« zpět na výpis měsíce |

[Talk-cz] LunaRender + přístup na git

Vlákno 8.1. - 12.1.2016, počet zpráv: 16


8.1.2016 11:22:50 (#1)
gravatar

Mikoláš Štrajt

<strajt9 at seznam.cz>
195 33
Zdravím, programuji vlastní renderer pro openstreetmap (viz https://github.com/ severak/lunarender a https://www.openstreetmap.org/user/Sever%C3%A1k/diary/ 37673) a protože základem každého použitelného programu je nějaká ta srozumitelná dokumentace, pokusil jsem se svůj program zdokumentovat. Bohužel, moje angličtina je (jak zpívala Marianne Faithfull) poněkud broken english a tak se mi to moc nepodařilo... Nechtěl by mi někdo z české OSM komunity pomoci s překladem dokumentace? Nejprve bych ji napsal česky a pak bychom to společně přeložili. * * * Mohl bych požádat o přístup do osmcz organizace na githubu? Rád bych také přispěl svou troškou do mlýna. Na githubu jsem severak. S pozdravem Mikoláš Štrajt -------------- next part -------------- An HTML attachment was scrubbed... URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20160108/fb976715/attachment.html>

10.1.2016 10:41:03 (#2)
gravatar

Pavel Zbytovský

<zbytovsky at gmail.com>
230 458
Ahoj, máš prosím někde funkční demo? To na githubu hlásí "server nedostupný". A jaká je vlastně motivace pro podobný počin? Mapnik nevyhovuje? Pavel Dne 8. ledna 2016 23:22 Mikoláš Štrajt <strajt9 at seznam.cz> napsal(a): zobrazit citaci
> Zdravím, > > programuji vlastní renderer pro openstreetmap (viz > https://github.com/severak/lunarender a > https://www.openstreetmap.org/user/Sever%C3%A1k/diary/37673) a protože > základem každého použitelného programu je nějaká ta srozumitelná > dokumentace, pokusil jsem se svůj program zdokumentovat. > > Bohužel, moje angličtina je (jak zpívala Marianne Faithfull) poněkud > broken english a tak se mi to moc nepodařilo... Nechtěl by mi někdo z české > OSM komunity pomoci s překladem dokumentace? Nejprve bych ji napsal česky a > pak bychom to společně přeložili. > > * * * > > Mohl bych požádat o přístup do osmcz organizace na githubu? Rád bych také > přispěl svou troškou do mlýna. Na githubu jsem severak. > > S pozdravem > Mikoláš Štrajt > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz at openstreetmap.org > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz > >
-------------- next part -------------- An HTML attachment was scrubbed... URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20160110/7c72a6ab/attachment.html>

11.1.2016 09:17:34 (#3)
gravatar

Pavel Machek

<pavel at ucw.cz>
1040 1226
On Sun 2016-01-10 22:41:03, Pavel Zbytovský wrote: zobrazit citaci
> Ahoj, > > máš prosím někde funkční demo? To na githubu hlásí "server nedostupný". > > A jaká je vlastně motivace pro podobný počin? Mapnik nevyhovuje?
Vypada to rychlejsi/jednodussi/nepotrebuje PostgreSQL. A ano, bylo by pekne dostat se jednoho dne do situace, kdy by si clovek openstreetmap prohlizel lokalne, bez pouziti web browseru, a bez pristupu na sit. Takze projektu drzim palce :-). Pavel -- (english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek (cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html

11.1.2016 10:05:48 (#4)
gravatar

Pavel Zbytovský

<zbytovsky at gmail.com>
230 458
Rozhodně slouhlasím a držím palce :-) A jak to vlastně provádí spatial dotazy, když ne přes postgis? Dík! Pavel Dne 11. ledna 2016 9:17 Pavel Machek <pavel at ucw.cz> napsal(a): zobrazit citaci
> On Sun 2016-01-10 22:41:03, Pavel Zbytovský wrote: > > Ahoj, > > > > máš prosím někde funkční demo? To na githubu hlásí "server nedostupný". > > > > A jaká je vlastně motivace pro podobný počin? Mapnik nevyhovuje? > > Vypada to rychlejsi/jednodussi/nepotrebuje PostgreSQL. > > A ano, bylo by pekne dostat se jednoho dne do situace, kdy by si > clovek openstreetmap prohlizel lokalne, bez pouziti web browseru, a > bez pristupu na sit. > > Takze projektu drzim palce :-). > > > Pavel > > > -- > (english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek > (cesky, pictures) > http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz at openstreetmap.org > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz >
-------------- next part -------------- An HTML attachment was scrubbed... URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20160111/477c90f1/attachment.html>

11.1.2016 10:28:02 (#5)
gravatar

Marián Kyral

<mkyral at email.cz>
2268 2475
---------- Původní zpráva ---------- Od: Pavel Machek <pavel at ucw.cz> Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz at openstreetmap.org> Datum: 11. 1. 2016 10:20:46 Předmět: Re: [Talk-cz] LunaRender + přístup na git "On Sun 2016-01-10 22:41:03, Pavel Zbytovský wrote: zobrazit citaci
> Ahoj, > > máš prosím někde funkční demo? To na githubu hlásí "server nedostupný". > > A jaká je vlastně motivace pro podobný počin? Mapnik nevyhovuje?
Vypada to rychlejsi/jednodussi/nepotrebuje PostgreSQL. A ano, bylo by pekne dostat se jednoho dne do situace, kdy by si clovek openstreetmap prohlizel lokalne, bez pouziti web browseru, a bez pristupu na sit. Takze projektu drzim palce :-). " Jako, že bych měl celou planetu u sebe na disku? Není to něco podobné, jako jsou dlaždice od Mapsforge - ty si stáhnu a pak offline prohlížím v mobilu. Marián " Pavel -- (english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek (cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/ blog.html _______________________________________________ Talk-cz mailing list Talk-cz at openstreetmap.org https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz" ------------- další část --------------- HTML příloha byla odstraněna... URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20160111/80cbc1c1/attachment.html>

11.1.2016 10:57:08 (#6)
gravatar

Miroslav Suchy

<miroslav at suchy.cz>
558 4011
Dne 11.1.2016 v 09:17 Pavel Machek napsal(a): zobrazit citaci
> A ano, bylo by pekne dostat se jednoho dne do situace, kdy by si > clovek openstreetmap prohlizel lokalne, bez pouziti web browseru, a > bez pristupu na sit.
Tedy neco jako https://github.com/kosmtik/kosmtik ? Ne ze by se mi to lokalne podarilo rozjet. Mirek

11.1.2016 11:01:30 (#7)
gravatar

Janda Martin

<jandam at crcdata.cz>
73
Ahoj, zdravim. Takovy projekt jiz existuje jen bohuzel ne jako opensource. Bezi nad MapDB + JTS. Indexace vcetne prostorovych indexu na SSD disku (volitelne vcetne pouziti OsmChange - minimalni overhead pri indexaci): planet.osm.pbf (30GB) -> 43GB - 2h 45min europe.osm.pbf (16GB) -> 26GB - 1h 30min Ceska Republika (600MB) -> ? - 2min 45sec Jako styl zpracovava primo format Mapnik XML vygenerovatny z https://github.com/gravitystorm/openstreetmap-carto Obsahuje jednoduchy parser z PostgreSQL, ktery filtruje data ulozena v NoSQL. Moznost renderovat stinovani z vlastniho DEM serveru primo do vrstvy (napr. landcover). Render PNG 512x512 pro zoom level 1-16 - oblast cca evropy <6h, SSD + 6 jader s HT --- Mapa 3D Realtime render dlazdic s moznosti prepinani stylu. Ukladani do cache na disku, ... Jednoduchy 3D render budov vcetne strech, stromu, mesteskeho mibiliare... - analyza probiha po dlazdicich. Rychlost min 10000 budov/1 sec/1 tread. Bezi na 4 threadech. Pro predstavu pohled na ctvrti v parizi ma cca 80000 budov. --- Vyhoda neni mozne z duvodu velikosti predrenderovat podrobnou mapu CR/Evropy. --- Projektu drzim palec. Martin
----- Original Message ----- From: "Pavel Machek" <pavel at ucw.cz> To: "OpenStreetMap Czech Republic" <talk-cz at openstreetmap.org> Sent: Monday, January 11, 2016 9:17:34 AM Subject: Re: [Talk-cz] LunaRender + přístup na git On Sun 2016-01-10 22:41:03, Pavel Zbytovský wrote: zobrazit citaci
> Ahoj, > > máš prosím někde funkční demo? To na githubu hlásí "server nedostupný". > > A jaká je vlastně motivace pro podobný počin? Mapnik nevyhovuje?
Vypada to rychlejsi/jednodussi/nepotrebuje PostgreSQL. A ano, bylo by pekne dostat se jednoho dne do situace, kdy by si clovek openstreetmap prohlizel lokalne, bez pouziti web browseru, a bez pristupu na sit. Takze projektu drzim palce :-). Pavel -- (english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek (cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html _______________________________________________ Talk-cz mailing list Talk-cz at openstreetmap.org https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

11.1.2016 03:08:08 (#8)
gravatar

Pavel Zbytovský

<zbytovsky at gmail.com>
230 458
To zní moc hezky, a jak se to jmenuje? Nebo kdo to vyviji/prodává? Pavel po 11. 1. 2016 v 11:03 odesílatel Janda Martin <jandam at crcdata.cz> napsal: zobrazit citaci
> Ahoj, > > zdravim. Takovy projekt jiz existuje jen bohuzel ne jako opensource. > > Bezi nad MapDB + JTS. > > Indexace vcetne prostorovych indexu na SSD disku (volitelne vcetne pouziti > OsmChange - minimalni overhead pri indexaci): > planet.osm.pbf (30GB) -> 43GB - 2h 45min > europe.osm.pbf (16GB) -> 26GB - 1h 30min > Ceska Republika (600MB) -> ? - 2min 45sec > > Jako styl zpracovava primo format Mapnik XML vygenerovatny z > https://github.com/gravitystorm/openstreetmap-carto > Obsahuje jednoduchy parser z PostgreSQL, ktery filtruje data ulozena v > NoSQL. > Moznost renderovat stinovani z vlastniho DEM serveru primo do vrstvy > (napr. landcover). > > Render PNG 512x512 pro zoom level 1-16 - oblast cca evropy <6h, SSD + 6 > jader s HT > > --- > Mapa 3D > Realtime render dlazdic s moznosti prepinani stylu. Ukladani do cache na > disku, ... > Jednoduchy 3D render budov vcetne strech, stromu, mesteskeho mibiliare... > - analyza probiha po dlazdicich. Rychlost min 10000 budov/1 sec/1 tread. > Bezi na 4 threadech. Pro predstavu pohled na ctvrti v parizi ma cca 80000 > budov. > > --- > Vyhoda neni mozne z duvodu velikosti predrenderovat podrobnou mapu > CR/Evropy. > > --- > > Projektu drzim palec. > > Martin > > ----- Original Message ----- > From: "Pavel Machek" <pavel at ucw.cz> > To: "OpenStreetMap Czech Republic" <talk-cz at openstreetmap.org> > Sent: Monday, January 11, 2016 9:17:34 AM > Subject: Re: [Talk-cz] LunaRender + přístup na git > > On Sun 2016-01-10 22:41:03, Pavel Zbytovský wrote: > > Ahoj, > > > > máš prosím někde funkční demo? To na githubu hlásí "server nedostupný". > > > > A jaká je vlastně motivace pro podobný počin? Mapnik nevyhovuje? > > Vypada to rychlejsi/jednodussi/nepotrebuje PostgreSQL. > > A ano, bylo by pekne dostat se jednoho dne do situace, kdy by si > clovek openstreetmap prohlizel lokalne, bez pouziti web browseru, a > bez pristupu na sit. > > Takze projektu drzim palce :-). > > > Pavel > > > -- > (english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek > (cesky, pictures) > http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz at openstreetmap.org > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz at openstreetmap.org > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz >
-------------- next part -------------- An HTML attachment was scrubbed... URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20160111/bc7f4d41/attachment.html>

11.1.2016 11:59:44 (#9)
gravatar

Mikoláš Štrajt

<strajt9 at seznam.cz>
195 33
Předně děkuji za přístup na git. Co se týká LunaRenderu, bylo položeno pár dotazů. Pokusím se je zodpovědět: zobrazit citaci
> A jaká je vlastně motivace pro podobný počin? Mapnik nevyhovuje?
LunaRender nemá konkurovat Mapniku, má sloužit převážně k příležitostným renderům. Například:  - píšu článek o stavebním vývoji v nějaké oblasti, potřebuji si vygenerovat pozadí pro situační mapku  - vydávám knížku týkající se nějakého města a rád bych použil charakteristickou kresbu uličního plánu jako obrázek na pozadí  - chci si plán k pokladu pro děti nakreslit na počítači :-) Proto použiju LunaRender. Výstup je do SVG, celkem jednoduchý (a bude ještě jednodušší až implementuju path simplification) a určený k následné ruční úpravě (třeba rozdělením na vrstvy pro inkscape). Mapu jde při generování celkem snadno nastylovat podle toho, k čemu je určená. Konfigurace vykreslování není žádný pseudokonfig, ale regulérní programovací jazyk (takže to může být dost stručné). Chci implementovat i vykreslování většího počtu dlaždic (třeba celé Prahy), ale to bude zatím jen doplňková funkce (čti hack). K samotné motivaci - pro podobné účely jsem používal Maperative, ale ten na mém primárním stroji (starý až historický notebook s winxp) neběžel. Tak jsem zkusil napsat něco vlastního a ono to (k mému překvapení) fungovalo.... zobrazit citaci
> A jak to vlastně provádí spatial dotazy, když ne přes postgis?
Nijak. Vstupní data jsou OSM XML nebo JSON výstup z Overpass API (to se hodí třeba na vykreslování sítí MHD, kdy nemusíme stahovat celé město). Samotné vykreslování se pak provádí dost jednoduše, bez nějaké větší inteligence, dalo by se říct hrubou silou. zobrazit citaci
> máš prosím někde funkční demo? To na githubu hlásí "server nedostupný".
Ukázky obrázků v blogu https://www.openstreetmap.org/user/Sever%C3%A1k/diary nebo na http://svita.cz/archiv/imgs/lunarender-demos/ (nemělo by to být nedostupné, nicméně je to jen freeweb -  za dostupnost nikdo neručí) Na žádném serveru to zatím neběží, jelikož žádným nedisponuju. Uživatelé si to musí sami stáhnout a vyzkoušet. Viz https://github.com/severak/lunarender Dotazy rád zodpovím. S pozdravem Mikoláš Štrajt -------------- next part -------------- An HTML attachment was scrubbed... URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20160111/c53d76b2/attachment-0001.html>

12.1.2016 12:55:10 (#10)
gravatar

Pavel Zbytovský

<zbytovsky at gmail.com>
230 458
Díky za osvětlení - pokud vím podobně fungoval Osmarender [1] - tam šlo přímo o XSLT transformace. Výstupy mi to připomnělo barevně :-) Jinak za jednoduché SVG pro Inkscape tleskám, sám jsem několik plánku pro skautské hry upravoval z Mapnik SVG a bylo to docela náročné. Nicméně, aby to bylo použitelné, asi by bylo fajn mít nějaké "hezčí" mapové styly - třeba odvození z osmbright apod. Ale chápu, že spíše programuješ a udělat pěkný mapový styl je fakt fuška. No, ale třeba ty technické se mi fakt líbí :) Pokud bys to chtěl pustit na VPSce openstreetmap.cz, ozvi se, asi by to šlo. btw, doporučuju to co jsi tu teď sepsal hodit (i jen česky) na ten github, myslím že to pěkně vysvětluje celou myšlenku. Pavel [1] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Osmarender Dne 11. ledna 2016 23:59 Mikoláš Štrajt <strajt9 at seznam.cz> napsal(a): zobrazit citaci
> Předně děkuji za přístup na git. > > Co se týká LunaRenderu, bylo položeno pár dotazů. Pokusím se je zodpovědět: > > > A jaká je vlastně motivace pro podobný počin? Mapnik nevyhovuje? > > LunaRender nemá konkurovat Mapniku, má sloužit převážně k příležitostným > renderům. Například: > > - píšu článek o stavebním vývoji v nějaké oblasti, potřebuji si > vygenerovat pozadí pro situační mapku > - vydávám knížku týkající se nějakého města a rád bych použil > charakteristickou kresbu uličního plánu jako obrázek na pozadí > - chci si plán k pokladu pro děti nakreslit na počítači :-) > > Proto použiju LunaRender. Výstup je do SVG, celkem jednoduchý (a bude > ještě jednodušší až implementuju path simplification) a určený k následné > ruční úpravě (třeba rozdělením na vrstvy pro inkscape). > > Mapu jde při generování celkem snadno nastylovat podle toho, k čemu je > určená. Konfigurace vykreslování není žádný pseudokonfig, ale regulérní > programovací jazyk (takže to může být dost stručné). > > Chci implementovat i vykreslování většího počtu dlaždic (třeba celé > Prahy), ale to bude zatím jen doplňková funkce (čti hack). > > K samotné motivaci - pro podobné účely jsem používal Maperative, ale ten > na mém primárním stroji (starý až historický notebook s winxp) neběžel. Tak > jsem zkusil napsat něco vlastního a ono to (k mému překvapení) fungovalo.... > > > A jak to vlastně provádí spatial dotazy, když ne přes postgis? > > Nijak. Vstupní data jsou OSM XML nebo JSON výstup z Overpass API (to se > hodí třeba na vykreslování sítí MHD, kdy nemusíme stahovat celé město). > Samotné vykreslování se pak provádí dost jednoduše, bez nějaké větší > inteligence, dalo by se říct hrubou silou. > > > máš prosím někde funkční demo? To na githubu hlásí "server nedostupný". > > Ukázky obrázků v blogu > https://www.openstreetmap.org/user/Sever%C3%A1k/diary nebo na > http://svita.cz/archiv/imgs/lunarender-demos/ > > (nemělo by to být nedostupné, nicméně je to jen freeweb - za dostupnost > nikdo neručí) > > Na žádném serveru to zatím neběží, jelikož žádným nedisponuju. Uživatelé > si to musí sami stáhnout a vyzkoušet. > > Viz https://github.com/severak/lunarender > > Dotazy rád zodpovím. > > S pozdravem Mikoláš Štrajt > > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz at openstreetmap.org > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz > >
-------------- next part -------------- An HTML attachment was scrubbed... URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20160112/69469a94/attachment.html>

12.1.2016 09:02:31 (#11)
gravatar

Pavel Machek

<pavel at ucw.cz>
1040 1226
Ahoj! zobrazit citaci
> > Jako, že bych měl celou planetu u sebe na disku? Není to něco podobné, jako > jsou dlaždice od Mapsforge - ty si stáhnu a pak offline prohlížím v mobilu. >
Tak jasne, dlazdice by byly lepsi, ale nepohrdnul bych ani celou planetou... zas tak velky to neni a zalohy se hodej ;-). A jo, takovych projektu je vic, treba navit a monav. Ale primarne jsou to navigace, takze ty renderery nebyvaj super uzasny. ... a jedinej kterej znam a mam v nem rozjety trasy je Locus, coz je zase pro android a non-free :-(. Pavel -- (english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek (cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html

12.1.2016 09:09:51 (#12)
gravatar

Pavel Machek

<pavel at ucw.cz>
1040 1226
Ahoj! zobrazit citaci
> zdravim. Takovy projekt jiz existuje jen bohuzel ne jako opensource.
To je pro me bohuzel celkem show-stopper :-(. Ale stejne by me zajimalo jmeno. zobrazit citaci
> Bezi nad MapDB + JTS. > > Indexace vcetne prostorovych indexu na SSD disku (volitelne vcetne pouziti OsmChange - minimalni overhead pri indexaci): > planet.osm.pbf (30GB) -> 43GB - 2h 45min > europe.osm.pbf (16GB) -> 26GB - 1h 30min > Ceska Republika (600MB) -> ? - 2min 45sec
Presne. 30GB si pro mapu na PC dovolit pohodlne muzu, 600MB bych rad dal i na telefonu. Ruzne aplikace pro offline mapy existuji (monav, navit), ale zatim tam neni "jedna dobra" a formaty jsou totalne nekompatibilni. Ale doufam ze jednoho dne to bude apt-get install openstreetmap-europe apt-get install cesky-turista :-). zobrazit citaci
> Render PNG 512x512 pro zoom level 1-16 - oblast cca evropy <6h, SSD > + 6 jader s HT
Tohle by me zajimalo ... opravdu je potreba predrenderovat vsechno dopredu? Ty ruzne Moanvy, Navity a Locusy nic takoveho nedelaji, a presto to vypada vcelku k svetu (Locus) a je celkem rozume rychle (Monav i na telefonu... a Locus by asi taky byl kdyby to nebylo na telefonu). Pavel -- (english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek (cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html

12.1.2016 09:43:32 (#13)
gravatar

Marek Musil

<wopixe at volny.cz>
18
Dne 12. 1. 2016 v 9:09 Pavel Machek napsal(a): zobrazit citaci
> Ahoj! > >> zdravim. Takovy projekt jiz existuje jen bohuzel ne jako opensource. > To je pro me bohuzel celkem show-stopper :-(. Ale stejne by me > zajimalo jmeno. > >> Bezi nad MapDB + JTS. >> >> Indexace vcetne prostorovych indexu na SSD disku (volitelne vcetne pouziti OsmChange - minimalni overhead pri indexaci): >> planet.osm.pbf (30GB) -> 43GB - 2h 45min >> europe.osm.pbf (16GB) -> 26GB - 1h 30min >> Ceska Republika (600MB) -> ? - 2min 45sec > Presne. 30GB si pro mapu na PC dovolit pohodlne muzu, 600MB bych rad > dal i na telefonu. Ruzne aplikace pro offline mapy existuji (monav, > navit), ale zatim tam neni "jedna dobra" a formaty jsou totalne > nekompatibilni. > > Ale doufam ze jednoho dne to bude > > apt-get install openstreetmap-europe > apt-get install cesky-turista > > :-). > >> Render PNG 512x512 pro zoom level 1-16 - oblast cca evropy <6h, SSD >> + 6 jader s HT > Tohle by me zajimalo ... opravdu je potreba predrenderovat vsechno > dopredu? Ty ruzne Moanvy, Navity a Locusy nic takoveho nedelaji, a > presto to vypada vcelku k svetu (Locus) a je celkem rozume rychle > (Monav i na telefonu... a Locus by asi taky byl kdyby to nebylo na > telefonu). > Pavel
Pokud jsem stacil pochopit, Locus na render offline map pouziva https://github.com/mapsforge/mapsforge Mara

12.1.2016 12:12:10 (#14)
gravatar

Jiří Sedláček

<jirisedlacek at gmail.com>
39 539
Přesně, mě zas moc láká jednoduchá možnost tvorby "mapiček" do článků na Wikipedii - typicky jendoduše konfigurovatelné mapy do článků o železnici, přírodních památkách, geomorfologických celcích, ... Super, držím palce. 2016-01-12 0:55 GMT+01:00 Pavel Zbytovský <zbytovsky at gmail.com>: zobrazit citaci
> Díky za osvětlení - pokud vím podobně fungoval Osmarender [1] - tam šlo > přímo o XSLT transformace. Výstupy mi to připomnělo barevně :-) > > Jinak za jednoduché SVG pro Inkscape tleskám, sám jsem několik plánku pro > skautské hry upravoval z Mapnik SVG a bylo to docela náročné. Nicméně, aby > to bylo použitelné, asi by bylo fajn mít nějaké "hezčí" mapové styly - > třeba odvození z osmbright apod. Ale chápu, že spíše programuješ a udělat > pěkný mapový styl je fakt fuška. No, ale třeba ty technické se mi fakt líbí > :) > > Pokud bys to chtěl pustit na VPSce openstreetmap.cz, ozvi se, asi by to > šlo. > > btw, doporučuju to co jsi tu teď sepsal hodit (i jen česky) na ten github, > myslím že to pěkně vysvětluje celou myšlenku. > > Pavel > > > [1] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Osmarender > > Dne 11. ledna 2016 23:59 Mikoláš Štrajt <strajt9 at seznam.cz> napsal(a): > >> Předně děkuji za přístup na git. >> >> Co se týká LunaRenderu, bylo položeno pár dotazů. Pokusím se je >> zodpovědět: >> >> > A jaká je vlastně motivace pro podobný počin? Mapnik nevyhovuje? >> >> LunaRender nemá konkurovat Mapniku, má sloužit převážně k příležitostným >> renderům. Například: >> >> - píšu článek o stavebním vývoji v nějaké oblasti, potřebuji si >> vygenerovat pozadí pro situační mapku >> - vydávám knížku týkající se nějakého města a rád bych použil >> charakteristickou kresbu uličního plánu jako obrázek na pozadí >> - chci si plán k pokladu pro děti nakreslit na počítači :-) >> >> Proto použiju LunaRender. Výstup je do SVG, celkem jednoduchý (a bude >> ještě jednodušší až implementuju path simplification) a určený k následné >> ruční úpravě (třeba rozdělením na vrstvy pro inkscape). >> >> Mapu jde při generování celkem snadno nastylovat podle toho, k čemu je >> určená. Konfigurace vykreslování není žádný pseudokonfig, ale regulérní >> programovací jazyk (takže to může být dost stručné). >> >> Chci implementovat i vykreslování většího počtu dlaždic (třeba celé >> Prahy), ale to bude zatím jen doplňková funkce (čti hack). >> >> K samotné motivaci - pro podobné účely jsem používal Maperative, ale ten >> na mém primárním stroji (starý až historický notebook s winxp) neběžel. Tak >> jsem zkusil napsat něco vlastního a ono to (k mému překvapení) fungovalo.... >> >> > A jak to vlastně provádí spatial dotazy, když ne přes postgis? >> >> Nijak. Vstupní data jsou OSM XML nebo JSON výstup z Overpass API (to se >> hodí třeba na vykreslování sítí MHD, kdy nemusíme stahovat celé město). >> Samotné vykreslování se pak provádí dost jednoduše, bez nějaké větší >> inteligence, dalo by se říct hrubou silou. >> >> > máš prosím někde funkční demo? To na githubu hlásí "server nedostupný". >> >> Ukázky obrázků v blogu >> https://www.openstreetmap.org/user/Sever%C3%A1k/diary nebo na >> http://svita.cz/archiv/imgs/lunarender-demos/ >> >> (nemělo by to být nedostupné, nicméně je to jen freeweb - za dostupnost >> nikdo neručí) >> >> Na žádném serveru to zatím neběží, jelikož žádným nedisponuju. Uživatelé >> si to musí sami stáhnout a vyzkoušet. >> >> Viz https://github.com/severak/lunarender >> >> Dotazy rád zodpovím. >> >> S pozdravem Mikoláš Štrajt >> >> >> _______________________________________________ >> Talk-cz mailing list >> Talk-cz at openstreetmap.org >> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz >> >> > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz at openstreetmap.org > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz > >
-- S pozdravem, Jirka Sedláček --- jirisedlacek at gmail.com -------------- next part -------------- An HTML attachment was scrubbed... URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20160112/7abb7684/attachment-0001.html>

12.1.2016 12:30:21 (#15)
gravatar

Pavel Zbytovský

<zbytovsky at gmail.com>
230 458
No jasně, to je hodně pěkný usecase. Tak ještě pak trochu poladit styly, aby to vypadalo jak osmbright a bude to fakt cool. P. Dne 12. ledna 2016 12:12 Jiří Sedláček <jirisedlacek at gmail.com> napsal(a): zobrazit citaci
> Přesně, mě zas moc láká jednoduchá možnost tvorby "mapiček" do článků na > Wikipedii - typicky jendoduše konfigurovatelné mapy do článků o železnici, > přírodních památkách, geomorfologických celcích, ... > > Super, držím palce. > > 2016-01-12 0:55 GMT+01:00 Pavel Zbytovský <zbytovsky at gmail.com>: > >> Díky za osvětlení - pokud vím podobně fungoval Osmarender [1] - tam šlo >> přímo o XSLT transformace. Výstupy mi to připomnělo barevně :-) >> >> Jinak za jednoduché SVG pro Inkscape tleskám, sám jsem několik plánku pro >> skautské hry upravoval z Mapnik SVG a bylo to docela náročné. Nicméně, aby >> to bylo použitelné, asi by bylo fajn mít nějaké "hezčí" mapové styly - >> třeba odvození z osmbright apod. Ale chápu, že spíše programuješ a udělat >> pěkný mapový styl je fakt fuška. No, ale třeba ty technické se mi fakt líbí >> :) >> >> Pokud bys to chtěl pustit na VPSce openstreetmap.cz, ozvi se, asi by to >> šlo. >> >> btw, doporučuju to co jsi tu teď sepsal hodit (i jen česky) na ten >> github, myslím že to pěkně vysvětluje celou myšlenku. >> >> Pavel >> >> >> [1] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Osmarender >> >> Dne 11. ledna 2016 23:59 Mikoláš Štrajt <strajt9 at seznam.cz> napsal(a): >> >>> Předně děkuji za přístup na git. >>> >>> Co se týká LunaRenderu, bylo položeno pár dotazů. Pokusím se je >>> zodpovědět: >>> >>> > A jaká je vlastně motivace pro podobný počin? Mapnik nevyhovuje? >>> >>> LunaRender nemá konkurovat Mapniku, má sloužit převážně k příležitostným >>> renderům. Například: >>> >>> - píšu článek o stavebním vývoji v nějaké oblasti, potřebuji si >>> vygenerovat pozadí pro situační mapku >>> - vydávám knížku týkající se nějakého města a rád bych použil >>> charakteristickou kresbu uličního plánu jako obrázek na pozadí >>> - chci si plán k pokladu pro děti nakreslit na počítači :-) >>> >>> Proto použiju LunaRender. Výstup je do SVG, celkem jednoduchý (a bude >>> ještě jednodušší až implementuju path simplification) a určený k následné >>> ruční úpravě (třeba rozdělením na vrstvy pro inkscape). >>> >>> Mapu jde při generování celkem snadno nastylovat podle toho, k čemu je >>> určená. Konfigurace vykreslování není žádný pseudokonfig, ale regulérní >>> programovací jazyk (takže to může být dost stručné). >>> >>> Chci implementovat i vykreslování většího počtu dlaždic (třeba celé >>> Prahy), ale to bude zatím jen doplňková funkce (čti hack). >>> >>> K samotné motivaci - pro podobné účely jsem používal Maperative, ale ten >>> na mém primárním stroji (starý až historický notebook s winxp) neběžel. Tak >>> jsem zkusil napsat něco vlastního a ono to (k mému překvapení) fungovalo.... >>> >>> > A jak to vlastně provádí spatial dotazy, když ne přes postgis? >>> >>> Nijak. Vstupní data jsou OSM XML nebo JSON výstup z Overpass API (to se >>> hodí třeba na vykreslování sítí MHD, kdy nemusíme stahovat celé město). >>> Samotné vykreslování se pak provádí dost jednoduše, bez nějaké větší >>> inteligence, dalo by se říct hrubou silou. >>> >>> > máš prosím někde funkční demo? To na githubu hlásí "server nedostupný". >>> >>> Ukázky obrázků v blogu >>> https://www.openstreetmap.org/user/Sever%C3%A1k/diary nebo na >>> http://svita.cz/archiv/imgs/lunarender-demos/ >>> >>> (nemělo by to být nedostupné, nicméně je to jen freeweb - za dostupnost >>> nikdo neručí) >>> >>> Na žádném serveru to zatím neběží, jelikož žádným nedisponuju. Uživatelé >>> si to musí sami stáhnout a vyzkoušet. >>> >>> Viz https://github.com/severak/lunarender >>> >>> Dotazy rád zodpovím. >>> >>> S pozdravem Mikoláš Štrajt >>> >>> >>> _______________________________________________ >>> Talk-cz mailing list >>> Talk-cz at openstreetmap.org >>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz >>> >>> >> >> _______________________________________________ >> Talk-cz mailing list >> Talk-cz at openstreetmap.org >> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz >> >> > > > -- > S pozdravem, > Jirka Sedláček > --- > jirisedlacek at gmail.com > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz at openstreetmap.org > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz > >
-------------- next part -------------- An HTML attachment was scrubbed... URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20160112/9e76c3a9/attachment.html>

12.1.2016 01:04:41 (#16)
gravatar

Jan Martinec

<jan at martinec.name>
389 2476
Tak lokální *prohlížení* bez sítě zas takový problém není, ne? Mám tu skript, který skrze osmosis a pgsql generuje vektorovou mapu, a tu mám v mobilu - bez browseru i bez netu. Ostatně soudím, že http://osm.paws.cz/ používá velmi podobný proces, a provozuje ho dokonce někdo z místních kolemjdoucích;) Jinak problém *obousměrné* lokální synchronizace se snaží nově řešit toto - https://github.com/AmericanRedCross/OpenMapKitServer ; jsem velmi zvědav na to, co vymysleli. HPM Dne 11. 1. 2016 9:53 napsal uživatel "Pavel Machek" <pavel at ucw.cz>: zobrazit citaci
> On Sun 2016-01-10 22:41:03, Pavel Zbytovský wrote: > > Ahoj, > > > > máš prosím někde funkční demo? To na githubu hlásí "server nedostupný". > > > > A jaká je vlastně motivace pro podobný počin? Mapnik nevyhovuje? > > Vypada to rychlejsi/jednodussi/nepotrebuje PostgreSQL. > > A ano, bylo by pekne dostat se jednoho dne do situace, kdy by si > clovek openstreetmap prohlizel lokalne, bez pouziti web browseru, a > bez pristupu na sit. > > Takze projektu drzim palce :-). > > > Pavel > > > -- > (english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek > (cesky, pictures) > http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz at openstreetmap.org > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz >
-------------- next part -------------- An HTML attachment was scrubbed... URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20160112/00d6e583/attachment.html>

« zpět na výpis měsíce