[Talk-cz] 5x červená
Vlákno 10.8. - 25.8.2016, počet zpráv: 43
Ahoj,
pomalu se dostávám k přebírání pokladů (rozuměj fotky rozcestníků atp.)
nasbíraných na mé letošní dovolené v jižních Čechách. Přivezl jsem si od tam
i několik velmi zajímavých poznatků O jeden z nich, který dokumentuje
fotografie https://goo.gl/photos/Su2e3C6msLysVcrd7 bych se s Vámi rád
podělil. Bourá totiž jednu moji zafixovanou normu KČT značení a to tu, že
konkrétním rozcestníkem může procházet maximálně jedna trasa dané barvy.
Tedy že z rozcestníku nemohou vycházet více než dvě trasy stejné barvy
(vyjma odboček ke studánce apod.). A že se to tedy dá mj. použít k nějaké
automatické kontrole správnosti vedení tras...
Tento rozcestník Stříbřecký most (JH106 http://osmap.cz/node/1358378090) na
mostě přes Novou řeku nedaleko Restarurace U Emy Destinové dokumentuje něco
jiného - přiznám se, že jsem to viděl zatím poprvé. Z tohoto místa totiž
vedou hned tři regulérní červené trasy (tedy de iure z pohledu KČT to asi
bude tak, že jedna prochází a jedna začíná), viz směrníky JH106a,b,c.
Tolik spíše pro zajímavost... nicméně na stejné fotografii bych rád
demonstroval ještě další věc, nad kterou jsem ve stejný den dumal: tento
rozcestník protíná ještě jedna "červená", konkrétně je to vozíčkářská trasa.
Tyto trasy jsou v okolí vyznačeny dvě (červená a modrá), je to po velmi
kvalitních komunikacích s nulovým provozem. Značení je však fyzicky
provedeno pouze pomocí rozcestníků (a myslím že i pomocných směrníků u
odboček)´a nikoliv pásovým značením. Nevím proč jsem čekal nějaké specifické
pásové značení (značky na stromech). Protože ty tam nejsou, měli bychom
(podle návrhu, který jsem sám tvořil) směřovat k tomu, že v mapě bude jen
linie trasy, ale nebudeme definovat podobu a tvar značky (tagem osmc:symbol=
*) a mapa tak nebude vykreslovat na linii značku vozíčkáře. Co by se však v
takovém případě stalo třeba právě v takovémto místě? Z rozcestníku by
vycházelo neuvěřitelných 5 červených tras, resp. možná 4 , protože ta jedna
vozíčkářská splývá v jednom směru s jednou turistickou...
Tedy závěrem tohoto postu je spíše otázka, co s tím? Tedy co se splýváním
tras stejné barvy, když si z nějakého (nota bene mnou vymyšleného) důvodu
nemůžeme pomoci ani vygenerovanou značkou (ikonou) v mapě? A jak v takovém
případě pouhým pohledem do mapy poznat, že jde o vozíčkářskou trasu? Není
tady navržené pravidlo "nemá značku v terénu, nemá ji mít ani v mapě"
kontraproduktivní? Na mapy.cz https://mapy.cz/s/XzJZ se s tím vyrovnávají
tak, že vozíčkářskou trasu vykreslují jako růžovou linii s ikonkou vozíčkáře
v barvě trasy.
vop
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20160810/f1829ca8/attachment.html>
Technická: pokud zakládáš nové vlákno tak, že odpovíš na existující
email, tak i když všechno poctivě vymažeš, tak v hlavičce zůstane id
původního vlákna a chytřejší poštovní programy z toho neudělají nové
vlákno ale zařadí jej na správné místo v původním vlákně, což může mít
za následek, že je tvé "nové" vlákno přehlédnuto a odpoví na něj méně lidí.
Stejný problém je i u "kvartálního piva".
Marián
Dne 10.8.2016 v 17:29 Petr Vozdecký napsal(a):
zobrazit citaci
> Ahoj,
>
> pomalu se dostávám k přebírání pokladů (rozuměj fotky rozcestníků
> atp.) nasbíraných na mé letošní dovolené v jižních Čechách. Přivezl
> jsem si od tam i několik velmi zajímavých poznatků O jeden z nich,
> který dokumentuje fotografie https://goo.gl/photos/Su2e3C6msLysVcrd7
> bych se s Vámi rád podělil. Bourá totiž jednu moji zafixovanou normu
> KČT značení a to tu, že konkrétním rozcestníkem může procházet
> maximálně jedna trasa dané barvy. Tedy že z rozcestníku nemohou
> vycházet více než dvě trasy stejné barvy (vyjma odboček ke studánce
> apod.). A že se to tedy dá mj. použít k nějaké automatické kontrole
> správnosti vedení tras...
>
> Tento rozcestník Stříbřecký most (JH106
> http://osmap.cz/node/1358378090) na mostě přes Novou řeku nedaleko
> Restarurace U Emy Destinové dokumentuje něco jiného - přiznám se, že
> jsem to viděl zatím poprvé. Z tohoto místa totiž vedou hned tři
> regulérní červené trasy (tedy de iure z pohledu KČT to asi bude tak,
> že jedna prochází a jedna začíná), viz směrníky JH106a,b,c.
>
> Tolik spíše pro zajímavost... nicméně na stejné fotografii bych rád
> demonstroval ještě další věc, nad kterou jsem ve stejný den dumal:
> tento rozcestník protíná ještě jedna "červená", konkrétně je to
> vozíčkářská trasa. Tyto trasy jsou v okolí vyznačeny dvě (červená a
> modrá), je to po velmi kvalitních komunikacích s nulovým provozem.
> Značení je však fyzicky provedeno pouze pomocí rozcestníků (a myslím
> že i pomocných směrníků u odboček)´a nikoliv pásovým značením. Nevím
> proč jsem čekal nějaké specifické pásové značení (značky na stromech).
> Protože ty tam nejsou, měli bychom (podle návrhu, který jsem sám
> tvořil) směřovat k tomu, že v mapě bude jen linie trasy, ale nebudeme
> definovat podobu a tvar značky (tagem osmc:symbol=*) a mapa tak nebude
> vykreslovat na linii značku vozíčkáře. Co by se však v takovém případě
> stalo třeba právě v takovémto místě? Z rozcestníku by vycházelo
> neuvěřitelných 5 červených tras, resp. možná 4 , protože ta jedna
> vozíčkářská splývá v jednom směru s jednou turistickou...
>
> Tedy závěrem tohoto postu je spíše otázka, co s tím? Tedy co se
> splýváním tras stejné barvy, když si z nějakého (nota bene mnou
> vymyšleného) důvodu nemůžeme pomoci ani vygenerovanou značkou (ikonou)
> v mapě? A jak v takovém případě pouhým pohledem do mapy poznat, že jde
> o vozíčkářskou trasu? Není tady navržené pravidlo "nemá značku v
> terénu, nemá ji mít ani v mapě" kontraproduktivní? Na mapy.cz
> https://mapy.cz/s/XzJZ se s tím vyrovnávají tak, že vozíčkářskou trasu
> vykreslují jako růžovou linii s ikonkou vozíčkáře v barvě trasy.
>
> vop
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20160810/59f26a3a/attachment.html>
------------- další část ---------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: joafdfljnglledcb.png
Type: image/png
Size: 35574 bytes
Desc: [žádný popis není k dispozici]
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20160810/59f26a3a/attachment.png>
On Wed 2016-08-10 17:29:55, Petr Vozdecký wrote:
zobrazit citaci
> Ahoj,
>
> pomalu se dostávám k přebírání pokladů (rozuměj fotky rozcestníků atp.)
> nasbíraných na mé letošní dovolené v jižních Čechách. Přivezl jsem si od tam
> i několik velmi zajímavých poznatků O jeden z nich, který dokumentuje
> fotografie https://goo.gl/photos/Su2e3C6msLysVcrd7 bych se s Vámi rád
> podělil. Bourá totiž jednu moji zafixovanou normu KČT značení a to tu, že
> konkrétním rozcestníkem může procházet maximálně jedna trasa dané barvy.
> Tedy že z rozcestníku nemohou vycházet více než dvě trasy stejné barvy
> (vyjma odboček ke studánce apod.). A že se to tedy dá mj. použít k nějaké
> automatické kontrole správnosti vedení tras...
>
> Tento rozcestník Stříbřecký most (JH106 http://osmap.cz/node/1358378090) na
> mostě přes Novou řeku nedaleko Restarurace U Emy Destinové dokumentuje něco
> jiného - přiznám se, že jsem to viděl zatím poprvé. Z tohoto místa totiž
> vedou hned tři regulérní červené trasy (tedy de iure z pohledu KČT to asi
> bude tak, že jedna prochází a jedna začíná), viz směrníky JH106a,b,c.
Tri trasy stejne barvy uz jsem tusim nekde videl. Neni to obvykle, ale zrejme je
to mozne. Pokud si dobre pamatuju, bylo to na pochodu Praha-Prcice...
zobrazit citaci
> Tedy závěrem tohoto postu je spíše otázka, co s tím? Tedy co se splýváním
> tras stejné barvy, když si z nějakého (nota bene mnou vymyšleného) důvodu
> nemůžeme pomoci ani vygenerovanou značkou (ikonou) v mapě? A jak v takovém
> případě pouhým pohledem do mapy poznat, že jde o vozíčkářskou trasu? Není
> tady navržené pravidlo "nemá značku v terénu, nemá ji mít ani v mapě"
> kontraproduktivní? Na mapy.cz https://mapy.cz/s/XzJZ se s tím vyrovnávají
> tak, že vozíčkářskou trasu vykreslují jako růžovou linii s ikonkou vozíčkáře
> v barvě trasy.
No, ruzova linie s ikonou vozickare zni jako dobre reseni pro renderer.
V datech se proste uvede ze to je vozikarska trasa, a renderer se dle toho
zaridi, ne?
Pavel
--
(english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
(cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html
Dne 10.8.2016 v 17:29 Petr Vozdecký napsal(a):
zobrazit citaci
> Ahoj,
>
> pomalu se dostávám k přebírání pokladů (rozuměj fotky rozcestníků
> atp.) nasbíraných na mé letošní dovolené v jižních Čechách. Přivezl
> jsem si od tam i několik velmi zajímavých poznatků O jeden z nich,
> který dokumentuje fotografie https://goo.gl/photos/Su2e3C6msLysVcrd7
> bych se s Vámi rád podělil. Bourá totiž jednu moji zafixovanou normu
> KČT značení a to tu, že konkrétním rozcestníkem může procházet
> maximálně jedna trasa dané barvy. Tedy že z rozcestníku nemohou
> vycházet více než dvě trasy stejné barvy (vyjma odboček ke studánce
> apod.). A že se to tedy dá mj. použít k nějaké automatické kontrole
> správnosti vedení tras...
>
> Tento rozcestník Stříbřecký most (JH106
> http://osmap.cz/node/1358378090) na mostě přes Novou řeku nedaleko
> Restarurace U Emy Destinové dokumentuje něco jiného - přiznám se, že
> jsem to viděl zatím poprvé. Z tohoto místa totiž vedou hned tři
> regulérní červené trasy (tedy de iure z pohledu KČT to asi bude tak,
> že jedna prochází a jedna začíná), viz směrníky JH106a,b,c.
Chropyně náměstí má také tři modré.
https://api.openstreetmap.cz/table/ref/KR885
zobrazit citaci
> Tolik spíše pro zajímavost... nicméně na stejné fotografii bych rád
> demonstroval ještě další věc, nad kterou jsem ve stejný den dumal:
> tento rozcestník protíná ještě jedna "červená", konkrétně je to
> vozíčkářská trasa. Tyto trasy jsou v okolí vyznačeny dvě (červená a
> modrá), je to po velmi kvalitních komunikacích s nulovým provozem.
> Značení je však fyzicky provedeno pouze pomocí rozcestníků (a myslím
> že i pomocných směrníků u odboček)´a nikoliv pásovým značením. Nevím
> proč jsem čekal nějaké specifické pásové značení (značky na stromech).
> Protože ty tam nejsou, měli bychom (podle návrhu, který jsem sám
> tvořil) směřovat k tomu, že v mapě bude jen linie trasy, ale nebudeme
> definovat podobu a tvar značky (tagem osmc:symbol=*) a mapa tak nebude
> vykreslovat na linii značku vozíčkáře. Co by se však v takovém případě
> stalo třeba právě v takovémto místě? Z rozcestníku by vycházelo
> neuvěřitelných 5 červených tras, resp. možná 4 , protože ta jedna
> vozíčkářská splývá v jednom směru s jednou turistickou...
>
> Tedy závěrem tohoto postu je spíše otázka, co s tím? Tedy co se
> splýváním tras stejné barvy, když si z nějakého (nota bene mnou
> vymyšleného) důvodu nemůžeme pomoci ani vygenerovanou značkou (ikonou)
> v mapě? A jak v takovém případě pouhým pohledem do mapy poznat, že jde
> o vozíčkářskou trasu? Není tady navržené pravidlo "nemá značku v
> terénu, nemá ji mít ani v mapě" kontraproduktivní? Na mapy.cz
> https://mapy.cz/s/XzJZ se s tím vyrovnávají tak, že vozíčkářskou trasu
> vykreslují jako růžovou linii s ikonkou vozíčkáře v barvě trasy.
Ty vozíčkářské trasy mají taky své barvy. KČT je vykresluje vždy červěně
čerchovaně. Viz
http://www.labskastezka.cz/ladmin/soubory/labskastezka/File/konference_LIT/03_Vozickarske_trasy_KCT.pdf
IMHO to značené je. Je úplně jedno že jenom rozcestníky, ale značené to je.
Mirek
---------- Původní zpráva ----------
Od: Miroslav Suchý <miroslav na suchy.cz>
"Chropyně náměstí má také tři modré.
https://api.openstreetmap.cz/table/ref/KR885"
velmi interesantni... jestli jsi tam byl a vis jak to tam skutecne vypada,
jukni na vedeni tras v OSM... vede to jinudy nez na mapy.cz a souradnice
rozcestniku jsou jinde nez rozchod tras dle OSM i dle mapy.cz... A vubec je
ta modra v okoli vedena dost divoce, mapoval to asi nekdo s mensi znalosti
prace s relacemi...
"Ty vozíčkářské trasy mají taky své barvy. KČT je vykresluje vždy červěně
čerchovaně. Viz
http://www.labskastezka.cz/ladmin/soubory/labskastezka/File/konference_LIT/
03_Vozickarske_trasy_KCT.pdf"
to je velmi zajimavy dokument! Jen nechapu, proc se v nem pise, ze se trasy
kresli vzdy cervene cerchovane a pak je na prilozenem obrazku kresli cervene
a cerne...
"IMHO to značené je. Je úplně jedno že jenom rozcestníky, ale značené to je.
"
...ja jsem mel na mysli to, ze to nema pasove znaceni (jak je ostatne
vysvetleno ve vyse citovanem PDF, kde to oznacuji za zamer)
vop
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20160812/8ca11fcd/attachment.html>
Dne 12.8.2016 v 01:56 Petr Vozdecký napsal(a):
zobrazit citaci
>
>
> Chropyně náměstí má také tři modré.
> https://api.openstreetmap.cz/table/ref/KR885
>
>
> velmi interesantni... jestli jsi tam byl a vis jak to tam skutecne
> vypada, jukni na vedeni tras v OSM... vede to jinudy nez na mapy.cz a
> souradnice rozcestniku jsou jinde nez rozchod tras dle OSM i dle
> mapy.cz... A vubec je ta modra v okoli vedena dost divoce, mapoval to
> asi nekdo s mensi znalosti prace s relacemi...
>
Byl jsem tam. Mapoval jsem tu NS. A tak jak to je v OSM je to opravdu i
ve skutecnosti. Ten rozchod tras je opravdu 200 metru od toho
rozcestniku. Mapy.cz to maji blbe.
Mirek
zobrazit citaci
> > Tedy závěrem tohoto postu je spíše otázka, co s tím? Tedy co se
> > splýváním tras stejné barvy, když si z nějakého (nota bene mnou
> > vymyšleného) důvodu nemůžeme pomoci ani vygenerovanou značkou (ikonou)
> > v mapě? A jak v takovém případě pouhým pohledem do mapy poznat, že jde
> > o vozíčkářskou trasu? Není tady navržené pravidlo "nemá značku v
> > terénu, nemá ji mít ani v mapě" kontraproduktivní? Na mapy.cz
> > https://mapy.cz/s/XzJZ se s tím vyrovnávají tak, že vozíčkářskou trasu
> > vykreslují jako růžovou linii s ikonkou vozíčkáře v barvě trasy.
> Ty vozíčkářské trasy mají taky své barvy. KČT je vykresluje vždy červěně
> čerchovaně. Viz
> http://www.labskastezka.cz/ladmin/soubory/labskastezka/File/konference_LIT/03_Vozickarske_tras
> y_KCT.pdf
>
> IMHO to značené je. Je úplně jedno že jenom rozcestníky, ale značené to je.
Souhlas: to, ze chybi pasove znaceni je jedna vec, ale v principu to
znacene v terenu je (aspon) temi rozcestniky.
zobrazit citaci
> No, ruzova linie s ikonou vozickare zni jako dobre reseni pro renderer.
>
> V datech se proste uvede ze to je vozikarska trasa, a renderer se dle toho
> zaridi, ne?
Presne - optimalizaci zobrazovani v rendereru bych diskutoval separatne
od dat.
Coz mne jeste pripomina jednu vec: budme opatrni s temi navrhy na zmeny
znaceni. Pri dovolenkovem mapovani v okoli Kremesniku (Pelhrimova) jsem
narazil na to, ze uz nektere trasy postradaji tag kct_*, coz muze v soucasnem
stavu cinit renderum potize (napr. pro nasi mtbmap.cz - byt tam jeste cekam
na overeni, protoze Martin ted resi problem s nastroji v ramci updatu dat).
Takze pokud mame navrh na nove znaceni zalozene pouze na osmc:symbol, melo
by byt jasne, ze je to "jen" navrh a taky by melo byt jasne receno, kdy se
tento navrh preklopi do produkcniho stavu, aby se tedy daly zacit upravovat
renderery.
Petr---------- Původní zpráva ----------
Od: Petr Holub <hopet na ics.muni.cz>
Komu: 'OpenStreetMap Czech Republic' <talk-cz na openstreetmap.org>
Datum: 13. 8. 2016 7:15:15
Předmět: Re: [Talk-cz] 5x červená
"> > Tedy závěrem tohoto postu je spíše otázka, co s tím? Tedy co se
zobrazit citaci
> > splýváním tras stejné barvy, když si z nějakého (nota bene mnou
> > vymyšleného) důvodu nemůžeme pomoci ani vygenerovanou značkou (ikonou)
> > v mapě? A jak v takovém případě pouhým pohledem do mapy poznat, že jde
> > o vozíčkářskou trasu? Není tady navržené pravidlo "nemá značku v
> > terénu, nemá ji mít ani v mapě" kontraproduktivní? Na mapy.cz
> > https://mapy.cz/s/XzJZ se s tím vyrovnávají tak, že vozíčkářskou trasu
> > vykreslují jako růžovou linii s ikonkou vozíčkáře v barvě trasy.
> Ty vozíčkářské trasy mají taky své barvy. KČT je vykresluje vždy červěně
> čerchovaně. Viz
> http://www.labskastezka.cz/ladmin/soubory/labskastezka/File/konference_
LIT/03_Vozickarske_tras
zobrazit citaci
> y_KCT.pdf
>
> IMHO to značené je. Je úplně jedno že jenom rozcestníky, ale značené to
je.
Souhlas: to, ze chybi pasove znaceni je jedna vec, ale v principu to
znacene v terenu je (aspon) temi rozcestniky."
Jistě. Zde jsem se asi dopustil nepřesnosti v tom, co jsem měl na mysli.
Nezpochybňoval jsem otázku, zda to mapovat (tedy zda vytvářet relaci
relation; type=route; route=wheelchair; wheelchair=major). Směřoval jsem k
tomu, zda tagovat v té relaci i osmc:symbol=* když za značka NENÍ FYZICKY v
terénu. Navazoval jsem na svůj vlastní dřívější návrh, že tag osmc:symbol=*
by se měl používat jen tam, kde ta značka v terénu opravdu je (viz naučné
stezky tagované a vykreslené pomocí osmc:symbol=green:white:green_backslash
kde ale v terénu ta značka prostě není a nelze podle ní jít).
No a teď jsem si uvědomil, že:
1) Wiki u osmc:symbol značku "wheelchair" ani nemá... zatím...
2) není pravda, že v uvedeném případě ta značka v terénu uvedena není. Ona
tam je , je zřetelně na rozcestnících a pomocných směrnících v odbočkách,
jen prostě není každých 50 m jak na turisťárně v lese. Učinil jsem špatný
závěr a tím je po "problému"
Tedy - z toho plyne moje doporučení - doporučit či prosadit značku color_
wheelchair pro tag osmc:symbol, tedy např: osmc:symbol=red:white:red_
wheelchair (růžovou jsem tam pro vykreslovanou linii nepsal, jednak v
základní specifikaci není - viz http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:osmc:
symbol a hlavně předpokládám, že renderer by si určil nekolizní barvu sám na
základě tagu z relace route=wheelchair a v případě, že by vykresloval JEN
tyto wheelchair trasy, tak mu pomůže pro hezké vykreslení skutečná
odpovídající barva).
Pozn: na OpenStreetMap.cz v turistické vrstvě od Petra Vejsady (Poloha.net)
je grafický symbol vozíčkáře vykreslen - v datech to ale není zavedeno
správně jako relace, ale je to "starý" tag na cestě kct_red=wheelchair.
Poloha.net to tedy umí renderovat, otázka je, zda i na relaci a zda i via
nějakou podobu tagu osmc:symbol=*
"
zobrazit citaci
> No, ruzova linie s ikonou vozickare zni jako dobre reseni pro renderer.
>
> V datech se proste uvede ze to je vozikarska trasa, a renderer se dle toho
> zaridi, ne?
Presne - optimalizaci zobrazovani v rendereru bych diskutoval separatne
od dat.
Coz mne jeste pripomina jednu vec: budme opatrni s temi navrhy na zmeny
znaceni. Pri dovolenkovem mapovani v okoli Kremesniku (Pelhrimova) jsem
narazil na to, ze uz nektere trasy postradaji tag kct_*, coz muze v
soucasnem
stavu cinit renderum potize (napr. pro nasi mtbmap.cz - byt tam jeste cekam
na overeni, protoze Martin ted resi problem s nastroji v ramci updatu dat).
Takze pokud mame navrh na nove znaceni zalozene pouze na osmc:symbol, melo
by byt jasne, ze je to "jen" navrh a taky by melo byt jasne receno, kdy se
tento navrh preklopi do produkcniho stavu, aby se tedy daly zacit upravovat
renderery.
Petr"
Toto je Petře IMHO dávno překonaný problém. Renderery se dávno na tag kct_
barva=* nespoléhají, resp. jej ignorují. Konkrétně MTBmap též.
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20160816/c14a71cf/attachment.html>
zobrazit citaci
> Coz mne jeste pripomina jednu vec: budme opatrni s temi navrhy na zmeny
> znaceni. Pri dovolenkovem mapovani v okoli Kremesniku (Pelhrimova) jsem
> narazil na to, ze uz nektere trasy postradaji tag kct_*, coz muze v soucasnem
> stavu cinit renderum potize (napr. pro nasi mtbmap.cz - byt tam jeste cekam
> na overeni, protoze Martin ted resi problem s nastroji v ramci updatu dat).
> Takze pokud mame navrh na nove znaceni zalozene pouze na osmc:symbol, melo
> by byt jasne, ze je to "jen" navrh a taky by melo byt jasne receno, kdy se
> tento navrh preklopi do produkcniho stavu, aby se tedy daly zacit upravovat
> renderery.
>
> Petr
>
>
>
>
> Toto je Petře IMHO dávno překonaný problém. Renderery se dávno na tag kct_barva=* nespoléhají,
> resp. jej ignorují. Konkrétně MTBmap též.
Uz mi to Martin taky psal - takze by bylo dobre to jeste pro jistotu
overit na nejake takove trase. Ted jede novy update dat a snad by to do
konce tydne melo dobehnout, takze pak bude prilezitost to zkontrolovat.
Ale v kazdem pripade plati, ze bychom meli rict, kdy se ten navrh preklopi
do provozniho (akceptovaneho) stavu, kterym se maji vsichni ridit. Protoze
zatim je to jen navrh a vsichni by jeste meli pouzivat to stare znaceni.
Petr---------- Původní zpráva ----------
Od: Petr Holub <hopet na ics.muni.cz>
Komu: 'OpenStreetMap Czech Republic' <talk-cz na openstreetmap.org>
Datum: 16. 8. 2016 13:32:16
Předmět: Re: [Talk-cz] 5x červená
"> Coz mne jeste pripomina jednu vec: budme opatrni s temi navrhy na zmeny
zobrazit citaci
> znaceni. Pri dovolenkovem mapovani v okoli Kremesniku (Pelhrimova) jsem
> narazil na to, ze uz nektere trasy postradaji tag kct_*, coz muze v
soucasnem
zobrazit citaci
> stavu cinit renderum potize (napr. pro nasi mtbmap.cz - byt tam jeste
cekam
zobrazit citaci
> na overeni, protoze Martin ted resi problem s nastroji v ramci updatu
dat).
zobrazit citaci
> Takze pokud mame navrh na nove znaceni zalozene pouze na osmc:symbol, melo
> by byt jasne, ze je to "jen" navrh a taky by melo byt jasne receno, kdy se
> tento navrh preklopi do produkcniho stavu, aby se tedy daly zacit
upravovat
zobrazit citaci
> renderery.
>
> Petr
>
>
>
>
> Toto je Petře IMHO dávno překonaný problém. Renderery se dávno na tag kct_
barva=* nespoléhají,
zobrazit citaci
> resp. jej ignorují. Konkrétně MTBmap též.
Uz mi to Martin taky psal - takze by bylo dobre to jeste pro jistotu
overit na nejake takove trase. Ted jede novy update dat a snad by to do
konce tydne melo dobehnout, takze pak bude prilezitost to zkontrolovat.
Ale v kazdem pripade plati, ze bychom meli rict, kdy se ten navrh preklopi
do provozniho (akceptovaneho) stavu, kterym se maji vsichni ridit. Protoze
zatim je to jen navrh a vsichni by jeste meli pouzivat to stare znaceni.
Petr"
Souhlasím, ona k tomu ještě neproběhla žádná zásadní diskuse, resp. spíše
obecný a tichý souhlas... Myslím, že v takovém případě asi nezbývá než fáze
2 - začít to nasazovat a sledovat, zda se to projeví někde nějak negativně,
zda se objeví nějaké nedostatky apod. Viz zrovinka ten poznatek u těch
whellchair s (na wiki) nedefinovanou položkou osmc:symbol=red:white:red_
whellchair. Což nijak nevadí tomu navrženému schematu, spíše to ukazuje, co
ještě v návaznosti na praxi zlepšit.
vop
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20160816/cdfd8dcc/attachment.html>
zobrazit citaci
> Souhlasím, ona k tomu ještě neproběhla žádná zásadní diskuse, resp. spíše obecný a tichý
> souhlas... Myslím, že v takovém případě asi nezbývá než fáze 2 - začít to nasazovat a
> sledovat, zda se to projeví někde nějak negativně, zda se objeví nějaké nedostatky apod. Viz
> zrovinka ten poznatek u těch whellchair s (na wiki) nedefinovanou položkou
> osmc:symbol=red:white:red_whellchair. Což nijak nevadí tomu navrženému schematu, spíše to
> ukazuje, co ještě v návaznosti na praxi zlepšit.
Souhlas. Jen je potreba, abys tu fazi vyhlasil - kdy zacne a jestli se maji
zrovna nejak hromadne upravit stavajici relace.
A bylo by dobre pri tom jeste rozetnout, jak se bude pouzivat tag network.
Puvodni na OTM by bylo nejak navrzene, pak jsme o tom debatovali v listu,
ale ze by z toho byl nejaky definitivni zaver, to jsem moc nepostrehl.
Mozna jeste po formalni strance: v OSM existuje mechanismus hlasovani
pro akceptovani/zamitnuti ruznych navrhu. Nemeli bychom ho zacit taktez
pouzivat? Mozna by to bylo efektivnejsi na dokoncovani veci a jejich prevod
do provozniho stavu, nez pomerne nestrukturovana diskuse v mailing listu.
Petr
Ahoj!
zobrazit citaci
> > Toto je Petře IMHO dávno překonaný problém. Renderery se dávno na tag kct_
> barva=* nespoléhají,
> > resp. jej ignorují. Konkrétně MTBmap též.
>
> Uz mi to Martin taky psal - takze by bylo dobre to jeste pro jistotu
> overit na nejake takove trase. Ted jede novy update dat a snad by to do
> konce tydne melo dobehnout, takze pak bude prilezitost to zkontrolovat.
>
> Ale v kazdem pripade plati, ze bychom meli rict, kdy se ten navrh preklopi
> do provozniho (akceptovaneho) stavu, kterym se maji vsichni ridit. Protoze
> zatim je to jen navrh a vsichni by jeste meli pouzivat to stare
> znaceni.
Bylo by mozne poslat posledni versi navrhu do listu? Nebo jeste spis,
hodit na wiki a do listu odkaz?
Pavel
--
(english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
(cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html
Ahoj,
zobrazit citaci
> > Ale v kazdem pripade plati, ze bychom meli rict, kdy se ten navrh preklopi
> > do provozniho (akceptovaneho) stavu, kterym se maji vsichni ridit. Protoze
> > zatim je to jen navrh a vsichni by jeste meli pouzivat to stare
> > znaceni.
>
> Bylo by mozne poslat posledni versi navrhu do listu? Nebo jeste spis,
> hodit na wiki a do listu odkaz?
podle mne je poslední verze tady ve wiki:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Czech_Republic/Editing_Standards_and_Conventions#Turistick.C3.A9_zna.C4.8Den.C3.AD_-_n.C3.A1vrh_2016
ale jak jsem upozorňoval, například stále nemá dořešené používání
tagu network (a že by to bylo potřeba, protože třeba WayMarkedTrails
na něj spoléhají a teď ta mapa vypadá dost nekonzistentně).
Petr
Ahoj!
zobrazit citaci
> > > Ale v kazdem pripade plati, ze bychom meli rict, kdy se ten navrh preklopi
> > > do provozniho (akceptovaneho) stavu, kterym se maji vsichni ridit. Protoze
> > > zatim je to jen navrh a vsichni by jeste meli pouzivat to stare
> > > znaceni.
> >
> > Bylo by mozne poslat posledni versi navrhu do listu? Nebo jeste spis,
> > hodit na wiki a do listu odkaz?
>
> podle mne je poslední verze tady ve wiki:
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Czech_Republic/Editing_Standards_and_Conventions#Turistick.C3.A9_zna.C4.8Den.C3.AD_-_n.C3.A1vrh_2016
> ale jak jsem upozorňoval, například stále nemá dořešené používání
> tagu network (a že by to bylo potřeba, protože třeba WayMarkedTrails
> na něj spoléhají a teď ta mapa vypadá dost nekonzistentně).
>
Hmm. Ale to by chtelo doresit nez muzem uvazovat o prejiti na novy
zpusob znaceni, ze?
Pavel
--
(english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
(cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html
zobrazit citaci
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Czech_Republic/Editing_Standards_and_Convention
> s#Turistick.C3.A9_zna.C4.8Den.C3.AD_-_n.C3.A1vrh_2016
> > ale jak jsem upozorňoval, například stále nemá dořešené používání
> > tagu network (a že by to bylo potřeba, protože třeba WayMarkedTrails
> > na něj spoléhají a teď ta mapa vypadá dost nekonzistentně).
> >
>
> Hmm. Ale to by chtelo doresit nez muzem uvazovat o prejiti na novy
> zpusob znaceni, ze?
Proto jsem celou tu debatu ted zas zacal: protoze je to potreba dotahnout,
nez zacneme rikat, ze je to finalni a ze se podle toho ma zacit tagovat.
Podle mne je tohle posledni vec v samotnem navrhu, plus by bylo pak vhodne
vylepsit dokumentaci podobne, jako mela kdysi OpenTrackMap:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Czech_Republic/OTM_zna%C4%8Dkov%C3%BD_kl%C3%AD%C4%8D
aby to byl pro lidi vizualni navod. A zaktualizovat presety v beznych editorech
(minimalne v JOSM presety byly, mozna jsou i v iD/Potlach2 a dalsich). To jsou
sice drobnosti, ale pro ne-experty docela dulezite.
Doufam, ze by se toho mohl jako hlavni proponent ujmout vop a dotahnout to
- ja uz bych za to byl moc rad, aby se to dotahlo do konce.
Petr
pokud se týká tagu network tak já jej používám následovně:
- lwn pro trasy o celkové délce do 10 km
- rwn pro trasy v délce od 10 do 50 km
- nwn pro trasy o celkové délce nad 50 km
Pražák
Dne 18. srpna 2016 12:15 Petr Holub <hopet na ics.muni.cz> napsal(a):
zobrazit citaci
> > http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Czech_
> Republic/Editing_Standards_and_Convention
> > s#Turistick.C3.A9_zna.C4.8Den.C3.AD_-_n.C3.A1vrh_2016
> > > ale jak jsem upozorňoval, například stále nemá dořešené používání
> > > tagu network (a že by to bylo potřeba, protože třeba WayMarkedTrails
> > > na něj spoléhají a teď ta mapa vypadá dost nekonzistentně).
> > >
> >
> > Hmm. Ale to by chtelo doresit nez muzem uvazovat o prejiti na novy
> > zpusob znaceni, ze?
>
> Proto jsem celou tu debatu ted zas zacal: protoze je to potreba dotahnout,
> nez zacneme rikat, ze je to finalni a ze se podle toho ma zacit tagovat.
> Podle mne je tohle posledni vec v samotnem navrhu, plus by bylo pak vhodne
> vylepsit dokumentaci podobne, jako mela kdysi OpenTrackMap:
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Czech_
> Republic/OTM_zna%C4%8Dkov%C3%BD_kl%C3%AD%C4%8D
> aby to byl pro lidi vizualni navod. A zaktualizovat presety v beznych
> editorech
> (minimalne v JOSM presety byly, mozna jsou i v iD/Potlach2 a dalsich). To
> jsou
> sice drobnosti, ale pro ne-experty docela dulezite.
>
> Doufam, ze by se toho mohl jako hlavni proponent ujmout vop a dotahnout to
> - ja uz bych za to byl moc rad, aby se to dotahlo do konce.
>
> Petr
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20160818/73df1baa/attachment.html>
Ahoj,
zobrazit citaci
> pokud se týká tagu network tak já jej používám následovně:
>
> - lwn pro trasy o celkové délce do 10 km
>
> - rwn pro trasy v délce od 10 do 50 km
>
> - nwn pro trasy o celkové délce nad 50 km
musím říci, že z tohoto přístupu nejsem moc nadšený z několika důvodů (a
nechci, aby to vyznělo nějak zle - vážím si velmi práce všech, kteří se
snaží ty turistické trasy domapovat):
- jednak to nereflektuje fakt, že tento návrh, byť prošel listem, nebyl
nikdy vyhlášen za platný a tudíž by se ještě neměl používat (nemluvě
o tom, že není ani popsaný v tom návrhu nového tagovacího schématu na
wiki [1]),
- jednak to je vychází z vlastnosti, která je deterministickým algoritmem
odvoditelná z dat a tudíž její explicitní tagování lze chápat jako
redundantní.
Zejména mne trápí ten první bod - který ukazuje na problém, že nám ten
návrh nového značení jaksi zůstal "v limbu", takže si to lidé vykládají
různě a výsledkem je pak binec v tagování. Ke druhému se ještě trochu
vrátím níže.
V podstatě máme jednu z následujících možností (doufám, že jsem nezasklil
něco z předchozí diskuse):
1) Trasy spravované v rámci hlavní sítě KČT, tedy všechno liniové značení
červená/zelená/modrá/žlutá bych značil buď jako nwn. Místní značení,
naučné stezky a případné další značky jako lwn, pokud nebude explicitní
důvod danou značku zařadit jako rwn (např. pokud by dané trasy pokrývaly
větší region - jako v případě koňských stezek vybudovaných krajem
Vysočina).
2) Trasy spravované v rámci hlavní sítě KČT značit v souladu s původním
návrhem OTM [2], tedy network=nwn pro dálkové trasy (typicky červená
značka) nebo network=rwn pro regionální trasy (většinou ostatní barvy)
nebo network=lwn pro místní trasy (spojky).
3) Upravit mírně původní návrh OTM [2] následovně: network=nwn pro dálkové
trasy, network=rwn pro regionální trasy (všechno pásové značení,
které nesplňuje definici dálkové trasy) a network=lwn pro místní
trasy (spojky). Tento návrh by vyžadoval definovat dálkovou trasu
v rámci ČR, např. požadavkem na minimálně 80km. Tím by do rwn spadly
také hřebenovky, pro které se červená značka historicky používala,
a také různé kratší červené, pokud se začaly v rámci sítě vyskytovat.
4) Určování network podle délky trasy.
5) Určování rwn/lwn podle toho, zda trasa překračuje region - např. kraj
(což je typicky vidět i z nových ref rozcestníků).
Pro značení všeho jako nwn (možnost 1) by mluvil fakt, že je to přeci jen
jediné značení, které je spravováno konzistentně napříč celou ČR. Nicméně
je to v rozporu se stávajícím tagovacím schématem [3], které se na trasy
dívá jednotlivě a klasifikuje je podle rozsahu té které trasy - nikoli
podle délky, ale podle toho, zda překračuje hranice států (iwn), hranice
regionů (co to je?) (rwn), je lokální (lwn), případně se jedná o dálkovou
trasu (co to je?) (nwn).
Z tohoto pohledu dává pořád smysl původní návrh OTM za předpokladu, že
červená má ještě pořád v rámci KČT prioritní postavení (což by bylo třeba
ověřit u KČT) - historicky tomu tak bývalo [4] (červená byla pro dálkové
a hřebenové trasy a číslování červených tras začínalo 0 [5]). Pokud ne,
dávalo by mi smysl použít tu variantu (3).
Varianta 3 má asi jediný nezanedbatelný problém: co je to délka trasy? Jak
tu už padlo, např. vop se potkal s tím, že se na jednom rozcestníku potkává
více červených (a i KČT materiály s tím počítají - viz bod 5 na str. 33
[6]). Navíc s tím, jak se teď ve vyhledávači tras KČT objevila čísla tras,
tak jsem si uvědomil, že občas také navazující stejná barva neznamená, že
se jedná o stejnou trasu. Třeba na Křemešníku se potkávají žlutá 6359
a žlutá 6422 (v OSM je máme jako jednu relaci s ref 6359, které se povedlo
vytěžit z jednoho starého rozcestníku - protože data z vyhledávače KČT
nesmíme používat v OSM). Nicméně dokud KČT nebude ochotno ke spolupráci,
nezbude než si poradit sami - např. jako nejdelší jednoznačný segment dané
barvy, pokud se z rozcestníků nepodaří vydolovat segmenty tras.
Všechny tři výše uvedené návrhy je možné také chápat jako redundantní:
nejvíce (1), pak (3) a nakonec (2) - protože (2) nejvíce spoléhalo na
použití vlastního rozumu při klasifikaci (slova jako "typicky" a "většinou"
ve specifikaci). Nicméně systém českých tras je takové československé
specifikum a tudíž použití tagu network lze primárně chápat jako
"interpretaci pro zbytek světa".
Naopak jednoduchou klasifikaci podle délky (4) nepovažuji za moc vhodnou,
protože takový postup by se dal triviálně algoritmicky aplikovat na celý
svět - tím pádem by to nebyla interpretace českého specifika, mělo by se to
diskutovat globálně a je otázka přidané hodnoty takového tagování.
Klasifikaci podle překračování hranic krajů (5) mi také nepřijde ideální,
protože by to pravděpodobně vedlo na to, že i poměrně dlouhé trasy v rámci
kraje by byly lwn, zatímco krátká trasa přeskakující z kraje do kraje by se
stala rwn.
Můj osobní názor je (3) protože komunikace s KČT nebývala jednoduchá
a tudíž těžko spolehlivě ověříme, jak je to s tím červeným pásovým
značením.
Petr
[1] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Czech_Republic/Editing_Standards_and_Conventions#Turistick.C3.A9_zna.C4.8Den.C3.AD_-_n.C3.A1vrh_2016
[2] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Czech_Republic/OTM_zna%C4%8Dkov%C3%BD_kl%C3%AD%C4%8D
[3] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Walking_Routes#Tags_of_the_relation
[4] https://cs.wikipedia.org/wiki/Turistick%C3%A9_zna%C4%8Den%C3%AD_v_%C4%8Cesku_a_na_Slovensku
[5] http://www.krasybeskyd.wz.cz/Trasy.htm
[6] http://www.kct.cz/cms/sites/default/files/users/user1/dokumenty/znackari/prirucka-znaceni-2014.pdf
Jeden dotaz:
Musi tam ten network=lwn/rwn/nwn vubec byt?
Me prijde ze to rozdeleni je tak mlhave, ze to stejne zadnou rozumnou informaci neprinasi.
Diky
Martin Hejna
On Thu, Aug 18, 2016 at 10:41:18PM +0200, Petr Holub wrote:
zobrazit citaci
> Ahoj,
>
> > pokud se týká tagu network tak já jej používám následovně:
> >
> > - lwn pro trasy o celkové délce do 10 km
> >
> > - rwn pro trasy v délce od 10 do 50 km
> >
> > - nwn pro trasy o celkové délce nad 50 km
>
> musím říci, že z tohoto přístupu nejsem moc nadšený z několika důvodů (a
> nechci, aby to vyznělo nějak zle - vážím si velmi práce všech, kteří se
> snaží ty turistické trasy domapovat):
>
> - jednak to nereflektuje fakt, že tento návrh, byť prošel listem, nebyl
> nikdy vyhlášen za platný a tudíž by se ještě neměl používat (nemluvě
> o tom, že není ani popsaný v tom návrhu nového tagovacího schématu na
> wiki [1]),
>
> - jednak to je vychází z vlastnosti, která je deterministickým algoritmem
> odvoditelná z dat a tudíž její explicitní tagování lze chápat jako
> redundantní.
>
> Zejména mne trápí ten první bod - který ukazuje na problém, že nám ten
> návrh nového značení jaksi zůstal "v limbu", takže si to lidé vykládají
> různě a výsledkem je pak binec v tagování. Ke druhému se ještě trochu
> vrátím níže.
>
>
>
>
> V podstatě máme jednu z následujících možností (doufám, že jsem nezasklil
> něco z předchozí diskuse):
>
> 1) Trasy spravované v rámci hlavní sítě KČT, tedy všechno liniové značení
> červená/zelená/modrá/žlutá bych značil buď jako nwn. Místní značení,
> naučné stezky a případné další značky jako lwn, pokud nebude explicitní
> důvod danou značku zařadit jako rwn (např. pokud by dané trasy pokrývaly
> větší region - jako v případě koňských stezek vybudovaných krajem
> Vysočina).
>
> 2) Trasy spravované v rámci hlavní sítě KČT značit v souladu s původním
> návrhem OTM [2], tedy network=nwn pro dálkové trasy (typicky červená
> značka) nebo network=rwn pro regionální trasy (většinou ostatní barvy)
> nebo network=lwn pro místní trasy (spojky).
>
> 3) Upravit mírně původní návrh OTM [2] následovně: network=nwn pro dálkové
> trasy, network=rwn pro regionální trasy (všechno pásové značení,
> které nesplňuje definici dálkové trasy) a network=lwn pro místní
> trasy (spojky). Tento návrh by vyžadoval definovat dálkovou trasu
> v rámci ČR, např. požadavkem na minimálně 80km. Tím by do rwn spadly
> také hřebenovky, pro které se červená značka historicky používala,
> a také různé kratší červené, pokud se začaly v rámci sítě vyskytovat.
>
> 4) Určování network podle délky trasy.
>
> 5) Určování rwn/lwn podle toho, zda trasa překračuje region - např. kraj
> (což je typicky vidět i z nových ref rozcestníků).
>
> Pro značení všeho jako nwn (možnost 1) by mluvil fakt, že je to přeci jen
> jediné značení, které je spravováno konzistentně napříč celou ČR. Nicméně
> je to v rozporu se stávajícím tagovacím schématem [3], které se na trasy
> dívá jednotlivě a klasifikuje je podle rozsahu té které trasy - nikoli
> podle délky, ale podle toho, zda překračuje hranice států (iwn), hranice
> regionů (co to je?) (rwn), je lokální (lwn), případně se jedná o dálkovou
> trasu (co to je?) (nwn).
>
> Z tohoto pohledu dává pořád smysl původní návrh OTM za předpokladu, že
> červená má ještě pořád v rámci KČT prioritní postavení (což by bylo třeba
> ověřit u KČT) - historicky tomu tak bývalo [4] (červená byla pro dálkové
> a hřebenové trasy a číslování červených tras začínalo 0 [5]). Pokud ne,
> dávalo by mi smysl použít tu variantu (3).
>
> Varianta 3 má asi jediný nezanedbatelný problém: co je to délka trasy? Jak
> tu už padlo, např. vop se potkal s tím, že se na jednom rozcestníku potkává
> více červených (a i KČT materiály s tím počítají - viz bod 5 na str. 33
> [6]). Navíc s tím, jak se teď ve vyhledávači tras KČT objevila čísla tras,
> tak jsem si uvědomil, že občas také navazující stejná barva neznamená, že
> se jedná o stejnou trasu. Třeba na Křemešníku se potkávají žlutá 6359
> a žlutá 6422 (v OSM je máme jako jednu relaci s ref 6359, které se povedlo
> vytěžit z jednoho starého rozcestníku - protože data z vyhledávače KČT
> nesmíme používat v OSM). Nicméně dokud KČT nebude ochotno ke spolupráci,
> nezbude než si poradit sami - např. jako nejdelší jednoznačný segment dané
> barvy, pokud se z rozcestníků nepodaří vydolovat segmenty tras.
>
> Všechny tři výše uvedené návrhy je možné také chápat jako redundantní:
> nejvíce (1), pak (3) a nakonec (2) - protože (2) nejvíce spoléhalo na
> použití vlastního rozumu při klasifikaci (slova jako "typicky" a "většinou"
> ve specifikaci). Nicméně systém českých tras je takové československé
> specifikum a tudíž použití tagu network lze primárně chápat jako
> "interpretaci pro zbytek světa".
>
> Naopak jednoduchou klasifikaci podle délky (4) nepovažuji za moc vhodnou,
> protože takový postup by se dal triviálně algoritmicky aplikovat na celý
> svět - tím pádem by to nebyla interpretace českého specifika, mělo by se to
> diskutovat globálně a je otázka přidané hodnoty takového tagování.
> Klasifikaci podle překračování hranic krajů (5) mi také nepřijde ideální,
> protože by to pravděpodobně vedlo na to, že i poměrně dlouhé trasy v rámci
> kraje by byly lwn, zatímco krátká trasa přeskakující z kraje do kraje by se
> stala rwn.
>
> Můj osobní názor je (3) protože komunikace s KČT nebývala jednoduchá
> a tudíž těžko spolehlivě ověříme, jak je to s tím červeným pásovým
> značením.
>
> Petr
>
> [1] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Czech_Republic/Editing_Standards_and_Conventions#Turistick.C3.A9_zna.C4.8Den.C3.AD_-_n.C3.A1vrh_2016
> [2] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Czech_Republic/OTM_zna%C4%8Dkov%C3%BD_kl%C3%AD%C4%8D
> [3] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Walking_Routes#Tags_of_the_relation
> [4] https://cs.wikipedia.org/wiki/Turistick%C3%A9_zna%C4%8Den%C3%AD_v_%C4%8Cesku_a_na_Slovensku
> [5] http://www.krasybeskyd.wz.cz/Trasy.htm
> [6] http://www.kct.cz/cms/sites/default/files/users/user1/dokumenty/znackari/prirucka-znaceni-2014.pdf
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
Dne 19. srpna 2016 1:07 Martin Hejna <martin na ttkd.cz> napsal(a):
zobrazit citaci
> Jeden dotaz:
>
> Musi tam ten network=lwn/rwn/nwn vubec byt?
>
> Me prijde ze to rozdeleni je tak mlhave, ze to stejne zadnou rozumnou informaci neprinasi.
spis nez mlhave to proste neni definovane. Ja jsem se tomu pred
nejakym casem venoval, ale pak jsem to nechal spat, primarne kvuli
tomu, ze nebyl konsenzus jak to resit. Potreba to je, bezne se to
pouziva i v zahranici, takze treba ruzne zahranicni servery, ktere
nevi nic o kct_xxx apod to maji jako zpusob jak dodelit kategorie (a
zpusob vykreslovani) tras.
K Petrovu mailu se zkusim dostat pozdeji, je moc dlouhy :-(
Bye
zobrazit citaci
> > Me prijde ze to rozdeleni je tak mlhave, ze to stejne zadnou rozumnou informaci neprinasi.
>
> spis nez mlhave to proste neni definovane. Ja jsem se tomu pred
> nejakym casem venoval, ale pak jsem to nechal spat, primarne kvuli
> tomu, ze nebyl konsenzus jak to resit. Potreba to je, bezne se to
> pouziva i v zahranici, takze treba ruzne zahranicni servery, ktere
> nevi nic o kct_xxx apod to maji jako zpusob jak dodelit kategorie (a
> zpusob vykreslovani) tras.
To jsem psal na konci sveho mailu - v nasem pripade se jedna
o interpretaci pro zbytek sveta, ktery nezna ceskoslovenska specifika
znaceni.
Petr
Dne 19.8.2016 v 01:07 Martin Hejna napsal(a):
zobrazit citaci
> Musi tam ten network=lwn/rwn/nwn vubec byt?
Ja se chystam v rijnu do Drazdan na OpenStreetMap Elbe-Labe Meeting, kde se potkam se Sarah Hoffmann z waymarkedtrails,
tak se ji zeptam jak to vidi oni. Dam pak vedet, zatim klidne pokracujte v diskuzi :)
Mirek
Ahoj,
byl jsem vyzvan, abych se tomu (network=*) "venoval", kdyz uz jsem se zacal
vrtat v novem schematu tagovani turistickych tras :o)
a) nove navrhovane schema se network=* netyka, nijak nemeni jeho duvody,
zpusoby uziti apod.
b) muzu se tomu venovat nejakym nazorem, krom jineho navrhuji tomu
venovat cas na qartalnim pivu v Brne v zari (min. HoPet, TomK a MSuchy jsou
z Brna, dalsi aktiviste vitani)
c) pridavam se k nazoru, ze vznik a uzivani tagu network=* bylo
motivovano jinymi souvislostmi, nez jak je vnimame my. Soucasne ale plati,
ze jako zeme s nejrozvinutejsi infrastrukturou tur.tras na svete bychom to
meli byt my, kdo povede na toto tema globalni debatu nebo pripominkovani. A
soucasne bychom asi nemeli prohlasit, ze je to "tag na nic".
d) diky WeeklyOSM mame super moznost rozsirit nejake nase myslenky a
navrhy ke vsem ctenarum Weekly ve vsech mutacich, coz je idelani situace a
zprava pro toho, kdo by se chtel globalni debate a navrhu venovat - a vyzvat
touto cestou zahranicni autority, aktivisty a osobnosti k debate. Zacal bych
asi nejakym pruzkumem "proc ten tag vzniknul a jak se uziva". (Formulace
"Zacal bych" neimplikuje, ze k tomu mam osobne nyni casovy prostor, ba
naopak)
e) souhlasim s tim, ze bychom meli vytvorit nejake daleko srozumitelnejsi
doporuceni (pravidlo) pro uzivani tohoto tagu
vop
---------- Původní zpráva ----------
Od: Petr Holub <hopet na ics.muni.cz>
Komu: 'OpenStreetMap Czech Republic' <talk-cz na openstreetmap.org>
Datum: 19. 8. 2016 9:09:21
Předmět: Re: [Talk-cz] 5x červená
"> > Me prijde ze to rozdeleni je tak mlhave, ze to stejne zadnou rozumnou
informaci neprinasi.
zobrazit citaci
>
> spis nez mlhave to proste neni definovane. Ja jsem se tomu pred
> nejakym casem venoval, ale pak jsem to nechal spat, primarne kvuli
> tomu, ze nebyl konsenzus jak to resit. Potreba to je, bezne se to
> pouziva i v zahranici, takze treba ruzne zahranicni servery, ktere
> nevi nic o kct_xxx apod to maji jako zpusob jak dodelit kategorie (a
> zpusob vykreslovani) tras.
To jsem psal na konci sveho mailu - v nasem pripade se jedna
o interpretaci pro zbytek sveta, ktery nezna ceskoslovenska specifika
znaceni.
Petr
_______________________________________________
Talk-cz mailing list
Talk-cz na openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz"
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20160819/c9dde6fa/attachment.html>
skvela zprava Mirku... ale zkusim navrhnout - nechtel bys to s ni probrat po
mailu s predstihem a dat pak prostor nejake diskusi treba na qartalnim pivu?
a pak muzes v rijnu debatovat vybaven nejakymi napady... :o)
vop
---------- Původní zpráva ----------
Od: Miroslav Suchy <miroslav na suchy.cz>
Komu: talk-cz na openstreetmap.org
Datum: 19. 8. 2016 10:54:20
Předmět: Re: [Talk-cz] 5x červená
"Dne 19.8.2016 v 01:07 Martin Hejna napsal(a):
zobrazit citaci
> Musi tam ten network=lwn/rwn/nwn vubec byt?
Ja se chystam v rijnu do Drazdan na OpenStreetMap Elbe-Labe Meeting, kde se
potkam se Sarah Hoffmann z waymarkedtrails,
tak se ji zeptam jak to vidi oni. Dam pak vedet, zatim klidne pokracujte v
diskuzi :)
Mirek
_______________________________________________
Talk-cz mailing list
Talk-cz na openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz"
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20160819/222d3a9b/attachment.html>
zobrazit citaci
> b) muzu se tomu venovat nejakym nazorem, krom jineho navrhuji tomu venovat cas na qartalnim
> pivu v Brne v zari (min. HoPet, TomK a MSuchy jsou z Brna, dalsi aktiviste vitani)
Ja jsem bohužel teď na 3 roky rezident v Grazu a ne v Brně. Jinak bych
se v té brněnské skupině angažoval častěji...
Jinak ještě bych to tady mohl probrat taky s Rakušáky - už mne X-krát
zvali na svůj Stammtisch v Grazu, ale vždycky mi to zatím kolidovalo
s prací... Nicméně z mapování tady v Grazu vím, že nwn/rwn/lwn se docela
systematicky používá...
Petr
Supr! Moc moc by nám pomohlo pochopit rakouský princip, zkus se na to prosím
zeptat a dát vědět co nejdřív... zkus využít i nějakého mailového kontaktu,
to si myslím, že je efektivnější, než čekat na nějaké "možná se potkáme..."
Díky předem za snahu i výsledek...
vop
---------- Původní zpráva ----------
Od: Petr Holub <hopet na ics.muni.cz>
Komu: 'OpenStreetMap Czech Republic' <talk-cz na openstreetmap.org>
Datum: 19. 8. 2016 12:37:10
Předmět: Re: [Talk-cz] 5x červená
"> b) muzu se tomu venovat nejakym nazorem, krom jineho navrhuji tomu
venovat cas na qartalnim
zobrazit citaci
> pivu v Brne v zari (min. HoPet, TomK a MSuchy jsou z Brna, dalsi aktiviste
vitani)
Ja jsem bohužel teď na 3 roky rezident v Grazu a ne v Brně. Jinak bych
se v té brněnské skupině angažoval častěji...
Jinak ještě bych to tady mohl probrat taky s Rakušáky - už mne X-krát
zvali na svůj Stammtisch v Grazu, ale vždycky mi to zatím kolidovalo
s prací... Nicméně z mapování tady v Grazu vím, že nwn/rwn/lwn se docela
systematicky používá...
Petr
_______________________________________________
Talk-cz mailing list
Talk-cz na openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz"
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20160819/ddc1e32a/attachment.html>
Cau,
zobrazit citaci
> Supr! Moc moc by nám pomohlo pochopit rakouský princip, zkus se na to prosím zeptat a dát
> vědět co nejdřív... zkus využít i nějakého mailového kontaktu, to si myslím, že je
> efektivnější, než čekat na nějaké "možná se potkáme..."
uz jsem to i udelal. Nicmene Rakusaci jsou v tomhle samozrejme relativne
dusledni (Ordnung muss sein ;) ) a maji to popsane i na wiki - takze primarni
si jen overuji, jestli je to porad pravda.
Popis na wiki:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Austria/Wanderwege#Einteilung
(strucny preklad pro ty, co nemcinu nemusi)
- Mezinárodní trasy (network=iwn): Evropské dálkové trasy procházející Rakouskem, např. E4, E5, E6, E8, E10, Jakobswege, Via Alpina
- Národní trasy (network=nwn): Rakouské dálkové turistické trasy 01-10 a jejich varianty. Eventuálně další cesty procházející
alespoň 3 spolkovými zeměmi a délkou nad 200km.
- Regionální trasy (network=rwn): Vše co spadá do číslovacího schematu Alpensvereinu (3 místná čísla, první číslice vyjadřuje
příslušnost k pohoří)
- Lokální trasy (network=lwn): vše co nespadá do výše uvedených katergorií. Trasy obcí, turistických spolků, lokálních
sekcí Alpensvereinu, atd.
Trochu tomu pomáhá viditelná hierarchie tras tady v Rakousku - zde se značí
prakticky všechno červenobílou značkou (s výjimkou speciálních horský tras) a
trasy jsou číslovány (kromě čísel se tam pro varianty tras mohou objevovat
suffixy a/A/b/B/...). Ta čísla najdete na rozcestnících a občas vepsaná černou
barvou i do bílého pruhu uprostřed pásového značení. Mírný chaos do výše uvedeného
vnáší jen to, že lokální Alpensvereiny občas používají značení tras <100 pro lokální
trasy - třeba tady kolem Grazu 1-12. Ale to je evidentní, protože takové trasy jsou jen
lokální. Pokud by někoho zajímaly detaily, tak tady je dokumentace:
https://www.alpenverein.at/portal_wAssets/docs/berg-aktiv/wege_touren/wegehandbuch_digital.pdf
Relevantní jsou zejména kapitoly 1.{6,7,8} a 6.{6,7}
Petr
Ahoj!
zobrazit citaci
> > Supr! Moc moc by nám pomohlo pochopit rakouský princip, zkus se na to prosím zeptat a dát
> > vědět co nejdřív... zkus využít i nějakého mailového kontaktu, to si myslím, že je
> > efektivnější, než čekat na nějaké "možná se potkáme..."
>
> uz jsem to i udelal. Nicmene Rakusaci jsou v tomhle samozrejme relativne
> dusledni (Ordnung muss sein ;) ) a maji to popsane i na wiki - takze primarni
> si jen overuji, jestli je to porad pravda.
>
> Popis na wiki:
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Austria/Wanderwege#Einteilung
> (strucny preklad pro ty, co nemcinu nemusi)
> - Mezinárodní trasy (network=iwn): Evropské dálkové trasy procházející Rakouskem, např. E4, E5, E6, E8, E10, Jakobswege, Via Alpina
> - Národní trasy (network=nwn): Rakouské dálkové turistické trasy 01-10 a jejich varianty. Eventuálně další cesty procházející
> alespoň 3 spolkovými zeměmi a délkou nad 200km.
> - Regionální trasy (network=rwn): Vše co spadá do číslovacího schematu Alpensvereinu (3 místná čísla, první číslice vyjadřuje
> příslušnost k pohoří)
> - Lokální trasy (network=lwn): vše co nespadá do výše uvedených katergorií. Trasy obcí, turistických spolků, lokálních
> sekcí Alpensvereinu, atd.
>
> Trochu tomu pomáhá viditelná hierarchie tras tady v Rakousku - zde se značí
> prakticky všechno červenobílou značkou (s výjimkou speciálních
Trochu... oni tam proste maji rozliseny tridy turistickych znacek,
podobne jako my mame tridy silnic... to se potom mapuje snadno.
U nas bych mapoval vsechny "normalni" znacky necim jako "rwn", s tim
ze "lwn" pro naucny stezky / odbocky / etc. Dal to rozdelovat podle me
nema moc smysl, kdyz to rozdeleni "v terenu" neexistuje.
Pavel
--
(english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
(cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html
zobrazit citaci
> > Popis na wiki:
> > http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Austria/Wanderwege#Einteilung
> > (strucny preklad pro ty, co nemcinu nemusi)
> > - Mezinárodní trasy (network=iwn): Evropské dálkové trasy procházející Rakouskem, např. E4,
> E5, E6, E8, E10, Jakobswege, Via Alpina
> > - Národní trasy (network=nwn): Rakouské dálkové turistické trasy 01-10 a jejich varianty.
> Eventuálně další cesty procházející
> > alespoň 3 spolkovými zeměmi a délkou nad 200km.
> > - Regionální trasy (network=rwn): Vše co spadá do číslovacího schematu Alpensvereinu (3
> místná čísla, první číslice vyjadřuje
> > příslušnost k pohoří)
> > - Lokální trasy (network=lwn): vše co nespadá do výše uvedených katergorií. Trasy obcí,
> turistických spolků, lokálních
> > sekcí Alpensvereinu, atd.
> >
> > Trochu tomu pomáhá viditelná hierarchie tras tady v Rakousku - zde se značí
> > prakticky všechno červenobílou značkou (s výjimkou speciálních
>
> Trochu... oni tam proste maji rozliseny tridy turistickych znacek,
> podobne jako my mame tridy silnic... to se potom mapuje snadno.
>
> U nas bych mapoval vsechny "normalni" znacky necim jako "rwn", s tim
> ze "lwn" pro naucny stezky / odbocky / etc. Dal to rozdelovat podle me
> nema moc smysl, kdyz to rozdeleni "v terenu" neexistuje.
V podstate totez co jsem psal jako moznost 1, akorat jsem tam koukam zapomnel
ve spechu dopsat vetu "but nwn nebo rwn". Resp. je to v souladu i s moznosti 3
s presumpci, ze nemame zadne dalkove trasy. V principu tedy ano za predpokladu,
ze uz neplati, ze cervene trasy jsou dalkove/hrebenove, jak to KCT drive melo.
Nekdo tu drive v listu zminoval, ze ma kontakt na krajske KCT - tusim Plzen.
Neslo by to proverit, jak to s temi cervenymi je?
Petr
Přednostní volba barev pro značky:
červená – dálkové nebo hřebenové trasy
modrá – významnější trasy
zelená – místní trasy
žlutá – krátké trasy, spojovací cesty, zkratky
A pak jsou dálkové E
22. 8. 2016 v 5:59, Petr Holub <hopet na ics.muni.cz>:
zobrazit citaci
>>> Popis na wiki:
>>> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Austria/Wanderwege#Einteilung
>>> (strucny preklad pro ty, co nemcinu nemusi)
>>> - Mezinárodní trasy (network=iwn): Evropské dálkové trasy procházející Rakouskem, např. E4,
>> E5, E6, E8, E10, Jakobswege, Via Alpina
>>> - Národní trasy (network=nwn): Rakouské dálkové turistické trasy 01-10 a jejich varianty.
>> Eventuálně další cesty procházející
>>> alespoň 3 spolkovými zeměmi a délkou nad 200km.
>>> - Regionální trasy (network=rwn): Vše co spadá do číslovacího schematu Alpensvereinu (3
>> místná čísla, první číslice vyjadřuje
>>> příslušnost k pohoří)
>>> - Lokální trasy (network=lwn): vše co nespadá do výše uvedených katergorií. Trasy obcí,
>> turistických spolků, lokálních
>>> sekcí Alpensvereinu, atd.
>>>
>>> Trochu tomu pomáhá viditelná hierarchie tras tady v Rakousku - zde se značí
>>> prakticky všechno červenobílou značkou (s výjimkou speciálních
>>
>> Trochu... oni tam proste maji rozliseny tridy turistickych znacek,
>> podobne jako my mame tridy silnic... to se potom mapuje snadno.
>>
>> U nas bych mapoval vsechny "normalni" znacky necim jako "rwn", s tim
>> ze "lwn" pro naucny stezky / odbocky / etc. Dal to rozdelovat podle me
>> nema moc smysl, kdyz to rozdeleni "v terenu" neexistuje.
>
> V podstate totez co jsem psal jako moznost 1, akorat jsem tam koukam zapomnel
> ve spechu dopsat vetu "but nwn nebo rwn". Resp. je to v souladu i s moznosti 3
> s presumpci, ze nemame zadne dalkove trasy. V principu tedy ano za predpokladu,
> ze uz neplati, ze cervene trasy jsou dalkove/hrebenove, jak to KCT drive melo.
>
> Nekdo tu drive v listu zminoval, ze ma kontakt na krajske KCT - tusim Plzen.
> Neslo by to proverit, jak to s temi cervenymi je?
>
> Petr
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20160822/d1c3c7db/attachment.html>
Ahoj,
zobrazit citaci
> Přednostní volba barev pro značky:
>
> * <https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Stripe-marked_trail_red.svg> červená –
> dálkové nebo hřebenové trasy
> * <https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Stripe-marked_trail_blue.svg> modrá –
> významnější trasy
> * <https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Stripe-marked_trail_green.svg> zelená –
> místní trasy
> * <https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Stripe-marked_trail_yellow.svg> žlutá –
> krátké trasy, spojovací cesty, zkratky
ano - toto lze najit i na wikipedii. Ale mas to overene z KCT?
Petr
Tak to nevím kým a jak je třeba to posvětit ale je to tak asi už 30 let :-)
22. 8. 2016 v 10:54, Petr Holub <hopet na ics.muni.cz>:
zobrazit citaci
> Ahoj,
>
>> Přednostní volba barev pro značky:
>>
>> * <https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Stripe-marked_trail_red.svg> červená –
>> dálkové nebo hřebenové trasy
>> * <https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Stripe-marked_trail_blue.svg> modrá –
>> významnější trasy
>> * <https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Stripe-marked_trail_green.svg> zelená –
>> místní trasy
>> * <https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Stripe-marked_trail_yellow.svg> žlutá –
>> krátké trasy, spojovací cesty, zkratky
>
> ano - toto lze najit i na wikipedii. Ale mas to overene z KCT?
>
> Petr
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
zobrazit citaci
> Tak to nevím kým a jak je třeba to posvětit ale je to tak asi už 30 let :-)
Ono to tak tradičně bylo - když se podíváš, tak to zmiňuji i v té diskusi
možností využití tagu network. Ale psal jsem, že by bylo třeba to ověřit
s někým z KČT, zda tento stav stále platí. Protože když jsem nějakou dobu
zpět procházel učební materiály pro značkaře, tak jsem to tam nenašel
- ale jednak k nim už nemám přístup (tehdy jsem je vygooglil někde volně
na internetu a teď už se mi to nedaří) a jednak jsem mohl jen blbě hledat.
Petr
Ahoj
A do jaké délky lze trasu považovat za krátkou, spojovací ...?
http://www.openstreetmap.org/relation/369235
http://www.openstreetmap.org/relation/941048
Nevím jak před 30 lety, ale v současnosti asi pár výjimek bude.
Mirek
Dne 22. srpna 2016 11:32 Michal Poupa <michal.poupa na gmail.com> napsal(a):
zobrazit citaci
> Tak to nevím kým a jak je třeba to posvětit ale je to tak asi už 30 let
> :-)
>
>
> 22. 8. 2016 v 10:54, Petr Holub <hopet na ics.muni.cz>:
>
> > Ahoj,
> >
> >> Přednostní volba barev pro značky:
> >>
> >> * <https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Stripe-marked_
> trail_red.svg> červená –
> >> dálkové nebo hřebenové trasy
> >> * <https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Stripe-marked_
> trail_blue.svg> modrá –
> >> významnější trasy
> >> * <https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Stripe-marked_
> trail_green.svg> zelená –
> >> místní trasy
> >> * <https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Stripe-marked_
> trail_yellow.svg> žlutá –
> >> krátké trasy, spojovací cesty, zkratky
> >
> > ano - toto lze najit i na wikipedii. Ale mas to overene z KCT?
> >
> > Petr
> >
> >
> > _______________________________________________
> > Talk-cz mailing list
> > Talk-cz na openstreetmap.org
> > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20160822/2e1a9036/attachment.html>
Je fakt, že já jsem vždy považoval toto ustanovení o žluté za podivné,
protože u nás na Dobříši se na náměstí dříve (=cca 20 let zpátky)
rozcházely tři žluté s délkou 15 a více km
https://api.openstreetmap.cz/img/guidepost/IMG_20151106_092400.jpg
JAnD
Dne 22. srpna 2016 12:43 Mirek Dlask <dlask.m na gmail.com> napsal(a):
zobrazit citaci
> Ahoj
> A do jaké délky lze trasu považovat za krátkou, spojovací ...?
>
> http://www.openstreetmap.org/relation/369235
> http://www.openstreetmap.org/relation/941048
>
> Nevím jak před 30 lety, ale v současnosti asi pár výjimek bude.
>
> Mirek
>
> Dne 22. srpna 2016 11:32 Michal Poupa <michal.poupa na gmail.com> napsal(a):
>
> Tak to nevím kým a jak je třeba to posvětit ale je to tak asi už 30 let
>> :-)
>>
>>
>> 22. 8. 2016 v 10:54, Petr Holub <hopet na ics.muni.cz>:
>>
>> > Ahoj,
>> >
>> >> Přednostní volba barev pro značky:
>> >>
>> >> * <https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Stripe-marked_trai
>> l_red.svg> červená –
>> >> dálkové nebo hřebenové trasy
>> >> * <https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Stripe-marked_trai
>> l_blue.svg> modrá –
>> >> významnější trasy
>> >> * <https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Stripe-marked_trai
>> l_green.svg> zelená –
>> >> místní trasy
>> >> * <https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Stripe-marked_trai
>> l_yellow.svg> žlutá –
>> >> krátké trasy, spojovací cesty, zkratky
>> >
>> > ano - toto lze najit i na wikipedii. Ale mas to overene z KCT?
>> >
>> > Petr
>> >
>> >
>> > _______________________________________________
>> > Talk-cz mailing list
>> > Talk-cz na openstreetmap.org
>> > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>>
>> _______________________________________________
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz na openstreetmap.org
>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>>
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20160822/ccf3aedc/attachment.html>
zobrazit citaci
> > A do jaké délky lze trasu považovat za krátkou, spojovací ...?
> >
> > http://www.openstreetmap.org/relation/369235
> > <http://www.openstreetmap.org/relation/369235>
> >
> > http://www.openstreetmap.org/relation/941048
> > <http://www.openstreetmap.org/relation/941048>
> >
> >
> > Nevím jak před 30 lety, ale v současnosti asi pár výjimek bude.
>
> Je fakt, že já jsem vždy považoval toto ustanovení o žluté za podivné, protože u nás na
> Dobříši se na náměstí dříve (=cca 20 let zpátky) rozcházely tři žluté s délkou 15 a více km
> https://api.openstreetmap.cz/img/guidepost/IMG_20151106_092400.jpg
Tohle může být složitější: žlutá se ve skutečnosti může skládat z více
tras s různými čísly, jak jsem zmínil v jednom z předchozích mailů na
příkladu žluté na Křemešníku. Ale s tím bez spolupráce k KČT nic nenaděláme,
protože čísla tras nám postupně mizí z rozcestníků. A pro běžného uživatele
map to navíc asi bude irelevantní.
Takže bych ten problém zúžil pouze na otázku, zda dokážeme nějak identifikovat
ty dálkové trasy pro network=nwn, zbytek základního značení bych značil
jako network=rwn a lokální odbočky, naučné značky jakož i trasy značené
dalšími různými organizacemi jako network=lwn.
Na výběr máme pro nwn použít červené nebo stanovit nějaká jiná kritéria
(např. tady v AT >200km). Dneska jdu s místní OSM komunitou na pivo to
probrat - mají akorát ten Stammtisch :-).
Petr
---------- Původní zpráva ----------
Od: Petr Holub <hopet na ics.muni.cz>
"
Takže bych ten problém zúžil pouze na otázku, zda dokážeme nějak
identifikovat
ty dálkové trasy pro network=nwn, zbytek základního značení bych značil
jako network=rwn a lokální odbočky, naučné značky jakož i trasy značené
dalšími různými organizacemi jako network=lwn.
Na výběr máme pro nwn použít červené nebo stanovit nějaká jiná kritéria
(např. tady v AT >200km). Dneska jdu s místní OSM komunitou na pivo to
probrat - mají akorát ten Stammtisch :-).
"
Kolegove v AT maji vyhodu, ze to za ne nekdo stanovil, oni to "jen"
taguji... :o) Jeste by me zajimalo, jak to delaji treba v DE? Ma nekdo
rozumny funkcni kontakt na DE? Treba via Jan Marsch (osmbuildings) nebo via
chlapce organizujici setkani Elbe-Labe Meeting?
A vite nekdo s jistotou, jak rozlisuje Waymarkedtrails tyto tagy pri
vykreslovani? Mam dojem, ze rozlisuje do dvou barev a tu druhou zobrazuje az
pri vetsim priblizeni... ale kterych tagu se to tyka... iwn/nwn/rwn/lwn...?
vop
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20160822/f1591096/attachment.html>
zobrazit citaci
> A vite nekdo s jistotou, jak rozlisuje Waymarkedtrails tyto tagy pri vykreslovani? Mam dojem,
> ze rozlisuje do dvou barev a tu druhou zobrazuje az pri vetsim priblizeni... ale kterych tagu
> se to tyka... iwn/nwn/rwn/lwn...?
http://hiking.waymarkedtrails.org/help/rendering
"The classification (and therefore the colour of the route in the map) is determined from the network tag."
Rozlisuje se vsechno: iwn/nwn/rwn/lwn - prvne se rendruji iwn(cervena)+nwn(modra), pak se k nim
pridava rwn(zluta) a nakonec lwn(magenta).
Jinak zdrojaky:
https://github.com/lonvia/waymarked-trails-site/blob/master/maps/hiking.py
... mimochodem tu pocitaji i s nasimi specifiky:
---
# Czech system
for (k,v) in tags.items():
if k.startswith('kct_'):
outtags['network'] = 'CT'
if network == '' and tags[k] == 'major':
outtags['level'] = 11 if k[4:] == 'red' else 21
---
... take zmineno zde
http://hiking.waymarkedtrails.org/help/rendering/hikinglocal
Rendrovaci pravidla:
https://github.com/lonvia/waymarked-trails-site/blob/master/maps/styles/inc/route_styles.inc
... tady jsou primo pravidla pro rendering
https://github.com/lonvia/waymarked-trails-site/blob/master/maps/styles/hikingmap.xml
... tady se pak ty ta pravidla pouzivaji pro ruzna meritka
Klasickou legendu, jako mame napr. u mtbmap (ktera se dynamicky meni
s ohledem na meritka), jsem tam nenasel - ale mozna jen neumim hledat ;).
Petr
zobrazit citaci
> Na výběr máme pro nwn použít červené nebo stanovit nějaká jiná kritéria
> (např. tady v AT >200km). Dneska jdu s místní OSM komunitou na pivo to
> probrat - mají akorát ten Stammtisch :-).
Vysledek: nic smerodatneho jsem se nedozvedel, jelikoz tu zadneho
experta na Wanderwege nemaji a mame polozit dotaz do talk-at@ listu.
Nicmene si mysli stejne jako my, ze je ten system, jak je popsany
na wiki, platny.
Petr
On Mon 2016-08-22 10:54:39, Petr Holub wrote:
zobrazit citaci
> Ahoj,
>
> > Přednostní volba barev pro značky:
> >
> > * <https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Stripe-marked_trail_red.svg> červená –
> > dálkové nebo hřebenové trasy
> > * <https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Stripe-marked_trail_blue.svg> modrá –
> > významnější trasy
> > * <https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Stripe-marked_trail_green.svg> zelená –
> > místní trasy
> > * <https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Stripe-marked_trail_yellow.svg> žlutá –
> > krátké trasy, spojovací cesty, zkratky
>
> ano - toto lze najit i na wikipedii. Ale mas to overene z KCT?
Proc je tu relevantni overeni KCT? Podle me neni.
Cervene jsou dlouhe a vyznamne? Ano, vypada to ze jsou. Co si o tom
mysli kct je dost jedno.
iwn je jasny. Cervena Exx. lwn je jasny: naucny stezky a odbocky.
Tak co takhle otagovat zbytek jako rwn... a kdyz/jestli se zjisti, ze
je nejaky dobry duvod oddelovat rwn od nwn, tak se to proste
pretaguje?
Pavel
--
(english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
(cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html
zobrazit citaci
> Tak co takhle otagovat zbytek jako rwn... a kdyz/jestli se zjisti, ze
> je nejaky dobry duvod oddelovat rwn od nwn, tak se to proste
> pretaguje?
Vzhledem k tomu, ze se ke kontaktu s KCT nikdo nehlasi, tak asi ano.
Jeste uvazuji nad pravidlem trasy nad 200km jsou nwn, coz by bylo konzistentni
s Rakusaky. Ma na to nekdo nejaky nazor?
Dik,
Petr
zdar,
zobrazit citaci
> Jeste uvazuji nad pravidlem trasy nad 200km jsou nwn, coz by bylo
> konzistentni s Rakusaky. Ma na to nekdo nejaky nazor?
nevím, jak to vypadá v Rakousích a jak na tento limit přišli, ale v našich
podmínkách mi 200 km přijde dosti ... a řídil bych se primárně významem,
nikoli prostě délkou
co třeba taková Jiráskova cesta, ta má "pouhých" 170 km (a ještě navíc to není
jedna trasa)
to je nejdelší, co mě napadá, a podle délky by si nwn nezasloužila? - významem
si myslím, že určitě ...
K.
------------- další část ---------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: signature.asc
Type: application/pgp-signature
Size: 181 bytes
Desc: This is a digitally signed message part.
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20160824/a2ade4b6/attachment.sig>
Dne 24. srpna 2016 9:29 Pavel Machek <pavel na ucw.cz> napsal(a):
zobrazit citaci
> Cervene jsou dlouhe a vyznamne? Ano, vypada to ze jsou. Co si o tom
> mysli kct je dost jedno.
>
> iwn je jasny. Cervena Exx. lwn je jasny: naucny stezky a odbocky.
jen postreh - vetsina NS , studanek, vrcholu apod. jsou rozhodne LWN,
ale jsou i vyjimky, nelze to tedy prehulit globalne.
Asi u vsech techto pravidel to bude zaklad, ale mohou byt pripady, kdy
to proste nebude sedet a je lepsi to udelat jinak nez rika
"doporuceni".
zobrazit citaci
> Tak co takhle otagovat zbytek jako rwn... a kdyz/jestli se zjisti, ze
> je nejaky dobry duvod oddelovat rwn od nwn, tak se to proste
> pretaguje?
Bye
zobrazit citaci
> > Jeste uvazuji nad pravidlem trasy nad 200km jsou nwn, coz by bylo
> > konzistentni s Rakusaky. Ma na to nekdo nejaky nazor?
>
> nevím, jak to vypadá v Rakousích a jak na tento limit přišli, ale v našich
> podmínkách mi 200 km přijde dosti ... a řídil bych se primárně významem,
> nikoli prostě délkou
>
> co třeba taková Jiráskova cesta, ta má "pouhých" 170 km (a ještě navíc to není
> jedna trasa)
>
> to je nejdelší, co mě napadá, a podle délky by si nwn nezasloužila? - významem
> si myslím, že určitě ...
Jak jsem psal v minulem mailu, v Rakousku to maji tak, ze jim primo ty nwn
vychazeji primo z cislovani OEAV (Rakousky Alpensverein), coz my bohuzel
diky nespolupraci s KCT nemame. Pak tam maji moznost, jak i dalsi trasy, ktere
nespadaji automaticky do nwn tim cislovanim OEAV oznacit za nwn, pokud
splnuji soucasne dve podminky: vedou alespon pres 3 spolkove zeme (coz
by se u nas dalo vykladat asi jako kraje) a maji vice jak 200km.
Nicmene oni tam maji taky kondicional "solten" - takze bych to chapal jako
doporuceni.
Takze rakouska obdoba Jiraskovy cesty by se tam velmi pravdepodobne kvalifikovala
tim cislovanim OAEV.
zobrazit citaci
> > iwn je jasny. Cervena Exx. lwn je jasny: naucny stezky a odbocky.
>
> jen postreh - vetsina NS , studanek, vrcholu apod. jsou rozhodne LWN,
> ale jsou i vyjimky, nelze to tedy prehulit globalne.
Dobra poznamka - navrh bude muset byt jako doporuceni, kde odchylky
od doporuceni by mely byt oduvodnene.
Petr« zpět na výpis měsíce