[Talk-cz] Zastaralé trasy MHD v Praze
Vlákno 12.12. - 13.12.2017, počet zpráv: 11
Ahoj,
občas při mapování předělávám silnice, po kterých jsou (navzdory zmapování
kolejí) vedeny linky tramvají. Často se navíc jedná o linky, které už
dávnou danou ulicí nejezdí. Co mám v takové situaci dělat?
1) Aktualizovat celou linku vážně ručně dělat nebudu. Aktuální stav linek
MHD je příšerný a ručně to podle aktuálního systému nejspíše nikdo nikdy
dělat nebude.
2) Nechat rozbitou neaktuální linku je snadné, ale řve kontrola chyb a je
to takový nešťastný stav.
3) Opravovat neaktuální linku (tedy zařídit, aby ta neaktuální linka byla
opět souvislá, ač pořád neaktuální) mi přijde jako kravina.
4) Pokud se pustíme do mazání neaktuálních linek, tak za chvíli budeme bez
MHD.
Co s tím?
Matej
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20171212/1483fc52/attachment.html>
Ahoj,
---------- Původní e-mail ----------
Od: Matej Lieskovský <lieskovsky.matej na gmail.com>
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org>
Datum: 12. 12. 2017 12:25:08
Předmět: [Talk-cz] Zastaralé trasy MHD v Praze
"
Ahoj,
občas při mapování předělávám silnice, po kterých jsou (navzdory zmapování
kolejí) vedeny linky tramvají. Často se navíc jedná o linky, které už dávnou
danou ulicí nejezdí. Co mám v takové situaci dělat?
1) Aktualizovat celou linku vážně ručně dělat nebudu. Aktuální stav linek
MHD je příšerný a ručně to podle aktuálního systému nejspíše nikdo nikdy
dělat nebude.
""
2) Nechat rozbitou neaktuální linku je snadné, ale řve kontrola chyb a je to
takový nešťastný stav.
3) Opravovat neaktuální linku (tedy zařídit, aby ta neaktuální linka byla
opět souvislá, ač pořád neaktuální) mi přijde jako kravina.
4) Pokud se pustíme do mazání neaktuálních linek, tak za chvíli budeme bez
MHD.
Co s tím?
"
Co je lepší? Praha bez MHD nebo neaktuální MHD? Podle mně to vyjde nastejno.
Co takhle udělat úkol do taskmanu, rozdělit Prahu na čtverečky, tam nejprve
dát do pořádku zastávky a následně opravit linky?
Zní to jako dobrý plán na letošní zimu :-D
Trochu problém je, že v současné době neexistuje žádný jednoduchý a
uživatelsky přívětivý editor MHD. David Kocich se o něco snaží: https://
github.com/dkocich/osm-pt-ngx-leaflet , ale není to dodělané a UI potřebuje
přepsat.
Kdyby se to na tom zapracovalo, třeba by ta aktualizace nakonec nebyla tak
strašná.
Marián
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20171212/1617b7ed/attachment.html>
Ahoj,
minimálně bych na ten úsek hodila fixme tag s popisem toho, co je třeba
změnit. Protože třeba by to i někdo opravil, ale musí k tomu mít informace.
Navíc - osobně považuji za lepší, pokud by v OSM informace o MHD komplet
chyběly, než aby tam byly komplet špatně - tím je myšleno pro konkrétní
linku. Pokud je to rozbité, nepředstírejme, že je vše v pořádku.
Majka
2017-12-12 12:23 GMT+01:00 Matej Lieskovský <lieskovsky.matej na gmail.com>:
zobrazit citaci
> Ahoj,
>
> občas při mapování předělávám silnice, po kterých jsou (navzdory zmapování
> kolejí) vedeny linky tramvají. Často se navíc jedná o linky, které už
> dávnou danou ulicí nejezdí. Co mám v takové situaci dělat?
> Co s tím?
>
> Matej
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20171212/be994f9e/attachment.html>
Ok, díky za potvrzení doměnky. Začnu mazat zoufale zastaralé trasy.
Vzhledem k tomu, že v Praze máme úseky používané až 8mi linkami najednou,
většina linek má několik variant a průměrná trasa má aktuálně přes 100
prvků,
chceme začít budovat segmenty tras?
Myslím si, že ten use case na wiki splňujeme
a zrovna síť tramvají se dá rozumně rozdělit protože výhybek je málo.
Matej
2017-12-12 13:32 GMT+01:00 majka <majka.zem+talk na gmail.com>:
zobrazit citaci
> Ahoj,
>
> minimálně bych na ten úsek hodila fixme tag s popisem toho, co je třeba
> změnit. Protože třeba by to i někdo opravil, ale musí k tomu mít informace.
> Navíc - osobně považuji za lepší, pokud by v OSM informace o MHD komplet
> chyběly, než aby tam byly komplet špatně - tím je myšleno pro konkrétní
> linku. Pokud je to rozbité, nepředstírejme, že je vše v pořádku.
>
> Majka
>
> 2017-12-12 12:23 GMT+01:00 Matej Lieskovský <lieskovsky.matej na gmail.com>:
>
>> Ahoj,
>>
>> občas při mapování předělávám silnice, po kterých jsou (navzdory
>> zmapování kolejí) vedeny linky tramvají. Často se navíc jedná o linky,
>> které už dávnou danou ulicí nejezdí. Co mám v takové situaci dělat?
>> Co s tím?
>>
>> Matej
>>
>> _______________________________________________
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz na openstreetmap.org
>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>>
>>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20171212/2bd8d430/attachment.html>
Dne 12.12.2017 v 13:31 Marián Kyral napsal(a):
zobrazit citaci
> Co je lepší? Praha bez MHD nebo neaktuální MHD? Podle mně to vyjde nastejno.
>
>
> Co takhle udělat úkol do taskmanu, rozdělit Prahu na čtverečky, tam nejprve dát do pořádku zastávky a následně opravit
> linky?
Na tohle se taskman nehodi. Ten je na ukoly kdy nevis co na danem uzemi je. Kdezto u MHD vsechna data mame. Takze je
lepsi to delat po relacich.
Minuly mesic jsem opravoval jednu tramvaj v Brne a musim rict, ze je to prace naprd. A to jak mazani starych dat, tak
pridavani relace na jine cesty.
Za me - klidne bych uvital kdyby nekdo promazal tu trasu v casti kde uz MHD nejezdi (tj. udelal tam diru). Protoze, to
mazani je tak polovina prace. A pokud nekde bude rvat kontrola, tak to treba nekoho vyburcuje to pak dodelat. Takze za
me ok. :)
Mirek
Dne 12.12.2017 v 13:53 Matej Lieskovský napsal(a):
zobrazit citaci
> Ok, díky za potvrzení doměnky. Začnu mazat zoufale zastaralé trasy.
>
> Vzhledem k tomu, že v Praze máme úseky používané až 8mi linkami najednou,
> většina linek má několik variant a průměrná trasa má aktuálně přes 100
> prvků,
> chceme začít budovat segmenty tras?
> Myslím si, že ten use case na wiki splňujeme
> a zrovna síť tramvají se dá rozumně rozdělit protože výhybek je málo.
Cus, jen pro zajimavost, jak casto to prekopavaj? Pokud vim, tak ta
frekvence neni zrovna mala (nejmin jednou rocne + obcas i v prubehu).
Byt to trebas znamena ze zmenej trasu 1-2 linek, tak je to prace jak na
kostele, presne jak se pise kolem.
Da se aspon trebas rict, ze trasa mezi zastavkama A a B vede nejkratsi
cestou? Pak by se to dalo totiz IMO pomerne slusne zjednodusit a
automatizovat.
Protoze bys mel vice mene fixni seznam zastavek (ty se asi moc casto
posunovat jinam nebudou) a vice mene fixni kolejiste. Tudiz by stacilo
provist linkovani zastavky v jizdnich radech vs v OSM, presypat to do
relaci a pak vyhodnotit kudy to teda vede, a prihodit k tomu pripadne
ty trate.
U autobusu je to slozitejsi ... protoze nejkratsi trasa muze vist
nejakou ulickou, kudy ve skutecnosti nejezdi. Byt i tohle bych si doved
predstavit, ty zastavky taky budou asi vicemene stabilne, a ty ulicky
kudy busy nejezdej by asi slo najit a odfiltrovat.
Delat to rucne je nebetycnej vopruz a dost pochopitelne to nikdo
dlouhodobe udrzovat nebude. Sam sem obcas doplnoval prave vsemozny diry
v relacich, ale je to prace doslova sisyfovska.
Jinak pokud mazat, tak smazte tu relaci komplet celou. Smazat kousek =
nekdo jinej to mozna doplni, protoze uvidi diru, a logicky doplni
chybejici usek, aniz by zkoumal, kudy trasa vede v realu. Souhlasim s
tim, ze lepe nic nez spatne.
zobrazit citaci
>
> Matej
>
> 2017-12-12 13:32 GMT+01:00 majka <majka.zem+talk na gmail.com
> <mailto:majka.zem+talk na gmail.com>>:
>
> Ahoj,
>
> minimálně bych na ten úsek hodila fixme tag s popisem toho, co je
> třeba změnit. Protože třeba by to i někdo opravil, ale musí k tomu
> mít informace.
> Navíc - osobně považuji za lepší, pokud by v OSM informace o MHD
> komplet chyběly, než aby tam byly komplet špatně - tím je myšleno
> pro konkrétní linku. Pokud je to rozbité, nepředstírejme, že je vše
> v pořádku.
>
> Majka
>
> 2017-12-12 12:23 GMT+01:00 Matej Lieskovský
> <lieskovsky.matej na gmail.com <mailto:lieskovsky.matej na gmail.com>>:
>
> Ahoj,
>
> občas při mapování předělávám silnice, po kterých jsou (navzdory
> zmapování kolejí) vedeny linky tramvají. Často se navíc jedná o
> linky, které už dávnou danou ulicí nejezdí. Co mám v takové
> situaci dělat?
> Co s tím?
>
> Matej
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org <mailto:Talk-cz na openstreetmap.org>
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> <https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz>
>
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org <mailto:Talk-cz na openstreetmap.org>
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> <https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz>
>
>
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
Nejkratší cesta mezi konečnýma to rozhodně není vždy -
existují například dvě tramvajové linky, které se kříží na dvou místech.
Já bych jako první krok udělal právě to rozdělení na segmenty -
vždy od výhybky po výhybku to bude jedna relace.
Tím by průměrný počet prvků na lince měl klesnout na méně než polovinu
a překopání konkrétní ulice by rozbilo vždy jen místní segmenty.
Nové výhybky se zase tak často nepřidávají.
Je otázka, zda by nešlo podobného pomohlo na trasy autobusů.
Konstrukce trasy ze seznamu zastávek možná jednou bude,
chce to kopat do Jethra.
2017-12-12 19:24 GMT+01:00 jzvc <jzvc na tpfree.net>:
zobrazit citaci
> Dne 12.12.2017 v 13:53 Matej Lieskovský napsal(a):
>
>> Ok, díky za potvrzení doměnky. Začnu mazat zoufale zastaralé trasy.
>>
>> Vzhledem k tomu, že v Praze máme úseky používané až 8mi linkami najednou,
>> většina linek má několik variant a průměrná trasa má aktuálně přes 100
>> prvků,
>> chceme začít budovat segmenty tras?
>> Myslím si, že ten use case na wiki splňujeme
>> a zrovna síť tramvají se dá rozumně rozdělit protože výhybek je málo.
>>
>
> Cus, jen pro zajimavost, jak casto to prekopavaj? Pokud vim, tak ta
> frekvence neni zrovna mala (nejmin jednou rocne + obcas i v prubehu). Byt
> to trebas znamena ze zmenej trasu 1-2 linek, tak je to prace jak na
> kostele, presne jak se pise kolem.
>
> Da se aspon trebas rict, ze trasa mezi zastavkama A a B vede nejkratsi
> cestou? Pak by se to dalo totiz IMO pomerne slusne zjednodusit a
> automatizovat.
>
> Protoze bys mel vice mene fixni seznam zastavek (ty se asi moc casto
> posunovat jinam nebudou) a vice mene fixni kolejiste. Tudiz by stacilo
> provist linkovani zastavky v jizdnich radech vs v OSM, presypat to do
> relaci a pak vyhodnotit kudy to teda vede, a prihodit k tomu pripadne
> ty trate.
>
> U autobusu je to slozitejsi ... protoze nejkratsi trasa muze vist nejakou
> ulickou, kudy ve skutecnosti nejezdi. Byt i tohle bych si doved predstavit,
> ty zastavky taky budou asi vicemene stabilne, a ty ulicky kudy busy
> nejezdej by asi slo najit a odfiltrovat.
>
> Delat to rucne je nebetycnej vopruz a dost pochopitelne to nikdo
> dlouhodobe udrzovat nebude. Sam sem obcas doplnoval prave vsemozny diry v
> relacich, ale je to prace doslova sisyfovska.
>
> Jinak pokud mazat, tak smazte tu relaci komplet celou. Smazat kousek =
> nekdo jinej to mozna doplni, protoze uvidi diru, a logicky doplni chybejici
> usek, aniz by zkoumal, kudy trasa vede v realu. Souhlasim s tim, ze lepe
> nic nez spatne.
>
>
>
>> Matej
>>
>> 2017-12-12 13:32 GMT+01:00 majka <majka.zem+talk na gmail.com
>> <mailto:majka.zem+talk na gmail.com>>:
>>
>> Ahoj,
>>
>> minimálně bych na ten úsek hodila fixme tag s popisem toho, co je
>> třeba změnit. Protože třeba by to i někdo opravil, ale musí k tomu
>> mít informace.
>> Navíc - osobně považuji za lepší, pokud by v OSM informace o MHD
>> komplet chyběly, než aby tam byly komplet špatně - tím je myšleno
>> pro konkrétní linku. Pokud je to rozbité, nepředstírejme, že je vše
>> v pořádku.
>>
>> Majka
>>
>> 2017-12-12 12:23 GMT+01:00 Matej Lieskovský
>> <lieskovsky.matej na gmail.com <mailto:lieskovsky.matej na gmail.com>>:
>>
>> Ahoj,
>>
>> občas při mapování předělávám silnice, po kterých jsou (navzdory
>> zmapování kolejí) vedeny linky tramvají. Často se navíc jedná o
>> linky, které už dávnou danou ulicí nejezdí. Co mám v takové
>> situaci dělat?
>> Co s tím?
>>
>> Matej
>>
>> _______________________________________________
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz na openstreetmap.org <mailto:Talk-cz na openstreetmap.org>
>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>> <https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz>
>>
>>
>>
>> _______________________________________________
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz na openstreetmap.org <mailto:Talk-cz na openstreetmap.org>
>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>> <https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz>
>>
>>
>>
>>
>> _______________________________________________
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz na openstreetmap.org
>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>>
>>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20171212/9af5a927/attachment.html>
Na http://jizdnirady.svita.cz/pid importuju GTFS soubor od DPP.
Není problém to zobrazit v mapě nebo z toho dělat různé výpisy - viz
https://transitfeeds.com/p/praha/801 a https://transitfeeds.com/p/praha/801/
latest/route/L12D1.
Takže data (pro Prahu) by tu byly a to bez nutnosti kopání do Jethra.
* * *
Je otázkou, jakým způsobem to překlikat do OSM.
Třeba konkrétně u tramvají je dobrá otázka jak (a zda vůbec) značit zátahy,
kdy linka jede do vozovny a cestou převáží cestující. Taková linka má ve
vozidle vyznačenou celou trasu až do vozovny, má ji i zvenčí na vnějších
transparentech, avšak na zastávkových jízdních řádech není zmíněna.
Viz https://transitfeeds.com/p/praha/801/latest/route/L12D1 pro příklad -
kmenová linka je zde značena červenou čárou, zátahy do jednotlivých vozoven
pak čísly bez spojovací čáry.
--
Severák
---------- Původní e-mail ----------
Od: Matej Lieskovský <lieskovsky.matej na gmail.com>
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org>
Datum: 12. 12. 2017 21:46:28
Předmět: Re: [Talk-cz] Zastaralé trasy MHD v Praze
"
Nejkratší cesta mezi konečnýma to rozhodně není vždy -
existují například dvě tramvajové linky, které se kříží na dvou místech.
Já bych jako první krok udělal právě to rozdělení na segmenty -
vždy od výhybky po výhybku to bude jedna relace.
Tím by průměrný počet prvků na lince měl klesnout na méně než polovinu
a překopání konkrétní ulice by rozbilo vždy jen místní segmenty.
Nové výhybky se zase tak často nepřidávají.
Je otázka, zda by nešlo podobného pomohlo na trasy autobusů.
Konstrukce trasy ze seznamu zastávek možná jednou bude,
chce to kopat do Jethra.
2017-12-12 19:24 GMT+01:00 jzvc <jzvc na tpfree.net(mailto:jzvc na tpfree.net)>:
"Dne 12.12.2017 v 13:53 Matej Lieskovský napsal(a):
" Ok, díky za potvrzení doměnky. Začnu mazat zoufale zastaralé trasy.
Vzhledem k tomu, že v Praze máme úseky používané až 8mi linkami najednou,
většina linek má několik variant a průměrná trasa má aktuálně přes 100
prvků,
chceme začít budovat segmenty tras?
Myslím si, že ten use case na wiki splňujeme
a zrovna síť tramvají se dá rozumně rozdělit protože výhybek je málo.
"
Cus, jen pro zajimavost, jak casto to prekopavaj? Pokud vim, tak ta
frekvence neni zrovna mala (nejmin jednou rocne + obcas i v prubehu). Byt to
trebas znamena ze zmenej trasu 1-2 linek, tak je to prace jak na kostele,
presne jak se pise kolem.
Da se aspon trebas rict, ze trasa mezi zastavkama A a B vede nejkratsi
cestou? Pak by se to dalo totiz IMO pomerne slusne zjednodusit a
automatizovat.
Protoze bys mel vice mene fixni seznam zastavek (ty se asi moc casto
posunovat jinam nebudou) a vice mene fixni kolejiste. Tudiz by stacilo
provist linkovani zastavky v jizdnich radech vs v OSM, presypat to do relaci
a pak vyhodnotit kudy to teda vede, a prihodit k tomu pripadne
ty trate.
U autobusu je to slozitejsi ... protoze nejkratsi trasa muze vist nejakou
ulickou, kudy ve skutecnosti nejezdi. Byt i tohle bych si doved predstavit,
ty zastavky taky budou asi vicemene stabilne, a ty ulicky kudy busy nejezdej
by asi slo najit a odfiltrovat.
Delat to rucne je nebetycnej vopruz a dost pochopitelne to nikdo dlouhodobe
udrzovat nebude. Sam sem obcas doplnoval prave vsemozny diry v relacich, ale
je to prace doslova sisyfovska.
Jinak pokud mazat, tak smazte tu relaci komplet celou. Smazat kousek = nekdo
jinej to mozna doplni, protoze uvidi diru, a logicky doplni chybejici usek,
aniz by zkoumal, kudy trasa vede v realu. Souhlasim s tim, ze lepe nic nez
spatne.
"
Matej
2017-12-12 13:32 GMT+01:00 majka <majka.zem+talk na gmail.com
(mailto:majka.zem%2Btalk na gmail.com)
<mailto:majka.zem+talk na gmail.com(mailto:majka.zem%2Btalk na gmail.com)>>:
Ahoj,
minimálně bych na ten úsek hodila fixme tag s popisem toho, co je
třeba změnit. Protože třeba by to i někdo opravil, ale musí k tomu
mít informace.
Navíc - osobně považuji za lepší, pokud by v OSM informace o MHD
komplet chyběly, než aby tam byly komplet špatně - tím je myšleno
pro konkrétní linku. Pokud je to rozbité, nepředstírejme, že je vše
v pořádku.
Majka
2017-12-12 12:23 GMT+01:00 Matej Lieskovský
<lieskovsky.matej na gmail.com(mailto:lieskovsky.matej na gmail.com) <mailto:
lieskovsky.matej na gmail.com(mailto:lieskovsky.matej na gmail.com)>>:
Ahoj,
občas při mapování předělávám silnice, po kterých jsou (navzdory
zmapování kolejí) vedeny linky tramvají. Často se navíc jedná o
linky, které už dávnou danou ulicí nejezdí. Co mám v takové
situaci dělat?
Co s tím?
Matej
_______________________________________________
Talk-cz mailing list
Talk-cz na openstreetmap.org(mailto:Talk-cz na openstreetmap.org) <mailto:
Talk-cz na openstreetmap.org(mailto:Talk-cz na openstreetmap.org)>
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
(https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz)
<https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
(https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz)>
_______________________________________________
Talk-cz mailing list
Talk-cz na openstreetmap.org(mailto:Talk-cz na openstreetmap.org) <mailto:Talk
-cz na openstreetmap.org(mailto:Talk-cz na openstreetmap.org)>
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
(https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz)
<https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
(https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz)>
_______________________________________________
Talk-cz mailing list
Talk-cz na openstreetmap.org(mailto:Talk-cz na openstreetmap.org)
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
(https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz)
"
_______________________________________________
Talk-cz mailing list
Talk-cz na openstreetmap.org(mailto:Talk-cz na openstreetmap.org)
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
(https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz)
"
_______________________________________________
Talk-cz mailing list
Talk-cz na openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
"
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20171212/491e58f9/attachment.html>
Dne 12.12.2017 v 19:24 jzvc napsal(a):
zobrazit citaci
> Jinak pokud mazat, tak smazte tu relaci komplet celou. Smazat kousek =
> nekdo jinej to mozna doplni, protoze uvidi diru, a logicky doplni
> chybejici usek, aniz by zkoumal, kudy trasa vede v realu. Souhlasim s
> tim, ze lepe nic nez spatne.
Nesouhlasim. Ja jsem delal ted svou prvni MHD a musim rict, ze opravu
jsem zvladl (asi), ale udelat celou relaci from scratch bych urcite nedal.
Mirek
Mezi konečnými jistě ne - ale pokud známe zastávky, pak u pražských
tramvají je nejkratší trasa jednoznačná, resp.obvykle jediná, která
neobsahuje mezizastávky nebo běžně nevyužité koleje (Florenc - Bílá Labuť
lze projet dvěma způsoby, správný je ten kratší).
Zdar,
Honza Piškvor Martinec
Dne 12. 12. 2017 21:46 napsal uživatel "Matej Lieskovský" <
lieskovsky.matej na gmail.com>:
zobrazit citaci
> Nejkratší cesta mezi konečnýma to rozhodně není vždy -
> existují například dvě tramvajové linky, které se kříží na dvou místech.
> Já bych jako první krok udělal právě to rozdělení na segmenty -
> vždy od výhybky po výhybku to bude jedna relace.
> Tím by průměrný počet prvků na lince měl klesnout na méně než polovinu
> a překopání konkrétní ulice by rozbilo vždy jen místní segmenty.
> Nové výhybky se zase tak často nepřidávají.
>
> Je otázka, zda by nešlo podobného pomohlo na trasy autobusů.
>
> Konstrukce trasy ze seznamu zastávek možná jednou bude,
> chce to kopat do Jethra.
>
> 2017-12-12 19:24 GMT+01:00 jzvc <jzvc na tpfree.net>:
>
>> Dne 12.12.2017 v 13:53 Matej Lieskovský napsal(a):
>>
>>> Ok, díky za potvrzení doměnky. Začnu mazat zoufale zastaralé trasy.
>>>
>>> Vzhledem k tomu, že v Praze máme úseky používané až 8mi linkami najednou,
>>> většina linek má několik variant a průměrná trasa má aktuálně přes 100
>>> prvků,
>>> chceme začít budovat segmenty tras?
>>> Myslím si, že ten use case na wiki splňujeme
>>> a zrovna síť tramvají se dá rozumně rozdělit protože výhybek je málo.
>>>
>>
>> Cus, jen pro zajimavost, jak casto to prekopavaj? Pokud vim, tak ta
>> frekvence neni zrovna mala (nejmin jednou rocne + obcas i v prubehu). Byt
>> to trebas znamena ze zmenej trasu 1-2 linek, tak je to prace jak na
>> kostele, presne jak se pise kolem.
>>
>> Da se aspon trebas rict, ze trasa mezi zastavkama A a B vede nejkratsi
>> cestou? Pak by se to dalo totiz IMO pomerne slusne zjednodusit a
>> automatizovat.
>>
>> Protoze bys mel vice mene fixni seznam zastavek (ty se asi moc casto
>> posunovat jinam nebudou) a vice mene fixni kolejiste. Tudiz by stacilo
>> provist linkovani zastavky v jizdnich radech vs v OSM, presypat to do
>> relaci a pak vyhodnotit kudy to teda vede, a prihodit k tomu pripadne
>> ty trate.
>>
>> U autobusu je to slozitejsi ... protoze nejkratsi trasa muze vist nejakou
>> ulickou, kudy ve skutecnosti nejezdi. Byt i tohle bych si doved predstavit,
>> ty zastavky taky budou asi vicemene stabilne, a ty ulicky kudy busy
>> nejezdej by asi slo najit a odfiltrovat.
>>
>> Delat to rucne je nebetycnej vopruz a dost pochopitelne to nikdo
>> dlouhodobe udrzovat nebude. Sam sem obcas doplnoval prave vsemozny diry v
>> relacich, ale je to prace doslova sisyfovska.
>>
>> Jinak pokud mazat, tak smazte tu relaci komplet celou. Smazat kousek =
>> nekdo jinej to mozna doplni, protoze uvidi diru, a logicky doplni chybejici
>> usek, aniz by zkoumal, kudy trasa vede v realu. Souhlasim s tim, ze lepe
>> nic nez spatne.
>>
>>
>>
>>> Matej
>>>
>>> 2017-12-12 13:32 GMT+01:00 majka <majka.zem+talk na gmail.com
>>> <mailto:majka.zem+talk na gmail.com>>:
>>>
>>> Ahoj,
>>>
>>> minimálně bych na ten úsek hodila fixme tag s popisem toho, co je
>>> třeba změnit. Protože třeba by to i někdo opravil, ale musí k tomu
>>> mít informace.
>>> Navíc - osobně považuji za lepší, pokud by v OSM informace o MHD
>>> komplet chyběly, než aby tam byly komplet špatně - tím je myšleno
>>> pro konkrétní linku. Pokud je to rozbité, nepředstírejme, že je vše
>>> v pořádku.
>>>
>>> Majka
>>>
>>> 2017-12-12 12:23 GMT+01:00 Matej Lieskovský
>>> <lieskovsky.matej na gmail.com <mailto:lieskovsky.matej na gmail.com>>:
>>>
>>> Ahoj,
>>>
>>> občas při mapování předělávám silnice, po kterých jsou (navzdory
>>> zmapování kolejí) vedeny linky tramvají. Často se navíc jedná o
>>> linky, které už dávnou danou ulicí nejezdí. Co mám v takové
>>> situaci dělat?
>>> Co s tím?
>>>
>>> Matej
>>>
>>> _______________________________________________
>>> Talk-cz mailing list
>>> Talk-cz na openstreetmap.org <mailto:Talk-cz na openstreetmap.org>
>>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>>> <https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz>
>>>
>>>
>>>
>>> _______________________________________________
>>> Talk-cz mailing list
>>> Talk-cz na openstreetmap.org <mailto:Talk-cz na openstreetmap.org>
>>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>>> <https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>> _______________________________________________
>>> Talk-cz mailing list
>>> Talk-cz na openstreetmap.org
>>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>>>
>>>
>>
>> _______________________________________________
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz na openstreetmap.org
>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>>
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20171213/2b5290fb/attachment.html>
Dne 13.12.2017 v 1:46 Jan Martinec napsal(a):
zobrazit citaci
> Mezi konečnými jistě ne - ale pokud známe zastávky, pak u pražských
> tramvají je nejkratší trasa jednoznačná, resp.obvykle jediná, která
> neobsahuje mezizastávky nebo běžně nevyužité koleje (Florenc - Bílá
> Labuť lze projet dvěma způsoby, správný je ten kratší).
Cus,
takto to bylo i mineno - trasa mezi dvema po sobe nasledujicima
zastavkama. Konecny muzou byt hodne daleko od sebe a tam se vetsinou
spravna trasa nijak jednoduse urcit neda.
zobrazit citaci
>
> Zdar,
> Honza Piškvor Martinec
>
> Dne 12. 12. 2017 21:46 napsal uživatel "Matej Lieskovský"
> <lieskovsky.matej na gmail.com <mailto:lieskovsky.matej na gmail.com>>:
>
> Nejkratší cesta mezi konečnýma to rozhodně není vždy -
> existují například dvě tramvajové linky, které se kříží na dvou místech.
> Já bych jako první krok udělal právě to rozdělení na segmenty -
> vždy od výhybky po výhybku to bude jedna relace.
> Tím by průměrný počet prvků na lince měl klesnout na méně než polovinu
> a překopání konkrétní ulice by rozbilo vždy jen místní segmenty.
> Nové výhybky se zase tak často nepřidávají.
>
> Je otázka, zda by nešlo podobného pomohlo na trasy autobusů.
>
> Konstrukce trasy ze seznamu zastávek možná jednou bude,
> chce to kopat do Jethra.
>
> 2017-12-12 19:24 GMT+01:00 jzvc <jzvc na tpfree.net
> <mailto:jzvc na tpfree.net>>:
>
> Dne 12.12.2017 v 13:53 Matej Lieskovský napsal(a):
>
> Ok, díky za potvrzení doměnky. Začnu mazat zoufale zastaralé
> trasy.
>
> Vzhledem k tomu, že v Praze máme úseky používané až 8mi
> linkami najednou,
> většina linek má několik variant a průměrná trasa má
> aktuálně přes 100
> prvků,
> chceme začít budovat segmenty tras?
> Myslím si, že ten use case na wiki splňujeme
> a zrovna síť tramvají se dá rozumně rozdělit protože výhybek
> je málo.
>
>
> Cus, jen pro zajimavost, jak casto to prekopavaj? Pokud vim, tak
> ta frekvence neni zrovna mala (nejmin jednou rocne + obcas i v
> prubehu). Byt to trebas znamena ze zmenej trasu 1-2 linek, tak
> je to prace jak na kostele, presne jak se pise kolem.
>
> Da se aspon trebas rict, ze trasa mezi zastavkama A a B vede
> nejkratsi cestou? Pak by se to dalo totiz IMO pomerne slusne
> zjednodusit a automatizovat.
>
> Protoze bys mel vice mene fixni seznam zastavek (ty se asi moc
> casto posunovat jinam nebudou) a vice mene fixni kolejiste.
> Tudiz by stacilo provist linkovani zastavky v jizdnich radech vs
> v OSM, presypat to do relaci a pak vyhodnotit kudy to teda vede,
> a prihodit k tomu pripadne
> ty trate.
>
> U autobusu je to slozitejsi ... protoze nejkratsi trasa muze
> vist nejakou ulickou, kudy ve skutecnosti nejezdi. Byt i tohle
> bych si doved predstavit, ty zastavky taky budou asi vicemene
> stabilne, a ty ulicky kudy busy nejezdej by asi slo najit a
> odfiltrovat.
>
> Delat to rucne je nebetycnej vopruz a dost pochopitelne to nikdo
> dlouhodobe udrzovat nebude. Sam sem obcas doplnoval prave
> vsemozny diry v relacich, ale je to prace doslova sisyfovska.
>
> Jinak pokud mazat, tak smazte tu relaci komplet celou. Smazat
> kousek = nekdo jinej to mozna doplni, protoze uvidi diru, a
> logicky doplni chybejici usek, aniz by zkoumal, kudy trasa vede
> v realu. Souhlasim s tim, ze lepe nic nez spatne.
>
>
>
> Matej
>
> 2017-12-12 13:32 GMT+01:00 majka <majka.zem+talk na gmail.com
> <mailto:majka.zem%2Btalk na gmail.com>
> <mailto:majka.zem+talk na gmail.com
> <mailto:majka.zem%2Btalk na gmail.com>>>:
>
> Ahoj,
>
> minimálně bych na ten úsek hodila fixme tag s popisem
> toho, co je
> třeba změnit. Protože třeba by to i někdo opravil, ale
> musí k tomu
> mít informace.
> Navíc - osobně považuji za lepší, pokud by v OSM
> informace o MHD
> komplet chyběly, než aby tam byly komplet špatně - tím
> je myšleno
> pro konkrétní linku. Pokud je to rozbité,
> nepředstírejme, že je vše
> v pořádku.
>
> Majka
>
> 2017-12-12 12:23 GMT+01:00 Matej Lieskovský
> <lieskovsky.matej na gmail.com
> <mailto:lieskovsky.matej na gmail.com>
> <mailto:lieskovsky.matej na gmail.com
> <mailto:lieskovsky.matej na gmail.com>>>:
>
> Ahoj,
>
> občas při mapování předělávám silnice, po kterých
> jsou (navzdory
> zmapování kolejí) vedeny linky tramvají. Často se
> navíc jedná o
> linky, které už dávnou danou ulicí nejezdí. Co mám
> v takové
> situaci dělat?
> Co s tím?
>
> Matej
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org <mailto:Talk-cz na openstreetmap.org>
> <mailto:Talk-cz na openstreetmap.org
> <mailto:Talk-cz na openstreetmap.org>>
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> <https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz>
> <https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> <https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz>>
>
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org <mailto:Talk-cz na openstreetmap.org>
> <mailto:Talk-cz na openstreetmap.org
> <mailto:Talk-cz na openstreetmap.org>>
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> <https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz>
> <https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> <https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz>>
>
>
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org <mailto:Talk-cz na openstreetmap.org>
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> <https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz>
>
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org <mailto:Talk-cz na openstreetmap.org>
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> <https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz>
>
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org <mailto:Talk-cz na openstreetmap.org>
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> <https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz>
>
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
« zpět na výpis měsíce