[Talk-cz] OSM pivo Praha 1.3.2017
Vlákno 2.3. - 9.3.2017, počet zpráv: 10
Ahoj, krátký zápis z pražského piva.
Sešli jsme se jen dva, já a Martin Hejna, v OSM začínající.
Probírali se spíše základy mapování, rendery, offline použití na vlastním serveru, software využívající OSM v PC a mobilních zařízeních.
V teoretické rovině probrány možnosti editace a tagování sportovních aktivit v přírodě.
- běh na lyžích, pravidelně/nepravidelně upravované běžecké stezky, v OSM většinou jsou
- divoká voda, trasy, nástupy, obtížnosti, splavnost dle stavu vody, v OSM zatím asi nic takového není
- horolezectví, problém 3D skal. Přístupové cesty, nástupní místa a obtížnosti cest by v OSM být mohli.
- jeskyně a jejich vnitřní prostory, opět problém ve 3D, patra, komíny, zaplavení. Nezle mapovat jinak než speciální technikou.
- via ferrata v OSM (to jsme neprobírali ale souvisí to s tím)
Dále probráno:
- pomůcky pro mapování, GPS, programy pro záznam tras a bodů,
- Strava heatmap a OSM, Stravu používají i běžkaři při závodech
- nástroje pro kontrolu editací, OSM inspector, OSMOSE, Keepright
- rozcestníky, focení, databáze fotek, následné editace v OSM
- OSMHiCheck - chyby v relacích tur. tras a u rozcestníků
- Mapillary a využití k editaci, zobrazení vrstvy fotek v iD editoru
Víc už mě nenapadá.
Milan
Děkuji za zápis. Omlouvám se za neúčast.
K těm ferratám, kdo nezná tak tady je jedna krásná mapa:
https://www.xctrails.org/map/map.html
Lukáš
Dne čtvrtek 2. března 2017 10:39:26 CET Milan Cerny napsal(a):
zobrazit citaci
> Ahoj, krátký zápis z pražského piva.
>
> Sešli jsme se jen dva, já a Martin Hejna, v OSM začínající.
>
> Probírali se spíše základy mapování, rendery, offline použití na vlastním
> serveru, software využívající OSM v PC a mobilních zařízeních. V teoretické
> rovině probrány možnosti editace a tagování sportovních aktivit v přírodě.
> - běh na lyžích, pravidelně/nepravidelně upravované běžecké stezky, v OSM
> většinou jsou - divoká voda, trasy, nástupy, obtížnosti, splavnost dle
> stavu vody, v OSM zatím asi nic takového není - horolezectví, problém 3D
> skal. Přístupové cesty, nástupní místa a obtížnosti cest by v OSM být
> mohli. - jeskyně a jejich vnitřní prostory, opět problém ve 3D, patra,
> komíny, zaplavení. Nezle mapovat jinak než speciální technikou. - via
> ferrata v OSM (to jsme neprobírali ale souvisí to s tím)
>
> Dále probráno:
> - pomůcky pro mapování, GPS, programy pro záznam tras a bodů,
> - Strava heatmap a OSM, Stravu používají i běžkaři při závodech
> - nástroje pro kontrolu editací, OSM inspector, OSMOSE, Keepright
> - rozcestníky, focení, databáze fotek, následné editace v OSM
> - OSMHiCheck - chyby v relacích tur. tras a u rozcestníků
> - Mapillary a využití k editaci, zobrazení vrstvy fotek v iD editoru
>
> Víc už mě nenapadá.
>
> Milan
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
------------- další část ---------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: signature.asc
Type: application/pgp-signature
Size: 455 bytes
Desc: This is a digitally signed message part.
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20170302/895bd588/attachment.sig>
Ahoj!
zobrazit citaci
> Sešli jsme se jen dva, já a Martin Hejna, v OSM začínající.
>
> Probírali se spíše základy mapování, rendery, offline použití na vlastním serveru, software využívající OSM v PC a mobilních zařízeních.
> V teoretické rovině probrány možnosti editace a tagování sportovních aktivit v přírodě.
> - běh na lyžích, pravidelně/nepravidelně upravované běžecké stezky, v OSM většinou jsou
> - divoká voda, trasy, nástupy, obtížnosti, splavnost dle stavu vody, v OSM zatím asi nic takového není
> - horolezectví, problém 3D skal. Přístupové cesty, nástupní místa a obtížnosti cest by v OSM být mohli.
> - jeskyně a jejich vnitřní prostory, opět problém ve 3D, patra,
> komíny, zaplavení. Nezle mapovat jinak než speciální technikou.
Co vim, tak jeskyne se malujou dost casto "tak nejak od oka". Je
dulezity neztratit se, ale neni zas az tak dulezity kde presne pod
povrchem clovek je kdyz je v jeskyni.
A ano, jeskyne jsou opravdu 3D, ne jen 2.5D jako obchodni domy...
zobrazit citaci
> - via ferrata v OSM (to jsme neprobírali ale souvisí to s tím)
Via ferrata se tam na normalne namalovat, i kdyz bez te 3D
slozky; tagy na to jsou. Nejakou jsem kreslil.
Mejte se,
Pavel
--
(english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
(cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html
------------- další část ---------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: signature.asc
Type: application/pgp-signature
Size: 181 bytes
Desc: Digital signature
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20170306/8a15cadb/attachment.sig>
Mapy jeskyni ale umi byt i dost presne.
Bohuzel zadnou takovou po ruce nemam, tak jen co jsem ted nasel
http://www.planivy.cz/cztxt/mapy/pikspir.gif
http://img21.rajce.idnes.cz/d2102/11/11678/11678575_a0b3eda566afd602d2837362999977f5/images/vypustekmapa.jpg
Barvou se obvykle znaci patro (tedy hloubka).
Martin Hejna
On Mon, Mar 06, 2017 at 11:12:08PM +0100, Pavel Machek wrote:
zobrazit citaci
> Ahoj!
>
> > Sešli jsme se jen dva, já a Martin Hejna, v OSM začínající.
> >
> > Probírali se spíše základy mapování, rendery, offline použití na vlastním serveru, software využívající OSM v PC a mobilních zařízeních.
> > V teoretické rovině probrány možnosti editace a tagování sportovních aktivit v přírodě.
> > - běh na lyžích, pravidelně/nepravidelně upravované běžecké stezky, v OSM většinou jsou
> > - divoká voda, trasy, nástupy, obtížnosti, splavnost dle stavu vody, v OSM zatím asi nic takového není
> > - horolezectví, problém 3D skal. Přístupové cesty, nástupní místa a obtížnosti cest by v OSM být mohli.
> > - jeskyně a jejich vnitřní prostory, opět problém ve 3D, patra,
> > komíny, zaplavení. Nezle mapovat jinak než speciální technikou.
>
> Co vim, tak jeskyne se malujou dost casto "tak nejak od oka". Je
> dulezity neztratit se, ale neni zas az tak dulezity kde presne pod
> povrchem clovek je kdyz je v jeskyni.
>
> A ano, jeskyne jsou opravdu 3D, ne jen 2.5D jako obchodni domy...
>
> > - via ferrata v OSM (to jsme neprobírali ale souvisí to s tím)
>
> Via ferrata se tam na normalne namalovat, i kdyz bez te 3D
> slozky; tagy na to jsou. Nejakou jsem kreslil.
>
> Mejte se,
> Pavel
> --
> (english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
> (cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html
zobrazit citaci
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
On Tue 2017-03-07 08:24:14, Martin Hejna wrote:
zobrazit citaci
> Mapy jeskyni ale umi byt i dost presne.
> Bohuzel zadnou takovou po ruce nemam, tak jen co jsem ted nasel
>
> http://www.planivy.cz/cztxt/mapy/pikspir.gif
> http://img21.rajce.idnes.cz/d2102/11/11678/11678575_a0b3eda566afd602d2837362999977f5/images/vypustekmapa.jpg
>
> Barvou se obvykle znaci patro (tedy hloubka).
No ja nevim. Aspon u toho druhyho je poznamka "prehledny plan" takze
bych cekal ze to bude "lokalne dobre" ale ne ze kdyz najdu na povrchu
misto a zacnu tam kopat, ze se dokopu tam kam rika planek....
Na druhou stranu to neni nic proti nicemu. Jako problem bych videl
spis to "opravdove 3D".
Pavel
--
(english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
(cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html
------------- další část ---------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: signature.asc
Type: application/pgp-signature
Size: 181 bytes
Desc: Digital signature
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20170307/41eafe33/attachment.sig>
Dne 7.3.2017 v 10:42 Pavel Machek napsal(a):
zobrazit citaci
> Na druhou stranu to neni nic proti nicemu. Jako problem bych videl
> spis to "opravdove 3D".
No nam staci 2D plus vyska. Slovaci to resili na foru pred rokem.
A kus Dobsinske zmapovali:
https://www.openstreetmap.org/relation/6135381#map=17/48.86366/20.31226
nejvetsi opruz je davat ke kazdemu uzlu
ele=*
coz u teto jeskyne maji jenom u nekterych prvku.
Mirek
On Tue 2017-03-07 11:14:56, Miroslav Suchy wrote:
zobrazit citaci
> Dne 7.3.2017 v 10:42 Pavel Machek napsal(a):
> > Na druhou stranu to neni nic proti nicemu. Jako problem bych videl
> > spis to "opravdove 3D".
>
> No nam staci 2D plus vyska. Slovaci to resili na foru pred rokem.
> A kus Dobsinske zmapovali:
> https://www.openstreetmap.org/relation/6135381#map=17/48.86366/20.31226
> nejvetsi opruz je davat ke kazdemu uzlu
> ele=*
> coz u teto jeskyne maji jenom u nekterych prvku.
Tak to ele= je presne to co z toho dela 3D :-). Jenze to nebude
jednoduchy editovat, a nebude to jednoduchy zobrazit vcetne vysky.
Pavel
--
(english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
(cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html
------------- další část ---------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: signature.asc
Type: application/pgp-signature
Size: 181 bytes
Desc: Digital signature
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20170307/d1f867b7/attachment.sig>
Dne 7.3.2017 v 11:45 Pavel Machek napsal(a):
zobrazit citaci
> On Tue 2017-03-07 11:14:56, Miroslav Suchy wrote:
>> Dne 7.3.2017 v 10:42 Pavel Machek napsal(a):
>>> Na druhou stranu to neni nic proti nicemu. Jako problem bych videl
>>> spis to "opravdove 3D".
>>
>> No nam staci 2D plus vyska. Slovaci to resili na foru pred rokem.
>> A kus Dobsinske zmapovali:
>> https://www.openstreetmap.org/relation/6135381#map=17/48.86366/20.31226
>> nejvetsi opruz je davat ke kazdemu uzlu
>> ele=*
>> coz u teto jeskyne maji jenom u nekterych prvku.
>
> Tak to ele= je presne to co z toho dela 3D :-). Jenze to nebude
> jednoduchy editovat, a nebude to jednoduchy zobrazit vcetne vysky.
Ja pod 3D rozumim spise tohle:
https://www.google.cz/search?q=3d+model+of+cave
:)
Mirek
Pokud jde o plán (vícepatrové) jeskyně, nabízí se CoreIndoor ;-)
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/CoreIndoor
P.
On Tue, Mar 7, 2017 at 3:34 PM Miroslav Suchy <miroslav na suchy.cz> wrote:
zobrazit citaci
> Dne 7.3.2017 v 11:45 Pavel Machek napsal(a):
> > On Tue 2017-03-07 11:14:56, Miroslav Suchy wrote:
> >> Dne 7.3.2017 v 10:42 Pavel Machek napsal(a):
> >>> Na druhou stranu to neni nic proti nicemu. Jako problem bych videl
> >>> spis to "opravdove 3D".
> >>
> >> No nam staci 2D plus vyska. Slovaci to resili na foru pred rokem.
> >> A kus Dobsinske zmapovali:
> >> https://www.openstreetmap.org/relation/6135381#map=17/48.86366/20.31226
> >> nejvetsi opruz je davat ke kazdemu uzlu
> >> ele=*
> >> coz u teto jeskyne maji jenom u nekterych prvku.
> >
> > Tak to ele= je presne to co z toho dela 3D :-). Jenze to nebude
> > jednoduchy editovat, a nebude to jednoduchy zobrazit vcetne vysky.
>
> Ja pod 3D rozumim spise tohle:
> https://www.google.cz/search?q=3d+model+of+cave
> :)
>
> Mirek
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20170308/079c1b8d/attachment.html>
On Wed 2017-03-08 10:19:03, Pavel Zbytovský wrote:
zobrazit citaci
> Pokud jde o plán (vícepatrové) jeskyně, nabízí se CoreIndoor ;-)
>
> https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/CoreIndoor
No nevim jestli coreindoor uplne staci. Mam jeskyni tvaru koule. Jak
ji otaguju? Menici se vyska stropu, nakloneny podlahy, ...
Pavel
zobrazit citaci
> On Tue, Mar 7, 2017 at 3:34 PM Miroslav Suchy <miroslav na suchy.cz> wrote:
>
> > Dne 7.3.2017 v 11:45 Pavel Machek napsal(a):
> > > On Tue 2017-03-07 11:14:56, Miroslav Suchy wrote:
> > >> Dne 7.3.2017 v 10:42 Pavel Machek napsal(a):
> > >>> Na druhou stranu to neni nic proti nicemu. Jako problem bych videl
> > >>> spis to "opravdove 3D".
> > >>
> > >> No nam staci 2D plus vyska. Slovaci to resili na foru pred rokem.
> > >> A kus Dobsinske zmapovali:
> > >> https://www.openstreetmap.org/relation/6135381#map=17/48.86366/20.31226
> > >> nejvetsi opruz je davat ke kazdemu uzlu
> > >> ele=*
> > >> coz u teto jeskyne maji jenom u nekterych prvku.
> > >
> > > Tak to ele= je presne to co z toho dela 3D :-). Jenze to nebude
> > > jednoduchy editovat, a nebude to jednoduchy zobrazit vcetne vysky.
> >
> > Ja pod 3D rozumim spise tohle:
> > https://www.google.cz/search?q=3d+model+of+cave
> > :)
> >
> > Mirek
> >
> >
> > _______________________________________________
> > Talk-cz mailing list
> > Talk-cz na openstreetmap.org
> > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> >
zobrazit citaci
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
--
(english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
(cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html
------------- další část ---------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: signature.asc
Type: application/pgp-signature
Size: 181 bytes
Desc: Digital signature
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20170309/67e2c51d/attachment.sig>« zpět na výpis měsíce