[Talk-cz] odbočovací pruhy
Vlákno 11.8.2009 - 24.7.2012, počet zpráv: 50
Zdravím,
už několik hodin čtu v OSM Wiki a je mi to čím dál méně jasné, tak se
chci zeptat tady, co dnes aktivně při mapování používáte (a
předpokládám, že to zároveň chápe a používá i běžný software typu Navit
při routování).
Tři různé věci: jednak jak kreslit na mapě situaci před křižovatkou, kdy
se k původně třeba dvěma pruhům v jednom směru (na což stačí běžný
lanes=4) přidá třetí pruh (či rovnou dva další), přičemž například
nejpravější pruh může na křižovatce pouze odbočit doprava, nejlevější
pouze doleva. Vidím na to nejméně dva různé proposaly, jak to utagovat,
a k tomu skeptiky, kteří v tu chvíli cestu rozčtvrtí...
Druhá věc je, když přijedete na křižovatku a můžete odbočit třeba jen
doprava (je tam vlastně značka Přikázaný směr jízdy). Používáte na to
"Relation:restriction" přesto, že je to teprve proposal? A nestává se
routovacím programům, že odbočí podle přikázaného směru a pak hned
udělají U-turn, aby se dostaly tam, kam původně chtěly odbočit (jak
někdo naznačoval v diskusi na wiki)? Nerad bych úplně na všechny
křižovatky dával, že nikdo nemá U-turn uprostřed města přes dvě plné
čáry zkoušet...
Třetí věc je asi nejjednodušší - když máme dva pruhy do kopce a jeden s
kopce, tak to nakreslím pomocí lanes=3, ale ještě by to chtělo možná
říct, kterým směrem vede ten lichý. Viděl jsem na to taky nějaké mocné
proposaly, ale nevím, jestli to někdo používá...
Díky
Petr
Petr Stehlik píše v Út 11. 08. 2009 v 15:08 +0200:
zobrazit citaci
> a k tomu skeptiky, kteří v tu chvíli cestu rozčtvrtí...
Mně to také radili, ale nelíbí se mi to. Mapa pak vytváří nesprávný
vizuální dojem, že tam je "skoro dálnice", a přitom jsem naopak chtěl
vyznačit, že je v jednom směru průjezd zakázán.
zobrazit citaci
> Druhá věc je, když přijedete na křižovatku a můžete odbočit třeba jen
> doprava (je tam vlastně značka Přikázaný směr jízdy). Používáte na to
> "Relation:restriction" přesto, že je to teprve proposal?
Na této křižovatce jsem dal hned dvě.
http://www.openstreetmap.org/browse/node/25936512
Renderery to nekreslí. Zdali se podle toho řídí navigace, nevím. Můžete
to na této křižovatce zkusit.
--
Stanislav Brabec
http://www.penguin.cz/~utx
zobrazit citaci
> Tři různé věci: jednak jak kreslit na mapě situaci před křižovatkou, kdy
> se k původně třeba dvěma pruhům v jednom směru (na což stačí běžný
> lanes=4) přidá třetí pruh (či rovnou dva další), přičemž například
> nejpravější pruh může na křižovatce pouze odbočit doprava, nejlevější
> pouze doleva. Vidím na to nejméně dva různé proposaly, jak to utagovat,
> a k tomu skeptiky, kteří v tu chvíli cestu rozčtvrtí...
*** vytvareni mapy neni jen modelovani skutecnosti, ale i
generalizace. Zatim OSM nesmeruje k situaci, kdy v ni budou zaneseny
radici pruhy pred urovnovou krizovatkou. Pro rampy mimourovnovych
krizovatek a ramena okruznich krizovatek jsou tu tagy
"highway=*_link".
zobrazit citaci
> Druhá věc je, když přijedete na křižovatku a můžete odbočit třeba jen
> doprava (je tam vlastně značka Přikázaný směr jízdy). Používáte na to
> "Relation:restriction" přesto, že je to teprve proposal? A nestává se
> routovacím programům, že odbočí podle přikázaného směru a pak hned
> udělají U-turn, aby se dostaly tam, kam původně chtěly odbočit (jak
> někdo naznačoval v diskusi na wiki)? Nerad bych úplně na všechny
> křižovatky dával, že nikdo nemá U-turn uprostřed města přes dvě plné
> čáry zkoušet...
*** restriciton se pouziva ikdyz je i proposal. o uspesne nebo
neuspesne implementaci v navigacich nevim.
zobrazit citaci
> Třetí věc je asi nejjednodušší - když máme dva pruhy do kopce a jeden s
> kopce, tak to nakreslím pomocí lanes=3, ale ještě by to chtělo možná
> říct, kterým směrem vede ten lichý. Viděl jsem na to taky nějaké mocné
> proposaly, ale nevím, jestli to někdo používá...
*** ano lanes je spravny zpusob. Rozliseni poctu pruhu pro smer zatim
neni mozne, respektive by se muselo resit tagy, vztahujici se ke smeru
way (coz je vzdycky problem s udrzenim konzistence takove informace).
ha
hanoj
Na takovehle detailni modelovani se, myslim, OSM prilis nehodi. Pro
vyuziti v navigaci bych spis byl pro to, aby se zdrojova data pro
navigaci brala z vice zdroju. Napriklad databaze krizovatek by byla
pomerne hezky projekt sam o sobe.
K
hanoj napsal(a):
zobrazit citaci
>> Tři různé věci: jednak jak kreslit na mapě situaci před křižovatkou, kdy
>> se k původně třeba dvěma pruhům v jednom směru (na což stačí běžný
>> lanes=4) přidá třetí pruh (či rovnou dva další), přičemž například
>> nejpravější pruh může na křižovatce pouze odbočit doprava, nejlevější
>> pouze doleva. Vidím na to nejméně dva různé proposaly, jak to utagovat,
>> a k tomu skeptiky, kteří v tu chvíli cestu rozčtvrtí...
>>
> *** vytvareni mapy neni jen modelovani skutecnosti, ale i
> generalizace. Zatim OSM nesmeruje k situaci, kdy v ni budou zaneseny
> radici pruhy pred urovnovou krizovatkou. Pro rampy mimourovnovych
> krizovatek a ramena okruznich krizovatek jsou tu tagy
> "highway=*_link".
>
>
>> Druhá věc je, když přijedete na křižovatku a můžete odbočit třeba jen
>> doprava (je tam vlastně značka Přikázaný směr jízdy). Používáte na to
>> "Relation:restriction" přesto, že je to teprve proposal? A nestává se
>> routovacím programům, že odbočí podle přikázaného směru a pak hned
>> udělají U-turn, aby se dostaly tam, kam původně chtěly odbočit (jak
>> někdo naznačoval v diskusi na wiki)? Nerad bych úplně na všechny
>> křižovatky dával, že nikdo nemá U-turn uprostřed města přes dvě plné
>> čáry zkoušet...
>>
> *** restriciton se pouziva ikdyz je i proposal. o uspesne nebo
> neuspesne implementaci v navigacich nevim.
>
>
>> Třetí věc je asi nejjednodušší - když máme dva pruhy do kopce a jeden s
>> kopce, tak to nakreslím pomocí lanes=3, ale ještě by to chtělo možná
>> říct, kterým směrem vede ten lichý. Viděl jsem na to taky nějaké mocné
>> proposaly, ale nevím, jestli to někdo používá...
>>
> *** ano lanes je spravny zpusob. Rozliseni poctu pruhu pro smer zatim
> neni mozne, respektive by se muselo resit tagy, vztahujici se ke smeru
> way (coz je vzdycky problem s udrzenim konzistence takove informace).
>
> ha
> hanoj
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
hanoj píše v St 12. 08. 2009 v 07:46 +0200:
zobrazit citaci
> > Tři různé věci: jednak jak kreslit na mapě situaci před křižovatkou, kdy
> > se k původně třeba dvěma pruhům v jednom směru (na což stačí běžný
> > lanes=4) přidá třetí pruh (či rovnou dva další), přičemž například
> > nejpravější pruh může na křižovatce pouze odbočit doprava, nejlevější
> > pouze doleva. Vidím na to nejméně dva různé proposaly, jak to utagovat,
> > a k tomu skeptiky, kteří v tu chvíli cestu rozčtvrtí...
> *** vytvareni mapy neni jen modelovani skutecnosti, ale i
> generalizace. Zatim OSM nesmeruje k situaci, kdy v ni budou zaneseny
> radici pruhy pred urovnovou krizovatkou.
Tím pádem nepůjde OSM použít pro "asistena řazení do pruhů" nebo jak se
jmenuje ta vlastnost navigačních krabiček, a pro kterou jsem to chtěl
kreslit...
Jsem odpůrcem toho, aby se jednoduchá spojnice dvou uzlů rozdělila před
křižovatkou do "vidličky" jen kvůli těm pruhům, ale pokud by to šlo
vyřešit otagováním (a viděl jsem takový proposal), tak proč ne?
Mimochodem, to generalizování způsobuje i to, že nekreslíme cestu s
ostrůvkem uprostřed jako dvě cesty ("Divided Highways" ve wiki), ale jen
jako jednu cestu? Nebo generalizujeme jen v oblasti křižovatek...
Což mi připomíná, že zrovna ostrůvek by byl skvělý tag - lanes=4,
ostrůvek=yes - a nemuselo by se ta highway kreslit jako dvě souběžné
čáry...
BTW, někdo asi poškodil wiki zrovna na téhle stránce "Editing Standards
and Conventions" ("...chuẩn cho việc biên tập...")
zobrazit citaci
> > Třetí věc je asi nejjednodušší - když máme dva pruhy do kopce a jeden s
> > kopce, tak to nakreslím pomocí lanes=3, ale ještě by to chtělo možná
> > říct, kterým směrem vede ten lichý. Viděl jsem na to taky nějaké mocné
> > proposaly, ale nevím, jestli to někdo používá...
> *** ano lanes je spravny zpusob. Rozliseni poctu pruhu pro smer zatim
> neni mozne, respektive by se muselo resit tagy, vztahujici se ke smeru
> way (coz je vzdycky problem s udrzenim konzistence takove informace).
nemyslím si, že je to větší problém než udržení konzistence oneway
informace.
Petr
Petr Stehlik píše v St 12. 08. 2009 v 14:59 +0200:
zobrazit citaci
> BTW, někdo asi poškodil wiki zrovna na téhle stránce "Editing Standards
> and Conventions" ("...chuẩn cho việc biên tập...")
tak ne, to mi jen wiki vyhledávač nabídl stránku částečně přeloženou do
vietnamštiny...
Petr
zobrazit citaci
> Jsem odpůrcem toho, aby se jednoduchá spojnice dvou uzlů rozdělila před
> křižovatkou do "vidličky" jen kvůli těm pruhům, ale pokud by to šlo
> vyřešit otagováním (a viděl jsem takový proposal), tak proč ne?
*** Ano, relaci na principu restriction, proc ne. Ale geometrickym
aparatem si to nyni nedokazi predstavit.
zobrazit citaci
> Mimochodem, to generalizování způsobuje i to, že nekreslíme cestu s
> ostrůvkem uprostřed jako dvě cesty ("Divided Highways" ve wiki), ale jen
> jako jednu cestu? Nebo generalizujeme jen v oblasti křižovatek...
*** nevim co myslite ostruvkem, ale smerove delene komunikace jako
napr. dalnice, rychlostni komunikace a nektere I. tridy se takto i
kresli.
zobrazit citaci
> Což mi připomíná, že zrovna ostrůvek by byl skvělý tag - lanes=4,
> ostrůvek=yes - a nemuselo by se ta highway kreslit jako dvě souběžné
> čáry...
*** Mate moznost prosadit zmenu... Zatim to takto neni zvykem.
zobrazit citaci
>> *** ano lanes je spravny zpusob. Rozliseni poctu pruhu pro smer zatim
>> neni mozne, respektive by se muselo resit tagy, vztahujici se ke smeru
>> way (coz je vzdycky problem s udrzenim konzistence takove informace).
>
> nemyslím si, že je to větší problém než udržení konzistence oneway
> informace.
*** uz s temi jsou jiste problemy sami o sobe, predevsim pri editacich
(spojovani a deleni cest pro vedeni relace:route). Zatim se tedy zadne
vlastnosti komunikace podle smeru jizdy neznaci. Ale opet mate
moznost...
ha
hanoj
On Wed 2009-08-12 14:41:14, Jakub S?kora wrote:
zobrazit citaci
> Na takovehle detailni modelovani se, myslim, OSM prilis nehodi. Pro
> vyuziti v navigaci bych spis byl pro to, aby se zdrojova data pro
> navigaci brala z vice zdroju. Napriklad databaze krizovatek by byla
> pomerne hezky projekt sam o sobe.
Ja nevim ale.... kde by to melo byt jinde nez v osm?
Spojovat v navigaci vic databazi je slusna nocni mura... uz jsem to
delal s mhd.
Pavel
zobrazit citaci
>
> K
>
> hanoj napsal(a):
> >> T?i r?zn? v?ci: jednak jak kreslit na map? situaci p?ed k?i?ovatkou, kdy
> >> se k p?vodn? t?eba dv?ma pruh?m v jednom sm?ru (na co? sta?? b??n?
> >> lanes=4) p?id? t?et? pruh (?i rovnou dva dal??), p?i?em? nap??klad
> >> nejprav?j?? pruh m??e na k?i?ovatce pouze odbo?it doprava, nejlev?j??
> >> pouze doleva. Vid?m na to nejm?n? dva r?zn? proposaly, jak to utagovat,
> >> a k tomu skeptiky, kte?? v tu chv?li cestu roz?tvrt?...
> >>
> > *** vytvareni mapy neni jen modelovani skutecnosti, ale i
> > generalizace. Zatim OSM nesmeruje k situaci, kdy v ni budou zaneseny
> > radici pruhy pred urovnovou krizovatkou. Pro rampy mimourovnovych
> > krizovatek a ramena okruznich krizovatek jsou tu tagy
> > "highway=*_link".
> >
> >
> >> Druh? v?c je, kdy? p?ijedete na k?i?ovatku a m??ete odbo?it t?eba jen
> >> doprava (je tam vlastn? zna?ka P?ik?zan? sm?r j?zdy). Pou??v?te na to
> >> "Relation:restriction" p?esto, ?e je to teprve proposal? A nest?v? se
> >> routovac?m program?m, ?e odbo?? podle p?ik?zan?ho sm?ru a pak hned
> >> ud?laj? U-turn, aby se dostaly tam, kam p?vodn? cht?ly odbo?it (jak
> >> n?kdo nazna?oval v diskusi na wiki)? Nerad bych ?pln? na v?echny
> >> k?i?ovatky d?val, ?e nikdo nem? U-turn uprost?ed m?sta p?es dv? pln?
> >> ??ry zkou?et...
> >>
> > *** restriciton se pouziva ikdyz je i proposal. o uspesne nebo
> > neuspesne implementaci v navigacich nevim.
> >
> >
> >> T?et? v?c je asi nejjednodu??? - kdy? m?me dva pruhy do kopce a jeden s
> >> kopce, tak to nakresl?m pomoc? lanes=3, ale je?t? by to cht?lo mo?n?
> >> ??ct, kter?m sm?rem vede ten lich?. Vid?l jsem na to taky n?jak? mocn?
> >> proposaly, ale nev?m, jestli to n?kdo pou??v?...
> >>
> > *** ano lanes je spravny zpusob. Rozliseni poctu pruhu pro smer zatim
> > neni mozne, respektive by se muselo resit tagy, vztahujici se ke smeru
> > way (coz je vzdycky problem s udrzenim konzistence takove informace).
> >
> > ha
> > hanoj
> >
> > _______________________________________________
> > Talk-cz mailing list
> > Talk-cz na openstreetmap.org
> > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> >
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
--
(english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
(cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html
Ahoj Pavle,
Pavel Machek napsal(a):
zobrazit citaci
> On Wed 2009-08-12 14:41:14, Jakub S?kora wrote:
>
>> Na takovehle detailni modelovani se, myslim, OSM prilis nehodi. Pro
>> vyuziti v navigaci bych spis byl pro to, aby se zdrojova data pro
>> navigaci brala z vice zdroju. Napriklad databaze krizovatek by byla
>> pomerne hezky projekt sam o sobe.
>>
>
> Ja nevim ale.... kde by to melo byt jinde nez v osm?
>
>
V OSM muze byt u krizovatky treba tag s odkazem do nejake jine databaze.
Proste z principu se OSM na tohle nehodi. Pokud nebude obsahovat nejake
vrstvy nebo jiny aparat, tak by z toho byl takovy gulas, ze by to proste
neslo. Staci se podivat na nektere nastroje pro modelovani krizovatek a
zjistis, ze to zdaleka neni takova legrace namodelovat krizovatku, aby
to k necemu bylo. A na to je potreba taky celkem dobry editor. Je to
podobna situace, jakou jsme resili s lesama - zda importovat jen hranice
nebo i poddruhy lesu a jine pytloviny.
Umim si ale predstavit, ze na nodu krizovatky bude
crossing_ref=crossdb:12345 a ta databaze krizovatek bude samostatna a
popsana jinym zpusobem. Kazda navigace stejne vnitrne pouziva uplne jiny
format, takze potom udelat automaticky build skript, ktery tyhle dve
informace bude umet vyuzit a vhodne sloucit je uz hracka...
A koneckoncu, proc by databaze krizovatek nemohla existovat jako druhy
projekt nebo podprojekt OSM? Ve vysledku by to treba dopadlo tak, ze by
sis v JOSM oznacil bod krizovatky a prepnul by ses do rezimu kresleni
krizovatky. To bys pak ulozil a vratil se zpatky. Nicmene v OSM databazi
by to zustalo porad bodem.
zobrazit citaci
> Spojovat v navigaci vic databazi je slusna nocni mura... uz jsem to
> delal s mhd.
> Pavel
>
Zdravim,
obecne mi prijde logictejsi (z pohledu tvurce) krizovatku nakreslit, nez
vymyslet nejake silene tagy kterymi systemu vysvetlovat, jak ze ta
krizovatka vypada. Napr by me docela zajimalo, jak nekdo pomoci tagu
popise konec privadece R63, kde je silnice rozdelena + je tam kruhak.
Netvrdim ze musi existovat prislusne nody/cesty, ale minimalne editor by
to tak musel zobrazovat. Jinak se mapa dostane do neudrzovatelneho
stavu. Za soucasne situace mi tedy prijde koser ono rozboceni pred
krizovatkou, bylo by ovsem vhodne mape zaroven rict, ze nejde o jinou
cestu, ale jen o znaceni jejich pruhu. To by mohla pochopit treba z
prislusnosti vsech cest k jedne relaci ?
Oddeleni do samostatne databaze mi pak take neprijde jako stastne
reseni. Mela by byt krizovatka, kterou stavi pod Prahou v ramci vystavby
okruhu oznacena jako jednoduche krizeni cest a vsechny ty
najezdy/podjezdy/... v samostatne databazi ? To by ta mapa pri vetsich
zvesenich nevypadala moc verohodne. Stejne tak by se dal jako bod
oznacit kazdy dalnicni sjezd ...
Petr Stehlik napsal(a):
zobrazit citaci
> hanoj píše v St 12. 08. 2009 v 07:46 +0200:
>
>>> Tři různé věci: jednak jak kreslit na mapě situaci před křižovatkou, kdy
>>> se k původně třeba dvěma pruhům v jednom směru (na což stačí běžný
>>> lanes=4) přidá třetí pruh (či rovnou dva další), přičemž například
>>> nejpravější pruh může na křižovatce pouze odbočit doprava, nejlevější
>>> pouze doleva. Vidím na to nejméně dva různé proposaly, jak to utagovat,
>>> a k tomu skeptiky, kteří v tu chvíli cestu rozčtvrtí...
>>>
>> *** vytvareni mapy neni jen modelovani skutecnosti, ale i
>> generalizace. Zatim OSM nesmeruje k situaci, kdy v ni budou zaneseny
>> radici pruhy pred urovnovou krizovatkou.
>>
>
> Tím pádem nepůjde OSM použít pro "asistena řazení do pruhů" nebo jak se
> jmenuje ta vlastnost navigačních krabiček, a pro kterou jsem to chtěl
> kreslit...
>
> Jsem odpůrcem toho, aby se jednoduchá spojnice dvou uzlů rozdělila před
> křižovatkou do "vidličky" jen kvůli těm pruhům, ale pokud by to šlo
> vyřešit otagováním (a viděl jsem takový proposal), tak proč ne?
>
> Mimochodem, to generalizování způsobuje i to, že nekreslíme cestu s
> ostrůvkem uprostřed jako dvě cesty ("Divided Highways" ve wiki), ale jen
> jako jednu cestu? Nebo generalizujeme jen v oblasti křižovatek...
>
> Což mi připomíná, že zrovna ostrůvek by byl skvělý tag - lanes=4,
> ostrůvek=yes - a nemuselo by se ta highway kreslit jako dvě souběžné
> čáry...
>
> BTW, někdo asi poškodil wiki zrovna na téhle stránce "Editing Standards
> and Conventions" ("...chuẩn cho việc biên tập...")
>
>
>>> Třetí věc je asi nejjednodušší - když máme dva pruhy do kopce a jeden s
>>> kopce, tak to nakreslím pomocí lanes=3, ale ještě by to chtělo možná
>>> říct, kterým směrem vede ten lichý. Viděl jsem na to taky nějaké mocné
>>> proposaly, ale nevím, jestli to někdo používá...
>>>
>> *** ano lanes je spravny zpusob. Rozliseni poctu pruhu pro smer zatim
>> neni mozne, respektive by se muselo resit tagy, vztahujici se ke smeru
>> way (coz je vzdycky problem s udrzenim konzistence takove informace).
>>
>
> nemyslím si, že je to větší problém než udržení konzistence oneway
> informace.
>
> Petr
>
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
zobrazit citaci
> obecne mi prijde logictejsi (z pohledu tvurce) krizovatku nakreslit, nez
> vymyslet nejake silene tagy kterymi systemu vysvetlovat, jak ze ta
> krizovatka vypada. Napr by me docela zajimalo, jak nekdo pomoci tagu
> popise konec privadece R63, kde je silnice rozdelena + je tam kruhak.
*** zadny velky problem tam nevidim, trosku jsem opravil tagy
highway=*_link a highway=*, kruzak zakruzil, I/8 protahl kudy opravu
vede, 63 prejmenoval na R63. Jen nevim kudy je dnes trasovany tah E55,
zda po R63 nebo postaru po I/8 na Lovosice...
ha
hanoj
Dne Wed, 12 Aug 2009 17:31:19 +0200 jzvc <jzvc na tpfree.fdns.net> napsal/-a:
Jenže není křižovatka jako křižovata. u MÚK je záhodné i možné nakrest
všechny rampy a kolektory, holt průpletové úseky a přídtné pruhy buď
nedělqt nebo zjednodušit
Ale zde by se jedalo o databázi malých úrovňových křižovatek.
J&D
zobrazit citaci
>
> Oddeleni do samostatne databaze mi pak take neprijde jako stastne
> reseni. Mela by byt krizovatka, kterou stavi pod Prahou v ramci vystavby
> okruhu oznacena jako jednoduche krizeni cest a vsechny ty
> najezdy/podjezdy/... v samostatne databazi ? To by ta mapa pri vetsich
> zvesenich nevypadala moc verohodne. Stejne tak by se dal jako bod
> oznacit kazdy dalnicni sjezd ...
>
zobrazit citaci
>>
>>
>>
>> _______________________________________________
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz na openstreetmap.org
>> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>>
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
--
Tato zpráva byla vytvořena převratným poštovním klientem Opery:
http://www.opera.com/mail/
2009/8/12 Jakub Sýkora <kubajz na kbx.cz>:
zobrazit citaci
> Umim si ale predstavit, ze na nodu krizovatky bude
> crossing_ref=crossdb:12345 a ta databaze krizovatek bude samostatna a
> popsana jinym zpusobem. Kazda navigace stejne vnitrne pouziva uplne jiny
> format, takze potom udelat automaticky build skript, ktery tyhle dve
> informace bude umet vyuzit a vhodne sloucit je uz hracka...
>
Krasny, nerealny, sen.
Kdo bude udrzovat kozistenci?
Popis krizovatky patri do osm, pokud tam jeste neni (jakoze ta relace
na odbocovani je docela propracovana), tak je potreba ho tam dopsat
vhodnym zpusobem. Zatim to nikoho moc netrapi tak to nikdo neudelal.
Zatim lidi trapi jen nesmyslny rozdil mezi path a footway, pokud vim
uz se to resi na 3 mailinglistech;)))
--
Michal Grézl
http://walley.org
hanoj napsal(a):
zobrazit citaci
>> obecne mi prijde logictejsi (z pohledu tvurce) krizovatku nakreslit, nez
>> vymyslet nejake silene tagy kterymi systemu vysvetlovat, jak ze ta
>> krizovatka vypada. Napr by me docela zajimalo, jak nekdo pomoci tagu
>> popise konec privadece R63, kde je silnice rozdelena + je tam kruhak.
>>
> *** zadny velky problem tam nevidim, trosku jsem opravil tagy
> highway=*_link a highway=*, kruzak zakruzil, I/8 protahl kudy opravu
> vede, 63 prejmenoval na R63. Jen nevim kudy je dnes trasovany tah E55,
> zda po R63 nebo postaru po I/8 na Lovosice...
>
>
Taky sem to uvadel jako priklad, kde je nesmysl vymejslet nejakou
externi databazi. Trasovani plati oboje :/. E55 vede jak po R63 + D8,
tak po "stare" pres Cinovec. Akorat oficielne (nevim jak moc to funguje)
pres Cinovec nesmi jezdit nakladaky, ktery nejedou "lokalne". Jinak
vsechny cedule cestou se snazi provoz nasmerovat na dalnici. Asi to nema
smyslu nijak moc resit dokud chybi usek pres stredohori.
zobrazit citaci
> ha
> hanoj
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
j>>> obecne mi prijde logictejsi (z pohledu tvurce) krizovatku nakreslit, nez
zobrazit citaci
>>> vymyslet nejake silene tagy kterymi systemu vysvetlovat, jak ze ta
>>> krizovatka vypada. Napr by me docela zajimalo, jak nekdo pomoci tagu
>>> popise konec privadece R63, kde je silnice rozdelena + je tam kruhak.
>>>
>> *** zadny velky problem tam nevidim, trosku jsem opravil tagy
>> highway=*_link a highway=*, kruzak zakruzil, I/8 protahl kudy opravu
>> vede, 63 prejmenoval na R63. Jen nevim kudy je dnes trasovany tah E55,
>> zda po R63 nebo postaru po I/8 na Lovosice...
>>
>>
> Taky sem to uvadel jako priklad, kde je nesmysl vymejslet nejakou
> externi databazi.
*** abychom si rozumneli, zopakuji jeste jednou: stavajici stav OSM
umi tuto krizovatku jako rampy MUK a ramena okruznich krizovatek za
pomoci tagu "highway=*_link" a tak je dnes take v OSM modelovana.
To co dnes neumime a na co se Petr ptal, je razeni pruhu pred
krizovatkou, pridatne pruhy a pruplety. Na to by tu muselo byt "neco"
noveho, at uz v OSM jako relace nebo neco vedle OSM.
hanoj
Ja jsem nepsal, ze sjezdy a najezdy maji by v jine databazi. Ja jsem
rikal, ze definice pruhu ano. Umim si celkem predstavit, ze si vyberu
sjezd ze SOKP a prepnu se do jineho modu editace, kde dam pocet pruhu na
sjezdu a treba na konci toho sjezdu udelam zuzeni do jednoho pruhu
vpravo, aby ta navigace mela dobry pocit, ze muze navadet.
Neumim si ale predstavit, ze se tohl bude resit pomoci tagu. Ja bych to
proste videl na takovou zpresnovaci vrstvu. Mit totiz v OSM neco
velikosti radove jeden dva metry mi neprijde mozne.
K
jzvc napsal(a):
zobrazit citaci
> Zdravim,
> obecne mi prijde logictejsi (z pohledu tvurce) krizovatku nakreslit, nez
> vymyslet nejake silene tagy kterymi systemu vysvetlovat, jak ze ta
> krizovatka vypada. Napr by me docela zajimalo, jak nekdo pomoci tagu
> popise konec privadece R63, kde je silnice rozdelena + je tam kruhak.
> Netvrdim ze musi existovat prislusne nody/cesty, ale minimalne editor by
> to tak musel zobrazovat. Jinak se mapa dostane do neudrzovatelneho
> stavu. Za soucasne situace mi tedy prijde koser ono rozboceni pred
> krizovatkou, bylo by ovsem vhodne mape zaroven rict, ze nejde o jinou
> cestu, ale jen o znaceni jejich pruhu. To by mohla pochopit treba z
> prislusnosti vsech cest k jedne relaci ?
>
> Oddeleni do samostatne databaze mi pak take neprijde jako stastne
> reseni. Mela by byt krizovatka, kterou stavi pod Prahou v ramci vystavby
> okruhu oznacena jako jednoduche krizeni cest a vsechny ty
> najezdy/podjezdy/... v samostatne databazi ? To by ta mapa pri vetsich
> zvesenich nevypadala moc verohodne. Stejne tak by se dal jako bod
> oznacit kazdy dalnicni sjezd ...
>
> Petr Stehlik napsal(a):
>
>> hanoj píše v St 12. 08. 2009 v 07:46 +0200:
>>
>>
>>>> Tři různé věci: jednak jak kreslit na mapě situaci před křižovatkou, kdy
>>>> se k původně třeba dvěma pruhům v jednom směru (na což stačí běžný
>>>> lanes=4) přidá třetí pruh (či rovnou dva další), přičemž například
>>>> nejpravější pruh může na křižovatce pouze odbočit doprava, nejlevější
>>>> pouze doleva. Vidím na to nejméně dva různé proposaly, jak to utagovat,
>>>> a k tomu skeptiky, kteří v tu chvíli cestu rozčtvrtí...
>>>>
>>>>
>>> *** vytvareni mapy neni jen modelovani skutecnosti, ale i
>>> generalizace. Zatim OSM nesmeruje k situaci, kdy v ni budou zaneseny
>>> radici pruhy pred urovnovou krizovatkou.
>>>
>>>
>> Tím pádem nepůjde OSM použít pro "asistena řazení do pruhů" nebo jak se
>> jmenuje ta vlastnost navigačních krabiček, a pro kterou jsem to chtěl
>> kreslit...
>>
>> Jsem odpůrcem toho, aby se jednoduchá spojnice dvou uzlů rozdělila před
>> křižovatkou do "vidličky" jen kvůli těm pruhům, ale pokud by to šlo
>> vyřešit otagováním (a viděl jsem takový proposal), tak proč ne?
>>
>> Mimochodem, to generalizování způsobuje i to, že nekreslíme cestu s
>> ostrůvkem uprostřed jako dvě cesty ("Divided Highways" ve wiki), ale jen
>> jako jednu cestu? Nebo generalizujeme jen v oblasti křižovatek...
>>
>> Což mi připomíná, že zrovna ostrůvek by byl skvělý tag - lanes=4,
>> ostrůvek=yes - a nemuselo by se ta highway kreslit jako dvě souběžné
>> čáry...
>>
>> BTW, někdo asi poškodil wiki zrovna na téhle stránce "Editing Standards
>> and Conventions" ("...chuẩn cho việc biên tập...")
>>
>>
>>
>>>> Třetí věc je asi nejjednodušší - když máme dva pruhy do kopce a jeden s
>>>> kopce, tak to nakreslím pomocí lanes=3, ale ještě by to chtělo možná
>>>> říct, kterým směrem vede ten lichý. Viděl jsem na to taky nějaké mocné
>>>> proposaly, ale nevím, jestli to někdo používá...
>>>>
>>>>
>>> *** ano lanes je spravny zpusob. Rozliseni poctu pruhu pro smer zatim
>>> neni mozne, respektive by se muselo resit tagy, vztahujici se ke smeru
>>> way (coz je vzdycky problem s udrzenim konzistence takove informace).
>>>
>>>
>> nemyslím si, že je to větší problém než udržení konzistence oneway
>> informace.
>>
>> Petr
>>
>>
>>
>> _______________________________________________
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz na openstreetmap.org
>> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>>
>>
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
Zde by se mohlo klidne jednat o databazi pruhu jako takovou... Rampy atp
samozrejme do OSM patri, protoze je to dulezite a velike...
Jan Dudík napsal(a):
zobrazit citaci
> Dne Wed, 12 Aug 2009 17:31:19 +0200 jzvc <jzvc na tpfree.fdns.net> napsal/-a:
>
> Jenže není křižovatka jako křižovata. u MÚK je záhodné i možné nakrest
> všechny rampy a kolektory, holt průpletové úseky a přídtné pruhy buď
> nedělqt nebo zjednodušit
> Ale zde by se jedalo o databázi malých úrovňových křižovatek.
>
> J&D
>
>
>> Oddeleni do samostatne databaze mi pak take neprijde jako stastne
>> reseni. Mela by byt krizovatka, kterou stavi pod Prahou v ramci vystavby
>> okruhu oznacena jako jednoduche krizeni cest a vsechny ty
>> najezdy/podjezdy/... v samostatne databazi ? To by ta mapa pri vetsich
>> zvesenich nevypadala moc verohodne. Stejne tak by se dal jako bod
>> oznacit kazdy dalnicni sjezd ...
>>
>>
>
>
>
>>>
>>> _______________________________________________
>>> Talk-cz mailing list
>>> Talk-cz na openstreetmap.org
>>> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>>>
>>>
>> _______________________________________________
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz na openstreetmap.org
>> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>>
>
>
>
>
Konzistence bude zajistena uplne stejne jako je treba ted zajistena
konzistence bodu a ways. Ja jen rikam, ze nad stavajici strukturou
databaze proste odbocovaci pruhy neudelame.
K
Michal Grézl napsal(a):
zobrazit citaci
> 2009/8/12 Jakub Sýkora <kubajz na kbx.cz>:
>
>
>> Umim si ale predstavit, ze na nodu krizovatky bude
>> crossing_ref=crossdb:12345 a ta databaze krizovatek bude samostatna a
>> popsana jinym zpusobem. Kazda navigace stejne vnitrne pouziva uplne jiny
>> format, takze potom udelat automaticky build skript, ktery tyhle dve
>> informace bude umet vyuzit a vhodne sloucit je uz hracka...
>>
>>
>
> Krasny, nerealny, sen.
> Kdo bude udrzovat kozistenci?
>
> Popis krizovatky patri do osm, pokud tam jeste neni (jakoze ta relace
> na odbocovani je docela propracovana), tak je potreba ho tam dopsat
> vhodnym zpusobem. Zatim to nikoho moc netrapi tak to nikdo neudelal.
>
> Zatim lidi trapi jen nesmyslny rozdil mezi path a footway, pokud vim
> uz se to resi na 3 mailinglistech;)))
>
>
On Wed 2009-08-12 17:19:55, Jakub S?kora wrote:
zobrazit citaci
> Ahoj Pavle,
>
> Pavel Machek napsal(a):
> > On Wed 2009-08-12 14:41:14, Jakub S?kora wrote:
> >
> >> Na takovehle detailni modelovani se, myslim, OSM prilis nehodi. Pro
> >> vyuziti v navigaci bych spis byl pro to, aby se zdrojova data pro
> >> navigaci brala z vice zdroju. Napriklad databaze krizovatek by byla
> >> pomerne hezky projekt sam o sobe.
> >>
> >
> > Ja nevim ale.... kde by to melo byt jinde nez v osm?
> >
> >
> V OSM muze byt u krizovatky treba tag s odkazem do nejake jine databaze.
> Proste z principu se OSM na tohle nehodi. Pokud nebude obsahovat nejake
> vrstvy nebo jiny aparat, tak by z toho byl takovy gulas, ze by to proste
> neslo. Staci se podivat na nektere nastroje pro modelovani krizovatek a
> zjistis, ze to zdaleka neni takova legrace namodelovat krizovatku, aby
> to k necemu bylo. A na to je potreba taky celkem dobry editor. Je to
> podobna situace, jakou jsme resili s lesama - zda importovat jen hranice
> nebo i poddruhy lesu a jine pytloviny.
>
> Umim si ale predstavit, ze na nodu krizovatky bude
> crossing_ref=crossdb:12345 a ta databaze krizovatek bude samostatna a
> popsana jinym zpusobem. Kazda navigace stejne vnitrne pouziva uplne jiny
> format, takze potom udelat automaticky build skript, ktery tyhle dve
> informace bude umet vyuzit a vhodne sloucit je uz hracka...
Jestli se osm na neco *opravdu* nehodi tak jsou to odkazy do externich
databazi.
(A ne, jeden odkaz na uzlu fakt neni dostatecna informace).
--
(english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
(cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html
Ahoj!
zobrazit citaci
> Jen?e nen? k?i?ovatka jako k?i?ovata. u M?K je z?hodn? i mo?n? nakrest
> v?echny rampy a kolektory, holt pr?pletov? ?seky a p??dtn? pruhy bu?
> ned?lqt nebo zjednodu?it
> Ale zde by se jedalo o datab?zi mal?ch ?rov?ov?ch k?i?ovatek.
Ja myslim ze relace 'tohle je na stejnym asfaltu, ale cara na zemi
zakazuje prujezd' a 'tohle jsou pruhy vedle sebe na stejny silnici,
prujezd povolen' to resi, ne?
Pavel
--
(english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
(cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html
2009/8/13 Kubajz <kubajz na kbx.cz>:
zobrazit citaci
> Konzistence bude zajistena uplne stejne jako je treba ted zajistena
> konzistence bodu a ways. Ja jen rikam, ze nad stavajici strukturou
> databaze proste odbocovaci pruhy neudelame.
>
> K
>
konzistence bodu a ways je zajistena pomoci api, a taky pomoci
nastroju dbms. Pokud nasi novou krasnou databazi zamontujeme do techto
dvou udrzovacich mechanizmu, stava se soucasti databaze puvodni a uz o
ni nelze hovorit jako o nove.
Urcite by sel vymyslet slovni popis krizovatky, a takovy popis
rozsekat do nejakeho systemu tagu.
Treba:
lanes=4
lanes_from_left_to_right=left,straight,straight_and_right,right
- a mame odbocovaci pruhy. Urcite by to slo namontovat na soucasny datamodel.
Musel by ovsem nekdo vyrobit nejaky navigator co to pouzije, ponevadz
teoreticke tlachani nema zadny vyznam v projektu, ktery ma jako
fundamentalni soucast modelu funkcnosti vizi "co se pouziva, to je
spravne, cim vic se to pouziva, tim vic je to spravne". Mate nekdo
garmini navigaci? Umi to ten nahled na pruhy na krizovatce vubec?
--
Michal Grézl
http://walley.org
Michal Grézl píše v Čt 13. 08. 2009 v 10:36 +0200:
zobrazit citaci
> Urcite by sel vymyslet slovni popis krizovatky, a takovy popis
> rozsekat do nejakeho systemu tagu.
> Treba:
> lanes=4
> lanes_from_left_to_right=left,straight,straight_and_right,right
>
> - a mame odbocovaci pruhy. Urcite by to slo namontovat na soucasny datamodel.
Asi jsem mel hned ve svem puvodnim dotazu uvest nasledujici odkaz do
wiki (jak jsem rikal, ze jsem na to videl nejake proposaly):
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Relations/Proposed/Lane
zobrazit citaci
> Musel by ovsem nekdo vyrobit nejaky navigator co to pouzije, ponevadz
> teoreticke tlachani nema zadny vyznam v projektu, ktery ma jako
> fundamentalni soucast modelu funkcnosti vizi "co se pouziva, to je
> spravne, cim vic se to pouziva, tim vic je to spravne". Mate nekdo
> garmini navigaci? Umi to ten nahled na pruhy na krizovatce vubec?
Muzu promluvit s lidmi od Navitu, vypadaji velmi pruzne, ale nejdriv
jsem chtel vedet, jak je na tom OSM.
Petr
Petr Stehlik píše v Čt 13. 08. 2009 v 10:41 +0200:
zobrazit citaci
> Michal Grézl píše v Čt 13. 08. 2009 v 10:36 +0200:
> > Urcite by sel vymyslet slovni popis krizovatky, a takovy popis
> > rozsekat do nejakeho systemu tagu.
> > Treba:
> > lanes=4
> > lanes_from_left_to_right=left,straight,straight_and_right,right
> >
> > - a mame odbocovaci pruhy. Urcite by to slo namontovat na soucasny datamodel.
>
> Asi jsem mel hned ve svem puvodnim dotazu uvest nasledujici odkaz do
> wiki (jak jsem rikal, ze jsem na to videl nejake proposaly):
>
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Relations/Proposed/Lane
A tady je ten druhy:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/lane_and_lane_group
A muj puvodni dotaz byl v podstate o tom, jestli se tohle uz pouziva.
Petr
2009/8/13 Petr Stehlik <pstehlik na sophics.cz>:
zobrazit citaci
> Muzu promluvit s lidmi od Navitu, vypadaji velmi pruzne, ale nejdriv
> jsem chtel vedet, jak je na tom OSM.
>
> Petr
To by nebylo spatne. Ja tvrdim ze pokud neco vymysli, naprogramuji a
udelaji z toho hezke obrazky, zbytek lidi to zacne automaticky (vice
ci mene) pouzivat. Protoze bude dokazana smysluplnost a hlavne
funkcnost takoveho reseni. Chci tim rict, ze by bylo lepsi kdyby to
vymysleli oni a pak by se to aplikovalo na zbytek osm, protoze opacne
to moc nefunguje:)
--
Michal Grézl
http://walley.org
Michal Grézl píše v Čt 13. 08. 2009 v 11:02 +0200:
zobrazit citaci
> 2009/8/13 Petr Stehlik <pstehlik na sophics.cz>:
> > Muzu promluvit s lidmi od Navitu, vypadaji velmi pruzne, ale nejdriv
> > jsem chtel vedet, jak je na tom OSM.
> >
> > Petr
>
> To by nebylo spatne. Ja tvrdim ze pokud neco vymysli, naprogramuji a
> udelaji z toho hezke obrazky, zbytek lidi to zacne automaticky (vice
> ci mene) pouzivat. Protoze bude dokazana smysluplnost a hlavne
> funkcnost takoveho reseni. Chci tim rict, ze by bylo lepsi kdyby to
> vymysleli oni a pak by se to aplikovalo na zbytek osm, protoze opacne
> to moc nefunguje:)
Dostal jsem se sem (po vysvetleni cele situace):
Cp15> I as navigation developer say: It makes no sense to support tags
which are not widely used. Especially if it is non trivial to support
them. But I am willing to work out a solution together with you if you
can convince the mappers to use it...
A potom konstruktivne prisel s napadem jak znacit jednotlive lajny a ted
vymysli, jak je propojit.
Petr
To zalezi na uhlu pohledu. V momente, kdy do stavajici db pridas haldy
dalsich tabulek a zmodifikujes API, aby to fungovalo, tak uz je to podle
me proste zase uplne jina databaze. Na soucasne to proste nejde
elegantne vyresit.
Michal Grézl napsal(a):
zobrazit citaci
> 2009/8/13 Kubajz <kubajz na kbx.cz>:
>
>> Konzistence bude zajistena uplne stejne jako je treba ted zajistena
>> konzistence bodu a ways. Ja jen rikam, ze nad stavajici strukturou
>> databaze proste odbocovaci pruhy neudelame.
>>
>> K
>>
>>
>
> konzistence bodu a ways je zajistena pomoci api, a taky pomoci
> nastroju dbms. Pokud nasi novou krasnou databazi zamontujeme do techto
> dvou udrzovacich mechanizmu, stava se soucasti databaze puvodni a uz o
> ni nelze hovorit jako o nove.
>
> Urcite by sel vymyslet slovni popis krizovatky, a takovy popis
> rozsekat do nejakeho systemu tagu.
> Treba:
> lanes=4
> lanes_from_left_to_right=left,straight,straight_and_right,right
>
> - a mame odbocovaci pruhy. Urcite by to slo namontovat na soucasny datamodel.
>
> Musel by ovsem nekdo vyrobit nejaky navigator co to pouzije, ponevadz
> teoreticke tlachani nema zadny vyznam v projektu, ktery ma jako
> fundamentalni soucast modelu funkcnosti vizi "co se pouziva, to je
> spravne, cim vic se to pouziva, tim vic je to spravne". Mate nekdo
> garmini navigaci? Umi to ten nahled na pruhy na krizovatce vubec?
>
>
Prosim o vysvetleni, ze se OSM nehodi na odkaz do cizi databaze. Tomu
fakt nerozumim. Kdyz porovnam dve reseni stejne naprd s konzistenci,
jako je tagovani lanes left from right a podobne ptakoviny, s odkazem do
jine databaze/tabulky/cehokoliv, tak mi prijde, ze jsme na tom uplne
stejne spatne...
Samozrejme se nebranim tomu, aby to nekdo vymyslel nad stavajici
infrastrukturou, ale obavam se, ze se nepodari vyresit uspesne nasledujici:
- problem se smerem - co je smerem tam a co smerem zpet a zachovani
konzistence - u way se jeste castecne da, ale u bodu? To uz asi vubec ne
- tam se o smeru nejak neda hovorit
-nutnost rozsekavat way pri zmene razeni pruhu
Napadlo me resit to nejakym zpusobem from-to, kde from by bylo cislo
nodu z a to by bylo cislo nodu do - problem je, jak udrzet konzistenci,
kdyz nekdo smaze/prida bod. Bylo by asi nutne to renderovat primo v JOSM
a Potlachu, aby si toho lidi pri editaci vubec vsimli a vizualne taky
videli, jak to vypada...
K
Pavel Machek napsal(a):
zobrazit citaci
> On Wed 2009-08-12 17:19:55, Jakub S?kora wrote:
>
>> Ahoj Pavle,
>>
>> Pavel Machek napsal(a):
>>
>>> On Wed 2009-08-12 14:41:14, Jakub S?kora wrote:
>>>
>>>
>>>> Na takovehle detailni modelovani se, myslim, OSM prilis nehodi. Pro
>>>> vyuziti v navigaci bych spis byl pro to, aby se zdrojova data pro
>>>> navigaci brala z vice zdroju. Napriklad databaze krizovatek by byla
>>>> pomerne hezky projekt sam o sobe.
>>>>
>>>>
>>> Ja nevim ale.... kde by to melo byt jinde nez v osm?
>>>
>>>
>>>
>> V OSM muze byt u krizovatky treba tag s odkazem do nejake jine databaze.
>> Proste z principu se OSM na tohle nehodi. Pokud nebude obsahovat nejake
>> vrstvy nebo jiny aparat, tak by z toho byl takovy gulas, ze by to proste
>> neslo. Staci se podivat na nektere nastroje pro modelovani krizovatek a
>> zjistis, ze to zdaleka neni takova legrace namodelovat krizovatku, aby
>> to k necemu bylo. A na to je potreba taky celkem dobry editor. Je to
>> podobna situace, jakou jsme resili s lesama - zda importovat jen hranice
>> nebo i poddruhy lesu a jine pytloviny.
>>
>> Umim si ale predstavit, ze na nodu krizovatky bude
>> crossing_ref=crossdb:12345 a ta databaze krizovatek bude samostatna a
>> popsana jinym zpusobem. Kazda navigace stejne vnitrne pouziva uplne jiny
>> format, takze potom udelat automaticky build skript, ktery tyhle dve
>> informace bude umet vyuzit a vhodne sloucit je uz hracka...
>>
>
> Jestli se osm na neco *opravdu* nehodi tak jsou to odkazy do externich
> databazi.
>
> (A ne, jeden odkaz na uzlu fakt neni dostatecna informace).
>
>
Jakub Sýkora píše v Pá 14. 08. 2009 v 09:20 +0200:
zobrazit citaci
> Prosim o vysvetleni, ze se OSM nehodi na odkaz do cizi databaze.
mezi dvema databazemi se neudrzi sync.
zobrazit citaci
> - problem se smerem - co je smerem tam a co smerem zpet a zachovani
> konzistence - u way se jeste castecne da, ale u bodu?
u way se smer da urcit plne (ne jen castecne), bod smer nema a neni
potreba, aby nejaky mel, protoze se jezdi po cestach a ne po bodech.
zobrazit citaci
> -nutnost rozsekavat way pri zmene razeni pruhu
myslite nutnost rozdelit way, kdyz se ze dvou pruhu stanou treba tri? To
mi prijde jako mala cena za mozne vyhody.
zobrazit citaci
> Napadlo me resit to nejakym zpusobem from-to, kde from by bylo cislo
> nodu z a to by bylo cislo nodu do
autor Navitu navrhuje from_lane -> to_lane relaci, ktera se opira o
cesty, ne o body. Myslim, ze by to mohlo fungovat, akorat se ho chci
jeste zeptat, jestli je opravdu nezbytne mit to_lane, jestli nestaci
to_way.
Petr
zobrazit citaci
> mezi dvema databazemi se neudrzi sync.
*** to je vec tech. reseni
zobrazit citaci
>> - problem se smerem - co je smerem tam a co smerem zpet a zachovani
>> konzistence - u way se jeste castecne da, ale u bodu?
>
> u way se smer da urcit plne (ne jen castecne), bod smer nema a neni
> potreba, aby nejaky mel, protoze se jezdi po cestach a ne po bodech.
*** problem je s konzistenci smeru pri editaci geometrie. Ta totiz
neni staticka a uzivatel do ni volne zasahuje aniz by ho to tlouklo do
oci, ze je nekde nejaka vazba. Uz mesto s jednosmerkami,
relation:route a maxspeed dava trochu hokej do editace.
zobrazit citaci
>> -nutnost rozsekavat way pri zmene razeni pruhu
>
> myslite nutnost rozdelit way, kdyz se ze dvou pruhu stanou treba tri? To
> mi prijde jako mala cena za mozne vyhody.
*** dnesni renderery kresli na mape kazdou way samostatne (bez ohledu
na pouziti opakovanych nazvu ulice). Tudiz by se jednou museli
predelat tak, aby si umeli vlastnosti seskupovat do vetsich celku. To
uz muze byt zajimavejsi zavest nejake relativni negeometricke nody.
zobrazit citaci
>> Napadlo me resit to nejakym zpusobem from-to, kde from by bylo cislo
>> nodu z a to by bylo cislo nodu do
>
> autor Navitu navrhuje from_lane -> to_lane relaci, ktera se opira o
> cesty, ne o body. Myslim, ze by to mohlo fungovat, akorat se ho chci
> jeste zeptat, jestli je opravdu nezbytne mit to_lane, jestli nestaci
> to_way.
*** kde je ten navrh popsany?
from_lane -> to_way se pouziva v softwarech pro kapacitni vypocty krizovatek.
from_lane -> to_lane je asi pro navigaci vyhodnejsi, vi kterym pruhem
ma auto protlacovat na dalsi kriz.
hanoj
hanoj píše v Pá 14. 08. 2009 v 10:05 +0200:
zobrazit citaci
> > u way se smer da urcit plne (ne jen castecne), bod smer nema a neni
> > potreba, aby nejaky mel, protoze se jezdi po cestach a ne po bodech.
> *** problem je s konzistenci smeru pri editaci geometrie. Ta totiz
> neni staticka a uzivatel do ni volne zasahuje aniz by ho to tlouklo do
> oci, ze je nekde nejaka vazba.
vizualni zpetna vazba v editorech by asi opravdu byla nezbytna.
zobrazit citaci
> >> -nutnost rozsekavat way pri zmene razeni pruhu
> >
> > myslite nutnost rozdelit way, kdyz se ze dvou pruhu stanou treba tri? To
> > mi prijde jako mala cena za mozne vyhody.
> *** dnesni renderery kresli na mape kazdou way samostatne (bez ohledu
> na pouziti opakovanych nazvu ulice).
coz vypada opravdu hloupe a melo by se to spravit.
zobrazit citaci
> > autor Navitu navrhuje from_lane -> to_lane relaci, ktera se opira o
> > cesty, ne o body. Myslim, ze by to mohlo fungovat, akorat se ho chci
> > jeste zeptat, jestli je opravdu nezbytne mit to_lane, jestli nestaci
> > to_way.
zobrazit citaci
> *** kde je ten navrh popsany?
v IRC logu navit#irc.freenode.org, ale napsal tam v podstate jen 3 vety.
Nejdriv vymyslel pocitani pruhu od vnejsiho ve smeru cesty (vnejsi podle
toho, na ktere strane se v tom danem statu jezdi), pak definovani smeru
tech pruhu (lane:1:oneway="1" znaci pruh ve smeru cesty,
lane:2:oneway="-1" znaci pruh orientovany proti smeru cesty - podle me
by stacil i jednodussi boolean, neco jako lane:1:thisdirection="true") a
nakonec prujezd krizovatkou pomoci from_lane="list;of;lanes" a
to_lane="list;of;lanes".
Jako naprostemu amateru bez sirsiho rozhledu v OSM mi to prijde jako
jednoduche reseni, ktere by slo implementovat dostatecne jednoduse na
to, aby to lidi zacali opravdu pouzivat.
zobrazit citaci
> from_lane -> to_way se pouziva v softwarech pro kapacitni vypocty krizovatek.
> from_lane -> to_lane je asi pro navigaci vyhodnejsi, vi kterym pruhem
> ma auto protlacovat na dalsi kriz.
to ano, ale neumim si tak docela predstavit mappera, jak u bezneho X
krizeni s lanes=4 dela rucne 24 relaci. I kdyz slusne zjednoduseni
predstavuje vicero lanes pohromade: from_lane=1;2 to_lane=4;3 - pak jsme
vlastne u toho meho to_way - tak to se ho uz ani nemusim ptat.
Dalsi malicka otazka je, jestli by tohle castecne (nebo uplne)
nenahradilo soucasne turn restrictions (ktere jsou v Navitu pry "temer
hotove").
Petr
2009/8/14 Jakub Sýkora <kubajz na kbx.cz>:
zobrazit citaci
> Prosim o vysvetleni, ze se OSM nehodi na odkaz do cizi databaze.
Hodi, treba do wikipedie, to se i pouziva, ale clanek na wikipedii
muze zaniknout a nebo nekdo zmeni odkaz v osm na jiny, lepsi clanek.
Kde je kozistence? v trapu.
--
Michal Grézl
http://walley.org
hanoj píše v Pá 14. 08. 2009 v 10:05 +0200:
zobrazit citaci
> > myslite nutnost rozdelit way, kdyz se ze dvou pruhu stanou treba tri? To
> > mi prijde jako mala cena za mozne vyhody.
> *** dnesni renderery kresli na mape kazdou way samostatne (bez ohledu
> na pouziti opakovanych nazvu ulice). Tudiz by se jednou museli
> predelat tak, aby si umeli vlastnosti seskupovat do vetsich celku. To
> uz muze byt zajimavejsi zavest nejake relativni negeometricke nody.
Na OSM Wiki existuje návrh to samé řešit již v databázi pomocí relace
(tuším že segmented). Nevím, jestli to už renderery umí, ale podobně
funguje route nebo multypolygon, a popisky se nemnoží (jedna budova,
více polygonů, jeden popisek).
Program na sloučení několika cest do relace segmented by nemusel být až
tak komplikovaný.
--
Stanislav Brabec
http://www.penguin.cz/~utx
zobrazit citaci
> to ano, ale neumim si tak docela predstavit mappera, jak u bezneho X
> krizeni s lanes=4 dela rucne 24 relaci. I kdyz slusne zjednoduseni
> predstavuje vicero lanes pohromade: from_lane=1;2 to_lane=4;3 - pak jsme
> vlastne u toho meho to_way - tak to se ho uz ani nemusim ptat.
*** uz by k tomu asi chtelo wysiwyg editor (i restriction si o to rikaji)
*** nemusi to by 24 relaci, ale jedna relace udelana podobne jako
linka MHD: zast1 zast2 zast3...
ha
hanoj
2009/8/15 hanoj <ehanoj na gmail.com>:
zobrazit citaci
>> to ano, ale neumim si tak docela predstavit mappera, jak u bezneho X
>> krizeni s lanes=4 dela rucne 24 relaci. I kdyz slusne zjednoduseni
>> predstavuje vicero lanes pohromade: from_lane=1;2 to_lane=4;3 - pak jsme
>> vlastne u toho meho to_way - tak to se ho uz ani nemusim ptat.
> *** uz by k tomu asi chtelo wysiwyg editor (i restriction si o to rikaji)
Na turning restrictions už se něco chystá, viz
http://blog.cloudmade.com/2009/07/22/mapzen-an-easy-to-use-editor-for-openstreetmap/
=TT=
Ahoj!
Nemyslim ze bych neco menil v konfiguraci, ale najednou je uhul (v
josm -- wms plugin) o pekny kus sejdrem. Deje se to jeste nekomu? Co s
tim?
Pavel
--
(english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
(cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html
Dnes jsem to take zpozoroval. Verzi JOSM to nebude, protoze jeste pred
par dny mi to fungovalo OK na stejne verzi. Akorat jsem aktualizoval
pluginy, tak nevim, jestli nepokonili neco ve WMS pluginu.
K
Pavel Machek napsal(a):
zobrazit citaci
> Ahoj!
>
> Nemyslim ze bych neco menil v konfiguraci, ale najednou je uhul (v
> josm -- wms plugin) o pekny kus sejdrem. Deje se to jeste nekomu? Co s
> tim?
>
> Pavel
>
>
Také mí to asi předevčírem fungovalo v poho a chyba vypadá že bude přímo v
UHULu, protože Yahoo sat funguje správně, dokonce v Praze až s neočekávanou
podrobností. A server http://geoportal2.uhul.cz ze kterého se WMSko tahá teď
dokonce spadnul úplně... tak snad to brzy nahodí.
P
2009/9/3 Kubajz <kubajz na kbx.cz>
zobrazit citaci
> Dnes jsem to take zpozoroval. Verzi JOSM to nebude, protoze jeste pred
> par dny mi to fungovalo OK na stejne verzi. Akorat jsem aktualizoval
> pluginy, tak nevim, jestli nepokonili neco ve WMS pluginu.
>
> K
>
> Pavel Machek napsal(a):
> > Ahoj!
> >
> > Nemyslim ze bych neco menil v konfiguraci, ale najednou je uhul (v
> > josm -- wms plugin) o pekny kus sejdrem. Deje se to jeste nekomu? Co s
> > tim?
> >
> > Pavel
> >
> >
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20090903/e88b9915/attachment.html>
Ahoj
On Thu, Sep 03, 2009 at 09:57:53PM +0200, Pavel Zbytovský wrote:
zobrazit citaci
> Také mí to asi předevčírem fungovalo v poho a chyba vypadá že bude přímo v
> UHULu, protože Yahoo sat funguje správně, dokonce v Praze až s neočekávanou
> podrobností. A server http://geoportal2.uhul.cz ze kterého se WMSko tahá teď
> dokonce spadnul úplně... tak snad to brzy nahodí.
Mě se něco podobného děje v merkaartoru, je to posunuté o kus vedle.
Takže to nebude specifické pro JOSM.
S pozdravem
--
I have a theory that it's impossible to prove anything, but I can't prove it.
Michal 'vorner' Vaner
------------- další část ---------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: [žádný popis není k dispozici]
Type: application/pgp-signature
Size: 198 bytes
Desc: [žádný popis není k dispozici]
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20090904/65c36e65/attachment.sig>
hanoj píše v St 12. 08. 2009 v 07:46 +0200:
zobrazit citaci
> > Tři různé věci: jednak jak kreslit na mapě situaci před křižovatkou, kdy
> > se k původně třeba dvěma pruhům v jednom směru (na což stačí běžný
> > lanes=4) přidá třetí pruh (či rovnou dva další), přičemž například
> > nejpravější pruh může na křižovatce pouze odbočit doprava, nejlevější
> > pouze doleva. Vidím na to nejméně dva různé proposaly, jak to utagovat,
> > a k tomu skeptiky, kteří v tu chvíli cestu rozčtvrtí...
zobrazit citaci
> *** vytvareni mapy neni jen modelovani skutecnosti, ale i
> generalizace. Zatim OSM nesmeruje k situaci, kdy v ni budou zaneseny
> radici pruhy pred urovnovou krizovatkou.
Cituju po přesně třech letech svůj původní dotaz o pruzích před
křižovatkou a ptám se (2,5 roku jsem tu nebyl): už je situace v OSM
jasnější? Mapujeme už pruhy před křižovatkami spolu s informací, kam
který pruh navádí?
Ptám se proto, že skvělá navigace OsmAnd od verze 0.8.1 začala navádět
do pruhů před křižovatkou. K tomu bych jí rád dopomohl přesnými
informacemi v OSM, ale nevím, jestli a které se dnes používají.
Z vygooglovaných možností vybírám:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:turn - approved, jednoduché a
pěkné řešení
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Relations/Proposed/turn_lanes -
proposal s relacemi, ale s pěkným GUI pluginem do JOSM:
http://www.youtube.com/watch?v=uF_ZuIwLruQ
Ten plugin mi umožní zakreslit situaci v křižovatce úplně precizně, ale
hned potom na mě vybafne validace, že tohle teda do OSM nahrát nemůžu.
Máte s tím lepší zkušenosti? Je chyba v pluginu nebo ve validaci?
A máte někdo zkušenosti s jinými OSM navigacemi (MapFactor, Locus Pro,
Navit, ...?), jestli podporují navádění do pruhů a jaké OSM tagy k tomu
využívají?
Díky,
Petr
Dne 24.7.2012 9:21, Petr Stehlik napsal(a):
zobrazit citaci
> hanoj píše v St 12. 08. 2009 v 07:46 +0200:
>>> Tři různé věci: jednak jak kreslit na mapě situaci před křižovatkou, kdy
>>> se k původně třeba dvěma pruhům v jednom směru (na což stačí běžný
>>> lanes=4) přidá třetí pruh (či rovnou dva další), přičemž například
>>> nejpravější pruh může na křižovatce pouze odbočit doprava, nejlevější
>>> pouze doleva. Vidím na to nejméně dva různé proposaly, jak to utagovat,
>>> a k tomu skeptiky, kteří v tu chvíli cestu rozčtvrtí...
>> *** vytvareni mapy neni jen modelovani skutecnosti, ale i
>> generalizace. Zatim OSM nesmeruje k situaci, kdy v ni budou zaneseny
>> radici pruhy pred urovnovou krizovatkou.
> Cituju po přesně třech letech svůj původní dotaz o pruzích před
> křižovatkou a ptám se (2,5 roku jsem tu nebyl): už je situace v OSM
> jasnější? Mapujeme už pruhy před křižovatkami spolu s informací, kam
> který pruh navádí?
>
> Ptám se proto, že skvělá navigace OsmAnd od verze 0.8.1 začala navádět
> do pruhů před křižovatkou. K tomu bych jí rád dopomohl přesnými
> informacemi v OSM, ale nevím, jestli a které se dnes používají.
>
> Z vygooglovaných možností vybírám:
>
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:turn - approved, jednoduché a
> pěkné řešení
>
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Relations/Proposed/turn_lanes -
> proposal s relacemi, ale s pěkným GUI pluginem do JOSM:
> http://www.youtube.com/watch?v=uF_ZuIwLruQ
>
> Ten plugin mi umožní zakreslit situaci v křižovatce úplně precizně, ale
> hned potom na mě vybafne validace, že tohle teda do OSM nahrát nemůžu.
> Máte s tím lepší zkušenosti? Je chyba v pluginu nebo ve validaci?
>
> A máte někdo zkušenosti s jinými OSM navigacemi (MapFactor, Locus Pro,
> Navit, ...?), jestli podporují navádění do pruhů a jaké OSM tagy k tomu
> využívají?
>
> Díky,
>
> Petr
>
Cus, situace je rek bych celkem stejna => stale nexistuje nic o cem by
se dalo prohlasit, ze je to funkcni, panuje na tom shoda, a umi to
vyuzit rozumny mnoztvi aplikaci ... ;D
Ad validator - pokud ti rve jen validator v JOSM, tak ten muzes
ignorovat. Ale je dost nepravdepodobny, ze to bude umet neco pouzit. Za
zkousku ovsem nic nedas. Sam si takhle obcas neco testim. Napriklad sem
si tesnul, ze ulice/servisni komunikace lze kreslit jako area, kdezto
silnice vyssich trid (3+) nikolivek (respektive je mapnik ignoruje).
Takze to nekde otestuj a uvidis.
zobrazit citaci
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
zobrazit citaci
> zkousku ovsem nic nedas. Sam si takhle obcas neco testim. Napriklad sem
> si tesnul, ze ulice/servisni komunikace lze kreslit jako area, kdezto
> silnice vyssich trid (3+) nikolivek (respektive je mapnik ignoruje).
A poradí si s tím nějaká navigace?
U toho prvního návrhu se mi nelíbí, že to pracuje se směry left/right/slight_left/..., což může u některých deformovaných křižovatek být dost relativní a počítač to pak může špatně vyhodnotit.
U toho druhého návrhu mi vadí to, že se tam zadávají vzdálenosti které by mohli být vyjádřené liniemi na mapě do tagů (délka odbočovacího pruhu). Celkově se mi ale líbí mnohem víc.
Klidně tak můžeš začít tagovat a používat to ve své aplikaci, akorát je tu riziko, že se časem prosadí něco jiného a bude to potřeba předělat.
zobrazit citaci
> ------------ Původní zpráva ------------
> Od: Petr Stehlik <pstehlik na sophics.cz>
> Předmět: [Talk-cz] odbočovací pruhy před křižovatkou
> Datum: 24.7.2012 09:21:37
> ----------------------------------------
> hanoj píše v St 12. 08. 2009 v 07:46 +0200:
> > > Tři různé věci: jednak jak kreslit na mapě situaci před křižovatkou, kdy
> > > se k původně třeba dvěma pruhům v jednom směru (na což stačí běžný
> > > lanes=4) přidá třetí pruh (či rovnou dva další), přičemž například
> > > nejpravější pruh může na křižovatce pouze odbočit doprava, nejlevější
> > > pouze doleva. Vidím na to nejméně dva různé proposaly, jak to utagovat,
> > > a k tomu skeptiky, kteří v tu chvíli cestu rozčtvrtí...
>
> > *** vytvareni mapy neni jen modelovani skutecnosti, ale i
> > generalizace. Zatim OSM nesmeruje k situaci, kdy v ni budou zaneseny
> > radici pruhy pred urovnovou krizovatkou.
>
> Cituju po přesně třech letech svůj původní dotaz o pruzích před
> křižovatkou a ptám se (2,5 roku jsem tu nebyl): už je situace v OSM
> jasnější? Mapujeme už pruhy před křižovatkami spolu s informací, kam
> který pruh navádí?
>
> Ptám se proto, že skvělá navigace OsmAnd od verze 0.8.1 začala navádět
> do pruhů před křižovatkou. K tomu bych jí rád dopomohl přesnými
> informacemi v OSM, ale nevím, jestli a které se dnes používají.
>
> Z vygooglovaných možností vybírám:
>
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:turn - approved, jednoduché a
> pěkné řešení
>
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Relations/Proposed/turn_lanes -
> proposal s relacemi, ale s pěkným GUI pluginem do JOSM:
> http://www.youtube.com/watch?v=uF_ZuIwLruQ
>
> Ten plugin mi umožní zakreslit situaci v křižovatce úplně precizně, ale
> hned potom na mě vybafne validace, že tohle teda do OSM nahrát nemůžu.
> Máte s tím lepší zkušenosti? Je chyba v pluginu nebo ve validaci?
>
> A máte někdo zkušenosti s jinými OSM navigacemi (MapFactor, Locus Pro,
> Navit, ...?), jestli podporují navádění do pruhů a jaké OSM tagy k tomu
> využívají?
>
> Díky,
>
> Petr
>
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
>
Petr Dlouhý
petr.dlouhy na email.cz
Dne 24.7.2012 11:21, Petr Dlouhý napsal(a):
zobrazit citaci
> U toho prvního návrhu se mi nelíbí, že to pracuje se směry left/right/slight_left/..., což může u některých deformovaných křižovatek být dost relativní a počítač to pak může špatně vyhodnotit.
>
> U toho druhého návrhu mi vadí to, že se tam zadávají vzdálenosti které by mohli být vyjádřené liniemi na mapě do tagů (délka odbočovacího pruhu). Celkově se mi ale líbí mnohem víc.
>
> Klidně tak můžeš začít tagovat a používat to ve své aplikaci, akorát je tu riziko, že se časem prosadí něco jiného a bude to potřeba předělat.
Vyhrady mam velmi podobny - bylo by vhodnejsi to zaintegrovat tak, aby
se to editovalo primo v hlavnim okne a to pomoci linii. Ale jinak druha
varianta mi prijde prijatelnejsi, ac nepokryva vsechny varianty.
Problemy, ktere na tom vidim souviseji s rozsahlejsima krizovatkama -
nelze editovat jako celek, ale jen jednotliva krizeni, coz vede k chaosu
(otestil sem si to prave ted). Neumi to pripojovaci pruh (nebo sem
neprisel na to jak), nelze to editovat - leda vsechno smazat a udelat to
znova (nelze odebrat pruh, propojeni ... hlasi to chyby ...). Navic to
vyzaduje preruseni way v krizeni, jinak to nechape jako krizovatku, coz
taky neni zrovna idealni.
zobrazit citaci
>
>> ------------ Původní zpráva ------------
>> Od: Petr Stehlik <pstehlik na sophics.cz>
>> Předmět: [Talk-cz] odbočovací pruhy před křižovatkou
>> Datum: 24.7.2012 09:21:37
>> ----------------------------------------
>> hanoj píše v St 12. 08. 2009 v 07:46 +0200:
>>>> Tři různé věci: jednak jak kreslit na mapě situaci před křižovatkou, kdy
>>>> se k původně třeba dvěma pruhům v jednom směru (na což stačí běžný
>>>> lanes=4) přidá třetí pruh (či rovnou dva další), přičemž například
>>>> nejpravější pruh může na křižovatce pouze odbočit doprava, nejlevější
>>>> pouze doleva. Vidím na to nejméně dva různé proposaly, jak to utagovat,
>>>> a k tomu skeptiky, kteří v tu chvíli cestu rozčtvrtí...
>>> *** vytvareni mapy neni jen modelovani skutecnosti, ale i
>>> generalizace. Zatim OSM nesmeruje k situaci, kdy v ni budou zaneseny
>>> radici pruhy pred urovnovou krizovatkou.
>> Cituju po přesně třech letech svůj původní dotaz o pruzích před
>> křižovatkou a ptám se (2,5 roku jsem tu nebyl): už je situace v OSM
>> jasnější? Mapujeme už pruhy před křižovatkami spolu s informací, kam
>> který pruh navádí?
>>
>> Ptám se proto, že skvělá navigace OsmAnd od verze 0.8.1 začala navádět
>> do pruhů před křižovatkou. K tomu bych jí rád dopomohl přesnými
>> informacemi v OSM, ale nevím, jestli a které se dnes používají.
>>
>> Z vygooglovaných možností vybírám:
>>
>> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:turn - approved, jednoduché a
>> pěkné řešení
>>
>> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Relations/Proposed/turn_lanes -
>> proposal s relacemi, ale s pěkným GUI pluginem do JOSM:
>> http://www.youtube.com/watch?v=uF_ZuIwLruQ
>>
>> Ten plugin mi umožní zakreslit situaci v křižovatce úplně precizně, ale
>> hned potom na mě vybafne validace, že tohle teda do OSM nahrát nemůžu.
>> Máte s tím lepší zkušenosti? Je chyba v pluginu nebo ve validaci?
>>
>> A máte někdo zkušenosti s jinými OSM navigacemi (MapFactor, Locus Pro,
>> Navit, ...?), jestli podporují navádění do pruhů a jaké OSM tagy k tomu
>> využívají?
>>
>> Díky,
>>
>> Petr
>>
>>
>>
>> _______________________________________________
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz na openstreetmap.org
>> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>>
>>
>>
> Petr Dlouhý
> petr.dlouhy na email.cz
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
jzvc píše v Út 24. 07. 2012 v 11:44 +0200:
zobrazit citaci
> Problemy, ktere na tom vidim souviseji s rozsahlejsima krizovatkama -
> nelze editovat jako celek, ale jen jednotliva krizeni, coz vede k chaosu
> (otestil sem si to prave ted).
a otestil's i upload? Taky ti to reklo, ze jsou tam nezname veci a
doporucuje je opravit?
zobrazit citaci
> Neumi to pripojovaci pruh (nebo sem neprisel na to jak)
co je to pripojovaci kruh v krizovatce?
zobrazit citaci
> nelze to editovat - leda vsechno smazat a udelat to
> znova (nelze odebrat pruh, propojeni ... hlasi to chyby ...)
to muze byt slabina samotneho pluginu, na kterem by se asi dalo jeste
pracovat...
zobrazit citaci
> Navic to vyzaduje preruseni way v krizeni, jinak to nechape jako krizovatku, coz
> taky neni zrovna idealni.
bez preruseni way nemuze asi jednoduse editovat ty jednotlive lajny.
Mohl by si pomoci a prerusit si to sam, teoreticky.
Stejne tak by mohl byt trosku inteligentni a nevycitat chybejici
"lanes", ale odvodit si je z typu silnice.
Tohle vsechno ale asi ma cenu ladit, az to nebude pouhy proposal, ktery
muze byt smeten se stolu.
Petr
jzvc píše v Út 24. 07. 2012 v 10:57 +0200:
zobrazit citaci
> Cus, situace je rek bych celkem stejna => stale nexistuje nic o cem by
> se dalo prohlasit, ze je to funkcni, panuje na tom shoda, a umi to
> vyuzit rozumny mnoztvi aplikaci ... ;D
No, dnes dopoledne jsem argumentoval v OsmAnd mailing listu, ze problem
slepice a vejce je nutno rozseknout prvni na strane aplikaci a ne porad
cekat, az to bude v mapach.
Ovsem stejne jsem argumentoval pred tremi lety v mailing listu Navitu...
Stesti je, ze obe vyse zminene aplikace jsou otevrene, takze muzu vzit
zdrojovy kod, upravit a zacit mapovat.
Petr
Petr Dlouhý píše v Út 24. 07. 2012 v 11:21 +0200:
zobrazit citaci
> U toho prvního návrhu se mi nelíbí, že to pracuje se směry left/right/slight_left/..., což může u některých deformovaných křižovatek být dost relativní a počítač to pak může špatně vyhodnotit.
domnívám se, že když silničáři kreslí takové ty bílé šipky na vozovku do
jednotlivých pruhů, tak mají na výběr právě z takto omezeného repertoáru
tvarů šipek a zatím jim to myslím vždycky stačilo.
Ono jde hlavně o to nedojet v pruhu až do křižovatky a nezjistit, že
nemůžu pokračovat směrem, kterým jsem chtěl. Čili IMHO není zásadního
rozdílu mezi left a slightly_left, hlavní je nezůstat v straight, když
potřebuju left (a naopak).
zobrazit citaci
> Klidně tak můžeš začít tagovat a používat to ve své aplikaci, akorát je tu riziko, že se časem prosadí něco jiného a bude to potřeba předělat.
no já to spíš chtěl dělat pro druhé než pro sebe. Ve svém rodném městě
se do správných pruhů trefím celkem spolehlivě i bez navigace, ale
doufal jsem, že se už v OSM uchytí nějaký celoplanetární konsensus a na
jeho základě se budu moci orientovat i v jiných městech mapovaných
místními nadšenci.
Petr
zobrazit citaci
> ------------ Původní zpráva ------------
> Od: Petr Stehlik <pstehlik na sophics.cz>
> Předmět: Re: [Talk-cz] odbočovací pruhy před křižovatkou
> Datum: 24.7.2012 13:06:50
> ----------------------------------------
> Petr Dlouhý píše v Út 24. 07. 2012 v 11:21 +0200:
> > U toho prvního návrhu se mi nelíbí, že to pracuje se směry
> left/right/slight_left/..., což může u některých deformovaných křižovatek být
> dost relativní a počítač to pak může špatně vyhodnotit.
>
> domnívám se, že když silničáři kreslí takové ty bílé šipky na vozovku do
> jednotlivých pruhů, tak mají na výběr právě z takto omezeného repertoáru
> tvarů šipek a zatím jim to myslím vždycky stačilo.
>
To právě není pravda, silničáři to ve složitějších případech mohou doplnit směrovými cedulemi s cílem a složitější směrovou šipkou. Navíc člověk to může vyhodnotit i na základě kontextu cílů ostatních pruhů. Křižovatka také může být různě deformovaná, a pokud to není určené přesně, tak by se mohlo vyhodnocení člověkem a počítačem lišit.
zobrazit citaci
> Ono jde hlavně o to nedojet v pruhu až do křižovatky a nezjistit, že
> nemůžu pokračovat směrem, kterým jsem chtěl. Čili IMHO není zásadního
> rozdílu mezi left a slightly_left, hlavní je nezůstat v straight, když
> potřebuju left (a naopak).
>
> > Klidně tak můžeš začít tagovat a používat to ve své aplikaci, akorát je tu
> riziko, že se časem prosadí něco jiného a bude to potřeba předělat.
>
> no já to spíš chtěl dělat pro druhé než pro sebe. Ve svém rodném městě
> se do správných pruhů trefím celkem spolehlivě i bez navigace, ale
> doufal jsem, že se už v OSM uchytí nějaký celoplanetární konsensus a na
> jeho základě se budu moci orientovat i v jiných městech mapovaných
> místními nadšenci.
>
> Petr
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
>
Petr Dlouhý
petr.dlouhy na email.cz
Petr Dlouhý píše v Út 24. 07. 2012 v 13:34 +0200:
zobrazit citaci
> > domnívám se, že když silničáři kreslí takové ty bílé šipky na vozovku do
> > jednotlivých pruhů, tak mají na výběr právě z takto omezeného repertoáru
> > tvarů šipek a zatím jim to myslím vždycky stačilo.
zobrazit citaci
> To právě není pravda, silničáři to ve složitějších případech mohou doplnit směrovými cedulemi
v tom případě je jediná možnost ten JOSM plugin s relacemi, který
napojuje každý vjezdový pruh do křižovatky přímo s výjezdem...
Petr
zobrazit citaci
> ------------ Původní zpráva ------------
> Od: Petr Stehlik <pstehlik na sophics.cz>
> Předmět: Re: [Talk-cz] odbočovací pruhy před křižovatkou
> Datum: 24.7.2012 13:55:06
> ----------------------------------------
> Petr Dlouhý píše v Út 24. 07. 2012 v 13:34 +0200:
> > > domnívám se, že když silničáři kreslí takové ty bílé šipky na vozovku do
> > > jednotlivých pruhů, tak mají na výběr právě z takto omezeného repertoáru
> > > tvarů šipek a zatím jim to myslím vždycky stačilo.
>
> > To právě není pravda, silničáři to ve složitějších případech mohou doplnit
> směrovými cedulemi
>
> v tom případě je jediná možnost ten JOSM plugin s relacemi, který
> napojuje každý vjezdový pruh do křižovatky přímo s výjezdem...
>
> Petr
>
Zkoušel jsem to, a myslím, že to není úplně špatná možnost. Akorát se tam nedá zachytit změna pruhu uprostřed křižovatky. Taky to není úplně flexibilní - například to přestane fungovat když někdo rozdělí nějakou příjezdovou way na dvě.
zobrazit citaci
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
>
Petr Dlouhý
petr.dlouhy na email.cz
Dne 24.7.2012 12:58, Petr Stehlik napsal(a):
zobrazit citaci
> jzvc píše v Út 24. 07. 2012 v 11:44 +0200:
>> Problemy, ktere na tom vidim souviseji s rozsahlejsima krizovatkama -
>> nelze editovat jako celek, ale jen jednotliva krizeni, coz vede k chaosu
>> (otestil sem si to prave ted).
> a otestil's i upload? Taky ti to reklo, ze jsou tam nezname veci a
> doporucuje je opravit?
Ano, ale jak sem psal, to je validator, ten muzes ignorovat. Samo otazka
zni, jak moc tim pak enco rozbijes, ale vzheldem k tomu ze to jsou
relace, tak IMO nic.
zobrazit citaci
>
>> Neumi to pripojovaci pruh (nebo sem neprisel na to jak)
> co je to pripojovaci kruh v krizovatce?
Tak nektery krizovatky maji samostatny kusy silnice pro odboceni a pak
je tam u kus pripojovaku. Priklad http://osm.org/go/0MKixHeZS-- (v okoli
podobnych najdes vic)
zobrazit citaci
>
>> nelze to editovat - leda vsechno smazat a udelat to
>> znova (nelze odebrat pruh, propojeni ... hlasi to chyby ...)
> to muze byt slabina samotneho pluginu, na kterem by se asi dalo jeste
> pracovat...
Jj, to v kazdym pripade.
zobrazit citaci
>
>> Navic to vyzaduje preruseni way v krizeni, jinak to nechape jako krizovatku, coz
>> taky neni zrovna idealni.
> bez preruseni way nemuze asi jednoduse editovat ty jednotlive lajny.
> Mohl by si pomoci a prerusit si to sam, teoreticky.
> Stejne tak by mohl byt trosku inteligentni a nevycitat chybejici
> "lanes", ale odvodit si je z typu silnice.
>
> Tohle vsechno ale asi ma cenu ladit, az to nebude pouhy proposal, ktery
> muze byt smeten se stolu.
>
> Petr
I proto bych to radsi videl jako integrovanou editaci ways. Napriklad
(ciste nastrel) vytahnes z nejakyho bodu way a prohlasis o ni (pomoci
nejakyho tagu) ze je to pruh patrici te way => vi se ze je to pruh, ne
samostatna silnice. Muzes s tim nakladat jako s way ... zasadni vyhoda -
muzes to cmarat primo na orthofoto podklad.
zobrazit citaci
>
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
« zpět na výpis měsíce