[Talk-cz] odbočovací pruhy
Vlákno 11.8.2009 - 24.7.2012, počet zpráv: 50
Zdrav?m,
u? n?kolik hodin ?tu v OSM Wiki a je mi to ??m d?l m?n? jasn?, tak se
chci zeptat tady, co dnes aktivn? p?i mapov?n? pou??v?te (a
p?edpokl?d?m, ?e to z?rove? ch?pe a pou??v? i b??n? software typu Navit
p?i routov?n?).
T?i r?zn? v?ci: jednak jak kreslit na map? situaci p?ed k?i?ovatkou, kdy
se k p?vodn? t?eba dv?ma pruh?m v jednom sm?ru (na co? sta?? b??n?
lanes=4) p?id? t?et? pruh (?i rovnou dva dal??), p?i?em? nap??klad
nejprav?j?? pruh m??e na k?i?ovatce pouze odbo?it doprava, nejlev?j??
pouze doleva. Vid?m na to nejm?n? dva r?zn? proposaly, jak to utagovat,
a k tomu skeptiky, kte?? v tu chv?li cestu roz?tvrt?...
Druh? v?c je, kdy? p?ijedete na k?i?ovatku a m??ete odbo?it t?eba jen
doprava (je tam vlastn? zna?ka P?ik?zan? sm?r j?zdy). Pou??v?te na to
"Relation:restriction" p?esto, ?e je to teprve proposal? A nest?v? se
routovac?m program?m, ?e odbo?? podle p?ik?zan?ho sm?ru a pak hned
ud?laj? U-turn, aby se dostaly tam, kam p?vodn? cht?ly odbo?it (jak
n?kdo nazna?oval v diskusi na wiki)? Nerad bych ?pln? na v?echny
k?i?ovatky d?val, ?e nikdo nem? U-turn uprost?ed m?sta p?es dv? pln?
??ry zkou?et...
T?et? v?c je asi nejjednodu??? - kdy? m?me dva pruhy do kopce a jeden s
kopce, tak to nakresl?m pomoc? lanes=3, ale je?t? by to cht?lo mo?n?
??ct, kter?m sm?rem vede ten lich?. Vid?l jsem na to taky n?jak? mocn?
proposaly, ale nev?m, jestli to n?kdo pou??v?...
D?ky
Petr
Petr Stehlik p??e v ?t 11. 08. 2009 v 15:08 +0200:
zobrazit citaci
> a k tomu skeptiky, kte?? v tu chv?li cestu roz?tvrt?...
Mn? to tak? radili, ale nel?b? se mi to. Mapa pak vytv??? nespr?vn?
vizu?ln? dojem, ?e tam je "skoro d?lnice", a p?itom jsem naopak cht?l
vyzna?it, ?e je v jednom sm?ru pr?jezd zak?z?n.
zobrazit citaci
> Druh? v?c je, kdy? p?ijedete na k?i?ovatku a m??ete odbo?it t?eba jen
> doprava (je tam vlastn? zna?ka P?ik?zan? sm?r j?zdy). Pou??v?te na to
> "Relation:restriction" p?esto, ?e je to teprve proposal?
Na t?to k?i?ovatce jsem dal hned dv?.
http://www.openstreetmap.org/browse/node/25936512
Renderery to nekresl?. Zdali se podle toho ??d? navigace, nev?m. M??ete
to na t?to k?i?ovatce zkusit.
--
Stanislav Brabec
http://www.penguin.cz/~utx
zobrazit citaci
> T?i r?zn? v?ci: jednak jak kreslit na map? situaci p?ed k?i?ovatkou, kdy
> se k p?vodn? t?eba dv?ma pruh?m v jednom sm?ru (na co? sta?? b??n?
> lanes=4) p?id? t?et? pruh (?i rovnou dva dal??), p?i?em? nap??klad
> nejprav?j?? pruh m??e na k?i?ovatce pouze odbo?it doprava, nejlev?j??
> pouze doleva. Vid?m na to nejm?n? dva r?zn? proposaly, jak to utagovat,
> a k tomu skeptiky, kte?? v tu chv?li cestu roz?tvrt?...
*** vytvareni mapy neni jen modelovani skutecnosti, ale i
generalizace. Zatim OSM nesmeruje k situaci, kdy v ni budou zaneseny
radici pruhy pred urovnovou krizovatkou. Pro rampy mimourovnovych
krizovatek a ramena okruznich krizovatek jsou tu tagy
"highway=*_link".
zobrazit citaci
> Druh? v?c je, kdy? p?ijedete na k?i?ovatku a m??ete odbo?it t?eba jen
> doprava (je tam vlastn? zna?ka P?ik?zan? sm?r j?zdy). Pou??v?te na to
> "Relation:restriction" p?esto, ?e je to teprve proposal? A nest?v? se
> routovac?m program?m, ?e odbo?? podle p?ik?zan?ho sm?ru a pak hned
> ud?laj? U-turn, aby se dostaly tam, kam p?vodn? cht?ly odbo?it (jak
> n?kdo nazna?oval v diskusi na wiki)? Nerad bych ?pln? na v?echny
> k?i?ovatky d?val, ?e nikdo nem? U-turn uprost?ed m?sta p?es dv? pln?
> ??ry zkou?et...
*** restriciton se pouziva ikdyz je i proposal. o uspesne nebo
neuspesne implementaci v navigacich nevim.
zobrazit citaci
> T?et? v?c je asi nejjednodu??? - kdy? m?me dva pruhy do kopce a jeden s
> kopce, tak to nakresl?m pomoc? lanes=3, ale je?t? by to cht?lo mo?n?
> ??ct, kter?m sm?rem vede ten lich?. Vid?l jsem na to taky n?jak? mocn?
> proposaly, ale nev?m, jestli to n?kdo pou??v?...
*** ano lanes je spravny zpusob. Rozliseni poctu pruhu pro smer zatim
neni mozne, respektive by se muselo resit tagy, vztahujici se ke smeru
way (coz je vzdycky problem s udrzenim konzistence takove informace).
ha
hanoj
Na takovehle detailni modelovani se, myslim, OSM prilis nehodi. Pro
vyuziti v navigaci bych spis byl pro to, aby se zdrojova data pro
navigaci brala z vice zdroju. Napriklad databaze krizovatek by byla
pomerne hezky projekt sam o sobe.
K
hanoj napsal(a):
zobrazit citaci
>> T?i r?zn? v?ci: jednak jak kreslit na map? situaci p?ed k?i?ovatkou, kdy
>> se k p?vodn? t?eba dv?ma pruh?m v jednom sm?ru (na co? sta?? b??n?
>> lanes=4) p?id? t?et? pruh (?i rovnou dva dal??), p?i?em? nap??klad
>> nejprav?j?? pruh m??e na k?i?ovatce pouze odbo?it doprava, nejlev?j??
>> pouze doleva. Vid?m na to nejm?n? dva r?zn? proposaly, jak to utagovat,
>> a k tomu skeptiky, kte?? v tu chv?li cestu roz?tvrt?...
>>
> *** vytvareni mapy neni jen modelovani skutecnosti, ale i
> generalizace. Zatim OSM nesmeruje k situaci, kdy v ni budou zaneseny
> radici pruhy pred urovnovou krizovatkou. Pro rampy mimourovnovych
> krizovatek a ramena okruznich krizovatek jsou tu tagy
> "highway=*_link".
>
>
>> Druh? v?c je, kdy? p?ijedete na k?i?ovatku a m??ete odbo?it t?eba jen
>> doprava (je tam vlastn? zna?ka P?ik?zan? sm?r j?zdy). Pou??v?te na to
>> "Relation:restriction" p?esto, ?e je to teprve proposal? A nest?v? se
>> routovac?m program?m, ?e odbo?? podle p?ik?zan?ho sm?ru a pak hned
>> ud?laj? U-turn, aby se dostaly tam, kam p?vodn? cht?ly odbo?it (jak
>> n?kdo nazna?oval v diskusi na wiki)? Nerad bych ?pln? na v?echny
>> k?i?ovatky d?val, ?e nikdo nem? U-turn uprost?ed m?sta p?es dv? pln?
>> ??ry zkou?et...
>>
> *** restriciton se pouziva ikdyz je i proposal. o uspesne nebo
> neuspesne implementaci v navigacich nevim.
>
>
>> T?et? v?c je asi nejjednodu??? - kdy? m?me dva pruhy do kopce a jeden s
>> kopce, tak to nakresl?m pomoc? lanes=3, ale je?t? by to cht?lo mo?n?
>> ??ct, kter?m sm?rem vede ten lich?. Vid?l jsem na to taky n?jak? mocn?
>> proposaly, ale nev?m, jestli to n?kdo pou??v?...
>>
> *** ano lanes je spravny zpusob. Rozliseni poctu pruhu pro smer zatim
> neni mozne, respektive by se muselo resit tagy, vztahujici se ke smeru
> way (coz je vzdycky problem s udrzenim konzistence takove informace).
>
> ha
> hanoj
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz at openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
hanoj p??e v St 12. 08. 2009 v 07:46 +0200:
zobrazit citaci
> > T?i r?zn? v?ci: jednak jak kreslit na map? situaci p?ed k?i?ovatkou, kdy
> > se k p?vodn? t?eba dv?ma pruh?m v jednom sm?ru (na co? sta?? b??n?
> > lanes=4) p?id? t?et? pruh (?i rovnou dva dal??), p?i?em? nap??klad
> > nejprav?j?? pruh m??e na k?i?ovatce pouze odbo?it doprava, nejlev?j??
> > pouze doleva. Vid?m na to nejm?n? dva r?zn? proposaly, jak to utagovat,
> > a k tomu skeptiky, kte?? v tu chv?li cestu roz?tvrt?...
> *** vytvareni mapy neni jen modelovani skutecnosti, ale i
> generalizace. Zatim OSM nesmeruje k situaci, kdy v ni budou zaneseny
> radici pruhy pred urovnovou krizovatkou.
T?m p?dem nep?jde OSM pou??t pro "asistena ?azen? do pruh?" nebo jak se
jmenuje ta vlastnost naviga?n?ch krabi?ek, a pro kterou jsem to cht?l
kreslit...
Jsem odp?rcem toho, aby se jednoduch? spojnice dvou uzl? rozd?lila p?ed
k?i?ovatkou do "vidli?ky" jen kv?li t?m pruh?m, ale pokud by to ?lo
vy?e?it otagov?n?m (a vid?l jsem takov? proposal), tak pro? ne?
Mimochodem, to generalizov?n? zp?sobuje i to, ?e nekresl?me cestu s
ostr?vkem uprost?ed jako dv? cesty ("Divided Highways" ve wiki), ale jen
jako jednu cestu? Nebo generalizujeme jen v oblasti k?i?ovatek...
Co? mi p?ipom?n?, ?e zrovna ostr?vek by byl skv?l? tag - lanes=4,
ostr?vek=yes - a nemuselo by se ta highway kreslit jako dv? soub??n?
??ry...
BTW, n?kdo asi po?kodil wiki zrovna na t?hle str?nce "Editing Standards
and Conventions" ("...chu?n cho vi?c bi?n t?p...")
zobrazit citaci
> > T?et? v?c je asi nejjednodu??? - kdy? m?me dva pruhy do kopce a jeden s
> > kopce, tak to nakresl?m pomoc? lanes=3, ale je?t? by to cht?lo mo?n?
> > ??ct, kter?m sm?rem vede ten lich?. Vid?l jsem na to taky n?jak? mocn?
> > proposaly, ale nev?m, jestli to n?kdo pou??v?...
> *** ano lanes je spravny zpusob. Rozliseni poctu pruhu pro smer zatim
> neni mozne, respektive by se muselo resit tagy, vztahujici se ke smeru
> way (coz je vzdycky problem s udrzenim konzistence takove informace).
nemysl?m si, ?e je to v?t?? probl?m ne? udr?en? konzistence oneway
informace.
Petr
Petr Stehlik p??e v St 12. 08. 2009 v 14:59 +0200:
zobrazit citaci
> BTW, n?kdo asi po?kodil wiki zrovna na t?hle str?nce "Editing Standards
> and Conventions" ("...chu?n cho vi?c bi?n t?p...")
tak ne, to mi jen wiki vyhled?va? nab?dl str?nku ??ste?n? p?elo?enou do
vietnam?tiny...
Petr
zobrazit citaci
> Jsem odp?rcem toho, aby se jednoduch? spojnice dvou uzl? rozd?lila p?ed
> k?i?ovatkou do "vidli?ky" jen kv?li t?m pruh?m, ale pokud by to ?lo
> vy?e?it otagov?n?m (a vid?l jsem takov? proposal), tak pro? ne?
*** Ano, relaci na principu restriction, proc ne. Ale geometrickym
aparatem si to nyni nedokazi predstavit.
zobrazit citaci
> Mimochodem, to generalizov?n? zp?sobuje i to, ?e nekresl?me cestu s
> ostr?vkem uprost?ed jako dv? cesty ("Divided Highways" ve wiki), ale jen
> jako jednu cestu? Nebo generalizujeme jen v oblasti k?i?ovatek...
*** nevim co myslite ostruvkem, ale smerove delene komunikace jako
napr. dalnice, rychlostni komunikace a nektere I. tridy se takto i
kresli.
zobrazit citaci
> Co? mi p?ipom?n?, ?e zrovna ostr?vek by byl skv?l? tag - lanes=4,
> ostr?vek=yes - a nemuselo by se ta highway kreslit jako dv? soub??n?
> ??ry...
*** Mate moznost prosadit zmenu... Zatim to takto neni zvykem.
zobrazit citaci
>> *** ano lanes je spravny zpusob. Rozliseni poctu pruhu pro smer zatim
>> neni mozne, respektive by se muselo resit tagy, vztahujici se ke smeru
>> way (coz je vzdycky problem s udrzenim konzistence takove informace).
>
> nemysl?m si, ?e je to v?t?? probl?m ne? udr?en? konzistence oneway
> informace.
*** uz s temi jsou jiste problemy sami o sobe, predevsim pri editacich
(spojovani a deleni cest pro vedeni relace:route). Zatim se tedy zadne
vlastnosti komunikace podle smeru jizdy neznaci. Ale opet mate
moznost...
ha
hanoj
On Wed 2009-08-12 14:41:14, Jakub S?kora wrote:
zobrazit citaci
> Na takovehle detailni modelovani se, myslim, OSM prilis nehodi. Pro
> vyuziti v navigaci bych spis byl pro to, aby se zdrojova data pro
> navigaci brala z vice zdroju. Napriklad databaze krizovatek by byla
> pomerne hezky projekt sam o sobe.
Ja nevim ale.... kde by to melo byt jinde nez v osm?
Spojovat v navigaci vic databazi je slusna nocni mura... uz jsem to
delal s mhd.
Pavel
zobrazit citaci
>
> K
>
> hanoj napsal(a):
> >> T?i r?zn? v?ci: jednak jak kreslit na map? situaci p?ed k?i?ovatkou, kdy
> >> se k p?vodn? t?eba dv?ma pruh?m v jednom sm?ru (na co? sta?? b??n?
> >> lanes=4) p?id? t?et? pruh (?i rovnou dva dal??), p?i?em? nap??klad
> >> nejprav?j?? pruh m??e na k?i?ovatce pouze odbo?it doprava, nejlev?j??
> >> pouze doleva. Vid?m na to nejm?n? dva r?zn? proposaly, jak to utagovat,
> >> a k tomu skeptiky, kte?? v tu chv?li cestu roz?tvrt?...
> >>
> > *** vytvareni mapy neni jen modelovani skutecnosti, ale i
> > generalizace. Zatim OSM nesmeruje k situaci, kdy v ni budou zaneseny
> > radici pruhy pred urovnovou krizovatkou. Pro rampy mimourovnovych
> > krizovatek a ramena okruznich krizovatek jsou tu tagy
> > "highway=*_link".
> >
> >
> >> Druh? v?c je, kdy? p?ijedete na k?i?ovatku a m??ete odbo?it t?eba jen
> >> doprava (je tam vlastn? zna?ka P?ik?zan? sm?r j?zdy). Pou??v?te na to
> >> "Relation:restriction" p?esto, ?e je to teprve proposal? A nest?v? se
> >> routovac?m program?m, ?e odbo?? podle p?ik?zan?ho sm?ru a pak hned
> >> ud?laj? U-turn, aby se dostaly tam, kam p?vodn? cht?ly odbo?it (jak
> >> n?kdo nazna?oval v diskusi na wiki)? Nerad bych ?pln? na v?echny
> >> k?i?ovatky d?val, ?e nikdo nem? U-turn uprost?ed m?sta p?es dv? pln?
> >> ??ry zkou?et...
> >>
> > *** restriciton se pouziva ikdyz je i proposal. o uspesne nebo
> > neuspesne implementaci v navigacich nevim.
> >
> >
> >> T?et? v?c je asi nejjednodu??? - kdy? m?me dva pruhy do kopce a jeden s
> >> kopce, tak to nakresl?m pomoc? lanes=3, ale je?t? by to cht?lo mo?n?
> >> ??ct, kter?m sm?rem vede ten lich?. Vid?l jsem na to taky n?jak? mocn?
> >> proposaly, ale nev?m, jestli to n?kdo pou??v?...
> >>
> > *** ano lanes je spravny zpusob. Rozliseni poctu pruhu pro smer zatim
> > neni mozne, respektive by se muselo resit tagy, vztahujici se ke smeru
> > way (coz je vzdycky problem s udrzenim konzistence takove informace).
> >
> > ha
> > hanoj
> >
> > _______________________________________________
> > Talk-cz mailing list
> > Talk-cz at openstreetmap.org
> > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> >
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz at openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
--
(english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
(cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html
Ahoj Pavle,
Pavel Machek napsal(a):
zobrazit citaci
> On Wed 2009-08-12 14:41:14, Jakub S?kora wrote:
>
>> Na takovehle detailni modelovani se, myslim, OSM prilis nehodi. Pro
>> vyuziti v navigaci bych spis byl pro to, aby se zdrojova data pro
>> navigaci brala z vice zdroju. Napriklad databaze krizovatek by byla
>> pomerne hezky projekt sam o sobe.
>>
>
> Ja nevim ale.... kde by to melo byt jinde nez v osm?
>
>
V OSM muze byt u krizovatky treba tag s odkazem do nejake jine databaze.
Proste z principu se OSM na tohle nehodi. Pokud nebude obsahovat nejake
vrstvy nebo jiny aparat, tak by z toho byl takovy gulas, ze by to proste
neslo. Staci se podivat na nektere nastroje pro modelovani krizovatek a
zjistis, ze to zdaleka neni takova legrace namodelovat krizovatku, aby
to k necemu bylo. A na to je potreba taky celkem dobry editor. Je to
podobna situace, jakou jsme resili s lesama - zda importovat jen hranice
nebo i poddruhy lesu a jine pytloviny.
Umim si ale predstavit, ze na nodu krizovatky bude
crossing_ref=crossdb:12345 a ta databaze krizovatek bude samostatna a
popsana jinym zpusobem. Kazda navigace stejne vnitrne pouziva uplne jiny
format, takze potom udelat automaticky build skript, ktery tyhle dve
informace bude umet vyuzit a vhodne sloucit je uz hracka...
A koneckoncu, proc by databaze krizovatek nemohla existovat jako druhy
projekt nebo podprojekt OSM? Ve vysledku by to treba dopadlo tak, ze by
sis v JOSM oznacil bod krizovatky a prepnul by ses do rezimu kresleni
krizovatky. To bys pak ulozil a vratil se zpatky. Nicmene v OSM databazi
by to zustalo porad bodem.
zobrazit citaci
> Spojovat v navigaci vic databazi je slusna nocni mura... uz jsem to
> delal s mhd.
> Pavel
>
Zdravim,
obecne mi prijde logictejsi (z pohledu tvurce) krizovatku nakreslit, nez
vymyslet nejake silene tagy kterymi systemu vysvetlovat, jak ze ta
krizovatka vypada. Napr by me docela zajimalo, jak nekdo pomoci tagu
popise konec privadece R63, kde je silnice rozdelena + je tam kruhak.
Netvrdim ze musi existovat prislusne nody/cesty, ale minimalne editor by
to tak musel zobrazovat. Jinak se mapa dostane do neudrzovatelneho
stavu. Za soucasne situace mi tedy prijde koser ono rozboceni pred
krizovatkou, bylo by ovsem vhodne mape zaroven rict, ze nejde o jinou
cestu, ale jen o znaceni jejich pruhu. To by mohla pochopit treba z
prislusnosti vsech cest k jedne relaci ?
Oddeleni do samostatne databaze mi pak take neprijde jako stastne
reseni. Mela by byt krizovatka, kterou stavi pod Prahou v ramci vystavby
okruhu oznacena jako jednoduche krizeni cest a vsechny ty
najezdy/podjezdy/... v samostatne databazi ? To by ta mapa pri vetsich
zvesenich nevypadala moc verohodne. Stejne tak by se dal jako bod
oznacit kazdy dalnicni sjezd ...
Petr Stehlik napsal(a):
zobrazit citaci
> hanoj p??e v St 12. 08. 2009 v 07:46 +0200:
>
>>> T?i r?zn? v?ci: jednak jak kreslit na map? situaci p?ed k?i?ovatkou, kdy
>>> se k p?vodn? t?eba dv?ma pruh?m v jednom sm?ru (na co? sta?? b??n?
>>> lanes=4) p?id? t?et? pruh (?i rovnou dva dal??), p?i?em? nap??klad
>>> nejprav?j?? pruh m??e na k?i?ovatce pouze odbo?it doprava, nejlev?j??
>>> pouze doleva. Vid?m na to nejm?n? dva r?zn? proposaly, jak to utagovat,
>>> a k tomu skeptiky, kte?? v tu chv?li cestu roz?tvrt?...
>>>
>> *** vytvareni mapy neni jen modelovani skutecnosti, ale i
>> generalizace. Zatim OSM nesmeruje k situaci, kdy v ni budou zaneseny
>> radici pruhy pred urovnovou krizovatkou.
>>
>
> T?m p?dem nep?jde OSM pou??t pro "asistena ?azen? do pruh?" nebo jak se
> jmenuje ta vlastnost naviga?n?ch krabi?ek, a pro kterou jsem to cht?l
> kreslit...
>
> Jsem odp?rcem toho, aby se jednoduch? spojnice dvou uzl? rozd?lila p?ed
> k?i?ovatkou do "vidli?ky" jen kv?li t?m pruh?m, ale pokud by to ?lo
> vy?e?it otagov?n?m (a vid?l jsem takov? proposal), tak pro? ne?
>
> Mimochodem, to generalizov?n? zp?sobuje i to, ?e nekresl?me cestu s
> ostr?vkem uprost?ed jako dv? cesty ("Divided Highways" ve wiki), ale jen
> jako jednu cestu? Nebo generalizujeme jen v oblasti k?i?ovatek...
>
> Co? mi p?ipom?n?, ?e zrovna ostr?vek by byl skv?l? tag - lanes=4,
> ostr?vek=yes - a nemuselo by se ta highway kreslit jako dv? soub??n?
> ??ry...
>
> BTW, n?kdo asi po?kodil wiki zrovna na t?hle str?nce "Editing Standards
> and Conventions" ("...chu?n cho vi?c bi?n t?p...")
>
>
>>> T?et? v?c je asi nejjednodu??? - kdy? m?me dva pruhy do kopce a jeden s
>>> kopce, tak to nakresl?m pomoc? lanes=3, ale je?t? by to cht?lo mo?n?
>>> ??ct, kter?m sm?rem vede ten lich?. Vid?l jsem na to taky n?jak? mocn?
>>> proposaly, ale nev?m, jestli to n?kdo pou??v?...
>>>
>> *** ano lanes je spravny zpusob. Rozliseni poctu pruhu pro smer zatim
>> neni mozne, respektive by se muselo resit tagy, vztahujici se ke smeru
>> way (coz je vzdycky problem s udrzenim konzistence takove informace).
>>
>
> nemysl?m si, ?e je to v?t?? probl?m ne? udr?en? konzistence oneway
> informace.
>
> Petr
>
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz at openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
zobrazit citaci
> obecne mi prijde logictejsi (z pohledu tvurce) krizovatku nakreslit, nez
> vymyslet nejake silene tagy kterymi systemu vysvetlovat, jak ze ta
> krizovatka vypada. Napr by me docela zajimalo, jak nekdo pomoci tagu
> popise konec privadece R63, kde je silnice rozdelena + je tam kruhak.
*** zadny velky problem tam nevidim, trosku jsem opravil tagy
highway=*_link a highway=*, kruzak zakruzil, I/8 protahl kudy opravu
vede, 63 prejmenoval na R63. Jen nevim kudy je dnes trasovany tah E55,
zda po R63 nebo postaru po I/8 na Lovosice...
ha
hanoj
Dne Wed, 12 Aug 2009 17:31:19 +0200 jzvc <jzvc at tpfree.fdns.net> napsal/-a:
Jen?e nen? k?i?ovatka jako k?i?ovata. u M?K je z?hodn? i mo?n? nakrest
v?echny rampy a kolektory, holt pr?pletov? ?seky a p??dtn? pruhy bu?
ned?lqt nebo zjednodu?it
Ale zde by se jedalo o datab?zi mal?ch ?rov?ov?ch k?i?ovatek.
J&D
zobrazit citaci
>
> Oddeleni do samostatne databaze mi pak take neprijde jako stastne
> reseni. Mela by byt krizovatka, kterou stavi pod Prahou v ramci vystavby
> okruhu oznacena jako jednoduche krizeni cest a vsechny ty
> najezdy/podjezdy/... v samostatne databazi ? To by ta mapa pri vetsich
> zvesenich nevypadala moc verohodne. Stejne tak by se dal jako bod
> oznacit kazdy dalnicni sjezd ...
>
zobrazit citaci
>>
>>
>>
>> _______________________________________________
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz at openstreetmap.org
>> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>>
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz at openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
--
Tato zpr?va byla vytvo?ena p?evratn?m po?tovn?m klientem Opery:
http://www.opera.com/mail/
2009/8/12 Jakub S?kora <kubajz at kbx.cz>:
zobrazit citaci
> Umim si ale predstavit, ze na nodu krizovatky bude
> crossing_ref=crossdb:12345 a ta databaze krizovatek bude samostatna a
> popsana jinym zpusobem. Kazda navigace stejne vnitrne pouziva uplne jiny
> format, takze potom udelat automaticky build skript, ktery tyhle dve
> informace bude umet vyuzit a vhodne sloucit je uz hracka...
>
Krasny, nerealny, sen.
Kdo bude udrzovat kozistenci?
Popis krizovatky patri do osm, pokud tam jeste neni (jakoze ta relace
na odbocovani je docela propracovana), tak je potreba ho tam dopsat
vhodnym zpusobem. Zatim to nikoho moc netrapi tak to nikdo neudelal.
Zatim lidi trapi jen nesmyslny rozdil mezi path a footway, pokud vim
uz se to resi na 3 mailinglistech;)))
--
Michal Gr?zl
http://walley.org
hanoj napsal(a):
zobrazit citaci
>> obecne mi prijde logictejsi (z pohledu tvurce) krizovatku nakreslit, nez
>> vymyslet nejake silene tagy kterymi systemu vysvetlovat, jak ze ta
>> krizovatka vypada. Napr by me docela zajimalo, jak nekdo pomoci tagu
>> popise konec privadece R63, kde je silnice rozdelena + je tam kruhak.
>>
> *** zadny velky problem tam nevidim, trosku jsem opravil tagy
> highway=*_link a highway=*, kruzak zakruzil, I/8 protahl kudy opravu
> vede, 63 prejmenoval na R63. Jen nevim kudy je dnes trasovany tah E55,
> zda po R63 nebo postaru po I/8 na Lovosice...
>
>
Taky sem to uvadel jako priklad, kde je nesmysl vymejslet nejakou
externi databazi. Trasovani plati oboje :/. E55 vede jak po R63 + D8,
tak po "stare" pres Cinovec. Akorat oficielne (nevim jak moc to funguje)
pres Cinovec nesmi jezdit nakladaky, ktery nejedou "lokalne". Jinak
vsechny cedule cestou se snazi provoz nasmerovat na dalnici. Asi to nema
smyslu nijak moc resit dokud chybi usek pres stredohori.
zobrazit citaci
> ha
> hanoj
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz at openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
j>>> obecne mi prijde logictejsi (z pohledu tvurce) krizovatku nakreslit, nez
zobrazit citaci
>>> vymyslet nejake silene tagy kterymi systemu vysvetlovat, jak ze ta
>>> krizovatka vypada. Napr by me docela zajimalo, jak nekdo pomoci tagu
>>> popise konec privadece R63, kde je silnice rozdelena + je tam kruhak.
>>>
>> *** zadny velky problem tam nevidim, trosku jsem opravil tagy
>> highway=*_link a highway=*, kruzak zakruzil, I/8 protahl kudy opravu
>> vede, 63 prejmenoval na R63. Jen nevim kudy je dnes trasovany tah E55,
>> zda po R63 nebo postaru po I/8 na Lovosice...
>>
>>
> Taky sem to uvadel jako priklad, kde je nesmysl vymejslet nejakou
> externi databazi.
*** abychom si rozumneli, zopakuji jeste jednou: stavajici stav OSM
umi tuto krizovatku jako rampy MUK a ramena okruznich krizovatek za
pomoci tagu "highway=*_link" a tak je dnes take v OSM modelovana.
To co dnes neumime a na co se Petr ptal, je razeni pruhu pred
krizovatkou, pridatne pruhy a pruplety. Na to by tu muselo byt "neco"
noveho, at uz v OSM jako relace nebo neco vedle OSM.
hanoj
Ja jsem nepsal, ze sjezdy a najezdy maji by v jine databazi. Ja jsem
rikal, ze definice pruhu ano. Umim si celkem predstavit, ze si vyberu
sjezd ze SOKP a prepnu se do jineho modu editace, kde dam pocet pruhu na
sjezdu a treba na konci toho sjezdu udelam zuzeni do jednoho pruhu
vpravo, aby ta navigace mela dobry pocit, ze muze navadet.
Neumim si ale predstavit, ze se tohl bude resit pomoci tagu. Ja bych to
proste videl na takovou zpresnovaci vrstvu. Mit totiz v OSM neco
velikosti radove jeden dva metry mi neprijde mozne.
K
jzvc napsal(a):
zobrazit citaci
> Zdravim,
> obecne mi prijde logictejsi (z pohledu tvurce) krizovatku nakreslit, nez
> vymyslet nejake silene tagy kterymi systemu vysvetlovat, jak ze ta
> krizovatka vypada. Napr by me docela zajimalo, jak nekdo pomoci tagu
> popise konec privadece R63, kde je silnice rozdelena + je tam kruhak.
> Netvrdim ze musi existovat prislusne nody/cesty, ale minimalne editor by
> to tak musel zobrazovat. Jinak se mapa dostane do neudrzovatelneho
> stavu. Za soucasne situace mi tedy prijde koser ono rozboceni pred
> krizovatkou, bylo by ovsem vhodne mape zaroven rict, ze nejde o jinou
> cestu, ale jen o znaceni jejich pruhu. To by mohla pochopit treba z
> prislusnosti vsech cest k jedne relaci ?
>
> Oddeleni do samostatne databaze mi pak take neprijde jako stastne
> reseni. Mela by byt krizovatka, kterou stavi pod Prahou v ramci vystavby
> okruhu oznacena jako jednoduche krizeni cest a vsechny ty
> najezdy/podjezdy/... v samostatne databazi ? To by ta mapa pri vetsich
> zvesenich nevypadala moc verohodne. Stejne tak by se dal jako bod
> oznacit kazdy dalnicni sjezd ...
>
> Petr Stehlik napsal(a):
>
>> hanoj p??e v St 12. 08. 2009 v 07:46 +0200:
>>
>>
>>>> T?i r?zn? v?ci: jednak jak kreslit na map? situaci p?ed k?i?ovatkou, kdy
>>>> se k p?vodn? t?eba dv?ma pruh?m v jednom sm?ru (na co? sta?? b??n?
>>>> lanes=4) p?id? t?et? pruh (?i rovnou dva dal??), p?i?em? nap??klad
>>>> nejprav?j?? pruh m??e na k?i?ovatce pouze odbo?it doprava, nejlev?j??
>>>> pouze doleva. Vid?m na to nejm?n? dva r?zn? proposaly, jak to utagovat,
>>>> a k tomu skeptiky, kte?? v tu chv?li cestu roz?tvrt?...
>>>>
>>>>
>>> *** vytvareni mapy neni jen modelovani skutecnosti, ale i
>>> generalizace. Zatim OSM nesmeruje k situaci, kdy v ni budou zaneseny
>>> radici pruhy pred urovnovou krizovatkou.
>>>
>>>
>> T?m p?dem nep?jde OSM pou??t pro "asistena ?azen? do pruh?" nebo jak se
>> jmenuje ta vlastnost naviga?n?ch krabi?ek, a pro kterou jsem to cht?l
>> kreslit...
>>
>> Jsem odp?rcem toho, aby se jednoduch? spojnice dvou uzl? rozd?lila p?ed
>> k?i?ovatkou do "vidli?ky" jen kv?li t?m pruh?m, ale pokud by to ?lo
>> vy?e?it otagov?n?m (a vid?l jsem takov? proposal), tak pro? ne?
>>
>> Mimochodem, to generalizov?n? zp?sobuje i to, ?e nekresl?me cestu s
>> ostr?vkem uprost?ed jako dv? cesty ("Divided Highways" ve wiki), ale jen
>> jako jednu cestu? Nebo generalizujeme jen v oblasti k?i?ovatek...
>>
>> Co? mi p?ipom?n?, ?e zrovna ostr?vek by byl skv?l? tag - lanes=4,
>> ostr?vek=yes - a nemuselo by se ta highway kreslit jako dv? soub??n?
>> ??ry...
>>
>> BTW, n?kdo asi po?kodil wiki zrovna na t?hle str?nce "Editing Standards
>> and Conventions" ("...chu?n cho vi?c bi?n t?p...")
>>
>>
>>
>>>> T?et? v?c je asi nejjednodu??? - kdy? m?me dva pruhy do kopce a jeden s
>>>> kopce, tak to nakresl?m pomoc? lanes=3, ale je?t? by to cht?lo mo?n?
>>>> ??ct, kter?m sm?rem vede ten lich?. Vid?l jsem na to taky n?jak? mocn?
>>>> proposaly, ale nev?m, jestli to n?kdo pou??v?...
>>>>
>>>>
>>> *** ano lanes je spravny zpusob. Rozliseni poctu pruhu pro smer zatim
>>> neni mozne, respektive by se muselo resit tagy, vztahujici se ke smeru
>>> way (coz je vzdycky problem s udrzenim konzistence takove informace).
>>>
>>>
>> nemysl?m si, ?e je to v?t?? probl?m ne? udr?en? konzistence oneway
>> informace.
>>
>> Petr
>>
>>
>>
>> _______________________________________________
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz at openstreetmap.org
>> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>>
>>
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz at openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
Zde by se mohlo klidne jednat o databazi pruhu jako takovou... Rampy atp
samozrejme do OSM patri, protoze je to dulezite a velike...
Jan Dud?k napsal(a):
zobrazit citaci
> Dne Wed, 12 Aug 2009 17:31:19 +0200 jzvc <jzvc at tpfree.fdns.net> napsal/-a:
>
> Jen?e nen? k?i?ovatka jako k?i?ovata. u M?K je z?hodn? i mo?n? nakrest
> v?echny rampy a kolektory, holt pr?pletov? ?seky a p??dtn? pruhy bu?
> ned?lqt nebo zjednodu?it
> Ale zde by se jedalo o datab?zi mal?ch ?rov?ov?ch k?i?ovatek.
>
> J&D
>
>
>> Oddeleni do samostatne databaze mi pak take neprijde jako stastne
>> reseni. Mela by byt krizovatka, kterou stavi pod Prahou v ramci vystavby
>> okruhu oznacena jako jednoduche krizeni cest a vsechny ty
>> najezdy/podjezdy/... v samostatne databazi ? To by ta mapa pri vetsich
>> zvesenich nevypadala moc verohodne. Stejne tak by se dal jako bod
>> oznacit kazdy dalnicni sjezd ...
>>
>>
>
>
>
>>>
>>> _______________________________________________
>>> Talk-cz mailing list
>>> Talk-cz at openstreetmap.org
>>> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>>>
>>>
>> _______________________________________________
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz at openstreetmap.org
>> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>>
>
>
>
>
Konzistence bude zajistena uplne stejne jako je treba ted zajistena
konzistence bodu a ways. Ja jen rikam, ze nad stavajici strukturou
databaze proste odbocovaci pruhy neudelame.
K
Michal Gr?zl napsal(a):
zobrazit citaci
> 2009/8/12 Jakub S?kora <kubajz at kbx.cz>:
>
>
>> Umim si ale predstavit, ze na nodu krizovatky bude
>> crossing_ref=crossdb:12345 a ta databaze krizovatek bude samostatna a
>> popsana jinym zpusobem. Kazda navigace stejne vnitrne pouziva uplne jiny
>> format, takze potom udelat automaticky build skript, ktery tyhle dve
>> informace bude umet vyuzit a vhodne sloucit je uz hracka...
>>
>>
>
> Krasny, nerealny, sen.
> Kdo bude udrzovat kozistenci?
>
> Popis krizovatky patri do osm, pokud tam jeste neni (jakoze ta relace
> na odbocovani je docela propracovana), tak je potreba ho tam dopsat
> vhodnym zpusobem. Zatim to nikoho moc netrapi tak to nikdo neudelal.
>
> Zatim lidi trapi jen nesmyslny rozdil mezi path a footway, pokud vim
> uz se to resi na 3 mailinglistech;)))
>
>
On Wed 2009-08-12 17:19:55, Jakub S?kora wrote:
zobrazit citaci
> Ahoj Pavle,
>
> Pavel Machek napsal(a):
> > On Wed 2009-08-12 14:41:14, Jakub S?kora wrote:
> >
> >> Na takovehle detailni modelovani se, myslim, OSM prilis nehodi. Pro
> >> vyuziti v navigaci bych spis byl pro to, aby se zdrojova data pro
> >> navigaci brala z vice zdroju. Napriklad databaze krizovatek by byla
> >> pomerne hezky projekt sam o sobe.
> >>
> >
> > Ja nevim ale.... kde by to melo byt jinde nez v osm?
> >
> >
> V OSM muze byt u krizovatky treba tag s odkazem do nejake jine databaze.
> Proste z principu se OSM na tohle nehodi. Pokud nebude obsahovat nejake
> vrstvy nebo jiny aparat, tak by z toho byl takovy gulas, ze by to proste
> neslo. Staci se podivat na nektere nastroje pro modelovani krizovatek a
> zjistis, ze to zdaleka neni takova legrace namodelovat krizovatku, aby
> to k necemu bylo. A na to je potreba taky celkem dobry editor. Je to
> podobna situace, jakou jsme resili s lesama - zda importovat jen hranice
> nebo i poddruhy lesu a jine pytloviny.
>
> Umim si ale predstavit, ze na nodu krizovatky bude
> crossing_ref=crossdb:12345 a ta databaze krizovatek bude samostatna a
> popsana jinym zpusobem. Kazda navigace stejne vnitrne pouziva uplne jiny
> format, takze potom udelat automaticky build skript, ktery tyhle dve
> informace bude umet vyuzit a vhodne sloucit je uz hracka...
Jestli se osm na neco *opravdu* nehodi tak jsou to odkazy do externich
databazi.
(A ne, jeden odkaz na uzlu fakt neni dostatecna informace).
--
(english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
(cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html
Ahoj!
zobrazit citaci
> Jen?e nen? k?i?ovatka jako k?i?ovata. u M?K je z?hodn? i mo?n? nakrest
> v?echny rampy a kolektory, holt pr?pletov? ?seky a p??dtn? pruhy bu?
> ned?lqt nebo zjednodu?it
> Ale zde by se jedalo o datab?zi mal?ch ?rov?ov?ch k?i?ovatek.
Ja myslim ze relace 'tohle je na stejnym asfaltu, ale cara na zemi
zakazuje prujezd' a 'tohle jsou pruhy vedle sebe na stejny silnici,
prujezd povolen' to resi, ne?
Pavel
--
(english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
(cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html
2009/8/13 Kubajz <kubajz at kbx.cz>:
zobrazit citaci
> Konzistence bude zajistena uplne stejne jako je treba ted zajistena
> konzistence bodu a ways. Ja jen rikam, ze nad stavajici strukturou
> databaze proste odbocovaci pruhy neudelame.
>
> K
>
konzistence bodu a ways je zajistena pomoci api, a taky pomoci
nastroju dbms. Pokud nasi novou krasnou databazi zamontujeme do techto
dvou udrzovacich mechanizmu, stava se soucasti databaze puvodni a uz o
ni nelze hovorit jako o nove.
Urcite by sel vymyslet slovni popis krizovatky, a takovy popis
rozsekat do nejakeho systemu tagu.
Treba:
lanes=4
lanes_from_left_to_right=left,straight,straight_and_right,right
- a mame odbocovaci pruhy. Urcite by to slo namontovat na soucasny datamodel.
Musel by ovsem nekdo vyrobit nejaky navigator co to pouzije, ponevadz
teoreticke tlachani nema zadny vyznam v projektu, ktery ma jako
fundamentalni soucast modelu funkcnosti vizi "co se pouziva, to je
spravne, cim vic se to pouziva, tim vic je to spravne". Mate nekdo
garmini navigaci? Umi to ten nahled na pruhy na krizovatce vubec?
--
Michal Gr?zl
http://walley.org
Michal Gr?zl p??e v ?t 13. 08. 2009 v 10:36 +0200:
zobrazit citaci
> Urcite by sel vymyslet slovni popis krizovatky, a takovy popis
> rozsekat do nejakeho systemu tagu.
> Treba:
> lanes=4
> lanes_from_left_to_right=left,straight,straight_and_right,right
>
> - a mame odbocovaci pruhy. Urcite by to slo namontovat na soucasny datamodel.
Asi jsem mel hned ve svem puvodnim dotazu uvest nasledujici odkaz do
wiki (jak jsem rikal, ze jsem na to videl nejake proposaly):
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Relations/Proposed/Lane
zobrazit citaci
> Musel by ovsem nekdo vyrobit nejaky navigator co to pouzije, ponevadz
> teoreticke tlachani nema zadny vyznam v projektu, ktery ma jako
> fundamentalni soucast modelu funkcnosti vizi "co se pouziva, to je
> spravne, cim vic se to pouziva, tim vic je to spravne". Mate nekdo
> garmini navigaci? Umi to ten nahled na pruhy na krizovatce vubec?
Muzu promluvit s lidmi od Navitu, vypadaji velmi pruzne, ale nejdriv
jsem chtel vedet, jak je na tom OSM.
Petr
Petr Stehlik p??e v ?t 13. 08. 2009 v 10:41 +0200:
zobrazit citaci
> Michal Gr?zl p??e v ?t 13. 08. 2009 v 10:36 +0200:
> > Urcite by sel vymyslet slovni popis krizovatky, a takovy popis
> > rozsekat do nejakeho systemu tagu.
> > Treba:
> > lanes=4
> > lanes_from_left_to_right=left,straight,straight_and_right,right
> >
> > - a mame odbocovaci pruhy. Urcite by to slo namontovat na soucasny datamodel.
>
> Asi jsem mel hned ve svem puvodnim dotazu uvest nasledujici odkaz do
> wiki (jak jsem rikal, ze jsem na to videl nejake proposaly):
>
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Relations/Proposed/Lane
A tady je ten druhy:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/lane_and_lane_group
A muj puvodni dotaz byl v podstate o tom, jestli se tohle uz pouziva.
Petr
2009/8/13 Petr Stehlik <pstehlik at sophics.cz>:
zobrazit citaci
> Muzu promluvit s lidmi od Navitu, vypadaji velmi pruzne, ale nejdriv
> jsem chtel vedet, jak je na tom OSM.
>
> Petr
To by nebylo spatne. Ja tvrdim ze pokud neco vymysli, naprogramuji a
udelaji z toho hezke obrazky, zbytek lidi to zacne automaticky (vice
ci mene) pouzivat. Protoze bude dokazana smysluplnost a hlavne
funkcnost takoveho reseni. Chci tim rict, ze by bylo lepsi kdyby to
vymysleli oni a pak by se to aplikovalo na zbytek osm, protoze opacne
to moc nefunguje:)
--
Michal Gr?zl
http://walley.org
Michal Gr?zl p??e v ?t 13. 08. 2009 v 11:02 +0200:
zobrazit citaci
> 2009/8/13 Petr Stehlik <pstehlik at sophics.cz>:
> > Muzu promluvit s lidmi od Navitu, vypadaji velmi pruzne, ale nejdriv
> > jsem chtel vedet, jak je na tom OSM.
> >
> > Petr
>
> To by nebylo spatne. Ja tvrdim ze pokud neco vymysli, naprogramuji a
> udelaji z toho hezke obrazky, zbytek lidi to zacne automaticky (vice
> ci mene) pouzivat. Protoze bude dokazana smysluplnost a hlavne
> funkcnost takoveho reseni. Chci tim rict, ze by bylo lepsi kdyby to
> vymysleli oni a pak by se to aplikovalo na zbytek osm, protoze opacne
> to moc nefunguje:)
Dostal jsem se sem (po vysvetleni cele situace):
Cp15> I as navigation developer say: It makes no sense to support tags
which are not widely used. Especially if it is non trivial to support
them. But I am willing to work out a solution together with you if you
can convince the mappers to use it...
A potom konstruktivne prisel s napadem jak znacit jednotlive lajny a ted
vymysli, jak je propojit.
Petr
To zalezi na uhlu pohledu. V momente, kdy do stavajici db pridas haldy
dalsich tabulek a zmodifikujes API, aby to fungovalo, tak uz je to podle
me proste zase uplne jina databaze. Na soucasne to proste nejde
elegantne vyresit.
Michal Gr?zl napsal(a):
zobrazit citaci
> 2009/8/13 Kubajz <kubajz at kbx.cz>:
>
>> Konzistence bude zajistena uplne stejne jako je treba ted zajistena
>> konzistence bodu a ways. Ja jen rikam, ze nad stavajici strukturou
>> databaze proste odbocovaci pruhy neudelame.
>>
>> K
>>
>>
>
> konzistence bodu a ways je zajistena pomoci api, a taky pomoci
> nastroju dbms. Pokud nasi novou krasnou databazi zamontujeme do techto
> dvou udrzovacich mechanizmu, stava se soucasti databaze puvodni a uz o
> ni nelze hovorit jako o nove.
>
> Urcite by sel vymyslet slovni popis krizovatky, a takovy popis
> rozsekat do nejakeho systemu tagu.
> Treba:
> lanes=4
> lanes_from_left_to_right=left,straight,straight_and_right,right
>
> - a mame odbocovaci pruhy. Urcite by to slo namontovat na soucasny datamodel.
>
> Musel by ovsem nekdo vyrobit nejaky navigator co to pouzije, ponevadz
> teoreticke tlachani nema zadny vyznam v projektu, ktery ma jako
> fundamentalni soucast modelu funkcnosti vizi "co se pouziva, to je
> spravne, cim vic se to pouziva, tim vic je to spravne". Mate nekdo
> garmini navigaci? Umi to ten nahled na pruhy na krizovatce vubec?
>
>
Prosim o vysvetleni, ze se OSM nehodi na odkaz do cizi databaze. Tomu
fakt nerozumim. Kdyz porovnam dve reseni stejne naprd s konzistenci,
jako je tagovani lanes left from right a podobne ptakoviny, s odkazem do
jine databaze/tabulky/cehokoliv, tak mi prijde, ze jsme na tom uplne
stejne spatne...
Samozrejme se nebranim tomu, aby to nekdo vymyslel nad stavajici
infrastrukturou, ale obavam se, ze se nepodari vyresit uspesne nasledujici:
- problem se smerem - co je smerem tam a co smerem zpet a zachovani
konzistence - u way se jeste castecne da, ale u bodu? To uz asi vubec ne
- tam se o smeru nejak neda hovorit
-nutnost rozsekavat way pri zmene razeni pruhu
Napadlo me resit to nejakym zpusobem from-to, kde from by bylo cislo
nodu z a to by bylo cislo nodu do - problem je, jak udrzet konzistenci,
kdyz nekdo smaze/prida bod. Bylo by asi nutne to renderovat primo v JOSM
a Potlachu, aby si toho lidi pri editaci vubec vsimli a vizualne taky
videli, jak to vypada...
K
Pavel Machek napsal(a):
zobrazit citaci
> On Wed 2009-08-12 17:19:55, Jakub S?kora wrote:
>
>> Ahoj Pavle,
>>
>> Pavel Machek napsal(a):
>>
>>> On Wed 2009-08-12 14:41:14, Jakub S?kora wrote:
>>>
>>>
>>>> Na takovehle detailni modelovani se, myslim, OSM prilis nehodi. Pro
>>>> vyuziti v navigaci bych spis byl pro to, aby se zdrojova data pro
>>>> navigaci brala z vice zdroju. Napriklad databaze krizovatek by byla
>>>> pomerne hezky projekt sam o sobe.
>>>>
>>>>
>>> Ja nevim ale.... kde by to melo byt jinde nez v osm?
>>>
>>>
>>>
>> V OSM muze byt u krizovatky treba tag s odkazem do nejake jine databaze.
>> Proste z principu se OSM na tohle nehodi. Pokud nebude obsahovat nejake
>> vrstvy nebo jiny aparat, tak by z toho byl takovy gulas, ze by to proste
>> neslo. Staci se podivat na nektere nastroje pro modelovani krizovatek a
>> zjistis, ze to zdaleka neni takova legrace namodelovat krizovatku, aby
>> to k necemu bylo. A na to je potreba taky celkem dobry editor. Je to
>> podobna situace, jakou jsme resili s lesama - zda importovat jen hranice
>> nebo i poddruhy lesu a jine pytloviny.
>>
>> Umim si ale predstavit, ze na nodu krizovatky bude
>> crossing_ref=crossdb:12345 a ta databaze krizovatek bude samostatna a
>> popsana jinym zpusobem. Kazda navigace stejne vnitrne pouziva uplne jiny
>> format, takze potom udelat automaticky build skript, ktery tyhle dve
>> informace bude umet vyuzit a vhodne sloucit je uz hracka...
>>
>
> Jestli se osm na neco *opravdu* nehodi tak jsou to odkazy do externich
> databazi.
>
> (A ne, jeden odkaz na uzlu fakt neni dostatecna informace).
>
>
Jakub S?kora p??e v P? 14. 08. 2009 v 09:20 +0200:
zobrazit citaci
> Prosim o vysvetleni, ze se OSM nehodi na odkaz do cizi databaze.
mezi dvema databazemi se neudrzi sync.
zobrazit citaci
> - problem se smerem - co je smerem tam a co smerem zpet a zachovani
> konzistence - u way se jeste castecne da, ale u bodu?
u way se smer da urcit plne (ne jen castecne), bod smer nema a neni
potreba, aby nejaky mel, protoze se jezdi po cestach a ne po bodech.
zobrazit citaci
> -nutnost rozsekavat way pri zmene razeni pruhu
myslite nutnost rozdelit way, kdyz se ze dvou pruhu stanou treba tri? To
mi prijde jako mala cena za mozne vyhody.
zobrazit citaci
> Napadlo me resit to nejakym zpusobem from-to, kde from by bylo cislo
> nodu z a to by bylo cislo nodu do
autor Navitu navrhuje from_lane -> to_lane relaci, ktera se opira o
cesty, ne o body. Myslim, ze by to mohlo fungovat, akorat se ho chci
jeste zeptat, jestli je opravdu nezbytne mit to_lane, jestli nestaci
to_way.
Petr
zobrazit citaci
> mezi dvema databazemi se neudrzi sync.
*** to je vec tech. reseni
zobrazit citaci
>> - problem se smerem - co je smerem tam a co smerem zpet a zachovani
>> konzistence - u way se jeste castecne da, ale u bodu?
>
> u way se smer da urcit plne (ne jen castecne), bod smer nema a neni
> potreba, aby nejaky mel, protoze se jezdi po cestach a ne po bodech.
*** problem je s konzistenci smeru pri editaci geometrie. Ta totiz
neni staticka a uzivatel do ni volne zasahuje aniz by ho to tlouklo do
oci, ze je nekde nejaka vazba. Uz mesto s jednosmerkami,
relation:route a maxspeed dava trochu hokej do editace.
zobrazit citaci
>> -nutnost rozsekavat way pri zmene razeni pruhu
>
> myslite nutnost rozdelit way, kdyz se ze dvou pruhu stanou treba tri? To
> mi prijde jako mala cena za mozne vyhody.
*** dnesni renderery kresli na mape kazdou way samostatne (bez ohledu
na pouziti opakovanych nazvu ulice). Tudiz by se jednou museli
predelat tak, aby si umeli vlastnosti seskupovat do vetsich celku. To
uz muze byt zajimavejsi zavest nejake relativni negeometricke nody.
zobrazit citaci
>> Napadlo me resit to nejakym zpusobem from-to, kde from by bylo cislo
>> nodu z a to by bylo cislo nodu do
>
> autor Navitu navrhuje from_lane -> to_lane relaci, ktera se opira o
> cesty, ne o body. Myslim, ze by to mohlo fungovat, akorat se ho chci
> jeste zeptat, jestli je opravdu nezbytne mit to_lane, jestli nestaci
> to_way.
*** kde je ten navrh popsany?
from_lane -> to_way se pouziva v softwarech pro kapacitni vypocty krizovatek.
from_lane -> to_lane je asi pro navigaci vyhodnejsi, vi kterym pruhem
ma auto protlacovat na dalsi kriz.
hanoj
hanoj p??e v P? 14. 08. 2009 v 10:05 +0200:
zobrazit citaci
> > u way se smer da urcit plne (ne jen castecne), bod smer nema a neni
> > potreba, aby nejaky mel, protoze se jezdi po cestach a ne po bodech.
> *** problem je s konzistenci smeru pri editaci geometrie. Ta totiz
> neni staticka a uzivatel do ni volne zasahuje aniz by ho to tlouklo do
> oci, ze je nekde nejaka vazba.
vizualni zpetna vazba v editorech by asi opravdu byla nezbytna.
zobrazit citaci
> >> -nutnost rozsekavat way pri zmene razeni pruhu
> >
> > myslite nutnost rozdelit way, kdyz se ze dvou pruhu stanou treba tri? To
> > mi prijde jako mala cena za mozne vyhody.
> *** dnesni renderery kresli na mape kazdou way samostatne (bez ohledu
> na pouziti opakovanych nazvu ulice).
coz vypada opravdu hloupe a melo by se to spravit.
zobrazit citaci
> > autor Navitu navrhuje from_lane -> to_lane relaci, ktera se opira o
> > cesty, ne o body. Myslim, ze by to mohlo fungovat, akorat se ho chci
> > jeste zeptat, jestli je opravdu nezbytne mit to_lane, jestli nestaci
> > to_way.
zobrazit citaci
> *** kde je ten navrh popsany?
v IRC logu navit#irc.freenode.org, ale napsal tam v podstate jen 3 vety.
Nejdriv vymyslel pocitani pruhu od vnejsiho ve smeru cesty (vnejsi podle
toho, na ktere strane se v tom danem statu jezdi), pak definovani smeru
tech pruhu (lane:1:oneway="1" znaci pruh ve smeru cesty,
lane:2:oneway="-1" znaci pruh orientovany proti smeru cesty - podle me
by stacil i jednodussi boolean, neco jako lane:1:thisdirection="true") a
nakonec prujezd krizovatkou pomoci from_lane="list;of;lanes" a
to_lane="list;of;lanes".
Jako naprostemu amateru bez sirsiho rozhledu v OSM mi to prijde jako
jednoduche reseni, ktere by slo implementovat dostatecne jednoduse na
to, aby to lidi zacali opravdu pouzivat.
zobrazit citaci
> from_lane -> to_way se pouziva v softwarech pro kapacitni vypocty krizovatek.
> from_lane -> to_lane je asi pro navigaci vyhodnejsi, vi kterym pruhem
> ma auto protlacovat na dalsi kriz.
to ano, ale neumim si tak docela predstavit mappera, jak u bezneho X
krizeni s lanes=4 dela rucne 24 relaci. I kdyz slusne zjednoduseni
predstavuje vicero lanes pohromade: from_lane=1;2 to_lane=4;3 - pak jsme
vlastne u toho meho to_way - tak to se ho uz ani nemusim ptat.
Dalsi malicka otazka je, jestli by tohle castecne (nebo uplne)
nenahradilo soucasne turn restrictions (ktere jsou v Navitu pry "temer
hotove").
Petr
2009/8/14 Jakub S?kora <kubajz at kbx.cz>:
zobrazit citaci
> Prosim o vysvetleni, ze se OSM nehodi na odkaz do cizi databaze.
Hodi, treba do wikipedie, to se i pouziva, ale clanek na wikipedii
muze zaniknout a nebo nekdo zmeni odkaz v osm na jiny, lepsi clanek.
Kde je kozistence? v trapu.
--
Michal Gr?zl
http://walley.org
hanoj p??e v P? 14. 08. 2009 v 10:05 +0200:
zobrazit citaci
> > myslite nutnost rozdelit way, kdyz se ze dvou pruhu stanou treba tri? To
> > mi prijde jako mala cena za mozne vyhody.
> *** dnesni renderery kresli na mape kazdou way samostatne (bez ohledu
> na pouziti opakovanych nazvu ulice). Tudiz by se jednou museli
> predelat tak, aby si umeli vlastnosti seskupovat do vetsich celku. To
> uz muze byt zajimavejsi zavest nejake relativni negeometricke nody.
Na OSM Wiki existuje n?vrh to sam? ?e?it ji? v datab?zi pomoc? relace
(tu??m ?e segmented). Nev?m, jestli to u? renderery um?, ale podobn?
funguje route nebo multypolygon, a popisky se nemno?? (jedna budova,
v?ce polygon?, jeden popisek).
Program na slou?en? n?kolika cest do relace segmented by nemusel b?t a?
tak komplikovan?.
--
Stanislav Brabec
http://www.penguin.cz/~utx
zobrazit citaci
> to ano, ale neumim si tak docela predstavit mappera, jak u bezneho X
> krizeni s lanes=4 dela rucne 24 relaci. I kdyz slusne zjednoduseni
> predstavuje vicero lanes pohromade: from_lane=1;2 to_lane=4;3 - pak jsme
> vlastne u toho meho to_way - tak to se ho uz ani nemusim ptat.
*** uz by k tomu asi chtelo wysiwyg editor (i restriction si o to rikaji)
*** nemusi to by 24 relaci, ale jedna relace udelana podobne jako
linka MHD: zast1 zast2 zast3...
ha
hanoj
2009/8/15 hanoj <ehanoj at gmail.com>:
zobrazit citaci
>> to ano, ale neumim si tak docela predstavit mappera, jak u bezneho X
>> krizeni s lanes=4 dela rucne 24 relaci. I kdyz slusne zjednoduseni
>> predstavuje vicero lanes pohromade: from_lane=1;2 to_lane=4;3 - pak jsme
>> vlastne u toho meho to_way - tak to se ho uz ani nemusim ptat.
> *** uz by k tomu asi chtelo wysiwyg editor (i restriction si o to rikaji)
Na turning restrictions u? se n?co chyst?, viz
http://blog.cloudmade.com/2009/07/22/mapzen-an-easy-to-use-editor-for-openstreetmap/
=TT=
Ahoj!
Nemyslim ze bych neco menil v konfiguraci, ale najednou je uhul (v
josm -- wms plugin) o pekny kus sejdrem. Deje se to jeste nekomu? Co s
tim?
Pavel
--
(english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
(cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html
Dnes jsem to take zpozoroval. Verzi JOSM to nebude, protoze jeste pred
par dny mi to fungovalo OK na stejne verzi. Akorat jsem aktualizoval
pluginy, tak nevim, jestli nepokonili neco ve WMS pluginu.
K
Pavel Machek napsal(a):
zobrazit citaci
> Ahoj!
>
> Nemyslim ze bych neco menil v konfiguraci, ale najednou je uhul (v
> josm -- wms plugin) o pekny kus sejdrem. Deje se to jeste nekomu? Co s
> tim?
>
> Pavel
>
>
Tak? m? to asi p?edev??rem fungovalo v poho a chyba vypad? ?e bude p??mo v
UHULu, proto?e Yahoo sat funguje spr?vn?, dokonce v Praze a? s neo?ek?vanou
podrobnost?. A server http://geoportal2.uhul.cz ze kter?ho se WMSko tah? te?
dokonce spadnul ?pln?... tak snad to brzy nahod?.
P
2009/9/3 Kubajz <kubajz at kbx.cz>
zobrazit citaci
> Dnes jsem to take zpozoroval. Verzi JOSM to nebude, protoze jeste pred
> par dny mi to fungovalo OK na stejne verzi. Akorat jsem aktualizoval
> pluginy, tak nevim, jestli nepokonili neco ve WMS pluginu.
>
> K
>
> Pavel Machek napsal(a):
> > Ahoj!
> >
> > Nemyslim ze bych neco menil v konfiguraci, ale najednou je uhul (v
> > josm -- wms plugin) o pekny kus sejdrem. Deje se to jeste nekomu? Co s
> > tim?
> >
> > Pavel
> >
> >
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz at openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
-------------- next part --------------
An HTML attachment was scrubbed...
URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20090903/e88b9915/attachment.html>
Ahoj
On Thu, Sep 03, 2009 at 09:57:53PM +0200, Pavel Zbytovsk? wrote:
zobrazit citaci
> Tak? m? to asi p?edev??rem fungovalo v poho a chyba vypad? ?e bude p??mo v
> UHULu, proto?e Yahoo sat funguje spr?vn?, dokonce v Praze a? s neo?ek?vanou
> podrobnost?. A server http://geoportal2.uhul.cz ze kter?ho se WMSko tah? te?
> dokonce spadnul ?pln?... tak snad to brzy nahod?.
M? se n?co podobn?ho d?je v merkaartoru, je to posunut? o kus vedle.
Tak?e to nebude specifick? pro JOSM.
S pozdravem
--
I have a theory that it's impossible to prove anything, but I can't prove it.
Michal 'vorner' Vaner
-------------- next part --------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: not available
Type: application/pgp-signature
Size: 198 bytes
Desc: not available
URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20090904/65c36e65/attachment.pgp>
hanoj p??e v St 12. 08. 2009 v 07:46 +0200:
zobrazit citaci
> > T?i r?zn? v?ci: jednak jak kreslit na map? situaci p?ed k?i?ovatkou, kdy
> > se k p?vodn? t?eba dv?ma pruh?m v jednom sm?ru (na co? sta?? b??n?
> > lanes=4) p?id? t?et? pruh (?i rovnou dva dal??), p?i?em? nap??klad
> > nejprav?j?? pruh m??e na k?i?ovatce pouze odbo?it doprava, nejlev?j??
> > pouze doleva. Vid?m na to nejm?n? dva r?zn? proposaly, jak to utagovat,
> > a k tomu skeptiky, kte?? v tu chv?li cestu roz?tvrt?...
zobrazit citaci
> *** vytvareni mapy neni jen modelovani skutecnosti, ale i
> generalizace. Zatim OSM nesmeruje k situaci, kdy v ni budou zaneseny
> radici pruhy pred urovnovou krizovatkou.
Cituju po p?esn? t?ech letech sv?j p?vodn? dotaz o pruz?ch p?ed
k?i?ovatkou a pt?m se (2,5 roku jsem tu nebyl): u? je situace v OSM
jasn?j??? Mapujeme u? pruhy p?ed k?i?ovatkami spolu s informac?, kam
kter? pruh nav?d??
Pt?m se proto, ?e skv?l? navigace OsmAnd od verze 0.8.1 za?ala nav?d?t
do pruh? p?ed k?i?ovatkou. K tomu bych j? r?d dopomohl p?esn?mi
informacemi v OSM, ale nev?m, jestli a kter? se dnes pou??vaj?.
Z vygooglovan?ch mo?nost? vyb?r?m:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:turn - approved, jednoduch? a
p?kn? ?e?en?
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Relations/Proposed/turn_lanes -
proposal s relacemi, ale s p?kn?m GUI pluginem do JOSM:
http://www.youtube.com/watch?v=uF_ZuIwLruQ
Ten plugin mi umo?n? zakreslit situaci v k?i?ovatce ?pln? precizn?, ale
hned potom na m? vybafne validace, ?e tohle teda do OSM nahr?t nem??u.
M?te s t?m lep?? zku?enosti? Je chyba v pluginu nebo ve validaci?
A m?te n?kdo zku?enosti s jin?mi OSM navigacemi (MapFactor, Locus Pro,
Navit, ...?), jestli podporuj? nav?d?n? do pruh? a jak? OSM tagy k tomu
vyu??vaj??
D?ky,
Petr
Dne 24.7.2012 9:21, Petr Stehlik napsal(a):
zobrazit citaci
> hanoj p??e v St 12. 08. 2009 v 07:46 +0200:
>>> T?i r?zn? v?ci: jednak jak kreslit na map? situaci p?ed k?i?ovatkou, kdy
>>> se k p?vodn? t?eba dv?ma pruh?m v jednom sm?ru (na co? sta?? b??n?
>>> lanes=4) p?id? t?et? pruh (?i rovnou dva dal??), p?i?em? nap??klad
>>> nejprav?j?? pruh m??e na k?i?ovatce pouze odbo?it doprava, nejlev?j??
>>> pouze doleva. Vid?m na to nejm?n? dva r?zn? proposaly, jak to utagovat,
>>> a k tomu skeptiky, kte?? v tu chv?li cestu roz?tvrt?...
>> *** vytvareni mapy neni jen modelovani skutecnosti, ale i
>> generalizace. Zatim OSM nesmeruje k situaci, kdy v ni budou zaneseny
>> radici pruhy pred urovnovou krizovatkou.
> Cituju po p?esn? t?ech letech sv?j p?vodn? dotaz o pruz?ch p?ed
> k?i?ovatkou a pt?m se (2,5 roku jsem tu nebyl): u? je situace v OSM
> jasn?j??? Mapujeme u? pruhy p?ed k?i?ovatkami spolu s informac?, kam
> kter? pruh nav?d??
>
> Pt?m se proto, ?e skv?l? navigace OsmAnd od verze 0.8.1 za?ala nav?d?t
> do pruh? p?ed k?i?ovatkou. K tomu bych j? r?d dopomohl p?esn?mi
> informacemi v OSM, ale nev?m, jestli a kter? se dnes pou??vaj?.
>
> Z vygooglovan?ch mo?nost? vyb?r?m:
>
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:turn - approved, jednoduch? a
> p?kn? ?e?en?
>
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Relations/Proposed/turn_lanes -
> proposal s relacemi, ale s p?kn?m GUI pluginem do JOSM:
> http://www.youtube.com/watch?v=uF_ZuIwLruQ
>
> Ten plugin mi umo?n? zakreslit situaci v k?i?ovatce ?pln? precizn?, ale
> hned potom na m? vybafne validace, ?e tohle teda do OSM nahr?t nem??u.
> M?te s t?m lep?? zku?enosti? Je chyba v pluginu nebo ve validaci?
>
> A m?te n?kdo zku?enosti s jin?mi OSM navigacemi (MapFactor, Locus Pro,
> Navit, ...?), jestli podporuj? nav?d?n? do pruh? a jak? OSM tagy k tomu
> vyu??vaj??
>
> D?ky,
>
> Petr
>
Cus, situace je rek bych celkem stejna => stale nexistuje nic o cem by
se dalo prohlasit, ze je to funkcni, panuje na tom shoda, a umi to
vyuzit rozumny mnoztvi aplikaci ... ;D
Ad validator - pokud ti rve jen validator v JOSM, tak ten muzes
ignorovat. Ale je dost nepravdepodobny, ze to bude umet neco pouzit. Za
zkousku ovsem nic nedas. Sam si takhle obcas neco testim. Napriklad sem
si tesnul, ze ulice/servisni komunikace lze kreslit jako area, kdezto
silnice vyssich trid (3+) nikolivek (respektive je mapnik ignoruje).
Takze to nekde otestuj a uvidis.
zobrazit citaci
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz at openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
zobrazit citaci
> zkousku ovsem nic nedas. Sam si takhle obcas neco testim. Napriklad sem
> si tesnul, ze ulice/servisni komunikace lze kreslit jako area, kdezto
> silnice vyssich trid (3+) nikolivek (respektive je mapnik ignoruje).
A porad? si s t?m n?jak? navigace?
U toho prvn?ho n?vrhu se mi nel?b?, ?e to pracuje se sm?ry left/right/slight_left/..., co? m??e u n?kter?ch deformovan?ch k?i?ovatek b?t dost relativn? a po??ta? to pak m??e ?patn? vyhodnotit.
U toho druh?ho n?vrhu mi vad? to, ?e se tam zad?vaj? vzd?lenosti kter? by mohli b?t vyj?d?en? liniemi na map? do tag? (d?lka odbo?ovac?ho pruhu). Celkov? se mi ale l?b? mnohem v?c.
Klidn? tak m??e? za??t tagovat a pou??vat to ve sv? aplikaci, akor?t je tu riziko, ?e se ?asem prosad? n?co jin?ho a bude to pot?eba p?ed?lat.
zobrazit citaci
> ------------ P?vodn? zpr?va ------------
> Od: Petr Stehlik <pstehlik at sophics.cz>
> P?edm?t: [Talk-cz] odbo?ovac? pruhy p?ed k?i?ovatkou
> Datum: 24.7.2012 09:21:37
> ----------------------------------------
> hanoj p??e v St 12. 08. 2009 v 07:46 +0200:
> > > T?i r?zn? v?ci: jednak jak kreslit na map? situaci p?ed k?i?ovatkou, kdy
> > > se k p?vodn? t?eba dv?ma pruh?m v jednom sm?ru (na co? sta?? b??n?
> > > lanes=4) p?id? t?et? pruh (?i rovnou dva dal??), p?i?em? nap??klad
> > > nejprav?j?? pruh m??e na k?i?ovatce pouze odbo?it doprava, nejlev?j??
> > > pouze doleva. Vid?m na to nejm?n? dva r?zn? proposaly, jak to utagovat,
> > > a k tomu skeptiky, kte?? v tu chv?li cestu roz?tvrt?...
>
> > *** vytvareni mapy neni jen modelovani skutecnosti, ale i
> > generalizace. Zatim OSM nesmeruje k situaci, kdy v ni budou zaneseny
> > radici pruhy pred urovnovou krizovatkou.
>
> Cituju po p?esn? t?ech letech sv?j p?vodn? dotaz o pruz?ch p?ed
> k?i?ovatkou a pt?m se (2,5 roku jsem tu nebyl): u? je situace v OSM
> jasn?j??? Mapujeme u? pruhy p?ed k?i?ovatkami spolu s informac?, kam
> kter? pruh nav?d??
>
> Pt?m se proto, ?e skv?l? navigace OsmAnd od verze 0.8.1 za?ala nav?d?t
> do pruh? p?ed k?i?ovatkou. K tomu bych j? r?d dopomohl p?esn?mi
> informacemi v OSM, ale nev?m, jestli a kter? se dnes pou??vaj?.
>
> Z vygooglovan?ch mo?nost? vyb?r?m:
>
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:turn - approved, jednoduch? a
> p?kn? ?e?en?
>
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Relations/Proposed/turn_lanes -
> proposal s relacemi, ale s p?kn?m GUI pluginem do JOSM:
> http://www.youtube.com/watch?v=uF_ZuIwLruQ
>
> Ten plugin mi umo?n? zakreslit situaci v k?i?ovatce ?pln? precizn?, ale
> hned potom na m? vybafne validace, ?e tohle teda do OSM nahr?t nem??u.
> M?te s t?m lep?? zku?enosti? Je chyba v pluginu nebo ve validaci?
>
> A m?te n?kdo zku?enosti s jin?mi OSM navigacemi (MapFactor, Locus Pro,
> Navit, ...?), jestli podporuj? nav?d?n? do pruh? a jak? OSM tagy k tomu
> vyu??vaj??
>
> D?ky,
>
> Petr
>
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz at openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
>
Petr Dlouh?
petr.dlouhy at email.cz
Dne 24.7.2012 11:21, Petr Dlouh? napsal(a):
zobrazit citaci
> U toho prvn?ho n?vrhu se mi nel?b?, ?e to pracuje se sm?ry left/right/slight_left/..., co? m??e u n?kter?ch deformovan?ch k?i?ovatek b?t dost relativn? a po??ta? to pak m??e ?patn? vyhodnotit.
>
> U toho druh?ho n?vrhu mi vad? to, ?e se tam zad?vaj? vzd?lenosti kter? by mohli b?t vyj?d?en? liniemi na map? do tag? (d?lka odbo?ovac?ho pruhu). Celkov? se mi ale l?b? mnohem v?c.
>
> Klidn? tak m??e? za??t tagovat a pou??vat to ve sv? aplikaci, akor?t je tu riziko, ?e se ?asem prosad? n?co jin?ho a bude to pot?eba p?ed?lat.
Vyhrady mam velmi podobny - bylo by vhodnejsi to zaintegrovat tak, aby
se to editovalo primo v hlavnim okne a to pomoci linii. Ale jinak druha
varianta mi prijde prijatelnejsi, ac nepokryva vsechny varianty.
Problemy, ktere na tom vidim souviseji s rozsahlejsima krizovatkama -
nelze editovat jako celek, ale jen jednotliva krizeni, coz vede k chaosu
(otestil sem si to prave ted). Neumi to pripojovaci pruh (nebo sem
neprisel na to jak), nelze to editovat - leda vsechno smazat a udelat to
znova (nelze odebrat pruh, propojeni ... hlasi to chyby ...). Navic to
vyzaduje preruseni way v krizeni, jinak to nechape jako krizovatku, coz
taky neni zrovna idealni.
zobrazit citaci
>
>> ------------ P?vodn? zpr?va ------------
>> Od: Petr Stehlik <pstehlik at sophics.cz>
>> P?edm?t: [Talk-cz] odbo?ovac? pruhy p?ed k?i?ovatkou
>> Datum: 24.7.2012 09:21:37
>> ----------------------------------------
>> hanoj p??e v St 12. 08. 2009 v 07:46 +0200:
>>>> T?i r?zn? v?ci: jednak jak kreslit na map? situaci p?ed k?i?ovatkou, kdy
>>>> se k p?vodn? t?eba dv?ma pruh?m v jednom sm?ru (na co? sta?? b??n?
>>>> lanes=4) p?id? t?et? pruh (?i rovnou dva dal??), p?i?em? nap??klad
>>>> nejprav?j?? pruh m??e na k?i?ovatce pouze odbo?it doprava, nejlev?j??
>>>> pouze doleva. Vid?m na to nejm?n? dva r?zn? proposaly, jak to utagovat,
>>>> a k tomu skeptiky, kte?? v tu chv?li cestu roz?tvrt?...
>>> *** vytvareni mapy neni jen modelovani skutecnosti, ale i
>>> generalizace. Zatim OSM nesmeruje k situaci, kdy v ni budou zaneseny
>>> radici pruhy pred urovnovou krizovatkou.
>> Cituju po p?esn? t?ech letech sv?j p?vodn? dotaz o pruz?ch p?ed
>> k?i?ovatkou a pt?m se (2,5 roku jsem tu nebyl): u? je situace v OSM
>> jasn?j??? Mapujeme u? pruhy p?ed k?i?ovatkami spolu s informac?, kam
>> kter? pruh nav?d??
>>
>> Pt?m se proto, ?e skv?l? navigace OsmAnd od verze 0.8.1 za?ala nav?d?t
>> do pruh? p?ed k?i?ovatkou. K tomu bych j? r?d dopomohl p?esn?mi
>> informacemi v OSM, ale nev?m, jestli a kter? se dnes pou??vaj?.
>>
>> Z vygooglovan?ch mo?nost? vyb?r?m:
>>
>> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:turn - approved, jednoduch? a
>> p?kn? ?e?en?
>>
>> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Relations/Proposed/turn_lanes -
>> proposal s relacemi, ale s p?kn?m GUI pluginem do JOSM:
>> http://www.youtube.com/watch?v=uF_ZuIwLruQ
>>
>> Ten plugin mi umo?n? zakreslit situaci v k?i?ovatce ?pln? precizn?, ale
>> hned potom na m? vybafne validace, ?e tohle teda do OSM nahr?t nem??u.
>> M?te s t?m lep?? zku?enosti? Je chyba v pluginu nebo ve validaci?
>>
>> A m?te n?kdo zku?enosti s jin?mi OSM navigacemi (MapFactor, Locus Pro,
>> Navit, ...?), jestli podporuj? nav?d?n? do pruh? a jak? OSM tagy k tomu
>> vyu??vaj??
>>
>> D?ky,
>>
>> Petr
>>
>>
>>
>> _______________________________________________
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz at openstreetmap.org
>> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>>
>>
>>
> Petr Dlouh?
> petr.dlouhy at email.cz
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz at openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
jzvc p??e v ?t 24. 07. 2012 v 11:44 +0200:
zobrazit citaci
> Problemy, ktere na tom vidim souviseji s rozsahlejsima krizovatkama -
> nelze editovat jako celek, ale jen jednotliva krizeni, coz vede k chaosu
> (otestil sem si to prave ted).
a otestil's i upload? Taky ti to reklo, ze jsou tam nezname veci a
doporucuje je opravit?
zobrazit citaci
> Neumi to pripojovaci pruh (nebo sem neprisel na to jak)
co je to pripojovaci kruh v krizovatce?
zobrazit citaci
> nelze to editovat - leda vsechno smazat a udelat to
> znova (nelze odebrat pruh, propojeni ... hlasi to chyby ...)
to muze byt slabina samotneho pluginu, na kterem by se asi dalo jeste
pracovat...
zobrazit citaci
> Navic to vyzaduje preruseni way v krizeni, jinak to nechape jako krizovatku, coz
> taky neni zrovna idealni.
bez preruseni way nemuze asi jednoduse editovat ty jednotlive lajny.
Mohl by si pomoci a prerusit si to sam, teoreticky.
Stejne tak by mohl byt trosku inteligentni a nevycitat chybejici
"lanes", ale odvodit si je z typu silnice.
Tohle vsechno ale asi ma cenu ladit, az to nebude pouhy proposal, ktery
muze byt smeten se stolu.
Petr
jzvc p??e v ?t 24. 07. 2012 v 10:57 +0200:
zobrazit citaci
> Cus, situace je rek bych celkem stejna => stale nexistuje nic o cem by
> se dalo prohlasit, ze je to funkcni, panuje na tom shoda, a umi to
> vyuzit rozumny mnoztvi aplikaci ... ;D
No, dnes dopoledne jsem argumentoval v OsmAnd mailing listu, ze problem
slepice a vejce je nutno rozseknout prvni na strane aplikaci a ne porad
cekat, az to bude v mapach.
Ovsem stejne jsem argumentoval pred tremi lety v mailing listu Navitu...
Stesti je, ze obe vyse zminene aplikace jsou otevrene, takze muzu vzit
zdrojovy kod, upravit a zacit mapovat.
Petr
Petr Dlouh? p??e v ?t 24. 07. 2012 v 11:21 +0200:
zobrazit citaci
> U toho prvn?ho n?vrhu se mi nel?b?, ?e to pracuje se sm?ry left/right/slight_left/..., co? m??e u n?kter?ch deformovan?ch k?i?ovatek b?t dost relativn? a po??ta? to pak m??e ?patn? vyhodnotit.
domn?v?m se, ?e kdy? silni???i kresl? takov? ty b?l? ?ipky na vozovku do
jednotliv?ch pruh?, tak maj? na v?b?r pr?v? z takto omezen?ho reperto?ru
tvar? ?ipek a zat?m jim to mysl?m v?dycky sta?ilo.
Ono jde hlavn? o to nedojet v pruhu a? do k?i?ovatky a nezjistit, ?e
nem??u pokra?ovat sm?rem, kter?m jsem cht?l. ?ili IMHO nen? z?sadn?ho
rozd?lu mezi left a slightly_left, hlavn? je nez?stat v straight, kdy?
pot?ebuju left (a naopak).
zobrazit citaci
> Klidn? tak m??e? za??t tagovat a pou??vat to ve sv? aplikaci, akor?t je tu riziko, ?e se ?asem prosad? n?co jin?ho a bude to pot?eba p?ed?lat.
no j? to sp?? cht?l d?lat pro druh? ne? pro sebe. Ve sv?m rodn?m m?st?
se do spr?vn?ch pruh? tref?m celkem spolehliv? i bez navigace, ale
doufal jsem, ?e se u? v OSM uchyt? n?jak? celoplanet?rn? konsensus a na
jeho z?klad? se budu moci orientovat i v jin?ch m?stech mapovan?ch
m?stn?mi nad?enci.
Petr
zobrazit citaci
> ------------ P?vodn? zpr?va ------------
> Od: Petr Stehlik <pstehlik at sophics.cz>
> P?edm?t: Re: [Talk-cz] odbo?ovac? pruhy p?ed k?i?ovatkou
> Datum: 24.7.2012 13:06:50
> ----------------------------------------
> Petr Dlouh? p??e v ?t 24. 07. 2012 v 11:21 +0200:
> > U toho prvn?ho n?vrhu se mi nel?b?, ?e to pracuje se sm?ry
> left/right/slight_left/..., co? m??e u n?kter?ch deformovan?ch k?i?ovatek b?t
> dost relativn? a po??ta? to pak m??e ?patn? vyhodnotit.
>
> domn?v?m se, ?e kdy? silni???i kresl? takov? ty b?l? ?ipky na vozovku do
> jednotliv?ch pruh?, tak maj? na v?b?r pr?v? z takto omezen?ho reperto?ru
> tvar? ?ipek a zat?m jim to mysl?m v?dycky sta?ilo.
>
To pr?v? nen? pravda, silni???i to ve slo?it?j??ch p??padech mohou doplnit sm?rov?mi cedulemi s c?lem a slo?it?j?? sm?rovou ?ipkou. Nav?c ?lov?k to m??e vyhodnotit i na z?klad? kontextu c?l? ostatn?ch pruh?. K?i?ovatka tak? m??e b?t r?zn? deformovan?, a pokud to nen? ur?en? p?esn?, tak by se mohlo vyhodnocen? ?lov?kem a po??ta?em li?it.
zobrazit citaci
> Ono jde hlavn? o to nedojet v pruhu a? do k?i?ovatky a nezjistit, ?e
> nem??u pokra?ovat sm?rem, kter?m jsem cht?l. ?ili IMHO nen? z?sadn?ho
> rozd?lu mezi left a slightly_left, hlavn? je nez?stat v straight, kdy?
> pot?ebuju left (a naopak).
>
> > Klidn? tak m??e? za??t tagovat a pou??vat to ve sv? aplikaci, akor?t je tu
> riziko, ?e se ?asem prosad? n?co jin?ho a bude to pot?eba p?ed?lat.
>
> no j? to sp?? cht?l d?lat pro druh? ne? pro sebe. Ve sv?m rodn?m m?st?
> se do spr?vn?ch pruh? tref?m celkem spolehliv? i bez navigace, ale
> doufal jsem, ?e se u? v OSM uchyt? n?jak? celoplanet?rn? konsensus a na
> jeho z?klad? se budu moci orientovat i v jin?ch m?stech mapovan?ch
> m?stn?mi nad?enci.
>
> Petr
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz at openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
>
Petr Dlouh?
petr.dlouhy at email.cz
Petr Dlouh? p??e v ?t 24. 07. 2012 v 13:34 +0200:
zobrazit citaci
> > domn?v?m se, ?e kdy? silni???i kresl? takov? ty b?l? ?ipky na vozovku do
> > jednotliv?ch pruh?, tak maj? na v?b?r pr?v? z takto omezen?ho reperto?ru
> > tvar? ?ipek a zat?m jim to mysl?m v?dycky sta?ilo.
zobrazit citaci
> To pr?v? nen? pravda, silni???i to ve slo?it?j??ch p??padech mohou doplnit sm?rov?mi cedulemi
v tom p??pad? je jedin? mo?nost ten JOSM plugin s relacemi, kter?
napojuje ka?d? vjezdov? pruh do k?i?ovatky p??mo s v?jezdem...
Petr
zobrazit citaci
> ------------ P?vodn? zpr?va ------------
> Od: Petr Stehlik <pstehlik at sophics.cz>
> P?edm?t: Re: [Talk-cz] odbo?ovac? pruhy p?ed k?i?ovatkou
> Datum: 24.7.2012 13:55:06
> ----------------------------------------
> Petr Dlouh? p??e v ?t 24. 07. 2012 v 13:34 +0200:
> > > domn?v?m se, ?e kdy? silni???i kresl? takov? ty b?l? ?ipky na vozovku do
> > > jednotliv?ch pruh?, tak maj? na v?b?r pr?v? z takto omezen?ho reperto?ru
> > > tvar? ?ipek a zat?m jim to mysl?m v?dycky sta?ilo.
>
> > To pr?v? nen? pravda, silni???i to ve slo?it?j??ch p??padech mohou doplnit
> sm?rov?mi cedulemi
>
> v tom p??pad? je jedin? mo?nost ten JOSM plugin s relacemi, kter?
> napojuje ka?d? vjezdov? pruh do k?i?ovatky p??mo s v?jezdem...
>
> Petr
>
Zkou?el jsem to, a mysl?m, ?e to nen? ?pln? ?patn? mo?nost. Akor?t se tam ned? zachytit zm?na pruhu uprost?ed k?i?ovatky. Taky to nen? ?pln? flexibiln? - nap??klad to p?estane fungovat kdy? n?kdo rozd?l? n?jakou p??jezdovou way na dv?.
zobrazit citaci
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz at openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
>
Petr Dlouh?
petr.dlouhy at email.cz
Dne 24.7.2012 12:58, Petr Stehlik napsal(a):
zobrazit citaci
> jzvc p??e v ?t 24. 07. 2012 v 11:44 +0200:
>> Problemy, ktere na tom vidim souviseji s rozsahlejsima krizovatkama -
>> nelze editovat jako celek, ale jen jednotliva krizeni, coz vede k chaosu
>> (otestil sem si to prave ted).
> a otestil's i upload? Taky ti to reklo, ze jsou tam nezname veci a
> doporucuje je opravit?
Ano, ale jak sem psal, to je validator, ten muzes ignorovat. Samo otazka
zni, jak moc tim pak enco rozbijes, ale vzheldem k tomu ze to jsou
relace, tak IMO nic.
zobrazit citaci
>
>> Neumi to pripojovaci pruh (nebo sem neprisel na to jak)
> co je to pripojovaci kruh v krizovatce?
Tak nektery krizovatky maji samostatny kusy silnice pro odboceni a pak
je tam u kus pripojovaku. Priklad http://osm.org/go/0MKixHeZS-- (v okoli
podobnych najdes vic)
zobrazit citaci
>
>> nelze to editovat - leda vsechno smazat a udelat to
>> znova (nelze odebrat pruh, propojeni ... hlasi to chyby ...)
> to muze byt slabina samotneho pluginu, na kterem by se asi dalo jeste
> pracovat...
Jj, to v kazdym pripade.
zobrazit citaci
>
>> Navic to vyzaduje preruseni way v krizeni, jinak to nechape jako krizovatku, coz
>> taky neni zrovna idealni.
> bez preruseni way nemuze asi jednoduse editovat ty jednotlive lajny.
> Mohl by si pomoci a prerusit si to sam, teoreticky.
> Stejne tak by mohl byt trosku inteligentni a nevycitat chybejici
> "lanes", ale odvodit si je z typu silnice.
>
> Tohle vsechno ale asi ma cenu ladit, az to nebude pouhy proposal, ktery
> muze byt smeten se stolu.
>
> Petr
I proto bych to radsi videl jako integrovanou editaci ways. Napriklad
(ciste nastrel) vytahnes z nejakyho bodu way a prohlasis o ni (pomoci
nejakyho tagu) ze je to pruh patrici te way => vi se ze je to pruh, ne
samostatna silnice. Muzes s tim nakladat jako s way ... zasadni vyhoda -
muzes to cmarat primo na orthofoto podklad.
zobrazit citaci
>
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz at openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
« zpět na výpis měsíce