[Talk-cz] Rozdělení Jihlavské v Brně
Vlákno 15.3. - 17.3.2016, počet zpráv: 15
Ahoj vespolek,
rád bych slyšel názor komunity na to, zda rozdělit Jihlavskou v Brně na
dva pruhy, nebo ne. Uprostřed silnice jsou na několika místech stálé
betonové zábrany:
https://mapy.cz/s/vFqB
pročež si myslím, že by v těch místech měla být v OSM jako dvě separátní
cesty. Na wiki se píše že pokud je bariéra pro auto fyzicky
nepřekonatelná, má se tagovat jako dvě cesty. Což mi dává smysl:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Editing_Standards_and_Conventions#Divided_highways
Nicméně - v roce 2012 jsem to tak předělal a ozval se mi tehdy hanoj,
kterému se to moc nelíbilo a jestli dobře rozumím historii v OSM, tak
momentálně je část smazaná úplně a znovu vytvořená někým jiným zase jako
jedna cesta, např.
http://www.openstreetmap.org/way/240747961/history
http://www.openstreetmap.org/way/240747962/history
a malá část je předělaná.
Takže - co vy na to? Nejraději bych to předělal zpátky, ale určitě se
nechci pouštět do nějaké války editací, na to nemám čas ani nervy.
Uznávám, že to rozdělené vypadá ošklivě v rendereru, ale topologicky mi
přijde správnější mít cesty v místě zábran oddělené.
<0174
Dne 15.3.2016 v 20:39 <0174 napsal(a):
zobrazit citaci
> Takže - co vy na to? Nejraději bych to předělal zpátky, ale určitě se
> nechci pouštět do nějaké války editací, na to nemám čas ani nervy.
> Uznávám, že to rozdělené vypadá ošklivě v rendereru, ale topologicky mi
> přijde správnější mít cesty v místě zábran oddělené.
Ja bych to nechal taky jak to je. Ta zabrana je tam ciste kvuli vynuceni
jizdnich pruhu a kvuli bezpecnosti, protoze v cechach plati ze bila cara
neni zed.
Ale spise koukam treba na Opustenou, ktere je kreslena jako dve cesty,
ale pritom tam mezi nimi zadna zabrana neni (tak jako napr. na Uzke).
Mirek
On Tue 2016-03-15 21:37:03, Miroslav Suchý wrote:
zobrazit citaci
> Dne 15.3.2016 v 20:39 <0174 napsal(a):
> > Takže - co vy na to? Nejraději bych to předělal zpátky, ale určitě se
> > nechci pouštět do nějaké války editací, na to nemám čas ani nervy.
> > Uznávám, že to rozdělené vypadá ošklivě v rendereru, ale topologicky mi
> > přijde správnější mít cesty v místě zábran oddělené.
>
> Ja bych to nechal taky jak to je. Ta zabrana je tam ciste kvuli vynuceni
> jizdnich pruhu a kvuli bezpecnosti, protoze v cechach plati ze bila cara
> neni zed.
Ja nevim. Oddelena betonem -> dve cesty. Jasne ze ta zabrana je tam
kvuli pruhum... na dalnici jsou taky zabrany, taky delame oddelene
cesty...
Pavel
--
(english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
(cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html
Souhlasim, ze kdyz je nekde beton, tak jsou to realne dve cesty.
Jediny duvod, proc se drzet jedne je jednodussi tagovani veci, ktere
jsou na tom opveseny (relace), ale to mi neprijde jako dostatecny
duvod.
Bye
Dne 15. března 2016 20:39 <0174 <v0174 na v0174.net> napsal(a):
zobrazit citaci
> Ahoj vespolek,
>
> rád bych slyšel názor komunity na to, zda rozdělit Jihlavskou v Brně na dva
> pruhy, nebo ne. Uprostřed silnice jsou na několika místech stálé betonové
> zábrany:
> https://mapy.cz/s/vFqB
> pročež si myslím, že by v těch místech měla být v OSM jako dvě separátní
> cesty. Na wiki se píše že pokud je bariéra pro auto fyzicky nepřekonatelná,
> má se tagovat jako dvě cesty. Což mi dává smysl:
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Editing_Standards_and_Conventions#Divided_highways
>
> Nicméně - v roce 2012 jsem to tak předělal a ozval se mi tehdy hanoj,
> kterému se to moc nelíbilo a jestli dobře rozumím historii v OSM, tak
> momentálně je část smazaná úplně a znovu vytvořená někým jiným zase jako
> jedna cesta, např.
> http://www.openstreetmap.org/way/240747961/history
> http://www.openstreetmap.org/way/240747962/history
> a malá část je předělaná.
>
> Takže - co vy na to? Nejraději bych to předělal zpátky, ale určitě se nechci
> pouštět do nějaké války editací, na to nemám čas ani nervy. Uznávám, že to
> rozdělené vypadá ošklivě v rendereru, ale topologicky mi přijde správnější
> mít cesty v místě zábran oddělené.
>
> <0174
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
No jak tak na to koukám - jen takový kousek? A stojí nám to za to?
Marián
---------- Původní zpráva ----------
Od: Tom Ka <tomas.kasparek na gmail.com>
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org>
Datum: 16. 3. 2016 8:35:28
Předmět: Re: [Talk-cz] Rozdělení Jihlavské v Brně
"Souhlasim, ze kdyz je nekde beton, tak jsou to realne dve cesty.
Jediny duvod, proc se drzet jedne je jednodussi tagovani veci, ktere
jsou na tom opveseny (relace), ale to mi neprijde jako dostatecny
duvod.
Bye
Dne 15. března 2016 20:39 <0174 <v0174 na v0174.net> napsal(a):
zobrazit citaci
> Ahoj vespolek,
>
> rád bych slyšel názor komunity na to, zda rozdělit Jihlavskou v Brně na
dva
zobrazit citaci
> pruhy, nebo ne. Uprostřed silnice jsou na několika místech stálé betonové
> zábrany:
> https://mapy.cz/s/vFqB
> pročež si myslím, že by v těch místech měla být v OSM jako dvě separátní
> cesty. Na wiki se píše že pokud je bariéra pro auto fyzicky
nepřekonatelná,
zobrazit citaci
> má se tagovat jako dvě cesty. Což mi dává smysl:
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Editing_Standards_and_Conventions#
Divided_highways
zobrazit citaci
>
> Nicméně - v roce 2012 jsem to tak předělal a ozval se mi tehdy hanoj,
> kterému se to moc nelíbilo a jestli dobře rozumím historii v OSM, tak
> momentálně je část smazaná úplně a znovu vytvořená někým jiným zase jako
> jedna cesta, např.
> http://www.openstreetmap.org/way/240747961/history
> http://www.openstreetmap.org/way/240747962/history
> a malá část je předělaná.
>
> Takže - co vy na to? Nejraději bych to předělal zpátky, ale určitě se
nechci
zobrazit citaci
> pouštět do nějaké války editací, na to nemám čas ani nervy. Uznávám, že to
> rozdělené vypadá ošklivě v rendereru, ale topologicky mi přijde správnější
> mít cesty v místě zábran oddělené.
>
> <0174
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
_______________________________________________
Talk-cz mailing list
Talk-cz na openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz"
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20160316/408573b5/attachment.html>
Tak je to s pár přerušeními asi 300 m, pravda :) Nicméně ten beton tam
fyzicky znemožňuje např. odbočení doleva do ulice Netroufalky k nemocnici.
Dovedu si představit, že někdo jede s navigací v emergency módu, kde se
ignorují pravidla (jako zákazy odbočení, některé navigace to umí) do
nemocnice a ta ho povede přes metrový betonový panel.
<0174
Dne 16. března 2016 8:40 Marián Kyral <mkyral na email.cz> napsal(a):
zobrazit citaci
> No jak tak na to koukám - jen takový kousek? A stojí nám to za to?
>
> Marián
>
> ---------- Původní zpráva ----------
> Od: Tom Ka <tomas.kasparek na gmail.com>
> Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org>
> Datum: 16. 3. 2016 8:35:28
> Předmět: Re: [Talk-cz] Rozdělení Jihlavské v Brně
>
> Souhlasim, ze kdyz je nekde beton, tak jsou to realne dve cesty.
> Jediny duvod, proc se drzet jedne je jednodussi tagovani veci, ktere
> jsou na tom opveseny (relace), ale to mi neprijde jako dostatecny
> duvod.
>
> Bye
>
> Dne 15. března 2016 20:39 <0174 <v0174 na v0174.net> napsal(a):
> > Ahoj vespolek,
> >
> > rád bych slyšel názor komunity na to, zda rozdělit Jihlavskou v Brně na
> dva
> > pruhy, nebo ne. Uprostřed silnice jsou na několika místech stálé betonové
> > zábrany:
> > https://mapy.cz/s/vFqB
> > pročež si myslím, že by v těch místech měla být v OSM jako dvě separátní
> > cesty. Na wiki se píše že pokud je bariéra pro auto fyzicky
> nepřekonatelná,
> > má se tagovat jako dvě cesty. Což mi dává smysl:
> >
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Editing_Standards_and_Conventions#Divided_highways
> >
> > Nicméně - v roce 2012 jsem to tak předělal a ozval se mi tehdy hanoj,
> > kterému se to moc nelíbilo a jestli dobře rozumím historii v OSM, tak
> > momentálně je část smazaná úplně a znovu vytvořená někým jiným zase jako
> > jedna cesta, např.
> > http://www.openstreetmap.org/way/240747961/history
> > http://www.openstreetmap.org/way/240747962/history
> > a malá část je předělaná.
> >
> > Takže - co vy na to? Nejraději bych to předělal zpátky, ale určitě se
> nechci
> > pouštět do nějaké války editací, na to nemám čas ani nervy. Uznávám, že
> to
> > rozdělené vypadá ošklivě v rendereru, ale topologicky mi přijde
> správnější
> > mít cesty v místě zábran oddělené.
> >
> > <0174
> >
> > _______________________________________________
> > Talk-cz mailing list
> > Talk-cz na openstreetmap.org
> > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20160316/93810d9a/attachment.html>
Zdar,
Dne 15. března 2016 21:37 Miroslav Suchý <miroslav na suchy.cz> napsal(a):
zobrazit citaci
>
> Ale spise koukam treba na Opustenou, ktere je kreslena jako dve cesty,
> ale pritom tam mezi nimi zadna zabrana neni (tak jako napr. na Uzke).
>
> Mirek
no, já bych řekl, že tam fyzické oddělení je.
http://mapillary.com/map/im/DuokBCd6MeGuTf6yTdu3gw/photo
h.
Tak tohle se dá řešit přes relaci zákazu odbočení.
Marián
---------- Původní zpráva ----------
Od: Vojtěch Jaroš <v0174 na v0174.net>
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org>
Datum: 16. 3. 2016 8:52:48
Předmět: Re: [Talk-cz] Rozdělení Jihlavské v Brně
"
Tak je to s pár přerušeními asi 300 m, pravda :) Nicméně ten beton tam
fyzicky znemožňuje např. odbočení doleva do ulice Netroufalky k nemocnici.
Dovedu si představit, že někdo jede s navigací v emergency módu, kde se
ignorují pravidla (jako zákazy odbočení, některé navigace to umí) do
nemocnice a ta ho povede přes metrový betonový panel.
<0174
Dne 16. března 2016 8:40 Marián Kyral <mkyral na email.cz
(mailto:mkyral na email.cz)> napsal(a):
"
No jak tak na to koukám - jen takový kousek? A stojí nám to za to?
Marián
---------- Původní zpráva ----------
Od: Tom Ka <tomas.kasparek na gmail.com(mailto:tomas.kasparek na gmail.com)>
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org
(mailto:talk-cz na openstreetmap.org)>
Datum: 16. 3. 2016 8:35:28
Předmět: Re: [Talk-cz] Rozdělení Jihlavské v Brně
"Souhlasim, ze kdyz je nekde beton, tak jsou to realne dve cesty.
Jediny duvod, proc se drzet jedne je jednodussi tagovani veci, ktere
jsou na tom opveseny (relace), ale to mi neprijde jako dostatecny
duvod.
Bye
Dne 15. března 2016 20:39 <0174 <v0174 na v0174.net(mailto:v0174 na v0174.net)>
napsal(a):
zobrazit citaci
> Ahoj vespolek,
>
> rád bych slyšel názor komunity na to, zda rozdělit Jihlavskou v Brně na
dva
zobrazit citaci
> pruhy, nebo ne. Uprostřed silnice jsou na několika místech stálé betonové
> zábrany:
> https://mapy.cz/s/vFqB(https://mapy.cz/s/vFqB)
> pročež si myslím, že by v těch místech měla být v OSM jako dvě separátní
> cesty. Na wiki se píše že pokud je bariéra pro auto fyzicky
nepřekonatelná,
zobrazit citaci
> má se tagovat jako dvě cesty. Což mi dává smysl:
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Editing_Standards_and_Conventions#
Divided_highways
(http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Editing_Standards_and_Conventions#Divided_highways)
zobrazit citaci
>
> Nicméně - v roce 2012 jsem to tak předělal a ozval se mi tehdy hanoj,
> kterému se to moc nelíbilo a jestli dobře rozumím historii v OSM, tak
> momentálně je část smazaná úplně a znovu vytvořená někým jiným zase jako
> jedna cesta, např.
> http://www.openstreetmap.org/way/240747961/history
(http://www.openstreetmap.org/way/240747961/history)
zobrazit citaci
(http://www.openstreetmap.org/way/240747962/history)
zobrazit citaci
> a malá část je předělaná.
>
> Takže - co vy na to? Nejraději bych to předělal zpátky, ale určitě se
nechci
zobrazit citaci
> pouštět do nějaké války editací, na to nemám čas ani nervy. Uznávám, že to
> rozdělené vypadá ošklivě v rendereru, ale topologicky mi přijde správnější
> mít cesty v místě zábran oddělené.
>
> <0174
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org(mailto:Talk-cz na openstreetmap.org)
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
(https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz)
_______________________________________________
Talk-cz mailing list
Talk-cz na openstreetmap.org(mailto:Talk-cz na openstreetmap.org)
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
(https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz)"
_______________________________________________
Talk-cz mailing list
Talk-cz na openstreetmap.org(mailto:Talk-cz na openstreetmap.org)
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
(https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz)
"
_______________________________________________
Talk-cz mailing list
Talk-cz na openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz"
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20160316/e56635af/attachment.html>
Ahoj,
diskuzi vítám...
zobrazit citaci
> Nicméně - v roce 2012 jsem to tak předělal a ozval se mi tehdy hanoj,
kterému se to moc nelíbilo a jestli dobře rozumím historii v OSM, tak
momentálně je část smazaná úplně a znovu vytvořená někým jiným zase jako
jedna cesta, např.
zobrazit citaci
> http://www.openstreetmap.org/way/240747961/history
> http://www.openstreetmap.org/way/240747962/history
*** já si stále myslím, že OSM je víc než jen vizualizovaná routovací
tabulka a topologické vztahy pro navigace. Tedy že geoprvky
vyjadřují(reprezentují) zjednodušený model reálného světa: mám-li ulici,
pak ji charakterizuje její osa v podobě linie, ne jen kudy jezdí auta, kde
mají řadicí pruhy, případně vodící stěny.
podrobněji rozepsáno zde:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Czech_Republic/Editing_Standards_and_Conventions#Datov.C3.BD_model
ha
hanoj
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20160316/9844dbb3/attachment.html>
čus,
...
zobrazit citaci
> > Dovedu si představit, že někdo jede s navigací v emergency módu, kde se
> > ignorují pravidla (jako zákazy odbočení, některé navigace to umí) do
...
zobrazit citaci
> Tak tohle se dá řešit přes relaci zákazu odbočení.
ignorace zákazu odbočení se dá řešit přes relaci zákazu odbočení?
- ale no tak ... prvně čtu až do konce, pak píšu ;-)
K.
Sorry, sorry, sorry - To je tak, když člověk dělá více věcí najednou...
Marián
---------- Původní zpráva ----------
Od: Karel Volný <kavol na seznam.cz>
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org>
Datum: 16. 3. 2016 10:21:13
Předmět: Re: [Talk-cz] Rozdělení Jihlavské v Brně
"čus,
...
zobrazit citaci
> > Dovedu si představit, že někdo jede s navigací v emergency módu, kde se
> > ignorují pravidla (jako zákazy odbočení, některé navigace to umí) do
...
zobrazit citaci
> Tak tohle se dá řešit přes relaci zákazu odbočení.
ignorace zákazu odbočení se dá řešit přes relaci zákazu odbočení?
- ale no tak ... prvně čtu až do konce, pak píšu ;-)
K.
_______________________________________________
Talk-cz mailing list
Talk-cz na openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz"
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20160316/ce3f5d08/attachment.html>
zdar,
zobrazit citaci
> *** já si stále myslím, že OSM je víc než jen vizualizovaná routovací
> tabulka a topologické vztahy pro navigace. Tedy že geoprvky
> vyjadřují(reprezentují) zjednodušený model reálného světa: mám-li ulici,
> pak ji charakterizuje její osa v podobě linie, ne jen kudy jezdí auta, kde
> mají řadicí pruhy, případně vodící stěny.
potom by asi měla být diskuse o tom, jak velké zjednodušení je žádoucí
s lety se zvětšuje úroveň detailu, který zachycujeme - výše uvedené by mělo
být přesně naopak: ulici charakterizuje kudy jezdí auta, tramvaje, chodí
chodci, jak je členěna, ne *jen* její osa v podobě linie
pokud nějaký nástroj nechápe, že toto všechno je (ta jedna) ulice, měl by být
zdokonalen, nikoli data zjednodušena
nemapujeme přece pro renderer, že?
K.
------------- další část ---------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: signature.asc
Type: application/pgp-signature
Size: 181 bytes
Desc: This is a digitally signed message part.
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20160316/cc5d6e1c/attachment.sig>
zobrazit citaci
> > *** já si stále myslím, že OSM je víc než jen vizualizovaná routovací
> > tabulka a topologické vztahy pro navigace. Tedy že geoprvky
> > vyjadřují(reprezentují) zjednodušený model reálného světa: mám-li ulici,
> > pak ji charakterizuje její osa v podobě linie, ne jen kudy jezdí auta, kde
> > mají řadicí pruhy, případně vodící stěny.
>
> potom by asi měla být diskuse o tom, jak velké zjednodušení je žádoucí
*** diskuze co má smysl zmapovat a co to přinese přece neustále
probíhá. Ale reálně se moc neděje a užívání vektorového datového
modelu je konzervativní.
zobrazit citaci
> s lety se zvětšuje úroveň detailu, který zachycujeme
*** to ano, mapujeme víc do detailu, ale zpodrobnění ulice v datovém
modelu jen možné pouze z linie na plochu...
zobrazit citaci
> - výše uvedené by mělo
> být přesně naopak: ulici charakterizuje kudy jezdí auta, tramvaje, chodí
> chodci, jak je členěna, ne *jen* její osa v podobě linie
*** ano, to je ten různý pohled "routovací tabulka" jak se ulice užívá
a reprezentace "fyzického stavu" ulice. Přesto oba pohledy umí sdílet
výsledek.
zobrazit citaci
> pokud nějaký nástroj nechápe, že toto všechno je (ta jedna) ulice, měl by být
> zdokonalen, nikoli data zjednodušena
*** popravdě si moc neumím představit, jak se z mnoha čar, křižovatek
a oblouků, které reálně neexistují udělá ta fyzická osa ulice.
Zajímavé je že něco podobného nefunguje ani u hranic ("boundary") obcí
a užíváme bod obce ("place").
zobrazit citaci
> nemapujeme přece pro renderer, že?
*** Nemapujeme přeci jen tak, ale za nějakým účelem/cílem, forma tedy
sleduje funkci. Tedy ne nutně jen xxx, ale i renderer, routování,
geografický model.
ha
hanoj
Ahoj!
zobrazit citaci
> > > *** já si stále myslím, že OSM je víc než jen vizualizovaná routovací
> > > tabulka a topologické vztahy pro navigace. Tedy že geoprvky
> > > vyjadřují(reprezentují) zjednodušený model reálného světa: mám-li ulici,
> > > pak ji charakterizuje její osa v podobě linie, ne jen kudy jezdí auta, kde
> > > mají řadicí pruhy, případně vodící stěny.
> >
> > potom by asi měla být diskuse o tom, jak velké zjednodušení je žádoucí
> *** diskuze co má smysl zmapovat a co to přinese přece neustále
> probíhá. Ale reálně se moc neděje a užívání vektorového datového
> modelu je konzervativní.
>
> > s lety se zvětšuje úroveň detailu, který zachycujeme
> *** to ano, mapujeme víc do detailu, ale zpodrobnění ulice v datovém
> modelu jen možné pouze z linie na plochu...
No, jak je videt, tak ne.
Kruhovy objezd taky nemapujeme jako bod, a dalnici taky nemapujem jako
jednu way. Kdyz jsou oddeleny cesty kusem betonu, dava smysl i normalni ulici
zmapovat jako oddeleny cesty..
Pavel
--
(english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
(cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html---------- Původní zpráva ----------
Od: Pavel Machek <pavel na ucw.cz>
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org>
Datum: 16. 3. 2016 23:22:57
Předmět: Re: [Talk-cz] Rozdělení Jihlavské v Brně
"Ahoj!
zobrazit citaci
> > > *** já si stále myslím, že OSM je víc než jen vizualizovaná routovací
> > > tabulka a topologické vztahy pro navigace. Tedy že geoprvky
> > > vyjadřují(reprezentují) zjednodušený model reálného světa: mám-li
ulici,
zobrazit citaci
> > > pak ji charakterizuje její osa v podobě linie, ne jen kudy jezdí auta,
kde
zobrazit citaci
> > > mají řadicí pruhy, případně vodící stěny.
> >
> > potom by asi měla být diskuse o tom, jak velké zjednodušení je žádoucí
> *** diskuze co má smysl zmapovat a co to přinese přece neustále
> probíhá. Ale reálně se moc neděje a užívání vektorového datového
> modelu je konzervativní.
>
> > s lety se zvětšuje úroveň detailu, který zachycujeme
> *** to ano, mapujeme víc do detailu, ale zpodrobnění ulice v datovém
> modelu jen možné pouze z linie na plochu...
No, jak je videt, tak ne.
Kruhovy objezd taky nemapujeme jako bod, a dalnici taky nemapujem jako
jednu way. Kdyz jsou oddeleny cesty kusem betonu, dava smysl i normalni
ulici
zmapovat jako oddeleny cesty..
Pavel"
Tak v tomto případě by to možná chtělo nějaký nový tag - silnice rozdělena
bariérou.
Marián
"
--
(english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
(cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/
blog.html
_______________________________________________
Talk-cz mailing list
Talk-cz na openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz"
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20160317/559d64d8/attachment.html>« zpět na výpis měsíce