[Talk-cz] [Talk-cz] opět Prušánky
Vlákno 31.1. - 14.2.2019, počet zpráv: 9
Zdravím,
náhodně jsem narazil na vaši diskuzi ke změnám pocházející z naší školy, takže se hlásím k odpovědnosti a budu aspoň na něco reagovat.
Předně se omlouvám za komplikace a práci, kterou vám to způsobuje! (I když letos mám pocit, že by zas tak moc škody vzniknout nemuselo, třída je celkem rozumná.)
Zadání jste odhadli skvěle - můj předpoklad: vzdálenější lokace nebude tolik svádět k páchání škody tam, kde to všichni známe a společně se tomu zasmějeme.
Účelem samozřejmě není pobavit se a přidat 20 lidem práci na hodinu, ale vyzkoušet si reálnou práci v reálném světě.
K editacím: nemohu pochopitelně sedět 18 lidem za zadkem a vše po nich opravovat, na to čas nemám, i když se během hodiny nezastavím. Úplně ale nerozumím tomu, proč apriori banovat to, co je z Prušánek. (Za sebe: klidně veškeré prušánecké úterní editace smažte a řešení je velice snadné: za týden dodám seznam 18 účtů, které si můžete přidat na spamlist a je vyřešeno.) Na druhou stranu - budou-li smazány i rozumné editace, je to škoda a pro žáky do budoucna demotivace na něčem znovu participovat.
Také úplně nechápu proces verifikace. Měl jsem za to, že se lze do projektu zapojit svobodně a "někdo" mou práci pustí příp. odmítne. Je-li ale 200 editací ročně (práce 20 puberťáků) pro tým zahlcením, pak je něco vymyšleno špatně, ne? Mám za to, že v takto velkém projektu by i příp. šíření dezinformací mohlo být nějak elegantně ošetřeno!? Další věcí, kterou bych si rád objasnil je kdo validaci změn provádí? Jde o komunitu dobrovolníků nebo skupinu lidí, kterým je zároveň zaměstnáním?
Za odkaz na HOTOSM i hezký popis Majce děkuji - tyhle "ohrádky" budou pro děcka opravdu asi nejbezpečnější, i když úplně nevím jak si poradí s angličtinou. (Někdy bývá zázrak děcka k něčemu přimět, i když má člověk sám pocit, že to smysl má a mohlo by je bavit nebo dokonce nadchnout. Dopadá to pak spíše tak, že pracují - jako ve všem - pod hrozbou známek resp. postihů za nedodané předem přesně definované výstupy. Kreativita mizí.)
PJ
ad Jan Cibulka:
Potvrzuji tel. hovor v loňském roce, ale určitě jsem nesliboval nápravu ve smyslu procházení historie změn 20 uživatelských účtů, ale spíš pohledovou kontrolu a opravu věcí, které byly na první pohled vadné. To jsem udělal. Jelikož se tématu věnujeme většinou tak 2-3 vyuč. hodiny na sandbox už nedošlo. Letos jsem ho - přiznám se - nehledal. Tak to jen k poznámce "nestalo se nic".
Dobry den,predne dekuji, ze jste se ozval, to je urcite zaklad pro to,
snazit se cokoliv vyresit. Pokusim se aspon na nektere veci reagovat:
pá 1. 2. 2019 v 8:36 odesílatel Pavel Janeček <pvljnck na centrum.cz> napsal:
zobrazit citaci
> K editacím: nemohu pochopitelně sedět 18 lidem za zadkem a vše po nich opravovat, na to čas nemám, i když se během hodiny nezastavím. Úplně ale nerozumím tomu, proč apriori banovat to, co je z Prušánek. (Za sebe: klidně veškeré prušánecké úterní editace smažte a řešení je velice snadné: za týden dodám seznam 18 účtů, které si můžete přidat na spamlist a je vyřešeno.) Na druhou stranu - budou-li smazány i rozumné editace, je to škoda a pro žáky do budoucna demotivace na něčem znovu participovat.
Nejde o to banovat vse apriori ale vzhledem k tomu, ze nejsme schopni
definovat, ktere upravy jsou vubec provadene a neni trivialni prace v
tomto rozsahu odlisit dobre od spatnych, muze byt nekdy konecne
rozhodnuti radeji vse zrusit, nez hledat 10% spravnych veci (navic je
tezke bez pritomnosti v terenu overit, ze jsou spravne).
zobrazit citaci
> Také úplně nechápu proces verifikace. Měl jsem za to, že se lze do projektu zapojit svobodně a "někdo" mou práci pustí příp. odmítne. Je-li ale 200 editací ročně (práce 20 puberťáků) pro tým zahlcením, pak je něco vymyšleno špatně, ne? Mám za to, že v takto velkém projektu by i příp. šíření dezinformací mohlo být nějak elegantně ošetřeno!? Další věcí, kterou bych si rád objasnil je kdo validaci změn provádí? Jde o komunitu dobrovolníků nebo skupinu lidí, kterým je zároveň zaměstnáním?
V OSM nejsou (velmi zjednodusene, ale pro CZ platne) zadni placeni
lide, vse delaji dobrovolnici ve svem volnem case. Problem neni 200
editaci ale primarne tech 200 editaci mezi vsemi editacemi v CR najit,
druhy je pak proverit jestli jsou spravne nebo ne (pokud je to
evidentni nesmysl, tak je to jasne, jinak to zrejme byt nemusi).
zobrazit citaci
> Za odkaz na HOTOSM i hezký popis Majce děkuji - tyhle "ohrádky" budou pro děcka opravdu asi nejbezpečnější, i když úplně nevím jak si poradí s angličtinou. (Někdy bývá zázrak děcka k něčemu přimět, i když má člověk sám pocit, že to smysl má a mohlo by je bavit nebo dokonce nadchnout. Dopadá to pak spíše tak, že pracují - jako ve všem - pod hrozbou známek resp. postihů za nedodané předem přesně definované výstupy. Kreativita mizí.)
Podle mne, pokud budeme jako komunita (tj. info sem na mail list)
vedet kdy se bude hodina konat (idealne par dni dopredu) a budete
schopen poslat seznam loginu, ktery bude pouzit, tak nam to vyrazne
zjednodussi praci a budeme schopni tu validaci provest vyrazne
efektivneji. Pokud pak z danych lidi nekdo vyhledove zacne editovat
smysluplne a do OSM prispivat, nebude to uplne ztraceny cas komunity.
A jeste castecne na komunitu - z vasich dotazu mam pocit, ze by mohlo
byt velmi uzitecne si s nekym z komunity, kdo ma o OSM dostatecny
prehled a znalosti sendout a popovidat si o tom, jak veci funguji. Pak
i vy budete schopen lepe odhadnout, co je vhodne a co muze zpusobit
problemy. Je tu nekdo z jihu moravy blizko Prusanek? Pripadne
nepoybujete se vy nekdy v Brne (tam je lidi z OSM CZ vice).
Hezky den tom.k
Pěkný den,
On Fri, 1 Feb 2019 at 08:36, Pavel Janeček <pvljnck na centrum.cz> wrote:
zobrazit citaci
> Také úplně nechápu proces verifikace. Měl jsem za to, že se lze do
> projektu zapojit svobodně a "někdo" mou práci pustí příp. odmítne.
>
Žádný "někdo" není. Provedené změny se projeví okamžitě, jakákoliv kontrola
editací je možná až zpětně a spíše náhodně, než systematicky.
To jen pro vyjasnění.
S pozdravem
H.
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20190201/ce396904/attachment-0001.html>
Dobrý den p. Janečku,
je úplně super, že se ozýváte.
Krom Vaší aktivity tuším vůbec nevíme v rámci komunity o tom, že by se na
konkrétní škole vyučovalo OSM a to z jakéhokoliv důvodu. Ať tak nebo tak, je
to nesmírně pozitivní věc, nejen pro nás, ale i pro studenty - zvláště pak,
pokud budou mít zpětnou vazbu nejen v tom, že "mohou" ovlivnit digitální
svět, ale že jej skutečně i ovlivňují. Tedy krom práva i odpovědnost.
Kromě jiných výstupů (závěrů) z této debaty by mohl být i ten, že bychom se
od Vás dozvěděli Vaši motivaci a Vaše zkušenosti o tom, co, proč atd.
studenty učíte, a taky to, které návazné souvislosti pak studenty
zajímají... Mohl by to pro nás být velmi dobrý "studijní materiál" např. pro
přípravu nějakých podkladů či informací pro případné vaše následníky na
jiných školách...
Díky za Váš čas a snahu.
Petr Vozdecký (vop)
---------- Původní e-mail ----------
Od: Pavel Janeček <pvljnck na centrum.cz>
Komu: talk-cz na openstreetmap.org
Datum: 1. 2. 2019 8:38:02
Předmět: [talk-cz] [Talk-cz] opět Prušánky
"Zdravím,
náhodně jsem narazil na vaši diskuzi ke změnám pocházející z naší školy,
takže se hlásím k odpovědnosti a budu aspoň na něco reagovat.
Předně se omlouvám za komplikace a práci, kterou vám to způsobuje! (I když
letos mám pocit, že by zas tak moc škody vzniknout nemuselo, třída je celkem
rozumná.)
Zadání jste odhadli skvěle - můj předpoklad: vzdálenější lokace nebude tolik
svádět k páchání škody tam, kde to všichni známe a společně se tomu
zasmějeme.
Účelem samozřejmě není pobavit se a přidat 20 lidem práci na hodinu, ale
vyzkoušet si reálnou práci v reálném světě.
K editacím: nemohu pochopitelně sedět 18 lidem za zadkem a vše po nich
opravovat, na to čas nemám, i když se během hodiny nezastavím. Úplně ale
nerozumím tomu, proč apriori banovat to, co je z Prušánek. (Za sebe: klidně
veškeré prušánecké úterní editace smažte a řešení je velice snadné: za týden
dodám seznam 18 účtů, které si můžete přidat na spamlist a je vyřešeno.) Na
druhou stranu - budou-li smazány i rozumné editace, je to škoda a pro žáky
do budoucna demotivace na něčem znovu participovat.
Také úplně nechápu proces verifikace. Měl jsem za to, že se lze do projektu
zapojit svobodně a "někdo" mou práci pustí příp. odmítne. Je-li ale 200
editací ročně (práce 20 puberťáků) pro tým zahlcením, pak je něco vymyšleno
špatně, ne? Mám za to, že v takto velkém projektu by i příp. šíření
dezinformací mohlo být nějak elegantně ošetřeno!? Další věcí, kterou bych si
rád objasnil je kdo validaci změn provádí? Jde o komunitu dobrovolníků nebo
skupinu lidí, kterým je zároveň zaměstnáním?
Za odkaz na HOTOSM i hezký popis Majce děkuji - tyhle "ohrádky" budou pro
děcka opravdu asi nejbezpečnější, i když úplně nevím jak si poradí s
angličtinou. (Někdy bývá zázrak děcka k něčemu přimět, i když má člověk sám
pocit, že to smysl má a mohlo by je bavit nebo dokonce nadchnout. Dopadá to
pak spíše tak, že pracují - jako ve všem - pod hrozbou známek resp. postihů
za nedodané předem přesně definované výstupy. Kreativita mizí.)
PJ
ad Jan Cibulka:
Potvrzuji tel. hovor v loňském roce, ale určitě jsem nesliboval nápravu ve
smyslu procházení historie změn 20 uživatelských účtů, ale spíš pohledovou
kontrolu a opravu věcí, které byly na první pohled vadné. To jsem udělal.
Jelikož se tématu věnujeme většinou tak 2-3 vyuč. hodiny na sandbox už
nedošlo. Letos jsem ho - přiznám se - nehledal. Tak to jen k poznámce
"nestalo se nic".
_______________________________________________
talk-cz mailing list
talk-cz na openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz
"
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20190201/e1237a79/attachment.html>
Dne 01. 02. 19 v 10:40 Jan Macura napsal(a):
zobrazit citaci
> On Fri, 1 Feb 2019 at 08:36, Pavel Janeček <pvljnck na centrum.cz <mailto:pvljnck na centrum.cz>> wrote:
>
> Také úplně nechápu proces verifikace. Měl jsem za to, že se lze do projektu zapojit svobodně a "někdo" mou práci
> pustí příp. odmítne.
>
>
> Žádný "někdo" není. Provedené změny se projeví okamžitě, jakákoliv kontrola editací je možná až zpětně a spíše náhodně,
> než systematicky.
Přesně. Není nikdo kdo by kontroloval "všechno". Občas někdo narazí na něco podezřelého a pak se trochu detailně někdo
podívá na tu oblast nebo na toho uživatele.
Není nutné kontrolovat jednotilvé žáky během hodiny. Klidně až po hodině nebo po týdnu kouknout na jejich historii.
Např. moje historie je zde:
https://www.openstreetmap.org/user/Miroslav Suchý/history
Takže pro uživatele FOO by to bylo
https://www.openstreetmap.org/user/FOO/history
Miroslav
Ahoj,
zdravím - v minulosti jsem se věnoval také výuzce přispívání do OSM, tak
možná by se ti mohly hodit mé materiály.
Tady je záznam jednoho staršího workshopu:
https://www.youtube.com/watch?v=rrOWR7hA_po - dozvíš se tam i hodně o OSM
jako takovém
A jinak pro výuku dnes používám již výhradně "Prohlídku editoru" v editoru
iD (ten základní na webu).
Zobrazit ho můžeš studentům i bez přihlášení:
http://preview.ideditor.com/release/ .. nicméně asi je lepší je naučit jen
tu jednu správnou cestu přes osm.org a [edit].
"Prohlídka editoru" je kdykoliv dostupná přes menu Help (? vpravo
uprostřed) a tlačítko "Prohlídka" - dbal jsem na to aby byla správně
počeštěná a srozumitelná. Navíc veškeré úpravy tam se nikam neukládají.
Jinak ve škole jsem to učil při povinně volitelném semináři na gymplu, čili
tam už nehrozilo vandalizování :)
Jak tam v konfeře někdo shrnul, asi nejlíp když o tom dáš včas vědět a pak
pošleš seznam všech účtů. Já při školeních používám společný spreadsheet
promítaný na plátno, kde je pěkně vidět kdo už vytvořil účet a kdo třeba
pořebuje pomoct.
Měj se
Pavel
PS: snad nevadí tykání ;)
On Fri, Feb 1, 2019 at 8:36 AM Pavel Janeček <pvljnck na centrum.cz> wrote:
zobrazit citaci
> Zdravím,
> náhodně jsem narazil na vaši diskuzi ke změnám pocházející z naší školy,
> takže se hlásím k odpovědnosti a budu aspoň na něco reagovat.
> Předně se omlouvám za komplikace a práci, kterou vám to způsobuje! (I když
> letos mám pocit, že by zas tak moc škody vzniknout nemuselo, třída je
> celkem rozumná.)
> Zadání jste odhadli skvěle - můj předpoklad: vzdálenější lokace nebude
> tolik svádět k páchání škody tam, kde to všichni známe a společně se tomu
> zasmějeme.
> Účelem samozřejmě není pobavit se a přidat 20 lidem práci na hodinu, ale
> vyzkoušet si reálnou práci v reálném světě.
>
> K editacím: nemohu pochopitelně sedět 18 lidem za zadkem a vše po nich
> opravovat, na to čas nemám, i když se během hodiny nezastavím. Úplně ale
> nerozumím tomu, proč apriori banovat to, co je z Prušánek. (Za sebe: klidně
> veškeré prušánecké úterní editace smažte a řešení je velice snadné: za
> týden dodám seznam 18 účtů, které si můžete přidat na spamlist a je
> vyřešeno.) Na druhou stranu - budou-li smazány i rozumné editace, je to
> škoda a pro žáky do budoucna demotivace na něčem znovu participovat.
>
> Také úplně nechápu proces verifikace. Měl jsem za to, že se lze do
> projektu zapojit svobodně a "někdo" mou práci pustí příp. odmítne. Je-li
> ale 200 editací ročně (práce 20 puberťáků) pro tým zahlcením, pak je něco
> vymyšleno špatně, ne? Mám za to, že v takto velkém projektu by i příp.
> šíření dezinformací mohlo být nějak elegantně ošetřeno!? Další věcí, kterou
> bych si rád objasnil je kdo validaci změn provádí? Jde o komunitu
> dobrovolníků nebo skupinu lidí, kterým je zároveň zaměstnáním?
>
> Za odkaz na HOTOSM i hezký popis Majce děkuji - tyhle "ohrádky" budou pro
> děcka opravdu asi nejbezpečnější, i když úplně nevím jak si poradí s
> angličtinou. (Někdy bývá zázrak děcka k něčemu přimět, i když má člověk sám
> pocit, že to smysl má a mohlo by je bavit nebo dokonce nadchnout. Dopadá to
> pak spíše tak, že pracují - jako ve všem - pod hrozbou známek resp. postihů
> za nedodané předem přesně definované výstupy. Kreativita mizí.)
>
> PJ
>
> ad Jan Cibulka:
> Potvrzuji tel. hovor v loňském roce, ale určitě jsem nesliboval nápravu ve
> smyslu procházení historie změn 20 uživatelských účtů, ale spíš pohledovou
> kontrolu a opravu věcí, které byly na první pohled vadné. To jsem udělal.
> Jelikož se tématu věnujeme většinou tak 2-3 vyuč. hodiny na sandbox už
> nedošlo. Letos jsem ho - přiznám se - nehledal. Tak to jen k poznámce
> "nestalo se nic".
>
>
>
> _______________________________________________
> talk-cz mailing list
> talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20190201/03088745/attachment.html>
Zdravím pana učitele, pokud nás ještě sleduje.
A pro nás:
Což takhle ještě jedna varianta, aby se nemusel posílat seznam účtů:
iD umí jak hashtagy, tak i požadavek na kontrolu. Tj. stačilo by
zajistit, aby všichni vždy při ukládání zaškrtli "Rád bych, kdyby se
na mé změny někdo podíval." a přidali hashtag, třeba #Prusanky nebo
#vyuka nebo ideálně obojí.
Tohle by mělo stačit k tomu, aby se ty changesety daly identifikovat.
Pro nás tady se pak dá se nastavit vyhledávání na osmcha nebo ty s
požadavkem na revizi mají své rss. Ta snadná identifikace je to, co
nás trápí asi nejvíc. U většiny z nich je to stejně za čas přestane
bavit, nebo v lepším případě jim to začne jít, takže dozor přestanou
potřebovat.
Vzhledem k tomu, že je to zatím jedna škola (třída), mělo by se nás
najít dost, co by byli schopní (a ochotní) to zkontrolovat. Rychlé
prohlédnutí a případně okamžitá reakce přes komentář by mohla zarazit
alespoň nejhorší, na detaily se pak můžeme podívat podrobněji později.
Ještě za mě: nevadily by mi ani tak chyby, ale byla bych ráda, kdyby
se nenahrávala "půlka světa" najednou. Já chápu, že je větší zábava se
podívat do Irska, zakreslit tam dva baráky, a přejít například do
Řecka, ale zrovna tohle je v OSM jeden z největších nešvarů. Pro
upřesnění - nechci nahrávat každou budovu samostatně, to je zase druhý
extrém, co už tu taky byl. Za vyučovací hodinu bych za ideál
považovala za rozumné uložit tak 1x až 5x. Ale jednoznačně pokud
dotyčný "cestuje" na mapě někam jinam, měl by předtím změny co udělal
na starém místě uložit a nahrát. A v konkrétním případě opět dát
"mrkněte mi na to" + #Prusanky. I pár změn na území větším než
nějakých 10-20 km je až dost na to, aby to ztížilo kontrolu, pokud
jsou uložené pohromadě.
Majka
On Fri, 1 Feb 2019 at 19:56, Pavel Zbytovský <zbytovsky na gmail.com> wrote:
zobrazit citaci
>
> Ahoj,
>
> zdravím - v minulosti jsem se věnoval také výuzce přispívání do OSM, tak možná by se ti mohly hodit mé materiály.
Zdravim pane Janecek,
nevidel jsem zadnou vasi reakci, pokud neodebirate mail list talk-cz,
lze se na reakce podivat zde:
https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/2019-February/thread.html
resp. tyto dve vlakna
https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/2019-February/020775.html
https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/2019-February/020780.html
Jak vidite, je tam nekolik navrhu, co zlepsit, urcite se z toho neco da pouzit.
Hezky den tom.k
pá 1. 2. 2019 v 16:39 odesílatel Miroslav Suchy <miroslav na suchy.cz> napsal:
zobrazit citaci
>
> Dne 01. 02. 19 v 10:40 Jan Macura napsal(a):
> > On Fri, 1 Feb 2019 at 08:36, Pavel Janeček <pvljnck na centrum.cz <mailto:pvljnck na centrum.cz>> wrote:
> >
> > Také úplně nechápu proces verifikace. Měl jsem za to, že se lze do projektu zapojit svobodně a "někdo" mou práci
> > pustí příp. odmítne.
> >
> >
> > Žádný "někdo" není. Provedené změny se projeví okamžitě, jakákoliv kontrola editací je možná až zpětně a spíše náhodně,
> > než systematicky.
>
> Přesně. Není nikdo kdo by kontroloval "všechno". Občas někdo narazí na něco podezřelého a pak se trochu detailně někdo
> podívá na tu oblast nebo na toho uživatele.
>
> Není nutné kontrolovat jednotilvé žáky během hodiny. Klidně až po hodině nebo po týdnu kouknout na jejich historii.
> Např. moje historie je zde:
>
> https://www.openstreetmap.org/user/Miroslav Suchý/history
>
> Takže pro uživatele FOO by to bylo
>
> https://www.openstreetmap.org/user/FOO/history
>
> Miroslav
>
> _______________________________________________
> talk-cz mailing list
> talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
Dobrý den,
v mailu jste psal, že za týden zřejmě má být další hodina, zároveň
jsme vám zkusili dát různá doporučení, jak postupovat ve výuce aby
byli všichni spokojenější. Podařilo se něco aplikovat? Co ten seznam
OSM loginů žáků?
Dekuji tom.k
pá 1. 2. 2019 v 8:36 odesílatel Pavel Janeček <pvljnck na centrum.cz> napsal:
zobrazit citaci
> náhodně jsem narazil na vaši diskuzi ke změnám pocházející z naší školy, takže se hlásím k odpovědnosti a budu aspoň na něco reagovat.
> Předně se omlouvám za komplikace a práci, kterou vám to způsobuje! (I když letos mám pocit, že by zas tak moc škody vzniknout nemuselo, třída je celkem rozumná.)
> Zadání jste odhadli skvěle - můj předpoklad: vzdálenější lokace nebude tolik svádět k páchání škody tam, kde to všichni známe a společně se tomu zasmějeme.
> Účelem samozřejmě není pobavit se a přidat 20 lidem práci na hodinu, ale vyzkoušet si reálnou práci v reálném světě.
>
> K editacím: nemohu pochopitelně sedět 18 lidem za zadkem a vše po nich opravovat, na to čas nemám, i když se během hodiny nezastavím. Úplně ale nerozumím tomu, proč apriori banovat to, co je z Prušánek. (Za sebe: klidně veškeré prušánecké úterní editace smažte a řešení je velice snadné: za týden dodám seznam 18 účtů, které si můžete přidat na spamlist a je vyřešeno.) Na druhou stranu - budou-li smazány i rozumné editace, je to škoda a pro žáky do budoucna demotivace na něčem znovu participovat.
>
> Také úplně nechápu proces verifikace. Měl jsem za to, že se lze do projektu zapojit svobodně a "někdo" mou práci pustí příp. odmítne. Je-li ale 200 editací ročně (práce 20 puberťáků) pro tým zahlcením, pak je něco vymyšleno špatně, ne? Mám za to, že v takto velkém projektu by i příp. šíření dezinformací mohlo být nějak elegantně ošetřeno!? Další věcí, kterou bych si rád objasnil je kdo validaci změn provádí? Jde o komunitu dobrovolníků nebo skupinu lidí, kterým je zároveň zaměstnáním?
>
> Za odkaz na HOTOSM i hezký popis Majce děkuji - tyhle "ohrádky" budou pro děcka opravdu asi nejbezpečnější, i když úplně nevím jak si poradí s angličtinou. (Někdy bývá zázrak děcka k něčemu přimět, i když má člověk sám pocit, že to smysl má a mohlo by je bavit nebo dokonce nadchnout. Dopadá to pak spíše tak, že pracují - jako ve všem - pod hrozbou známek resp. postihů za nedodané předem přesně definované výstupy. Kreativita mizí.)
>
> PJ
>
> ad Jan Cibulka:
> Potvrzuji tel. hovor v loňském roce, ale určitě jsem nesliboval nápravu ve smyslu procházení historie změn 20 uživatelských účtů, ale spíš pohledovou kontrolu a opravu věcí, které byly na první pohled vadné. To jsem udělal. Jelikož se tématu věnujeme většinou tak 2-3 vyuč. hodiny na sandbox už nedošlo. Letos jsem ho - přiznám se - nehledal. Tak to jen k poznámce "nestalo se nic".
>
>
>
> _______________________________________________
> talk-cz mailing list
> talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
« zpět na výpis měsíce