[Talk-cz] Tracer LPIS - drobne relikty puvodnich drive vymapovanych poli a luk po pretrasovani podle LPIS
Vlákno 26.1. - 26.1.2016, počet zpráv: 2
---------- Původní zpráva ----------
Od: Petr Holub <hopet na ics.muni.cz>
Komu: 'OpenStreetMap Czech Republic' <talk-cz na openstreetmap.org>
Datum: 26. 1. 2016 11:52:13
Předmět: Re: [Talk-cz] Tracer LPIS - drobne relikty puvodnich drive
vymapovanych poli a luk po pretrasovani podle LPIS
"Ahoj,
zobrazit citaci
> Co se mi osvědčilo nejlépe, je starý polygon zcela nahradit (nenechávat
zbytky) a okolní
zobrazit citaci
> polygony "přilepit" pomocí ContourMerge pluginu [3] - ten je pro mne
nepostradatelný. Stejně
zobrazit citaci
> tak se s ním krásně vyplňují díry pokud se tato skládá z více cest.
jeste by hodne pomohlo efektivite tohoto procesu, kdybychom umeli
"odecitani" polygonu:
v podstate "jen" vyrazne zefektivneni toho procesu s ContourMerge. tam je
problem,
ze kdyz dany les navazuje na nekolik poli (typicky takove ty "roznudlovane
pole"
na Jizni Morave), tak clovek musi pres ContourMerge delat jeden po druhem,
casto
se blbe hledaji ty koncove body, atd. Pokud by se ten les dal pretahnout
tak, aby
vsechna ty pole prekryl a pak se jen ta pole odecetla, tak by to byla velka
pomoc.
"
No podpora geometrických operací v Traceru, díky Martinovi, je. Jak moc
složité by bylo upravit Contour Merge netuším.Ale asi to bude nad mé síly.
Ale můžeš to simulovat tak, že si ten les nejprve vytáhneš do polí a až pak
pole přetrasuješ.
"
Jeste dalsi vylepseni by pak byl "rozliv" polygonu, ktery by ho automaticky
dotahl
ke vsem dalsim polygonum, ktere se s nim dotykaji alespon ve dvou mistech.
Tim by
se resily takove ty zapomenute "zdibce", kterych si clovek kolikrat ani
nevsimne
a pak na ne ContourMerge neaplikuje."
Který polygon by se dotáhnul kam?
"
Ja na to bohuzel taky ted nemam cas, a to bohuzel ani na vedeni jako skolni
prace :(
Kdyby si to nekdo vzal, bylo by to super...
"
+1
Marián
"
Petr
_______________________________________________
Talk-cz mailing list
Talk-cz na openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz"
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20160126/b10abdbb/attachment.html>
zobrazit citaci
> jeste by hodne pomohlo efektivite tohoto procesu, kdybychom umeli "odecitani" polygonu:
> v podstate "jen" vyrazne zefektivneni toho procesu s ContourMerge. tam je problem,
> ze kdyz dany les navazuje na nekolik poli (typicky takove ty "roznudlovane pole"
> na Jizni Morave), tak clovek musi pres ContourMerge delat jeden po druhem, casto
> se blbe hledaji ty koncove body, atd. Pokud by se ten les dal pretahnout tak, aby
> vsechna ty pole prekryl a pak se jen ta pole odecetla, tak by to byla velka pomoc.
>
>
>
>
>
> No podpora geometrických operací v Traceru, díky Martinovi, je. Jak moc složité by bylo
> upravit Contour Merge netuším.Ale asi to bude nad mé síly.
>
>
>
>
> Ale můžeš to simulovat tak, že si ten les nejprve vytáhneš do polí a až pak pole přetrasuješ.
Jo, ale problem je s existujicimi poli - smazat vsechno, roztahnout les
a pak pretrasovat (ale zase by tim clovek stoupal ve statistikach
zmen ;o))) ). Pokud bychom to meli i jako samostatnou funkcionalitu
na existujicich objektech, tak by to bylo super - mozna by to nemuselo
byt tolik prace, kdyz uz to vlastne v Traceru mas.
zobrazit citaci
> Jeste dalsi vylepseni by pak byl "rozliv" polygonu, ktery by ho automaticky dotahl
> ke vsem dalsim polygonum, ktere se s nim dotykaji alespon ve dvou mistech. Tim by
> se resily takove ty zapomenute "zdibce", kterych si clovek kolikrat ani nevsimne
> a pak na ne ContourMerge neaplikuje.
>
>
>
>
> Který polygon by se dotáhnul kam?
To by chtelo rozmalovat a presneji dorozmyslet jednotlive pripady, ale
zhruba takto (nerucim za spravny desing, uz mam ponekud unavenou hlavu):
stav 1: vyberu rozlivany objekt (uzavrena cesta) - editor prejde do stavu 2
stav 2: editor postupne proiteruje vsechny diry, ktere jsou tvorene:
a) plochami (uzavrenymi cestami) ktere se rozlevaneho objektu dotykaji
ve dvou bodech, ale mezi temito dvema body existuje po neblizsich
cestach (nikoli nutne nejkratsi ve smyslu poctu bodu, ale nejkratsi
ve smyslu delky segmentu - to by melo fungovat, musi se ale zkontrolovat,
ze plocha sama sebe nekrizi) nesdileny bod na jedne nebo druhe ceste
b) na sebe navazujicim plochami (navazujici = sdili aspon 1 bod), z nichz
krajni plochy sdili s rozlivanym objektem alespon jeden bod - a opet
po nejkratsich cestach je tam 1 nebo vice nesdilenych bodu
stav 3: proiteruje vsechny diry a nabidne je k zaceleni uzivateli (zobrazi
diru a zepta se "zacelit - ano/ne"
Petr« zpět na výpis měsíce