[Talk-cz] Návrh zprávičky na Abclinuxu
Vlákno 29.1. - 30.1.2009, počet zpráv: 19
Dobrý den,
v krátké době budou zmapovány všechny české silnice (I., II. a III. třídy). Bylo by tedy dobré napsat o tom zprávičku na Abclinux (případně i jinam). Můj návrh je:
-----------------
Openstreetmap již obsahuje všechny české silnice
<p>
Česká komunita okolo projektu <a href="http://www.openstreetmap.org/">Openstreetmap</a>, svobodné alternativy k Google Maps, dnes dosáhla dalšího úspěchu - podařilo se jí zmapovat všechny české silnice první, druhé i třetí třídy.
</p><p>
Zatímco silnice vyšších tříd byly většinou <a href="http://www.abclinuxu.cz/zpravicky/openstreetmap-v-cesku">importovány</a>, tak silnice třetí třídy pocházejí kompletně od přispěvatelů projektu - byli mapovány na základě podkladů od <a href="http://www.uhul.cz/">ÚHUL</a>, <a href="http://www.cuzk.cz/">ČÚZK</a> a <a href="http://www.rsd.cz/">ŘSD</a>.
</p><p>
Mapování českých silnic dokládá <a href="http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Image:Czech_roads_chart.svg">graf</a> a <a href="http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Image:Unmapped_III_class_roads_in_CZ.png">schéma nezmapovaných silnic</a> (včetně historie).
</p><p>
Případné chyby můžete hlásit přes <a href="http://openstreetbugs.appspot.com/">OpenStreetBugs</a>.
</p>
--------
prosím o případné opravy/úpravy/doplnění. Grafy a schéma hodlám ještě aktualizovat.
Petr Dlouhý
Dobry den,
neco takoveho je urcite potreba. Napadlo me, ze by mozna nebylo spatne
vydat nejakou tiskovou zpravu i pro media se sirsim zamerenim. Ale v tom
pripade by to muselo byt obecnejsi, trochu popularne naucne a musela by
tam byt nejaka "bomba" i pro bezneho ctenare. Mohli bychom treba ukazat,
ze nove otevrene useky silnic se v OpenStreetMap objevuji behem hodin az
dnu, zatimco Seznamu nebo Google Maps to trva tydny az mesice.
Zprava by se pak dala poslat ruznym celostatnim mediim, pripadne jejich
konkretnim novinarum, kteri se trochu vyznaji v IT. S trochou stesti by
ji nekde mohli vydat.
Co na to ostatni?
V48
zobrazit citaci
> Dobrý den,
>
> v krátké době budou zmapovány všechny české silnice (I., II. a III. třídy). Bylo by tedy dobré napsat o tom zprávičku na Abclinux (případně i jinam). Můj návrh je:
>
> -----------------
>
> Openstreetmap již obsahuje všechny české silnice
>
> <p>
> Česká komunita okolo projektu <a href="http://www.openstreetmap.org/">Openstreetmap</a>, svobodné alternativy k Google Maps, dnes dosáhla dalšího úspěchu - podařilo se jí zmapovat všechny české silnice první, druhé i třetí třídy.
> </p><p>
> Zatímco silnice vyšších tříd byly většinou <a href="http://www.abclinuxu.cz/zpravicky/openstreetmap-v-cesku">importovány</a>, tak silnice třetí třídy pocházejí kompletně od přispěvatelů projektu - byli mapovány na základě podkladů od <a href="http://www.uhul.cz/">ÚHUL</a>, <a href="http://www.cuzk.cz/">ČÚZK</a> a <a href="http://www.rsd.cz/">ŘSD</a>.
> </p><p>
> Mapování českých silnic dokládá <a href="http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Image:Czech_roads_chart.svg">graf</a> a <a href="http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Image:Unmapped_III_class_roads_in_CZ.png">schéma nezmapovaných silnic</a> (včetně historie).
> </p><p>
> Případné chyby můžete hlásit přes <a href="http://openstreetbugs.appspot.com/">OpenStreetBugs</a>.
> </p>
>
> --------
>
> prosím o případné opravy/úpravy/doplnění. Grafy a schéma hodlám ještě aktualizovat.
>
> Petr Dlouhý
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
Souhlasím, i když nevím, jak to udělat. Taky si nejsem jist jak má ta "bomba" vypadat, protože nové úseky sice přibývají během týdne, ale na druhou stranu zatím chybí spousta ulic a různých restrikcí (především jednosměrky), což dost snižuje použitelnost OSM v praxi. Myslím si totiž, že by nebylo dobré vzbutit předčasně přílišný optimismus - lidé na Abclinuxu pochopí mnohem lépe, že to ještě není hotové, ale přesto je to užitečné a má to budoucnost.
zobrazit citaci
> ------------ Původní zpráva ------------
> Od: Vojtech Forejt <forejt na fi.muni.cz>
> Předmět: Re: [Talk-cz] Návrh zprávičky na Abclinuxu
> Datum: 29.1.2009 13:40:37
> ----------------------------------------
> Dobry den,
>
> neco takoveho je urcite potreba. Napadlo me, ze by mozna nebylo spatne
> vydat nejakou tiskovou zpravu i pro media se sirsim zamerenim. Ale v tom
> pripade by to muselo byt obecnejsi, trochu popularne naucne a musela by
> tam byt nejaka "bomba" i pro bezneho ctenare. Mohli bychom treba ukazat,
> ze nove otevrene useky silnic se v OpenStreetMap objevuji behem hodin az
> dnu, zatimco Seznamu nebo Google Maps to trva tydny az mesice.
>
> Zprava by se pak dala poslat ruznym celostatnim mediim, pripadne jejich
> konkretnim novinarum, kteri se trochu vyznaji v IT. S trochou stesti by
> ji nekde mohli vydat.
>
> Co na to ostatni?
>
> V48
>
Petr Dlouhý
petr.dlouhy na email.cz
S mainstreamovými médii bych ještě chvilku posečkal, až budeme alespoň
na takové úrovni jako Němci ;-)
Jinak kromě abclinuxu bych dal zprávičku ještě minimálně na roota a na
navigovat.cz.
K vlastnímu textu zprávičky:
Nejsem jistý, jestli je potřeba explicitně zmiňovat ve zpráviččce
použité datové zdroje, pokud ano, tak bych tam minimálně přidal "na
základě podkladů.... a vlastních GPS záznamů a pozorování".
Potom "...svobodné alternativy k Google Maps" se mi nezdá moc
výstižné, protože OSM je mnohem víc. Co třeba "mapová wikipedie"?
Ale v podstatě je to jedno, hlavně aby se o projektu se vědělo :-)
=TT=
2009/1/29 Petr Dlouhý <petr.dlouhy na email.cz>:
zobrazit citaci
> Souhlasím, i když nevím, jak to udělat. Taky si nejsem jist jak má ta "bomba" vypadat, protože nové úseky sice přibývají během týdne, ale na druhou stranu zatím chybí spousta ulic a různých restrikcí (především jednosměrky), což dost snižuje použitelnost OSM v praxi. Myslím si totiž, že by nebylo dobré vzbutit předčasně přílišný optimismus - lidé na Abclinuxu pochopí mnohem lépe, že to ještě není hotové, ale přesto je to užitečné a má to budoucnost.
>
>> ------------ Původní zpráva ------------
>> Od: Vojtech Forejt <forejt na fi.muni.cz>
>> Předmět: Re: [Talk-cz] Návrh zprávičky na Abclinuxu
>> Datum: 29.1.2009 13:40:37
>> ----------------------------------------
>> Dobry den,
>>
>> neco takoveho je urcite potreba. Napadlo me, ze by mozna nebylo spatne
>> vydat nejakou tiskovou zpravu i pro media se sirsim zamerenim. Ale v tom
>> pripade by to muselo byt obecnejsi, trochu popularne naucne a musela by
>> tam byt nejaka "bomba" i pro bezneho ctenare. Mohli bychom treba ukazat,
>> ze nove otevrene useky silnic se v OpenStreetMap objevuji behem hodin az
>> dnu, zatimco Seznamu nebo Google Maps to trva tydny az mesice.
>>
>> Zprava by se pak dala poslat ruznym celostatnim mediim, pripadne jejich
>> konkretnim novinarum, kteri se trochu vyznaji v IT. S trochou stesti by
>> ji nekde mohli vydat.
>>
>> Co na to ostatni?
>>
>> V48
>>
>
>
> Petr Dlouhý
> petr.dlouhy na email.cz
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
On Thu, 29 Jan 2009 15:41:49 +0100, Tomáš Tichý <t.tichy na post.cz> wrote:
zobrazit citaci
> S mainstreamovými médii bych ještě chvilku posečkal, až budeme alespoň
> na takové úrovni jako Němci ;-)
> Jinak kromě abclinuxu bych dal zprávičku ještě minimálně na roota a na
> navigovat.cz.
>
> K vlastnímu textu zprávičky:
>
> Nejsem jistý, jestli je potřeba explicitně zmiňovat ve zpráviččce
> použité datové zdroje, pokud ano, tak bych tam minimálně přidal "na
> základě podkladů.... a vlastních GPS záznamů a pozorování".
Datové zdroje jsem zmínil proto, že si myslím, že by se měl nějak vyjádřit dík těm, co jejich použití pro OSM umožnili. Bez nich by jsme nebyli zdaleka tak daleko.
S těmi GPS OK.
zobrazit citaci
>
> Potom "...svobodné alternativy k Google Maps" se mi nezdá moc
> výstižné, protože OSM je mnohem víc. Co třeba "mapová wikipedie"?
OK, určitě.
zobrazit citaci
>
> Ale v podstatě je to jedno, hlavně aby se o projektu se vědělo :-)
>
> =TT=
>
> 2009/1/29 Petr Dlouhý <petr.dlouhy na email.cz>:
>> Souhlasím, i když nevím, jak to udělat. Taky si nejsem jist jak má ta
>> "bomba" vypadat, protože nové úseky sice přibývají během týdne, ale na
>> druhou stranu zatím chybí spousta ulic a různých restrikcí (především
>> jednosměrky), což dost snižuje použitelnost OSM v praxi. Myslím si
>> totiž, že by nebylo dobré vzbutit předčasně přílišný optimismus - lidé
>> na Abclinuxu pochopí mnohem lépe, že to ještě není hotové, ale přesto
>> je to užitečné a má to budoucnost.
>>
>>> ------------ Původní zpráva ------------
>>> Od: Vojtech Forejt <forejt na fi.muni.cz>
>>> Předmět: Re: [Talk-cz] Návrh zprávičky na Abclinuxu
>>> Datum: 29.1.2009 13:40:37
>>> ----------------------------------------
>>> Dobry den,
>>>
>>> neco takoveho je urcite potreba. Napadlo me, ze by mozna nebylo spatne
>>> vydat nejakou tiskovou zpravu i pro media se sirsim zamerenim. Ale v
>>> tom
>>> pripade by to muselo byt obecnejsi, trochu popularne naucne a musela by
>>> tam byt nejaka "bomba" i pro bezneho ctenare. Mohli bychom treba
>>> ukazat,
>>> ze nove otevrene useky silnic se v OpenStreetMap objevuji behem hodin
>>> az
>>> dnu, zatimco Seznamu nebo Google Maps to trva tydny az mesice.
>>>
>>> Zprava by se pak dala poslat ruznym celostatnim mediim, pripadne jejich
>>> konkretnim novinarum, kteri se trochu vyznaji v IT. S trochou stesti by
>>> ji nekde mohli vydat.
>>>
>>> Co na to ostatni?
>>>
>>> V48
>>>
>>
>>
>> Petr Dlouhý
>> petr.dlouhy na email.cz
>>
>> _______________________________________________
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz na openstreetmap.org
>> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
--
Petr Dlouhý
Ja bych tam jeste pridal neco ve smyslu, ze prispivat do OSM je
snadne, dokonce i bez GPS. Kazdy si tak muze zmapovat napriklad okoli
sveho bydliste.
2009/1/29 Petr Dlouhý <petr.dlouhy na email.cz>:
zobrazit citaci
> On Thu, 29 Jan 2009 15:41:49 +0100, Tomáš Tichý <t.tichy na post.cz> wrote:
>
>> S mainstreamovými médii bych ještě chvilku posečkal, až budeme alespoň
>> na takové úrovni jako Němci ;-)
>> Jinak kromě abclinuxu bych dal zprávičku ještě minimálně na roota a na
>> navigovat.cz.
>>
>> K vlastnímu textu zprávičky:
>>
>> Nejsem jistý, jestli je potřeba explicitně zmiňovat ve zpráviččce
>> použité datové zdroje, pokud ano, tak bych tam minimálně přidal "na
>> základě podkladů.... a vlastních GPS záznamů a pozorování".
>
> Datové zdroje jsem zmínil proto, že si myslím, že by se měl nějak vyjádřit dík těm, co jejich použití pro OSM umožnili. Bez nich by jsme nebyli zdaleka tak daleko.
> S těmi GPS OK.
>
>>
>> Potom "...svobodné alternativy k Google Maps" se mi nezdá moc
>> výstižné, protože OSM je mnohem víc. Co třeba "mapová wikipedie"?
>
> OK, určitě.
>
>>
>> Ale v podstatě je to jedno, hlavně aby se o projektu se vědělo :-)
>>
>> =TT=
>>
>> 2009/1/29 Petr Dlouhý <petr.dlouhy na email.cz>:
>>> Souhlasím, i když nevím, jak to udělat. Taky si nejsem jist jak má ta
>>> "bomba" vypadat, protože nové úseky sice přibývají během týdne, ale na
>>> druhou stranu zatím chybí spousta ulic a různých restrikcí (především
>>> jednosměrky), což dost snižuje použitelnost OSM v praxi. Myslím si
>>> totiž, že by nebylo dobré vzbutit předčasně přílišný optimismus - lidé
>>> na Abclinuxu pochopí mnohem lépe, že to ještě není hotové, ale přesto
>>> je to užitečné a má to budoucnost.
>>>
>>>> ------------ Původní zpráva ------------
>>>> Od: Vojtech Forejt <forejt na fi.muni.cz>
>>>> Předmět: Re: [Talk-cz] Návrh zprávičky na Abclinuxu
>>>> Datum: 29.1.2009 13:40:37
>>>> ----------------------------------------
>>>> Dobry den,
>>>>
>>>> neco takoveho je urcite potreba. Napadlo me, ze by mozna nebylo spatne
>>>> vydat nejakou tiskovou zpravu i pro media se sirsim zamerenim. Ale v
>>>> tom
>>>> pripade by to muselo byt obecnejsi, trochu popularne naucne a musela by
>>>> tam byt nejaka "bomba" i pro bezneho ctenare. Mohli bychom treba
>>>> ukazat,
>>>> ze nove otevrene useky silnic se v OpenStreetMap objevuji behem hodin
>>>> az
>>>> dnu, zatimco Seznamu nebo Google Maps to trva tydny az mesice.
>>>>
>>>> Zprava by se pak dala poslat ruznym celostatnim mediim, pripadne jejich
>>>> konkretnim novinarum, kteri se trochu vyznaji v IT. S trochou stesti by
>>>> ji nekde mohli vydat.
>>>>
>>>> Co na to ostatni?
>>>>
>>>> V48
>>>>
>>>
>>>
>>> Petr Dlouhý
>>> petr.dlouhy na email.cz
>>>
>>> _______________________________________________
>>> Talk-cz mailing list
>>> Talk-cz na openstreetmap.org
>>> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>>>
>>
>> _______________________________________________
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz na openstreetmap.org
>> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
>
> --
> Petr Dlouhý
>
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
zobrazit citaci
> prosím o případné opravy/úpravy/doplnění. Grafy a schéma hodlám ještě aktualizovat.
Jedna hnidopišská poznámka k [[Image:Czech roads chart.svg]]: délka se
anglicky píše length, nikoli lenght.
zobrazit citaci
> Potom "...svobodné alternativy k Google Maps" se mi nezdá moc
> výstižné, protože OSM je mnohem víc. Co třeba "mapová wikipedie"?
To mi nepřijde úplně fér, je to trochu parazitování na cizí značce.
Proč se s někým konkrétním srovnávat (a proč zrovna s Google Maps,
když u nás jsou IMHO populárnější/známější třeba mapy.cz) a nenapsat
prostě, kdo/co jsme (tedy projekt, kde dobrovolníci vytvářejí mapový
server se svobodně šiřitelnými daty).
-- Petr Kadlec / Mormegil
On Thu, 29 Jan 2009 20:24:09 +0100, Jiri Klement <jiri.klement na gmail.com> wrote:
zobrazit citaci
> Ja bych tam jeste pridal neco ve smyslu, ze prispivat do OSM je
> snadne, dokonce i bez GPS. Kazdy si tak muze zmapovat napriklad okoli
> sveho bydliste.
>
Dobrý nápad. Nová verze:
Openstreetmap již obsahuje všechny české silnice
<p>
Česká komunita okolo projektu <a href="http://www.openstreetmap.org/">Openstreetmap</a>, svobodné wikimapy, dnes dosáhla dalšího úspěchu - podařilo se jí zmapovat všechny české silnice první, druhé i třetí třídy.
</p><p>
Zatímco silnice vyšších tříd byly většinou <a href="http://www.abclinuxu.cz/zpravicky/openstreetmap-v-cesku">importovány</a>, tak silnice třetí třídy pocházejí kompletně od přispěvatelů projektu.
</p><p>
Mapování českých silnic dokládá <a href="http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Image:Czech_roads_chart.svg">graf</a> a <a href="http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Image:Unmapped_III_class_roads_in_CZ.png">schéma nezmapovaných silnic</a> (včetně historie).
</p><p>
Do projektu může přispívat každý a to i bez GPS - může zmapovat místa, která zná a nebo použít pro Openstreetmap přístupné <a href="http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Czechia/free_map2osm">zdroje</a> (především ortofotomapu ÚHULu, nebo katastrální mapu).
Případné chyby můžete hlásit přes <a href="http://openstreetbugs.appspot.com/">OpenStreetBugs</a>.
</p>
--
Petr Dlouhý
On Thu, 29 Jan 2009 21:48:07 +0100, Petr Kadlec <petr.kadlec na gmail.com> wrote:
zobrazit citaci
>> prosím o případné opravy/úpravy/doplnění. Grafy a schéma hodlám ještě
>> aktualizovat.
>
> Jedna hnidopišská poznámka k [[Image:Czech roads chart.svg]]: délka se
> anglicky píše length, nikoli lenght.
Pletu si to pořád, opravím.
zobrazit citaci
>
>> Potom "...svobodné alternativy k Google Maps" se mi nezdá moc
>> výstižné, protože OSM je mnohem víc. Co třeba "mapová wikipedie"?
Už jsem to opravil v nové verzi, napsal jsem wikimapa, což by ovšem zase mohlo parazitovat na jménu Wikipedie. Jak to vidíte vy?
zobrazit citaci
>
> To mi nepřijde úplně fér, je to trochu parazitování na cizí značce.
> Proč se s někým konkrétním srovnávat (a proč zrovna s Google Maps,
> když u nás jsou IMHO populárnější/známější třeba mapy.cz) a nenapsat
> prostě, kdo/co jsme (tedy projekt, kde dobrovolníci vytvářejí mapový
> server se svobodně šiřitelnými daty).
>
> -- Petr Kadlec / Mormegil
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
--
Petr Dlouhý
zobrazit citaci
> Už jsem to opravil v nové verzi, napsal jsem wikimapa, což by ovšem zase mohlo parazitovat na jménu Wikipedie. Jak to vidíte vy?
Označení „wikimapa" je IMHO z hlediska Wikipedie v pohodě („wiki" je
obecné slovo, to je OK), akorát že pak se to bude plést s „Wikimapy" –
viz http://wiki.mapy.cz/ (což je navíc úplně odlišný projekt – wiki o
mapách, turistice atp., nikoli mapa editovatelná ve stylu wiki).
-- Petr Kadlec / Mormegil
Tak mne napadlo, jestli by nestalo prihodit i link na nejaky software
do zpravicky - mozna na JOSM nebo Merkaartor, pak mozna i na neco co
ty data vyuziva pro zobrazovani a navigaci (gpsmid, eventuelne dalsi
... existuje momentalne nejaky program, ktery zobrazuje osm data a je
urcen primarne pro desktopy? (cili ne pro mobily nebo PDA ....))
Mozna by slo prelozit http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Software do
cestiny a udelat na to odkaz .... at lidi vidi ze ty data i k necemu
jsou a jak je vyuzit :)
Martin
On Fri, 30 Jan 2009 01:56:07 +0100, MP <singularita na gmail.com> wrote:
To si myslím, že není moc vhodné. Už takhle je ta zprávička dost dlouhá, navíc už to dost odbíhá od tématu.
Udělám to tak, že bez toho abych prodlužoval zprávičku odákžu na <http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cz:Beginners_Guide>, pro zbytek jsou vhodnější komentáře.
zobrazit citaci
> Tak mne napadlo, jestli by nestalo prihodit i link na nejaky software
> do zpravicky - mozna na JOSM nebo Merkaartor, pak mozna i na neco co
> ty data vyuziva pro zobrazovani a navigaci (gpsmid, eventuelne dalsi
> ... existuje momentalne nejaky program, ktery zobrazuje osm data a je
> urcen primarne pro desktopy? (cili ne pro mobily nebo PDA ....))
>
> Mozna by slo prelozit http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Software do
> cestiny a udelat na to odkaz .... at lidi vidi ze ty data i k necemu
> jsou a jak je vyuzit :)
>
> Martin
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
--
Petr Dlouhý
Na abclinuxu vám nevezmou zprávičku delší, než 2 věty
root je v tomhle flexibilnějí a do zprávičky se vejde i nějaká informace
j
2009/1/30 Petr Dlouhý <petr.dlouhy na email.cz>:
zobrazit citaci
> On Fri, 30 Jan 2009 01:56:07 +0100, MP <singularita na gmail.com> wrote:
>
> To si myslím, že není moc vhodné. Už takhle je ta zprávička dost dlouhá, navíc už to dost odbíhá od tématu.
> Udělám to tak, že bez toho abych prodlužoval zprávičku odákžu na <http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cz:Beginners_Guide>, pro zbytek jsou vhodnější komentáře.
>
>> Tak mne napadlo, jestli by nestalo prihodit i link na nejaky software
>> do zpravicky - mozna na JOSM nebo Merkaartor, pak mozna i na neco co
>> ty data vyuziva pro zobrazovani a navigaci (gpsmid, eventuelne dalsi
>> ... existuje momentalne nejaky program, ktery zobrazuje osm data a je
>> urcen primarne pro desktopy? (cili ne pro mobily nebo PDA ....))
>>
>> Mozna by slo prelozit http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Software do
>> cestiny a udelat na to odkaz .... at lidi vidi ze ty data i k necemu
>> jsou a jak je vyuzit :)
>>
>> Martin
>>
>> _______________________________________________
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz na openstreetmap.org
>> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
>
> --
> Petr Dlouhý
>
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
--
Jachym Cepicky
e-mail: jachym.cepicky gmail com
URL: http://les-ejk.cz
GPG: http://les-ejk.cz/pgp/JachymCepicky.pgp
2009/1/30 Jachym Cepicky <jachym.cepicky na gmail.com>:
zobrazit citaci
> Na abclinuxu vám nevezmou zprávičku delší, než 2 věty
>
> root je v tomhle flexibilnějí a do zprávičky se vejde i nějaká informace
>
>
zpravicka ma nekam odkazovat, nekam, kde se neco dozvite. Na rooto
jsou misto zpravicek, kratke usekle clanky. Idealni je vyrobit
tiskovou zpravu, tu povesit na web a udelat opravdovou zpravicku ve
stylu "Mame silnice, vice zde" konec tecka hotovo. Nectete Blesk?
titulky tam plni formy zpravicek, vlastni clanky jsou ty odkazy, a
rtfa nikdo stejne nedela.
--
Michal Grézl
http://walley.org
Toto se mi libi.T.
zobrazit citaci
> zpravicka ma nekam odkazovat, nekam, kde se neco dozvite. Na rooto
> jsou misto zpravicek, kratke usekle clanky. Idealni je vyrobit
> tiskovou zpravu, tu povesit na web a udelat opravdovou zpravicku ve
> stylu "Mame silnice, vice zde" konec tecka hotovo. Nectete Blesk?
> titulky tam plni formy zpravicek, vlastni clanky jsou ty odkazy, a
> rtfa nikdo stejne nedela.
>
Dobrý den,
v krátké době budou zmapovány všechny české silnice (I., II. a III.
třídy). Bylo by tedy dobré napsat o tom zprávičku na Abclinux (případně i
jinam). Můj návrh je:
-----------------
Openstreetmap již obsahuje všechny české silnice
<p>
Česká komunita okolo projektu <a
href="http://www.openstreetmap.org/">Openstreetmap</a>, svobodné
alternativy k Google Maps, dnes dosáhla dalšího úspěchu - podařilo se jí
zmapovat všechny české silnice první, druhé i třetí třídy.
</p><p>
Zatímco silnice vyšších tříd byly většinou <a
href="http://www.abclinuxu.cz/zpravicky/openstreetmap-v-cesku">importovány</a>,
tak silnice třetí třídy pocházejí kompletně od přispěvatelů projektu -
byli mapovány na základě podkladů od <a
href="http://www.uhul.cz/">ÚHUL</a>, <a
href="http://www.cuzk.cz/">ČÚZK</a> a <a href="http://www.rsd.cz/">ŘSD</a>.
</p><p>
Mapování českých silnic dokládá <a
href="http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Image:Czech_roads_chart.svg">graf</a>
a <a
href="http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Image:Unmapped_III_class_roads_in_CZ.png">schéma
nezmapovaných silnic</a> (včetně historie).
</p><p>
Případné chyby můžete hlásit přes <a
href="http://openstreetbugs.appspot.com/">OpenStreetBugs</a>.
</p>
--------
prosím o případné opravy/úpravy/doplnění. Grafy a schéma hodlám ještě
aktualizovat.
--
Petr Dlouhý
On Thu, 29 Jan 2009 13:41:46 +0100, Vojtech Forejt <forejt na fi.muni.cz>
wrote:
Souhlasím, i když nevím, jak to udělat. Taky si nejsem jist jak má ta
"bomba" vypadat, protože nové úseky sice přibývají během týdne, ale na
druhou stranu zatím chybí spousta ulic a různých restrikcí (především
jednosměrky), což dost snižuje použitelnost OSM v praxi.
zobrazit citaci
> Dobry den,
>
> neco takoveho je urcite potreba. Napadlo me, ze by mozna nebylo spatne
> vydat nejakou tiskovou zpravu i pro media se sirsim zamerenim. Ale v tom
> pripade by to muselo byt obecnejsi, trochu popularne naucne a musela by
> tam byt nejaka "bomba" i pro bezneho ctenare. Mohli bychom treba ukazat,
> ze nove otevrene useky silnic se v OpenStreetMap objevuji behem hodin az
> dnu, zatimco Seznamu nebo Google Maps to trva tydny az mesice.
>
> Zprava by se pak dala poslat ruznym celostatnim mediim, pripadne jejich
> konkretnim novinarum, kteri se trochu vyznaji v IT. S trochou stesti by
> ji nekde mohli vydat.
>
> Co na to ostatni?
>
> V48
>
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
--
Petr Dlouhý
Ahoj,
On Thu, Jan 29, 2009 at 01:19:26PM +0100, Petr Dlouhý wrote:
zobrazit citaci
> Dobrý den,
>
> v krátké době budou zmapovány všechny české silnice (I., II. a III. třídy). Bylo by tedy dobré napsat o tom zprávičku na Abclinux (případně i jinam). Můj návrh je:
rad bych ale jeste pred timto krokem poukazal na jednu vec. Dle skriptu budou
mozna silnice hotovy, prakticky je situace trosku jina. Narazim na SPOUSTY
silnic, ktere maji ref, ale nejsou dotazen od zacatku do konce (konci drive).
Nez nejakou zpravicku vydame, imho bychom meli provest komplexni kontrolu cele
republiky proti RSD datum - nejak si to rozdelit, najit poloautomaticke
mechanizmi a vrhnout se na to.
--
S pozdravem/Best regards
Ondrej Novy
Email: onovy na nomi.cz
Jabber: onovy na njs.netlab.cz
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207
On Fri, 30 Jan 2009 13:28:57 +0100, Ondrej Novy <onovy na nomi.cz> wrote:
Vím o tom, a průběžně jsem se to snažil opravovat, i když takových ještě poměrně dost zbylo.
Nemyslím si ale, že by mělo zabránit vydání zprávičky. Na vzdálenost to bude někde mezi procentem a promilem (vizte graf), a označil bych to už spíš za chyby a ne za nekompletní zmapování. Z marketingového hlediska je lepší označit nějaký okamžik "už to máme", a to si myslím, že je právě dnes. Nemyslím si, že by to byla nějaká velká lež.
Už ráno jsem tu zprávičku poslal na Abclinuxu, jenže zatím nebyla schválena a já budu v 15:30 odjíždět na víkend. Nemohl by to tedy někdo zkusit poslat/opravit za mě, pokud to nepřijmou?
zobrazit citaci
> Ahoj,
>
> On Thu, Jan 29, 2009 at 01:19:26PM +0100, Petr Dlouhý wrote:
>> Dobrý den,
>>
>> v krátké době budou zmapovány všechny české silnice (I., II. a III.
>> třídy). Bylo by tedy dobré napsat o tom zprávičku na Abclinux (případně
>> i jinam). Můj návrh je:
>
> rad bych ale jeste pred timto krokem poukazal na jednu vec. Dle skriptu
> budou
> mozna silnice hotovy, prakticky je situace trosku jina. Narazim na
> SPOUSTY
> silnic, ktere maji ref, ale nejsou dotazen od zacatku do konce (konci
> drive).
> Nez nejakou zpravicku vydame, imho bychom meli provest komplexni
> kontrolu cele
> republiky proti RSD datum - nejak si to rozdelit, najit poloautomaticke
> mechanizmi a vrhnout se na to.
>
--
Petr Dlouhý« zpět na výpis měsíce