« zpět na výpis měsíce |

[Talk-cz] OSM pivo Praha - zápis

Vlákno 11.12.2016 - 4.1.2017, počet zpráv: 8


11.12.2016 01:42:39 (#1)
gravatar

Mikoláš Štrajt

<strajt9 at seznam.cz>
245 40
Zdravím, posílám něco jako zápis z čtvrtletního piva OSM: Dorazilo nás nakonec šest: Josef Jebavý / Multi, Jethro, Milan Černý / Milancer, Petr Schoneman, Jakub Těšínský / Gorn a Mikoláš Štrajt / Severák. Probrali jsme toho celkem během večera dost - popsal jsem poznámkami celý papír formátu A4ku, zkusím tedy vypíchnout to nejzajímavější. Přinesl jsem pár ukázek svých výtvorů na bázi OSM, z nich nejvíc zaujal výtisk časopisu Rozvědčík[1], kde jsou mapy použity jako obrázky na pozadí. V jednu chvíli pak účastníci srazu hádali lokality jednotlivých stránek a nutno říct, že uhodli všechny, včetně té těžké na úvodní stránce. Z podobného soudku je Gornem doporučená aplikace MapSwipe[2] - hravou formou na ní pomocí satelitnách snímků mapujete Afriku. Dále jsme probírali jak jsme se dostali k mapování a co nejčastěji mapujeme. Jethro k tomuto tématu doporučuje talk amerického velvyslance v Turkmenistánu, který na toto téma hovořil na State of the map v Bruselu[3]. Několikrát se k nám vrátilo téma mapování pro renderer. Nejzajímavější příklad asi zmínil Milancer: Když mapujete 3D budovy podle schématu[4], může se vám stát, že z nich budou jen "krabice". Důvod spočívá v tom, že když vyznačíte na okraj budovy tu celkovou výšku (jak to doporučuje specifikace) překryje tato ty méně vysoké části budovy. Milan tedy byl nucen označit Petřínskou rozhlednu s ignorováním tohoto pravidla, jinak by zní byla v 3D renderech jen vysoká trubka. S tím souvisel i dotaz kde že je v OSM testovací území na různé pokusy s vykreslením. Dále jsme probírali geometrii a matematiku mapy - pobřeží, multipolygony a podobnou havěť. Milancer zmínil pravidlo "padáš doprava"[5], které používá při mapování útesů (čáru útesu je totiž nutné zaznačit ve správném směru, aby se útes vykreslil na správné straně). Gorn přidal k dobru historku, jak byl v Irsku na útesu, který toto pravidlo nedodržoval a na mapě se tak jevil jako obrovská propast. Nekonečným zdrojem témat se ukázaly turistické trasy. Řešilo se, kdo značí místní značení na sever od Plzně a kudy vlastně vede po našem území Svatojakubská cesta. Probíralo se, že na sever od Teplic je značení v "rumunském stylu" (barevná část značky vertikálně) a jaké to má výhody. A řešily se i rozdílné schopnosti mobilních rendererů, zvlášť s ohledem na souběh značek různých barev. Probralo se i routování - běžná chyba všech navigací, které vám doporučují na světelné křižovatce provést U-Turn (a tím porušit dopravní předpisy), optimalizace na přednost zprava i to, jak se související dopravní předpisy liší stát od státu. Jethro pak doporučil svou aplikaci na Hledání pěších tras po Praze[6]. To by mělo být asi všechno, kdyžtam mě ještě někdo doplňte, pokud vám chybí nějaká zajímavá myšlenka z večera. Ještě seznam odkazů: [1]: http://rozvedcik.cz/blog/rozvedcik-xv [2]: http://www.missingmaps.org/blog/2016/07/14/mapswipe/ [3]: https://www.youtube.com/watch?v=tMV4V0KsKzE&t=1113s [4]: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Simple_3D_buildings [5]: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Tag:natural%3Dcliff [6]: http://walk.bezva.org/ Zdraví -- Mikoláš Štrajt / Severák / http://severak.svita.cz/

4.1.2017 08:14:46 (#2)
gravatar

Jethro

<xtompok at gmail.com>
85
Zdar, když jsme se bavili o těch křižovatkách, udělal jsem pokusný select z OSM a semaforů v ČR je pod 3000, takže by to mělo jít opravit ručně. MSF Jethro 2016-12-11 1:42 GMT+01:00 Mikoláš Štrajt <strajt9 na seznam.cz>: zobrazit citaci
> Zdravím, > posílám něco jako zápis z čtvrtletního piva OSM: > > Dorazilo nás nakonec šest: Josef Jebavý / Multi, Jethro, Milan Černý / Milancer, Petr Schoneman, Jakub Těšínský / Gorn a Mikoláš Štrajt / Severák. > > Probrali jsme toho celkem během večera dost - popsal jsem poznámkami celý papír formátu A4ku, zkusím tedy vypíchnout to nejzajímavější. > > Přinesl jsem pár ukázek svých výtvorů na bázi OSM, z nich nejvíc zaujal výtisk časopisu Rozvědčík[1], kde jsou mapy použity jako obrázky na pozadí. V jednu chvíli pak účastníci srazu hádali lokality jednotlivých stránek a nutno říct, že uhodli všechny, včetně té těžké na úvodní stránce. > > Z podobného soudku je Gornem doporučená aplikace MapSwipe[2] - hravou formou na ní pomocí satelitnách snímků mapujete Afriku. > > Dále jsme probírali jak jsme se dostali k mapování a co nejčastěji mapujeme. Jethro k tomuto tématu doporučuje talk amerického velvyslance v Turkmenistánu, který na toto téma hovořil na State of the map v Bruselu[3]. > > Několikrát se k nám vrátilo téma mapování pro renderer. Nejzajímavější příklad asi zmínil Milancer: Když mapujete 3D budovy podle schématu[4], může se vám stát, že z nich budou jen "krabice". Důvod spočívá v tom, že když vyznačíte na okraj budovy tu celkovou výšku (jak to doporučuje specifikace) překryje tato ty méně vysoké části budovy. Milan tedy byl nucen označit Petřínskou rozhlednu s ignorováním tohoto pravidla, jinak by zní byla v 3D renderech jen vysoká trubka. > > S tím souvisel i dotaz kde že je v OSM testovací území na různé pokusy s vykreslením. > > Dále jsme probírali geometrii a matematiku mapy - pobřeží, multipolygony a podobnou havěť. Milancer zmínil pravidlo "padáš doprava"[5], které používá při mapování útesů (čáru útesu je totiž nutné zaznačit ve správném směru, aby se útes vykreslil na správné straně). Gorn přidal k dobru historku, jak byl v Irsku na útesu, který toto pravidlo nedodržoval a na mapě se tak jevil jako obrovská propast. > > Nekonečným zdrojem témat se ukázaly turistické trasy. Řešilo se, kdo značí místní značení na sever od Plzně a kudy vlastně vede po našem území Svatojakubská cesta. Probíralo se, že na sever od Teplic je značení v "rumunském stylu" (barevná část značky vertikálně) a jaké to má výhody. A řešily se i rozdílné schopnosti mobilních rendererů, zvlášť s ohledem na souběh značek různých barev. > > Probralo se i routování - běžná chyba všech navigací, které vám doporučují na světelné křižovatce provést U-Turn (a tím porušit dopravní předpisy), optimalizace na přednost zprava i to, jak se související dopravní předpisy liší stát od státu. Jethro pak doporučil svou aplikaci na Hledání pěších tras po Praze[6]. > > To by mělo být asi všechno, kdyžtam mě ještě někdo doplňte, pokud vám chybí nějaká zajímavá myšlenka z večera. > > Ještě seznam odkazů: > > [1]: http://rozvedcik.cz/blog/rozvedcik-xv > [2]: http://www.missingmaps.org/blog/2016/07/14/mapswipe/ > [3]: https://www.youtube.com/watch?v=tMV4V0KsKzE&t=1113s > [4]: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Simple_3D_buildings > [5]: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Tag:natural%3Dcliff > [6]: http://walk.bezva.org/ > > Zdraví > -- > Mikoláš Štrajt / Severák / http://severak.svita.cz/ > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz na openstreetmap.org > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

4.1.2017 10:02:38 (#3)
gravatar

Jakub Sýkora

<kubajz at kbx.cz>
618
Díky za shrnutí. Muselo to být hezké setkání. K [6]: http://walk.bezva.org/ by se mi strašně moc líbilo, kdyby to umělo v případě, že je potřeba přejít přes silnici a přechod je dál než 50m, aby to kroslo rovnou mimo přechod (aspoň residential a tertiary třeba). Ale tuším, že to bude algoritmicky složité. Resp. kdyby byla možnost jít i tam, kde není explicitně zmapovaná cesta, ale dá se předpokládat, že se tam dá jít. Tedy třeba přejít z chodníku, který je metr od silnice na tu silnici. Možná by se to dalo řešit nějakým preprocesorem dat, který by tam ty spojky nabouchal - třeba aspoň v místech lomových bodů - co já vím :-) Co by bylo ale jednodušší a co často v podobných plánovačích nejde eliminovat jsou schody - ať s kočárem, dětmi na odrážedle nebo vozíkem jsou to strašné blockery. K Dne 4.1.2017 v 08:14 Jethro napsal(a): zobrazit citaci
> Zdar, > když jsme se bavili o těch křižovatkách, udělal jsem pokusný select z > OSM a semaforů v ČR je pod 3000, takže by to mělo jít opravit ručně. > MSF > Jethro > > 2016-12-11 1:42 GMT+01:00 Mikoláš Štrajt <strajt9 na seznam.cz>: >> Zdravím, >> posílám něco jako zápis z čtvrtletního piva OSM: >> >> Dorazilo nás nakonec šest: Josef Jebavý / Multi, Jethro, Milan Černý / Milancer, Petr Schoneman, Jakub Těšínský / Gorn a Mikoláš Štrajt / Severák. >> >> Probrali jsme toho celkem během večera dost - popsal jsem poznámkami celý papír formátu A4ku, zkusím tedy vypíchnout to nejzajímavější. >> >> Přinesl jsem pár ukázek svých výtvorů na bázi OSM, z nich nejvíc zaujal výtisk časopisu Rozvědčík[1], kde jsou mapy použity jako obrázky na pozadí. V jednu chvíli pak účastníci srazu hádali lokality jednotlivých stránek a nutno říct, že uhodli všechny, včetně té těžké na úvodní stránce. >> >> Z podobného soudku je Gornem doporučená aplikace MapSwipe[2] - hravou formou na ní pomocí satelitnách snímků mapujete Afriku. >> >> Dále jsme probírali jak jsme se dostali k mapování a co nejčastěji mapujeme. Jethro k tomuto tématu doporučuje talk amerického velvyslance v Turkmenistánu, který na toto téma hovořil na State of the map v Bruselu[3]. >> >> Několikrát se k nám vrátilo téma mapování pro renderer. Nejzajímavější příklad asi zmínil Milancer: Když mapujete 3D budovy podle schématu[4], může se vám stát, že z nich budou jen "krabice". Důvod spočívá v tom, že když vyznačíte na okraj budovy tu celkovou výšku (jak to doporučuje specifikace) překryje tato ty méně vysoké části budovy. Milan tedy byl nucen označit Petřínskou rozhlednu s ignorováním tohoto pravidla, jinak by zní byla v 3D renderech jen vysoká trubka. >> >> S tím souvisel i dotaz kde že je v OSM testovací území na různé pokusy s vykreslením. >> >> Dále jsme probírali geometrii a matematiku mapy - pobřeží, multipolygony a podobnou havěť. Milancer zmínil pravidlo "padáš doprava"[5], které používá při mapování útesů (čáru útesu je totiž nutné zaznačit ve správném směru, aby se útes vykreslil na správné straně). Gorn přidal k dobru historku, jak byl v Irsku na útesu, který toto pravidlo nedodržoval a na mapě se tak jevil jako obrovská propast. >> >> Nekonečným zdrojem témat se ukázaly turistické trasy. Řešilo se, kdo značí místní značení na sever od Plzně a kudy vlastně vede po našem území Svatojakubská cesta. Probíralo se, že na sever od Teplic je značení v "rumunském stylu" (barevná část značky vertikálně) a jaké to má výhody. A řešily se i rozdílné schopnosti mobilních rendererů, zvlášť s ohledem na souběh značek různých barev. >> >> Probralo se i routování - běžná chyba všech navigací, které vám doporučují na světelné křižovatce provést U-Turn (a tím porušit dopravní předpisy), optimalizace na přednost zprava i to, jak se související dopravní předpisy liší stát od státu. Jethro pak doporučil svou aplikaci na Hledání pěších tras po Praze[6]. >> >> To by mělo být asi všechno, kdyžtam mě ještě někdo doplňte, pokud vám chybí nějaká zajímavá myšlenka z večera. >> >> Ještě seznam odkazů: >> >> [1]: http://rozvedcik.cz/blog/rozvedcik-xv >> [2]: http://www.missingmaps.org/blog/2016/07/14/mapswipe/ >> [3]: https://www.youtube.com/watch?v=tMV4V0KsKzE&t=1113s >> [4]: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Simple_3D_buildings >> [5]: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Tag:natural%3Dcliff >> [6]: http://walk.bezva.org/ >> >> Zdraví >> -- >> Mikoláš Štrajt / Severák / http://severak.svita.cz/ >> _______________________________________________ >> Talk-cz mailing list >> Talk-cz na openstreetmap.org >> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz na openstreetmap.org > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

4.1.2017 10:48:08 (#4)
gravatar

Jethro

<xtompok at gmail.com>
85
Zdar, to je právě to, co by to mělo umět. silnice jsou rozsekané na ~30m úseky, aby byly blízko nějaké body, mezi kterými se dá přejít a mezi nimi jsou natahané nějaké spojky. Vzdálenost k přechodu neřeším. Například přechod Spálené u ústí Myslíkové. Počet zkratek ještě budu optimalizovat, dlouho jsem přepisoval přípravu dat do PostGISu, což už mi konečně chodí, takže se k tomu snad v následujících týdnech dostanu.\ Ad schody: zatím na webu není možné si volit profil, ale je to připravené, pokud bys to používal v desktopové verzi, tak je triviální si přepsat konfigurák. MSF Jethro 2017-01-04 10:02 GMT+01:00 Jakub Sýkora <kubajz na kbx.cz>: zobrazit citaci
> Díky za shrnutí. Muselo to být hezké setkání. > > K [6]: http://walk.bezva.org/ by se mi strašně moc líbilo, kdyby to umělo v > případě, že je potřeba přejít přes silnici a přechod je dál než 50m, aby to > kroslo rovnou mimo přechod (aspoň residential a tertiary třeba). Ale tuším, > že to bude algoritmicky složité. Resp. kdyby byla možnost jít i tam, kde > není explicitně zmapovaná cesta, ale dá se předpokládat, že se tam dá jít. > Tedy třeba přejít z chodníku, který je metr od silnice na tu silnici. Možná > by se to dalo řešit nějakým preprocesorem dat, který by tam ty spojky > nabouchal - třeba aspoň v místech lomových bodů - co já vím :-) > > Co by bylo ale jednodušší a co často v podobných plánovačích nejde > eliminovat jsou schody - ať s kočárem, dětmi na odrážedle nebo vozíkem jsou > to strašné blockery. > > K > > Dne 4.1.2017 v 08:14 Jethro napsal(a): > >> Zdar, >> když jsme se bavili o těch křižovatkách, udělal jsem pokusný select z >> OSM a semaforů v ČR je pod 3000, takže by to mělo jít opravit ručně. >> MSF >> Jethro >> >> 2016-12-11 1:42 GMT+01:00 Mikoláš Štrajt <strajt9 na seznam.cz>: >>> >>> Zdravím, >>> posílám něco jako zápis z čtvrtletního piva OSM: >>> >>> Dorazilo nás nakonec šest: Josef Jebavý / Multi, Jethro, Milan Černý / >>> Milancer, Petr Schoneman, Jakub Těšínský / Gorn a Mikoláš Štrajt / Severák. >>> >>> Probrali jsme toho celkem během večera dost - popsal jsem poznámkami celý >>> papír formátu A4ku, zkusím tedy vypíchnout to nejzajímavější. >>> >>> Přinesl jsem pár ukázek svých výtvorů na bázi OSM, z nich nejvíc zaujal >>> výtisk časopisu Rozvědčík[1], kde jsou mapy použity jako obrázky na pozadí. >>> V jednu chvíli pak účastníci srazu hádali lokality jednotlivých stránek a >>> nutno říct, že uhodli všechny, včetně té těžké na úvodní stránce. >>> >>> Z podobného soudku je Gornem doporučená aplikace MapSwipe[2] - hravou >>> formou na ní pomocí satelitnách snímků mapujete Afriku. >>> >>> Dále jsme probírali jak jsme se dostali k mapování a co nejčastěji >>> mapujeme. Jethro k tomuto tématu doporučuje talk amerického velvyslance v >>> Turkmenistánu, který na toto téma hovořil na State of the map v Bruselu[3]. >>> >>> Několikrát se k nám vrátilo téma mapování pro renderer. Nejzajímavější >>> příklad asi zmínil Milancer: Když mapujete 3D budovy podle schématu[4], může >>> se vám stát, že z nich budou jen "krabice". Důvod spočívá v tom, že když >>> vyznačíte na okraj budovy tu celkovou výšku (jak to doporučuje specifikace) >>> překryje tato ty méně vysoké části budovy. Milan tedy byl nucen označit >>> Petřínskou rozhlednu s ignorováním tohoto pravidla, jinak by zní byla v 3D >>> renderech jen vysoká trubka. >>> >>> S tím souvisel i dotaz kde že je v OSM testovací území na různé pokusy s >>> vykreslením. >>> >>> Dále jsme probírali geometrii a matematiku mapy - pobřeží, multipolygony >>> a podobnou havěť. Milancer zmínil pravidlo "padáš doprava"[5], které používá >>> při mapování útesů (čáru útesu je totiž nutné zaznačit ve správném směru, >>> aby se útes vykreslil na správné straně). Gorn přidal k dobru historku, jak >>> byl v Irsku na útesu, který toto pravidlo nedodržoval a na mapě se tak jevil >>> jako obrovská propast. >>> >>> Nekonečným zdrojem témat se ukázaly turistické trasy. Řešilo se, kdo >>> značí místní značení na sever od Plzně a kudy vlastně vede po našem území >>> Svatojakubská cesta. Probíralo se, že na sever od Teplic je značení v >>> "rumunském stylu" (barevná část značky vertikálně) a jaké to má výhody. A >>> řešily se i rozdílné schopnosti mobilních rendererů, zvlášť s ohledem na >>> souběh značek různých barev. >>> >>> Probralo se i routování - běžná chyba všech navigací, které vám >>> doporučují na světelné křižovatce provést U-Turn (a tím porušit dopravní >>> předpisy), optimalizace na přednost zprava i to, jak se související dopravní >>> předpisy liší stát od státu. Jethro pak doporučil svou aplikaci na Hledání >>> pěších tras po Praze[6]. >>> >>> To by mělo být asi všechno, kdyžtam mě ještě někdo doplňte, pokud vám >>> chybí nějaká zajímavá myšlenka z večera. >>> >>> Ještě seznam odkazů: >>> >>> [1]: http://rozvedcik.cz/blog/rozvedcik-xv >>> [2]: http://www.missingmaps.org/blog/2016/07/14/mapswipe/ >>> [3]: https://www.youtube.com/watch?v=tMV4V0KsKzE&t=1113s >>> [4]: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Simple_3D_buildings >>> [5]: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Tag:natural%3Dcliff >>> [6]: http://walk.bezva.org/ >>> >>> Zdraví >>> -- >>> Mikoláš Štrajt / Severák / http://severak.svita.cz/ >>> _______________________________________________ >>> Talk-cz mailing list >>> Talk-cz na openstreetmap.org >>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz >> >> _______________________________________________ >> Talk-cz mailing list >> Talk-cz na openstreetmap.org >> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz > > > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz na openstreetmap.org > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

4.1.2017 10:53:52 (#5)
gravatar

Jakub Sýkora

<kubajz at kbx.cz>
618
Zdar, nojo, teď na to koukám, že se to občas nějak snaží! Posílám nicméně tři cesty, které bych očekával trochu jinak. Třeba to pomůže při ladění. Díky! K Dne 4.1.2017 v 10:48 Jethro napsal(a): zobrazit citaci
> Zdar, > to je právě to, co by to mělo umět. silnice jsou rozsekané na ~30m > úseky, aby byly blízko nějaké body, mezi kterými se dá přejít a mezi > nimi jsou natahané nějaké spojky. Vzdálenost k přechodu neřeším. > Například přechod Spálené u ústí Myslíkové. Počet zkratek ještě budu > optimalizovat, dlouho jsem přepisoval přípravu dat do PostGISu, což už > mi konečně chodí, takže se k tomu snad v následujících týdnech > dostanu.\ > Ad schody: zatím na webu není možné si volit profil, ale je to > připravené, pokud bys to používal v desktopové verzi, tak je triviální > si přepsat konfigurák. > MSF > Jethro
------------- další část --------------- A non-text attachment was scrubbed... Name: route(2).gpx Type: text/xml Size: 2784 bytes Desc: [žádný popis není k dispozici] URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20170104/1de160a6/attachment.xml> ------------- další část --------------- A non-text attachment was scrubbed... Name: route(1).gpx Type: text/xml Size: 2271 bytes Desc: [žádný popis není k dispozici] URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20170104/1de160a6/attachment-0001.xml> ------------- další část --------------- A non-text attachment was scrubbed... Name: route.gpx Type: text/xml Size: 1928 bytes Desc: [žádný popis není k dispozici] URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20170104/1de160a6/attachment-0002.xml>

4.1.2017 10:55:12 (#6)
gravatar

Jethro

<xtompok at gmail.com>
85
Díky Jethro. 2017-01-04 10:53 GMT+01:00 Jakub Sýkora <kubajz na kbx.cz>: zobrazit citaci
> Zdar, > > nojo, teď na to koukám, že se to občas nějak snaží! > > Posílám nicméně tři cesty, které bych očekával trochu jinak. Třeba to pomůže > při ladění. > > Díky! > > K > > > Dne 4.1.2017 v 10:48 Jethro napsal(a): > >> Zdar, >> to je právě to, co by to mělo umět. silnice jsou rozsekané na ~30m >> úseky, aby byly blízko nějaké body, mezi kterými se dá přejít a mezi >> nimi jsou natahané nějaké spojky. Vzdálenost k přechodu neřeším. >> Například přechod Spálené u ústí Myslíkové. Počet zkratek ještě budu >> optimalizovat, dlouho jsem přepisoval přípravu dat do PostGISu, což už >> mi konečně chodí, takže se k tomu snad v následujících týdnech >> dostanu.\ >> Ad schody: zatím na webu není možné si volit profil, ale je to >> připravené, pokud bys to používal v desktopové verzi, tak je triviální >> si přepsat konfigurák. >> MSF >> Jethro > > > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz na openstreetmap.org > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz >

4.1.2017 11:21:45 (#7)
gravatar

Jan Martinec

<jan at martinec.name>
548 4367
Ten walk je bezva, to se mi líbí :) (Má to nějaký dostupný API? Tohle by se mi moc líbilo si přepsat jako jednu z navigací v Locusu) Dne 01/04/17 v 10:02 Jakub Sýkora napsal(a): zobrazit citaci
> K [6]: http://walk.bezva.org/ by se mi strašně moc líbilo, kdyby to > umělo v případě, že je potřeba přejít přes silnici a přechod je dál než > 50m, aby to kroslo rovnou mimo přechod (aspoň residential a tertiary > třeba). Ale tuším, že to bude algoritmicky složité. Resp. kdyby byla > možnost jít i tam, kde není explicitně zmapovaná cesta, ale dá se > předpokládat, že se tam dá jít. Tedy třeba přejít z chodníku, který je > metr od silnice na tu silnici. Možná by se to dalo řešit nějakým > preprocesorem dat, který by tam ty spojky nabouchal - třeba aspoň v > místech lomových bodů - co já vím :-)
Takhle usuzovat z 2D dat na pěší průchodnost (i u zdravého jedince bez kočárku) je dost zrádná disciplína - třeba u modřanskýho kruháku je takový nepřechod 1. kvalitní způsob, jak spáchat sebevraždu (sice je to tertiary, ale v praxi tam jezdí hustý provoz 70), a 2. i kdyby tam nebyl provoz, tak východní chodník je sice v [X,Y] blízko silnice, ale v [X,Y,Z] už ne (IIRC silnice klesá do zářezu a chodník ne) - a tahle data v OSM nejsou. http://www.openstreetmap.org/directions?engine=mapzen_foot&route=50.01534%2C14.41688%3B50.01656%2C14.41187#map=18/50.01524/14.41467 zobrazit citaci
> Co by bylo ale jednodušší a co často v podobných plánovačích nejde > eliminovat jsou schody - ať s kočárem, dětmi na odrážedle nebo vozíkem > jsou to strašné blockery. > > K >
Zase to má špecifiká - lze vzít v úvahu http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Key:ramp , kde v Praze ramp=yes obvykle znamená kočárkovou. (U kočáru asi nemá cenu hledat http://taginfo.openstreetmap.cz/keys/?key=stroller#map , když se používá celkem 12x.) A o chytácích typu "guerillový můstek, s kočárem nebo vozíkem neprůjezdný" už vůbec nemluvě. Každopádně je to moc pěkný nástroj, díky za něj. HPM

4.1.2017 11:29:16 (#8)
gravatar

Jethro

<xtompok at gmail.com>
85
Zdar, API to má, zatím nedokumentované, ale vše je jasně vidět (/search? a /gpx?) z http://walk.bezva.org/static/maps.js, souřadnice ve WGS84. Jethro 2017-01-04 11:21 GMT+01:00 Jan Martinec <jan na martinec.name>: zobrazit citaci
> Ten walk je bezva, to se mi líbí :) > (Má to nějaký dostupný API? Tohle by se mi moc líbilo si přepsat jako jednu > z navigací v Locusu) > > Dne 01/04/17 v 10:02 Jakub Sýkora napsal(a): >> >> K [6]: http://walk.bezva.org/ by se mi strašně moc líbilo, kdyby to >> umělo v případě, že je potřeba přejít přes silnici a přechod je dál než >> 50m, aby to kroslo rovnou mimo přechod (aspoň residential a tertiary >> třeba). Ale tuším, že to bude algoritmicky složité. Resp. kdyby byla >> možnost jít i tam, kde není explicitně zmapovaná cesta, ale dá se >> předpokládat, že se tam dá jít. Tedy třeba přejít z chodníku, který je >> metr od silnice na tu silnici. Možná by se to dalo řešit nějakým >> preprocesorem dat, který by tam ty spojky nabouchal - třeba aspoň v >> místech lomových bodů - co já vím :-) > > > Takhle usuzovat z 2D dat na pěší průchodnost (i u zdravého jedince bez > kočárku) je dost zrádná disciplína - třeba u modřanskýho kruháku je takový > nepřechod 1. kvalitní způsob, jak spáchat sebevraždu (sice je to tertiary, > ale v praxi tam jezdí hustý provoz 70), a 2. i kdyby tam nebyl provoz, tak > východní chodník je sice v [X,Y] blízko silnice, ale v [X,Y,Z] už ne (IIRC > silnice klesá do zářezu a chodník ne) - a tahle data v OSM nejsou. > > http://www.openstreetmap.org/directions?engine=mapzen_foot&route=50.01534%2C14.41688%3B50.01656%2C14.41187#map=18/50.01524/14.41467 > >> Co by bylo ale jednodušší a co často v podobných plánovačích nejde >> eliminovat jsou schody - ať s kočárem, dětmi na odrážedle nebo vozíkem >> jsou to strašné blockery. >> >> K >> > Zase to má špecifiká - lze vzít v úvahu > http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Key:ramp , kde v Praze ramp=yes > obvykle znamená kočárkovou. (U kočáru asi nemá cenu hledat > http://taginfo.openstreetmap.cz/keys/?key=stroller#map , když se používá > celkem 12x.) A o chytácích typu "guerillový můstek, s kočárem nebo vozíkem > neprůjezdný" už vůbec nemluvě. > > Každopádně je to moc pěkný nástroj, díky za něj. > > HPM > > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz na openstreetmap.org > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

« zpět na výpis měsíce