« zpět na výpis měsíce |

[Talk-cz] SotM deníček - den třetí

Vlákno 23.9. - 2.10.2019, počet zpráv: 17


23.9.2019 11:08:23 (#1)
gravatar

xkomczax na centrum.cz

<xkomczax at centrum.cz>
188 2126
Naposledy ahoj, dnes to bude stručnější, protože ráno jsem se ještě snažil nachystat na prezentaci co to šlo a pořád dokola ji pročítal, tak jsem toho moc nestihl. Nicméně, hodně zajímavé byly Lightening talks VII, kde mluvil SK53 o mapování poštovních schránek v UK (všichni, co mapují schránky v ČR by měli shlédnout - máme toho ještě hodně co dohánět :-D), pak člověk z Geofabriku představoval OSMInspector pro hledání chyb v routovacích relacích a na to navazoval poslední příspěvek, ve které padl návrh na zrušení routovacích relací (tj. veřejná doprava, cyklotrasy, pěší trasy, ...) jak je známe a jejich nahrazení systémem "routovacích relací", ve kterých by byly jen body, přes které se má jít a o výběr cesty by se staral hledač tras. Johan Wiklund představoval otevřené řešení, které používají pro veřejnou dopravu v Norsku. Je to podobný systém (částečně stejný), co mají v Helsinkách (o tom loni mluvil Markku Huotari - ten tam byl i letos - moc fajn člověk, dá se s ním skvěle pokecat o všem možném). Tak jsem se zasnil o tom, že bychom něco podobného měli v ČR... Mimochodem, i spolková země Bádensko-Württembersko (kde leží Heidelberg), používá OSM kde to jenom jde a zároveň přispívá zpět. No nic, jdu snít dál... A nakonec menší sebepropagace: moji přednášku najdete na https://www.youtube.com/watch?v=GELhDZLtSMI , slidy jsou na https://www.slideshare.net/MapTiler/osm-vector-tiles-in-custom-coordinate-systems-sotm-2019-175139514 Zbytek přednášek, co jste nestihli live, lze najít na adrese https://media.ccc.de/c/sotm2019 Mějte se a příští rok třeba někdo přidá své poznatky z Kapského Města ;-) Jirka

24.9.2019 08:37:01 (#2)
gravatar

jzvc

<jzvc at tpfree.net>
527
Dne 23.9.2019 v 23:08 xkomczax na centrum.cz napsal(a): zobrazit citaci
> Naposledy ahoj, > > dnes to bude stručnější, protože ráno jsem se ještě snažil nachystat > na prezentaci co to šlo a pořád dokola ji pročítal, tak jsem toho moc > nestihl. Nicméně, hodně zajímavé byly Lightening talks VII, kde mluvil > SK53 o mapování poštovních schránek v UK (všichni, co mapují schránky > v ČR by měli shlédnout - máme toho ještě hodně co dohánět :-D), pak > člověk z Geofabriku představoval OSMInspector pro hledání chyb v > routovacích relacích a na to navazoval poslední příspěvek, ve které > padl návrh na zrušení routovacích relací (tj. veřejná doprava, > cyklotrasy, pěší trasy, ...) jak je známe a jejich nahrazení systémem > "routovacích relací", ve kterých by byly jen body, přes které se má > jít a o výběr cesty by se staral hledač tras.
Cus, pokud mi skleroza slouzi tohle se tu uz kdysi probiralo, a minimalne v podminkach CR to nemuze fungovat. Jednoduse proto, ze temi body by z logiky veci byly zastavky, a hledat muzes tak maximalne nejkratsi nebo "nejrychlejsi" trasu, ale to neni vzdy ta, po ktere MHD realne jezdi. Pokud bys pridaval nejake "pomocne" body nekde na trase, tak by to byl prozmenu velmi brzo nehoraznej bordel. Pricemz cim podrobneji budes mapovat (jizdni pruhy, konkretni mista zastaveni na nadrazich ...) tim horsi. Jina vec jepochopitelne to, ze ty trasy nejsou zrovna aktualni, a jejich aktualizace je vopruz. To je podle me ale dano spis tim, ze neexistuje vhodny nastroj. Ten by se podle me mel chovat podobne jako navigace - reknu odkud a kam, a on spocita nejakou trasu, kterou pak muzu modifikovat a rovnou nabidne pridat/upravit zastavky po trase - vcetne prace s relacemi zastavek atd. zobrazit citaci
> > Johan Wiklund představoval otevřené řešení, které používají pro > veřejnou dopravu v Norsku. Je to podobný systém (částečně stejný), co > mají v Helsinkách (o tom loni mluvil Markku Huotari - ten tam byl i > letos - moc fajn člověk, dá se s ním skvěle pokecat o všem možném). > Tak jsem se zasnil o tom, že bychom něco podobného měli v ČR... > Mimochodem, i spolková země Bádensko-Württembersko (kde leží > Heidelberg), používá OSM kde to jenom jde a zároveň přispívá zpět. No > nic, jdu snít dál... > > A nakonec menší sebepropagace: moji přednášku najdete na > https://www.youtube.com/watch?v=GELhDZLtSMI , slidy jsou na > https://www.slideshare.net/MapTiler/osm-vector-tiles-in-custom-coordinate-systems-sotm-2019-175139514 > > Zbytek přednášek, co jste nestihli live, lze najít na adrese > https://media.ccc.de/c/sotm2019 > > Mějte se a příští rok třeba někdo přidá své poznatky z Kapského Města ;-) > > Jirka > > > _______________________________________________ > talk-cz mailing list > talk-cz na openstreetmap.org > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz > https://openstreetmap.cz/talkcz

24.9.2019 01:59:38 (#3)
gravatar

Petr Vozdecký

<vop at seznam.cz>
339 359
"pokud mi skleroza slouzi tohle se tu uz kdysi probiralo, a minimalne v podminkach CR to nemuze fungovat. Jednoduse proto, ze temi body by z logiky veci byly zastavky, a hledat muzes tak maximalne nejkratsi nebo "nejrychlejsi" trasu, ale to neni vzdy ta, po ktere MHD realne jezdi. Pokud bys pridaval nejake "pomocne" body nekde na trase, tak by to byl prozmenu velmi brzo nehoraznej bordel. Pricemz cim podrobneji budes mapovat (jizdni pruhy, konkretni mista zastaveni na nadrazich ...) tim horsi." +1! "" "Jina vec jepochopitelne to, ze ty trasy nejsou zrovna aktualni, a jejich aktualizace je vopruz. To je podle me ale dano spis tim, ze neexistuje vhodny nastroj. Ten by se podle me mel chovat podobne jako navigace - reknu odkud a kam, a on spocita nejakou trasu, kterou pak muzu modifikovat a rovnou nabidne pridat/upravit zastavky po trase - vcetne prace s relacemi zastavek atd." Království za takovou funkcionalitu! Vytváření relací liniových tras poloautomatickým výběrem. Zobrazím si podkladový render dle potřeby, zvolím si do vrstvy nad tím zobrazení vyfiltrovaných OSM dat (jen prvky s konkrétními parametry jako třeba linie: highway=track; body: tourism= information; pak manuálně "vyzobnu" koncové body (třeba koncové linie), funkcionalita to "vyroutuje" a já postupným přidávání zpřesňujících úseků docílím vydefinování celé trasy. Pak k tomu můžu přidat potřebné body... To je krásná představa - muselo by to ale být schopno v případě potřeby rozdělit linii v OSM datech na více úseků... ------------- další část --------------- HTML příloha byla odstraněna... URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20190924/ba0b3f30/attachment.html>

24.9.2019 07:06:14 (#4)
gravatar

Marián Kyral

<mkyral at email.cz>
2228 2371
Dne 24. 09. 19 v 13:59 Petr Vozdecký napsal(a): zobrazit citaci
> > pokud mi skleroza slouzi tohle se tu uz kdysi probiralo, a > minimalne v > podminkach CR to nemuze fungovat. Jednoduse proto, ze temi body by z > logiky veci byly zastavky, a hledat muzes tak maximalne nejkratsi > nebo > "nejrychlejsi" trasu, ale to neni vzdy ta, po ktere MHD realne jezdi. > Pokud bys pridaval nejake "pomocne" body nekde na trase, tak by to > byl > prozmenu velmi brzo nehoraznej bordel. Pricemz cim podrobneji budes > mapovat (jizdni pruhy, konkretni mista zastaveni na nadrazich ...) > tim > horsi. > > > +1! > > Jina vec jepochopitelne to, ze ty trasy nejsou zrovna aktualni, a > jejich > aktualizace je vopruz. To je podle me ale dano spis tim, ze > neexistuje > vhodny nastroj. Ten by se podle me mel chovat podobne jako navigace - > reknu odkud a kam, a on spocita nejakou trasu, kterou pak muzu > modifikovat a rovnou nabidne pridat/upravit zastavky po trase - > vcetne > prace s relacemi zastavek atd. > > > Království za takovou funkcionalitu! Vytváření relací liniových tras > poloautomatickým výběrem. Zobrazím si podkladový render dle potřeby, > zvolím si do vrstvy nad tím zobrazení vyfiltrovaných OSM dat (jen > prvky s konkrétními parametry jako třeba linie: highway=track; body: > tourism=information; pak manuálně "vyzobnu" koncové body (třeba > koncové linie), funkcionalita to "vyroutuje" a já postupným přidávání > zpřesňujících úseků docílím vydefinování celé trasy. Pak k tomu můžu > přidat potřebné body... > > To je krásná představa - muselo by to ale být schopno v případě > potřeby rozdělit linii v OSM datech na více úseků... >
Taky by se mi to líbilo. Teď už jen drobnost. Kdo to naprogramuje? Tohle je na mě už docela komplikované :-( Marián ------------- další část --------------- HTML příloha byla odstraněna... URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20190924/a2c62cd6/attachment-0001.html>

26.9.2019 01:03:57 (#5)
gravatar

Pavel Machek

<pavel at ucw.cz>
1034 1226
On Tue 2019-09-24 08:37:01, jzvc via talk-cz wrote: zobrazit citaci
> Dne 23.9.2019 v 23:08 xkomczax na centrum.cz napsal(a): > >Naposledy ahoj, > > > >dnes to bude stručnější, protože ráno jsem se ještě snažil nachystat na > >prezentaci co to šlo a pořád dokola ji pročítal, tak jsem toho moc > >nestihl. Nicméně, hodně zajímavé byly Lightening talks VII, kde mluvil > >SK53 o mapování poštovních schránek v UK (všichni, co mapují schránky v ČR > >by měli shlédnout - máme toho ještě hodně co dohánět :-D), pak člověk z > >Geofabriku představoval OSMInspector pro hledání chyb v routovacích > >relacích a na to navazoval poslední příspěvek, ve které padl návrh na > >zrušení routovacích relací (tj. veřejná doprava, cyklotrasy, pěší trasy, > >...) jak je známe a jejich nahrazení systémem "routovacích relací", ve > >kterých by byly jen body, přes které se má jít a o výběr cesty by se > >staral hledač tras. > > Cus, > > pokud mi skleroza slouzi tohle se tu uz kdysi probiralo, a minimalne v > podminkach CR to nemuze fungovat. Jednoduse proto, ze temi body by z logiky > veci byly zastavky, a hledat muzes tak maximalne nejkratsi nebo > "nejrychlejsi" trasu, ale to neni vzdy ta, po ktere MHD realne
Jasne ze to fungovat muze. Krome zastavek by tam bylo i par bodu ktere ukazou kudy to doopravdy jezdi... ...coz je min prace nez tam davat vsechny ty cary po kterejch to doopravdy jede, a da to i min prace s udrzbou. Minimalne to znamena ze nebude potreba delit cesty na kousicky ktere pujdou dat do relace. Na prvni pohled to dava smysl... Pavel -- (english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek (cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html ------------- další část --------------- A non-text attachment was scrubbed... Name: signature.asc Type: application/pgp-signature Size: 181 bytes Desc: Digital signature URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20190926/c6fd87f8/attachment.sig>

27.9.2019 07:55:14 (#6)
gravatar

jzvc

<jzvc at tpfree.net>
527
Dne 26.9.2019 v 13:03 Pavel Machek napsal(a): zobrazit citaci
> On Tue 2019-09-24 08:37:01, jzvc via talk-cz wrote: >> Dne 23.9.2019 v 23:08 xkomczax na centrum.cz napsal(a): >>> Naposledy ahoj, >>> >>> dnes to bude stručnější, protože ráno jsem se ještě snažil nachystat na >>> prezentaci co to šlo a pořád dokola ji pročítal, tak jsem toho moc >>> nestihl. Nicméně, hodně zajímavé byly Lightening talks VII, kde mluvil >>> SK53 o mapování poštovních schránek v UK (všichni, co mapují schránky v ČR >>> by měli shlédnout - máme toho ještě hodně co dohánět :-D), pak člověk z >>> Geofabriku představoval OSMInspector pro hledání chyb v routovacích >>> relacích a na to navazoval poslední příspěvek, ve které padl návrh na >>> zrušení routovacích relací (tj. veřejná doprava, cyklotrasy, pěší trasy, >>> ...) jak je známe a jejich nahrazení systémem "routovacích relací", ve >>> kterých by byly jen body, přes které se má jít a o výběr cesty by se >>> staral hledač tras. >> Cus, >> >> pokud mi skleroza slouzi tohle se tu uz kdysi probiralo, a minimalne v >> podminkach CR to nemuze fungovat. Jednoduse proto, ze temi body by z logiky >> veci byly zastavky, a hledat muzes tak maximalne nejkratsi nebo >> "nejrychlejsi" trasu, ale to neni vzdy ta, po ktere MHD realne > Jasne ze to fungovat muze. Krome zastavek by tam bylo i par bodu ktere > ukazou kudy to doopravdy jezdi...
To by me zajimalo, jak by sis to predstavoval. Dam ti par prikladu: 1) rekneme ze uvazujes nekratsi trasu. Krizovatka cestou se zmeni na kruhac, coz udela tech par metru, ktery zmenej nejkratsi trasu na zcela jinudy. Ale MHD jezdi porad stejne. Dokonce pokud bude editace v trase trochu zivejsi, muze automat klidne co den vykazovat jinou trasu. Editor silnic nema tuseni ze tam mas nejakou virtualni a v datech neexistujici trasu. Naopak, pokud edituje soucasny stav, tak vidi pripadne prerusene relace a muze je snadno doplnit. Editor tras prozmenu netusi, ze rozdil mezi trasou ktera se mu prave zobrazila a jinou je trebas 10cm. 2) kdyz se prozmenu trasa zmeni, bude kazdy jeden editor resit, proc mu pridani "jeho" pomocneho bodu vygeneruje uplnou blbost. Mozna po par dnech prijde na to, ze musi nejaky fake bod odebrat. A pak si bude nejspis muset pokazdy par hodin pockat, nez neco nekde trasu pregeneruje, aby overil, ze vede tam, kde by chtel. Coz zcela automaticky povede k tomu, ze "pro zjednoduseni" prida vsechny body na trase, protoze se prece nebude dohadovat s nejakym blbym automatem. 3) radsi si ani nepredstavuju delsi linky. Aneb jede to po (delsi) dalnici nebo po kratsi okrsce? Takze budes pridavat kolik bodu na ty dalnici? Per kazdy usek mezi sjezdama? Co kdyz ti zrovna ten "tvuj" bod nekdo odmaze, nebo cestou nekdo prida sjezd. Urcite to neni ani zdaleka vse, co muze nastat a zcela jiste nastane. Generovana data jsou totiz mimo jine velmi zavisla na zmenach algoritmu. A trebas zrovna OSRM mel velmi dlouho problem pochopit, ze vazne pri prujezdu obci nepojedes mezi baraky, protoze je to o 10cm kratsi, misto jizdy po silnici I. tridy. --- K predchozimu jeste mozna nejaky nastrel ... editor tras by mel uvazovat nejspis jenom useky silnic mezi krizovatkama (tzn zjednodusit to na vyber prave takovych useku) a predem vytvorene zastavky (mel by je zjednodusit do podoby bodu). Mel by umet podobne jako navigace navrhnout trasu ze zastavky A do B, a umoznit pridat/odebrat dalsi zastavky na trase (a trasu pripadne prepocitat) + totez s vyse zminenymi useky silnic. Vysledkem by mela byt adekvatni relace, kterou by mel umet zpetne nacist a upravovat. A BTW: Hodne velky problem tu dela, co jineho nez neexistujici strukturovani dat v OSM. Stav kdy je naprosto vse ukladano jako name=x, value=y je zkratka tristni. Pak se to nahrazuje silenym konceptem relace relaci v relaci. zobrazit citaci
> > ...coz je min prace nez tam davat vsechny ty cary po kterejch to > doopravdy jede, a da to i min prace s udrzbou. Minimalne to znamena ze > nebude potreba delit cesty na kousicky ktere pujdou dat do relace. > > Na prvni pohled to dava smysl... > Pavel >

27.9.2019 09:25:42 (#7)
gravatar

Pavel Machek

<pavel at ucw.cz>
1034 1226
On Fri 2019-09-27 19:55:14, jzvc wrote: zobrazit citaci
> Dne 26.9.2019 v 13:03 Pavel Machek napsal(a): > >On Tue 2019-09-24 08:37:01, jzvc via talk-cz wrote: > >>Dne 23.9.2019 v 23:08 xkomczax na centrum.cz napsal(a): > >>>Naposledy ahoj, > >>> > >>>dnes to bude stručnější, protože ráno jsem se ještě snažil nachystat na > >>>prezentaci co to šlo a pořád dokola ji pročítal, tak jsem toho moc > >>>nestihl. Nicméně, hodně zajímavé byly Lightening talks VII, kde mluvil > >>>SK53 o mapování poštovních schránek v UK (všichni, co mapují schránky v ČR > >>>by měli shlédnout - máme toho ještě hodně co dohánět :-D), pak člověk z > >>>Geofabriku představoval OSMInspector pro hledání chyb v routovacích > >>>relacích a na to navazoval poslední příspěvek, ve které padl návrh na > >>>zrušení routovacích relací (tj. veřejná doprava, cyklotrasy, pěší trasy, > >>>...) jak je známe a jejich nahrazení systémem "routovacích relací", ve > >>>kterých by byly jen body, přes které se má jít a o výběr cesty by se > >>>staral hledač tras. > >>Cus, > >> > >>pokud mi skleroza slouzi tohle se tu uz kdysi probiralo, a minimalne v > >>podminkach CR to nemuze fungovat. Jednoduse proto, ze temi body by z logiky > >>veci byly zastavky, a hledat muzes tak maximalne nejkratsi nebo > >>"nejrychlejsi" trasu, ale to neni vzdy ta, po ktere MHD realne > >Jasne ze to fungovat muze. Krome zastavek by tam bylo i par bodu ktere > >ukazou kudy to doopravdy jezdi... > > To by me zajimalo, jak by sis to predstavoval. Dam ti par prikladu: > > 1) rekneme ze uvazujes nekratsi trasu. Krizovatka cestou se zmeni na
Kdyz zacnes spatnymi predpoklady, nediv se ze dojdes k zaveru ktery se ti nebude libit. Tady by bylo dobre brat vyhledavani pro dany dopravni prostredek. V pripade autobusu ne nejkratsi, ale "nejlepsi pro autobus". A tedy, v pripade autobusu je aspon teoreticky mozne ze to bude delat neco necekaneho... V pripade tramvaji a vlaku je to skoro vyloucene, a trasy by tam sly zadat jen z udaju v jizdnich radech. zobrazit citaci
> coz udela tech par metru, ktery zmenej nejkratsi trasu na zcela jinudy. Ale > MHD jezdi porad stejne. Dokonce pokud bude editace v trase trochu zivejsi, > muze automat klidne co den vykazovat jinou trasu. Editor silnic nema tuseni > ze tam mas nejakou virtualni a v datech neexistujici trasu. Naopak, pokud > edituje soucasny stav, tak vidi pripadne prerusene relace a muze je snadno > doplnit. Editor tras prozmenu netusi, ze rozdil mezi trasou ktera se > mu
Jasne, vidi prerusene relace a doplni je. Dalsi spatny predpoklad ;-). http://xn--pnvkarte-m4a.de/#14.9779;49.8886;12 To je nejvetsi problem soucasneho stavu: je to narocne na udrzbu a nejde to moc delat postupne. Do navrhovaneho reseni by slo napriklad importovat zastavky (a okamzite mame uzitecnou mapu pro male zoomy) a postupne dodelavat podrobnejsi.. Treba si nekdy popovidame osobne... Pavel -- (english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek (cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html ------------- další část --------------- A non-text attachment was scrubbed... Name: signature.asc Type: application/pgp-signature Size: 181 bytes Desc: Digital signature URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20190927/29d68fca/attachment.sig>

27.9.2019 11:43:42 (#8)
gravatar

jzvc

<jzvc at tpfree.net>
527
zobrazit citaci
> Kdyz zacnes spatnymi predpoklady, nediv se ze dojdes k zaveru ktery se > ti nebude libit. Tady by bylo dobre brat vyhledavani pro dany dopravni > prostredek. V pripade autobusu ne nejkratsi, ale "nejlepsi pro > autobus". > > A tedy, v pripade autobusu je aspon teoreticky mozne ze to bude delat > neco necekaneho... V pripade tramvaji a vlaku je to skoro vyloucene, a > trasy by tam sly zadat jen z udaju v jizdnich radech.
Jasne, takze ... primy spoj - vlak - Bilina - Usti nad Labem. Tesim se na tvuj algoritmus vyberu spravne trasy. zobrazit citaci
> >> coz udela tech par metru, ktery zmenej nejkratsi trasu na zcela jinudy. Ale >> MHD jezdi porad stejne. Dokonce pokud bude editace v trase trochu zivejsi, >> muze automat klidne co den vykazovat jinou trasu. Editor silnic nema tuseni >> ze tam mas nejakou virtualni a v datech neexistujici trasu. Naopak, pokud >> edituje soucasny stav, tak vidi pripadne prerusene relace a muze je snadno >> doplnit. Editor tras prozmenu netusi, ze rozdil mezi trasou ktera se >> mu > Jasne, vidi prerusene relace a doplni je. Dalsi spatny predpoklad ;-). > > http://xn--pnvkarte-m4a.de/#14.9779;49.8886;12 > > To je nejvetsi problem soucasneho stavu: je to narocne na udrzbu a > nejde to moc delat postupne. Do navrhovaneho reseni by slo napriklad > importovat zastavky (a okamzite mame uzitecnou mapu pro male zoomy) a > postupne dodelavat podrobnejsi.. > > Treba si nekdy popovidame osobne... > > Pavel

30.9.2019 10:00:52 (#9)
gravatar

<0174

<V0174 at v0174.net>
46 851
Ahoj, ona je podle mě hlavní otázka, jak přesně potřebujeme vědět, kudy to "opravdu jezdí". Příklad - několik let jsem dojížděl z vesnice do blízkého města. Autobus měl dané zastávky a obvyklou trasu, ale pokud byla kolona, jel jinudy. Což znamená ve všední dny třeba polovinu spojů (ve špičce jich jezdí víc). Pak je tam úsek, kde se dá jet buď kratší trasou, kde jsou po cestě semafory, nebo delší bez semaforů. Většina řidičů jezdí tou delší, ale jsou řidiči, kteří raději jedou tou kratší - pokud trefí zelené na semaforech, je to rychlejší. Myslím si, že podobné stavy jsou poměrně běžné a zažil jsem je i na jiných linkách. A vzhledem k tomu, v jakém stavu relace silniční hromadné dopravy v ČR jsou, tak mi zjednodušení relací jen na zastávky přijde jako dobrý krok - alespoň jako varianta. Protože jen ta linka zmíněná výše má několik variant sama o sobě a zmapování všech variant + neoficiálních variant (Jak zjistíme tu oficiální? Musí existovat? Musí mapper spojem jezdit pár týdnů, aby zjistil varianty? Co když se oficiální a reálná liší?) je určitě alespoň na hodinu pro zkušeného mappera. Příměstských linek jsou u větších měst desítky. A pak se překope křižovatka a řidiči pojedou jinudy... nemyslím si, že máme kapacity a chuť to udržovat. Jiná věc je železnice, kde je podle mého názoru důležitější vědět "vlak jede tudy" - i kvůli přejezdům apod. - osobní vlaky na tratích u nás tvoří zásadní část dopravy, narozdíl od autobusů na našich silnicích. Navíc je to jednodušší na mapování, protože strojvůdce se předpokládám nemůže rozhodnout "dnes pojedu tudy". Vojta pá 27. 9. 2019 v 19:55 odesílatel jzvc via talk-cz < talk-cz na openstreetmap.org> napsal: zobrazit citaci
> Dne 26.9.2019 v 13:03 Pavel Machek napsal(a): > > On Tue 2019-09-24 08:37:01, jzvc via talk-cz wrote: > >> Dne 23.9.2019 v 23:08 xkomczax na centrum.cz napsal(a): > >>> Naposledy ahoj, > >>> > >>> dnes to bude stručnější, protože ráno jsem se ještě snažil nachystat na > >>> prezentaci co to šlo a pořád dokola ji pročítal, tak jsem toho moc > >>> nestihl. Nicméně, hodně zajímavé byly Lightening talks VII, kde mluvil > >>> SK53 o mapování poštovních schránek v UK (všichni, co mapují schránky > v ČR > >>> by měli shlédnout - máme toho ještě hodně co dohánět :-D), pak člověk z > >>> Geofabriku představoval OSMInspector pro hledání chyb v routovacích > >>> relacích a na to navazoval poslední příspěvek, ve které padl návrh na > >>> zrušení routovacích relací (tj. veřejná doprava, cyklotrasy, pěší > trasy, > >>> ...) jak je známe a jejich nahrazení systémem "routovacích relací", ve > >>> kterých by byly jen body, přes které se má jít a o výběr cesty by se > >>> staral hledač tras. > >> Cus, > >> > >> pokud mi skleroza slouzi tohle se tu uz kdysi probiralo, a minimalne v > >> podminkach CR to nemuze fungovat. Jednoduse proto, ze temi body by z > logiky > >> veci byly zastavky, a hledat muzes tak maximalne nejkratsi nebo > >> "nejrychlejsi" trasu, ale to neni vzdy ta, po ktere MHD realne > > Jasne ze to fungovat muze. Krome zastavek by tam bylo i par bodu ktere > > ukazou kudy to doopravdy jezdi... > > To by me zajimalo, jak by sis to predstavoval. Dam ti par prikladu: > > 1) rekneme ze uvazujes nekratsi trasu. Krizovatka cestou se zmeni na > kruhac, coz udela tech par metru, ktery zmenej nejkratsi trasu na zcela > jinudy. Ale MHD jezdi porad stejne. Dokonce pokud bude editace v trase > trochu zivejsi, muze automat klidne co den vykazovat jinou trasu. Editor > silnic nema tuseni ze tam mas nejakou virtualni a v datech neexistujici > trasu. Naopak, pokud edituje soucasny stav, tak vidi pripadne prerusene > relace a muze je snadno doplnit. Editor tras prozmenu netusi, ze rozdil > mezi trasou ktera se mu prave zobrazila a jinou je trebas 10cm. > > 2) kdyz se prozmenu trasa zmeni, bude kazdy jeden editor resit, proc mu > pridani "jeho" pomocneho bodu vygeneruje uplnou blbost. Mozna po par > dnech prijde na to, ze musi nejaky fake bod odebrat. A pak si bude > nejspis muset pokazdy par hodin pockat, nez neco nekde trasu > pregeneruje, aby overil, ze vede tam, kde by chtel. Coz zcela > automaticky povede k tomu, ze "pro zjednoduseni" prida vsechny body na > trase, protoze se prece nebude dohadovat s nejakym blbym automatem. > > 3) radsi si ani nepredstavuju delsi linky. Aneb jede to po (delsi) > dalnici nebo po kratsi okrsce? Takze budes pridavat kolik bodu na ty > dalnici? Per kazdy usek mezi sjezdama? Co kdyz ti zrovna ten "tvuj" bod > nekdo odmaze, nebo cestou nekdo prida sjezd. > > Urcite to neni ani zdaleka vse, co muze nastat a zcela jiste nastane. > Generovana data jsou totiz mimo jine velmi zavisla na zmenach algoritmu. > A trebas zrovna OSRM mel velmi dlouho problem pochopit, ze vazne pri > prujezdu obci nepojedes mezi baraky, protoze je to o 10cm kratsi, misto > jizdy po silnici I. tridy. > > --- > > K predchozimu jeste mozna nejaky nastrel ... editor tras by mel uvazovat > nejspis jenom useky silnic mezi krizovatkama (tzn zjednodusit to na > vyber prave takovych useku) a predem vytvorene zastavky (mel by je > zjednodusit do podoby bodu). Mel by umet podobne jako navigace > navrhnout trasu ze zastavky A do B, a umoznit pridat/odebrat dalsi > zastavky na trase (a trasu pripadne prepocitat) + totez s vyse zminenymi > useky silnic. > > Vysledkem by mela byt adekvatni relace, kterou by mel umet zpetne nacist > a upravovat. > > > A BTW: Hodne velky problem tu dela, co jineho nez neexistujici > strukturovani dat v OSM. Stav kdy je naprosto vse ukladano jako name=x, > value=y je zkratka tristni. Pak se to nahrazuje silenym konceptem relace > relaci v relaci. > > > > > > ...coz je min prace nez tam davat vsechny ty cary po kterejch to > > doopravdy jede, a da to i min prace s udrzbou. Minimalne to znamena ze > > nebude potreba delit cesty na kousicky ktere pujdou dat do relace. > > > > Na prvni pohled to dava smysl... > > Pavel > > > > > > _______________________________________________ > talk-cz mailing list > talk-cz na openstreetmap.org > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz > https://openstreetmap.cz/talkcz >
------------- další část --------------- HTML příloha byla odstraněna... URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20190930/64dae0e6/attachment.html>

30.9.2019 01:33:14 (#10)
gravatar

Mirek Dlask

<dlask.m at gmail.com>
73
Ahoj, nepotřebuji vědět kudy bus jede. Jestli po Hlavní, nebo Souběžnou mi je jedno. Zajímá mě odkud kam, kdy to jede a kdy tam budu. O kompletních časech odjezdů a příjezdů můžeme v OSM jenom snít. Vkládat do relací pouze zastávky je dobrá myšlenka. Problém je, že by se data musela udržovat někde mimo OSM. Pokud nemám cesty, nemám podle čeho bych zastávky seřadil a seřazení hlídal. Naopak by odpadly problémy s udržováním relací tras a fragmentací cest. Jako variantu bych omezení jenom na zastávky podpořil. Je to někde mezi route_ref na zastávkách, kde nemám návaznost na další zastávky a kompletními relacemi zastávek + cest. M.D. po 30. 9. 2019 v 10:01 odesílatel <0174 <V0174 na v0174.net> napsal: zobrazit citaci
> Ahoj, > ona je podle mě hlavní otázka, jak přesně potřebujeme vědět, kudy to > "opravdu jezdí". > Příklad - několik let jsem dojížděl z vesnice do blízkého města. Autobus > měl dané zastávky a obvyklou trasu, ale pokud byla kolona, jel jinudy. Což > znamená ve všední dny třeba polovinu spojů (ve špičce jich jezdí víc). Pak > je tam úsek, kde se dá jet buď kratší trasou, kde jsou po cestě semafory, > nebo delší bez semaforů. Většina řidičů jezdí tou delší, ale jsou řidiči, > kteří raději jedou tou kratší - pokud trefí zelené na semaforech, je to > rychlejší. > Myslím si, že podobné stavy jsou poměrně běžné a zažil jsem je i na jiných > linkách. A vzhledem k tomu, v jakém stavu relace silniční hromadné dopravy > v ČR jsou, tak mi zjednodušení relací jen na zastávky přijde jako dobrý > krok - alespoň jako varianta. Protože jen ta linka zmíněná výše má několik > variant sama o sobě a zmapování všech variant + neoficiálních variant (Jak > zjistíme tu oficiální? Musí existovat? Musí mapper spojem jezdit pár týdnů, > aby zjistil varianty? Co když se oficiální a reálná liší?) je určitě > alespoň na hodinu pro zkušeného mappera. Příměstských linek jsou u větších > měst desítky. A pak se překope křižovatka a řidiči pojedou jinudy... > nemyslím si, že máme kapacity a chuť to udržovat. > > Jiná věc je železnice, kde je podle mého názoru důležitější vědět "vlak > jede tudy" - i kvůli přejezdům apod. - osobní vlaky na tratích u nás tvoří > zásadní část dopravy, narozdíl od autobusů na našich silnicích. Navíc je to > jednodušší na mapování, protože strojvůdce se předpokládám nemůže > rozhodnout "dnes pojedu tudy". > > Vojta > > pá 27. 9. 2019 v 19:55 odesílatel jzvc via talk-cz < > talk-cz na openstreetmap.org> napsal: > >> Dne 26.9.2019 v 13:03 Pavel Machek napsal(a): >> > On Tue 2019-09-24 08:37:01, jzvc via talk-cz wrote: >> >> Dne 23.9.2019 v 23:08 xkomczax na centrum.cz napsal(a): >> >>> Naposledy ahoj, >> >>> >> >>> dnes to bude stručnější, protože ráno jsem se ještě snažil nachystat >> na >> >>> prezentaci co to šlo a pořád dokola ji pročítal, tak jsem toho moc >> >>> nestihl. Nicméně, hodně zajímavé byly Lightening talks VII, kde mluvil >> >>> SK53 o mapování poštovních schránek v UK (všichni, co mapují schránky >> v ČR >> >>> by měli shlédnout - máme toho ještě hodně co dohánět :-D), pak člověk >> z >> >>> Geofabriku představoval OSMInspector pro hledání chyb v routovacích >> >>> relacích a na to navazoval poslední příspěvek, ve které padl návrh na >> >>> zrušení routovacích relací (tj. veřejná doprava, cyklotrasy, pěší >> trasy, >> >>> ...) jak je známe a jejich nahrazení systémem "routovacích relací", ve >> >>> kterých by byly jen body, přes které se má jít a o výběr cesty by se >> >>> staral hledač tras. >> >> Cus, >> >> >> >> pokud mi skleroza slouzi tohle se tu uz kdysi probiralo, a minimalne v >> >> podminkach CR to nemuze fungovat. Jednoduse proto, ze temi body by z >> logiky >> >> veci byly zastavky, a hledat muzes tak maximalne nejkratsi nebo >> >> "nejrychlejsi" trasu, ale to neni vzdy ta, po ktere MHD realne >> > Jasne ze to fungovat muze. Krome zastavek by tam bylo i par bodu ktere >> > ukazou kudy to doopravdy jezdi... >> >> To by me zajimalo, jak by sis to predstavoval. Dam ti par prikladu: >> >> 1) rekneme ze uvazujes nekratsi trasu. Krizovatka cestou se zmeni na >> kruhac, coz udela tech par metru, ktery zmenej nejkratsi trasu na zcela >> jinudy. Ale MHD jezdi porad stejne. Dokonce pokud bude editace v trase >> trochu zivejsi, muze automat klidne co den vykazovat jinou trasu. Editor >> silnic nema tuseni ze tam mas nejakou virtualni a v datech neexistujici >> trasu. Naopak, pokud edituje soucasny stav, tak vidi pripadne prerusene >> relace a muze je snadno doplnit. Editor tras prozmenu netusi, ze rozdil >> mezi trasou ktera se mu prave zobrazila a jinou je trebas 10cm. >> >> 2) kdyz se prozmenu trasa zmeni, bude kazdy jeden editor resit, proc mu >> pridani "jeho" pomocneho bodu vygeneruje uplnou blbost. Mozna po par >> dnech prijde na to, ze musi nejaky fake bod odebrat. A pak si bude >> nejspis muset pokazdy par hodin pockat, nez neco nekde trasu >> pregeneruje, aby overil, ze vede tam, kde by chtel. Coz zcela >> automaticky povede k tomu, ze "pro zjednoduseni" prida vsechny body na >> trase, protoze se prece nebude dohadovat s nejakym blbym automatem. >> >> 3) radsi si ani nepredstavuju delsi linky. Aneb jede to po (delsi) >> dalnici nebo po kratsi okrsce? Takze budes pridavat kolik bodu na ty >> dalnici? Per kazdy usek mezi sjezdama? Co kdyz ti zrovna ten "tvuj" bod >> nekdo odmaze, nebo cestou nekdo prida sjezd. >> >> Urcite to neni ani zdaleka vse, co muze nastat a zcela jiste nastane. >> Generovana data jsou totiz mimo jine velmi zavisla na zmenach algoritmu. >> A trebas zrovna OSRM mel velmi dlouho problem pochopit, ze vazne pri >> prujezdu obci nepojedes mezi baraky, protoze je to o 10cm kratsi, misto >> jizdy po silnici I. tridy. >> >> --- >> >> K predchozimu jeste mozna nejaky nastrel ... editor tras by mel uvazovat >> nejspis jenom useky silnic mezi krizovatkama (tzn zjednodusit to na >> vyber prave takovych useku) a predem vytvorene zastavky (mel by je >> zjednodusit do podoby bodu). Mel by umet podobne jako navigace >> navrhnout trasu ze zastavky A do B, a umoznit pridat/odebrat dalsi >> zastavky na trase (a trasu pripadne prepocitat) + totez s vyse zminenymi >> useky silnic. >> >> Vysledkem by mela byt adekvatni relace, kterou by mel umet zpetne nacist >> a upravovat. >> >> >> A BTW: Hodne velky problem tu dela, co jineho nez neexistujici >> strukturovani dat v OSM. Stav kdy je naprosto vse ukladano jako name=x, >> value=y je zkratka tristni. Pak se to nahrazuje silenym konceptem relace >> relaci v relaci. >> >> >> > >> > ...coz je min prace nez tam davat vsechny ty cary po kterejch to >> > doopravdy jede, a da to i min prace s udrzbou. Minimalne to znamena ze >> > nebude potreba delit cesty na kousicky ktere pujdou dat do relace. >> > >> > Na prvni pohled to dava smysl... >> > Pavel >> > >> >> >> >> _______________________________________________ >> talk-cz mailing list >> talk-cz na openstreetmap.org >> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz >> https://openstreetmap.cz/talkcz >> > _______________________________________________ > talk-cz mailing list > talk-cz na openstreetmap.org > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz > https://openstreetmap.cz/talkcz >
------------- další část --------------- HTML příloha byla odstraněna... URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20190930/954c4407/attachment.html>

30.9.2019 01:37:06 (#11)
gravatar

Jiri Vlasak

<jiri.hubacek at gmail.com>
9
On Mon, Sep 30, 2019 at 10:00:52AM +0200, <0174 wrote: zobrazit citaci
> Ahoj, > ona je podle mě hlavní otázka, jak přesně potřebujeme vědět, kudy to > "opravdu jezdí".
Pro autobusy mi tohle dává smysl. Seznam zastávek, kde je důležité pořadí průjezdu. Nejsem expert na mapování. jiri

30.9.2019 01:41:35 (#12)
gravatar

Jiri Vlasak

<jiri.hubacek at gmail.com>
9
zobrazit citaci
> Vkládat do relací pouze zastávky je dobrá myšlenka. Problém je, že by se > data musela udržovat někde mimo OSM. Pokud nemám cesty, nemám podle čeho > bych zastávky seřadil a seřazení hlídal.
Nápad: Node by obsahoval informace (číslo node) o (předchozí a) následující zastávce. jiri

30.9.2019 01:50:38 (#13)
gravatar

Jan Macura

<macurajan at gmail.com>
458 770
On Mon, 30 Sep 2019 at 13:42, Jiri Vlasak <jiri.hubacek na gmail.com> wrote: zobrazit citaci
> Nápad: Node by obsahoval informace (číslo node) o (předchozí a) následující > zastávce. >
...a pak zjistíš, že na tohle už OSM vůbec nepotřebuješ... https://w.wiki/5XF H. ------------- další část --------------- HTML příloha byla odstraněna... URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20190930/63120da2/attachment.html>

30.9.2019 05:08:56 (#14)
gravatar

jzvc

<jzvc at tpfree.net>
527
Dne 30.9.2019 v 13:33 Mirek Dlask napsal(a): zobrazit citaci
> Ahoj, > nepotřebuji vědět kudy bus jede. Jestli po Hlavní, nebo Souběžnou mi > je jedno. Zajímá mě odkud kam, kdy to jede a kdy tam budu. O > kompletních časech odjezdů a příjezdů můžeme v OSM jenom snít. > Vkládat do relací pouze zastávky je dobrá myšlenka. Problém je, že by > se data musela udržovat někde mimo OSM. Pokud nemám cesty, nemám > podle čeho bych zastávky seřadil a seřazení hlídal. > Naopak by odpadly problémy s udržováním relací tras a fragmentací cest. > > Jako variantu bych omezení jenom na zastávky podpořil. Je to někde > mezi route_ref na zastávkách, kde nemám návaznost na další zastávky a > kompletními relacemi zastávek + cest.
Nezajima me nejaka geometrie budov, staci mi vedet, ze tam nejaka je, natoz aby me zajimal nejaky 3d model. Stejne tak me nezajima jestli ma silnice 2, 3 nebo 10 pruhu ... mam pokracovat? Uplne stejne se totiz z OSM da vyhodit 99% dat ktery tam jsou, protoze zrovna me naprosto nezajimaji (a navic ty informace stejne 99% objektu nema). Nekoho ale zajima muzou a muzou mu poskytnout vemi podstatnou informaci. Treba na tema jak dlouho to pojede, pripadne kolik ho to bude stat (kupodivu je jizdny dost casto dany km ...) Proto si ja osobne myslim, ze skutecna trasa autobusovych a jinych linek je proste neco, co do OSM patri, bez ohledu na to, jak blbe to je nebo neni aktualne udrzovane. Ono se totiz vzhledem k tomu, jak podobna data (ne)zobrazuje mapa, neni cemu divit. zobrazit citaci
> > M.D. > > > po 30. 9. 2019 v 10:01 odesílatel <0174 <V0174 na v0174.net > <mailto:V0174 na v0174.net>> napsal: > > Ahoj, > ona je podle mě hlavní otázka, jak přesně potřebujeme vědět, kudy > to "opravdu jezdí". > Příklad - několik let jsem dojížděl z vesnice do blízkého města. > Autobus měl dané zastávky a obvyklou trasu, ale pokud byla kolona, > jel jinudy. Což znamená ve všední dny třeba polovinu spojů (ve > špičce jich jezdí víc). Pak je tam úsek, kde se dá jet buď kratší > trasou, kde jsou po cestě semafory, nebo delší bez semaforů. > Většina řidičů jezdí tou delší, ale jsou řidiči, kteří raději > jedou tou kratší - pokud trefí zelené na semaforech, je to rychlejší. > Myslím si, že podobné stavy jsou poměrně běžné a zažil jsem je i > na jiných linkách. A vzhledem k tomu, v jakém stavu relace > silniční hromadné dopravy v ČR jsou, tak mi zjednodušení relací > jen na zastávky přijde jako dobrý krok - alespoň jako varianta. > Protože jen ta linka zmíněná výše má několik variant sama o sobě a > zmapování všech variant + neoficiálních variant (Jak zjistíme tu > oficiální? Musí existovat? Musí mapper spojem jezdit pár týdnů, > aby zjistil varianty? Co když se oficiální a reálná liší?) je > určitě alespoň na hodinu pro zkušeného mappera. Příměstských linek > jsou u větších měst desítky. A pak se překope křižovatka a řidiči > pojedou jinudy... nemyslím si, že máme kapacity a chuť to udržovat. > > Jiná věc je železnice, kde je podle mého názoru důležitější vědět > "vlak jede tudy" - i kvůli přejezdům apod. - osobní vlaky na > tratích u nás tvoří zásadní část dopravy, narozdíl od autobusů na > našich silnicích. Navíc je to jednodušší na mapování, protože > strojvůdce se předpokládám nemůže rozhodnout "dnes pojedu tudy". > > Vojta >
No vidis, a pritom zrovna autobusy maji pomerne striktne narizeno kudy jezdit a jinudy nesmi. Duvodu je cela rada, od toho, ze dotycna trasa je nahlasena uradum, pres to, ze se nevi, jestli je "alternativa" vubec prujezdna (muze tam byt most ktery autobus neunese, muze tam probihat udrzba, o ktery ridice nikdo neinformuje, protoze neni proc ... ) az po to, ze specielne ruzny primestky linky stavi (v cr to zrovna bezny neni, to je fakt) na znameni kdekoli. Ve finale opravdu nevim, proc se podobnou doslova a dopismene hovadinou zaobirat, kdyz oficielni reneder OSM pokud dobre vidim uz nejakych 8 let s klidem ignoruje oficielne odsouhlaseny standard pro tagovani hromadne dopravy. Jinak receno, ani ty zastavky na mape videt nejsou. Neboli, zadny automatismus ktery by nejak libovolne zobrazil jakoukoli trasu nikdy existovat nebude. ------------- další část --------------- HTML příloha byla odstraněna... URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20190930/889efc61/attachment.html>

30.9.2019 06:16:24 (#15)
gravatar

Mirek Dlask

<dlask.m at gmail.com>
73
po 30. 9. 2019 v 17:09 odesílatel jzvc via talk-cz < talk-cz na openstreetmap.org> napsal: zobrazit citaci
> Dne 30.9.2019 v 13:33 Mirek Dlask napsal(a): > > Ahoj, > nepotřebuji vědět kudy bus jede. Jestli po Hlavní, nebo Souběžnou mi je > jedno. Zajímá mě odkud kam, kdy to jede a kdy tam budu. O kompletních > časech odjezdů a příjezdů můžeme v OSM jenom snít. > Vkládat do relací pouze zastávky je dobrá myšlenka. Problém je, že by se > data musela udržovat někde mimo OSM. Pokud nemám cesty, nemám podle čeho > bych zastávky seřadil a seřazení hlídal. > Naopak by odpadly problémy s udržováním relací tras a fragmentací cest. > > Jako variantu bych omezení jenom na zastávky podpořil. Je to někde mezi > route_ref na zastávkách, kde nemám návaznost na další zastávky a > kompletními relacemi zastávek + cest. > > Nezajima me nejaka geometrie budov, staci mi vedet, ze tam nejaka je, > natoz aby me zajimal nejaky 3d model. Stejne tak me nezajima jestli ma > silnice 2, 3 nebo 10 pruhu ... mam pokracovat? Uplne stejne se totiz z OSM > da vyhodit 99% dat ktery tam jsou, protoze zrovna me naprosto nezajimaji (a > navic ty informace stejne 99% objektu nema). Nekoho ale zajima muzou a > muzou mu poskytnout vemi podstatnou informaci. Treba na tema jak dlouho to > pojede, pripadne kolik ho to bude stat (kupodivu je jizdny dost casto dany > km ...) > > Proto si ja osobne myslim, ze skutecna trasa autobusovych a jinych linek > je proste neco, co do OSM patri, bez ohledu na to, jak blbe to je nebo neni > aktualne udrzovane. Ono se totiz vzhledem k tomu, jak podobna data > (ne)zobrazuje mapa, neni cemu divit. > > > Netvrdím, že trasy do mapy nepatří. Jenom bych (možná) měl mít možnost
veř. dopravu mapovat bez nich. Je jednodušší stáhnout si v JOSM zastávky a vyhledat např: "U1528Z2" OR "U1526Z2" OR "U1525Z2" OR "U1524Z2" OR "U1502Z1" OR "U1503Z4" OR "U280Z3" OR "U62Z2" OR "U388Z4" OR "U1158Z82" vložit do relace a seřadit. Je to PID linka 906. Předpoklad - že tam někdo ty ref, nebo ref:PID dal. Vyzkoušel jsem si i mapování linek abych otestoval jejich 'nerozbitnost'. Třeba https://www.openstreetmap.org/relation/10024893 Je to zkrátka přinejmenším pracnější. Vůbec jsem neuspěl v Turnově, kde jsem si nechal cesty seřadit, čímž se dokonale rozřadily. Možná se k tomu někdy vrátím. Umím si představit variantu, kdy jsou v OSM jenom zastávky a jinde v OSM uloženy trasy včetně cest pro ty zvědavější. Vím, určitě už něco takového existuje, nevím jestli pro ČR. M.D zobrazit citaci
> > _______________________________________________ > talk-cz mailing list > talk-cz na openstreetmap.org > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz > https://openstreetmap.cz/talkcz >
------------- další část --------------- HTML příloha byla odstraněna... URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20190930/40534d9f/attachment-0001.html>

30.9.2019 08:31:04 (#16)
gravatar

Petr Vozdecký

<vop at seznam.cz>
339 359
Od: Mirek Dlask <dlask.m na gmail.com> Předmět: Re: [talk-cz] Mapovani MHD was Re: SotM deníček - den třetí " Ahoj, nepotřebuji vědět kudy bus jede. Jestli po Hlavní, nebo Souběžnou mi je jedno. " To je jako: ...nepotřebuji vědět, kudy ta cesta/pěšina/silnice vede, stačí mi jen křižovatky, zjednodušíme si to na 2D drátový model a vše bude snazší, bude se to líp spravovat, nemusí se řešit změny geometrie cest mezi křižovatkami, bude to zabírat míň místa všude, navigovat "za 200m doleva" to bohatě stačí... Těch argumentů "pro" se dá najít vlastně strašně moc... ...a nakonec si strašně zjednodušíme práci... ...a vlastně úplně všechno :) vop ------------- další část --------------- HTML příloha byla odstraněna... URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20190930/c7dfe93f/attachment.html>

2.10.2019 04:08:56 (#17)
gravatar

Mirek Dlask

<dlask.m at gmail.com>
73
Ahoj, rozdíl tam přece jen je. Trasu autobusem si vybrat nemohu. Jízdu s pistolí na spánku řidiče vylučuji. Nechci jezdit tímto - https://cs.wikipedia.org/wiki/V%C4%9Bze%C5%88sk%C3%BD_v%C5%AFz . Proto „nepotřebuji vědět kudy". Naopak cestu si rád vybírám a současná míra jejich zjednodušení mi vyhovuje. Tvoje reakce je zbytečná. Popisuješ totéž jako „jzvc" jen jinými slovy. Pro jistotu. Nemám v úmyslu na současném stavu nic měnit. Už dnes je možné mít v relacích veřejné dopravy pouze zastávky. Stačí ignorovat hlášky validátorů. A proč? Seznam zastávek vyčtu z jízdního řádu vždy, trasu linek často nedokážu ani odhadnout. Následně může někdo trasu projet, zaznamenat a k zastávkám ji přidat. Závěrem se ještě vrátím k povzdechnutí od „jzvc" oficielni reneder OSM pokud dobre vidim uz nejakych 8 let s klidem ignoruje oficielne odsouhlaseny standard pro tagovani hromadne dopravy. Jinak receno, ani ty zastavky na mape videt nejsou. Za současnou situaci můžeme všichni kdo k tagům public_transport přidáváme highway , railway. Pokud bychom je nepřidávali celosvětově, tak by se nějaký čas zastávky nevykreslovaly a pak se vidělo. Nebo taky nevidělo. M.D. po 30. 9. 2019 v 20:31 odesílatel Petr Vozdecký <vop na seznam.cz> napsal: zobrazit citaci
> Od: Mirek Dlask <dlask.m na gmail.com> > Předmět: Re: [talk-cz] Mapovani MHD was Re: SotM deníček - den třetí > > Ahoj, > nepotřebuji vědět kudy bus jede. Jestli po Hlavní, nebo Souběžnou mi je > jedno. > > > To je jako: ...nepotřebuji vědět, kudy ta cesta/pěšina/silnice vede, stačí > mi jen křižovatky, zjednodušíme si to na 2D drátový model a vše bude > snazší, bude se to líp spravovat, nemusí se řešit změny geometrie cest mezi > křižovatkami, bude to zabírat míň místa všude, navigovat "za 200m doleva" > to bohatě stačí... > > > Těch argumentů "pro" se dá najít vlastně strašně moc... ...a nakonec si > strašně zjednodušíme práci... ...a vlastně úplně všechno :) > > > vop > _______________________________________________ > talk-cz mailing list > talk-cz na openstreetmap.org > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz > https://openstreetmap.cz/talkcz >
------------- další část --------------- HTML příloha byla odstraněna... URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20191002/41361828/attachment.html>

« zpět na výpis měsíce