[Talk-cz] Mapování tras KČT - uspěchané Done
Vlákno 22.10. - 7.11.2015, počet zpráv: 13
Ahoj
věnoval jsem čas namátkovému koukání na to, jak nám "jde práce od ruky" a
myslím, že je nejvyšší čas definovat, kdy je možné dát na čtverci Done.
Done mají čtverce, ve kterých jsou absolutně elementární chyby jako
guideposty nepřiřazené do žádné relace, guideposty bez názvů, #ref, #ele
apod. Domnívám se, že je potřeba říct, že nejde o soutěž kdo dá víc Done a
ani nepostačí "z domu hodit voko", že jsou trasy "tak nějak jak mají být".
Údajů, které v tomto mapovacím úkolu sledujeme, je daleko více. Jinak je to
bohužel práce tak trochu na nic...
Za mě navrhuji, aby Mirek Suchý definoval pravidla, kdy je možné dát Done a
bohužel to ale znamená, že se budou asi muset všechny Done otevřít a znovu
pouzavírat (tentokrát už s pravidly). Asi je to nutný krok evoluce, že bez
podobných (bolestných) zkušeností se kvalitní výsledek neobejde.
vop
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20151022/d5969ac2/attachment.html>
Ahoj,
zobrazit citaci
> Done mají čtverce, ve kterých jsou absolutně elementární chyby jako guideposty nepřiřazené do
> žádné relace, guideposty bez názvů, #ref, #ele apod. Domnívám se, že je potřeba říct, že nejde
> o soutěž kdo dá víc Done a ani nepostačí "z domu hodit voko", že jsou trasy "tak nějak jak
> mají být". Údajů, které v tomto mapovacím úkolu sledujeme, je daleko více. Jinak je to bohužel
> práce tak trochu na nic...
>
> Za mě navrhuji, aby Mirek Suchý definoval pravidla, kdy je možné dát Done a bohužel to ale
> znamená, že se budou asi muset všechny Done otevřít a znovu pouzavírat (tentokrát už s
> pravidly). Asi je to nutný krok evoluce, že bez podobných (bolestných) zkušeností se kvalitní
> výsledek neobejde.
souhlas. Protože jak tady už bylo vidět i z listu, tak máme evidentně
různé názory na to, co mapujeme - jestli to zahrnuje jen trasy ve smyslu
lineárních objektů, nebo i mandatorně všechny rozcestníky (byly hlasy
říkající že rozcestníky jsou na samotný task). Proto jsem se ptal i na
dopřesnění tras pro pěší.
Já osobně vidím v těch rozcestnících taky problém. Když jsem mapoval
turistické trasy v okolí Brna a na Vysočině (a myslím, že v tomto směru
mám prsty v dost trasách), tak jsem si poctivě dělal audio poznámky
a snažil jsem se zanášet všechny rozcestníky i s #ref, #ele, etc., co
se dalo vytěžit přímo z cedulek v terénu. Nedělal jsem ale odvozování
ze sousedících rozcestníků. Nicméně i tak se mi občas podařilo nějaký
rozcestník přehlédnout - přímo v terénu. Prostě to bylo přidělané tak nějak
"blbě", že jsem ho přehlédl. U lineární trasy s tím není takový problém,
protože člověk řeší spojitost a kontrola úplnosti v tom, jestli jsem narazil
na konci trasy na značku ukončující trasu.
Bez autoritativní databáze rozcestníků moc nemáme šanci udělat kontrolu,
jestli je máme opravdu všechny, alespoň dle mého názoru. A vytahovat
si je z KČT databáze mi nepřijde košer, vzhledem k tomu, jak si to KČT
chrání - a to ani pro "ověřování". I když by to technicky
z http://trasy.kct.cz šlo. Takže mapování rozcestníků bych viděl také
na samostatný task.
Navíc teda ještě jeden problém: vzhledem k tomu, že jdeme po těch čtvercích
a ne po trasách, tak by bylo dobré napsat, jak se přesně má provádět
kontrola spojitosti. Jestli teda bude udělátko na poloha.net, nebo jestli
bude metodika pro JOSM, jak zkontrolovat, že je trasa v daném čtverci
spojitá (např. stáhnout celou trasu, uspořádat, nahrát, stáhnout znova
daný čtverec a zkontrolovat spojitost - což ale znamená, že edituji
víc než jen zamčený čtverec, na druhou stranu ale uspořádání parciálně
stažených tras taky není úplně OK).
Petr
A ještě 2 poznámky:
zobrazit citaci
> a snažil jsem se zanášet všechny rozcestníky i s #ref, #ele, etc., co
> se dalo vytěžit přímo z cedulek v terénu. Nedělal jsem ale odvozování
> ze sousedících rozcestníků. Nicméně i tak se mi občas podařilo nějaký
Bylo by dobré se ujistit, že máme jednotný postup, jak mapovat rozcestníky.
Jestli striktně to co je na cedulce na daném rozcestníku (tak jsem to
zatím dělal já), nebo "odvozovat". Pokud řekneme "odvozovat", tak co
všechno:
- jméno ze sousedního rozcestníku?
- výšku (z barometrického výškoměru, z GPS průměrováním)?
- či dokonce číslo rozcestníku "po staru", pokud máme číslo trasy a víme,
z jakého konce se počítala vzdálenost (což je to číslo za lomítkem)?
zobrazit citaci
> si je z KČT databáze mi nepřijde košer, vzhledem k tomu, jak si to KČT
> chrání - a to ani pro "ověřování". I když by to technicky
> z http://trasy.kct.cz šlo. Takže mapování rozcestníků bych viděl také
Navíc ani tato databáze není kompletní - vím o např. o odbočovacích
cedulkách, které v ní prokazatelně zanesené nejsou. Konkrétní příklad
je třeba tohle:
https://www.openstreetmap.org/node/2792049821
a rozhodně není jediný.
Pokud chceš/cheme mít konzistetní metodiku, tak se budeme muset shodnout,
do jaké hloubky půjdeme.
Petr
Dne 22. října 2015 6:25 Petr Holub <hopet na ics.muni.cz> napsal(a):
zobrazit citaci
> Bylo by dobré se ujistit, že máme jednotný postup, jak mapovat rozcestníky.
> Jestli striktně to co je na cedulce na daném rozcestníku (tak jsem to
> zatím dělal já), nebo "odvozovat". Pokud řekneme "odvozovat", tak co
> všechno:
> - jméno ze sousedního rozcestníku?
Za mne je jmeno specialni (zobrazuje se na mape), u toho s odvozovanim
souhlasim. Vse ostatni by podle mne melo byt presne jako na cedulce.
Pak je jeste varianta odvozovat kde co, ale pak je podle mne klicove
aby bylo poznat co je odvozene a co je z cedule (resilo se jako
source:name chvili zpatky - jsou ale asi i jine moznosti)
zobrazit citaci
> Pokud chceš/cheme mít konzistetní metodiku, tak se budeme muset shodnout,
> do jaké hloubky půjdeme.
Jinak za mne je v aktualnim ukolu - vlastni trasa + rozcestniky. To ze
nekde jeden prehledneme bych klidne presel - i ve zbytku bude nejake %
chyb, nejsme dokonali, Trasy bych ted resil KCT turisticke jako
zaklad. Kdyz nekdo prida neco navic, je to jen bonus. Dalsi podobne
velky task pak muzou byt cyklo trasy + rozcestniky.
Toz tak nazor za mne. Jdu vydat dalsi weekly :-)
Jeste poznamka - neni nutne podle mne zrusit vsechna DONE. Zatim se
nikde nepouzila verifikace a presne tohle by stejne mel byt jeji cil.
Takze navrhuhju ted pravidla samozrejme zavest, ale hotove veci
neresit (pokud to nespravi jejich owner v ramci sebereflexe :-) ) a
kontrolu nechat na verifikaci ktera by stejne mela probehnout.
Dne 22. října 2015 7:28 Tom Ka <tomas.kasparek na gmail.com> napsal(a):
zobrazit citaci
> Dne 22. října 2015 6:25 Petr Holub <hopet na ics.muni.cz> napsal(a):
>> Bylo by dobré se ujistit, že máme jednotný postup, jak mapovat rozcestníky.
>> Jestli striktně to co je na cedulce na daném rozcestníku (tak jsem to
>> zatím dělal já), nebo "odvozovat". Pokud řekneme "odvozovat", tak co
>> všechno:
>> - jméno ze sousedního rozcestníku?
>
> Za mne je jmeno specialni (zobrazuje se na mape), u toho s odvozovanim
> souhlasim. Vse ostatni by podle mne melo byt presne jako na cedulce.
> Pak je jeste varianta odvozovat kde co, ale pak je podle mne klicove
> aby bylo poznat co je odvozene a co je z cedule (resilo se jako
> source:name chvili zpatky - jsou ale asi i jine moznosti)
>
>> Pokud chceš/cheme mít konzistetní metodiku, tak se budeme muset shodnout,
>> do jaké hloubky půjdeme.
>
> Jinak za mne je v aktualnim ukolu - vlastni trasa + rozcestniky. To ze
> nekde jeden prehledneme bych klidne presel - i ve zbytku bude nejake %
> chyb, nejsme dokonali, Trasy bych ted resil KCT turisticke jako
> zaklad. Kdyz nekdo prida neco navic, je to jen bonus. Dalsi podobne
> velky task pak muzou byt cyklo trasy + rozcestniky.
>
> Toz tak nazor za mne. Jdu vydat dalsi weekly :-)
Já jsem jako done zatím převážně označoval čtverce ve kterých dle
turistické mapy na seznamu nejsou turistické značky.
Ve čtvercích, kde turistické značky jsou ( v blízkém okolí nebo prošlá
uzemí v rámci dovolených či výletů) kontroluji průběh značky, zda jsou
zmapovány turistické rozcestníky a zda jsou vyfotografovány.
Nedoplňoval jsem do rozcestníků jejich ref a nekontroloval jsem jejich
názvy.
Pokud se týká tagu #ele, tak u většiny rozcestníků není uveden
Pražák
Dne 22. října 2015 3:08 Petr Vozdecký <vop na seznam.cz> napsal(a):
zobrazit citaci
> Ahoj
>
> věnoval jsem čas namátkovému koukání na to, jak nám "jde práce od ruky" a
> myslím, že je nejvyšší čas definovat, kdy je možné dát na čtverci Done.
>
> Done mají čtverce, ve kterých jsou absolutně elementární chyby jako
> guideposty nepřiřazené do žádné relace, guideposty bez názvů, #ref, #ele
> apod. Domnívám se, že je potřeba říct, že nejde o soutěž kdo dá víc Done a
> ani nepostačí "z domu hodit voko", že jsou trasy "tak nějak jak mají být".
> Údajů, které v tomto mapovacím úkolu sledujeme, je daleko více. Jinak je to
> bohužel práce tak trochu na nic...
>
> Za mě navrhuji, aby Mirek Suchý definoval pravidla, kdy je možné dát Done
> a bohužel to ale znamená, že se budou asi muset všechny Done otevřít a
> znovu pouzavírat (tentokrát už s pravidly). Asi je to nutný krok evoluce,
> že bez podobných (bolestných) zkušeností se kvalitní výsledek neobejde.
>
> vop
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20151022/5c5969d5/attachment.html>
On Thu 2015-10-22 03:08:48, Petr Vozdecký wrote:
zobrazit citaci
> Ahoj
zobrazit citaci
> Za mě navrhuji, aby Mirek Suchý definoval pravidla, kdy je možné dát Done a
> bohužel to ale znamená, že se budou asi muset všechny Done otevřít a znovu
> pouzavírat (tentokrát už s pravidly). Asi je to nutný krok evoluce,
>že bez
To mi pripada jako velmi spatny napad.
Nastesti je tam ke stavu done jeste stav reviewed, takze dodatecna
kontrola se da udelat v nem.
zobrazit citaci
> podobných (bolestných) zkušeností se kvalitní výsledek neobejde.
Uz jsem to klikal 2x, potreti to delat nebudu.
Pavel
--
(english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
(cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html
Dne 22.10.2015 v 14:10 Pavel Machek napsal(a):
zobrazit citaci
> Nastesti je tam ke stavu done jeste stav reviewed, takze dodatecna
> kontrola se da udelat v nem.
+1
Mirek
Ahoj,
Zkousel jsem prochazet dlazdice na taskmanu a myslim, ze by bylo dobre
trosku zmirnit pravidla pro validaci. Je jeste spousta oblasti, kde
turisticke stezky chybi uplne, takze prvnim vystupem by mela byt mapa,
kde jsou videt mista s velkymi chybami a ktera se da pouzit pro
planovani mapovaciho vyletu.
Navrhuju povolit oznaceni dlazdice jako hotove, kdyz na ni jsou
vsechny stezky a vsechny rozcestniky. Ze chybi nektery z atributu nebo
ze rozcestnik neni soucasti relace se da jednoduse strojove dohledat
pozdeji.
--
Jirka
2015-10-22 15:59 GMT+02:00 Miroslav Suchy <miroslav na suchy.cz>:
zobrazit citaci
> Dne 22.10.2015 v 14:10 Pavel Machek napsal(a):
>> Nastesti je tam ke stavu done jeste stav reviewed, takze dodatecna
>> kontrola se da udelat v nem.
>
> +1
>
> Mirek
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
On 11/06/2015 04:29 PM, Jiri Klement wrote:
zobrazit citaci
> Ahoj,
>
> Zkousel jsem prochazet dlazdice na taskmanu a myslim, ze by bylo dobre
> trosku zmirnit pravidla pro validaci. Je jeste spousta oblasti, kde
> turisticke stezky chybi uplne, takze prvnim vystupem by mela byt mapa,
> kde jsou videt mista s velkymi chybami a ktera se da pouzit pro
> planovani mapovaciho vyletu.
>
> Navrhuju povolit oznaceni dlazdice jako hotove, kdyz na ni jsou
> vsechny stezky a vsechny rozcestniky. Ze chybi nektery z atributu nebo
> ze rozcestnik neni soucasti relace se da jednoduse strojove dohledat
> pozdeji.
Momentalne plati:
* jsou přítomné všechny turistické a naučné stezky
* jsou přítomné všechny pěší rozcestníky
* rozcestníky mají atribut ref
* rozcestníky mají atribut ele a name pokud jsou známé (name je možno
odvodit ze sousedních rozcestníků).
* rozcestníky jsou nahrané na old.openstreetmap.org nebo víte jinou
cestou že rozcestníky jsou správně zmapované (včetně výše uvedených
atributů).
Prvni dva body jsou jasne. Ty nezpochybnujes.
Ty fotky jsem tam dal proto aby se dala udelat ta validace (zbytecne aby
ten kdo to validuje si delal fotky znovu).
A pokud uz jsou fotky tak dodat `ref` a `name` je trivialni a zabere to
par minut.
Jestli je rozcestnik soucasti relace *neni* nutne pro validaci. To je
zrovna vec ktera se da pak automaticky opravit. Zejmena pokud bude dobre
vyplnen 'ref'.
Takze za mne bych to nechal tak jak to je.
Co se tyce planovani, tak ja k tomu pristupuji tak, ze:
* pokud si chci udelat kratkou prochazku tak na hodinku, tak si vezmu
nejblizsi ctverec, podivam se co tam chybi a na to cilim (ani ho nemusim
udelat cely).
* pokud si chci naplanovat celodenni vylet tak se podivam kde chybi
velky kus trasy - na tohle je dobre mtbmap.cz, kde ty velke chybejici
kusy jsou videt i kdyz hodne odzoomujete.
* Kdyz mam cas, tak si tech delsich tras najdu vice a poznacim si je do:
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Chyb%C4%9Bj%C3%ADc%C3%AD_Trasy_K%C4%8CT
a až na to budu mít čas (a pokud mě nikdo něpředběhne) tak se tam
vydám někdy později.
Hledat ty místa kde chybí dlouhý kus trasy je sice atraktivní (a chápu
to). Ale taskman je právě o té evidenci. I tech mene atraktivnich
oblasti na editaci. Což bohužel celou repbliku děli na takové malé
čtverce. A delit tuhle ulohu na dve mi neprijde jako rozumny (zejmena
proto ze do te druhe ulohy by se asi uz mnohym nechtelo).
Mirek
Jde mi spis o dlazdice, ktere jsou z pohledu uzivatele kompletni uz
ted - tj maji vsechny stezky a rozcestniky. Pokud se nejaky usek
mapuje nove, tak urcite vyplnit i name/ref a nahrat fotky. Jde mi o to
odlisit prioritni dlazdice, kde jeste chybi samotne stezky od dlazdic,
ktere jsou v podstate hotove.
Kdyby to OTM umoznoval, tak by mi pripadlo idealni mit u kazde
dlazdice 4 stavy - chybi stezky, chybi pouze rozcestniky, chybi
atributy rozcestniku, kompletni.
Ja mapuju na kole, takze potrebuju naplanovat tak 80km cesty.
Potrebuju videt, kam zhruba vyrazit - ze zmapuju kilometr dlouhy usek
a pak pojedu 10km k dalsimu useku mi nevadi.
--
Jirka
2015-11-06 20:15 GMT+01:00 Miroslav Suchý <miroslav na suchy.cz>:
zobrazit citaci
> On 11/06/2015 04:29 PM, Jiri Klement wrote:
>> Ahoj,
>>
>> Zkousel jsem prochazet dlazdice na taskmanu a myslim, ze by bylo dobre
>> trosku zmirnit pravidla pro validaci. Je jeste spousta oblasti, kde
>> turisticke stezky chybi uplne, takze prvnim vystupem by mela byt mapa,
>> kde jsou videt mista s velkymi chybami a ktera se da pouzit pro
>> planovani mapovaciho vyletu.
>>
>> Navrhuju povolit oznaceni dlazdice jako hotove, kdyz na ni jsou
>> vsechny stezky a vsechny rozcestniky. Ze chybi nektery z atributu nebo
>> ze rozcestnik neni soucasti relace se da jednoduse strojove dohledat
>> pozdeji.
>
> Momentalne plati:
>
> * jsou přítomné všechny turistické a naučné stezky
> * jsou přítomné všechny pěší rozcestníky
> * rozcestníky mají atribut ref
> * rozcestníky mají atribut ele a name pokud jsou známé (name je možno
> odvodit ze sousedních rozcestníků).
> * rozcestníky jsou nahrané na old.openstreetmap.org nebo víte jinou
> cestou že rozcestníky jsou správně zmapované (včetně výše uvedených
> atributů).
>
> Prvni dva body jsou jasne. Ty nezpochybnujes.
> Ty fotky jsem tam dal proto aby se dala udelat ta validace (zbytecne aby
> ten kdo to validuje si delal fotky znovu).
> A pokud uz jsou fotky tak dodat `ref` a `name` je trivialni a zabere to
> par minut.
> Jestli je rozcestnik soucasti relace *neni* nutne pro validaci. To je
> zrovna vec ktera se da pak automaticky opravit. Zejmena pokud bude dobre
> vyplnen 'ref'.
> Takze za mne bych to nechal tak jak to je.
>
> Co se tyce planovani, tak ja k tomu pristupuji tak, ze:
>
> * pokud si chci udelat kratkou prochazku tak na hodinku, tak si vezmu
> nejblizsi ctverec, podivam se co tam chybi a na to cilim (ani ho nemusim
> udelat cely).
> * pokud si chci naplanovat celodenni vylet tak se podivam kde chybi
> velky kus trasy - na tohle je dobre mtbmap.cz, kde ty velke chybejici
> kusy jsou videt i kdyz hodne odzoomujete.
> * Kdyz mam cas, tak si tech delsich tras najdu vice a poznacim si je do:
>
> https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Chyb%C4%9Bj%C3%ADc%C3%AD_Trasy_K%C4%8CT
> a až na to budu mít čas (a pokud mě nikdo něpředběhne) tak se tam
> vydám někdy později.
>
> Hledat ty místa kde chybí dlouhý kus trasy je sice atraktivní (a chápu
> to). Ale taskman je právě o té evidenci. I tech mene atraktivnich
> oblasti na editaci. Což bohužel celou repbliku děli na takové malé
> čtverce. A delit tuhle ulohu na dve mi neprijde jako rozumny (zejmena
> proto ze do te druhe ulohy by se asi uz mnohym nechtelo).
>
> Mirek
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
On 11/06/2015 10:26 PM, Jiri Klement wrote:
zobrazit citaci
> Kdyby to OTM umoznoval, tak by mi pripadlo idealni mit u kazde
> dlazdice 4 stavy - chybi stezky, chybi pouze rozcestniky, chybi
> atributy rozcestniku, kompletni.
To bohuzel taskman neumi. Samozrejme lidi co by to dokodovali rad uvidim :))
zobrazit citaci
> Jde mi o to
> odlisit prioritni dlazdice, kde jeste chybi samotne stezky od dlazdic,
> ktere jsou v podstate hotove.
To je prave to. Neexistuje neco jako prioritni dlazdice. Proste chceme
udelat vsechny :)
Mirek
Ahoj,
zobrazit citaci
> Ja mapuju na kole, takze potrebuju naplanovat tak 80km cesty.
> Potrebuju videt, kam zhruba vyrazit - ze zmapuju kilometr dlouhy usek
> a pak pojedu 10km k dalsimu useku mi nevadi.
nezapomeň prosím mapovat i mtb:scale - pokud mapuješ na kole, tak
bys k tomu měl mít blízko :-). Vím, že to není předmětem teď aktuální
mise, ale těžko se pak k tomu budeme vracet. Díky!
Petr« zpět na výpis měsíce