[Talk-cz] Cyklistický mapathlon
Vlákno 15.5. - 13.8.2017, počet zpráv: 17
Ahoj,
Auto*Mat dnes pořádá cyklistický Mapathlon v OSM. Tady je oficiální
pozvánka:
Dobrý den,
rádi bychom vás informovali o nadcházející akci s názvem Cyklistický
mapathon, která se odehraje v pondělí 15 května od 17:30 v kanceláři Auto*
Matu v Bořivojově 108 na pražském Žižkově.
Více o akci najdete v pozvánce na FB: https://www.facebook.com/events/
1329753103774019/(https://www.facebook.com/events/1329753103774019/) nebo na
webu: http://www.auto-mat.cz/?pozvanka=cyklisticky-mapathon
(http://www.auto-mat.cz/?pozvanka=cyklisticky-mapathon)
Cílem akce je setkání lidí, kteří se soustřeďují na editaci pražského
"cyklistického" obsahu v komunitní mapě OpenStreetMap (OSM).
Úroveň bude přizpůsobena dorazivším účastníkům, počítá se i se všeobecným
krátkým úvodem do editace OSM pro naprosté začátečníky, kteří by se s OSM
chtěli naučit zacházet.
Nevyhneme se ale ani náročnějším otázkám ohledně aktuálních potřeb
aktualizace cyklistického obsahu v OSM. Jistě můžete do diskuze přinést i
jakékoliv vlastní téma, pokud si myslíte, že je pro tuto akci vhodné.
Jedná se o první podobné setkání, možná tedy bude více informační a méně
pracovní než většinou podobné mapathony bývají, ale pokud vás editace
cyklistického obsahu v OSM zajímá, budeme rádi, pokud dorazíte.
--
Petr Dlouhý
petr.dlouhy na email.cz
Mob: +420 736 108 424
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20170515/1c4b035a/attachment.html>
------------- další část ---------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: mapathon_full-580x338.png
Type: image/png
Size: 27338 bytes
Desc: [žádný popis není k dispozici]
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20170515/1c4b035a/attachment.png>
Pokud se někdo zúčastní, bylo by možné napsat shrnutí ohledně způsobu
mapování cyklo infrastruktury, zvlášť nad rámec běžných informací?
Do Prahy se nedostanu, mám to trochu z ruky, navíc v práci končím v době,
kdy se bude začínat :)
Pokouším se mapovat infrastrukturu nad rámec těch několika oficiálních
městských cyklotras co tu máme, logické propojení a značení těch opatření
mimo ně a "rekreačních" tras tu zatím moc nefunguje.
Zrovna se mi podařilo zkontaktovat našeho koordinátora pro cyklodopravu v
Českých Budějovicích, takže se chci pokusit o získávání informací z
magistrátu apod., a souhlasu s jejich využitím pro mapování.
Prahou na kole funguje, takže za nelepší považuji opsat co jde...
Majka
2017-05-15 10:32 GMT+02:00 Petr Dlouhý <petr.dlouhy na email.cz>:
zobrazit citaci
> Ahoj,
>
> Auto*Mat dnes pořádá cyklistický Mapathlon v OSM. Tady je oficiální
> pozvánka:
>
> --
> Petr Dlouhý
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20170515/6ba19d51/attachment.html>
Zdar, jdu tam, zkusim o tom neco zjistit.
Jethro
15. května 2017 13:46:28 SELČ, majka <majka.zem+talk na gmail.com> napsal:
zobrazit citaci
>Pokud se někdo zúčastní, bylo by možné napsat shrnutí ohledně způsobu
>mapování cyklo infrastruktury, zvlášť nad rámec běžných informací?
>
>Do Prahy se nedostanu, mám to trochu z ruky, navíc v práci končím v
>době,
>kdy se bude začínat :)
>
>Pokouším se mapovat infrastrukturu nad rámec těch několika oficiálních
>městských cyklotras co tu máme, logické propojení a značení těch
>opatření
>mimo ně a "rekreačních" tras tu zatím moc nefunguje.
>Zrovna se mi podařilo zkontaktovat našeho koordinátora pro cyklodopravu
>v
>Českých Budějovicích, takže se chci pokusit o získávání informací z
>magistrátu apod., a souhlasu s jejich využitím pro mapování.
>
>Prahou na kole funguje, takže za nelepší považuji opsat co jde...
>
>Majka
>
>2017-05-15 10:32 GMT+02:00 Petr Dlouhý <petr.dlouhy na email.cz>:
>
>> Ahoj,
>>
>> Auto*Mat dnes pořádá cyklistický Mapathlon v OSM. Tady je oficiální
>> pozvánka:
>>
>> --
>> Petr Dlouhý
>>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20170515/2d6f034a/attachment.html>
No, to vypadá, že PnK taky *hledá* nejlepší způsob mapování, viz dotazy
tady:
https://m.facebook.com/events/1329753103774019?view=permalink&id=1345362452213084
(Z mobilu to nezkopíruju, ale například je tam dotaz na use_sidepath, na
který se tu nedávno ptala/který používá právě Majka :D)
Zdar,
HPM
Dne 15. 5. 2017 15:59 napsal uživatel "Tomas "Jethro" Pokorny" <
xtompok na gmail.com>:
zobrazit citaci
> Zdar, jdu tam, zkusim o tom neco zjistit.
> Jethro
>
> 15. května 2017 13:46:28 SELČ, majka <majka.zem+talk na gmail.com> napsal:
>>
>> Pokud se někdo zúčastní, bylo by možné napsat shrnutí ohledně způsobu
>> mapování cyklo infrastruktury, zvlášť nad rámec běžných informací?
>>
>> Do Prahy se nedostanu, mám to trochu z ruky, navíc v práci končím v době,
>> kdy se bude začínat :)
>>
>> Pokouším se mapovat infrastrukturu nad rámec těch několika oficiálních
>> městských cyklotras co tu máme, logické propojení a značení těch opatření
>> mimo ně a "rekreačních" tras tu zatím moc nefunguje.
>> Zrovna se mi podařilo zkontaktovat našeho koordinátora pro cyklodopravu v
>> Českých Budějovicích, takže se chci pokusit o získávání informací z
>> magistrátu apod., a souhlasu s jejich využitím pro mapování.
>>
>> Prahou na kole funguje, takže za nelepší považuji opsat co jde...
>>
>> Majka
>>
>> 2017-05-15 10:32 GMT+02:00 Petr Dlouhý <petr.dlouhy na email.cz>:
>>
>>> Ahoj,
>>>
>>> Auto*Mat dnes pořádá cyklistický Mapathlon v OSM. Tady je oficiální
>>> pozvánka:
>>>
>>> --
>>> Petr Dlouhý
>>>
>>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20170515/18446d25/attachment.html>
Na facebooku zvěřejnili svůj manuálek k tagování [1] - to stojí za
prohlédnutí a možná nějaký prolink z wiki?
Jinak též viz prezentace [2].
Byl jste tam někdo? Jak to probíhalo?
P.
[1]
https://docs.google.com/document/d/1jrQlTVB0cGCkMDTEP5OTeLBcWxvLWb4sde8GChzRYsQ/edit
[2] https://drive.google.com/file/d/0B0qkltlIWNTALXdDc0FGaG1HVEk/view
On Mon, May 15, 2017 at 4:30 PM Jan Martinec <jan na martinec.name> wrote:
zobrazit citaci
> No, to vypadá, že PnK taky *hledá* nejlepší způsob mapování, viz dotazy
> tady:
> https://m.facebook.com/events/1329753103774019?view=permalink&id=1345362452213084
>
> (Z mobilu to nezkopíruju, ale například je tam dotaz na use_sidepath, na
> který se tu nedávno ptala/který používá právě Majka :D)
>
> Zdar,
> HPM
>
> Dne 15. 5. 2017 15:59 napsal uživatel "Tomas "Jethro" Pokorny" <
> xtompok na gmail.com>:
>
> Zdar, jdu tam, zkusim o tom neco zjistit.
>> Jethro
>>
>> 15. května 2017 13:46:28 SELČ, majka <majka.zem+talk na gmail.com> napsal:
>>>
>>> Pokud se někdo zúčastní, bylo by možné napsat shrnutí ohledně způsobu
>>> mapování cyklo infrastruktury, zvlášť nad rámec běžných informací?
>>>
>>> Do Prahy se nedostanu, mám to trochu z ruky, navíc v práci končím v
>>> době, kdy se bude začínat :)
>>>
>>> Pokouším se mapovat infrastrukturu nad rámec těch několika oficiálních
>>> městských cyklotras co tu máme, logické propojení a značení těch opatření
>>> mimo ně a "rekreačních" tras tu zatím moc nefunguje.
>>> Zrovna se mi podařilo zkontaktovat našeho koordinátora pro cyklodopravu
>>> v Českých Budějovicích, takže se chci pokusit o získávání informací z
>>> magistrátu apod., a souhlasu s jejich využitím pro mapování.
>>>
>>> Prahou na kole funguje, takže za nelepší považuji opsat co jde...
>>>
>>> Majka
>>>
>>> 2017-05-15 10:32 GMT+02:00 Petr Dlouhý <petr.dlouhy na email.cz>:
>>>
>>>> Ahoj,
>>>>
>>>> Auto*Mat dnes pořádá cyklistický Mapathlon v OSM. Tady je oficiální
>>>> pozvánka:
>>>>
>>>> --
>>>> Petr Dlouhý
>>>>
>>>
>> _______________________________________________
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz na openstreetmap.org
>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>>
>> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20170516/75af4443/attachment.html>
Zdar,
zápis z maphatonu. Přišel jsem o ~20 min později, takže nevím, co bylo
na začátku. Sešlo se nás ~13.
Když jsem přišel, byl víceméně úvod do iD, ukazovali, jak nakreslit
bod, cestu, plochu a jak přidat atributy.
Ukázán rozdíl mezi grafickým editorem a skutečným tagováním a ukázka iD.
Ukázán manuál [1], jak mapovat . Nemapovat příání, ale skutečnost.
Jak a zda značit komfort pro kola [2]?
Obecně byl prezentován názor, že nemapovat detaily, které se pak nikde
nepoužijí (typ stojanu, šířka komunikace)
Chodník s povoleným vjezdem kol (sideway s bicycle:yes) vs. stezka pro
chodce a cyklisty (cycleway s segregated:no, foot:yes)
Ukázka jednosměrných relací (role forward / backward)
Slib, že udělají manuál, jak mapovat který typ stezky.
Ukázal jsem OSM notes - jak je vytvářet a jak je resolvovat.
Značit u platform i footway?
Mapovat i typ povrchu, zvláště kočičí hlavy (cobblestone / setts /
paving_stones).
Shání se dobrovolníci pro focení a úpravy mapy na prahounakole.cz
[1] a [2] viz mail od Pavla, já facebook nemám.
MSF
Jethro
2017-05-15 16:29 GMT+02:00 Jan Martinec <jan na martinec.name>:
zobrazit citaci
> No, to vypadá, že PnK taky *hledá* nejlepší způsob mapování, viz dotazy
> tady:
> https://m.facebook.com/events/1329753103774019?view=permalink&id=1345362452213084
>
> (Z mobilu to nezkopíruju, ale například je tam dotaz na use_sidepath, na
> který se tu nedávno ptala/který používá právě Majka :D)
>
> Zdar,
> HPM
>
> Dne 15. 5. 2017 15:59 napsal uživatel "Tomas "Jethro" Pokorny"
> <xtompok na gmail.com>:
>>
>> Zdar, jdu tam, zkusim o tom neco zjistit.
>> Jethro
>>
>> 15. května 2017 13:46:28 SELČ, majka <majka.zem+talk na gmail.com> napsal:
>>>
>>> Pokud se někdo zúčastní, bylo by možné napsat shrnutí ohledně způsobu
>>> mapování cyklo infrastruktury, zvlášť nad rámec běžných informací?
>>>
>>> Do Prahy se nedostanu, mám to trochu z ruky, navíc v práci končím v době,
>>> kdy se bude začínat :)
>>>
>>> Pokouším se mapovat infrastrukturu nad rámec těch několika oficiálních
>>> městských cyklotras co tu máme, logické propojení a značení těch opatření
>>> mimo ně a "rekreačních" tras tu zatím moc nefunguje.
>>> Zrovna se mi podařilo zkontaktovat našeho koordinátora pro cyklodopravu v
>>> Českých Budějovicích, takže se chci pokusit o získávání informací z
>>> magistrátu apod., a souhlasu s jejich využitím pro mapování.
>>>
>>> Prahou na kole funguje, takže za nelepší považuji opsat co jde...
>>>
>>> Majka
>>>
>>> 2017-05-15 10:32 GMT+02:00 Petr Dlouhý <petr.dlouhy na email.cz>:
>>>>
>>>> Ahoj,
>>>>
>>>> Auto*Mat dnes pořádá cyklistický Mapathlon v OSM. Tady je oficiální
>>>> pozvánka:
>>>>
>>>> --
>>>> Petr Dlouhý
>>
>>
>> _______________________________________________
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz na openstreetmap.org
>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
Ahoj, díky za to a Pavlovi i za odkazy. Facebook taky nemám a dost mě štve,
že spousta věcí už bývá jen tam...
Prohlédla jsem ty jejich odkazy, a řekla bych, že je na čase udělat
předvolbu do JOSM pro "české" cyklostezky - to co je tam, vychází z
německých zvyklostí a ti si jedou opět po svém, odlišně od všeho ostatního
i od různých zobrazení + navigací - specificky hlavně užívání "path" pro
všechny cyklostezky značené značkami stezka pro chodce a cyklisty. Zatím
bych se víceméně snažila držet systému mapování PnK.
Je to ryze sobecké, chystám se víc na Č. Budějovice a jsem hrozný lenoch -
co za mě může udělat počítač, do toho se mi ručně strašně nechce. Navíc
předpokládám, že co bude v JOSM, se bude více používat.
Zároveň bych pak trochu upravila wiki, s tím, abychom měli jeden systém
jako doporučený v Čechách. Také plánuju se spojit s lidmy z PnK, abychom to
případně zkoordinovali. Pokud se najde někdo z Plzně, Brna nebo Ostravy,
kdo by se chtěl přidat, jen to přivítám. Cyklostezky v Plzni znám, Brno a
Ostrava mi nic neříká...
Začnu na tom dělat a ještě budu dávat k debatě.
Podařilo se mi i dopátrat se toho, jak "ohnout" profil BRouteru, aby lépe
kopíroval při navigaci zákonnou úpravu, takže se chci pokusit dotáhnout i
tohle - zatím standardní profily většinou nepoužívají tagy use_sidepath a
táhnou po hlavní silnici, ne po cyklostezce, a dávají nadměrnou přednost
značeným cyklotrasám, které občas nebývají ve městě nejlepší volbou. Dá se
to pak použít pro cyklonavigaci přes Locus nebo Osmand, případně v BRouteru
přes web k vyhledávání tras.
Majka
2017-05-16 9:51 GMT+02:00 Jethro <xtompok na gmail.com>:
zobrazit citaci
>
> [1] a [2] viz mail od Pavla, já facebook nemám.
>
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20170516/5a08ec01/attachment.html>
'hoj,
zobrazit citaci
> Podařilo se mi i dopátrat se toho, jak "ohnout" profil BRouteru, aby lépe
> kopíroval při navigaci zákonnou úpravu, takže se chci pokusit dotáhnout i
> tohle - zatím standardní profily většinou nepoužívají tagy use_sidepath a
> táhnou po hlavní silnici, ne po cyklostezce, a dávají nadměrnou přednost
> značeným cyklotrasám, které občas nebývají ve městě nejlepší volbou. Dá se
> to pak použít pro cyklonavigaci přes Locus nebo Osmand, případně v BRouteru
> přes web k vyhledávání tras.
nevím, co je BRouter, ale je-li řeč o OsmAndu, mám zkušenost jinou, a to
naopak že mě ze silnic neustále nesmyslně vyhazuje (na chodníky)
někde je to v pohodě, prostě jedu po silnici a on mi ukazuje, že mám být o pár
metrů vedle na chodníku, někde moc ne, když mě kvůli tomu natáhne na
jednosměrku nebo zákaz odbočení ...
nevím, jak je tomu v zahraničí, ale pokud se tomu někdo bude koukat na zoubek,
bylo by fajn, kdyby se to povedlo poladit, aby se v ČR držel našich
pravidel[*] (a nehledě na to, co je dovoleno, silnice typicky znamená asfalt,
chodník dlažbu, hm, po čem to jede líp ...)
K.
[*] protisměrný provoz kol doufám ještě neprošel (a neprojde!)?
------------- další část ---------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: signature.asc
Type: application/pgp-signature
Size: 195 bytes
Desc: This is a digitally signed message part.
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20170516/a5821211/attachment.sig>
Dne 16.5.2017 v 11:50 Karel Volný napsal(a):
zobrazit citaci
> 'hoj,
>
>> Podařilo se mi i dopátrat se toho, jak "ohnout" profil BRouteru, aby lépe
>> kopíroval při navigaci zákonnou úpravu, takže se chci pokusit dotáhnout i
>> tohle - zatím standardní profily většinou nepoužívají tagy use_sidepath a
>> táhnou po hlavní silnici, ne po cyklostezce, a dávají nadměrnou přednost
>> značeným cyklotrasám, které občas nebývají ve městě nejlepší volbou. Dá se
>> to pak použít pro cyklonavigaci přes Locus nebo Osmand, případně v BRouteru
>> přes web k vyhledávání tras.
Jak? Profil s jinými váhami různých typů?
zobrazit citaci
>
> nevím, co je BRouter, ale je-li řeč o OsmAndu, mám zkušenost jinou, a to
> naopak že mě ze silnic neustále nesmyslně vyhazuje (na chodníky)
BRouter je jiný router než OsmAnd.
zobrazit citaci
> někde je to v pohodě, prostě jedu po silnici a on mi ukazuje, že mám být o pár
> metrů vedle na chodníku, někde moc ne, když mě kvůli tomu natáhne na
> jednosměrku nebo zákaz odbočení ...
Ve kterém regionu? Praha je v tomto zmapovaná dost - otázka je, zda ta
data OsmAnd využívá, nebo zda bere jen nějaký zjednodušený subset.
zobrazit citaci
>
> nevím, jak je tomu v zahraničí, ale pokud se tomu někdo bude koukat na zoubek,
> bylo by fajn, kdyby se to povedlo poladit, aby se v ČR držel našich
> pravidel[*] (a nehledě na to, co je dovoleno, silnice typicky znamená asfalt,
> chodník dlažbu, hm, po čem to jede líp ...)
Jak kde, to už je věštění z koule (a v datech bývá surface=*)
zobrazit citaci
>
> K.
>
> [*] protisměrný provoz kol doufám ještě neprošel (a neprojde!)?
To snad ani nikdo nenavrhuje. Obec může v konkrétní ulici povolit
protisměrný provoz kol, ale plošné povolení je medle scifi.
Zdar,
Honza Piškvor Martinec
Protisměrný provoz kol je samozřejmě povolený, pokud je to tak označené
značkou, obdobně jako oficiálně povolená jízda na kole na chodníku. A i
pokud není, valná většina cyklo navigací bere jednosměrku v protisměru za
velmi mírné zlo - předpokládá totiž, že cyklista sejde z kola a převede.
Totéž většinou zákazy odbočení. Nelíbí se mi to, ale nenadělám s tím nic.
BRouter je navigace původně speciálně pro kola, která bere ohled jak na
kvalitu cesty, tak i na případné stoupání a klesání. Příklad trasy
<http://brouter.de/brouter-web/#zoom=17&lat=50.085988&lon=14.4355&layer=OpenStreetMap&lonlats=14.427087,50.087988|14.443052,50.083444&nogos=&profile=safety&alternativeidx=0&format=geojson>,
nakliknutá dvě náhodná místa v Praze. Jiným nastavením pak umí lépe pěší
navigaci. Výše uvedené problémy se tu dají odstranit tak, že se ty úseky,
kde se počítá s převedením kola, interně několikanásobně prodlouží (třeba
5x). Takže např. skutečných 20m úseku "jednosměrka v protisměru" se počítá
jako 100m. A pokud objížďka bude mít 2km, porovnává se, co z toho je lepší.
Pokud cyklista chce jet po silnicích stylem jako řidič, nasadí tu
penalizaci tak vysoko, že ho to pak do těchhle situací vůbec nepustí.
Ohledně Osmandu - poslední oficiální vyjádření se snad nezměnilo, a to že
NEBUDOU upravovat pravidla na místní podmínky. Týká se to specificky toho
povinného užití cyklostezky, ten tag ignorují. Samozřejmě by se to dalo
nějak předělat, ale protože Osmand i Locus umí využívat výše uvedený
BRouter, je to něco, čím se zabývat nehodlám. Ty největší problémy jsou ale
díky špatným či nedostatečným datům v OSM, případně ignorováním části tagů
určujícím vhodnost cesty pro kolo. Ale pěší a cyklo navigace Osmandu není
samozřejmě to nejlepší, co může být, jsou primárně zaměření na auta.
2017-05-16 11:50 GMT+02:00 Karel Volný <kavol na seznam.cz>:
zobrazit citaci
> [*] protisměrný provoz kol doufám ještě neprošel (a neprojde!)?
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20170516/3f332dd7/attachment.html>
zobrazit citaci
> Protisměrný provoz kol je samozřejmě povolený, pokud je to tak označené
> značkou, obdobně jako oficiálně povolená jízda na kole na chodníku.
pokud to nebylo zřejmé, tak jsem měl na mysli default, nikoliv místní úpravu
značkami
zobrazit citaci
> A i pokud není, valná většina cyklo navigací bere jednosměrku v protisměru
> za velmi mírné zlo - předpokládá totiž, že cyklista sejde z kola a převede.
> Totéž většinou zákazy odbočení. Nelíbí se mi to, ale nenadělám s tím nic.
tak třeba prudit vývojáře, že pěšky (předpokládá-li se sesednutí) skutečně
nejdu stejně rychle jako jedu na kole ... kde to má 'bugzillu'?
zobrazit citaci
> Ohledně Osmandu - poslední oficiální vyjádření se snad nezměnilo, a to že
> NEBUDOU upravovat pravidla na místní podmínky.
dík za info, to se ke mě nedoneslo
bohužel já si nemohu takto rezolutně říct, že NEBUDU používat OsmAnd ... tedy
mohu, ale tisknout si papírové mapy a přehazovat je na řidítkách je v dnešní
době poněkud nepraktické :-/
zobrazit citaci
> Ale pěší a cyklo navigace Osmandu není
> samozřejmě to nejlepší, co může být, jsou primárně zaměření na auta.
mám poměrně obstarožní přístroj, který ovšem fyzicky slouží poměrně dobře a
bohužel na trhu není rozumná náhrada, takže ho měnit nechci, tudíž instalace
dvaceti různých navigací, abych mezi nimi mohl vybírat pro každý účel jinou,
nepřipadá v úvahu (nemluvě o uživatelskému diskomfortu pracovat s různými
rozhraními a workaroundovat různé sady chyb)
K.
------------- další část ---------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: signature.asc
Type: application/pgp-signature
Size: 195 bytes
Desc: This is a digitally signed message part.
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20170516/f49f91d7/attachment.sig>
zobrazit citaci
> > někde je to v pohodě, prostě jedu po silnici a on mi ukazuje, že mám být o
> > pár metrů vedle na chodníku, někde moc ne, když mě kvůli tomu natáhne na
> > jednosměrku nebo zákaz odbočení ...
>
> Ve kterém regionu? Praha je v tomto zmapovaná dost - otázka je, zda ta
> data OsmAnd využívá, nebo zda bere jen nějaký zjednodušený subset.
v Brně
úplná klasika, jedu tady:
http://www.openstreetmap.org/way/92057304
navigace mě cpe sem:
http://www.openstreetmap.org/way/226073458
zobrazit citaci
> > nevím, jak je tomu v zahraničí, ale pokud se tomu někdo bude koukat na
> > zoubek, bylo by fajn, kdyby se to povedlo poladit, aby se v ČR držel
> > našich pravidel[*] (a nehledě na to, co je dovoleno, silnice typicky
> > znamená asfalt, chodník dlažbu, hm, po čem to jede líp ...)
>
> Jak kde, to už je věštění z koule (a v datech bývá surface=*)
surface bývá uvedeno pro zajímavé MTB trasy, ale u silnic jsem to moc
nezaznamenal
jako věštění z koule bych to neviděl, kde jsem se v poslední době pohyboval,
tam je skutečně převážná většina silnic asfaltových a chodníků dlážděných,
císařských dlážděných silnic ubývá a komunistických asfaltových chodníků taky
(aktuálně např. překopaný chodník na ulici U Uranie v Praze)
zobrazit citaci
> > [*] protisměrný provoz kol doufám ještě neprošel (a neprojde!)?
>
> To snad ani nikdo nenavrhuje. Obec může v konkrétní ulici povolit
> protisměrný provoz kol, ale plošné povolení je medle scifi.
bohužel viděl jsem něco na téma, že jo ... ad 'sci-fi', známe to, čím větší
hloupost, tím větší to má šanci ...
(proti místní úpravě, kde to prostorové poměry dovolují, aby se řádně vyznačil
protisměrný pruh, samozřejmě nic nemám)
K.
------------- další část ---------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: signature.asc
Type: application/pgp-signature
Size: 195 bytes
Desc: This is a digitally signed message part.
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20170516/b4371a0c/attachment.sig>
Osobně to v Osmandu nezkontroluju, Brno nemám stažené a stahovat nehodlám.
Jen jak brouter
<http://brouter.de/brouter-web/#zoom=18&lat=49.208894&lon=16.594746&layer=OpenStreetMap&lonlats=16.592145,49.210448|16.596608,49.207035&nogos=&profile=safety&alternativeidx=0&format=geojson>
tak cycle.travel <http://cycle.travel/map?lat=49.2078&lon=16.5962&zoom=17>
ukazují tu trasu rozumně, u toho druhého je třeba nakliknout start a cíl
podobně, jako ukazuje ten první link.
Nemáš nějaký zádrhel v nastavení Osmandu, případně starou mapu?
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20170516/6c45e6e2/attachment.html>
Jinak se dá brouter na andorid nainstaovat a používat jako routovací
backend pro Osmand. Jen jsem nikdy nezkoušel tomu předhodit vlastní
profil.
MSF
Jethro
P.S.: ad 'sci-fi' Aspoň bychom se posunuli trochu víc na západ, kde je
to běžné i bez pruhů a žádná panika a apokalypsa překvapivě nenastává
2017-05-16 15:49 GMT+02:00 majka <majka.zem+talk na gmail.com>:
zobrazit citaci
> Osobně to v Osmandu nezkontroluju, Brno nemám stažené a stahovat nehodlám.
> Jen jak brouter tak cycle.travel ukazují tu trasu rozumně, u toho druhého je
> třeba nakliknout start a cíl podobně, jako ukazuje ten první link.
> Nemáš nějaký zádrhel v nastavení Osmandu, případně starou mapu?
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
No, sci-fi, přesně: ve významu "to je ale zajímavá představa hodná
spekulace;" ze současné Prahy, kde město vymýšlí úplný zákaz cyklistů v
centru a většinový názor je "každému automobilistovi pruhů dle potřeby,
každý dle svého motorového objemu, dálnici skrz každou čtvrť" to zní
opravdu hodně utopicky.
Abych nebyl úplně OT: Brouter ze využívat i v Locusu (určitě Pro, nevím,
zda Free); na dálkové routování to ale není moc praktický - mně to vždycky
timeoutuje.
Zdar,
HPM
Dne 16. 5. 2017 21:52 napsal uživatel "Jethro" <xtompok na gmail.com>:
Jinak se dá brouter na andorid nainstaovat a používat jako routovací
backend pro Osmand. Jen jsem nikdy nezkoušel tomu předhodit vlastní
profil.
MSF
Jethro
P.S.: ad 'sci-fi' Aspoň bychom se posunuli trochu víc na západ, kde je
to běžné i bez pruhů a žádná panika a apokalypsa překvapivě nenastává
2017-05-16 15:49 GMT+02:00 majka <majka.zem+talk na gmail.com>:
zobrazit citaci
> Osobně to v Osmandu nezkontroluju, Brno nemám stažené a stahovat nehodlám.
> Jen jak brouter tak cycle.travel ukazují tu trasu rozumně, u toho druhého
je
zobrazit citaci
> třeba nakliknout start a cíl podobně, jako ukazuje ten první link.
> Nemáš nějaký zádrhel v nastavení Osmandu, případně starou mapu?
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
_______________________________________________
Talk-cz mailing list
Talk-cz na openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20170516/5557a392/attachment.html>
Nechci k tomu zakládat nové vlákno:
Na základě "našeho" manuálu k mapování cykloopatření jsem připravil koncept článku pro Prahou na kole. Až někdy v létě vyjde, pošlu sem odkaz a můžeme tam v diskusi probrat sporné body. Určitě mě korigujte, jsou tam věci, které jsou na diskusi. A bude myslím správné, když se to vyjasní nejdřív u nás, než by se nějak výrazněji updatovat wiki (která může být v oprávněných případech odlišná).
Co mám zkušenosti s routováním cyklo podle OSM, tak když jsme před pár lety dělali vyhledávač pro Prahou na kole, tak jsme k tomu britský engine CycleStreets museli dost přizpůsobit, zvyklosti jsou v každé zemi skutečně trochu jiné. V praxi tam ale platilo, že jednosměrky "proti srsti" a chodníky se routovaly rychlostí 6 km/h, tedy se racionálně předpokládala chůze. Přišlo mi, že Britové strhávají strašně moc za tracktype 3 a horší (12 - 6 km/h), asi mají zkušenost, že nezpevněné cesty v GB jsou půlku roku rozbahněné.
V našem vyhledávači jsme také dokázali strhávat za jízdu v tramvajových kolejích, což je ale teď po přemapování tramvají do oddělené sítě poněkud passé.
K dlažbě - v Praze jsme se snažili zmapovat povrchy dost podrobně, protože mnoho vedlejších ulic ve vnitřním městě má velké kostky, i některé hlavní, a nebude se to zlepšovat, protože je to požadavek památkářů. Podrobnosti v manuálu, co tu šel o pár zpráv dřív :-)
V.
______________________________________________________________
zobrazit citaci
> Od: Jan Martinec <jan na martinec.name>
> Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org>
> Datum: 16.05.2017 22:17
> Předmět: Re: [Talk-cz] Cyklistický mapathlon
>
>No, sci-fi, přesně: ve významu "to je ale zajímavá představa hodná
>spekulace;" ze současné Prahy, kde město vymýšlí úplný zákaz cyklistů v
>centru a většinový názor je "každému automobilistovi pruhů dle potřeby,
>každý dle svého motorového objemu, dálnici skrz každou čtvrť" to zní
>opravdu hodně utopicky.
>
>Abych nebyl úplně OT: Brouter ze využívat i v Locusu (určitě Pro, nevím,
>zda Free); na dálkové routování to ale není moc praktický - mně to vždycky
>timeoutuje.
>
>Zdar,
>HPM
>
>Dne 16. 5. 2017 21:52 napsal uživatel "Jethro" <xtompok na gmail.com>:
>
>Jinak se dá brouter na andorid nainstaovat a používat jako routovací
>backend pro Osmand. Jen jsem nikdy nezkoušel tomu předhodit vlastní
>profil.
>MSF
>Jethro
>
>P.S.: ad 'sci-fi' Aspoň bychom se posunuli trochu víc na západ, kde je
>to běžné i bez pruhů a žádná panika a apokalypsa překvapivě nenastává
>
>2017-05-16 15:49 GMT+02:00 majka <majka.zem+talk na gmail.com>:
>> Osobně to v Osmandu nezkontroluju, Brno nemám stažené a stahovat nehodlám.
>> Jen jak brouter tak cycle.travel ukazují tu trasu rozumně, u toho druhého
>je
>> třeba nakliknout start a cíl podobně, jako ukazuje ten první link.
>> Nemáš nějaký zádrhel v nastavení Osmandu, případně starou mapu?
>>
>> _______________________________________________
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz na openstreetmap.org
>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>>
>
>_______________________________________________
>Talk-cz mailing list
>Talk-cz na openstreetmap.org
>https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
>----------
>
>_______________________________________________
>Talk-cz mailing list
>Talk-cz na openstreetmap.org
>https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
Čau,
v manuálu PNK [1] je zmínka o nejasnosti jak značit ochranný nebo
víceúčelový pruh pro cyklisty, který je nově v legislativě (v ČR zatím
použit asi 4 místech). Ochranný pruh se odlišuje od piktokoridoru
legislativně a provedením a od vyhrazeného pruhu legislativně i zejména
šířkově.
Možnosti jsou:
1) cycleway=soft_lane byl v OSM navržen přímo na ochranný pruh, ale
zamítnut [3], ale přesto se používá v německu [2][4]
2) cycleway=lane používá se na vyhrazený pruh, žádný vhodný subtag pro
rozlišení "lane=soft_lane" dosud nikdo nepoužil.
3) cycleway=shared_lane se nyní používá na piktogram, žádný vhodný subtag
pro rozlišení "shared_lane=soft_lane" dosud nikdo nepoužil
Já jsem pro konvenci 1), ikdyž je odmítnutá, ale alespoň ji někdo používá a
má logiku
hanoj
[1]
https://docs.google.com/document/d/1jrQlTVB0cGCkMDTEP5OTeLBcWxvLWb4sde8GChzRYsQ/edit#
[2] https://taginfo.openstreetmap.org/search?q=soft_lane#values
[3]
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/cycleway%3Dsoft_lane
[4] http://bit.ly/2vuOaEZ
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20170813/5ec63e0b/attachment.html>
« zpět na výpis měsíce