« zpět na výpis měsíce |

[Talk-cz] Tagovani turistickych stezek

Vlákno 7.2. - 23.4.2009, počet zpráv: 38


7.2.2009 03:10:16 (#1)
gravatar

Jiri Klement

<jiri.klement at gmail.com>
140
Ahoj, Po nedavne diskuzi o sjednoceni tagovani turistickych stezek se Slovenskem me napadlo nekolik napadu, jak znaceni stezek vylepsit. Jsou k dispozici tady: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Hiking/Trails Byl bych rad, kdyby jste je trosku okomentovali. Pokud me neprevedcite, ze jde o naprosty nesmysl, tak je zkusim navrhnout na talk na openstreetmap.org :-) -- Jiri Klement

9.2.2009 10:07:27 (#2)
gravatar

Radek Bartoň

<blackhex at post.cz>
149
On Saturday 07 of February 2009 15:10:16 Jiri Klement wrote: zobrazit citaci
> Ahoj, > > Po nedavne diskuzi o sjednoceni tagovani turistickych stezek se > Slovenskem me napadlo nekolik napadu, jak znaceni stezek vylepsit. > Jsou k dispozici tady: > http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Hiking/Trails > > Byl bych rad, kdyby jste je trosku okomentovali. Pokud me > neprevedcite, ze jde o naprosty nesmysl, tak je zkusim navrhnout na > talk na openstreetmap.org :-) > > -- > Jiri Klement
Ahoj. Omlouvám se, že k tomu neřeknu nic podmětného, ale nejsem moc obeznámen s vývojem tagování turistických značek a tak, jak je to popsáno na uvedené wiki stránce, mi to příjde příliš zmatené, abych to pochopil. Jelikož je však zmapování turistických tras v OSM pro mě velice důležité, chci se zeptat jaký je stav, tedy kolik je toho už zmapováno, a jakým způsobem chceme zmapovat zbytek? Předpokádám, že data nám nikdo nedá, na leteckých snímcích toho moc vidět není a GPS moduly v lese málokdy dostanou přesný fix (nehledě k tomu, jak zdlouhavé by bylo obejit značky v celé ČR). Díky za odpověď. -- Ing. Radek Bartoň Faculty of Information Technology Department of Computer Graphics and Multimedia Brno University of Technology E-mail: blackhex na post.cz Web: http://blackhex.no-ip.org Jabber: blackhex na jabber.cz

9.2.2009 11:37:00 (#3)
gravatar

Karel Volný

<kavol at seznam.cz>
567
zdravím, zobrazit citaci
> > Po nedavne diskuzi o sjednoceni tagovani turistickych stezek se > > Slovenskem me napadlo nekolik napadu, jak znaceni stezek vylepsit. > > Jsou k dispozici tady: > > http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Hiking/Trails > > > > Byl bych rad, kdyby jste je trosku okomentovali. Pokud me > > neprevedcite, ze jde o naprosty nesmysl, tak je zkusim navrhnout na > > talk na openstreetmap.org :-)
mně to přijde docela dobré ... pár poznámek: * přidal bych návrh výčtu typů, resp. všech vlastností; bylo by možné mít pro stejnou trasu různé typy? (např. běžecké tratě vedené po "letním" pásovém značení) * rozdělení na segmenty bych nebral jako možnost, ale jako základní věc - budiž jeden segment mezi každými dvěma sousedícími rozcestníky * vzdálenost a čas bych nebral jako vlastnost rozcestníku ale jako vlastnost segmentu (nicméně ponechal bych možnost zapsat navíc co je na tom rozcestníku reálně napsané(1), a třeba i včetně azimutu šipek) (pozn. čas na segment je potřeba rozlišit podle směru a typu - čas do kopce bude jiný než z kopce, čas foot se bude lišit od času ski!) (1) což se může lišit od uváděného času nebo vzdálenosti na segment - tam bych jako super věc viděl, kdyby každý, kdo to projde, zaznamenal svůj čas, a uváděl se průměr (a ještě nejlíp kdyby k tomu byly metainformace, podle kterých by se to dalo dělit, jestli je to čas s batohem nebo nalehko atp.) zobrazit citaci
> Omlouvám se, že k tomu neřeknu nic podmětného, ale nejsem moc obeznámen s > vývojem tagování turistických značek a tak, jak je to popsáno na uvedené > wiki stránce, mi to příjde příliš zmatené, abych to pochopil.
na druhé čtení ... :-) no, je fakt, že by to chtělo dobrovolníka, který popíše, jak to v praxi naklikat zobrazit citaci
> Jelikož je však zmapování turistických tras v OSM pro mě velice důležité, > chci se zeptat jaký je stav, tedy kolik je toho už zmapováno, a jakým > způsobem chceme zmapovat zbytek? Předpokádám, že data nám nikdo nedá, na > leteckých snímcích toho moc vidět není a GPS moduly v lese málokdy dostanou > přesný fix (nehledě k tomu, jak zdlouhavé by bylo obejit značky v celé ČR).
s těmi GPSkami bych nebyl pesimista ... když můžou po lesích běhat geocacheři, a je jim to dostatečně přesné, tak proč ne my K.

9.2.2009 11:40:31 (#4)
gravatar

Petr Dlouhý

<petr.dlouhy at email.cz>
607
On Mon, 09 Feb 2009 10:07:27 +0100, Radek Bartoň <blackhex na post.cz> wrote: Současný stav můžete vidět na <http://www.openstreetmap.cz/>, tedy něco už tam je, ale stále toho dost chybí. Pro lesní pěšiny, které už na katastrální ani fotomapě nejsou vidět nezbývá než použít GPS. Přesnost v lese většinou není tak strašná, aby to podle toho nešlo nakreslit (tedy alespoň u toho mého) - možná to bude o několik desítek metrů mimo, ale na komerčních mapách to stejně přesnější není. Zdlouhavé to samozřemě bude, ale jestli máte lepší nápad, jak by to šlo udělat, tak sem s ním. zobrazit citaci
> > > Ahoj. > > Omlouvám se, že k tomu neřeknu nic podmětného, ale nejsem moc obeznámen s > vývojem tagování turistických značek a tak, jak je to popsáno na uvedené > wiki > stránce, mi to příjde příliš zmatené, abych to pochopil. > > Jelikož je však zmapování turistických tras v OSM pro mě velice > důležité, chci > se zeptat jaký je stav, tedy kolik je toho už zmapováno, a jakým způsobem > chceme zmapovat zbytek? Předpokádám, že data nám nikdo nedá, na leteckých > snímcích toho moc vidět není a GPS moduly v lese málokdy dostanou přesný > fix > (nehledě k tomu, jak zdlouhavé by bylo obejit značky v celé ČR). > > Díky za odpověď. >
-- Petr Dlouhý

9.2.2009 12:06:38 (#5)
gravatar

Kubajz

<kubajz at kbx.cz>
618
Ahoj, Karel Volný napsal(a): zobrazit citaci
> zdravím, > > >>> Po nedavne diskuzi o sjednoceni tagovani turistickych stezek se >>> Slovenskem me napadlo nekolik napadu, jak znaceni stezek vylepsit. >>> Jsou k dispozici tady: >>> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Hiking/Trails >>> >>> Byl bych rad, kdyby jste je trosku okomentovali. Pokud me >>> neprevedcite, ze jde o naprosty nesmysl, tak je zkusim navrhnout na >>> talk na openstreetmap.org :-) >>> > > mně to přijde docela dobré ... pár poznámek: >
rekl bych, ze je to vyhovujici. Je tam dost informaci, aby se to dalo vykreslit a neco z toho i treba spocitat... zobrazit citaci
> * přidal bych návrh výčtu typů, resp. všech vlastností; bylo by možné mít pro > stejnou trasu různé typy? (např. běžecké tratě vedené po "letním" pásovém > značení) >
do takovych detailu bych nezabihal. To stejne uz pak clovek pozna v terenu. zobrazit citaci
> * rozdělení na segmenty bych nebral jako možnost, ale jako základní věc - > budiž jeden segment mezi každými dvěma sousedícími rozcestníky > > * vzdálenost a čas bych nebral jako vlastnost rozcestníku ale jako vlastnost > segmentu (nicméně ponechal bych možnost zapsat navíc co je na tom rozcestníku > reálně napsané(1), a třeba i včetně azimutu šipek) > (pozn. čas na segment je potřeba rozlišit podle směru a typu - čas do kopce > bude jiný než z kopce, čas foot se bude lišit od času ski!) >
no k casum jsem pomerne skepticky. Zatim jsem to nevidel nikde v praxi tak, aby to odpovidalo. Hodne to zalezi na kondici a jiz usle vzdalenosti. Takze delat nejake prumery nebo tak je uz cira zoufalost. Nikdy to IMO nebude poradne fungovat. zobrazit citaci
> (1) což se může lišit od uváděného času nebo vzdálenosti na segment - tam bych > jako super věc viděl, kdyby každý, kdo to projde, zaznamenal svůj čas, a > uváděl se průměr (a ještě nejlíp kdyby k tomu byly metainformace, podle > kterých by se to dalo dělit, jestli je to čas s batohem nebo nalehko atp.) >
a opravdu chceme takove informace resit a mit v OSM? Proc to nedelame u silnic, dalnic a zeleznic? zobrazit citaci
> >> Omlouvám se, že k tomu neřeknu nic podmětného, ale nejsem moc obeznámen s >> vývojem tagování turistických značek a tak, jak je to popsáno na uvedené >> wiki stránce, mi to příjde příliš zmatené, abych to pochopil. >>
zobrazit citaci
> > na druhé čtení ... :-) > > no, je fakt, že by to chtělo dobrovolníka, který popíše, jak to v praxi > naklikat > >
proste se udela relace a k ni se priradi par tagu. Nic sloziteho... Na nektere body se pak nanesou rozcestniky. zobrazit citaci
>> Jelikož je však zmapování turistických tras v OSM pro mě velice důležité, >> chci se zeptat jaký je stav, tedy kolik je toho už zmapováno, a jakým >> způsobem chceme zmapovat zbytek? Předpokádám, že data nám nikdo nedá, na >> leteckých snímcích toho moc vidět není a GPS moduly v lese málokdy dostanou >> přesný fix (nehledě k tomu, jak zdlouhavé by bylo obejit značky v celé ČR). >>
To jsem si o silnicich tretich trid myslel donedavna taky. Jak vidno, tak dlouho to netrvalo. Ja jsem odhadoval, ze kompletni silnice budou v OSM nejdrive za par let. Ubehl rok a jsou tam. zobrazit citaci
> > s těmi GPSkami bych nebyl pesimista ... když můžou po lesích běhat geocacheři, > a je jim to dostatečně přesné, tak proč ne my >
U turistickych tras jde v podstate jen o schema site a o fakt, ze jsem se o kilometr vzdalil znacce. A na to jsou GPSky i v lese dost presne. Popripade se to da zpresnit JenickoMarenkovskou technikou - vylezes na nejvyssi strom a tam uz bude signalu dost :) zobrazit citaci
> K. > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz na openstreetmap.org > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz >

9.2.2009 01:03:06 (#6)
gravatar

Karel Volný

<kavol at seznam.cz>
567
'hoj, zobrazit citaci
> > * přidal bych návrh výčtu typů, resp. všech vlastností; bylo by možné mít > > pro stejnou trasu různé typy? (např. běžecké tratě vedené po "letním" > > pásovém značení) > > do takovych detailu bych nezabihal. To stejne uz pak clovek pozna v terenu.
nejsem si jist, co považuješ za detail, a co chceš poznávat až v terénu ... já tedy do mapy většinou koukám předtím než do terénu vyrazím, abych si naplánoval trasu (pravda, někdy je značení spíše na zmatení, viz "lyžařská" trasa KČT po červené mezi Švýcárnou a Červenohorským sedlem, viz http://fotky.hajnet.cz/2006/12-25_Silvestr/vjur/p1010890.jpg, ale to by neměl být typický případ ;-)) zobrazit citaci
> > * vzdálenost a čas bych nebral jako vlastnost rozcestníku ale jako > > vlastnost segmentu (nicméně ponechal bych možnost zapsat navíc co je na > > tom rozcestníku reálně napsané(1), a třeba i včetně azimutu šipek) > > (pozn. čas na segment je potřeba rozlišit podle směru a typu - čas do > > kopce bude jiný než z kopce, čas foot se bude lišit od času ski!) > > no k casum jsem pomerne skepticky. Zatim jsem to nevidel nikde v praxi > tak, aby to odpovidalo. Hodne to zalezi na kondici a jiz usle > vzdalenosti. Takze delat nejake prumery nebo tak je uz cira zoufalost. > Nikdy to IMO nebude poradne fungovat.
o tom už se tu mluvilo ... průměr samozřejmě neznamená, že každý půjde stejně rychle - ale je to určité vodítko; kdyby se podařilo mít dostatečně velký statistický vzorek, tak ten průměr bude všude výkonově stejný, a každý bude tušit, jak je na tom vůči průměru on individuálně, podle čehož už se dá orientovat dost slušně zobrazit citaci
> > (1) což se může lišit od uváděného času nebo vzdálenosti na segment - tam > > bych jako super věc viděl, kdyby každý, kdo to projde, zaznamenal svůj > > čas, a uváděl se průměr (a ještě nejlíp kdyby k tomu byly metainformace, > > podle kterých by se to dalo dělit, jestli je to čas s batohem nebo > > nalehko atp.) > > a opravdu chceme takove informace resit a mit v OSM? Proc to nedelame u > silnic, dalnic a zeleznic?
viz výše :-) co se železnic týče, tam by měl platit jízdní řád - asi nikoho nezajímá, jak rychle může vlak po trati jet, když nemá možnost jet tam vlastním vlakem a stejně se musí spolehnout na ten řád ... u silnic to děláme napůl - popisuje se (resp. máme na to aparát), jaká je maximální povolená rychlost, třída a případně kvalita silnice k tomu existují vcelku slušné heuristiky - např. navigace, co jsem pořídil tatíkovi, zohledňuje při výpočtu času trasy i poloměry zatáček, a měla by umět upravovat různé svoje konstanty právě průměrováním hodnot z reálného provozu, takže by to časem pro daného řidiče a auto mělo sedět dost přesně ... rozhodně se na její odhady mohu spolehnout na +- 20%, což považuju za dostačující jenže u pěších tras nic tak jednoduchého použít nelze, nebo aspoň nenapadá mě jak, aniž by bylo potřeba mít popsaný pomalu každý kámen, který musíš překročit K.

9.2.2009 01:26:30 (#7)
gravatar

Michal Grézl

<michal.grezl at gmail.com>
231
2009/2/9 Radek Bartoň <blackhex na post.cz>: zobrazit citaci
> On Saturday 07 of February 2009 15:10:16 Jiri Klement wrote: >> Ahoj, >> >> Po nedavne diskuzi o sjednoceni tagovani turistickych stezek se >> Slovenskem me napadlo nekolik napadu, jak znaceni stezek vylepsit. >> Jsou k dispozici tady: >> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Hiking/Trails >> >> Byl bych rad, kdyby jste je trosku okomentovali. Pokud me >> neprevedcite, ze jde o naprosty nesmysl, tak je zkusim navrhnout na >> talk na openstreetmap.org :-) >> >> -- >> Jiri Klement > > > Ahoj. > > Omlouvám se, že k tomu neřeknu nic podmětného, ale nejsem moc obeznámen s > vývojem tagování turistických značek a tak, jak je to popsáno na uvedené wiki > stránce, mi to příjde příliš zmatené, abych to pochopil. > > Jelikož je však zmapování turistických tras v OSM pro mě velice důležité, chci > se zeptat jaký je stav, tedy kolik je toho už zmapováno, a jakým způsobem > chceme zmapovat zbytek? Předpokádám, že data nám nikdo nedá, na leteckých > snímcích toho moc vidět není a GPS moduly v lese málokdy dostanou přesný fix > (nehledě k tomu, jak zdlouhavé by bylo obejit značky v celé ČR). > > Díky za odpověď.
Co je zmapovano zjistite na http://openstreetmap.cz, chceme zmapovat vsechno, a to tak ze obejdeme vsechny znacky a ano bude to trvat dlouho pokud to bude delat tak malo lidi kolik to dela ted. Mimochodem, nove sirf3 a podobne cipy nemaji v lese zas takovy problem, a stezka zmapovana o 20 metru dal nez v realu je taky neni problem (pro me). Chtelo by to osvetu mezi turisty a skauty a podobne, ja ovsem s timto mam spatne zkusenosti, tudiz to delat nebudu:) -- Michal Grézl http://walley.org

9.2.2009 01:49:29 (#8)
gravatar

Kubajz

<kubajz at kbx.cz>
618
Ahoj, prave si myslim, ze vypocet turisticke trasy bude sedet uplne stejne - zadas tam nejakou konstantni rychlost pohybu a maximalne muzes podle vrstevnic/sklonu ji upravit - dokonce prave neni treba brat v uvahu ani polomery zatacek. A bude to sedet uplne stejne - ja to takhle pouzivam uz leta a je to velice spolehlive. Kdyz clovek jde pesky, tak proste ujde 3 az 4 kilometry a je vcelku jedno, kudy jde - tedy pokude se zrovna neprosekava pralesem kolem potoka. A kazdy turista vi, jestli je denne schopen ujit 20, 30 nebo 50 kilometru i s ohledem na to, kolik ma v planu ujit nasledujici dny, kde se zastavit na obed atp. To je duvod, proc si myslim, ze je zbytecne cas vypocitavat nebo sbirat. K Karel Volný napsal(a): zobrazit citaci
> 'hoj, > > >>> * přidal bych návrh výčtu typů, resp. všech vlastností; bylo by možné mít >>> pro stejnou trasu různé typy? (např. běžecké tratě vedené po "letním" >>> pásovém značení) >>> >> do takovych detailu bych nezabihal. To stejne uz pak clovek pozna v terenu. >> > > nejsem si jist, co považuješ za detail, a co chceš poznávat až v terénu ... já > tedy do mapy většinou koukám předtím než do terénu vyrazím, abych si > naplánoval trasu (pravda, někdy je značení spíše na zmatení, viz "lyžařská" > trasa KČT po červené mezi Švýcárnou a Červenohorským sedlem, viz > http://fotky.hajnet.cz/2006/12-25_Silvestr/vjur/p1010890.jpg, ale to by neměl > být typický případ ;-)) > > >>> * vzdálenost a čas bych nebral jako vlastnost rozcestníku ale jako >>> vlastnost segmentu (nicméně ponechal bych možnost zapsat navíc co je na >>> tom rozcestníku reálně napsané(1), a třeba i včetně azimutu šipek) >>> (pozn. čas na segment je potřeba rozlišit podle směru a typu - čas do >>> kopce bude jiný než z kopce, čas foot se bude lišit od času ski!) >>> >> no k casum jsem pomerne skepticky. Zatim jsem to nevidel nikde v praxi >> tak, aby to odpovidalo. Hodne to zalezi na kondici a jiz usle >> vzdalenosti. Takze delat nejake prumery nebo tak je uz cira zoufalost. >> Nikdy to IMO nebude poradne fungovat. >> > > o tom už se tu mluvilo ... průměr samozřejmě neznamená, že každý půjde stejně > rychle - ale je to určité vodítko; kdyby se podařilo mít dostatečně velký > statistický vzorek, tak ten průměr bude všude výkonově stejný, a každý bude > tušit, jak je na tom vůči průměru on individuálně, podle čehož už se dá > orientovat dost slušně > > >>> (1) což se může lišit od uváděného času nebo vzdálenosti na segment - tam >>> bych jako super věc viděl, kdyby každý, kdo to projde, zaznamenal svůj >>> čas, a uváděl se průměr (a ještě nejlíp kdyby k tomu byly metainformace, >>> podle kterých by se to dalo dělit, jestli je to čas s batohem nebo >>> nalehko atp.) >>> >> a opravdu chceme takove informace resit a mit v OSM? Proc to nedelame u >> silnic, dalnic a zeleznic? >> > > viz výše :-) > > co se železnic týče, tam by měl platit jízdní řád - asi nikoho nezajímá, jak > rychle může vlak po trati jet, když nemá možnost jet tam vlastním vlakem a > stejně se musí spolehnout na ten řád ... > > u silnic to děláme napůl - popisuje se (resp. máme na to aparát), jaká je > maximální povolená rychlost, třída a případně kvalita silnice > > k tomu existují vcelku slušné heuristiky - např. navigace, co jsem pořídil > tatíkovi, zohledňuje při výpočtu času trasy i poloměry zatáček, a měla by > umět upravovat různé svoje konstanty právě průměrováním hodnot z reálného > provozu, takže by to časem pro daného řidiče a auto mělo sedět dost > přesně ... rozhodně se na její odhady mohu spolehnout na +- 20%, což považuju > za dostačující > > jenže u pěších tras nic tak jednoduchého použít nelze, nebo aspoň nenapadá mě > jak, aniž by bylo potřeba mít popsaný pomalu každý kámen, který musíš > překročit > > K. > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz na openstreetmap.org > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz >

9.2.2009 02:36:29 (#9)
gravatar

Karel Volný

<kavol at seznam.cz>
567
'hoj, zobrazit citaci
> prave si myslim, ze vypocet turisticke trasy bude sedet uplne stejne - > zadas tam nejakou konstantni rychlost pohybu a maximalne muzes podle > vrstevnic/sklonu ji upravit
no a ty údaje o sklonu máme? - já nevím, ale nějak nevidím u nodů možnost editovat nadmořskou výšku ... zobrazit citaci
> - dokonce prave neni treba brat v uvahu ani polomery zatacek.
jistě, to byl *jen příklad* - pro chůzi si místo poloměru zatáčky dosaď třebas prostupnost terénu zobrazit citaci
> A bude to sedet uplne stejne - ja to takhle pouzivam > uz leta a je to velice spolehlive.
já se to takhle snažím používat už léta, a neustále narážím na místa, kde to selhává ... zobrazit citaci
> Kdyz clovek jde pesky, tak proste > ujde 3 az 4 kilometry a je vcelku jedno, kudy jde - tedy pokude se > zrovna neprosekava pralesem kolem potoka.
hehe, krásně sis své tvrzení sám popřel :-) a to není nutné zrovna se jen prosekávat pralesem, ono obecně když kolem toho potoka budu šplhat po kamenech, nebo jej budu co chvíli křižovat, tak budu rád, když za hodinu dám vůbec ty tři kilometry, zatímco když tam bude normální lesní pěšinka a nebudu se zouvat na brodění nýbrž přeskáču potok po kamenech, tak klidně ujdu i šest ... máme schéma, ze kterého lze odvodit, jaký případ nastane? - proč je tedy zvykem v některých oblastech na rozcestníky (a do map) ty časové údaje psát, když je to úplně k ničemu? zobrazit citaci
> A kazdy turista vi, jestli je > denne schopen ujit 20, 30 nebo 50 kilometru i s ohledem na to, kolik ma > v planu ujit nasledujici dny, kde se zastavit na obed atp.
to opravdu hodně záleží na terénu ... ano, většinou se to během celého dne tak nějak zprůměruje, ale není nijak neobvyklé, že se nasčítají odchylky na jednu či druhou stranu - a docházet někam potmě není vždy úplně příjemné a jednoduché (zvlášť třeba v zimě, když s tmou padá i mráz ...) zobrazit citaci
> To je duvod, proc si myslim, ze je zbytecne cas vypocitavat nebo sbirat.
zeptám se jinak - a budou ti tam ta data překážet, pokud se je podaří nasbírat? (nikoliv vypočítat) K.

9.2.2009 03:06:55 (#10)
gravatar

Kubajz

<kubajz at kbx.cz>
618
Karel Volný napsal(a): zobrazit citaci
> 'hoj, > > >> prave si myslim, ze vypocet turisticke trasy bude sedet uplne stejne - >> zadas tam nejakou konstantni rychlost pohybu a maximalne muzes podle >> vrstevnic/sklonu ji upravit >> > > no a ty údaje o sklonu máme? - já nevím, ale nějak nevidím u nodů možnost > editovat nadmořskou výšku ... >
Udaje o sklonu ziskas snadno z dat, ktera ma jako relief treba vyrenderovano osm.cz nebo vrstevnice v cyklomape. Jsou pomerne presna a odvodit z toho, jestli nastoupas 10 nebo 1000m rozhodne jde. zobrazit citaci
> >> - dokonce prave neni treba brat v uvahu ani polomery zatacek. >> > > jistě, to byl *jen příklad* - pro chůzi si místo poloměru zatáčky dosaď třebas > prostupnost terénu >
tak berme footway, track a silnice jako udaj o prostupnosti zobrazit citaci
> >> A bude to sedet uplne stejne - ja to takhle pouzivam >> uz leta a je to velice spolehlive. >> > > já se to takhle snažím používat už léta, a neustále narážím na místa, kde to > selhává ... >
uplne stejne, jako casova navigace skrz mesta autem... zobrazit citaci
> >> Kdyz clovek jde pesky, tak proste >> ujde 3 az 4 kilometry a je vcelku jedno, kudy jde - tedy pokude se >> zrovna neprosekava pralesem kolem potoka. >> > > hehe, krásně sis své tvrzení sám popřel :-) >
takovym pralesem by ale IMO nemely vest stezky znacene KCT zobrazit citaci
> a to není nutné zrovna se jen prosekávat pralesem, ono obecně když kolem toho > potoka budu šplhat po kamenech, nebo jej budu co chvíli křižovat, tak budu > rád, když za hodinu dám vůbec ty tři kilometry, zatímco když tam bude > normální lesní pěšinka a nebudu se zouvat na brodění nýbrž přeskáču potok po > kamenech, tak klidně ujdu i šest ... máme schéma, ze kterého lze odvodit, > jaký případ nastane? - proč je tedy zvykem v některých oblastech na > rozcestníky (a do map) ty časové údaje psát, když je to úplně k ničemu? >
to nevim - me zatim vzdy prisly dost k nicemu. Nicmene spis bych videl jako uzitecnejsi napsat do mapy informaci o spatne prostupnosti terenu - jako je to treba prahounakole.cz - tam je upozorneni na nektere useky, ze jsou hrbolate nebo se spatnym povrchem a ze jizda je pomala atp. To je stokrat uzitecnejsi nez cas... zobrazit citaci
> >> A kazdy turista vi, jestli je >> denne schopen ujit 20, 30 nebo 50 kilometru i s ohledem na to, kolik ma >> v planu ujit nasledujici dny, kde se zastavit na obed atp. >> > > to opravdu hodně záleží na terénu ... ano, většinou se to během celého dne tak > nějak zprůměruje, ale není nijak neobvyklé, že se nasčítají odchylky na jednu > či druhou stranu - a docházet někam potmě není vždy úplně příjemné a > jednoduché (zvlášť třeba v zimě, když s tmou padá i mráz ...) >
tak jiste, ale pokud bychom mnou vyse navrzene udaje (tedy typ cesty, udaje o prostupnosti) zahrnuli do osm, tak uz se da vypocitavat dost presne. A myslim, ze vypocitavani casu je prace pro navigacniho klienta. zobrazit citaci
> >> To je duvod, proc si myslim, ze je zbytecne cas vypocitavat nebo sbirat. >> > > zeptám se jinak - a budou ti tam ta data překážet, pokud se je podaří > nasbírat? (nikoliv vypočítat) >
ne, ale mam pochyby o tom, kolik lidi spravne pochopi metodiku a budou tam data zadavat. Ja jsem pro maximalni moznou jednoduchost, ze ktere se daji dalsi data odvodit - nikoliv delat to obracene - sbirat cas a pak z toho odvozovat, jak ta cesta asi vypada. V tom casu se totiz ztrati to, jestli se hodinu brodis potokem nebo lezes do uporneho kopce s macetou v ruce. Nechtel jsem flamovat, ale slo mi o to, aby amater zanesl do mapy turistickou znacku a s minimem namahy (vybrani tezce schudnych useku a jejich oznaceni) byl s praci hotov. Navic i bez dat o tezke prostupnosti je tento model pouzitelny. Co udelas v momente, kdy nebudes mit pro dany usek casovy odhad od mappera a budes potrebovat spocitat celou cestu? To je to, oc mi jde... (jo a taky netvrdim, ze mam absolutni pravdu a patent na rozum) zobrazit citaci
> K. > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz na openstreetmap.org > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz >

9.2.2009 04:03:42 (#11)
gravatar

MP

<singularita at gmail.com>
306
zobrazit citaci
>>> Jelikož je však zmapování turistických tras v OSM pro mě velice důležité, >>> chci se zeptat jaký je stav, tedy kolik je toho už zmapováno, a jakým >>> způsobem chceme zmapovat zbytek? Předpokádám, že data nám nikdo nedá, na
Asi jediny "autoritativni" zdroj dat jsou KCT a kdyz jsme je pozadali, jestli by data do OSM neposkytli tak se tvarili dost nepratelsky. Takze zbyva jedine to zmapovat v terenu. zobrazit citaci
>>> leteckých snímcích toho moc vidět není a GPS moduly v lese málokdy dostanou >>> přesný fix (nehledě k tomu, jak zdlouhavé by bylo obejit značky v celé ČR). >>> > To jsem si o silnicich tretich trid myslel donedavna taky. Jak vidno, > tak dlouho to netrvalo. Ja jsem odhadoval, ze kompletni silnice budou v > OSM nejdrive za par let. Ubehl rok a jsou tam.
Jednak silnice do tretich trid nejsou jeste ani zdaleka kompletni silnice v CR (je spousta mistnich cest bez klasifikace (tim myslim asfaltky, ne vselijake lesni/polni cesty apod.) a spousta ulic, opet bez klasifikace, ktere v OSM nejsou - napr. v Beroune chybi odhadem tak 85% ulic, v Jicine chybi tak 95% ...), takze bych netvrdil ze mame kompletni silnicni sit CR, pouze kompletni sit klasifikovanych silnic v CR (coz je ale dobry zaklad nad kterym se da stavet). A tech cest be klasifikace bude radove asi tak stejne jako silnic 3. tridy. Do spousty mensich vesnic se da dostat pouze po podobnych silnicich bez klasifikace (nastesti vetsinou asfaltky :) zobrazit citaci
>> s těmi GPSkami bych nebyl pesimista ... když můžou po lesích běhat geocacheři, >> a je jim to dostatečně přesné, tak proč ne my
S trochou stesti pujde podobny GPX track o neco zpresnit kdyz si clovek vezme na pomoc treba snimky z UHULu a chytne se par bodu co tam na snimcich pozna ... Martin

9.2.2009 05:27:16 (#12)
gravatar

Petr Kadlec

<petr.kadlec at gmail.com>
261 1065
2009/2/9 Karel Volný <kavol na seznam.cz>: zobrazit citaci
>> prave si myslim, ze vypocet turisticke trasy bude sedet uplne stejne - >> zadas tam nejakou konstantni rychlost pohybu a maximalne muzes podle >> vrstevnic/sklonu ji upravit > > no a ty údaje o sklonu máme? - já nevím, ale nějak nevidím u nodů možnost > editovat nadmořskou výšku ...
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:ele (Ale moc to vyplňováno není a samotná definice toho tagu by možná mohla být o dost komplexnější, viz též http://wiki.openstreetmap.org/wiki/DE:Altitude.) -- Petr Kadlec / Mormegil

9.2.2009 06:12:44 (#13)
gravatar

Pavel Machek

<pavel at suse.cz>
144
AHoj! zobrazit citaci
> * vzdálenost a čas bych nebral jako vlastnost rozcestníku ale jako vlastnost > segmentu (nicméně ponechal bych možnost zapsat navíc co je na tom rozcestníku > reálně napsané(1), a třeba i včetně azimutu šipek)
Fakt nechapu proc udavat vzdalenost... ta se prece da odvodit z te delky segmentu. -- (english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek (cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html

9.2.2009 06:35:38 (#14)
gravatar

Tomáš Mika

<mikatom at gmail.com>
10
Pro vetsi lesni cesty lze s celkem dobrou presnosti pouzit taky uhul vrstvu Cesty_odvozni, pesiny tam asi nebudou ale vetsi cesty ano. Tom zobrazit citaci
>>> s těmi GPSkami bych nebyl pesimista ... když můžou po lesích běhat geocacheři, >>> a je jim to dostatečně přesné, tak proč ne my > > S trochou stesti pujde podobny GPX track o neco zpresnit kdyz si > clovek vezme na pomoc treba snimky z UHULu a chytne se par bodu co tam > na snimcich pozna ... > Martin >

9.2.2009 07:47:29 (#15)
gravatar

Karel Volný

<kavol at seznam.cz>
567
'hoj, zobrazit citaci
> > * vzdálenost a čas bych nebral jako vlastnost rozcestníku ale jako > > vlastnost segmentu (nicméně ponechal bych možnost zapsat navíc co je na > > tom rozcestníku reálně napsané(1), a třeba i včetně azimutu šipek) > > Fakt nechapu proc udavat vzdalenost... ta se prece da odvodit z te > delky segmentu.
to ovšem pouze za předpokladu, že tvar segmentu bude dostatečně dobře znázorňovat skutečnou trasu - který patrně dosti často splněn nebude, co třeba ta (většinou) chybějící výška ... (nicméně já osobně nepovažuju přesnou délku za nějak důležitou) K.

9.2.2009 07:48:29 (#16)
gravatar

Jiri Klement

<jiri.klement at gmail.com>
140
zobrazit citaci
>přidal bych návrh výčtu typů, resp. všech vlastností; bylo by možné mít pro >stejnou trasu různé typy? (např. běžecké tratě vedené po "letním" pásovém >značení)
Pokud nekolik typu trasy vede po stejne ceste, tak se kazdy oznaci zvlast. Budou ale moc sdilet cesty/segmenty zobrazit citaci
> rozdělení na segmenty bych nebral jako možnost, ale jako základní věc - >budiž jeden segment mezi každými dvěma sousedícími rozcestníky
To je asi idealni zpusob, ale nevynucoval bych ho. Napriklad kvuli predchozimu bodu. * vzdálenost a čas bych nebral jako vlastnost rozcestníku ale jako vlastnost segmentu (nicméně ponechal bych možnost zapsat navíc co je na tom rozcestníku reálně napsané(1), a třeba i včetně azimutu šipek) Vzdalenost na rozcestniku byla myslena jako docasna hodnota, dokud se nezmapuje segment. Zapomel jsem to tam napsat... Casy - vubec jsem si neuvedomil, jak komplikovane to je. Urcite cas patri do rozcestniku, nikoliv na samotny segment. Pokud budeme casy merit samy, tak to asi opravdu nebude mit vypovidajici hodnotu, takze tam dopisu doporuceni casy pouzivat pouze, kdyz jsou uvedene na rozcestniku. Co rikate na rozsireni Guidepost, myslite ze to muze usnadnit mapovani? Me uz by se nejaky system na znaceni co uz je zmapovano a co ne docela hodil. 2009/2/9 Tomáš Mika <mikatom na gmail.com>: zobrazit citaci
> Pro vetsi lesni cesty lze s celkem dobrou presnosti pouzit taky > uhul vrstvu Cesty_odvozni, pesiny tam asi nebudou ale vetsi cesty ano. > Tom > >>>> s těmi GPSkami bych nebyl pesimista ... když můžou po lesích běhat geocacheři, >>>> a je jim to dostatečně přesné, tak proč ne my >> >> S trochou stesti pujde podobny GPX track o neco zpresnit kdyz si >> clovek vezme na pomoc treba snimky z UHULu a chytne se par bodu co tam >> na snimcich pozna ... >> Martin >> > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz na openstreetmap.org > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz >

9.2.2009 10:20:56 (#17)
gravatar

Tomáš Tichý

<t.tichy at post.cz>
150 4809
zobrazit citaci
> > Co rikate na rozsireni Guidepost, myslite ze to muze usnadnit > mapovani? Me uz by se nejaky system na znaceni co uz je zmapovano a co > ne docela hodil. >
Docela pěkně vymyšleno, jen ten popis jsem napoprvné nepochopil. Rozhodně bych byl pro to označit relace tagem type, tu první jako type=guidepost a tu druhou jako type=guidepost_destination. A explicitně tam napsat, že člen s rolí destination v guidepost relaci je typu guidepost_destination a člen s rolí destination v guidepost_destination relaci je typu guidepost. Trochu matoucí je, že relace v roli destination bude mít jednou typ guidepost a podruhé typ guidepost_destination, ale nějak mě pro tu "rekurzi" nenapadají lepší názvy. Koukám že když se to popíše polopaticky, tak je to ještě zamotanější :-) Doufám, že na to někdo udělá intuitivní editor :-) Jo a relace guidepost_destination by měla mít možnost mít kromě tagu distance ještě tag time. =TT=

10.2.2009 10:47:55 (#18)
gravatar

Petr Dlouhý

<petr.dlouhy at email.cz>
607
On Sat, 07 Feb 2009 15:10:16 +0100, Jiri Klement <jiri.klement na gmail.com> wrote: Pokud to ještě někdo nezmínil, tak bych rád upozornil na to, že tag "type" se používá pro typ relace, která by v případě turistické cesty měla být "route" (a navíc by asi měla mít tag "route:foot"), aby to odpovídalo zavedeným konvencím. zobrazit citaci
> Ahoj, > > Po nedavne diskuzi o sjednoceni tagovani turistickych stezek se > Slovenskem me napadlo nekolik napadu, jak znaceni stezek vylepsit. > Jsou k dispozici tady: > http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Hiking/Trails > > Byl bych rad, kdyby jste je trosku okomentovali. Pokud me > neprevedcite, ze jde o naprosty nesmysl, tak je zkusim navrhnout na > talk na openstreetmap.org :-) > > -- > Jiri Klement > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz na openstreetmap.org > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
-- Petr Dlouhý

10.2.2009 01:16:58 (#19)
gravatar

Tomáš Tichý

<t.tichy at post.cz>
150 4809
2009/2/9 Tomáš Tichý <t.tichy na post.cz>: zobrazit citaci
>> >> Co rikate na rozsireni Guidepost, myslite ze to muze usnadnit >> mapovani? Me uz by se nejaky system na znaceni co uz je zmapovano a co >> ne docela hodil. >> > > Docela pěkně vymyšleno, jen ten popis jsem napoprvné nepochopil. > Rozhodně bych byl pro to označit relace tagem type, tu první jako > type=guidepost a tu druhou jako type=guidepost_destination. A > explicitně tam napsat, že člen s rolí destination v guidepost relaci > je typu guidepost_destination a člen s rolí destination v > guidepost_destination relaci je typu guidepost. > Trochu matoucí je, že relace v roli destination bude mít jednou typ > guidepost a podruhé typ guidepost_destination, ale nějak mě pro tu > "rekurzi" nenapadají lepší názvy. > Koukám že když se to popíše polopaticky, tak je to ještě zamotanější > :-) Doufám, že na to někdo udělá intuitivní editor :-) > > Jo a relace guidepost_destination by měla mít možnost mít kromě tagu > distance ještě tag time. > > =TT= >
Ještě mě napadla jedna otázka ohledně guidepostu a jeho relací: Jak vyřešit, když chci zmapovat rozcestník a znám cíle na šipkách, ale ty cíle ještě nejsou zmapovány. Pak tu relaci nemůžu použit, protože nebudu mít jejího člena do role destination. Dá se vytvořit prázdná relace? Chtělo by to nějaké tagy, kam si tyto informace poznamenat alespoň do doby než budou zmapovány ostatní rozcestníky. Pak ještě doporučuji tam explicitně napsat, že relace s rolí path musí být typu route. Nechceš zkusit podle navrhovaného schématu otagovat nějakou oblast, abychom se mohli podívat, jak to funguje v praxi? =TT=

12.2.2009 08:57:02 (#20)
gravatar

Pavel Machek

<pavel at suse.cz>
144
On Tue 2009-02-10 13:16:58, Tom?? Tich? wrote: zobrazit citaci
> 2009/2/9 Tomáš Tichý <t.tichy na post.cz>: > >> > >> Co rikate na rozsireni Guidepost, myslite ze to muze usnadnit > >> mapovani? Me uz by se nejaky system na znaceni co uz je zmapovano a co > >> ne docela hodil. > >> > > > > Docela pěkně vymyšleno, jen ten popis jsem napoprvné nepochopil. > > Rozhodně bych byl pro to označit relace tagem type, tu první jako > > type=guidepost a tu druhou jako type=guidepost_destination. A > > explicitně tam napsat, že člen s rolí destination v guidepost relaci > > je typu guidepost_destination a člen s rolí destination v > > guidepost_destination relaci je typu guidepost. > > Trochu matoucí je, že relace v roli destination bude mít jednou typ > > guidepost a podruhé typ guidepost_destination, ale nějak mě pro tu > > "rekurzi" nenapadají lepší názvy. > > Koukám že když se to popíše polopaticky, tak je to ještě zamotanější > > :-) Doufám, že na to někdo udělá intuitivní editor :-) > > > > Jo a relace guidepost_destination by měla mít možnost mít kromě tagu > > distance ještě tag time. > > > > =TT= > > > > Ještě mě napadla jedna otázka ohledně guidepostu a jeho relací: > > Jak vyřešit, když chci zmapovat rozcestník a znám cíle na šipkách, ale > ty cíle ještě nejsou zmapovány. Pak tu relaci nemůžu použit, protože > nebudu mít jejího člena do role destination. Dá se vytvořit prázdná > relace? Chtělo by to nějaké tagy, kam si tyto informace poznamenat > alespoň do doby než budou zmapovány ostatní rozcestníky.
Ja nevim, znacit u rozcestniku kam ukazuje uz mi prijde celkem prehnane... nestacilo by to tam udelat jako poznamku? Jake je vyuziti toho ze to bude v relaci? Rozcestniky typicky neukazuji jen na pristi rozcestnik, ale klidne pres par dal.. a koneckoncu vubec nemusi ukazovat na jiny _rozcestnik_: 'Ricany bus 2km'. -- (english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek (cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html

4.3.2009 07:52:50 (#21)
gravatar

Jiri Klement

<jiri.klement at gmail.com>
140
Ahoj, konecne jsem se zase dostal k OSM. Pokusil jsem se otagovat cast stezek podle noveho schematu, ale ukazalo se, ze pouzivat route relaci v JOSM je docela neprakticke, protoze neni mozne relace vykreslit. Proto jsem narychlo spachal JOSM plugin, ktery vykresli vykresli relace s type=route, route=hiking, network=cz:kct. Pouzije se barva stezky, pokud nekolik stezek vyuziva stejnou way, pak se barvy vykresli vedle sebe. Je to udelane jako vrstva, takze je mozne kresleni docasne vypnout. Udelal jsem dve verze. Prvni vykresli stezky uzkou plnou carou, druha sirsi ale pruhlednou carou. Prvni verze vypada imho lepe a stezky jsou vice znatelne, v druhe verzi je zase bez problemu videt, po jakem typu cesty stezka vede. Obe verze jsou ke stazeni tady: http://jttt.110mb.com/routes.jar http://jttt.110mb.com/routes-transparent.jar Staci nakopirovat do adresare s pluginy ($HOME/.josm/plugins na linuxu) a povolit v nastaveni. Je treba povolit pouze jeden, najednou nefunguji. Otagoval jsem nekolik stezek na jihozapad od Stareho Plzence: 49.61137973575094,13.403906856270954 - 49.69731579647853,13.50172259540459 2009/2/12 Pavel Machek <pavel na suse.cz>: zobrazit citaci
> On Tue 2009-02-10 13:16:58, Tom?? Tich? wrote: >> 2009/2/9 Tomáš Tichý <t.tichy na post.cz>: >> >> >> >> Co rikate na rozsireni Guidepost, myslite ze to muze usnadnit >> >> mapovani? Me uz by se nejaky system na znaceni co uz je zmapovano a co >> >> ne docela hodil. >> >> >> > >> > Docela pěkně vymyšleno, jen ten popis jsem napoprvné nepochopil. >> > Rozhodně bych byl pro to označit relace tagem type, tu první jako >> > type=guidepost a tu druhou jako type=guidepost_destination.  A >> > explicitně tam napsat, že člen s rolí destination v guidepost relaci >> > je typu guidepost_destination a člen s rolí destination v >> > guidepost_destination relaci je typu guidepost. >> > Trochu matoucí je, že relace v roli destination bude mít jednou typ >> > guidepost a podruhé typ guidepost_destination, ale nějak mě pro tu >> > "rekurzi" nenapadají lepší názvy. >> > Koukám že když se to popíše polopaticky, tak je to ještě zamotanější >> > :-) Doufám, že na to někdo udělá intuitivní editor :-) >> > >> > Jo a relace guidepost_destination by měla mít možnost mít kromě tagu >> > distance ještě tag time. >> > >> > =TT= >> > >> >> Ještě mě napadla jedna otázka ohledně guidepostu a jeho relací: >> >> Jak vyřešit, když chci zmapovat rozcestník a znám cíle na šipkách, ale >> ty cíle ještě nejsou zmapovány. Pak tu relaci nemůžu použit, protože >> nebudu mít jejího člena do role destination. Dá se vytvořit prázdná >> relace?  Chtělo by to nějaké tagy, kam si tyto informace poznamenat >> alespoň do doby než budou zmapovány ostatní rozcestníky. > > Ja nevim, znacit u rozcestniku kam ukazuje uz mi prijde celkem > prehnane... nestacilo by to tam udelat jako poznamku? > > Jake je vyuziti toho ze to bude v relaci? > > Rozcestniky typicky neukazuji jen  na pristi rozcestnik, ale klidne > pres par dal.. a koneckoncu vubec nemusi ukazovat na jiny > _rozcestnik_: 'Ricany bus 2km'. > > -- > (english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek > (cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz na openstreetmap.org > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz >

7.3.2009 05:12:37 (#22)
gravatar

Jiri Klement

<jiri.klement at gmail.com>
140
Ahoj, Na http://jttt.110mb.com/routes.jar jsem nahral novejsi verzi josm plugin pro renderovani turistickych stezek. Zmeny: - kresli se i stezky znacene pomoci kct_ konvence - styl kresleni se da nastavit pomoci routes.painter=narrow/wide v podrobnem nastaveni - funguje i s Java 1.5 2009/3/4 Jiri Klement <jiri.klement na gmail.com>: zobrazit citaci
> Ahoj, > > konecne jsem se zase dostal k OSM. Pokusil jsem se otagovat cast > stezek podle noveho schematu, ale ukazalo se, ze pouzivat route relaci > v JOSM je docela neprakticke, protoze neni mozne relace vykreslit. > > Proto jsem narychlo spachal JOSM plugin, ktery vykresli vykresli > relace s type=route, route=hiking, network=cz:kct. Pouzije se barva > stezky, pokud nekolik stezek vyuziva stejnou way, pak se barvy > vykresli vedle sebe. Je to udelane jako vrstva, takze je mozne > kresleni docasne vypnout. > > Udelal jsem dve verze. Prvni vykresli stezky uzkou plnou carou, druha > sirsi ale pruhlednou carou. Prvni verze vypada imho lepe a stezky jsou > vice znatelne, v druhe verzi je zase bez problemu videt, po jakem typu > cesty stezka vede. > > Obe verze jsou ke stazeni tady: > http://jttt.110mb.com/routes.jar > http://jttt.110mb.com/routes-transparent.jar > > Staci nakopirovat do adresare s pluginy ($HOME/.josm/plugins na > linuxu) a povolit v nastaveni. Je treba povolit pouze jeden, najednou > nefunguji. > > Otagoval jsem nekolik stezek na jihozapad od Stareho Plzence: > 49.61137973575094,13.403906856270954 - > 49.69731579647853,13.50172259540459 > > 2009/2/12 Pavel Machek <pavel na suse.cz>: >> On Tue 2009-02-10 13:16:58, Tom?? Tich? wrote: >>> 2009/2/9 Tomáš Tichý <t.tichy na post.cz>: >>> >> >>> >> Co rikate na rozsireni Guidepost, myslite ze to muze usnadnit >>> >> mapovani? Me uz by se nejaky system na znaceni co uz je zmapovano a co >>> >> ne docela hodil. >>> >> >>> > >>> > Docela pěkně vymyšleno, jen ten popis jsem napoprvné nepochopil. >>> > Rozhodně bych byl pro to označit relace tagem type, tu první jako >>> > type=guidepost a tu druhou jako type=guidepost_destination.  A >>> > explicitně tam napsat, že člen s rolí destination v guidepost relaci >>> > je typu guidepost_destination a člen s rolí destination v >>> > guidepost_destination relaci je typu guidepost. >>> > Trochu matoucí je, že relace v roli destination bude mít jednou typ >>> > guidepost a podruhé typ guidepost_destination, ale nějak mě pro tu >>> > "rekurzi" nenapadají lepší názvy. >>> > Koukám že když se to popíše polopaticky, tak je to ještě zamotanější >>> > :-) Doufám, že na to někdo udělá intuitivní editor :-) >>> > >>> > Jo a relace guidepost_destination by měla mít možnost mít kromě tagu >>> > distance ještě tag time. >>> > >>> > =TT= >>> > >>> >>> Ještě mě napadla jedna otázka ohledně guidepostu a jeho relací: >>> >>> Jak vyřešit, když chci zmapovat rozcestník a znám cíle na šipkách, ale >>> ty cíle ještě nejsou zmapovány. Pak tu relaci nemůžu použit, protože >>> nebudu mít jejího člena do role destination. Dá se vytvořit prázdná >>> relace?  Chtělo by to nějaké tagy, kam si tyto informace poznamenat >>> alespoň do doby než budou zmapovány ostatní rozcestníky. >> >> Ja nevim, znacit u rozcestniku kam ukazuje uz mi prijde celkem >> prehnane... nestacilo by to tam udelat jako poznamku? >> >> Jake je vyuziti toho ze to bude v relaci? >> >> Rozcestniky typicky neukazuji jen  na pristi rozcestnik, ale klidne >> pres par dal.. a koneckoncu vubec nemusi ukazovat na jiny >> _rozcestnik_: 'Ricany bus 2km'. >> >> -- >> (english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek >> (cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html >> >> _______________________________________________ >> Talk-cz mailing list >> Talk-cz na openstreetmap.org >> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz >> >

7.3.2009 10:54:04 (#23)
gravatar

Pavel Machek

<pavel at ucw.cz>
1067 1226
Ahoj! zobrazit citaci
> Na http://jttt.110mb.com/routes.jar jsem nahral novejsi verzi josm > plugin pro renderovani turistickych stezek. > > Zmeny: > - kresli se i stezky znacene pomoci kct_ konvence > - styl kresleni se da nastavit pomoci routes.painter=narrow/wide v > podrobnem nastaveni > - funguje i s Java 1.5
Diky, chodi pekne! Pavel -- (english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek (cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html

9.3.2009 11:21:04 (#24)
gravatar

Kubajz

<kubajz at kbx.cz>
618
Ahoj, vykresluje mi akorat prvky s tagem kct_neco, ale relace nikoliv. Nevis, kde muze byt chyba? Potrebuje mit vsechny prvky relace nahrane? Jake tagy musi mit relace, aby se vykreslila pluginem? Diky, K Pavel Machek napsal(a): zobrazit citaci
> Ahoj! > > >> Na http://jttt.110mb.com/routes.jar jsem nahral novejsi verzi josm >> plugin pro renderovani turistickych stezek. >> >> Zmeny: >> - kresli se i stezky znacene pomoci kct_ konvence >> - styl kresleni se da nastavit pomoci routes.painter=narrow/wide v >> podrobnem nastaveni >> - funguje i s Java 1.5 >> > > Diky, chodi pekne! > Pavel > >

9.3.2009 07:34:20 (#25)
gravatar

Jiri Klement

<jiri.klement at gmail.com>
140
Ahoj, Relace otagovane pomoci kct_ schematu to nevykreslovalo. Dnes jsem to dodelal, takze aktualne by se melo vykreslovat toto: way s kct_ relace s kct_ relace s type=route route=hiking, operator=cz:kct, color=red/blue/yellow/green 2009/3/9 Kubajz <kubajz na kbx.cz>: zobrazit citaci
> Ahoj, > > vykresluje mi akorat prvky s tagem kct_neco, ale relace nikoliv. Nevis, > kde muze byt chyba? Potrebuje mit vsechny prvky relace nahrane? Jake > tagy musi mit relace, aby se vykreslila pluginem? > > Diky, > > K > > Pavel Machek napsal(a): >> Ahoj! >> >> >>> Na http://jttt.110mb.com/routes.jar jsem nahral novejsi verzi josm >>> plugin pro renderovani turistickych stezek. >>> >>> Zmeny: >>> - kresli se i stezky znacene pomoci kct_ konvence >>> - styl kresleni se da nastavit pomoci routes.painter=narrow/wide v >>> podrobnem nastaveni >>> - funguje i s Java 1.5 >>> >> >> Diky, chodi pekne! >>                                                               Pavel >> >> > > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz na openstreetmap.org > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz >

11.3.2009 09:46:16 (#26)
gravatar

Kubajz

<kubajz at kbx.cz>
618
Děkuju, už to kreslí všechno :) K Jiri Klement napsal(a): zobrazit citaci
> Ahoj, > > Relace otagovane pomoci kct_ schematu to nevykreslovalo. Dnes jsem to > dodelal, takze aktualne by se melo vykreslovat toto: > way s kct_ > relace s kct_ > relace s type=route route=hiking, operator=cz:kct, color=red/blue/yellow/green > > 2009/3/9 Kubajz <kubajz na kbx.cz>: > >> Ahoj, >> >> vykresluje mi akorat prvky s tagem kct_neco, ale relace nikoliv. Nevis, >> kde muze byt chyba? Potrebuje mit vsechny prvky relace nahrane? Jake >> tagy musi mit relace, aby se vykreslila pluginem? >> >> Diky, >> >> K >> >> Pavel Machek napsal(a): >> >>> Ahoj! >>> >>> >>> >>>> Na http://jttt.110mb.com/routes.jar jsem nahral novejsi verzi josm >>>> plugin pro renderovani turistickych stezek. >>>> >>>> Zmeny: >>>> - kresli se i stezky znacene pomoci kct_ konvence >>>> - styl kresleni se da nastavit pomoci routes.painter=narrow/wide v >>>> podrobnem nastaveni >>>> - funguje i s Java 1.5 >>>> >>>> >>> Diky, chodi pekne! >>> Pavel >>> >>> >>> >> _______________________________________________ >> Talk-cz mailing list >> Talk-cz na openstreetmap.org >> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz >> >> > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz na openstreetmap.org > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz >

17.4.2009 01:14:14 (#27)
gravatar

Radek

<radomir.cernoch at gmail.com>
139
Dobrý den, začal jsem používat JOSM plugin na kreslení turistických značek, ale patrně jsem v něm našel bug. Někdy se stane, že jeden z bodů turistické značky "ulítne" do levého horního rohu obrazovky (viz screenshot). Stačí však zazoomovat nebo bod přesunout a najednou se vše začne kreslit správně. Zdá se mi, že chyba nastane vždy u takového bodu, jehož Y-souřadnice (souřadnice na obrazovce, nikoli zeměpisná) je stejná jako u jednoho z jeho jeho sousedů (viz zesvětlená oblast screenshotu). S pozdravem, Radek Černoch ------------- další část --------------- A non-text attachment was scrubbed... Name: routes.png Type: image/png Size: 123205 bytes Desc: [žádný popis není k dispozici] URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20090417/5e7b2218/attachment.png>

19.4.2009 11:19:43 (#28)
gravatar

Jiri Klement

<jiri.klement at gmail.com>
140
Ahoj, Pouzivas aktualni verzi pluginu? Je ke stazeni tady: http://jttt.110mb.com/routes.jar Podobny problem jako na screenshotu existoval v prvnich verzich, ale mel by uz byt opraveny. V aktualni verzi se mi ho nepodarilo nasimulovat. 2009/4/17 Radek <radomir.cernoch na gmail.com>: zobrazit citaci
> Dobrý den, > > začal jsem používat JOSM plugin na kreslení turistických značek, ale > patrně jsem v něm našel bug. Někdy se stane, že jeden z bodů turistické > značky "ulítne" do levého horního rohu obrazovky (viz screenshot). > > Stačí však zazoomovat nebo bod přesunout a najednou se vše začne kreslit > správně. Zdá se mi, že chyba nastane vždy u takového bodu, jehož > Y-souřadnice (souřadnice na obrazovce, nikoli zeměpisná) je stejná jako > u jednoho z jeho jeho sousedů (viz zesvětlená oblast screenshotu). > > S pozdravem, > Radek Černoch > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz na openstreetmap.org > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz > >

19.4.2009 11:55:22 (#29)
gravatar

Radomír Černoch

<radomir.cernoch at gmail.com>
139
Ahoj, ano používám aktuální verzi jak pluginu, tak JOSM (1529). Java je ve verzi 1.6.0 Zatím se mi podařilo zjistit, kdy přesně k chybě dojde. Musí být "3 po sobě následující body v jedné přímce", přičemž je jedno, zda ta přímka je svislá, vodorovná, nebo sloněná o 45° či 30°. Jinými slovy dva po sobě následující segmenty cesty se stejným sklonem vůči souřadnicím obrazovky vždy způsobí tuto chybu. 2009/4/19 Jiri Klement <jiri.klement na gmail.com>: zobrazit citaci
> Ahoj, > > Pouzivas aktualni verzi pluginu? Je ke stazeni tady: > http://jttt.110mb.com/routes.jar > > Podobny problem jako na screenshotu existoval v prvnich verzich, ale > mel by uz byt opraveny. V aktualni verzi se mi ho nepodarilo > nasimulovat. > > 2009/4/17 Radek <radomir.cernoch na gmail.com>: >> Dobrý den, >> >> začal jsem používat JOSM plugin na kreslení turistických značek, ale >> patrně jsem v něm našel bug. Někdy se stane, že jeden z bodů turistické >> značky "ulítne" do levého horního rohu obrazovky (viz screenshot). >> >> Stačí však zazoomovat nebo bod přesunout a najednou se vše začne kreslit >> správně. Zdá se mi, že chyba nastane vždy u takového bodu, jehož >> Y-souřadnice (souřadnice na obrazovce, nikoli zeměpisná) je stejná jako >> u jednoho z jeho jeho sousedů (viz zesvětlená oblast screenshotu). >> >> S pozdravem, >> Radek Černoch

19.4.2009 12:03:18 (#30)
gravatar

Radomír Černoch

<radomir.cernoch at gmail.com>
139
Pardon, předchozí mail se odeslal předčasně. Ještě jsem chtěl dodat, že mám 32-bitový počítač (pro případ, že by chyba směřovala ne do pluginu, ale do Javy). Pokud byste chtěl chybu zreprodukovat, pak by mělo stačit stáhnout data z oblasti, kterou posílám v příloze. Při zazoomování na celou oblast vidím chyb alespoň 50. S pozdravem a díky, Radek 2009/4/19 Jiri Klement <jiri.klement na gmail.com>: zobrazit citaci
> Ahoj, > > Pouzivas aktualni verzi pluginu? Je ke stazeni tady: > http://jttt.110mb.com/routes.jar > > Podobny problem jako na screenshotu existoval v prvnich verzich, ale > mel by uz byt opraveny. V aktualni verzi se mi ho nepodarilo > nasimulovat. > > 2009/4/17 Radek <radomir.cernoch na gmail.com>: >> Dobrý den, >> >> začal jsem používat JOSM plugin na kreslení turistických značek, ale >> patrně jsem v něm našel bug. Někdy se stane, že jeden z bodů turistické >> značky "ulítne" do levého horního rohu obrazovky (viz screenshot). >> >> Stačí však zazoomovat nebo bod přesunout a najednou se vše začne kreslit >> správně. Zdá se mi, že chyba nastane vždy u takového bodu, jehož >> Y-souřadnice (souřadnice na obrazovce, nikoli zeměpisná) je stejná jako >> u jednoho z jeho jeho sousedů (viz zesvětlená oblast screenshotu). >> >> S pozdravem, >> Radek Černoch
-- Radomir Cernoch +44 750 708 8293 / +420 607 282 031 Email, Jabber: radomir.cernoch na gmail.com ------------- další část --------------- A non-text attachment was scrubbed... Name: bookmarks Type: application/octet-stream Size: 93 bytes Desc: [žádný popis není k dispozici] URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20090419/2fc05d4e/attachment.obj>

21.4.2009 09:06:51 (#31)
gravatar

Michal Grézl

<michal.grezl at gmail.com>
231
2009/4/19 Jiri Klement <jiri.klement na gmail.com>: zobrazit citaci
> Ahoj, > > Pouzivas aktualni verzi pluginu? Je ke stazeni tady: > http://jttt.110mb.com/routes.jar >
tak trosku offtopic, ale neslo by do pluginu pridat zobrazovani cyklostezek? ncn=yes, lcn=yes, rcn=yes (mozna i s *_ref?) -- Michal Grézl http://walley.org

21.4.2009 10:10:08 (#32)
gravatar

Jiri Klement

<jiri.klement at gmail.com>
140
Pridal jsem renderovani cyklostezek a nahral aktualni verzi na: http://jttt.110mb.com/routes.jar Predelal jsem to tak, aby to fungovalo univerzalne. Az budu mit cas tak udelam konfiguraci do xml aby bylo mozne renderovat libovolne route. Prakticky vubec jsem to netestoval, takze bugy pravdepodobne. Radku, muzes zkusit jestli se i v teto verzi projevuje popisovany bug? Koukal jsem na to a netusim jak by k popisovanemu chovani mohlo dojit. Proto myslim, ze mas nekde porad starou verzi. Plugin zatim neni v svn, takze neni mozne pouzit automatickou aktualizaci, je nutne novou verzi nahrat rucne do adresare .josm. Jestli ti to bude renderovat cyklostezky (fialove) a zaroven spatne vykreslovat, pak bude jiste, ze v aktualni verzi ten bug opravdu je. 2009/4/21 Michal Grézl <michal.grezl na gmail.com>: zobrazit citaci
> 2009/4/19 Jiri Klement <jiri.klement na gmail.com>: >> Ahoj, >> >> Pouzivas aktualni verzi pluginu? Je ke stazeni tady: >> http://jttt.110mb.com/routes.jar >> > > tak trosku offtopic, ale neslo by do pluginu pridat zobrazovani cyklostezek? > ncn=yes, lcn=yes, rcn=yes (mozna i s *_ref?) > > -- > Michal Grézl > http://walley.org > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz na openstreetmap.org > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz >
<div><br></div>

21.4.2009 10:21:15 (#33)
gravatar

Petr Dlouhý

<petr.dlouhy at email.cz>
607
On Tue, 21 Apr 2009 22:10:08 +0200, Jiri Klement <jiri.klement na gmail.com> wrote: Tak to bohužel nerenderuje cyklostezky dělané pomocí relací. Pravděpodobně bude chyba v tom, že se používají jiné tagy - type:route route:bicycle network:ncn ref:číslo. Další chyba, kterou jsem objevil (a vyskytovala se i v minulých verzích) je, že když se zobrazení přepne do drátového modelu, tak je všechno stašně tlustě vykreslené. zobrazit citaci
> Pridal jsem renderovani cyklostezek a nahral aktualni verzi na: > http://jttt.110mb.com/routes.jar > Predelal jsem to tak, aby to fungovalo univerzalne. Az budu mit cas > tak udelam konfiguraci do xml aby bylo mozne renderovat libovolne > route. Prakticky vubec jsem to netestoval, takze bugy pravdepodobne. > Radku, muzes zkusit jestli se i v teto verzi projevuje popisovany bug? > Koukal jsem na to a netusim jak by k popisovanemu chovani mohlo dojit. > Proto myslim, ze mas nekde porad starou verzi. Plugin zatim neni v > svn, takze neni mozne pouzit automatickou aktualizaci, je nutne novou > verzi nahrat rucne do adresare .josm. Jestli ti to bude renderovat > cyklostezky (fialove) a zaroven spatne vykreslovat, pak bude jiste, ze > v aktualni verzi ten bug opravdu je.
-- Petr Dlouhý

21.4.2009 10:38:49 (#34)
gravatar

Tomáš Tichý

<t.tichy at post.cz>
150 4809
Tak potvrzuji, ze tam ten bug stale je. Mam nejnovejsi JOSM (1541) a posledni plugin s cyklostezkami a dela to pri odzoomovani cary do rohu, tentokrat i fialove :-) =TT= 2009/4/21 Jiri Klement <jiri.klement na gmail.com>: zobrazit citaci
> Pridal jsem renderovani cyklostezek a nahral aktualni verzi na: > http://jttt.110mb.com/routes.jar > Predelal jsem to tak, aby to fungovalo univerzalne. Az budu mit cas > tak udelam konfiguraci do xml aby bylo mozne renderovat libovolne > route. Prakticky vubec jsem to netestoval, takze bugy pravdepodobne. > > Radku, muzes zkusit jestli se i v teto verzi projevuje popisovany bug? > Koukal jsem na to a netusim jak by k popisovanemu chovani mohlo dojit. > Proto myslim, ze mas nekde porad starou verzi. Plugin zatim neni v > svn, takze neni mozne pouzit automatickou aktualizaci, je nutne novou > verzi nahrat rucne do adresare .josm. Jestli ti to bude renderovat > cyklostezky (fialove) a zaroven spatne vykreslovat, pak bude jiste, ze > v aktualni verzi ten bug opravdu je. > > 2009/4/21 Michal Grézl <michal.grezl na gmail.com>: >> 2009/4/19 Jiri Klement <jiri.klement na gmail.com>: >>> Ahoj, >>> >>> Pouzivas aktualni verzi pluginu? Je ke stazeni tady: >>> http://jttt.110mb.com/routes.jar >>> >> >> tak trosku offtopic, ale neslo by do pluginu pridat zobrazovani cyklostezek? >> ncn=yes, lcn=yes, rcn=yes (mozna i s *_ref?) >> >> -- >> Michal Grézl >> http://walley.org >> >> _______________________________________________ >> Talk-cz mailing list >> Talk-cz na openstreetmap.org >> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz >> > > <div><br></div> > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz na openstreetmap.org > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz >

21.4.2009 10:40:53 (#35)
gravatar

Radomír Černoch

<radomir.cernoch at gmail.com>
139
Ahoj Jirko, s aktuální verzí JOSM (1541) i pluginu (zobrazuje fialové cyklostezky) to stále dělá tu samou chybu. Nemohl bys mi, prosím, poslat zdroják, abych to mohl debugovat? S pozdravem, Radek Černoch 2009/4/21 Petr Dlouhý <petr.dlouhy na email.cz>: zobrazit citaci
> On Tue, 21 Apr 2009 22:10:08 +0200, Jiri Klement <jiri.klement na gmail.com> > wrote: > > Tak to bohužel nerenderuje cyklostezky dělané pomocí relací. Pravděpodobně > bude chyba v tom, že se používají jiné tagy - type:route route:bicycle > network:ncn ref:číslo. > Další chyba, kterou jsem objevil (a vyskytovala se i v minulých verzích) > je, že když se zobrazení přepne do drátového modelu, tak je všechno stašně > tlustě vykreslené. > >> Pridal jsem renderovani cyklostezek a nahral aktualni verzi na: >> http://jttt.110mb.com/routes.jar >> Predelal jsem to tak, aby to fungovalo univerzalne. Az budu mit cas >> tak udelam konfiguraci do xml aby bylo mozne renderovat libovolne >> route. Prakticky vubec jsem to netestoval, takze bugy pravdepodobne. >> Radku, muzes zkusit jestli se i v teto verzi projevuje popisovany bug? >> Koukal jsem na to a netusim jak by k popisovanemu chovani mohlo dojit. >> Proto myslim, ze mas nekde porad starou verzi. Plugin zatim neni v >> svn, takze neni mozne pouzit automatickou aktualizaci, je nutne novou >> verzi nahrat rucne do adresare .josm. Jestli ti to bude renderovat >> cyklostezky (fialove) a zaroven spatne vykreslovat, pak bude jiste, ze >> v aktualni verzi ten bug opravdu je. > > > > -- > Petr Dlouhý

22.4.2009 07:22:13 (#36)
gravatar

Jiri Klement

<jiri.klement at gmail.com>
140
Cyklostezky pomoci relaci jsem doplnil, kontroluje to type=route, route=bicycle, na network nazalezi. Zdrojaky vzdycky prikladam primo do jaru. Pro pohodlnejsi ladeni jsem nahral i eclipse projekt: http://jttt.110mb.com/josm-routes.zip Je mozne to ladit primo z eclise, staci si pridat JOSM projekt a pustit to pomoci josm-routes.launch. 2009/4/21 Radomír Černoch <radomir.cernoch na gmail.com>: zobrazit citaci
> Ahoj Jirko, > > s aktuální verzí JOSM (1541) i pluginu (zobrazuje fialové cyklostezky) > to stále dělá tu samou chybu. Nemohl bys mi, prosím, poslat zdroják, > abych to mohl debugovat? > > S pozdravem, > Radek Černoch > > 2009/4/21 Petr Dlouhý <petr.dlouhy na email.cz>: >> On Tue, 21 Apr 2009 22:10:08 +0200, Jiri Klement <jiri.klement na gmail.com> >> wrote: >> >> Tak to bohužel nerenderuje cyklostezky dělané pomocí relací. Pravděpodobně >> bude chyba v tom, že se používají jiné tagy - type:route route:bicycle >> network:ncn ref:číslo. >> Další chyba, kterou jsem objevil (a vyskytovala se i v minulých verzích) >> je, že když se zobrazení přepne do drátového modelu, tak je všechno stašně >> tlustě vykreslené. >> >>> Pridal jsem renderovani cyklostezek a nahral aktualni verzi na: >>> http://jttt.110mb.com/routes.jar >>> Predelal jsem to tak, aby to fungovalo univerzalne. Az budu mit cas >>> tak udelam konfiguraci do xml aby bylo mozne renderovat libovolne >>> route. Prakticky vubec jsem to netestoval, takze bugy pravdepodobne. >>> Radku, muzes zkusit jestli se i v teto verzi projevuje popisovany bug? >>> Koukal jsem na to a netusim jak by k popisovanemu chovani mohlo dojit. >>> Proto myslim, ze mas nekde porad starou verzi. Plugin zatim neni v >>> svn, takze neni mozne pouzit automatickou aktualizaci, je nutne novou >>> verzi nahrat rucne do adresare .josm. Jestli ti to bude renderovat >>> cyklostezky (fialove) a zaroven spatne vykreslovat, pak bude jiste, ze >>> v aktualni verzi ten bug opravdu je. >> >> >> >> -- >> Petr Dlouhý > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz na openstreetmap.org > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz >
<div><br></div>

22.4.2009 12:55:11 (#37)
gravatar

Radomír Černoch

<radomir.cernoch at gmail.com>
139
Ahoj, tak nakonec to nebylo tak těžké. Je to známý problém dělení nulou "smernice = [cokoli] / (val1 - val2)", kde směrnice je buď "ua", nebo kombinace "ndx, ndy". Většinou existuje na stejný problém řešení i bez počítání směrnic a bez problematického dělení, místo toho posílám patch jdoucí cestou nejmenšího odporu... :-) Asi není potřeba ho vysvětlovat, jsou to jednořádkové úpravy. Ale vrtá mi hlavou, jak Ti to mohlo fungovat. Že by se v jiné verzi Javy dalo korektně pracovat s nekonečny? S pozdravem, Radek Černoch 2009/4/22 Jiri Klement <jiri.klement na gmail.com>: zobrazit citaci
> Cyklostezky pomoci relaci jsem doplnil, kontroluje to type=route, > route=bicycle, na network nazalezi. > > Zdrojaky vzdycky prikladam primo do jaru. Pro pohodlnejsi ladeni jsem > nahral i eclipse projekt: > http://jttt.110mb.com/josm-routes.zip > Je mozne to ladit primo z eclise, staci si pridat JOSM projekt a > pustit to pomoci josm-routes.launch.
------------- další část --------------- A non-text attachment was scrubbed... Name: josm-routes-AbstractLinePainter.patch Type: text/x-patch Size: 894 bytes Desc: [žádný popis není k dispozici] URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20090422/0f9a7c14/attachment.bin> ------------- další část --------------- A non-text attachment was scrubbed... Name: josm-routes.tar.bz2 Type: application/x-bzip2 Size: 15373 bytes Desc: [žádný popis není k dispozici] URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20090422/0f9a7c14/attachment-0001.bin>

23.4.2009 07:57:38 (#38)
gravatar

Jiri Klement

<jiri.klement at gmail.com>
140
Ahoj, mas pravdu, ze problem je v metode getLineIntersection, ale trosku to upresnim a vysvetlim proc asi me to funguje a tobe ne. Vypocet ua neni vypocet smernice. Souradnice pruseciku jsou P = x1 + ua * (x2-x1), kde x1 a x2 jsou vektory a souradnice pocatecniho a konecneho bodu prvni primky. Vypocet ua muze vratit nekonecno pouze kdyby testovane primky nemely zadny prusecik, coz se nemuze v tomto pripade stat. Ovsem pokud se primky prekryvaji, tak ua vyjde NaN (not a number). Vysledek jakekoliv operace, ktera zahrnuje NaN, je opet NaN. Proto souradnice pruseciku vyjdou [NaN, NaN]. Nasledne se z techto souradnic sestavi cesta(GeneralPath). A tady je duvod proc me to funguje a u tebe ne. Na mem pocitaci se bod cesty, ktery ma souradnice [NaN, NaN] jednoduse ignoruje, coz v tomto pripade vede ke spravnemu chovani, protoze ten bod je tam stejne zbytecny. U tebe se ten bod vykresli jako by mel ve skutecnosti souradnice [0, 0]. Opravil jsem to nakonec tak, ze kontroluji jestli prusecik je NaN a pripadne ho ignoruji. Muzes prosim vyzkouset jestli to opravdu funguje? 2009/4/22 Radomír Černoch <radomir.cernoch na gmail.com>: zobrazit citaci
> Ahoj, > > tak nakonec to nebylo tak těžké. Je to známý problém dělení nulou > "smernice = [cokoli] / (val1 - val2)", kde směrnice je buď "ua", nebo > kombinace "ndx, ndy". Většinou existuje na stejný problém řešení > i bez počítání směrnic a bez problematického dělení, místo toho > posílám patch jdoucí cestou nejmenšího odporu... :-) > Asi není potřeba ho vysvětlovat, jsou to jednořádkové úpravy. > > Ale vrtá mi hlavou, jak Ti to mohlo fungovat. Že by se v jiné verzi > Javy dalo korektně pracovat s nekonečny? > > S pozdravem, > Radek Černoch > > 2009/4/22 Jiri Klement <jiri.klement na gmail.com>: >> Cyklostezky pomoci relaci jsem doplnil, kontroluje to type=route, >> route=bicycle, na network nazalezi. >> >> Zdrojaky vzdycky prikladam primo do jaru. Pro pohodlnejsi ladeni jsem >> nahral i eclipse projekt: >> http://jttt.110mb.com/josm-routes.zip >> Je mozne to ladit primo z eclise, staci si pridat JOSM projekt a >> pustit to pomoci josm-routes.launch. > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz na openstreetmap.org > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz > >
<div><br></div>

« zpět na výpis měsíce