« zpět na výpis měsíce |

[Talk-cz] Dopravní podnik Prahy

Vlákno 24.2. - 5.3.2009, počet zpráv: 10


24.2.2009 03:42:14 (#1)
gravatar

Petr Dlouhý

<petr.dlouhy at email.cz>
607
Dobrý den, komunikoval jsem s DPP ohledně možnosti využívaní dat z jejich schémat a podobně. Nevím ale, jak k výsledku komunikace přistupovat. Znamená to co mi odepsali výslovný souhlas? Nebo se taková data dají z jízdních řádů čerpat i bez svolení dané instituce? Dobrý den, Opravdu jsme si nerozuměli. Domnívala jsem se, že chcete použít schémata na vašich stránkách. Pokud se jedná o informace o průběhu linek doporučuji využít jízdní řády jak jsou na internetu. Vzhledem k častým změnám v dopravě (zejména výluky tramvají) je toto nejspolehlivější zdroj, který je pravidelně aktualizován. S pozdravem Marie Vrančíková
-----Original Message----- From: Petr Dlouhý [mailto:petr.dlouhy(zavináč)email.cz] Sent: Tuesday, February 24, 2009 9:18 AM To: Vrančíková Marie Ing. 900720 Subject: Re: Formulář: Dotaz - Ostatní, Dobrý den, píšu Vám jménem projektu Openstreetmap (http://www... On Fri, 20 Feb 2009 10:57:52 +0100, Vrančíková Marie Ing. 900720 <VrancikovaM(zavináč)dpp.cz> wrote: Dobrý den, děkuji za odpověď. Než váš návrh předložím na emailové konferenci rád bych se ujistil, že si opravdu rozumíme. Nechceme schémata jako taková nikde propagovat nebo jinak šířit. Jde nám o to přidat do naší mapy informace týkající se dopravních podniků (zastávky, linky a podobně) - nepotřebujeme schémata, stačily by nám ty informace například v textové podobě (především sledy zastávek jednotlivých linek a podobné). zobrazit citaci
> Dobrý den, > > Schémata z webu nelze dále používat k další propagaci. Schémata vám rádi > poskytnete, ale za úhradu 7 000,- Kč za jedno schéma. Schéma nabízíme: > metro, metro a tramvaje bez zastávek, metro a tramvaje se zastávkami a > noční MHD. Schémata vám připravíme v rozměru a formátu dle dohody. > Bohužel nemůžeme slevit z úhrady, protože i my musíme hradit aktualizaci > map a schémat. > > S pozdravem > > Marie Vrančíková > > Odd. Marketing > > > ________________________________ > > From: Kubíčková Marcela 900730 > Sent: Monday, February 02, 2009 12:47 PM > To: Vrančíková Marie Ing. 900720 > Subject: FW: Formulář: Dotaz - Ostatní, Dobrý den, píšu Vám jménem > projektu Openstreetmap (http://www... > > > Dobrý den, postupuji žádost k přímému vyřízení. Děkuji > > S pozdravem > > Marcela Kubíčková, > > Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s. > > Odd.Komunikace > > ________________________________ > > From: noreply na dpp.cz [mailto:noreply na dpp.cz] > Sent: Monday, February 02, 2009 11:57 AM > To: <900730_DPP > Subject: Formulář: Dotaz - Ostatní, Dobrý den, píšu Vám jménem projektu > Openstreetmap (http://www... > > > HTML verze kontaktního formuláře: > > Tělo zprávy > > Dobrý den, píšu Vám jménem projektu Openstreetmap > (http://www.openstreetmap.org/), který má za cíl vytvořit svobodnou mapu > světa (svobodnou ve smyslu, že každý může volně přistupovat ke zdrojovým > datům včetně jejich modifikace). V rámci projektu již bylo zmapováno > větší množství objektů (zastávky, tramvajové tratě i některé linky, > metro), které patří Dopravnímu podniku, stále jich však mnoho chybí. > Dosud probíhalo mapování na základě znalostí nebo průzkumů přispěvatelů > projektu. Na Vašich stránkách však dáváte k dispozici dopravní schémata, > která by naši práci výrazně urychlila. Abychom mohli pro naši mapu > využít nějaký zdroj, musíme mít jistotu, že je jeho využití legálně v > pořádku. Na Vašich stránkách však bohužel není uvedeno za jakých > podmínek je možné z dopravních schémat čerpat (pokud jsem si něčeho > nevšiml, tak se omlouvám). Chtěl bych vás tedy za projekt Openstreetmap > požádat o povolení odvozovat do Openstreetmap data z dopravních schémat > pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.0 > (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0/). Petr Dlouhý > > Jméno > > Petr > > Příjmení > > Dlouhý > > Telefon > > Adresa > > > Podáno > > 2.2.2009 11:56 >
-- Petr Dlouhý -- Petr Dlouhý

24.2.2009 04:05:58 (#2)
gravatar

Martin Kokeš

<shr3k at typo3-hosting.com>
135
Petr Dlouhý napsal(a): zobrazit citaci
> Dobrý den, > > komunikoval jsem s DPP ohledně možnosti využívaní dat z jejich schémat a podobně. Nevím ale, jak k výsledku komunikace přistupovat. Znamená to co mi odepsali výslovný souhlas? Nebo se taková data dají z jízdních řádů čerpat i bez svolení dané instituce? >
Mám obavu, že jízdní řád není žádné autorským zákonem chráněné umělecké, ani uměleckému dílu podobné, dílo. :-) MK

24.2.2009 04:11:05 (#3)
gravatar

Michal Grézl

<michal.grezl at gmail.com>
231
2009/2/24 Petr Dlouhý <petr.dlouhy na email.cz>: zobrazit citaci
> Dobrý den, >
... zobrazit citaci
> -- > Petr Dlouhý > > > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz na openstreetmap.org > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz >
Pani vubec netusi ktera bije. -- Michal Grézl http://walley.org

24.2.2009 04:35:14 (#4)
gravatar

Petr Dlouhý

<petr.dlouhy at email.cz>
607
On Tue, 24 Feb 2009 16:05:58 +0100, Martin Kokeš <shr3k na typo3-hosting.com> wrote: To bych neřekl, že dílo musí být umělecké, aby ho chránil autorský zákon. Je snad počítačový program, nebo mapa umělecké dílo? Nemyslím si, že bych mohl vzít jízdní řád jako celek a dělat si s ním co chci (například ho prodávat v rámci svého programu). Jízdní řád je databáze, na kterou se vztahují autorské zákony stejně jako na další díla. Jiná věc je, jestli by nešlo o čerpání ze zdroje podobné tomu, jako když se píše odborná publikace (nebo něco podobného). Bohužel se v daných zákonech nevyznám tak do hloubky, abych byl schopen říct, co je a co není možné. zobrazit citaci
> Petr Dlouhý napsal(a): > Mám obavu, že jízdní řád není žádné autorským zákonem chráněné umělecké, > ani uměleckému dílu podobné, dílo. :-) > > MK > > > > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz na openstreetmap.org > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
-- Petr Dlouhý

24.2.2009 04:54:55 (#5)
gravatar

Martin Kokeš

<shr3k at typo3-hosting.com>
135
Petr Dlouhý napsal(a): zobrazit citaci
> On Tue, 24 Feb 2009 16:05:58 +0100, Martin Kokeš <shr3k na typo3-hosting.com> > wrote: > > To bych neřekl, že dílo musí být umělecké, aby ho chránil autorský zákon. > Je snad počítačový program, nebo mapa umělecké dílo? Nemyslím si, že bych > mohl vzít jízdní řád jako celek a dělat si s ním co chci (například ho > prodávat v rámci svého programu). Jízdní řád je databáze, na kterou se > vztahují autorské zákony stejně jako na další díla. > Jiná věc je, jestli by nešlo o čerpání ze zdroje podobné tomu, jako když > se píše odborná publikace (nebo něco podobného). > Bohužel se v daných zákonech nevyznám tak do hloubky, abych byl schopen > říct, co je a co není možné. >
U jízdního řádu chybí především tvůrčí prvek (tím spíš, když z něho chceš použít jen pořadí zastávek...). Ad zbytek... nevím proč tolik zbytečných otázek, co je a co není Dílo jasně říká paragraf 2 AZ. * http://cs.wikisource.org/wiki/Autorsk%C3%BD_z%C3%A1kon_(121/2000) MK *

24.2.2009 05:17:52 (#6)
gravatar

hanoj

<ehanoj at gmail.com>
717
zobrazit citaci
>> On Tue, 24 Feb 2009 16:05:58 +0100, Martin Kokeš <shr3k na typo3-hosting.com> >> wrote: >> >> To bych neřekl, že dílo musí být umělecké, aby ho chránil autorský zákon. >> Je snad počítačový program, nebo mapa umělecké dílo? Nemyslím si, že bych >> mohl vzít jízdní řád jako celek a dělat si s ním co chci (například ho >> prodávat v rámci svého programu). Jízdní řád je databáze, na kterou se >> vztahují autorské zákony stejně jako na další díla. >> Jiná věc je, jestli by nešlo o čerpání ze zdroje podobné tomu, jako když >> se píše odborná publikace (nebo něco podobného). >> Bohužel se v daných zákonech nevyznám tak do hloubky, abych byl schopen >> říct, co je a co není možné. >> > U jízdního řádu chybí především tvůrčí prvek (tím spíš, když z něho > chceš použít jen pořadí zastávek...). Ad zbytek... nevím proč tolik > zbytečných otázek, co je a co není Dílo jasně říká paragraf 2 AZ. > * > http://cs.wikisource.org/wiki/Autorsk%C3%BD_z%C3%A1kon_(121/2000)
Verze jízdního řádu IDOS pro nevidomé a slabozraké. Provozuje a inzertně zastupuje MAFRA, a.s. Aplikaci vyvíjí a technologie dodává CHAPS, spol. s r.o. Garance dat verze 1.72.05/1.31/2.08 Publikování a další šíření informací bez souhlasu autorů je zakázáno. hanoj

24.2.2009 05:32:27 (#7)
gravatar

Martin Kokeš

<shr3k at typo3-hosting.com>
135
hanoj napsal(a): zobrazit citaci
> Verze jízdního řádu IDOS pro nevidomé a slabozraké. > Provozuje a inzertně zastupuje MAFRA, a.s. Aplikaci vyvíjí a > technologie dodává CHAPS, spol. s r.o. > Garance dat > verze 1.72.05/1.31/2.08 > Publikování a další šíření informací bez souhlasu autorů je zakázáno.
Seznam zastávek nikdy nemůže být jedinečným výsledkem tvůrčí činnosti autora. Je to faktická informace, kterou lze kdykoliv přesně vygenerovat mnoha dostupnými způsoby znovu a znovu v nejedinečné formě (má-li tato forma reprezentovat skutečný stav věci). A co se týče citovaného textu, není tam napsáno, kdo je autorem (autor může být pouze fyzická osoba, nikoliv CHAPS, spol. s r.o., MAFRA a.s.) a zřetelně se jedná o souborné dílo, které navíc vzniká zřejmě při sestavování grafikonu a generuje ho nějaký specializovaný software. Navíc jízdní řády lze bez problémů přímo "zkopírovat" včetně dat pomocí § 33, natož pak §36 a §37 odst. 2. písm. a). Jediná kopie jízdního řádu, která by skrz AZ neprošla je např. úplná bajt-po-bajtu totální kopie jízdního řádu včetně obslužného programu. MK

26.2.2009 10:16:50 (#8)
gravatar

hanoj

<ehanoj at gmail.com>
717
2009/2/24 Martin Kokeš <shr3k na typo3-hosting.com>: zobrazit citaci
> hanoj napsal(a): >>  Verze jízdního řádu IDOS pro nevidomé a slabozraké. >> Provozuje a inzertně zastupuje MAFRA, a.s. Aplikaci vyvíjí a >> technologie dodává CHAPS, spol. s r.o. >> Garance dat >> verze 1.72.05/1.31/2.08 >> Publikování a další šíření informací bez souhlasu autorů je zakázáno. > Seznam zastávek nikdy nemůže být jedinečným výsledkem tvůrčí činnosti > autora. Je to faktická informace, kterou lze kdykoliv přesně vygenerovat > mnoha dostupnými způsoby znovu a znovu v nejedinečné formě (má-li tato > forma reprezentovat skutečný stav věci). > > A co se týče citovaného textu, není tam napsáno, kdo je autorem (autor > může být pouze fyzická osoba, nikoliv CHAPS, spol. s r.o., MAFRA a.s.) a > zřetelně se jedná o souborné dílo, které navíc vzniká zřejmě při > sestavování grafikonu a generuje ho nějaký specializovaný software. > Navíc jízdní řády lze bez problémů přímo "zkopírovat" včetně dat pomocí > § 33, natož pak §36 a §37 odst. 2. písm. a). > > Jediná kopie jízdního řádu, která by skrz AZ neprošla je např. úplná > bajt-po-bajtu totální kopie jízdního řádu včetně obslužného programu.
§ 91 Omezení zvláštního práva pořizovatele databáze Do práva pořizovatele databáze, která byla zpřístupněna jakýmkoli způsobem veřejnosti, nezasahuje oprávněný uživatel, který vytěžuje nebo zužitkovává kvalitativně nebo kvantitativně nepodstatné části obsahu databáze nebo její části, a to k jakémukoli účelu, za podmínky, že tento uživatel databázi užívá běžně a přiměřeně, nikoli systematicky či opakovaně, a bez újmy oprávněných zájmů pořizovatele databáze, a že nezpůsobuje újmu autorovi ani nositeli práv souvisejících s právem autorským k dílům nebo jiným předmětům ochrany obsaženým v databázi. PS: mimo jízdní řády, je snadné z databáze vytvořit geodatabázi, a zní mapu (ale to už je kartografické dílo). hanoj

26.2.2009 03:14:46 (#9)
gravatar

Petr Dlouhý

<petr.dlouhy at email.cz>
607
On Thu, 26 Feb 2009 10:16:50 +0100, hanoj <ehanoj na gmail.com> wrote: Takže je sporné, jestli jsou ty zastávky ještě přiměřené využití, nebo ne. Bylo by tedy asi lepší zkusit tu paní dohnat k tomu, aby dala (nebo někdo jiný z DPP) výslovný souhla k využití jízdního řádu/schémat k danému účelu. zobrazit citaci
> 2009/2/24 Martin Kokeš <shr3k na typo3-hosting.com>: > > § 91 > > Omezení zvláštního práva pořizovatele databáze > > Do práva pořizovatele databáze, která byla zpřístupněna > jakýmkoli > způsobem veřejnosti, nezasahuje oprávněný uživatel, který vytěžuje > nebo > zužitkovává kvalitativně nebo kvantitativně nepodstatné části > obsahu > databáze nebo její části, a to k jakémukoli účelu, za podmínky, > že > tento uživatel databázi užívá běžně a přiměřeně, nikoli systematicky > či > opakovaně, a bez újmy oprávněných zájmů pořizovatele databáze, a > že > nezpůsobuje újmu autorovi ani nositeli práv souvisejících s > právem > autorským k dílům nebo jiným předmětům ochrany obsaženým v databázi. > > PS: mimo jízdní řády, je snadné z databáze vytvořit geodatabázi, a zní > mapu (ale to už je kartografické dílo). > > hanoj > > _______________________________________________ > Talk-cz mailing list > Talk-cz na openstreetmap.org > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
-- Petr Dlouhý

5.3.2009 05:55:32 (#10)
gravatar

Pavel Machek

<pavel at ucw.cz>
1056 1226
On Thu 2009-02-26 15:14:46, Petr Dlouh? wrote: zobrazit citaci
> On Thu, 26 Feb 2009 10:16:50 +0100, hanoj <ehanoj na gmail.com> wrote: > > Takže je sporné, jestli jsou ty zastávky ještě přiměřené využití, nebo ne. Bylo by tedy asi lepší zkusit tu paní dohnat k tomu, aby dala (nebo někdo jiný z DPP) výslovný souhla k využití jízdního řádu/schémat k danému účelu. >
Seznam zastavek je zcela zrejme fakt, a nikoliv databaze, proto je mozne ho libovolne pouzivat. Pavel -- (english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek (cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html

« zpět na výpis měsíce