[Talk-cz] Znaceni uzavirek vs offline navigace
Vlákno 9.12. - 13.12.2018, počet zpráv: 19
cau,
Chtel bych rozjet diskuzi na tema znaceni (dlouhodobych) uzavirek z
pohledu offline navigaci. Vsiml sem si prevazne dvou zpusobu v CR:
#1 - Zruseni komplet pristupu
access=no
#2 - Podminene na danou dobu napr.
vehicle:conditional=no @ (2017 Jul 20-2018 Dec 12)
#3 - nekdy vidim i znaceni jako construction
Pro offline navigace je z myho pohledu vhodnejsi #2, protoze mimo
Osmandu live (kterej imo neni pro pouziti v aute vhodnej, byt do terenu
jasne preferuji) je update map v cyklu 2 mesice a vic, tzn zmena z
access=no na access=yes se muze projevit treba az za ctvrt roku.
Moznosti by bylo nechavat uzavirky na live traffic, ale chapu, ze toto
jde proti OSM (a vetsina online web sluzeb ani traffic nezohlednuje) +
situace s trafficem taky neni idelani:
traffic zdarma:
Magic Earth
Maps.Me (clovek ale plati smirovanim)
placenej traffic:
MapFactor
Karta GPS
a napr Maps (f-droid verze Maps.me bez smirovani) nema traffic, Osmand
taky nema traffic.
Co vidim jako hlavni problem je, ze pokud nekdo pak takovou navigaci
vyzkousi a ta ho routuje nesmyslne, tak zustane u svych
Wazu/Sygicu/G.maps/whatever. Taky me - jako uzivateli OSM navigaci - to
vadi, byt s tim dokazu prozatim zit.
Je naka dalsi moznost? I u casovyho omezeni nastava realne problem, ze
uzavirky konci treba o tydny driv, takze to neni zcela ideal (viz
priklad je z uzavirky, ktera uz skoncila).
mahdi
A myslíš, že navigace jako Magic Earth jsou schopny a ochotny zpracovávat tyto údaje a dále je využívat? Používám Dynavix, který také jede na těchto mapách a ten není schopen ani rozlišit max speed pro ruzné směry cesty a bere jen větší rychlost.
Marek Polák
______________________________________________________________
zobrazit citaci
> Od: "mahdi1234" <mahdi1234 na centrum.cz>
> Komu: "OpenStreetMap Czech Republic" <talk-cz na openstreetmap.org>
> Datum: 09.12.2018 11:34
> Předmět: [Talk-cz] Znaceni uzavirek vs offline navigace
>
cau,
Chtel bych rozjet diskuzi na tema znaceni (dlouhodobych) uzavirek z
pohledu offline navigaci. Vsiml sem si prevazne dvou zpusobu v CR:
#1 - Zruseni komplet pristupu
access=no
#2 - Podminene na danou dobu napr.
vehicle:conditional=no @ (2017 Jul 20-2018 Dec 12)
#3 - nekdy vidim i znaceni jako construction
Pro offline navigace je z myho pohledu vhodnejsi #2, protoze mimo
Osmandu live (kterej imo neni pro pouziti v aute vhodnej, byt do terenu
jasne preferuji) je update map v cyklu 2 mesice a vic, tzn zmena z
access=no na access=yes se muze projevit treba az za ctvrt roku.
Moznosti by bylo nechavat uzavirky na live traffic, ale chapu, ze toto
jde proti OSM (a vetsina online web sluzeb ani traffic nezohlednuje) +
situace s trafficem taky neni idelani:
traffic zdarma:
Magic Earth
Maps.Me (clovek ale plati smirovanim)
placenej traffic:
MapFactor
Karta GPS
a napr Maps (f-droid verze Maps.me bez smirovani) nema traffic, Osmand
taky nema traffic.
Co vidim jako hlavni problem je, ze pokud nekdo pak takovou navigaci
vyzkousi a ta ho routuje nesmyslne, tak zustane u svych
Wazu/Sygicu/G.maps/whatever. Taky me - jako uzivateli OSM navigaci - to
vadi, byt s tim dokazu prozatim zit.
Je naka dalsi moznost? I u casovyho omezeni nastava realne problem, ze
uzavirky konci treba o tydny driv, takze to neni zcela ideal (viz
priklad je z uzavirky, ktera uz skoncila).
mahdi
_______________________________________________
Talk-cz mailing list
Talk-cz na openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz <https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz>
https://openstreetmap.cz/talkcz <https://openstreetmap.cz/talkcz>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20181209/16eb1fd3/attachment.html>
Ano, Magic Earth umi napriklad zminenou vehicle:conditional=no i
samozrejme speed limit v ruznych smerech :)
Zatim neumi conditional speed napr
https://www.openstreetmap.org/way/549629289 - reportoval jsem. Celkove s
ME je dobra komunikace (jsem betatester), ale nejde mi tady ted o
konkretni aplikaci, spis to resit systemove na nasi strane, at to delame
stejne a pak muzeme resit svoje oblibeny navigace.
mahdi
marek wrote on 12/09/2018 05:51 PM:
zobrazit citaci
>
> A myslíš, že navigace jako Magic Earth jsou schopny a ochotny
> zpracovávat tyto údaje a dále je využívat? Používám Dynavix, který
> také jede na těchto mapách a ten není schopen ani rozlišit max speed
> pro ruzné směry cesty a bere jen větší rychlost.
>
>
>
> Marek Polák
>
>
>
> ______________________________________________________________
>
zobrazit citaci
> cau,
>
>
> Chtel bych rozjet diskuzi na tema znaceni (dlouhodobych) uzavirek z
> pohledu offline navigaci. Vsiml sem si prevazne dvou zpusobu v CR:
>
> #1 - Zruseni komplet pristupu
>
> access=no
>
> #2 - Podminene na danou dobu napr.
>
> vehicle:conditional=no @ (2017 Jul 20-2018 Dec 12)
>
> #3 - nekdy vidim i znaceni jako construction
>
> Pro offline navigace je z myho pohledu vhodnejsi #2, protoze mimo
> Osmandu live (kterej imo neni pro pouziti v aute vhodnej, byt do terenu
> jasne preferuji) je update map v cyklu 2 mesice a vic, tzn zmena z
> access=no na access=yes se muze projevit treba az za ctvrt roku.
>
> Moznosti by bylo nechavat uzavirky na live traffic, ale chapu, ze toto
> jde proti OSM (a vetsina online web sluzeb ani traffic nezohlednuje) +
> situace s trafficem taky neni idelani:
>
> traffic zdarma:
>
> Magic Earth
> Maps.Me (clovek ale plati smirovanim)
>
> placenej traffic:
>
> MapFactor
> Karta GPS
>
> a napr Maps (f-droid verze Maps.me bez smirovani) nema traffic, Osmand
> taky nema traffic.
>
> Co vidim jako hlavni problem je, ze pokud nekdo pak takovou navigaci
> vyzkousi a ta ho routuje nesmyslne, tak zustane u svych
> Wazu/Sygicu/G.maps/whatever. Taky me - jako uzivateli OSM navigaci - to
> vadi, byt s tim dokazu prozatim zit.
>
> Je naka dalsi moznost? I u casovyho omezeni nastava realne problem, ze
> uzavirky konci treba o tydny driv, takze to neni zcela ideal (viz
> priklad je z uzavirky, ktera uz skoncila).
>
> mahdi
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20181209/5649b4ae/attachment.html>
Já to píšu proto, že asi před rokem jsem sem dával omezení a magic Earth s ním zatím nepracuje, pokud to mám dobře. https://www.openstreetmap.org/way/653782922
Marek Polák
______________________________________________________________
zobrazit citaci
> Od: "mahdi1234" <mahdi1234 na centrum.cz>
> Komu: "OpenStreetMap Czech Republic" <talk-cz na openstreetmap.org>
> Datum: 09.12.2018 18:26
> Předmět: Re: [Talk-cz] Znaceni uzavirek vs offline navigace
>
Ano, Magic Earth umi napriklad zminenou vehicle:conditional=no i samozrejme speed limit v ruznych smerech :)
Zatim neumi conditional speed napr https://www.openstreetmap.org/way/549629289 <https://www.openstreetmap.org/way/549629289> - reportoval jsem. Celkove s ME je dobra komunikace (jsem betatester), ale nejde mi tady ted o konkretni aplikaci, spis to resit systemove na nasi strane, at to delame stejne a pak muzeme resit svoje oblibeny navigace.
mahdi
marek wrote on 12/09/2018 05:51 PM:A myslíš, že navigace jako Magic Earth jsou schopny a ochotny zpracovávat tyto údaje a dále je využívat? Používám Dynavix, který také jede na těchto mapách a ten není schopen ani rozlišit max speed pro ruzné směry cesty a bere jen větší rychlost.
Marek Polák
______________________________________________________________
cau,
Chtel bych rozjet diskuzi na tema znaceni (dlouhodobych) uzavirek z
pohledu offline navigaci. Vsiml sem si prevazne dvou zpusobu v CR:
#1 - Zruseni komplet pristupu
access=no
#2 - Podminene na danou dobu napr.
vehicle:conditional=no @ (2017 Jul 20-2018 Dec 12)
#3 - nekdy vidim i znaceni jako construction
Pro offline navigace je z myho pohledu vhodnejsi #2, protoze mimo
Osmandu live (kterej imo neni pro pouziti v aute vhodnej, byt do terenu
jasne preferuji) je update map v cyklu 2 mesice a vic, tzn zmena z
access=no na access=yes se muze projevit treba az za ctvrt roku.
Moznosti by bylo nechavat uzavirky na live traffic, ale chapu, ze toto
jde proti OSM (a vetsina online web sluzeb ani traffic nezohlednuje) +
situace s trafficem taky neni idelani:
traffic zdarma:
Magic Earth
Maps.Me (clovek ale plati smirovanim)
placenej traffic:
MapFactor
Karta GPS
a napr Maps (f-droid verze Maps.me bez smirovani) nema traffic, Osmand
taky nema traffic.
Co vidim jako hlavni problem je, ze pokud nekdo pak takovou navigaci
vyzkousi a ta ho routuje nesmyslne, tak zustane u svych
Wazu/Sygicu/G.maps/whatever. Taky me - jako uzivateli OSM navigaci - to
vadi, byt s tim dokazu prozatim zit.
Je naka dalsi moznost? I u casovyho omezeni nastava realne problem, ze
uzavirky konci treba o tydny driv, takze to neni zcela ideal (viz
priklad je z uzavirky, ktera uz skoncila).
mahdi
_______________________________________________
Talk-cz mailing list
Talk-cz na openstreetmap.org <Talk-cz na openstreetmap.org>
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz <https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz>
https://openstreetmap.cz/talkcz <https://openstreetmap.cz/talkcz>
_______________________________________________Talk-cz mailing listTalk-cz na openstreetmap.org <Talk-cz na openstreetmap.org>https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz <https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz>https://openstreetmap.cz/talkcz <https://openstreetmap.cz/talkcz>
----------
_______________________________________________
Talk-cz mailing list
Talk-cz na openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz <https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz>
https://openstreetmap.cz/talkcz <https://openstreetmap.cz/talkcz>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20181209/e6c22d2b/attachment.html>
Já dělám:
access=no + access:conditional=yes @ (2019 Jul 20- ) ale jenom u uzavírek
na půl roku a víc + komentář na zdroj kdy to otevřou
plus to pak po otveření vrátím do access=yes
Jinak si myslím, že je to plevelení historie a chtělo by to celosvětový
servr z uzavírkami....
Jozef
On Sun, 9 Dec 2018 at 19:37 marek <polakmarek na centrum.cz> wrote:
zobrazit citaci
> Já to píšu proto, že asi před rokem jsem sem dával omezení a magic Earth s
> ním zatím nepracuje, pokud to mám dobře.
> https://www.openstreetmap.org/way/653782922
>
>
>
> Marek Polák
>
>
>
> ______________________________________________________________
> > Od: "mahdi1234" <mahdi1234 na centrum.cz>
> > Komu: "OpenStreetMap Czech Republic" <talk-cz na openstreetmap.org>
>
> > Datum: 09.12.2018 18:26
> > Předmět: Re: [Talk-cz] Znaceni uzavirek vs offline navigace
> >
> Ano, Magic Earth umi napriklad zminenou vehicle:conditional=no i
> samozrejme speed limit v ruznych smerech :)
>
> Zatim neumi conditional speed napr
> https://www.openstreetmap.org/way/549629289 - reportoval jsem. Celkove s
> ME je dobra komunikace (jsem betatester), ale nejde mi tady ted o konkretni
> aplikaci, spis to resit systemove na nasi strane, at to delame stejne a pak
> muzeme resit svoje oblibeny navigace.
>
> mahdi
>
> marek wrote on 12/09/2018 05:51 PM:
>
> A myslíš, že navigace jako Magic Earth jsou schopny a ochotny zpracovávat
> tyto údaje a dále je využívat? Používám Dynavix, který také jede na těchto
> mapách a ten není schopen ani rozlišit max speed pro ruzné směry cesty a
> bere jen větší rychlost.
>
>
>
> Marek Polák
>
>
>
> ______________________________________________________________
>
>
> cau,
>
> Chtel bych rozjet diskuzi na tema znaceni (dlouhodobych) uzavirek z
> pohledu offline navigaci. Vsiml sem si prevazne dvou zpusobu v CR:
>
> #1 - Zruseni komplet pristupu
>
> access=no
>
> #2 - Podminene na danou dobu napr.
>
> vehicle:conditional=no @ (2017 Jul 20-2018 Dec 12)
>
> #3 - nekdy vidim i znaceni jako construction
>
> Pro offline navigace je z myho pohledu vhodnejsi #2, protoze mimo
> Osmandu live (kterej imo neni pro pouziti v aute vhodnej, byt do terenu
> jasne preferuji) je update map v cyklu 2 mesice a vic, tzn zmena z
> access=no na access=yes se muze projevit treba az za ctvrt roku.
>
> Moznosti by bylo nechavat uzavirky na live traffic, ale chapu, ze toto
> jde proti OSM (a vetsina online web sluzeb ani traffic nezohlednuje) +
> situace s trafficem taky neni idelani:
>
> traffic zdarma:
>
> Magic Earth
> Maps.Me (clovek ale plati smirovanim)
>
> placenej traffic:
>
> MapFactor
> Karta GPS
>
> a napr Maps (f-droid verze Maps.me bez smirovani) nema traffic, Osmand
> taky nema traffic.
>
> Co vidim jako hlavni problem je, ze pokud nekdo pak takovou navigaci
> vyzkousi a ta ho routuje nesmyslne, tak zustane u svych
> Wazu/Sygicu/G.maps/whatever. Taky me - jako uzivateli OSM navigaci - to
> vadi, byt s tim dokazu prozatim zit.
>
> Je naka dalsi moznost? I u casovyho omezeni nastava realne problem, ze
> uzavirky konci treba o tydny driv, takze to neni zcela ideal (viz
> priklad je z uzavirky, ktera uz skoncila).
>
> mahdi
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing listTalk-cz na openstreetmap.orghttps://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-czhttps://openstreetmap.cz/talkcz
>
>
>
>
> ----------
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20181209/ca899a08/attachment.html>
On 09. 12. 18 11:33, mahdi1234 wrote:
zobrazit citaci
> cau,
>
> Chtel bych rozjet diskuzi na tema znaceni (dlouhodobych) uzavirek z
> pohledu offline navigaci. Vsiml sem si prevazne dvou zpusobu v CR:
>
> #1 - Zruseni komplet pristupu
>
> access=no
>
> #2 - Podminene na danou dobu napr.
>
> vehicle:conditional=no @ (2017 Jul 20-2018 Dec 12)
>
> #3 - nekdy vidim i znaceni jako construction
>
> Pro offline navigace je z myho pohledu vhodnejsi #2, protoze mimo
> Osmandu live (kterej imo neni pro pouziti v aute vhodnej, byt do terenu
> jasne preferuji) je update map v cyklu 2 mesice a vic, tzn zmena z
> access=no na access=yes se muze projevit treba az za ctvrt roku.
Ahoj,
nedávno jsem se snažil označit jednu dlouhodobou uzavírku na trase
výstavby obchvatu FM. Je to trochu komplikovanější, normální doprava tam
nesmí, ale pěší, MHD, IZS a zásobování budou mít umožněný průjezd.
Snažil jsem se jít cestou #2, ale JOSM validátoru se pořád něco nelíbilo
a nebyl jsem si jist, kde je problém (nebo byl mimo validátor?), tak
jsem nakonec skončil u #1. Otevření obchvatu zcela jistě zaregistruji,
takže by to neměl být problém.
Je někde na wiki popis, jak tyhle dlouhodobé uzavírky značit? Na stránce
s popisem conditional tenhle konkrétní případ není :-(
Marián
marek wrote on 12/09/2018 07:37 PM:
zobrazit citaci
>
> Já to píšu proto, že asi před rokem jsem sem dával omezení a magic
> Earth s ním zatím nepracuje, pokud to mám dobře.
> https://www.openstreetmap.org/way/653782922
>
>
>
Tvoje ukazka je ale jednosmerka, je treba brat, ze conditional pro
kazdej tag, je asi treba resit zvlast ... pro uzavirky se muze pouzit
napr https://www.openstreetmap.org/way/40485698 a toto ME umi (alespon
to nemaji v traffic infu a neroutuje pres to a pripadne hodi pesi chuzi
do cile).
mahdi
zobrazit citaci
> Marek Polák
>
>
>
> ______________________________________________________________
> >
>
> Ano, Magic Earth umi napriklad zminenou vehicle:conditional=no i
> samozrejme speed limit v ruznych smerech :)
>
> Zatim neumi conditional speed napr
> https://www.openstreetmap.org/way/549629289 - reportoval jsem. Celkove
> s ME je dobra komunikace (jsem betatester), ale nejde mi tady ted o
> konkretni aplikaci, spis to resit systemove na nasi strane, at to
> delame stejne a pak muzeme resit svoje oblibeny navigace.
>
> mahdi
>
> marek wrote on 12/09/2018 05:51 PM:
>
> A myslíš, že navigace jako Magic Earth jsou schopny a ochotny
> zpracovávat tyto údaje a dále je využívat? Používám Dynavix, který
> také jede na těchto mapách a ten není schopen ani rozlišit max
> speed pro ruzné směry cesty a bere jen větší rychlost.
>
>
>
> Marek Polák
>
>
>
> ______________________________________________________________
>
>
> cau,
>
>
> Chtel bych rozjet diskuzi na tema znaceni (dlouhodobych) uzavirek z
> pohledu offline navigaci. Vsiml sem si prevazne dvou zpusobu v CR:
>
> #1 - Zruseni komplet pristupu
>
> access=no
>
> #2 - Podminene na danou dobu napr.
>
> vehicle:conditional=no @ (2017 Jul 20-2018 Dec 12)
>
> #3 - nekdy vidim i znaceni jako construction
>
> Pro offline navigace je z myho pohledu vhodnejsi #2, protoze mimo
> Osmandu live (kterej imo neni pro pouziti v aute vhodnej, byt do
> terenu
> jasne preferuji) je update map v cyklu 2 mesice a vic, tzn zmena z
> access=no na access=yes se muze projevit treba az za ctvrt roku.
>
> Moznosti by bylo nechavat uzavirky na live traffic, ale chapu, ze toto
> jde proti OSM (a vetsina online web sluzeb ani traffic nezohlednuje) +
> situace s trafficem taky neni idelani:
>
> traffic zdarma:
>
> Magic Earth
> Maps.Me (clovek ale plati smirovanim)
>
> placenej traffic:
>
> MapFactor
> Karta GPS
>
> a napr Maps (f-droid verze Maps.me bez smirovani) nema traffic, Osmand
> taky nema traffic.
>
> Co vidim jako hlavni problem je, ze pokud nekdo pak takovou navigaci
> vyzkousi a ta ho routuje nesmyslne, tak zustane u svych
> Wazu/Sygicu/G.maps/whatever. Taky me - jako uzivateli OSM navigaci
> - to
> vadi, byt s tim dokazu prozatim zit.
>
> Je naka dalsi moznost? I u casovyho omezeni nastava realne problem, ze
> uzavirky konci treba o tydny driv, takze to neni zcela ideal (viz
> priklad je z uzavirky, ktera uz skoncila).
>
> mahdi
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org <mailto:Talk-cz na openstreetmap.org>
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org <mailto:Talk-cz na openstreetmap.org>
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
>
>
>
> ----------
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20181209/eb5ada72/attachment.html>
Marián Kyral wrote on 12/09/2018 09:31 PM:
zobrazit citaci
>
> Ahoj,
> nedávno jsem se snažil označit jednu dlouhodobou uzavírku na trase
> výstavby obchvatu FM. Je to trochu komplikovanější, normální doprava
> tam nesmí, ale pěší, MHD, IZS a zásobování budou mít umožněný průjezd.
> Snažil jsem se jít cestou #2, ale JOSM validátoru se pořád něco
> nelíbilo a nebyl jsem si jist, kde je problém (nebo byl mimo
> validátor?), tak jsem nakonec skončil u #1. Otevření obchvatu zcela
> jistě zaregistruji, takže by to neměl být problém.
>
> Je někde na wiki popis, jak tyhle dlouhodobé uzavírky značit? Na
> stránce s popisem conditional tenhle konkrétní případ není :-(
>
Sem nasel bohuzel vzdy jen naky diskuze, kde to skoncilo u toho, ze je
to "regional" zalezitost s prikladama, ktery jsem i zminil v puvodnim postu.
zobrazit citaci
>> Otevření obchvatu zcela jistě zaregistruji, takže by to neměl být
problém.
Ja verim, ze to clovek pak otevre, ale problem je, ze dokud nevyjde
update tech offline podkladu, tak navigace bude brat silnici za
neprujezdnou, coz typicky byva nekolik mesicu.
mahdi
Jozef Matejička wrote on 12/09/2018 09:19 PM:
zobrazit citaci
>
> Jinak si myslím, že je to plevelení historie a chtělo by to
> celosvětový servr z uzavírkami....
>
> Jozef
>
Jop, to by mohlo byt reseni, ale nejsu si jistej jak takovy tema vubec
natuknout :) napr pro CR by to bylo "jednoduchy", protoze ty data jsou k
dispozici zdarma po zaregistrovani
http://registr.dopravniinfo.cz/en/index.html +
http://registr.dopravniinfo.cz/en/sources/cz-ndic_ddr-common/
mahdi
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20181209/76193ff1/attachment.html>
Není tohle přesně obráceně, než by to mělo být?
Protože podle mého to v podstatě není nic jiného, něž "absolutní" uzavírka, na tu podmínku "otevření" u většiny navigací vůbec nedojde. V podstatě je to pak jen jinam napsaná poznámka pro ostatní.
9. prosince 2018 21:19:09 SEČ, "Jozef Matejička" <matejickaj na gmail.com> napsal:
zobrazit citaci
>Já dělám:
>
>access=no + access:conditional=yes @ (2019 Jul 20- ) ale jenom u
>uzavírek
>na půl roku a víc + komentář na zdroj kdy to otevřou
>plus to pak po otveření vrátím do access=yes
>
>Jinak si myslím, že je to plevelení historie a chtělo by to celosvětový
>servr z uzavírkami....
>
>Jozef
>
marek wrote on 12/09/2018 07:37 PM:
zobrazit citaci
>
> Já to píšu proto, že asi před rokem jsem sem dával omezení a magic
> Earth s ním zatím nepracuje, pokud to mám dobře.
> https://www.openstreetmap.org/way/653782922
>
>
>
> Marek Polák
>
>
>
>
Mimochodem vypada, ze tu jednosmerku umi OSRM, ale ne GraphHopper ani
brouter.
vehicle:conditional zase umi GraphHopper, ale ne OSRM ani brouter.
mahdi
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20181209/f504a256/attachment.html>
On 09. 12. 18 21:57, mahdi1234 wrote:
zobrazit citaci
> Marián Kyral wrote on 12/09/2018 09:31 PM:
>> Ahoj,
>> nedávno jsem se snažil označit jednu dlouhodobou uzavírku na trase
>> výstavby obchvatu FM. Je to trochu komplikovanější, normální doprava
>> tam nesmí, ale pěší, MHD, IZS a zásobování budou mít umožněný průjezd.
>> Snažil jsem se jít cestou #2, ale JOSM validátoru se pořád něco
>> nelíbilo a nebyl jsem si jist, kde je problém (nebo byl mimo
>> validátor?), tak jsem nakonec skončil u #1. Otevření obchvatu zcela
>> jistě zaregistruji, takže by to neměl být problém.
>>
>> Je někde na wiki popis, jak tyhle dlouhodobé uzavírky značit? Na
>> stránce s popisem conditional tenhle konkrétní případ není :-(
>>
> Sem nasel bohuzel vzdy jen naky diskuze, kde to skoncilo u toho, ze je
> to "regional" zalezitost s prikladama, ktery jsem i zminil v puvodnim postu.
hmm, takže proto JOSM protestovalo :-(
zobrazit citaci
>>> Otevření obchvatu zcela jistě zaregistruji, takže by to neměl být
> problém.
>
> Ja verim, ze to clovek pak otevre, ale problem je, ze dokud nevyjde
> update tech offline podkladu, tak navigace bude brat silnici za
> neprujezdnou, coz typicky byva nekolik mesicu.
No tak v tom případě tam nebude mít ani ten obchvat, takže si moc nepomůže.
Marián
Marián Kyral wrote on 12/09/2018 10:27 PM:
zobrazit citaci
> On 09. 12. 18 21:57, mahdi1234 wrote:
>> Marián Kyral wrote on 12/09/2018 09:31 PM:
>>> Ahoj,
>>> nedávno jsem se snažil označit jednu dlouhodobou uzavírku na trase
>>> výstavby obchvatu FM. Je to trochu komplikovanější, normální doprava
>>> tam nesmí, ale pěší, MHD, IZS a zásobování budou mít umožněný průjezd.
>>> Snažil jsem se jít cestou #2, ale JOSM validátoru se pořád něco
>>> nelíbilo a nebyl jsem si jist, kde je problém (nebo byl mimo
>>> validátor?), tak jsem nakonec skončil u #1. Otevření obchvatu zcela
>>> jistě zaregistruji, takže by to neměl být problém.
>>>
>>> Je někde na wiki popis, jak tyhle dlouhodobé uzavírky značit? Na
>>> stránce s popisem conditional tenhle konkrétní případ není :-(
>>>
>> Sem nasel bohuzel vzdy jen naky diskuze, kde to skoncilo u toho, ze je
>> to "regional" zalezitost s prikladama, ktery jsem i zminil v puvodnim
>> postu.
>
> hmm, takže proto JOSM protestovalo :-(
Podle https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Conditional_restrictions by
melo byt
motor_vehicle:conditional=no @ (2018 May 22-2018 Oct 7) --> Section of
road is closed for motor vehicles for a few months (for construction).
Navigation after the end date should work even for maps created in the
meantime.
Takze jestli si JOSM na toto stezuje, je to spatne v JOSMu. Zaroven mi
to pripada, ze toto by mel byt zpusob tagovani, protoze stranka prave
zminuje, ze to bude fungovat i pro stary datovy podklady po tom datu.
mahdi
mahdi1234 wrote on 12/09/2018 10:21 PM:
zobrazit citaci
> marek wrote on 12/09/2018 07:37 PM:
>>
>> Já to píšu proto, že asi před rokem jsem sem dával omezení a magic
>> Earth s ním zatím nepracuje, pokud to mám dobře.
>> https://www.openstreetmap.org/way/653782922
>>
>>
>>
>> Marek Polák
>>
>>
>>
>>
>
Jeste k te jednosmerce, vypada, ze nemas tag podle spec viz
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Conditional_restrictions kde je
pouzit oneway
<https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:oneway>:conditional
<https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:conditional>=yes @ Su
Podle tag info je pouzit jen 4x jak mas ty -
https://taginfo.openstreetmap.org/keys/?key=oneway#values ... podle te
wiki stranky to je pouzito 975x
https://taginfo.openstreetmap.org/keys/?key=oneway:conditional
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20181210/3d455243/attachment.html>
Tak jsem to upravil, je to správně? conditional = yes @ forward ( nov - mar )
Marek Polák
______________________________________________________________
zobrazit citaci
> Od: "mahdi1234" <mahdi1234 na centrum.cz>
> Komu: "OpenStreetMap Czech Republic" <talk-cz na openstreetmap.org>
> Datum: 10.12.2018 16:24
> Předmět: Re: [Talk-cz] Znaceni uzavirek vs offline navigace
>
mahdi1234 wrote on 12/09/2018 10:21 PM:marek wrote on 12/09/2018 07:37 PM:Já to píšu proto, že asi před rokem jsem sem dával omezení a magic Earth s ním zatím nepracuje, pokud to mám dobře. https://www.openstreetmap.org/way/653782922 <https://www.openstreetmap.org/way/653782922>
Marek Polák
Jeste k te jednosmerce, vypada, ze nemas tag podle spec viz https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Conditional_restrictions <https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Conditional_restrictions> kde je pouzit oneway <https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:oneway>:conditional <https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:conditional>=yes @ Su
Podle tag info je pouzit jen 4x jak mas ty - https://taginfo.openstreetmap.org/keys/?key=oneway#values <https://taginfo.openstreetmap.org/keys/?key=oneway#values> ... podle te wiki stranky to je pouzito 975x https://taginfo.openstreetmap.org/keys/?key=oneway:conditional <https://taginfo.openstreetmap.org/keys/?key=oneway:conditional>
----------
_______________________________________________
Talk-cz mailing list
Talk-cz na openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz <https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz>
https://openstreetmap.cz/talkcz <https://openstreetmap.cz/talkcz>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20181211/c63463ad/attachment.html>
Ne, tahle je to špatně. V iD je třeba "sjet" až do části "Všechny
vlastnosti" a upravit to tam, tedy ručně vepsat. Pro jistotu jsem to
zkontrolovala v JOSM, ale naprosto stejně jsem to zadala do iD.
Mimochodem, je tam blbě o kousek dál ten průjezd Benzinou. Ta cesta skrz
namá být indoor, opravím to také.
On Tue, 11 Dec 2018 at 17:18, marek <polakmarek na centrum.cz> wrote:
zobrazit citaci
> Tak jsem to upravil, je to správně? conditional = yes @ forward ( nov -
> mar )
>
>
>
> Marek Polák
>
>
>
> ______________________________________________________________
> > Od: "mahdi1234" <mahdi1234 na centrum.cz>
> > Komu: "OpenStreetMap Czech Republic" <talk-cz na openstreetmap.org>
> > Datum: 10.12.2018 16:24
> > Předmět: Re: [Talk-cz] Znaceni uzavirek vs offline navigace
> >
> mahdi1234 wrote on 12/09/2018 10:21 PM:
>
> marek wrote on 12/09/2018 07:37 PM:
>
> Já to píšu proto, že asi před rokem jsem sem dával omezení a magic Earth s
> ním zatím nepracuje, pokud to mám dobře.
> https://www.openstreetmap.org/way/653782922
>
>
>
> Marek Polák
>
>
>
> Jeste k te jednosmerce, vypada, ze nemas tag podle spec viz
> https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Conditional_restrictions kde je
> pouzit oneway <https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:oneway>:conditional
> <https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:conditional>=yes @ Su
>
> Podle tag info je pouzit jen 4x jak mas ty -
> https://taginfo.openstreetmap.org/keys/?key=oneway#values ... podle te
> wiki stranky to je pouzito 975x
> https://taginfo.openstreetmap.org/keys/?key=oneway:conditional
>
>
> ----------
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20181211/3fac18cc/attachment.html>
Pro doplneni reakce od ME vyvojaru:
-----------------
It seems that there was a tagging problem with the first example that
you shared with us, but someone made changes on the OpenStreetMap
website one day ago. We will check this particular case with the next
map set and make sure that everything works as expected.
As for the routing engine that we are using in Magic Earth, we developed
the code ourselves, so we do not use either of the two routing engines
that you mentioned, we use our own routing algorithm.
-----------------
Takze uvidis, no. Zkousel sem to v Budapesti
https://www.openstreetmap.org/directions?engine=graphhopper_car&route=47.52098%2C19.03688%3B47.51688%2C19.03662#map=17/47.51873/19.03773
pro https://www.openstreetmap.org/way/424538540 ktera ma
oneway:conditional yes @ (06:00-20:00)
ale ani ME, ani GraphHopper ani OSRM ani brouter po 20h neprehodi routovani.
Nevite nekdo o strance, kde se da otestovat bez ohledu na denni/rocni
dobu tzn zadat, kdy chcu routovat, pro overeni techto veci?
mahdi
majka wrote on 12/11/2018 05:48 PM:
zobrazit citaci
> Ne, tahle je to špatně. V iD je třeba "sjet" až do části "Všechny
> vlastnosti" a upravit to tam, tedy ručně vepsat. Pro jistotu jsem to
> zkontrolovala v JOSM, ale naprosto stejně jsem to zadala do iD.
>
> Mimochodem, je tam blbě o kousek dál ten průjezd Benzinou. Ta cesta
> skrz namá být indoor, opravím to také.
>
> On Tue, 11 Dec 2018 at 17:18, marek <polakmarek na centrum.cz
> <mailto:polakmarek na centrum.cz>> wrote:
>
> Tak jsem to upravil, je to správně? conditional = yes @ forward
> ( nov - mar )
>
>
>
> Marek Polák
>
>
>
> ______________________________________________________________
> > Od: "mahdi1234" <mahdi1234 na centrum.cz <mailto:mahdi1234 na centrum.cz>>
> > Komu: "OpenStreetMap Czech Republic" <talk-cz na openstreetmap.org
> <mailto:talk-cz na openstreetmap.org>>
> > Datum: 10.12.2018 16:24
> > Předmět: Re: [Talk-cz] Znaceni uzavirek vs offline navigace
> >
>
> mahdi1234 wrote on 12/09/2018 10:21 PM:
>
> marek wrote on 12/09/2018 07:37 PM:
>
> Já to píšu proto, že asi před rokem jsem sem dával omezení
> a magic Earth s ním zatím nepracuje, pokud to mám dobře.
> https://www.openstreetmap.org/way/653782922
>
>
>
> Marek Polák
>
>
>
> Jeste k te jednosmerce, vypada, ze nemas tag podle spec viz
> https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Conditional_restrictions kde
> je pouzit oneway
> <https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:oneway>:conditional
> <https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:conditional>=yes @ Su
>
> Podle tag info je pouzit jen 4x jak mas ty -
> https://taginfo.openstreetmap.org/keys/?key=oneway#values ...
> podle te wiki stranky to je pouzito 975x
> https://taginfo.openstreetmap.org/keys/?key=oneway:conditional
>
>
> ----------
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org <mailto:Talk-cz na openstreetmap.org>
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org <mailto:Talk-cz na openstreetmap.org>
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20181213/a4b9708b/attachment.html>
Brouter nepodporuje conditional routing. Takže neexistuje ani stránka.
Dne čt 13. 12. 2018 17:29 uživatel mahdi1234 <mahdi1234 na centrum.cz> napsal:
zobrazit citaci
> Pro doplneni reakce od ME vyvojaru:
>
> -----------------
>
> It seems that there was a tagging problem with the first example that you
> shared with us, but someone made changes on the OpenStreetMap website one
> day ago. We will check this particular case with the next map set and make
> sure that everything works as expected.
>
> As for the routing engine that we are using in Magic Earth, we developed
> the code ourselves, so we do not use either of the two routing engines that
> you mentioned, we use our own routing algorithm.
>
> -----------------
>
> Takze uvidis, no. Zkousel sem to v Budapesti
> https://www.openstreetmap.org/directions?engine=graphhopper_car&route=47.52098%2C19.03688%3B47.51688%2C19.03662#map=17/47.51873/19.03773
> pro https://www.openstreetmap.org/way/424538540 ktera ma
>
> oneway:conditional yes @ (06:00-20:00)
>
> ale ani ME, ani GraphHopper ani OSRM ani brouter po 20h neprehodi
> routovani.
>
> Nevite nekdo o strance, kde se da otestovat bez ohledu na denni/rocni dobu
> tzn zadat, kdy chcu routovat, pro overeni techto veci?
>
> mahdi
>
>
> majka wrote on 12/11/2018 05:48 PM:
>
> Ne, tahle je to špatně. V iD je třeba "sjet" až do části "Všechny
> vlastnosti" a upravit to tam, tedy ručně vepsat. Pro jistotu jsem to
> zkontrolovala v JOSM, ale naprosto stejně jsem to zadala do iD.
>
> Mimochodem, je tam blbě o kousek dál ten průjezd Benzinou. Ta cesta skrz
> namá být indoor, opravím to také.
>
> On Tue, 11 Dec 2018 at 17:18, marek <polakmarek na centrum.cz> wrote:
>
>> Tak jsem to upravil, je to správně? conditional = yes @ forward ( nov
>> - mar )
>>
>>
>>
>> Marek Polák
>>
>>
>>
>> ______________________________________________________________
>> > Od: "mahdi1234" <mahdi1234 na centrum.cz>
>> > Komu: "OpenStreetMap Czech Republic" <talk-cz na openstreetmap.org>
>> > Datum: 10.12.2018 16:24
>> > Předmět: Re: [Talk-cz] Znaceni uzavirek vs offline navigace
>> >
>> mahdi1234 wrote on 12/09/2018 10:21 PM:
>>
>> marek wrote on 12/09/2018 07:37 PM:
>>
>> Já to píšu proto, že asi před rokem jsem sem dával omezení a magic Earth
>> s ním zatím nepracuje, pokud to mám dobře.
>> https://www.openstreetmap.org/way/653782922
>>
>>
>>
>> Marek Polák
>>
>>
>>
>> Jeste k te jednosmerce, vypada, ze nemas tag podle spec viz
>> https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Conditional_restrictions kde je
>> pouzit oneway <https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:oneway>:
>> conditional <https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:conditional>=yes @
>> Su
>>
>> Podle tag info je pouzit jen 4x jak mas ty -
>> https://taginfo.openstreetmap.org/keys/?key=oneway#values ... podle te
>> wiki stranky to je pouzito 975x
>> https://taginfo.openstreetmap.org/keys/?key=oneway:conditional
>>
>>
>> ----------
>>
>> _______________________________________________
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz na openstreetmap.org
>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>> https://openstreetmap.cz/talkcz
>> _______________________________________________
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz na openstreetmap.org
>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>> https://openstreetmap.cz/talkcz
>>
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing listTalk-cz na openstreetmap.orghttps://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-czhttps://openstreetmap.cz/talkcz
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20181213/55fc6d55/attachment.html>
Na mobilech: neumí to ani OsmAnd.
On Thu, 13 Dec 2018 at 18:02, Jozef Matejička <matejickaj na gmail.com> wrote:
zobrazit citaci
> Brouter nepodporuje conditional routing. Takže neexistuje ani stránka.
>
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20181213/5cc9fbed/attachment.html>« zpět na výpis měsíce