« zpět na výpis měsíce |

[Talk-cz] hranice obce

Vlákno 1.5. - 14.5.2009, počet zpráv: 51


1.5.2009 01:37:53 (#1)
gravatar

Petr Dlouhý

<petr.dlouhy at email.cz>
607
Ahoj, jak by se m?la zna?it hranice obce? V okol? Hradce Kr?lov? se siln? pou??v? landuse:residential, co? ale zna?? pouze obytnou z?nu, ne hranici obce. ?asem za?nou b?t hranice obc? d?le?it?, proto?e ur?uj?, kde se sm? jezdit 50, a kde 90. N?kde jsem vid?l i tagov?n? maxspeed:50 pro obci, co? ale pova?uji za velmi ne??astn? zp?sob, kter? by ve velk?ch m?stech absolutn? ne?el pou??t (nehled? na dal?? komplikace). -- Petr Dlouh?

1.5.2009 06:49:19 (#2)
gravatar

hanoj

<ehanoj at gmail.com>
713
Ahoj, pokud tomu dobre rozumim, smesujes dva terminy: a) obytna zona jako vyjadreni dopravniho omezeni (highway) b) zastavene/urbanizovane uzemi, jako prevazne vyuziti nejake casti krajiny. (landuse) Nejsem si jist, zda vyuziti varianty b) vzdy souvisi s rychlostnim omezenim (prutahy, obchvaty, rychlost lze vyjadrit explicitne), coz by mozna az tak nevadilo. Jen uzivani landuse: http://www.openstreetmap.org/?lat=49.16869&lon=16.51633&zoom=15&layers=B000FTF je hodne rozdilne od toho jak, by nakonec mohlo vypadat. http://www.openstreetmap.org/?lat=49.194284&lon=16.640465&zoom=18&layers=B000FTF ha hanoj 2009/5/1 Petr Dlouh? <petr.dlouhy at email.cz>: zobrazit citaci
> jak by se m?la zna?it hranice obce? > V okol? Hradce Kr?lov? se siln? pou??v? landuse:residential, co? ale zna?? pouze obytnou z?nu, ne hranici obce. ?asem za?nou b?t hranice obc? d?le?it?, proto?e ur?uj?, kde se sm? jezdit 50, a kde 90. > > N?kde jsem vid?l i tagov?n? maxspeed:50 pro obci, co? ale pova?uji za velmi ne??astn? zp?sob, kter? by ve velk?ch m?stech absolutn? ne?el pou??t (nehled? na dal?? komplikace).

1.5.2009 08:31:53 (#3)
gravatar

Petr Dlouhý

<petr.dlouhy at email.cz>
607
On Fri, 01 May 2009 18:49:19 +0200, hanoj <ehanoj at gmail.com> wrote: No ?ekl bych, ?e rychlost na silnici implikuje administrativn? hranice obce. Tak?e asi "place:village" jako plocha. (Rychlost na obchvatech podobn? je samoz?ejm? nutn? ?e?it explicitn?.) Probl?m je, ?e se to t?m?? nikde nepou??v?, a hodn? vesnic je obt?hnut?ch pomoc? "landuse:residential". Jestli tomu dob?e rozum?m, tak bychom m?li ka?dou vesnici obt?hnout je?t? pomoc? "place:village" (pokud hranici nezn?me p?esn?, tak asi sta?? n?jak? brambora okolo a nazna?it v tagu, ?e jde o odhad). zobrazit citaci
> Ahoj, > pokud tomu dobre rozumim, smesujes dva terminy: > a) obytna zona jako vyjadreni dopravniho omezeni (highway) > b) zastavene/urbanizovane uzemi, jako prevazne vyuziti nejake casti > krajiny. (landuse) > > Nejsem si jist, zda vyuziti varianty b) vzdy souvisi s rychlostnim > omezenim (prutahy, obchvaty, rychlost lze vyjadrit explicitne), coz by > mozna az tak nevadilo. > > Jen uzivani landuse: > http://www.openstreetmap.org/?lat=49.16869&lon=16.51633&zoom=15&layers=B000FTF > > je hodne rozdilne od toho jak, by nakonec mohlo vypadat. > http://www.openstreetmap.org/?lat=49.194284&lon=16.640465&zoom=18&layers=B000FTF > > > ha > hanoj >
-- Petr Dlouh?

2.5.2009 01:16:36 (#4)
gravatar

hanoj

<ehanoj at gmail.com>
713
zobrazit citaci
> No ?ekl bych, ?e rychlost na silnici implikuje administrativn? hranice > obce. Tak?e asi "place:village" jako plocha. (Rychlost na obchvatech > podobn? je samoz?ejm? nutn? ?e?it explicitn?.)
*** administrativni hranice obce jsou jeji katastry, zastavene/zastavitelne uzemi uz je predmetem uzemne planovaci dokumentace, tedy vec nejista. *** hranici obce znackou IS 12a/b urcuje Policie CR schvalenim projektove dokumentace dopravniho znaceni, coz si muze vynutit a zalezi na cloveku misto od mista. Zpravidla se jedna o zastavene uzemi (prvni domy), neni-li dalsi zavaznejsi duvod napr: stoupani, klesani, krizovatka, neprehledny usek, dve vesnice za sebou, etc. zobrazit citaci
> Probl?m je, ?e se to t?m?? nikde nepou??v?, a hodn? vesnic je obt?hnut?ch > pomoc? "landuse:residential". Jestli tomu dob?e rozum?m, tak bychom m?li > ka?dou vesnici obt?hnout je?t? pomoc? "place:village" (pokud hranici > nezn?me p?esn?, tak asi sta?? n?jak? brambora okolo a nazna?it v tagu, ?e > jde o odhad).
*** trochu mi unika jaky je rozdil mezi place:* a boundary:* *** mozna by pak stacilo udelat v algoritmu obalovou bramboru z "landuse:residential" u dane obce a udelat z dilcich knedli jednu velkou, ktera pak bude jako berna pro rychlost. otazka je zda na urovni mapy nebo routingu. Stavajici JOSM se ale stejne bude muset naucit pracovat s vrstvami typu pokryv a vyuziti, kdyz uz "umi" silnice a autobusove linky. hanoj

2.5.2009 05:31:32 (#5)
gravatar

Petr Dlouhý

<petr.dlouhy at email.cz>
607
On Sat, 02 May 2009 01:16:36 +0200, hanoj <ehanoj at gmail.com> wrote: V tom p??pad? bude asi nejlep?? ud?lat to tak, ?e budeme p?id?vat tag maxspeed:50 na oblast ohrani?uj?c? obec (a? u? je to landuse:residential nebo place:village nebo samostatn? plocha). zobrazit citaci
> *** administrativni hranice obce jsou jeji katastry, > zastavene/zastavitelne uzemi uz je predmetem uzemne planovaci > dokumentace, tedy vec nejista. > *** hranici obce znackou IS 12a/b urcuje Policie CR schvalenim > projektove dokumentace dopravniho znaceni, coz si muze vynutit a > zalezi na cloveku misto od mista. Zpravidla se jedna o zastavene uzemi > (prvni domy), neni-li dalsi zavaznejsi duvod napr: stoupani, klesani, > krizovatka, neprehledny usek, dve vesnice za sebou, etc. > > *** trochu mi unika jaky je rozdil mezi place:* a boundary:* > > *** mozna by pak stacilo udelat v algoritmu obalovou bramboru z > "landuse:residential" u dane obce a udelat z dilcich knedli jednu > velkou, ktera pak bude jako berna pro rychlost. otazka je zda na > urovni mapy nebo routingu. > Stavajici JOSM se ale stejne bude muset naucit pracovat s vrstvami > typu pokryv a vyuziti, kdyz uz "umi" silnice a autobusove linky. > > > hanoj > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz at openstreetmap.org > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
-- Petr Dlouh?

3.5.2009 11:56:44 (#6)
gravatar

Pavel Machek

<pavel at ucw.cz>
1023 1226
Ahoj! zobrazit citaci
> No ?ekl bych, ?e rychlost na silnici implikuje administrativn? hranice > obce. Tak?e asi "place:village" jako plocha. (Rychlost na obchvatech > podobn? je samoz?ejm? nutn? ?e?it explicitn?.) > Probl?m je, ?e se to t?m?? nikde nepou??v?, a hodn? vesnic je obt?hnut?ch > pomoc? "landuse:residential". Jestli tomu dob?e rozum?m, tak bychom m?li > ka?dou vesnici obt?hnout je?t? pomoc? "place:village" (pokud hranici > nezn?me p?esn?, tak asi sta?? n?jak? brambora okolo a nazna?it v tagu, ?e > jde o odhad).
Na tohle je boundary=administrative ci tak neco, ne? V praze a okoli je toho spousta... Pavel -- (english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek (cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html

4.5.2009 08:29:25 (#7)
gravatar

Petr Kadlec

<petr.kadlec at gmail.com>
197 937
P?ed n?jakou dobou jsem vytvo?il z?klad p?ehledu ?esk?ch dopravn?ch zna?ek, viz http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cz:Road_Signs Nen? to dod?lan?, cht?l jsem tam minim?ln? doplnit obr?zky v?ech zna?ek a tak, ale z?klad (seznam v?ech platn?ch zna?ek, s v?jimkou posledn?, 14 dn? star? vyhl??ky, kterou tam jdu doplnit te?) tam je. U ka?d? zna?ky jsem se pak sna?il nadhodit souvisej?c? tagy (tzn. nen? to tak, ?e vid?m zna?ku, lep?m uveden? tag; sp?? je to odkaz na tagy, kter? by u dan? zna?ky *mohly* b?t relevantn?). Pokud n?kde vid?te n?jak? chyby ?i nedod?lky, samoz?ejm? editujte s odvahou. No a u zna?ky IS 12a Obec u? je tam uvedeno mimo jin? t?? traffic_sign=city_limit, co? je u? i na [[Cz:Map Features]]. To je tedy dal?? mo?n? zp?sob, jak to zna?it. -- Petr Kadlec / Mormegil

4.5.2009 10:48:34 (#8)
gravatar

Tomas Kolda

<kolda at web2net.cz>
133
Ahoj, dnes jsem zkonsolidoval me pokusy implementovat sqlite a mapnik. Posilal jsem to do konference OSM, ale pokud mate nekdo zajem, byl bych rad, kdybyste mi k tomu take neco napsali. Aspon se budu moct rozhodnout, zda s tim neco delat dal :) Bohuzel zatim jsou binarky jen pro windows, ale az prijedu z dovolene, muzu s tim neco udelat. Naportovat na Linux by to nemel byt vetsi problem, ale moc jsem to zatim neresil... Dik T ----------------------------- Hi, this is reaction for threads about sqlite and Mapnik. I promissed that I post something about my research. So here it is. http://osm.w2n.cz/ There is SVN with sources and compiled versions of tools (windows only at this time). At first I must say, that this is not replacement for current support of Sqlite in Mapnik. I did this work half year ago, so thats why there is only Mapnik 0.5.1. It is very simple and uncomplete, but it works fine. If there will be some feedback, I will continue to finish it. Next development will be completely different to postgress schema, because there will be high performance speedups if I change rendering way. At final state it should be just two programs. Convert/update tool and Web server with integrated mapnik and db server. So user just get his part of OSM, run convert and run server with converted data. I thing that there will be benefits for beginers, that is good artists (making icons and styles), but not advanced users (installing DBs and so on...). Tomas

5.5.2009 10:26:32 (#9)
gravatar

Petr Dlouhý

<petr.dlouhy at email.cz>
607
On Mon, 04 May 2009 20:29:25 +0200, Petr Kadlec <petr.kadlec at gmail.com> wrote: OK, ale to jen ozna?? m?sto, kde je cedule. Ned?v? to ale samo o sob? dostatek informac? k tomu, aby ?el rychlostn? limit pou??t p?i navigaci. zobrazit citaci
> P?ed n?jakou dobou jsem vytvo?il z?klad p?ehledu ?esk?ch dopravn?ch > zna?ek, viz http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cz:Road_Signs > > Nen? to dod?lan?, cht?l jsem tam minim?ln? doplnit obr?zky v?ech > zna?ek a tak, ale z?klad (seznam v?ech platn?ch zna?ek, s v?jimkou > posledn?, 14 dn? star? vyhl??ky, kterou tam jdu doplnit te?) tam je. U > ka?d? zna?ky jsem se pak sna?il nadhodit souvisej?c? tagy (tzn. nen? > to tak, ?e vid?m zna?ku, lep?m uveden? tag; sp?? je to odkaz na tagy, > kter? by u dan? zna?ky *mohly* b?t relevantn?). Pokud n?kde vid?te > n?jak? chyby ?i nedod?lky, samoz?ejm? editujte s odvahou. > > No a u zna?ky IS 12a Obec u? je tam uvedeno mimo jin? t?? > traffic_sign=city_limit, co? je u? i na [[Cz:Map Features]]. > > To je tedy dal?? mo?n? zp?sob, jak to zna?it. > > -- Petr Kadlec / Mormegil > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz at openstreetmap.org > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
-- Petr Dlouh?

5.5.2009 10:43:36 (#10)
gravatar

Petr Kadlec

<petr.kadlec at gmail.com>
197 937
2009/5/5 Petr Dlouh? <petr.dlouhy at email.cz>: zobrazit citaci
> OK, ale to jen ozna?? m?sto, kde je cedule. Ned?v? to ale samo o sob? > dostatek informac? k tomu, aby ?el rychlostn? limit pou??t p?i navigaci.
T?m mysl??, ?e nejde sp?rovat p??slu?n? cedule, aby ?el poznat vnit?ek od vn?j?ku, resp. se m??e kv?li chyb? st?t, ?e jsou tabule zcela nesp?rovan?? To je pravda; asi by to cht?lo je sv?zat do n?jak? relace (i s t?m m?stem), to by se m?lo dohodnout na wiki, jen?e bohu?el si city_limits patrn? nekoordinovan? vymysleli N?mci nebo kdo a ??dn? diskuse na wiki k tomu nen?. [http://wiki.openstreetmap.org/index.php?diff=187222&diffonly=1] -- Petr Kadlec / Mormegil

5.5.2009 10:59:50 (#11)
gravatar

Petr Dlouhý

<petr.dlouhy at email.cz>
607
On Tue, 05 May 2009 10:43:36 +0200, Petr Kadlec <petr.kadlec at gmail.com> wrote: No m? p?ijde, ?e traffic_sign:city_limit vyjad?uje explicitn?, kde ta cedule je. To kde se m? jezdit 50 a kde u? ne se d? p?ibli?n? odhadnout z cuzk nebo ortofoto. Tak?e mi p?ijde nejjednodu??? d?t tu ceduli - pokud v?m, kde p?esn? je - na pr?se??k oblasti (boundary, residential), na kter? bude tag maxspeed:50. Jen z t?ch cedul? nelze dost dob?e usoudit, kde se sm? jezdit jak rychle - ve obci klidn? m??e b?t silnice na kter? ??dn? cedule nen?, a jak se m? poznat, jestli n?hodou ta silnice nen? u? za obc?. zobrazit citaci
> T?m mysl??, ?e nejde sp?rovat p??slu?n? cedule, aby ?el poznat vnit?ek > od vn?j?ku, resp. se m??e kv?li chyb? st?t, ?e jsou tabule zcela > nesp?rovan?? To je pravda; asi by to cht?lo je sv?zat do n?jak? relace > (i s t?m m?stem), to by se m?lo dohodnout na wiki, jen?e bohu?el si > city_limits patrn? nekoordinovan? vymysleli N?mci nebo kdo a ??dn? > diskuse na wiki k tomu nen?. > [http://wiki.openstreetmap.org/index.php?diff=187222&diffonly=1] > > -- Petr Kadlec / Mormegil > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz at openstreetmap.org > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
-- Petr Dlouh?

5.5.2009 11:29:59 (#12)
gravatar

Petr Kadlec

<petr.kadlec at gmail.com>
197 937
2009/5/5 Petr Dlouh? <petr.dlouhy at email.cz>: zobrazit citaci
> Jen z t?ch cedul? nelze dost dob?e usoudit, kde se sm? jezdit jak rychle - > ve obci klidn? m??e b?t silnice na kter? ??dn? cedule nen?, a jak se m? > poznat, jestli n?hodou ta silnice nen? u? za obc?.
Nech?pu. Bez ohledu na OSM, p?ece i v re?lu usoud?m, kde se sm? jezdit jak rychle, *pr?v?* pouze z t?chto cedul?. -- Petr Kadlec / Mormegil

5.5.2009 11:41:01 (#13)
gravatar

Petr Dlouhý

<petr.dlouhy at email.cz>
607
On Tue, 05 May 2009 11:29:59 +0200, Petr Kadlec <petr.kadlec at gmail.com> wrote: To nen? ?pln? pravda. V re?lu je ta cedule na jednu stranu ?krtl?, vid?te domy okolo. Pokud n?kdo zapomene ud?lat jednu ceduli, tak to ve va?em datov?m modelu znamen?, ?e se obec roz???? na cel? sv?t. Nav?c m??e z obce vych?zet poln? cesta, na kter? ??dn? cedule nen?, ale kdy? se z n? potom kousek za vesnic? stane silni?ka, tak po??ta? prost? nev? jak rychle se na t? silni?ce sm? jezdit. Krom toho, ?e zmapovat cedule v?t?inou znamen? je fyzicky obej?t, ale v tom, co navrhuji j? je sta?? ud?lat n?jakou bramboru kolem obce s t?m, ?e se to t?eba ?asem up?esn?. Vzhledem k tomu, ?e je nutn? ty cedule d?t do relace, tak mi p?ijde i jednodu??? je m?sto toho spojit pomoc? n?jak? plochy. zobrazit citaci
> Nech?pu. Bez ohledu na OSM, p?ece i v re?lu usoud?m, kde se sm? jezdit > jak rychle, *pr?v?* pouze z t?chto cedul?. > > -- Petr Kadlec / Mormegil > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz at openstreetmap.org > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
-- Petr Dlouh?

5.5.2009 12:18:44 (#14)
gravatar

Kubajz

<kubajz at kbx.cz>
614
Jen bych podotkl, ze ve znaceni na silnicich je strasny bordel a ani samotne RSD a jednotlive obce nemaji vlastne zadny registr umistenych znacek. To vede k nekonzistentnimu znaceni diky zapomenutym cedulim a kriskros vnorenym zakazum a prikazum. Cedule proste nejsou u nas ( a bohuzel asi nikdy nebudou ) well styled. Predstava, ze v OSM namodelujeme krasne omezeni rychlosti je supr - sam bych za to byl rad - ale nevidim to realne - bude to vzdy pouze priblizne. Driv jsme meli takovou dohodu, ze se v obci jezdi 50 a kdyz se nekde smi vic nebo min a vim o tom, dam tam tag maxspeed. Do navigace je pak potreba implementovat pravidla ze v obci se jezdi obecne 50, po dalnicich a spmv se jezdi 80, jinak 90 a 130, pokud neni upraveno specialni znackou. Vzdycky se pak ale muze stat, ze OSM bude davat spatnou hodnotu. Prikazove znacky navic taky pozbyvaji platnosti pri krizeni s jinou komunikaci. K P.S.: Kdyz jsem delal testy v autoskole, tak tam byla jedna zaludna otazka - Obec je: po chvili marneho premysleni jsem opravdu nevedel a podival se na nabizene moznosti - uzemi ohranicene znackami zacatek a konec obce - to je jak technicka podpora od microsoftu - je to pravda, ale ridit se podle toho neda. Pravidlo je, ze z obce a do obce vede vzdy alespon jedna silnice, kde toto znaceni neni. Petr Dlouh? napsal(a): zobrazit citaci
> On Tue, 05 May 2009 11:29:59 +0200, Petr Kadlec <petr.kadlec at gmail.com> > wrote: > > To nen? ?pln? pravda. V re?lu je ta cedule na jednu stranu ?krtl?, vid?te > domy okolo. Pokud n?kdo zapomene ud?lat jednu ceduli, tak to ve va?em > datov?m modelu znamen?, ?e se obec roz???? na cel? sv?t. Nav?c m??e z obce > vych?zet poln? cesta, na kter? ??dn? cedule nen?, ale kdy? se z n? potom > kousek za vesnic? stane silni?ka, tak po??ta? prost? nev? jak rychle se na > t? silni?ce sm? jezdit. Krom toho, ?e zmapovat cedule v?t?inou znamen? je > fyzicky obej?t, ale v tom, co navrhuji j? je sta?? ud?lat n?jakou bramboru > kolem obce s t?m, ?e se to t?eba ?asem up?esn?. > Vzhledem k tomu, ?e je nutn? ty cedule d?t do relace, tak mi p?ijde i > jednodu??? je m?sto toho spojit pomoc? n?jak? plochy. > > >> Nech?pu. Bez ohledu na OSM, p?ece i v re?lu usoud?m, kde se sm? jezdit >> jak rychle, *pr?v?* pouze z t?chto cedul?. >> >> -- Petr Kadlec / Mormegil >> >> _______________________________________________ >> Talk-cz mailing list >> Talk-cz at openstreetmap.org >> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz >> > > > >

5.5.2009 01:24:44 (#15)
gravatar

hanoj

<ehanoj at gmail.com>
713
2009/5/2 Petr Dlouh? <petr.dlouhy at email.cz>: zobrazit citaci
> On Sat, 02 May 2009 01:16:36 +0200, hanoj <ehanoj at gmail.com> wrote: > > V tom p??pad? bude asi nejlep?? ud?lat to tak, ?e budeme p?id?vat tag > maxspeed:50 na oblast ohrani?uj?c? obec (a? u? je to landuse:residential > nebo place:village nebo samostatn? plocha).
*** a nestaci proste tu silnici I/II/III tridi prochazejici obci rozdelit na patricnem miste a dat ji pozadovany limit? Vzdyt zbytek silnic bude zpravidla highway:residential ten uz muze mit z pricipu vzdy max 50? hanoj

5.5.2009 01:32:36 (#16)
gravatar

Petr Dlouhý

<petr.dlouhy at email.cz>
607
On Tue, 05 May 2009 13:24:44 +0200, hanoj <ehanoj at gmail.com> wrote: Pro v?t?? vesnice a hlavn? m?sta mi to nep?ijde jako dobr? n?pad. T?ch silnic vy???ch t??d je tam p?ece jenom docela dost, a nav?c jsou n?kter? ulice (nespr?vn?) ozna?en? jako unclassified, a na t?ch by to potom znamenalo limit 90. zobrazit citaci
> 2009/5/2 Petr Dlouh? <petr.dlouhy at email.cz>: >> On Sat, 02 May 2009 01:16:36 +0200, hanoj <ehanoj at gmail.com> wrote: >> >> V tom p??pad? bude asi nejlep?? ud?lat to tak, ?e budeme p?id?vat tag >> maxspeed:50 na oblast ohrani?uj?c? obec (a? u? je to landuse:residential >> nebo place:village nebo samostatn? plocha). > *** a nestaci proste tu silnici I/II/III tridi prochazejici obci > rozdelit na patricnem miste a dat ji pozadovany limit? > Vzdyt zbytek silnic bude zpravidla highway:residential ten uz muze mit > z pricipu vzdy max 50? > > hanoj > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz at openstreetmap.org > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
-- Petr Dlouh?

5.5.2009 02:12:03 (#17)
gravatar

Radomir Cernoch

<radomir.cernoch at gmail.com>
139
Otagov?n? silnic vy???ch t??d mi nep?ijde jako nep?ekonateln? probl?m. D?val jsem se zb??n? na Brno, kde plat? empirick? pravidlo, ?e silnice s tagem primary, secondary a tertiary maj? v?dy omezen? na 50 km/h. Pokud se m??e jet v?ce, silnice je trunk/motorway. M?me-li pravidlo, jde ?kol automatizovat... On Tue May 5 12:32:36 BST 2009, Petr Dlouhy wrote: zobrazit citaci
> Pro v?t?? vesnice a hlavn? m?sta mi to nep?ijde jako dobr? n?pad. T?ch > silnic vy???ch t??d je tam p?ece jenom docela dost, a nav?c jsou n?kter? > ulice (nespr?vn?) ozna?en? jako unclassified, a na t?ch by to potom > znamenalo limit 90.

5.5.2009 02:28:01 (#18)
gravatar

MP

<singularita at gmail.com>
306
zobrazit citaci
> T?m mysl??, ?e nejde sp?rovat p??slu?n? cedule, aby ?el poznat vnit?ek > od vn?j?ku, resp. se m??e kv?li chyb? st?t, ?e jsou tabule zcela > nesp?rovan?? To je pravda; asi by to cht?lo je sv?zat do n?jak? relace
To se muze stat i v realite - sice ne moc casto, ale na nekterych prijezdovkach obcas cedule chybi (na hlavni trase je, ale kdyz jeste pred ceduli uhnu do postranni ulicky, dostanu se do vesnice aniz bych projel kolem vubec nejake cedule oznacujici zacatek obce) Martin

5.5.2009 02:38:26 (#19)
gravatar

MP

<singularita at gmail.com>
306
zobrazit citaci
> bohuzel asi nikdy nebudou ) well styled. Predstava, ze v OSM > namodelujeme krasne omezeni rychlosti je supr - sam bych za to byl rad - > ale nevidim to realne - bude to vzdy pouze priblizne.
Priblizne staci. Routing potrebuje vedet max. rychlost aby si spocital jestli je lepsi jet primo, nebo to objet po delsi ceste, kde se ale da jet 90. Presne se to stejne asi nespocita, to by musel routing znat frekvence semaforu, aktualni ucpanost silnice, rychlosti auta v zavislosti na polomeru zatazek (coz zavisi na nalade a zkusenostech ridice, pocasi, povrchu silnice a typu auta), poctu chodcu kteri budou lezt na prechod a tak nutit ridice zpomalit nebo zastavit, poctu policajtu co budou stavet auta a chtit videt papiry, atd, atd ... Na to by mohl nejaky polygon snad stacit, resp. by se do navigace dopsalo landuse=residential v CR -> maxspeed=50 (na dalnicich 80) pokud neni dano jinak. Plus mozna asi extra pravidlo aby se to chytlo na obrys prahy a jinych velkych mest, ktere nejsou uzavrene cele v jednom landuse. V nekterych mistech (napr. v Praze v Pisnici) taky treba je znacka "zona 40" ktera plati vicemene na celou ctvrt. Takove zony by taky mozna bylo pak lepsi delat nejakym polygonem .... zobrazit citaci
> otazka - Obec je: > po chvili marneho premysleni jsem opravdu nevedel a podival se na > nabizene moznosti - uzemi ohranicene znackami zacatek a konec obce - to > je jak technicka podpora od microsoftu - je to pravda, ale ridit se > podle toho neda. Pravidlo je, ze z obce a do obce vede vzdy alespon > jedna silnice, kde toto znaceni neni.
Otazka je, jestli kdyby clovek vjel do obce nekde kde ta znacka neni, jestli by mu proslo kdyby nedodrzoval padesatku a jel tam treba 90. Pak by melo smysl mapovat ty cedule a brat to nejak bodove, ale nechtel bych pak videt ten routovaci algoritmus :) Martin

5.5.2009 02:39:49 (#20)
gravatar

Petr Dlouhý

<petr.dlouhy at email.cz>
607
On Tue, 05 May 2009 14:12:03 +0200, Radomir Cernoch <radomir.cernoch at gmail.com> wrote: Tak jsem to nemyslel. Automatizovat to sice jde, ale nen? dobr? vkl?dat do mapy zbyte?n? redundantn? informace - potom d? spoustu pr?ce udr?ovat ty tagy konzistentn?. Kdy? se to tak ud?l?, tak se ?patn? pozn?, jestli na dan? silnici je skute?n? zna?ka je, nebo jen silnice le?? v obci => bude probl?m p?i ov??ov?n?. Mysl?m, ?e tag maxspeed by se m?l k silnici p?id?vat opravdu jen v p??pad?, ?e tam je fyzicky n?jak? zna?ka. zobrazit citaci
> Otagov?n? silnic vy???ch t??d mi nep?ijde jako nep?ekonateln? probl?m. > D?val jsem se zb??n? na Brno, kde plat? empirick? pravidlo, ?e silnice s > tagem primary, secondary a tertiary maj? v?dy omezen? na 50 km/h. Pokud > se m??e jet v?ce, silnice je trunk/motorway. M?me-li pravidlo, jde ?kol > automatizovat... > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz at openstreetmap.org > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
-- Petr Dlouh?

5.5.2009 02:46:28 (#21)
gravatar

Petr Dlouhý

<petr.dlouhy at email.cz>
607
On Tue, 05 May 2009 14:38:26 +0200, MP <singularita at gmail.com> wrote: Nen? to jen kv?li routingu. Navigace ?asto upozor?uj? na p?ekro?en? rychlosti, a pak by se hodilo to ud?lat p?esn?ji. zobrazit citaci
> > Priblizne staci. Routing potrebuje vedet max. rychlost aby si spocital > jestli je lepsi jet primo, nebo to objet po delsi ceste, kde se ale da > jet 90. Presne se to stejne asi nespocita, to by musel routing znat > frekvence semaforu, aktualni ucpanost silnice, rychlosti auta v > zavislosti na polomeru zatazek (coz zavisi na nalade a zkusenostech > ridice, pocasi, povrchu silnice a typu auta), poctu chodcu kteri budou > lezt na prechod a tak nutit ridice zpomalit nebo zastavit, poctu > policajtu co budou stavet auta a chtit videt papiry, atd, atd ...
Jak u? jsem napsal. Z p?ede?l? komunikace mi vych?z?, ?e nejlep?? je p?idat k hranic?m (a? u? boundary nebo residential) explicitn? tag maxspeed:50 (k t? zon? 40), a bude to jasn? a jednoduch?. zobrazit citaci
> > Na to by mohl nejaky polygon snad stacit, resp. by se do navigace > dopsalo landuse=residential v CR -> maxspeed=50 (na dalnicich 80) > pokud neni dano jinak. > Plus mozna asi extra pravidlo aby se to chytlo na obrys prahy a jinych > velkych mest, ktere nejsou uzavrene cele v jednom landuse. > > V nekterych mistech (napr. v Praze v Pisnici) taky treba je znacka > "zona 40" ktera plati vicemene na celou ctvrt. Takove zony by taky > mozna bylo pak lepsi delat nejakym polygonem .... > > > Otazka je, jestli kdyby clovek vjel do obce nekde kde ta znacka neni, > jestli by mu proslo kdyby nedodrzoval padesatku a jel tam treba 90. > Pak by melo smysl mapovat ty cedule a brat to nejak bodove, ale > nechtel bych pak videt ten routovaci algoritmus :) > > Martin > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz at openstreetmap.org > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
-- Petr Dlouh?

5.5.2009 03:28:24 (#22)
gravatar

Petr Kadlec

<petr.kadlec at gmail.com>
197 937
2009/5/5 Petr Dlouh? <petr.dlouhy at email.cz>: zobrazit citaci
> Pokud n?kdo zapomene ud?lat jednu ceduli, tak to ve va?em > datov?m modelu znamen?, ?e se obec roz???? na cel? sv?t.
J? jsem necht?l navrhovat n?jak? nov? zp?sob, jen jsem upozor?oval na u? existuj?c?, kdybych to navrhoval od nuly, asi bych to bral mnohem v?c zgruntu. ;-) 2009/5/5 MP <singularita at gmail.com>: zobrazit citaci
> Otazka je, jestli kdyby clovek vjel do obce nekde kde ta znacka neni, > jestli by mu proslo kdyby nedodrzoval padesatku a jel tam treba 90. > Pak by melo smysl mapovat ty cedule a brat to nejak bodove, ale > nechtel bych pak videt ten routovaci algoritmus :)
Z?kon o silni?n?m provozu (361/2000 Sb.) p??e (? 2 cc) ?obec je zastav?n? ?zem?, jeho? za??tek a konec je na pozemn? komunikaci ozna?en p??slu?n?mi dopravn?mi zna?kami; na ??elov?ch komunikac?ch se zna?ky neosazuj??. Co? je tedy konstrukce zaj?mav? sama o sob?, ale ?ekl bych, ?e pokud vjedu po ??elov? komunikaci do zastav?n?ho ?zem?, mus?m jet pades?t, zna?ka nezna?ka. Pokud vjedu do zastav?n?ho ?zem? po komunikaci vy??? kategorie, ani? bych zna?ku potkal, b?h su?. :-) 2009/5/5 MP <singularita at gmail.com>: zobrazit citaci
> Na to by mohl nejaky polygon snad stacit, resp. by se do navigace > dopsalo landuse=residential v CR -> maxspeed=50 (na dalnicich 80) > pokud neni dano jinak. > Plus mozna asi extra pravidlo aby se to chytlo na obrys prahy a jinych > velkych mest, ktere nejsou uzavrene cele v jednom landuse.
Zp?sob pomoc? polygonu je sice relativn? u?ivatelsky snadno pochopiteln? a tak, ale p?ijde mi jako datov? dost ne?ist?. ?ist? by IMHO bylo n?jak tagovat ty silnice, a? u? rovnou na v?ech pomoc? maxspeed, nebo relac?. Seskupov?n? objekt? (nod?, way?) t?m, ?e le?? geometricky uvnit? n?jak?ho polygonu, to IMHO le?? mimo architekturu datov?ho modelu OSM. Samoz?ejm? je tagov?n? jednotliv?ch way? dost n?ro?n?, k tomu by ?lo vyrobit n?stroj, kter? by aplikoval n?jak? tagy pr?v? na v?echny waye vybran? n?jak?m polygonem. -- Petr Kadlec / Mormegil

5.5.2009 03:37:14 (#23)
gravatar

Petr Dlouhý

<petr.dlouhy at email.cz>
607
On Tue, 05 May 2009 15:28:24 +0200, Petr Kadlec <petr.kadlec at gmail.com> wrote: zobrazit citaci
> 2009/5/5 Petr Dlouh? <petr.dlouhy at email.cz>: >> Pokud n?kdo zapomene ud?lat jednu ceduli, tak to ve va?em >> datov?m modelu znamen?, ?e se obec roz???? na cel? sv?t. > > J? jsem necht?l navrhovat n?jak? nov? zp?sob, jen jsem upozor?oval na > u? existuj?c?, kdybych to navrhoval od nuly, asi bych to bral mnohem > v?c zgruntu. ;-) > > 2009/5/5 MP <singularita at gmail.com>: >> Otazka je, jestli kdyby clovek vjel do obce nekde kde ta znacka neni, >> jestli by mu proslo kdyby nedodrzoval padesatku a jel tam treba 90. >> Pak by melo smysl mapovat ty cedule a brat to nejak bodove, ale >> nechtel bych pak videt ten routovaci algoritmus :) > > Z?kon o silni?n?m provozu (361/2000 Sb.) p??e (? 2 cc) ?obec je > zastav?n? ?zem?, jeho? za??tek a konec je na pozemn? komunikaci > ozna?en p??slu?n?mi dopravn?mi zna?kami; na ??elov?ch komunikac?ch se > zna?ky neosazuj??. Co? je tedy konstrukce zaj?mav? sama o sob?, ale > ?ekl bych, ?e pokud vjedu po ??elov? komunikaci do zastav?n?ho ?zem?, > mus?m jet pades?t, zna?ka nezna?ka. Pokud vjedu do zastav?n?ho ?zem? > po komunikaci vy??? kategorie, ani? bych zna?ku potkal, b?h su?. :-) > > 2009/5/5 MP <singularita at gmail.com>: >> Na to by mohl nejaky polygon snad stacit, resp. by se do navigace >> dopsalo landuse=residential v CR -> maxspeed=50 (na dalnicich 80) >> pokud neni dano jinak. >> Plus mozna asi extra pravidlo aby se to chytlo na obrys prahy a jinych >> velkych mest, ktere nejsou uzavrene cele v jednom landuse. > > Zp?sob pomoc? polygonu je sice relativn? u?ivatelsky snadno > pochopiteln? a tak, ale p?ijde mi jako datov? dost ne?ist?. ?ist? by > IMHO bylo n?jak tagovat ty silnice, a? u? rovnou na v?ech pomoc? > maxspeed, nebo relac?. Seskupov?n? objekt? (nod?, way?) t?m, ?e le?? > geometricky uvnit? n?jak?ho polygonu, to IMHO le?? mimo architekturu > datov?ho modelu OSM. > > Samoz?ejm? je tagov?n? jednotliv?ch way? dost n?ro?n?, k tomu by ?lo > vyrobit n?stroj, kter? by aplikoval n?jak? tagy pr?v? na v?echny waye > vybran? n?jak?m polygonem. > > -- Petr Kadlec / Mormegil > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz at openstreetmap.org > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
-- Petr Dlouh?

5.5.2009 03:45:02 (#24)
gravatar

MP

<singularita at gmail.com>
306
zobrazit citaci
> Zp?sob pomoc? polygonu je sice relativn? u?ivatelsky snadno > pochopiteln? a tak, ale p?ijde mi jako datov? dost ne?ist?. ?ist? by > IMHO bylo n?jak tagovat ty silnice, a? u? rovnou na v?ech pomoc? > maxspeed, nebo relac?. Seskupov?n? objekt? (nod?, way?) t?m, ?e le?? > geometricky uvnit? n?jak?ho polygonu, to IMHO le?? mimo architekturu > datov?ho modelu OSM.
Relace: jednak je tu limit 2000 elementu v relaci, jednak je prace s relacemi v JOSM ponekud krkolomna a hlavne pokud nekdo dokresli dalsi silnice, s nejvyssi pravdepodobnosti je zapomene do te relace pridat, takze vysledek bude asi dost nekonzistantni. Tagovani vsech wayi v polygonu - velka duplikace dat a problem s konzistenci jako u relace - nekdo nakresli dalsi silnice a zapomene je oznacit. Nekonzistentni data drive ci pozdeji. Soupnuti polygonu s maxspeed - datove sice neciste, ale routovaci program si pak muze pri predzpracovani ty waye rozsekat podel polygonu (coz neni algoritmicky trivialni, ale da se to udelat v rozumnem case), uvnits si je oznacit a polygon zahodit a lidsky je to editovatelne celkem prehledne. Ja bych volil ten polygon .... v nejhorsim by se k tomu dopsal nejaky preprocesor co by ty polygony "aplikoval" a vystupem by bylo zase OSM, jen trochu stravitelnejsi pro pripadne routovaci a jine aplikace. Martin

5.5.2009 03:52:32 (#25)
gravatar

Petr Dlouhý

<petr.dlouhy at email.cz>
607
On Tue, 05 May 2009 15:28:24 +0200, Petr Kadlec <petr.kadlec at gmail.com> wrote: To je dobr? argument, ale nemysl?m si, ?e by to bylo mimo datov? model OSM. Podle http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:maxspeed je mo?n? tagovat pomoc? maxspeed i polygony. Ono se to d? ch?pat tak, ?e se to vztahuje na cel? vnit?ek toho polygonu, nejenom na cesty (co? by tedy, kdyby se to vzalo do d?sledku znamenalo, ?e se m? maxim?ln? rychlost uplatnit v cel?m polygonu bez v?jimek). Tagovat jednotliv? silnice pova?uji za _velmi_ ne??astn? - krom? d?vod?, kter? jsem ji? uvedl m?m je?t? dal??: -pokud budeme prosazovat tento zp?sob uva?ov?n?, tak bychom se mohli do?kat stavu, kdy ke ka?d? cest? bude p??slu?et mnoho (des?tek) tag? typu is_in:continent -za??te?n?ci budou zmateni z r?zn?ch tag?, kter? je nutn? ke ka?d? wayi p?idat -n?kdo zapomene p?idat tagy na nov? ulice Ud?lat to pomoc? relace je u? lep??, ale tak? to za ?pln? ide?ln? nepova?uji. zobrazit citaci
> > Zp?sob pomoc? polygonu je sice relativn? u?ivatelsky snadno > pochopiteln? a tak, ale p?ijde mi jako datov? dost ne?ist?. ?ist? by > IMHO bylo n?jak tagovat ty silnice, a? u? rovnou na v?ech pomoc? > maxspeed, nebo relac?. Seskupov?n? objekt? (nod?, way?) t?m, ?e le?? > geometricky uvnit? n?jak?ho polygonu, to IMHO le?? mimo architekturu > datov?ho modelu OSM. > > Samoz?ejm? je tagov?n? jednotliv?ch way? dost n?ro?n?, k tomu by ?lo > vyrobit n?stroj, kter? by aplikoval n?jak? tagy pr?v? na v?echny waye > vybran? n?jak?m polygonem. > > -- Petr Kadlec / Mormegil > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz at openstreetmap.org > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
-- Petr Dlouh?

5.5.2009 03:55:57 (#26)
gravatar

hanoj

<ehanoj at gmail.com>
713
a pouziti v relaci nody traffic_sign:city_limit jak tu nekdo psal by neslo? hanoj 2009/5/5 Petr Dlouh? <petr.dlouhy at email.cz>: zobrazit citaci
> On Tue, 05 May 2009 13:24:44 +0200, hanoj <ehanoj at gmail.com> wrote: > > Pro v?t?? vesnice a hlavn? m?sta mi to nep?ijde jako dobr? n?pad. T?ch > silnic vy???ch t??d je tam p?ece jenom docela dost, a nav?c jsou n?kter? > ulice (nespr?vn?) ozna?en? jako unclassified, a na t?ch by to potom > znamenalo limit 90. > >> 2009/5/2 Petr Dlouh? <petr.dlouhy at email.cz>: >>> On Sat, 02 May 2009 01:16:36 +0200, hanoj <ehanoj at gmail.com> wrote: >>> >>> V tom p??pad? bude asi nejlep?? ud?lat to tak, ?e budeme p?id?vat tag >>> maxspeed:50 na oblast ohrani?uj?c? obec (a? u? je to landuse:residential >>> nebo place:village nebo samostatn? plocha). >> *** a nestaci proste tu silnici I/II/III tridi prochazejici obci >> rozdelit na patricnem miste a dat ji pozadovany limit? >> Vzdyt zbytek silnic bude zpravidla highway:residential ten uz muze mit >> z pricipu vzdy max 50?

5.5.2009 04:04:43 (#27)
gravatar

Petr Dlouhý

<petr.dlouhy at email.cz>
607
On Tue, 05 May 2009 15:55:57 +0200, hanoj <ehanoj at gmail.com> wrote: Na to u? jsem odpov?dal, ?e to nepouva?uji za vhodn?. D?vody jsou: -nen? mo?n? spolehliv? rozhodnout jestli jsem v obci nebo ne (ne na ka?d? v?jezdov? cest? jsou; ne v?echny nody budou ud?lan?; ned? se rozhodnout pro silnice, na kter?ch ty body p??mo nele??) -je nutn? zn?t polohu t?ch cedul?, p?i?em? to kde je obec sta?? p?ibli?n? dovodit z ortofoto/cuzk P?idal bych ty nody, pokud jsou zn?m?, na k???en? oblasti s vyzna?enou maxspeed:50 pro explicitn? ozna?en? m?sta cedule. zobrazit citaci
> a pouziti v relaci nody > traffic_sign:city_limit > > jak tu nekdo psal by neslo? > > hanoj >
-- Petr Dlouh?

5.5.2009 04:45:03 (#28)
gravatar

Radomir Cernoch

<radomir.cernoch at gmail.com>
139
Zkusme ale domyslet, jak by ob? varianty (polygon vs. tagov?n? cest) vypadaly v p??pad? slo?it?j??ho m?sta. Pokud cel? m?sto obe?enu plochou s maxspeed=50, pak - Je t?eba vy?e?it maxim?ln? rychlost na d?lnic?ch a pr?taz?ch. Jako nej?ist?j?? ?e?en? mi p?ijde p?etagovat danou silnici maxspeed=130 a nadefinovat, ?e takov? ozna?en? rychlosti 'm? v?t?? prioritu'. - V p??pad? reziden?n?ch oblast? je to slo?it?j??. Vyrobit 'multipolgyon', na jeho? 'inner' oblast by se omezen? nevztahovalo? Mo?n? to je, ale ztr?c? se v?hoda intuitivn?ho modelu pro za??te?n?ky. - Na map? p?ibudou dal?? waye a nody, kter? se pletou do cesty p?i mapov?n?. U? tak je otravn? se neust?le vyh?bat r?zn?m 'landuse' a administrativn?mu ?len?n?. V p??pad? tagov?n? jednotliv?ch cest: - Jako nejv??n?j?? probl?m vid?m neotagov?n? n?kter? cesty. Mysl?m v?ak, ?e pr?v? od je tu valid?tor. - Jde nadefinovat, ?e v?echny cesty 'highway', 'residental' a 'service' maj? v?choz? maxim?ln? povolenou rychlost. Sta?? otagovat 'primary' - 'tertiary', kter?ch IMHO nen? p??li? mnoho. - Mysl?m, ?e do budoucna je lep?? preferovat model, kter? snadno umo??uje maxim?ln? rychlosti jemn? doladit. Na na?ich silnic?ch je p?ezna?kov?no a m??eme se tak snadno chytit do pasti. Na z?v?r je?t? pozn?mku: Neb?l bych se tak moc, ?e skon??me s tagy jako 'is_in:continent'. Takov? informace lze zcela jednozna?n? z hranic oblast? dovodit (stejn? jako st?ty a spr?vn? oblasti). Maxim?ln? povolen? rychlost je slo?it?j??. S pozdravem, Radek ?ernoch Petr Dlouh? p??e v ?t 05. 05. 2009 v 15:52 +0200: zobrazit citaci
> On Tue, 05 May 2009 15:28:24 +0200, Petr Kadlec <petr.kadlec at gmail.com> > wrote: > > To je dobr? argument, ale nemysl?m si, ?e by to bylo mimo datov? model > OSM. Podle http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:maxspeed je mo?n? > tagovat pomoc? maxspeed i polygony. Ono se to d? ch?pat tak, ?e se to > vztahuje na cel? vnit?ek toho polygonu, nejenom na cesty (co? by tedy, > kdyby se to vzalo do d?sledku znamenalo, ?e se m? maxim?ln? rychlost > uplatnit v cel?m polygonu bez v?jimek). > > Tagovat jednotliv? silnice pova?uji za _velmi_ ne??astn? - krom? d?vod?, > kter? jsem ji? uvedl m?m je?t? dal??: > -pokud budeme prosazovat tento zp?sob uva?ov?n?, tak bychom se mohli > do?kat stavu, kdy ke ka?d? cest? bude p??slu?et mnoho (des?tek) tag? typu > is_in:continent > -za??te?n?ci budou zmateni z r?zn?ch tag?, kter? je nutn? ke ka?d? wayi > p?idat > -n?kdo zapomene p?idat tagy na nov? ulice > > Ud?lat to pomoc? relace je u? lep??, ale tak? to za ?pln? ide?ln? > nepova?uji. > > > > > Zp?sob pomoc? polygonu je sice relativn? u?ivatelsky snadno > > pochopiteln? a tak, ale p?ijde mi jako datov? dost ne?ist?. ?ist? by > > IMHO bylo n?jak tagovat ty silnice, a? u? rovnou na v?ech pomoc? > > maxspeed, nebo relac?. Seskupov?n? objekt? (nod?, way?) t?m, ?e le?? > > geometricky uvnit? n?jak?ho polygonu, to IMHO le?? mimo architekturu > > datov?ho modelu OSM. > > > > Samoz?ejm? je tagov?n? jednotliv?ch way? dost n?ro?n?, k tomu by ?lo > > vyrobit n?stroj, kter? by aplikoval n?jak? tagy pr?v? na v?echny waye > > vybran? n?jak?m polygonem. > > > > -- Petr Kadlec / Mormegil > > > > _______________________________________________ > > Talk-cz mailing list > > Talk-cz at openstreetmap.org > > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz > > >
-- Radomir Cernoch +44 750 708 8293 / +420 607 282 031 Email, Jabber: radomir.cernoch at gmail.com

5.5.2009 06:36:43 (#29)
gravatar

Pavel Kovář

<fox at vsetin.org>
56
Po??d mi p?ijde nejjednodu??? obt?hnout polygon klem obce p??padn? dal?? dovnit? pokud je tam z?na p?es v?ce cest no a r?zn? pr?tahy zna?it p??mo k cest? maxspeed... s t?m, ?e p?i vyhodnocov?n? rychlost? v dan?m bod? by se postupovalo od vn?j??ch polygon? a postupn? by byly p?eb?jeny vnit?n?mi a na konec maxspeedem u samotn? cesty pokud tam je. =============================== Tue, 05 May 2009 14:46:28 +0200 Petr Dlouh? <petr.dlouhy at email.cz> napsal: zobrazit citaci
> On Tue, 05 May 2009 14:38:26 +0200, MP <singularita at gmail.com> wrote: > > Nen? to jen kv?li routingu. Navigace ?asto upozor?uj? na p?ekro?en? > rychlosti, a pak by se hodilo to ud?lat p?esn?ji. > > > > > Priblizne staci. Routing potrebuje vedet max. rychlost aby si spocital > > jestli je lepsi jet primo, nebo to objet po delsi ceste, kde se ale da > > jet 90. Presne se to stejne asi nespocita, to by musel routing znat > > frekvence semaforu, aktualni ucpanost silnice, rychlosti auta v > > zavislosti na polomeru zatazek (coz zavisi na nalade a zkusenostech > > ridice, pocasi, povrchu silnice a typu auta), poctu chodcu kteri budou > > lezt na prechod a tak nutit ridice zpomalit nebo zastavit, poctu > > policajtu co budou stavet auta a chtit videt papiry, atd, atd ... > > Jak u? jsem napsal. Z p?ede?l? komunikace mi vych?z?, ?e nejlep?? je > p?idat k hranic?m (a? u? boundary nebo residential) explicitn? tag > maxspeed:50 (k t? zon? 40), a bude to jasn? a jednoduch?. > > > > > Na to by mohl nejaky polygon snad stacit, resp. by se do navigace > > dopsalo landuse=residential v CR -> maxspeed=50 (na dalnicich 80) > > pokud neni dano jinak. > > Plus mozna asi extra pravidlo aby se to chytlo na obrys prahy a jinych > > velkych mest, ktere nejsou uzavrene cele v jednom landuse. > > > > V nekterych mistech (napr. v Praze v Pisnici) taky treba je znacka > > "zona 40" ktera plati vicemene na celou ctvrt. Takove zony by taky > > mozna bylo pak lepsi delat nejakym polygonem .... > > > > > > Otazka je, jestli kdyby clovek vjel do obce nekde kde ta znacka neni, > > jestli by mu proslo kdyby nedodrzoval padesatku a jel tam treba 90. > > Pak by melo smysl mapovat ty cedule a brat to nejak bodove, ale > > nechtel bych pak videt ten routovaci algoritmus :) > > > > Martin > > > > _______________________________________________ > > Talk-cz mailing list > > Talk-cz at openstreetmap.org > > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz > > > > -- > Petr Dlouh? > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz at openstreetmap.org > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
S pozdravem Pavel Kov??

5.5.2009 07:34:31 (#30)
gravatar

hanoj

<ehanoj at gmail.com>
713
zobrazit citaci
> Na to u? jsem odpov?dal, ?e to nepouva?uji za vhodn?.
*** asi jsem prehledl zobrazit citaci
> D?vody jsou: > -nen? mo?n? spolehliv? rozhodnout jestli jsem v obci nebo ne (ne na ka?d? > v?jezdov? cest? jsou; ne v?echny nody budou ud?lan?; ned? se rozhodnout > pro silnice, na kter?ch ty body p??mo nele??)
*** ano to bude problem zobrazit citaci
> -je nutn? zn?t polohu t?ch cedul?, p?i?em? to kde je obec sta?? p?ibli?n? > dovodit z ortofoto/cuzk
*** to ale pripada v uvahu pro kazde reseni, nebo ne? Chci 50 tam kde ma byt ne tam kde by mohla byt. hanoj

5.5.2009 07:39:38 (#31)
gravatar

Petr Dlouhý

<petr.dlouhy at email.cz>
607
On Tue, 05 May 2009 19:34:31 +0200, hanoj <ehanoj at gmail.com> wrote: Nerozum?m. Vyu?it? maxspeed je v?cem?n? dvoj?. Jednak pro routov?n? a jednak pro hl??en? p?ekro?en? povolen? rychlosti u navigace. V prvn?m p??pad? sta?? opravdu obkreslit vesnici n?jakou bramborou a bude to po??d p?esn?j??, ne? kdy? tam nic nebude. V druh?m p??pad? u? je to hor??, ale po??d je ta brambora lep?? ne? nic. Pokud zn?m polohu cedul?, tak je to samoz?ejm? nejlep??. zobrazit citaci
> *** to ale pripada v uvahu pro kazde reseni, nebo ne? Chci 50 tam kde > ma byt ne tam kde by mohla byt. > > hanoj > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz at openstreetmap.org > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
-- Petr Dlouh?

5.5.2009 07:42:04 (#32)
gravatar

hanoj

<ehanoj at gmail.com>
713
zobrazit citaci
> - Na map? p?ibudou dal?? waye a nody, kter? se pletou do cesty p?i > ?mapov?n?. U? tak je otravn? se neust?le vyh?bat r?zn?m 'landuse' a > ?administrativn?mu ?len?n?.
zobrazit citaci
> V p??pad? tagov?n? jednotliv?ch cest: > > - Jako nejv??n?j?? probl?m vid?m neotagov?n? n?kter? cesty. Mysl?m v?ak, > ??e pr?v? od je tu valid?tor.
*** ano, zasadni problem editoru, musi se naucit pracovat vicevrstevnate, tj. zabyvam se hranicema edituji hranice, zabyvam se cestama edituji cesty a zbytek si zamcu, nebo vypnu. *** a dale naucit se pohledy, tj ukaz mi rychlostni limity, kde muzou auta, kde cyklista, tj. dnes skryte tagy, zpravidla omezeni nebo detaily, hanoj

5.5.2009 07:52:55 (#33)
gravatar

Petr Dlouhý

<petr.dlouhy at email.cz>
607
On Tue, 05 May 2009 16:45:03 +0200, Radomir Cernoch <radomir.cernoch at gmail.com> wrote: Nep?esv?d?il jsi m?. Ale a? se k tomu vyj?d?? ostatn?. zobrazit citaci
> Zkusme ale domyslet, jak by ob? varianty (polygon vs. tagov?n? cest) > vypadaly v p??pad? slo?it?j??ho m?sta. > > Pokud cel? m?sto obe?enu plochou s maxspeed=50, pak > > - Je t?eba vy?e?it maxim?ln? rychlost na d?lnic?ch a pr?taz?ch. Jako > nej?ist?j?? ?e?en? mi p?ijde p?etagovat danou silnici maxspeed=130 > a nadefinovat, ?e takov? ozna?en? rychlosti 'm? v?t?? prioritu'.
No tak motorway a trunk budou m?t 130 v?dycky, a jinak to upravuj? cedule, tedy explicitn? uveden? maxspeed. zobrazit citaci
> > - V p??pad? reziden?n?ch oblast? je to slo?it?j??. Vyrobit > 'multipolgyon', na jeho? 'inner' oblast by se omezen? nevztahovalo? > Mo?n? to je, ale ztr?c? se v?hoda intuitivn?ho modelu pro za??te?n?ky.
Tady sta?? ??ct, ?e se vezme v?dy ten nejvnit?n?j?? polygon, p?i?em? se polygony s maxspeed nesm?j? k???it. zobrazit citaci
> > - Na map? p?ibudou dal?? waye a nody, kter? se pletou do cesty p?i > mapov?n?. U? tak je otravn? se neust?le vyh?bat r?zn?m 'landuse' a > administrativn?mu ?len?n?.
Kolem vesnic se obvykle p?id?v? landuse:residential a kolem m?st zase boundary, tak?e v?t?inou ??dn? nadbyte?n? objekty nebude t?eba d?lat. zobrazit citaci
> > > V p??pad? tagov?n? jednotliv?ch cest: > > - Jako nejv??n?j?? probl?m vid?m neotagov?n? n?kter? cesty. Mysl?m v?ak, > ?e pr?v? od je tu valid?tor.
A jak valid?tor zjist?, ?e se dan? silnice nach?z? v obci? zobrazit citaci
> > - Jde nadefinovat, ?e v?echny cesty 'highway', 'residental' a 'service' > maj? v?choz? maxim?ln? povolenou rychlost. Sta?? otagovat 'primary' - > 'tertiary', kter?ch IMHO nen? p??li? mnoho. > > - Mysl?m, ?e do budoucna je lep?? preferovat model, kter? snadno > umo??uje maxim?ln? rychlosti jemn? doladit. Na na?ich silnic?ch je > p?ezna?kov?no a m??eme se tak snadno chytit do pasti. >
P?ipad? mi, ?e pr?v? to co navrhuje? znamen? ?patnou udr?ovatelnost dat. V tom modelu se nepozn?, jestli je dan? silnice v obci, nebo je na n? um?st?na zna?ka 50. zobrazit citaci
> > > Na z?v?r je?t? pozn?mku: Neb?l bych se tak moc, ?e skon??me s tagy jako > 'is_in:continent'. Takov? informace lze zcela jednozna?n? z hranic > oblast? dovodit (stejn? jako st?ty a spr?vn? oblasti). Maxim?ln? > povolen? rychlost je slo?it?j??.
To byl jen p??klad. zobrazit citaci
> > S pozdravem, > Radek ?ernoch
-- Petr Dlouh?

5.5.2009 07:56:55 (#34)
gravatar

Radomir Cernoch

<radomir.cernoch at gmail.com>
139
To ale znamen?, ?e tak jako tak pot?ebujeme minim?ln? dva _nez?visl?_ druhy informace: maxim?ln? povolenou rychlost a informaci, zda pr?v? jsem ?i nejsem v obci. Nap?. na silnici prvn? t??dy je sice max. povolen? rychlost 50 nebo 90, ale naviga?n? software stejn? pot?ebuje v?d?t, zda omezen? zp?sobuje obec ?i nikoli (proto?e pr?m?rn? rychlost v obci m??e b?t 30-40, zat?mco mimo obec 80-85). Stejn? na silnici 'residental' v obydlen? oblasti by 50 km/h jel jen ??lenec, co? naviga?n? software mus? reflektovat. Za??n?m ch?pat, pro? jsou pot?eba ?brambory kolem obc?.? S pozdravem, Radek ?ernoch Petr Dlouh? p??e v ?t 05. 05. 2009 v 19:39 +0200: zobrazit citaci
> On Tue, 05 May 2009 19:34:31 +0200, hanoj <ehanoj at gmail.com> wrote: > > Nerozum?m. Vyu?it? maxspeed je v?cem?n? dvoj?. Jednak pro routov?n? a > jednak pro hl??en? p?ekro?en? povolen? rychlosti u navigace. V prvn?m > p??pad? sta?? opravdu obkreslit vesnici n?jakou bramborou a bude to po??d > p?esn?j??, ne? kdy? tam nic nebude. V druh?m p??pad? u? je to hor??, ale > po??d je ta brambora lep?? ne? nic. Pokud zn?m polohu cedul?, tak je to > samoz?ejm? nejlep??. > > > *** to ale pripada v uvahu pro kazde reseni, nebo ne? Chci 50 tam kde > > ma byt ne tam kde by mohla byt. > > > > hanoj

5.5.2009 08:05:06 (#35)
gravatar

hanoj

<ehanoj at gmail.com>
713
zobrazit citaci
> To ale znamen?, ?e tak jako tak pot?ebujeme minim?ln? dva _nez?visl?_ > druhy informace: maxim?ln? povolenou rychlost a informaci, zda pr?v? > jsem ?i nejsem v obci. > > Nap?. na silnici prvn? t??dy je sice max. povolen? rychlost 50 nebo 90, > ale naviga?n? software stejn? pot?ebuje v?d?t, zda omezen? zp?sobuje > obec ?i nikoli (proto?e pr?m?rn? rychlost v obci m??e b?t 30-40, zat?mco > mimo obec 80-85). Stejn? na silnici 'residental' v obydlen? oblasti by > 50 km/h jel jen ??lenec, co? naviga?n? software mus? reflektovat. > > Za??n?m ch?pat, pro? jsou pot?eba "brambory kolem obc?."
*** tak to ja stale ne, zkuste me kopnout... omezeni rychlosti je preci uplne stejne jestli ho udelam skrze znacku B20a, nebo IS12a. Pri routovani se nikdy nepocita s maximalni povolenou rychlosti, napr. na dalnici se uvazuje v modelech nejvyse 120 i mene, v obci 40. Navic algoritmus nepracuje s rychlosti, ale s casem potrebnym k vyuziti daneho useku. hanoj

5.5.2009 08:08:40 (#36)
gravatar

Radomir Cernoch

<radomir.cernoch at gmail.com>
139
Viz p?edchoz? mail, u? jen drobn? pozn?mky... Petr Dlouh? p??e v ?t 05. 05. 2009 v 19:52 +0200: zobrazit citaci
> On Tue, 05 May 2009 16:45:03 +0200, Radomir Cernoch > <radomir.cernoch at gmail.com> wrote: > > - V p??pad? reziden?n?ch oblast? je to slo?it?j??. Vyrobit > > 'multipolgyon', na jeho? 'inner' oblast by se omezen? nevztahovalo? > > Mo?n? to je, ale ztr?c? se v?hoda intuitivn?ho modelu pro za??te?n?ky. > > Tady sta?? ??ct, ?e se vezme v?dy ten nejvnit?n?j?? polygon, p?i?em? se > polygony s maxspeed nesm?j? k???it. > > > > > - Na map? p?ibudou dal?? waye a nody, kter? se pletou do cesty p?i > > mapov?n?. U? tak je otravn? se neust?le vyh?bat r?zn?m 'landuse' a > > administrativn?mu ?len?n?. > > Kolem vesnic se obvykle p?id?v? landuse:residential a kolem m?st zase > boundary, tak?e v?t?inou ??dn? nadbyte?n? objekty nebude t?eba d?lat.
Jak jsem psal -- nakonec souhlas?m, ?e hranice obce bude asi nutn? n?jak vyzna?it. Jen bych se b?l pou??vat st?vaj?c? 'landuse=residental', proto?e jsou obce, kter? maj? kolem sebe pr?myslovou z?nu. Tam omezen? 50 km/h plat? tak?, ale ozna?en? 'residental' u? ne. Jen je ot?zkou, jakou zna?ku pro ty ?brambory? zvolit. Na wiki jsem nic nena?el... jak se to ?e?? v zahrani??? zobrazit citaci
> > Na z?v?r je?t? pozn?mku: Neb?l bych se tak moc, ?e skon??me s tagy jako > > 'is_in:continent'. Takov? informace lze zcela jednozna?n? z hranic > > oblast? dovodit (stejn? jako st?ty a spr?vn? oblasti). Maxim?ln? > > povolen? rychlost je slo?it?j??. > > To byl jen p??klad.

5.5.2009 08:16:58 (#37)
gravatar

Radomir Cernoch

<radomir.cernoch at gmail.com>
139
hanoj p??e v ?t 05. 05. 2009 v 20:05 +0200: zobrazit citaci
> *** tak to ja stale ne, zkuste me kopnout... > omezeni rychlosti je preci uplne stejne jestli ho udelam skrze znacku > B20a, nebo IS12a.
Souhlas, jen?e za zna?kou IS12a, kter? ozna?uje max 50 km/h, je pr?m?rn? rychlost 30-40 km/h; zat?mco za zna?kou B20a s n?pisem ?50? mimo obec je pr?m?rn? rychlost 50 km/h [na ?zem? ?R i v?ce ;-)]. Tento rozd?l mus? rozpoznat software, kter? po??t? optim?ln? cestu. P?itom v?ak GPSka v aut? upozor?uj?c? na p?ekro?en? rychlosti mus? v?d?t, ?e v obou p??padech je maxim?ln? rychlost opravdu t?ch 50 km/h. zobrazit citaci
> Navic algoritmus nepracuje s rychlosti, ale s casem potrebnym k > vyuziti daneho useku.
To ale na v?ci nic nem?n?, ne? ?as se po??t? z pr?m?rn? rychlosti v dan?m ?seku. Zdrav?m, Radek ?ernoch

5.5.2009 08:52:42 (#38)
gravatar

hanoj

<ehanoj at gmail.com>
713
Dne 5. kv?ten 2009 20:16 Radomir Cernoch <radomir.cernoch at gmail.com> napsal(a): zobrazit citaci
> hanoj p??e v ?t 05. 05. 2009 v 20:05 +0200: >> *** tak to ja stale ne, zkuste me kopnout... >> omezeni rychlosti je preci uplne stejne jestli ho udelam skrze znacku >> B20a, nebo IS12a. > > Souhlas, jen?e za zna?kou IS12a, kter? ozna?uje max 50 km/h, je pr?m?rn? > rychlost 30-40 km/h; zat?mco za zna?kou B20a s n?pisem "50" mimo obec je > pr?m?rn? rychlost 50 km/h [na ?zem? ?R i v?ce ;-)]. > > Tento rozd?l mus? rozpoznat software, kter? po??t? optim?ln? cestu. > P?itom v?ak GPSka v aut? upozor?uj?c? na p?ekro?en? rychlosti mus? > v?d?t, ?e v obou p??padech je maxim?ln? rychlost opravdu t?ch 50 km/h.
*** tak to mohu ukazat mista mimo obec, kde zarucene tech max 50 nepojedes, a mista v obci kde v pohode muzete ject 80 a je tam 50, a ja doufam, ze se tam tech 50 jezdi. Snazit se zobecnit svou subjektivni zkusenost, oproti exaktne definovane informaci je cesta do pekel. Prutah silnici prvni tridy je ~45 km/h, residential je 30-40, potud OK. zobrazit citaci
> > Navic algoritmus nepracuje s rychlosti, ale s casem potrebnym k > > vyuziti daneho useku. > To ale na v?ci nic nem?n?, ne? ?as se po??t? z pr?m?rn? rychlosti v > dan?m ?seku.
*** cas neni ovlivnen jen rychlosti na useku (vetsinou se ale hovori o cene za pouziti useku a ne o case, coz se ale lepe predstavuje). hanoj

5.5.2009 09:20:21 (#39)
gravatar

Radomir Cernoch

<radomir.cernoch at gmail.com>
139
hanoj p??e v ?t 05. 05. 2009 v 20:52 +0200: zobrazit citaci
> *** tak to mohu ukazat mista mimo obec, kde zarucene tech max 50 > nepojedes, a mista v obci kde v pohode muzete ject 80 a je tam 50, a > ja doufam, ze se tam tech 50 jezdi. > Snazit se zobecnit svou subjektivni zkusenost, oproti exaktne > definovane informaci je cesta do pekel.
Necht?l jsem nazna?it, ?e by se m?ly br?t v ?vahu praktiky pir?t? silnic. Pokud to tak vyzn?lo, beru zp?t, co jsem napsal. zobrazit citaci
> Prutah silnici prvni tridy je ~45 km/h, residential je 30-40, potud OK.
Zkus?m to ??ct jinak. M?te naviga?n? software, kter? se u?ivatele pt? na pr?m?rnou rychlost, ?ekn?me na silnici prvn? t??dy. Podle mne je nejintuitivn?j?? varianta vyrobit 2 pol??ka, jedno pro j?zdu v obci a druh? pro j?zdu mimo obec. Kdy? u?ivatel v?, ?e pojede mimo ?pi?ku, zad? 80 a 45. Ve ?pi?ce pak, ?ekn?me, 70 a 20. P?ijde mi to jako nej?ist?? ?e?en?, kter? ov?em pot?ebuje rozli?it obec a ne-obec. Popravd? ?e?eno, zat?m jsem to nevid?l ?e?en? jinak... Pokud ale najdete ?e?en?, jak se bez tohoto rozli?en? obej?t, budu jen r?d. Mimochodem m?m n?pad, jak hranice obce nazna?it ?nen?silnou? cestou. Tag 'place=village/city/town' m??e b?t pou?it jak pro bod, tak pro oblast. Nen? to p?esn? to, co pot?ebujeme? Zdrav?m, Radek ?ernoch

5.5.2009 09:24:07 (#40)
gravatar

MP

<singularita at gmail.com>
306
zobrazit citaci
> No tak motorway a trunk budou m?t 130 v?dycky, a jinak to upravuj? cedule, > tedy explicitn? uveden? maxspeed.
Vzdycky ne: motorov? vozidla do 3500 kg (3,5 t) a autobusy sm?j? jet na d?lnici a silnici pro motorov? vozidla mimo obec nejv??e rychlost? 130 km/hod., na d?lnici a silnici pro motorov? vozidla v obci nejv??e rychlost? 80 km/hod. Takze v obci je to jen 80. Obvykle to tam byva teda explicitne zdurazneno znackou a na nekterych mistech je povoleno i 100... Navic treba kamiony maji max. 80 na vsech silnicich (v obci pochopitelne jen 50). zobrazit citaci
> A jak valid?tor zjist?, ?e se dan? silnice nach?z? v obci?
Tim, ze se nachazi v prislusnem polygonu? Martin

5.5.2009 10:03:11 (#41)
gravatar

Pavel Machek

<pavel at ucw.cz>
1023 1226
On Tue 2009-05-05 13:32:36, Petr Dlouh? wrote: zobrazit citaci
> On Tue, 05 May 2009 13:24:44 +0200, hanoj <ehanoj at gmail.com> wrote: > > Pro v?t?? vesnice a hlavn? m?sta mi to nep?ijde jako dobr? n?pad. T?ch > silnic vy???ch t??d je tam p?ece jenom docela dost, a nav?c jsou n?kter? > ulice (nespr?vn?) ozna?en? jako unclassified, a na t?ch by to potom > znamenalo limit 90.
Co je nespravne na silnicce mezi poli na uzemi prahy oznacene jako unclassified? Pavel -- (english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek (cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html

5.5.2009 10:06:06 (#42)
gravatar

hanoj

<ehanoj at gmail.com>
713
zobrazit citaci
> Zkus?m to ??ct jinak. M?te naviga?n? software, kter? se u?ivatele pt? na > pr?m?rnou rychlost, ?ekn?me na silnici prvn? t??dy. Podle mne je > nejintuitivn?j?? varianta vyrobit 2 pol??ka, jedno pro j?zdu v obci a > druh? pro j?zdu mimo obec. Kdy? u?ivatel v?, ?e pojede mimo ?pi?ku, zad? > 80 a 45. Ve ?pi?ce pak, ?ekn?me, 70 a 20.
*** o tom jsem neslysel. Dokazu si predstavit, ze pokud vim jakou rychlosti kde pojedu, tak vim i kudy pojedu. Pri ceste z prace uvnitr jednoho mesta to moc nepomuze (vsechny cesty na tom budou stejne at uz zadano explicitne/implicitne) a pri ceste napric republikou asi taky ne (jaky vliv ma spicka na rychlost v obci o 200 obyvatelich a delce 15km, nebo prutah obci je plynuly ale stoji to pred obci s 90km/h, nebot urcujici je kapacita okruzni krizovatky na vjezdu). Vysledek bu de presnejsi cas prujezdu? Jak poznam spicku, bude k navigaci TP 189? zobrazit citaci
> P?ijde mi to jako nej?ist?? ?e?en?, kter? ov?em pot?ebuje rozli?it obec > a ne-obec. Popravd? ?e?eno, zat?m jsem to nevid?l ?e?en? jinak... Pokud > ale najdete ?e?en?, jak se bez tohoto rozli?en? obej?t, budu jen r?d. > > Mimochodem m?m n?pad, jak hranice obce nazna?it "nen?silnou" cestou. > Tag 'place=village/city/town' m??e b?t pou?it jak pro bod, tak pro > oblast. Nen? to p?esn? to, co pot?ebujeme?
*** necht se proto vyuzijte hole place=*, a vyse uvedene restrikce/nerestrikce at se zohledni na urovni navigace. Vytvaret multipolygony s restrikcema uvnitr obce pro jednotlive zony 40 + omezeni na silnicich atd je uz nad moji predstavivost a moznosti uzivatelu/editoru. hanoj

5.5.2009 10:09:13 (#43)
gravatar

Petr Dlouhý

<petr.dlouhy at email.cz>
607
On Tue, 05 May 2009 22:03:11 +0200, Pavel Machek <pavel at ucw.cz> wrote: To asi nic. Myslel jsem to tak, ?e n?kte?? ozna?uj? unclassified i norm?ln? ulice ve m?st?. zobrazit citaci
> > Co je nespravne na silnicce mezi poli na uzemi prahy oznacene jako > unclassified? > Pavel
-- Petr Dlouh?

5.5.2009 10:14:46 (#44)
gravatar

Pavel Machek

<pavel at ucw.cz>
1023 1226
On Tue 2009-05-05 14:39:49, Petr Dlouh? wrote: zobrazit citaci
> On Tue, 05 May 2009 14:12:03 +0200, Radomir Cernoch > <radomir.cernoch at gmail.com> wrote: > > Tak jsem to nemyslel. Automatizovat to sice jde, ale nen? dobr? vkl?dat do > mapy zbyte?n? redundantn? informace - potom d? spoustu pr?ce udr?ovat ty > tagy konzistentn?. Kdy? se to tak ud?l?, tak se ?patn? pozn?, jestli na > dan? silnici je skute?n? zna?ka je, nebo jen silnice le?? v obci => bude > probl?m p?i ov??ov?n?. > Mysl?m, ?e tag maxspeed by se m?l k silnici p?id?vat opravdu jen v > p??pad?, ?e tam je fyzicky n?jak? zna?ka.
ACK. Jinak.. jak se vlastne dela kdyz mam highway=secondary a v kazdym smeru je povolena jina rychlost? zobrazit citaci
> > > Otagov?n? silnic vy???ch t??d mi nep?ijde jako nep?ekonateln? probl?m. > > D?val jsem se zb??n? na Brno, kde plat? empirick? pravidlo, ?e silnice s > > tagem primary, secondary a tertiary maj? v?dy omezen? na 50 km/h. Pokud > > se m??e jet v?ce, silnice je trunk/motorway. M?me-li pravidlo, jde ?kol > > automatizovat... > > > > _______________________________________________ > > Talk-cz mailing list > > Talk-cz at openstreetmap.org > > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz > > >
-- (english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek (cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html

14.5.2009 11:28:40 (#45)
gravatar

Pavel Machek

<pavel at ucw.cz>
1023 1226
Ahoj! zobrazit citaci
> Mimochodem m?m n?pad, jak hranice obce nazna?it ???nen?silnou??? cestou. > Tag 'place=village/city/town' m??e b?t pou?it jak pro bod, tak pro > oblast. Nen? to p?esn? to, co pot?ebujeme?
No... myslim ze se vidi, ze je hranice obce (znackou) vyznacena v kazdym smeru jinde... Takze zadny znaceni polygonnama nebude fungovat. Pavel -- (english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek (cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html

14.5.2009 11:48:56 (#46)
gravatar

Radomír Černoch

<radomir.cernoch at gmail.com>
139
Ahoj, zobrazit citaci
> No... myslim ze se vidi, ze je hranice obce (znackou) vyznacena v > kazdym smeru jinde... Takze zadny znaceni polygonnama nebude fungovat.
To se ale t?k? jen t? cedule vedle silnic, ne? Administrativn? hranice obce se p?ece nem?n? v z?vislosti na sm?ru pohybu pozorovatele (pro v << c). Mysl?m, ?e z p?edchoz? diskuze jasn? vyplynulo, ?e bez polygon? to nep?jde (pl?nova? v GPSk?ch ve m?stech po??t? s ni??? pr?m?rnou rychlost?). Sou?asn? popis k tagu 'place' p?itom ohrani?en? obce stejn? nab?z?. Nav?c je to jedin? m?sto na wiki, kter? se zmi?uje o zp?sobu vyzna?en? oblasti, kde plat? m?stsk? omezen? pro dopravu, a proto bych se toho rad?ji dr?el, proto?e to m??e b?t syst?m pou??van? v jin?ch st?tech. Navrhoval bych proto pou??vat prim?rn? polygon 'place'. Pro p??pady, kdy chce n?kdo vyzna?it p?esnou polohu cedul?, se pak d? cedule p?idat jako informace jednomu z nod? cesty. S pozdravem, Radek

14.5.2009 12:02:40 (#47)
gravatar

hanoj

<ehanoj at gmail.com>
713
zobrazit citaci
>> No... myslim ze se vidi, ze je hranice obce (znackou) vyznacena v >> kazdym smeru jinde... Takze zadny znaceni polygonnama nebude fungovat.
*** je ten rozd?l v?ce jak sto metr?? zobrazit citaci
> To se ale t?k? jen t? cedule vedle silnic, ne? Administrativn? hranice > obce se p?ece nem?n? v z?vislosti na sm?ru pohybu pozorovatele (pro v > << c).
*** Doporu?uji odd?lit dva r?zn? pojmy: * administrativn? hranice obce (tj. obvod katastr?n?ch ?zem? spravovan? obc? a m?stn?mi ??stmi) * zastav?n?/zastaviteln? (urbanizovan?) ?zem? obce a m?stn?ch ??sti (jedna obec m??e m?t v?ce ??st?) zobrazit citaci
> Mysl?m, ?e z p?edchoz? diskuze jasn? vyplynulo, ?e bez polygon? to > nep?jde (pl?nova? v GPSk?ch ve m?stech po??t? s ni??? pr?m?rnou > rychlost?). Sou?asn? popis k tagu 'place' p?itom ohrani?en? obce > stejn? nab?z?. Nav?c je to jedin? m?sto na wiki, kter? se zmi?uje o > zp?sobu vyzna?en? oblasti, kde plat? m?stsk? omezen? pro dopravu, a > proto bych se toho rad?ji dr?el, proto?e to m??e b?t syst?m pou??van? > v jin?ch st?tech. > > Navrhoval bych proto pou??vat prim?rn? polygon 'place'. Pro p??pady, > kdy chce n?kdo vyzna?it p?esnou polohu cedul?, se pak d? cedule p?idat > jako informace jednomu z nod? cesty.
*** je?t? m? napadlo, jak velk? bude ten polygon v Praze, Brn?... a jak se s n?m bude pracovat kdy? bude p?ekr?vat polygony typu landuse, nature...? ha hanoj

14.5.2009 12:15:59 (#48)
gravatar

Petr Dlouhý

<petr.dlouhy at email.cz>
607
On Thu, 14 May 2009 12:02:40 +0200, hanoj <ehanoj at gmail.com> wrote: V Praze u? ten polygon je vytvo?en?. Je to <http://openstreetmap.org/browse/relation/51437> a na dvou m?stech u? jsem p?idal i polohu cedule. zobrazit citaci
> *** je?t? m? napadlo, jak velk? bude ten polygon v Praze, Brn?... a > jak se s n?m bude pracovat kdy? bude p?ekr?vat polygony typu landuse, > nature...?
-- Petr Dlouh?

14.5.2009 12:24:34 (#49)
gravatar

Radomír Černoch

<radomir.cernoch at gmail.com>
139
2009/5/14 hanoj <ehanoj at gmail.com>: zobrazit citaci
>>> No... myslim ze se vidi, ze je hranice obce (znackou) vyznacena v >>> kazdym smeru jinde... Takze zadny znaceni polygonnama nebude fungovat. > *** je ten rozd?l v?ce jak sto metr??
Vn?mal bych to stejn?. ;-) Priorita je nyn? zmapovat silnice, ulice a p??padn? adresy. zobrazit citaci
>> To se ale t?k? jen t? cedule vedle silnic, ne? Administrativn? hranice >> obce se p?ece nem?n? v z?vislosti na sm?ru pohybu pozorovatele (pro v >> << c). > *** Doporu?uji odd?lit dva r?zn? pojmy: > * administrativn? hranice obce (tj. obvod katastr?n?ch ?zem? > spravovan? obc? a m?stn?mi ??stmi) > * zastav?n?/zastaviteln? (urbanizovan?) ?zem? obce a m?stn?ch ??sti > (jedna obec m??e m?t v?ce ??st?)
Souhlas, omlouv?m se za nep?esnost. Polygon 'place' bych d?val pro intravil?n; administrativn? hranice se zna?? jinak. zobrazit citaci
>> Mysl?m, ?e z p?edchoz? diskuze jasn? vyplynulo, ?e bez polygon? to >> nep?jde (pl?nova? v GPSk?ch ve m?stech po??t? s ni??? pr?m?rnou >> rychlost?). Sou?asn? popis k tagu 'place' p?itom ohrani?en? obce >> stejn? nab?z?. Nav?c je to jedin? m?sto na wiki, kter? se zmi?uje o >> zp?sobu vyzna?en? oblasti, kde plat? m?stsk? omezen? pro dopravu, a >> proto bych se toho rad?ji dr?el, proto?e to m??e b?t syst?m pou??van? >> v jin?ch st?tech. >> >> Navrhoval bych proto pou??vat prim?rn? polygon 'place'. Pro p??pady, >> kdy chce n?kdo vyzna?it p?esnou polohu cedul?, se pak d? cedule p?idat >> jako informace jednomu z nod? cesty. > *** je?t? m? napadlo, jak velk? bude ten polygon v Praze, Brn?... a > jak se s n?m bude pracovat kdy? bude p?ekr?vat polygony typu landuse, > nature...?
Bude se s n?m pracovat stejn? blb? jako se dnes pracuje t?eba s p?ekryvy 'landuse' a 'highway'. JOSM pot?ebuje lep?? podporu vrstev, ne?e?il bych to zm?nou datov?ho modelu. S pozdravem, Radek

14.5.2009 12:26:36 (#50)
gravatar

hanoj

<ehanoj at gmail.com>
713
2009/5/14 Petr Dlouh? <petr.dlouhy at email.cz>: zobrazit citaci
> On Thu, 14 May 2009 12:02:40 +0200, hanoj <ehanoj at gmail.com> wrote: > > V Praze u? ten polygon je vytvo?en?. Je to > <http://openstreetmap.org/browse/relation/51437> a ?na dvou m?stech u? > jsem p?idal i polohu cedule.
*** jenze toto je *administrativni* hranice boundary z CUZK nikoliv vsak hranice *zastaveneho* uzemi *** ty cedule budou zrejme jako krajske cedule pri prejezdu mezi kraji prip byvalymi okresy... hanoj

14.5.2009 12:32:24 (#51)
gravatar

Petr Dlouhý

<petr.dlouhy at email.cz>
607
On Thu, 14 May 2009 12:26:36 +0200, hanoj <ehanoj at gmail.com> wrote: zobrazit citaci
> *** jenze toto je *administrativni* hranice boundary z CUZK nikoliv > vsak hranice *zastaveneho* uzemi
Ne. Opravdu jsou to b?l? cedule "Praha". Je ale mo?n?, ?e se to zrovna n?hodou shoduje. zobrazit citaci
> *** ty cedule budou zrejme jako krajske cedule pri prejezdu mezi kraji > prip byvalymi okresy...
-- Petr Dlouh?

« zpět na výpis měsíce