[Talk-cz] čísla turistických tras
Vlákno 1.7. - 18.7.2013, počet zpráv: 32
Zdravím, chci se zeptat, zda-li je nějaká možnost zjištění čísla turistické trasy, pokud je na rozcestníku uvedeno číslo cedule (např. LT139a) a ne čtyřmístné číslo trasy?
Díky
Ahoj,
leda se poptat na KČT, jestli něco nevyzradí. Něco se tu však s nimi kdysi řešilo a nic neposkytli. Dříve se vypisovaly trasy v turistických mapách edice KČT (třeba Krkonoše - 4. vydání), tak zkusit zapátrat v knihovnách (ale nebudou to zrovna aktuální informace). V nových mapách co vím, tak trasy už nejsou.
Vašek
______________________________________________________________
zobrazit citaci
> Od: lukasmi na volny.cz
> Komu: <talk-cz na openstreetmap.org>
> Datum: 01.07.2013 23:24
> Předmět: [Talk-cz] čísla turistických tras
>
>Zdravím, chci se zeptat, zda-li je nějaká možnost zjištění čísla turistické trasy, pokud je na rozcestníku uvedeno číslo cedule (např. LT139a) a ne čtyřmístné číslo trasy?
>Díky
>
>
>_______________________________________________
>Talk-cz mailing list
>Talk-cz na openstreetmap.org
>http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
priblizne pred rokem jsem posilal dotaz ohledne jedne trasy do KCT, Za par
dni slusne odpovedeli, ze cisla tras jiz nikde nezverejnuji a jsou
pouzivana jen pro interni potreby evidence, tudiz pro verejnost nezajimava
a proto mi je neposlou.
Bohuzel je ten jejich mail uz skoncil v kosi, takze ho nemuzu preposlat ...
- Honza
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20130710/6dfb7a76/attachment.html>
Pravda, že asi jen pro nás... v některých trasách jsou někteří schopni nadělat takový zmatky, že jsem se setkal i s několika relacemi jedné trasy na velice krátkém úseku
:(
----- PŮVODNÍ ZPRÁVA -----
Od: "jan lana" <lana.jan na gmail.com>
Komu: "OpenStreetMap Czech Republic" <talk-cz na openstreetmap.org>
Předmět: Re: [Talk-cz] čísla turistických tras
Datum: 10.7.2013 - 17:10:36
zobrazit citaci
> priblizne pred rokem jsem posilal dotaz ohledne jedne trasy do KCT, Za par
> dni slusne odpovedeli, ze cisla tras jiz nikde nezverejnuji a jsou
> pouzivana jen pro interni potreby evidence, tudiz pro verejnost nezajimava
> a proto mi je neposlou.
>
> Bohuzel je ten jejich mail uz skoncil v kosi, takze ho nemuzu preposlat ...
>
> - Honza
Přitom mi příjde, že číslování tras je pro běžného uživatele daleko lepší (čísla silnic, tratí, linek MHD, atd.) než hromada bodů s čísly (které budou vhodnější pro zpracování v PC).
Vašek
______________________________________________________________
zobrazit citaci
> Od: "jan lana" <lana.jan na gmail.com>
> Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org>
> Datum: 10.07.2013 17:12
> Předmět: Re: [Talk-cz] čísla turistických tras
>
>priblizne pred rokem jsem posilal dotaz ohledne jedne trasy do KCT, Za par
>dni slusne odpovedeli, ze cisla tras jiz nikde nezverejnuji a jsou
>pouzivana jen pro interni potreby evidence, tudiz pro verejnost nezajimava
>a proto mi je neposlou.
>
>Bohuzel je ten jejich mail uz skoncil v kosi, takze ho nemuzu preposlat ...
>
>- Honza
>
>
>----------
>
>_______________________________________________
>Talk-cz mailing list
>Talk-cz na openstreetmap.org
>http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
zdravím,
je zásadní chyba v té odpovědi KČT hledat logiku, oni se prostě jen potřebují
vymluvit na cokoli, aby nevydali data
OSM sama o sobě nepředstavuje konkurenci, nicméně je nutno si uvědomit, že by
takto nepřímo vykradením z OSM mohla data získat konkurence skutečná, jako
např. Shocart
kromě této praktické stránky věci (prodej map tuším představuje
nezanedbatelnou položku v jejich rozpočtu) je tu pak stránka emocionální,
tento spolek tvoří lidé, z nichž mnozí (neříkám "většina", jen
nepřehlédnutelná část) jsou z pohledu naší komunity prostě "divní", a
nejraději by si ty svoje trasy se vším co k nim náleží zamkli někam do trezoru
nebo něco takového
nemohl jsem si nevzpomenout na scénku před pár lety ve vlaku za Náměští nad
Oslavou, kde si partička skorodědulů (ještě předdůchodových) namísto mužské
chlouby poměřovala krokoměry a další nezbytné propriety na tu jejich
párhodinovou procházečku, a jak tak nepřeslechnutelný hovor šel, vyrozuměl
jsem, že jsou to vesměs příslušníci Klubu, a že jeden z nich je nějaký větší
zvíře
no a ten činovník pak popisoval potyčku s nějakým běžkařem, který měl tu
drzost požádat jej, aby neničil stopu, což mu činovník samozřejmě řádně
vytmavil, že on si tu trasu značí, takže si na ní může dupat jak chce, a že
vlastně ten běžkař tam nemá co dělat (co si dovoluje vůbec jít po stejné
cestě, jako vede značka, na kterou neplatí členské příspěvky ...)
dosti mě zamrzelo, že tam měli s sebou asi dvě mláďata, dávat takovýto zářný
příklad vzájemné ohleduplnosti dalším generacím, hm ...
tož asi tak ... pardon za offtopic, ode mě také není zcela hezké vytahovat na
ně negativní story, nechci pomlouvat, ale chtěl jsem přispět k pochopení
situace, že nestačí říci "dejte nám prosím data", bylo by třeba pracovat s tou
mentalitou a nějak překonat představy typu "my jsme něco víc" a vysvětlit, že
v době dravého kapitalismu a masového rozšíření internetových služeb nelze
počítat s monopolem na prodej map
K.
Dne Ne 14. července 2013 22:22:32, Václav Kubíček napsal(a):
zobrazit citaci
> Přitom mi příjde, že číslování tras je pro běžného uživatele daleko lepší
> (čísla silnic, tratí, linek MHD, atd.) než hromada bodů s čísly (které
> budou vhodnější pro zpracování v PC). Vašek
>
> ______________________________________________________________
>
> > Od: "jan lana" <lana.jan na gmail.com>
> > Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org>
> > Datum: 10.07.2013 17:12
> > Předmět: Re: [Talk-cz] čísla turistických tras
> >
> >priblizne pred rokem jsem posilal dotaz ohledne jedne trasy do KCT, Za par
> >dni slusne odpovedeli, ze cisla tras jiz nikde nezverejnuji a jsou
> >pouzivana jen pro interni potreby evidence, tudiz pro verejnost nezajimava
> >a proto mi je neposlou.
> >
> >Bohuzel je ten jejich mail uz skoncil v kosi, takze ho nemuzu preposlat ...
> >
> >- Honza
Taky přidám drobný offtopic z nedávné diskuse na fb:
- [...] Tedy veškeré trasování značených tras v jiných než tištěných
mapách KČT je buď obšlehnuto, nebo ukradeno. [...]
-- A fyzické projití cesty a následné zadání do OSM je "obšlehnuto",
nebo "ukradeno"?
- [...] Jinak z logiky věci... Značkař jde s barvou, pilkou..., KČT mu
proplatí cesťák, pak to projde někdo jinej, zadá do OSM...a mapa je
hotová! Hurá! KČT je vůl, že tam ti lidi posílá a platí jim za to, že
každé tři roky obnovují značené trasy, vyvěšují směrovky, apod.. není
lepší přispět na to značení?
Tím pro mě diskuse skončila. ;)
-- honny
Dne 15. července 2013 12:07 Karel Volný <kavol na seznam.cz> napsal(a):
zobrazit citaci
>
> zdravím,
>
> je zásadní chyba v té odpovědi KČT hledat logiku, oni se prostě jen potřebují
> vymluvit na cokoli, aby nevydali data
>
> OSM sama o sobě nepředstavuje konkurenci, nicméně je nutno si uvědomit, že by
> takto nepřímo vykradením z OSM mohla data získat konkurence skutečná, jako
> např. Shocart
>
> kromě této praktické stránky věci (prodej map tuším představuje
> nezanedbatelnou položku v jejich rozpočtu) je tu pak stránka emocionální,
> tento spolek tvoří lidé, z nichž mnozí (neříkám "většina", jen
> nepřehlédnutelná část) jsou z pohledu naší komunity prostě "divní", a
> nejraději by si ty svoje trasy se vším co k nim náleží zamkli někam do trezoru
> nebo něco takového
>
> nemohl jsem si nevzpomenout na scénku před pár lety ve vlaku za Náměští nad
> Oslavou, kde si partička skorodědulů (ještě předdůchodových) namísto mužské
> chlouby poměřovala krokoměry a další nezbytné propriety na tu jejich
> párhodinovou procházečku, a jak tak nepřeslechnutelný hovor šel, vyrozuměl
> jsem, že jsou to vesměs příslušníci Klubu, a že jeden z nich je nějaký větší
> zvíře
>
> no a ten činovník pak popisoval potyčku s nějakým běžkařem, který měl tu
> drzost požádat jej, aby neničil stopu, což mu činovník samozřejmě řádně
> vytmavil, že on si tu trasu značí, takže si na ní může dupat jak chce, a že
> vlastně ten běžkař tam nemá co dělat (co si dovoluje vůbec jít po stejné
> cestě, jako vede značka, na kterou neplatí členské příspěvky ...)
>
> dosti mě zamrzelo, že tam měli s sebou asi dvě mláďata, dávat takovýto zářný
> příklad vzájemné ohleduplnosti dalším generacím, hm ...
>
> tož asi tak ... pardon za offtopic, ode mě také není zcela hezké vytahovat na
> ně negativní story, nechci pomlouvat, ale chtěl jsem přispět k pochopení
> situace, že nestačí říci "dejte nám prosím data", bylo by třeba pracovat s tou
> mentalitou a nějak překonat představy typu "my jsme něco víc" a vysvětlit, že
> v době dravého kapitalismu a masového rozšíření internetových služeb nelze
> počítat s monopolem na prodej map
>
> K.
>
> Dne Ne 14. července 2013 22:22:32, Václav Kubíček napsal(a):
>> Přitom mi příjde, že číslování tras je pro běžného uživatele daleko lepší
>> (čísla silnic, tratí, linek MHD, atd.) než hromada bodů s čísly (které
>> budou vhodnější pro zpracování v PC). Vašek
>>
>> ______________________________________________________________
>>
>> > Od: "jan lana" <lana.jan na gmail.com>
>> > Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org>
>> > Datum: 10.07.2013 17:12
>> > Předmět: Re: [Talk-cz] čísla turistických tras
>> >
>> >priblizne pred rokem jsem posilal dotaz ohledne jedne trasy do KCT, Za par
>> >dni slusne odpovedeli, ze cisla tras jiz nikde nezverejnuji a jsou
>> >pouzivana jen pro interni potreby evidence, tudiz pro verejnost nezajimava
>> >a proto mi je neposlou.
>> >
>> >Bohuzel je ten jejich mail uz skoncil v kosi, takze ho nemuzu preposlat ...
>> >
>> >- Honza
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
Nejsmutnější na tom je, že KČT ten cesťák ve spoustě případů zaplatí z
grantů (ministerských, krajských, obecních či jiných veřejných peněz).
Namátkově třeba
http://cs.wikipedia.org/wiki/Turistick%C3%A9_zna%C4%8Den%C3%AD_v_%C4%8Cesku_a_na_Slovensku#Samostatn.C3.A1_.C4.8Cesk.C3.A1_republika
http://www.kr-vysocina.cz/turiste-a-cykloturiste-se-na-vysocine-neztrati/d-4025014/p1=1096
a další
Bohužel kavol má asi pravdu, že je to v mentalitě.
V.
Dne 15. července 2013 12:52 honny <honnycze na gmail.com> napsal(a):
zobrazit citaci
> Taky přidám drobný offtopic z nedávné diskuse na fb:
>
> - [...] Tedy veškeré trasování značených tras v jiných než tištěných
> mapách KČT je buď obšlehnuto, nebo ukradeno. [...]
>
> -- A fyzické projití cesty a následné zadání do OSM je "obšlehnuto",
> nebo "ukradeno"?
>
> - [...] Jinak z logiky věci... Značkař jde s barvou, pilkou..., KČT mu
> proplatí cesťák, pak to projde někdo jinej, zadá do OSM...a mapa je
> hotová! Hurá! KČT je vůl, že tam ti lidi posílá a platí jim za to, že
> každé tři roky obnovují značené trasy, vyvěšují směrovky, apod.. není
> lepší přispět na to značení?
>
>
> Tím pro mě diskuse skončila. ;)
>
>
> -- honny
>
> Dne 15. července 2013 12:07 Karel Volný <kavol na seznam.cz> napsal(a):
> >
> > zdravím,
> >
> > je zásadní chyba v té odpovědi KČT hledat logiku, oni se prostě jen
> potřebují
> > vymluvit na cokoli, aby nevydali data
> >
> > OSM sama o sobě nepředstavuje konkurenci, nicméně je nutno si uvědomit,
> že by
> > takto nepřímo vykradením z OSM mohla data získat konkurence skutečná,
> jako
> > např. Shocart
> >
> > kromě této praktické stránky věci (prodej map tuším představuje
> > nezanedbatelnou položku v jejich rozpočtu) je tu pak stránka emocionální,
> > tento spolek tvoří lidé, z nichž mnozí (neříkám "většina", jen
> > nepřehlédnutelná část) jsou z pohledu naší komunity prostě "divní", a
> > nejraději by si ty svoje trasy se vším co k nim náleží zamkli někam do
> trezoru
> > nebo něco takového
> >
> > nemohl jsem si nevzpomenout na scénku před pár lety ve vlaku za Náměští
> nad
> > Oslavou, kde si partička skorodědulů (ještě předdůchodových) namísto
> mužské
> > chlouby poměřovala krokoměry a další nezbytné propriety na tu jejich
> > párhodinovou procházečku, a jak tak nepřeslechnutelný hovor šel,
> vyrozuměl
> > jsem, že jsou to vesměs příslušníci Klubu, a že jeden z nich je nějaký
> větší
> > zvíře
> >
> > no a ten činovník pak popisoval potyčku s nějakým běžkařem, který měl tu
> > drzost požádat jej, aby neničil stopu, což mu činovník samozřejmě řádně
> > vytmavil, že on si tu trasu značí, takže si na ní může dupat jak chce, a
> že
> > vlastně ten běžkař tam nemá co dělat (co si dovoluje vůbec jít po stejné
> > cestě, jako vede značka, na kterou neplatí členské příspěvky ...)
> >
> > dosti mě zamrzelo, že tam měli s sebou asi dvě mláďata, dávat takovýto
> zářný
> > příklad vzájemné ohleduplnosti dalším generacím, hm ...
> >
> > tož asi tak ... pardon za offtopic, ode mě také není zcela hezké
> vytahovat na
> > ně negativní story, nechci pomlouvat, ale chtěl jsem přispět k pochopení
> > situace, že nestačí říci "dejte nám prosím data", bylo by třeba pracovat
> s tou
> > mentalitou a nějak překonat představy typu "my jsme něco víc" a
> vysvětlit, že
> > v době dravého kapitalismu a masového rozšíření internetových služeb
> nelze
> > počítat s monopolem na prodej map
> >
> > K.
> >
> > Dne Ne 14. července 2013 22:22:32, Václav Kubíček napsal(a):
> >> Přitom mi příjde, že číslování tras je pro běžného uživatele daleko
> lepší
> >> (čísla silnic, tratí, linek MHD, atd.) než hromada bodů s čísly (které
> >> budou vhodnější pro zpracování v PC). Vašek
> >>
> >> ______________________________________________________________
> >>
> >> > Od: "jan lana" <lana.jan na gmail.com>
> >> > Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org>
> >> > Datum: 10.07.2013 17:12
> >> > Předmět: Re: [Talk-cz] čísla turistických tras
> >> >
> >> >priblizne pred rokem jsem posilal dotaz ohledne jedne trasy do KCT, Za
> par
> >> >dni slusne odpovedeli, ze cisla tras jiz nikde nezverejnuji a jsou
> >> >pouzivana jen pro interni potreby evidence, tudiz pro verejnost
> nezajimava
> >> >a proto mi je neposlou.
> >> >
> >> >Bohuzel je ten jejich mail uz skoncil v kosi, takze ho nemuzu
> preposlat ...
> >> >
> >> >- Honza
> >
> >
> > _______________________________________________
> > Talk-cz mailing list
> > Talk-cz na openstreetmap.org
> > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20130715/5c300e60/attachment.html>
Zdraví všechny,
před časem jsem náhodou na Petříně narazil na náborovou
akci KČT, kde jsem na dotaz ohledně OSM a značení
dostal odkaz na Předsedu Rady značení
Mgr. Karel Markvart, markvart na kct.cz kct.markvart na volny.cz
Při mém telefonátu projevil o informace o OSM (o které tvrdil,
že jí nezná) značný zájem. Vyjádřil se o tom, že si se zájmem prohlédl
po mém upozornění v OSM destinace v zahraničí, kde byl na dovolené.
Ale odpověď na možnost získat seznam čísel tras (o průbězích jsem
se rovnou vyjádřil, že chápu, že s nimi podnikají) byla hodně
mlhavá/implicitně tvrdě odmítavá.
Při prosbě o možnost zveřejnění jeho odpovědi v OSM CZ, aby bylo
alespoň nějaké trochu oficiální stanovisko veřejně dostupné,
mě nařkl ze snahy o vydírání. Zajímavé je, že se mi pak
podařilo v archivech konference zjistit, že o OSM musel
vědět mnohem dříve, nějaká komunikace s ním byla zaarchivovaná
již z dřívějška.
Čísla tras často uvádí kraje a okresy ve svých zprávách
o dotacích na veřejné blaho a často je realizátorem KČT.
Dotace KČT dostává jak z lokálních tak i celostátních zdrojů,
ale ani ke skutečnosti, jestli by alespoň seznam tras s čísly
mohl být jejich veřejným dokumentem poskytnutým veřejnosti
za veřejné peníze na podporu značení, se nechtěl pan Markvart
vyjádřit.
Na druhou stranu vlastní značkaři určitě provozují činnost
především z nadšení a nevím, do jaké míry o centrální
politice KČT a společnosti TRASA, spol. s r.o. vůbec ví
a na tož s ní souhlasí.
Věřím, že mnoho z nich by těšilo do OSM přispět a vzhledem
k tomu, že v pracovním vztahu ke KČT natož k TRASA, spol.
s r.o. nejsou, tak jim v tom nejspíš (pokud něco ošklivého
nepodepisují při dotaci na dopravné) nemůže nikdo bránit.
Seznamy značkařů jednotlivých oblastí se dají někde
na webu najít a možná by stálo za to je na OSM a zčeských
nejspíš na http://mtbmap.cz/ upozornit.
Sám jsem se pak snažil na svých výletech nafotit staré
rozcestníky, kde čísla tras ještě jsou, a kde čísla v OSM
chyběla, tak je přidat.
S pozdravem,
Pavel Píša
On Monday 15 of July 2013 14:24:34 Václav Řehák wrote:
zobrazit citaci
> Nejsmutnější na tom je, že KČT ten cesťák ve spoustě případů zaplatí z
> grantů (ministerských, krajských, obecních či jiných veřejných peněz).
> Namátkově třeba
>
> http://cs.wikipedia.org/wiki/Turistick%C3%A9_zna%C4%8Den%C3%AD_v_%C4%8Cesku
>_a_na_Slovensku#Samostatn.C3.A1_.C4.8Cesk.C3.A1_republika
> http://www.kr-vysocina.cz/turiste-a-cykloturiste-se-na-vysocine-neztrati/d-
>4025014/p1=1096 a další
>
> Bohužel kavol má asi pravdu, že je to v mentalitě.
>
> V.
>
> Dne 15. července 2013 12:52 honny <honnycze na gmail.com> napsal(a):
> > Taky přidám drobný offtopic z nedávné diskuse na fb:
> >
> > - [...] Tedy veškeré trasování značených tras v jiných než tištěných
> > mapách KČT je buď obšlehnuto, nebo ukradeno. [...]
> >
> > -- A fyzické projití cesty a následné zadání do OSM je "obšlehnuto",
> > nebo "ukradeno"?
> >
> > - [...] Jinak z logiky věci... Značkař jde s barvou, pilkou..., KČT mu
> > proplatí cesťák, pak to projde někdo jinej, zadá do OSM...a mapa je
> > hotová! Hurá! KČT je vůl, že tam ti lidi posílá a platí jim za to, že
> > každé tři roky obnovují značené trasy, vyvěšují směrovky, apod.. není
> > lepší přispět na to značení?
> >
> >
> > Tím pro mě diskuse skončila. ;)
> >
> >
> > -- honny
> >
> > Dne 15. července 2013 12:07 Karel Volný <kavol na seznam.cz> napsal(a):
> > > zdravím,
> > >
> > > je zásadní chyba v té odpovědi KČT hledat logiku, oni se prostě jen
> >
> > potřebují
> >
> > > vymluvit na cokoli, aby nevydali data
> > >
> > > OSM sama o sobě nepředstavuje konkurenci, nicméně je nutno si uvědomit,
> >
> > že by
> >
> > > takto nepřímo vykradením z OSM mohla data získat konkurence skutečná,
> >
> > jako
> >
> > > např. Shocart
> > >
> > > kromě této praktické stránky věci (prodej map tuším představuje
> > > nezanedbatelnou položku v jejich rozpočtu) je tu pak stránka
> > > emocionální, tento spolek tvoří lidé, z nichž mnozí (neříkám "většina",
> > > jen nepřehlédnutelná část) jsou z pohledu naší komunity prostě "divní",
> > > a nejraději by si ty svoje trasy se vším co k nim náleží zamkli někam
> > > do
> >
> > trezoru
> >
> > > nebo něco takového
> > >
> > > nemohl jsem si nevzpomenout na scénku před pár lety ve vlaku za Náměští
> >
> > nad
> >
> > > Oslavou, kde si partička skorodědulů (ještě předdůchodových) namísto
> >
> > mužské
> >
> > > chlouby poměřovala krokoměry a další nezbytné propriety na tu jejich
> > > párhodinovou procházečku, a jak tak nepřeslechnutelný hovor šel,
> >
> > vyrozuměl
> >
> > > jsem, že jsou to vesměs příslušníci Klubu, a že jeden z nich je nějaký
> >
> > větší
> >
> > > zvíře
> > >
> > > no a ten činovník pak popisoval potyčku s nějakým běžkařem, který měl
> > > tu drzost požádat jej, aby neničil stopu, což mu činovník samozřejmě
> > > řádně vytmavil, že on si tu trasu značí, takže si na ní může dupat jak
> > > chce, a
> >
> > že
> >
> > > vlastně ten běžkař tam nemá co dělat (co si dovoluje vůbec jít po
> > > stejné cestě, jako vede značka, na kterou neplatí členské příspěvky
> > > ...)
> > >
> > > dosti mě zamrzelo, že tam měli s sebou asi dvě mláďata, dávat takovýto
> >
> > zářný
> >
> > > příklad vzájemné ohleduplnosti dalším generacím, hm ...
> > >
> > > tož asi tak ... pardon za offtopic, ode mě také není zcela hezké
> >
> > vytahovat na
> >
> > > ně negativní story, nechci pomlouvat, ale chtěl jsem přispět k
> > > pochopení situace, že nestačí říci "dejte nám prosím data", bylo by
> > > třeba pracovat
> >
> > s tou
> >
> > > mentalitou a nějak překonat představy typu "my jsme něco víc" a
> >
> > vysvětlit, že
> >
> > > v době dravého kapitalismu a masového rozšíření internetových služeb
> >
> > nelze
> >
> > > počítat s monopolem na prodej map
> > >
> > > K.
> > >
> > > Dne Ne 14. července 2013 22:22:32, Václav Kubíček napsal(a):
> > >> Přitom mi příjde, že číslování tras je pro běžného uživatele daleko
> >
> > lepší
> >
> > >> (čísla silnic, tratí, linek MHD, atd.) než hromada bodů s čísly (které
> > >> budou vhodnější pro zpracování v PC). Vašek
> > >>
> > >> ______________________________________________________________
> > >>
> > >> > Od: "jan lana" <lana.jan na gmail.com>
> > >> > Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org>
> > >> > Datum: 10.07.2013 17:12
> > >> > Předmět: Re: [Talk-cz] čísla turistických tras
> > >> >
> > >> >priblizne pred rokem jsem posilal dotaz ohledne jedne trasy do KCT,
> > >> > Za
> >
> > par
> >
> > >> >dni slusne odpovedeli, ze cisla tras jiz nikde nezverejnuji a jsou
> > >> >pouzivana jen pro interni potreby evidence, tudiz pro verejnost
> >
> > nezajimava
> >
> > >> >a proto mi je neposlou.
> > >> >
> > >> >Bohuzel je ten jejich mail uz skoncil v kosi, takze ho nemuzu
> >
> > preposlat ...
> >
> > >> >- Honza
> > >
> > > _______________________________________________
> > > Talk-cz mailing list
> > > Talk-cz na openstreetmap.org
> > > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> >
> > _______________________________________________
> > Talk-cz mailing list
> > Talk-cz na openstreetmap.org
> > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
--
Yours sincerely
Pavel Pisa
==================================================
PiKRON s.r.o. Phone/Fax: +420 2 84684676
Kankovskeho 1235 Phone: +420 2 84684676
182 00 Praha 8 WWW: http://www.pikron.com/
Czech Republic e-mail: pikron na pikron.com
==================================================
Ahoj,
já téhle debatě moc nerozumím. Že nám KČT nic nedá přeci víme dávno.
Ale v tomto případě ani nic nepotřebujeme. K čemu by nám čísla tras
byla? Jen k tomu, že na ně máme v OSM kolonku? Na rozcestnících
nejsou, nikde jinde taky ne, takže uživatelům mapy by byly v mapě
stejně k ničemu.
Zdraví,
Marek
Dne 15.7.2013 15:57, Marek Prokop napsal(a):
zobrazit citaci
> Ahoj,
>
> já téhle debatě moc nerozumím. Že nám KČT nic nedá přeci víme dávno.
> Ale v tomto případě ani nic nepotřebujeme. K čemu by nám čísla tras
> byla? Jen k tomu, že na ně máme v OSM kolonku? Na rozcestnících
> nejsou, nikde jinde taky ne, takže uživatelům mapy by byly v mapě
> stejně k ničemu.
>
Muzes podle toho identifikovat, ze dany usek patri k dane trase -
vzhledem k mapovani v terenu jiste jednodussi, nez to odhadovat z
prubehu/cilu/barvy/...
A v navaznosti na to, kdyz vis, ze dana trasa vede z bodu A do bodu B,
muzes vyhodnocovat uplnost/neuplnost mapovani. Jednoznacny identifikator
je z pohledu dat vzdy idealni.
Mimochodem, nebylo by mozna od veci na to jit "od lesa" - tedy pres
penize, a zatlacit na prislusne rozdelovace dani. Nevim proc by mel
kdokoli prispivat na neco, co se dela "potaji". Pokud stat/kraje dotuji
znackovani, musi byt nekde veskere informace co kde a kdy bylo znaceno.
A dokonce jsou ty urady tuto informaci povinne poskytovat => je v jejich
zajmu donutit KCT ke zverejnovani.
zobrazit citaci
> Zdraví,
> Marek
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
Třeba kvuli konzistenci dat. Nyní jsem se například setkal s tím, že nějaký dobrák vytvořil na Třeboňsku (Kde je obecně úroveň zmapování tragická) několik relací k jedné trase na velice krátkém úseku (jednotky km) Naopak do jedné relace (a pod jedno číslo) nacpal dotyčný dva kousíčky dvou ruzných stejně barevných tras, které jsou od sebe několik kilometrů vzdálené.
L.
----- PŮVODNÍ ZPRÁVA -----
Od: "Marek Prokop" <marek na sovavsiti.cz>
Komu: "OpenStreetMap Czech Republic" <talk-cz na openstreetmap.org>
Předmět: Re: [Talk-cz] čísla turistických tras
Datum: 15.7.2013 - 15:57:31
zobrazit citaci
> Ahoj,
>
> já téhle debatě moc nerozumím. Že nám KČT nic nedá přeci víme dávno.
> Ale v tomto případě ani nic nepotřebujeme. K čemu by nám čísla tras
> byla? Jen k tomu, že na ně máme v OSM kolonku? Na rozcestnících
> nejsou, nikde jinde taky ne, takže uživatelům mapy by byly v mapě
> stejně k ničemu.
>
> Zdraví,
> Marek
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
Dne Po 15. července 2013 16:28:56, jzvc napsal(a):
zobrazit citaci
> Mimochodem, nebylo by mozna od veci na to jit "od lesa" - tedy pres
> penize, a zatlacit na prislusne rozdelovace dani. Nevim proc by mel
> kdokoli prispivat na neco, co se dela "potaji". Pokud stat/kraje dotuji
> znackovani, musi byt nekde veskere informace co kde a kdy bylo znaceno.
> A dokonce jsou ty urady tuto informaci povinne poskytovat => je v jejich
> zajmu donutit KCT ke zverejnovani.
jenže oni mají ve smlouvě vágní pitominy typu "obnova 1/3 tras", takže kraj ti
na informaci "a které to byly" neodpoví - leda tak poštvat na to nějaký audit,
zda byla dotace využita v souladu s deklarovaným účelem
no ale ani tak si nepomůžeš, protože se dozvíš, že to byla trasa z bodu A do
B, z C do D atd., ale čísla říct nemusí
nicméně také mě napadlo vhodně namotivovat nějakého úředníka, když už to teda
ten kraj chce dělat z toho důvodu, aby se u nich rekreanti cítili dobře, tak
by jim měl servis rozšířit o související informace - no a tyto napříště v
souvislosti s dotací vyžadovat
no ... teď ještě nějakého dobrovolníka, co ty úředníky zpracuje :-)
K.
2013/7/15 <lukasmi na volny.cz>:
zobrazit citaci
> Třeba kvuli konzistenci dat. Nyní jsem se například setkal s tím,
> že nějaký dobrák vytvořil na Třeboňsku (Kde je obecně úroveň
> zmapování tragická) několik relací k jedné trase na velice krátkém
> úseku (jednotky km)
No jo, ale nikde není záruka, že číslování KČT je logičtější, nebo že
to takový chytrák neudělá i v případě, že budeme čísla znát.
Chápu, že jednoznačný identifikátor je užitečný, ale trasy KČT prostě
žádný veřejný identifikátor nemají. Na tom není co řešit.
Identifikátory ostatně nemají skoro žádné turistické trasy nikde na
světě.
Marek
zobrazit citaci
> > Třeba kvuli konzistenci dat. Nyní jsem se například setkal s tím,
> > že nějaký dobrák vytvořil na Třeboňsku (Kde je obecně úroveň
> > zmapování tragická) několik relací k jedné trase na velice krátkém
> > úseku (jednotky km)
>
> No jo, ale nikde není záruka, že číslování KČT je logičtější, nebo že
> to takový chytrák neudělá i v případě, že budeme čísla znát.
Souhlas s Markem - osobne trochu pochybuji, jestli samo KCT ma ty
trasy vlastne presne zmapovane s tim, jak se v terenu ruzne
pretrasovavaji.
Navic rada z tech problemu, ktere popisujete (rozkouskovane relace,
vice tras v jedne relaci) se bude dat zkontrolovat a spravit automaticky,
pokud budeme mit kompletni ty samotne trasy.
IMHO tedy nazout botu, osedlat kola a vyrazit mapovat do terenu :)
Petr
Proč pak mají cyklotrasy čísla a tur. trasy ne? Skončí nakonec cyklotrasy stejně a nebudou číslované?
Pokud se tedy vykašleme na nějaké číslování od KČT, budeme si muset zavést vlastní systém relací. Jak používat relace, když se například sbíhají 3 trasy stejné barvy v 1 bodě? Pokračovat s 1 hlavní relací a 2. bude odbočka (Která pak ale bude ta hlavní?) nebo to budou 3 relace? A co dělat, když se v jednom bodě sbíhá více tras jedné barvy?
Vyvstává ovšem otázka, jak zjistit, že jsou všechny trasy zmapované, když vlastně nemáme žádný referenční seznam tras...
Vašek
______________________________________________________________
zobrazit citaci
> Od: "Petr Holub" <hopet na ics.muni.cz>
> Komu: "'OpenStreetMap Czech Republic'" <talk-cz na openstreetmap.org>
> Datum: 16.07.2013 14:33
> Předmět: Re: [Talk-cz] čísla turistických tras
>
>> > Třeba kvuli konzistenci dat. Nyní jsem se například setkal s tím,
>> > že nějaký dobrák vytvořil na Třeboňsku (Kde je obecně úroveň
>> > zmapování tragická) několik relací k jedné trase na velice krátkém
>> > úseku (jednotky km)
>>
>> No jo, ale nikde není záruka, že číslování KČT je logičtější, nebo že
>> to takový chytrák neudělá i v případě, že budeme čísla znát.
>
>Souhlas s Markem - osobne trochu pochybuji, jestli samo KCT ma ty
>trasy vlastne presne zmapovane s tim, jak se v terenu ruzne
>pretrasovavaji.
>
>Navic rada z tech problemu, ktere popisujete (rozkouskovane relace,
>vice tras v jedne relaci) se bude dat zkontrolovat a spravit automaticky,
>pokud budeme mit kompletni ty samotne trasy.
>
>IMHO tedy nazout botu, osedlat kola a vyrazit mapovat do terenu :)
>
>Petr
>
>
>
>_______________________________________________
>Talk-cz mailing list
>Talk-cz na openstreetmap.org
>http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
zobrazit citaci
> Proč pak mají cyklotrasy čísla a tur. trasy ne?
Pardon, ale to je dětinská otázka typu "proč je nebe modré, když je
tráva zelená".
zobrazit citaci
> Skončí nakonec cyklotrasy stejně a nebudou číslované?
Vždyť ale přeci není nijak dáno, že jsou cyklotrasy číslované a
turistické ne. KČT nemá celosvětový monopol na trasy. Jsou trasy
různých operátorů a jsou trasy, které žádného oficiálního operátora
nemají. Stejně tak jsou trasy, které mají nějaké oficiální ID, a
trasy, které ho nemají. U některých je to ID číselné, u jiných je
slovní...
zobrazit citaci
> Pokud se tedy vykašleme na nějaké číslování od KČT...
Tak pro jistotu ještě jednou. My jsme se nevykašlali na číslování KČT.
Číslování KČT už prostě neexistuje.
zobrazit citaci
> budeme si muset zavést vlastní systém relací.
Ano, i když spíš než systém by stačilo pár rozumných a dostatečně
flexibilních best practices.
zobrazit citaci
> Jak používat relace, když se například sbíhají 3 trasy
> stejné barvy v 1 bodě?
No jo, to je holt systémová nedomyšlenost českých turistických tras.
Asi se to musí řešit případ od případu. Někdy je trasa pojmenovaná, a
pak je její jméno ideální ID. Jindy jde identitu trasy odvodit z
rozcestníků -- dokud na sebe navazují, je to jedna trasa. Troufám si
odhadnout, že to funguje ve víc než 90 % případů.
Každopádně bych z toho nedělal kovbojku. Relace trasy je abstrakce,
která v reálném terénu neexistuje, takže je ve skutečnosti jedno, jak
se jedna barva rozdělí či spojí. Jde jen o to, aby byly relace rozumně
dlouhé a dobře se s nimi pracovalo při mapování.
zobrazit citaci
> Vyvstává ovšem otázka, jak zjistit, že jsou všechny trasy
> zmapované, když vlastně nemáme žádný referenční seznam tras...
A k čemu je ta otázka dobrá? Každý týden nějaká trasa vzniká a nějaká
zaniká. Operátory tras se čím dal častěji stávají obce, mikroregiony,
chákáóčka atd. Stejně není moc, která by to všechno dokázala uhlídat a
inventarizovat (a neštěstí to ani není potřeba).
Zdraví,
Marek
zobrazit citaci
> Proč pak mají cyklotrasy čísla a tur. trasy ne? Skončí nakonec cyklotrasy stejně a nebudou číslované?
Protoze cislovani cyklotras pouziva verejne i jejich spravce, tedy
KCT, a maji to k dispozici i uzivatele tech cyklotras, tedy cykliste.
Cykliste se podle cisel orientuji ja vsech rozcestnicich i prubeznych
cedulich, protoze podstatna cast znaceni nema zadne barvy (i kdyz ty
take existuji a pouzivaji se, ale v podstate asi jen u regionalnich a
terennich tras, pokud se nemylim).
Podle toho, co jsem vyrozumnel ze vsech debat tady na OSM, tak cislovani
tras pro pesi je v podstate interni vec KCT pouzivana pro jejich vnitrni
evidenci. Takze se IMHO nema smysl o takovou informaci pretahovat. Pro
uzivatele (i mappera OSM, ktery by mel vychazet bud z verejne
pristupnych informaci ziskanych v terenu, nebo z dat, ktere mu nekdo
dobrovolne pro ucely OSM venuje) jsou to rozcestniky a barevne znaceni.
Pokud by se nekde verejne vyskytovalo cislovani pesich tras, tak ho samozrejme
muzeme take zachytit a ostatne u rozcestniku to take delame pomoci klice
ref=*.
Ty podrazdene reakce na tema toho, ze nam KCT nechce ta data dat, mi prijdou
proto veskrze neucelne.
zobrazit citaci
> Pokud se tedy vykašleme na nějaké číslování od KČT, budeme si muset zavést vlastní systém relací. Jak
> používat relace, když se například sbíhají 3 trasy stejné barvy v 1 bodě? Pokračovat s 1 hlavní relací
> a 2. bude odbočka (Která pak ale bude ta hlavní?) nebo to budou 3 relace? A co dělat, když se v jednom
> bodě sbíhá více tras jedné barvy?
IMHO by takova situace nemela nastavat - resp. pokud nastane, tak ve vyjmecnych
pripadech a ty bych resil vyjmecnym zpusobem, tedy ad hoc. Jednoduche reseni
je, ze proste v takovem pripade budou 3 relace. Podle mne to nema na nic
negativni vliv - nevim zatim o zadnem pouziti, kteremu by to vadilo.
Znamena to jen, ze holt vsechny algoritmy musi pocitat s tim, ze na
sebe mohou navazovat dve relace stejne barvy. Tam, kde se daji takove
relace jednoznacne spojit, tak je muzeme spojit. A kde to nejde, treba
pokud nekde existuje ten soubeh 3 tras se stejnou barvou a znackou,
tak holt budou 3 relace.
zobrazit citaci
> Vyvstává ovšem otázka, jak zjistit, že jsou všechny trasy zmapované, když vlastně nemáme žádný
> referenční seznam tras...
Tohle je podle mne zavaznejsi pripominka, kterou ale bez soucinnosti
s KCT opravdu nejsme schopni vyresit dokonale (ovsem otazka je, zda
by to s jejich soucinnosti bylo 100%...). Nicmene pokud budeme mit
zmapovano treba 95% nebo 99%, tak uz to IMHO pujde udrzovat mnohem
lepe v podstate na zaklade pripominek uzivatelu - nez nyni, kdy toho
chybi jeste porad hrozne moc a pro bezne uzivatele to v rade oblasti
CR moc pouzitelne neni. Nejen na Trebonsku, ale i kolem Olomouce,
Zabrehu a Sumperka, atd. Pekne je to videt s MTBmapy nebo treba
z http://waymarkedtrails.org/cs/
Takze kdo ma cas, staci se podivat na bila mista na mape, na zaklade
ruznych dostupnych podkladu si overit, ze tam nejake trasy maji
byt, a vyrazit do terenu mapovat. Ja pro tyhle ucely preferuji kolo,
protoze mam podstatne vetsi akcni radius - a krom toho jeste prakticky
overim odhad mtb:scale=* :)
Petr
To se nám to tu pěkně rozvášnilo. :-)
Shrnul bych to tak, že od KČT nemůžeme nic očekávat. Pro veřejnost jsou čísla tras zrušená a pokud bychom se k nim někdy dostali, jak tu již bylo řečeno, kdoví v jakém stavu tato data jsou.
Proto navrhuji zrušit používání tagu "ref" udávající číslo trasy a používal bych tag "destination" či "note" k určení odkud trasa kam vede.
Pokud trasa nemá jméno a v jednom bodě se sbíhá 3 a více tras stejné barvy, použil bych stejný počet relací kolik se jich zde sbíhá.
Očekávám vaše názory, připomínky, kritiku nebo totální zahanbení:)
Vašek
______________________________________________________________
zobrazit citaci
> Od: "Marek Prokop" <marek na sovavsiti.cz>
> Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org>
> Datum: 16.07.2013 17:57
> Předmět: Re: [Talk-cz] čísla turistických tras
>
>> Proč pak mají cyklotrasy čísla a tur. trasy ne?
>
>Pardon, ale to je dětinská otázka typu "proč je nebe modré, když je
>tráva zelená".
>
>> Skončí nakonec cyklotrasy stejně a nebudou číslované?
>
>Vždyť ale přeci není nijak dáno, že jsou cyklotrasy číslované a
>turistické ne. KČT nemá celosvětový monopol na trasy. Jsou trasy
>různých operátorů a jsou trasy, které žádného oficiálního operátora
>nemají. Stejně tak jsou trasy, které mají nějaké oficiální ID, a
>trasy, které ho nemají. U některých je to ID číselné, u jiných je
>slovní...
>
>> Pokud se tedy vykašleme na nějaké číslování od KČT...
>
>Tak pro jistotu ještě jednou. My jsme se nevykašlali na číslování KČT.
>Číslování KČT už prostě neexistuje.
>
>> budeme si muset zavést vlastní systém relací.
>
>Ano, i když spíš než systém by stačilo pár rozumných a dostatečně
>flexibilních best practices.
>
>> Jak používat relace, když se například sbíhají 3 trasy
>> stejné barvy v 1 bodě?
>
>No jo, to je holt systémová nedomyšlenost českých turistických tras.
>Asi se to musí řešit případ od případu. Někdy je trasa pojmenovaná, a
>pak je její jméno ideální ID. Jindy jde identitu trasy odvodit z
>rozcestníků -- dokud na sebe navazují, je to jedna trasa. Troufám si
>odhadnout, že to funguje ve víc než 90 % případů.
>
>Každopádně bych z toho nedělal kovbojku. Relace trasy je abstrakce,
>která v reálném terénu neexistuje, takže je ve skutečnosti jedno, jak
>se jedna barva rozdělí či spojí. Jde jen o to, aby byly relace rozumně
>dlouhé a dobře se s nimi pracovalo při mapování.
>
>> Vyvstává ovšem otázka, jak zjistit, že jsou všechny trasy
>> zmapované, když vlastně nemáme žádný referenční seznam tras...
>
>A k čemu je ta otázka dobrá? Každý týden nějaká trasa vzniká a nějaká
>zaniká. Operátory tras se čím dal častěji stávají obce, mikroregiony,
>chákáóčka atd. Stejně není moc, která by to všechno dokázala uhlídat a
>inventarizovat (a neštěstí to ani není potřeba).
>
>Zdraví,
>Marek
>_______________________________________________
>Talk-cz mailing list
>Talk-cz na openstreetmap.org
>http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
2013/7/17 Václav Kubíček <vase.k na centrum.cz>:
zobrazit citaci
> Pro veřejnost jsou čísla tras zrušená a pokud bychom
> se k nim někdy dostali, jak tu již bylo řečeno, kdoví v jakém
> stavu tato data jsou.
Souhlas.
zobrazit citaci
> navrhuji zrušit používání tagu "ref" udávající číslo trasy a používal
> bych tag "destination" či "note" k určení odkud trasa kam vede.
Souhlas. Destination se už dlouho snažím vyplňovat právě podle
koncových míst rozcestníků, když je znám. Když nevím, kde posloupnost
rozcestníků končí, dávám tam aspoň mně poslední známé místo.
zobrazit citaci
> Pokud trasa nemá jméno a v jednom bodě se sbíhá 3 a více
> tras stejné barvy, použil bych stejný počet relací kolik se jich
> zde sbíhá.
Někdy to může být nutné, ale většinou je to zbytečné, protože trasy
opravdu zpravidla vyplývají z posloupnosti cílů na rozcestnících.
Příklad:
1. rozcestník směřuje na místa A, B, C.
2. rozcestník v A směřuje na B, C, D.
3. rozcestník v B směřuje na C, D, E a zároveň jiným směrem na F.
V takovém případě jsou tedy evidentně jen dvě trasy, jedna jde z A do
E a druhá z B do F.
Takhle to bývá poměrně často.
Zdraví,
Marek
zdravím,
zobrazit citaci
> Shrnul bych to tak, že od KČT nemůžeme nic očekávat.
stejně tak, že nemůžeme očekávat, že se nám libovolný objekt zakreslí do mapy
sám od sebe
máme se tedy na mapu vykašlat, analogicky s tím, jak naznačuješ, že se máme
vykašlat na snahy od KČT něco (třeba nedobrovolně) získat?
zobrazit citaci
> Pro veřejnost jsou čísla tras zrušená a pokud bychom se k nim někdy dostali,
> jak tu již bylo řečeno, kdoví v jakém stavu tato data jsou.
to je argument pro argument - pojďme se vykašlat na veškeré importy jako
DIBAVOD a spol., kdo ví, v jakém stavu ty data jsou, vždyť jsme v tom museli
opravovat tuny chyb ...
zobrazit citaci
> Proto navrhuji zrušit používání tagu "ref" udávající číslo trasy
ještě jednou, proč?
výše uvedené má být jako důvodem k zahození doposud víceméně fungujícího
systému? to je vtip?
zobrazit citaci
> a používal bych tag "destination" či "note" k určení odkud trasa kam vede.
to se snad používá již teď, ne, kde je změna?
zobrazit citaci
> Pokud trasa nemá jméno a v jednom bodě se sbíhá 3 a více tras stejné barvy,
> použil bych stejný počet relací kolik se jich zde sbíhá.
hm, a dělit trasu v půlce má smysl jaký, a proč má být tím kriteriem, zda
rozdělit, zrovna (ne)existence názvu, a ne třeba fáze měsíce či hod korunou?
@Marek Prokop:
jestli kopeš za KČT, tak to řekni rovnou
uznávám, že ne všecho co v tomto threadu padlo z druhé strany bylo kdovíjak
konstruktivní, ale tvoje reakce jsou přímo proti zájmům OSM
jeden příklad za všechny:
zobrazit citaci
> >Tak pro jistotu ještě jednou. My jsme se nevykašlali na číslování KČT.
> >Číslování KČT už prostě neexistuje.
to je nesmysl
jednak již na začátku threadu jsme se dozvěděli zprostředkovanou informace od
KČT , že číslování dále používá, a jednak tato čísla lze ještě dohledat v
terénu
pokud hodláš trvat na tom, že "neexistuje", mám tě usvědčovat ze lži fotkama?
půjdeš zprznit smazáním čísel například všechny články zde:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Kategorie:Turistické_trasy_v_Česku ?
je dosti zásadní rozdíl mezi tvrzením "KČT již nečísluje" (ani to ovšem není
pravdivé, viz dříve) a tvrzením "číslování neexistuje" - v minulosti prostě
bylo očíslováno a toto se nezmění škrtem pera
K.
2013/7/18 Karel Volný <kavol na seznam.cz>:
zobrazit citaci
> výše uvedené má být jako důvodem k zahození doposud víceméně
> fungujícího systému? to je vtip?
V jakém smyslu ten systém funguje? Jak se pozná v mapě, že funguje?
Jak se to pozná v jiných aplikacích?
zobrazit citaci
> @Marek Prokop:
>
> jestli kopeš za KČT, tak to řekni rovnou
Eh??
zobrazit citaci
>> >Tak pro jistotu ještě jednou. My jsme se nevykašlali na číslování KČT.
>> >Číslování KČT už prostě neexistuje.
>
> to je nesmysl
>
> jednak již na začátku threadu jsme se dozvěděli zprostředkovanou informace od
> KČT , že číslování dále používá, a jednak tato čísla lze ještě dohledat v
> terénu
>
> pokud hodláš trvat na tom, že "neexistuje", mám tě usvědčovat ze lži fotkama?
Hele, mírni se, krávy jsme spolu nepásli.
Mapujeme aktuální stav, a pokud je mi známo, smíme vycházet jen z
veřejných zdrojů, v terénu zjistitelných faktů a dat, ke kterým nám
někdo dá práva. V tomto smyslu tedy čísla tras prostě neexistují.
Ano, někde asi na starých rozcestnících ještě jsou, ale ty se vyměňují
za nové (v mém okolí už byly prakticky všechny vyměněny) a na nich
čísla nejsou. I kdybychom tedy znali původní čísla a i kdyby KČT
nadále interně číslovalo, stejně nebudeme ani tušit, zda to které
konkrétní číslo stále platí.
Klidně změním názor, až mi někdo vysvětlí, kde ta čísla vezmeme a k
čemu nám budou dobrá, když se bez nich skoro všude na světě obejdou (a
všechny ne-KČT trasy u nás taky).
Marek
@Marek Prokop:
zobrazit citaci
> Klidně změním názor, až mi někdo vysvětlí, kde ta čísla vezmeme a k
> čemu nám budou dobrá, když se bez nich skoro všude na světě obejdou (a
> všechny ne-KČT trasy u nás taky).
Ja bych se jim nebranil, i kdyby nam momentalne k nicemu nebyla. Ovsem
pouze za predpokladu, ze nam je nekdo dobrovolne da, kdyz se jinak
jedna o informaci, ktera s likvidaci starych rozcestniku mizi
z verejneho prostoru do vnitrni databaze KCT.
@kavol:
zobrazit citaci
> máme se tedy na mapu vykašlat, analogicky s tím, jak naznačuješ, že se máme
> vykašlat na snahy od KČT něco (třeba nedobrovolně) získat?
>
> > Pro veřejnost jsou čísla tras zrušená a pokud bychom se k nim někdy dostali,
> > jak tu již bylo řečeno, kdoví v jakém stavu tato data jsou.
>
> to je argument pro argument - pojďme se vykašlat na veškeré importy jako
> DIBAVOD a spol., kdo ví, v jakém stavu ty data jsou, vždyť jsme v tom museli
> opravovat tuny chyb ...
Ale tady resime jinou situaci - pokud se vlastnika dat zeptame
a vlastnik dat souhlasi, tak jsem pro importy, nejsou-li ta data
v uplne spatnem stavu (jsou lide, kteri si mysli, ze importy jsou
obecne spatne zejmena z duvodu jejich nasledne udrzby - osobne
k nim nepatrim, radeji opravim data nez zacinat se slepou mapou).
Jenze KCT jsme se ptali opakovane a opakovane jsme dostavali odpoved
"ne". Takze mi prijde veskrze neucelne tady mudrovat nad tim, jak
je k tomu donutit - nanejvys je zcela nastveme a budeme se pak s nimi
hadat nebo soudit. Kdyz uz, tak bych se jich jednou za cas zkusit zeptat,
jestli nezmenili nazor.
S pozdravem
Petr
PS: zkusme udrzet tu debatu v trochu slusne spolecenske rovine. Dik.
Ahoj,
ani já přiliš nechápu, proč se tahle debata tak rozvášňuje.
Pokud KČT na rozcestnících a mapách přestal uvádět čísla
tras, tak jsou ta čísla tras turistům úplně k ničemu.
Stejně tak nechápu, k čemu by bylo dobré, abychom ta čísla
znali. Jedině v případě, že by nám KČT posílal jejich seznamy
a aktualizoval je, abychom věděli, co nám třeba chybí.
Ale takhle je to prostě jen číslo bez dalšího významu.
A zatím jsem z této debaty nijak nepochopil, k čemu by to číslo
bylo užitečné samo o sobě.
KČT do vytvoření a udržování těch tras naprosto bez pochyby
vložil spoustu úsilí (zcela jistě větší, než jsme vložili do OSM my).
A pokud z toho teď mají nějaké peníze, tak jim to přejme.
A když nám ty údaje nechtějí dát, abychom je zdarma vypustili
do světa pro všechny, tak je to jejich výsostné právo a kritizovat
jejich rozhodnutí tímto ublíženým způsobem je divné.
Dalibor
-----Original Message-----
From: Marek Prokop [mailto:marek na sovavsiti.cz]
Sent: Thursday, July 18, 2013 1:58 AM
To: OpenStreetMap Czech Republic
Subject: Re: [Talk-cz] čísla turistických tras
2013/7/18 Karel Volný <kavol na seznam.cz>:
zobrazit citaci
> výše uvedené má být jako důvodem k zahození doposud víceméně
> fungujícího systému? to je vtip?
V jakém smyslu ten systém funguje? Jak se pozná v mapě, že funguje?
Jak se to pozná v jiných aplikacích?
zobrazit citaci
> @Marek Prokop:
>
> jestli kopeš za KČT, tak to řekni rovnou
Eh??
zobrazit citaci
>> >Tak pro jistotu ještě jednou. My jsme se nevykašlali na číslování KČT.
>> >Číslování KČT už prostě neexistuje.
>
> to je nesmysl
>
> jednak již na začátku threadu jsme se dozvěděli zprostředkovanou
> informace od KČT , že číslování dále používá, a jednak tato čísla lze
> ještě dohledat v terénu
>
> pokud hodláš trvat na tom, že "neexistuje", mám tě usvědčovat ze lži fotkama?
Hele, mírni se, krávy jsme spolu nepásli.
Mapujeme aktuální stav, a pokud je mi známo, smíme vycházet jen z veřejných zdrojů, v terénu zjistitelných faktů a dat, ke kterým nám někdo dá práva. V tomto smyslu tedy čísla tras prostě neexistují.
Ano, někde asi na starých rozcestnících ještě jsou, ale ty se vyměňují za nové (v mém okolí už byly prakticky všechny vyměněny) a na nich čísla nejsou. I kdybychom tedy znali původní čísla a i kdyby KČT nadále interně číslovalo, stejně nebudeme ani tušit, zda to které konkrétní číslo stále platí.
Klidně změním názor, až mi někdo vysvětlí, kde ta čísla vezmeme a k čemu nám budou dobrá, když se bez nich skoro všude na světě obejdou (a všechny ne-KČT trasy u nás taky).
Marek
_______________________________________________
Talk-cz mailing list
Talk-cz na openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
Ano, pokud ovšem není pravda to, co psal nějaký přispěvatel dříve - že
to dělají za veřejné peníze...
K
Dne 18.7.2013 09:29, Dalibor Jelínek napsal(a):
zobrazit citaci
> KČT do vytvoření a udržování těch tras naprosto bez pochyby
> vložil spoustu úsilí (zcela jistě větší, než jsme vložili do OSM my).
> A pokud z toho teď mají nějaké peníze, tak jim to přejme.
> A když nám ty údaje nechtějí dát, abychom je zdarma vypustili
> do světa pro všechny, tak je to jejich výsostné právo a kritizovat
> jejich rozhodnutí tímto ublíženým způsobem je divné.
Číslo mi přijde/přišlo zcela zásadní pro umísťování jednotlivých úseků trasy
do stejné relace.
KČT přestal pouštět čísla tras na veřejnost, ale to co se nemění je že jde o
systém tras, nikoliv síť. Musíme se tedy snažit i nadále mapovat trasu jako
celek od začátku do konce pomocí jedné relace a to i když kvůli neznámému
číslování KČT bude nutné hádat z cílů vedlejších rozcestníků.
Jsem zcela zásadně proti tomu, aby se čísla tras nějak rušily. Na mnoha
místech v realitě se číslo stále vyskytuje (staré rozcestníky, mapy). Pokud
se trasa zásadně nezmění, tak se její číslo pravděpodobně bude shodovat s
interními informacemi KČT (a ty mohou zase někdy vyplout na povrch). Čísla
ničemu v zásadě nevadí a stejně žádný jiný vhodný údaj pro ref stejně není.
Ty trasy se nemění zas tak často, takže čísla vydrží dost dlouho stále
stejná.
Jsem taky proti tomu, aby se v případě souběhu více tras stejné barvy do
jednoho bodu značily všechny jako samostatné relace. Trasy KČT jsou opravdu
trasy z bodu A do bodu B a většinou se to dá velice spolehlivě vypozorovat z
okolních rozcestníků. (Samozřejmě, pokud dělám nové trasy a neznám okolní
rozcestníky, tak tam ty relace rozdělím, a pak je třeba někdo sloučí).
Pokud někoho čísla tras nezajímají, tak ať si jich nevšímá a nemapuje je.
Nevím v čem to někomu zavazí.
--
Petr Dlouhý
petr.dlouhy na email.cz
---------- Původní zpráva ----------
Od: Dalibor Jelínek <dalibor na dalibor.cz>
Datum: 18. 7. 2013
Předmět: Re: [Talk-cz] čísla turistických tras
"Ahoj,
ani já přiliš nechápu, proč se tahle debata tak rozvášňuje.
Pokud KČT na rozcestnících a mapách přestal uvádět čísla
tras, tak jsou ta čísla tras turistům úplně k ničemu.
Stejně tak nechápu, k čemu by bylo dobré, abychom ta čísla
znali. Jedině v případě, že by nám KČT posílal jejich seznamy
a aktualizoval je, abychom věděli, co nám třeba chybí.
Ale takhle je to prostě jen číslo bez dalšího významu.
A zatím jsem z této debaty nijak nepochopil, k čemu by to číslo
bylo užitečné samo o sobě.
KČT do vytvoření a udržování těch tras naprosto bez pochyby
vložil spoustu úsilí (zcela jistě větší, než jsme vložili do OSM my).
A pokud z toho teď mají nějaké peníze, tak jim to přejme.
A když nám ty údaje nechtějí dát, abychom je zdarma vypustili
do světa pro všechny, tak je to jejich výsostné právo a kritizovat
jejich rozhodnutí tímto ublíženým způsobem je divné.
Dalibor
-----Original Message-----
From: Marek Prokop [mailto:marek na sovavsiti.cz]
Sent: Thursday, July 18, 2013 1:58 AM
To: OpenStreetMap Czech Republic
Subject: Re: [Talk-cz] čísla turistických tras
2013/7/18 Karel Volný <kavol na seznam.cz>:
zobrazit citaci
> výše uvedené má být jako důvodem k zahození doposud víceméně
> fungujícího systému? to je vtip?
V jakém smyslu ten systém funguje? Jak se pozná v mapě, že funguje?
Jak se to pozná v jiných aplikacích?
zobrazit citaci
> @Marek Prokop:
>
> jestli kopeš za KČT, tak to řekni rovnou
Eh??
zobrazit citaci
>> >Tak pro jistotu ještě jednou. My jsme se nevykašlali na číslování KČT.
>> >Číslování KČT už prostě neexistuje.
>
> to je nesmysl
>
> jednak již na začátku threadu jsme se dozvěděli zprostředkovanou
> informace od KČT , že číslování dále používá, a jednak tato čísla lze
> ještě dohledat v terénu
>
> pokud hodláš trvat na tom, že "neexistuje", mám tě usvědčovat ze lži
fotkama?
Hele, mírni se, krávy jsme spolu nepásli.
Mapujeme aktuální stav, a pokud je mi známo, smíme vycházet jen z veřejných
zdrojů, v terénu zjistitelných faktů a dat, ke kterým nám někdo dá práva. V
tomto smyslu tedy čísla tras prostě neexistují.
Ano, někde asi na starých rozcestnících ještě jsou, ale ty se vyměňují za
nové (v mém okolí už byly prakticky všechny vyměněny) a na nich čísla
nejsou. I kdybychom tedy znali původní čísla a i kdyby KČT nadále interně
číslovalo, stejně nebudeme ani tušit, zda to které konkrétní číslo stále
platí.
Klidně změním názor, až mi někdo vysvětlí, kde ta čísla vezmeme a k čemu nám
budou dobrá, když se bez nich skoro všude na světě obejdou (a všechny ne-KČT
trasy u nás taky).
Marek
_______________________________________________
Talk-cz mailing list
Talk-cz na openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
_______________________________________________
Talk-cz mailing list
Talk-cz na openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz"
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20130718/1305d087/attachment.html>
Souhlasím s používáním tagu ref. Systémem vedou do místa tři trasy, uděláme z nich tři relace, prakticky vytvoříme z regionálních a národních tras jen lokální spojovačky. Čímž bychom degradovali význam a zobrazování v některých renderech. Nehledě na to, že určování, zda-li je trasa regionální, národní či lokální také nikde nenalezneme, ale tento tag se používá (to, zda-li jej uživetelé používají správně není předmětem této diskuze).
Číslování zkrátka slouží k udržení pořádku v databázi tras (společně s nástrojem http://ra.osmsurround.org/searchRelation?name=&relationType=&route=&ref=&network=&operator=cz%3AK%C4%8CT , ve kterém je číslo trasy nejlépe vyhledatelným parametrem), k odhadu významu trasy ve smyslu regionální lokální. A v neposlední řadě je to celkem zajímavá informace o pořadí(stáří) u tras, které byly vytvořeny jako jedny z prvních. Například http://cs.wikipedia.org/wiki/Turistick%C3%A1_zna%C4%8Den%C3%A1_trasa_0001
Argument, že nechce KČT zveřejnit své podklady, protože jde o její byznys je zcela pochopitelný. Ale založený na penězích daňových poplatníků... To že dělají něco pro společnost, hezký a chválihodný. A tvůrci OSM ne?! Zadarmo, na vlastní náklady a ve svém volném čase. Zkrátka některé argumenty ze strany KČT jdou dle mého názoru jdou mimo...
Nicméně bych se přimlouval číslování používat všude tam, kde je to dohledatelné a možné.
Zdravím,
L.
----- PŮVODNÍ ZPRÁVA -----
Od: "Karel Volný" <kavol na seznam.cz>
Komu: "OpenStreetMap Czech Republic" <talk-cz na openstreetmap.org>
Předmět: Re: [Talk-cz] čísla turistických tras
Datum: 18.7.2013 - 1:19:18
zobrazit citaci
>
> zdravím,
>
> > Shrnul bych to tak, že od KČT nemůžeme nic očekávat.
>
> stejně tak, že nemůžeme očekávat, že se nám libovolný objekt zakreslí do mapy
> sám od sebe
>
> máme se tedy na mapu vykašlat, analogicky s tím, jak naznačuješ, že se máme
> vykašlat na snahy od KČT něco (třeba nedobrovolně) získat?
>
> > Pro veřejnost jsou čísla tras zrušená a pokud bychom se k nim někdy dostali,
> > jak tu již bylo řečeno, kdoví v jakém stavu tato data jsou.
>
> to je argument pro argument - pojďme se vykašlat na veškeré importy jako
> DIBAVOD a spol., kdo ví, v jakém stavu ty data jsou, vždyť jsme v tom museli
> opravovat tuny chyb ...
>
> > Proto navrhuji zrušit používání tagu "ref" udávající číslo trasy
>
> ještě jednou, proč?
>
> výše uvedené má být jako důvodem k zahození doposud víceméně fungujícího
> systému? to je vtip?
>
> > a používal bych tag "destination" či "note" k určení odkud trasa kam vede.
>
> to se snad používá již teď, ne, kde je změna?
>
> > Pokud trasa nemá jméno a v jednom bodě se sbíhá 3 a více tras stejné barvy,
> > použil bych stejný počet relací kolik se jich zde sbíhá.
>
> hm, a dělit trasu v půlce má smysl jaký, a proč má být tím kriteriem, zda
> rozdělit, zrovna (ne)existence názvu, a ne třeba fáze měsíce či hod korunou?
>
>
> @Marek Prokop:
>
> jestli kopeš za KČT, tak to řekni rovnou
>
> uznávám, že ne všecho co v tomto threadu padlo z druhé strany bylo kdovíjak
> konstruktivní, ale tvoje reakce jsou přímo proti zájmům OSM
>
> jeden příklad za všechny:
>
> > >Tak pro jistotu ještě jednou. My jsme se nevykašlali na číslování KČT.
> > >Číslování KČT už prostě neexistuje.
>
> to je nesmysl
>
> jednak již na začátku threadu jsme se dozvěděli zprostředkovanou informace od
> KČT , že číslování dále používá, a jednak tato čísla lze ještě dohledat v
> terénu
>
> pokud hodláš trvat na tom, že "neexistuje", mám tě usvědčovat ze lži fotkama?
>
> půjdeš zprznit smazáním čísel například všechny články zde:
> http://cs.wikipedia.org/wiki/Kategorie:Turistické_trasy_v_Česku ?
>
> je dosti zásadní rozdíl mezi tvrzením "KČT již nečísluje" (ani to ovšem není
> pravdivé, viz dříve) a tvrzením "číslování neexistuje" - v minulosti prostě
> bylo očíslováno a toto se nezmění škrtem pera
>
> K.
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
2013/7/18 Petr Dlouhý <petr.dlouhy na email.cz>:
zobrazit citaci
> Musíme se tedy snažit i nadále mapovat trasu jako
> celek od začátku do konce pomocí jedné relace a to i když
> kvůli neznámému číslování KČT bude nutné hádat z cílů
> vedlejších rozcestníků.
Ano, s tím od začátku souhlasím a tak to taky dělám.
zobrazit citaci
> Jsem zcela zásadně proti tomu, aby se čísla tras nějak rušily.
To tu snad nikdo v téhle diskusi nenavrhoval. Jde jen o případy nových
tras, tras, která v OSM čísla nemají a tras změněných.
zobrazit citaci
> stejně žádný jiný vhodný údaj pro ref stejně není.
Někdy je, někdy není. Problém je, že KČT má v trasách chaos a ten
ještě zvyšuje to, že po jejich trasách vedou své trasy jiní operátoři.
Jsou případy, kdy je na jednom úseku cesty paralelně vyznačeno třeba i
pět různých tras (např. pěší barevná KČT, evropská, regionální
pojmenovaná, místní pojmenovaná, naučná a třeba poutní svatojakubská).
Bohužel ty pojmenované často přecházejí z jedné barvy do druhé, takže
jdou mapovat jen dalšími relacemi. Pro ty už pak ale jméno IMHO je
vhodným identifikátorem pro ref. A jsou i případy, kdy se jméno
shoduje s celou trasou a respektuje i její barvu -- klasicky např.
červená 001 Posázavská stezka nebo červená Riegrova stezka.
Marek
Dne 18.7.2013 9:29, Dalibor Jelínek napsal(a):
zobrazit citaci
> Ahoj,
> ani já přiliš nechápu, proč se tahle debata tak rozvášňuje.
> Pokud KČT na rozcestnících a mapách přestal uvádět čísla
> tras, tak jsou ta čísla tras turistům úplně k ničemu.
Turistum je predevsim uplne k nicemu system, ve kterem nejsou schopni
identifikovat danou trasu nejak trivialne a jednoduse. Zdaleka ne kazdy
se umi orientovat v mape, a pokud bych mel na ceduli cislo, a to cislo
najdu v seznamu, tak se tam i dovim, v jakych ctvercich mapy mam hledat.
KCT z vlastniho sobeckyho zajmu tuhle moznost nici.
zobrazit citaci
> Stejně tak nechápu, k čemu by bylo dobré, abychom ta čísla
> znali. Jedině v případě, že by nám KČT posílal jejich seznamy
> a aktualizoval je, abychom věděli, co nám třeba chybí.
> Ale takhle je to prostě jen číslo bez dalšího významu.
> A zatím jsem z této debaty nijak nepochopil, k čemu by to číslo
> bylo užitečné samo o sobě.
>
> KČT do vytvoření a udržování těch tras naprosto bez pochyby
> vložil spoustu úsilí (zcela jistě větší, než jsme vložili do OSM my).
Mel bys mluvit za sebe.
zobrazit citaci
> A pokud z toho teď mají nějaké peníze, tak jim to přejme.
> A když nám ty údaje nechtějí dát, abychom je zdarma vypustili
> do světa pro všechny, tak je to jejich výsostné právo a kritizovat
> jejich rozhodnutí tímto ublíženým způsobem je divné.
Pokud nekdo (naprosto kdokoli) dostava penize i z mych dani, tak si
osobuju pravo jej kritizovat i mu klidne sproste nadavat. Vubec nemluve
o tom, ze si nekdo zaklada na tech danich kseft.
zobrazit citaci
>
> Dalibor
>
> -----Original Message-----
> From: Marek Prokop [mailto:marek na sovavsiti.cz]
> Sent: Thursday, July 18, 2013 1:58 AM
> To: OpenStreetMap Czech Republic
> Subject: Re: [Talk-cz] čísla turistických tras
>
> 2013/7/18 Karel Volný <kavol na seznam.cz>:
>
>> výše uvedené má být jako důvodem k zahození doposud víceméně
>> fungujícího systému? to je vtip?
>
> V jakém smyslu ten systém funguje? Jak se pozná v mapě, že funguje?
> Jak se to pozná v jiných aplikacích?
>
>> @Marek Prokop:
>>
>> jestli kopeš za KČT, tak to řekni rovnou
>
> Eh??
>
>>>> Tak pro jistotu ještě jednou. My jsme se nevykašlali na číslování KČT.
>>>> Číslování KČT už prostě neexistuje.
>>
>> to je nesmysl
>>
>> jednak již na začátku threadu jsme se dozvěděli zprostředkovanou
>> informace od KČT , že číslování dále používá, a jednak tato čísla lze
>> ještě dohledat v terénu
>>
>> pokud hodláš trvat na tom, že "neexistuje", mám tě usvědčovat ze lži fotkama?
>
> Hele, mírni se, krávy jsme spolu nepásli.
>
> Mapujeme aktuální stav, a pokud je mi známo, smíme vycházet jen z veřejných zdrojů, v terénu zjistitelných faktů a dat, ke kterým nám někdo dá práva. V tomto smyslu tedy čísla tras prostě neexistují.
>
> Ano, někde asi na starých rozcestnících ještě jsou, ale ty se vyměňují za nové (v mém okolí už byly prakticky všechny vyměněny) a na nich čísla nejsou. I kdybychom tedy znali původní čísla a i kdyby KČT nadále interně číslovalo, stejně nebudeme ani tušit, zda to které konkrétní číslo stále platí.
>
> Klidně změním názor, až mi někdo vysvětlí, kde ta čísla vezmeme a k čemu nám budou dobrá, když se bez nich skoro všude na světě obejdou (a všechny ne-KČT trasy u nás taky).
>
> Marek
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
Zde bych pouze uvedl, že od roku 1999 obdržel KČT ve formách různé
veřejné podpory skoro 200 mil. Kč. Z toho například od Ministerstva pro
místní rozvoj 7.7 mil Kč ročně na dotacích v oblasti cestovního ruchu a
bydlení.
Pokud by to někoho zajímalo, může se pídit u MMR za co to přesně bylo -
já na to nemám čas a ani mě to nezajímá.
zobrazit citaci
Samozřejmě, že pokud někdo dokáže, že systém tras budují za tyto
prostředky, jsem ochoten se připojit k aktivitě, aby vydali výsledek
nebo prosazovat u příslušného poskytovatele dotace, aby tato činnost
byla z dotace vyloučena.
K
Dne 18.7.2013 11:26, jzvc napsal(a):
zobrazit citaci
> Pokud nekdo (naprosto kdokoli) dostava penize i z mych dani, tak si
> osobuju pravo jej kritizovat i mu klidne sproste nadavat. Vubec nemluve
> o tom, ze si nekdo zaklada na tech danich kseft.
Zdravím,
ani s tím, pokud KČT deklaruje, že nic neposkytnou
i když je to částečně za veřejné peníze, problém nemám.
Ale měli by to říct a ti, co o přidělování peněz
rozhodují, by měli mít k této informaci také přístup.
Stejně tak by to měli vědět i ti, co svůj čas do značení
investují.
A je pak na zvážení, jak jsou jejich služby pro veřejnost
užitečné. A za sebe bych jim i v takovém případě
peníze na údržbu značek v terénu přál. Na druhou stranu
pro veřejné dokumentování a mapy krajů by pak měly být
použité jiné zdroje a dotace jinam.
Jenže způsob chování KČT je podivný. Vypadá to,
že se vyhýbáním odpovědi snaží zajistit, aby jejich
postoj nebyl zřejmý. Pak mohou argumentovat, že údržba
sítě tras je veřejná služba, když žádají o dotace,
a zároveň jinde prohlašovat, že data a to jaké trasy
značí, je přístupné jen přes jejich komerční služby
(třeba společnost TRASA).
A tahle politika se mi hrubě nelíbí a jako občan
tohoto státu a plátce daní jsem přesvědčený,
že mám nárok na to vědět, jak se s našimi penězi
zachází, nebo alespoň na veřejnou informaci,
že daný subjekt tuto informaci neposkytne.
Na druhou stranu jsem na letošní rok našel z centrálních
zdrojů na značení dotaci jen okolo 7.5 mil
http://www.dotinfo.cz/dotace/2e75ca1a-b9ef-411a-bb85-4957074862e4
Což je celkem levné, když vezmu v úvahu jak se vyhazují zbytečně
peníze jinde. Nemohu však nikde jednoduše nalézt, jak s penězi
nakládali a existují i další granty a dotace od krajů
(v minulosti jsem jich pár dohledal).
Minimálně bych tedy čekal, že bude někde seznam, kolik
kilometrů ze kterých tras obnovili a to buď s uvedením
čísel tras nebo výčtem destinací.
Jinak čísla tras nebo alespoň deklarovaná struktura
kompletní sítě je pro systematické zpracování/mapování
velmi užitečná.
S pozdravem,
Pavel Píša
On Thursday 18 of July 2013 09:37:49 Jakub Sykora wrote:
zobrazit citaci
> Ano, pokud ovšem není pravda to, co psal nějaký přispěvatel dříve - že
> to dělají za veřejné peníze...
>
> K
>
> Dne 18.7.2013 09:29, Dalibor Jelínek napsal(a):
> > KČT do vytvoření a udržování těch tras naprosto bez pochyby
> > vložil spoustu úsilí (zcela jistě větší, než jsme vložili do OSM my).
> > A pokud z toho teď mají nějaké peníze, tak jim to přejme.
> > A když nám ty údaje nechtějí dát, abychom je zdarma vypustili
> > do světa pro všechny, tak je to jejich výsostné právo a kritizovat
> > jejich rozhodnutí tímto ublíženým způsobem je divné.
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
zobrazit citaci
> Turistum je predevsim uplne k nicemu system, ve kterem nejsou schopni
> identifikovat danou trasu nejak trivialne a jednoduse. Zdaleka ne kazdy
> se umi orientovat v mape, a pokud bych mel na ceduli cislo, a to cislo
> najdu v seznamu, tak se tam i dovim, v jakych ctvercich mapy mam hledat.
> KCT z vlastniho sobeckyho zajmu tuhle moznost nici.
Eh? Opravdu je ten system bez cisel turistum naprosto k nicemu?
Myslim, te uz se ta diskuse dostava k naprosto vybajenym argumentum.
Zakladem jsou snad znacene cesty a smerovky, ktere slouzi hlavne k tomu,
aby se slo projit krajinou klidne i bez mapy. Zakresleni cesty v mape
je bonus navic, aby si nekdo mohl udelat cestu treba naplanovat
dopredu. Pokud turista nedokaze najit na mape sam sebe, kdyz stoji
pod rozcestnikem, tak mu asi nejake cislo trasy nepomuze, a to uz
vubec nemluvim o tom, ze by si k mape do lesa jeste bral jakysi seznam
cisel vsech tras v CR.
zobrazit citaci
> >
> > KČT do vytvoření a udržování těch tras naprosto bez pochyby
> > vložil spoustu úsilí (zcela jistě větší, než jsme vložili do OSM my).
>
> Mel bys mluvit za sebe.
Tim chces rict, ze lidi co v OSM kresli mapy uz toho udelali vice,
nez vsichi clenove KCT, ktery existuje od roku 1888 a ma skoro 40 000 clenu?
Vazne?
Jasne, dostavaji nejake dotace. Ale myslim, ze ty dotace jsou urceny
prave zejmena na udrzbu znaceni, pripadne tvorbu novych. A to chapu jako
hlavni praci KCT. Pochybuji, ze ty dotace jsou urceny na tvorbu map,
nebo vytvareni verejne evidence znacenych cest.
Pokud nekdo takovou informaci ma, ze verejne penize jsou primo na tento
ucel, tak at ji prinese.
Dalibor« zpět na výpis měsíce