[Talk-cz] Uživatel fell3 - podivné mapování
Vlákno 7.11. - 15.11.2017, počet zpráv: 42
Raději samostatně.
Procházela jsem editace uživatele fell3 a zdají se mi velmi podivné. Asi by
bylo dobře ho rychle zabrzdit, protože jich přibývá nepřiměřeným způsobem.
Není tu někdo, kdo by měl informace např. o Kunraticích u Cvikova? Changeset
<https://www.openstreetmap.org/changeset/53553646#map=19/50.76853/14.67969&layers=N>
jednoznačně
blbě, protože aktivně zmapoval někomu nepřístupnou cestu na zahradě
<https://mapy.cz/s/2bkIT>, navíc jednoznačně buďto podle ortofota na mapy.cz
nebo CUZK (což asi zmiňuje v jinak nic neříkajícím komentáři).
Případně na to prosím ještě někdo koukněte, než ho začnu kontaktovat,
jestli mi někde něco neušlo - je to moje hodnocení z gauče, bez místní
znalosti.
Zatím na něj všichni dost kašlou, na protože tím množstvím changesetů ty
jeho změny zapadají v množství a nedají se dohledat. Nemá na změnách skoro
žádné komentáře.
Majka
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20171107/087743e8/attachment.html>
Dne 7.11.2017 v 10:04 majka napsal(a):
zobrazit citaci
> Není tu někdo, kdo by měl informace např. o Kunraticích u Cvikova? Changeset
> <https://www.openstreetmap.org/changeset/53553646#map=19/50.76853/14.67969&layers=N> jednoznačně blbě, protože aktivně
> zmapoval někomu nepřístupnou cestu na zahradě <https://mapy.cz/s/2bkIT>, navíc jednoznačně buďto podle ortofota na
> mapy.cz <http://mapy.cz> nebo CUZK (což asi zmiňuje v jinak nic neříkajícím komentáři).
Tak nepristupne soukrome cesty mapovat muze (sam to obcas delam) ale ma tam byt tag access=private. A dle Panoramy je to
za zdi a za branou, takze jednoznacne soukrome.
Mirek
Zdravim,
uzivatel fell3 se zde jiz resilt. Myslim ze jsem mu i neco psal do komentare changesetu. Radeji bych ho zablokoval. Neni moc ochotny spolupracovat. Je to nemec tak at si edituje u nich doma. Nejsem si jisty mozna maji nejakou bandu cyklistu kteri "mapuji". Ve skutecnosti spis mazou detaily a nesedi jim pozice.
M
https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/2017-July/017108.html
From: "majka" <majka.zem+talk na gmail.com>
To: talk-cz na openstreetmap.org
Sent: Tuesday, November 7, 2017 10:04:23 AM
Subject: [Talk-cz] Uživatel fell3 - podivné mapování
Raději samostatně.
Procházela jsem editace uživatele fell3 a zdají se mi velmi podivné. Asi by bylo dobře ho rychle zabrzdit, protože jich přibývá nepřiměřeným způsobem.
Není tu někdo, kdo by měl informace např. o Kunraticích u Cvikova? Changeset jednoznačně blbě, protože aktivně zmapoval někomu nepřístupnou cestu na zahradě , navíc jednoznačně buďto podle ortofota na mapy.cz nebo CUZK (což asi zmiňuje v jinak nic neříkajícím komentáři).
Případně na to prosím ještě někdo koukněte, než ho začnu kontaktovat, jestli mi někde něco neušlo - je to moje hodnocení z gauče, bez místní znalosti.
Zatím na něj všichni dost kašlou, na protože tím množstvím changesetů ty jeho změny zapadají v množství a nedají se dohledat. Nemá na změnách skoro žádné komentáře.
Majka
_______________________________________________
Talk-cz mailing list
Talk-cz na openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20171107/bf7a6cd8/attachment.html>
Ahoj,
---------- Původní e-mail ----------
Od: majka <majka.zem+talk na gmail.com>
Komu: talk-cz na openstreetmap.org
Datum: 7. 11. 2017 10:07:38
Předmět: [Talk-cz] Uživatel fell3 - podivné mapování
"
Raději samostatně.
Procházela jsem editace uživatele fell3 a zdají se mi velmi podivné. Asi by
bylo dobře ho rychle zabrzdit, protože jich přibývá nepřiměřeným způsobem.
Není tu někdo, kdo by měl informace např. o Kunraticích u Cvikova? Changeset
(https://www.openstreetmap.org/changeset/53553646#map=19/50.76853/14.67969&layers=N)
jednoznačně blbě, protože aktivně zmapoval někomu nepřístupnou cestu na
zahradě(https://mapy.cz/s/2bkIT), navíc jednoznačně buďto podle ortofota na
mapy.cz(http://mapy.cz) nebo CUZK (což asi zmiňuje v jinak nic neříkajícím
komentáři).
"
Nemyslím si, že to je apriori špatně. Taky někdy mapuji příjezdovky až k
baráku. Fyzicky existují, takže to splňuje základní požadavek na
ověřitelnost v terénu. To, že tam je soukromý přístup se dá ošetřit tagem
access=private a následně třeba i přidáním tagu barrier=gate na cestu.
Někdy se hodí vědět, kde je vchod. Jestli zepředu nebo zezadu. Ten dům sice
vypadá jako rodinný, ale stejně tak tam může (už teď, nebo v budoucnu)
sídlit nějaká firma nebo živnostník.
Možná by ses ho mohla zkusit zeptat, proč právě toto zakreslil.
Marián
"
Případně na to prosím ještě někdo koukněte, než ho začnu kontaktovat, jestli
mi někde něco neušlo - je to moje hodnocení z gauče, bez místní znalosti.
Zatím na něj všichni dost kašlou, na protože tím množstvím changesetů ty
jeho změny zapadají v množství a nedají se dohledat. Nemá na změnách skoro
žádné komentáře.
Majka
_______________________________________________
Talk-cz mailing list
Talk-cz na openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
"
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20171107/80d2f29a/attachment.html>
Primárně mi jde o to, že to mapuje patrně podle zdroje, který je
nekompatibilní - k něčemu kompatibilnímu (kromě návštěvy toho dotyčného) se
mi nepodařilo prohrabat a ta zeď vypadá jako překážka toho, aby tam bylo
vidět jinak.
2017-11-07 10:26 GMT+01:00 Marián Kyral <mkyral na email.cz>:
zobrazit citaci
> Ahoj,
> Nemyslím si, že to je apriori špatně. Taky někdy mapuji příjezdovky až k
> baráku. Fyzicky existují, takže to splňuje základní požadavek na
> ověřitelnost v terénu. To, že tam je soukromý přístup se dá ošetřit tagem
> access=private a následně třeba i přidáním tagu barrier=gate na cestu.
> Někdy se hodí vědět, kde je vchod. Jestli zepředu nebo zezadu. Ten dům
> sice vypadá jako rodinný, ale stejně tak tam může (už teď, nebo v budoucnu)
> sídlit nějaká firma nebo živnostník.
>
> Možná by ses ho mohla zkusit zeptat, proč právě toto zakreslil.
>
> Marián
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20171107/b9b8d7c8/attachment.html>
Jo, taky jsem s ním loni nějaké armchair-edity řešil, a chvilku se
uklidnil. Když zase řádí, spíš bych to řešil na těch changesetech (pokud
bude ochoten komunikovat - minule se tvářil dost všeznale), block je až
krajní řešení.
Co se mi vůbec nelíbí, je ten návrh "edituj jen tam, kde bydlíš" - edity by
měly být posuzovány podle přínosu (tj. podle souladu s realitou, pořád
fungujeme podle OTGR), ne podle nějakýho "Němec ať si edituje Někde Jinde."
Edituju, kamkoli zavítám, odvetné "Tschechen, editiert hier nicht" by mě
dost mrzelo: fakt nechci OSM rozpadlý na léna "místních" a na neudržované
oblasti, kde není nikdo "doma." Jo, fakticky takhle nějaké oblasti
spravujeme (a udržujeme kvalitu) - ale ani je nevlastníme, ani nebráníme
před cizáky (ať geografickými nebo nově příchozími do OSM).
Zdar,
Honza Piškvor Martinec
Dne 7. 11. 2017 10:23 napsal uživatel "Janda Martin" <jandam na crcdata.cz>:
zobrazit citaci
> Zdravim,
>
> uzivatel fell3 se zde jiz resilt. Myslim ze jsem mu i neco psal do
> komentare changesetu. Radeji bych ho zablokoval. Neni moc ochotny
> spolupracovat. Je to nemec tak at si edituje u nich doma. Nejsem si jisty
> mozna maji nejakou bandu cyklistu kteri "mapuji". Ve skutecnosti spis mazou
> detaily a nesedi jim pozice.
>
> M
>
> https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/2017-July/017108.html
>
>
> ------------------------------
> *From: *"majka" <majka.zem+talk na gmail.com>
> *To: *talk-cz na openstreetmap.org
> *Sent: *Tuesday, November 7, 2017 10:04:23 AM
> *Subject: *[Talk-cz] Uživatel fell3 - podivné mapování
>
> Raději samostatně.
> Procházela jsem editace uživatele fell3 a zdají se mi velmi podivné. Asi
> by bylo dobře ho rychle zabrzdit, protože jich přibývá nepřiměřeným
> způsobem.
>
> Není tu někdo, kdo by měl informace např. o Kunraticích u Cvikova?
> Changeset
> <https://www.openstreetmap.org/changeset/53553646#map=19/50.76853/14.67969&layers=N> jednoznačně
> blbě, protože aktivně zmapoval někomu nepřístupnou cestu na zahradě
> <https://mapy.cz/s/2bkIT>, navíc jednoznačně buďto podle ortofota na
> mapy.cz nebo CUZK (což asi zmiňuje v jinak nic neříkajícím komentáři).
>
> Případně na to prosím ještě někdo koukněte, než ho začnu kontaktovat,
> jestli mi někde něco neušlo - je to moje hodnocení z gauče, bez místní
> znalosti.
>
> Zatím na něj všichni dost kašlou, na protože tím množstvím changesetů ty
> jeho změny zapadají v množství a nedají se dohledat. Nemá na změnách skoro
> žádné komentáře.
>
> Majka
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20171107/a8337560/attachment.html>
Omlouvam se neumim se moc vyjadrovat.
At si edituje u sebe doma ma byt chapano tak ze nezna RUIAN a LPIS, dalsi ceske zdroje dat a postupy mapovani. Coz vede k tomu ze objekty z vyse zminenych dat spise poskodi nez vylepsi.
M
From: "Jan Martinec" <jan na martinec.name>
To: "OpenStreetMap Czech Republic" <talk-cz na openstreetmap.org>
Sent: Tuesday, November 7, 2017 11:13:52 AM
Subject: Re: [Talk-cz] Uživatel fell3 - podivné mapování
Jo, taky jsem s ním loni nějaké armchair-edity řešil, a chvilku se uklidnil. Když zase řádí, spíš bych to řešil na těch changesetech (pokud bude ochoten komunikovat - minule se tvářil dost všeznale), block je až krajní řešení.
Co se mi vůbec nelíbí, je ten návrh "edituj jen tam, kde bydlíš" - edity by měly být posuzovány podle přínosu (tj. podle souladu s realitou, pořád fungujeme podle OTGR), ne podle nějakýho "Němec ať si edituje Někde Jinde." Edituju, kamkoli zavítám, odvetné "Tschechen, editiert hier nicht" by mě dost mrzelo: fakt nechci OSM rozpadlý na léna "místních" a na neudržované oblasti, kde není nikdo "doma." Jo, fakticky takhle nějaké oblasti spravujeme (a udržujeme kvalitu) - ale ani je nevlastníme, ani nebráníme před cizáky (ať geografickými nebo nově příchozími do OSM).
Zdar,
Honza Piškvor Martinec
Dne 7. 11. 2017 10:23 napsal uživatel "Janda Martin" < jandam na crcdata.cz >:
Zdravim,
uzivatel fell3 se zde jiz resilt. Myslim ze jsem mu i neco psal do komentare changesetu. Radeji bych ho zablokoval. Neni moc ochotny spolupracovat. Je to nemec tak at si edituje u nich doma. Nejsem si jisty mozna maji nejakou bandu cyklistu kteri "mapuji". Ve skutecnosti spis mazou detaily a nesedi jim pozice.
M
https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/2017-July/017108.html
From: "majka" < majka.zem+talk na gmail.com >
To: talk-cz na openstreetmap.org
Sent: Tuesday, November 7, 2017 10:04:23 AM
Subject: [Talk-cz] Uživatel fell3 - podivné mapování
Raději samostatně.
Procházela jsem editace uživatele fell3 a zdají se mi velmi podivné. Asi by bylo dobře ho rychle zabrzdit, protože jich přibývá nepřiměřeným způsobem.
Není tu někdo, kdo by měl informace např. o Kunraticích u Cvikova? Changeset jednoznačně blbě, protože aktivně zmapoval někomu nepřístupnou cestu na zahradě , navíc jednoznačně buďto podle ortofota na mapy.cz nebo CUZK (což asi zmiňuje v jinak nic neříkajícím komentáři).
Případně na to prosím ještě někdo koukněte, než ho začnu kontaktovat, jestli mi někde něco neušlo - je to moje hodnocení z gauče, bez místní znalosti.
Zatím na něj všichni dost kašlou, na protože tím množstvím changesetů ty jeho změny zapadají v množství a nedají se dohledat. Nemá na změnách skoro žádné komentáře.
Majka
_______________________________________________
Talk-cz mailing list
Talk-cz na openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
_______________________________________________
Talk-cz mailing list
Talk-cz na openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
_______________________________________________
Talk-cz mailing list
Talk-cz na openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20171107/be704e99/attachment.html>
No, hodila jsem mu tam komentář včetně výzvy, ať pokud možno zvětší
changesety a dává lepší komentáře. Nedávno ho za to sprdnul i kolega
Germán.
Jestli to k něčemu bude, to netuším - i tomu zmiňovanému vysvětlil, že to
tak dělá údajně kvůli tomu, že mu při jeho hromadě editů JOSM padá.
Nahrávat to postupně do stejného changesetu se ho budu snažit případně učit
až příště...
Osobně by mě opravdu zajímalo, jestli na těch místech skutečně někdy byl -
protože jinak mapuje podle letecké mapy.cz, na ničem jiném ty jeho poslední
edity nejsou vidět dost zřetelně. Na nekompatibilní zdroje map jsem ho taky
upozornila.
Takže jediná možnost je zatím asi kontrolovat a prudit komentáři.
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20171107/b653cdfd/attachment.html>
Jo takhle, už rozumím. Njn, to je všude, v Praze pro změnu turisti šoupou
adresní body nebo přejmenovávají ulice do svých jazyků ;)
Zdar,
HPM
Dne 7. 11. 2017 11:24 napsal uživatel "Janda Martin" <jandam na crcdata.cz>:
zobrazit citaci
> Omlouvam se neumim se moc vyjadrovat.
> At si edituje u sebe doma ma byt chapano tak ze nezna RUIAN a LPIS,
> dalsi ceske zdroje dat a postupy mapovani. Coz vede k tomu ze objekty z
> vyse zminenych dat spise poskodi nez vylepsi.
>
> M
>
> ------------------------------
> *From: *"Jan Martinec" <jan na martinec.name>
> *To: *"OpenStreetMap Czech Republic" <talk-cz na openstreetmap.org>
> *Sent: *Tuesday, November 7, 2017 11:13:52 AM
> *Subject: *Re: [Talk-cz] Uživatel fell3 - podivné mapování
>
> Jo, taky jsem s ním loni nějaké armchair-edity řešil, a chvilku se
> uklidnil. Když zase řádí, spíš bych to řešil na těch changesetech (pokud
> bude ochoten komunikovat - minule se tvářil dost všeznale), block je až
> krajní řešení.
>
> Co se mi vůbec nelíbí, je ten návrh "edituj jen tam, kde bydlíš" - edity
> by měly být posuzovány podle přínosu (tj. podle souladu s realitou, pořád
> fungujeme podle OTGR), ne podle nějakýho "Němec ať si edituje Někde Jinde."
> Edituju, kamkoli zavítám, odvetné "Tschechen, editiert hier nicht" by mě
> dost mrzelo: fakt nechci OSM rozpadlý na léna "místních" a na neudržované
> oblasti, kde není nikdo "doma." Jo, fakticky takhle nějaké oblasti
> spravujeme (a udržujeme kvalitu) - ale ani je nevlastníme, ani nebráníme
> před cizáky (ať geografickými nebo nově příchozími do OSM).
>
> Zdar,
> Honza Piškvor Martinec
>
> Dne 7. 11. 2017 10:23 napsal uživatel "Janda Martin" <jandam na crcdata.cz>:
>
>> Zdravim,
>>
>> uzivatel fell3 se zde jiz resilt. Myslim ze jsem mu i neco psal do
>> komentare changesetu. Radeji bych ho zablokoval. Neni moc ochotny
>> spolupracovat. Je to nemec tak at si edituje u nich doma. Nejsem si jisty
>> mozna maji nejakou bandu cyklistu kteri "mapuji". Ve skutecnosti spis mazou
>> detaily a nesedi jim pozice.
>>
>> M
>>
>> https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/2017-July/017108.html
>>
>>
>> ------------------------------
>> *From: *"majka" <majka.zem+talk na gmail.com>
>> *To: *talk-cz na openstreetmap.org
>> *Sent: *Tuesday, November 7, 2017 10:04:23 AM
>> *Subject: *[Talk-cz] Uživatel fell3 - podivné mapování
>>
>> Raději samostatně.
>> Procházela jsem editace uživatele fell3 a zdají se mi velmi podivné. Asi
>> by bylo dobře ho rychle zabrzdit, protože jich přibývá nepřiměřeným
>> způsobem.
>>
>> Není tu někdo, kdo by měl informace např. o Kunraticích u Cvikova?
>> Changeset
>> <https://www.openstreetmap.org/changeset/53553646#map=19/50.76853/14.67969&layers=N> jednoznačně
>> blbě, protože aktivně zmapoval někomu nepřístupnou cestu na zahradě
>> <https://mapy.cz/s/2bkIT>, navíc jednoznačně buďto podle ortofota na
>> mapy.cz nebo CUZK (což asi zmiňuje v jinak nic neříkajícím komentáři).
>>
>> Případně na to prosím ještě někdo koukněte, než ho začnu kontaktovat,
>> jestli mi někde něco neušlo - je to moje hodnocení z gauče, bez místní
>> znalosti.
>>
>> Zatím na něj všichni dost kašlou, na protože tím množstvím changesetů ty
>> jeho změny zapadají v množství a nedají se dohledat. Nemá na změnách skoro
>> žádné komentáře.
>>
>> Majka
>>
>>
>> _______________________________________________
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz na openstreetmap.org
>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>>
>> _______________________________________________
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz na openstreetmap.org
>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>>
>>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20171107/b9f8d73d/attachment.html>
2017-11-07 11:31 GMT+01:00 majka <majka.zem+talk na gmail.com>:
zobrazit citaci
> Na nekompatibilní zdroje map jsem ho taky upozornila.
> Takže jediná možnost je zatím asi kontrolovat a prudit komentáři.
Ahoj, nekompatibilní zdroje by určitě zajímaly Data Working Group
(data na osmfoundation.org), něco s nimi momentálně řeším a komunikují
rozumně. Navíc pokud dotyčný nekomunikuje, tak myslím mají nějaký
mechanismus jako "ban do odpovědi na komentář k changesetu XY" něbo
něco takového.
--
Michal Fabík
Komunikuje, zrovna jsem psala další komentář.
Ovšem je značně ... buď nechápavý nebo to dělá schválně. Na dotaz, na
základě čeho to zmapoval, odpovídá "JOSM". Na výtku, že mapuje blbě (chybí
to označení jako soukromé), se k tomu "někdy" - rozuměj na svatého Nikdy,
podle jiných případů - vrátí.
2017-11-07 12:11 GMT+01:00 Michal Fabík <michal.fabik na gmail.com>:
zobrazit citaci
> 2017-11-07 11:31 GMT+01:00 majka <majka.zem+talk na gmail.com>:
> > Na nekompatibilní zdroje map jsem ho taky upozornila.
> > Takže jediná možnost je zatím asi kontrolovat a prudit komentáři.
>
> Ahoj, nekompatibilní zdroje by určitě zajímaly Data Working Group
> (data na osmfoundation.org), něco s nimi momentálně řeším a komunikují
> rozumně. Navíc pokud dotyčný nekomunikuje, tak myslím mají nějaký
> mechanismus jako "ban do odpovědi na komentář k changesetu XY" něbo
> něco takového.
>
> --
> Michal Fabík
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20171107/af5dff24/attachment.html>
Tak zatím zpráva o stavu debaty pro ty, co německy nevládnou.
Uživatel fell3 zdárně komunikuje, stejně zdárně se vyhýbá konkrétní
informaci o tom, jaké zdroje používá (tedy podle mého kecá, údajně tisíce
záznamů cyklopřátel z Čech -> můj překlad: při troše štěstí Strava, + to co
je standardně v JOSM, což není pro všechny jeho editace možné). Můj osobní
dojem jsou jednoznačně nekompatibilní zdroje, místní znalost to asi nebude
vzhledem k nejnovější záměně zdi a plotu (zvrchu nelze vždy rozeznat). Je
to ale podivné, protože fotí a nahrává fotky pro Mapillary. Ovšem zdá se,
že pro mapování to nepoužívá, nechává to asi na jiné.
Anglicky nemluví ani slovo, hlásí, že umí dost česky. Tož, je odkázaný na
prostudování českých standardů pro editaci předtím, než bude pokračovat v
editaci v Čechách.
Byl poučen o tom, jak v JOSM nechat changeset otevřený a nahrávat do něj
postupně, což by alespoň mohlo dovolit ty jeho editace mít po nějakou dobu
pod rozumným dohledem. Slibuje, že večer to zkusí, extra jsem si kvůli
němu přepínala JOSM do němčiny... Snad se zadaří, 13.766 sad změn a 12.909
nových cest (highway) za poslední 2 měsíce jen v Čechách
<http://osmstats.neis-one.org/?item=countries&country=Czech%20Republic> je
rána, to nikdo z nás nemá ani náhodou. A zrovna teď se strašně diví, že
jsem si dovolila napsat, ať dá vědět ty zdroje, protože to považujeme za
podivné, a v českých standardech nenašel nic, co by dělal špatně.
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20171107/22a82ac1/attachment.html>
Dne 7.11.2017 v 14:07 majka napsal(a):
zobrazit citaci
> Tak zatím zpráva o stavu debaty pro ty, co německy nevládnou.
>
> Uživatel fell3 zdárně komunikuje, stejně zdárně se vyhýbá konkrétní
> informaci o tom, jaké zdroje používá (tedy podle mého kecá, údajně
> tisíce záznamů cyklopřátel z Čech -> můj překlad: při troše štěstí
> Strava, + to co je standardně v JOSM, což není pro všechny jeho editace
> možné). Můj osobní dojem jsou jednoznačně nekompatibilní zdroje, místní
> znalost to asi nebude vzhledem k nejnovější záměně zdi a plotu (zvrchu
> nelze vždy rozeznat). Je to ale podivné, protože fotí a nahrává fotky
> pro Mapillary. Ovšem zdá se, že pro mapování to nepoužívá, nechává to
> asi na jiné.
>
> Anglicky nemluví ani slovo, hlásí, že umí dost česky. Tož, je odkázaný
> na prostudování českých standardů pro editaci předtím, než bude
> pokračovat v editaci v Čechách.
>
> Byl poučen o tom, jak v JOSM nechat changeset otevřený a nahrávat do něj
> postupně, což by alespoň mohlo dovolit ty jeho editace mít po nějakou
> dobu pod rozumným dohledem. Slibuje, že večer to zkusí, extra jsem si
> kvůli němu přepínala JOSM do němčiny... Snad se zadaří, 13.766 sad změn
> a 12.909 nových cest (highway) za poslední 2 měsíce jen v Čechách
A neprobiha v germanii nejaka soutez na tema o nejvetsi pocet changesetu? ;D
Jinak JOSM nema zadnej problem jednim vrzem nauploadovat klidne 10k+
zmen, jedinej problem je v tom, ze to bude nejspis delat radove hodiny,
a po tu dobu to bude vypadat ze vytuh. Proto mam osobne nastaven upload
po 1k, v takovym pripade aspon vidis, kolik tech 1k casti to uz udelalo
(fakt nechapu, proc to tak trva, protoze tech dat je doslova par kB).
Kazdopadne s ponechanim changesetu otevrenyho nemam moc dobrou
zkusenost, to sem zkousel taky a dopadlo to tak, ze data zmizela. V
lepsim pripade sem pak narazil na nejaky konflikty s dalsim editorem. Je
to ale uz par patku.
zobrazit citaci
> <http://osmstats.neis-one.org/?item=countries&country=Czech%20Republic>
> je rána, to nikdo z nás nemá ani náhodou. A zrovna teď se strašně diví,
> že jsem si dovolila napsat, ať dá vědět ty zdroje, protože to považujeme
> za podivné, a v českých standardech nenašel nic, co by dělal špatně.
>
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
Ad JOSM - nastavení changesetů: používám vše podle chuti a nálady, funguje
to slušně ve všech nastaveních. Nahrávání po částech taky používám, ale to
má mouchy v konfliktech, kdy to pak víceméně spadne do té metody ponechání
otevřeného changesetu a postupného nahrávání. Už jsem taky nahrávala každý
objekt zvlášť, v changesetu o cca 6 tis. změnách (tedy nejprve po 1000
změnách -> neřešitelný konflikt, po 100 objektech -> neřešitelný konflikt,
po jednotlivých objektech -> vyřešeno na objektu č. cca 70 + nutnost dohrát
celý zbytek jednotlivě). Docela mě to poučilo pro příště, že nahrávat
častěji bývá lépe. Právě, že konflikty s jinými lidmi u toho postupného
nahrávání nevzniknou tak snadno.
2017-11-07 14:16 GMT+01:00 jzvc <jzvc na tpfree.net>:
zobrazit citaci
>
> A neprobiha v germanii nejaka soutez na tema o nejvetsi pocet changesetu?
> ;D
>
> Jinak JOSM nema zadnej problem jednim vrzem nauploadovat klidne 10k+ zmen,
> jedinej problem je v tom, ze to bude nejspis delat radove hodiny, a po tu
> dobu to bude vypadat ze vytuh. Proto mam osobne nastaven upload po 1k, v
> takovym pripade aspon vidis, kolik tech 1k casti to uz udelalo (fakt
> nechapu, proc to tak trva, protoze tech dat je doslova par kB).
>
> Kazdopadne s ponechanim changesetu otevrenyho nemam moc dobrou zkusenost,
> to sem zkousel taky a dopadlo to tak, ze data zmizela. V lepsim pripade sem
> pak narazil na nejaky konflikty s dalsim editorem. Je to ale uz par patku.
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20171107/6ead8c35/attachment.html>
Kde prosím tě mapuješ? Konflikt při nahrávání jsem už neviděl strašně
dlouho. Možná to bude i tím, že jsem si zvykl před odesláním na server
provést aktualizaci dat ze serveru.
Marián
---------- Původní e-mail ----------
Od: majka <majka.zem+talk na gmail.com>
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org>
Datum: 7. 11. 2017 14:29:09
Předmět: Re: [Talk-cz] Uživatel fell3 - podivné mapování
"
Ad JOSM - nastavení changesetů: používám vše podle chuti a nálady, funguje
to slušně ve všech nastaveních. Nahrávání po částech taky používám, ale to
má mouchy v konfliktech, kdy to pak víceméně spadne do té metody ponechání
otevřeného changesetu a postupného nahrávání. Už jsem taky nahrávala každý
objekt zvlášť, v changesetu o cca 6 tis. změnách (tedy nejprve po 1000
změnách -> neřešitelný konflikt, po 100 objektech -> neřešitelný konflikt,
po jednotlivých objektech -> vyřešeno na objektu č. cca 70 + nutnost dohrát
celý zbytek jednotlivě). Docela mě to poučilo pro příště, že nahrávat
častěji bývá lépe. Právě, že konflikty s jinými lidmi u toho postupného
nahrávání nevzniknou tak snadno.
2017-11-07 14:16 GMT+01:00 jzvc <jzvc na tpfree.net(mailto:jzvc na tpfree.net)>:"
A neprobiha v germanii nejaka soutez na tema o nejvetsi pocet changesetu? ;D
Jinak JOSM nema zadnej problem jednim vrzem nauploadovat klidne 10k+ zmen,
jedinej problem je v tom, ze to bude nejspis delat radove hodiny, a po tu
dobu to bude vypadat ze vytuh. Proto mam osobne nastaven upload po 1k, v
takovym pripade aspon vidis, kolik tech 1k casti to uz udelalo (fakt
nechapu, proc to tak trva, protoze tech dat je doslova par kB).
Kazdopadne s ponechanim changesetu otevrenyho nemam moc dobrou zkusenost, to
sem zkousel taky a dopadlo to tak, ze data zmizela. V lepsim pripade sem pak
narazil na nejaky konflikty s dalsim editorem. Je to ale uz par patku.
"
_______________________________________________
Talk-cz mailing list
Talk-cz na openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
"
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20171107/c01100f8/attachment.html>
On 11/07/17 14:33, Marián Kyral wrote:
zobrazit citaci
> Kde prosím tě mapuješ? Konflikt při nahrávání jsem už neviděl strašně
> dlouho. Možná to bude i tím, že jsem si zvykl před odesláním na server
> provést aktualizaci dat ze serveru.
>
> Marián
To není problém - stačí sáhnout na něco, co je v dlouhý relaci, a můžeš
se dostat do konfliktu té relace, pokud ji edituje někdo na druhým
konci: například ulice s trasami MHD: na pražské Nádražní visí v
relacích bus linek až běda, a vedou skrz kraj třeba až do Příbrami.
Jestli ten konflikt dostaneš při aktualizaci nebo nahrání, to je celkem
buřt, ale preventivní aktualizace mi připadá psychologicky lepší (oproti
"KONFLIKT KONFLIKT!!!" při nahrání).
zobrazit citaci
>
> ---------- Původní e-mail ----------
> Od: majka <majka.zem+talk na gmail.com>
> Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org>
> Datum: 7. 11. 2017 14:29:09
> Předmět: Re: [Talk-cz] Uživatel fell3 - podivné mapování
>
>
> Ad JOSM - nastavení changesetů: používám vše podle chuti a nálady,
> funguje to slušně ve všech nastaveních. Nahrávání po částech taky
> používám, ale to má mouchy v konfliktech, kdy to pak víceméně spadne
> do té metody ponechání otevřeného changesetu a postupného nahrávání.
> Už jsem taky nahrávala každý objekt zvlášť, v changesetu o cca 6
> tis. změnách (tedy nejprve po 1000 změnách -> neřešitelný konflikt,
> po 100 objektech -> neřešitelný konflikt, po jednotlivých objektech
> -> vyřešeno na objektu č. cca 70 + nutnost dohrát celý zbytek
> jednotlivě). Docela mě to poučilo pro příště, že nahrávat častěji
> bývá lépe. Právě, že konflikty s jinými lidmi u toho postupného
> nahrávání nevzniknou tak snadno.
>
> 2017-11-07 14:16 GMT+01:00 jzvc <jzvc na tpfree.net
> <mailto:jzvc na tpfree.net>>:
>
> A neprobiha v germanii nejaka soutez na tema o nejvetsi pocet
> changesetu? ;D
To není úplně od věci, třeba HDYC má typy mapperů podle počtu changesetů
- třeba to někdo bere jako gamifikaci ;)
http://hdyc.neis-one.org/?Piskvor
zobrazit citaci
>
> Jinak JOSM nema zadnej problem jednim vrzem nauploadovat klidne
> 10k+ zmen, jedinej problem je v tom, ze to bude nejspis delat
> radove hodiny, a po tu dobu to bude vypadat ze vytuh. Proto mam
> osobne nastaven upload po 1k, v takovym pripade aspon vidis,
> kolik tech 1k casti to uz udelalo (fakt nechapu, proc to tak
> trva, protoze tech dat je doslova par kB).
>
> Kazdopadne s ponechanim changesetu otevrenyho nemam moc dobrou
> zkusenost, to sem zkousel taky a dopadlo to tak, ze data
> zmizela. V lepsim pripade sem pak narazil na nejaky konflikty s
> dalsim editorem. Je to ale uz par patku.
To se mi ještě nestalo (ale musím uznat, že s otevřenými changesety
pracuju jen poslední dva roky); maximálně se mi stalo, že timeoutnul API
server a nenahrálo se nic - ale to taky nesouviselo s
otevřeností/uzavřeností CS.
Uzavřený CS se teď v JOSM dělá tak, že se udělá POST /upload, a po něm
PUT /close; netuším, jak by to chybějící zavření mohlo smazat data.
Možná nějaká dávná chyba?
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/File:OSM_API0.6_Changeset_successful_creation_V0.1.png
Konflikty v editech se stavem changesetu taky nesouvisí, lze se jim z
větší části vyhnout pomocí aktualizace dat ze serveru, jak píše Marián.
Zdar,
HPM
No, přítel na mailu mi vysvětlil, že problém máme jen my. Dovolila jsem si
napsat, že výhrady se netýkají jen jednoho changesetu, ale že považujeme ty
editace (i kvůli množství) za podivné a bylo by dobré se domluvit.
Odpověď:...Suspect ist, dass ihr dies hier anscheinend als Spiel, oder
Wettstreit seht...
Tedy: Podivné je, že to my vidíme jako hru nebo soutěž...
Plus (parafrázuji, a jen trochu přeháním) ...Andere OSM Mitstreiter auch
aus Tschechien fabrizieren viel mehr falsche Einträge oder "nur" schlampig
gezeichnete Wege und Flächen....
Tedy: Ostatní i z Čech tam sypou mnohem víc špatných záznamů nebo "jen"
mizerně zmapované cesty a plochy" - tedy můj překlad "já to dělám dobře, vy
všichni ostatní v Čechách blbě".
K těm používaným podkladům mapování ani slovo.
2017-11-07 15:20 GMT+01:00 Jan Martinec <jan na martinec.name>:
zobrazit citaci
>
> 2017-11-07 14:16 GMT+01:00 jzvc <jzvc na tpfree.net
>> <mailto:jzvc na tpfree.net>>:
>>
>> A neprobiha v germanii nejaka soutez na tema o nejvetsi pocet
>> changesetu? ;D
>>
> To není úplně od věci, třeba HDYC má typy mapperů podle počtu changesetů -
> třeba to někdo bere jako gamifikaci ;)
> http://hdyc.neis-one.org/?Piskvor
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20171107/54f74f2b/attachment.html>
Dne 7.11.2017 v 15:34 majka napsal(a):Plus (parafrázuji, a jen trochu
přeháním) ...Andere OSM Mitstreiter auch aus Tschechien fabrizieren viel
mehr falsche Einträge oder "nur" schlampig gezeichnete Wege und Flächen....
zobrazit citaci
> Tedy: Ostatní i z Čech tam sypou mnohem víc špatných záznamů nebo
> "jen" mizerně zmapované cesty a plochy" - tedy můj překlad "já to
> dělám dobře, vy všichni ostatní v Čechách blbě".
>
Jména? Ať si na ně taky došlápnem.
Marián
Ahoj,
pres overpass turbo jsem si vytahl editace v mem okoli, na prvni pohled
skace sem tam po mape a na malickych uzemich se soustredi na velike
detaily - na takove, na ktere ani ja ve svem meste nedelam (dej prednost v
jizde nebo primapoval bazeny na zahradach), protoze mi prijdou dulezitejsi
veci. Take v mem okolil delal upravy geometrii jejichz smysl jsem
nepochopil.
Soukrome bazeny na zahradach - je to sice pekny detail - pridavani detailu
do mapy do urcite miry branit nechci, ale vymapovat soukromy bazen jen tagem
leisure=swimming_pool mi neprijde stastne. Kdyz si budu chtit udelat mapu
mist ke koupani, tak mi v tom vyjedou soukrome bazeny a vystup bude zcela k
nepouziti a cela OSM mi bude na 2 veci (pokud nam jde o vyuzitelnost dat
nejen na to, jak mame peknou detailni mapu v renderu). Bez access=private je
to IMHO pro mapu vetsi skoda nez uzitek. Teda pokud se nechci nekde
vytahovat kolik mame u nas moznosti se vykoupat - nemapoval je teda jen u
nas, delal to i jinde.
U changesetu https://www.openstreetmap.org/changeset/50255219 s takto
uvedenym zdrojem “private Wegaufzeichnungen (GPS Tracks) Aufzeichnungen von
meinen Radelfreunden und Bing Maps und Cuzk.cz” nemecky sice neumim, ale v
bingu (ktery zrejme cituje) ten bazen jeste vubec neni, takze dalsi
indicie - podnet k tomu co uz ude padlo - ze patrne obkresluje z neceho
jineho, nez uvadi a mozna i nekompatibilniho.
Akorat jsem nepochopil komentar zmen Korrekturen für OSM Inspector - neumim
nemecky, ale je to "oprava pro OSM inspector"??? - co mu osm inspektor hlasi
za ptakoviny, ze je treba dodavat IMHO zcela nadbytecne mezilehle (nikoliv
krajni) body do geometrii, ktere neprinasi zadnou smysluplnou informaci
navic apod.
Na to jak je akvitni je skoda, ze nemapuje vic smysluplne - to by byl pro
OSM urcite hooodne velkym prinosem!
Pavel Bokr
From: majka
Sent: Tuesday, November 07, 2017 3:34 PM
To: OpenStreetMap Czech Republic
Subject: Re: [Talk-cz] Uživatel fell3 - podivné mapování
No, přítel na mailu mi vysvětlil, že problém máme jen my. Dovolila jsem si
napsat, že výhrady se netýkají jen jednoho changesetu, ale že považujeme ty
editace (i kvůli množství) za podivné a bylo by dobré se domluvit.
Odpověď:...Suspect ist, dass ihr dies hier anscheinend als Spiel, oder
Wettstreit seht...
Tedy: Podivné je, že to my vidíme jako hru nebo soutěž...
Plus (parafrázuji, a jen trochu přeháním) ...Andere OSM Mitstreiter auch aus
Tschechien fabrizieren viel mehr falsche Einträge oder "nur" schlampig
gezeichnete Wege und Flächen....
Tedy: Ostatní i z Čech tam sypou mnohem víc špatných záznamů nebo "jen"
mizerně zmapované cesty a plochy" - tedy můj překlad "já to dělám dobře, vy
všichni ostatní v Čechách blbě".
K těm používaným podkladům mapování ani slovo.
2017-11-07 15:20 GMT+01:00 Jan Martinec <jan na martinec.name>: 2017-11-07
14:16 GMT+01:00 jzvc <jzvc na tpfree.net
<mailto:jzvc na tpfree.net>>:
A neprobiha v germanii nejaka soutez na tema o nejvetsi pocet
changesetu? ;D
To není úplně od věci, třeba HDYC má typy mapperů podle počtu changesetů -
třeba to někdo bere jako gamifikaci ;)
http://hdyc.neis-one.org/?Piskvor
_______________________________________________
Talk-cz mailing list
Talk-cz na openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
Ano, správně, Korrekturen für OSM Inspector = opravy pro OSM Inspector.
Podle mě automatická editace jak vyšitá - někde něco najde, a začne do toho
hned vrtat.
+ Přesně, ty zdroje co cituje ty změny jednoznačně neobsahují. U toho
"mého" changesetu, kde se dohadujeme, se z něj konkrétní zdroj marně snažím
dostat, "dálkově" to je zřetelně jen na mapy.cz, "na blízko" je na to
zřejmě vidět jen přes vrata, nikde jinde, protože tam není plot, ale
solidní zeď. Že by se přesně trefil do letecké mapy tímhle způsobem se
předpokládat nedá. Ale na místě to neznám, jedu podle Panoramy.
@Marián + ostatní:
Později ho ještě popoženu, zrovna jsem na odchodu od PC. Ale nabízím
"překladatelské služby", pokud by mu někdo nevládnoucí němčinou chtěl
napsat v konkrétním místě - ať to nevypadá, že si sama vymýšlím. Kdybychom
ho opravdu potřebovali zarazit, bylo by lepší, aby ty komentáře byly na víc
místech a od víc lidí. Zatím to totiž na nějaké zamyšlení se nad sebou moc
nevypadá.
2017-11-07 18:02 GMT+01:00 Pavel Bokr <osm na kraluvdvur.cz>
zobrazit citaci
>
>
> U changesetu https://www.openstreetmap.org/changeset/50255219 s takto
> uvedenym zdrojem “private Wegaufzeichnungen (GPS Tracks) Aufzeichnungen von
> meinen Radelfreunden und Bing Maps und Cuzk.cz” nemecky sice neumim, ale v
> bingu (ktery zrejme cituje) ten bazen jeste vubec neni, takze dalsi indicie
> - podnet k tomu co uz ude padlo - ze patrne obkresluje z neceho jineho, nez
> uvadi a mozna i nekompatibilniho.
>
>
> Akorat jsem nepochopil komentar zmen Korrekturen für OSM Inspector -
> neumim nemecky, ale je to "oprava pro OSM inspector"??? - co mu osm
> inspektor hlasi za ptakoviny, ze je treba dodavat IMHO zcela nadbytecne
> mezilehle (nikoliv krajni) body do geometrii, ktere neprinasi zadnou
> smysluplnou informaci navic apod.
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20171107/d82a13e5/attachment.html>
Dne 7.11.2017 v 18:18 majka napsal(a):
zobrazit citaci
>
> @Marián + ostatní:
> Později ho ještě popoženu, zrovna jsem na odchodu od PC. Ale nabízím
> "překladatelské služby", pokud by mu někdo nevládnoucí němčinou chtěl
> napsat v konkrétním místě - ať to nevypadá, že si sama vymýšlím.
> Kdybychom ho opravdu potřebovali zarazit, bylo by lepší, aby ty
> komentáře byly na víc místech a od víc lidí. Zatím to totiž na nějaké
> zamyšlení se nad sebou moc nevypadá.
Tak na severní moravu to má docela daleko, tady ještě nedorazil. A když
teda tvrdí, že umí česky, tak bych se do něj klidně pustil i česky.
(Ta editace co jsem říkal, to byl někdo od mapboxu. Taky opravoval
nějaké "chyby" a smazal kus třídy. Na komentář neodpověděl, tak jsem si
ji zase dokreslil a už to neřeším.)
Marián
Okomentoval jsem mu tohle https://www.openstreetmap.org/changeset/50255219#map=19/49.95643/14.03075 zacal jsem jednodussima vecma na zdroje jsem se zatim neptal, zkusil jsem anglictinu a cestinu (anglicky moc neumim tak me nekamenujte za chyby). Jestli odpovi muze se zkusit pridat nekdo dalsi – treba i dotazem na ten zdroj.
PB
From: majka
Sent: Tuesday, November 07, 2017 6:18 PM
To: OpenStreetMap Czech Republic
Subject: Re: [Talk-cz]Soukrome bazeny - Re: Uživatel fell3 - podivné mapování
Ano, správně, Korrekturen für OSM Inspector = opravy pro OSM Inspector.
Podle mě automatická editace jak vyšitá - někde něco najde, a začne do toho hned vrtat.
+ Přesně, ty zdroje co cituje ty změny jednoznačně neobsahují. U toho "mého" changesetu, kde se dohadujeme, se z něj konkrétní zdroj marně snažím dostat, "dálkově" to je zřetelně jen na mapy.cz, "na blízko" je na to zřejmě vidět jen přes vrata, nikde jinde, protože tam není plot, ale solidní zeď. Že by se přesně trefil do letecké mapy tímhle způsobem se předpokládat nedá. Ale na místě to neznám, jedu podle Panoramy.
@Marián + ostatní:
Později ho ještě popoženu, zrovna jsem na odchodu od PC. Ale nabízím "překladatelské služby", pokud by mu někdo nevládnoucí němčinou chtěl napsat v konkrétním místě - ať to nevypadá, že si sama vymýšlím. Kdybychom ho opravdu potřebovali zarazit, bylo by lepší, aby ty komentáře byly na víc místech a od víc lidí. Zatím to totiž na nějaké zamyšlení se nad sebou moc nevypadá.
2017-11-07 18:02 GMT+01:00 Pavel Bokr <osm na kraluvdvur.cz>
U changesetu https://www.openstreetmap.org/changeset/50255219 s takto uvedenym zdrojem “private Wegaufzeichnungen (GPS Tracks) Aufzeichnungen von meinen Radelfreunden und Bing Maps und Cuzk.cz” nemecky sice neumim, ale v bingu (ktery zrejme cituje) ten bazen jeste vubec neni, takze dalsi indicie - podnet k tomu co uz ude padlo - ze patrne obkresluje z neceho jineho, nez uvadi a mozna i nekompatibilniho.
Akorat jsem nepochopil komentar zmen Korrekturen für OSM Inspector - neumim nemecky, ale je to "oprava pro OSM inspector"??? - co mu osm inspektor hlasi za ptakoviny, ze je treba dodavat IMHO zcela nadbytecne mezilehle (nikoliv krajni) body do geometrii, ktere neprinasi zadnou smysluplnou informaci navic apod.
--------------------------------------------------------------------------------
_______________________________________________
Talk-cz mailing list
Talk-cz na openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20171108/1c80cf25/attachment.html>
Tak odpovedel nemecky, jsem mimo i s automatickym prekladacem. Klidne se toho nekdo ujmete s tim, ze ja nemcinu neovladam. A klidne se optejte na zdroj, je to zrovna ten bazen, ktery na bingu neni videt.
Z automatickeho prekladu teda vyletelo, ze to dela i kvuli hasicum. Hasici maji zdroje pozarni vody uvedeny v pozarnim radu mesta
http://www.kraluv-dvur.cz/assets/File.ashx?id_org=7294&id_dokumenty=97138
viz strany 12 a 13 a z nej to maji snad i nekde u nich, aby bez vahani vedeli kam jet a nemuseli nic hledat
nejsem hasic, ale pochybuju, ze se budou koukat na OSM, kam mohou jet jeste pro vodu. Kdyz u mista pozaru zjisti pristupny a naplneny bazen tak ho treba vycucnou, ale pochybuju ze budou podle OSM koukat kde by jeste mohly byt bazeny – na tohle neni OSM tak kvalitni ze vsechny bazeny existuji, navic je otazka jestli by se k nemu tak snadno dostali s potrebnou technikou a jestli by v nem zrovna byla voda. Taky je otazka jestli by se jim vyplatilo u bazenu zrizovat cerpani, ten vycerpaji relativne rychle a museli by se pak stehovat. U cerpacich stanovist tam maji mnohem vetsi jistotu nez u bazenu z OSM ze tam voda byt musi, kolik ji tam musi byt, musi tam byt pristup – normy rikaji jak daleko a jaka ma byt volna plocha, aby se tam otocilo auto apod. A kdyz je to velkej maler ze by nestacil rybnik tak snad prijede hasicu tolik, ze uz si zajisti dopravu treba trochu dal z reky. To jsou podle me vetsi priority v OSM.
Ostatni jsem z automatickeho prekladu nepochopil. Kazdopadne me slo o to, ze kdyz si data stahnu do GISu a chtel bych pro turisty udelat mapu bazenu, kde se u nas mohou vykoupat, tak by se asi majitelum ani turistum nelibilo, ze by je ta mapa vedla na zahradni bazeny.
Tak jestli nekdo navaze, ja s nemcinou koncim, ale to access private bych tam rad videl - bud zahradni bazeny uplne pryc nebo otagovane ze jsou soukrome ....
PB
From: Pavel Bokr
Sent: Wednesday, November 08, 2017 12:16 AM
To: OpenStreetMap Czech Republic
Subject: Re: [Talk-cz]Soukrome bazeny - Re: Uživatel fell3 - podivné mapování
Okomentoval jsem mu tohle https://www.openstreetmap.org/changeset/50255219#map=19/49.95643/14.03075 zacal jsem jednodussima vecma na zdroje jsem se zatim neptal, zkusil jsem anglictinu a cestinu (anglicky moc neumim tak me nekamenujte za chyby). Jestli odpovi muze se zkusit pridat nekdo dalsi – treba i dotazem na ten zdroj.
PB
From: majka
Sent: Tuesday, November 07, 2017 6:18 PM
To: OpenStreetMap Czech Republic
Subject: Re: [Talk-cz]Soukrome bazeny - Re: Uživatel fell3 - podivné mapování
Ano, správně, Korrekturen für OSM Inspector = opravy pro OSM Inspector.
Podle mě automatická editace jak vyšitá - někde něco najde, a začne do toho hned vrtat.
+ Přesně, ty zdroje co cituje ty změny jednoznačně neobsahují. U toho "mého" changesetu, kde se dohadujeme, se z něj konkrétní zdroj marně snažím dostat, "dálkově" to je zřetelně jen na mapy.cz, "na blízko" je na to zřejmě vidět jen přes vrata, nikde jinde, protože tam není plot, ale solidní zeď. Že by se přesně trefil do letecké mapy tímhle způsobem se předpokládat nedá. Ale na místě to neznám, jedu podle Panoramy.
@Marián + ostatní:
Později ho ještě popoženu, zrovna jsem na odchodu od PC. Ale nabízím "překladatelské služby", pokud by mu někdo nevládnoucí němčinou chtěl napsat v konkrétním místě - ať to nevypadá, že si sama vymýšlím. Kdybychom ho opravdu potřebovali zarazit, bylo by lepší, aby ty komentáře byly na víc místech a od víc lidí. Zatím to totiž na nějaké zamyšlení se nad sebou moc nevypadá.
2017-11-07 18:02 GMT+01:00 Pavel Bokr <osm na kraluvdvur.cz>
U changesetu https://www.openstreetmap.org/changeset/50255219 s takto uvedenym zdrojem “private Wegaufzeichnungen (GPS Tracks) Aufzeichnungen von meinen Radelfreunden und Bing Maps und Cuzk.cz” nemecky sice neumim, ale v bingu (ktery zrejme cituje) ten bazen jeste vubec neni, takze dalsi indicie - podnet k tomu co uz ude padlo - ze patrne obkresluje z neceho jineho, nez uvadi a mozna i nekompatibilniho.
Akorat jsem nepochopil komentar zmen Korrekturen für OSM Inspector - neumim nemecky, ale je to "oprava pro OSM inspector"??? - co mu osm inspektor hlasi za ptakoviny, ze je treba dodavat IMHO zcela nadbytecne mezilehle (nikoliv krajni) body do geometrii, ktere neprinasi zadnou smysluplnou informaci navic apod.
--------------------------------------------------------------------------------
_______________________________________________
Talk-cz mailing list
Talk-cz na openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
--------------------------------------------------------------------------------
_______________________________________________
Talk-cz mailing list
Talk-cz na openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20171108/8447f86f/attachment.html>
---------- Původní e-mail ----------
Od: Pavel Bokr <osm na kraluvdvur.cz>
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org>
Datum: 8. 11. 2017 1:25:26
Předmět: Re: [Talk-cz] Soukrome bazeny - Re: Uživatel fell3 - podivné
mapování "
Ostatni jsem z automatickeho prekladu nepochopil. Kazdopadne me slo o to, ze
kdyz si data stahnu do GISu a chtel bych pro turisty udelat mapu bazenu, kde
se u nas mohou vykoupat, tak by se asi majitelum ani turistum nelibilo, ze
by je ta mapa vedla na zahradni bazeny.
Tak jestli nekdo navaze, ja s nemcinou koncim, ale to access private bych
tam rad videl - bud zahradni bazeny uplne pryc nebo otagovane ze jsou
soukrome ....
"
Podle mně má smysl tagovat jen ty bazény, které jsou zakopány do země.
Typicky u nějaké vily. A vždy důsledně tagovat access=private.
Mapovat malé bazény je podle mně zbytečné. Ty tam můžou být jeden rok, druhý
rok, pak se třeba přesunou jinam nebo vůbec nebudou. Úplně stejně bychom
mohli začít mapovat jako dětské hřiště kdejakou houpačku na zahradě.
Marián
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20171108/a8db27ce/attachment.html>
8. listopadu 2017 7:19:47 CET, "Marián Kyral" <mkyral na email.cz> napsal:
zobrazit citaci
>Podle mně má smysl tagovat jen ty bazény, které jsou zakopány do země.
>Typicky u nějaké vily. A vždy důsledně tagovat access=private.
>
>Mapovat malé bazény je podle mně zbytečné. Ty tam můžou být jeden rok,
>druhý
>rok, pak se třeba přesunou jinam nebo vůbec nebudou. Úplně stejně
>bychom
>mohli začít mapovat jako dětské hřiště kdejakou houpačku na zahradě.
tl;dr: Co s tím prakticky (fell3 + případně ostatní)?
Detailně:
V tom konkrétním komentáři dotyčný nevidí problém v tom, že tam "zatím" chybí označení private - zatím jsou to cca 4 měsíce, takže to bez výslovného upozornění neopraví a v plánu ani nikdy neměl.
Můj návrh řešení - hlavně ten aktivní uživatel fell3: začnu (pod samostatným přihlášením) v podstatě spamovat výzvou k opravě - tedy dohledám changesety a všude hodím stejnou výzvu k opravě. Dám tomu cca měsíc, a pak hodím revert na všechny zahradní bazény.
Jen mimo, aktivně opravuje náhodné zastávky ve starém schématu, a to blbě. Když jsem požádala o revert s tím, ať nedělá automatické opravy, neví co to je. Ale jedním dechem hlásí, že sice neví co dělá, ale protože ho JOSM upozorňuje na staré schéma, tak to "opravuje". Konkrétně jsme ho chytili v Českých Budějovicích a v Olomouci.
8. listopadu 2017 7:19:47 CET, "Marián Kyral" <mkyral na email.cz> napsal:
zobrazit citaci
>Podle mně má smysl tagovat jen ty bazény, které jsou zakopány do země.
>Typicky u nějaké vily. A vždy důsledně tagovat access=private.
>
>Mapovat malé bazény je podle mně zbytečné. Ty tam můžou být jeden rok,
>druhý
>rok, pak se třeba přesunou jinam nebo vůbec nebudou. Úplně stejně
>bychom
>mohli začít mapovat jako dětské hřiště kdejakou houpačku na zahradě.
Co s tím prakticky (fell3 + případně ostatní)?
Detailně:
V tom konkrétním komentáři dotyčný nevidí problém v tom, že tam "zatím"
chybí označení private - zatím jsou to cca 4 měsíce, takže to bez
výslovného upozornění neopraví.
Můj návrh řešení - hlavně ten aktivní uživatel fell3: začnu (pod
samostatným přihlášením) v podstatě spamovat výzvou k opravě - tedy
dohledám changesety a všude hodím stejnou výzvu k opravě. Dám tomu cca
měsíc, a pak hodím revert na všechny zahradní bazény.
Jen mimo, aktivně "opravuje" zastávky ve starém schématu, a to blbě. Když
jsem požádala o revert s tím, ať nedělá automatické opravy, neví co to je.
Ale jedním dechem hlásí, že sice neví co dělá, ale protože ho JOSM
upozorňuje na staré schéma, tak to "nějak" opravuje. Konkrétně jsme ho
chytili v Českých Budějovicích a v Olomouci.
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20171108/b8972304/attachment.html>---------- Původní e-mail ----------
Od: majka <majka.zem+talk na gmail.com>
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org>
Datum: 8. 11. 2017 7:50:32
Předmět: Re: [Talk-cz] Soukrome bazeny - Re: Uživatel fell3 - podivné
mapování
"
8. listopadu 2017 7:19:47 CET, "Marián Kyral" <mkyral na email.cz
(mailto:mkyral na email.cz)> napsal:
zobrazit citaci
>Podle mně má smysl tagovat jen ty bazény, které jsou zakopány do země.
>Typicky u nějaké vily. A vždy důsledně tagovat access=private.
>
>Mapovat malé bazény je podle mně zbytečné. Ty tam můžou být jeden rok,
>druhý
>rok, pak se třeba přesunou jinam nebo vůbec nebudou. Úplně stejně
>bychom
>mohli začít mapovat jako dětské hřiště kdejakou houpačku na zahradě.
Co s tím prakticky (fell3 + případně ostatní)?
"
Možná zkusit kontaktovat německou komunitu a zjistit jaké zkušenosti s ním
mají oni a případně domluvit společný postup. A pokud toho nenechá, tak se
obrátit na Data Working Group.
Se mi moc nechce věřit, že by v německu měli zmapované úplně všechny
soukromé bazény. Možná jen "emigroval" ;-) (a v dobré víře nám tu dělá
nepořádek).
Marián
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20171108/39c2b0d8/attachment.html>
2017-11-08 8:01 GMT+01:00 Marián Kyral <mkyral na email.cz>:
zobrazit citaci
>
> Se mi moc nechce věřit, že by v německu měli zmapované úplně všechny
> soukromé bazény. Možná jen "emigroval" ;-) (a v dobré víře nám tu dělá
> nepořádek).
>
Možno mu v Nemecku už zakázali editovať, tak migroval do čiech ;-)
--
Ing. Martin Ždila <http://www.openstreetmap.org/user/*Martin*>
OZ Freemap Slovakia
tel:+421-908-363-848
mailto:martin.zdila na freemap.sk
http://www.freemap.sk/
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20171108/bfd8aa32/attachment.html>---------- Původní e-mail ----------
Od: Martin Ždila <martin.zdila na freemap.sk>
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org>
Datum: 8. 11. 2017 8:14:55
Předmět: Re: [Talk-cz] Soukrome bazeny - Re: Uživatel fell3 - podivné
mapování
"
2017-11-08 8:01 GMT+01:00 Marián Kyral <mkyral na email.cz
(mailto:mkyral na email.cz)>:"
Se mi moc nechce věřit, že by v německu měli zmapované úplně všechny
soukromé bazény. Možná jen "emigroval" ;-) (a v dobré víře nám tu dělá
nepořádek).
"
Možno mu v Nemecku už zakázali editovať, tak migroval do čiech ;-)
"
Přesně tak jsem to myslel ;-)
Marián
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20171108/cc73340c/attachment.html>
A doprčic, těch jím zadaných bazénů je hromada (podle overpass turbo
<http://overpass-turbo.eu/s/sPR> přes 5000 v ČR) - - z toho část jediný
tag leisure=swimming_pool, část nacpané na objekty Dibavod, případně
koupaliště.
Co teď?
Samozřejmě můžu vyfiltrovat objekty s jediným tagem leisure=swimming_pool,
ale tohle už nevypadá na debatu, ale na naprášení na vyšší místa a reverty.
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20171108/dde901fb/attachment.html>
2017-11-08 9:45 GMT+01:00 majka <majka.zem+talk na gmail.com>:
zobrazit citaci
> A doprčic, těch jím zadaných bazénů je hromada (podle overpass turbo
> <http://overpass-turbo.eu/s/sPR> přes 5000 v ČR) - - z toho část jediný
> tag leisure=swimming_pool, část nacpané na objekty Dibavod, případně
> koupaliště.
>
Podle toho dotazu to vypadá, že edituje po celém Česku vyjma západních
Čech. Trochu weird na to, že je z Německa...
To jen tak poznatek, který nám asi k ničemu není...
H.
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20171108/3b870f4f/attachment.html>
No, je aktivně napráskaný s tím, ať mu německý dohled zatím zkusí domluvit
- vypadá to, že totiž jako jedinou nespornou možnost mají mu zakazat
editace v ČR z důvodu jazykové bariéry.
Pokud ho chceme jen usměrnit, sami neví co s tím.
Navrhovala jsem, ať mu zatím zkusí Němci domluvit a ideálně ho přesvědčí
opravit minimálně ty bazény a ostatní, co jsme připomínali. Protože to asi
hromadně neumí, mohl by mít o zábavu postaráno, pokud nenadělá další
paseku.
Jako jiný/další krok je pak navržený dočasný ban v Čechách, než se s ním
nějak dohodneme, pokud je nenapadne lepší řešení.
Tvrdého zaracha bych nerada nechávala dát. Kdyby s ním byla domluva, mohl
by dělat něco užitečného.
Dne 8. 11. 2017 19:31 napsal uživatel "Jan Macura" <macurajan na gmail.com>:
Podle toho dotazu to vypadá, že edituje po celém Česku vyjma západních
Čech. Trochu weird na to, že je z Německa...
To jen tak poznatek, který nám asi k ničemu není...
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20171108/921314c1/attachment.html>
Ahoj!
zobrazit citaci
> >Podle mně má smysl tagovat jen ty bazény, které jsou zakopány do země.
> >Typicky u nějaké vily. A vždy důsledně tagovat access=private.
> >
> >Mapovat malé bazény je podle mně zbytečné. Ty tam můžou být jeden rok,
> >druhý
> >rok, pak se třeba přesunou jinam nebo vůbec nebudou. Úplně stejně
> >bychom
> >mohli začít mapovat jako dětské hřiště kdejakou houpačku na zahradě.
>
> tl;dr: Co s tím prakticky (fell3 + případně ostatní)?
>
>
> Detailně:
>
> V tom konkrétním komentáři dotyčný nevidí problém v tom, že tam "zatím" chybí označení private - zatím jsou to cca 4 měsíce, takže to bez výslovného upozornění neopraví a v plánu ani nikdy neměl.
>
> Můj návrh řešení - hlavně ten aktivní uživatel fell3: začnu (pod samostatným přihlášením) v podstatě spamovat výzvou k opravě - tedy dohledám changesety a všude hodím stejnou výzvu k opravě. Dám tomu cca měsíc, a pak hodím revert na všechny zahradní bazény.
>
To neni rozumne.
a) Spamovat lidi neni pekne. Nechcem ze "zvlastniho uzivatele" udelat
"opravdoveho vandala", ze?
b) Jestli tam ty bazeny jsou, neni dobry napad je
mazat. access=private by mel resit vsechny problemy.
Pavel
Pavel
--
(english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
(cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html
------------- další část ---------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: signature.asc
Type: application/pgp-signature
Size: 181 bytes
Desc: Digital signature
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20171109/5c474487/attachment.sig>---------- Původní e-mail ----------
Od: Pavel Machek <pavel na ucw.cz>
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org>
Datum: 9. 11. 2017 10:52:28
Předmět: Re: [Talk-cz] Soukrome bazeny - Re: Uživatel fell3 - podivné
mapování
"
zobrazit citaci
> Detailně:
>
> V tom konkrétním komentáři dotyčný nevidí problém v tom, že tam "zatím"
chybí označení private - zatím jsou to cca 4 měsíce, takže to bez výslovného
upozornění neopraví a v plánu ani nikdy neměl.
zobrazit citaci
>
> Můj návrh řešení - hlavně ten aktivní uživatel fell3: začnu (pod
samostatným přihlášením) v podstatě spamovat výzvou k opravě - tedy dohledám
changesety a všude hodím stejnou výzvu k opravě. Dám tomu cca měsíc, a pak
hodím revert na všechny zahradní bazény.
zobrazit citaci
>
To neni rozumne.
a) Spamovat lidi neni pekne. Nechcem ze "zvlastniho uzivatele" udelat
"opravdoveho vandala", ze?
b) Jestli tam ty bazeny jsou, neni dobry napad je
mazat. access=private by mel resit vsechny problemy.
"
No právě. Jestli tam jsou. Podle mně je většina těch bazénů aktuálně někde v
kůlně.
Marián
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20171109/68b32533/attachment.html>
Pavle,
situace je už někde úplně jinde, snad se s ním snaží domluvit Němci. Dočti
ty romány do konce :)
Nemá cenu za ním opravovat jeho mapování (sám na to kašle), když namátkou
1.10. stihnul poslat do dat nových 1680 sad změn, a v listopadu měl každý
den těch rádově změn stovky - nepřeháním, podívej se na jeho přehled
<http://hdyc.neis-one.org/?fell3>.
To spamování jsem nadhodila víceméně ze zoufalství - protože co jiného to
bude, pokud se ho budeš snažit stíhat a u každého blbě zadaného changesetu
ho na to upozorníš? Znovu zdůrazňuji, že těch jeho bazénů (patrně
soukromých, jediný tag amenity=swimming_pool) bylo při posledním pohledu v
Čechách cca 5200. Co není spam? Dávat to na každou stou sadu, na každou
tisící - když opraví jen to jedno jediné, a na ostatní se vybodne?
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20171109/770581d8/attachment.html>
Ahoj,
naopak, toto silně naznačuje že má v Německu problém - západní Čechy spadnou
do obdélníku pro Německo, tak tam hledí na sebe neupozorňovat, nebo dokonce
ani nemůže editovat. V téhle variantě by to byl skutečně exodus trolla na
nová loviště... drang nach osten... :-D
V.
---------- Původní e-mail ----------
Od: Jan Macura <macurajan na gmail.com>
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org>
Datum: 8. 11. 2017 19:31:26
Předmět: Re: [Talk-cz] Soukrome bazeny - Re: Uživatel fell3 - podivné
mapování
"
2017-11-08 9:45 GMT+01:00 majka <majka.zem+talk na gmail.com
(mailto:majka.zem+talk na gmail.com)>:
"
A doprčic, těch jím zadaných bazénů je hromada (podle overpass turbo
(http://overpass-turbo.eu/s/sPR) přes 5000 v ČR) - - z toho část jediný tag
leisure=swimming_pool, část nacpané na objekty Dibavod, případně koupaliště.
"
Podle toho dotazu to vypadá, že edituje po celém Česku vyjma západních Čech.
Trochu weird na to, že je z Německa...
To jen tak poznatek, který nám asi k ničemu není...
H.
_______________________________________________
Talk-cz mailing list
Talk-cz na openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
"
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20171109/1a184c41/attachment.html>
Máme opravené na soukromé!
... Ale jen ten jediný bazén, u kterého probíhala debata. Tak už jen těch 5199 nebo kolik jich přesně zbývá, a můžeme pak začít kontrolovat ty zastávky a příjezdové cesty za plotem ;)
....
Cus, jen takovej dotaz, uz ste ho zastrelili? Prave sem narazil na
zeleznici se kterema sem se ... aby sedeli na metr a je to cely zmrveny.
A to predpokladam ze se da rict o vsech jeho editacich. Bylo by treba mu
nakopnout rit a to zcela in natura.
Dne 9.11.2017 v 23:03 majka.zem+talk na gmail.com napsal(a):
zobrazit citaci
> Máme opravené na soukromé!
>
> ... Ale jen ten jediný bazén, u kterého probíhala debata. Tak už jen těch 5199 nebo kolik jich přesně zbývá, a můžeme pak začít kontrolovat ty zastávky a příjezdové cesty za plotem ;)
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
Nezastřelili, ale buď ho trefilo nebo jsem ho těžce urazila a na Čechy se
vybodne, když ho tu nedokážeme ocenit. Poslední editace před 5 dny,
opravený ten jediný bazén. Jedním okem pořád koukám, jestli se znovu
nerozjede.
Možná by stálo za to začít přemýšlet o tom, co s těmi jeho změnami. Sám to
neopraví, protože podle mého neví jak a neví co (absolutně nebude mít
přehled o tom, co kde všechno udělal). Jen tak se na to vybodnout se mi
nechce.
Jsou to extrémní čísla - počet změn (sad změn) jen ČR: 1 010 288 (40 532)
Samozřejmě se to dá nějak vyselektovat přes overpass turbo, ale ani to není
jednoduché řešení. Spíš to vidím na prohrabání se extraktem pomocí osmosis,
rozdělit podle území a pak to po částech projít a zkontrolovat v JOSM.
za mě je třeba prohlédnout:
- ty bazény, rozhodnout co s nimi (pokud je to jediná značka, vymazat nebo
nacpat všude private)
- projít jím přidané cesty (tedy ulice), dost toho jsou také soukromé
vjezdy za plotem
- zastávky MHD - je třeba zkontrolovat Jihlavu + kdekoli odmazával
highway=bus_stop
- zjistit, co tam nacpal dalšího
2017-11-12 19:21 GMT+01:00 jzvc <jzvc na tpfree.net>:
zobrazit citaci
> Cus, jen takovej dotaz, uz ste ho zastrelili? Prave sem narazil na
> zeleznici se kterema sem se ... aby sedeli na metr a je to cely zmrveny.
> A to predpokladam ze se da rict o vsech jeho editacich. Bylo by treba mu
> nakopnout rit a to zcela in natura.
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20171113/57857587/attachment.html>
Ahoj,
pokud je potřeba další munici, narazil jsem náhodou na "most" v parku
který nám pan Fell vyrobil ze schodů se zábradlím. Víceméně to podporuje
teorii že mastí cokoliv uvidí...
V+
Dne 13.11.2017 v 11:11 majka napsal(a):
zobrazit citaci
> Nezastřelili, ale buď ho trefilo nebo jsem ho těžce urazila a na Čechy
> se vybodne, když ho tu nedokážeme ocenit. Poslední editace před 5 dny,
> opravený ten jediný bazén. Jedním okem pořád koukám, jestli se znovu
> nerozjede.
>
> Možná by stálo za to začít přemýšlet o tom, co s těmi jeho změnami.
> Sám to neopraví, protože podle mého neví jak a neví co (absolutně
> nebude mít přehled o tom, co kde všechno udělal). Jen tak se na to
> vybodnout se mi nechce.
> Jsou to extrémní čísla - počet změn (sad změn) jen ČR: 1 010 288 (40 532)
>
> Samozřejmě se to dá nějak vyselektovat přes overpass turbo, ale ani to
> není jednoduché řešení. Spíš to vidím na prohrabání se extraktem
> pomocí osmosis, rozdělit podle území a pak to po částech projít a
> zkontrolovat v JOSM.
>
> za mě je třeba prohlédnout:
> - ty bazény, rozhodnout co s nimi (pokud je to jediná značka, vymazat
> nebo nacpat všude private)
> - projít jím přidané cesty (tedy ulice), dost toho jsou také soukromé
> vjezdy za plotem
> - zastávky MHD - je třeba zkontrolovat Jihlavu + kdekoli odmazával
> highway=bus_stop
> - zjistit, co tam nacpal dalšího
>
> 2017-11-12 19:21 GMT+01:00 jzvc <jzvc na tpfree.net
> <mailto:jzvc na tpfree.net>>:
>
> Cus, jen takovej dotaz, uz ste ho zastrelili? Prave sem narazil na
> zeleznici se kterema sem se ... aby sedeli na metr a je to cely
> zmrveny.
> A to predpokladam ze se da rict o vsech jeho editacich. Bylo by
> treba mu nakopnout rit a to zcela in natura.
>
>
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20171113/3eba55cf/attachment.html>
A co napsat do té DWG ? Oni mají možnost revertnout větší sady změn. Když
tu máme takové hovedo, není zbytí.
po 13. 11. 2017 v 20:22 odesílatel Vladimír Slávik <
slavik.vladimir na seznam.cz> napsal:
zobrazit citaci
> Ahoj,
> pokud je potřeba další munici, narazil jsem náhodou na "most" v parku
> který nám pan Fell vyrobil ze schodů se zábradlím. Víceméně to podporuje
> teorii že mastí cokoliv uvidí...
> V+
>
> Dne 13.11.2017 v 11:11 majka napsal(a):
>
> Nezastřelili, ale buď ho trefilo nebo jsem ho těžce urazila a na Čechy se
> vybodne, když ho tu nedokážeme ocenit. Poslední editace před 5 dny,
> opravený ten jediný bazén. Jedním okem pořád koukám, jestli se znovu
> nerozjede.
>
> Možná by stálo za to začít přemýšlet o tom, co s těmi jeho změnami. Sám to
> neopraví, protože podle mého neví jak a neví co (absolutně nebude mít
> přehled o tom, co kde všechno udělal). Jen tak se na to vybodnout se mi
> nechce.
> Jsou to extrémní čísla - počet změn (sad změn) jen ČR: 1 010 288 (40 532)
>
> Samozřejmě se to dá nějak vyselektovat přes overpass turbo, ale ani to
> není jednoduché řešení. Spíš to vidím na prohrabání se extraktem pomocí
> osmosis, rozdělit podle území a pak to po částech projít a zkontrolovat v
> JOSM.
>
> za mě je třeba prohlédnout:
> - ty bazény, rozhodnout co s nimi (pokud je to jediná značka, vymazat nebo
> nacpat všude private)
> - projít jím přidané cesty (tedy ulice), dost toho jsou také soukromé
> vjezdy za plotem
> - zastávky MHD - je třeba zkontrolovat Jihlavu + kdekoli odmazával
> highway=bus_stop
> - zjistit, co tam nacpal dalšího
>
> 2017-11-12 19:21 GMT+01:00 jzvc <jzvc na tpfree.net>:
>
>> Cus, jen takovej dotaz, uz ste ho zastrelili? Prave sem narazil na
>> zeleznici se kterema sem se ... aby sedeli na metr a je to cely zmrveny.
>> A to predpokladam ze se da rict o vsech jeho editacich. Bylo by treba mu
>> nakopnout rit a to zcela in natura.
>
>
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing listTalk-cz na openstreetmap.orghttps://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
--
S pozdravem
Petr Schönmann
https://www.facebook.com/klikklakcz
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20171114/d28bef37/attachment.html>
2017-11-14 21:49 GMT+01:00 Petr Schönmann <pschonmann na gmail.com>:
zobrazit citaci
> A co napsat do té DWG ? Oni mají možnost revertnout větší sady změn. Když
> tu máme takové hovedo, není zbytí.
>
>
Na DWG je napsáno [Ticket#2017110810000021] - tedy je to tam z 08.11. Zatím
mi šlo o jeho zastavení, aby nám do dat nesypal další blbosti, než se s ním
nějak domluvíme. Jeho akce se mě dotkly jen okrajově. Do území, kde to
dobře znám, strčil tlapy až teď v listopadu, a hned po nich dostal, změny
jsem ho donutila vrátit.
Není problém dodatečně požádat o revert.
*Ale byla bych pro, si ten požadavek na revert tady na debatě nechat
potvrdit. Protože to bude poměrně slušná rána do dat. *
Jeho změny představují v Čechách, podle přehledu na OSMstats za poslední
dva měsíce: 50% všech changesetů, 43% všech nových cest (highways), 30%
nové landuse. Je tam i 15 relací, na které bych se radši podívala blíž.
A teď ještě obavy k tomu revertu: Podle mého DWG nemá nic moc jiného než
my, jen v případě "opisování" z jiných map můžou ty změny kompletně
vymazat, nejen revertnout jako normálně. Průšvih tady toho je to množství,
roztříštěnost a relativní stáří dat, protože jeho změn je tam 4x víc než
jen ty poslední 2 měsíce výše uváděné. Je rozdíl revertnout jeden nebo
několik velkých sad změn, a něco jiného je 40 tisíc sad změn, které jsou
potenciálně k revertnutí.
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20171115/bcff0b4b/attachment.html>« zpět na výpis měsíce