« zpět na výpis měsíce |

[Talk-cz] Rozdělení Jihlavské v Brně

Vlákno 15.3. - 17.3.2016, počet zpráv: 15


15.3.2016 08:39:54 (#1)
gravatar

<0174

<v0174 at v0174.net>
115 3104
Ahoj vespolek, rád bych slyšel názor komunity na to, zda rozdělit Jihlavskou v Brně na dva pruhy, nebo ne. Uprostřed silnice jsou na několika místech stálé betonové zábrany: https://mapy.cz/s/vFqB pročež si myslím, že by v těch místech měla být v OSM jako dvě separátní cesty. Na wiki se píše že pokud je bariéra pro auto fyzicky nepřekonatelná, má se tagovat jako dvě cesty. Což mi dává smysl: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Editing_Standards_and_Conventions#Divided_highways Nicméně - v roce 2012 jsem to tak předělal a ozval se mi tehdy hanoj, kterému se to moc nelíbilo a jestli dobře rozumím historii v OSM, tak momentálně je část smazaná úplně a znovu vytvořená někým jiným zase jako jedna cesta, např. http://www.openstreetmap.org/way/240747961/history http://www.openstreetmap.org/way/240747962/history a malá část je předělaná. Takže - co vy na to? Nejraději bych to předělal zpátky, ale určitě se nechci pouštět do nějaké války editací, na to nemám čas ani nervy. Uznávám, že to rozdělené vypadá ošklivě v rendereru, ale topologicky mi přijde správnější mít cesty v místě zábran oddělené. <0174

15.3.2016 09:37:03 (#2)
gravatar

Miroslav Suchý

<miroslav at suchy.cz>
590
Dne 15.3.2016 v 20:39 <0174 napsal(a): zobrazit citaci
> Takže - co vy na to? Nejraději bych to předělal zpátky, ale určitě se > nechci pouštět do nějaké války editací, na to nemám čas ani nervy. > Uznávám, že to rozdělené vypadá ošklivě v rendereru, ale topologicky mi > přijde správnější mít cesty v místě zábran oddělené.
Ja bych to nechal taky jak to je. Ta zabrana je tam ciste kvuli vynuceni jizdnich pruhu a kvuli bezpecnosti, protoze v cechach plati ze bila cara neni zed. Ale spise koukam treba na Opustenou, ktere je kreslena jako dve cesty, ale pritom tam mezi nimi zadna zabrana neni (tak jako napr. na Uzke). Mirek

15.3.2016 11:10:10 (#3)
gravatar

Pavel Machek

<pavel at ucw.cz>
1067 1226
On Tue 2016-03-15 21:37:03, Miroslav Suchý wrote: zobrazit citaci
> Dne 15.3.2016 v 20:39 <0174 napsal(a): > > Takže - co vy na to? Nejraději bych to předělal zpátky, ale určitě se > > nechci pouštět do nějaké války editací, na to nemám čas ani nervy. > > Uznávám, že to rozdělené vypadá ošklivě v rendereru, ale topologicky mi > > přijde správnější mít cesty v místě zábran oddělené. > > Ja bych to nechal taky jak to je. Ta zabrana je tam ciste kvuli vynuceni > jizdnich pruhu a kvuli bezpecnosti, protoze v cechach plati ze bila cara > neni zed.
Ja nevim. Oddelena betonem -> dve cesty. Jasne ze ta zabrana je tam kvuli pruhum... na dalnici jsou taky zabrany, taky delame oddelene cesty... Pavel -- (english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek (cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html

16.3.2016 08:33:49 (#4)
gravatar

Tom Ka

<tomas.kasparek at gmail.com>
1609 5619
Souhlasim, ze kdyz je nekde beton, tak jsou to realne dve cesty. Jediny duvod, proc se drzet jedne je jednodussi tagovani veci, ktere jsou na tom opveseny (relace), ale to mi neprijde jako dostatecny duvod. Bye Dne 15. března 2016 20:39 <0174 <v0174 na v0174.net> napsal(a): zobrazit citaci
> Ahoj vespolek, > > rád bych slyšel názor komunity na to, zda rozdělit Jihlavskou v Brně na dva > pruhy, nebo ne. Uprostřed silnice jsou na několika místech stálé betonové > zábrany: > https://mapy.cz/s/vFqB > pročež si myslím, že by v těch místech měla být v OSM jako dvě separátní > cesty. Na wiki se píše že pokud je bariéra pro auto fyzicky nepřekonatelná, > má se tagovat jako dvě cesty. Což mi dává smysl: > http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Editing_Standards_and_Conventions#Divided_highways > > Nicméně - v roce 2012 jsem to tak předělal a ozval se mi tehdy hanoj, > kterému se to moc nelíbilo a jestli dobře rozumím historii v OSM, tak > momentálně je část smazaná úplně a znovu vytvořená někým jiným zase jako > jedna cesta, např. > http://www.openstreetmap.org/way/240747961/history > http://www.openstreetmap.org/way/240747962/history > a malá část je předělaná. > > Takže - co vy na to? Nejraději bych to předělal zpátky, ale určitě se nechci > pouštět do nějaké války editací, na to nemám čas ani nervy. Uznávám, že to > rozdělené vypadá ošklivě v rendereru, ale topologicky mi přijde správnější > mít cesty v místě zábran oddělené. > > <0174 > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz na openstreetmap.org > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

16.3.2016 08:40:46 (#5)
gravatar

Marián Kyral

<mkyral at email.cz>
2501 2837
No jak tak na to koukám - jen takový kousek? A stojí nám to za to? Marián
---------- Původní zpráva ---------- Od: Tom Ka <tomas.kasparek na gmail.com> Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org> Datum: 16. 3. 2016 8:35:28 Předmět: Re: [Talk-cz] Rozdělení Jihlavské v Brně "Souhlasim, ze kdyz je nekde beton, tak jsou to realne dve cesty. Jediny duvod, proc se drzet jedne je jednodussi tagovani veci, ktere jsou na tom opveseny (relace), ale to mi neprijde jako dostatecny duvod. Bye Dne 15. března 2016 20:39 <0174 <v0174 na v0174.net> napsal(a): zobrazit citaci
> Ahoj vespolek, > > rád bych slyšel názor komunity na to, zda rozdělit Jihlavskou v Brně na
dva zobrazit citaci
> pruhy, nebo ne. Uprostřed silnice jsou na několika místech stálé betonové > zábrany: > https://mapy.cz/s/vFqB > pročež si myslím, že by v těch místech měla být v OSM jako dvě separátní > cesty. Na wiki se píše že pokud je bariéra pro auto fyzicky
nepřekonatelná, zobrazit citaci
> má se tagovat jako dvě cesty. Což mi dává smysl: > http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Editing_Standards_and_Conventions#
Divided_highways zobrazit citaci
> > Nicméně - v roce 2012 jsem to tak předělal a ozval se mi tehdy hanoj, > kterému se to moc nelíbilo a jestli dobře rozumím historii v OSM, tak > momentálně je část smazaná úplně a znovu vytvořená někým jiným zase jako > jedna cesta, např. > http://www.openstreetmap.org/way/240747961/history > http://www.openstreetmap.org/way/240747962/history > a malá část je předělaná. > > Takže - co vy na to? Nejraději bych to předělal zpátky, ale určitě se
nechci zobrazit citaci
> pouštět do nějaké války editací, na to nemám čas ani nervy. Uznávám, že to > rozdělené vypadá ošklivě v rendereru, ale topologicky mi přijde správnější > mít cesty v místě zábran oddělené. > > <0174 > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz na openstreetmap.org > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
_______________________________________________ Talk-cz mailing list Talk-cz na openstreetmap.org https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz" ------------- další část --------------- HTML příloha byla odstraněna... URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20160316/408573b5/attachment.html>

16.3.2016 08:50:04 (#6)
gravatar

Vojtěch Jaroš

<v0174 at v0174.net>
115 3104
Tak je to s pár přerušeními asi 300 m, pravda :) Nicméně ten beton tam fyzicky znemožňuje např. odbočení doleva do ulice Netroufalky k nemocnici. Dovedu si představit, že někdo jede s navigací v emergency módu, kde se ignorují pravidla (jako zákazy odbočení, některé navigace to umí) do nemocnice a ta ho povede přes metrový betonový panel. <0174 Dne 16. března 2016 8:40 Marián Kyral <mkyral na email.cz> napsal(a): zobrazit citaci
> No jak tak na to koukám - jen takový kousek? A stojí nám to za to? > > Marián > > ---------- Původní zpráva ---------- > Od: Tom Ka <tomas.kasparek na gmail.com> > Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org> > Datum: 16. 3. 2016 8:35:28 > Předmět: Re: [Talk-cz] Rozdělení Jihlavské v Brně > > Souhlasim, ze kdyz je nekde beton, tak jsou to realne dve cesty. > Jediny duvod, proc se drzet jedne je jednodussi tagovani veci, ktere > jsou na tom opveseny (relace), ale to mi neprijde jako dostatecny > duvod. > > Bye > > Dne 15. března 2016 20:39 <0174 <v0174 na v0174.net> napsal(a): > > Ahoj vespolek, > > > > rád bych slyšel názor komunity na to, zda rozdělit Jihlavskou v Brně na > dva > > pruhy, nebo ne. Uprostřed silnice jsou na několika místech stálé betonové > > zábrany: > > https://mapy.cz/s/vFqB > > pročež si myslím, že by v těch místech měla být v OSM jako dvě separátní > > cesty. Na wiki se píše že pokud je bariéra pro auto fyzicky > nepřekonatelná, > > má se tagovat jako dvě cesty. Což mi dává smysl: > > > http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Editing_Standards_and_Conventions#Divided_highways > > > > Nicméně - v roce 2012 jsem to tak předělal a ozval se mi tehdy hanoj, > > kterému se to moc nelíbilo a jestli dobře rozumím historii v OSM, tak > > momentálně je část smazaná úplně a znovu vytvořená někým jiným zase jako > > jedna cesta, např. > > http://www.openstreetmap.org/way/240747961/history > > http://www.openstreetmap.org/way/240747962/history > > a malá část je předělaná. > > > > Takže - co vy na to? Nejraději bych to předělal zpátky, ale určitě se > nechci > > pouštět do nějaké války editací, na to nemám čas ani nervy. Uznávám, že > to > > rozdělené vypadá ošklivě v rendereru, ale topologicky mi přijde > správnější > > mít cesty v místě zábran oddělené. > > > > <0174 > > > > _______________________________________________ > > Talk-cz mailing list > > Talk-cz na openstreetmap.org > > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz na openstreetmap.org > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz > > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz na openstreetmap.org > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz > >
------------- další část --------------- HTML příloha byla odstraněna... URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20160316/93810d9a/attachment.html>

16.3.2016 09:13:47 (#7)
gravatar

honny

<honnycze at gmail.com>
101 2484
Zdar, Dne 15. března 2016 21:37 Miroslav Suchý <miroslav na suchy.cz> napsal(a): zobrazit citaci
> > Ale spise koukam treba na Opustenou, ktere je kreslena jako dve cesty, > ale pritom tam mezi nimi zadna zabrana neni (tak jako napr. na Uzke). > > Mirek
no, já bych řekl, že tam fyzické oddělení je. http://mapillary.com/map/im/DuokBCd6MeGuTf6yTdu3gw/photo h.

16.3.2016 09:49:51 (#8)
gravatar

Marián Kyral

<mkyral at email.cz>
2501 2837
Tak tohle se dá řešit přes relaci zákazu odbočení. Marián
---------- Původní zpráva ---------- Od: Vojtěch Jaroš <v0174 na v0174.net> Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org> Datum: 16. 3. 2016 8:52:48 Předmět: Re: [Talk-cz] Rozdělení Jihlavské v Brně " Tak je to s pár přerušeními asi 300 m, pravda :) Nicméně ten beton tam fyzicky znemožňuje např. odbočení doleva do ulice Netroufalky k nemocnici. Dovedu si představit, že někdo jede s navigací v emergency módu, kde se ignorují pravidla (jako zákazy odbočení, některé navigace to umí) do nemocnice a ta ho povede přes metrový betonový panel. <0174 Dne 16. března 2016 8:40 Marián Kyral <mkyral na email.cz (mailto:mkyral na email.cz)> napsal(a): " No jak tak na to koukám - jen takový kousek? A stojí nám to za to? Marián ---------- Původní zpráva ---------- Od: Tom Ka <tomas.kasparek na gmail.com(mailto:tomas.kasparek na gmail.com)> Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org (mailto:talk-cz na openstreetmap.org)> Datum: 16. 3. 2016 8:35:28 Předmět: Re: [Talk-cz] Rozdělení Jihlavské v Brně "Souhlasim, ze kdyz je nekde beton, tak jsou to realne dve cesty. Jediny duvod, proc se drzet jedne je jednodussi tagovani veci, ktere jsou na tom opveseny (relace), ale to mi neprijde jako dostatecny duvod. Bye Dne 15. března 2016 20:39 <0174 <v0174 na v0174.net(mailto:v0174 na v0174.net)> napsal(a): zobrazit citaci
> Ahoj vespolek, > > rád bych slyšel názor komunity na to, zda rozdělit Jihlavskou v Brně na
dva zobrazit citaci
> pruhy, nebo ne. Uprostřed silnice jsou na několika místech stálé betonové > zábrany: > https://mapy.cz/s/vFqB(https://mapy.cz/s/vFqB) > pročež si myslím, že by v těch místech měla být v OSM jako dvě separátní > cesty. Na wiki se píše že pokud je bariéra pro auto fyzicky
nepřekonatelná, zobrazit citaci
> má se tagovat jako dvě cesty. Což mi dává smysl: > http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Editing_Standards_and_Conventions#
Divided_highways (http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Editing_Standards_and_Conventions#Divided_highways) zobrazit citaci
> > Nicméně - v roce 2012 jsem to tak předělal a ozval se mi tehdy hanoj, > kterému se to moc nelíbilo a jestli dobře rozumím historii v OSM, tak > momentálně je část smazaná úplně a znovu vytvořená někým jiným zase jako > jedna cesta, např. > http://www.openstreetmap.org/way/240747961/history
(http://www.openstreetmap.org/way/240747961/history) zobrazit citaci (http://www.openstreetmap.org/way/240747962/history) zobrazit citaci
> a malá část je předělaná. > > Takže - co vy na to? Nejraději bych to předělal zpátky, ale určitě se
nechci zobrazit citaci
> pouštět do nějaké války editací, na to nemám čas ani nervy. Uznávám, že to > rozdělené vypadá ošklivě v rendereru, ale topologicky mi přijde správnější > mít cesty v místě zábran oddělené. > > <0174 > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz na openstreetmap.org(mailto:Talk-cz na openstreetmap.org) > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
(https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz) _______________________________________________ Talk-cz mailing list Talk-cz na openstreetmap.org(mailto:Talk-cz na openstreetmap.org) https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz (https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz)" _______________________________________________ Talk-cz mailing list Talk-cz na openstreetmap.org(mailto:Talk-cz na openstreetmap.org) https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz (https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz) " _______________________________________________ Talk-cz mailing list Talk-cz na openstreetmap.org https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz" ------------- další část --------------- HTML příloha byla odstraněna... URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20160316/e56635af/attachment.html>

16.3.2016 10:18:36 (#9)
gravatar

Ha Noj

<ehanoj at gmail.com>
718
Ahoj, diskuzi vítám... zobrazit citaci
> Nicméně - v roce 2012 jsem to tak předělal a ozval se mi tehdy hanoj,
kterému se to moc nelíbilo a jestli dobře rozumím historii v OSM, tak momentálně je část smazaná úplně a znovu vytvořená někým jiným zase jako jedna cesta, např. zobrazit citaci *** já si stále myslím, že OSM je víc než jen vizualizovaná routovací tabulka a topologické vztahy pro navigace. Tedy že geoprvky vyjadřují(reprezentují) zjednodušený model reálného světa: mám-li ulici, pak ji charakterizuje její osa v podobě linie, ne jen kudy jezdí auta, kde mají řadicí pruhy, případně vodící stěny. podrobněji rozepsáno zde: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Czech_Republic/Editing_Standards_and_Conventions#Datov.C3.BD_model ha hanoj ------------- další část --------------- HTML příloha byla odstraněna... URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20160316/9844dbb3/attachment.html>

16.3.2016 10:19:16 (#10)
gravatar

Karel Volný

<kavol at seznam.cz>
568
čus, ... zobrazit citaci
> > Dovedu si představit, že někdo jede s navigací v emergency módu, kde se > > ignorují pravidla (jako zákazy odbočení, některé navigace to umí) do
... zobrazit citaci
> Tak tohle se dá řešit přes relaci zákazu odbočení.
ignorace zákazu odbočení se dá řešit přes relaci zákazu odbočení? - ale no tak ... prvně čtu až do konce, pak píšu ;-) K.

16.3.2016 10:32:38 (#11)
gravatar

Marián Kyral

<mkyral at email.cz>
2501 2837
Sorry, sorry, sorry - To je tak, když člověk dělá více věcí najednou... Marián
---------- Původní zpráva ---------- Od: Karel Volný <kavol na seznam.cz> Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org> Datum: 16. 3. 2016 10:21:13 Předmět: Re: [Talk-cz] Rozdělení Jihlavské v Brně "čus, ... zobrazit citaci
> > Dovedu si představit, že někdo jede s navigací v emergency módu, kde se > > ignorují pravidla (jako zákazy odbočení, některé navigace to umí) do
... zobrazit citaci
> Tak tohle se dá řešit přes relaci zákazu odbočení.
ignorace zákazu odbočení se dá řešit přes relaci zákazu odbočení? - ale no tak ... prvně čtu až do konce, pak píšu ;-) K. _______________________________________________ Talk-cz mailing list Talk-cz na openstreetmap.org https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz" ------------- další část --------------- HTML příloha byla odstraněna... URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20160316/ce3f5d08/attachment.html>

16.3.2016 10:36:28 (#12)
gravatar

Karel Volný

<kavol at seznam.cz>
568
zdar, zobrazit citaci
> *** já si stále myslím, že OSM je víc než jen vizualizovaná routovací > tabulka a topologické vztahy pro navigace. Tedy že geoprvky > vyjadřují(reprezentují) zjednodušený model reálného světa: mám-li ulici, > pak ji charakterizuje její osa v podobě linie, ne jen kudy jezdí auta, kde > mají řadicí pruhy, případně vodící stěny.
potom by asi měla být diskuse o tom, jak velké zjednodušení je žádoucí s lety se zvětšuje úroveň detailu, který zachycujeme - výše uvedené by mělo být přesně naopak: ulici charakterizuje kudy jezdí auta, tramvaje, chodí chodci, jak je členěna, ne *jen* její osa v podobě linie pokud nějaký nástroj nechápe, že toto všechno je (ta jedna) ulice, měl by být zdokonalen, nikoli data zjednodušena nemapujeme přece pro renderer, že? K. ------------- další část --------------- A non-text attachment was scrubbed... Name: signature.asc Type: application/pgp-signature Size: 181 bytes Desc: This is a digitally signed message part. URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20160316/cc5d6e1c/attachment.sig>

16.3.2016 11:40:33 (#13)
gravatar

Ha Noj

<ehanoj at gmail.com>
718
zobrazit citaci
> > *** já si stále myslím, že OSM je víc než jen vizualizovaná routovací > > tabulka a topologické vztahy pro navigace. Tedy že geoprvky > > vyjadřují(reprezentují) zjednodušený model reálného světa: mám-li ulici, > > pak ji charakterizuje její osa v podobě linie, ne jen kudy jezdí auta, kde > > mají řadicí pruhy, případně vodící stěny. > > potom by asi měla být diskuse o tom, jak velké zjednodušení je žádoucí
*** diskuze co má smysl zmapovat a co to přinese přece neustále probíhá. Ale reálně se moc neděje a užívání vektorového datového modelu je konzervativní. zobrazit citaci
> s lety se zvětšuje úroveň detailu, který zachycujeme
*** to ano, mapujeme víc do detailu, ale zpodrobnění ulice v datovém modelu jen možné pouze z linie na plochu... zobrazit citaci
> - výše uvedené by mělo > být přesně naopak: ulici charakterizuje kudy jezdí auta, tramvaje, chodí > chodci, jak je členěna, ne *jen* její osa v podobě linie
*** ano, to je ten různý pohled "routovací tabulka" jak se ulice užívá a reprezentace "fyzického stavu" ulice. Přesto oba pohledy umí sdílet výsledek. zobrazit citaci
> pokud nějaký nástroj nechápe, že toto všechno je (ta jedna) ulice, měl by být > zdokonalen, nikoli data zjednodušena
*** popravdě si moc neumím představit, jak se z mnoha čar, křižovatek a oblouků, které reálně neexistují udělá ta fyzická osa ulice. Zajímavé je že něco podobného nefunguje ani u hranic ("boundary") obcí a užíváme bod obce ("place"). zobrazit citaci
> nemapujeme přece pro renderer, že?
*** Nemapujeme přeci jen tak, ale za nějakým účelem/cílem, forma tedy sleduje funkci. Tedy ne nutně jen xxx, ale i renderer, routování, geografický model. ha hanoj

16.3.2016 11:21:45 (#14)
gravatar

Pavel Machek

<pavel at ucw.cz>
1067 1226
Ahoj! zobrazit citaci
> > > *** já si stále myslím, že OSM je víc než jen vizualizovaná routovací > > > tabulka a topologické vztahy pro navigace. Tedy že geoprvky > > > vyjadřují(reprezentují) zjednodušený model reálného světa: mám-li ulici, > > > pak ji charakterizuje její osa v podobě linie, ne jen kudy jezdí auta, kde > > > mají řadicí pruhy, případně vodící stěny. > > > > potom by asi měla být diskuse o tom, jak velké zjednodušení je žádoucí > *** diskuze co má smysl zmapovat a co to přinese přece neustále > probíhá. Ale reálně se moc neděje a užívání vektorového datového > modelu je konzervativní. > > > s lety se zvětšuje úroveň detailu, který zachycujeme > *** to ano, mapujeme víc do detailu, ale zpodrobnění ulice v datovém > modelu jen možné pouze z linie na plochu...
No, jak je videt, tak ne. Kruhovy objezd taky nemapujeme jako bod, a dalnici taky nemapujem jako jednu way. Kdyz jsou oddeleny cesty kusem betonu, dava smysl i normalni ulici zmapovat jako oddeleny cesty.. Pavel -- (english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek (cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html

17.3.2016 07:20:44 (#15)
gravatar

Marián Kyral

<mkyral at email.cz>
2501 2837
---------- Původní zpráva ---------- Od: Pavel Machek <pavel na ucw.cz> Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org> Datum: 16. 3. 2016 23:22:57 Předmět: Re: [Talk-cz] Rozdělení Jihlavské v Brně "Ahoj! zobrazit citaci
> > > *** já si stále myslím, že OSM je víc než jen vizualizovaná routovací > > > tabulka a topologické vztahy pro navigace. Tedy že geoprvky > > > vyjadřují(reprezentují) zjednodušený model reálného světa: mám-li
ulici, zobrazit citaci
> > > pak ji charakterizuje její osa v podobě linie, ne jen kudy jezdí auta,
kde zobrazit citaci
> > > mají řadicí pruhy, případně vodící stěny. > > > > potom by asi měla být diskuse o tom, jak velké zjednodušení je žádoucí > *** diskuze co má smysl zmapovat a co to přinese přece neustále > probíhá. Ale reálně se moc neděje a užívání vektorového datového > modelu je konzervativní. > > > s lety se zvětšuje úroveň detailu, který zachycujeme > *** to ano, mapujeme víc do detailu, ale zpodrobnění ulice v datovém > modelu jen možné pouze z linie na plochu...
No, jak je videt, tak ne. Kruhovy objezd taky nemapujeme jako bod, a dalnici taky nemapujem jako jednu way. Kdyz jsou oddeleny cesty kusem betonu, dava smysl i normalni ulici zmapovat jako oddeleny cesty.. Pavel" Tak v tomto případě by to možná chtělo nějaký nový tag - silnice rozdělena bariérou. Marián   " -- (english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek (cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/ blog.html _______________________________________________ Talk-cz mailing list Talk-cz na openstreetmap.org https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz" ------------- další část --------------- HTML příloha byla odstraněna... URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20160317/559d64d8/attachment.html>

« zpět na výpis měsíce