[Talk-cz] OSM pivo Praha - zápis
Vlákno 11.12.2016 - 4.1.2017, počet zpráv: 8
Zdravím,
posílám něco jako zápis z čtvrtletního piva OSM:
Dorazilo nás nakonec šest: Josef Jebavý / Multi, Jethro, Milan Černý / Milancer, Petr Schoneman, Jakub Těšínský / Gorn a Mikoláš Štrajt / Severák.
Probrali jsme toho celkem během večera dost - popsal jsem poznámkami celý papír formátu A4ku, zkusím tedy vypíchnout to nejzajímavější.
Přinesl jsem pár ukázek svých výtvorů na bázi OSM, z nich nejvíc zaujal výtisk časopisu Rozvědčík[1], kde jsou mapy použity jako obrázky na pozadí. V jednu chvíli pak účastníci srazu hádali lokality jednotlivých stránek a nutno říct, že uhodli všechny, včetně té těžké na úvodní stránce.
Z podobného soudku je Gornem doporučená aplikace MapSwipe[2] - hravou formou na ní pomocí satelitnách snímků mapujete Afriku.
Dále jsme probírali jak jsme se dostali k mapování a co nejčastěji mapujeme. Jethro k tomuto tématu doporučuje talk amerického velvyslance v Turkmenistánu, který na toto téma hovořil na State of the map v Bruselu[3].
Několikrát se k nám vrátilo téma mapování pro renderer. Nejzajímavější příklad asi zmínil Milancer: Když mapujete 3D budovy podle schématu[4], může se vám stát, že z nich budou jen "krabice". Důvod spočívá v tom, že když vyznačíte na okraj budovy tu celkovou výšku (jak to doporučuje specifikace) překryje tato ty méně vysoké části budovy. Milan tedy byl nucen označit Petřínskou rozhlednu s ignorováním tohoto pravidla, jinak by zní byla v 3D renderech jen vysoká trubka.
S tím souvisel i dotaz kde že je v OSM testovací území na různé pokusy s vykreslením.
Dále jsme probírali geometrii a matematiku mapy - pobřeží, multipolygony a podobnou havěť. Milancer zmínil pravidlo "padáš doprava"[5], které používá při mapování útesů (čáru útesu je totiž nutné zaznačit ve správném směru, aby se útes vykreslil na správné straně). Gorn přidal k dobru historku, jak byl v Irsku na útesu, který toto pravidlo nedodržoval a na mapě se tak jevil jako obrovská propast.
Nekonečným zdrojem témat se ukázaly turistické trasy. Řešilo se, kdo značí místní značení na sever od Plzně a kudy vlastně vede po našem území Svatojakubská cesta. Probíralo se, že na sever od Teplic je značení v "rumunském stylu" (barevná část značky vertikálně) a jaké to má výhody. A řešily se i rozdílné schopnosti mobilních rendererů, zvlášť s ohledem na souběh značek různých barev.
Probralo se i routování - běžná chyba všech navigací, které vám doporučují na světelné křižovatce provést U-Turn (a tím porušit dopravní předpisy), optimalizace na přednost zprava i to, jak se související dopravní předpisy liší stát od státu. Jethro pak doporučil svou aplikaci na Hledání pěších tras po Praze[6].
To by mělo být asi všechno, kdyžtam mě ještě někdo doplňte, pokud vám chybí nějaká zajímavá myšlenka z večera.
Ještě seznam odkazů:
[1]: http://rozvedcik.cz/blog/rozvedcik-xv
[2]: http://www.missingmaps.org/blog/2016/07/14/mapswipe/
[3]: https://www.youtube.com/watch?v=tMV4V0KsKzE&t=1113s
[4]: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Simple_3D_buildings
[5]: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Tag:natural%3Dcliff
[6]: http://walk.bezva.org/
Zdraví
--
Mikoláš Štrajt / Severák / http://severak.svita.cz/
Zdar,
když jsme se bavili o těch křižovatkách, udělal jsem pokusný select z
OSM a semaforů v ČR je pod 3000, takže by to mělo jít opravit ručně.
MSF
Jethro
2016-12-11 1:42 GMT+01:00 Mikoláš Štrajt <strajt9 na seznam.cz>:
zobrazit citaci
> Zdravím,
> posílám něco jako zápis z čtvrtletního piva OSM:
>
> Dorazilo nás nakonec šest: Josef Jebavý / Multi, Jethro, Milan Černý / Milancer, Petr Schoneman, Jakub Těšínský / Gorn a Mikoláš Štrajt / Severák.
>
> Probrali jsme toho celkem během večera dost - popsal jsem poznámkami celý papír formátu A4ku, zkusím tedy vypíchnout to nejzajímavější.
>
> Přinesl jsem pár ukázek svých výtvorů na bázi OSM, z nich nejvíc zaujal výtisk časopisu Rozvědčík[1], kde jsou mapy použity jako obrázky na pozadí. V jednu chvíli pak účastníci srazu hádali lokality jednotlivých stránek a nutno říct, že uhodli všechny, včetně té těžké na úvodní stránce.
>
> Z podobného soudku je Gornem doporučená aplikace MapSwipe[2] - hravou formou na ní pomocí satelitnách snímků mapujete Afriku.
>
> Dále jsme probírali jak jsme se dostali k mapování a co nejčastěji mapujeme. Jethro k tomuto tématu doporučuje talk amerického velvyslance v Turkmenistánu, který na toto téma hovořil na State of the map v Bruselu[3].
>
> Několikrát se k nám vrátilo téma mapování pro renderer. Nejzajímavější příklad asi zmínil Milancer: Když mapujete 3D budovy podle schématu[4], může se vám stát, že z nich budou jen "krabice". Důvod spočívá v tom, že když vyznačíte na okraj budovy tu celkovou výšku (jak to doporučuje specifikace) překryje tato ty méně vysoké části budovy. Milan tedy byl nucen označit Petřínskou rozhlednu s ignorováním tohoto pravidla, jinak by zní byla v 3D renderech jen vysoká trubka.
>
> S tím souvisel i dotaz kde že je v OSM testovací území na různé pokusy s vykreslením.
>
> Dále jsme probírali geometrii a matematiku mapy - pobřeží, multipolygony a podobnou havěť. Milancer zmínil pravidlo "padáš doprava"[5], které používá při mapování útesů (čáru útesu je totiž nutné zaznačit ve správném směru, aby se útes vykreslil na správné straně). Gorn přidal k dobru historku, jak byl v Irsku na útesu, který toto pravidlo nedodržoval a na mapě se tak jevil jako obrovská propast.
>
> Nekonečným zdrojem témat se ukázaly turistické trasy. Řešilo se, kdo značí místní značení na sever od Plzně a kudy vlastně vede po našem území Svatojakubská cesta. Probíralo se, že na sever od Teplic je značení v "rumunském stylu" (barevná část značky vertikálně) a jaké to má výhody. A řešily se i rozdílné schopnosti mobilních rendererů, zvlášť s ohledem na souběh značek různých barev.
>
> Probralo se i routování - běžná chyba všech navigací, které vám doporučují na světelné křižovatce provést U-Turn (a tím porušit dopravní předpisy), optimalizace na přednost zprava i to, jak se související dopravní předpisy liší stát od státu. Jethro pak doporučil svou aplikaci na Hledání pěších tras po Praze[6].
>
> To by mělo být asi všechno, kdyžtam mě ještě někdo doplňte, pokud vám chybí nějaká zajímavá myšlenka z večera.
>
> Ještě seznam odkazů:
>
> [1]: http://rozvedcik.cz/blog/rozvedcik-xv
> [2]: http://www.missingmaps.org/blog/2016/07/14/mapswipe/
> [3]: https://www.youtube.com/watch?v=tMV4V0KsKzE&t=1113s
> [4]: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Simple_3D_buildings
> [5]: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Tag:natural%3Dcliff
> [6]: http://walk.bezva.org/
>
> Zdraví
> --
> Mikoláš Štrajt / Severák / http://severak.svita.cz/
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
Díky za shrnutí. Muselo to být hezké setkání.
K [6]: http://walk.bezva.org/ by se mi strašně moc líbilo, kdyby to umělo v případě, že je potřeba přejít přes silnici a přechod je dál než 50m, aby to kroslo rovnou mimo přechod (aspoň residential a tertiary třeba). Ale tuším, že to bude algoritmicky složité. Resp. kdyby byla možnost jít i tam, kde není explicitně zmapovaná cesta, ale dá se předpokládat, že se tam dá jít. Tedy třeba přejít z chodníku, který je metr od silnice na tu silnici. Možná by se to dalo řešit nějakým preprocesorem dat, který by tam ty spojky nabouchal - třeba aspoň v místech lomových bodů - co já vím :-)
Co by bylo ale jednodušší a co často v podobných plánovačích nejde eliminovat jsou schody - ať s kočárem, dětmi na odrážedle nebo vozíkem jsou to strašné blockery.
K
Dne 4.1.2017 v 08:14 Jethro napsal(a):
zobrazit citaci
> Zdar,
> když jsme se bavili o těch křižovatkách, udělal jsem pokusný select z
> OSM a semaforů v ČR je pod 3000, takže by to mělo jít opravit ručně.
> MSF
> Jethro
>
> 2016-12-11 1:42 GMT+01:00 Mikoláš Štrajt <strajt9 na seznam.cz>:
>> Zdravím,
>> posílám něco jako zápis z čtvrtletního piva OSM:
>>
>> Dorazilo nás nakonec šest: Josef Jebavý / Multi, Jethro, Milan Černý / Milancer, Petr Schoneman, Jakub Těšínský / Gorn a Mikoláš Štrajt / Severák.
>>
>> Probrali jsme toho celkem během večera dost - popsal jsem poznámkami celý papír formátu A4ku, zkusím tedy vypíchnout to nejzajímavější.
>>
>> Přinesl jsem pár ukázek svých výtvorů na bázi OSM, z nich nejvíc zaujal výtisk časopisu Rozvědčík[1], kde jsou mapy použity jako obrázky na pozadí. V jednu chvíli pak účastníci srazu hádali lokality jednotlivých stránek a nutno říct, že uhodli všechny, včetně té těžké na úvodní stránce.
>>
>> Z podobného soudku je Gornem doporučená aplikace MapSwipe[2] - hravou formou na ní pomocí satelitnách snímků mapujete Afriku.
>>
>> Dále jsme probírali jak jsme se dostali k mapování a co nejčastěji mapujeme. Jethro k tomuto tématu doporučuje talk amerického velvyslance v Turkmenistánu, který na toto téma hovořil na State of the map v Bruselu[3].
>>
>> Několikrát se k nám vrátilo téma mapování pro renderer. Nejzajímavější příklad asi zmínil Milancer: Když mapujete 3D budovy podle schématu[4], může se vám stát, že z nich budou jen "krabice". Důvod spočívá v tom, že když vyznačíte na okraj budovy tu celkovou výšku (jak to doporučuje specifikace) překryje tato ty méně vysoké části budovy. Milan tedy byl nucen označit Petřínskou rozhlednu s ignorováním tohoto pravidla, jinak by zní byla v 3D renderech jen vysoká trubka.
>>
>> S tím souvisel i dotaz kde že je v OSM testovací území na různé pokusy s vykreslením.
>>
>> Dále jsme probírali geometrii a matematiku mapy - pobřeží, multipolygony a podobnou havěť. Milancer zmínil pravidlo "padáš doprava"[5], které používá při mapování útesů (čáru útesu je totiž nutné zaznačit ve správném směru, aby se útes vykreslil na správné straně). Gorn přidal k dobru historku, jak byl v Irsku na útesu, který toto pravidlo nedodržoval a na mapě se tak jevil jako obrovská propast.
>>
>> Nekonečným zdrojem témat se ukázaly turistické trasy. Řešilo se, kdo značí místní značení na sever od Plzně a kudy vlastně vede po našem území Svatojakubská cesta. Probíralo se, že na sever od Teplic je značení v "rumunském stylu" (barevná část značky vertikálně) a jaké to má výhody. A řešily se i rozdílné schopnosti mobilních rendererů, zvlášť s ohledem na souběh značek různých barev.
>>
>> Probralo se i routování - běžná chyba všech navigací, které vám doporučují na světelné křižovatce provést U-Turn (a tím porušit dopravní předpisy), optimalizace na přednost zprava i to, jak se související dopravní předpisy liší stát od státu. Jethro pak doporučil svou aplikaci na Hledání pěších tras po Praze[6].
>>
>> To by mělo být asi všechno, kdyžtam mě ještě někdo doplňte, pokud vám chybí nějaká zajímavá myšlenka z večera.
>>
>> Ještě seznam odkazů:
>>
>> [1]: http://rozvedcik.cz/blog/rozvedcik-xv
>> [2]: http://www.missingmaps.org/blog/2016/07/14/mapswipe/
>> [3]: https://www.youtube.com/watch?v=tMV4V0KsKzE&t=1113s
>> [4]: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Simple_3D_buildings
>> [5]: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Tag:natural%3Dcliff
>> [6]: http://walk.bezva.org/
>>
>> Zdraví
>> --
>> Mikoláš Štrajt / Severák / http://severak.svita.cz/
>> _______________________________________________
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz na openstreetmap.org
>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
Zdar,
to je právě to, co by to mělo umět. silnice jsou rozsekané na ~30m
úseky, aby byly blízko nějaké body, mezi kterými se dá přejít a mezi
nimi jsou natahané nějaké spojky. Vzdálenost k přechodu neřeším.
Například přechod Spálené u ústí Myslíkové. Počet zkratek ještě budu
optimalizovat, dlouho jsem přepisoval přípravu dat do PostGISu, což už
mi konečně chodí, takže se k tomu snad v následujících týdnech
dostanu.\
Ad schody: zatím na webu není možné si volit profil, ale je to
připravené, pokud bys to používal v desktopové verzi, tak je triviální
si přepsat konfigurák.
MSF
Jethro
2017-01-04 10:02 GMT+01:00 Jakub Sýkora <kubajz na kbx.cz>:
zobrazit citaci
> Díky za shrnutí. Muselo to být hezké setkání.
>
> K [6]: http://walk.bezva.org/ by se mi strašně moc líbilo, kdyby to umělo v
> případě, že je potřeba přejít přes silnici a přechod je dál než 50m, aby to
> kroslo rovnou mimo přechod (aspoň residential a tertiary třeba). Ale tuším,
> že to bude algoritmicky složité. Resp. kdyby byla možnost jít i tam, kde
> není explicitně zmapovaná cesta, ale dá se předpokládat, že se tam dá jít.
> Tedy třeba přejít z chodníku, který je metr od silnice na tu silnici. Možná
> by se to dalo řešit nějakým preprocesorem dat, který by tam ty spojky
> nabouchal - třeba aspoň v místech lomových bodů - co já vím :-)
>
> Co by bylo ale jednodušší a co často v podobných plánovačích nejde
> eliminovat jsou schody - ať s kočárem, dětmi na odrážedle nebo vozíkem jsou
> to strašné blockery.
>
> K
>
> Dne 4.1.2017 v 08:14 Jethro napsal(a):
>
>> Zdar,
>> když jsme se bavili o těch křižovatkách, udělal jsem pokusný select z
>> OSM a semaforů v ČR je pod 3000, takže by to mělo jít opravit ručně.
>> MSF
>> Jethro
>>
>> 2016-12-11 1:42 GMT+01:00 Mikoláš Štrajt <strajt9 na seznam.cz>:
>>>
>>> Zdravím,
>>> posílám něco jako zápis z čtvrtletního piva OSM:
>>>
>>> Dorazilo nás nakonec šest: Josef Jebavý / Multi, Jethro, Milan Černý /
>>> Milancer, Petr Schoneman, Jakub Těšínský / Gorn a Mikoláš Štrajt / Severák.
>>>
>>> Probrali jsme toho celkem během večera dost - popsal jsem poznámkami celý
>>> papír formátu A4ku, zkusím tedy vypíchnout to nejzajímavější.
>>>
>>> Přinesl jsem pár ukázek svých výtvorů na bázi OSM, z nich nejvíc zaujal
>>> výtisk časopisu Rozvědčík[1], kde jsou mapy použity jako obrázky na pozadí.
>>> V jednu chvíli pak účastníci srazu hádali lokality jednotlivých stránek a
>>> nutno říct, že uhodli všechny, včetně té těžké na úvodní stránce.
>>>
>>> Z podobného soudku je Gornem doporučená aplikace MapSwipe[2] - hravou
>>> formou na ní pomocí satelitnách snímků mapujete Afriku.
>>>
>>> Dále jsme probírali jak jsme se dostali k mapování a co nejčastěji
>>> mapujeme. Jethro k tomuto tématu doporučuje talk amerického velvyslance v
>>> Turkmenistánu, který na toto téma hovořil na State of the map v Bruselu[3].
>>>
>>> Několikrát se k nám vrátilo téma mapování pro renderer. Nejzajímavější
>>> příklad asi zmínil Milancer: Když mapujete 3D budovy podle schématu[4], může
>>> se vám stát, že z nich budou jen "krabice". Důvod spočívá v tom, že když
>>> vyznačíte na okraj budovy tu celkovou výšku (jak to doporučuje specifikace)
>>> překryje tato ty méně vysoké části budovy. Milan tedy byl nucen označit
>>> Petřínskou rozhlednu s ignorováním tohoto pravidla, jinak by zní byla v 3D
>>> renderech jen vysoká trubka.
>>>
>>> S tím souvisel i dotaz kde že je v OSM testovací území na různé pokusy s
>>> vykreslením.
>>>
>>> Dále jsme probírali geometrii a matematiku mapy - pobřeží, multipolygony
>>> a podobnou havěť. Milancer zmínil pravidlo "padáš doprava"[5], které používá
>>> při mapování útesů (čáru útesu je totiž nutné zaznačit ve správném směru,
>>> aby se útes vykreslil na správné straně). Gorn přidal k dobru historku, jak
>>> byl v Irsku na útesu, který toto pravidlo nedodržoval a na mapě se tak jevil
>>> jako obrovská propast.
>>>
>>> Nekonečným zdrojem témat se ukázaly turistické trasy. Řešilo se, kdo
>>> značí místní značení na sever od Plzně a kudy vlastně vede po našem území
>>> Svatojakubská cesta. Probíralo se, že na sever od Teplic je značení v
>>> "rumunském stylu" (barevná část značky vertikálně) a jaké to má výhody. A
>>> řešily se i rozdílné schopnosti mobilních rendererů, zvlášť s ohledem na
>>> souběh značek různých barev.
>>>
>>> Probralo se i routování - běžná chyba všech navigací, které vám
>>> doporučují na světelné křižovatce provést U-Turn (a tím porušit dopravní
>>> předpisy), optimalizace na přednost zprava i to, jak se související dopravní
>>> předpisy liší stát od státu. Jethro pak doporučil svou aplikaci na Hledání
>>> pěších tras po Praze[6].
>>>
>>> To by mělo být asi všechno, kdyžtam mě ještě někdo doplňte, pokud vám
>>> chybí nějaká zajímavá myšlenka z večera.
>>>
>>> Ještě seznam odkazů:
>>>
>>> [1]: http://rozvedcik.cz/blog/rozvedcik-xv
>>> [2]: http://www.missingmaps.org/blog/2016/07/14/mapswipe/
>>> [3]: https://www.youtube.com/watch?v=tMV4V0KsKzE&t=1113s
>>> [4]: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Simple_3D_buildings
>>> [5]: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Tag:natural%3Dcliff
>>> [6]: http://walk.bezva.org/
>>>
>>> Zdraví
>>> --
>>> Mikoláš Štrajt / Severák / http://severak.svita.cz/
>>> _______________________________________________
>>> Talk-cz mailing list
>>> Talk-cz na openstreetmap.org
>>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>>
>> _______________________________________________
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz na openstreetmap.org
>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
Zdar,
nojo, teď na to koukám, že se to občas nějak snaží!
Posílám nicméně tři cesty, které bych očekával trochu jinak. Třeba to
pomůže při ladění.
Díky!
K
Dne 4.1.2017 v 10:48 Jethro napsal(a):
zobrazit citaci
> Zdar,
> to je právě to, co by to mělo umět. silnice jsou rozsekané na ~30m
> úseky, aby byly blízko nějaké body, mezi kterými se dá přejít a mezi
> nimi jsou natahané nějaké spojky. Vzdálenost k přechodu neřeším.
> Například přechod Spálené u ústí Myslíkové. Počet zkratek ještě budu
> optimalizovat, dlouho jsem přepisoval přípravu dat do PostGISu, což už
> mi konečně chodí, takže se k tomu snad v následujících týdnech
> dostanu.\
> Ad schody: zatím na webu není možné si volit profil, ale je to
> připravené, pokud bys to používal v desktopové verzi, tak je triviální
> si přepsat konfigurák.
> MSF
> Jethro
------------- další část ---------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: route(2).gpx
Type: text/xml
Size: 2784 bytes
Desc: [žádný popis není k dispozici]
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20170104/1de160a6/attachment.xml>
------------- další část ---------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: route(1).gpx
Type: text/xml
Size: 2271 bytes
Desc: [žádný popis není k dispozici]
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20170104/1de160a6/attachment-0001.xml>
------------- další část ---------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: route.gpx
Type: text/xml
Size: 1928 bytes
Desc: [žádný popis není k dispozici]
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20170104/1de160a6/attachment-0002.xml>
Díky
Jethro.
2017-01-04 10:53 GMT+01:00 Jakub Sýkora <kubajz na kbx.cz>:
zobrazit citaci
> Zdar,
>
> nojo, teď na to koukám, že se to občas nějak snaží!
>
> Posílám nicméně tři cesty, které bych očekával trochu jinak. Třeba to pomůže
> při ladění.
>
> Díky!
>
> K
>
>
> Dne 4.1.2017 v 10:48 Jethro napsal(a):
>
>> Zdar,
>> to je právě to, co by to mělo umět. silnice jsou rozsekané na ~30m
>> úseky, aby byly blízko nějaké body, mezi kterými se dá přejít a mezi
>> nimi jsou natahané nějaké spojky. Vzdálenost k přechodu neřeším.
>> Například přechod Spálené u ústí Myslíkové. Počet zkratek ještě budu
>> optimalizovat, dlouho jsem přepisoval přípravu dat do PostGISu, což už
>> mi konečně chodí, takže se k tomu snad v následujících týdnech
>> dostanu.\
>> Ad schody: zatím na webu není možné si volit profil, ale je to
>> připravené, pokud bys to používal v desktopové verzi, tak je triviální
>> si přepsat konfigurák.
>> MSF
>> Jethro
>
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
Ten walk je bezva, to se mi líbí :)
(Má to nějaký dostupný API? Tohle by se mi moc líbilo si přepsat jako
jednu z navigací v Locusu)
Dne 01/04/17 v 10:02 Jakub Sýkora napsal(a):
zobrazit citaci
> K [6]: http://walk.bezva.org/ by se mi strašně moc líbilo, kdyby to
> umělo v případě, že je potřeba přejít přes silnici a přechod je dál než
> 50m, aby to kroslo rovnou mimo přechod (aspoň residential a tertiary
> třeba). Ale tuším, že to bude algoritmicky složité. Resp. kdyby byla
> možnost jít i tam, kde není explicitně zmapovaná cesta, ale dá se
> předpokládat, že se tam dá jít. Tedy třeba přejít z chodníku, který je
> metr od silnice na tu silnici. Možná by se to dalo řešit nějakým
> preprocesorem dat, který by tam ty spojky nabouchal - třeba aspoň v
> místech lomových bodů - co já vím :-)
Takhle usuzovat z 2D dat na pěší průchodnost (i u zdravého jedince bez
kočárku) je dost zrádná disciplína - třeba u modřanskýho kruháku je
takový nepřechod 1. kvalitní způsob, jak spáchat sebevraždu (sice je to
tertiary, ale v praxi tam jezdí hustý provoz 70), a 2. i kdyby tam nebyl
provoz, tak východní chodník je sice v [X,Y] blízko silnice, ale v
[X,Y,Z] už ne (IIRC silnice klesá do zářezu a chodník ne) - a tahle data
v OSM nejsou.
http://www.openstreetmap.org/directions?engine=mapzen_foot&route=50.01534%2C14.41688%3B50.01656%2C14.41187#map=18/50.01524/14.41467
zobrazit citaci
> Co by bylo ale jednodušší a co často v podobných plánovačích nejde
> eliminovat jsou schody - ať s kočárem, dětmi na odrážedle nebo vozíkem
> jsou to strašné blockery.
>
> K
>
Zase to má špecifiká - lze vzít v úvahu
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Key:ramp , kde v Praze ramp=yes
obvykle znamená kočárkovou. (U kočáru asi nemá cenu hledat
http://taginfo.openstreetmap.cz/keys/?key=stroller#map , když se používá
celkem 12x.) A o chytácích typu "guerillový můstek, s kočárem nebo
vozíkem neprůjezdný" už vůbec nemluvě.
Každopádně je to moc pěkný nástroj, díky za něj.
HPM
Zdar,
API to má, zatím nedokumentované, ale vše je jasně vidět (/search? a
/gpx?) z http://walk.bezva.org/static/maps.js, souřadnice ve WGS84.
Jethro
2017-01-04 11:21 GMT+01:00 Jan Martinec <jan na martinec.name>:
zobrazit citaci
> Ten walk je bezva, to se mi líbí :)
> (Má to nějaký dostupný API? Tohle by se mi moc líbilo si přepsat jako jednu
> z navigací v Locusu)
>
> Dne 01/04/17 v 10:02 Jakub Sýkora napsal(a):
>>
>> K [6]: http://walk.bezva.org/ by se mi strašně moc líbilo, kdyby to
>> umělo v případě, že je potřeba přejít přes silnici a přechod je dál než
>> 50m, aby to kroslo rovnou mimo přechod (aspoň residential a tertiary
>> třeba). Ale tuším, že to bude algoritmicky složité. Resp. kdyby byla
>> možnost jít i tam, kde není explicitně zmapovaná cesta, ale dá se
>> předpokládat, že se tam dá jít. Tedy třeba přejít z chodníku, který je
>> metr od silnice na tu silnici. Možná by se to dalo řešit nějakým
>> preprocesorem dat, který by tam ty spojky nabouchal - třeba aspoň v
>> místech lomových bodů - co já vím :-)
>
>
> Takhle usuzovat z 2D dat na pěší průchodnost (i u zdravého jedince bez
> kočárku) je dost zrádná disciplína - třeba u modřanskýho kruháku je takový
> nepřechod 1. kvalitní způsob, jak spáchat sebevraždu (sice je to tertiary,
> ale v praxi tam jezdí hustý provoz 70), a 2. i kdyby tam nebyl provoz, tak
> východní chodník je sice v [X,Y] blízko silnice, ale v [X,Y,Z] už ne (IIRC
> silnice klesá do zářezu a chodník ne) - a tahle data v OSM nejsou.
>
> http://www.openstreetmap.org/directions?engine=mapzen_foot&route=50.01534%2C14.41688%3B50.01656%2C14.41187#map=18/50.01524/14.41467
>
>> Co by bylo ale jednodušší a co často v podobných plánovačích nejde
>> eliminovat jsou schody - ať s kočárem, dětmi na odrážedle nebo vozíkem
>> jsou to strašné blockery.
>>
>> K
>>
> Zase to má špecifiká - lze vzít v úvahu
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Key:ramp , kde v Praze ramp=yes
> obvykle znamená kočárkovou. (U kočáru asi nemá cenu hledat
> http://taginfo.openstreetmap.cz/keys/?key=stroller#map , když se používá
> celkem 12x.) A o chytácích typu "guerillový můstek, s kočárem nebo vozíkem
> neprůjezdný" už vůbec nemluvě.
>
> Každopádně je to moc pěkný nástroj, díky za něj.
>
> HPM
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
« zpět na výpis měsíce