[Talk-cz] jak mapovat chodníky
Vlákno 27.4. - 21.5.2020, počet zpráv: 17
Ahoj,
všiml jsem si, že v menších obcích často chybí zmapovat chodníky. Zkusil
jsem dva doplnit:
https://www.openstreetmap.org/way/791086172
https://www.openstreetmap.org/way/791086173
GPS má typicky přesnot max. 3m, což je výrazně víc, jak šířka samotného
chodníku, takže jsem ji do mapy zakreslil tak nějak od oka a vzdálenost
od vozovky jsem odhadl s pomocí nástroje pro měření vzdáleností.
U toho jsem si uvědomil, že vektor vozovky je čára, která nemá sama o
sobě šíři a jde o osu (středovou čáru), tudíž chodník musí od ní být
trochu vzdálený. Zakreslil jsem ho necelých 6m od té středové čáry, ale
říkal jsem si, že na to (doufám) bude nějaký lepší způsob. Wiki [wiki]
jsem si přečetl, ale nic k tomu jsem tam nezjistil..
Je v pořádku chodníky (těsně sousedící s vozovkou) kreslit takhle ručně?
Díky za tipy :-)
Martin
[wiki] https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Tag:highway%3Dfootway
Co tohle?
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Key:sidewalk
J.
______________________________________________________________
zobrazit citaci
> Od: "Martin Pavlásek" <tuzticzka na gmail.com>
> Komu: talk-cz na openstreetmap.org
> Datum: 27.04.2020 11:53
> Předmět: [talk-cz] jak mapovat chodníky
>
>Ahoj,
>
>
>všiml jsem si, že v menších obcích často chybí zmapovat chodníky. Zkusil
>jsem dva doplnit:
>https://www.openstreetmap.org/way/791086172
>https://www.openstreetmap.org/way/791086173
>
>GPS má typicky přesnot max. 3m, což je výrazně víc, jak šířka samotného
>chodníku, takže jsem ji do mapy zakreslil tak nějak od oka a vzdálenost
>od vozovky jsem odhadl s pomocí nástroje pro měření vzdáleností.
>
>U toho jsem si uvědomil, že vektor vozovky je čára, která nemá sama o
>sobě šíři a jde o osu (středovou čáru), tudíž chodník musí od ní být
>trochu vzdálený. Zakreslil jsem ho necelých 6m od té středové čáry, ale
>říkal jsem si, že na to (doufám) bude nějaký lepší způsob. Wiki [wiki]
>jsem si přečetl, ale nic k tomu jsem tam nezjistil..
>
>Je v pořádku chodníky (těsně sousedící s vozovkou) kreslit takhle ručně?
>
>
>Díky za tipy :-)
>Martin
>
>
>[wiki] https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Tag:highway%3Dfootway
>
>_______________________________________________
>talk-cz mailing list
>talk-cz na openstreetmap.org
>https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>https://openstreetmap.cz/talkcz
>
>
Ahoj,
OSM wiki o tom píše: https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Chodníky
Za mě: nemá smysl mapovat chodníky podél silnice (oddělené jen obrubníkem),
jako samostatné cesty. Používám sidewalk=yes/no/left/right
<https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Key:sidewalk>. Což úplně stačí.
H.
On Mon, 27 Apr 2020 at 11:52, Martin Pavlásek <tuzticzka na gmail.com> wrote:
zobrazit citaci
> Ahoj,
>
>
> všiml jsem si, že v menších obcích často chybí zmapovat chodníky. Zkusil
> jsem dva doplnit:
> https://www.openstreetmap.org/way/791086172
> https://www.openstreetmap.org/way/791086173
>
> GPS má typicky přesnot max. 3m, což je výrazně víc, jak šířka samotného
> chodníku, takže jsem ji do mapy zakreslil tak nějak od oka a vzdálenost
> od vozovky jsem odhadl s pomocí nástroje pro měření vzdáleností.
>
> U toho jsem si uvědomil, že vektor vozovky je čára, která nemá sama o
> sobě šíři a jde o osu (středovou čáru), tudíž chodník musí od ní být
> trochu vzdálený. Zakreslil jsem ho necelých 6m od té středové čáry, ale
> říkal jsem si, že na to (doufám) bude nějaký lepší způsob. Wiki [wiki]
> jsem si přečetl, ale nic k tomu jsem tam nezjistil..
>
> Je v pořádku chodníky (těsně sousedící s vozovkou) kreslit takhle ručně?
>
>
> Díky za tipy :-)
> Martin
>
>
> [wiki] https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Tag:highway%3Dfootway
>
> _______________________________________________
> talk-cz mailing list
> talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20200427/7cf04817/attachment.htm>
On Mon, Apr 27, 2020 at 12:03 PM Jan Macura <macurajan na gmail.com> wrote:
zobrazit citaci
> OSM wiki o tom píše: https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Chodníky
>
> Za mě: nemá smysl mapovat chodníky podél silnice (oddělené jen
> obrubníkem), jako samostatné cesty. Používám sidewalk=yes/no/left/right
> <https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Key:sidewalk>. Což úplně stačí.
>
Za mě: Tohle je krásná fikce, která moc nefunguje. :-) Zaprvé to tvoří
ostrou, ale přitom značně fiktivní hranici mezi „chodník oddělený od
silnice obrubníkem“ a „chodník oddělený od silnice obrubníkem a
třiceticentimetrovým pásem trávy“. Zadruhé se obávám, že reálně s tím
plánovače a další uživatelé dat nijak moc nepracují (o rendererech
nemluvě). Zatřetí se nedají ty chodníky otagovat dalšími atributy typu
width, surface atd. I když teď koukám, že to je víceméně popsáno na té
wiki. Tak už mlčím. :-)
-- Petr Kadlec / Mormegil
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20200427/e9c88d24/attachment.htm>
Ano, netagujeme pro render, ale nemyslim si, ze nejaky render tento
slozeny tag nejak kresli a proto vetsinou kde to dava smysl chodniky
kreslim velmi podobne jako Martin. Vyhoda toho je, ze je na prvni
pohled jasne, kde chodnik je a kde ne a lze velmi prehledne kreslit
prechody, pripojeni na dalsi silnice/chodniky, ktere jsou prave
oddelene 30 cm travnateho pasu, nebo se od silnice oddeluji v nejakem
miste.
To, ze by se nedala popsat sirka chodniku v tomto slozenem zapisu neni
pravda. Wiki popisuje tagy sidewalk:right:width=* ale toto uz mi
prijde docela prekombinovane a ve vysledku to stejne nedokaze popsat
geometrii zadne krizovatky, kde se takoveto silnice krizi.
Merit pozici presneji nez z fotomapy/cuzk/existujici silnice urcite
nema smysl. Stejne tak nema smysl se trapit s tim, jestli je chodnik
siroky metr nebo dva. Ani vetsina silnic nema informaci o sirce
On Mon, Apr 27, 2020 at 1:06 PM <petr.kadlec na gmail.com> wrote:
zobrazit citaci
>
> On Mon, Apr 27, 2020 at 12:03 PM Jan Macura <macurajan na gmail.com> wrote:
>>
>> OSM wiki o tom píše: https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Chodníky
>>
>> Za mě: nemá smysl mapovat chodníky podél silnice (oddělené jen obrubníkem), jako samostatné cesty. Používám sidewalk=yes/no/left/right. Což úplně stačí.
>
>
> Za mě: Tohle je krásná fikce, která moc nefunguje. :-) Zaprvé to tvoří ostrou, ale přitom značně fiktivní hranici mezi „chodník oddělený od silnice obrubníkem“ a „chodník oddělený od silnice obrubníkem a třiceticentimetrovým pásem trávy“. Zadruhé se obávám, že reálně s tím plánovače a další uživatelé dat nijak moc nepracují (o rendererech nemluvě). Zatřetí se nedají ty chodníky otagovat dalšími atributy typu width, surface atd. I když teď koukám, že to je víceméně popsáno na té wiki. Tak už mlčím. :-)
>
> -- Petr Kadlec / Mormegil
>
> _______________________________________________
> talk-cz mailing list
> talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
Už jsem to tu v minulosti psal - OSM příliš nepočítá s podrobnými měřítky.
Aby to fungovalo, musely by se liniové objekty zadávat šířkou vlevo a
vpravo od osy - a i to funguje jen v případě rovnoběžných linií.
Stačí obyčejný běžný chodník ve městě, kde je vozovka nějaké šířky (3 m
jízdní pruh, 2 m parkovací pruh) a za ním chodník v šířce "mezi obrubníkem
a zdí", cca 2 m, ale někde 1,85 jinde 2,33 m. při dostatečném zvětšení to
začne kolidovat s domy (ty to mohou opticky překrýt) nebo s ploty (které
leckde nejsou zmapované)
Jenže ani ta vozovka nemá všude stejnou šířku, v lepším případě je změna
šířky lineární, ale jindy odskakuje různě.
nebo by se muselo dělat vše zároveň plochami, což pro renderer dává smysl,
ale pro navigaci jsou rozhodně lepší linie.
Naopak šířka chodníku může být docela podstatná pro plánování trasy - někde
vede chodníček cca 1 m široký, jinde chodník 2+ m. pokud potřebuji navigaci
pro vozíčkáře nebo kočárek, je široký chodník rozhodně lepší volbou.
(a pak přijde ke slovu podélný sklon a...)
JAnD
---
Ing. Jan Dudík
projekce dopravních staveb
tel. 777082195
po 27. 4. 2020 v 13:37 odesílatel Jakub Jelen <jakuje na gmail.com> napsal:
zobrazit citaci
> Ano, netagujeme pro render, ale nemyslim si, ze nejaky render tento
> slozeny tag nejak kresli a proto vetsinou kde to dava smysl chodniky
> kreslim velmi podobne jako Martin. Vyhoda toho je, ze je na prvni
> pohled jasne, kde chodnik je a kde ne a lze velmi prehledne kreslit
> prechody, pripojeni na dalsi silnice/chodniky, ktere jsou prave
> oddelene 30 cm travnateho pasu, nebo se od silnice oddeluji v nejakem
> miste.
>
> To, ze by se nedala popsat sirka chodniku v tomto slozenem zapisu neni
> pravda. Wiki popisuje tagy sidewalk:right:width=* ale toto uz mi
> prijde docela prekombinovane a ve vysledku to stejne nedokaze popsat
> geometrii zadne krizovatky, kde se takoveto silnice krizi.
>
> Merit pozici presneji nez z fotomapy/cuzk/existujici silnice urcite
> nema smysl. Stejne tak nema smysl se trapit s tim, jestli je chodnik
> siroky metr nebo dva. Ani vetsina silnic nema informaci o sirce
>
> On Mon, Apr 27, 2020 at 1:06 PM <petr.kadlec na gmail.com> wrote:
> >
> > On Mon, Apr 27, 2020 at 12:03 PM Jan Macura <macurajan na gmail.com> wrote:
> >>
> >> OSM wiki o tom píše: https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Chodníky
> >>
> >> Za mě: nemá smysl mapovat chodníky podél silnice (oddělené jen
> obrubníkem), jako samostatné cesty. Používám sidewalk=yes/no/left/right.
> Což úplně stačí.
> >
> >
> > Za mě: Tohle je krásná fikce, která moc nefunguje. :-) Zaprvé to tvoří
> ostrou, ale přitom značně fiktivní hranici mezi „chodník oddělený od
> silnice obrubníkem“ a „chodník oddělený od silnice obrubníkem a
> třiceticentimetrovým pásem trávy“. Zadruhé se obávám, že reálně s tím
> plánovače a další uživatelé dat nijak moc nepracují (o rendererech
> nemluvě). Zatřetí se nedají ty chodníky otagovat dalšími atributy typu
> width, surface atd. I když teď koukám, že to je víceméně popsáno na té
> wiki. Tak už mlčím. :-)
> >
> > -- Petr Kadlec / Mormegil
> >
> > _______________________________________________
> > talk-cz mailing list
> > talk-cz na openstreetmap.org
> > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> > https://openstreetmap.cz/talkcz
>
> _______________________________________________
> talk-cz mailing list
> talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20200427/9dfb78de/attachment.htm>
Osobně považuji 90% chodníků zakreslených samostatně za zbytečné, navíc jich je spousta zakreslených blbě - a tím nemyslím jejich polohu, ale to, že jsou zakreslené jako ostrovy (tj. izolovaně obíhají blok baráků, jsou naprosto bez napojení na přechody a podobně). Navíc spousta chodníků a stezek pro cyklisty/pěší končí ve skutečnosti mimořádně blbě - takže je pak buďto třeba vyrobit nějakou fikci, aby to navigace pobrala, nebo to bude bez užití a navíc jakýkoli kontrolní nástroj OSM vyhazuje chyby...
Možná mám jen smůlu na to, že třeba v Jindřichově Hradci a okolí se takhle vyřádil fell3. A zbytečné to považuji hlavně z toho důvodu, že se to hrozně blbě upravuje po někom jiném.
Pro pěší navigace jsou pak takhle zmapované chodníky dost k ničemu, nic po tom navigovat nebude.
Druhý problém je to, že většina těch, co přidávají chodníky samostatně absolutně ignoruje tu silnici - takže přestože je chodník zmapovaný na silnici, hodí ho tam ještě podruhé.
Pro zobrazení - jednak to umí JOSM přes samostatný styl nebo styl, který umí zobrazit třeba i pruhy na silnici (+ k tomu ten chodník, cyklostezku apod.), a navíc na to existují speciální mapy, které to rendrují také.
Takže třeba tady https://osm-tiles.james-ross.co.uk/?map=19/48.973971/14.476203 <https://osm-tiles.james-ross.co.uk/?map=19/48.973971/14.476203> je vidět, že ty samostatně zmapované chodníky byly dodatečně přidané k těm, co jsou na silnici jako vlastnost. Podobně je vidět, že na některých místech jsou dodatečně zmapované parkovací pruhy jako plochy parkovišť, taky bez toho, že by se to předtím odstranilo ze silnice.
Majka
______________________________________________________________
zobrazit citaci
> Od: "Jakub Jelen" <jakuje na gmail.com>
> Komu: "OpenStreetMap Czech Republic" <talk-cz na openstreetmap.org>
> Datum: 27.04.2020 13:38
> Předmět: Re: [talk-cz] jak mapovat chodníky
>
Ano, netagujeme pro render, ale nemyslim si, ze nejaky render tento
slozeny tag nejak kresli a proto vetsinou kde to dava smysl chodniky
kreslim velmi podobne jako Martin. Vyhoda toho je, ze je na prvni
pohled jasne, kde chodnik je a kde ne a lze velmi prehledne kreslit
prechody, pripojeni na dalsi silnice/chodniky, ktere jsou prave
oddelene 30 cm travnateho pasu, nebo se od silnice oddeluji v nejakem
miste.
To, ze by se nedala popsat sirka chodniku v tomto slozenem zapisu neni
pravda. Wiki popisuje tagy sidewalk:right:width=* ale toto uz mi
prijde docela prekombinovane a ve vysledku to stejne nedokaze popsat
geometrii zadne krizovatky, kde se takoveto silnice krizi.
Merit pozici presneji nez z fotomapy/cuzk/existujici silnice urcite
nema smysl. Stejne tak nema smysl se trapit s tim, jestli je chodnik
siroky metr nebo dva. Ani vetsina silnic nema informaci o sirce
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20200427/3b804f87/attachment-0001.htm>
Dne 27. 04. 20 v 13:37 Jakub Jelen napsal(a):
zobrazit citaci
> Ano, netagujeme pro render, ale nemyslim si, ze nejaky render tento
> slozeny tag nejak kresli a proto vetsinou kde to dava smysl chodniky
> kreslim velmi podobne jako Martin. Vyhoda toho je, ze je na prvni
> pohled jasne, kde chodnik je a kde ne a lze velmi prehledne kreslit
> prechody, pripojeni na dalsi silnice/chodniky, ktere jsou prave
> oddelene 30 cm travnateho pasu, nebo se od silnice oddeluji v nejakem
> miste.
Přesně. Netagujeme pro render. Jenže... Mně - jakožto spíše příznivce
sidewalk=* pokud jde chodník hned u kraje silnice - se dost často stalo,
že pár týdnů nebo měsíců po mně přišel někdo další a ... hele, tady
chybí chodník a ... dokreslil ho bokem, protože nějakého sidewalk=* na
silnici si vůbec nevšiml. :(
Mirek
wow, to je věcička... :) to by se hodilo jako zajímavá systémová vrstva do
osmap.cz - hned je vidět, kde jsou chyby a nesmysly, které není možné
identifikovat, když to žádný (běžně užívaný) renderer nevykreslí...
vop
---------- Původní e-mail ----------
Od: majkaz <majkaz na centrum.cz>
Předmět: Re: [talk-cz] jak mapovat chodníky "
Takže třeba tady https://osm-tiles.james-ross.co.uk/?map=19/48.973971/
14.476203(https://osm-tiles.james-ross.co.uk/?map=19/48.973971/14.476203) je
vidět, že ty samostatně zmapované chodníky byly dodatečně přidané k těm, co
jsou na silnici jako vlastnost. Podobně je vidět, že na některých místech
jsou dodatečně zmapované parkovací pruhy jako plochy parkovišť, taky bez
toho, že by se to předtím odstranilo ze silnice.
"
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20200428/e179e5b9/attachment.htm>
On Tue, 28 Apr 2020 at 11:29, Petr Vozdecký <vop na seznam.cz> wrote:
zobrazit citaci
> (...) hned je vidět, (...)
>
Poznámka: 100 % map vytvořených nad daty OSM by bylo užitečnějších s
legendou.
H.
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20200428/c27cd0c3/attachment.htm>
Rád bych se zeptal, jak mapujete přechody, když používáte sidewalk?
Já kvůli přechodům preferuji sidewalk=separate
<https://taginfo.openstreetmap.org/keys/sidewalk#values> na silnici a pak
highway=footway jako zvlášt element.
Děkuji!
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20200520/6d2f5f1a/attachment.htm>
Kvůli přechodům je to zbytečné.
Jak chodník, tak přechod pokud jsou jako sidewalk=left|right|both jsou vlastnost silnice, takže ten přechod je automaticky propojuje.
Naopak, mapování samostatně si vyžaduje místy "drbání pravou rukou za levým uchem". Protože je třeba udělat přiblížení k přechodu, občas i jinak, než to je ve skutečnosti.
Za mě: pokud je přechod oddělený jen obrubníkem, tak je lepší sidewalk=left|right|both, není pak třeba řešit případná slepá ukončení. Pěšák pak automaticky pokračuje po silnici. V případě, že je to samostatně, je v pozici auta ve slepé ulici - může odsud jen vycouvat, případná navigace neumí udělat ten úkrok na silnici. Že to občas díky místnímu řešení neumí udělat ani chodec je věc druhá.
Majka
______________________________________________________________
zobrazit citaci
> Od: "Jozef Matejička" <matejickaj na gmail.com>
> Komu: "OpenStreetMap Czech Republic" <talk-cz na openstreetmap.org>
> Datum: 20.05.2020 11:05
> Předmět: Re: [talk-cz] jak mapovat chodníky
>
Rád bych se zeptal, jak mapujete přechody, když používáte sidewalk?Já kvůli přechodům preferuji sidewalk=separate <https://taginfo.openstreetmap.org/keys/sidewalk#values> na silnici a pak highway=footway jako zvlášt element.Děkuji!
----------
_______________________________________________
talk-cz mailing list
talk-cz na openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz <https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz>
https://openstreetmap.cz/talkcz <https://openstreetmap.cz/talkcz>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20200520/c9c8c884/attachment.htm>
Tady bych to bral logicky.
- chodník oddělen pouze obrubníkem - lze použít sidewalk=strana. Přechod je
pak bod na silnici (správně by se mělo i rozlišovat, zda je to přechod
(zebra) nebo místo pro přecházení či jen místo k překonání
komuikace (snížený obrubník bez obostranných hmatových prvků) - ale problém
s rendererem
- chodník oddělen zeleným pásem - může být samosatná rovnoběžná linie, u
přechodu je zelený pás přerušen - zmapuje se krátká propojka mezi
rovnoběžkami.
- chodník vede zcela samostatně - samosatná linie
JAnD
---
Ing. Jan Dudík
projekce dopravních staveb
tel. 777082195
st 20. 5. 2020 v 12:20 odesílatel majkaz <majkaz na centrum.cz> napsal:
zobrazit citaci
> Kvůli přechodům je to zbytečné.
>
>
>
> Jak chodník, tak přechod pokud jsou jako sidewalk=left|right|both jsou
> vlastnost silnice, takže ten přechod je automaticky propojuje.
>
>
>
>
>
> Naopak, mapování samostatně si vyžaduje místy "drbání pravou rukou za
> levým uchem". Protože je třeba udělat přiblížení k přechodu, občas i jinak,
> než to je ve skutečnosti.
>
>
>
>
>
> Za mě: pokud je přechod oddělený jen obrubníkem, tak je lepší
> sidewalk=left|right|both, není pak třeba řešit případná slepá ukončení.
> Pěšák pak automaticky pokračuje po silnici. V případě, že je to samostatně,
> je v pozici auta ve slepé ulici - může odsud jen vycouvat, případná
> navigace neumí udělat ten úkrok na silnici. Že to občas díky místnímu
> řešení neumí udělat ani chodec je věc druhá.
>
>
>
> Majka
>
> ______________________________________________________________
> > Od: "Jozef Matejička" <matejickaj na gmail.com>
> > Komu: "OpenStreetMap Czech Republic" <talk-cz na openstreetmap.org>
> > Datum: 20.05.2020 11:05
> > Předmět: Re: [talk-cz] jak mapovat chodníky
> >
> Rád bych se zeptal, jak mapujete přechody, když používáte sidewalk?
> Já kvůli přechodům preferuji sidewalk=separate
> <https://taginfo.openstreetmap.org/keys/sidewalk#values> na silnici a pak
> highway=footway jako zvlášt element.
> Děkuji!
>
>
> ----------
>
> _______________________________________________
> talk-cz mailing list
> talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
> _______________________________________________
> talk-cz mailing list
> talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20200520/4bc5918d/attachment.htm>
Mám križovatku tvaru T.
Way s id 1 jede do leva.
Way s id 2 jede do prava.
Way s id 3 jede dolů.
sidewalk=both je na všech ways (1,2,3)
Přechod zebra křižuje jenom way s id 2 (do prava). Obrubník na přechodu
je znížen jenom na jedné (horní) straně.
Nejsou přechody křižující id 1 a 2.
Jak to namapujete?
Děkuji.
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20200520/f2789f1f/attachment.htm>
Jestli to dobře chápu, tak je to tak jak na přiloženém obrázku, takže:
Na cestu s id 2 dám bod co nejpřesněji tam, kde je skutečný přechod. Pak bude i záležet na směru, kterým je nakreslená. To určí, co je na ní :left a :right
a značky:
highway=crossing
crossing=traffic_lights|uncontrolled|island (co odpovídá), případně další možnosti
k tomu popsat obrubník <https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:kerb> :
kerb:right|left=flush (určit podle směru cesty 2, pokud je pro vozíčkáře tak flush)
kerb:left|right=lowered|raised (lowered: <3 cm, raised: >3 cm
Na tom odkazu u obrubníku je i popis toho, jak by to vypadalo, pokud by ty chodníky byly samostatně.
Majka
______________________________________________________________
zobrazit citaci
> Od: "Jozef Matejička" <matejickaj na gmail.com>
> Komu: "OpenStreetMap Czech Republic" <talk-cz na openstreetmap.org>
> Datum: 20.05.2020 16:33
> Předmět: Re: [talk-cz] jak mapovat chodníky
>
Mám križovatku tvaru T.Way s id 1 jede do leva.Way s id 2 jede do prava.Way s id 3 jede dolů.sidewalk=both je na všech ways (1,2,3)Přechod zebra křižuje jenom way s id 2 (do prava). Obrubník na přechodu je znížen jenom na jedné (horní) straně.Nejsou přechody křižující id 1 a 2.Jak to namapujete?Děkuji.
----------
_______________________________________________
talk-cz mailing list
talk-cz na openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz <https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz>
https://openstreetmap.cz/talkcz <https://openstreetmap.cz/talkcz>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20200520/1429abb9/attachment-0001.htm>
------------- další část ---------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: přechod.png
Type: image/png
Size: 12194 bytes
Desc: přechod.png
URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20200520/1429abb9/attachment-0001.png>
Děkuji Majko,
vždy jsem používal kerb dle
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/File:Kerb_key_example_map.jpg a né
kerb:right a kerb:left. To mě nenapadlo. Někdy doplním wiki. Ani jsem to
nepoužíval při zpracování dat.
Zamyslím se a asi začnu používat.
Některé routovací aplikace jako můj oblíbený BRouter ale nejsou out-of-box
stavové, takže nevím při použití sidewalk na které straně ulice jsem. To je
ale problém zpracovatelského software pro který netagujeme.
Jozef
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20200520/bca81d02/attachment.htm>
Dne 20.5.2020 v 12:20 majkaz napsal(a):
zobrazit citaci
>
> Kvůli přechodům je to zbytečné.
>
> Jak chodník, tak přechod pokud jsou jako sidewalk=left|right|both jsou
> vlastnost silnice, takže ten přechod je automaticky propojuje.
>
> Naopak, mapování samostatně si vyžaduje místy "drbání pravou rukou za
> levým uchem". Protože je třeba udělat přiblížení k přechodu, občas i
> jinak, než to je ve skutečnosti.
>
> Za mě: pokud je přechod oddělený jen obrubníkem, tak je lepší
> sidewalk=left|right|both, není pak třeba řešit případná slepá
> ukončení. Pěšák pak automaticky pokračuje po silnici. V případě, že je
> to samostatně, je v pozici auta ve slepé ulici - může odsud jen
> vycouvat, případná navigace neumí udělat ten úkrok na silnici. Že to
> občas díky místnímu řešení neumí udělat ani chodec je věc druhá.
>
Cus,
tohle mapovani ma jeden, zato naprosto zasadni problem. Je zcela
neintuitivni. Sekundarne to "nikde" (a to predevsim co se tyce editoru,
ale i v renederech) neni videt, narozdil od chodniku mapovanych jako
samostatny cesty.
Ono totiz dokonce plati, ze pokud je neco highway=residential tak se
tam chodniky na obou stranach predpokladaji.
Jinak me osobe tohle prijde stejny, jako spory o mapovani trati jednou
carou vs per kolej. Proste mapovani samostanou cestou = podrobnejsi
mapovani. On taky totiz ten chodnik bude mit jinej podklad nez silnice
(dlazba vs asfalt vs kostky vs ...), muze mit nejakou sirku a spoustu
dalsich vlastnosti, ktery ma i ta silnice, ale jiny.
zobrazit citaci
> Majka
>
> ______________________________________________________________
> > Od: "Jozef Matejička" <matejickaj na gmail.com>
> > Komu: "OpenStreetMap Czech Republic" <talk-cz na openstreetmap.org>
> > Datum: 20.05.2020 11:05
> > Předmět: Re: [talk-cz] jak mapovat chodníky
> >
>
> Rád bych se zeptal, jak mapujete přechody, když používáte sidewalk?
> Já kvůli přechodům preferuji sidewalk=separate
> <https://taginfo.openstreetmap.org/keys/sidewalk#values> na silnici a
> pak highway=footway jako zvlášt element.
> Děkuji!
>
>
> ----------
>
> _______________________________________________
> talk-cz mailing list
> talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
> _______________________________________________
> talk-cz mailing list
> talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20200521/514aaa40/attachment-0001.htm>« zpět na výpis měsíce