[Talk-cz] LunaRender + přístup na git
Vlákno 8.1. - 12.1.2016, počet zpráv: 16
Zdravím,
programuji vlastní renderer pro openstreetmap (viz https://github.com/
severak/lunarender a https://www.openstreetmap.org/user/Sever%C3%A1k/diary/
37673) a protože základem každého použitelného programu je nějaká ta
srozumitelná dokumentace, pokusil jsem se svůj program zdokumentovat.
Bohužel, moje angličtina je (jak zpívala Marianne Faithfull) poněkud broken
english a tak se mi to moc nepodařilo... Nechtěl by mi někdo z české OSM
komunity pomoci s překladem dokumentace? Nejprve bych ji napsal česky a pak
bychom to společně přeložili.
* * *
Mohl bych požádat o přístup do osmcz organizace na githubu? Rád bych také
přispěl svou troškou do mlýna. Na githubu jsem severak.
S pozdravem
Mikoláš Štrajt
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20160108/fb976715/attachment.html>
Ahoj,
máš prosím někde funkční demo? To na githubu hlásí "server nedostupný".
A jaká je vlastně motivace pro podobný počin? Mapnik nevyhovuje?
Pavel
Dne 8. ledna 2016 23:22 Mikoláš Štrajt <strajt9 na seznam.cz> napsal(a):
zobrazit citaci
> Zdravím,
>
> programuji vlastní renderer pro openstreetmap (viz
> https://github.com/severak/lunarender a
> https://www.openstreetmap.org/user/Sever%C3%A1k/diary/37673) a protože
> základem každého použitelného programu je nějaká ta srozumitelná
> dokumentace, pokusil jsem se svůj program zdokumentovat.
>
> Bohužel, moje angličtina je (jak zpívala Marianne Faithfull) poněkud
> broken english a tak se mi to moc nepodařilo... Nechtěl by mi někdo z české
> OSM komunity pomoci s překladem dokumentace? Nejprve bych ji napsal česky a
> pak bychom to společně přeložili.
>
> * * *
>
> Mohl bych požádat o přístup do osmcz organizace na githubu? Rád bych také
> přispěl svou troškou do mlýna. Na githubu jsem severak.
>
> S pozdravem
> Mikoláš Štrajt
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20160110/7c72a6ab/attachment.html>
On Sun 2016-01-10 22:41:03, Pavel Zbytovský wrote:
zobrazit citaci
> Ahoj,
>
> máš prosím někde funkční demo? To na githubu hlásí "server nedostupný".
>
> A jaká je vlastně motivace pro podobný počin? Mapnik nevyhovuje?
Vypada to rychlejsi/jednodussi/nepotrebuje PostgreSQL.
A ano, bylo by pekne dostat se jednoho dne do situace, kdy by si
clovek openstreetmap prohlizel lokalne, bez pouziti web browseru, a
bez pristupu na sit.
Takze projektu drzim palce :-).
Pavel
--
(english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
(cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html
Rozhodně slouhlasím a držím palce :-)
A jak to vlastně provádí spatial dotazy, když ne přes postgis?
Dík!
Pavel
Dne 11. ledna 2016 9:17 Pavel Machek <pavel na ucw.cz> napsal(a):
zobrazit citaci
> On Sun 2016-01-10 22:41:03, Pavel Zbytovský wrote:
> > Ahoj,
> >
> > máš prosím někde funkční demo? To na githubu hlásí "server nedostupný".
> >
> > A jaká je vlastně motivace pro podobný počin? Mapnik nevyhovuje?
>
> Vypada to rychlejsi/jednodussi/nepotrebuje PostgreSQL.
>
> A ano, bylo by pekne dostat se jednoho dne do situace, kdy by si
> clovek openstreetmap prohlizel lokalne, bez pouziti web browseru, a
> bez pristupu na sit.
>
> Takze projektu drzim palce :-).
>
>
> Pavel
>
>
> --
> (english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
> (cesky, pictures)
> http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20160111/477c90f1/attachment.html>---------- Původní zpráva ----------
Od: Pavel Machek <pavel na ucw.cz>
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org>
Datum: 11. 1. 2016 10:20:46
Předmět: Re: [Talk-cz] LunaRender + přístup na git
"On Sun 2016-01-10 22:41:03, Pavel Zbytovský wrote:
zobrazit citaci
> Ahoj,
>
> máš prosím někde funkční demo? To na githubu hlásí "server nedostupný".
>
> A jaká je vlastně motivace pro podobný počin? Mapnik nevyhovuje?
Vypada to rychlejsi/jednodussi/nepotrebuje PostgreSQL.
A ano, bylo by pekne dostat se jednoho dne do situace, kdy by si
clovek openstreetmap prohlizel lokalne, bez pouziti web browseru, a
bez pristupu na sit.
Takze projektu drzim palce :-).
"
Jako, že bych měl celou planetu u sebe na disku? Není to něco podobné, jako
jsou dlaždice od Mapsforge - ty si stáhnu a pak offline prohlížím v mobilu.
Marián
"
Pavel
--
(english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
(cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/
blog.html
_______________________________________________
Talk-cz mailing list
Talk-cz na openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz"
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20160111/80cbc1c1/attachment.html>
Dne 11.1.2016 v 09:17 Pavel Machek napsal(a):
zobrazit citaci
> A ano, bylo by pekne dostat se jednoho dne do situace, kdy by si
> clovek openstreetmap prohlizel lokalne, bez pouziti web browseru, a
> bez pristupu na sit.
Tedy neco jako
https://github.com/kosmtik/kosmtik
?
Ne ze by se mi to lokalne podarilo rozjet.
Mirek
Ahoj,
zdravim. Takovy projekt jiz existuje jen bohuzel ne jako opensource.
Bezi nad MapDB + JTS.
Indexace vcetne prostorovych indexu na SSD disku (volitelne vcetne pouziti OsmChange - minimalni overhead pri indexaci):
planet.osm.pbf (30GB) -> 43GB - 2h 45min
europe.osm.pbf (16GB) -> 26GB - 1h 30min
Ceska Republika (600MB) -> ? - 2min 45sec
Jako styl zpracovava primo format Mapnik XML vygenerovatny z https://github.com/gravitystorm/openstreetmap-carto
Obsahuje jednoduchy parser z PostgreSQL, ktery filtruje data ulozena v NoSQL.
Moznost renderovat stinovani z vlastniho DEM serveru primo do vrstvy (napr. landcover).
Render PNG 512x512 pro zoom level 1-16 - oblast cca evropy <6h, SSD + 6 jader s HT
---
Mapa 3D
Realtime render dlazdic s moznosti prepinani stylu. Ukladani do cache na disku, ...
Jednoduchy 3D render budov vcetne strech, stromu, mesteskeho mibiliare...
- analyza probiha po dlazdicich. Rychlost min 10000 budov/1 sec/1 tread. Bezi na 4 threadech. Pro predstavu pohled na ctvrti v parizi ma cca 80000 budov.
---
Vyhoda neni mozne z duvodu velikosti predrenderovat podrobnou mapu CR/Evropy.
---
Projektu drzim palec.
Martin
----- Original Message -----
From: "Pavel Machek" <pavel na ucw.cz>
To: "OpenStreetMap Czech Republic" <talk-cz na openstreetmap.org>
Sent: Monday, January 11, 2016 9:17:34 AM
Subject: Re: [Talk-cz] LunaRender + přístup na git
On Sun 2016-01-10 22:41:03, Pavel Zbytovský wrote:
zobrazit citaci
> Ahoj,
>
> máš prosím někde funkční demo? To na githubu hlásí "server nedostupný".
>
> A jaká je vlastně motivace pro podobný počin? Mapnik nevyhovuje?
Vypada to rychlejsi/jednodussi/nepotrebuje PostgreSQL.
A ano, bylo by pekne dostat se jednoho dne do situace, kdy by si
clovek openstreetmap prohlizel lokalne, bez pouziti web browseru, a
bez pristupu na sit.
Takze projektu drzim palce :-).
Pavel
--
(english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
(cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html
_______________________________________________
Talk-cz mailing list
Talk-cz na openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
To zní moc hezky, a jak se to jmenuje? Nebo kdo to vyviji/prodává?
Pavel
po 11. 1. 2016 v 11:03 odesílatel Janda Martin <jandam na crcdata.cz> napsal:
zobrazit citaci
> Ahoj,
>
> zdravim. Takovy projekt jiz existuje jen bohuzel ne jako opensource.
>
> Bezi nad MapDB + JTS.
>
> Indexace vcetne prostorovych indexu na SSD disku (volitelne vcetne pouziti
> OsmChange - minimalni overhead pri indexaci):
> planet.osm.pbf (30GB) -> 43GB - 2h 45min
> europe.osm.pbf (16GB) -> 26GB - 1h 30min
> Ceska Republika (600MB) -> ? - 2min 45sec
>
> Jako styl zpracovava primo format Mapnik XML vygenerovatny z
> https://github.com/gravitystorm/openstreetmap-carto
> Obsahuje jednoduchy parser z PostgreSQL, ktery filtruje data ulozena v
> NoSQL.
> Moznost renderovat stinovani z vlastniho DEM serveru primo do vrstvy
> (napr. landcover).
>
> Render PNG 512x512 pro zoom level 1-16 - oblast cca evropy <6h, SSD + 6
> jader s HT
>
> ---
> Mapa 3D
> Realtime render dlazdic s moznosti prepinani stylu. Ukladani do cache na
> disku, ...
> Jednoduchy 3D render budov vcetne strech, stromu, mesteskeho mibiliare...
> - analyza probiha po dlazdicich. Rychlost min 10000 budov/1 sec/1 tread.
> Bezi na 4 threadech. Pro predstavu pohled na ctvrti v parizi ma cca 80000
> budov.
>
> ---
> Vyhoda neni mozne z duvodu velikosti predrenderovat podrobnou mapu
> CR/Evropy.
>
> ---
>
> Projektu drzim palec.
>
> Martin
>
> ----- Original Message -----
> From: "Pavel Machek" <pavel na ucw.cz>
> To: "OpenStreetMap Czech Republic" <talk-cz na openstreetmap.org>
> Sent: Monday, January 11, 2016 9:17:34 AM
> Subject: Re: [Talk-cz] LunaRender + přístup na git
>
> On Sun 2016-01-10 22:41:03, Pavel Zbytovský wrote:
> > Ahoj,
> >
> > máš prosím někde funkční demo? To na githubu hlásí "server nedostupný".
> >
> > A jaká je vlastně motivace pro podobný počin? Mapnik nevyhovuje?
>
> Vypada to rychlejsi/jednodussi/nepotrebuje PostgreSQL.
>
> A ano, bylo by pekne dostat se jednoho dne do situace, kdy by si
> clovek openstreetmap prohlizel lokalne, bez pouziti web browseru, a
> bez pristupu na sit.
>
> Takze projektu drzim palce :-).
>
>
> Pavel
>
>
> --
> (english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
> (cesky, pictures)
> http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20160111/bc7f4d41/attachment.html>
Předně děkuji za přístup na git.
Co se týká LunaRenderu, bylo položeno pár dotazů. Pokusím se je zodpovědět:
zobrazit citaci
> A jaká je vlastně motivace pro podobný počin? Mapnik nevyhovuje?
LunaRender nemá konkurovat Mapniku, má sloužit převážně k příležitostným
renderům. Například:
- píšu článek o stavebním vývoji v nějaké oblasti, potřebuji si vygenerovat
pozadí pro situační mapku
- vydávám knížku týkající se nějakého města a rád bych použil
charakteristickou kresbu uličního plánu jako obrázek na pozadí
- chci si plán k pokladu pro děti nakreslit na počítači :-)
Proto použiju LunaRender. Výstup je do SVG, celkem jednoduchý (a bude ještě
jednodušší až implementuju path simplification) a určený k následné ruční
úpravě (třeba rozdělením na vrstvy pro inkscape).
Mapu jde při generování celkem snadno nastylovat podle toho, k čemu je
určená. Konfigurace vykreslování není žádný pseudokonfig, ale regulérní
programovací jazyk (takže to může být dost stručné).
Chci implementovat i vykreslování většího počtu dlaždic (třeba celé Prahy),
ale to bude zatím jen doplňková funkce (čti hack).
K samotné motivaci - pro podobné účely jsem používal Maperative, ale ten na
mém primárním stroji (starý až historický notebook s winxp) neběžel. Tak
jsem zkusil napsat něco vlastního a ono to (k mému překvapení) fungovalo....
zobrazit citaci
> A jak to vlastně provádí spatial dotazy, když ne přes postgis?
Nijak. Vstupní data jsou OSM XML nebo JSON výstup z Overpass API (to se hodí
třeba na vykreslování sítí MHD, kdy nemusíme stahovat celé město). Samotné
vykreslování se pak provádí dost jednoduše, bez nějaké větší inteligence,
dalo by se říct hrubou silou.
zobrazit citaci
> máš prosím někde funkční demo? To na githubu hlásí "server nedostupný".
Ukázky obrázků v blogu https://www.openstreetmap.org/user/Sever%C3%A1k/diary
nebo na http://svita.cz/archiv/imgs/lunarender-demos/
(nemělo by to být nedostupné, nicméně je to jen freeweb - za dostupnost
nikdo neručí)
Na žádném serveru to zatím neběží, jelikož žádným nedisponuju. Uživatelé si
to musí sami stáhnout a vyzkoušet.
Viz https://github.com/severak/lunarender
Dotazy rád zodpovím.
S pozdravem Mikoláš Štrajt
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20160111/c53d76b2/attachment.html>
Díky za osvětlení - pokud vím podobně fungoval Osmarender [1] - tam šlo
přímo o XSLT transformace. Výstupy mi to připomnělo barevně :-)
Jinak za jednoduché SVG pro Inkscape tleskám, sám jsem několik plánku pro
skautské hry upravoval z Mapnik SVG a bylo to docela náročné. Nicméně, aby
to bylo použitelné, asi by bylo fajn mít nějaké "hezčí" mapové styly -
třeba odvození z osmbright apod. Ale chápu, že spíše programuješ a udělat
pěkný mapový styl je fakt fuška. No, ale třeba ty technické se mi fakt líbí
:)
Pokud bys to chtěl pustit na VPSce openstreetmap.cz, ozvi se, asi by to šlo.
btw, doporučuju to co jsi tu teď sepsal hodit (i jen česky) na ten github,
myslím že to pěkně vysvětluje celou myšlenku.
Pavel
[1] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Osmarender
Dne 11. ledna 2016 23:59 Mikoláš Štrajt <strajt9 na seznam.cz> napsal(a):
zobrazit citaci
> Předně děkuji za přístup na git.
>
> Co se týká LunaRenderu, bylo položeno pár dotazů. Pokusím se je zodpovědět:
>
> > A jaká je vlastně motivace pro podobný počin? Mapnik nevyhovuje?
>
> LunaRender nemá konkurovat Mapniku, má sloužit převážně k příležitostným
> renderům. Například:
>
> - píšu článek o stavebním vývoji v nějaké oblasti, potřebuji si
> vygenerovat pozadí pro situační mapku
> - vydávám knížku týkající se nějakého města a rád bych použil
> charakteristickou kresbu uličního plánu jako obrázek na pozadí
> - chci si plán k pokladu pro děti nakreslit na počítači :-)
>
> Proto použiju LunaRender. Výstup je do SVG, celkem jednoduchý (a bude
> ještě jednodušší až implementuju path simplification) a určený k následné
> ruční úpravě (třeba rozdělením na vrstvy pro inkscape).
>
> Mapu jde při generování celkem snadno nastylovat podle toho, k čemu je
> určená. Konfigurace vykreslování není žádný pseudokonfig, ale regulérní
> programovací jazyk (takže to může být dost stručné).
>
> Chci implementovat i vykreslování většího počtu dlaždic (třeba celé
> Prahy), ale to bude zatím jen doplňková funkce (čti hack).
>
> K samotné motivaci - pro podobné účely jsem používal Maperative, ale ten
> na mém primárním stroji (starý až historický notebook s winxp) neběžel. Tak
> jsem zkusil napsat něco vlastního a ono to (k mému překvapení) fungovalo....
>
> > A jak to vlastně provádí spatial dotazy, když ne přes postgis?
>
> Nijak. Vstupní data jsou OSM XML nebo JSON výstup z Overpass API (to se
> hodí třeba na vykreslování sítí MHD, kdy nemusíme stahovat celé město).
> Samotné vykreslování se pak provádí dost jednoduše, bez nějaké větší
> inteligence, dalo by se říct hrubou silou.
>
> > máš prosím někde funkční demo? To na githubu hlásí "server nedostupný".
>
> Ukázky obrázků v blogu
> https://www.openstreetmap.org/user/Sever%C3%A1k/diary nebo na
> http://svita.cz/archiv/imgs/lunarender-demos/
>
> (nemělo by to být nedostupné, nicméně je to jen freeweb - za dostupnost
> nikdo neručí)
>
> Na žádném serveru to zatím neběží, jelikož žádným nedisponuju. Uživatelé
> si to musí sami stáhnout a vyzkoušet.
>
> Viz https://github.com/severak/lunarender
>
> Dotazy rád zodpovím.
>
> S pozdravem Mikoláš Štrajt
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20160112/69469a94/attachment.html>
Ahoj!
zobrazit citaci
>
> Jako, že bych měl celou planetu u sebe na disku? Není to něco podobné, jako
> jsou dlaždice od Mapsforge - ty si stáhnu a pak offline prohlížím v mobilu.
>
Tak jasne, dlazdice by byly lepsi, ale nepohrdnul bych ani celou
planetou... zas tak velky to neni a zalohy se hodej ;-).
A jo, takovych projektu je vic, treba navit a monav. Ale primarne jsou
to navigace, takze ty renderery nebyvaj super uzasny. ... a jedinej
kterej znam a mam v nem rozjety trasy je Locus, coz je zase pro
android a non-free :-(.
Pavel
--
(english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
(cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html
Ahoj!
zobrazit citaci
> zdravim. Takovy projekt jiz existuje jen bohuzel ne jako opensource.
To je pro me bohuzel celkem show-stopper :-(. Ale stejne by me
zajimalo jmeno.
zobrazit citaci
> Bezi nad MapDB + JTS.
>
> Indexace vcetne prostorovych indexu na SSD disku (volitelne vcetne pouziti OsmChange - minimalni overhead pri indexaci):
> planet.osm.pbf (30GB) -> 43GB - 2h 45min
> europe.osm.pbf (16GB) -> 26GB - 1h 30min
> Ceska Republika (600MB) -> ? - 2min 45sec
Presne. 30GB si pro mapu na PC dovolit pohodlne muzu, 600MB bych rad
dal i na telefonu. Ruzne aplikace pro offline mapy existuji (monav,
navit), ale zatim tam neni "jedna dobra" a formaty jsou totalne
nekompatibilni.
Ale doufam ze jednoho dne to bude
apt-get install openstreetmap-europe
apt-get install cesky-turista
:-).
zobrazit citaci
> Render PNG 512x512 pro zoom level 1-16 - oblast cca evropy <6h, SSD
> + 6 jader s HT
Tohle by me zajimalo ... opravdu je potreba predrenderovat vsechno
dopredu? Ty ruzne Moanvy, Navity a Locusy nic takoveho nedelaji, a
presto to vypada vcelku k svetu (Locus) a je celkem rozume rychle
(Monav i na telefonu... a Locus by asi taky byl kdyby to nebylo na
telefonu).
Pavel
--
(english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
(cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html
Dne 12. 1. 2016 v 9:09 Pavel Machek napsal(a):
zobrazit citaci
> Ahoj!
>
>> zdravim. Takovy projekt jiz existuje jen bohuzel ne jako opensource.
> To je pro me bohuzel celkem show-stopper :-(. Ale stejne by me
> zajimalo jmeno.
>
>> Bezi nad MapDB + JTS.
>>
>> Indexace vcetne prostorovych indexu na SSD disku (volitelne vcetne pouziti OsmChange - minimalni overhead pri indexaci):
>> planet.osm.pbf (30GB) -> 43GB - 2h 45min
>> europe.osm.pbf (16GB) -> 26GB - 1h 30min
>> Ceska Republika (600MB) -> ? - 2min 45sec
> Presne. 30GB si pro mapu na PC dovolit pohodlne muzu, 600MB bych rad
> dal i na telefonu. Ruzne aplikace pro offline mapy existuji (monav,
> navit), ale zatim tam neni "jedna dobra" a formaty jsou totalne
> nekompatibilni.
>
> Ale doufam ze jednoho dne to bude
>
> apt-get install openstreetmap-europe
> apt-get install cesky-turista
>
> :-).
>
>> Render PNG 512x512 pro zoom level 1-16 - oblast cca evropy <6h, SSD
>> + 6 jader s HT
> Tohle by me zajimalo ... opravdu je potreba predrenderovat vsechno
> dopredu? Ty ruzne Moanvy, Navity a Locusy nic takoveho nedelaji, a
> presto to vypada vcelku k svetu (Locus) a je celkem rozume rychle
> (Monav i na telefonu... a Locus by asi taky byl kdyby to nebylo na
> telefonu).
> Pavel
Pokud jsem stacil pochopit, Locus na render offline map pouziva
https://github.com/mapsforge/mapsforge
Mara
Přesně, mě zas moc láká jednoduchá možnost tvorby "mapiček" do článků na
Wikipedii - typicky jendoduše konfigurovatelné mapy do článků o železnici,
přírodních památkách, geomorfologických celcích, ...
Super, držím palce.
2016-01-12 0:55 GMT+01:00 Pavel Zbytovský <zbytovsky na gmail.com>:
zobrazit citaci
> Díky za osvětlení - pokud vím podobně fungoval Osmarender [1] - tam šlo
> přímo o XSLT transformace. Výstupy mi to připomnělo barevně :-)
>
> Jinak za jednoduché SVG pro Inkscape tleskám, sám jsem několik plánku pro
> skautské hry upravoval z Mapnik SVG a bylo to docela náročné. Nicméně, aby
> to bylo použitelné, asi by bylo fajn mít nějaké "hezčí" mapové styly -
> třeba odvození z osmbright apod. Ale chápu, že spíše programuješ a udělat
> pěkný mapový styl je fakt fuška. No, ale třeba ty technické se mi fakt líbí
> :)
>
> Pokud bys to chtěl pustit na VPSce openstreetmap.cz, ozvi se, asi by to
> šlo.
>
> btw, doporučuju to co jsi tu teď sepsal hodit (i jen česky) na ten github,
> myslím že to pěkně vysvětluje celou myšlenku.
>
> Pavel
>
>
> [1] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Osmarender
>
> Dne 11. ledna 2016 23:59 Mikoláš Štrajt <strajt9 na seznam.cz> napsal(a):
>
>> Předně děkuji za přístup na git.
>>
>> Co se týká LunaRenderu, bylo položeno pár dotazů. Pokusím se je
>> zodpovědět:
>>
>> > A jaká je vlastně motivace pro podobný počin? Mapnik nevyhovuje?
>>
>> LunaRender nemá konkurovat Mapniku, má sloužit převážně k příležitostným
>> renderům. Například:
>>
>> - píšu článek o stavebním vývoji v nějaké oblasti, potřebuji si
>> vygenerovat pozadí pro situační mapku
>> - vydávám knížku týkající se nějakého města a rád bych použil
>> charakteristickou kresbu uličního plánu jako obrázek na pozadí
>> - chci si plán k pokladu pro děti nakreslit na počítači :-)
>>
>> Proto použiju LunaRender. Výstup je do SVG, celkem jednoduchý (a bude
>> ještě jednodušší až implementuju path simplification) a určený k následné
>> ruční úpravě (třeba rozdělením na vrstvy pro inkscape).
>>
>> Mapu jde při generování celkem snadno nastylovat podle toho, k čemu je
>> určená. Konfigurace vykreslování není žádný pseudokonfig, ale regulérní
>> programovací jazyk (takže to může být dost stručné).
>>
>> Chci implementovat i vykreslování většího počtu dlaždic (třeba celé
>> Prahy), ale to bude zatím jen doplňková funkce (čti hack).
>>
>> K samotné motivaci - pro podobné účely jsem používal Maperative, ale ten
>> na mém primárním stroji (starý až historický notebook s winxp) neběžel. Tak
>> jsem zkusil napsat něco vlastního a ono to (k mému překvapení) fungovalo....
>>
>> > A jak to vlastně provádí spatial dotazy, když ne přes postgis?
>>
>> Nijak. Vstupní data jsou OSM XML nebo JSON výstup z Overpass API (to se
>> hodí třeba na vykreslování sítí MHD, kdy nemusíme stahovat celé město).
>> Samotné vykreslování se pak provádí dost jednoduše, bez nějaké větší
>> inteligence, dalo by se říct hrubou silou.
>>
>> > máš prosím někde funkční demo? To na githubu hlásí "server nedostupný".
>>
>> Ukázky obrázků v blogu
>> https://www.openstreetmap.org/user/Sever%C3%A1k/diary nebo na
>> http://svita.cz/archiv/imgs/lunarender-demos/
>>
>> (nemělo by to být nedostupné, nicméně je to jen freeweb - za dostupnost
>> nikdo neručí)
>>
>> Na žádném serveru to zatím neběží, jelikož žádným nedisponuju. Uživatelé
>> si to musí sami stáhnout a vyzkoušet.
>>
>> Viz https://github.com/severak/lunarender
>>
>> Dotazy rád zodpovím.
>>
>> S pozdravem Mikoláš Štrajt
>>
>>
>> _______________________________________________
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz na openstreetmap.org
>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>>
>>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
--
S pozdravem,
Jirka Sedláček
---
jirisedlacek na gmail.com
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20160112/7abb7684/attachment.html>
No jasně, to je hodně pěkný usecase. Tak ještě pak trochu poladit styly,
aby to vypadalo jak osmbright a bude to fakt cool.
P.
Dne 12. ledna 2016 12:12 Jiří Sedláček <jirisedlacek na gmail.com> napsal(a):
zobrazit citaci
> Přesně, mě zas moc láká jednoduchá možnost tvorby "mapiček" do článků na
> Wikipedii - typicky jendoduše konfigurovatelné mapy do článků o železnici,
> přírodních památkách, geomorfologických celcích, ...
>
> Super, držím palce.
>
> 2016-01-12 0:55 GMT+01:00 Pavel Zbytovský <zbytovsky na gmail.com>:
>
>> Díky za osvětlení - pokud vím podobně fungoval Osmarender [1] - tam šlo
>> přímo o XSLT transformace. Výstupy mi to připomnělo barevně :-)
>>
>> Jinak za jednoduché SVG pro Inkscape tleskám, sám jsem několik plánku pro
>> skautské hry upravoval z Mapnik SVG a bylo to docela náročné. Nicméně, aby
>> to bylo použitelné, asi by bylo fajn mít nějaké "hezčí" mapové styly -
>> třeba odvození z osmbright apod. Ale chápu, že spíše programuješ a udělat
>> pěkný mapový styl je fakt fuška. No, ale třeba ty technické se mi fakt líbí
>> :)
>>
>> Pokud bys to chtěl pustit na VPSce openstreetmap.cz, ozvi se, asi by to
>> šlo.
>>
>> btw, doporučuju to co jsi tu teď sepsal hodit (i jen česky) na ten
>> github, myslím že to pěkně vysvětluje celou myšlenku.
>>
>> Pavel
>>
>>
>> [1] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Osmarender
>>
>> Dne 11. ledna 2016 23:59 Mikoláš Štrajt <strajt9 na seznam.cz> napsal(a):
>>
>>> Předně děkuji za přístup na git.
>>>
>>> Co se týká LunaRenderu, bylo položeno pár dotazů. Pokusím se je
>>> zodpovědět:
>>>
>>> > A jaká je vlastně motivace pro podobný počin? Mapnik nevyhovuje?
>>>
>>> LunaRender nemá konkurovat Mapniku, má sloužit převážně k příležitostným
>>> renderům. Například:
>>>
>>> - píšu článek o stavebním vývoji v nějaké oblasti, potřebuji si
>>> vygenerovat pozadí pro situační mapku
>>> - vydávám knížku týkající se nějakého města a rád bych použil
>>> charakteristickou kresbu uličního plánu jako obrázek na pozadí
>>> - chci si plán k pokladu pro děti nakreslit na počítači :-)
>>>
>>> Proto použiju LunaRender. Výstup je do SVG, celkem jednoduchý (a bude
>>> ještě jednodušší až implementuju path simplification) a určený k následné
>>> ruční úpravě (třeba rozdělením na vrstvy pro inkscape).
>>>
>>> Mapu jde při generování celkem snadno nastylovat podle toho, k čemu je
>>> určená. Konfigurace vykreslování není žádný pseudokonfig, ale regulérní
>>> programovací jazyk (takže to může být dost stručné).
>>>
>>> Chci implementovat i vykreslování většího počtu dlaždic (třeba celé
>>> Prahy), ale to bude zatím jen doplňková funkce (čti hack).
>>>
>>> K samotné motivaci - pro podobné účely jsem používal Maperative, ale ten
>>> na mém primárním stroji (starý až historický notebook s winxp) neběžel. Tak
>>> jsem zkusil napsat něco vlastního a ono to (k mému překvapení) fungovalo....
>>>
>>> > A jak to vlastně provádí spatial dotazy, když ne přes postgis?
>>>
>>> Nijak. Vstupní data jsou OSM XML nebo JSON výstup z Overpass API (to se
>>> hodí třeba na vykreslování sítí MHD, kdy nemusíme stahovat celé město).
>>> Samotné vykreslování se pak provádí dost jednoduše, bez nějaké větší
>>> inteligence, dalo by se říct hrubou silou.
>>>
>>> > máš prosím někde funkční demo? To na githubu hlásí "server nedostupný".
>>>
>>> Ukázky obrázků v blogu
>>> https://www.openstreetmap.org/user/Sever%C3%A1k/diary nebo na
>>> http://svita.cz/archiv/imgs/lunarender-demos/
>>>
>>> (nemělo by to být nedostupné, nicméně je to jen freeweb - za dostupnost
>>> nikdo neručí)
>>>
>>> Na žádném serveru to zatím neběží, jelikož žádným nedisponuju. Uživatelé
>>> si to musí sami stáhnout a vyzkoušet.
>>>
>>> Viz https://github.com/severak/lunarender
>>>
>>> Dotazy rád zodpovím.
>>>
>>> S pozdravem Mikoláš Štrajt
>>>
>>>
>>> _______________________________________________
>>> Talk-cz mailing list
>>> Talk-cz na openstreetmap.org
>>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>>>
>>>
>>
>> _______________________________________________
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz na openstreetmap.org
>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>>
>>
>
>
> --
> S pozdravem,
> Jirka Sedláček
> ---
> jirisedlacek na gmail.com
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20160112/9e76c3a9/attachment.html>
Tak lokální *prohlížení* bez sítě zas takový problém není, ne? Mám tu
skript, který skrze osmosis a pgsql generuje vektorovou mapu, a tu mám v
mobilu - bez browseru i bez netu.
Ostatně soudím, že http://osm.paws.cz/ používá velmi podobný proces, a
provozuje ho dokonce někdo z místních kolemjdoucích;)
Jinak problém *obousměrné* lokální synchronizace se snaží nově řešit toto -
https://github.com/AmericanRedCross/OpenMapKitServer ; jsem velmi zvědav na
to, co vymysleli.
HPM
Dne 11. 1. 2016 9:53 napsal uživatel "Pavel Machek" <pavel na ucw.cz>:
zobrazit citaci
> On Sun 2016-01-10 22:41:03, Pavel Zbytovský wrote:
> > Ahoj,
> >
> > máš prosím někde funkční demo? To na githubu hlásí "server nedostupný".
> >
> > A jaká je vlastně motivace pro podobný počin? Mapnik nevyhovuje?
>
> Vypada to rychlejsi/jednodussi/nepotrebuje PostgreSQL.
>
> A ano, bylo by pekne dostat se jednoho dne do situace, kdy by si
> clovek openstreetmap prohlizel lokalne, bez pouziti web browseru, a
> bez pristupu na sit.
>
> Takze projektu drzim palce :-).
>
>
> Pavel
>
>
> --
> (english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
> (cesky, pictures)
> http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20160112/00d6e583/attachment.html>« zpět na výpis měsíce