« zpět na výpis měsíce |

[Talk-cz] mapovani konskych stezek

Vlákno 29.10.2008 - 10.8.2009, počet zpráv: 25


29.10.2008 11:23:03 (#1)
gravatar

Pavel Machek

<pavel at suse.cz>
144
Ahoj! Aktualni mapovaci pravidla rikaji (aspon v ceskym prekldu) ze se bridleway v podstate nema pouzivat... coz je docela skoda. Rad bych aby se bridleway pouzivat zacala... vysvetleni nasleduje. Pavel <h1>Co je kun, pro openstreetmap</h1> <h2>Strucny uvod</h2> <p>Kun ma neco jako 500kg, maximalni rychlost okolo 40km/h a je uspusoben pro zivot na velkych travnatych planich. Maximalni rychlosti dosahne ze stani asi tak behem 2 metru... Je bylozravec, o potravu nema nouzi a naji se kdekoliv. Proto je pro nej vyhodne reagovat na strasaky utekem... Za strasaky povazuje ledacos, nakladak, vlak, kozu, ale treba taky brizu, parez, destnik nebo modry igelitovy pytlik. Typicky zvladne uskocit nebo se rozbehnout driv nez jezdec stihne zareagovat, a brzdna draha nekterych koni je v radu stovek metru -- ukecat rozbehnutych, vydesenych a nastvanych 500kg zive vahy k zastaveni proste chvilku trva, a mnozi kone behaji radi. Dnes se na konich jezdi povetsinou pro zabavu, a aby s konmi clovek prezil, voli pro jezdeni mista kde tyto vlastnosti nevadi. Idealni je mekka lesni cesta do kopce, aspon tak 2 metry siroka a s dobrym rozhledem. Konim se jeste vic libi louky, coz je u nekterych koni dobry duvod k tomu tam s nima nejezdit (jak jsem rikal, nekteri behaji radi). Naopak nevhodne jsou frekventovane silnice (kun uvidi modry igelitak a skoci pod nakladak; kun uvidi nakladak a skoci pod nej; etc), mista pobliz skalnich srazu, a cesty prilis uzke, nebo s vetvemi priliz nizko. I pres jejich vrozene vlastnosti se kone daji vycvicit skoro ke vsemu, znam kone co vlezl po schodech do baraku, da se s nimi naucit proskakovani ohnem, nekterym konim nevadi auta, nekterym nevadi ani vlaky... ale neda se na to spolehat, a pulmetru sirokou lavku pres vodu bych neoznacil jako vhodnout pro kone. Na rozdil od nas vetsina koni nenosi boty (jsou vyjimky, a pak jsou taky podkovy), takze jsou pomerne citlivi na teren... dale se jezdi pro zabavu a chodit krokem moc zabava neni, takze vhodne jsou takove cesty na kterych se da klusat a cvalat. V Cechach je stezek urcenych primarne pro kone celkem asi 5, zato je ze zakona dovoleno jezdit po lesnich cestach. Proto mi prijde rozumne oznacovat jako "highway=bridleway" cesty pro kone <em>vhodne</em>. Jak se takova cesta pozna? <h2>bridleway</h2> Vhodna pro kone, vcetne klusu/cvalu. Dostatecne siroka a viditelna, aby nebylo pochyb kudy cesta vede. Viditelnost aspon nejakych 20 metru dopredu Povrch idealne trava, jehlici nebo listi. Udusana hlina je jeste celkem fajn, pokud jsou v ni male kaminky (<5mm), je to na hrane. <h2>footway</h2> Pro kone neprilis vhodna, ale projede tudy. Cesta ktera je uzsi, nebo klikatejsi, obsahuje prilis mnoho korenu, nebo ma nevhodny povrch, necht je oznacena jako footway. <h2>footway, horses=no</h2> Takhle bych znacil cesty pro pesi kde se s konem opravdu neda, nebo je to zakazane. Prikladem muzou byt schody, skaly, nebezpecny teren, nebo drevene mostky pres potok. <h2>track</h2> Sutrovata cesta dost siroka pro auto. Pro kone neprilis vhodna. -- (english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek (cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html

29.10.2008 11:48:13 (#2)
gravatar

Ondrej Novy

<onovy at nomi.cz>
81
Ahoj, On Wed, Oct 29, 2008 at 11:23:03PM +0100, Pavel Machek wrote: zobrazit citaci
> ... > V Cechach je stezek urcenych primarne pro kone celkem asi 5, zato je > ze zakona dovoleno jezdit po lesnich cestach. Proto mi prijde rozumne > oznacovat jako "highway=bridleway" cesty pro kone <em>vhodne</em>. Jak > se takova cesta pozna?
je preci hloupost znacit cestu, o ktere si myslim, ze by tu kun projel, jako cestu urcenou pro kone. Oznacim highway=path a reknu ze tam kone muzou horses=yes. Mimochodem, tohle take trosku souvisi se znacenim KCT, kteri (pokud se nepletu) taky stezky pro kone znaci, muzete me prosim nekdo doplnit? Pokud je to jedna z tech 5, tak dam horses=designed, nebo pouziju opravdu highway=bridleway. footway jak pises vyse je CHODNIK, do lesa patri path/track. -- S pozdravem/Best regards Ondrej Novy Email: onovy at nomi.cz Jabber: onovy at njs.netlab.cz ICQ: 115-674-713 Tel/Cell: +420 777 963 207

29.10.2008 11:53:16 (#3)
gravatar

Ondrej Novy

<onovy at nomi.cz>
81
Ahoj, On Wed, Oct 29, 2008 at 11:48:13PM +0100, Ondrej Novy wrote: zobrazit citaci
> ... > footway jak pises vyse je CHODNIK, do lesa patri path/track.
sorry tohle je blbost, neres to :). -- S pozdravem/Best regards Ondrej Novy Email: onovy at nomi.cz Jabber: onovy at njs.netlab.cz ICQ: 115-674-713 Tel/Cell: +420 777 963 207

30.10.2008 12:17:58 (#4)
gravatar

Pavel Machek

<pavel at suse.cz>
144
On Wed 2008-10-29 23:48:13, Ondrej Novy wrote: zobrazit citaci
> Ahoj, > > On Wed, Oct 29, 2008 at 11:23:03PM +0100, Pavel Machek wrote: > > ... > > V Cechach je stezek urcenych primarne pro kone celkem asi 5, zato je > > ze zakona dovoleno jezdit po lesnich cestach. Proto mi prijde rozumne > > oznacovat jako "highway=bridleway" cesty pro kone <em>vhodne</em>. Jak > > se takova cesta pozna? > > je preci hloupost znacit cestu, o ktere si myslim, ze by tu kun projel, jako > cestu urcenou pro kone. Oznacim highway=path a reknu ze tam kone muzou > horses=yes. Mimochodem, tohle take trosku souvisi se znacenim KCT,
No, to je presne to co jsem nechtel: ztraci se tim informace. "highway=path horses=yes" je v Ceske republice kazda lesni cesta, jenze ja pak z te mapy nepoznam jestli je to (a) uzounka cesticka kde budu klopytat pres koreny (5km/h), nebo (b) prijemna travnata cvalovka (35km/h) nebo (c) hnusna sterkovka kde se budu bat ze si zvrknem nohu (5km/h+nadavky). Chtel bych kazdou z nich znacit ruzne, nejlip tak aby to bylo v mape i videt, a navrhuju (a) znacit jako "highway=footway" (b) znacit jako "highway=bridleway" -- i kdyz je to cesta po ktery taky chodej lidi a kterou by taky projel cyklista ale nebyl by rad (c) znacit asi taky jako "highway=footway" nebo mozna "highway=path". Vzhledem k tomu ze vyhrazeny cesty pro kone v cechach stejne prakticky nejsou, nevznika nejednoznacnost, a mapa je uzitecna. Hmmm...? (A IMO uzitecna i pesim protoze tam bude trochu videt "velikost" cesty coz se pro orientaci hodi). zobrazit citaci
> kteri (pokud > se nepletu) taky stezky pro kone znaci, muzete me prosim nekdo > doplnit?
Jo, jedna znacena stezka pro kone existuje, i vim kde ;-). Ale vede spolecne s cervenou turistickou, takze neni vyhrazena pro kone, a dle toho popisu ve wiki by ani ta nemela narok na highway=bridleway. Na wikine jsem to upravil. zobrazit citaci
> Pokud je to jedna z tech 5, tak dam horses=designed, nebo pouziju opravdu > highway=bridleway.
Tak tak, cesty _vyhrazene_ pro kone bych znacil "highway=bridleway horse=designated" :-). Pavel -- (english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek (cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html

30.10.2008 12:25:33 (#5)
gravatar

Pavel Machek

<pavel at suse.cz>
144
On Wed 2008-10-29 23:48:13, Ondrej Novy wrote: zobrazit citaci
> Ahoj, > > On Wed, Oct 29, 2008 at 11:23:03PM +0100, Pavel Machek wrote: > > ... > > V Cechach je stezek urcenych primarne pro kone celkem asi 5, zato je > > ze zakona dovoleno jezdit po lesnich cestach. Proto mi prijde rozumne > > oznacovat jako "highway=bridleway" cesty pro kone <em>vhodne</em>. Jak > > se takova cesta pozna? > > je preci hloupost znacit cestu, o ktere si myslim, ze by tu kun projel, jako > cestu urcenou pro kone. Oznacim highway=path a reknu ze tam kone > muzou
Jinak v UK to tak znaci: # For horses, (in the UK, generally footpaths on which horses are also # permitted) ...a myslim ze znacit tak cesty _vhodne_ pro kone je velmi rozumne ;-). Pavel -- (english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek (cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html

30.10.2008 07:12:03 (#6)
gravatar

Jachym Cepicky

<jachym.cepicky at gmail.com>
407 93
Ahoj, m?m kon? r?d a mysl?m si, ?e tady chyb? ofici?ln? ko?sk? stezky (to u? i s cyklostezkama je to tady lep??). Ko?sk? stezka je podle m? n?co, co je dost ?irok?, s vhodn?m povrchem a hlavn? je to ozna?eno, jako ko?sk? stezka s t?m, ?e k?? tam m? n?jakou (absolutn?) p?ednost p?ed ostatn?mi ??astn?ky provozu. To si p?edstavuji pod horse=designated. Ozna?ovat ka?dou stezku vhodnou pro kon? jako ko?skou je podle m? cesta do pekel. Stejn? tak by bychom v podstat? ka?dou lesn? cestu mohli ozna?it jako cyklotrasu mtb=designated resp. highway=cycleway. Jako lep?? varianta mi p?ijde p?id?n? n?jak?ho atributu, ?e "na koni mo?no" (horse=yes?). Nebo ch?pu fci kl??ov?ho slova designated ?patn?? Jachym 2008/10/30 Pavel Machek <pavel at suse.cz>: zobrazit citaci
> On Wed 2008-10-29 23:48:13, Ondrej Novy wrote: >> Ahoj, >> >> On Wed, Oct 29, 2008 at 11:23:03PM +0100, Pavel Machek wrote: >> > ... >> > V Cechach je stezek urcenych primarne pro kone celkem asi 5, zato je >> > ze zakona dovoleno jezdit po lesnich cestach. Proto mi prijde rozumne >> > oznacovat jako "highway=bridleway" cesty pro kone <em>vhodne</em>. Jak >> > se takova cesta pozna? >> >> je preci hloupost znacit cestu, o ktere si myslim, ze by tu kun projel, jako >> cestu urcenou pro kone. Oznacim highway=path a reknu ze tam kone >> muzou > > Jinak v UK to tak znaci: > > # For horses, (in the UK, generally footpaths on which horses are also > # permitted) > > ...a myslim ze znacit tak cesty _vhodne_ pro kone je velmi rozumne > ;-). > Pavel > -- > (english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek > (cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz at openstreetmap.org > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz >
-- Jachym Cepicky e-mail: jachym.cepicky gmail com URL: http://les-ejk.cz GPG: http://www.les-ejk.cz/pgp/jachym_cepicky-gpg.pub

30.10.2008 09:46:56 (#7)
gravatar

Ondrej Novy

<onovy at nomi.cz>
81
Ahoj, On Thu, Oct 30, 2008 at 07:12:03AM +0100, Jachym Cepicky wrote: zobrazit citaci
> ... > Nebo ch?pu fci kl??ov?ho slova designated ?patn??
podle me to chapes dobre. Designed je primo vytvorena cesta za ucelem neceho. Napr. po silnici treti tridy muzou jezdit kola (highway=tertiary, cycle=yes), zato mame sdilenou cyklostezku s chodci: (highway=cycleway, foot=designed) - takova ta modra znacka s levou polovinou panacka a pravou s kolem co je vsude ve meste. v podstate by podle me melo byt totozne: highway=path + cycle=designed = highway=cycleway highway=path + foot=designed = hight=footway pak logicky plati, ze: highway=path + cycle=designed + foot=designed = highway=cycleway + foot=designed = highway=footway + cycle=designed Pletu se? :) -- S pozdravem/Best regards Ondrej Novy Email: onovy at nomi.cz Jabber: onovy at njs.netlab.cz ICQ: 115-674-713 Tel/Cell: +420 777 963 207

30.10.2008 10:08:25 (#8)
gravatar

Kubajz

<kubajz at kbx.cz>
614
Neplest slova designed a designated, kde prvni znamena spis navrzeny za nejakym ucelem a to druhe spis vyhrazeny pro nejaky ucel. Z toho vyplyva, ze jakmile je neco designated, tak ostatni tam nemaji dost co delat. Dalo by se treba rict, ze: A motorway is designated for motor equipped vehicles and others are not permitted at all. (Dalnice je vyhrazena pro motorova vozidla a ostatni na ni nemaji co delat) naproti tomu: This highway was designed for motorcars, but now it is widely used by bicycles as motorway bypass is finished. (Tato silnice byla navrzena pro motoristy, ale v soucasne dobe je spise vyuzivana cyklisty, nebot uz byl dokoncen dalnicni obchvat.) K Ondrej Novy napsal(a): zobrazit citaci
> Ahoj, > > On Thu, Oct 30, 2008 at 07:12:03AM +0100, Jachym Cepicky wrote: > >> ... >> Nebo ch?pu fci kl??ov?ho slova designated ?patn?? >> > > podle me to chapes dobre. Designed je primo vytvorena cesta za ucelem neceho. > Napr. po silnici treti tridy muzou jezdit kola (highway=tertiary, cycle=yes), > zato mame sdilenou cyklostezku s chodci: > (highway=cycleway, foot=designed) - takova ta modra znacka s levou polovinou > panacka a pravou s kolem co je vsude ve meste. > > v podstate by podle me melo byt totozne: > highway=path + cycle=designed = highway=cycleway > highway=path + foot=designed = hight=footway > > pak logicky plati, ze: > highway=path + cycle=designed + foot=designed = > highway=cycleway + foot=designed = > highway=footway + cycle=designed > > Pletu se? :) > >

30.10.2008 10:08:58 (#9)
gravatar

Stanislav Brabec

<utx at penguin.cz>
152
Ondrej Novy p??e v ?t 30. 10. 2008 v 09:46 +0100: zobrazit citaci
> Ahoj, > > On Thu, Oct 30, 2008 at 07:12:03AM +0100, Jachym Cepicky wrote: > > ... > > Nebo ch?pu fci kl??ov?ho slova designated ?patn?? > > podle me to chapes dobre. Designed je primo vytvorena cesta za ucelem neceho. > Napr. po silnici treti tridy muzou jezdit kola (highway=tertiary, cycle=yes),
P?edpokl?d?m, ?e u v?t?iny cest se implicitn? p?edpokl?d? "horse=yes". P?i mapov?n? pou??v?m "horse=no", pokud je na m?st? zna?ka "z?kaz vjezdu pro kon?", p??padn? "z?kaz vjezdu pro ko?sk? povozy" (OSM mezi t?m zat?m nerozli?uje): http://www.openstreetmap.org/browse/way/27852193 ________________________________________________________________________ Stanislav Brabec http://www.penguin.cz/~utx

30.10.2008 11:01:44 (#10)
gravatar

hanoj

<ehanoj at gmail.com>
713
Ahoj, me se nelibi popis atributy jako vhodnost nebo nevhodnodnost pro nejaky ucel. Mapujme nejaky fyzicky stav a ne pouzitelnost cesty pro kone, kola, kolobezky. Zitra to budou inlajny pozitri letajici koberec alias vznasedlo. cesta byva (prevazne) znacena na mapach *asfaltova/zpevnena/nezpevnena *siroka(pro nejake vozidlo)/uzka *vyslovne (znackou, znacenim) necemu prisouzena nebo zakazana: moto, cyklo, pecho, kono *prirazena vybrane trase *oznacena cislem ha hanoj

30.10.2008 11:16:01 (#11)
gravatar

Karel Volný

<kavol at seznam.cz>
526
zdar, zobrazit citaci
> > je preci hloupost znacit cestu, o ktere si myslim, ze by tu kun projel, > > jako cestu urcenou pro kone. Oznacim highway=path a reknu ze tam kone > > muzou horses=yes. Mimochodem, tohle take trosku souvisi se znacenim KCT, > > No, to je presne to co jsem nechtel: ztraci se tim > informace. "highway=path horses=yes" je v Ceske republice kazda lesni > cesta, jenze ja pak z te mapy nepoznam jestli je to (a) uzounka > cesticka kde budu klopytat pres koreny (5km/h), nebo (b) prijemna > travnata cvalovka (35km/h) nebo (c) hnusna sterkovka kde se budu bat > ze si zvrknem nohu (5km/h+nadavky).
... zobrazit citaci
> > Pokud je to jedna z tech 5, tak dam horses=designed, nebo pouziju opravdu > > highway=bridleway. > > Tak tak, cesty _vyhrazene_ pro kone bych znacil "highway=bridleway > horse=designated" :-).
su z toho zmaten jak Goro p?ed Tokiem, podle m? si tro?ku odporuje? j? probl?m vid?m takto: pokud je to cesta vyhra?en? pro kon?, je to bridleway, pokud je nav?c p??mo pro n? konstruovan?, tak je to horse=designed pokud pro kon? vyhra?en? nen?, i kdy? na n? m??ou, tak to *nen?* bridleway; pokud ale je ur?en? *i* pro kon?, pak je horse=designated pokud ti jde o informaci, jak dob?e se tam pojede, pak si prosa?, aby se nepou??valo horse=yes, proto?e to je i podle m? informace vcelku na nic, n?br? "horse=gallop", "horse=walk", "horse=unsuitable" nebo j?nev?mco zna?en? cesty je v?c druh?, kct_barva=horse v pravidlech m?me, pro? to je?t? n?jak komplikovat? K.

30.10.2008 11:53:31 (#12)
gravatar

Karel Volný

<kavol at seznam.cz>
526
zdar, zobrazit citaci
> me se nelibi popis atributy jako vhodnost nebo nevhodnodnost pro > nejaky ucel. Mapujme nejaky fyzicky stav a ne pouzitelnost cesty pro > kone, kola, kolobezky. Zitra to budou inlajny pozitri letajici koberec > alias vznasedlo.
tento n?zor m? n?co do sebe ... bohu?el probl?m je, ?e: zobrazit citaci
> cesta byva (prevazne) znacena na mapach > *asfaltova/zpevnena/nezpevnena
u? na tomhle selh?v? vyhodnocen? "sj?zdnosti" - pokud je cesta _zpevn?n?_ vysypan?m ?t?rkem, je to tak akor?t na to, aby ?lov?k vzal kolo (kolob??ku, inlajny, kon? :-) na ramena, zat?mco na oby?ejn? _nezpevn?n?_ pol?a?ce se mu pojede kr?sn?, jen?e kdy? o kousek vedle povede stejn?m ter?nem jin? pol?a?ka, po kter? jezd? t??k? technika, tak?e tam budou p?lmetrov? v?moly pln? bahna, tak t?m zas moc jet nep?jde ... ?ili kdy? tam n?kdo tu konkr?tn? sj?zdnost dop??e, je to vhodn? bonus pro toho, kdo si bude podle mapy pl?novat trasu, a nevid?m d?vod to tam nem?t - jako dopl?uj?c? informace k tomu, co naz?v?? "fyzick? stav" K.

30.10.2008 01:18:12 (#13)
gravatar

hanoj

<ehanoj at gmail.com>
713
zobrazit citaci
> u? na tomhle selh?v? vyhodnocen? "sj?zdnosti" - > > pokud je cesta _zpevn?n?_ vysypan?m ?t?rkem, je to tak akor?t na to, aby > ?lov?k vzal kolo (kolob??ku, inlajny, kon? :-) na ramena, zat?mco na oby?ejn? > _nezpevn?n?_ pol?a?ce se mu pojede kr?sn?, jen?e kdy? o kousek vedle povede > stejn?m ter?nem jin? pol?a?ka, po kter? jezd? t??k? technika, tak?e tam budou > p?lmetrov? v?moly pln? bahna, tak t?m zas moc jet nep?jde ...
*** no j? tak kole jezd?m s turistickou KCT a ned?l? mi to velkej probl?m. Zat?mco ??elov? mapy pro cyklisty mi nevyhovuj?, nejhor?? jsou ty po m?st?. zobrazit citaci
> ?ili kdy? tam n?kdo tu konkr?tn? sj?zdnost dop??e, je to vhodn? bonus pro > toho, kdo si bude podle mapy pl?novat trasu, a nevid?m d?vod to tam nem?t - > jako dopl?uj?c? informace k tomu, co naz?v?? "fyzick? stav"
*** ot?zka zn?, zda _lze_ sepsat jednozna?n?, pou?iteln?, definitivn?, univerz?ln? metodika, kterou lze popisovat sj?zdnost, nebo tu bude apar?t, kter? bude sp??e pln? nepravdiv?ch a subjektivn?ch informac?. Kdy? kolo tak se mysl? trek, horsk?, sjezdov?? Pepa projede, ale M??a u? sleze z kola. Todle je moc do kopce, ale Franta s tim nema problem, babicka pojede po silnici oklikou. Mapa p?eci nen? n?pojov? automat. Nap??klad existuje podobn? datov? sada, kter? _exaktn?_ popisuje st?tn? silnice s ?nosnost? most? (a potenci?l pro zv??en? ?nosnosti), p?ejezdy, jejich ???kov? profily a oblouky pro p?epravu nadm?rn?ch n?klad?. Jen?e ??seln? tun?ch, metrech, km, h. prost? ?lov?k n?jak po??t? d?lnice, 1.t?, 2.t?, 3t?, m?stn? i dky? to nen? 100% hanoj

30.10.2008 05:40:45 (#14)
gravatar

BH

<singularita at gmail.com>
306
zobrazit citaci
> pak logicky plati, ze: > highway=path + cycle=designed + foot=designed = > highway=cycleway + foot=designed = > highway=footway + cycle=designed > > Pletu se? :)
Jo, je to bicycle=neco misto cycle=neco Martin

31.10.2008 01:15:07 (#15)
gravatar

Karel Volný

<kavol at seznam.cz>
526
zobrazit citaci
> > ?ili kdy? tam n?kdo tu konkr?tn? sj?zdnost dop??e, je to vhodn? bonus pro > > toho, kdo si bude podle mapy pl?novat trasu, a nevid?m d?vod to tam nem?t > > - jako dopl?uj?c? informace k tomu, co naz?v?? "fyzick? stav" > > *** ot?zka zn?, zda _lze_ sepsat jednozna?n?, pou?iteln?, definitivn?, > univerz?ln? metodika, kterou lze popisovat sj?zdnost, nebo tu bude > apar?t, kter? bude sp??e pln? nepravdiv?ch a subjektivn?ch informac?. > Kdy? kolo tak se mysl? trek, horsk?, sjezdov?? Pepa projede, ale M??a > u? sleze z kola. Todle je moc do kopce, ale Franta s tim nema problem, > babicka pojede po silnici oklikou. Mapa p?eci nen? n?pojov? automat.
nev?m, zda lze sepsat metodiku "jednozna?nou", "univerz?ln?", atd., ale "pou?itelnou" jist? ano ?e by informace podle n? vkl?dan? byly nepravdiv?, to je IMHO p??li? siln? tvrzen? - ano, budou subjektivn?, ale po??d lep?? ne? ??dn? je to podobn? jako se zna?en?m vzd?lenost? v ?ase nam?sto kilometr?; kdy? jsme p?ech?zeli N?zk? Tatry, velice rychle jsme zjistili, ?e tamn? hodnoty po vyd?len? dv?ma odpov?daj? n?mi dosahovan?m ?as?m, a mohli jsme se podle toho orientovat, co? bylo zajist? lep??, ne? informaci o ?ase zcela zahodit s argumentem, ?e je to subjektivn? nebo koneckonc? takov? sj?zdnost ?ek, ?e ti vod?ci se nam?haj? v?bec n?jak? limity uv?d?t, kdy? je tolik typ? lod? a mo?nost?, jak budou nalo?en? ... K.

31.10.2008 01:44:22 (#16)
gravatar

Petr Kadlec

<petr.kadlec at gmail.com>
201 937
2008/10/31 Karel Voln? <kavol at seznam.cz>: zobrazit citaci
> je to podobn? jako se zna?en?m vzd?lenost? v ?ase nam?sto kilometr?; kdy? jsme > p?ech?zeli N?zk? Tatry, velice rychle jsme zjistili, ?e tamn? hodnoty po > vyd?len? dv?ma odpov?daj? n?mi dosahovan?m ?as?m, a mohli jsme se podle toho > orientovat, co? bylo zajist? lep??, ne? informaci o ?ase zcela zahodit s > argumentem, ?e je to subjektivn?
Jen?e kdyby tam ty ?asy psala banda neorganizovan?ch dobrovoln?k?, p?i?em? j? nap??u na jednu ceduli hodnotu podle sebe, zat?mco n?jak? d?chodce d? na ceduli o kousek vedle ?ty?n?sobek, tak jsou ty cedule jako celek nepou?iteln?, proto?e nikdo nebude schopen doj?t k tomu univerz?ln?mu koeficientu ?vyd?len? dv?ma", proto?e nev?, kdo kterou ceduli d?lal podle jak?ch krit?ri?. Jin?mi slovy ? subjektivita opravdu z?sadn? p?ek??kou nen?, jde pr?v? o tu ?jednozna?nost" ?i ?univerz?lnost", ?i asi nejl?pe ?konzistenci". -- Petr Kadlec / Mormegil

31.10.2008 03:45:40 (#17)
gravatar

Karel Volný

<kavol at seznam.cz>
526
zobrazit citaci
> > je to podobn? jako se zna?en?m vzd?lenost? v ?ase nam?sto kilometr?; kdy? > > jsme p?ech?zeli N?zk? Tatry, velice rychle jsme zjistili, ?e tamn? > > hodnoty po vyd?len? dv?ma odpov?daj? n?mi dosahovan?m ?as?m, a mohli jsme > > se podle toho orientovat, co? bylo zajist? lep??, ne? informaci o ?ase > > zcela zahodit s argumentem, ?e je to subjektivn? > > Jen?e kdyby tam ty ?asy psala banda neorganizovan?ch dobrovoln?k?, > p?i?em? j? nap??u na jednu ceduli hodnotu podle sebe, zat?mco n?jak? > d?chodce d? na ceduli o kousek vedle ?ty?n?sobek, tak jsou ty cedule > jako celek nepou?iteln?, proto?e nikdo nebude schopen doj?t k tomu > univerz?ln?mu koeficientu ?vyd?len? dv?ma", proto?e nev?, kdo kterou > ceduli d?lal podle jak?ch krit?ri?.
bohu?el pr?v? takov?to situace v re?lu je - mo?n? ne zrovna "na ceduli o kousek vedle", ale rozhodn? mezi r?zn?mi oblastmi ano; N?zk? Tatry jsem uvedl jako p??klad, jinde n?m vych?zely koeficienty jin? (ostatn? z?le?? na bag??i, na po?as? ...) c?lem t?to diskuse by nem?lo b?t zavrhnout jakoukoliv snahu, n?br? dokonvergovat od "bandy neorganizovan?ch dobrovoln?k?" k "band? disciplinovan?ch dobrovoln?k?", vytvo?it n?jak? konsensus: kdy? ty v??, ?e jsi ?ty?ikr?t rychlej?? ne? n?jak? d?chodce, tak tam bude? ps?t ?asy oproti sob? dvojn?sobn? a on tam bude ps?t ?asy polovi?n?, tak?e to sice bude odpov?dat pouze pro n?jak?ho ufun?n?ho pupk??e, kter? neb?h? tak svi?n? jako ty, ale tak? ho nebrzd? nemocn? nohy jako toho d?chodce, nicm?n? to ?asov? hodnocen? bude v r?mci n?jak? tolerance jednotn? a ka?d? si k n?mu m??e naj?t sv?j koeficient a s t?m ?asem je to extr?mn? p??pad; kriteria sj?zdnosti na kole nebo na koni jsou nejsp?? mnohem jednozna?n?j?? - koneckonc?, kdy? se nap?. cesty pro kola otaguj? t?eba "mountain", "trekking", "road", asi bude ka?d?mu _dostate?n? dob?e_ jasn?, o co jde (alespo? j? bych necpal "road" na stezky p?es ko?eny, kter? jsem zvl?dl projet na favoritu ;-)) K.

31.10.2008 04:30:35 (#18)
gravatar

Petr Kadlec

<petr.kadlec at gmail.com>
201 937
2008/10/31 Karel Voln? <kavol at seznam.cz>: zobrazit citaci
> c?lem t?to diskuse by nem?lo b?t zavrhnout jakoukoliv snahu, n?br? > dokonvergovat od "bandy neorganizovan?ch dobrovoln?k?" k "band? > disciplinovan?ch dobrovoln?k?", vytvo?it n?jak? konsensus: kdy? ty v??, ?e > jsi ?ty?ikr?t rychlej?? ne? n?jak? d?chodce, tak tam bude? ps?t ?asy oproti > sob? dvojn?sobn? a on tam bude ps?t ?asy polovi?n?, tak?e to sice bude > odpov?dat pouze pro n?jak?ho ufun?n?ho pupk??e
Jist??e, jen?e pr?v? k tomu sm??ovala ta p?edchoz? ot?zka: Lze n?jak? takov? funguj?c? konsensus nal?zt/vytvo?it? ?ot?zka zn?, zda _lze_ sepsat jednozna?n?, pou?iteln?, definitivn?, univerz?ln? metodika, kterou lze popisovat sj?zdnost, nebo tu bude apar?t, kter? bude sp??e pln? nepravdiv?ch a subjektivn?ch informac?." -- Petr Kadlec / Mormegil

31.10.2008 04:55:35 (#19)
gravatar

Karel Volný

<kavol at seznam.cz>
526
zobrazit citaci
> > c?lem t?to diskuse by nem?lo b?t zavrhnout jakoukoliv snahu, n?br? > > dokonvergovat od "bandy neorganizovan?ch dobrovoln?k?" k "band? > > disciplinovan?ch dobrovoln?k?", vytvo?it n?jak? konsensus: kdy? ty v??, > > ?e jsi ?ty?ikr?t rychlej?? ne? n?jak? d?chodce, tak tam bude? ps?t ?asy > > oproti sob? dvojn?sobn? a on tam bude ps?t ?asy polovi?n?, tak?e to sice > > bude odpov?dat pouze pro n?jak?ho ufun?n?ho pupk??e > > Jist??e, jen?e pr?v? k tomu sm??ovala ta p?edchoz? ot?zka: Lze n?jak? > takov? funguj?c? konsensus nal?zt/vytvo?it? ?ot?zka zn?, zda _lze_ > sepsat jednozna?n?, pou?iteln?, definitivn?, univerz?ln? metodika, > kterou lze popisovat sj?zdnost, nebo tu bude apar?t, kter? bude sp??e > pln? nepravdiv?ch a subjektivn?ch informac?."
aha :-) no tak j? odpov?d?m, ?e dle m?ho n?zoru lze, kdy? slev?? z po?adavku 100% naplnit v?echny p??vlastky co vypisuje? ... cituju Pavl?v popis: ---^cut--- <h2>bridleway</h2> Vhodna pro kone, vcetne klusu/cvalu. Dostatecne siroka a viditelna, aby nebylo pochyb kudy cesta vede. Viditelnost aspon nejakych 20 metru dopredu Povrch idealne trava, jehlici nebo listi. Udusana hlina je jeste celkem fajn, pokud jsou v ni male kaminky (<5mm), je to na hrane. <h2>footway</h2> Pro kone neprilis vhodna, ale projede tudy. Cesta ktera je uzsi, nebo klikatejsi, obsahuje prilis mnoho korenu, nebo ma nevhodny povrch, necht je oznacena jako footway. <h2>footway, horses=no</h2> Takhle bych znacil cesty pro pesi kde se s konem opravdu neda, nebo je to zakazane. Prikladem muzou byt schody, skaly, nebezpecny teren, nebo drevene mostky pres potok. <h2>track</h2> Sutrovata cesta dost siroka pro auto. Pro kone neprilis vhodna. ---^cut--- mysl?m si, ?e jsem schopen cesty podle t?chto ?ty? typ? dostate?n? dob?e rozd?lit tak, aby Pavel tu?il, jak se mu tam pojede (btw, do toho prvn?ho bych p?idal podm?nku mimim?ln? v??ky profilu - kon? zat?m neprovozuju, to je teprv v pl?nu, ale tipl bych, ?e je to dost podstatn? parametr ...) ... to m? p?iv?d? na ot?zku, neexistuje na to n?jak? mezin?rodn? klasifikace, podobn? jako na obt??nost ?ek? ... co? m? p?iv?d? na druhou ot?zku, ?e?? OSM n?jak obt??nost ?ek? (ta prvn? je nejsp?? na Pavla, tu druhou berte jako ?e?nickou, pod?v?m se po tom s?m a p??padn? n?co navrhnu) K.

14.5.2009 11:26:38 (#20)
gravatar

Pavel Machek

<pavel at ucw.cz>
1034 1226
Ahoj! zobrazit citaci
> Ozna?ovat ka?dou stezku vhodnou pro kon? jako ko?skou je podle m? > cesta do pekel. Stejn? tak by bychom v podstat? ka?dou lesn? cestu > mohli ozna?it jako cyklotrasu mtb=designated resp. highway=cycleway.
No... oznacovat takove ty lesni asfaltky o sirce 1m jako highway=cycleway mi prijde jako velmi rozumny napad mtb=designated v takovem pripade nedava moc smysl... Pavel -- (english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek (cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html

14.5.2009 12:01:45 (#21)
gravatar

Radomír Černoch

<radomir.cernoch at gmail.com>
139
Ahoj! zobrazit citaci
> No... oznacovat takove ty lesni asfaltky o sirce 1m jako > highway=cycleway mi prijde jako velmi rozumny napad mtb=designated > v takovem pripade nedava moc smysl...
J? jsem m?l dojem, ?e 'highway=cycleway' ozna?uje cyklostezku. Na wiki je uvedeno n?sleduj?c?: ?The highway=cycleway is the primary way to indicate that the used way is mainly or exclusively for bicycles.? Na p?ilo?en? fotce je cedule s kolem zna??c? cyklotrasu. Viz. http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:highway%3Dcycleway Zd? se mi proto, ?e pokud je to lesn? asfaltka neozna?en? cedul? s kolem, plat? pro ni 'highway=track' a 'tracktype=grade[1-3]'. P?ijde mi, ?e je b??nou zku?enost? ?esk?ch cyklist?, ?e zpevn?n? cesta (=track) je b??n? sj?zdn?. Dokonce i pro cesty, kter? jsou ur?en? cyklist?m, ale slou?? i ostatn?m druh?m dopravy, se pou??v? 'highway=n?co'+'cycleway=designated'. Viz http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:cycleway Pro lesn? p??iny, kter? sj?zdn? nejsou pak plat? 'highway=path'. S pozdravem, Radek

14.5.2009 12:08:34 (#22)
gravatar

hanoj

<ehanoj at gmail.com>
713
zobrazit citaci
>> No... oznacovat takove ty lesni asfaltky o sirce 1m jako >> highway=cycleway mi prijde jako velmi rozumny napad mtb=designated >> v takovem pripade nedava moc smysl... > > J? jsem m?l dojem, ?e 'highway=cycleway' ozna?uje cyklostezku. Na wiki > je uvedeno n?sleduj?c?: "The highway=cycleway is the primary way to > indicate that the used way is mainly or exclusively for bicycles." Na > p?ilo?en? fotce je cedule s kolem zna??c? cyklotrasu. > Viz. http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:highway%3Dcycleway
*** ano cycleway je vyhrazena nebo sdilena a zpevnena komunikace vyslovne pro cyklisty, pripadne dalsi. zobrazit citaci
> Zd? se mi proto, ?e pokud je to lesn? asfaltka neozna?en? cedul? s > kolem, plat? pro ni 'highway=track' a 'tracktype=grade[1-3]'. P?ijde > mi, ?e je b??nou zku?enost? ?esk?ch cyklist?, ?e zpevn?n? cesta > (=track) je b??n? sj?zdn?. > > Dokonce i pro cesty, kter? jsou ur?en? cyklist?m, ale slou?? i > ostatn?m druh?m dopravy, se pou??v? > 'highway=n?co'+'cycleway=designated'. > Viz http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:cycleway
*** jestli je tam asfalt, a neni vyhrazeny, ani omezeny vjezd tak je to highway=unclassified ne? zobrazit citaci
> Pro lesn? p??iny, kter? sj?zdn? nejsou pak plat? 'highway=path'.
*** trochu jinak se p??e tady: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:highway%3Dpath hanoj

14.5.2009 12:19:24 (#23)
gravatar

Radomír Černoch

<radomir.cernoch at gmail.com>
139
zobrazit citaci
>> Zd? se mi proto, ?e pokud je to lesn? asfaltka neozna?en? cedul? s >> kolem, plat? pro ni 'highway=track' a 'tracktype=grade[1-3]'. P?ijde >> mi, ?e je b??nou zku?enost? ?esk?ch cyklist?, ?e zpevn?n? cesta >> (=track) je b??n? sj?zdn?. >> >> Dokonce i pro cesty, kter? jsou ur?en? cyklist?m, ale slou?? i >> ostatn?m druh?m dopravy, se pou??v? >> 'highway=n?co'+'cycleway=designated'. >> Viz http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:cycleway > *** jestli je tam asfalt, a neni vyhrazeny, ani omezeny vjezd tak je to > highway=unclassified ne?
J? m?l za to, ?e highway=unclassified se pou??v? pro b??n? silnice, kter? zpravidla nemaj? uprost?ed ??ru, ale spojuj? vesnice. Lesn? cesta, po kter? b??n? nejezd? auta, mi sp?? sed? na i 'track', a to i kdy? je vyasfaltovan?. Wiki na 'track' ??k?: ?Roads for agricultural use, gravel roads in the forest etc.; usually unpaved/unsealed but may occasionally apply to paved tracks as well.?

14.5.2009 01:15:29 (#24)
gravatar

Zdeněk Pražák

<ZPrazak at seznam.cz>
752
J? pou??v?m pro tyto lesn? a jin? cesty s asfaltov?m povrchem ozna?en? 'highway=track' a 'tracktype=grade[1]'. Pra??k zobrazit citaci
> ------------ P?vodn? zpr?va ------------ > Od: Radom?r ?ernoch <radomir.cernoch at gmail.com> > P?edm?t: Re: [Talk-cz] mapovani konskych stezek > Datum: 14.5.2009 12:26:38 > ---------------------------------------- > >> Zd? se mi proto, ?e pokud je to lesn? asfaltka neozna?en? cedul? s > >> kolem, plat? pro ni 'highway=track' a 'tracktype=grade[1-3]'. P?ijde > >> mi, ?e je b??nou zku?enost? ?esk?ch cyklist?, ?e zpevn?n? cesta > >> (=track) je b??n? sj?zdn?. > >> > >> Dokonce i pro cesty, kter? jsou ur?en? cyklist?m, ale slou?? i > >> ostatn?m druh?m dopravy, se pou??v? > >> 'highway=n?co'+'cycleway=designated'. > >> Viz http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:cycleway > > *** jestli je tam asfalt, a neni vyhrazeny, ani omezeny vjezd tak je to > > highway=unclassified ne? > > J? m?l za to, ?e highway=unclassified se pou??v? pro b??n? silnice, > kter? zpravidla nemaj? uprost?ed ??ru, ale spojuj? vesnice. Lesn? > cesta, po kter? b??n? nejezd? auta, mi sp?? sed? na i 'track', a to i > kdy? je vyasfaltovan?. Wiki na 'track' ??k?: ?Roads for agricultural > use, gravel roads in the forest etc.; usually unpaved/unsealed but may > occasionally apply to paved tracks as well.? > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz at openstreetmap.org > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz > > >

10.8.2009 05:26:21 (#25)
gravatar

Pavel Machek

<pavel at ucw.cz>
1034 1226
On Thu 2009-05-14 11:01:45, Radom??r ??ernoch wrote: zobrazit citaci
> Ahoj! > > > No... oznacovat takove ty lesni asfaltky o sirce 1m jako > > highway=cycleway mi prijde jako velmi rozumny napad mtb=designated > > v takovem pripade nedava moc smysl... > > J?? jsem m??l dojem, ??e 'highway=cycleway' ozna??uje cyklostezku. Na wiki > je uvedeno n??sleduj??c??: ???The highway=cycleway is the primary way to > indicate that the used way is mainly or exclusively for bicycles.??? Na > p??ilo??en?? fotce je cedule s kolem zna????c?? cyklotrasu. > Viz. http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:highway%3Dcycleway > > Zd?? se mi proto, ??e pokud je to lesn?? asfaltka neozna??en?? cedul?? s > kolem, plat?? pro ni 'highway=track' a 'tracktype=grade[1-3]'. P??ijde > mi, ??e je b????nou zku??enost?? ??esk??ch cyklist??, ??e zpevn??n?? cesta > (=track) je b????n?? sj??zdn??.
Pokud ta asfaltka ma sirku 1m jak pisu nahore, tak je imo zjevne urcena pro kola. Par takovych jsem videl. highway=track je az pro sirsi veci. Pavel -- (english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek (cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html

« zpět na výpis měsíce