« zpět na výpis měsíce |

[Talk-cz] Počet pater z RUIAN

Vlákno 17.1. - 17.1.2018, počet zpráv: 5


17.1.2018 12:45:26 (#1)
gravatar

Vladimír Semotán

<semotanv at gmail.com>
27
Zdravím, chci se zeptat: neřešil někdo z Vás nějaké procento chybovosti atributu počtu pater importovaných z RÚIÁN? Mě osobně připadá, že je v tom tak moc chyb (už ze zdroje), že je to prakticky nepoužitelná informace. Kdyby to bylo +- 1 patro, ale narážím na extrémy 4 vs. 10 pater a podobně. Třeba takové náměstí v Chrudimi. Tam nesedí snad ani jeden dům :-/. Ani nevím, jestli má můj příspěvek do diskuze nějakou pointu. Spíš je to takový povzdech. Díky za přečtení :-) Vladimír ------------- další část --------------- HTML příloha byla odstraněna... URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20180117/66622d22/attachment.html>

17.1.2018 12:59:22 (#2)
gravatar

Janda Martin

<jandam at crcdata.cz>
69
Dobry den, ve starsich datech RUAN bylo vetsinou jen jedno patro. V novejsich datech se nejaky pocet pater > 1 vyskytuje casteji. Pocet pater se nesmi brat jako smeroplatny. Dokonce i u jinych zdroju patra nesedi. Jedina moznost je mistni navsteva ale i tak byvaji problemy jak zapocitat patra pudnich vestaveb nebo domu ve svahu. Nejlepsi je pretrasovat budovu podle RUIAN pokud jeste neni a doplnit pocet pater dle znalosti. M From: "Vladimír Semotán" <semotanv at gmail.com> To: "OpenStreetMap Czech Republic" <talk-cz at openstreetmap.org> Sent: Wednesday, January 17, 2018 12:45:26 PM Subject: [Talk-cz] Počet pater z RUIAN Zdravím, chci se zeptat: neřešil někdo z Vás nějaké procento chybovosti atributu počtu pater importovaných z RÚIÁN? Mě osobně připadá, že je v tom tak moc chyb (už ze zdroje), že je to prakticky nepoužitelná informace. Kdyby to bylo +- 1 patro, ale narážím na extrémy 4 vs. 10 pater a podobně. Třeba takové náměstí v Chrudimi. Tam nesedí snad ani jeden dům :-/. Ani nevím, jestli má můj příspěvek do diskuze nějakou pointu. Spíš je to takový povzdech. Díky za přečtení :-) Vladimír _______________________________________________ Talk-cz mailing list Talk-cz at openstreetmap.org https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz -------------- next part -------------- An HTML attachment was scrubbed... URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20180117/6415b6d5/attachment.html>

17.1.2018 01:09:08 (#3)
gravatar

Marián Kyral

<mkyral at email.cz>
2219 2371
---------- Původní e-mail ---------- Od: Vladimír Semotán <semotanv at gmail.com> Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz at openstreetmap.org> Datum: 17. 1. 2018 12:46:42 Předmět: [Talk-cz] Počet pater z RUIAN " Zdravím, chci se zeptat: neřešil někdo z Vás nějaké procento chybovosti atributu počtu pater importovaných z RÚIÁN? Mě osobně připadá, že je v tom tak moc chyb (už ze zdroje), že je to prakticky nepoužitelná informace. Kdyby to bylo +- 1 patro, ale narážím na extrémy 4 vs. 10 pater a podobně. Třeba takové náměstí v Chrudimi. Tam nesedí snad ani jeden dům :-/. " Ahoj, něco se už řešilo. Mám pocit, že se došlo k tomu, že v některých případech se jedná o reálný počet pater vynásobený počtem vchodů. Ale pokud je jen jeden vchod, tak to asi bude nějaká chybička. Nevím, jestli to jde v současné době nějak reklamovat. Marián " Ani nevím, jestli má můj příspěvek do diskuze nějakou pointu. Spíš je to takový povzdech. Díky za přečtení :-) Vladimír _______________________________________________ Talk-cz mailing list Talk-cz at openstreetmap.org https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz " ------------- další část --------------- HTML příloha byla odstraněna... URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20180117/6211ae3f/attachment.html>

17.1.2018 01:20:41 (#4)
gravatar

Vladimír Semotán

<semotanv at gmail.com>
27
Ahoj, ten počet vchodů je zajímavý "hint". Kouknu-li ale třeba sem: http://vdp.cuzk.cz/vdp/ruian/stavebniobjekty/18734715, vidím 10 pater a žádné uvedené vchody (osm tu informaci odráží) :-/. Na mapy.cz má ta budova jen 3-4 patra: https://mapy.cz/zakladni?x=15.7955811&y=49.9512841&z=18&or=0&oc=9jw-txX4kO&source=muni&id=2248&q=chrudim. Leda by měla ještě 6 pater v podzemí, což se mi nějak nezdá. Ale to neni ojedinělý případ. Zkoušel jsem generovat 3D model terénu, cca 50x50km (Čáslav - Pardubice) a také Brno. Je tam těch chyb dost. Nenapadá mě ani vhodný filtr, protože chyba se zdá být jak u nízkch tak i u vysokých budov zastoupena dostatečně. Asi budu muset počet pater ignorovat a spolehnout se na nějakou heuristiku :-/. Vladimír. Dne 17. ledna 2018 13:09 Marián Kyral <mkyral at email.cz> napsal(a): zobrazit citaci
> > ---------- Původní e-mail ---------- > Od: Vladimír Semotán <semotanv at gmail.com> > Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz at openstreetmap.org> > Datum: 17. 1. 2018 12:46:42 > Předmět: [Talk-cz] Počet pater z RUIAN > > Zdravím, > > chci se zeptat: neřešil někdo z Vás nějaké procento chybovosti atributu > počtu pater importovaných z RÚIÁN? Mě osobně připadá, že je v tom tak moc > chyb (už ze zdroje), že je to prakticky nepoužitelná informace. Kdyby to > bylo +- 1 patro, ale narážím na extrémy 4 vs. 10 pater a podobně. Třeba > takové náměstí v Chrudimi. Tam nesedí snad ani jeden dům :-/. > > > Ahoj, > > něco se už řešilo. Mám pocit, že se došlo k tomu, že v některých případech > se jedná o reálný počet pater vynásobený počtem vchodů. Ale pokud je jen > jeden vchod, tak to asi bude nějaká chybička. Nevím, jestli to jde v > současné době nějak reklamovat. > > > Marián > > > > Ani nevím, jestli má můj příspěvek do diskuze nějakou pointu. Spíš je to > takový povzdech. > Díky za přečtení :-) > > Vladimír > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz at openstreetmap.org > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz > > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz at openstreetmap.org > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz > >
------------- další část --------------- HTML příloha byla odstraněna... URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20180117/d8293919/attachment.html>

17.1.2018 01:30:21 (#5)
gravatar

Vladimír Slávik

<Slavik.Vladimir at seznam.cz>
71 549
Jsou chyby a chyby... Matně si vzpomínám že v jakési dědině (Lysice? Drnovice?) jsem viděl importované domy s počtem pater 1 a 0. Situace na místě byla že 0 pater fakt nemáme :D Často taky stálo o patro víc než ta oficiální jednička... To bylo před pár lety, třeba se aspoň ta nula zlepšila. Taky jsem viděl dědinu kde byly typické domy štít na štítě reprezentované v RUIAN copypastou obdélníčků v řádce s rozestupy, aby se nepřekrývaly. Tuším Rychtářov? Taky pár let zpátky. Třeba je to taky spravené. Tam by ty patra byly asi irelevantní :-/ Ale správně nesprávně, OSM má ten komplikovaný způsob určování pater na nadzemní, podzemní a střešní, takže s RUIAN to číslo bude těžko sedět i tak. Nezbývá než si dům prohlédnout na místě, čísla zadat ručně a doufat že to vydrží další průchod ruianizace. Povzdech +1... V.
---------- Původní e-mail ---------- Od: Marián Kyral <mkyral at email.cz> Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz at openstreetmap.org> Datum: 17. 1. 2018 13:10:01 Předmět: Re: [Talk-cz] Počet pater z RUIAN " ---------- Původní e-mail ---------- Od: Vladimír Semotán <semotanv at gmail.com> Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz at openstreetmap.org> Datum: 17. 1. 2018 12:46:42 Předmět: [Talk-cz] Počet pater z RUIAN " Zdravím, chci se zeptat: neřešil někdo z Vás nějaké procento chybovosti atributu počtu pater importovaných z RÚIÁN? Mě osobně připadá, že je v tom tak moc chyb (už ze zdroje), že je to prakticky nepoužitelná informace. Kdyby to bylo +- 1 patro, ale narážím na extrémy 4 vs. 10 pater a podobně. Třeba takové náměstí v Chrudimi. Tam nesedí snad ani jeden dům :-/. " Ahoj, něco se už řešilo. Mám pocit, že se došlo k tomu, že v některých případech se jedná o reálný počet pater vynásobený počtem vchodů. Ale pokud je jen jeden vchod, tak to asi bude nějaká chybička. Nevím, jestli to jde v současné době nějak reklamovat. Marián " Ani nevím, jestli má můj příspěvek do diskuze nějakou pointu. Spíš je to takový povzdech. Díky za přečtení :-) Vladimír _______________________________________________ Talk-cz mailing list Talk-cz at openstreetmap.org https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz "_______________________________________________ Talk-cz mailing list Talk-cz at openstreetmap.org https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz " -------------- next part -------------- An HTML attachment was scrubbed... URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20180117/51569335/attachment.html>

« zpět na výpis měsíce