[Talk-cz] Kniha o GPS/Mapování
Vlákno 15.7. - 18.7.2008, počet zpráv: 29
Ahoj,
Chtěl bych se zeptat, zda není na trhu kniha o GPS, z pohledu mapování. Něco co by mohlo usnadnit moji OSM práci :)
PS: nebráním se jakékoliv zajímavé literatuře, která by mohla být s OSM spojena.
Děkuji za návrhy.
----
S pozdravem
Petr Schonmann
Mail: psbox na seznam.cz
http://fatbozz.towerofglass.net
Existuje kniha přímo o OSM, v němčině:
http://www.amazon.de/x/dp/3865412629
=TT=
2008/7/15 Petr Schonmann <PSBOX na seznam.cz>:
zobrazit citaci
> Ahoj,
>
> Chtěl bych se zeptat, zda není na trhu kniha o GPS, z pohledu mapování. Něco co by mohlo usnadnit moji OSM práci :)
>
> PS: nebráním se jakékoliv zajímavé literatuře, která by mohla být s OSM spojena.
>
> Děkuji za návrhy.
>
>
> ----
> S pozdravem
> Petr Schonmann
> Mail: psbox na seznam.cz
> http://fatbozz.towerofglass.net
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-cz
>
můžu případně půjčit
2008/7/15 Tomáš Tichý <t.tichy na post.cz>:
zobrazit citaci
> Existuje kniha přímo o OSM, v němčině:
> http://www.amazon.de/x/dp/3865412629
>
> =TT=
>
> 2008/7/15 Petr Schonmann <PSBOX na seznam.cz>:
>> Ahoj,
>>
>> Chtěl bych se zeptat, zda není na trhu kniha o GPS, z pohledu mapování. Něco co by mohlo usnadnit moji OSM práci :)
>>
>> PS: nebráním se jakékoliv zajímavé literatuře, která by mohla být s OSM spojena.
>>
>> Děkuji za návrhy.
>>
>>
>> ----
>> S pozdravem
>> Petr Schonmann
>> Mail: psbox na seznam.cz
>> http://fatbozz.towerofglass.net
>>
>> _______________________________________________
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz na openstreetmap.org
>> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-cz
>>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-cz
>
--
Jachym Cepicky
e-mail: jachym.cepicky gmail com
URL: http://les-ejk.cz
GPG: http://www.les-ejk.cz/pgp/jachym_cepicky-gpg.pub
Mohl by mi nekdo poradit, jak dostat EPS/PS z potrace do JOSM? Jaka je
cesta mezi tim?
Jsem asi slepej, ale nikde jsem to nenasel.
Dik
On Tue, 15 Jul 2008 12:44:24 +0200, Petr Schonmann <PSBOX na seznam.cz> wrote:
zobrazit citaci
> Ahoj,
>
> Chtěl bych se zeptat, zda není na trhu kniha o GPS, z pohledu mapování.
> Něco co by mohlo usnadnit moji OSM práci :)
>
> PS: nebráním se jakékoliv zajímavé literatuře, která by mohla být s OSM
> spojena.
>
> Děkuji za návrhy.
>
>
> ----
> S pozdravem
> Petr Schonmann
> Mail: psbox na seznam.cz
> http://fatbozz.towerofglass.net
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-cz
>
> __________ Informace od NOD32 3267 (20080714) __________
>
> Tato zprava byla proverena antivirovym systemem NOD32.
> http://www.nod32.cz
>
>
--
Using Opera's revolutionary e-mail client: http://www.opera.com/mail/
Chápu dobře, že vám jde o PostScript ?
Teoreticky to jistě jde, ale že by se tím někdo zabýval?
Lepší by bylo SVG - to lze jako správný XML konvertovat celkem snadno.
Aniž bych Vás chtěl z něčeho podezřívat, tak si neodpustím, že to
zavání nelegální činností: něco naskenovat (pokud nejste majitelem
práv) a převézt do JOSM by mohlo zadělat na prohlémy. Stejný problém
je s daty z WMS.
j
2008/7/15 Michal Kovar <megabordel na seznam.cz>:
zobrazit citaci
> Mohl by mi nekdo poradit, jak dostat EPS/PS z potrace do JOSM? Jaka je
> cesta mezi tim?
> Jsem asi slepej, ale nikde jsem to nenasel.
> Dik
>
> On Tue, 15 Jul 2008 12:44:24 +0200, Petr Schonmann <PSBOX na seznam.cz> wrote:
>
>> Ahoj,
>>
>> Chtěl bych se zeptat, zda není na trhu kniha o GPS, z pohledu mapování.
>> Něco co by mohlo usnadnit moji OSM práci :)
>>
>> PS: nebráním se jakékoliv zajímavé literatuře, která by mohla být s OSM
>> spojena.
>>
>> Děkuji za návrhy.
>>
>>
>> ----
>> S pozdravem
>> Petr Schonmann
>> Mail: psbox na seznam.cz
>> http://fatbozz.towerofglass.net
>>
>> _______________________________________________
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz na openstreetmap.org
>> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-cz
>>
>> __________ Informace od NOD32 3267 (20080714) __________
>>
>> Tato zprava byla proverena antivirovym systemem NOD32.
>> http://www.nod32.cz
>>
>>
>
>
>
> --
> Using Opera's revolutionary e-mail client: http://www.opera.com/mail/
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-cz
>
--
Jachym Cepicky
e-mail: jachym.cepicky gmail com
URL: http://les-ejk.cz
GPG: http://www.les-ejk.cz/pgp/jachym_cepicky-gpg.pub
Chapu, ze to muze znit vselijak, ale opravdu mi nejde o scanovani nejakych
map a jejich naslednu upload na OSM. Jde mi o to, ze se mi v JOSM proste
blbe pracuje, jeho workflow je desnej a i kdyz bych mel chut upravit
nejake uzemi, tak me to za chvili prestane bavit, protoze delam porad
dokola hromadu nesmyslnych operaci. Proto mi jde o to, jak pracovat v
softu, ktery ovladam a ve kterem ma smysl pracovat, a vysledek pak
uploadovat. Koneckoncu se tu nekdo bavil o importu lesu a tam se primo
resila konverze mono bitmapy pres potrace a nasledny upload. Tot cele.
Diky
M.Kovar
On Tue, 15 Jul 2008 20:28:58 +0200, Jachym Cepicky
<jachym.cepicky na gmail.com> wrote:
zobrazit citaci
> Chápu dobře, že vám jde o PostScript ?
>
> Teoreticky to jistě jde, ale že by se tím někdo zabýval?
>
> Lepší by bylo SVG - to lze jako správný XML konvertovat celkem snadno.
>
> Aniž bych Vás chtěl z něčeho podezřívat, tak si neodpustím, že to
> zavání nelegální činností: něco naskenovat (pokud nejste majitelem
> práv) a převézt do JOSM by mohlo zadělat na prohlémy. Stejný problém
> je s daty z WMS.
>
>
> j
>
> 2008/7/15 Michal Kovar <megabordel na seznam.cz>:
>> Mohl by mi nekdo poradit, jak dostat EPS/PS z potrace do JOSM? Jaka je
>> cesta mezi tim?
>> Jsem asi slepej, ale nikde jsem to nenasel.
>> Dik
>>
>> On Tue, 15 Jul 2008 12:44:24 +0200, Petr Schonmann <PSBOX na seznam.cz>
>> wrote:
>>
>>> Ahoj,
>>>
>>> Chtěl bych se zeptat, zda není na trhu kniha o GPS, z pohledu mapování.
>>> Něco co by mohlo usnadnit moji OSM práci :)
>>>
>>> PS: nebráním se jakékoliv zajímavé literatuře, která by mohla být s OSM
>>> spojena.
>>>
>>> Děkuji za návrhy.
>>>
>>>
>>> ----
>>> S pozdravem
>>> Petr Schonmann
>>> Mail: psbox na seznam.cz
>>> http://fatbozz.towerofglass.net
>>>
>>> _______________________________________________
>>> Talk-cz mailing list
>>> Talk-cz na openstreetmap.org
>>> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-cz
>>>
>>> __________ Informace od NOD32 3267 (20080714) __________
>>>
>>> Tato zprava byla proverena antivirovym systemem NOD32.
>>> http://www.nod32.cz
>>>
>>>
>>
>>
>>
>> --
>> Using Opera's revolutionary e-mail client: http://www.opera.com/mail/
>>
>> _______________________________________________
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz na openstreetmap.org
>> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-cz
>>
>
>
>
--
Using Opera's revolutionary e-mail client: http://www.opera.com/mail/
souhlasim, ze josm je silenej, autori zrejme neslyseli nic o zadnym
GISu, a nebo zadnej nevideli
j
2008/7/15 Michal Kovar <megabordel na seznam.cz>:
zobrazit citaci
> Chapu, ze to muze znit vselijak, ale opravdu mi nejde o scanovani nejakych
> map a jejich naslednu upload na OSM. Jde mi o to, ze se mi v JOSM proste
> blbe pracuje, jeho workflow je desnej a i kdyz bych mel chut upravit
> nejake uzemi, tak me to za chvili prestane bavit, protoze delam porad
> dokola hromadu nesmyslnych operaci. Proto mi jde o to, jak pracovat v
> softu, ktery ovladam a ve kterem ma smysl pracovat, a vysledek pak
> uploadovat. Koneckoncu se tu nekdo bavil o importu lesu a tam se primo
> resila konverze mono bitmapy pres potrace a nasledny upload. Tot cele.
>
> Diky
> M.Kovar
>
> On Tue, 15 Jul 2008 20:28:58 +0200, Jachym Cepicky
> <jachym.cepicky na gmail.com> wrote:
>
>> Chápu dobře, že vám jde o PostScript ?
>>
>> Teoreticky to jistě jde, ale že by se tím někdo zabýval?
>>
>> Lepší by bylo SVG - to lze jako správný XML konvertovat celkem snadno.
>>
>> Aniž bych Vás chtěl z něčeho podezřívat, tak si neodpustím, že to
>> zavání nelegální činností: něco naskenovat (pokud nejste majitelem
>> práv) a převézt do JOSM by mohlo zadělat na prohlémy. Stejný problém
>> je s daty z WMS.
>>
>>
>> j
>>
>> 2008/7/15 Michal Kovar <megabordel na seznam.cz>:
>>> Mohl by mi nekdo poradit, jak dostat EPS/PS z potrace do JOSM? Jaka je
>>> cesta mezi tim?
>>> Jsem asi slepej, ale nikde jsem to nenasel.
>>> Dik
>>>
>>> On Tue, 15 Jul 2008 12:44:24 +0200, Petr Schonmann <PSBOX na seznam.cz>
>>> wrote:
>>>
>>>> Ahoj,
>>>>
>>>> Chtěl bych se zeptat, zda není na trhu kniha o GPS, z pohledu mapování.
>>>> Něco co by mohlo usnadnit moji OSM práci :)
>>>>
>>>> PS: nebráním se jakékoliv zajímavé literatuře, která by mohla být s OSM
>>>> spojena.
>>>>
>>>> Děkuji za návrhy.
>>>>
>>>>
>>>> ----
>>>> S pozdravem
>>>> Petr Schonmann
>>>> Mail: psbox na seznam.cz
>>>> http://fatbozz.towerofglass.net
>>>>
>>>> _______________________________________________
>>>> Talk-cz mailing list
>>>> Talk-cz na openstreetmap.org
>>>> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-cz
>>>>
>>>> __________ Informace od NOD32 3267 (20080714) __________
>>>>
>>>> Tato zprava byla proverena antivirovym systemem NOD32.
>>>> http://www.nod32.cz
>>>>
>>>>
>>>
>>>
>>>
>>> --
>>> Using Opera's revolutionary e-mail client: http://www.opera.com/mail/
>>>
>>> _______________________________________________
>>> Talk-cz mailing list
>>> Talk-cz na openstreetmap.org
>>> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-cz
>>>
>>
>>
>>
>
>
>
> --
> Using Opera's revolutionary e-mail client: http://www.opera.com/mail/
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-cz
>
--
Jachym Cepicky
e-mail: jachym.cepicky gmail com
URL: http://les-ejk.cz
GPG: http://www.les-ejk.cz/pgp/jachym_cepicky-gpg.pub
Jachym Cepicky napsal(a):
zobrazit citaci
> souhlasim, ze josm je silenej, autori zrejme neslyseli nic o zadnym
> GISu, a nebo zadnej nevideli
Kdyz uz jsme u toho, co je pro vas, profiky, referencni GIS?
Abych mel predstavu, jak by se to melo chovat...
--
Petr "Nenik" Nejedly, NetBeans/Sun Microsystems, http://www.netbeans.org
355/113 -- Not the famous irrational number PI, but an incredible simulation!
Ja nevim, me prijde jako dobry, hlavne toho na vyber moc neni a s zadnym GIS nastrojem jsem nikdy nepracoval. Berte to , ze to je pro lidi a ne pro Ajtaky
## ------------ Původní zpráva ------------
## Od: Jachym Cepicky <jachym.cepicky na gmail.com>
## Předmět: Re: [Talk-cz] Kniha o GPS/Mapování
## Datum: 15.7.2008 21:47:31
## ----------------------------------------
## souhlasim, ze josm je silenej, autori zrejme neslyseli nic o zadnym
## GISu, a nebo zadnej nevideli
No jen tak namatkou me napada par veci.
Treba uz jen takova zakladni vec jako oznacit nejakou oblast bodu do
boundingboxu, ktery bych pak mohl scalovat a rotovat a posouvat podle
potreby. I takova blbina jako nakresleni kruhoveho objezdu normalne a ne
tukanim kolem dokola popripade rovnanim kriveho GPX podkladu by byl prima.
Align nodes in circle je jen slaba naplast. Join/Split trochu jednoduseji
(nejlepe klavesovou zkratkou) by taky potesilo a preddefinovane atributy
by taky bodly. Proc mam donekonecna vypisovat (kdyz jsem na uzemi, kde se
prave tvorena instance jeste nenachazi) railway/level crossing? Nejsem
Jirasek, abych psal dokola totez a kdyz delam s mysi, kazdy preruseni
prace a zbytecny psani jednoduse obtezuje.
Chapu, ze se porad pohybujeme v oblasti, kdy je vsechno zadarmo a vsichni
to delaji ve volnem case. Ale prave proto by to melo byt otevrene jak to
jen jde. Pokud jsem odkazanej na primitivni editor bez moznosti
alternativniho reseni, je to zbytecne limitujici.
Mozna muzu vypadat jako hnidopich, ale holt to berte jako nazor grafika,
kterej si nekolika softama vydelava a kdyz u neceho sedite 12 hodin denne,
tak obtezujou i ty nejmensi drobnosti. Kdyz by to byl zasadni problem,
clovek to nejak prekousne. Ale kdyz se vam pred ocima hejbou ty samy
vektory a vy vite, ze by se to dalo udelat 1000x lip a rychlejc, tak to
proste zamrzi.
On Tue, 15 Jul 2008 22:11:50 +0200, Petr Nejedly <Petr.Nejedly na Sun.COM>
wrote:
zobrazit citaci
> Jachym Cepicky napsal(a):
>> souhlasim, ze josm je silenej, autori zrejme neslyseli nic o zadnym
>> GISu, a nebo zadnej nevideli
>
> Kdyz uz jsme u toho, co je pro vas, profiky, referencni GIS?
> Abych mel predstavu, jak by se to melo chovat...
>
--
Using Opera's revolutionary e-mail client: http://www.opera.com/mail/
Ale rec neni o vylepsovani JOSM. Rec je o otevrenosti pro jine formaty.
On Tue, 15 Jul 2008 22:20:51 +0200, Petr Schonmann <PSBOX na seznam.cz> wrote:
zobrazit citaci
> Ja nevim, me prijde jako dobry, hlavne toho na vyber moc neni a s zadnym
> GIS nastrojem jsem nikdy nepracoval. Berte to , ze to je pro lidi a ne
> pro Ajtaky
>
>
> ## ------------ Původní zpráva ------------
> ## Od: Jachym Cepicky <jachym.cepicky na gmail.com>
> ## Předmět: Re: [Talk-cz] Kniha o GPS/Mapování
> ## Datum: 15.7.2008 21:47:31
> ## ----------------------------------------
> ## souhlasim, ze josm je silenej, autori zrejme neslyseli nic o zadnym
> ## GISu, a nebo zadnej nevideli
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-cz
>
> __________ Informace od NOD32 3269 (20080715) __________
>
> Tato zprava byla proverena antivirovym systemem NOD32.
> http://www.nod32.cz
>
>
--
Using Opera's revolutionary e-mail client: http://www.opera.com/mail/
Michal Kovar napsal(a):
zobrazit citaci
> Ale rec neni o vylepsovani JOSM.
Proc ne? Kdyz uz josm-ng, tak aby to bylo pouzitelny.
zobrazit citaci
> Rec je o otevrenosti pro jine formaty.
Jak, jine formaty? Ve finale je stejne potreba ty data namapovat
na OSM model* (body, jejich sekvence, atributy), a pokud puvodni
data vychazela z OSM, tak cestou o ty atributy neprijit.
*) coz je znacne omezeny vektorovy format.
--
Petr "Nenik" Nejedly, NetBeans/Sun Microsystems, http://www.netbeans.org
355/113 -- Not the famous irrational number PI, but an incredible simulation!
Lidi, co dělají s GIS říkají to samý: Nejsem ajťák, jenom dělám s GIS.
Právě proto, že to je pro normální lidi by se to mělo překážet co
nejmíň. JOSM podle mě práci neusnadňuje, ale překáží (i když se to
trochu lepší). Nefungují základní věci, některé popsal Michal +
některé další.
Nevím, čím se vývojáři OSM zabývají, ale dokud nebude existovat
použitelný nástroj pro tvorbu a editaci dat, budou data přibývat
celkem pomalu. Já na příklad, než abych spustil JOSM, to si radši jdu
něco přečíst.
Jak je to s JOSM-ng ? Kdy to bude JOSM a kde se to dá stáhnout?
Dík
Jáchym
2008/7/15 Petr Schonmann <PSBOX na seznam.cz>:
zobrazit citaci
> Ja nevim, me prijde jako dobry, hlavne toho na vyber moc neni a s zadnym GIS nastrojem jsem nikdy nepracoval. Berte to , ze to je pro lidi a ne pro Ajtaky
>
>
> ## ------------ Původní zpráva ------------
> ## Od: Jachym Cepicky <jachym.cepicky na gmail.com>
> ## Předmět: Re: [Talk-cz] Kniha o GPS/Mapování
> ## Datum: 15.7.2008 21:47:31
> ## ----------------------------------------
> ## souhlasim, ze josm je silenej, autori zrejme neslyseli nic o zadnym
> ## GISu, a nebo zadnej nevideli
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-cz
>
--
Jachym Cepicky
e-mail: jachym.cepicky gmail com
URL: http://les-ejk.cz
GPG: http://www.les-ejk.cz/pgp/jachym_cepicky-gpg.pub
Pokud tedy nekdo pracuje na nove verzi JOSM, snad uz pro nej nebude
problem otevrit si treba Photoshop nebo Illustrator a podivat se, jak tam
funguji zakladni funkce pro praci s vektory.
A te druhe zmince o tom, ze "ve finale je stejne potreba dy data
namapovat" moc nerozumim. Kdyz ma byt vysledkem bramborova kase, tak si
bud muzu koupit dobry brambory nebo si muzu pronajmout pole, brambory
zasadit, pockat, az vyrostou, pak si koupit traktor a ty brambory vyorat.
Se stavajicim JOSM jsme nekde u toho traktoru. Jasne, ze vektorum je potom
potreba priradit atributy co ktery symbolizuje. Ale prave proto jsem
mluvil o prednastavenych presetech primo v JOSM - idealne usporadane v
nejake ikonove matrici, abych to nemusel psat, ale rovnou na to klepnul.
Je jasny, ze tam asi nebudopu vsechny (vzhledem k tomu, kolik jich je).
Rozhodne mi nevadi napsat Amenity/Parking, protoze takovy misto taguju
jednou za uherak. Ale Highway/primary, secondary, tertiary, residential by
snad doprcic mohlo bejt nekde dostupny v klikaci podobe. Co se mych potreb
tyce, staci mi, aby byla v JOSM podpora beznych vektorovych formatu -
dovedu si totiz predstavit, ze programovat editacni funkce toho razeni,
jake jsem popsal drive, neni az takova sranda. A je to i zbytecne - na to
uz programy jsou. Podle me by se JOSM mel spis zamerit na vylepseni prace
s tagovanim, splitovanim a spojovanim vektorovych elementu, ktere do nej
naimportuju z jinych programu, ktere uz za ucelem editace vektoru byly
vytvoreny (a daji se najit i free programy, ktere jsou na tom mnohem lip
nez JOSM). Jinak to bude dopadat presne tak, jak napsal Jachym. Nez bych v
tom delal neco komplexnejsiho, nez jednu vedlejsi ulici, ktere jsem si
predevcirem vsimnul, tak si pujdu radsi neco precist. A to je podle me i
duvod, proc mapy pribyvaji tak strasne pomalu. Mit moznost importu,
neresil by se tady pul roku import prihlouplych lesu, ale proste by tam uz
davno ty lesy byly.
Michal
On Tue, 15 Jul 2008 22:55:22 +0200, Petr Nejedly <Petr.Nejedly na Sun.COM>
wrote:
zobrazit citaci
> Michal Kovar napsal(a):
>> Ale rec neni o vylepsovani JOSM.
> Proc ne? Kdyz uz josm-ng, tak aby to bylo pouzitelny.
>
>> Rec je o otevrenosti pro jine formaty.
> Jak, jine formaty? Ve finale je stejne potreba ty data namapovat
> na OSM model* (body, jejich sekvence, atributy), a pokud puvodni
> data vychazela z OSM, tak cestou o ty atributy neprijit.
>
> *) coz je znacne omezeny vektorovy format.
--
Using Opera's revolutionary e-mail client: http://www.opera.com/mail/
Potrace byl muj napad, ale to napad sity na miru prevodu lesu do vektoru.
Binding pythonu co pouzivam vraci primo seznamy souradnic a der, ktere
rovnou zapisuji ve formatu co clovek potrebuje (dva for cykly). Prevod z
EPS jsem tudiz nikdy neresil, protoze je to zbytecna prace.
Neprijde mi take vhodne nakreslit bitmapu, kterou potrace prevede do
vektoru. To uz je trosku pres koleno...
Ja osobne jsem JOSM prekousnul. Zajimave je, ze napr potlach mi prijde
mnohem pohodlnejsi. Radeji, ale vkladam praci do sveho projektu a doufam,
ze autori neco vylepsi. To by clovek nedelal nic jineho nez se zahrabal v
50 projektech, kde by se snazil neco vylepsit...
Jinak v josmu nejake preddefinovane featurky jsou (nepouzivam to, ale
nekde v menu jsem to videl). Asi pridat par tlacitek problem neni. Nikdo
se k tomu holt jeste neodhodlal. Spise to chce analyzu toho co by bylo
dobre, nakreslit layouty, ovladani, popsat akce a dat do konference k
diskuzi. Ze zacatku dat funkcnost jen zakladni (tu co je ted, ale
intuitivnejsi?) a neprehanet s nejakejma bezierama apod. Je ovsem potreba
myslet do budoucna na pridani dalsi funkcnosti bez ovlivneni te co uz bude
napsana. Kdyz to bude velmi podobne aktualnimu stavu, bude to viditelne
pouzitelnejsi, myslim, ze autori nebo kdokoliv jiny navrh pouzije.
Vetsinou, ale nastane problem s tim, ze puvodni autor ma jiny nazor a
ostani nemaji elan/cas neco menit :-)
T
zobrazit citaci
> Mohl by mi nekdo poradit, jak dostat EPS/PS z potrace do JOSM? Jaka je
> cesta mezi tim?
> Jsem asi slepej, ale nikde jsem to nenasel.
> Dik
>
> On Tue, 15 Jul 2008 12:44:24 +0200, Petr Schonmann <PSBOX na seznam.cz>
> wrote:
>
>> Ahoj,
>>
>> Chtěl bych se zeptat, zda není na trhu kniha o GPS, z pohledu mapování.
>> Něco co by mohlo usnadnit moji OSM práci :)
>>
>> PS: nebráním se jakékoliv zajímavé literatuře, která by mohla být s OSM
>> spojena.
>>
>> Děkuji za návrhy.
>>
>>
>> ----
>> S pozdravem
>> Petr Schonmann
>> Mail: psbox na seznam.cz
>> http://fatbozz.towerofglass.net
>>
>> _______________________________________________
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz na openstreetmap.org
>> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-cz
>>
>> __________ Informace od NOD32 3267 (20080714) __________
>>
>> Tato zprava byla proverena antivirovym systemem NOD32.
>> http://www.nod32.cz
>>
>>
>
>
>
> --
> Using Opera's revolutionary e-mail client: http://www.opera.com/mail/
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-cz
>
>
Ahoj,
ja nevim, ze se tady vsichni navazite do JOSM. Ja s nim pracuji a uplne
spatne mi to neprijde, i kdyz bych treba ocenil moznost vytvoreni
praveho uhlu (kdyz delam pravouhle budovy, tak si s udelatkem na ctverec
nevystacim).
Z tech veci, co tu psal Michal Kovar, chybi v JOSM akorat skalovani.
Rotace a posouvani je tam IMO uplne normalni a bezna jak v ostatnich
programech. Join a split merge a combine jsou na klavesovych zkratkach
m,j,c,p.
Z vektorovych kreslitek delam v Inkscape a neni mnoho veci, ktere by mi
v JOSM nejak vyrazne chybely. Preci jen je JOSM orientovany na useckove
polygony a spousta veci se tam tyka prace s krivkami.
O zminenem level_crossing mi to prijde take divne. Kdyz jsi mysar, tak
staci oznacit bod, kliknout na menu presets, vyberes railway point a v
type vyberes z roletky level_crossing a das OK. To mi neprijde slozite a
uz vubec se tam nemusi nic psat.
Asi jsem tupej, ale muzete mi vysvetlit, jak si predstavujete praci ve
vektorovem editoru a pak z toho ta data prenaset do JOSM? Nejak mi
prijde, ze tem editorum chybi zakladni vec - prace se souradnym
systemem. Co se tyka importu z jinych formatu, tak v SVNku OSM je hafo
nastroju na import dat z SHP a jinych pouzivanych GIS formatu.
A myslim, ze stiznosti na JOSM by bylo spis lepsi davat do tracu JOSM,
nez sem, protoze tady to tezko nekdo vyresi.
Na zaver bych rad podotkl, ze mi prijde, ze vetsina namitek na JOSM
pochazi od lidi, kteri jednou otevreli verzi 0.00000x pred nekolika lety
a uz se neobtezovali to pred napsanim kritiky overit proti soucasne
verzi. Prijde mi, ze JOSM za posledni rok prosel obrovskym vyvojem a
spousta veci se prave posunula smerem k beznemu uzivateli.
K
P.S.: Pomale pribyvani dat v OSM je (jak jinak nez IMO) dano nikoliv
tim, ze by lidem prekazel JOSM nebo jiny nastroj, ale tim, ze je tech
lidi pomerne malo a zmapovali uz vetsinu mist, kde se bezne nachazeji a
kde to znaji. Ja jsem se za posledni rok take skoro vydal ze vseho, co
vim a dal uz to jde hodne pomalu. Muzu resit akorat blbosti typu - juu
nam tady stavi novej kruhac - sup s nim do mapy a objevovat nove stezky
v lese, po kterych nikdo nechodi.
P.P.S: Vsechny nazory v tomto mailu jsou jen ciste moje a tudiz silne
subjektivni. Nejsou mysleny jako narazky, urazky, ale jako proste
konstatovani faktu.
Michal Kovar napsal(a):
zobrazit citaci
> Pokud tedy nekdo pracuje na nove verzi JOSM, snad uz pro nej nebude
> problem otevrit si treba Photoshop nebo Illustrator a podivat se, jak tam
> funguji zakladni funkce pro praci s vektory.
>
> A te druhe zmince o tom, ze "ve finale je stejne potreba dy data
> namapovat" moc nerozumim. Kdyz ma byt vysledkem bramborova kase, tak si
> bud muzu koupit dobry brambory nebo si muzu pronajmout pole, brambory
> zasadit, pockat, az vyrostou, pak si koupit traktor a ty brambory vyorat.
> Se stavajicim JOSM jsme nekde u toho traktoru. Jasne, ze vektorum je potom
> potreba priradit atributy co ktery symbolizuje. Ale prave proto jsem
> mluvil o prednastavenych presetech primo v JOSM - idealne usporadane v
> nejake ikonove matrici, abych to nemusel psat, ale rovnou na to klepnul.
> Je jasny, ze tam asi nebudopu vsechny (vzhledem k tomu, kolik jich je).
> Rozhodne mi nevadi napsat Amenity/Parking, protoze takovy misto taguju
> jednou za uherak. Ale Highway/primary, secondary, tertiary, residential by
> snad doprcic mohlo bejt nekde dostupny v klikaci podobe. Co se mych potreb
> tyce, staci mi, aby byla v JOSM podpora beznych vektorovych formatu -
> dovedu si totiz predstavit, ze programovat editacni funkce toho razeni,
> jake jsem popsal drive, neni az takova sranda. A je to i zbytecne - na to
> uz programy jsou. Podle me by se JOSM mel spis zamerit na vylepseni prace
> s tagovanim, splitovanim a spojovanim vektorovych elementu, ktere do nej
> naimportuju z jinych programu, ktere uz za ucelem editace vektoru byly
> vytvoreny (a daji se najit i free programy, ktere jsou na tom mnohem lip
> nez JOSM). Jinak to bude dopadat presne tak, jak napsal Jachym. Nez bych v
> tom delal neco komplexnejsiho, nez jednu vedlejsi ulici, ktere jsem si
> predevcirem vsimnul, tak si pujdu radsi neco precist. A to je podle me i
> duvod, proc mapy pribyvaji tak strasne pomalu. Mit moznost importu,
> neresil by se tady pul roku import prihlouplych lesu, ale proste by tam uz
> davno ty lesy byly.
>
> Michal
>
> On Tue, 15 Jul 2008 22:55:22 +0200, Petr Nejedly <Petr.Nejedly na Sun.COM>
> wrote:
>
>
>> Michal Kovar napsal(a):
>>
>>> Ale rec neni o vylepsovani JOSM.
>>>
>> Proc ne? Kdyz uz josm-ng, tak aby to bylo pouzitelny.
>>
>>
>>> Rec je o otevrenosti pro jine formaty.
>>>
>> Jak, jine formaty? Ve finale je stejne potreba ty data namapovat
>> na OSM model* (body, jejich sekvence, atributy), a pokud puvodni
>> data vychazela z OSM, tak cestou o ty atributy neprijit.
>>
>> *) coz je znacne omezeny vektorovy format.
>>
>
>
>
>
Protoze jsme se dneska tak hezky rozepsali, uz jen kratce. Prace se
souradnym systemem - ono diskutabilni napasovani importovanyho vektoru na
GPS souradnej system - by nebyl zadny problem v okamziku, kdyz by
existovalo boundingbox rotate/scale. Pravouhly tool na baracky je hezka
vec, ale k cemu mi to je, kdyz je barak nasikmo? Musim to jak tele soupat
bod po bodu. Coz neni problem u panelaku, ale treba obchodni dum Kotva
bych takhle otacet nechtel :)
Ale je pravdou, ze tu brecime na spatnym hrobe a nikdo tady to nevyresi.
Prave proto jsem se ptal, jestli existuje nejaka moznost, jak to z
postscriptu dostat do OSM.
On Wed, 16 Jul 2008 08:45:55 +0200, Kubajz <kubajz na kbx.cz> wrote:
zobrazit citaci
> Ahoj,
>
> ja nevim, ze se tady vsichni navazite do JOSM. Ja s nim pracuji a uplne
> spatne mi to neprijde, i kdyz bych treba ocenil moznost vytvoreni
> praveho uhlu (kdyz delam pravouhle budovy, tak si s udelatkem na ctverec
> nevystacim).
> Z tech veci, co tu psal Michal Kovar, chybi v JOSM akorat skalovani.
> Rotace a posouvani je tam IMO uplne normalni a bezna jak v ostatnich
> programech. Join a split merge a combine jsou na klavesovych zkratkach
> m,j,c,p.
> Z vektorovych kreslitek delam v Inkscape a neni mnoho veci, ktere by mi
> v JOSM nejak vyrazne chybely. Preci jen je JOSM orientovany na useckove
> polygony a spousta veci se tam tyka prace s krivkami.
>
> O zminenem level_crossing mi to prijde take divne. Kdyz jsi mysar, tak
> staci oznacit bod, kliknout na menu presets, vyberes railway point a v
> type vyberes z roletky level_crossing a das OK. To mi neprijde slozite a
> uz vubec se tam nemusi nic psat.
>
> Asi jsem tupej, ale muzete mi vysvetlit, jak si predstavujete praci ve
> vektorovem editoru a pak z toho ta data prenaset do JOSM? Nejak mi
> prijde, ze tem editorum chybi zakladni vec - prace se souradnym
> systemem. Co se tyka importu z jinych formatu, tak v SVNku OSM je hafo
> nastroju na import dat z SHP a jinych pouzivanych GIS formatu.
>
> A myslim, ze stiznosti na JOSM by bylo spis lepsi davat do tracu JOSM,
> nez sem, protoze tady to tezko nekdo vyresi.
> Na zaver bych rad podotkl, ze mi prijde, ze vetsina namitek na JOSM
> pochazi od lidi, kteri jednou otevreli verzi 0.00000x pred nekolika lety
> a uz se neobtezovali to pred napsanim kritiky overit proti soucasne
> verzi. Prijde mi, ze JOSM za posledni rok prosel obrovskym vyvojem a
> spousta veci se prave posunula smerem k beznemu uzivateli.
>
> K
>
> P.S.: Pomale pribyvani dat v OSM je (jak jinak nez IMO) dano nikoliv
> tim, ze by lidem prekazel JOSM nebo jiny nastroj, ale tim, ze je tech
> lidi pomerne malo a zmapovali uz vetsinu mist, kde se bezne nachazeji a
> kde to znaji. Ja jsem se za posledni rok take skoro vydal ze vseho, co
> vim a dal uz to jde hodne pomalu. Muzu resit akorat blbosti typu - juu
> nam tady stavi novej kruhac - sup s nim do mapy a objevovat nove stezky
> v lese, po kterych nikdo nechodi.
>
> P.P.S: Vsechny nazory v tomto mailu jsou jen ciste moje a tudiz silne
> subjektivni. Nejsou mysleny jako narazky, urazky, ale jako proste
> konstatovani faktu.
>
> Michal Kovar napsal(a):
>> Pokud tedy nekdo pracuje na nove verzi JOSM, snad uz pro nej nebude
>> problem otevrit si treba Photoshop nebo Illustrator a podivat se, jak
>> tam
>> funguji zakladni funkce pro praci s vektory.
>>
>> A te druhe zmince o tom, ze "ve finale je stejne potreba dy data
>> namapovat" moc nerozumim. Kdyz ma byt vysledkem bramborova kase, tak si
>> bud muzu koupit dobry brambory nebo si muzu pronajmout pole, brambory
>> zasadit, pockat, az vyrostou, pak si koupit traktor a ty brambory
>> vyorat.
>> Se stavajicim JOSM jsme nekde u toho traktoru. Jasne, ze vektorum je
>> potom
>> potreba priradit atributy co ktery symbolizuje. Ale prave proto jsem
>> mluvil o prednastavenych presetech primo v JOSM - idealne usporadane v
>> nejake ikonove matrici, abych to nemusel psat, ale rovnou na to klepnul.
>> Je jasny, ze tam asi nebudopu vsechny (vzhledem k tomu, kolik jich je).
>> Rozhodne mi nevadi napsat Amenity/Parking, protoze takovy misto taguju
>> jednou za uherak. Ale Highway/primary, secondary, tertiary, residential
>> by
>> snad doprcic mohlo bejt nekde dostupny v klikaci podobe. Co se mych
>> potreb
>> tyce, staci mi, aby byla v JOSM podpora beznych vektorovych formatu -
>> dovedu si totiz predstavit, ze programovat editacni funkce toho razeni,
>> jake jsem popsal drive, neni az takova sranda. A je to i zbytecne - na
>> to
>> uz programy jsou. Podle me by se JOSM mel spis zamerit na vylepseni
>> prace
>> s tagovanim, splitovanim a spojovanim vektorovych elementu, ktere do nej
>> naimportuju z jinych programu, ktere uz za ucelem editace vektoru byly
>> vytvoreny (a daji se najit i free programy, ktere jsou na tom mnohem lip
>> nez JOSM). Jinak to bude dopadat presne tak, jak napsal Jachym. Nez
>> bych v
>> tom delal neco komplexnejsiho, nez jednu vedlejsi ulici, ktere jsem si
>> predevcirem vsimnul, tak si pujdu radsi neco precist. A to je podle me i
>> duvod, proc mapy pribyvaji tak strasne pomalu. Mit moznost importu,
>> neresil by se tady pul roku import prihlouplych lesu, ale proste by tam
>> uz
>> davno ty lesy byly.
>>
>> Michal
>>
>> On Tue, 15 Jul 2008 22:55:22 +0200, Petr Nejedly <Petr.Nejedly na Sun.COM>
>> wrote:
>>
>>
>>> Michal Kovar napsal(a):
>>>
>>>> Ale rec neni o vylepsovani JOSM.
>>>>
>>> Proc ne? Kdyz uz josm-ng, tak aby to bylo pouzitelny.
>>>
>>>
>>>> Rec je o otevrenosti pro jine formaty.
>>>>
>>> Jak, jine formaty? Ve finale je stejne potreba ty data namapovat
>>> na OSM model* (body, jejich sekvence, atributy), a pokud puvodni
>>> data vychazela z OSM, tak cestou o ty atributy neprijit.
>>>
>>> *) coz je znacne omezeny vektorovy format.
>>>
>>
>>
>>
>>
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-cz
>
> __________ Informace od NOD32 3270 (20080715) __________
>
> Tato zprava byla proverena antivirovym systemem NOD32.
> http://www.nod32.cz
>
>
--
Using Opera's revolutionary e-mail client: http://www.opera.com/mail/
Ahoj,
Michal Kovar napsal(a):
zobrazit citaci
> Protoze jsme se dneska tak hezky rozepsali, uz jen kratce. Prace se
> souradnym systemem - ono diskutabilni napasovani importovanyho vektoru na
> GPS souradnej system - by nebyl zadny problem v okamziku, kdyz by
> existovalo boundingbox rotate/scale.
mno coz neni tak uplne pravda, protoze to nebude trpet pouze temito
deformacemi. Na male veci typu dum ano, ale treba na dalnici nepouzitelne
zobrazit citaci
> Pravouhly tool na baracky je hezka
> vec, ale k cemu mi to je, kdyz je barak nasikmo? Musim to jak tele soupat
>
znovu opakuji, ze rotace v josm je - ve stavovem radku, kdyz cokoliv
oznacis je poznamka: ctrl+shift and drag to rotate selected. Doporucuju
vyzkouset...
zobrazit citaci
> bod po bodu. Coz neni problem u panelaku, ale treba obchodni dum Kotva
> bych takhle otacet nechtel :)
>
ja taky ne...
zobrazit citaci
> Ale je pravdou, ze tu brecime na spatnym hrobe a nikdo tady to nevyresi.
>
protoze zrovna tohle uz z meho pohledu JE vyreseno
zobrazit citaci
> Prave proto jsem se ptal, jestli existuje nejaka moznost, jak to z
> postscriptu dostat do OSM.
>
kdybys to dostal do SVG, je to jen XSLT transformace. Ale EPS neni
neprekonatelny problem. Knihoven na cteni postscriptu bude cela rada a
udelat z toho pak vybliti do OSM nebude tezke. Otazka je - kolik lidi to
pouzije? Kdyz budes mit chvilku, schvalne mi posli nejaky EPS a k tomu
pro jistotu i kus vyrezu z mapy, kam by to melo prijit. Ono bude potreba
totiz tomu prevodniku take nejak rict, kam to zhruba ma umistit a v
jakem meritku.
zobrazit citaci
>
> On Wed, 16 Jul 2008 08:45:55 +0200, Kubajz <kubajz na kbx.cz> wrote:
>
>
>> Ahoj,
>>
>> ja nevim, ze se tady vsichni navazite do JOSM. Ja s nim pracuji a uplne
>> spatne mi to neprijde, i kdyz bych treba ocenil moznost vytvoreni
>> praveho uhlu (kdyz delam pravouhle budovy, tak si s udelatkem na ctverec
>> nevystacim).
>> Z tech veci, co tu psal Michal Kovar, chybi v JOSM akorat skalovani.
>> Rotace a posouvani je tam IMO uplne normalni a bezna jak v ostatnich
>> programech. Join a split merge a combine jsou na klavesovych zkratkach
>> m,j,c,p.
>> Z vektorovych kreslitek delam v Inkscape a neni mnoho veci, ktere by mi
>> v JOSM nejak vyrazne chybely. Preci jen je JOSM orientovany na useckove
>> polygony a spousta veci se tam tyka prace s krivkami.
>>
>> O zminenem level_crossing mi to prijde take divne. Kdyz jsi mysar, tak
>> staci oznacit bod, kliknout na menu presets, vyberes railway point a v
>> type vyberes z roletky level_crossing a das OK. To mi neprijde slozite a
>> uz vubec se tam nemusi nic psat.
>>
>> Asi jsem tupej, ale muzete mi vysvetlit, jak si predstavujete praci ve
>> vektorovem editoru a pak z toho ta data prenaset do JOSM? Nejak mi
>> prijde, ze tem editorum chybi zakladni vec - prace se souradnym
>> systemem. Co se tyka importu z jinych formatu, tak v SVNku OSM je hafo
>> nastroju na import dat z SHP a jinych pouzivanych GIS formatu.
>>
>> A myslim, ze stiznosti na JOSM by bylo spis lepsi davat do tracu JOSM,
>> nez sem, protoze tady to tezko nekdo vyresi.
>> Na zaver bych rad podotkl, ze mi prijde, ze vetsina namitek na JOSM
>> pochazi od lidi, kteri jednou otevreli verzi 0.00000x pred nekolika lety
>> a uz se neobtezovali to pred napsanim kritiky overit proti soucasne
>> verzi. Prijde mi, ze JOSM za posledni rok prosel obrovskym vyvojem a
>> spousta veci se prave posunula smerem k beznemu uzivateli.
>>
>> K
>>
>> P.S.: Pomale pribyvani dat v OSM je (jak jinak nez IMO) dano nikoliv
>> tim, ze by lidem prekazel JOSM nebo jiny nastroj, ale tim, ze je tech
>> lidi pomerne malo a zmapovali uz vetsinu mist, kde se bezne nachazeji a
>> kde to znaji. Ja jsem se za posledni rok take skoro vydal ze vseho, co
>> vim a dal uz to jde hodne pomalu. Muzu resit akorat blbosti typu - juu
>> nam tady stavi novej kruhac - sup s nim do mapy a objevovat nove stezky
>> v lese, po kterych nikdo nechodi.
>>
>> P.P.S: Vsechny nazory v tomto mailu jsou jen ciste moje a tudiz silne
>> subjektivni. Nejsou mysleny jako narazky, urazky, ale jako proste
>> konstatovani faktu.
>>
>> Michal Kovar napsal(a):
>>
>>> Pokud tedy nekdo pracuje na nove verzi JOSM, snad uz pro nej nebude
>>> problem otevrit si treba Photoshop nebo Illustrator a podivat se, jak
>>> tam
>>> funguji zakladni funkce pro praci s vektory.
>>>
>>> A te druhe zmince o tom, ze "ve finale je stejne potreba dy data
>>> namapovat" moc nerozumim. Kdyz ma byt vysledkem bramborova kase, tak si
>>> bud muzu koupit dobry brambory nebo si muzu pronajmout pole, brambory
>>> zasadit, pockat, az vyrostou, pak si koupit traktor a ty brambory
>>> vyorat.
>>> Se stavajicim JOSM jsme nekde u toho traktoru. Jasne, ze vektorum je
>>> potom
>>> potreba priradit atributy co ktery symbolizuje. Ale prave proto jsem
>>> mluvil o prednastavenych presetech primo v JOSM - idealne usporadane v
>>> nejake ikonove matrici, abych to nemusel psat, ale rovnou na to klepnul.
>>> Je jasny, ze tam asi nebudopu vsechny (vzhledem k tomu, kolik jich je).
>>> Rozhodne mi nevadi napsat Amenity/Parking, protoze takovy misto taguju
>>> jednou za uherak. Ale Highway/primary, secondary, tertiary, residential
>>> by
>>> snad doprcic mohlo bejt nekde dostupny v klikaci podobe. Co se mych
>>> potreb
>>> tyce, staci mi, aby byla v JOSM podpora beznych vektorovych formatu -
>>> dovedu si totiz predstavit, ze programovat editacni funkce toho razeni,
>>> jake jsem popsal drive, neni az takova sranda. A je to i zbytecne - na
>>> to
>>> uz programy jsou. Podle me by se JOSM mel spis zamerit na vylepseni
>>> prace
>>> s tagovanim, splitovanim a spojovanim vektorovych elementu, ktere do nej
>>> naimportuju z jinych programu, ktere uz za ucelem editace vektoru byly
>>> vytvoreny (a daji se najit i free programy, ktere jsou na tom mnohem lip
>>> nez JOSM). Jinak to bude dopadat presne tak, jak napsal Jachym. Nez
>>> bych v
>>> tom delal neco komplexnejsiho, nez jednu vedlejsi ulici, ktere jsem si
>>> predevcirem vsimnul, tak si pujdu radsi neco precist. A to je podle me i
>>> duvod, proc mapy pribyvaji tak strasne pomalu. Mit moznost importu,
>>> neresil by se tady pul roku import prihlouplych lesu, ale proste by tam
>>> uz
>>> davno ty lesy byly.
>>>
>>> Michal
>>>
>>> On Tue, 15 Jul 2008 22:55:22 +0200, Petr Nejedly <Petr.Nejedly na Sun.COM>
>>> wrote:
>>>
>>>
>>>
>>>> Michal Kovar napsal(a):
>>>>
>>>>
>>>>> Ale rec neni o vylepsovani JOSM.
>>>>>
>>>>>
>>>> Proc ne? Kdyz uz josm-ng, tak aby to bylo pouzitelny.
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>> Rec je o otevrenosti pro jine formaty.
>>>>>
>>>>>
>>>> Jak, jine formaty? Ve finale je stejne potreba ty data namapovat
>>>> na OSM model* (body, jejich sekvence, atributy), a pokud puvodni
>>>> data vychazela z OSM, tak cestou o ty atributy neprijit.
>>>>
>>>> *) coz je znacne omezeny vektorovy format.
>>>>
>>>>
>>>
>>>
>>>
>> _______________________________________________
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz na openstreetmap.org
>> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-cz
>>
>> __________ Informace od NOD32 3270 (20080715) __________
>>
>> Tato zprava byla proverena antivirovym systemem NOD32.
>> http://www.nod32.cz
>>
>>
>>
>
>
>
>
Fajn, hodim ti to na nyxu - doufam, ze mi dneska zalozi OSM klub, tak tam
o tom muzem povidat do aleluja - tady bysme to desne zahnojili - spoustu
lidi tohle vubec nezajima - takze za me konecna. :)
On Wed, 16 Jul 2008 09:00:55 +0200, Kubajz <kubajz na kbx.cz> wrote:
zobrazit citaci
> Ahoj,
>
>
> Michal Kovar napsal(a):
>> Protoze jsme se dneska tak hezky rozepsali, uz jen kratce. Prace se
>> souradnym systemem - ono diskutabilni napasovani importovanyho vektoru
>> na
>> GPS souradnej system - by nebyl zadny problem v okamziku, kdyz by
>> existovalo boundingbox rotate/scale.
> mno coz neni tak uplne pravda, protoze to nebude trpet pouze temito
> deformacemi. Na male veci typu dum ano, ale treba na dalnici nepouzitelne
>> Pravouhly tool na baracky je hezka
>> vec, ale k cemu mi to je, kdyz je barak nasikmo? Musim to jak tele
>> soupat
>>
> znovu opakuji, ze rotace v josm je - ve stavovem radku, kdyz cokoliv
> oznacis je poznamka: ctrl+shift and drag to rotate selected. Doporucuju
> vyzkouset...
>> bod po bodu. Coz neni problem u panelaku, ale treba obchodni dum Kotva
>> bych takhle otacet nechtel :)
>>
> ja taky ne...
>> Ale je pravdou, ze tu brecime na spatnym hrobe a nikdo tady to nevyresi.
>>
> protoze zrovna tohle uz z meho pohledu JE vyreseno
>> Prave proto jsem se ptal, jestli existuje nejaka moznost, jak to z
>> postscriptu dostat do OSM.
>>
> kdybys to dostal do SVG, je to jen XSLT transformace. Ale EPS neni
> neprekonatelny problem. Knihoven na cteni postscriptu bude cela rada a
> udelat z toho pak vybliti do OSM nebude tezke. Otazka je - kolik lidi to
> pouzije? Kdyz budes mit chvilku, schvalne mi posli nejaky EPS a k tomu
> pro jistotu i kus vyrezu z mapy, kam by to melo prijit. Ono bude potreba
> totiz tomu prevodniku take nejak rict, kam to zhruba ma umistit a v
> jakem meritku.
>>
>> On Wed, 16 Jul 2008 08:45:55 +0200, Kubajz <kubajz na kbx.cz> wrote:
>>
>>
>>> Ahoj,
>>>
>>> ja nevim, ze se tady vsichni navazite do JOSM. Ja s nim pracuji a uplne
>>> spatne mi to neprijde, i kdyz bych treba ocenil moznost vytvoreni
>>> praveho uhlu (kdyz delam pravouhle budovy, tak si s udelatkem na
>>> ctverec
>>> nevystacim).
>>> Z tech veci, co tu psal Michal Kovar, chybi v JOSM akorat skalovani.
>>> Rotace a posouvani je tam IMO uplne normalni a bezna jak v ostatnich
>>> programech. Join a split merge a combine jsou na klavesovych zkratkach
>>> m,j,c,p.
>>> Z vektorovych kreslitek delam v Inkscape a neni mnoho veci, ktere by mi
>>> v JOSM nejak vyrazne chybely. Preci jen je JOSM orientovany na useckove
>>> polygony a spousta veci se tam tyka prace s krivkami.
>>>
>>> O zminenem level_crossing mi to prijde take divne. Kdyz jsi mysar, tak
>>> staci oznacit bod, kliknout na menu presets, vyberes railway point a v
>>> type vyberes z roletky level_crossing a das OK. To mi neprijde slozite
>>> a
>>> uz vubec se tam nemusi nic psat.
>>>
>>> Asi jsem tupej, ale muzete mi vysvetlit, jak si predstavujete praci ve
>>> vektorovem editoru a pak z toho ta data prenaset do JOSM? Nejak mi
>>> prijde, ze tem editorum chybi zakladni vec - prace se souradnym
>>> systemem. Co se tyka importu z jinych formatu, tak v SVNku OSM je hafo
>>> nastroju na import dat z SHP a jinych pouzivanych GIS formatu.
>>>
>>> A myslim, ze stiznosti na JOSM by bylo spis lepsi davat do tracu JOSM,
>>> nez sem, protoze tady to tezko nekdo vyresi.
>>> Na zaver bych rad podotkl, ze mi prijde, ze vetsina namitek na JOSM
>>> pochazi od lidi, kteri jednou otevreli verzi 0.00000x pred nekolika
>>> lety
>>> a uz se neobtezovali to pred napsanim kritiky overit proti soucasne
>>> verzi. Prijde mi, ze JOSM za posledni rok prosel obrovskym vyvojem a
>>> spousta veci se prave posunula smerem k beznemu uzivateli.
>>>
>>> K
>>>
>>> P.S.: Pomale pribyvani dat v OSM je (jak jinak nez IMO) dano nikoliv
>>> tim, ze by lidem prekazel JOSM nebo jiny nastroj, ale tim, ze je tech
>>> lidi pomerne malo a zmapovali uz vetsinu mist, kde se bezne nachazeji a
>>> kde to znaji. Ja jsem se za posledni rok take skoro vydal ze vseho, co
>>> vim a dal uz to jde hodne pomalu. Muzu resit akorat blbosti typu - juu
>>> nam tady stavi novej kruhac - sup s nim do mapy a objevovat nove stezky
>>> v lese, po kterych nikdo nechodi.
>>>
>>> P.P.S: Vsechny nazory v tomto mailu jsou jen ciste moje a tudiz silne
>>> subjektivni. Nejsou mysleny jako narazky, urazky, ale jako proste
>>> konstatovani faktu.
>>>
>>> Michal Kovar napsal(a):
>>>
>>>> Pokud tedy nekdo pracuje na nove verzi JOSM, snad uz pro nej nebude
>>>> problem otevrit si treba Photoshop nebo Illustrator a podivat se, jak
>>>> tam
>>>> funguji zakladni funkce pro praci s vektory.
>>>>
>>>> A te druhe zmince o tom, ze "ve finale je stejne potreba dy data
>>>> namapovat" moc nerozumim. Kdyz ma byt vysledkem bramborova kase, tak
>>>> si
>>>> bud muzu koupit dobry brambory nebo si muzu pronajmout pole, brambory
>>>> zasadit, pockat, az vyrostou, pak si koupit traktor a ty brambory
>>>> vyorat.
>>>> Se stavajicim JOSM jsme nekde u toho traktoru. Jasne, ze vektorum je
>>>> potom
>>>> potreba priradit atributy co ktery symbolizuje. Ale prave proto jsem
>>>> mluvil o prednastavenych presetech primo v JOSM - idealne usporadane v
>>>> nejake ikonove matrici, abych to nemusel psat, ale rovnou na to
>>>> klepnul.
>>>> Je jasny, ze tam asi nebudopu vsechny (vzhledem k tomu, kolik jich
>>>> je).
>>>> Rozhodne mi nevadi napsat Amenity/Parking, protoze takovy misto taguju
>>>> jednou za uherak. Ale Highway/primary, secondary, tertiary,
>>>> residential
>>>> by
>>>> snad doprcic mohlo bejt nekde dostupny v klikaci podobe. Co se mych
>>>> potreb
>>>> tyce, staci mi, aby byla v JOSM podpora beznych vektorovych formatu -
>>>> dovedu si totiz predstavit, ze programovat editacni funkce toho
>>>> razeni,
>>>> jake jsem popsal drive, neni az takova sranda. A je to i zbytecne - na
>>>> to
>>>> uz programy jsou. Podle me by se JOSM mel spis zamerit na vylepseni
>>>> prace
>>>> s tagovanim, splitovanim a spojovanim vektorovych elementu, ktere do
>>>> nej
>>>> naimportuju z jinych programu, ktere uz za ucelem editace vektoru byly
>>>> vytvoreny (a daji se najit i free programy, ktere jsou na tom mnohem
>>>> lip
>>>> nez JOSM). Jinak to bude dopadat presne tak, jak napsal Jachym. Nez
>>>> bych v
>>>> tom delal neco komplexnejsiho, nez jednu vedlejsi ulici, ktere jsem si
>>>> predevcirem vsimnul, tak si pujdu radsi neco precist. A to je podle
>>>> me i
>>>> duvod, proc mapy pribyvaji tak strasne pomalu. Mit moznost importu,
>>>> neresil by se tady pul roku import prihlouplych lesu, ale proste by
>>>> tam
>>>> uz
>>>> davno ty lesy byly.
>>>>
>>>> Michal
>>>>
>>>> On Tue, 15 Jul 2008 22:55:22 +0200, Petr Nejedly
>>>> <Petr.Nejedly na Sun.COM>
>>>> wrote:
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>> Michal Kovar napsal(a):
>>>>>
>>>>>
>>>>>> Ale rec neni o vylepsovani JOSM.
>>>>>>
>>>>>>
>>>>> Proc ne? Kdyz uz josm-ng, tak aby to bylo pouzitelny.
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>> Rec je o otevrenosti pro jine formaty.
>>>>>>
>>>>>>
>>>>> Jak, jine formaty? Ve finale je stejne potreba ty data namapovat
>>>>> na OSM model* (body, jejich sekvence, atributy), a pokud puvodni
>>>>> data vychazela z OSM, tak cestou o ty atributy neprijit.
>>>>>
>>>>> *) coz je znacne omezeny vektorovy format.
>>>>>
>>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>> _______________________________________________
>>> Talk-cz mailing list
>>> Talk-cz na openstreetmap.org
>>> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-cz
>>>
>>> __________ Informace od NOD32 3270 (20080715) __________
>>>
>>> Tato zprava byla proverena antivirovym systemem NOD32.
>>> http://www.nod32.cz
>>>
>>>
>>>
>>
>>
>>
>>
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-cz
>
> __________ Informace od NOD32 3270 (20080715) __________
>
> Tato zprava byla proverena antivirovym systemem NOD32.
> http://www.nod32.cz
>
>
--
Using Opera's revolutionary e-mail client: http://www.opera.com/mail/
Hod se m pak link :)
## Fajn, hodim ti to na nyxu - doufam, ze mi dneska zalozi OSM klub, tak tam
## o tom muzem povidat do aleluja - tady bysme to desne zahnojili - spoustu
## lidi tohle vubec nezajima - takze za me konecna. :)
Stejne jsme tam vsichni, ze jo :)
On Wed, 16 Jul 2008 09:52:25 +0200, Petr Schonmann <PSBOX na seznam.cz> wrote:
zobrazit citaci
>
> Hod se m pak link :)
>
> ## Fajn, hodim ti to na nyxu - doufam, ze mi dneska zalozi OSM klub, tak
> tam
> ## o tom muzem povidat do aleluja - tady bysme to desne zahnojili -
> spoustu
> ## lidi tohle vubec nezajima - takze za me konecna. :)
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-cz
>
> __________ Informace od NOD32 3270 (20080715) __________
>
> Tato zprava byla proverena antivirovym systemem NOD32.
> http://www.nod32.cz
>
>
--
Using Opera's revolutionary e-mail client: http://www.opera.com/mail/
Zrovna si tak rikam, ze uz jsem tam asi pet let nebyl a zjistil jsem, ze
mam vypnute zasilani hesla na mail... Mno a pamatuj si heslo, ze :]
K
Michal Kovar napsal(a):
zobrazit citaci
> Stejne jsme tam vsichni, ze jo :)
>
> On Wed, 16 Jul 2008 09:52:25 +0200, Petr Schonmann <PSBOX na seznam.cz> wrote:
>
>
>> Hod se m pak link :)
>>
>> ## Fajn, hodim ti to na nyxu - doufam, ze mi dneska zalozi OSM klub, tak
>> tam
>> ## o tom muzem povidat do aleluja - tady bysme to desne zahnojili -
>> spoustu
>> ## lidi tohle vubec nezajima - takze za me konecna. :)
>>
>> _______________________________________________
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz na openstreetmap.org
>> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-cz
>>
>> __________ Informace od NOD32 3270 (20080715) __________
>>
>> Tato zprava byla proverena antivirovym systemem NOD32.
>> http://www.nod32.cz
>>
>>
>>
>
>
>
>
2008/7/16 Michal Kovar <megabordel na seznam.cz>:
zobrazit citaci
> Pokud tedy nekdo pracuje na nove verzi JOSM, snad uz pro nej nebude
> problem otevrit si treba Photoshop nebo Illustrator a podivat se, jak tam
> funguji zakladni funkce pro praci s vektory.
>
> A te druhe zmince o tom, ze "ve finale je stejne potreba dy data
> namapovat" moc nerozumim. Kdyz ma byt vysledkem bramborova kase, tak si
> bud muzu koupit dobry brambory nebo si muzu pronajmout pole, brambory
> zasadit, pockat, az vyrostou, pak si koupit traktor a ty brambory vyorat.
> Se stavajicim JOSM jsme nekde u toho traktoru. Jasne, ze vektorum je potom
> potreba priradit atributy co ktery symbolizuje. Ale prave proto jsem
> mluvil o prednastavenych presetech primo v JOSM - idealne usporadane v
> nejake ikonove matrici, abych to nemusel psat, ale rovnou na to klepnul.
> Je jasny, ze tam asi nebudopu vsechny (vzhledem k tomu, kolik jich je).
> Rozhodne mi nevadi napsat Amenity/Parking, protoze takovy misto taguju
> jednou za uherak. Ale Highway/primary, secondary, tertiary, residential by
> snad doprcic mohlo bejt nekde dostupny v klikaci podobe. Co se mych potreb
> tyce, staci mi, aby byla v JOSM podpora beznych vektorovych formatu -
> dovedu si totiz predstavit, ze programovat editacni funkce toho razeni,
> jake jsem popsal drive, neni az takova sranda. A je to i zbytecne - na to
> uz programy jsou. Podle me by se JOSM mel spis zamerit na vylepseni prace
> s tagovanim, splitovanim a spojovanim vektorovych elementu, ktere do nej
> naimportuju z jinych programu, ktere uz za ucelem editace vektoru byly
> vytvoreny (a daji se najit i free programy, ktere jsou na tom mnohem lip
> nez JOSM). Jinak to bude dopadat presne tak, jak napsal Jachym. Nez bych v
> tom delal neco komplexnejsiho, nez jednu vedlejsi ulici, ktere jsem si
> predevcirem vsimnul, tak si pujdu radsi neco precist. A to je podle me i
> duvod, proc mapy pribyvaji tak strasne pomalu. Mit moznost importu,
> neresil by se tady pul roku import prihlouplych lesu, ale proste by tam uz
> davno ty lesy byly.
>
> Michal
porad mluvis o prednastavenych hodntach a klikani, jenze to v josm uz
je a dost dlouho, jsi si jisty ze pouzivas josm latest?
--
Michal Grézl
http://walley.org
Jachym Cepicky napsal(a):
zobrazit citaci
> Jak je to s JOSM-ng ? Kdy to bude JOSM a kde se to dá stáhnout?
Zatim na tom delam sam. Uprimne, jeste neni dost zajimavy aby pritahl
dalsi uzivatele. Pracuji prevazne na enginu a frameworku, takze to jeste
neni pouzitelny pro praci (nemam napr. tagovaci UI).
Design goals (bez poradi):
Snizena spotreba pameti
Vysoka rychlost
Spolehlivy a transparentni undo system
Snadno pouzitelne API datasetu
-> snadne psani featur
Pouzitelnost
Duraz na workflow
Verne renderovani (vcetne relaci)
Kdy to bude (JOSM)?
Bude to pouzitelne ve chvili kdy pridam tagovaci UI a WMS plugin.
JOSM to ale bude az ve chvili, kdy to bude prilis dobre na to, aby
se to dalo prehlizet, nehlede na architektonicke neshody s JOSM teamem.
Tak jako tak, cas mam omezeny a deti tri ;-)
Kde se to da stahnout?
Zatim jen jako zdrojaky v openstreetmap SVN, pravidelne buildy
zatim nevyrabim. OK, postnul jsem aktualni verzi jako webstart na:
http://shell.sh.cvut.cz/~nenik/josmng.html
Kde jsem:
Engine dokaze na 2GB RAM stroji komplet natahnout a svizne zobrazovat
i editovat dataset velikosti nemecka (germany.osm, >8M entit).
Undo se stara samo o sebe.
--
Petr "Nenik" Nejedly, NetBeans/Sun Microsystems, http://www.netbeans.org
355/113 -- Not the famous irrational number PI, but an incredible simulation!
Zrovna dneska jsem si vsiml, ze od kvetna zase udelali uzasny krok
kupredu. Namisto dialogu s roletkami uz ma hodne praktickych veci ikonku
a je dostupna na kliknuti.
K
Michal Grézl napsal(a):
zobrazit citaci
> 2008/7/16 Michal Kovar <megabordel na seznam.cz>:
>
>> Pokud tedy nekdo pracuje na nove verzi JOSM, snad uz pro nej nebude
>> problem otevrit si treba Photoshop nebo Illustrator a podivat se, jak tam
>> funguji zakladni funkce pro praci s vektory.
>>
>> A te druhe zmince o tom, ze "ve finale je stejne potreba dy data
>> namapovat" moc nerozumim. Kdyz ma byt vysledkem bramborova kase, tak si
>> bud muzu koupit dobry brambory nebo si muzu pronajmout pole, brambory
>> zasadit, pockat, az vyrostou, pak si koupit traktor a ty brambory vyorat.
>> Se stavajicim JOSM jsme nekde u toho traktoru. Jasne, ze vektorum je potom
>> potreba priradit atributy co ktery symbolizuje. Ale prave proto jsem
>> mluvil o prednastavenych presetech primo v JOSM - idealne usporadane v
>> nejake ikonove matrici, abych to nemusel psat, ale rovnou na to klepnul.
>> Je jasny, ze tam asi nebudopu vsechny (vzhledem k tomu, kolik jich je).
>> Rozhodne mi nevadi napsat Amenity/Parking, protoze takovy misto taguju
>> jednou za uherak. Ale Highway/primary, secondary, tertiary, residential by
>> snad doprcic mohlo bejt nekde dostupny v klikaci podobe. Co se mych potreb
>> tyce, staci mi, aby byla v JOSM podpora beznych vektorovych formatu -
>> dovedu si totiz predstavit, ze programovat editacni funkce toho razeni,
>> jake jsem popsal drive, neni az takova sranda. A je to i zbytecne - na to
>> uz programy jsou. Podle me by se JOSM mel spis zamerit na vylepseni prace
>> s tagovanim, splitovanim a spojovanim vektorovych elementu, ktere do nej
>> naimportuju z jinych programu, ktere uz za ucelem editace vektoru byly
>> vytvoreny (a daji se najit i free programy, ktere jsou na tom mnohem lip
>> nez JOSM). Jinak to bude dopadat presne tak, jak napsal Jachym. Nez bych v
>> tom delal neco komplexnejsiho, nez jednu vedlejsi ulici, ktere jsem si
>> predevcirem vsimnul, tak si pujdu radsi neco precist. A to je podle me i
>> duvod, proc mapy pribyvaji tak strasne pomalu. Mit moznost importu,
>> neresil by se tady pul roku import prihlouplych lesu, ale proste by tam uz
>> davno ty lesy byly.
>>
>> Michal
>>
>
> porad mluvis o prednastavenych hodntach a klikani, jenze to v josm uz
> je a dost dlouho, jsi si jisty ze pouzivas josm latest?
>
>
>
Ano, lze i přidat na Toolbar. Pak je tagovani rychlejsi.
## ------------ Původní zpráva ------------
## Od: Kubajz <kubajz na kbx.cz>
## Předmět: Re: [Talk-cz] Kniha o GPS/Mapování
## Datum: 16.7.2008 12:23:25
## ----------------------------------------
## Zrovna dneska jsem si vsiml, ze od kvetna zase udelali uzasny krok
## kupredu. Namisto dialogu s roletkami uz ma hodne praktickych veci ikonku
## a je dostupna na kliknuti.
Zní to hezky
když to tak posloucham, nestálo by za to to prostě přejmenovat? Hodně
lidí je citlivých na používání starých jmen pro (v podstatě) nové
projekty.
Jáchym
Dne 16. červenec 2008 12:24 Petr Nejedly <Petr.Nejedly na sun.com> napsal(a):
zobrazit citaci
> Jachym Cepicky napsal(a):
>
>> Jak je to s JOSM-ng ? Kdy to bude JOSM a kde se to dá stáhnout?
>
> Zatim na tom delam sam. Uprimne, jeste neni dost zajimavy aby pritahl
> dalsi uzivatele. Pracuji prevazne na enginu a frameworku, takze to jeste
> neni pouzitelny pro praci (nemam napr. tagovaci UI).
>
> Design goals (bez poradi):
> Snizena spotreba pameti
> Vysoka rychlost
> Spolehlivy a transparentni undo system
> Snadno pouzitelne API datasetu
> -> snadne psani featur
> Pouzitelnost
> Duraz na workflow
> Verne renderovani (vcetne relaci)
>
> Kdy to bude (JOSM)?
> Bude to pouzitelne ve chvili kdy pridam tagovaci UI a WMS plugin.
> JOSM to ale bude az ve chvili, kdy to bude prilis dobre na to, aby
> se to dalo prehlizet, nehlede na architektonicke neshody s JOSM teamem.
> Tak jako tak, cas mam omezeny a deti tri ;-)
>
> Kde se to da stahnout?
> Zatim jen jako zdrojaky v openstreetmap SVN, pravidelne buildy
> zatim nevyrabim. OK, postnul jsem aktualni verzi jako webstart na:
> http://shell.sh.cvut.cz/~nenik/josmng.html
>
> Kde jsem:
> Engine dokaze na 2GB RAM stroji komplet natahnout a svizne zobrazovat
> i editovat dataset velikosti nemecka (germany.osm, >8M entit).
> Undo se stara samo o sebe.
>
> --
> Petr "Nenik" Nejedly, NetBeans/Sun Microsystems, http://www.netbeans.org
> 355/113 -- Not the famous irrational number PI, but an incredible simulation!
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-cz
>
--
Jachym Cepicky
e-mail: jachym.cepicky gmail com
URL: http://les-ejk.cz
GPG: http://www.les-ejk.cz/pgp/jachym_cepicky-gpg.pub
Trosku jsem letmo procetl nekolik mailu:
Delam trochu s CAD/GIS prosel jsem Autocad, Archicad, Microstation,
ArcGIS, Jump, Udig, idrisi, geomedia, neco s GIMP a Inkscape a
nepripada mi prostredi JOSM jako tragedie. Proste vsude se dela neco
jinak nez u sousedu, ale na low-end urovni s tim _lze_ pracovat.
Presety samozrejme pro JOSM jsou.
Na nejake vyssi operace nad republikou ci importy jinych datovych sad
neni JOSM vhodny. Otazka je, zda to ma byt ucel tohoto programu.
Volba datoveho modelu OSM je problem, nicmene existuje nejaky snadno
implementovateny vektorovy format na urovni jako ma wikipedie wiki?
Myslim, ze o tom probihala na SOTM 2007 a i pozdeji velka diskuze..
ha
hanoj
2008/7/16 Michal Kovar <megabordel na seznam.cz>:
zobrazit citaci
> Pokud tedy nekdo pracuje na nove verzi JOSM, snad uz pro nej nebude
> problem otevrit si treba Photoshop nebo Illustrator a podivat se, jak tam
> funguji zakladni funkce pro praci s vektory.
>
> A te druhe zmince o tom, ze "ve finale je stejne potreba dy data
> namapovat" moc nerozumim. Kdyz ma byt vysledkem bramborova kase, tak si
> bud muzu koupit dobry brambory nebo si muzu pronajmout pole, brambory
> zasadit, pockat, az vyrostou, pak si koupit traktor a ty brambory vyorat.
> Se stavajicim JOSM jsme nekde u toho traktoru. Jasne, ze vektorum je potom
> potreba priradit atributy co ktery symbolizuje. Ale prave proto jsem
> mluvil o prednastavenych presetech primo v JOSM - idealne usporadane v
> nejake ikonove matrici, abych to nemusel psat, ale rovnou na to klepnul.
> Je jasny, ze tam asi nebudopu vsechny (vzhledem k tomu, kolik jich je).
> Rozhodne mi nevadi napsat Amenity/Parking, protoze takovy misto taguju
> jednou za uherak. Ale Highway/primary, secondary, tertiary, residential by
> snad doprcic mohlo bejt nekde dostupny v klikaci podobe. Co se mych potreb
> tyce, staci mi, aby byla v JOSM podpora beznych vektorovych formatu -
> dovedu si totiz predstavit, ze programovat editacni funkce toho razeni,
> jake jsem popsal drive, neni az takova sranda. A je to i zbytecne - na to
> uz programy jsou. Podle me by se JOSM mel spis zamerit na vylepseni prace
> s tagovanim, splitovanim a spojovanim vektorovych elementu, ktere do nej
> naimportuju z jinych programu, ktere uz za ucelem editace vektoru byly
> vytvoreny (a daji se najit i free programy, ktere jsou na tom mnohem lip
> nez JOSM). Jinak to bude dopadat presne tak, jak napsal Jachym. Nez bych v
> tom delal neco komplexnejsiho, nez jednu vedlejsi ulici, ktere jsem si
> predevcirem vsimnul, tak si pujdu radsi neco precist. A to je podle me i
> duvod, proc mapy pribyvaji tak strasne pomalu. Mit moznost importu,
> neresil by se tady pul roku import prihlouplych lesu, ale proste by tam uz
> davno ty lesy byly.
>
> Michal
>
> On Tue, 15 Jul 2008 22:55:22 +0200, Petr Nejedly <Petr.Nejedly na Sun.COM>
> wrote:
>
>> Michal Kovar napsal(a):
>>> Ale rec neni o vylepsovani JOSM.
>> Proc ne? Kdyz uz josm-ng, tak aby to bylo pouzitelny.
>>
>>> Rec je o otevrenosti pro jine formaty.
>> Jak, jine formaty? Ve finale je stejne potreba ty data namapovat
>> na OSM model* (body, jejich sekvence, atributy), a pokud puvodni
>> data vychazela z OSM, tak cestou o ty atributy neprijit.
>>
>> *) coz je znacne omezeny vektorovy format.
>
>
>
> --
> Using Opera's revolutionary e-mail client: http://www.opera.com/mail/
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-cz
>
Ahoj,
hanoj napsal(a):
zobrazit citaci
> Trosku jsem letmo procetl nekolik mailu:
>
> Delam trochu s CAD/GIS prosel jsem Autocad, Archicad, Microstation,
> ArcGIS, Jump, Udig, idrisi, geomedia, neco s GIMP a Inkscape a
> nepripada mi prostredi JOSM jako tragedie. Proste vsude se dela neco
> jinak nez u sousedu, ale na low-end urovni s tim _lze_ pracovat.
>
> Presety samozrejme pro JOSM jsou.
>
> Na nejake vyssi operace nad republikou ci importy jinych datovych sad
> neni JOSM vhodny. Otazka je, zda to ma byt ucel tohoto programu.
>
ja si myslim, ze ne (ovsem co ja si myslim, nemusi byt vzdy pravda, ze
:)). Ono delat megalitickej projekt, kterej vyhovi vsem je nemozne.
Dival jsem se na konkurenci JOSMu a celkem zajimave vypada Maerkaartor.
Ma zajimave featury jako tvorba kruhoveho objezdu z krizovatky atp. To
jsou IMO veci snadno implementovatelne do JOSM. Take ma celkem hezke
renderovani ala mapnik, takze je to vice WYSIWYG nez JOSM. U JOSM musi
mit clovek trochu vetsi predstavivost.
Na cem by taky mohli v JOSM zapracovat je prace pravym tlacitkem mysi.
Vetsina lidi je zvykla neco oznacit a pak klepnout pravym cudlikem k
vyvolani kontextove nabidky. Namisto toho ma JOSM pouze posouvani - to
by se dalo prehodit na mysi kolecko a bylo by to hned o neco prijemnejsi :)
zobrazit citaci
> Volba datoveho modelu OSM je problem, nicmene existuje nejaky snadno
> implementovateny vektorovy format na urovni jako ma wikipedie wiki?
> Myslim, ze o tom probihala na SOTM 2007 a i pozdeji velka diskuze..
>
Ja jsem vdecny za to, ze OSM XML je tak jednoduche, ze mu rozumim a
zaroven celkem dobre vsechno vystihuje. Nejvice me rozcilovala doba, kdy
se delaly jeste segmenty - to bylo na palici zvlast v dobe, kdy potlach
samotne segmenty vubec nezobrazoval.
zobrazit citaci
> ha
> hanoj
>
> 2008/7/16 Michal Kovar <megabordel na seznam.cz>:
>
>> Pokud tedy nekdo pracuje na nove verzi JOSM, snad uz pro nej nebude
>> problem otevrit si treba Photoshop nebo Illustrator a podivat se, jak tam
>> funguji zakladni funkce pro praci s vektory.
>>
>> A te druhe zmince o tom, ze "ve finale je stejne potreba dy data
>> namapovat" moc nerozumim. Kdyz ma byt vysledkem bramborova kase, tak si
>> bud muzu koupit dobry brambory nebo si muzu pronajmout pole, brambory
>> zasadit, pockat, az vyrostou, pak si koupit traktor a ty brambory vyorat.
>> Se stavajicim JOSM jsme nekde u toho traktoru. Jasne, ze vektorum je potom
>> potreba priradit atributy co ktery symbolizuje. Ale prave proto jsem
>> mluvil o prednastavenych presetech primo v JOSM - idealne usporadane v
>> nejake ikonove matrici, abych to nemusel psat, ale rovnou na to klepnul.
>> Je jasny, ze tam asi nebudopu vsechny (vzhledem k tomu, kolik jich je).
>> Rozhodne mi nevadi napsat Amenity/Parking, protoze takovy misto taguju
>> jednou za uherak. Ale Highway/primary, secondary, tertiary, residential by
>> snad doprcic mohlo bejt nekde dostupny v klikaci podobe. Co se mych potreb
>> tyce, staci mi, aby byla v JOSM podpora beznych vektorovych formatu -
>> dovedu si totiz predstavit, ze programovat editacni funkce toho razeni,
>> jake jsem popsal drive, neni az takova sranda. A je to i zbytecne - na to
>> uz programy jsou. Podle me by se JOSM mel spis zamerit na vylepseni prace
>> s tagovanim, splitovanim a spojovanim vektorovych elementu, ktere do nej
>> naimportuju z jinych programu, ktere uz za ucelem editace vektoru byly
>> vytvoreny (a daji se najit i free programy, ktere jsou na tom mnohem lip
>> nez JOSM). Jinak to bude dopadat presne tak, jak napsal Jachym. Nez bych v
>> tom delal neco komplexnejsiho, nez jednu vedlejsi ulici, ktere jsem si
>> predevcirem vsimnul, tak si pujdu radsi neco precist. A to je podle me i
>> duvod, proc mapy pribyvaji tak strasne pomalu. Mit moznost importu,
>> neresil by se tady pul roku import prihlouplych lesu, ale proste by tam uz
>> davno ty lesy byly.
>>
>> Michal
>>
>> On Tue, 15 Jul 2008 22:55:22 +0200, Petr Nejedly <Petr.Nejedly na Sun.COM>
>> wrote:
>>
>>
>>> Michal Kovar napsal(a):
>>>
>>>> Ale rec neni o vylepsovani JOSM.
>>>>
>>> Proc ne? Kdyz uz josm-ng, tak aby to bylo pouzitelny.
>>>
>>>
>>>> Rec je o otevrenosti pro jine formaty.
>>>>
>>> Jak, jine formaty? Ve finale je stejne potreba ty data namapovat
>>> na OSM model* (body, jejich sekvence, atributy), a pokud puvodni
>>> data vychazela z OSM, tak cestou o ty atributy neprijit.
>>>
>>> *) coz je znacne omezeny vektorovy format.
>>>
>>
>> --
>> Using Opera's revolutionary e-mail client: http://www.opera.com/mail/
>>
>> _______________________________________________
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz na openstreetmap.org
>> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-cz
>>
>>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-cz
>
« zpět na výpis měsíce