[Talk-cz] Tagovani turistickych stezek
Vlákno 7.2. - 23.4.2009, počet zpráv: 38
Ahoj,
Po nedavne diskuzi o sjednoceni tagovani turistickych stezek se
Slovenskem me napadlo nekolik napadu, jak znaceni stezek vylepsit.
Jsou k dispozici tady:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Hiking/Trails
Byl bych rad, kdyby jste je trosku okomentovali. Pokud me
neprevedcite, ze jde o naprosty nesmysl, tak je zkusim navrhnout na
talk na openstreetmap.org :-)
--
Jiri Klement
On Saturday 07 of February 2009 15:10:16 Jiri Klement wrote:
zobrazit citaci
> Ahoj,
>
> Po nedavne diskuzi o sjednoceni tagovani turistickych stezek se
> Slovenskem me napadlo nekolik napadu, jak znaceni stezek vylepsit.
> Jsou k dispozici tady:
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Hiking/Trails
>
> Byl bych rad, kdyby jste je trosku okomentovali. Pokud me
> neprevedcite, ze jde o naprosty nesmysl, tak je zkusim navrhnout na
> talk na openstreetmap.org :-)
>
> --
> Jiri Klement
Ahoj.
Omlouvám se, že k tomu neřeknu nic podmětného, ale nejsem moc obeznámen s
vývojem tagování turistických značek a tak, jak je to popsáno na uvedené wiki
stránce, mi to příjde příliš zmatené, abych to pochopil.
Jelikož je však zmapování turistických tras v OSM pro mě velice důležité, chci
se zeptat jaký je stav, tedy kolik je toho už zmapováno, a jakým způsobem
chceme zmapovat zbytek? Předpokádám, že data nám nikdo nedá, na leteckých
snímcích toho moc vidět není a GPS moduly v lese málokdy dostanou přesný fix
(nehledě k tomu, jak zdlouhavé by bylo obejit značky v celé ČR).
Díky za odpověď.
--
Ing. Radek Bartoň
Faculty of Information Technology
Department of Computer Graphics and Multimedia
Brno University of Technology
E-mail: blackhex na post.cz
Web: http://blackhex.no-ip.org
Jabber: blackhex na jabber.cz
zdravím,
zobrazit citaci
> > Po nedavne diskuzi o sjednoceni tagovani turistickych stezek se
> > Slovenskem me napadlo nekolik napadu, jak znaceni stezek vylepsit.
> > Jsou k dispozici tady:
> > http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Hiking/Trails
> >
> > Byl bych rad, kdyby jste je trosku okomentovali. Pokud me
> > neprevedcite, ze jde o naprosty nesmysl, tak je zkusim navrhnout na
> > talk na openstreetmap.org :-)
mně to přijde docela dobré ... pár poznámek:
* přidal bych návrh výčtu typů, resp. všech vlastností; bylo by možné mít pro
stejnou trasu různé typy? (např. běžecké tratě vedené po "letním" pásovém
značení)
* rozdělení na segmenty bych nebral jako možnost, ale jako základní věc -
budiž jeden segment mezi každými dvěma sousedícími rozcestníky
* vzdálenost a čas bych nebral jako vlastnost rozcestníku ale jako vlastnost
segmentu (nicméně ponechal bych možnost zapsat navíc co je na tom rozcestníku
reálně napsané(1), a třeba i včetně azimutu šipek)
(pozn. čas na segment je potřeba rozlišit podle směru a typu - čas do kopce
bude jiný než z kopce, čas foot se bude lišit od času ski!)
(1) což se může lišit od uváděného času nebo vzdálenosti na segment - tam bych
jako super věc viděl, kdyby každý, kdo to projde, zaznamenal svůj čas, a
uváděl se průměr (a ještě nejlíp kdyby k tomu byly metainformace, podle
kterých by se to dalo dělit, jestli je to čas s batohem nebo nalehko atp.)
zobrazit citaci
> Omlouvám se, že k tomu neřeknu nic podmětného, ale nejsem moc obeznámen s
> vývojem tagování turistických značek a tak, jak je to popsáno na uvedené
> wiki stránce, mi to příjde příliš zmatené, abych to pochopil.
na druhé čtení ... :-)
no, je fakt, že by to chtělo dobrovolníka, který popíše, jak to v praxi
naklikat
zobrazit citaci
> Jelikož je však zmapování turistických tras v OSM pro mě velice důležité,
> chci se zeptat jaký je stav, tedy kolik je toho už zmapováno, a jakým
> způsobem chceme zmapovat zbytek? Předpokádám, že data nám nikdo nedá, na
> leteckých snímcích toho moc vidět není a GPS moduly v lese málokdy dostanou
> přesný fix (nehledě k tomu, jak zdlouhavé by bylo obejit značky v celé ČR).
s těmi GPSkami bych nebyl pesimista ... když můžou po lesích běhat geocacheři,
a je jim to dostatečně přesné, tak proč ne my
K.
On Mon, 09 Feb 2009 10:07:27 +0100, Radek Bartoň <blackhex na post.cz> wrote:
Současný stav můžete vidět na <http://www.openstreetmap.cz/>, tedy něco už tam je, ale stále toho dost chybí.
Pro lesní pěšiny, které už na katastrální ani fotomapě nejsou vidět nezbývá než použít GPS. Přesnost v lese většinou není tak strašná, aby to podle toho nešlo nakreslit (tedy alespoň u toho mého) - možná to bude o několik desítek metrů mimo, ale na komerčních mapách to stejně přesnější není.
Zdlouhavé to samozřemě bude, ale jestli máte lepší nápad, jak by to šlo udělat, tak sem s ním.
zobrazit citaci
>
>
> Ahoj.
>
> Omlouvám se, že k tomu neřeknu nic podmětného, ale nejsem moc obeznámen s
> vývojem tagování turistických značek a tak, jak je to popsáno na uvedené
> wiki
> stránce, mi to příjde příliš zmatené, abych to pochopil.
>
> Jelikož je však zmapování turistických tras v OSM pro mě velice
> důležité, chci
> se zeptat jaký je stav, tedy kolik je toho už zmapováno, a jakým způsobem
> chceme zmapovat zbytek? Předpokádám, že data nám nikdo nedá, na leteckých
> snímcích toho moc vidět není a GPS moduly v lese málokdy dostanou přesný
> fix
> (nehledě k tomu, jak zdlouhavé by bylo obejit značky v celé ČR).
>
> Díky za odpověď.
>
--
Petr Dlouhý
Ahoj,
Karel Volný napsal(a):
zobrazit citaci
> zdravím,
>
>
>>> Po nedavne diskuzi o sjednoceni tagovani turistickych stezek se
>>> Slovenskem me napadlo nekolik napadu, jak znaceni stezek vylepsit.
>>> Jsou k dispozici tady:
>>> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Hiking/Trails
>>>
>>> Byl bych rad, kdyby jste je trosku okomentovali. Pokud me
>>> neprevedcite, ze jde o naprosty nesmysl, tak je zkusim navrhnout na
>>> talk na openstreetmap.org :-)
>>>
>
> mně to přijde docela dobré ... pár poznámek:
>
rekl bych, ze je to vyhovujici. Je tam dost informaci, aby se to dalo
vykreslit a neco z toho i treba spocitat...
zobrazit citaci
> * přidal bych návrh výčtu typů, resp. všech vlastností; bylo by možné mít pro
> stejnou trasu různé typy? (např. běžecké tratě vedené po "letním" pásovém
> značení)
>
do takovych detailu bych nezabihal. To stejne uz pak clovek pozna v terenu.
zobrazit citaci
> * rozdělení na segmenty bych nebral jako možnost, ale jako základní věc -
> budiž jeden segment mezi každými dvěma sousedícími rozcestníky
>
> * vzdálenost a čas bych nebral jako vlastnost rozcestníku ale jako vlastnost
> segmentu (nicméně ponechal bych možnost zapsat navíc co je na tom rozcestníku
> reálně napsané(1), a třeba i včetně azimutu šipek)
> (pozn. čas na segment je potřeba rozlišit podle směru a typu - čas do kopce
> bude jiný než z kopce, čas foot se bude lišit od času ski!)
>
no k casum jsem pomerne skepticky. Zatim jsem to nevidel nikde v praxi
tak, aby to odpovidalo. Hodne to zalezi na kondici a jiz usle
vzdalenosti. Takze delat nejake prumery nebo tak je uz cira zoufalost.
Nikdy to IMO nebude poradne fungovat.
zobrazit citaci
> (1) což se může lišit od uváděného času nebo vzdálenosti na segment - tam bych
> jako super věc viděl, kdyby každý, kdo to projde, zaznamenal svůj čas, a
> uváděl se průměr (a ještě nejlíp kdyby k tomu byly metainformace, podle
> kterých by se to dalo dělit, jestli je to čas s batohem nebo nalehko atp.)
>
a opravdu chceme takove informace resit a mit v OSM? Proc to nedelame u
silnic, dalnic a zeleznic?
zobrazit citaci
>
>> Omlouvám se, že k tomu neřeknu nic podmětného, ale nejsem moc obeznámen s
>> vývojem tagování turistických značek a tak, jak je to popsáno na uvedené
>> wiki stránce, mi to příjde příliš zmatené, abych to pochopil.
>>
zobrazit citaci
>
> na druhé čtení ... :-)
>
> no, je fakt, že by to chtělo dobrovolníka, který popíše, jak to v praxi
> naklikat
>
>
proste se udela relace a k ni se priradi par tagu. Nic sloziteho... Na
nektere body se pak nanesou rozcestniky.
zobrazit citaci
>> Jelikož je však zmapování turistických tras v OSM pro mě velice důležité,
>> chci se zeptat jaký je stav, tedy kolik je toho už zmapováno, a jakým
>> způsobem chceme zmapovat zbytek? Předpokádám, že data nám nikdo nedá, na
>> leteckých snímcích toho moc vidět není a GPS moduly v lese málokdy dostanou
>> přesný fix (nehledě k tomu, jak zdlouhavé by bylo obejit značky v celé ČR).
>>
To jsem si o silnicich tretich trid myslel donedavna taky. Jak vidno,
tak dlouho to netrvalo. Ja jsem odhadoval, ze kompletni silnice budou v
OSM nejdrive za par let. Ubehl rok a jsou tam.
zobrazit citaci
>
> s těmi GPSkami bych nebyl pesimista ... když můžou po lesích běhat geocacheři,
> a je jim to dostatečně přesné, tak proč ne my
>
U turistickych tras jde v podstate jen o schema site a o fakt, ze jsem
se o kilometr vzdalil znacce. A na to jsou GPSky i v lese dost presne.
Popripade se to da zpresnit JenickoMarenkovskou technikou - vylezes na
nejvyssi strom a tam uz bude signalu dost :)
zobrazit citaci
> K.
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
'hoj,
zobrazit citaci
> > * přidal bych návrh výčtu typů, resp. všech vlastností; bylo by možné mít
> > pro stejnou trasu různé typy? (např. běžecké tratě vedené po "letním"
> > pásovém značení)
>
> do takovych detailu bych nezabihal. To stejne uz pak clovek pozna v terenu.
nejsem si jist, co považuješ za detail, a co chceš poznávat až v terénu ... já
tedy do mapy většinou koukám předtím než do terénu vyrazím, abych si
naplánoval trasu (pravda, někdy je značení spíše na zmatení, viz "lyžařská"
trasa KČT po červené mezi Švýcárnou a Červenohorským sedlem, viz
http://fotky.hajnet.cz/2006/12-25_Silvestr/vjur/p1010890.jpg, ale to by neměl
být typický případ ;-))
zobrazit citaci
> > * vzdálenost a čas bych nebral jako vlastnost rozcestníku ale jako
> > vlastnost segmentu (nicméně ponechal bych možnost zapsat navíc co je na
> > tom rozcestníku reálně napsané(1), a třeba i včetně azimutu šipek)
> > (pozn. čas na segment je potřeba rozlišit podle směru a typu - čas do
> > kopce bude jiný než z kopce, čas foot se bude lišit od času ski!)
>
> no k casum jsem pomerne skepticky. Zatim jsem to nevidel nikde v praxi
> tak, aby to odpovidalo. Hodne to zalezi na kondici a jiz usle
> vzdalenosti. Takze delat nejake prumery nebo tak je uz cira zoufalost.
> Nikdy to IMO nebude poradne fungovat.
o tom už se tu mluvilo ... průměr samozřejmě neznamená, že každý půjde stejně
rychle - ale je to určité vodítko; kdyby se podařilo mít dostatečně velký
statistický vzorek, tak ten průměr bude všude výkonově stejný, a každý bude
tušit, jak je na tom vůči průměru on individuálně, podle čehož už se dá
orientovat dost slušně
zobrazit citaci
> > (1) což se může lišit od uváděného času nebo vzdálenosti na segment - tam
> > bych jako super věc viděl, kdyby každý, kdo to projde, zaznamenal svůj
> > čas, a uváděl se průměr (a ještě nejlíp kdyby k tomu byly metainformace,
> > podle kterých by se to dalo dělit, jestli je to čas s batohem nebo
> > nalehko atp.)
>
> a opravdu chceme takove informace resit a mit v OSM? Proc to nedelame u
> silnic, dalnic a zeleznic?
viz výše :-)
co se železnic týče, tam by měl platit jízdní řád - asi nikoho nezajímá, jak
rychle může vlak po trati jet, když nemá možnost jet tam vlastním vlakem a
stejně se musí spolehnout na ten řád ...
u silnic to děláme napůl - popisuje se (resp. máme na to aparát), jaká je
maximální povolená rychlost, třída a případně kvalita silnice
k tomu existují vcelku slušné heuristiky - např. navigace, co jsem pořídil
tatíkovi, zohledňuje při výpočtu času trasy i poloměry zatáček, a měla by
umět upravovat různé svoje konstanty právě průměrováním hodnot z reálného
provozu, takže by to časem pro daného řidiče a auto mělo sedět dost
přesně ... rozhodně se na její odhady mohu spolehnout na +- 20%, což považuju
za dostačující
jenže u pěších tras nic tak jednoduchého použít nelze, nebo aspoň nenapadá mě
jak, aniž by bylo potřeba mít popsaný pomalu každý kámen, který musíš
překročit
K.
2009/2/9 Radek Bartoň <blackhex na post.cz>:
zobrazit citaci
> On Saturday 07 of February 2009 15:10:16 Jiri Klement wrote:
>> Ahoj,
>>
>> Po nedavne diskuzi o sjednoceni tagovani turistickych stezek se
>> Slovenskem me napadlo nekolik napadu, jak znaceni stezek vylepsit.
>> Jsou k dispozici tady:
>> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Hiking/Trails
>>
>> Byl bych rad, kdyby jste je trosku okomentovali. Pokud me
>> neprevedcite, ze jde o naprosty nesmysl, tak je zkusim navrhnout na
>> talk na openstreetmap.org :-)
>>
>> --
>> Jiri Klement
>
>
> Ahoj.
>
> Omlouvám se, že k tomu neřeknu nic podmětného, ale nejsem moc obeznámen s
> vývojem tagování turistických značek a tak, jak je to popsáno na uvedené wiki
> stránce, mi to příjde příliš zmatené, abych to pochopil.
>
> Jelikož je však zmapování turistických tras v OSM pro mě velice důležité, chci
> se zeptat jaký je stav, tedy kolik je toho už zmapováno, a jakým způsobem
> chceme zmapovat zbytek? Předpokádám, že data nám nikdo nedá, na leteckých
> snímcích toho moc vidět není a GPS moduly v lese málokdy dostanou přesný fix
> (nehledě k tomu, jak zdlouhavé by bylo obejit značky v celé ČR).
>
> Díky za odpověď.
Co je zmapovano zjistite na http://openstreetmap.cz, chceme zmapovat
vsechno, a to tak ze obejdeme vsechny znacky a ano bude to trvat
dlouho pokud to bude delat tak malo lidi kolik to dela ted.
Mimochodem, nove sirf3 a podobne cipy nemaji v lese zas takovy
problem, a stezka zmapovana o 20 metru dal nez v realu je taky neni
problem (pro me).
Chtelo by to osvetu mezi turisty a skauty a podobne, ja ovsem s timto
mam spatne zkusenosti, tudiz to delat nebudu:)
--
Michal Grézl
http://walley.org
Ahoj,
prave si myslim, ze vypocet turisticke trasy bude sedet uplne stejne -
zadas tam nejakou konstantni rychlost pohybu a maximalne muzes podle
vrstevnic/sklonu ji upravit - dokonce prave neni treba brat v uvahu ani
polomery zatacek. A bude to sedet uplne stejne - ja to takhle pouzivam
uz leta a je to velice spolehlive. Kdyz clovek jde pesky, tak proste
ujde 3 az 4 kilometry a je vcelku jedno, kudy jde - tedy pokude se
zrovna neprosekava pralesem kolem potoka. A kazdy turista vi, jestli je
denne schopen ujit 20, 30 nebo 50 kilometru i s ohledem na to, kolik ma
v planu ujit nasledujici dny, kde se zastavit na obed atp.
To je duvod, proc si myslim, ze je zbytecne cas vypocitavat nebo sbirat.
K
Karel Volný napsal(a):
zobrazit citaci
> 'hoj,
>
>
>>> * přidal bych návrh výčtu typů, resp. všech vlastností; bylo by možné mít
>>> pro stejnou trasu různé typy? (např. běžecké tratě vedené po "letním"
>>> pásovém značení)
>>>
>> do takovych detailu bych nezabihal. To stejne uz pak clovek pozna v terenu.
>>
>
> nejsem si jist, co považuješ za detail, a co chceš poznávat až v terénu ... já
> tedy do mapy většinou koukám předtím než do terénu vyrazím, abych si
> naplánoval trasu (pravda, někdy je značení spíše na zmatení, viz "lyžařská"
> trasa KČT po červené mezi Švýcárnou a Červenohorským sedlem, viz
> http://fotky.hajnet.cz/2006/12-25_Silvestr/vjur/p1010890.jpg, ale to by neměl
> být typický případ ;-))
>
>
>>> * vzdálenost a čas bych nebral jako vlastnost rozcestníku ale jako
>>> vlastnost segmentu (nicméně ponechal bych možnost zapsat navíc co je na
>>> tom rozcestníku reálně napsané(1), a třeba i včetně azimutu šipek)
>>> (pozn. čas na segment je potřeba rozlišit podle směru a typu - čas do
>>> kopce bude jiný než z kopce, čas foot se bude lišit od času ski!)
>>>
>> no k casum jsem pomerne skepticky. Zatim jsem to nevidel nikde v praxi
>> tak, aby to odpovidalo. Hodne to zalezi na kondici a jiz usle
>> vzdalenosti. Takze delat nejake prumery nebo tak je uz cira zoufalost.
>> Nikdy to IMO nebude poradne fungovat.
>>
>
> o tom už se tu mluvilo ... průměr samozřejmě neznamená, že každý půjde stejně
> rychle - ale je to určité vodítko; kdyby se podařilo mít dostatečně velký
> statistický vzorek, tak ten průměr bude všude výkonově stejný, a každý bude
> tušit, jak je na tom vůči průměru on individuálně, podle čehož už se dá
> orientovat dost slušně
>
>
>>> (1) což se může lišit od uváděného času nebo vzdálenosti na segment - tam
>>> bych jako super věc viděl, kdyby každý, kdo to projde, zaznamenal svůj
>>> čas, a uváděl se průměr (a ještě nejlíp kdyby k tomu byly metainformace,
>>> podle kterých by se to dalo dělit, jestli je to čas s batohem nebo
>>> nalehko atp.)
>>>
>> a opravdu chceme takove informace resit a mit v OSM? Proc to nedelame u
>> silnic, dalnic a zeleznic?
>>
>
> viz výše :-)
>
> co se železnic týče, tam by měl platit jízdní řád - asi nikoho nezajímá, jak
> rychle může vlak po trati jet, když nemá možnost jet tam vlastním vlakem a
> stejně se musí spolehnout na ten řád ...
>
> u silnic to děláme napůl - popisuje se (resp. máme na to aparát), jaká je
> maximální povolená rychlost, třída a případně kvalita silnice
>
> k tomu existují vcelku slušné heuristiky - např. navigace, co jsem pořídil
> tatíkovi, zohledňuje při výpočtu času trasy i poloměry zatáček, a měla by
> umět upravovat různé svoje konstanty právě průměrováním hodnot z reálného
> provozu, takže by to časem pro daného řidiče a auto mělo sedět dost
> přesně ... rozhodně se na její odhady mohu spolehnout na +- 20%, což považuju
> za dostačující
>
> jenže u pěších tras nic tak jednoduchého použít nelze, nebo aspoň nenapadá mě
> jak, aniž by bylo potřeba mít popsaný pomalu každý kámen, který musíš
> překročit
>
> K.
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
'hoj,
zobrazit citaci
> prave si myslim, ze vypocet turisticke trasy bude sedet uplne stejne -
> zadas tam nejakou konstantni rychlost pohybu a maximalne muzes podle
> vrstevnic/sklonu ji upravit
no a ty údaje o sklonu máme? - já nevím, ale nějak nevidím u nodů možnost
editovat nadmořskou výšku ...
zobrazit citaci
> - dokonce prave neni treba brat v uvahu ani polomery zatacek.
jistě, to byl *jen příklad* - pro chůzi si místo poloměru zatáčky dosaď třebas
prostupnost terénu
zobrazit citaci
> A bude to sedet uplne stejne - ja to takhle pouzivam
> uz leta a je to velice spolehlive.
já se to takhle snažím používat už léta, a neustále narážím na místa, kde to
selhává ...
zobrazit citaci
> Kdyz clovek jde pesky, tak proste
> ujde 3 az 4 kilometry a je vcelku jedno, kudy jde - tedy pokude se
> zrovna neprosekava pralesem kolem potoka.
hehe, krásně sis své tvrzení sám popřel :-)
a to není nutné zrovna se jen prosekávat pralesem, ono obecně když kolem toho
potoka budu šplhat po kamenech, nebo jej budu co chvíli křižovat, tak budu
rád, když za hodinu dám vůbec ty tři kilometry, zatímco když tam bude
normální lesní pěšinka a nebudu se zouvat na brodění nýbrž přeskáču potok po
kamenech, tak klidně ujdu i šest ... máme schéma, ze kterého lze odvodit,
jaký případ nastane? - proč je tedy zvykem v některých oblastech na
rozcestníky (a do map) ty časové údaje psát, když je to úplně k ničemu?
zobrazit citaci
> A kazdy turista vi, jestli je
> denne schopen ujit 20, 30 nebo 50 kilometru i s ohledem na to, kolik ma
> v planu ujit nasledujici dny, kde se zastavit na obed atp.
to opravdu hodně záleží na terénu ... ano, většinou se to během celého dne tak
nějak zprůměruje, ale není nijak neobvyklé, že se nasčítají odchylky na jednu
či druhou stranu - a docházet někam potmě není vždy úplně příjemné a
jednoduché (zvlášť třeba v zimě, když s tmou padá i mráz ...)
zobrazit citaci
> To je duvod, proc si myslim, ze je zbytecne cas vypocitavat nebo sbirat.
zeptám se jinak - a budou ti tam ta data překážet, pokud se je podaří
nasbírat? (nikoliv vypočítat)
K.
Karel Volný napsal(a):
zobrazit citaci
> 'hoj,
>
>
>> prave si myslim, ze vypocet turisticke trasy bude sedet uplne stejne -
>> zadas tam nejakou konstantni rychlost pohybu a maximalne muzes podle
>> vrstevnic/sklonu ji upravit
>>
>
> no a ty údaje o sklonu máme? - já nevím, ale nějak nevidím u nodů možnost
> editovat nadmořskou výšku ...
>
Udaje o sklonu ziskas snadno z dat, ktera ma jako relief treba
vyrenderovano osm.cz nebo vrstevnice v cyklomape. Jsou pomerne presna a
odvodit z toho, jestli nastoupas 10 nebo 1000m rozhodne jde.
zobrazit citaci
>
>> - dokonce prave neni treba brat v uvahu ani polomery zatacek.
>>
>
> jistě, to byl *jen příklad* - pro chůzi si místo poloměru zatáčky dosaď třebas
> prostupnost terénu
>
tak berme footway, track a silnice jako udaj o prostupnosti
zobrazit citaci
>
>> A bude to sedet uplne stejne - ja to takhle pouzivam
>> uz leta a je to velice spolehlive.
>>
>
> já se to takhle snažím používat už léta, a neustále narážím na místa, kde to
> selhává ...
>
uplne stejne, jako casova navigace skrz mesta autem...
zobrazit citaci
>
>> Kdyz clovek jde pesky, tak proste
>> ujde 3 az 4 kilometry a je vcelku jedno, kudy jde - tedy pokude se
>> zrovna neprosekava pralesem kolem potoka.
>>
>
> hehe, krásně sis své tvrzení sám popřel :-)
>
takovym pralesem by ale IMO nemely vest stezky znacene KCT
zobrazit citaci
> a to není nutné zrovna se jen prosekávat pralesem, ono obecně když kolem toho
> potoka budu šplhat po kamenech, nebo jej budu co chvíli křižovat, tak budu
> rád, když za hodinu dám vůbec ty tři kilometry, zatímco když tam bude
> normální lesní pěšinka a nebudu se zouvat na brodění nýbrž přeskáču potok po
> kamenech, tak klidně ujdu i šest ... máme schéma, ze kterého lze odvodit,
> jaký případ nastane? - proč je tedy zvykem v některých oblastech na
> rozcestníky (a do map) ty časové údaje psát, když je to úplně k ničemu?
>
to nevim - me zatim vzdy prisly dost k nicemu. Nicmene spis bych videl
jako uzitecnejsi napsat do mapy informaci o spatne prostupnosti terenu -
jako je to treba prahounakole.cz - tam je upozorneni na nektere useky,
ze jsou hrbolate nebo se spatnym povrchem a ze jizda je pomala atp. To
je stokrat uzitecnejsi nez cas...
zobrazit citaci
>
>> A kazdy turista vi, jestli je
>> denne schopen ujit 20, 30 nebo 50 kilometru i s ohledem na to, kolik ma
>> v planu ujit nasledujici dny, kde se zastavit na obed atp.
>>
>
> to opravdu hodně záleží na terénu ... ano, většinou se to během celého dne tak
> nějak zprůměruje, ale není nijak neobvyklé, že se nasčítají odchylky na jednu
> či druhou stranu - a docházet někam potmě není vždy úplně příjemné a
> jednoduché (zvlášť třeba v zimě, když s tmou padá i mráz ...)
>
tak jiste, ale pokud bychom mnou vyse navrzene udaje (tedy typ cesty,
udaje o prostupnosti) zahrnuli do osm, tak uz se da vypocitavat dost
presne. A myslim, ze vypocitavani casu je prace pro navigacniho klienta.
zobrazit citaci
>
>> To je duvod, proc si myslim, ze je zbytecne cas vypocitavat nebo sbirat.
>>
>
> zeptám se jinak - a budou ti tam ta data překážet, pokud se je podaří
> nasbírat? (nikoliv vypočítat)
>
ne, ale mam pochyby o tom, kolik lidi spravne pochopi metodiku a budou
tam data zadavat. Ja jsem pro maximalni moznou jednoduchost, ze ktere se
daji dalsi data odvodit - nikoliv delat to obracene - sbirat cas a pak z
toho odvozovat, jak ta cesta asi vypada. V tom casu se totiz ztrati to,
jestli se hodinu brodis potokem nebo lezes do uporneho kopce s macetou v
ruce.
Nechtel jsem flamovat, ale slo mi o to, aby amater zanesl do mapy
turistickou znacku a s minimem namahy (vybrani tezce schudnych useku a
jejich oznaceni) byl s praci hotov. Navic i bez dat o tezke prostupnosti
je tento model pouzitelny. Co udelas v momente, kdy nebudes mit pro dany
usek casovy odhad od mappera a budes potrebovat spocitat celou cestu? To
je to, oc mi jde... (jo a taky netvrdim, ze mam absolutni pravdu a
patent na rozum)
zobrazit citaci
> K.
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
zobrazit citaci
>>> Jelikož je však zmapování turistických tras v OSM pro mě velice důležité,
>>> chci se zeptat jaký je stav, tedy kolik je toho už zmapováno, a jakým
>>> způsobem chceme zmapovat zbytek? Předpokádám, že data nám nikdo nedá, na
Asi jediny "autoritativni" zdroj dat jsou KCT a kdyz jsme je pozadali,
jestli by data do OSM neposkytli tak se tvarili dost nepratelsky.
Takze zbyva jedine to zmapovat v terenu.
zobrazit citaci
>>> leteckých snímcích toho moc vidět není a GPS moduly v lese málokdy dostanou
>>> přesný fix (nehledě k tomu, jak zdlouhavé by bylo obejit značky v celé ČR).
>>>
> To jsem si o silnicich tretich trid myslel donedavna taky. Jak vidno,
> tak dlouho to netrvalo. Ja jsem odhadoval, ze kompletni silnice budou v
> OSM nejdrive za par let. Ubehl rok a jsou tam.
Jednak silnice do tretich trid nejsou jeste ani zdaleka kompletni
silnice v CR (je spousta mistnich cest bez klasifikace (tim myslim
asfaltky, ne vselijake lesni/polni cesty apod.) a spousta ulic, opet
bez klasifikace, ktere v OSM nejsou - napr. v Beroune chybi odhadem
tak 85% ulic, v Jicine chybi tak 95% ...), takze bych netvrdil ze mame
kompletni silnicni sit CR, pouze kompletni sit klasifikovanych silnic
v CR (coz je ale dobry zaklad nad kterym se da stavet). A tech cest be
klasifikace bude radove asi tak stejne jako silnic 3. tridy.
Do spousty mensich vesnic se da dostat pouze po podobnych silnicich
bez klasifikace (nastesti vetsinou asfaltky :)
zobrazit citaci
>> s těmi GPSkami bych nebyl pesimista ... když můžou po lesích běhat geocacheři,
>> a je jim to dostatečně přesné, tak proč ne my
S trochou stesti pujde podobny GPX track o neco zpresnit kdyz si
clovek vezme na pomoc treba snimky z UHULu a chytne se par bodu co tam
na snimcich pozna ...
Martin
2009/2/9 Karel Volný <kavol na seznam.cz>:
zobrazit citaci
>> prave si myslim, ze vypocet turisticke trasy bude sedet uplne stejne -
>> zadas tam nejakou konstantni rychlost pohybu a maximalne muzes podle
>> vrstevnic/sklonu ji upravit
>
> no a ty údaje o sklonu máme? - já nevím, ale nějak nevidím u nodů možnost
> editovat nadmořskou výšku ...
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:ele
(Ale moc to vyplňováno není a samotná definice toho tagu by možná
mohla být o dost komplexnější, viz též
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/DE:Altitude.)
-- Petr Kadlec / Mormegil
AHoj!
zobrazit citaci
> * vzdálenost a čas bych nebral jako vlastnost rozcestníku ale jako vlastnost
> segmentu (nicméně ponechal bych možnost zapsat navíc co je na tom rozcestníku
> reálně napsané(1), a třeba i včetně azimutu šipek)
Fakt nechapu proc udavat vzdalenost... ta se prece da odvodit z te
delky segmentu.
--
(english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
(cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html
Pro vetsi lesni cesty lze s celkem dobrou presnosti pouzit taky
uhul vrstvu Cesty_odvozni, pesiny tam asi nebudou ale vetsi cesty ano.
Tom
zobrazit citaci
>>> s těmi GPSkami bych nebyl pesimista ... když můžou po lesích běhat geocacheři,
>>> a je jim to dostatečně přesné, tak proč ne my
>
> S trochou stesti pujde podobny GPX track o neco zpresnit kdyz si
> clovek vezme na pomoc treba snimky z UHULu a chytne se par bodu co tam
> na snimcich pozna ...
> Martin
>
'hoj,
zobrazit citaci
> > * vzdálenost a čas bych nebral jako vlastnost rozcestníku ale jako
> > vlastnost segmentu (nicméně ponechal bych možnost zapsat navíc co je na
> > tom rozcestníku reálně napsané(1), a třeba i včetně azimutu šipek)
>
> Fakt nechapu proc udavat vzdalenost... ta se prece da odvodit z te
> delky segmentu.
to ovšem pouze za předpokladu, že tvar segmentu bude dostatečně dobře
znázorňovat skutečnou trasu - který patrně dosti často splněn nebude, co
třeba ta (většinou) chybějící výška ...
(nicméně já osobně nepovažuju přesnou délku za nějak důležitou)
K.
zobrazit citaci
>přidal bych návrh výčtu typů, resp. všech vlastností; bylo by možné mít pro
>stejnou trasu různé typy? (např. běžecké tratě vedené po "letním" pásovém
>značení)
Pokud nekolik typu trasy vede po stejne ceste, tak se kazdy oznaci
zvlast. Budou ale moc sdilet cesty/segmenty
zobrazit citaci
> rozdělení na segmenty bych nebral jako možnost, ale jako základní věc -
>budiž jeden segment mezi každými dvěma sousedícími rozcestníky
To je asi idealni zpusob, ale nevynucoval bych ho. Napriklad kvuli
predchozimu bodu.
* vzdálenost a čas bych nebral jako vlastnost rozcestníku ale jako vlastnost
segmentu (nicméně ponechal bych možnost zapsat navíc co je na tom rozcestníku
reálně napsané(1), a třeba i včetně azimutu šipek)
Vzdalenost na rozcestniku byla myslena jako docasna hodnota, dokud se
nezmapuje segment. Zapomel jsem to tam napsat...
Casy - vubec jsem si neuvedomil, jak komplikovane to je. Urcite cas
patri do rozcestniku, nikoliv na samotny segment. Pokud budeme casy
merit samy, tak to asi opravdu nebude mit vypovidajici hodnotu, takze
tam dopisu doporuceni casy pouzivat pouze, kdyz jsou uvedene na
rozcestniku.
Co rikate na rozsireni Guidepost, myslite ze to muze usnadnit
mapovani? Me uz by se nejaky system na znaceni co uz je zmapovano a co
ne docela hodil.
2009/2/9 Tomáš Mika <mikatom na gmail.com>:
zobrazit citaci
> Pro vetsi lesni cesty lze s celkem dobrou presnosti pouzit taky
> uhul vrstvu Cesty_odvozni, pesiny tam asi nebudou ale vetsi cesty ano.
> Tom
>
>>>> s těmi GPSkami bych nebyl pesimista ... když můžou po lesích běhat geocacheři,
>>>> a je jim to dostatečně přesné, tak proč ne my
>>
>> S trochou stesti pujde podobny GPX track o neco zpresnit kdyz si
>> clovek vezme na pomoc treba snimky z UHULu a chytne se par bodu co tam
>> na snimcich pozna ...
>> Martin
>>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
zobrazit citaci
>
> Co rikate na rozsireni Guidepost, myslite ze to muze usnadnit
> mapovani? Me uz by se nejaky system na znaceni co uz je zmapovano a co
> ne docela hodil.
>
Docela pěkně vymyšleno, jen ten popis jsem napoprvné nepochopil.
Rozhodně bych byl pro to označit relace tagem type, tu první jako
type=guidepost a tu druhou jako type=guidepost_destination. A
explicitně tam napsat, že člen s rolí destination v guidepost relaci
je typu guidepost_destination a člen s rolí destination v
guidepost_destination relaci je typu guidepost.
Trochu matoucí je, že relace v roli destination bude mít jednou typ
guidepost a podruhé typ guidepost_destination, ale nějak mě pro tu
"rekurzi" nenapadají lepší názvy.
Koukám že když se to popíše polopaticky, tak je to ještě zamotanější
:-) Doufám, že na to někdo udělá intuitivní editor :-)
Jo a relace guidepost_destination by měla mít možnost mít kromě tagu
distance ještě tag time.
=TT=
On Sat, 07 Feb 2009 15:10:16 +0100, Jiri Klement <jiri.klement na gmail.com>
wrote:
Pokud to ještě někdo nezmínil, tak bych rád upozornil na to, že tag "type"
se používá pro typ relace, která by v případě turistické cesty měla být
"route" (a navíc by asi měla mít tag "route:foot"), aby to odpovídalo
zavedeným konvencím.
zobrazit citaci
> Ahoj,
>
> Po nedavne diskuzi o sjednoceni tagovani turistickych stezek se
> Slovenskem me napadlo nekolik napadu, jak znaceni stezek vylepsit.
> Jsou k dispozici tady:
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Hiking/Trails
>
> Byl bych rad, kdyby jste je trosku okomentovali. Pokud me
> neprevedcite, ze jde o naprosty nesmysl, tak je zkusim navrhnout na
> talk na openstreetmap.org :-)
>
> --
> Jiri Klement
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
--
Petr Dlouhý
2009/2/9 Tomáš Tichý <t.tichy na post.cz>:
zobrazit citaci
>>
>> Co rikate na rozsireni Guidepost, myslite ze to muze usnadnit
>> mapovani? Me uz by se nejaky system na znaceni co uz je zmapovano a co
>> ne docela hodil.
>>
>
> Docela pěkně vymyšleno, jen ten popis jsem napoprvné nepochopil.
> Rozhodně bych byl pro to označit relace tagem type, tu první jako
> type=guidepost a tu druhou jako type=guidepost_destination. A
> explicitně tam napsat, že člen s rolí destination v guidepost relaci
> je typu guidepost_destination a člen s rolí destination v
> guidepost_destination relaci je typu guidepost.
> Trochu matoucí je, že relace v roli destination bude mít jednou typ
> guidepost a podruhé typ guidepost_destination, ale nějak mě pro tu
> "rekurzi" nenapadají lepší názvy.
> Koukám že když se to popíše polopaticky, tak je to ještě zamotanější
> :-) Doufám, že na to někdo udělá intuitivní editor :-)
>
> Jo a relace guidepost_destination by měla mít možnost mít kromě tagu
> distance ještě tag time.
>
> =TT=
>
Ještě mě napadla jedna otázka ohledně guidepostu a jeho relací:
Jak vyřešit, když chci zmapovat rozcestník a znám cíle na šipkách, ale
ty cíle ještě nejsou zmapovány. Pak tu relaci nemůžu použit, protože
nebudu mít jejího člena do role destination. Dá se vytvořit prázdná
relace? Chtělo by to nějaké tagy, kam si tyto informace poznamenat
alespoň do doby než budou zmapovány ostatní rozcestníky.
Pak ještě doporučuji tam explicitně napsat, že relace s rolí path musí
být typu route.
Nechceš zkusit podle navrhovaného schématu otagovat nějakou oblast,
abychom se mohli podívat, jak to funguje v praxi?
=TT=
On Tue 2009-02-10 13:16:58, Tom?? Tich? wrote:
zobrazit citaci
> 2009/2/9 Tomáš Tichý <t.tichy na post.cz>:
> >>
> >> Co rikate na rozsireni Guidepost, myslite ze to muze usnadnit
> >> mapovani? Me uz by se nejaky system na znaceni co uz je zmapovano a co
> >> ne docela hodil.
> >>
> >
> > Docela pěkně vymyšleno, jen ten popis jsem napoprvné nepochopil.
> > Rozhodně bych byl pro to označit relace tagem type, tu první jako
> > type=guidepost a tu druhou jako type=guidepost_destination. A
> > explicitně tam napsat, že člen s rolí destination v guidepost relaci
> > je typu guidepost_destination a člen s rolí destination v
> > guidepost_destination relaci je typu guidepost.
> > Trochu matoucí je, že relace v roli destination bude mít jednou typ
> > guidepost a podruhé typ guidepost_destination, ale nějak mě pro tu
> > "rekurzi" nenapadají lepší názvy.
> > Koukám že když se to popíše polopaticky, tak je to ještě zamotanější
> > :-) Doufám, že na to někdo udělá intuitivní editor :-)
> >
> > Jo a relace guidepost_destination by měla mít možnost mít kromě tagu
> > distance ještě tag time.
> >
> > =TT=
> >
>
> Ještě mě napadla jedna otázka ohledně guidepostu a jeho relací:
>
> Jak vyřešit, když chci zmapovat rozcestník a znám cíle na šipkách, ale
> ty cíle ještě nejsou zmapovány. Pak tu relaci nemůžu použit, protože
> nebudu mít jejího člena do role destination. Dá se vytvořit prázdná
> relace? Chtělo by to nějaké tagy, kam si tyto informace poznamenat
> alespoň do doby než budou zmapovány ostatní rozcestníky.
Ja nevim, znacit u rozcestniku kam ukazuje uz mi prijde celkem
prehnane... nestacilo by to tam udelat jako poznamku?
Jake je vyuziti toho ze to bude v relaci?
Rozcestniky typicky neukazuji jen na pristi rozcestnik, ale klidne
pres par dal.. a koneckoncu vubec nemusi ukazovat na jiny
_rozcestnik_: 'Ricany bus 2km'.
--
(english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
(cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html
Ahoj,
konecne jsem se zase dostal k OSM. Pokusil jsem se otagovat cast
stezek podle noveho schematu, ale ukazalo se, ze pouzivat route relaci
v JOSM je docela neprakticke, protoze neni mozne relace vykreslit.
Proto jsem narychlo spachal JOSM plugin, ktery vykresli vykresli
relace s type=route, route=hiking, network=cz:kct. Pouzije se barva
stezky, pokud nekolik stezek vyuziva stejnou way, pak se barvy
vykresli vedle sebe. Je to udelane jako vrstva, takze je mozne
kresleni docasne vypnout.
Udelal jsem dve verze. Prvni vykresli stezky uzkou plnou carou, druha
sirsi ale pruhlednou carou. Prvni verze vypada imho lepe a stezky jsou
vice znatelne, v druhe verzi je zase bez problemu videt, po jakem typu
cesty stezka vede.
Obe verze jsou ke stazeni tady:
http://jttt.110mb.com/routes.jar
http://jttt.110mb.com/routes-transparent.jar
Staci nakopirovat do adresare s pluginy ($HOME/.josm/plugins na
linuxu) a povolit v nastaveni. Je treba povolit pouze jeden, najednou
nefunguji.
Otagoval jsem nekolik stezek na jihozapad od Stareho Plzence:
49.61137973575094,13.403906856270954 -
49.69731579647853,13.50172259540459
2009/2/12 Pavel Machek <pavel na suse.cz>:
zobrazit citaci
> On Tue 2009-02-10 13:16:58, Tom?? Tich? wrote:
>> 2009/2/9 Tomáš Tichý <t.tichy na post.cz>:
>> >>
>> >> Co rikate na rozsireni Guidepost, myslite ze to muze usnadnit
>> >> mapovani? Me uz by se nejaky system na znaceni co uz je zmapovano a co
>> >> ne docela hodil.
>> >>
>> >
>> > Docela pěkně vymyšleno, jen ten popis jsem napoprvné nepochopil.
>> > Rozhodně bych byl pro to označit relace tagem type, tu první jako
>> > type=guidepost a tu druhou jako type=guidepost_destination. A
>> > explicitně tam napsat, že člen s rolí destination v guidepost relaci
>> > je typu guidepost_destination a člen s rolí destination v
>> > guidepost_destination relaci je typu guidepost.
>> > Trochu matoucí je, že relace v roli destination bude mít jednou typ
>> > guidepost a podruhé typ guidepost_destination, ale nějak mě pro tu
>> > "rekurzi" nenapadají lepší názvy.
>> > Koukám že když se to popíše polopaticky, tak je to ještě zamotanější
>> > :-) Doufám, že na to někdo udělá intuitivní editor :-)
>> >
>> > Jo a relace guidepost_destination by měla mít možnost mít kromě tagu
>> > distance ještě tag time.
>> >
>> > =TT=
>> >
>>
>> Ještě mě napadla jedna otázka ohledně guidepostu a jeho relací:
>>
>> Jak vyřešit, když chci zmapovat rozcestník a znám cíle na šipkách, ale
>> ty cíle ještě nejsou zmapovány. Pak tu relaci nemůžu použit, protože
>> nebudu mít jejího člena do role destination. Dá se vytvořit prázdná
>> relace? Chtělo by to nějaké tagy, kam si tyto informace poznamenat
>> alespoň do doby než budou zmapovány ostatní rozcestníky.
>
> Ja nevim, znacit u rozcestniku kam ukazuje uz mi prijde celkem
> prehnane... nestacilo by to tam udelat jako poznamku?
>
> Jake je vyuziti toho ze to bude v relaci?
>
> Rozcestniky typicky neukazuji jen na pristi rozcestnik, ale klidne
> pres par dal.. a koneckoncu vubec nemusi ukazovat na jiny
> _rozcestnik_: 'Ricany bus 2km'.
>
> --
> (english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
> (cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
Ahoj,
Na http://jttt.110mb.com/routes.jar jsem nahral novejsi verzi josm
plugin pro renderovani turistickych stezek.
Zmeny:
- kresli se i stezky znacene pomoci kct_ konvence
- styl kresleni se da nastavit pomoci routes.painter=narrow/wide v
podrobnem nastaveni
- funguje i s Java 1.5
2009/3/4 Jiri Klement <jiri.klement na gmail.com>:
zobrazit citaci
> Ahoj,
>
> konecne jsem se zase dostal k OSM. Pokusil jsem se otagovat cast
> stezek podle noveho schematu, ale ukazalo se, ze pouzivat route relaci
> v JOSM je docela neprakticke, protoze neni mozne relace vykreslit.
>
> Proto jsem narychlo spachal JOSM plugin, ktery vykresli vykresli
> relace s type=route, route=hiking, network=cz:kct. Pouzije se barva
> stezky, pokud nekolik stezek vyuziva stejnou way, pak se barvy
> vykresli vedle sebe. Je to udelane jako vrstva, takze je mozne
> kresleni docasne vypnout.
>
> Udelal jsem dve verze. Prvni vykresli stezky uzkou plnou carou, druha
> sirsi ale pruhlednou carou. Prvni verze vypada imho lepe a stezky jsou
> vice znatelne, v druhe verzi je zase bez problemu videt, po jakem typu
> cesty stezka vede.
>
> Obe verze jsou ke stazeni tady:
> http://jttt.110mb.com/routes.jar
> http://jttt.110mb.com/routes-transparent.jar
>
> Staci nakopirovat do adresare s pluginy ($HOME/.josm/plugins na
> linuxu) a povolit v nastaveni. Je treba povolit pouze jeden, najednou
> nefunguji.
>
> Otagoval jsem nekolik stezek na jihozapad od Stareho Plzence:
> 49.61137973575094,13.403906856270954 -
> 49.69731579647853,13.50172259540459
>
> 2009/2/12 Pavel Machek <pavel na suse.cz>:
>> On Tue 2009-02-10 13:16:58, Tom?? Tich? wrote:
>>> 2009/2/9 Tomáš Tichý <t.tichy na post.cz>:
>>> >>
>>> >> Co rikate na rozsireni Guidepost, myslite ze to muze usnadnit
>>> >> mapovani? Me uz by se nejaky system na znaceni co uz je zmapovano a co
>>> >> ne docela hodil.
>>> >>
>>> >
>>> > Docela pěkně vymyšleno, jen ten popis jsem napoprvné nepochopil.
>>> > Rozhodně bych byl pro to označit relace tagem type, tu první jako
>>> > type=guidepost a tu druhou jako type=guidepost_destination. A
>>> > explicitně tam napsat, že člen s rolí destination v guidepost relaci
>>> > je typu guidepost_destination a člen s rolí destination v
>>> > guidepost_destination relaci je typu guidepost.
>>> > Trochu matoucí je, že relace v roli destination bude mít jednou typ
>>> > guidepost a podruhé typ guidepost_destination, ale nějak mě pro tu
>>> > "rekurzi" nenapadají lepší názvy.
>>> > Koukám že když se to popíše polopaticky, tak je to ještě zamotanější
>>> > :-) Doufám, že na to někdo udělá intuitivní editor :-)
>>> >
>>> > Jo a relace guidepost_destination by měla mít možnost mít kromě tagu
>>> > distance ještě tag time.
>>> >
>>> > =TT=
>>> >
>>>
>>> Ještě mě napadla jedna otázka ohledně guidepostu a jeho relací:
>>>
>>> Jak vyřešit, když chci zmapovat rozcestník a znám cíle na šipkách, ale
>>> ty cíle ještě nejsou zmapovány. Pak tu relaci nemůžu použit, protože
>>> nebudu mít jejího člena do role destination. Dá se vytvořit prázdná
>>> relace? Chtělo by to nějaké tagy, kam si tyto informace poznamenat
>>> alespoň do doby než budou zmapovány ostatní rozcestníky.
>>
>> Ja nevim, znacit u rozcestniku kam ukazuje uz mi prijde celkem
>> prehnane... nestacilo by to tam udelat jako poznamku?
>>
>> Jake je vyuziti toho ze to bude v relaci?
>>
>> Rozcestniky typicky neukazuji jen na pristi rozcestnik, ale klidne
>> pres par dal.. a koneckoncu vubec nemusi ukazovat na jiny
>> _rozcestnik_: 'Ricany bus 2km'.
>>
>> --
>> (english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
>> (cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html
>>
>> _______________________________________________
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz na openstreetmap.org
>> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>>
>
Ahoj!
zobrazit citaci
> Na http://jttt.110mb.com/routes.jar jsem nahral novejsi verzi josm
> plugin pro renderovani turistickych stezek.
>
> Zmeny:
> - kresli se i stezky znacene pomoci kct_ konvence
> - styl kresleni se da nastavit pomoci routes.painter=narrow/wide v
> podrobnem nastaveni
> - funguje i s Java 1.5
Diky, chodi pekne!
Pavel
--
(english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
(cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html
Ahoj,
vykresluje mi akorat prvky s tagem kct_neco, ale relace nikoliv. Nevis,
kde muze byt chyba? Potrebuje mit vsechny prvky relace nahrane? Jake
tagy musi mit relace, aby se vykreslila pluginem?
Diky,
K
Pavel Machek napsal(a):
zobrazit citaci
> Ahoj!
>
>
>> Na http://jttt.110mb.com/routes.jar jsem nahral novejsi verzi josm
>> plugin pro renderovani turistickych stezek.
>>
>> Zmeny:
>> - kresli se i stezky znacene pomoci kct_ konvence
>> - styl kresleni se da nastavit pomoci routes.painter=narrow/wide v
>> podrobnem nastaveni
>> - funguje i s Java 1.5
>>
>
> Diky, chodi pekne!
> Pavel
>
>
Ahoj,
Relace otagovane pomoci kct_ schematu to nevykreslovalo. Dnes jsem to
dodelal, takze aktualne by se melo vykreslovat toto:
way s kct_
relace s kct_
relace s type=route route=hiking, operator=cz:kct, color=red/blue/yellow/green
2009/3/9 Kubajz <kubajz na kbx.cz>:
zobrazit citaci
> Ahoj,
>
> vykresluje mi akorat prvky s tagem kct_neco, ale relace nikoliv. Nevis,
> kde muze byt chyba? Potrebuje mit vsechny prvky relace nahrane? Jake
> tagy musi mit relace, aby se vykreslila pluginem?
>
> Diky,
>
> K
>
> Pavel Machek napsal(a):
>> Ahoj!
>>
>>
>>> Na http://jttt.110mb.com/routes.jar jsem nahral novejsi verzi josm
>>> plugin pro renderovani turistickych stezek.
>>>
>>> Zmeny:
>>> - kresli se i stezky znacene pomoci kct_ konvence
>>> - styl kresleni se da nastavit pomoci routes.painter=narrow/wide v
>>> podrobnem nastaveni
>>> - funguje i s Java 1.5
>>>
>>
>> Diky, chodi pekne!
>> Pavel
>>
>>
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
Děkuju, už to kreslí všechno :)
K
Jiri Klement napsal(a):
zobrazit citaci
> Ahoj,
>
> Relace otagovane pomoci kct_ schematu to nevykreslovalo. Dnes jsem to
> dodelal, takze aktualne by se melo vykreslovat toto:
> way s kct_
> relace s kct_
> relace s type=route route=hiking, operator=cz:kct, color=red/blue/yellow/green
>
> 2009/3/9 Kubajz <kubajz na kbx.cz>:
>
>> Ahoj,
>>
>> vykresluje mi akorat prvky s tagem kct_neco, ale relace nikoliv. Nevis,
>> kde muze byt chyba? Potrebuje mit vsechny prvky relace nahrane? Jake
>> tagy musi mit relace, aby se vykreslila pluginem?
>>
>> Diky,
>>
>> K
>>
>> Pavel Machek napsal(a):
>>
>>> Ahoj!
>>>
>>>
>>>
>>>> Na http://jttt.110mb.com/routes.jar jsem nahral novejsi verzi josm
>>>> plugin pro renderovani turistickych stezek.
>>>>
>>>> Zmeny:
>>>> - kresli se i stezky znacene pomoci kct_ konvence
>>>> - styl kresleni se da nastavit pomoci routes.painter=narrow/wide v
>>>> podrobnem nastaveni
>>>> - funguje i s Java 1.5
>>>>
>>>>
>>> Diky, chodi pekne!
>>> Pavel
>>>
>>>
>>>
>> _______________________________________________
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz na openstreetmap.org
>> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>>
>>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
Dobrý den,
začal jsem používat JOSM plugin na kreslení turistických značek, ale
patrně jsem v něm našel bug. Někdy se stane, že jeden z bodů turistické
značky "ulítne" do levého horního rohu obrazovky (viz screenshot).
Stačí však zazoomovat nebo bod přesunout a najednou se vše začne kreslit
správně. Zdá se mi, že chyba nastane vždy u takového bodu, jehož
Y-souřadnice (souřadnice na obrazovce, nikoli zeměpisná) je stejná jako
u jednoho z jeho jeho sousedů (viz zesvětlená oblast screenshotu).
S pozdravem,
Radek Černoch
------------- další část ---------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: routes.png
Type: image/png
Size: 123205 bytes
Desc: [žádný popis není k dispozici]
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20090417/5e7b2218/attachment.png>
Ahoj,
Pouzivas aktualni verzi pluginu? Je ke stazeni tady:
http://jttt.110mb.com/routes.jar
Podobny problem jako na screenshotu existoval v prvnich verzich, ale
mel by uz byt opraveny. V aktualni verzi se mi ho nepodarilo
nasimulovat.
2009/4/17 Radek <radomir.cernoch na gmail.com>:
zobrazit citaci
> Dobrý den,
>
> začal jsem používat JOSM plugin na kreslení turistických značek, ale
> patrně jsem v něm našel bug. Někdy se stane, že jeden z bodů turistické
> značky "ulítne" do levého horního rohu obrazovky (viz screenshot).
>
> Stačí však zazoomovat nebo bod přesunout a najednou se vše začne kreslit
> správně. Zdá se mi, že chyba nastane vždy u takového bodu, jehož
> Y-souřadnice (souřadnice na obrazovce, nikoli zeměpisná) je stejná jako
> u jednoho z jeho jeho sousedů (viz zesvětlená oblast screenshotu).
>
> S pozdravem,
> Radek Černoch
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
Ahoj,
ano používám aktuální verzi jak pluginu, tak JOSM (1529). Java je ve
verzi 1.6.0
Zatím se mi podařilo zjistit, kdy přesně k chybě dojde. Musí být "3 po
sobě následující body v jedné přímce", přičemž je jedno, zda ta přímka
je svislá, vodorovná, nebo sloněná o 45° či 30°. Jinými slovy dva po
sobě následující segmenty cesty se stejným sklonem vůči souřadnicím
obrazovky vždy způsobí tuto chybu.
2009/4/19 Jiri Klement <jiri.klement na gmail.com>:
zobrazit citaci
> Ahoj,
>
> Pouzivas aktualni verzi pluginu? Je ke stazeni tady:
> http://jttt.110mb.com/routes.jar
>
> Podobny problem jako na screenshotu existoval v prvnich verzich, ale
> mel by uz byt opraveny. V aktualni verzi se mi ho nepodarilo
> nasimulovat.
>
> 2009/4/17 Radek <radomir.cernoch na gmail.com>:
>> Dobrý den,
>>
>> začal jsem používat JOSM plugin na kreslení turistických značek, ale
>> patrně jsem v něm našel bug. Někdy se stane, že jeden z bodů turistické
>> značky "ulítne" do levého horního rohu obrazovky (viz screenshot).
>>
>> Stačí však zazoomovat nebo bod přesunout a najednou se vše začne kreslit
>> správně. Zdá se mi, že chyba nastane vždy u takového bodu, jehož
>> Y-souřadnice (souřadnice na obrazovce, nikoli zeměpisná) je stejná jako
>> u jednoho z jeho jeho sousedů (viz zesvětlená oblast screenshotu).
>>
>> S pozdravem,
>> Radek Černoch
Pardon, předchozí mail se odeslal předčasně.
Ještě jsem chtěl dodat, že mám 32-bitový počítač (pro případ, že by
chyba směřovala ne do pluginu, ale do Javy).
Pokud byste chtěl chybu zreprodukovat, pak by mělo stačit stáhnout
data z oblasti, kterou posílám v příloze. Při zazoomování na celou
oblast vidím chyb alespoň 50.
S pozdravem a díky,
Radek
2009/4/19 Jiri Klement <jiri.klement na gmail.com>:
zobrazit citaci
> Ahoj,
>
> Pouzivas aktualni verzi pluginu? Je ke stazeni tady:
> http://jttt.110mb.com/routes.jar
>
> Podobny problem jako na screenshotu existoval v prvnich verzich, ale
> mel by uz byt opraveny. V aktualni verzi se mi ho nepodarilo
> nasimulovat.
>
> 2009/4/17 Radek <radomir.cernoch na gmail.com>:
>> Dobrý den,
>>
>> začal jsem používat JOSM plugin na kreslení turistických značek, ale
>> patrně jsem v něm našel bug. Někdy se stane, že jeden z bodů turistické
>> značky "ulítne" do levého horního rohu obrazovky (viz screenshot).
>>
>> Stačí však zazoomovat nebo bod přesunout a najednou se vše začne kreslit
>> správně. Zdá se mi, že chyba nastane vždy u takového bodu, jehož
>> Y-souřadnice (souřadnice na obrazovce, nikoli zeměpisná) je stejná jako
>> u jednoho z jeho jeho sousedů (viz zesvětlená oblast screenshotu).
>>
>> S pozdravem,
>> Radek Černoch
--
Radomir Cernoch
+44 750 708 8293 / +420 607 282 031
Email, Jabber: radomir.cernoch na gmail.com
------------- další část ---------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: bookmarks
Type: application/octet-stream
Size: 93 bytes
Desc: [žádný popis není k dispozici]
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20090419/2fc05d4e/attachment.obj>
2009/4/19 Jiri Klement <jiri.klement na gmail.com>:
zobrazit citaci
> Ahoj,
>
> Pouzivas aktualni verzi pluginu? Je ke stazeni tady:
> http://jttt.110mb.com/routes.jar
>
tak trosku offtopic, ale neslo by do pluginu pridat zobrazovani cyklostezek?
ncn=yes, lcn=yes, rcn=yes (mozna i s *_ref?)
--
Michal Grézl
http://walley.org
Pridal jsem renderovani cyklostezek a nahral aktualni verzi na:
http://jttt.110mb.com/routes.jar
Predelal jsem to tak, aby to fungovalo univerzalne. Az budu mit cas
tak udelam konfiguraci do xml aby bylo mozne renderovat libovolne
route. Prakticky vubec jsem to netestoval, takze bugy pravdepodobne.
Radku, muzes zkusit jestli se i v teto verzi projevuje popisovany bug?
Koukal jsem na to a netusim jak by k popisovanemu chovani mohlo dojit.
Proto myslim, ze mas nekde porad starou verzi. Plugin zatim neni v
svn, takze neni mozne pouzit automatickou aktualizaci, je nutne novou
verzi nahrat rucne do adresare .josm. Jestli ti to bude renderovat
cyklostezky (fialove) a zaroven spatne vykreslovat, pak bude jiste, ze
v aktualni verzi ten bug opravdu je.
2009/4/21 Michal Grézl <michal.grezl na gmail.com>:
zobrazit citaci
> 2009/4/19 Jiri Klement <jiri.klement na gmail.com>:
>> Ahoj,
>>
>> Pouzivas aktualni verzi pluginu? Je ke stazeni tady:
>> http://jttt.110mb.com/routes.jar
>>
>
> tak trosku offtopic, ale neslo by do pluginu pridat zobrazovani cyklostezek?
> ncn=yes, lcn=yes, rcn=yes (mozna i s *_ref?)
>
> --
> Michal Grézl
> http://walley.org
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
<div><br></div>
On Tue, 21 Apr 2009 22:10:08 +0200, Jiri Klement <jiri.klement na gmail.com>
wrote:
Tak to bohužel nerenderuje cyklostezky dělané pomocí relací. Pravděpodobně
bude chyba v tom, že se používají jiné tagy - type:route route:bicycle
network:ncn ref:číslo.
Další chyba, kterou jsem objevil (a vyskytovala se i v minulých verzích)
je, že když se zobrazení přepne do drátového modelu, tak je všechno stašně
tlustě vykreslené.
zobrazit citaci
> Pridal jsem renderovani cyklostezek a nahral aktualni verzi na:
> http://jttt.110mb.com/routes.jar
> Predelal jsem to tak, aby to fungovalo univerzalne. Az budu mit cas
> tak udelam konfiguraci do xml aby bylo mozne renderovat libovolne
> route. Prakticky vubec jsem to netestoval, takze bugy pravdepodobne.
> Radku, muzes zkusit jestli se i v teto verzi projevuje popisovany bug?
> Koukal jsem na to a netusim jak by k popisovanemu chovani mohlo dojit.
> Proto myslim, ze mas nekde porad starou verzi. Plugin zatim neni v
> svn, takze neni mozne pouzit automatickou aktualizaci, je nutne novou
> verzi nahrat rucne do adresare .josm. Jestli ti to bude renderovat
> cyklostezky (fialove) a zaroven spatne vykreslovat, pak bude jiste, ze
> v aktualni verzi ten bug opravdu je.
--
Petr Dlouhý
Tak potvrzuji, ze tam ten bug stale je. Mam nejnovejsi JOSM (1541) a
posledni plugin s cyklostezkami a dela to pri odzoomovani cary do
rohu, tentokrat i fialove :-)
=TT=
2009/4/21 Jiri Klement <jiri.klement na gmail.com>:
zobrazit citaci
> Pridal jsem renderovani cyklostezek a nahral aktualni verzi na:
> http://jttt.110mb.com/routes.jar
> Predelal jsem to tak, aby to fungovalo univerzalne. Az budu mit cas
> tak udelam konfiguraci do xml aby bylo mozne renderovat libovolne
> route. Prakticky vubec jsem to netestoval, takze bugy pravdepodobne.
>
> Radku, muzes zkusit jestli se i v teto verzi projevuje popisovany bug?
> Koukal jsem na to a netusim jak by k popisovanemu chovani mohlo dojit.
> Proto myslim, ze mas nekde porad starou verzi. Plugin zatim neni v
> svn, takze neni mozne pouzit automatickou aktualizaci, je nutne novou
> verzi nahrat rucne do adresare .josm. Jestli ti to bude renderovat
> cyklostezky (fialove) a zaroven spatne vykreslovat, pak bude jiste, ze
> v aktualni verzi ten bug opravdu je.
>
> 2009/4/21 Michal Grézl <michal.grezl na gmail.com>:
>> 2009/4/19 Jiri Klement <jiri.klement na gmail.com>:
>>> Ahoj,
>>>
>>> Pouzivas aktualni verzi pluginu? Je ke stazeni tady:
>>> http://jttt.110mb.com/routes.jar
>>>
>>
>> tak trosku offtopic, ale neslo by do pluginu pridat zobrazovani cyklostezek?
>> ncn=yes, lcn=yes, rcn=yes (mozna i s *_ref?)
>>
>> --
>> Michal Grézl
>> http://walley.org
>>
>> _______________________________________________
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz na openstreetmap.org
>> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>>
>
> <div><br></div>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
Ahoj Jirko,
s aktuální verzí JOSM (1541) i pluginu (zobrazuje fialové cyklostezky)
to stále dělá tu samou chybu. Nemohl bys mi, prosím, poslat zdroják,
abych to mohl debugovat?
S pozdravem,
Radek Černoch
2009/4/21 Petr Dlouhý <petr.dlouhy na email.cz>:
zobrazit citaci
> On Tue, 21 Apr 2009 22:10:08 +0200, Jiri Klement <jiri.klement na gmail.com>
> wrote:
>
> Tak to bohužel nerenderuje cyklostezky dělané pomocí relací. Pravděpodobně
> bude chyba v tom, že se používají jiné tagy - type:route route:bicycle
> network:ncn ref:číslo.
> Další chyba, kterou jsem objevil (a vyskytovala se i v minulých verzích)
> je, že když se zobrazení přepne do drátového modelu, tak je všechno stašně
> tlustě vykreslené.
>
>> Pridal jsem renderovani cyklostezek a nahral aktualni verzi na:
>> http://jttt.110mb.com/routes.jar
>> Predelal jsem to tak, aby to fungovalo univerzalne. Az budu mit cas
>> tak udelam konfiguraci do xml aby bylo mozne renderovat libovolne
>> route. Prakticky vubec jsem to netestoval, takze bugy pravdepodobne.
>> Radku, muzes zkusit jestli se i v teto verzi projevuje popisovany bug?
>> Koukal jsem na to a netusim jak by k popisovanemu chovani mohlo dojit.
>> Proto myslim, ze mas nekde porad starou verzi. Plugin zatim neni v
>> svn, takze neni mozne pouzit automatickou aktualizaci, je nutne novou
>> verzi nahrat rucne do adresare .josm. Jestli ti to bude renderovat
>> cyklostezky (fialove) a zaroven spatne vykreslovat, pak bude jiste, ze
>> v aktualni verzi ten bug opravdu je.
>
>
>
> --
> Petr Dlouhý
Cyklostezky pomoci relaci jsem doplnil, kontroluje to type=route,
route=bicycle, na network nazalezi.
Zdrojaky vzdycky prikladam primo do jaru. Pro pohodlnejsi ladeni jsem
nahral i eclipse projekt:
http://jttt.110mb.com/josm-routes.zip
Je mozne to ladit primo z eclise, staci si pridat JOSM projekt a
pustit to pomoci josm-routes.launch.
2009/4/21 Radomír Černoch <radomir.cernoch na gmail.com>:
zobrazit citaci
> Ahoj Jirko,
>
> s aktuální verzí JOSM (1541) i pluginu (zobrazuje fialové cyklostezky)
> to stále dělá tu samou chybu. Nemohl bys mi, prosím, poslat zdroják,
> abych to mohl debugovat?
>
> S pozdravem,
> Radek Černoch
>
> 2009/4/21 Petr Dlouhý <petr.dlouhy na email.cz>:
>> On Tue, 21 Apr 2009 22:10:08 +0200, Jiri Klement <jiri.klement na gmail.com>
>> wrote:
>>
>> Tak to bohužel nerenderuje cyklostezky dělané pomocí relací. Pravděpodobně
>> bude chyba v tom, že se používají jiné tagy - type:route route:bicycle
>> network:ncn ref:číslo.
>> Další chyba, kterou jsem objevil (a vyskytovala se i v minulých verzích)
>> je, že když se zobrazení přepne do drátového modelu, tak je všechno stašně
>> tlustě vykreslené.
>>
>>> Pridal jsem renderovani cyklostezek a nahral aktualni verzi na:
>>> http://jttt.110mb.com/routes.jar
>>> Predelal jsem to tak, aby to fungovalo univerzalne. Az budu mit cas
>>> tak udelam konfiguraci do xml aby bylo mozne renderovat libovolne
>>> route. Prakticky vubec jsem to netestoval, takze bugy pravdepodobne.
>>> Radku, muzes zkusit jestli se i v teto verzi projevuje popisovany bug?
>>> Koukal jsem na to a netusim jak by k popisovanemu chovani mohlo dojit.
>>> Proto myslim, ze mas nekde porad starou verzi. Plugin zatim neni v
>>> svn, takze neni mozne pouzit automatickou aktualizaci, je nutne novou
>>> verzi nahrat rucne do adresare .josm. Jestli ti to bude renderovat
>>> cyklostezky (fialove) a zaroven spatne vykreslovat, pak bude jiste, ze
>>> v aktualni verzi ten bug opravdu je.
>>
>>
>>
>> --
>> Petr Dlouhý
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
<div><br></div>
Ahoj,
tak nakonec to nebylo tak těžké. Je to známý problém dělení nulou
"smernice = [cokoli] / (val1 - val2)", kde směrnice je buď "ua", nebo
kombinace "ndx, ndy". Většinou existuje na stejný problém řešení
i bez počítání směrnic a bez problematického dělení, místo toho
posílám patch jdoucí cestou nejmenšího odporu... :-)
Asi není potřeba ho vysvětlovat, jsou to jednořádkové úpravy.
Ale vrtá mi hlavou, jak Ti to mohlo fungovat. Že by se v jiné verzi
Javy dalo korektně pracovat s nekonečny?
S pozdravem,
Radek Černoch
2009/4/22 Jiri Klement <jiri.klement na gmail.com>:
zobrazit citaci
> Cyklostezky pomoci relaci jsem doplnil, kontroluje to type=route,
> route=bicycle, na network nazalezi.
>
> Zdrojaky vzdycky prikladam primo do jaru. Pro pohodlnejsi ladeni jsem
> nahral i eclipse projekt:
> http://jttt.110mb.com/josm-routes.zip
> Je mozne to ladit primo z eclise, staci si pridat JOSM projekt a
> pustit to pomoci josm-routes.launch.
------------- další část ---------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: josm-routes-AbstractLinePainter.patch
Type: text/x-patch
Size: 894 bytes
Desc: [žádný popis není k dispozici]
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20090422/0f9a7c14/attachment.bin>
------------- další část ---------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: josm-routes.tar.bz2
Type: application/x-bzip2
Size: 15373 bytes
Desc: [žádný popis není k dispozici]
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20090422/0f9a7c14/attachment-0001.bin>
Ahoj,
mas pravdu, ze problem je v metode getLineIntersection, ale trosku to
upresnim a vysvetlim proc asi me to funguje a tobe ne.
Vypocet ua neni vypocet smernice. Souradnice pruseciku jsou P = x1 +
ua * (x2-x1), kde x1 a x2 jsou vektory a souradnice pocatecniho a
konecneho bodu prvni primky.
Vypocet ua muze vratit nekonecno pouze kdyby testovane primky nemely
zadny prusecik, coz se nemuze v tomto pripade stat. Ovsem pokud se
primky prekryvaji, tak ua vyjde NaN (not a number).
Vysledek jakekoliv operace, ktera zahrnuje NaN, je opet NaN. Proto
souradnice pruseciku vyjdou [NaN, NaN]. Nasledne se z techto souradnic
sestavi cesta(GeneralPath). A tady je duvod proc me to funguje a u
tebe ne. Na mem pocitaci se bod cesty, ktery ma souradnice [NaN, NaN]
jednoduse ignoruje, coz v tomto pripade vede ke spravnemu chovani,
protoze ten bod je tam stejne zbytecny. U tebe se ten bod vykresli
jako by mel ve skutecnosti souradnice [0, 0].
Opravil jsem to nakonec tak, ze kontroluji jestli prusecik je NaN a
pripadne ho ignoruji. Muzes prosim vyzkouset jestli to opravdu
funguje?
2009/4/22 Radomír Černoch <radomir.cernoch na gmail.com>:
zobrazit citaci
> Ahoj,
>
> tak nakonec to nebylo tak těžké. Je to známý problém dělení nulou
> "smernice = [cokoli] / (val1 - val2)", kde směrnice je buď "ua", nebo
> kombinace "ndx, ndy". Většinou existuje na stejný problém řešení
> i bez počítání směrnic a bez problematického dělení, místo toho
> posílám patch jdoucí cestou nejmenšího odporu... :-)
> Asi není potřeba ho vysvětlovat, jsou to jednořádkové úpravy.
>
> Ale vrtá mi hlavou, jak Ti to mohlo fungovat. Že by se v jiné verzi
> Javy dalo korektně pracovat s nekonečny?
>
> S pozdravem,
> Radek Černoch
>
> 2009/4/22 Jiri Klement <jiri.klement na gmail.com>:
>> Cyklostezky pomoci relaci jsem doplnil, kontroluje to type=route,
>> route=bicycle, na network nazalezi.
>>
>> Zdrojaky vzdycky prikladam primo do jaru. Pro pohodlnejsi ladeni jsem
>> nahral i eclipse projekt:
>> http://jttt.110mb.com/josm-routes.zip
>> Je mozne to ladit primo z eclise, staci si pridat JOSM projekt a
>> pustit to pomoci josm-routes.launch.
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
<div><br></div>« zpět na výpis měsíce