophics.cz>
48
MP p??e v So 03. 10. 2009 v 02:54 +0200: zobrazit citaci
> > Bohu?el Navit poslechne p?ik?zan? sm?r, ale pokud to pot?ebuje k > > dosa?en? c?le, tak navrhne U-turn na nejbli??? k?i?ovatce, tak?e to > > je?t? tak ?pln? neodpov?d? tomu, jak by jel norm?ln? ?lov?k norm?ln?m > > m?stem v b??n? dopravn? ?pi?ce... Ale to se t?eba ?asem dolad?, s > > autorem o tom mluv?m. > > To neni zas tak neobvykle. Viz treba krizovatka na http://osm.org/go/0J0lMI9ca-- > Je zakazane odboceni z Kresomyslovy ulice smerem na sever, coz se > obvykle resi tak, ze se jede rovne kolem tramvajove zastavky
ve Zl?n? je ka?d? k?i?ovatka ??zen? sv?teln? a nem?me tu tramvajov? ostr?vky, tak?e jsou protism?rn? j?zdn? pruhy hned vedle sebe. To U-turn zna?n? zt??uje, ?ekl bych a? znemo??uje (pokud ?idi? nen? natolik asertivn?, ?e zastav? provoz ve v?ech ostatn?ch sm?rech, aby mohl dokon?it sv?j man?vr). Je ot?zkou, m?m-li to vyzna?ovat na ka?d? k?i?ovatce pomoc? restrictions (zakazovat U-turn). Ono zak?zan? to doslova mysl?m nen? (vyhl??ku vlastn? nezn?m, jen tipuju), ale je to prost? proti zdrav?mu rozumu a pravidlu neohrozit-neomezit (p?edpokl?d?m, ?e ?lov?k nevlastn? v?z s polom?rem zat??en? < 2 metry a zrychlen?m z 0 na 100 km/h < 4s). Petr

4.10.2009 09:44:05 (#40)
gravatar

Petr Kadlec

<petr.kadlec at gmail.com>
197 937
2009/10/4 Petr Stehlik <pstehlik at sophics.cz>: zobrazit citaci
> ve Zl?n? je ka?d? k?i?ovatka ??zen? sv?teln? > [?] > Je ot?zkou, m?m-li to vyzna?ovat na ka?d? > k?i?ovatce pomoc? restrictions (zakazovat U-turn). > Ono zak?zan? to doslova mysl?m nen? (vyhl??ku > vlastn? nezn?m, jen tipuju)
Na k?i?ovatce s ??zen?m provozem je ot??en? zak?z?no zcela, v?ude. (? 24, odst. 4b z?kona ?. 361/2000 Sb. <http://portal.gov.cz/zakon/361/2000>). Nemysl?m, ?e by obecn? platn? pravidla silni?n?ho provozu bylo pot?eba vyzna?ovat v map?? -- Petr Kadlec / Mormegil

4.10.2009 10:09:47 (#41)
gravatar

Petr Stehlik

<pstehlik at sophics.cz>
48
Petr Kadlec p??e v Ne 04. 10. 2009 v 21:44 +0200: zobrazit citaci
> 2009/10/4 Petr Stehlik <pstehlik at sophics.cz>: > > ve Zl?n? je ka?d? k?i?ovatka ??zen? sv?teln? > > [?] > > Je ot?zkou, m?m-li to vyzna?ovat na ka?d? > > k?i?ovatce pomoc? restrictions (zakazovat U-turn). > > Ono zak?zan? to doslova mysl?m nen? (vyhl??ku > > vlastn? nezn?m, jen tipuju) > > Na k?i?ovatce s ??zen?m provozem je ot??en? zak?z?no zcela, v?ude. (? > 24, odst. 4b z?kona ?. 361/2000 Sb. > <http://portal.gov.cz/zakon/361/2000>). Nemysl?m, ?e by obecn? platn? > pravidla silni?n?ho provozu bylo pot?eba vyzna?ovat v map??
V?born?. P?ipad? mi nejlep?? te? Navit (a dal?? routery) toto pravidlo prost? nau?it. Kone?n? by m?lo velmi rozumn? v?znam k?i?ovatky osazovat v OSM semaforama (do te? jsem to d?lal jen pro radost). Jdu to hned navrhnout do navitu. D?ky za ten paragraf. Petr

4.10.2009 10:30:02 (#42)
gravatar

Petr Stehlik

<pstehlik at sophics.cz>
48
Petr Nejedl? p??e v Ne 04. 10. 2009 v 22:20 +0200: zobrazit citaci
> Nikoli v?ude, pouze v t?to zemi
jasn?, j? to tak n?jak s?m pochopil, ?e ?esk? paragrafy neplat? celosv?tov? - i kdy? dom?na "gov" sv?d? k jin?mu v?znamu (cht?l bych osobn? potkat toho chytr?ka, co gov.cz vymyslel). Petr

5.10.2009 12:41:47 (#43)
gravatar

Petr Kadlec

<petr.kadlec at gmail.com>
197 937
2009/10/4 Petr Stehlik <pstehlik at sophics.cz>: zobrazit citaci
> Kone?n? by m?lo velmi rozumn? v?znam k?i?ovatky osazovat > v OSM semaforama (do te? jsem to d?lal jen pro radost).
Kdy? u? se to tu objevilo: jak? je vlastn? ofici?ln? spr?vn? zp?sob, jak semafory vyzna?ovat? Dosud jsem je tagoval v nodech tvo??c?ch pr?se??ky p??slu?n?ch silnic. U ?oby?ejn?ch? silnic je to v pohod? <http://osm.org/go/0J0mQlPJR-->, trochu hor?? je to u silnic s odd?len?mi sm?ry a v?sledn?ch slo?it?j??ch k?i?ovatek, kde se ?mno??? semafory <http://osm.org/go/0J0k7B16q-->. No ale pak jsem si v?imnul, ?e n?kdo taguje (?i p?etagov?v?) semafory tak, ?e pro n? vytv??? speci?ln? nody _p?ed_ k?i?ovatkou, prost? na m?st?, kde v re?lu opravdu semafor stoj? <http://osm.org/go/0J0lyaCk4-->. Sice to v?c odpov?d? realit? a u slo?it?j??ch k?i?ovatek to je mo?n? i ve v?sledku p?ehledn?j?? (?), ale tak ?pln? se mi to nezd? (minim?ln? by to mo?n? cht?lo je n?jak sv?zat n?jakou relac??). No a ani tenhle zp?sob moc ne?e?? k?i?ovatky typu <http://osm.org/go/0J0lnQ7Gk-->, kdy nen? poznat, kolik vlastn? semafor? proj??d?j? auta p?ij??d?j?c? zprava (ne, ?e bych snad m?l n?pad, jak l?pe to zna?it). -- Petr Kadlec / Mormegil

5.10.2009 12:46:41 (#44)
gravatar

Petr Stehlik

<pstehlik at sophics.cz>
48
Petr Kadlec p??e v Po 05. 10. 2009 v 12:41 +0200: zobrazit citaci
> 2009/10/4 Petr Stehlik <pstehlik at sophics.cz>: > > Kone?n? by m?lo velmi rozumn? v?znam k?i?ovatky osazovat > > v OSM semaforama (do te? jsem to d?lal jen pro radost). > > Kdy? u? se to tu objevilo: jak? je vlastn? ofici?ln? spr?vn? zp?sob, > jak semafory vyzna?ovat? > > Dosud jsem je tagoval v nodech tvo??c?ch pr?se??ky p??slu?n?ch silnic. > U ?oby?ejn?ch? silnic je to v pohod? <http://osm.org/go/0J0mQlPJR-->, > trochu hor?? je to u silnic s odd?len?mi sm?ry a v?sledn?ch > slo?it?j??ch k?i?ovatek, kde se ?mno??? semafory > <http://osm.org/go/0J0k7B16q-->.
Asi nemus?m zmi?ovat, ?e solit?rn? semafory budou pro my?lenku z?kazu U-turn na k?i?ovatce nepou?iteln?. Podle m? jedin? mo?nost je tagovat pr?se??k p??slu?n?ch silnic, p?esto?e to nebude vypadat v n?kter?ch situac?ch zrovna re?ln?. Kdy?tak m? n?kdo vyve?te z omylu zav?asu, a? u?et??m autor?m Navitu pr?ci s implementac? toho na?eho z?kona. Petr

6.10.2009 11:39:01 (#45)
gravatar

Pavel Machek

<pavel at ucw.cz>
1023 1226
Ahoj! zobrazit citaci
> > Kdy?? u?? se to tu objevilo: jak?? je vlastn?? ofici??ln?? spr??vn?? zp??sob, > > jak semafory vyzna??ovat? > > > > Dosud jsem je tagoval v nodech tvo????c??ch pr??se????ky p????slu??n??ch silnic. > > U ???oby??ejn??ch??? silnic je to v pohod?? <http://osm.org/go/0J0mQlPJR-->, > > trochu hor???? je to u silnic s odd??len??mi sm??ry a v??sledn??ch > > slo??it??j????ch k??i??ovatek, kde se ???mno??????? semafory > > <http://osm.org/go/0J0k7B16q-->. > > Asi nemus??m zmi??ovat, ??e solit??rn?? semafory budou pro my??lenku z??kazu > U-turn na k??i??ovatce nepou??iteln??. Podle m?? jedin?? mo??nost je tagovat > pr??se????k p????slu??n??ch silnic, p??esto??e to nebude vypadat v n??kter??ch > situac??ch zrovna re??ln??. > > Kdy??tak m?? n??kdo vyve??te z omylu zav??asu, a?? u??et????m autor??m Navitu > pr??ci s implementac?? toho na??eho z??kona.
No... na viceproudovce oragovani na prusecicich nepomuze. | b---------------+---------------- | a---------------+---------------- | kdyz jedu z a do b, je to u-turn, ale tezko to v nem navit najde. I kdyz budou na + oznaceny semafory, jsou to 'jen' dve odboceni doleva... Pavel -- (english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek (cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html

7.10.2009 10:11:27 (#46)
gravatar

Petr Stehlik

<pstehlik at sophics.cz>
48
Pavel Machek p??e v ?t 06. 10. 2009 v 11:39 +0200: zobrazit citaci
> No... na viceproudovce oragovani na prusecicich nepomuze. > > | > b---------------+---------------- > | > a---------------+---------------- > | > > kdyz jedu z a do b, je to u-turn, ale tezko to v nem navit najde. I > kdyz budou na + oznaceny semafory, jsou to 'jen' dve odboceni > doleva...
Pro tento p??pad je asi nezbytn? ru?n? p?idan? restrikce, kterou sou?asn? navit ov?em je?t? nepodporuje (proto?e vede p?es v?ce ne? jeden uzel). To opravdu asi nejde uh?dnout z ni?eho okolo. Velmi by m? zaj?malo, jak se vlastn? komer?n? navigace s t?mto vypo??d?vaj?. S?m nem?m zku?enosti s ni??m jin?m ne? Navitem, tak?e nem?m s ??m srovn?vat. Petr

« zpět na výpis měsíce