[Talk-cz] Začátečnické dotazy
Vlákno 12.6. - 21.6.2009, počet zpráv: 23
Uvažuji, že bych také svou troškou přispěl do projektu, potřeboval bych
si ale napřed ujasnit, jak se mapa ČR vytváří.
Pokud jsem správně pochopil, co se píše na stránkách, tak v minulosti
došlo k hromadným importům z různých použitelných zdrojů rozličné
kvality. Nelze vyloučit další budoucí importy, pokud se objeví nová
(nebo stanou použitelnými stávající) data.
Napadají mě níže uvedené činnosti vhodné pro drobné přispěvatele. Chtěl
bych se zeptat, nakolik jsou smysluplné?
- Doplňování chybějících názvů ulic. Někde chybí sem tam název některé
ulice, někde chybí názvy všech ulic. Názvy ulic lze doplnit editací,
pokud jsou tyto autorovy známy. Lze případně použít i ruční vkládání
názvů na základě jiných zdrojů (mapové servery apod.)?
- Prolezení nezmapované vesnice a vytvoření mapy jejích ulic s pomocí
GPS.
- Orientační čísla byla získána hromadným importem, zdroj je však po
stránce souřadnic značně nekompletní. Lze orientační čísla nějakým
rozumným způsobem doplňovat?
- Projetí a doplnění chybějících kusů silnic s pomocí GPS.
- Ruční doplňování chybějících sídel (názvů sídel).
- Co GPS mapování lesních cest, značených stezek všeho druhu, potoků,
atd.? Má to smysl nebo je reálná šance na doplnění některých těchto
dat hromadným importem v dohledné budoucnosti?
- Příležitostné ověřování, zpřesňování a doplňování všech stávajících
prvků.
- Jiné náměty?
Koordinují se tyto věci nějak nebo aktivita není zase tak velká, aby to
bylo nutné?
A ještě by mě zajímalo, zda jsou turistické stezky čistě specialitou
openstreetmap.cz a na openstreetmap.org nejsou?
On Fri, 12 Jun 2009 21:18:21 +0200, Milan Zamazal <to-news-osm-cz na zamazal.org> wrote:
zobrazit citaci
> Uvažuji, že bych také svou troškou přispěl do projektu, potřeboval bych
> si ale napřed ujasnit, jak se mapa ČR vytváří.
>
> Pokud jsem správně pochopil, co se píše na stránkách, tak v minulosti
> došlo k hromadným importům z různých použitelných zdrojů rozličné
> kvality. Nelze vyloučit další budoucí importy, pokud se objeví nová
> (nebo stanou použitelnými stávající) data.
>
> Napadají mě níže uvedené činnosti vhodné pro drobné přispěvatele. Chtěl
> bych se zeptat, nakolik jsou smysluplné?
Názvy ulic je možná získat z adresních bodů, které jsou ve větších městech importované, a ve zbytku jdou vytvořit za pomoci katastrální mapy a pluginu Czechaddress.
Znamená to tedy, že jdou doplnit od počítače.
Žádné jiné použitelné zdroje (kromě místní znalosti nebo průzkumu) neznám
zobrazit citaci
> - Doplňování chybějících názvů ulic. Někde chybí sem tam název některé
> ulice, někde chybí názvy všech ulic. Názvy ulic lze doplnit editací,
> pokud jsou tyto autorovy známy. Lze případně použít i ruční vkládání
> názvů na základě jiných zdrojů (mapové servery apod.)?
To nemá moc smysl, protože je možné používat černobílou ortofotomapu ÚHULu a katastrální mapu CÚZK, ze kterých to jde docela dobře opsat. Samozřejmě další fyzické prolezení pomůže data zpřesnit.
zobrazit citaci
> - Prolezení nezmapované vesnice a vytvoření mapy jejích ulic s pomocí
> GPS.
Pomocí pluginu Czechaddress (http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cz:JOSM/Plugins/CzechAddress).
zobrazit citaci
> - Orientační čísla byla získána hromadným importem, zdroj je však po
> stránce souřadnic značně nekompletní. Lze orientační čísla nějakým
> rozumným způsobem doplňovat?
Podobné jako s vesnicemi.
zobrazit citaci
> - Projetí a doplnění chybějících kusů silnic s pomocí GPS.
Sídla se dají doplňovat z přehledek CÚZK, ale je nutné postupovat velmi opatrně, protože název katastrálního území se ne vždy rovná názvu obce. Asi budou existovat i další zdroje, ale pokud dosud nezadaná sídla znáte, tak je určitě doplňte.
zobrazit citaci
> - Ruční doplňování chybějících sídel (názvů sídel).
Má smysl, pokud cesta není v katastrální/ortofotomapě. Pokud tam je, tak to pomůže jako doplňkový zdroj, ale ty mapy jsou většinou přesnější, než GPS. Potoky jdou taky doplňit z katastrální mapy.
Velký smysl mají cyklostezky a značené stezky KČT, protože u těch je šance na import/získání podkladů minimální (KČT je odmítl uvolnit).
zobrazit citaci
> - Co GPS mapování lesních cest, značených stezek všeho druhu, potoků,
> atd.? Má to smysl nebo je reálná šance na doplnění některých těchto
> dat hromadným importem v dohledné budoucnosti?
>
> - Příležitostné ověřování, zpřesňování a doplňování všech stávajících
> prvků.
>
> - Jiné náměty?
Jediná koordinace je toto fórum, do mapy můžete přispívat jak chcete.
zobrazit citaci
> Koordinují se tyto věci nějak nebo aktivita není zase tak velká, aby to
> bylo nutné?
>
Všechna data pocházejí z jedné databáze, a na .org se akorát nevikreslují - hlavně proto, že zatím není jejich tagování sjednocené.
zobrazit citaci
> A ještě by mě zajímalo, zda jsou turistické stezky čistě specialitou
> openstreetmap.cz a na openstreetmap.org nejsou?
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
--
Petr Dlouhý
On Fri, 12 Jun 2009 21:18:21 +0200, Milan Zamazal
<to-news-osm-cz na zamazal.org> wrote:
Jo, a hlavní věc:
To nejdůležitější, co můžete, alespoň ze začátku, projektu dát je místní
znalost vašeho okolí (bydliště, školy/práce, chaty, ...). To je to co
nejde získat žádným importem, a co si nemůže dovolit žádná komerční mapa.
zobrazit citaci
> Uvažuji, že bych také svou troškou přispěl do projektu, potřeboval bych
> si ale napřed ujasnit, jak se mapa ČR vytváří.
--
Petr Dlouhý
zobrazit citaci
> - Doplňování chybějících názvů ulic. Někde chybí sem tam název některé
> ulice, někde chybí názvy všech ulic. Názvy ulic lze doplnit editací,
> pokud jsou tyto autorovy známy. Lze případně použít i ruční vkládání
> názvů na základě jiných zdrojů (mapové servery apod.)?
Má to smysl, momentálně asi není v dohlednu nějaká šance na
automatický import ulic, byť jsou ve vývinu nástroje, které by to
mohly o něco usnadnit (Czechaddress...) ale asi ne zautomatizovat.
zobrazit citaci
> - Prolezení nezmapované vesnice a vytvoření mapy jejích ulic s pomocí
> GPS.
Má smysl, obzvláště má smysl přidávat různé POI (points of interest),
jako třeba obchody, úřady, hospody, lékárny, nemocnice, policejní
stanice, telefonní budky, pošty, atd .... tyhle věci žádným
automatickým importem asi nebude možné získat. A to je i to, co v
komerčních mapách buď není, nebo je to nekompletní nebo zoufale
zastaralé (dost hospod třeba na mapy.cz už neexistuje, jmenuje se
jinak, nebo jsou někdy i o 100 metrů jinde)
zobrazit citaci
> - Co GPS mapování lesních cest, značených stezek všeho druhu, potoků,
> atd.? Má to smysl nebo je reálná šance na doplnění některých těchto
> dat hromadným importem v dohledné budoucnosti?
Je tu jistá šance na doplnění odvozních lesních cest z UHULu (což je
část lesních cest, ale ne všechny) .... ale nevím, v jakém je to
momentálně stavu. Co se potoků týče, tak byl pokus o dohodnutí importu
z tuším heis.vuv.cz, ale myslím že se to nakonec selhalo kvůli
autorským právům (nechtěli to pustit), takže potoky bych asi spíš v
importu nečekal.
zobrazit citaci
> - Příležitostné ověřování, zpřesňování a doplňování všech stávajících
> prvků.
Tohle je vždy vítáno. Jednak data z automatických importů mají někdy
omezenou přesnost, jednak se občas stane, že nějaký nováček s něčím
omylem hýbne nebo něco zmrví a pokud se na to přijde, tak to chce
napravit.
Martin
zobrazit citaci
> Koordinují se tyto věci nějak nebo aktivita není zase tak velká, aby to
> bylo nutné?
Moc se to nekoordinuje, i když jsou zde pokusy o jistou organizaci,
jako např. mapping party Mělník. Ale lidí co mapujou zas tolik není,
takže je nepravděpodobné, že by si lidi příliš "lezli do zelí" (s
vyjímkou větších měst, kde někdy je aktivních více lidí najednou v
nějaké oblasti, ale zatím jsem se jen jednou setkal s tím, že by dva
lidi editovali jednu oblast najednou - já s Mormegilem jsme kreslili
cesty na olšanských hřbitovech. Já práci uložil, ale jemu padl před
uložením JOSM a když se k tomu chtěl vrátit tak už tam ty cesty byly
(ode mně), z čehož byl celkem překvapen)
Martin
Dobrý den,
v několika odpovědích byl zmíněn plugin CzechAddress. Jeho potenciál je
zejména v mapování "od stolu" tedy bez nutnosti vyrazit do terénu. Může
se hodit k následujícím činnostem:
1) Zmapovat adresy domů ve větších obcích za pomoci katastrální mapy.
2) Když máte v mapě _všechny_ adresy, snadno z nich odvodíte názvy ulic.
Názvy ulic ve městech osobně považuji za aktuální prioritu. Koneckonců
OpenStreetMap má "ulice" i v názvu. ;-) Můžete fyzicky procházet město a
názvy ulic opisovat, ale přijde mi výrazně rychlejší naklikat adresy a
ulice z nich odvodit. Malé město lze tímto způsobem stihnout za 3,4
hodinky.
S mapováním lesních cest je trochu potíž. Bohužel je od "lesních cest" k
"turistické mapě" hodně dlouhý kus cesty. Ačkoli sám do přírody sám rád
vyrazím, přijde mi přínosnější vyrobit nejdříve v OSM použitelnou
"automapu", k níž jsme relativně blízko.
Jinak vítaná je samozřejmě jakákoli pomoc. Začínáte-li, je dobré
podrobně zmapovat své okolí. I místo, kde člověk nějakou chvíli žije,
dokáže zajímavě překvapit!
S pozdravem,
Radek Černoch
Milan Zamazal píše v Pá 12. 06. 2009 v 21:18 +0200:
zobrazit citaci
> Uvažuji, že bych také svou troškou přispěl do projektu, potřeboval bych
> si ale napřed ujasnit, jak se mapa ČR vytváří.
>
> Pokud jsem správně pochopil, co se píše na stránkách, tak v minulosti
> došlo k hromadným importům z různých použitelných zdrojů rozličné
> kvality. Nelze vyloučit další budoucí importy, pokud se objeví nová
> (nebo stanou použitelnými stávající) data.
>
> Napadají mě níže uvedené činnosti vhodné pro drobné přispěvatele. Chtěl
> bych se zeptat, nakolik jsou smysluplné?
>
> - Doplňování chybějících názvů ulic. Někde chybí sem tam název některé
> ulice, někde chybí názvy všech ulic. Názvy ulic lze doplnit editací,
> pokud jsou tyto autorovy známy. Lze případně použít i ruční vkládání
> názvů na základě jiných zdrojů (mapové servery apod.)?
>
> - Prolezení nezmapované vesnice a vytvoření mapy jejích ulic s pomocí
> GPS.
>
> - Orientační čísla byla získána hromadným importem, zdroj je však po
> stránce souřadnic značně nekompletní. Lze orientační čísla nějakým
> rozumným způsobem doplňovat?
>
> - Projetí a doplnění chybějících kusů silnic s pomocí GPS.
>
> - Ruční doplňování chybějících sídel (názvů sídel).
>
> - Co GPS mapování lesních cest, značených stezek všeho druhu, potoků,
> atd.? Má to smysl nebo je reálná šance na doplnění některých těchto
> dat hromadným importem v dohledné budoucnosti?
>
> - Příležitostné ověřování, zpřesňování a doplňování všech stávajících
> prvků.
>
> - Jiné náměty?
>
> Koordinují se tyto věci nějak nebo aktivita není zase tak velká, aby to
> bylo nutné?
>
> A ještě by mě zajímalo, zda jsou turistické stezky čistě specialitou
> openstreetmap.cz a na openstreetmap.org nejsou?
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
--
Radomir Cernoch
+44 750 708 8293 / +420 607 282 031
Email, Jabber: radomir.cernoch na gmail.com
Ještě bych připomněl že je tady i česká místnost na jabberu
openstreetmap na conf.netlab.cz Má sice jenom dva pravidelné obyvatele ale
zato tam visíme skoro pořád. Nejsme žádní experti nic méně se základníma
věcma snad dokážeme poradit.
S pozdravem
Pavel Kovář
Radomir Cernoch napsal(a):
zobrazit citaci
> Dobrý den,
>
> v několika odpovědích byl zmíněn plugin CzechAddress. Jeho potenciál je
> zejména v mapování "od stolu" tedy bez nutnosti vyrazit do terénu. Může
> se hodit k následujícím činnostem:
>
> 1) Zmapovat adresy domů ve větších obcích za pomoci katastrální mapy.
> 2) Když máte v mapě _všechny_ adresy, snadno z nich odvodíte názvy ulic.
>
> Názvy ulic ve městech osobně považuji za aktuální prioritu. Koneckonců
> OpenStreetMap má "ulice" i v názvu. ;-) Můžete fyzicky procházet město a
> názvy ulic opisovat, ale přijde mi výrazně rychlejší naklikat adresy a
> ulice z nich odvodit. Malé město lze tímto způsobem stihnout za 3,4
> hodinky.
>
> S mapováním lesních cest je trochu potíž. Bohužel je od "lesních cest" k
> "turistické mapě" hodně dlouhý kus cesty. Ačkoli sám do přírody sám rád
> vyrazím, přijde mi přínosnější vyrobit nejdříve v OSM použitelnou
> "automapu", k níž jsme relativně blízko.
>
> Jinak vítaná je samozřejmě jakákoli pomoc. Začínáte-li, je dobré
> podrobně zmapovat své okolí. I místo, kde člověk nějakou chvíli žije,
> dokáže zajímavě překvapit!
>
> S pozdravem,
> Radek Černoch
>
>
>
> Milan Zamazal píše v Pá 12. 06. 2009 v 21:18 +0200:
>> Uvažuji, že bych také svou troškou přispěl do projektu, potřeboval bych
>> si ale napřed ujasnit, jak se mapa ČR vytváří.
>>
>> Pokud jsem správně pochopil, co se píše na stránkách, tak v minulosti
>> došlo k hromadným importům z různých použitelných zdrojů rozličné
>> kvality. Nelze vyloučit další budoucí importy, pokud se objeví nová
>> (nebo stanou použitelnými stávající) data.
>>
>> Napadají mě níže uvedené činnosti vhodné pro drobné přispěvatele. Chtěl
>> bych se zeptat, nakolik jsou smysluplné?
>>
>> - Doplňování chybějících názvů ulic. Někde chybí sem tam název některé
>> ulice, někde chybí názvy všech ulic. Názvy ulic lze doplnit editací,
>> pokud jsou tyto autorovy známy. Lze případně použít i ruční vkládání
>> názvů na základě jiných zdrojů (mapové servery apod.)?
>>
>> - Prolezení nezmapované vesnice a vytvoření mapy jejích ulic s pomocí
>> GPS.
>>
>> - Orientační čísla byla získána hromadným importem, zdroj je však po
>> stránce souřadnic značně nekompletní. Lze orientační čísla nějakým
>> rozumným způsobem doplňovat?
>>
>> - Projetí a doplnění chybějících kusů silnic s pomocí GPS.
>>
>> - Ruční doplňování chybějících sídel (názvů sídel).
>>
>> - Co GPS mapování lesních cest, značených stezek všeho druhu, potoků,
>> atd.? Má to smysl nebo je reálná šance na doplnění některých těchto
>> dat hromadným importem v dohledné budoucnosti?
>>
>> - Příležitostné ověřování, zpřesňování a doplňování všech stávajících
>> prvků.
>>
>> - Jiné náměty?
>>
>> Koordinují se tyto věci nějak nebo aktivita není zase tak velká, aby to
>> bylo nutné?
>>
>> A ještě by mě zajímalo, zda jsou turistické stezky čistě specialitou
>> openstreetmap.cz a na openstreetmap.org nejsou?
>>
>>
>> _______________________________________________
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz na openstreetmap.org
>> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
Díky všem za odpovědi. Vyplývá mi z nich následující shrnutí:
- Chybějící kusy silnic, ulice, sítě ulic lze obkreslit z ortofotomapy
UHUL a/nebo katastrální mapy. V případě ulic lze následně doplnit
čísla a názvy s pomocí Czechaddress.
- Chybějící názvy ulic a sídel lze doplňovat na základě vlastní
znalosti, případně z jiných zdrojů, s dostatečnou obezřetností vůči
možnému vzniku chyb a záměn.
- U nově, ale i dříve, zmapovaných věcí není na škodu dané místo osobně
prolézt, zkontrolovat, doplnit body zájmu a celkově ověřit aktuální
stav všeho.
- Turistické, cyklistické, koňské a lyžařské stezky je nutno mapovat
v terénu (dokud někdo neinfiltruje KČT:-).
- Ostatní objekty všeho možného druhu lze v rámci možností obkreslovat
ze zdrojů pro odvozování dat uvedených ve wiki, případně zjišťovat
nebo doplňovat v terénu.
- Obzvláště vhodné je zabývat se dobře známými místy (okolí bydliště,
pracoviště, školy, chaty). V těchto případech se také k člověku
obvykle dostanou informace jako že někde postavili novou ulici, most,
stezku, čističku, otevřeli/zavřeli/přejmenovali/přesunuli hospodu,
atd., takže je na takové zprávy možno promptně reagovat aktualizací
mapy.
- Mapovat lze cokoliv, pokud by měly být řečeny nějaké aktuální
priority, tak to mohou být názvy ulic ve městech a dokončení silniční
sítě.
Ještě mám doplňující otázky:
- Evidují se jakékoliv výškové informace?
- Josm je na mém počítači v některých směrech dost pomalé, např. přechod
mezi některými menu trvá až několik sekund. To je normální, nebo se
mám pídit po závadě?
Rad bych navazal na predchozi dotazy, protoze jsem v OpenStreetMap
taky zacatenik.
Jedna se mi predevsim o to, jak konkretne nektere veci kreslit do mapy
a jak je znacit.
Spolecna hranice ploch, plocha linie
Na mape jsem vypozoroval, ze pokud vede cesta napr. po kraji lesa, tak
nekde je to nakresleno jako dve linie, nekde jako jedna, kdy les a
cesta sdili hranicni body. Podobna situace je u dvou sousedicich ploch
napr. (zastavena oblast, les). Logicka se mi zda druha varinta a navic
pri jejim pouziti bych rekl, ze vyrenederovana mapa vypada lip. Je to
spravne? Jak to resit pokud sousedi dve linie (cesta, potok; cesta,
elektricke vedeni), kreslit je oddelene?
S tim souvisi dalsi otazka. Mnoho cest, ktere vedou lesem ho na mape
deli na dve casti. je spravny postup ten les spojit do jednoho?
Nevadi, ze takhle vnikaji hodne velke polygony?
Oznaceni cest residental/service/track/unclassified
Tady v tom mam trochu "bordel". Jsou typicke priklady, kdy je to jasne
(residenal - ulice ve meste, service - silnice v nejakem arealu atd)
Ale jak treba oznacit sterkovou cestu ktera ve 3 km na samotu, kde
stoji asi 20 domu? Unclassified, s dalsim tagem pro povrch? Nebo treba
track? Jak treba oznacit cestu, ktera vede ridce zastavenou oblasti -
co 100-200m jeden dum. Takovych cest je v okoli hromada a snazim se je
znacit tak nejak podle citu, ale nekdy si moc jisty nejsem. Navic
nektere tagy se mi zda duplicitni treba tracktype, surface a
smoothness. Smoothnes vystihuje cestu nejlip z hlediska jeji
pouzitelnosti ale poziti na mape jsem u nas snad nikde nevidel. Na
druhou stranu, pokud vim, tak renendery na smoothnes neberou nejak moc
ohledy. Takze polni cesta, kam klidne muzu osobakem bude stejne
vykreslena jako vypleta lesni cesta, kde budu mit problemy s 4x4.
Ktere z techle tagu pouzivat? Ani wiki v tohhle moc nepomuze.
Diky za rady.
2009/6/14 Milan Zamazal <pdm na zamazal.org>:
zobrazit citaci
> Díky všem za odpovědi. Vyplývá mi z nich následující shrnutí:
>
> - Chybějící kusy silnic, ulice, sítě ulic lze obkreslit z ortofotomapy
> UHUL a/nebo katastrální mapy. V případě ulic lze následně doplnit
> čísla a názvy s pomocí Czechaddress.
>
> - Chybějící názvy ulic a sídel lze doplňovat na základě vlastní
> znalosti, případně z jiných zdrojů, s dostatečnou obezřetností vůči
> možnému vzniku chyb a záměn.
>
> - U nově, ale i dříve, zmapovaných věcí není na škodu dané místo osobně
> prolézt, zkontrolovat, doplnit body zájmu a celkově ověřit aktuální
> stav všeho.
>
> - Turistické, cyklistické, koňské a lyžařské stezky je nutno mapovat
> v terénu (dokud někdo neinfiltruje KČT:-).
>
> - Ostatní objekty všeho možného druhu lze v rámci možností obkreslovat
> ze zdrojů pro odvozování dat uvedených ve wiki, případně zjišťovat
> nebo doplňovat v terénu.
>
> - Obzvláště vhodné je zabývat se dobře známými místy (okolí bydliště,
> pracoviště, školy, chaty). V těchto případech se také k člověku
> obvykle dostanou informace jako že někde postavili novou ulici, most,
> stezku, čističku, otevřeli/zavřeli/přejmenovali/přesunuli hospodu,
> atd., takže je na takové zprávy možno promptně reagovat aktualizací
> mapy.
>
> - Mapovat lze cokoliv, pokud by měly být řečeny nějaké aktuální
> priority, tak to mohou být názvy ulic ve městech a dokončení silniční
> sítě.
>
> Ještě mám doplňující otázky:
>
> - Evidují se jakékoliv výškové informace?
>
> - Josm je na mém počítači v některých směrech dost pomalé, např. přechod
> mezi některými menu trvá až několik sekund. To je normální, nebo se
> mám pídit po závadě?
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
On Sun, 14 Jun 2009 13:45:29 +0200, Milan Zamazal <pdm na zamazal.org> wrote:
zobrazit citaci
> Díky všem za odpovědi. Vyplývá mi z nich následující shrnutí:
>
> - Chybějící kusy silnic, ulice, sítě ulic lze obkreslit z ortofotomapy
> UHUL a/nebo katastrální mapy. V případě ulic lze následně doplnit
> čísla a názvy s pomocí Czechaddress.
>
> - Chybějící názvy ulic a sídel lze doplňovat na základě vlastní
> znalosti, případně z jiných zdrojů, s dostatečnou obezřetností vůči
> možnému vzniku chyb a záměn.
Samozřejmě jen ze zdrojů, u kterých je to licenčně v pořádku.
zobrazit citaci
>
> - U nově, ale i dříve, zmapovaných věcí není na škodu dané místo osobně
> prolézt, zkontrolovat, doplnit body zájmu a celkově ověřit aktuální
> stav všeho.
>
> - Turistické, cyklistické, koňské a lyžařské stezky je nutno mapovat
> v terénu (dokud někdo neinfiltruje KČT:-).
>
> - Ostatní objekty všeho možného druhu lze v rámci možností obkreslovat
> ze zdrojů pro odvozování dat uvedených ve wiki, případně zjišťovat
> nebo doplňovat v terénu.
>
> - Obzvláště vhodné je zabývat se dobře známými místy (okolí bydliště,
> pracoviště, školy, chaty). V těchto případech se také k člověku
> obvykle dostanou informace jako že někde postavili novou ulici, most,
> stezku, čističku, otevřeli/zavřeli/přejmenovali/přesunuli hospodu,
> atd., takže je na takové zprávy možno promptně reagovat aktualizací
> mapy.
>
> - Mapovat lze cokoliv, pokud by měly být řečeny nějaké aktuální
> priority, tak to mohou být názvy ulic ve městech a dokončení silniční
> sítě.
Silniční síť by zmapovaná měla být celá (silnice I.-III. třídy), samozřejmě oprava nedostatků je výtána. Chybí hlavně ulice v některých městech a vesnicích.
Na automatické doplnění názvů ulic z adresních bodů existoval skript, ale nevím, jak to s ním v současné době je.
Taky pomůže tento nástroj: http://tools.geofabrik.de/osmi/
zobrazit citaci
>
> Ještě mám doplňující otázky:
>- Evidují se jakékoliv výškové informace?
Existuje tag "ele", který značí nadmořskou výšku (u kopce, rozcestníku, atd.). Potom existuje tag "height", který značí výšku objektu (věže, sloupu, apod.). Vrstevnice jako takové se nemapují, a pro Cycle map jsou získány ze zdrojů NASA.
zobrazit citaci
>
> - Josm je na mém počítači v některých směrech dost pomalé, např. přechod
> mezi některými menu trvá až několik sekund. To je normální, nebo se
> mám pídit po závadě?
>
Některé činosti (posouvání mapy, apod.) v JOSM bohužel úplně plynulé nejsou, ale u menu jsem se s tím myslím nesetkal.
zobrazit citaci
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
--
Petr Dlouhý
On Sun, 14 Jun 2009 14:37:22 +0200, Lukas Kabrt <lukas na kabrt.cz> wrote:
zobrazit citaci
> Rad bych navazal na predchozi dotazy, protoze jsem v OpenStreetMap
> taky zacatenik.
>
> Jedna se mi predevsim o to, jak konkretne nektere veci kreslit do mapy
> a jak je znacit.
>
> Spolecna hranice ploch, plocha linie
> Na mape jsem vypozoroval, ze pokud vede cesta napr. po kraji lesa, tak
> nekde je to nakresleno jako dve linie, nekde jako jedna, kdy les a
> cesta sdili hranicni body. Podobna situace je u dvou sousedicich ploch
> napr. (zastavena oblast, les). Logicka se mi zda druha varinta a navic
> pri jejim pouziti bych rekl, ze vyrenederovana mapa vypada lip. Je to
> spravne? Jak to resit pokud sousedi dve linie (cesta, potok; cesta,
> elektricke vedeni), kreslit je oddelene?
V tomto směru neexistuje shoda. Obě varianty mají své plusy a mínusy. Já osobně sdílené hranice nepoužívám.
Logičtější může být varianta druhá, ale poměrně špatně se edituje.
Ještě existuje třetí varianta, a to nechat na té hranici poze jednu way, a té přiřadit tagy obou objektů, případně objekty reprezentovat relací.
zobrazit citaci
>
> S tim souvisi dalsi otazka. Mnoho cest, ktere vedou lesem ho na mape
> deli na dve casti. je spravny postup ten les spojit do jednoho?
> Nevadi, ze takhle vnikaji hodne velke polygony?
To je způsobené tím, že lesy pocházejí z importu, ve kterém to tak bylo. Není důvod, aby cesta rozdělovala les, pokud kolem ní není louka - takže spojování je v pořádku. Velké polygony nevadí, akorát když má polygon přiliš mnoho nodů, tak už nelze odeslat na OSM, takže je nutné ho reprezentovat relací.
zobrazit citaci
>
> Oznaceni cest residental/service/track/unclassified
> Tady v tom mam trochu "bordel". Jsou typicke priklady, kdy je to jasne
> (residenal - ulice ve meste, service - silnice v nejakem arealu atd)
> Ale jak treba oznacit sterkovou cestu ktera ve 3 km na samotu, kde
> stoji asi 20 domu? Unclassified, s dalsim tagem pro povrch? Nebo treba
> track? Jak treba oznacit cestu, ktera vede ridce zastavenou oblasti -
> co 100-200m jeden dum. Takovych cest je v okoli hromada a snazim se je
> znacit tak nejak podle citu, ale nekdy si moc jisty nejsem. Navic
> nektere tagy se mi zda duplicitni treba tracktype, surface a
> smoothness. Smoothnes vystihuje cestu nejlip z hlediska jeji
> pouzitelnosti ale poziti na mape jsem u nas snad nikde nevidel. Na
> druhou stranu, pokud vim, tak renendery na smoothnes neberou nejak moc
> ohledy. Takze polni cesta, kam klidne muzu osobakem bude stejne
> vykreslena jako vypleta lesni cesta, kde budu mit problemy s 4x4.
> Ktere z techle tagu pouzivat? Ani wiki v tohhle moc nepomuze.
>
Unclassified je malá veřejná cesta pro auta, takže pokud po té štěrkové cestě jezdí auta často, tak bych jí dal klidně unclassified. Cesty řídce osídlenou oblastí taky budou nejspíš unclassified (pokud to nejsou silnice třetí třídy).
Tracktype značí třídu vozové cesty podle jejího významu a velikosti. Smoothness značí pouze hladkost povrchu a surface zase typ povrchu. Primárně se používá tag tracktype, který se také promítá do většiny vyrenderovaných map. Tagy smoothness a surface jsou spíš doplňkové.
Ono je to dost těžké rozhodnout, co je správně. Bohužel neexistuje žádný návod, který by dával jasná pravidla jak cestu otagovat, takže je vždy nutné se řídit citem a snažit se vycházet z toho, jak to dělají ostatní.
zobrazit citaci
> Diky za rady.
>
>
> 2009/6/14 Milan Zamazal <pdm na zamazal.org>:
>> Díky všem za odpovědi. Vyplývá mi z nich následující shrnutí:
>>
>> - Chybějící kusy silnic, ulice, sítě ulic lze obkreslit z ortofotomapy
>> UHUL a/nebo katastrální mapy. V případě ulic lze následně doplnit
>> čísla a názvy s pomocí Czechaddress.
>>
>> - Chybějící názvy ulic a sídel lze doplňovat na základě vlastní
>> znalosti, případně z jiných zdrojů, s dostatečnou obezřetností vůči
>> možnému vzniku chyb a záměn.
>>
>> - U nově, ale i dříve, zmapovaných věcí není na škodu dané místo osobně
>> prolézt, zkontrolovat, doplnit body zájmu a celkově ověřit aktuální
>> stav všeho.
>>
>> - Turistické, cyklistické, koňské a lyžařské stezky je nutno mapovat
>> v terénu (dokud někdo neinfiltruje KČT:-).
>>
>> - Ostatní objekty všeho možného druhu lze v rámci možností obkreslovat
>> ze zdrojů pro odvozování dat uvedených ve wiki, případně zjišťovat
>> nebo doplňovat v terénu.
>>
>> - Obzvláště vhodné je zabývat se dobře známými místy (okolí bydliště,
>> pracoviště, školy, chaty). V těchto případech se také k člověku
>> obvykle dostanou informace jako že někde postavili novou ulici, most,
>> stezku, čističku, otevřeli/zavřeli/přejmenovali/přesunuli hospodu,
>> atd., takže je na takové zprávy možno promptně reagovat aktualizací
>> mapy.
>>
>> - Mapovat lze cokoliv, pokud by měly být řečeny nějaké aktuální
>> priority, tak to mohou být názvy ulic ve městech a dokončení silniční
>> sítě.
>>
>> Ještě mám doplňující otázky:
>>
>> - Evidují se jakékoliv výškové informace?
>>
>> - Josm je na mém počítači v některých směrech dost pomalé, např. přechod
>> mezi některými menu trvá až několik sekund. To je normální, nebo se
>> mám pídit po závadě?
>>
>>
>> _______________________________________________
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz na openstreetmap.org
>> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
--
Petr Dlouhý
On Sun, 14 Jun 2009 13:45:29 +0200, Milan Zamazal <pdm na zamazal.org> wrote:
zobrazit citaci
> - U nově, ale i dříve, zmapovaných věcí není na škodu dané místo osobně
> prolézt, zkontrolovat, doplnit body zájmu a celkově ověřit aktuální
> stav všeho.
Na tohle jde v Praze a Brně použít fotky z <norc.cz>.
--
Petr Dlouhý
zobrazit citaci
>>>>> "PD" == Petr Dlouhý <petr.dlouhy na email.cz> píše:
PD> Silniční síť by zmapovaná měla být celá (silnice I.-III. třídy),
To je zajímavé. Když se podíváte na
http://www.openstreetmap.org/?mlat=49.382778&mlon=16.265972&zoom=13, tak
mezi obcemi Žďárec a Tišnovská Nová Ves a mezi obcemi Níhov a Lubné ve
skutečnosti vede něco, co vypadá jako normální silnice a co je na všech
papírových mapách, které jsem kdy viděl (včetně mé automapy), a na
maps.google.com značeno stejně jako navazující část silnice (v obcích
Tišnovská Nová Ves a Lubné). Na www.mapy.cz je jedna z těch silnic
značena stejně jako navazující část a jedna tenčeji. Ale na mapě ŘSD
tyto silnice nejsou.
Předpokládám tedy, že se jedná o silnice, které z kdovíjakého důvodu
nejsou evidovány jako silnice III. třídy. Přesto se fakticky jedná
o normálně použitelné silnice, které by na automapě rozhodně být měly.
Jak k takovým případům přistupovat? Na první pohled by mi přišlo
logické je klasifikovat jako highway=unclassified, ale:
PD> Unclassified je malá veřejná cesta pro auta, takže pokud po té
PD> štěrkové cestě jezdí auta často, tak bych jí dal klidně
PD> unclassified. Cesty řídce osídlenou oblastí taky budou nejspíš
PD> unclassified (pokud to nejsou silnice třetí třídy).
Mnou výše uvedené případy považuji za normální silnice, po kterých se dá
standardně jezdit, které jsou takto značené i v papírových (auto)mapách
a na kterých platí normální dopravní předpisy pro silnice. To je něco
víc než štěrkové cesty nebo i polní asfaltky, kde si obtížně vyhýbá auto
s traktorem. Příklad takové polní silnice je kousek dál na východ mezi
obcemi Horní Loučky a Kaly. To je silnice (asfaltová cesta), která není
na rozdíl od výše uvedených případů vhodná pro normální provoz, ale lze
ji dobře použít, pokud se člověk potřebuje autem přemístit přímo mezi
uvedenými obcemi nebo pokud jede na kole, objíždět to jinudy určitě
chtít nebude. Na papírových mapách je (dle mého názoru velmi vhodně)
značena jako zpevněná polní cesta.
Jde mi o to, že pro řidiče je podstatná informace, zda někde vede
normální silnice (bez ohledu na to, jak ji klasifikuje ŘSD). Ta přitom
musí být odlišená od polních a lesních asfaltek, po kterých běžně jezdit
nebudu.
Shrnuto: Jak značit normální silnice, které nejsou na mapě ŘSD, a jak
značit polní asfaltky?
On Sun, 14 Jun 2009 16:42:17 +0200, Milan Zamazal <pdm na zamazal.org> wrote:
zobrazit citaci
>>>>>> "PD" == Petr Dlouhý <petr.dlouhy na email.cz> píše:
>
> PD> Silniční síť by zmapovaná měla být celá (silnice I.-III. třídy),
>
> To je zajímavé. Když se podíváte na
> http://www.openstreetmap.org/?mlat=49.382778&mlon=16.265972&zoom=13, tak
> mezi obcemi Žďárec a Tišnovská Nová Ves a mezi obcemi Níhov a Lubné ve
> skutečnosti vede něco, co vypadá jako normální silnice a co je na všech
> papírových mapách, které jsem kdy viděl (včetně mé automapy), a na
> maps.google.com značeno stejně jako navazující část silnice (v obcích
> Tišnovská Nová Ves a Lubné). Na www.mapy.cz je jedna z těch silnic
> značena stejně jako navazující část a jedna tenčeji. Ale na mapě ŘSD
> tyto silnice nejsou.
Systematicky byly zmapovány silnice I.-III. třídy evidované ŘSD. Takže menší silnice určitě na dost místech chybí. Samozřejmě jejich zmapování bude velmi výtáno.
zobrazit citaci
>
> Předpokládám tedy, že se jedná o silnice, které z kdovíjakého důvodu
> nejsou evidovány jako silnice III. třídy. Přesto se fakticky jedná
> o normálně použitelné silnice, které by na automapě rozhodně být měly.
>
> Jak k takovým případům přistupovat? Na první pohled by mi přišlo
> logické je klasifikovat jako highway=unclassified, ale:
>
> PD> Unclassified je malá veřejná cesta pro auta, takže pokud po té
> PD> štěrkové cestě jezdí auta často, tak bych jí dal klidně
> PD> unclassified. Cesty řídce osídlenou oblastí taky budou nejspíš
> PD> unclassified (pokud to nejsou silnice třetí třídy).
>
To jsem napsal v reakci na dotaz ohledně šťerkové cesty, která je na dolní hranici unclassified - tedy ještě lze značit jako unclassified, pokud po ní běžně jezdí auta. Může se ale značit i jako track, záleží asi na citu.
Jinak unclassified je malá asfaltka, která není silnicí III. třídy. Prostě místní komunikace.
Tedy shrnuto: unclassified bych značil pokud je tam běžný provoz, a track pokud tam auta běžně nejezdí.
zobrazit citaci
> Mnou výše uvedené případy považuji za normální silnice, po kterých se dá
> standardně jezdit, které jsou takto značené i v papírových (auto)mapách
> a na kterých platí normální dopravní předpisy pro silnice. To je něco
> víc než štěrkové cesty nebo i polní asfaltky, kde si obtížně vyhýbá auto
> s traktorem. Příklad takové polní silnice je kousek dál na východ mezi
> obcemi Horní Loučky a Kaly. To je silnice (asfaltová cesta), která není
> na rozdíl od výše uvedených případů vhodná pro normální provoz, ale lze
> ji dobře použít, pokud se člověk potřebuje autem přemístit přímo mezi
> uvedenými obcemi nebo pokud jede na kole, objíždět to jinudy určitě
> chtít nebude. Na papírových mapách je (dle mého názoru velmi vhodně)
> značena jako zpevněná polní cesta.
>
> Jde mi o to, že pro řidiče je podstatná informace, zda někde vede
> normální silnice (bez ohledu na to, jak ji klasifikuje ŘSD). Ta přitom
> musí být odlišená od polních a lesních asfaltek, po kterých běžně jezdit
> nebudu.
>
> Shrnuto: Jak značit normální silnice, které nejsou na mapě ŘSD, a jak
> značit polní asfaltky?
>
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
--
Petr Dlouhý
zobrazit citaci
> Mnou výše uvedené případy považuji za normální silnice, po kterých se dá
> standardně jezdit, které jsou takto značené i v papírových (auto)mapách
> a na kterých platí normální dopravní předpisy pro silnice. To je něco
> víc než štěrkové cesty nebo i polní asfaltky, kde si obtížně vyhýbá auto
> s traktorem. Příklad takové polní silnice je kousek dál na východ mezi
> obcemi Horní Loučky a Kaly. To je silnice (asfaltová cesta), která není
> na rozdíl od výše uvedených případů vhodná pro normální provoz, ale lze
> ji dobře použít, pokud se člověk potřebuje autem přemístit přímo mezi
> uvedenými obcemi nebo pokud jede na kole, objíždět to jinudy určitě
> chtít nebude. Na papírových mapách je (dle mého názoru velmi vhodně)
> značena jako zpevněná polní cesta.
>
> Jde mi o to, že pro řidiče je podstatná informace, zda někde vede
> normální silnice (bez ohledu na to, jak ji klasifikuje ŘSD). Ta přitom
> musí být odlišená od polních a lesních asfaltek, po kterých běžně jezdit
> nebudu.
>
> Shrnuto: Jak značit normální silnice, které nejsou na mapě ŘSD, a jak
> značit polní asfaltky?
*** Bohužel pojem normální silnice neexistuje:
jsou silnice spravované ŘSD, kraji, výjimečně městy (dálnice,
rychlostní silnice, motorové silnice, silnice I., II. a III. třídy) u
nichž jejich správce "garantuje" opravy a údržby.
Ostatní komunikace jsou buď místní (spravuje obec), účelové (spravuje
obec nebo jiný subjekt) nebo polní/lesní (spravuje obec nebo jiný
subjekt):
_Značení v OSM_
Místní v intravilánu:
highway=residential
Místní v extravilánu:
highway=unclassified
Účelové:
highway=service
Polní/lesní:
highway=track
Silnici postavenou jako propojení vzdálených místních částí obce tedy
vhodně označíme jako
highway=unclassified
Lesní asfaltovou cestu jako highway=track, tracktype=grade1
podrobněji viz:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Czech_Republic/roads_tagging
ha
hanoj
Milan Zamazal píše v Ne 14. 06. 2009 v 13:45 +0200:
zobrazit citaci
> - Josm je na mém počítači v některých směrech dost pomalé, např. přechod
> mezi některými menu trvá až několik sekund. To je normální, nebo se
> mám pídit po závadě?
Dobrý den,
několik vteřin na zobrazení menu je neobvyklé. Přitom zrovna menu je
spíše záležitostí samotné Javy než JOSM. Používáte Windows, Linux nebo
OS-X? Říká se, že pod Windows jsou Javové programy znatelně pomalejší
než v ostatních systémech. Jinak vzhled máte nastavený na "Metal"?
A v neposlední řadě -- jak výkonný máte počítač?
S pozdravem,
Radek Černoch
zobrazit citaci
>>>>> "RC" == Radomir Cernoch <radomir.cernoch na gmail.com> píše:
RC> několik vteřin na zobrazení menu je neobvyklé. Přitom zrovna
RC> menu je spíše záležitostí samotné Javy než JOSM. Používáte
RC> Windows, Linux nebo OS-X? Říká se, že pod Windows jsou Javové
RC> programy znatelně pomalejší než v ostatních systémech. Jinak
RC> vzhled máte nastavený na "Metal"? A v neposlední řadě -- jak
RC> výkonný máte počítač?
Debian GNU/Linux, amd64, X2 3800+, vzhled Metal. Zkusil jsem josm
nainstalovat na jiný, systémově i hardwarově podobný, počítač a tam je
mnohem svižnější. Podezříval jsem Java Access Bridge, ale tím to není.
Takže díky za informaci, podumám, v práci to nebrání, jen je to otravné.
Milan Zamazal napsal(a):
zobrazit citaci
> RC> několik vteřin na zobrazení menu je neobvyklé. Přitom zrovna
> RC> menu je spíše záležitostí samotné Javy než JOSM. Používáte
> RC> Windows, Linux nebo OS-X? Říká se, že pod Windows jsou Javové
> RC> programy znatelně pomalejší než v ostatních systémech. Jinak
> RC> vzhled máte nastavený na "Metal"? A v neposlední řadě -- jak
> RC> výkonný máte počítač?
>
> Debian GNU/Linux, amd64, X2 3800+, vzhled Metal. Zkusil jsem josm
> nainstalovat na jiný, systémově i hardwarově podobný, počítač a tam je
> mnohem svižnější. Podezříval jsem Java Access Bridge, ale tím to není.
> Takže díky za informaci, podumám, v práci to nebrání, jen je to otravné.
>
Diagnostice by pomoho spustit to z prikazove radky a behem toho
vytuhnuti procesu nekolikrat poslat
SIGQUIT (Cltr-\). Java na konzoli pokazde vypise thread dump a v nem
bude dobre videt, co se
zrovna delo. A treba poznat i jaky plugin to zpusobuje ;-)
Nenik
zobrazit citaci
> Silniční síť by zmapovaná měla být celá (silnice I.-III. třídy), samozřejmě oprava nedostatků je výtána. Chybí hlavně ulice v některých městech a vesnicích.
> Na automatické doplnění názvů ulic z adresních bodů existoval skript, ale nevím, jak to s ním v současné době je.
Ten doplňoval názvy ulic podle blízkých adresních bodů. Jednak už asi
doběhl (aspoň v Praze, tam už žádné další ulice, které by šly doiplnit
už nejsou), jednak není dokonalý (asi tak 5% ulic (můj odhad,
nepodložený přesným měřením, pouze tím, že jsem po něm musel někde
dost opravovat) označil chybně)
Martin
Hm, například na Kladně jsem doplnil nějaké ulice; v některých vesnicích
na sever až severozápad od Prahy zase adresní body. Vůbec se mi je nechce
pojmenovávat ručně (kopírováním), a i přes těch 5% chyb by automatické
pojmenování znamenalo velkou pomoc. Stejný problém určitě řeší
přispěvatelé v ČR i ve zbytku světa.
Uvažuji tedy o tvorbě pluginu, který by názvy doplňoval a navíc by uměl
ještě něco podobného jako dělá <http://tools.geofabrik.de/osmi/>, aby bylo
možné rychle kontrolovat správné pojmenování ulic.
O Mon, 15 Jun 2009 01:13:20 +0200, MP <singularita na gmail.com> wrote:
zobrazit citaci
> Ten doplňoval názvy ulic podle blízkých adresních bodů. Jednak už asi
> doběhl (aspoň v Praze, tam už žádné další ulice, které by šly doiplnit
> už nejsou), jednak není dokonalý (asi tak 5% ulic (můj odhad,
> nepodložený přesným měřením, pouze tím, že jsem po něm musel někde
> dost opravovat) označil chybně)
--
Petr Dlouhý
zobrazit citaci
> > Na mape jsem vypozoroval, ze pokud vede cesta napr. po kraji lesa, tak
> > nekde je to nakresleno jako dve linie, nekde jako jedna, kdy les a
> > cesta sdili hranicni body. Podobna situace je u dvou sousedicich ploch
> > napr. (zastavena oblast, les). Logicka se mi zda druha varinta a navic
> > pri jejim pouziti bych rekl, ze vyrenederovana mapa vypada lip. Je to
> > spravne? Jak to resit pokud sousedi dve linie (cesta, potok; cesta,
> > elektricke vedeni), kreslit je oddelene?
>
>
> V tomto směru neexistuje shoda. Obě varianty mají své plusy a mínusy. Já osobně sdílené hranice nepoužívám.
> Logičtější může být varianta druhá, ale poměrně špatně se edituje.
>
> Ještě existuje třetí varianta, a to nechat na té hranici poze jednu way, a té přiřadit tagy obou objektů, případně objekty reprezentovat relací.
Idea sice dobra, ale je to nekorektni varianta - neni to dle
"specifikace", navic snad kazdy ze soucasnych softwaru to nepochopi
tak, jak autor zamyslel.
IMHO kreslit oddelene pokud jsou v terenu ty veci kus od sebe (mezi
potokem a prostredkem cesty obvykle byva nejaka mezera, vedeni stejne
tak nevede prostredkem cesty...), pokud se vyslovene dotykaji (napr.
les ktery sdili hranici s rybnikem, aneb stromy az k vode), tak bych
to udelal bez mezery.
Ale jini lide na to maji jiny nazor.
zobrazit citaci
> > S tim souvisi dalsi otazka. Mnoho cest, ktere vedou lesem ho na mape
> > deli na dve casti. je spravny postup ten les spojit do jednoho?
> > Nevadi, ze takhle vnikaji hodne velke polygony?
Vetsi polygony spis nespojovat (mozna i nektere opravdu velke polygony
(vice nez 1000 bodu) tahle i rozdelovat). Navic je tam limit 2000
nodes na cestu, takze pokud by po spojeni mel vysledny polygon vice
tak smula, nepujde nahrat (coz sice lze resit pomoci multipolygonu,
ale renderery a jiny software asi nebudou mit moc radost pokud
dostanou na vstup obri polygon o 10000 bodech)
Pokud jsou polygony male (vysledek by mel mene nez 500 bodu), tak asi spojit
Snazil bych se drzet s polygony obecne tak pod 500-1000 bodu (v ramci
moznosti), s vetsimi se pak hure pracuje.
Martin
On Mon, 15 Jun 2009 04:42:38 +0200, MP <singularita na gmail.com> wrote:
To rozdělení podel cest přidává spoustu nodů navíc, které jsou tam uměle.
Pokud je ten renderer implementován chytře, tak si multipolygon rozdělí
(případně mu to něco předkouše) podle konců wayí, a ve výsledku to vyjde
rychleji. Nemá cenu zavádět umělá omezení na OSM data, pokud to jde
softwarově obejít.
zobrazit citaci
>
> Vetsi polygony spis nespojovat (mozna i nektere opravdu velke polygony
> (vice nez 1000 bodu) tahle i rozdelovat). Navic je tam limit 2000
> nodes na cestu, takze pokud by po spojeni mel vysledny polygon vice
> tak smula, nepujde nahrat (coz sice lze resit pomoci multipolygonu,
> ale renderery a jiny software asi nebudou mit moc radost pokud
> dostanou na vstup obri polygon o 10000 bodech)
>
> Pokud jsou polygony male (vysledek by mel mene nez 500 bodu), tak asi
> spojit
>
> Snazil bych se drzet s polygony obecne tak pod 500-1000 bodu (v ramci
> moznosti), s vetsimi se pak hure pracuje.
>
> Martin
>
> _______________________________________________
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
--
Petr Dlouhý
On Sat, Jun 13, 2009 at 02:40:15AM +0100, Radomir Cernoch wrote:
[...]
zobrazit citaci
> S mapováním lesních cest je trochu potíž. Bohužel je od "lesních cest" k
> "turistické mapě" hodně dlouhý kus cesty. Ačkoli sám do přírody sám rád
> vyrazím, přijde mi přínosnější vyrobit nejdříve v OSM použitelnou
> "automapu", k níž jsme relativně blízko.
>
už jsem zmínil, že UHUL chystá WFS pro lesní cesty?
j
--
Jachym Cepicky
e-mail: jachym.cepicky gmail com
URL: http://les-ejk.cz
GPG: http://www.les-ejk.cz/pgp/JachymCepicky.pgp
Key fingerprint: 0C6D 0EAE 76BD 506C F299 ED8A C8AB 74B8 08D4 E08F
------------- další část ---------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: signature.asc
Type: application/pgp-signature
Size: 197 bytes
Desc: Digital signature
URL: <https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20090615/d944e224/attachment.sig>
Ahoj!
zobrazit citaci
> > - Mapovat lze cokoliv, pokud by měly být řečeny nějaké aktuální
> > priority, tak to mohou být názvy ulic ve městech a dokončení silniční
> > sítě.
>
> Silniční síť by zmapovaná měla být celá (silnice I.-III. třídy), samozřejmě oprava nedostatků je výtána. Chybí hlavně ulice v některých městech a vesnicích.
> Na automatické doplnění názvů ulic z adresních bodů existoval skript, ale nevím, jak to s ním v současné době je.
Je to aplikacka v c++, mozna bude potreba trochu poupravit pro nove
api. Zajemci necht mi napisou (osobni) mail.
Pavel
--
(english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
(cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html« zpět na výpis měsíce