« zpět na výpis měsíce |

[Talk-cz] Poštovní schránky - stav

Vlákno 22.1. - 23.1.2021, počet zpráv: 4


22.1.2021 10:45:13 (#1)
gravatar

Miroslav Suchý

<mirek at rodina-sucha.cz>
33 4733
Před 14 dny: zobrazit citaci
>Schránek celkem: 19815 >Schránek v OSM: 15185 >Schránek propojeno: 14928
Dnes: Schránek celkem: 19815 Schránek v OSM: 15602 Schránek propojeno: 15344 To je nárust 417 schránek! To je super! Pojďme pokračovat dál! Aktuálně je nevíce potřeba pomoct s: Česká Třebová http://josm.poloha.net/cz_pbox/depo.php?id=56707 Vsetín http://josm.poloha.net/cz_pbox/depo.php?id=75707 Bruntál http://josm.poloha.net/cz_pbox/depo.php?id=79207 Skuteč http://josm.poloha.net/cz_pbox/depo.php?id=53970 Přelouč http://josm.poloha.net/cz_pbox/depo.php?id=53500 Mirek

22.1.2021 12:25:09 (#2)
gravatar

Lukas Novotny

<lenochod at tiscali.cz>
56 4961
Ahoj všichni. Ten počet bude asi částečně mnou, kdy jsem do včerejška jel podle Panoramy a až dneska si všiml e-mailu od Majky kde silně doporučuje mapovat pouze skrz terén. Za toto mé nepovšimnutí se omlouvám. Dle výše uvedeného klikání dle panoramy jsem si všiml určité nekonzistence v rámci http://osm.kyralovi.cz/POI-Importer-testing/ vs. http://josm.poloha.net/cz_pbox/ . Naklikal jsem schránku ref: 54707:613 přes červenou kapku v POI Importeru s pomocí Panoramy. Druhý den se ale tento bod objevil jako duplicita v http://josm.poloha.net/cz_pbox/depo.php?id=54707&filter=Partial . Co jsem dohledal, druhý mnou nenaklikaný bod měl přečíslováno REF už před jedenácti měsíci účtem majkaz_imports. Moje otázka tedy zní, proč se kapka nezměnila na jinou barvu i během tohoto dlouhého času? Pak by v http://josm.poloha.net/cz_pbox/ byla pouze zmínka o velké vzdálenosti. V http://josm.poloha.net/cz_pbox/depo.php?id=53400&filter=Deleted je zmíněna schránka která byla asi zrušena. I v tomto případě doporučujete zajít do terénu a tuto schránku zkontrolovat zda byla skutečně zrušena? Dneska jsem se byl podívat na dvě schránky v Pardubicích ( http://josm.poloha.net/cz_pbox/depo.php?id=53307 ) konkrétně na schránku ref 53307:14 u které oproti popisu od ČP je odchylka přes 900m. Zjistil jsem ale že dle zmapování by měla být v ulici Teplého ( https://www.openstreetmap.org/node/460405966 ) kde ve skutečnosti není ale je skutečně v ulici Devotyho ( https://www.openstreetmap.org/way/49914726 ). Přečíslování ref způsobila sada změn ( https://www.openstreetmap.org/changeset/81879875 ) od účtu majkaz_imports . Jestli i smazání poštovní schránky v Devotyho ulici nevím, pokud tam vůbec byla kdy naklikána. Dle mého soudu to je sada od nějakého skriptíku pro automatické úpravy, takže by bylo vhodné ho zkontrolovat jestli dělá skutečně to co autor zamýšlel. Mapování zdar. Lukáš pá 22. 1. 2021 v 10:45 odesílatel Miroslav Suchý via talk-cz < talk-cz na openstreetmap.org> napsal: zobrazit citaci
> Před 14 dny: > >Schránek celkem: 19815 > >Schránek v OSM: 15185 > >Schránek propojeno: 14928 > > Dnes: > Schránek celkem: 19815 > Schránek v OSM: 15602 > Schránek propojeno: 15344 > > To je nárust 417 schránek! To je super! Pojďme pokračovat dál! > > Aktuálně je nevíce potřeba pomoct s: > > Česká Třebová > http://josm.poloha.net/cz_pbox/depo.php?id=56707 > > Vsetín > http://josm.poloha.net/cz_pbox/depo.php?id=75707 > > Bruntál > http://josm.poloha.net/cz_pbox/depo.php?id=79207 > > Skuteč > http://josm.poloha.net/cz_pbox/depo.php?id=53970 > > Přelouč > http://josm.poloha.net/cz_pbox/depo.php?id=53500 > > Mirek > > _______________________________________________ > talk-cz mailing list > talk-cz na openstreetmap.org > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz > https://openstreetmap.cz/talkcz >
------------- další část --------------- HTML příloha byla odstraněna... URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20210122/182fa91d/attachment.htm>

23.1.2021 12:39:34 (#3)
gravatar

Majkaz

<majka.zem+talk at gmail.com>
712 2573
Ten účet (imports) je můj, a dělá se to z větší části ručně. Letos (leden) jsem se k tomu nedostala, nějak nestíhám. Problém jsou ty změny pošty a to, že ten skript dohledává schránky z OSM bez ref a snaží se je napasovat na data pošty. Stávalo se, že našel už ve skutečnosti neexistující schránku, kterou někdo zadal před lety - a považovalo se to za nejbližší. Následně to tu chybu násobilo, protože to ref už "bylo obsazené", takže se rozhodilo i okolí. Zrušené schránky by se měly ověřovat v terénu, protože v seznamu pošta uvádí jen obsluhované schránky. Nedá se zjistit rozdíl mezi trvale zrušenou schránkou a schránkou, ke které se např. nedá momentálně dostat kvůli stavbě, a za měsíc nebo dva zase začnou fungovat. Takže zůstávají i v datech jako disused:amenity, a občas se zase objeví. Jednou za čas (naposledy v prosinci) ty hodně staré vymažu trvale. Takže ano, ideálně je třeba vše na místě zkontrolovat. Protože bezpečně vím o schránkách, které jsou proti uváděné poloze skutečně o 2 km jinde. Pokud máme v datech ref, momentálně opravuji jen dobu výběru. Do ref se sahá pouze v případě duplicit nebo chybějící informace, pak ale hrozí, že je to přiřazeno chybně, pokud je v okolí několik kandidátů. Přesnost informací je od samého začátku silně závislá na obsluhujícím depu. Třeba v jižních Čechách je spousta schránek bez polohy, nebo s polohou jednoznačně blbě. Majka 22. 1. 2021 12:32:43 Lukas Novotny via talk-cz <talk-cz na openstreetmap.org>: zobrazit citaci
> Ahoj všichni. > > Ten počet bude asi částečně mnou, kdy jsem do včerejška jel podle Panoramy a až dneska si všiml e-mailu od Majky kde silně doporučuje mapovat pouze skrz terén. Za toto mé nepovšimnutí se omlouvám. > > Dle výše uvedeného klikání dle panoramy jsem si všiml určité nekonzistence v rámci http://osm.kyralovi.cz/POI-Importer-testing/ vs. http://josm.poloha.net/cz_pbox/ . Naklikal jsem schránku ref: 54707:613 přes červenou kapku v POI Importeru s pomocí Panoramy. Druhý den se ale tento bod objevil jako duplicita v http://josm.poloha.net/cz_pbox/depo.php?id=54707&filter=Partial . Co jsem dohledal, druhý mnou nenaklikaný bod měl přečíslováno REF už před jedenácti měsíci účtem majkaz_imports. Moje otázka tedy zní, proč se kapka nezměnila na jinou barvu i během tohoto dlouhého času? Pak by v http://josm.poloha.net/cz_pbox/ byla pouze zmínka o velké vzdálenosti. > > V http://josm.poloha.net/cz_pbox/depo.php?id=53400&filter=Deleted je zmíněna schránka která byla asi zrušena. I v tomto případě doporučujete zajít do terénu a tuto schránku zkontrolovat zda byla skutečně zrušena? > > Dneska jsem se byl podívat na dvě schránky v Pardubicích ( http://josm..poloha.net/cz_pbox/depo.php?id=53307[http://josm.poloha.net/cz_pbox/depo.php?id=53307] ) konkrétně na schránku ref 53307:14 u které oproti popisu od ČP je odchylka přes 900m. Zjistil jsem ale že dle zmapování by měla být v ulici Teplého ( https://www.openstreetmap.org/node/460405966 ) kde ve skutečnosti není ale je skutečně v ulici Devotyho ( https://www.openstreetmap.org/way/49914726 ). Přečíslování ref způsobila sada změn ( https://www.openstreetmap.org/changeset/81879875 ) od účtu majkaz_imports . Jestli i smazání poštovní schránky v Devotyho ulici nevím, pokud tam vůbec byla kdy naklikána. Dle mého soudu to je sada od nějakého skriptíku pro automatické úpravy, takže by bylo vhodné ho zkontrolovat jestli dělá skutečně to co autor zamýšlel. > > Mapování zdar. > Lukáš  > > pá 22. 1. 2021 v 10:45 odesílatel Miroslav Suchý via talk-cz <talk-cz na openstreetmap.org> napsal: >> Před 14 dny: >>  >Schránek celkem:     19815 >>  >Schránek v OSM:     15185 >>  >Schránek propojeno:     14928 >> >> Dnes: >> Schránek celkem:        19815 >> Schránek v OSM:         15602 >> Schránek propojeno:     15344 >> >> To je nárust 417 schránek! To je super! Pojďme pokračovat dál! >> >> Aktuálně je nevíce potřeba pomoct s: >> >> Česká Třebová >> http://josm.poloha.net/cz_pbox/depo.php?id=56707 >> >> Vsetín >> http://josm.poloha.net/cz_pbox/depo.php?id=75707 >> >> Bruntál >> http://josm.poloha.net/cz_pbox/depo.php?id=79207 >> >> Skuteč >> http://josm.poloha.net/cz_pbox/depo.php?id=53970 >> >> Přelouč >> http://josm.poloha.net/cz_pbox/depo.php?id=53500 >> >> Mirek >> >> _______________________________________________ >> talk-cz mailing list >> talk-cz na openstreetmap.org >> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz >> https://openstreetmap.cz/talkcz > _______________________________________________ > talk-cz mailing list > talk-cz na openstreetmap.org > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz > https://openstreetmap.cz/talkcz
------------- další část --------------- HTML příloha byla odstraněna... URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20210122/d0d13486/attachment-0001.htm>

23.1.2021 12:14:47 (#4)
gravatar

Miroslav Suchý

<mirek at rodina-sucha.cz>
33 4733
Dne 23. 01. 21 v 0:39 Majkaz napsal(a): zobrazit citaci
> Zrušené schránky by se měly ověřovat v terénu, protože v seznamu pošta uvádí jen obsluhované schránky. Nedá se zjistit > rozdíl mezi trvale zrušenou schránkou a schránkou, ke které se např. nedá momentálně dostat kvůli stavbě, a za měsíc > nebo dva zase začnou fungovat. > Takže zůstávají i v datech jako disused:amenity, a občas se zase objeví. Jednou za čas (naposledy v prosinci) ty hodně > staré vymažu trvale.
Tohle se nám táhne jako červená nit. Vznesl jsem dotaz na ČP jestli by se s tím něco nedalo dělat. Budu informovat jak se to vyvíjí. zobrazit citaci
> Takže ano, ideálně je třeba vše na místě zkontrolovat. Protože bezpečně vím o schránkách, které jsou proti uváděné > poloze skutečně o 2 km jinde. Pokud máme v datech ref, momentálně opravuji jen dobu výběru. Do ref se sahá pouze v > případě duplicit nebo chybějící informace, pak ale hrozí, že je to přiřazeno chybně, pokud je v okolí několik kandidátů.
Ideálně mi napiš korekci v takovémto formátu: ID: 60010:624 Jírova - konečná MHD Je docela daleko od konečné: http://www.openstreetmap.org/node/4788617421 Spíše Novolíšeňská 2793/2, nebo Bendaříkova 2187/5 Přepošlu to na ČP. Mirek

« zpět na výpis měsíce