« zpět na výpis měsíce |

[Talk-cz] Duplicitní uzly na ploše

Vlákno 9.11. - 18.11.2022, počet zpráv: 13


9.11.2022 02:02:49 (#1)
gravatar

ramirezhav na seznam.cz

<ramirezhav at seznam.cz>
175
Ahoj, jak mám odstranit duplicitní uzly na ploše? Je tam problém že se překrývají uzly landuse=garages s landuse=forest nebo o co jde? Ty hranice by měly sedět. Ale nepřiblížím to tak, abych tam viděl mikroskopické detaily. https://www.openstreetmap.org/way/1111637589 https://www.openstreetmap.org/way/1111650517 ------------- další část --------------- HTML příloha byla odstraněna... URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20221109/486903ee/attachment.htm>

9.11.2022 09:00:33 (#2)
gravatar

Jakub Jelen

<jakuje at gmail.com>
131 2882
Duplicitni uzly jsou uzly, ktere jsou na stejnem miste, ale kazda z tech cest ma svuj. Tedy tentokrat nejde o prekryv. Jejich seznam je ve vystupu validatoru, takze staci dvojklik na ten error (2 nodes, ...) a potom kliknout na Tools -> Merge nodes (M). Jakub On Wed, Nov 9, 2022 at 2:04 AM <ramirezhav na seznam.cz> wrote: zobrazit citaci
> > Ahoj, > jak mám odstranit duplicitní uzly na ploše? Je tam problém že se překrývají uzly landuse=garages s landuse=forest nebo o co jde? Ty hranice by měly sedět. Ale nepřiblížím to tak, abych tam viděl mikroskopické detaily. > https://www.openstreetmap.org/way/1111637589 > https://www.openstreetmap.org/way/1111650517 > _______________________________________________ > talk-cz mailing list > talk-cz na openstreetmap.org > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz > https://openstreetmap.cz/talkcz

9.11.2022 09:54:09 (#3)
gravatar

Mirek Dlask

<dlask.m at gmail.com>
196
Ahoj, Dva body leží na sobě, což je v rozporu s datovým modelem OSM. Správně mají mít sousední plochy na společné hranici společné body, nám ty body leží na sobě - proto JOSM zobrazí varování 'Duplicitní uzly na plochách' Aktuálně můžu celou plochu posunout aniž bych ovlivnil okolí což je špatně. https://www.openstreetmap.org/way/585441264 ZOOM myší kolečko většinou a) roluje (text), b) zoomuje, přibližuje/oddaluje (grafika) Oprava viz Jakub Pokud vím co dělám stačí v okně validace vybrat problém, nebo celou skupinu problémů a kliknout na tlačítko 'Opravit' - u těchto duplicitních bodů je to bez rizika Mir st 9. 11. 2022 v 2:04 odesílatel <ramirezhav na seznam.cz> napsal: zobrazit citaci
> Ahoj, > jak mám odstranit duplicitní uzly na ploše? Je tam problém že se > překrývají uzly landuse=garages s landuse=forest nebo o co jde? Ty hranice > by měly sedět. Ale nepřiblížím to tak, abych tam viděl mikroskopické > detaily. > https://www.openstreetmap.org/way/1111637589 > https://www.openstreetmap.org/way/1111650517 > _______________________________________________ > talk-cz mailing list > talk-cz na openstreetmap.org > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz > https://openstreetmap.cz/talkcz >
------------- další část --------------- HTML příloha byla odstraněna... URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20221109/7ed6d5b9/attachment-0001.htm>

9.11.2022 10:29:20 (#4)
gravatar

ramirezhav na seznam.cz

<ramirezhav at seznam.cz>
175
No to jsem právě chtěl, aby nebyly spojené, protože když s něčím hnu - například landuse=forest, nemusím si všimnout, že se pohnuly a zdeformovaly například garáže. Ach jo. A jak tedy zkontrolovat například vybrané body. Protože teď už to je nahrané na serveru, takže když otevřu vybranou plochu, tak tam žádné chyby nevidím a nahrát to nejde, když jsem neprovedl žádnou změnu. Takto totiž normálně spouštím validaci. Z nabídky Nahrát.
---------- Původní e-mail ---------- Od: Mirek Dlask <dlask.m na gmail.com> Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org> Datum: 9. 11. 2022 10:01:13 Předmět: Re: [talk-cz] Duplicitní uzly na ploše " Ahoj, Dva body leží na sobě, což je v rozporu s datovým modelem OSM. Správně mají mít sousední plochy na společné hranici společné body, nám ty body leží na sobě - proto JOSM zobrazí varování 'Duplicitní uzly na plochách' Aktuálně můžu celou plochu posunout aniž bych ovlivnil okolí což je špatně. https://www.openstreetmap.org/way/585441264 (https://www.openstreetmap.org/way/585441264) ZOOM myší kolečko většinou  a) roluje (text),  b) zoomuje, přibližuje/oddaluje (grafika) Oprava viz Jakub Pokud vím co dělám stačí v okně validace vybrat problém, nebo celou skupinu problémů a kliknout na tlačítko 'Opravit' - u těchto duplicitních bodů je to bez rizika Mir st 9. 11. 2022 v 2:04 odesílatel <ramirezhav na seznam.cz (mailto:ramirezhav na seznam.cz)> napsal: " Ahoj, jak mám odstranit duplicitní uzly na ploše? Je tam problém že se překrývají uzly landuse=garages s landuse=forest nebo o co jde? Ty hranice by měly sedět. Ale nepřiblížím to tak, abych tam viděl mikroskopické detaily. https://www.openstreetmap.org/way/1111637589 (https://www.openstreetmap.org/way/1111637589) https://www.openstreetmap.org/way/1111650517 (https://www.openstreetmap.org/way/1111650517) _______________________________________________ talk-cz mailing list talk-cz na openstreetmap.org(mailto:talk-cz na openstreetmap.org) https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz (https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz) https://openstreetmap.cz/talkcz(https://openstreetmap.cz/talkcz) " _______________________________________________ talk-cz mailing list talk-cz na openstreetmap.org https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz https://openstreetmap.cz/talkcz " ------------- další část --------------- HTML příloha byla odstraněna... URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20221109/2cb13390/attachment-0001.htm>

9.11.2022 10:47:17 (#5)
gravatar

Mirek Dlask

<dlask.m at gmail.com>
196
Uf ;-) Validátor řeší chyby aktuální sady změn. Nebo v okně valice stačí kliknout na 'Zkontrolovat' - pak najde všechny problémy ve stažené oblasti. Mir st 9. 11. 2022 v 10:32 odesílatel <ramirezhav na seznam.cz> napsal: zobrazit citaci
> No to jsem právě chtěl, aby nebyly spojené, protože když s něčím hnu - > například landuse=forest, nemusím si všimnout, že se pohnuly a zdeformovaly > například garáže. Ach jo. A jak tedy zkontrolovat například vybrané body. > Protože teď už to je nahrané na serveru, takže když otevřu vybranou plochu, > tak tam žádné chyby nevidím a nahrát to nejde, když jsem neprovedl žádnou > změnu. Takto totiž normálně spouštím validaci. Z nabídky Nahrát. > ---------- Původní e-mail ---------- > Od: Mirek Dlask <dlask.m na gmail.com> > Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org> > Datum: 9. 11. 2022 10:01:13 > Předmět: Re: [talk-cz] Duplicitní uzly na ploše > > Ahoj, > Dva body leží na sobě, což je v rozporu s datovým modelem OSM. > Správně mají mít sousední plochy na společné hranici společné body, nám ty > body leží na sobě - proto JOSM zobrazí varování 'Duplicitní uzly na > plochách' > Aktuálně můžu celou plochu posunout aniž bych ovlivnil okolí což je špatně. > https://www.openstreetmap.org/way/585441264 > > ZOOM > myší kolečko většinou > a) roluje (text), > b) zoomuje, přibližuje/oddaluje (grafika) > > Oprava > viz Jakub > Pokud vím co dělám stačí v okně validace vybrat problém, nebo > celou skupinu problémů a kliknout na tlačítko 'Opravit' - u těchto > duplicitních bodů je to bez rizika > > Mir > > st 9. 11. 2022 v 2:04 odesílatel <ramirezhav na seznam.cz> napsal: > > Ahoj, > jak mám odstranit duplicitní uzly na ploše? Je tam problém že se > překrývají uzly landuse=garages s landuse=forest nebo o co jde? Ty hranice > by měly sedět. Ale nepřiblížím to tak, abych tam viděl mikroskopické > detaily. > https://www.openstreetmap.org/way/1111637589 > https://www.openstreetmap.org/way/1111650517 > _______________________________________________ > talk-cz mailing list > talk-cz na openstreetmap.org > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz > https://openstreetmap.cz/talkcz > > _______________________________________________ > talk-cz mailing list > talk-cz na openstreetmap.org > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz > https://openstreetmap.cz/talkcz > > _______________________________________________ > talk-cz mailing list > talk-cz na openstreetmap.org > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz > https://openstreetmap.cz/talkcz >
------------- další část --------------- HTML příloha byla odstraněna... URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20221109/68a2df94/attachment.htm>

9.11.2022 07:02:40 (#6)
gravatar

jzvc

<jzvc at tpfree.net>
588
Cus, ja jen doplnim, ze validator JOSM umi opravit vice ruznych stavu v datech, a vicemene se da rict, ze tam kde nabizi automatickou opravu, jde prakticky o jistotu. U chyb ktere jsou sporne to automaticky opravovat nechce - prave proto, aby ti kteri nevedi co cini v navalu cinorodosti neznicili data. Typicky jsou to prave zminene duplicini body, pripadne body ktere nejsou cleny zadne cesty a zaroven nemaji zadne tagy a podobne. Pro duplicitni body pak plati, ze maji 100% shodne souradnice, takze graficky tam vzdy bude zobrazen bod jediny, bez ohledu na zoom. A vznika to pokud vim typicky pri ruznych importech dat, protoze pro toho importera je pochopitelne mnohem jednodussi naimportovat proste hruba data, nez resit napojeni na data existujici. BTW: Takova docela zabavna vec jsou kruhace, obcas to kontroluju, a prakticky vzdycky najdu par kusu pravotocivych. Dne 09.11.2022 v 9:54 Mirek Dlask napsal(a): zobrazit citaci
> Ahoj, > Dva body leží na sobě, což je v rozporu s datovým modelem OSM. > Správně mají mít sousední plochy na společné hranici společné body, > nám ty body leží na sobě - proto JOSM zobrazí varování > 'Duplicitní uzly na plochách' > Aktuálně můžu celou plochu posunout aniž bych ovlivnil okolí což je > špatně. > https://www.openstreetmap.org/way/585441264 > > ZOOM > myší kolečko většinou > a) roluje (text), > b) zoomuje, přibližuje/oddaluje (grafika) > > Oprava > viz Jakub > Pokud vím co dělám stačí v okně validace vybrat problém, nebo > celou skupinu problémů a kliknout na tlačítko 'Opravit' - u těchto > duplicitních bodů je to bez rizika > > Mir > > st 9. 11. 2022 v 2:04 odesílatel <ramirezhav na seznam.cz > <mailto:ramirezhav na seznam.cz>> napsal: > > Ahoj, > jak mám odstranit duplicitní uzly na ploše? Je tam problém že se > překrývají uzly landuse=garages s landuse=forest nebo o co jde? Ty > hranice by měly sedět. Ale nepřiblížím to tak, abych tam viděl > mikroskopické detaily. > https://www.openstreetmap.org/way/1111637589 > https://www.openstreetmap.org/way/1111650517 > _______________________________________________ > talk-cz mailing list > talk-cz na openstreetmap.org <mailto:talk-cz na openstreetmap.org> > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz > https://openstreetmap.cz/talkcz > > > _______________________________________________ > talk-cz mailing list > talk-cz na openstreetmap.org > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz > https://openstreetmap.cz/talkcz
------------- další část --------------- HTML příloha byla odstraněna... URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20221109/a8b060ae/attachment-0001.htm>

9.11.2022 08:09:19 (#7)
gravatar

ramirezhav na seznam.cz

<ramirezhav at seznam.cz>
175
Feedback, abych se ujistil, zda jsem to správně pochopil. OSM, chce nechce mít neoddělené tvary. Oddělení by nemělo vadit u silnic, protože typicky je zeleň několik metrů od středové čáry. Ale případy jako landuse=forest blízko landuse=garrages nebo landuse=residential chcete spojovat. Duplicitní uzel je, že jsou dva body přesně na sobě. Spojený uzel je, že dva tvary mají sdílený jeden bod. Stejně ale pro mě jsou některé editace tak strašně pracné. "Velký" les severně od Merkuru - to je ten segment aktuálně vpravo od garáží o kterých jsme se bavili - chtěl jsem trochu posunout hranici, aby se srovnal nebo dokreslil chodník - nedalo se s tím hýbat - bylo to slepené. Tak jsem to zkopíroval, vložil, a smazal staré, aby se to odpojilo. Ta práce jako nejdříve je třeba vybrat třeba dvacet bodů, pak to nějak odpojit nebo jednotlivě každý uzel, pak nakreslit a pak zase spojovat, to je systém na hlavu postavený. Ale chápu asi to, že tam nechcete mít mezery, aby se ty mezery nevyrendrovaly. Ale při maximálním přiblížení/detailech LOD 15 možná LOD 17 by stejně žádná mezera být nebyla protože to závám blízko v řádu desítek centimetrů. Já zvyklý ze Sketchupu všechno oddělovat hlavně do skupin, tam se nesmí slučovat nic, pak se s tím nedá manipulovat. A tu je to napak, což mi přijde nahlavu.
---------- Původní e-mail ---------- Od: jzvc via talk-cz <talk-cz na openstreetmap.org> Komu: talk-cz na openstreetmap.org Kopie: jzvc <jzvc na tpfree.net> Datum: 9. 11. 2022 19:10:44 Předmět: Re: [talk-cz] Duplicitní uzly na ploše " Cus, ja jen doplnim, ze validator JOSM umi opravit vice ruznych stavu v datech, a vicemene se da rict, ze tam kde nabizi automatickou opravu, jde prakticky o jistotu. U chyb ktere jsou sporne to automaticky opravovat nechce - prave proto, aby ti kteri nevedi co cini v navalu cinorodosti neznicili data. Typicky jsou to prave zminene duplicini body, pripadne body ktere nejsou cleny zadne cesty a zaroven nemaji zadne tagy a podobne. Pro duplicitni body pak plati, ze maji 100% shodne souradnice, takze graficky tam vzdy bude zobrazen bod jediny, bez ohledu na zoom. A vznika to pokud vim typicky pri ruznych importech dat, protoze pro toho importera je pochopitelne mnohem jednodussi naimportovat proste hruba data, nez resit napojeni na data existujici. BTW: Takova docela zabavna vec jsou kruhace, obcas to kontroluju, a prakticky vzdycky najdu par kusu pravotocivych. Dne 09.11.2022 v 9:54 Mirek Dlask napsal(a): " Ahoj, Dva body leží na sobě, což je v rozporu s datovým modelem OSM. Správně mají mít sousední plochy na společné hranici společné body, nám ty body leží na sobě - proto JOSM zobrazí varování 'Duplicitní uzly na plochách' Aktuálně můžu celou plochu posunout aniž bych ovlivnil okolí což je špatně. https://www.openstreetmap.org/way/585441264 (https://www.openstreetmap.org/way/585441264) ZOOM myší kolečko většinou  a) roluje (text),  b) zoomuje, přibližuje/oddaluje (grafika) Oprava viz Jakub Pokud vím co dělám stačí v okně validace vybrat problém, nebo celou skupinu problémů a kliknout na tlačítko 'Opravit' - u těchto duplicitních bodů je to bez rizika Mir st 9. 11. 2022 v 2:04 odesílatel <ramirezhav na seznam.cz (mailto:ramirezhav na seznam.cz)> napsal: " Ahoj, jak mám odstranit duplicitní uzly na ploše? Je tam problém že se překrývají uzly landuse=garages s landuse=forest nebo o co jde? Ty hranice by měly sedět. Ale nepřiblížím to tak, abych tam viděl mikroskopické detaily. https://www.openstreetmap.org/way/1111637589 (https://www.openstreetmap.org/way/1111637589) https://www.openstreetmap.org/way/1111650517 (https://www.openstreetmap.org/way/1111650517) _______________________________________________ talk-cz mailing list talk-cz na openstreetmap.org(mailto:talk-cz na openstreetmap.org) https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz (https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz) https://openstreetmap.cz/talkcz(https://openstreetmap.cz/talkcz) " _______________________________________________ talk-cz mailing list <a href='mailto:talk-cz na openstreetmap.org' class='-wm-moz-txt-link-abbreviated'>talk-cz na openstreetmap.org</a> <a href='https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz' class='-wm-moz-txt-link-freetext'>https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz</a> <a href='https://openstreetmap.cz/talkcz' class='-wm-moz-txt-link-freetext'>https://openstreetmap.cz/talkcz</a> " _______________________________________________ talk-cz mailing list talk-cz na openstreetmap.org https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz https://openstreetmap.cz/talkcz " ------------- další část --------------- HTML příloha byla odstraněna... URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20221109/c379e897/attachment.htm>

9.11.2022 09:24:05 (#8)
gravatar

Mirek Dlask

<dlask.m at gmail.com>
196
st 9. 11. 2022 v 20:11 odesílatel <ramirezhav na seznam.cz> napsal: zobrazit citaci
> Feedback, abych se ujistil, zda jsem to správně pochopil. > > OSM, chce nechce mít neoddělené tvary. Oddělení by nemělo vadit u silnic, > protože typicky je zeleň několik metrů od středové čáry. Ale případy jako > landuse=forest blízko landuse=garrages nebo landuse=residential chcete > spojovat. >
OSM nechce mít dva body na sobě. Toť vše. zobrazit citaci
> > Duplicitní uzel je, že jsou dva body přesně na sobě. >
Ano pochopils. Spojený uzel je, že dva tvary mají sdílený jeden bod. zobrazit citaci
>
Není to spojený uzel, ale je to jeden uzel společný pro minimálně dvě plochy. zobrazit citaci
> Stejně ale pro mě jsou některé editace tak strašně pracné. "Velký" les > severně od Merkuru - to je ten segment aktuálně vpravo od garáží o kterých > jsme se bavili - chtěl jsem trochu posunout hranici, aby se srovnal nebo > dokreslil chodník - nedalo se s tím hýbat - bylo to slepené. Tak jsem to > zkopíroval, vložil, a smazal staré, aby se to odpojilo. Ta práce jako > nejdříve je třeba vybrat třeba dvacet bodů, pak to nějak odpojit nebo > jednotlivě každý uzel, pak nakreslit a pak zase spojovat, to je systém na > hlavu postavený. >
To je o zkušenostech, které časem získáš. Snad ;-) Plochu kterou chci oříznout a vložit mezi třeba cestu na vhodných místech rozdělím na dvě části zhruba na hraně cesty. Tu menší část na styku ploch smažu. Přidám chodník - neotagovanou čáru. Udělám souběžku (paralelní cestu) s chodníkem a připojím ji k k té neúplné ploše tak, aby byla plocha uzavřená. Dotaguju chodník a je hotovo. Rizikové je například dělat souběžku s žel. tratí, protože se mi zkopírují nejenom tagy cesty, ale i žel. přejezdy a výhybky. zobrazit citaci
> Ale chápu asi to, že tam nechcete mít mezery, aby se ty mezery > nevyrendrovaly. Ale při maximálním přiblížení/detailech LOD 15 možná LOD 17 > by stejně žádná mezera být nebyla protože to závám blízko v řádu desítek > centimetrů. >
Až budeš větší :-o tak ti třeba někdo ukáže nástroj, který umí připojit plochu na plochu na dva kliky a jedno tažení myši. Zatím děláš spoustu chyb. Mezery nemusí vadit. Třeba rozhraní mezi landuse=residential (bydlení) a landuse=farmyard (pole). Pole nebývá až k plotu, ale je tam kus trávy, nebo jenom bláto. Tam většinou nechávám mezeru. Plochy se můžou za jistých okolností překrývat. landuse=garages - natural=* ... zobrazit citaci
> Já zvyklý ze Sketchupu všechno oddělovat hlavně do skupin, tam se nesmí > slučovat nic, pak se s tím nedá manipulovat. A tu je to napak, což mi > přijde nahlavu. > > V CADech a GISech má každý prvek svoje body - na rozdíl od OSM.
Mir zobrazit citaci
> ---------- Původní e-mail ---------- > Od: jzvc via talk-cz <talk-cz na openstreetmap.org> > Komu: talk-cz na openstreetmap.org > Kopie: jzvc <jzvc na tpfree.net> > Datum: 9. 11. 2022 19:10:44 > Předmět: Re: [talk-cz] Duplicitní uzly na ploše > > Cus, > > ja jen doplnim, ze validator JOSM umi opravit vice ruznych stavu v datech, > a vicemene se da rict, ze tam kde nabizi automatickou opravu, jde prakticky > o jistotu. U chyb ktere jsou sporne to automaticky opravovat nechce - prave > proto, aby ti kteri nevedi co cini v navalu cinorodosti neznicili data. > Typicky jsou to prave zminene duplicini body, pripadne body ktere nejsou > cleny zadne cesty a zaroven nemaji zadne tagy a podobne. > > Pro duplicitni body pak plati, ze maji 100% shodne souradnice, takze > graficky tam vzdy bude zobrazen bod jediny, bez ohledu na zoom. A vznika to > pokud vim typicky pri ruznych importech dat, protoze pro toho importera je > pochopitelne mnohem jednodussi naimportovat proste hruba data, nez resit > napojeni na data existujici. > > BTW: Takova docela zabavna vec jsou kruhace, obcas to kontroluju, a > prakticky vzdycky najdu par kusu pravotocivych. > > Dne 09.11.2022 v 9:54 Mirek Dlask napsal(a): > > Ahoj, > Dva body leží na sobě, což je v rozporu s datovým modelem OSM. > Správně mají mít sousední plochy na společné hranici společné body, nám ty > body leží na sobě - proto JOSM zobrazí varování 'Duplicitní uzly na > plochách' > Aktuálně můžu celou plochu posunout aniž bych ovlivnil okolí což je špatně. > https://www.openstreetmap.org/way/585441264 > > ZOOM > myší kolečko většinou > a) roluje (text), > b) zoomuje, přibližuje/oddaluje (grafika) > > Oprava > viz Jakub > Pokud vím co dělám stačí v okně validace vybrat problém, nebo > celou skupinu problémů a kliknout na tlačítko 'Opravit' - u těchto > duplicitních bodů je to bez rizika > > Mir > > st 9. 11. 2022 v 2:04 odesílatel <ramirezhav na seznam.cz> napsal: > > Ahoj, > jak mám odstranit duplicitní uzly na ploše? Je tam problém že se > překrývají uzly landuse=garages s landuse=forest nebo o co jde? Ty hranice > by měly sedět. Ale nepřiblížím to tak, abych tam viděl mikroskopické > detaily. > https://www.openstreetmap.org/way/1111637589 > https://www.openstreetmap.org/way/1111650517 > _______________________________________________ > talk-cz mailing list > talk-cz na openstreetmap.org > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz > https://openstreetmap.cz/talkcz > > > _______________________________________________ > talk-cz mailing listtalk-cz na openstreetmap.orghttps://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-czhttps://openstreetmap.cz/talkcz > > > _______________________________________________ > talk-cz mailing list > talk-cz na openstreetmap.org > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz > https://openstreetmap.cz/talkcz > > _______________________________________________ > talk-cz mailing list > talk-cz na openstreetmap.org > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz > https://openstreetmap.cz/talkcz >
------------- další část --------------- HTML příloha byla odstraněna... URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20221109/03719847/attachment-0001.htm>

10.11.2022 09:29:37 (#9)
gravatar

jzvc

<jzvc at tpfree.net>
588
Cus Dne 09.11.2022 v 20:09 ramirezhav na seznam.cz napsal(a): zobrazit citaci
> Feedback, abych se ujistil, zda jsem to správně pochopil. > > OSM, chce nechce mít neoddělené tvary. Oddělení by nemělo vadit u > silnic, protože typicky je zeleň několik metrů od středové čáry. Ale > případy jako landuse=forest blízko landuse=garrages nebo > landuse=residential chcete spojovat.
Tohle je trochu slozitejsi. OSM nezna vrstvy. Ale spojene by melo byt to, co se vzajemne ovlivnuje/vylucuje/souvisi ... V OSM muzes mit oznacenou plochu, ktera ale nijak nesouvisi s jinou plochou, takze to bys spojovat nemel. Napriklad mas v OSM ruzne hranice (staty, okresy, ...) to jsou defakto plochy, ale nemel bys je spojovat trebas s travniky, protoze hranice treba statu jen velice nepravdepodobne povede prave po hranici travniku, a oboji se muze zmenit zcela nezavisle na sobe, a tim ze to spojis pak delas prekerku pripadnemu editorovi, ktery to musi pracne rozdelovat. Coz sis ostatne podle vseho sam vyzkousel. Spousta lidi si zjednodusuje praci treba tim, ze plochama obtahujou silnice (ono se to pekne "samo" prilepuje na jejich body) a kdyz pak prijde nekdo kdo chce tu silnici nejak upravit (typicky ji treba rozdelit kvuli ruznym omezenim), tak je to na vrazdu. Pokud mas ale trebas louku a les, tak louka konci lesem, a kde je les, nemuze byt louka, takze tady dava smysl aby to bylo se spolecnou hranici a tim padem to sdilelo spolecne body. Silnice (a dalsi podobne prvky) jsou prozmenu defakto plochy, u kterych by bylo ale jejich zaznamenani jako ploch velice pracne, a i dost neprakticke (pres plochu se naviguje vazne dost tezko). To ale neznamena, ze to udelat nelze, jen je fajn tam pak mit oboje = jak tu osu, tak tu plochu. OSM ve skutecnosti nema ani zadny datovy model, je to cele jen linearni seznam tag = hodnota. A to ma pochopitelne presne ty dusledky, kterych cast zminujes. Na druhou stranu ti to umoznuje si klidne vymyslet zcela svoje konstrukce tagovani, a pokud tim nekomu nerozbijes nejakou babovicku, treba se i vseobecne ujme. zobrazit citaci
> > Duplicitní uzel je, že jsou dva body přesně na sobě. > Spojený uzel je, že dva tvary mají sdílený jeden bod. > > Stejně ale pro mě jsou některé editace tak strašně pracné. "Velký" les > severně od Merkuru - to je ten segment aktuálně vpravo od garáží o > kterých jsme se bavili - chtěl jsem trochu posunout hranici, aby se > srovnal nebo dokreslil chodník - nedalo se s tím hýbat - bylo to > slepené. Tak jsem to zkopíroval, vložil, a smazal staré, aby se to > odpojilo. Ta práce jako nejdříve je třeba vybrat třeba dvacet bodů, > pak to nějak odpojit nebo jednotlivě každý uzel, pak nakreslit a pak > zase spojovat, to je systém na hlavu postavený. Ale chápu asi to, že > tam nechcete mít mezery, aby se ty mezery nevyrendrovaly. Ale při > maximálním přiblížení/detailech LOD 15 možná LOD 17 by stejně žádná > mezera být nebyla protože to závám blízko v řádu desítek centimetrů. > Já zvyklý ze Sketchupu všechno oddělovat hlavně do skupin, tam se > nesmí slučovat nic, pak se s tím nedá manipulovat. A tu je to napak, > což mi přijde nahlavu. > > > ---------- Původní e-mail ---------- > Od: jzvc via talk-cz <talk-cz na openstreetmap.org> > Komu: talk-cz na openstreetmap.org > Kopie: jzvc <jzvc na tpfree.net> > Datum: 9. 11. 2022 19:10:44 > Předmět: Re: [talk-cz] Duplicitní uzly na ploše > > > Cus, > > ja jen doplnim, ze validator JOSM umi opravit vice ruznych stavu v > datech, a vicemene se da rict, ze tam kde nabizi automatickou > opravu, jde prakticky o jistotu. U chyb ktere jsou sporne to > automaticky opravovat nechce - prave proto, aby ti kteri nevedi co > cini v navalu cinorodosti neznicili data. Typicky jsou to prave > zminene duplicini body, pripadne body ktere nejsou cleny zadne > cesty a zaroven nemaji zadne tagy a podobne. > > Pro duplicitni body pak plati, ze maji 100% shodne souradnice, > takze graficky tam vzdy bude zobrazen bod jediny, bez ohledu na > zoom. A vznika to pokud vim typicky pri ruznych importech dat, > protoze pro toho importera je pochopitelne mnohem jednodussi > naimportovat proste hruba data, nez resit napojeni na data existujici. > > BTW: Takova docela zabavna vec jsou kruhace, obcas to kontroluju, > a prakticky vzdycky najdu par kusu pravotocivych. > > Dne 09.11.2022 v 9:54 Mirek Dlask napsal(a): > > Ahoj, > Dva body leží na sobě, což je v rozporu s datovým modelem OSM. > Správně mají mít sousední plochy na společné hranici společné > body, nám ty body leží na sobě - proto JOSM zobrazí varování > 'Duplicitní uzly na plochách' > Aktuálně můžu celou plochu posunout aniž bych ovlivnil okolí > což je špatně. > https://www.openstreetmap.org/way/585441264 > > ZOOM > myší kolečko většinou > a) roluje (text), > b) zoomuje, přibližuje/oddaluje (grafika) > > Oprava > viz Jakub > Pokud vím co dělám stačí v okně validace vybrat problém, nebo > celou skupinu problémů a kliknout na tlačítko 'Opravit' - u > těchto duplicitních bodů je to bez rizika > > Mir > > st 9. 11. 2022 v 2:04 odesílatel <ramirezhav na seznam.cz > <mailto:ramirezhav na seznam.cz>> napsal: > > Ahoj, > jak mám odstranit duplicitní uzly na ploše? Je tam problém > že se překrývají uzly landuse=garages s landuse=forest > nebo o co jde? Ty hranice by měly sedět. Ale nepřiblížím > to tak, abych tam viděl mikroskopické detaily. > https://www.openstreetmap.org/way/1111637589 > https://www.openstreetmap.org/way/1111650517 > _______________________________________________ > talk-cz mailing list > talk-cz na openstreetmap.org <mailto:talk-cz na openstreetmap.org> > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz > https://openstreetmap.cz/talkcz > > > _______________________________________________ > talk-cz mailing list > talk-cz na openstreetmap.org <mailto:talk-cz na openstreetmap.org> > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz > https://openstreetmap.cz/talkcz > > > _______________________________________________ > talk-cz mailing list > talk-cz na openstreetmap.org > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz > https://openstreetmap.cz/talkcz > > > _______________________________________________ > talk-cz mailing list > talk-cz na openstreetmap.org > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz > https://openstreetmap.cz/talkcz
------------- další část --------------- HTML příloha byla odstraněna... URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20221110/ca4fe820/attachment.htm>

11.11.2022 12:48:06 (#10)
gravatar

ramirezhav na seznam.cz

<ramirezhav at seznam.cz>
175
Mám jen jednu poznámku už ne k dupl. uzlům, ale k informacím obecně.
---------- Původní e-mail ---------- Od: Mirek Dlask <dlask.m na gmail.com> Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org> Datum: 9. 11. 2022 21:31:06 Předmět: Re: [talk-cz] Duplicitní uzly na ploše (RE: Mirek Dlask & jzvc) " st 9. 11. 2022 v 20:11 odesílatel <ramirezhav na seznam.cz (mailto:ramirezhav na seznam.cz)> napsal: " Feedback, abych se ujistil, zda jsem to správně pochopil. OSM, chce nechce mít neoddělené tvary. Oddělení by nemělo vadit u silnic, protože typicky je zeleň několik metrů od středové čáry. Ale případy jako landuse=forest blízko landuse=garrages nebo landuse=residential chcete spojovat. " OSM nechce mít dva body na sobě. Toť vše.  " Duplicitní uzel je, že jsou dva body přesně na sobě. "   Ano pochopils.   " Spojený uzel je, že dva tvary mají sdílený jeden bod. "   Není to spojený uzel, ale je to jeden uzel společný pro minimálně dvě plochy. " Stejně ale pro mě jsou některé editace tak strašně pracné. "Velký" les severně od Merkuru - to je ten segment aktuálně vpravo od garáží o kterých jsme se bavili - chtěl jsem trochu posunout hranici, aby se srovnal nebo dokreslil chodník - nedalo se s tím hýbat - bylo to slepené. Tak jsem to zkopíroval, vložil, a smazal staré, aby se to odpojilo. Ta práce jako nejdříve je třeba vybrat třeba dvacet bodů, pak to nějak odpojit nebo jednotlivě každý uzel, pak nakreslit a pak zase spojovat, to je systém na hlavu postavený. " To je o zkušenostech, které časem získáš. Snad ;-) Plochu kterou chci oříznout a vložit mezi třeba cestu na vhodných místech rozdělím na dvě části zhruba na hraně cesty.  Tu menší část na styku ploch smažu. Přidám chodník - neotagovanou čáru. Udělám souběžku (paralelní cestu) s chodníkem a připojím ji k k té neúplné ploše tak, aby byla plocha uzavřená. Dotaguju chodník a je hotovo. Rizikové je například dělat souběžku s žel. tratí, protože se mi zkopírují  nejenom tagy cesty, ale i žel. přejezdy a výhybky.   " Ale chápu asi to, že tam nechcete mít mezery, aby se ty mezery nevyrendrovaly. Ale při maximálním přiblížení/detailech LOD 15 možná LOD 17 by stejně žádná mezera být nebyla protože to závám blízko v řádu desítek centimetrů. " Až budeš větší :-o tak ti třeba někdo ukáže nástroj, který umí připojit plochu na plochu na dva kliky a jedno tažení myši. " Nevím proč děláte takové drahoty s pluginem Countour Merge. Tyto věci jste mi měli ukázat jako první ať neztrácím čas. Jiní lidi by se už na to dávno vykašlali. Se nedivím že to dělá relativně málo lidí. Dneska lidi nechtěj číst tuny materiálu, to bývávalo. Dneska když chcete někomu předat informace tak je třeba udělat video nebo video návod o dálce cca 2 až 4 minuty, jinak na to lidi nečučí. Ty wiki stránky jsou dobré a většinu informací tam najdu, ale třeba některé věci - vy experti už víte, že se některé věci jmenují jinak než by začátečník mohl intuitivně tušit. Třeba mnou hledané odvodnění tam nebylo - ale existuje ditch - přípop, ale člověka zrovna toto slovní spojení nenapadne, protože každý používá jinou slovní zásobu. Takže pokud chcete získat víc lidí, tak chce tak nějak nabídnout lidem jednoduchý návod třeba na umístění lavičky nebo stromu a ne tuny odborných textů. Začal bych nabídnutím těch základních pluginů, co umí ušetřit množství času. Třeba proč klikat na každý jednotlivý uzel cesty, která má třeba 20 bodů a 20 stran, abych ji mohl vybrat? Určitě na to máte plugin. A právě lidi co to neznaj, jako dnešní mládež by se na to vybodla. Prostě pokud to jde udělat snadno, tak to chci dělat snadno a ne složitě. Protože to není dobrá prezentace a leckoho by to už dávno mohlo odradit.   " Zatím děláš spoustu chyb.   Mezery nemusí vadit. Třeba rozhraní mezi landuse=residential (bydlení) a landuse=farmyard (pole). Pole nebývá až k plotu, ale je tam kus trávy, nebo jenom bláto. Tam většinou nechávám mezeru. Plochy se můžou za jistých okolností překrývat. landuse=garages - natural=* ...   " Já zvyklý ze Sketchupu všechno oddělovat hlavně do skupin, tam se nesmí slučovat nic, pak se s tím nedá manipulovat. A tu je to napak, což mi přijde nahlavu. " V CADech a GISech má každý prvek svoje body - na rozdíl od OSM. Mir " ---------- Původní e-mail ---------- Od: jzvc via talk-cz <talk-cz na openstreetmap.org (mailto:talk-cz na openstreetmap.org)> Komu: talk-cz na openstreetmap.org(mailto:talk-cz na openstreetmap.org) Kopie: jzvc <jzvc na tpfree.net(mailto:jzvc na tpfree.net)> Datum: 9. 11. 2022 19:10:44 Předmět: Re: [talk-cz] Duplicitní uzly na ploše " Cus, ja jen doplnim, ze validator JOSM umi opravit vice ruznych stavu v datech, a vicemene se da rict, ze tam kde nabizi automatickou opravu, jde prakticky o jistotu. U chyb ktere jsou sporne to automaticky opravovat nechce - prave proto, aby ti kteri nevedi co cini v navalu cinorodosti neznicili data. Typicky jsou to prave zminene duplicini body, pripadne body ktere nejsou cleny zadne cesty a zaroven nemaji zadne tagy a podobne. Pro duplicitni body pak plati, ze maji 100% shodne souradnice, takze graficky tam vzdy bude zobrazen bod jediny, bez ohledu na zoom. A vznika to pokud vim typicky pri ruznych importech dat, protoze pro toho importera je pochopitelne mnohem jednodussi naimportovat proste hruba data, nez resit napojeni na data existujici. BTW: Takova docela zabavna vec jsou kruhace, obcas to kontroluju, a prakticky vzdycky najdu par kusu pravotocivych. Dne 09.11.2022 v 9:54 Mirek Dlask napsal(a): " Ahoj, Dva body leží na sobě, což je v rozporu s datovým modelem OSM. Správně mají mít sousední plochy na společné hranici společné body, nám ty body leží na sobě - proto JOSM zobrazí varování 'Duplicitní uzly na plochách' Aktuálně můžu celou plochu posunout aniž bych ovlivnil okolí což je špatně. https://www.openstreetmap.org/way/585441264 (https://www.openstreetmap.org/way/585441264) ZOOM myší kolečko většinou  a) roluje (text),  b) zoomuje, přibližuje/oddaluje (grafika) Oprava viz Jakub Pokud vím co dělám stačí v okně validace vybrat problém, nebo celou skupinu problémů a kliknout na tlačítko 'Opravit' - u těchto duplicitních bodů je to bez rizika Mir st 9. 11. 2022 v 2:04 odesílatel <ramirezhav na seznam.cz (mailto:ramirezhav na seznam.cz)> napsal: " Ahoj, jak mám odstranit duplicitní uzly na ploše? Je tam problém že se překrývají uzly landuse=garages s landuse=forest nebo o co jde? Ty hranice by měly sedět. Ale nepřiblížím to tak, abych tam viděl mikroskopické detaily. https://www.openstreetmap.org/way/1111637589 (https://www.openstreetmap.org/way/1111637589) https://www.openstreetmap.org/way/1111650517 (https://www.openstreetmap.org/way/1111650517) _______________________________________________ talk-cz mailing list talk-cz na openstreetmap.org(mailto:talk-cz na openstreetmap.org) https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz (https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz) https://openstreetmap.cz/talkcz(https://openstreetmap.cz/talkcz) " _______________________________________________ talk-cz mailing list <a href='mailto:talk-cz na openstreetmap.org'>talk-cz na openstreetmap.org</a> <a href='https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz'>https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz</a> <a href='https://openstreetmap.cz/talkcz'>https://openstreetmap.cz/talkcz</a> " _______________________________________________ talk-cz mailing list talk-cz na openstreetmap.org(mailto:talk-cz na openstreetmap.org) https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz (https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz) https://openstreetmap.cz/talkcz(https://openstreetmap.cz/talkcz) " _______________________________________________ talk-cz mailing list talk-cz na openstreetmap.org(mailto:talk-cz na openstreetmap.org) https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz (https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz) https://openstreetmap.cz/talkcz(https://openstreetmap.cz/talkcz) " _______________________________________________ talk-cz mailing list talk-cz na openstreetmap.org https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz https://openstreetmap.cz/talkcz " ------------- další část --------------- HTML příloha byla odstraněna... URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20221111/07d9f62b/attachment-0001.htm>

11.11.2022 09:35:26 (#11)
gravatar

Mirek Dlask

<dlask.m at gmail.com>
196
pá 11. 11. 2022 v 0:50 odesílatel <ramirezhav na seznam.cz> napsal: zobrazit citaci
> Mám jen jednu poznámku už ne k dupl. uzlům, ale k informacím obecně. > > Nevím proč děláte takové drahoty s pluginem Countour Merge. Tyto věci jste > mi měli ukázat jako první ať neztrácím čas. Jiní lidi by se už na to dávno > vykašlali. Se nedivím že to dělá relativně málo lidí. >
Drahoty to nejsou, je to opatrnost. Při nesprávném použití je výsledkem plocha křížící sama sebe, obsahuje úsek dvakrát atd. Občas se stane, že někdo přehlédne varování JOSM a výsledkem jsou problémy s vykreslováním. A opravou. Není to časté, ale už jsem takové opravy dělal. Zjistit jak je to správně bývá problém. Málo lidí to dělá třeba proto, že jim vyhovují jiné mapy. zobrazit citaci
> Dneska lidi nechtěj číst tuny materiálu, to bývávalo. Dneska když chcete > někomu předat informace tak je třeba udělat video nebo video návod o dálce > cca 2 až 4 minuty, jinak na to lidi nečučí. Ty wiki stránky jsou dobré a > většinu informací tam najdu, ale třeba některé věci - vy experti už víte, > že se některé věci jmenují jinak než by začátečník mohl intuitivně tušit. >
Začátečník by si měl nejdříve vyzkoušet jednoduché editace a s odstupem se zapojit do složitějších, třeba i za pomoci různých pluginů. Pro začátečníky určitě videa i návody existují (minimálně v angličtině) - stačí hledat. zobrazit citaci
> Třeba mnou hledané odvodnění tam nebylo - ale existuje ditch - přípop, ale > člověka zrovna toto slovní spojení nenapadne, protože každý používá jinou > slovní zásobu. Takže pokud chcete získat víc lidí, tak chce tak nějak > nabídnout lidem jednoduchý návod třeba na umístění lavičky nebo stromu a ne > tuny odborných textů. Začal bych nabídnutím těch základních pluginů, co umí > ušetřit množství času. >
Asi to nejdůležitější - ty seš ve všech ohledech atyp. Začátečník nemapuje příkopy, lampy ... ani plot nebo co to je https://www.openstreetmap.org/node/10170361319 barrier=fence - je-li tam plot zobrazit citaci
> Třeba proč klikat na každý jednotlivý uzel cesty, která má třeba 20 bodů a > 20 stran, abych ji mohl vybrat? Určitě na to máte plugin. >
Tomu nerozumím. Cestu vyberu vybráním křivky, vybrat všechny body cesty jsem snad ještě nepotřeboval. Naráz ani jednotlivě. A právě lidi co to neznaj, jako dnešní mládež by se na to vybodla. Prostě zobrazit citaci
> pokud to jde udělat snadno, tak to chci dělat snadno a ne složitě. Protože > to není dobrá prezentace a leckoho by to už dávno mohlo odradit. >
Potíž je v rozmanitosti - věk, zájmy, priority. V křivce učení - někdo si to vyzkouší, vrátí se po pauze, nebo přidá něco jednou za čas, málokdo chce umět, vědět všechno za týden. Dnešní mládež často začíná se StreetComplete. https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:StreetComplete Mir ------------- další část --------------- HTML příloha byla odstraněna... URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20221111/3ee7836d/attachment.htm>

11.11.2022 10:06:12 (#12)
gravatar

ramirezhav na seznam.cz

<ramirezhav at seznam.cz>
175
Ahoj, mohu se zeptat na nástroj F? Dejme tomu že mám nakreslenou kružnici. Zmáčknu F, nakresllím dva body do té kružnice a pak držím F. Takže se mi nakreslí nový kruh, ale ten je spojený nebo připojený do toho kruhu pod tím, takže jsou tam duplicitní uzly. Jak v takovém případě kreslíte? Je tam možnost například zařídit aby se neslepili k sobě, přestože tím nástrojem Follow následují ten tvar, který objresluji? Kdybych tomu původnímu tvaru přiradil vlastnost např. material=metal a zapnul filtr na material=metal tak nástroj F nebude obkreslovat, protože se nepřimkne k bodům toho obkreslovaného tvaru.
---------- Původní e-mail ---------- Od: Mirek Dlask <dlask.m na gmail.com> Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org> Datum: 11. 11. 2022 9:43:12 Předmět: Re: [talk-cz] Duplicitní uzly na ploše (RE: Mirek Dlask & jzvc) " pá 11. 11. 2022 v 0:50 odesílatel <ramirezhav na seznam.cz (mailto:ramirezhav na seznam.cz)> napsal: " Mám jen jednu poznámku už ne k dupl. uzlům, ale k informacím obecně. Nevím proč děláte takové drahoty s pluginem Countour Merge. Tyto věci jste mi měli ukázat jako první ať neztrácím čas. Jiní lidi by se už na to dávno vykašlali. Se nedivím že to dělá relativně málo lidí. " Drahoty to nejsou,  je to opatrnost. Při nesprávném použití je výsledkem plocha křížící sama sebe, obsahuje úsek dvakrát atd. Občas se stane, že někdo přehlédne varování JOSM a výsledkem jsou problémy s vykreslováním. A opravou. Není to časté, ale už jsem takové opravy dělal. Zjistit jak je to správně bývá problém. Málo lidí to dělá třeba  proto, že jim vyhovují jiné mapy. " Dneska lidi nechtěj číst tuny materiálu, to bývávalo. Dneska když chcete někomu předat informace tak je třeba udělat video nebo video návod o dálce cca 2 až 4 minuty, jinak na to lidi nečučí. Ty wiki stránky jsou dobré a většinu informací tam najdu, ale třeba některé věci - vy experti už víte, že se některé věci jmenují jinak než by začátečník mohl intuitivně tušit. " Začátečník by si měl nejdříve vyzkoušet jednoduché editace a s odstupem se zapojit do složitějších, třeba i za pomoci různých pluginů. Pro začátečníky určitě videa i návody existují (minimálně v angličtině) - stačí hledat.    " Třeba mnou hledané odvodnění tam nebylo - ale existuje ditch - přípop, ale člověka zrovna toto slovní spojení nenapadne, protože každý používá jinou slovní zásobu. Takže pokud chcete získat víc lidí, tak chce tak nějak nabídnout lidem jednoduchý návod třeba na umístění lavičky nebo stromu a ne tuny odborných textů. Začal bych nabídnutím těch základních pluginů, co umí ušetřit množství času. " Asi to nejdůležitější - ty seš ve všech ohledech atyp. Začátečník nemapuje příkopy, lampy ... ani plot nebo co to je https://www.openstreetmap.org/node/10170361319 (https://www.openstreetmap.org/node/10170361319) barrier=fence - je-li tam plot   " Třeba proč klikat na každý jednotlivý uzel cesty, která má třeba 20 bodů a 20 stran, abych ji mohl vybrat? Určitě na to máte plugin. " Tomu nerozumím. Cestu vyberu vybráním křivky, vybrat všechny body cesty jsem snad ještě nepotřeboval. Naráz ani jednotlivě. " A právě lidi co to neznaj, jako dnešní mládež by se na to vybodla. Prostě pokud to jde udělat snadno, tak to chci dělat snadno a ne složitě. Protože to není dobrá prezentace a leckoho by to už dávno mohlo odradit. " Potíž je v rozmanitosti - věk, zájmy, priority. V křivce učení - někdo si to vyzkouší, vrátí se po pauze, nebo přidá něco jednou za čas, málokdo chce umět, vědět všechno za týden. Dnešní mládež často začíná se StreetComplete. https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:StreetComplete (https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:StreetComplete) Mir _______________________________________________ talk-cz mailing list talk-cz na openstreetmap.org https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz https://openstreetmap.cz/talkcz " ------------- další část --------------- HTML příloha byla odstraněna... URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20221111/bdf4a1ff/attachment.htm>

18.11.2022 07:25:49 (#13)
gravatar

Pavel Pilát

<pavel.pilat at gmail.com>
91
*Zmáčknu F, nakresllím dva body do té kružnice a pak držím F...* První zmáčknutí F netřeba. Ano, jede to po hranici a vznikají společné uzly obou ploch. Duplicitní mi to ještě nikdy nevyrobilo... (?) Zařídit neslepení podle mého nejde. On Fri, 11 Nov 2022 at 22:08, <ramirezhav na seznam.cz> wrote: zobrazit citaci
> Ahoj, mohu se zeptat na nástroj F? Dejme tomu že mám nakreslenou kružnici. > Zmáčknu F, nakresllím dva body do té kružnice a pak držím F. Takže se mi > nakreslí nový kruh, ale ten je spojený nebo připojený do toho kruhu pod > tím, takže jsou tam duplicitní uzly. Jak v takovém případě kreslíte? Je tam > možnost například zařídit aby se neslepili k sobě, přestože tím nástrojem > Follow následují ten tvar, který objresluji? Kdybych tomu původnímu tvaru > přiradil vlastnost např. material=metal a zapnul filtr na material=metal > tak nástroj F nebude obkreslovat, protože se nepřimkne k bodům toho > obkreslovaného tvaru. > ---------- Původní e-mail ---------- > Od: Mirek Dlask <dlask.m na gmail.com> > Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org> > Datum: 11. 11. 2022 9:43:12 > Předmět: Re: [talk-cz] Duplicitní uzly na ploše (RE: Mirek Dlask & jzvc) > > > > pá 11. 11. 2022 v 0:50 odesílatel <ramirezhav na seznam.cz> napsal: > > Mám jen jednu poznámku už ne k dupl. uzlům, ale k informacím obecně. > > Nevím proč děláte takové drahoty s pluginem Countour Merge. Tyto věci jste > mi měli ukázat jako první ať neztrácím čas. Jiní lidi by se už na to dávno > vykašlali. Se nedivím že to dělá relativně málo lidí. > > Drahoty to nejsou, je to opatrnost. Při nesprávném použití je výsledkem > plocha křížící sama sebe, obsahuje úsek dvakrát atd. Občas se stane, že > někdo přehlédne varování JOSM a výsledkem jsou problémy s vykreslováním. A > opravou. Není to časté, ale už jsem takové opravy dělal. Zjistit jak je to > správně bývá problém. > Málo lidí to dělá třeba proto, že jim vyhovují jiné mapy. > > Dneska lidi nechtěj číst tuny materiálu, to bývávalo. Dneska když chcete > někomu předat informace tak je třeba udělat video nebo video návod o dálce > cca 2 až 4 minuty, jinak na to lidi nečučí. Ty wiki stránky jsou dobré a > většinu informací tam najdu, ale třeba některé věci - vy experti už víte, > že se některé věci jmenují jinak než by začátečník mohl intuitivně tušit. > > > Začátečník by si měl nejdříve vyzkoušet jednoduché editace a s odstupem se > zapojit do složitějších, třeba i za pomoci různých pluginů. > Pro začátečníky určitě videa i návody existují (minimálně v angličtině) - > stačí hledat. > > > Třeba mnou hledané odvodnění tam nebylo - ale existuje ditch - přípop, ale > člověka zrovna toto slovní spojení nenapadne, protože každý používá jinou > slovní zásobu. Takže pokud chcete získat víc lidí, tak chce tak nějak > nabídnout lidem jednoduchý návod třeba na umístění lavičky nebo stromu a ne > tuny odborných textů. Začal bych nabídnutím těch základních pluginů, co umí > ušetřit množství času. > > Asi to nejdůležitější - ty seš ve všech ohledech atyp. > Začátečník nemapuje příkopy, lampy ... > ani plot nebo co to je > https://www.openstreetmap.org/node/10170361319 > barrier=fence - je-li tam plot > > > Třeba proč klikat na každý jednotlivý uzel cesty, která má třeba 20 bodů a > 20 stran, abych ji mohl vybrat? Určitě na to máte plugin. > > Tomu nerozumím. Cestu vyberu vybráním křivky, vybrat všechny body cesty > jsem snad ještě nepotřeboval. Naráz ani jednotlivě. > > A právě lidi co to neznaj, jako dnešní mládež by se na to vybodla. Prostě > pokud to jde udělat snadno, tak to chci dělat snadno a ne složitě. Protože > to není dobrá prezentace a leckoho by to už dávno mohlo odradit. > > Potíž je v rozmanitosti - věk, zájmy, priority. V křivce učení - někdo si > to vyzkouší, vrátí se po pauze, nebo přidá něco jednou za čas, málokdo chce > umět, vědět všechno za týden. > > Dnešní mládež často začíná se StreetComplete. > https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:StreetComplete > > Mir > _______________________________________________ > talk-cz mailing list > talk-cz na openstreetmap.org > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz > https://openstreetmap.cz/talkcz > > _______________________________________________ > talk-cz mailing list > talk-cz na openstreetmap.org > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz > https://openstreetmap.cz/talkcz >
------------- další část --------------- HTML příloha byla odstraněna... URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20221118/2afcd676/attachment.htm>

« zpět na výpis měsíce