[Talk-cz] Pokryti prazskych zastavek openstreetmap
Vlákno 26.4.2009 - 30.9.2010, počet zpráv: 32
Ahoj!
...neni vubec spatne:
pavel na amd:~/sf/timetab/navit$ ./statistics
OpenStreetMap stations total : 747
(v okoli prahy je 747 zastavek v openstreetmap)
OpenStreetMap stations bogus : 288
(288 z nich neodpovida zadnemu jmenu PID; casto jsou to vlaky).
OpenStreetMap contains 38 % bogus stations
Total arrivals in timetables : 1241107
Arrivals OpenStreetMap knows about : 570953
OpenStreetMap covers 46 % of arrivals
(Streetmapa vi o stanicich, ktere pokryvaji 46% vsech
prijezdu).
Top 20 nejdulezitejsich stanic co nejsou v openstreetmap:
OpenStreetmaps ignores 5025 Na Knizeci
OpenStreetmaps ignores 4597 Palackeho namesti
OpenStreetmaps ignores 3896 Sporilov
OpenStreetmaps ignores 3804 Koh-i-noor
OpenStreetmaps ignores 3698 Na Rolich
OpenStreetmaps ignores 3548 Pisecna
OpenStreetmaps ignores 3548 Cimicky haj
OpenStreetmaps ignores 3463 Piskova
OpenStreetmaps ignores 3392 Narodni divadlo
OpenStreetmaps ignores 3219 Nakladove nadrazi Zizkov
OpenStreetmaps ignores 3201 Prasny most
OpenStreetmaps ignores 3147 Ujezd
OpenStreetmaps ignores 3121 Vozovna Kobylisy
OpenStreetmaps ignores 3033 Strossmayerovo namesti
OpenStreetmaps ignores 2979 Pristaviste
OpenStreetmaps ignores 2904 Prazsky hrad
OpenStreetmaps ignores 2904 Kralovsky letohradek
OpenStreetmaps ignores 2887 Dvorce
OpenStreetmaps ignores 2810 Kavalirka
OpenStreetmaps ignores 2729 Lazarska
OpenStreetmaps ignores 2684 Na Pahorku
OpenStreetmaps ignores 2591 Sidliste Lhotka
OpenStreetmaps ignores 2577 Stepanska
OpenStreetmaps ignores 2572 Kotlarka
pavel na amd:~/sf/timetab/navit$
...treba je nekdo prida? ;-).
Pavel
--
(english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
(cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html
On 2009-04-26, Pavel Machek <pavel na ucw.cz> wrote:
zobrazit citaci
> Ahoj!
>
> ...neni vubec spatne:
>
> pavel na amd:~/sf/timetab/navit$ ./statistics
> OpenStreetMap stations total : 747
> (v okoli prahy je 747 zastavek v openstreetmap)
> OpenStreetMap stations bogus : 288
> (288 z nich neodpovida zadnemu jmenu PID; casto jsou to vlaky).
> OpenStreetMap contains 38 % bogus stations
> Total arrivals in timetables : 1241107
> Arrivals OpenStreetMap knows about : 570953
> OpenStreetMap covers 46 % of arrivals
> (Streetmapa vi o stanicich, ktere pokryvaji 46% vsech
> prijezdu).
Ahoj, ty data vypadají zajímavě, odkud to je?
zobrazit citaci
>
> Top 20 nejdulezitejsich stanic co nejsou v openstreetmap:
>
Tady bude asi nějaká chybka ve zdroji, protože většina těch níže
uvedených zastávek v OSM je.
Ruku do ohně bych za to nedal, ale pražské tramvajové zastávky by měly
být v OSM všechny
Např.:
zobrazit citaci
> OpenStreetmaps ignores 5025 Na Knizeci
Je tam.
zobrazit citaci
> OpenStreetmaps ignores 4597 Palackeho namesti
Je tam.
zobrazit citaci
> OpenStreetmaps ignores 3896 Sporilov
Je tam.
zobrazit citaci
> OpenStreetmaps ignores 3804 Koh-i-noor
Je tam.
zobrazit citaci
> OpenStreetmaps ignores 3698 Na Rolich
> OpenStreetmaps ignores 3548 Pisecna
> OpenStreetmaps ignores 3548 Cimicky haj
> OpenStreetmaps ignores 3463 Piskova
> OpenStreetmaps ignores 3392 Narodni divadlo
Je tam.
zobrazit citaci
> OpenStreetmaps ignores 3219 Nakladove nadrazi Zizkov
Je tam.
zobrazit citaci
> OpenStreetmaps ignores 3201 Prasny most
> OpenStreetmaps ignores 3147 Ujezd
Je tam.
zobrazit citaci
> OpenStreetmaps ignores 3121 Vozovna Kobylisy
zobrazit citaci
> OpenStreetmaps ignores 3033 Strossmayerovo namesti
> OpenStreetmaps ignores 2979 Pristaviste
> OpenStreetmaps ignores 2904 Prazsky hrad
> OpenStreetmaps ignores 2904 Kralovsky letohradek
> OpenStreetmaps ignores 2887 Dvorce
> OpenStreetmaps ignores 2810 Kavalirka
> OpenStreetmaps ignores 2729 Lazarska
> OpenStreetmaps ignores 2684 Na Pahorku
> OpenStreetmaps ignores 2591 Sidliste Lhotka
> OpenStreetmaps ignores 2577 Stepanska
> OpenStreetmaps ignores 2572 Kotlarka
> pavel na amd:~/sf/timetab/navit$
>
> ...treba je nekdo prida? ;-).
>
> Pavel
Zbytek prověřím, až budu na něčem rychlejším než GPRS.
=TT=
Pavel Machek píše v Ne 26. 04. 2009 v 00:31 +0200:
zobrazit citaci
> Top 20 nejdulezitejsich stanic co nejsou v openstreetmap:
zobrazit citaci
> ...treba je nekdo prida? ;-).
Myslím, že bychom se měli dohodnout, jak značit jednosměrné zastávky.
Návrhů bylo mnoho, ale pokud vím, jednota značení nepanuje. Bez toho
mohou vzniknout problémy při budoucím routování.
________________________________________________________________________
Stanislav Brabec
http://www.penguin.cz/~utx
On Sun, 26 Apr 2009 15:06:25 +0200, Stanislav Brabec <utx na penguin.cz> wrote:
Myslím, že jednosměrnost ze zastávky dělá až to, že zastávkou jezdí všechny linky jen jedním směrem. Takže stačí zmapovat MHD linky a tím bude určeno, jaký směr zastávky mají. Na wiki (http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Relation:route) je popsán způsob, jak přiřadit jednosměrné zastávky k trasám linek. Například na lince busu 131 tak jsou některé zastávky udělány. Pro routování, které by umožnilo využít MHD je stejně nutné linky zmapovat.
zobrazit citaci
> Pavel Machek píše v Ne 26. 04. 2009 v 00:31 +0200:
>
>> Top 20 nejdulezitejsich stanic co nejsou v openstreetmap:
>
>> ...treba je nekdo prida? ;-).
>
> Myslím, že bychom se měli dohodnout, jak značit jednosměrné zastávky.
> Návrhů bylo mnoho, ale pokud vím, jednota značení nepanuje. Bez toho
> mohou vzniknout problémy při budoucím routování.
>
>
> ________________________________________________________________________
> Stanislav Brabec
> http://www.penguin.cz/~utx
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
--
Petr Dlouhý
Dovolil bych si mírně nesouhlasit, protože jednosměrnost zastávky je
fyzická vlastnost která je viditelná v terénu - zjednodušeně řečeno je
tyčka s jízdním řádem jen na jedné straně silnice - a to je to, co v
OSM především mapujeme.
V OSM existují dneska následující přístupy:
1. Umístit node bus_stop do místa kde je tyčka, tzn. mimo way silnice.
Je to nejrychlejší ale ne úplně košer z hlediska datového modelu - v
některých případech nelze jednoduše říct, kde na silnici bus zastaví.
Tento způsob používají také mapy.cz.
S dnešní podporou rendererů je to také jediný způsob, který umožní
rozlišit směr zastávky na mapě.
2. Umístit node bus_stop do waye silnice, do místa tyčky umístit node
highway=platform a spojit je pomocí relace stoparea, (type=site,
site=stoparea) viz
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/unified_stoparea.
Výhoda tohoto přístupu je lepší reprezentace topologie a logických
vazeb zastávky, projeví se zejména u rozsáhlejších terminálů.
Nevýhoda je větší pracnost při dnešní podpoře editorů.
3. Umístit node bus_stop do waye silnice a o jednosměrnost se
nestarat, nebo ji řešit obskurními tagy typu direction=west....
Já jsem pro používání způsobu 2., eventuleně 1. (který je sice s 2.
nekompatibilní, ale v budoucnu na něj lehce převoditelný).
Způsob 3. bych nepoužíval, protože jednosměrnost zastávek neřeší konzistentně.
Mimochodem, kdyby to někdo nezaregistroval, přidávám dva odkazy na
mapy, kde je možné prohlížet linky (nejen) MHD v OSM:
http://www.öpnvkarte.de/
http://www.openstreetbrowser.org/ vrstva Transportation
=TT=
2009/4/26 Petr Dlouhý <petr.dlouhy na email.cz>:
zobrazit citaci
> On Sun, 26 Apr 2009 15:06:25 +0200, Stanislav Brabec <utx na penguin.cz> wrote:
>
> Myslím, že jednosměrnost ze zastávky dělá až to, že zastávkou jezdí všechny linky jen jedním směrem. Takže stačí zmapovat MHD linky a tím bude určeno, jaký směr zastávky mají. Na wiki (http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Relation:route) je popsán způsob, jak přiřadit jednosměrné zastávky k trasám linek. Například na lince busu 131 tak jsou některé zastávky udělány. Pro routování, které by umožnilo využít MHD je stejně nutné linky zmapovat.
>
>> Pavel Machek píše v Ne 26. 04. 2009 v 00:31 +0200:
>>
>>> Top 20 nejdulezitejsich stanic co nejsou v openstreetmap:
>>
>>> ...treba je nekdo prida? ;-).
>>
>> Myslím, že bychom se měli dohodnout, jak značit jednosměrné zastávky.
>> Návrhů bylo mnoho, ale pokud vím, jednota značení nepanuje. Bez toho
>> mohou vzniknout problémy při budoucím routování.
>>
>>
>> ________________________________________________________________________
>> Stanislav Brabec
>> http://www.penguin.cz/~utx
>>
>>
>> _______________________________________________
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz na openstreetmap.org
>> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
>
> --
> Petr Dlouhý
>
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
On Sun, 26 Apr 2009 19:34:30 +0200, Tomáš Tichý <t.tichy na post.cz> wrote:
Osobně bych v současné době preferoval způsob 1. Způsob 3 bych považoval jako dočasný, když mapař neví, kde zastávky přesně jsou, nebo se tím nechce zabývat. Způsob 2 je sice z hlediska dat dokonalejší, ale je také dost komplikovaný, takže bych radši počkal, až budou zmapované (téměř) všechny zastávky a potom to nechal automaticky předělat.
zobrazit citaci
> Dovolil bych si mírně nesouhlasit, protože jednosměrnost zastávky je
> fyzická vlastnost která je viditelná v terénu - zjednodušeně řečeno je
> tyčka s jízdním řádem jen na jedné straně silnice - a to je to, co v
> OSM především mapujeme.
>
> V OSM existují dneska následující přístupy:
> 1. Umístit node bus_stop do místa kde je tyčka, tzn. mimo way silnice.
> Je to nejrychlejší ale ne úplně košer z hlediska datového modelu - v
> některých případech nelze jednoduše říct, kde na silnici bus zastaví.
> Tento způsob používají také mapy.cz.
> S dnešní podporou rendererů je to také jediný způsob, který umožní
> rozlišit směr zastávky na mapě.
> 2. Umístit node bus_stop do waye silnice, do místa tyčky umístit node
> highway=platform a spojit je pomocí relace stoparea, (type=site,
> site=stoparea) viz
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/unified_stoparea.
> Výhoda tohoto přístupu je lepší reprezentace topologie a logických
> vazeb zastávky, projeví se zejména u rozsáhlejších terminálů.
> Nevýhoda je větší pracnost při dnešní podpoře editorů.
> 3. Umístit node bus_stop do waye silnice a o jednosměrnost se
> nestarat, nebo ji řešit obskurními tagy typu direction=west....
>
> Já jsem pro používání způsobu 2., eventuleně 1. (který je sice s 2.
> nekompatibilní, ale v budoucnu na něj lehce převoditelný).
> Způsob 3. bych nepoužíval, protože jednosměrnost zastávek neřeší
> konzistentně.
>
>
> Mimochodem, kdyby to někdo nezaregistroval, přidávám dva odkazy na
> mapy, kde je možné prohlížet linky (nejen) MHD v OSM:
> http://www.%F6pnvkarte.de/
> http://www.openstreetbrowser.org/ vrstva Transportation
>
>
> =TT=
>
>
> 2009/4/26 Petr Dlouhý <petr.dlouhy na email.cz>:
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
--
Petr Dlouhý
On Sun, 26 Apr 2009 16:41:41 +0200, Petr Dlouhý <petr.dlouhy na email.cz> wrote:
Tak jsem zjistil, že linka 131 byla (pravděpodobně nedopatřením) smazána. Zná někdo nějaký jednoduchý způsob, jak jí obnovit?
http://www.openstreetmap.org/browse/relation/36241
zobrazit citaci
> Například na lince
> busu 131 tak jsou některé zastávky udělány.
--
Petr Dlouhý
Ahoj!
zobrazit citaci
> > ...neni vubec spatne:
> >
> > pavel na amd:~/sf/timetab/navit$ ./statistics
> > OpenStreetMap stations total : 747
> > (v okoli prahy je 747 zastavek v openstreetmap)
> > OpenStreetMap stations bogus : 288
> > (288 z nich neodpovida zadnemu jmenu PID; casto jsou to vlaky).
> > OpenStreetMap contains 38 % bogus stations
> > Total arrivals in timetables : 1241107
> > Arrivals OpenStreetMap knows about : 570953
> > OpenStreetMap covers 46 % of arrivals
> > (Streetmapa vi o stanicich, ktere pokryvaji 46% vsech
> > prijezdu).
>
> Ahoj, ty data vypadají zajímavě, odkud to je?
timetab.sf.net . Kdysi jsem si hral s jizdnima radama, a ted jsem to
propojil s navitem (http://trac.navit-project.org/).
zobrazit citaci
> > Top 20 nejdulezitejsich stanic co nejsou v openstreetmap:
> >
> Tady bude asi nějaká chybka ve zdroji, protože většina těch níže
> uvedených zastávek v OSM je.
> Ruku do ohně bych za to nedal, ale pražské tramvajové zastávky by měly
> být v OSM všechny
Aha. Moje chyba, moje skripty nepoznavali zastavky tramvaji a ja si to
nezkontroloval.
zobrazit citaci
> Zbytek prověřím, až budu na něčem rychlejším než GPRS.
Spis ja poslu opraveny seznam; tohle neni duvod proverovat. Dik!
Pavel
--
(english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
(cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html
Ahoj,
ještě mě napadlo, že pokud máš seznam pražských MHD zastávek a skript
jak to komparovat s OSM, jestli by nešlo udělat nějaký pravidelně
aktualizovaný seznam toho co není v OSM, jako to bylo se silnicemi 3.
třídy. Zastávky se s trochou místní znalosti dají dobře odvozovat z
Norcu, takže bychom mohli mít brzy Prahu kompletní.
=TT=
2009/4/26 Pavel Machek <pavel na ucw.cz>:
zobrazit citaci
> Ahoj!
>
>> > ...neni vubec spatne:
>> >
>> > pavel na amd:~/sf/timetab/navit$ ./statistics
>> > OpenStreetMap stations total : 747
>> > (v okoli prahy je 747 zastavek v openstreetmap)
>> > OpenStreetMap stations bogus : 288
>> > (288 z nich neodpovida zadnemu jmenu PID; casto jsou to vlaky).
>> > OpenStreetMap contains 38 % bogus stations
>> > Total arrivals in timetables : 1241107
>> > Arrivals OpenStreetMap knows about : 570953
>> > OpenStreetMap covers 46 % of arrivals
>> > (Streetmapa vi o stanicich, ktere pokryvaji 46% vsech
>> > prijezdu).
>>
>> Ahoj, ty data vypadají zajímavě, odkud to je?
>
> timetab.sf.net . Kdysi jsem si hral s jizdnima radama, a ted jsem to
> propojil s navitem (http://trac.navit-project.org/).
>
>> > Top 20 nejdulezitejsich stanic co nejsou v openstreetmap:
>> >
>> Tady bude asi nějaká chybka ve zdroji, protože většina těch níže
>> uvedených zastávek v OSM je.
>> Ruku do ohně bych za to nedal, ale pražské tramvajové zastávky by měly
>> být v OSM všechny
>
> Aha. Moje chyba, moje skripty nepoznavali zastavky tramvaji a ja si to
> nezkontroloval.
>
>> Zbytek prověřím, až budu na něčem rychlejším než GPRS.
>
> Spis ja poslu opraveny seznam; tohle neni duvod proverovat. Dik!
> Pavel
> --
> (english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
> (cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
Ahoj!
zobrazit citaci
> > ...neni vubec spatne:
> >
> > pavel na amd:~/sf/timetab/navit$ ./statistics
> > OpenStreetMap stations total : 747
> > (v okoli prahy je 747 zastavek v openstreetmap)
> > OpenStreetMap stations bogus : 288
> > (288 z nich neodpovida zadnemu jmenu PID; casto jsou to vlaky).
> > OpenStreetMap contains 38 % bogus stations
> > Total arrivals in timetables : 1241107
> > Arrivals OpenStreetMap knows about : 570953
> > OpenStreetMap covers 46 % of arrivals
> > (Streetmapa vi o stanicich, ktere pokryvaji 46% vsech
> > prijezdu).
>
> Ahoj, ty data vypadají zajímavě, odkud to je?
Tak opravena data vypadaj' takhle: (jo, mam tak 20 dni starou kopii
osm dat...)
OpenStreetMap stations total : 904
OpenStreetMap stations bogus : 296
OpenStreetMap contains 32 % bogus stations
Total arrivals in timetables : 1241107
Arrivals OpenStreetMap knows about : 796249
OpenStreetMap covers 64 % of arrivals
...a par zastavek ktery chybej... ale dobra zprava je ze prvni neznama
zastavka je az 40-ta v poradi dle dulezitosti...
OpenStreetmaps ignores 3698/0 Na Rolich
OpenStreetmaps ignores 3548/3698 Pisecna
OpenStreetmaps ignores 3548/7246 Cimicky haj
OpenStreetmaps ignores 3463/10794 Piskova
OpenStreetmaps ignores 2684/14257 Na Pahorku
OpenStreetmaps ignores 2591/16941 Sidliste Lhotka
OpenStreetmaps ignores 2542/19532 Bila labut
...aha, Bila labut je v osm spatne zadana jako "Labut".
OpenStreetmaps ignores 2524/22074 Sulicka
OpenStreetmaps ignores 2433/24598 Zhorelecka
OpenStreetmaps ignores 2391/27031 Svandovo divadlo
...totez tady.
OpenStreetmaps ignores 2350/29422 Lhotka
OpenStreetmaps ignores 2337/31772 Na Navrsi
OpenStreetmaps ignores 2251/34109 Michelsky les
OpenStreetmaps ignores 2150/36360 Jizni Mesto
OpenStreetmaps ignores 2136/38510 Hadovita
OpenStreetmaps ignores 2098/40646 Brumlovka
OpenStreetmaps ignores 2066/42744 Vychovatelna
OpenStreetmaps ignores 2060/44810 Bulovka
OpenStreetmaps ignores 2048/46870 Podhajska pole
OpenStreetmaps ignores 1968/48918 Nadrazi Cakovice
OpenStreetmaps ignores 1935/50886 Cechovo namesti
OpenStreetmaps ignores 1928/52821 Rysanka
OpenStreetmaps ignores 1906/54749 Tylova ctvrt
OpenStreetmaps ignores 1892/56655 Ukrajinska
OpenStreetmaps ignores 1892/58547 Druzna
OpenStreetmaps ignores 1879/60439 Sidliste Cimice
OpenStreetmaps ignores 1878/62318 Chodovec
OpenStreetmaps ignores 1868/64196 Chodovska tvrz
OpenStreetmaps ignores 1784/66064 Jilovska
OpenStreetmaps ignores 1749/67848 Sidliste Bohnice
OpenStreetmaps ignores 1739/69597 Terminal 1
OpenStreetmaps ignores 1710/71336 Letiste Ruzyne
OpenStreetmaps ignores 1677/73046 Kavkazska
OpenStreetmaps ignores 1671/74723 Terminal 2
OpenStreetmaps ignores 1667/76394 Jankovcova
OpenStreetmaps ignores 1659/78061 Lesanska
OpenStreetmaps ignores 1655/79720 U Hangaru
OpenStreetmaps ignores 1655/81375 Terminal 3
OpenStreetmaps ignores 1649/83030 Kbely
OpenStreetmaps ignores 1606/84679 Ke Katerinkam
OpenStreetmaps ignores 1593/86285 Odra
OpenStreetmaps ignores 1593/87878 Katovicka
OpenStreetmaps ignores 1527/89471 Krakov
OpenStreetmaps ignores 1500/90998 Dunajecka
OpenStreetmaps ignores 1497/92498 Chvaly
OpenStreetmaps ignores 1476/93995 Na Pazderce
OpenStreetmaps ignores 1471/95471 Nove dvory
OpenStreetmaps ignores 1468/96942 Na Beranku
OpenStreetmaps ignores 1443/98410 Sluzska
OpenStreetmaps ignores 1443/99853 Cervenanskeho
OpenStreetmaps ignores 1423/101296 Metodejova
OpenStreetmaps ignores 1364/102719 Na Petynce
OpenStreetmaps ignores 1364/104083 Hasova
OpenStreetmaps ignores 1342/105447 Mala Chuchle
OpenStreetmaps ignores 1313/106789 IKEM
OpenStreetmaps ignores 1311/108102 Poliklinika Mazurska
OpenStreetmaps ignores 1311/109413 Krcska
OpenStreetmaps ignores 1308/110724 Okrouhlicka
OpenStreetmaps ignores 1300/112032 V Podbabe
OpenStreetmaps ignores 1300/113332 Stejskalova
OpenStreetmaps ignores 1290/114632 Vosmikovych
OpenStreetmaps ignores 1282/115922 Libenska
OpenStreetmaps ignores 1282/117204 Cimice
OpenStreetmaps ignores 1279/118486 Na Padesatniku
OpenStreetmaps ignores 1278/119765 Mala Ohrada
OpenStreetmaps ignores 1273/121043 Na Planine
OpenStreetmaps ignores 1253/122316 Platonova
....
(nasleduje 1600 mene podstatnych zastavek :-).
Pavel
--
(english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
(cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html
On Sun 2009-04-26 16:41:41, Petr Dlouhý wrote:
zobrazit citaci
> On Sun, 26 Apr 2009 15:06:25 +0200, Stanislav Brabec <utx na penguin.cz> wrote:
>
> Myslím, že jednosměrnost ze zastávky dělá až to, že zastávkou jezdí všechny linky jen jedním směrem. Takže stačí zmapovat MHD linky a tím bude určeno, jaký směr zastávky mají. Na wiki (http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Relation:route) je popsán způsob, jak přiřadit jednosměrné zastávky k trasám linek. Například na lince busu 131 tak jsou některé zastávky udělány. Pro routování, které by umožnilo využít MHD je stejně nutné linky zmapovat.
>
No, ne :-).
Routovani co umi MHD mam napsany, a linky jsem kvuli tomu
nemapoval. Je to v timetab.sf.net v adresari navit... a zatim to chodi
"trochu".
Pavel
--
(english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
(cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html
Ahoj!
zobrazit citaci
> ještě mě napadlo, že pokud máš seznam pražských MHD zastávek a skript
> jak to komparovat s OSM, jestli by nešlo udělat nějaký pravidelně
> aktualizovaný seznam toho co není v OSM, jako to bylo se silnicemi 3.
> třídy. Zastávky se s trochou místní znalosti dají dobře odvozovat z
> Norcu, takže bychom mohli mít brzy Prahu kompletní.
Nevim co ne "Norc"... ale seznam zastavek pribalim. Skripty na
porovnavani jsou v tom timetab projektu (adresar navit), ale jsou dost
liny protoze ve skutecnosti vyrabej mapu pro navit (a porovnavani je
vedlejsi produkt).
[aha, asi bych to umel i s diakritikou, ale dalo by to vic prace...]
Pavel
--
(english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
(cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html
------------- další část ---------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: delme.gz
Type: application/octet-stream
Size: 18082 bytes
Desc: [žádný popis není k dispozici]
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20090427/214e2499/attachment.obj>
On Sun 2009-04-26 19:34:30, Tomáš Tichý wrote:
zobrazit citaci
> Dovolil bych si mírně nesouhlasit, protože jednosměrnost zastávky je
> fyzická vlastnost která je viditelná v terénu - zjednodušeně řečeno je
> tyčka s jízdním řádem jen na jedné straně silnice - a to je to, co v
> OSM především mapujeme.
>
> V OSM existují dneska následující přístupy:
> 1. Umístit node bus_stop do místa kde je tyčka, tzn. mimo way silnice.
> Je to nejrychlejší ale ne úplně košer z hlediska datového modelu - v
> některých případech nelze jednoduše říct, kde na silnici bus zastaví.
> Tento způsob používají také mapy.cz.
Prosim ne -- rozbilo by mi to skripty :-).
zobrazit citaci
> S dnešní podporou rendererů je to také jediný způsob, který umožní
> rozlišit směr zastávky na mapě.
> 2. Umístit node bus_stop do waye silnice, do místa tyčky umístit node
> highway=platform a spojit je pomocí relace stoparea, (type=site,
> site=stoparea) viz
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/unified_stoparea.
> Výhoda tohoto přístupu je lepší reprezentace topologie a logických
> vazeb zastávky, projeví se zejména u rozsáhlejších terminálů.
> Nevýhoda je větší pracnost při dnešní podpoře editorů.
> 3. Umístit node bus_stop do waye silnice a o jednosměrnost se
> nestarat, nebo ji řešit obskurními tagy typu direction=west....
4. Umistit bus_stop do waye silnice, a jednosmernost delat
"direction=1" -- je to ve smeru ty waye, "direction=-1" -- je to proti
smeru waye ?
Pavel
--
(english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
(cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html
Nedavno to tu proslo NORC je neco jako google street view z Rumunska a
dala sva data k dispozici pro odvozovani dat do OSM, protoze jako
podkladni vrstvu chteji pouzivat prave OSM.
Vice http://www.norc.cz
K
Pavel Machek napsal(a):
zobrazit citaci
> Ahoj!
>
>
>> ještě mě napadlo, že pokud máš seznam pražských MHD zastávek a skript
>> jak to komparovat s OSM, jestli by nešlo udělat nějaký pravidelně
>> aktualizovaný seznam toho co není v OSM, jako to bylo se silnicemi 3.
>> třídy. Zastávky se s trochou místní znalosti dají dobře odvozovat z
>> Norcu, takže bychom mohli mít brzy Prahu kompletní.
>>
>
> Nevim co ne "Norc"... ale seznam zastavek pribalim. Skripty na
> porovnavani jsou v tom timetab projektu (adresar navit), ale jsou dost
> liny protoze ve skutecnosti vyrabej mapu pro navit (a porovnavani je
> vedlejsi produkt).
>
> [aha, asi bych to umel i s diakritikou, ale dalo by to vic prace...]
>
> Pavel
>
>
> ------------------------------------------------------------------------
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
Přidal jsem ho na wiki:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Czechia/free_map2osm#NORC
=TT=
2009/4/27 Kubajz <kubajz na kbx.cz>:
zobrazit citaci
> Nedavno to tu proslo NORC je neco jako google street view z Rumunska a
> dala sva data k dispozici pro odvozovani dat do OSM, protoze jako
> podkladni vrstvu chteji pouzivat prave OSM.
>
> Vice http://www.norc.cz
>
> K
>
> Pavel Machek napsal(a):
>> Ahoj!
>>
>>
>>> ještě mě napadlo, že pokud máš seznam pražských MHD zastávek a skript
>>> jak to komparovat s OSM, jestli by nešlo udělat nějaký pravidelně
>>> aktualizovaný seznam toho co není v OSM, jako to bylo se silnicemi 3.
>>> třídy. Zastávky se s trochou místní znalosti dají dobře odvozovat z
>>> Norcu, takže bychom mohli mít brzy Prahu kompletní.
>>>
>>
>> Nevim co ne "Norc"... ale seznam zastavek pribalim. Skripty na
>> porovnavani jsou v tom timetab projektu (adresar navit), ale jsou dost
>> liny protoze ve skutecnosti vyrabej mapu pro navit (a porovnavani je
>> vedlejsi produkt).
>>
>> [aha, asi bych to umel i s diakritikou, ale dalo by to vic prace...]
>>
>> Pavel
>>
>>
>> ------------------------------------------------------------------------
>>
>> _______________________________________________
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz na openstreetmap.org
>> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>>
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
On Mon, 27 Apr 2009 01:06:49 +0200, Pavel Machek <pavel na ucw.cz> wrote:
zobrazit citaci
>> 1. Umístit node bus_stop do místa kde je tyčka, tzn. mimo way silnice.
>> Je to nejrychlejší ale ne úplně košer z hlediska datového modelu - v
>> některých případech nelze jednoduše říct, kde na silnici bus zastaví.
>> Tento způsob používají také mapy.cz.
>
> Prosim ne -- rozbilo by mi to skripty :-).
Již nyní je ale tímto způsobem mnoho zastávek uděláno. Vracet to na způsob 3. by byl krok zpět, protože by se tím ztratila informace o skutečné poloze zastávky.
zobrazit citaci
>
> 4. Umistit bus_stop do waye silnice, a jednosmernost delat
> "direction=1" -- je to ve smeru ty waye, "direction=-1" -- je to proti
> smeru waye ?
> Pavel
>
To má několik nevýhod:
1) Někdo z nějakého důvodu otočí směr waya, a už neotočí zastávky.
2) Není možné zachytit, kde je skutečně nástupiště (jak je vzdáleno od silnice).
3) Nikdo to nepoužívá. Bylo by napřed nutné to protlačit na wiki.
zobrazit citaci
> No, ne :-).
>
> Routovani co umi MHD mam napsany, a linky jsem kvuli tomu
> nemapoval. Je to v timetab.sf.net v adresari navit... a zatim to chodi
> "trochu".
No ale nepředpokládám, že by tvůj skript dokázal rozhodnout o tom, ve na které zastávce (ve kterém směru) se má na linku nasedat. Taková informace se dá vyčíst pouze z těch linek, protože například některé busy se mohou naprosto nelogicky otáčet.
Jo, a Terminál 1/3, U Hangáru, Letiště Ruzyně, zmapované už jsou, takže opravdu máš stará data.
--
Petr Dlouhý
On Mon, 27 Apr 2009 00:59:11 +0200, Pavel Machek <pavel na ucw.cz> wrote:
zobrazit citaci
> ...aha, Bila labut je v osm spatne zadana jako "Labut".
Není, a nikdy nebyla:
http://www.openstreetmap.org/browse/node/282762576/history
zobrazit citaci
>OpenStreetmaps ignores 2524/22074 Sulicka
> OpenStreetmaps ignores 2433/24598 Zhorelecka
> OpenStreetmaps ignores 2391/27031 Svandovo divadlo
>...totez tady.
totéž:
http://www.openstreetmap.org/browse/node/303880810/history
To vypadá na nějakou chybku ve skriptu.
--
Petr Dlouhý
On Mon 2009-04-27 07:52:39, Petr Dlouhý wrote:
zobrazit citaci
> On Mon, 27 Apr 2009 00:59:11 +0200, Pavel Machek <pavel na ucw.cz> wrote:
>
> > ...aha, Bila labut je v osm spatne zadana jako "Labut".
> Není, a nikdy nebyla:
> http://www.openstreetmap.org/browse/node/282762576/history
>
> >OpenStreetmaps ignores 2524/22074 Sulicka
> > OpenStreetmaps ignores 2433/24598 Zhorelecka
> > OpenStreetmaps ignores 2391/27031 Svandovo divadlo
> >...totez tady.
> totéž:
> http://www.openstreetmap.org/browse/node/303880810/history
>
> To vypadá na nějakou chybku ve skriptu.
Ale jo, je tam spatna velikost pismenek v osm. "labut" i "divadlo" je
dle dpp.cz (a vseho dalsiho) malymi pismeny:
Pavel
Spojení: Bílá labuť - Švandovo divadlo
27. dubna - 24 spojení
9:48 až 10:08, 1 přestup, 20 min
ze stanice Bílá labuť, 9:48 Tram 24 {12}bezbariérový přístup na
palubu{0}spoj je obsluhován nízkopodlažním vozidlem do stanice
Lazarská, 9:56. .
ze stanice Lazarská, 10:00 Tram 9 do stanice Švandovo divadlo,
10:08. .
cena 26 Kč, pro informace o tarifních pásmech klikněte na detail
spojení,
doba jízdy 20 min, délka 4 km.
jede v Pracovní den.
--
(english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
(cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html
Ahoj!
No a tady je seznam bus_stop a tram_stop, o kterych dopravni podnik
nevi. Neco z toho jsou zrejme zastavky mezimestskych autobusu, a neco
budou chyby...
(Mozna by bylo pekny mit neco jako network=pid u stanic prazsky
integrovany dopravy?)
Jo... Je mozny ze nekam autobusy _aktualne_ nejedou, ale zastavka tam
je a az skonci objizdka tak se zastavka zase obnovi.
...asi by bylo dobre drzet se konvenci dopravniho podniku pro
pojmenovani zastavek. Napr. nepisou mezeru za carkou...
Pavel
Tohle prave opravuju: (aha, povetsinou jsou to jen ruzne zkratky a
velikost pismen).
NOTE: Ricany, Pod Kavci skalou is not used in .tt file
NOTE: Ricany,U Nem. is not used in .tt file
NOTE: Ricany, zavod DISK is not used in .tt file
NOTE: Ricany, namesti is not used in .tt file
NOTE: Ricany, Pod Lihovarem is not used in .tt file
NOTE: Ricany, sidl. Olivovna is not used in .tt file
NOTE: Pelc-Tyrolka is not used in .tt file
NOTE: Bilenecke Namesti is not used in .tt file
NOTE: Vinohradska Vodarna is not used in .tt file
NOTE: Rudna - Hewlett Packard is not used in .tt file
NOTE: Rudna - Celni urad is not used in .tt file
NOTE: Rudna - Horelice is not used in .tt file
NOTE: Rudna - U kina is not used in .tt file
NOTE: namesti Miru is not used in .tt file
NOTE: Horky zel. zastavka is not used in .tt file
NOTE: Ricany, K Zel.st. is not used in .tt file
NOTE: Klokoty is not used in .tt file
NOTE: Kojeticka is not used in .tt file
NOTE: Sezimovo Usti I., namesti is not used in .tt file
NOTE: Dolni Brezany, Na Kopecku is not used in .tt file
NOTE: Cekanice v Dolinach is not used in .tt file
NOTE: Masarykova is not used in .tt file
NOTE: Na Kourimove is not used in .tt file
NOTE: Chotilsko-Mokrsko is not used in .tt file
NOTE: Olesko - U Topolu is not used in .tt file
NOTE: Na Spitalce is not used in .tt file
NOTE: Pod vyhlidkou is not used in .tt file
NOTE: Hartvikov is not used in .tt file
NOTE: Masarykovo Nadrazi is not used in .tt file
NOTE: Na Cerne Strouze is not used in .tt file
NOTE: Tapa is not used in .tt file
NOTE: Poliklinika is not used in .tt file
NOTE: Cerne mosty is not used in .tt file
NOTE: Lodenice 2 is not used in .tt file
NOTE: Sezimovo Usti I., rozcesti is not used in .tt file
NOTE: Namesti W. Churchilla is not used in .tt file
NOTE: Blanicke predmesti is not used in .tt file
NOTE: Svehluv most is not used in .tt file
NOTE: Krizikovo nam. is not used in .tt file
NOTE: Chotciny, roz. is not used in .tt file
NOTE: Nove Dvory is not used in .tt file
NOTE: Pisecke rozcesti is not used in .tt file
NOTE: Na Kopecku is not used in .tt file
NOTE: Cekanice u cihelny is not used in .tt file
NOTE: Rudna - Skola is not used in .tt file
NOTE: Sedlecky Privoz is not used in .tt file
NOTE: U vahy is not used in .tt file
NOTE: Kojetice u Prahy is not used in .tt file
NOTE: Cekanice silo is not used in .tt file
NOTE: Spolana 3 is not used in .tt file
NOTE: Dum Kultury is not used in .tt file
NOTE: Ricany, U Lipy is not used in .tt file
NOTE: Milin is not used in .tt file
NOTE: Knezeves, Nova Hospoda is not used in .tt file
NOTE: Barvy a Laky is not used in .tt file
NOTE: 3. ZS is not used in .tt file
NOTE: Dita is not used in .tt file
NOTE: Novy raj is not used in .tt file
NOTE: U Parku is not used in .tt file
NOTE: Libeznice I is not used in .tt file
NOTE: Nemocnice hl.v. is not used in .tt file
NOTE: U realky is not used in .tt file
NOTE: Sidl. nad Luznici is not used in .tt file
NOTE: U tovaren is not used in .tt file
NOTE: Kostelec n. Labem, Jirice, U Kaplicky is not used in .tt file
NOTE: mukarov, skola is not used in .tt file
NOTE: Ricany, Pod Nadrazim is not used in .tt file
NOTE: Cekanice tocna is not used in .tt file
NOTE: Spolana 4 is not used in .tt file
NOTE: U zeleznicnich domu is not used in .tt file
NOTE: Sazka Arena is not used in .tt file
NOTE: Hlavni Nadrazi is not used in .tt file
NOTE: Aut. nadrazi is not used in .tt file
NOTE: Jiraskova Ctvrt is not used in .tt file
NOTE: Ricany, U Podjezdu is not used in .tt file
NOTE: Zimni stadion is not used in .tt file
NOTE: Na navsi is not used in .tt file
NOTE: uhrinevesky hrbitov is not used in .tt file
NOTE: Klokoty tocna is not used in .tt file
NOTE: Zdiby - vyzkumny ustav is not used in .tt file
NOTE: Cercany, zeleznicni stanice is not used in .tt file
NOTE: Chrastany - Namesti is not used in .tt file
NOTE: Nemocnice is not used in .tt file
NOTE: Kamberk is not used in .tt file
NOTE: Slany, hotel Praha is not used in .tt file
NOTE: Olesko is not used in .tt file
NOTE: Dolni Brezany, Skola is not used in .tt file
NOTE: U samoobsluhy is not used in .tt file
NOTE: U pruhonu is not used in .tt file
NOTE: Nachod tocna is not used in .tt file
NOTE: Vetrovy is not used in .tt file
NOTE: Vodolska is not used in .tt file
NOTE: Sidl. nad Luznici stred is not used in .tt file
NOTE: Sibirske Namesti is not used in .tt file
NOTE: Na krecku is not used in .tt file
NOTE: Dolinek is not used in .tt file
NOTE: Trebizskeho skola is not used in .tt file
NOTE: Nachod is not used in .tt file
NOTE: Brezova is not used in .tt file
NOTE: unknown is not used in .tt file
NOTE: Zavadilska is not used in .tt file
NOTE: Petrohradska is not used in .tt file
NOTE: U dalnice is not used in .tt file
NOTE: Cekanice Pecovatelsky dum is not used in .tt file
NOTE: Brisk a.s. is not used in .tt file
NOTE: Kolodejska Obora is not used in .tt file
NOTE: Cechuv most - obcasna is not used in .tt file
NOTE: Vozicka Elektroisola is not used in .tt file
NOTE: Svaty Jan pod Skalou is not used in .tt file
NOTE: Nachodske sidliste is not used in .tt file
NOTE: Cekanice zel. prejezd is not used in .tt file
NOTE: Pintovka is not used in .tt file
NOTE: Novy hrbitov is not used in .tt file
NOTE: Svandovo Divadlo is not used in .tt file
NOTE: Na piskach is not used in .tt file
NOTE: Libeznice II is not used in .tt file
NOTE: Na parkanech is not used in .tt file
NOTE: Horky rozcesti is not used in .tt file
NOTE: Sebirov, Skrysov is not used in .tt file
NOTE: Byskovice is not used in .tt file
NOTE: K Dubecku is not used in .tt file
NOTE: Sidliste na Dedine is not used in .tt file
NOTE: U slunce is not used in .tt file
NOTE: Za nadjezdem is not used in .tt file
NOTE: Pavovske Namesti is not used in .tt file
NOTE: Dolni Brezany, Hriste is not used in .tt file
NOTE: Na srpecku is not used in .tt file
NOTE: V ulicce is not used in .tt file
NOTE: U Klubu is not used in .tt file
NOTE: Cekanice - rozcesti is not used in .tt file
NOTE: Sidl. nad Luznici E55 is not used in .tt file
NOTE: Kyjsky Hrbitov is not used in .tt file
NOTE: Chotkovy sady is not used in .tt file
NOTE: Sebirov is not used in .tt file
NOTE: Cekanice - Na vyhlidce is not used in .tt file
--
(english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
(cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html
Ahoj!
...jsou ve velmi dobrem stavu:
Skript nasel jen techhle par neznamych:
(tyhle jsem opravil:)
NOTE: Bila Labut is not used in .tt file
NOTE: Sazka Arena is not used in .tt file
NOTE: Hlavni Nadrazi is not used in .tt file
NOTE: Vinohradska Vodarna is not used in .tt file
NOTE: Masarykovo Nadrazi is not used in .tt file
NOTE: Svandovo Divadlo is not used in .tt file
NOTE: U pruhonu is not used in .tt file
(Asi je ok?)
NOTE: Cechuv most - obcasna is not used in .tt file
(Fakt ji nemuzu najit v databazi; mozna docasna vyluka?)
NOTE: Chotkovy sady is not used in .tt file
Pak jsem pustil hledani na zastavky co nejsou v .osm: (Je mozne ze tam
jsou jako zastavky busu ci tak neco... pro tohle jsem bral jen tram_stop).
OpenStreetmaps ignores 1290/8015 Vychovatelna
OpenStreetmaps ignores 1290/9305 Vosmikovych
OpenStreetmaps ignores 1290/10595 U Krize
OpenStreetmaps ignores 1290/11885 Stejskalova
OpenStreetmaps ignores 1290/13175 Okrouhlicka
OpenStreetmaps ignores 1290/14465 Bulovka
OpenStreetmaps ignores 1205/15755 Obloukova
OpenStreetmaps ignores 1067/16960 Urxova
OpenStreetmaps ignores 1067/18027 Krizikova
OpenStreetmaps ignores 1067/19094 Karlinske namesti
OpenStreetmaps ignores 1061/20161 Invalidovna
OpenStreetmaps ignores 986/21222 Cechovo namesti
OpenStreetmaps ignores 847/22208 Nuselske schody
OpenStreetmaps ignores 782/23055 Krymska
OpenStreetmaps ignores 703/25326 Horky
OpenStreetmaps ignores 655/26029 Divadlo pod Palmovkou
OpenStreetmaps ignores 419/27217 Zelena
OpenStreetmaps ignores 181/27636 Vysocanska
OpenStreetmaps ignores 50/27817 Harfa
...to by melo byt vsechno. Pekne!
Pavel
--
(english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
(cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html
On Mon, 27 Apr 2009 12:07:34 +0200, Pavel Machek <pavel na ucw.cz> wrote:
Sorry, to s tou labutí jsem nepochopil.
Chotkovy sady jsou opravdu zavřené (stejně jako tram Hradčanská).
Jinak na http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Praha jsem doplnil linky zmapované pomocí relace route, a tramvaje jsou tam všechny (teda nekontroloval jsem, jestli jsou ty linky kompletní).
zobrazit citaci
> Ahoj!
>
> ...jsou ve velmi dobrem stavu:
>
> Skript nasel jen techhle par neznamych:
>
> (tyhle jsem opravil:)
> NOTE: Bila Labut is not used in .tt file
> NOTE: Sazka Arena is not used in .tt file
> NOTE: Hlavni Nadrazi is not used in .tt file
> NOTE: Vinohradska Vodarna is not used in .tt file
> NOTE: Masarykovo Nadrazi is not used in .tt file
> NOTE: Svandovo Divadlo is not used in .tt file
> NOTE: U pruhonu is not used in .tt file
>
> (Asi je ok?)
> NOTE: Cechuv most - obcasna is not used in .tt file
>
> (Fakt ji nemuzu najit v databazi; mozna docasna vyluka?)
> NOTE: Chotkovy sady is not used in .tt file
>
> Pak jsem pustil hledani na zastavky co nejsou v .osm: (Je mozne ze tam
> jsou jako zastavky busu ci tak neco... pro tohle jsem bral jen
> tram_stop).
>
> OpenStreetmaps ignores 1290/8015 Vychovatelna
> OpenStreetmaps ignores 1290/9305 Vosmikovych
> OpenStreetmaps ignores 1290/10595 U Krize
> OpenStreetmaps ignores 1290/11885 Stejskalova
> OpenStreetmaps ignores 1290/13175 Okrouhlicka
> OpenStreetmaps ignores 1290/14465 Bulovka
> OpenStreetmaps ignores 1205/15755 Obloukova
> OpenStreetmaps ignores 1067/16960 Urxova
> OpenStreetmaps ignores 1067/18027 Krizikova
> OpenStreetmaps ignores 1067/19094 Karlinske namesti
> OpenStreetmaps ignores 1061/20161 Invalidovna
> OpenStreetmaps ignores 986/21222 Cechovo namesti
> OpenStreetmaps ignores 847/22208 Nuselske schody
> OpenStreetmaps ignores 782/23055 Krymska
> OpenStreetmaps ignores 703/25326 Horky
> OpenStreetmaps ignores 655/26029 Divadlo pod Palmovkou
> OpenStreetmaps ignores 419/27217 Zelena
> OpenStreetmaps ignores 181/27636 Vysocanska
> OpenStreetmaps ignores 50/27817 Harfa
>
> ...to by melo byt vsechno. Pekne!
> Pavel
--
Petr Dlouhý
zobrazit citaci
> 4. Umistit bus_stop do waye silnice, a jednosmernost delat
> "direction=1" -- je to ve smeru ty waye, "direction=-1" -- je to proti
> smeru waye ?
Osobne to delam tak, ze pokud je direction zrejma (jako napr. na bus
Prumyslova, kde je silnice rozdelena na dva jednosmerne a oddelene
useky), tak to neresim, neb direction je jasna z oneway=yes a
orientace cesty, jinak tam pripisuju note:direction
east/north/west/southwest ..... coz je odolne vuci otaceni cesty pod
tim a zaroven to umoznuje pozdeji pripadne poloautomaticky upravit az
se to vyresi "poradne" :)
BTW odkazy na stazeni databazi na http://timetab.sourceforge.net/ uz
nejak nefungujou (The requested URL /~pavel/vlak/vlak.tt.bz2 was not
found on this server.)
Martin
On Mon 2009-04-27 12:34:42, MP wrote:
zobrazit citaci
> > 4. Umistit bus_stop do waye silnice, a jednosmernost delat
> > "direction=1" -- je to ve smeru ty waye, "direction=-1" -- je to proti
> > smeru waye ?
>
> Osobne to delam tak, ze pokud je direction zrejma (jako napr. na bus
> Prumyslova, kde je silnice rozdelena na dva jednosmerne a oddelene
> useky), tak to neresim, neb direction je jasna z oneway=yes a
> orientace cesty, jinak tam pripisuju note:direction
> east/north/west/southwest ..... coz je odolne vuci otaceni cesty pod
> tim a zaroven to umoznuje pozdeji pripadne poloautomaticky upravit az
> se to vyresi "poradne" :)
No, ten poloautomat bude zajimavej :-).
zobrazit citaci
> BTW odkazy na stazeni databazi na http://timetab.sourceforge.net/ uz
> nejak nefungujou (The requested URL /~pavel/vlak/vlak.tt.bz2 was not
> found on this server.)
No, programy by stale mely byt v CVS; nejaka data jsou na
http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/vlak/ .
Pavel
--
(english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
(cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html
Ahoj!
zobrazit citaci
> Sorry, to s tou labutí jsem nepochopil.
> Chotkovy sady jsou opravdu zavřené (stejně jako tram Hradčanská).
>
> Jinak na http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Praha jsem doplnil linky zmapované pomocí relace route, a tramvaje jsou tam všechny (teda nekontroloval jsem, jestli jsou ty linky kompletní).
>
Dik! ...no aspon linky 24 a 25 kompletni nejsou... viz
http://www.öpnvkarte.de/?lat=50.9542&lon=13.9201&zoom=13
Pavel
zobrazit citaci
> > Ahoj!
> >
> > ...jsou ve velmi dobrem stavu:
> >
> > Skript nasel jen techhle par neznamych:
> >
> > (tyhle jsem opravil:)
> > NOTE: Bila Labut is not used in .tt file
> > NOTE: Sazka Arena is not used in .tt file
> > NOTE: Hlavni Nadrazi is not used in .tt file
> > NOTE: Vinohradska Vodarna is not used in .tt file
> > NOTE: Masarykovo Nadrazi is not used in .tt file
> > NOTE: Svandovo Divadlo is not used in .tt file
> > NOTE: U pruhonu is not used in .tt file
> >
> > (Asi je ok?)
> > NOTE: Cechuv most - obcasna is not used in .tt file
> >
> > (Fakt ji nemuzu najit v databazi; mozna docasna vyluka?)
> > NOTE: Chotkovy sady is not used in .tt file
> >
> > Pak jsem pustil hledani na zastavky co nejsou v .osm: (Je mozne ze tam
> > jsou jako zastavky busu ci tak neco... pro tohle jsem bral jen
> > tram_stop).
> >
> > OpenStreetmaps ignores 1290/8015 Vychovatelna
> > OpenStreetmaps ignores 1290/9305 Vosmikovych
> > OpenStreetmaps ignores 1290/10595 U Krize
> > OpenStreetmaps ignores 1290/11885 Stejskalova
> > OpenStreetmaps ignores 1290/13175 Okrouhlicka
> > OpenStreetmaps ignores 1290/14465 Bulovka
> > OpenStreetmaps ignores 1205/15755 Obloukova
> > OpenStreetmaps ignores 1067/16960 Urxova
> > OpenStreetmaps ignores 1067/18027 Krizikova
> > OpenStreetmaps ignores 1067/19094 Karlinske namesti
> > OpenStreetmaps ignores 1061/20161 Invalidovna
> > OpenStreetmaps ignores 986/21222 Cechovo namesti
> > OpenStreetmaps ignores 847/22208 Nuselske schody
> > OpenStreetmaps ignores 782/23055 Krymska
> > OpenStreetmaps ignores 703/25326 Horky
> > OpenStreetmaps ignores 655/26029 Divadlo pod Palmovkou
> > OpenStreetmaps ignores 419/27217 Zelena
> > OpenStreetmaps ignores 181/27636 Vysocanska
> > OpenStreetmaps ignores 50/27817 Harfa
> >
> > ...to by melo byt vsechno. Pekne!
--
(english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
(cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html
Pavel Machek píše v Po 27. 04. 2009 v 01:06 +0200:
zobrazit citaci
> 4. Umistit bus_stop do waye silnice, a jednosmernost delat
> "direction=1" -- je to ve smeru ty waye, "direction=-1" -- je to proti
> smeru waye ?
Tento návrh se již určitě vyskytl a byl diskutován. Byl odmítnut poněkud
nesmyslným argumentem nechtěného otočení vyznačeného směru mapperem při
otočení way. To však není problém datového modelu, ale editoru. Např.
josm má již dokonce nějaké testy, takže přidat kontrolu by byla otázka
pár řádků.
Je to celkem konzistentní, s výjimkou zastávek v bodu křižovatky nebo
změny směru procházející way. (Ovšem posadit do takových bodů zastávku
by byla hloupost, nejen z hlediska mappera, ale i z provozního hlediska.
________________________________________________________________________
Stanislav Brabec
http://www.penguin.cz/~utx
Zastávky v bodu křižovatky jsou naprosto běžná věc (i z provozního
hlediska to není žádný problém, představte si křižovatku ve tvaru T).
Problematika směru a "vpravo, vlevo" se řešila už mockrát, v OSM
mailing listu se toto téma vyskytuje minimálně 1x měsíčně a nikdo to
nikdy uspokojivě nevyřešil.
Předpokládat, že way má směr přináší neustále komplikace, v zásadě je
to relikt z doby "předrelační" a jeho využití kromě vyloženě
triviálních případu typu jednosměrná ulice (a i s ní můžou být
problémy) vede vždycky ke komplikacím které se musí řešit
nesystematickými ad-hoc hacky typu oneway=-1, cycleway:left=yes,
lane.2=bus a podobnými zvěrstvy.
Datový model OSM na to prostě není stavěný, nody a waye jsou stavěné
na to aby odráželi to co "je fyzicky na zemi". Směr na zemi není, je
to čistě abstraktní pojem. Na abstraktní pojmy jsou v OSM zavedené
relace.
Osobně si myslím, že pokud se tohoto přístupu budeme držet, ušetříme
si spoustu problémů.
=TT=
2009/4/28 Stanislav Brabec <utx na penguin.cz>:
zobrazit citaci
> Pavel Machek píše v Po 27. 04. 2009 v 01:06 +0200:
>
>> 4. Umistit bus_stop do waye silnice, a jednosmernost delat
>> "direction=1" -- je to ve smeru ty waye, "direction=-1" -- je to proti
>> smeru waye ?
>
> Tento návrh se již určitě vyskytl a byl diskutován. Byl odmítnut poněkud
> nesmyslným argumentem nechtěného otočení vyznačeného směru mapperem při
> otočení way. To však není problém datového modelu, ale editoru. Např.
> josm má již dokonce nějaké testy, takže přidat kontrolu by byla otázka
> pár řádků.
>
> Je to celkem konzistentní, s výjimkou zastávek v bodu křižovatky nebo
> změny směru procházející way. (Ovšem posadit do takových bodů zastávku
> by byla hloupost, nejen z hlediska mappera, ale i z provozního hlediska.
>
>
> ________________________________________________________________________
> Stanislav Brabec
> http://www.penguin.cz/~utx
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
jen poznamka...
zobrazit citaci
> V OSM existují dneska následující přístupy:
> 1. Umístit node bus_stop do místa kde je tyčka, tzn. mimo way silnice.
> Je to nejrychlejší ale ne úplně košer z hlediska datového modelu - v
> některých případech nelze jednoduše říct, kde na silnici bus zastaví.
> Tento způsob používají také mapy.cz.
> S dnešní podporou rendererů je to také jediný způsob, který umožní
> rozlišit směr zastávky na mapě.
*** Mapy.cz ale nezajima topologie. A otazka, potrebujeme takto
podrobny model MHD? Casto se pouziva mapa MHD s tak detailne resenymi
zastavkami?
zobrazit citaci
> 2. Umístit node bus_stop do waye silnice, do místa tyčky umístit node
> highway=platform a spojit je pomocí relace stoparea, (type=site,
> site=stoparea) viz
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/unified_stoparea.
> Výhoda tohoto přístupu je lepší reprezentace topologie a logických
> vazeb zastávky, projeví se zejména u rozsáhlejších terminálů.
> Nevýhoda je větší pracnost při dnešní podpoře editorů.
*** Tady se mi nelibi, ze do way, ktera ma reprezentovat tvar ulice se
vklada cosi, co na tvar nema zadny vliv a komplikuje to nasledujici
editaci. Nechybi nam neco jako relativni poloha zastavky ze staniceni
mezi nody?
ano, datovy model OSM, je hodne primitivni a jednovrstevny.
hanoj
2009/5/1 hanoj <ehanoj na gmail.com>:
zobrazit citaci
> jen poznamka...
>
>> V OSM existují dneska následující přístupy:
>> 1. Umístit node bus_stop do místa kde je tyčka, tzn. mimo way silnice.
>> Je to nejrychlejší ale ne úplně košer z hlediska datového modelu - v
>> některých případech nelze jednoduše říct, kde na silnici bus zastaví.
>> Tento způsob používají také mapy.cz.
>> S dnešní podporou rendererů je to také jediný způsob, který umožní
>> rozlišit směr zastávky na mapě.
> *** Mapy.cz ale nezajima topologie. A otazka, potrebujeme takto
> podrobny model MHD? Casto se pouziva mapa MHD s tak detailne resenymi
> zastavkami?
>
Každý už určitě řešil při cestování MHD v neznámých místech podobné
problémy jako:
- Na které straně silnice mám čekat pro svůj směr?
- Přijdu na zastávku a je zrovna špatným směrem a druhou nevidím. Je
tady z tím rohem, nebo tam za tím?
- Přestupuji, mám zůstat na stejné zastávce, nebo někam přejít?
- O situaci v uzlech, kde je víc jak dva označníky už vůbec nemluvě.
Zrovna nedávno jsem běhal po Budějovické a než jsem našel tu správnou
zastávku, ujeli mi 2 busy.
Přesná poloha každého označníku je nezbytnou podmínkou pro vybudování
nějaké smysluplné navigace s veřejnou dopravou.
=TT=
Tomáš Tichý píše v Ne 03. 05. 2009 v 09:20 +0200:
zobrazit citaci
> Zrovna nedávno jsem běhal po Budějovické a než jsem našel tu správnou
> zastávku, ujeli mi 2 busy.
>
> Přesná poloha každého označníku je nezbytnou podmínkou pro vybudování
> nějaké smysluplné navigace s veřejnou dopravou.
Což naznačuje, že jedině relace stoparea a platform společně s relacemi
pro každou trasu může v praxi dát informaci: Na Budějovické vystoupit a
přejít podchodem 100m severně do stejnojmenné zastávky automusu číslo
203.
Chápu-li to ovšem dobře, tak aby to fungovalo, musí být součástí popisu
trasy nejen vlastní trasa MHD, ale i všechny příslušné relace stoparea
nebo všechny platform. Nebo bychom museli na silnici vykreslit 10×
zastávku Budějovická (pro každé nástupíště zvlášť), a pak do relace
trasy zahrnuli pouze ty správné body. Oboje by dalo stejnou informaci,
první metoda by však umožňovala zakreslit zastávku jako jeden bod na
cestě, a k němu více různých platform bodů. Druhá metoda by to
neumožňovala, neboť by nebylo jasné, která platform je ta správná.
Je to také možné metody kombinovat: první u zastávek se složitou
topologií (Budějovická), druhou u zastávek s prostorově vzdálenými
nástupišti (Albertov). Případná navigace by si stranu silnice domyslela
podle směru jízdy a informace, na které straně se v dané zemi jezdí.
________________________________________________________________________
Stanislav Brabec
http://www.penguin.cz/~utx
On Fri 2009-05-01 19:11:18, hanoj wrote:
zobrazit citaci
> jen poznamka...
>
> > V OSM existují dneska následující přístupy:
> > 1. Umístit node bus_stop do místa kde je tyčka, tzn. mimo way silnice.
> > Je to nejrychlejší ale ne úplně košer z hlediska datového modelu - v
> > některých případech nelze jednoduše říct, kde na silnici bus zastaví.
> > Tento způsob používají také mapy.cz.
> > S dnešní podporou rendererů je to také jediný způsob, který umožní
> > rozlišit směr zastávky na mapě.
> *** Mapy.cz ale nezajima topologie. A otazka, potrebujeme takto
> podrobny model MHD? Casto se pouziva mapa MHD s tak detailne resenymi
> zastavkami?
1) Pro nektere zastavky je to nutnost.
2) centrum prahy uz je zmapovane natolik ze to tam zapada.
3) je to potreba na routing s mhd.
Jo, jinak: http://www.livejournal.com/~pavelmachek obsahuje odkaz na
branch navitu, nekde mam i testovaci .osm.bz2 s MHD :-).
(cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html
Ahoj,
Pavel kdysi
(http://www.mail-archive.com/talk-cz na openstreetmap.org/msg02764.html)
vygeneroval seznam pražských zastávek, které nejsou zakreslené v OSM. Při
mapování jsem našel na několik zastávek, které chyběli, takže stále ještě
nemáme všechny.
Bylo by možné ten seznam vygenerovat znova (nebo někam umístit skripty)?
--
Petr Dlouhý
Ahoj!
zobrazit citaci
> Pavel kdysi
> (http://www.mail-archive.com/talk-cz na openstreetmap.org/msg02764.html)
> vygeneroval seznam pražských zastávek, které nejsou zakreslené v
> OSM. Při mapování jsem našel na několik zastávek, které chyběli,
> takže stále ještě nemáme všechny.
>
> Bylo by možné ten seznam vygenerovat znova (nebo někam umístit skripty)?
Sorry, nejak nestiham.
Neco by melo byt na timetab.sf.net , ale rozchozeni nebude uplne
trivialni. Otazky rad zodpovim, radeji cc na osobni mail.
Pavel
--
(english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
(cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html« zpět na výpis měsíce