[Talk-cz] Používání ploch místo cest
Vlákno 5.2. - 7.2.2018, počet zpráv: 22
Ahoj!
Přiznám se, že mě poněkud zaskočila existence této relace:
https://www.openstreetmap.org/relation/7497963#map=17/50.08421/14.43259
Ano, přijde mi to poněkud přehnané, ale zase je celkem zjevné, že se
bude čím dál tím častěji mapovat pomocí ploch. Nechceme se nějak
pobavit o tom, jak přesně to chceme udělat? Mně například přijde
rozumné kreslit cesty jako čáry (a využívat width tag) a jako plochy
kreslit opravdu jen to, co jsou logicky plochy a případně křížení cest
(tam, kde by se to cestami značilo špatně). Chápu, že maximální
přesnost dosáhneme jen pomocí ploch, ale neudělá to ta data naprosto
nečitelná?
Ať se daří,
Matej
PS: Zatím jediný mně známý (a neúspěšný) pokus o řešení tohoto
problému: https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/Street_area
Ahoj,
2018-02-05 17:17 GMT+01:00 Matej Lieskovský <lieskovsky.matej na gmail.com>:
zobrazit citaci
> PS: Zatím jediný mně známý (a neúspěšný) pokus o řešení tohoto
> problému: https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/
> Street_area
>
Proč je to pokus neúspěšný? Je to návrh, který nebyl zatím ani schválen ani
zamítnut.
Je to poměrně komplexní návrh, který už je na několika místech použit (viz
např. ukázky přímo v textu nebo koukni třeba sem:
http://osmapa.pl/w/area/?lat=51.08289&lon=17.04953&zoom=18&ol=Qq).
H.
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20180205/66bd405e/attachment.html>
Když se použije jenom plocha a žádné linie, dokáže tohle zpracovat nějaká
navigace a uvažovat trasu přes plochu?
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20180206/4eea7367/attachment.html>
On úterý 6. února 2018 0:41:29 CET Radek Kučera wrote:
zobrazit citaci
> Když se použije jenom plocha a žádné linie, dokáže tohle zpracovat nějaká
> navigace a uvažovat trasu přes plochu?
OsmAnd ani GraphHopper Vrchlického sady nedají (a obecně to procházením grafu
řešit nepůjde), ale ve Wiki je
zobrazit citaci
> Most pedestrian routing algorithms do not currently route (correctly) across
area features
zobrazit citaci
> Do not alter your mapping to accommodate such routers.
Tak nevím. Možná by bylo vhodné změnit mapování z area=yes na area:highway +
linie, které tohle řeší. Mapnik sice nevykreslí area:highway, ale „do not
alter your mapping to accommodate such renderers“
To mi připomíná, jak se tu řešilo routování turistické značky přes
parkoviště:
Viz https://openstreetmap.cz/talkcz/c1558
--
Severák
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20180206/126c8945/attachment.html>
@Jan Macura: Četl jsi diskuzi? Schytalo to celkem výraznou kritiku a
teď je to už přes rok prakticky mrtvé. To, že si tím poláci pokreslili
část Polska není až takový úspěch. Bral bych to jako výzvu vymyslet
něco podobného, ač třeba jednoduššího.
Mně osobně se nelíbí používání ploch na vykreslení lineárních prvků.
Máme width tag, který se dá tipovat z lanes a maxspeed. Ano,
křižovatky bych klidně kreslil jako plochy, tam nám width tag moc
nepomůže, ale pokud mám v zatáčce silnici širokou 5m, tak opravdu
nechci kreslit plochu, která bude cca 5m široká. Ale pokud se
shodneme, že chceme vše kreslit plochami, tak prosím - já to z těch
dat od IPR klidně překreslím. Ale kreslit silnice jako plochy i cesty
mi přijde jako nekonečná prasárna.
BTW: Maps.me ten multipolygon u hlaváku odignorovalo. Můžeme se těšit
na spoustu poznámek.
2018-02-05 22:54 GMT+01:00 Jan Macura <macurajan na gmail.com>:
zobrazit citaci
> Ahoj,
>
> 2018-02-05 17:17 GMT+01:00 Matej Lieskovský <lieskovsky.matej na gmail.com>:
>>
>> PS: Zatím jediný mně známý (a neúspěšný) pokus o řešení tohoto
>> problému:
>> https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/Street_area
>
>
> Proč je to pokus neúspěšný? Je to návrh, který nebyl zatím ani schválen ani
> zamítnut.
> Je to poměrně komplexní návrh, který už je na několika místech použit (viz
> např. ukázky přímo v textu nebo koukni třeba sem:
> http://osmapa.pl/w/area/?lat=51.08289&lon=17.04953&zoom=18&ol=Qq).
>
> H.
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
Mě se ty plochy taky nějak zvlášť nelíbí - lezou z toho do budoucna
problémy. Spousta těchhle nápadů se mi zdá výhledově jen cestou do
budoucího průšvihu. Někdo to zakreslí, bude to hezky vypadat, ale jak
dlouho to bude ten dotyčný udržovat?
Už tak máme místy mapu poměrně statickou - narazila jsem na multipolygon
nemocnice, kde by to sneslo drobné změny. Jenže ta relace je "z venku" tak
složitá, že se do toho pouštět nebudu, pokud to bude alespoň přibližně
odpovídat.
Nadšená nejsem ani ze separátně mapovaných chodníků - hodně z nich vede
odnikud nikam, chybí tam buď komplet napojení na silnici, nebo napojení na
každý jednotlivý přechod pro chodce. Zvlášť pokud to jsou opravdu jen
obrubníkem oddělené chodníky, to vcelku považuji za chybu.
U silnic - hodně přidávám do mapy lanes a turn:lanes. Nedovedu si
představit, to udržovat pro plochy. I to kouskování silnice je otrava na
zpětné udržování, ale problémy jsou alespoň poměrně dobře vidět.
Majka
2018-02-06 13:19 GMT+01:00 Matej Lieskovský <lieskovsky.matej na gmail.com>:
zobrazit citaci
> Mně osobně se nelíbí používání ploch na vykreslení lineárních prvků.
> Máme width tag, který se dá tipovat z lanes a maxspeed. Ano,
> křižovatky bych klidně kreslil jako plochy, tam nám width tag moc
> nepomůže, ale pokud mám v zatáčce silnici širokou 5m, tak opravdu
> nechci kreslit plochu, která bude cca 5m široká. Ale pokud se
> shodneme, že chceme vše kreslit plochami, tak prosím - já to z těch
> dat od IPR klidně překreslím. Ale kreslit silnice jako plochy i cesty
> mi přijde jako nekonečná prasárna.
>
> BTW: Maps.me ten multipolygon u hlaváku odignorovalo. Můžeme se těšit
> na spoustu poznámek.
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20180206/046a1508/attachment.html>
Dne 5.2.2018 v 17:17 Matej Lieskovský napsal(a):
zobrazit citaci
> PS: Zatím jediný mně známý (a neúspěšný) pokus o řešení tohoto
> problému: https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/Street_area
Podle me to je v soucasne dobe blbost. Podle me to dopadne podobne jako reky. Tj. stale mas lajnu, ktera povede stredem
a kolem toho bude plocha, ktera bude vyznacovat okraje.
Ale dokud to nebude schvalene, tak bych to nedelal.
Jedna vec je nemapovat pro render, ale druha vec je, ze pokud to nepodporuje zadny render a jsou to silnice (tedy dost
dulezity prvek mapy), tak nam ve vsech renderech zacnou mizet prvky z mapy.
Mirek
A je problém mít to jako ty řeky? Kdo by chtěl routing, ten by jej měl,
komu by záleželo na přesném zobrazení, ten by jej taky dostal...
(pouze se ptám, nevím)
On 6.2.2018 15:21, Miroslav Suchy wrote:
zobrazit citaci
> Dne 5.2.2018 v 17:17 Matej Lieskovský napsal(a):
>> PS: Zatím jediný mně známý (a neúspěšný) pokus o řešení tohoto
>> problému: https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/Street_area
> Podle me to je v soucasne dobe blbost. Podle me to dopadne podobne jako reky. Tj. stale mas lajnu, ktera povede stredem
> a kolem toho bude plocha, ktera bude vyznacovat okraje.
> Ale dokud to nebude schvalene, tak bych to nedelal.
>
> Jedna vec je nemapovat pro render, ale druha vec je, ze pokud to nepodporuje zadny render a jsou to silnice (tedy dost
> dulezity prvek mapy), tak nam ve vsech renderech zacnou mizet prvky z mapy.
>
> Mirek
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
Já teda ten návrh jen tak prolítl, ale centerline stejně jako u řek jsem
tam viděl. U nějakých složitějších křižovatek bych si konturu v mapě
dokázal představit pro zpřehlednění (třeba tady:
https://osm.org/go/0JbQIIoAi), ale všeho s mírou.
2018-02-06 15:26 GMT+01:00 xkomczax na centrum.cz <xkomczax na centrum.cz>:
zobrazit citaci
> A je problém mít to jako ty řeky? Kdo by chtěl routing, ten by jej měl,
> komu by záleželo na přesném zobrazení, ten by jej taky dostal...
>
>
> (pouze se ptám, nevím)
>
>
>
> On 6.2.2018 15:21, Miroslav Suchy wrote:
>
>> Dne 5.2.2018 v 17:17 Matej Lieskovský napsal(a):
>>
>>> PS: Zatím jediný mně známý (a neúspěšný) pokus o řešení tohoto
>>> problému: https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/Street
>>> _area
>>>
>> Podle me to je v soucasne dobe blbost. Podle me to dopadne podobne jako
>> reky. Tj. stale mas lajnu, ktera povede stredem
>> a kolem toho bude plocha, ktera bude vyznacovat okraje.
>> Ale dokud to nebude schvalene, tak bych to nedelal.
>>
>> Jedna vec je nemapovat pro render, ale druha vec je, ze pokud to
>> nepodporuje zadny render a jsou to silnice (tedy dost
>> dulezity prvek mapy), tak nam ve vsech renderech zacnou mizet prvky z
>> mapy.
>>
>> Mirek
>>
>> _______________________________________________
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz na openstreetmap.org
>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>>
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20180206/e9dae371/attachment.html>
Dne úterý 6. února 2018 15:26:49 CET, xkomczax na centrum.cz napsal(a):
zobrazit citaci
> A je problém mít to jako ty řeky? Kdo by chtěl routing, ten by jej měl,
> komu by záleželo na přesném zobrazení, ten by jej taky dostal...
... čímž jsme zase zpátky u problému virtuálních cest přes náměstí, který se
tu řešil v již odkázaném starším threadu
a jenom tak naokraj, u řek mi to dává mírně lepší smysl, neb čára řeky by měla
ukazovat víceméně proudnici, resp. koryto, kudy to poteče, když to bude
prakticky vyschlé, a břehy za průměrného průtoku proti tomu budou
nepravidelnlé, zatímco silnice bývá od té střední čáry na obě strany stejně
široká a tuto šířku si mimo město obvykle drží konstantní v dlouhých úsecích
K.
------------- další část ---------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: signature.asc
Type: application/pgp-signature
Size: 195 bytes
Desc: This is a digitally signed message part.
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20180206/914bf6ab/attachment.sig>---------- Původní e-mail ----------
Od: Jiří Parkan <jparkan na gmail.com>
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org>
Datum: 6. 2. 2018 15:39:43
Předmět: Re: [Talk-cz] Používání ploch místo cest
"
Já teda ten návrh jen tak prolítl, ale centerline stejně jako u řek jsem tam
viděl. U nějakých složitějších křižovatek bych si konturu v mapě dokázal
představit pro zpřehlednění (třeba tady: https://osm.org/go/0JbQIIoAi
(https://osm.org/go/0JbQIIoAi)), ale všeho s mírou.
"
Tam by asi více pomohlo, kdyby se na mapě normálně vykreslily jízdní pruhy.
Marián
"
2018-02-06 15:26 GMT+01:00 xkomczax na centrum.cz(mailto:xkomczax na centrum.cz) <
xkomczax na centrum.cz(mailto:xkomczax na centrum.cz)>:
"A je problém mít to jako ty řeky? Kdo by chtěl routing, ten by jej měl,
komu by záleželo na přesném zobrazení, ten by jej taky dostal...
(pouze se ptám, nevím)
On 6.2.2018 15:21, Miroslav Suchy wrote:
" Dne 5.2.2018 v 17:17 Matej Lieskovský napsal(a):
" PS: Zatím jediný mně známý (a neúspěšný) pokus o řešení tohoto
problému: https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/Street_area
(https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/Street_area)
" Podle me to je v soucasne dobe blbost. Podle me to dopadne podobne jako
reky. Tj. stale mas lajnu, ktera povede stredem
a kolem toho bude plocha, ktera bude vyznacovat okraje.
Ale dokud to nebude schvalene, tak bych to nedelal.
Jedna vec je nemapovat pro render, ale druha vec je, ze pokud to nepodporuje
zadny render a jsou to silnice (tedy dost
dulezity prvek mapy), tak nam ve vsech renderech zacnou mizet prvky z mapy.
Mirek
_______________________________________________
Talk-cz mailing list
Talk-cz na openstreetmap.org(mailto:Talk-cz na openstreetmap.org)
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
(https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz)
"
_______________________________________________
Talk-cz mailing list
Talk-cz na openstreetmap.org(mailto:Talk-cz na openstreetmap.org)
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
(https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz)
"
_______________________________________________
Talk-cz mailing list
Talk-cz na openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
"
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20180206/091588f1/attachment.html>
Podle mě se to už děje a to tak že v rozumné míře. Náměstí jsou typický
příklad, kdy je točasto dobře namixováno - plochami je detailně
zmapována zeleň a pedestrial zone a pak jsou tam ještě linkama silnice a
nějaký hlavní pěší tahy (např pokud tam vede jasně vyznačená pěši stezka
nebo turistická značka). Dokonce některé silniční křižovatky jsem tak
viděl a někdo zmiňoval řeky - stejný řešení plocha + linka. Dělat to
jenom plochou je chyba - ztratí se tím abstrakce která je pro lineární
entity jako cesty v 99procentech ta abstrakce kterou potřebujeme.
A málem bych zapomněl parkoviště - znovu to samý - plocha a přes ní
cesty. Je to prostě "postupné zpodrobnování" které je nutno dělat s
rozvahou.
On 6.2.2018 15:39, Karel Volný wrote:
zobrazit citaci
> Dne úterý 6. února 2018 15:26:49 CET, xkomczax na centrum.cz napsal(a):
>> A je problém mít to jako ty řeky? Kdo by chtěl routing, ten by jej měl,
>> komu by záleželo na přesném zobrazení, ten by jej taky dostal...
> ... čímž jsme zase zpátky u problému virtuálních cest přes náměstí, který se
> tu řešil v již odkázaném starším threadu
>
> a jenom tak naokraj, u řek mi to dává mírně lepší smysl, neb čára řeky by měla
> ukazovat víceméně proudnici, resp. koryto, kudy to poteče, když to bude
> prakticky vyschlé, a břehy za průměrného průtoku proti tomu budou
> nepravidelnlé, zatímco silnice bývá od té střední čáry na obě strany stejně
> široká a tuto šířku si mimo město obvykle drží konstantní v dlouhých úsecích
>
> K.
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20180206/065a402c/attachment.html>
Já bych považoval za nejpřirozenější mapovat ulice jako linky se zadanou
šířkou od osy (něco ve smyslu
Vlevo
JP:3,0; BUS
JP:3,0
ZP:0,5
CH:2,0
Vpravo
JP:3,0
CH:1,5)
= jeden jízdní pruh vpravo+ chodník, 2 jízdní pruhy vlevo, chodník za
zeleným pásem. Tím by se daly zmapovat mnohé případy, podrobnějším
tagováním jednotlivých pruhů by se daly vyznačit vyhrazené, koleje,
parkovací...
Přece jenom, silnice jsou liniové.
Ovšem u mne je to profesionální deformace.
Area by pak stačilo na náměstí, pěší zóny a složité křižovatky
JAnD
---
Ing. Jan Dudík
projekce dopravních staveb
tel. 777082195
Dne 6. února 2018 16:03 gorn <osm na kub.cz> napsal(a):
zobrazit citaci
> Podle mě se to už děje a to tak že v rozumné míře. Náměstí jsou typický
> příklad, kdy je točasto dobře namixováno - plochami je detailně zmapována
> zeleň a pedestrial zone a pak jsou tam ještě linkama silnice a nějaký
> hlavní pěší tahy (např pokud tam vede jasně vyznačená pěši stezka nebo
> turistická značka). Dokonce některé silniční křižovatky jsem tak viděl a
> někdo zmiňoval řeky - stejný řešení plocha + linka. Dělat to jenom plochou
> je chyba - ztratí se tím abstrakce která je pro lineární entity jako cesty
> v 99procentech ta abstrakce kterou potřebujeme.
>
> A málem bych zapomněl parkoviště - znovu to samý - plocha a přes ní cesty.
> Je to prostě "postupné zpodrobnování" které je nutno dělat s rozvahou.
>
> On 6.2.2018 15:39, Karel Volný wrote:
>
> Dne úterý 6. února 2018 15:26:49 CET, xkomczax na centrum.cz napsal(a):
>
> A je problém mít to jako ty řeky? Kdo by chtěl routing, ten by jej měl,
> komu by záleželo na přesném zobrazení, ten by jej taky dostal...
>
> ... čímž jsme zase zpátky u problému virtuálních cest přes náměstí, který se
> tu řešil v již odkázaném starším threadu
>
> a jenom tak naokraj, u řek mi to dává mírně lepší smysl, neb čára řeky by měla
> ukazovat víceméně proudnici, resp. koryto, kudy to poteče, když to bude
> prakticky vyschlé, a břehy za průměrného průtoku proti tomu budou
> nepravidelnlé, zatímco silnice bývá od té střední čáry na obě strany stejně
> široká a tuto šířku si mimo město obvykle drží konstantní v dlouhých úsecích
>
> K.
>
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing listTalk-cz na openstreetmap.orghttps://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20180206/bad4b53a/attachment.html>
Renderování pruhů by bylo super, ale bude strašná práce k něčemu
takovému Mapnika dotlačit. Šířky silnic (což je téměř tak dobré, jako
pruhy) možná zvládnu dovymyslet. Trochu mi to rozbíjí aktuální značení
odbočovacích pruhů (tedy to, že cesta není nutně uprostřed silnice),
ale to se nějak vymyslí.
Jak se kreslí ty složité křižovatky? Plocha s highway=junction?
Samostatné chodníky mi přijdou jako správné řešení. Už oddělení
obrubníkem je dostatečné na to, aby se nedalo z jednoho přejet do
druhého, částečně to řeší některé problémy s tagováním přechodů a
hlavně to výrazně snižuje počet tagů na jedné cestě. Aktuální stav je
(minimálně v Praze) docela zmatek, ale snažím se to postupně uklízet.
Co s tím multipolygonem chodníčků u hlaváku?
2018-02-06 20:36 GMT+01:00 Jan Dudík <jan.dudik na gmail.com>:
zobrazit citaci
> Já bych považoval za nejpřirozenější mapovat ulice jako linky se zadanou
> šířkou od osy (něco ve smyslu
> Vlevo
> JP:3,0; BUS
> JP:3,0
> ZP:0,5
> CH:2,0
> Vpravo
> JP:3,0
> CH:1,5)
> = jeden jízdní pruh vpravo+ chodník, 2 jízdní pruhy vlevo, chodník za
> zeleným pásem. Tím by se daly zmapovat mnohé případy, podrobnějším tagováním
> jednotlivých pruhů by se daly vyznačit vyhrazené, koleje, parkovací...
> Přece jenom, silnice jsou liniové.
> Ovšem u mne je to profesionální deformace.
>
> Area by pak stačilo na náměstí, pěší zóny a složité křižovatky
>
> JAnD
>
> ---
> Ing. Jan Dudík
> projekce dopravních staveb
> tel. 777082195
>
> Dne 6. února 2018 16:03 gorn <osm na kub.cz> napsal(a):
>
>> Podle mě se to už děje a to tak že v rozumné míře. Náměstí jsou typický
>> příklad, kdy je točasto dobře namixováno - plochami je detailně zmapována
>> zeleň a pedestrial zone a pak jsou tam ještě linkama silnice a nějaký hlavní
>> pěší tahy (např pokud tam vede jasně vyznačená pěši stezka nebo turistická
>> značka). Dokonce některé silniční křižovatky jsem tak viděl a někdo zmiňoval
>> řeky - stejný řešení plocha + linka. Dělat to jenom plochou je chyba -
>> ztratí se tím abstrakce která je pro lineární entity jako cesty v
>> 99procentech ta abstrakce kterou potřebujeme.
>>
>> A málem bych zapomněl parkoviště - znovu to samý - plocha a přes ní cesty.
>> Je to prostě "postupné zpodrobnování" které je nutno dělat s rozvahou.
>>
>>
>> On 6.2.2018 15:39, Karel Volný wrote:
>>
>> Dne úterý 6. února 2018 15:26:49 CET, xkomczax na centrum.cz napsal(a):
>>
>> A je problém mít to jako ty řeky? Kdo by chtěl routing, ten by jej měl,
>> komu by záleželo na přesném zobrazení, ten by jej taky dostal...
>>
>> ... čímž jsme zase zpátky u problému virtuálních cest přes náměstí, který
>> se
>> tu řešil v již odkázaném starším threadu
>>
>> a jenom tak naokraj, u řek mi to dává mírně lepší smysl, neb čára řeky by
>> měla
>> ukazovat víceméně proudnici, resp. koryto, kudy to poteče, když to bude
>> prakticky vyschlé, a břehy za průměrného průtoku proti tomu budou
>> nepravidelnlé, zatímco silnice bývá od té střední čáry na obě strany
>> stejně
>> široká a tuto šířku si mimo město obvykle drží konstantní v dlouhých
>> úsecích
>>
>> K.
>>
>>
>>
>> _______________________________________________
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz na openstreetmap.org
>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>>
>>
>>
>> _______________________________________________
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz na openstreetmap.org
>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>>
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
Hlavní výhodu ploch vidím v tom, že plochy jsou vizuálně vidět v editoru. U
width nevím, jestli jsem nepřestřelil. Pokud by vedle byl plot nebo budova, je
dost blbý, když to v renderu bude kolidovat (lze to řešit nějakými pravidly,
ale IMO je lepší mít správně vstupní data než to řešit v rendereru). Také
používat width ve městech, kde jsou často budovy různě čouhající do ulic, by
bylo dost peklo. A jak zjistím width třeba u dálnice, aniž bych musel hledat,
podle které normy byl ten úsek zrovna postaven? (Měřit na místě to fakt
nebudu.) Podle ortofotomapy či zaměření okrajů to obkreslím snadno. A to, že
jsou ty plochy vidět, také spíš trkne editora, až silnice bude měnit šířku,
aby změnit i tu plochu.
Sten
Mě osobně plocha silnice připadá o hodně méně zajímavá než ty pruhy co jsou
na ní. Za sebe bych byla tlačit na to, je u velkého přiblížení rendrovat,
stejně jako to umí JOSM plugin.
2018-02-07 17:05 GMT+01:00 Jan Sten Adámek <sten na adamek.online>:
zobrazit citaci
> Hlavní výhodu ploch vidím v tom, že plochy jsou vizuálně vidět v editoru. U
> width nevím, jestli jsem nepřestřelil. Pokud by vedle byl plot nebo
> budova, je
> dost blbý, když to v renderu bude kolidovat (lze to řešit nějakými
> pravidly,
> ale IMO je lepší mít správně vstupní data než to řešit v rendereru). Také
> používat width ve městech, kde jsou často budovy různě čouhající do ulic,
> by
> bylo dost peklo. A jak zjistím width třeba u dálnice, aniž bych musel
> hledat,
> podle které normy byl ten úsek zrovna postaven? (Měřit na místě to fakt
> nebudu.) Podle ortofotomapy či zaměření okrajů to obkreslím snadno. A to,
> že
> jsou ty plochy vidět, také spíš trkne editora, až silnice bude měnit šířku,
> aby změnit i tu plochu.
>
> Sten
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20180207/9def8e9e/attachment.html>
@Sten
Neměl by být problém zařídit, aby editor zobrazoval šířku. JOSM zvládá
pruhy, tohle zvládne taky.
Šířku můžeš z orto taky odhadnout a kreslit každý chodník jako plochu
kopírující okraje budov bude noční můra na editaci.
@Majka
Zatím netuším, jak implementovat kreslení pruhů do Mapnika. Pokud
zprovozním ty šířky (což by mohlo zbrzdit snahy o kreslení silnic
plochami), tak se pak rozhodně podívám i na pruhy.
Pořád si nejsem jist, jak rozumně renderovat oddělení odbočovacího
pruhu, ale pracuju na tom.
2018-02-07 17:10 GMT+01:00 majka <majka.zem+talk na gmail.com>:
zobrazit citaci
> Mě osobně plocha silnice připadá o hodně méně zajímavá než ty pruhy co jsou
> na ní. Za sebe bych byla tlačit na to, je u velkého přiblížení rendrovat,
> stejně jako to umí JOSM plugin.
>
> 2018-02-07 17:05 GMT+01:00 Jan Sten Adámek <sten na adamek.online>:
>>
>> Hlavní výhodu ploch vidím v tom, že plochy jsou vizuálně vidět v editoru.
>> U
>> width nevím, jestli jsem nepřestřelil. Pokud by vedle byl plot nebo
>> budova, je
>> dost blbý, když to v renderu bude kolidovat (lze to řešit nějakými
>> pravidly,
>> ale IMO je lepší mít správně vstupní data než to řešit v rendereru). Také
>> používat width ve městech, kde jsou často budovy různě čouhající do ulic,
>> by
>> bylo dost peklo. A jak zjistím width třeba u dálnice, aniž bych musel
>> hledat,
>> podle které normy byl ten úsek zrovna postaven? (Měřit na místě to fakt
>> nebudu.) Podle ortofotomapy či zaměření okrajů to obkreslím snadno. A to,
>> že
>> jsou ty plochy vidět, také spíš trkne editora, až silnice bude měnit
>> šířku,
>> aby změnit i tu plochu.
>>
>> Sten
>> _______________________________________________
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz na openstreetmap.org
>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
Cus, ja to vemu jednim vrzem jako reakci na vse
1) ad plochy jako takove, nevidim v tom apriori problem. Muj nazor na to
je takovy, ze plocha by mela nest fyzicke vlastnosti prvku a way(linie)
vlastnosti logicke (pokud je nenese relace)
Tzn pokud jde o silnici, tak plocha je asfaltova+rozbita+kluzka+ ... a
linie(nebo relace) je E55 + D8 + ...
Jedni z aspektu je mimo jiny to, ze kreslit silnici jako plochu je
proste prirozeny, vsak ona to plocha je (pokud pominu ze to je 3D
objekt, ale toho se v OSM asi nedozijeme ;D ).
2) technicky provedeni (i u tech rek a dalsi). Tady panuje naprosto
typicka OSM schiza, mozna cesky lepe kockopes.
Protoze a jelikoz, bavime se o datech a data maji jako data vypadat.
Tudiz reknu ze neco je reka, a jinym tagem reknu, jestli to je nebo neni
plocha, ale v OSM je to jak kdyz pejsek s kocickou - neco se bydefault
bere za plochu, neco jinyho za linii, neco jinyho vubec plosny zobrazeni
nepredpoklada, neco jinyho prozmenu neumi liniovy. Neco ma extra
variantu tagu pro linii a pro plochu.
3) editace je asi vubec nejhorsi vec na tom vsem. Ja bych si kuprikladu
takovou silnici predstavoval zhruba nasledovne.
Vyberu si, ze budu kreslit rekneme dalnicni pruh. Tzn editor se me
zepta, kolik ma mit pruhu, a dopta se, kam chci umistit linii (=v
pripade v cr beznyho poctu 2 budu linii davat nejspis na delici caru,
ale muzu vybrat trebas stred prostredniho pruhu u 3 nebo delici caru
mezi 1-2/2-3/...).
Rovnou pri kresleni by to uz melo delat odpovidajicine sirokou plochu (u
ty dalnice asi 3m/pruh + neco na odstavny), s tim, ze nasledne muzu
rucne doupravit sirkove pomery, pridat na jednotlive pruhy ruzna
omezeni, prikazy, zakazy atd atd.
Podstatou toho je predevsim to, ze by se to melo delat vizualne, ne jako
ted, ze sepisuju do tagu neco jako "rovne|rovne|doprava|ostre doprava"
Stejne vizualne by se samozrejme melo delat napojovani krizovatek = mysi
capnu pruh a spojim ho s jinym pruhem.
4) linie jako takova by pak samozrejme nikdy nemela chybet, navigovat v
orientovanem grafu je pomerne primitivni uloha, navigovat pres plochu se
prakticky vubec neda. Nikde neni receno, ze jizdni draha je uprostred
plochy silnice nebo reky.
Dne středa 7. února 2018 17:24:04 CET, Matej Lieskovský napsal(a):
zobrazit citaci
> @Sten
> Neměl by být problém zařídit, aby editor zobrazoval šířku. JOSM zvládá
> pruhy, tohle zvládne taky.
> Šířku můžeš z orto taky odhadnout a kreslit každý chodník jako plochu
> kopírující okraje budov bude noční můra na editaci.
>
> @Majka
> Zatím netuším, jak implementovat kreslení pruhů do Mapnika. Pokud
> zprovozním ty šířky (což by mohlo zbrzdit snahy o kreslení silnic
> plochami), tak se pak rozhodně podívám i na pruhy.
>
> Pořád si nejsem jist, jak rozumně renderovat oddělení odbočovacího
> pruhu, ale pracuju na tom.
>
Je sice hezké, že to možná bude zvládat JOSM, ale já používám iD a pochybuju,
že ten se to v dohledné době naučí, je to obří zásah do toho, jak vůbec
funguje, zato area:highway podporuje už teď, protože stačilo přidat pár tagů
do seznamu. Existuje také nějaký renderer, který by zobrazoval šířku?
area:highway podporuje třeba OsmAnd a přidat alespoň základní podporu do
Mapniku by bylo opět velmi snadné (stačilo by to vykreslit stejně jako highway
s area=yes).
Přijde mi jako mnohem větší noční můra nějak měřit/odhadovat šířku, než použít
body z existujícího objektu, a to náměstí zakresluji docela často. Stejně
pokud tam bude hodně bodů, tak ta šířka bude každých pár metrů jiná (ještě
jsem neviděl chodník, který by stranu k silnici vlnil stejně jako se vlní ta
budova, kolem které vede) a bude mnohem víc práce každý ten úsek změřit, než
tam prostě naklikat ty body. Používat dva různé systémy zakreslování (jeden
pro složité úseky a druhý pro rovné úseky) mi přijde zbytečně komplikované a
křehké, navíc tenhle systém (linie + area) se již osvědčil u řek a mostů.
Co jsem viděl diskuze k area:highway, resp. Street area, tak se to hlavně
zaseklo na detailech jako zakreslování pruhů, přechodů a parkovacích míst,
základ kreslit area:highway=TYP_SILNICE tam má dobrou podporu (ale samozřejmě
to není hlasování).
Re šířka - to už JOSM dělá, resp. dělá to ten lanes plugin (docela jsem
koukal).
Re render: není každý renderer dlaždice na web: OSMAnd pruhy a řazení
renderuje už léta.
Co se týče užitečnosti - u liniových staveb bych db plochou nezatěžoval:
minimální přínos za spoustu údržby navíc.
Zdar,
Honza Piškvor Martinec
Dne 7. 2. 2018 17:25 napsal uživatel "Matej Lieskovský" <
lieskovsky.matej na gmail.com>:
zobrazit citaci
> @Sten
> Neměl by být problém zařídit, aby editor zobrazoval šířku. JOSM zvládá
> pruhy, tohle zvládne taky.
> Šířku můžeš z orto taky odhadnout a kreslit každý chodník jako plochu
> kopírující okraje budov bude noční můra na editaci.
>
> @Majka
> Zatím netuším, jak implementovat kreslení pruhů do Mapnika. Pokud
> zprovozním ty šířky (což by mohlo zbrzdit snahy o kreslení silnic
> plochami), tak se pak rozhodně podívám i na pruhy.
>
> Pořád si nejsem jist, jak rozumně renderovat oddělení odbočovacího
> pruhu, ale pracuju na tom.
>
> 2018-02-07 17:10 GMT+01:00 majka <majka.zem+talk na gmail.com>:
> > Mě osobně plocha silnice připadá o hodně méně zajímavá než ty pruhy co
> jsou
> > na ní. Za sebe bych byla tlačit na to, je u velkého přiblížení rendrovat,
> > stejně jako to umí JOSM plugin.
> >
> > 2018-02-07 17:05 GMT+01:00 Jan Sten Adámek <sten na adamek.online>:
> >>
> >> Hlavní výhodu ploch vidím v tom, že plochy jsou vizuálně vidět v
> editoru.
> >> U
> >> width nevím, jestli jsem nepřestřelil. Pokud by vedle byl plot nebo
> >> budova, je
> >> dost blbý, když to v renderu bude kolidovat (lze to řešit nějakými
> >> pravidly,
> >> ale IMO je lepší mít správně vstupní data než to řešit v rendereru).
> Také
> >> používat width ve městech, kde jsou často budovy různě čouhající do
> ulic,
> >> by
> >> bylo dost peklo. A jak zjistím width třeba u dálnice, aniž bych musel
> >> hledat,
> >> podle které normy byl ten úsek zrovna postaven? (Měřit na místě to fakt
> >> nebudu.) Podle ortofotomapy či zaměření okrajů to obkreslím snadno. A
> to,
> >> že
> >> jsou ty plochy vidět, také spíš trkne editora, až silnice bude měnit
> >> šířku,
> >> aby změnit i tu plochu.
> >>
> >> Sten
> >> _______________________________________________
> >> Talk-cz mailing list
> >> Talk-cz na openstreetmap.org
> >> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> >
> >
> >
> > _______________________________________________
> > Talk-cz mailing list
> > Talk-cz na openstreetmap.org
> > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> >
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20180207/80cb0dfb/attachment.html>
Minimálně u navigace pro pěší mi přijde, že občas a chybějící línie by
nemusela tolik vadit - například u rozumně malých a (alespoň
přibližně) konvexních ploch pro pěší je žádoucí, aby navigace prostě
naplánovala nejkratší průchod skrz i bez toho, abych musel přidávat
virtuální cestu mezi každé dvě příchozí cesty.
2018-02-07 18:43 GMT+01:00 Jan Martinec <jan na martinec.name>:
zobrazit citaci
> Re šířka - to už JOSM dělá, resp. dělá to ten lanes plugin (docela jsem
> koukal).
>
> Re render: není každý renderer dlaždice na web: OSMAnd pruhy a řazení
> renderuje už léta.
>
> Co se týče užitečnosti - u liniových staveb bych db plochou nezatěžoval:
> minimální přínos za spoustu údržby navíc.
>
> Zdar,
> Honza Piškvor Martinec
>
> Dne 7. 2. 2018 17:25 napsal uživatel "Matej Lieskovský"
> <lieskovsky.matej na gmail.com>:
>
>> @Sten
>> Neměl by být problém zařídit, aby editor zobrazoval šířku. JOSM zvládá
>> pruhy, tohle zvládne taky.
>> Šířku můžeš z orto taky odhadnout a kreslit každý chodník jako plochu
>> kopírující okraje budov bude noční můra na editaci.
>>
>> @Majka
>> Zatím netuším, jak implementovat kreslení pruhů do Mapnika. Pokud
>> zprovozním ty šířky (což by mohlo zbrzdit snahy o kreslení silnic
>> plochami), tak se pak rozhodně podívám i na pruhy.
>>
>> Pořád si nejsem jist, jak rozumně renderovat oddělení odbočovacího
>> pruhu, ale pracuju na tom.
>>
>> 2018-02-07 17:10 GMT+01:00 majka <majka.zem+talk na gmail.com>:
>> > Mě osobně plocha silnice připadá o hodně méně zajímavá než ty pruhy co
>> > jsou
>> > na ní. Za sebe bych byla tlačit na to, je u velkého přiblížení
>> > rendrovat,
>> > stejně jako to umí JOSM plugin.
>> >
>> > 2018-02-07 17:05 GMT+01:00 Jan Sten Adámek <sten na adamek.online>:
>> >>
>> >> Hlavní výhodu ploch vidím v tom, že plochy jsou vizuálně vidět v
>> >> editoru.
>> >> U
>> >> width nevím, jestli jsem nepřestřelil. Pokud by vedle byl plot nebo
>> >> budova, je
>> >> dost blbý, když to v renderu bude kolidovat (lze to řešit nějakými
>> >> pravidly,
>> >> ale IMO je lepší mít správně vstupní data než to řešit v rendereru).
>> >> Také
>> >> používat width ve městech, kde jsou často budovy různě čouhající do
>> >> ulic,
>> >> by
>> >> bylo dost peklo. A jak zjistím width třeba u dálnice, aniž bych musel
>> >> hledat,
>> >> podle které normy byl ten úsek zrovna postaven? (Měřit na místě to fakt
>> >> nebudu.) Podle ortofotomapy či zaměření okrajů to obkreslím snadno. A
>> >> to,
>> >> že
>> >> jsou ty plochy vidět, také spíš trkne editora, až silnice bude měnit
>> >> šířku,
>> >> aby změnit i tu plochu.
>> >>
>> >> Sten
>> >> _______________________________________________
>> >> Talk-cz mailing list
>> >> Talk-cz na openstreetmap.org
>> >> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>> >
>> >
>> >
>> > _______________________________________________
>> > Talk-cz mailing list
>> > Talk-cz na openstreetmap.org
>> > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>> >
>>
>> _______________________________________________
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz na openstreetmap.org
>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
« zpět na výpis měsíce