[Talk-cz] lunarender3 (nový renderer ve vývoji)
Vlákno 3.2. - 3.2.2022, počet zpráv: 2
Zdar,
možná si ještě pamatujete, jak jsem v roce 2016 psal vlastní renderer zvaný
lunarender.
Tenhle rok jsem se rozhodl myšlenku oprášit a napsat něco víc použitelného v
praxi. Zatím se sice nemám moc čím chlubit (pro stav projektu viz dále) ale
má to IMHO potenciál.
Proč to vůbec dělám? Mám takové dvě motivace:
1) renderery typicky bývají dost složité na zprovoznění a vyžadují různé
závislosti jako databáze atd... To k čemu směřuju je mít renderer, kde stačí
rozbalit zip s jednou binárkou a pár stylama, přidat soubor s vektorovými
dlaždicemi (jako zdroj dat) a jedem. Technicky realizovatelné to určitě je.
2) psát styly pro Mapbox GL ručně v JSONu je docela zlo. Naopak se mi na
psaní různých DSL (což stylování mapy určitě je) osvědčil jazyk Lua, který
má tu výhodu, že je to plnohodnotný programovací jazyk (takže můžete mít
smyčky, ify a funkce) a zároveň se v něm dají věci celkem hezky psát
deklarativně (díky syntaxi tabulek a volání funkcí).
Projekt je zatím v rané fázi. Už umím číst vektorové dlaždice a vykreslit
nějaké debugovací obrázky, ale zatím je to příliš chybové a pomalé na
použití v praxi. Každopádně kdyby to někoho zaujalo, třeba by to potenciálně
chtěl používat, nebo by třeba chtěl nějakým způsobem do projektu přispět,
tak se určitě ozvěte. Dotazy taky beru.
Zdrojový kód najdete zde - https://github.com/severak/lunarender3 - a až
budu mít nějaké demo, tak se určitě pochlubím.
zdraví
--
Severák
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20220203/deaa148e/attachment.htm>
Zdar,
A leo znáš? http://mj.ucw.cz/gitweb/?p=leo.git;a=summary
Jethro
3. února 2022 20:42:28 SEČ, "Mikoláš Štrajt" <strajt9 na seznam.cz> napsal:
zobrazit citaci
>Zdar,
>možná si ještě pamatujete, jak jsem v roce 2016 psal vlastní renderer zvaný
>lunarender.
>
>Tenhle rok jsem se rozhodl myšlenku oprášit a napsat něco víc použitelného v
>praxi. Zatím se sice nemám moc čím chlubit (pro stav projektu viz dále) ale
>má to IMHO potenciál.
>
>Proč to vůbec dělám? Mám takové dvě motivace:
>
>1) renderery typicky bývají dost složité na zprovoznění a vyžadují různé
>závislosti jako databáze atd... To k čemu směřuju je mít renderer, kde stačí
>rozbalit zip s jednou binárkou a pár stylama, přidat soubor s vektorovými
>dlaždicemi (jako zdroj dat) a jedem. Technicky realizovatelné to určitě je.
>
>2) psát styly pro Mapbox GL ručně v JSONu je docela zlo. Naopak se mi na
>psaní různých DSL (což stylování mapy určitě je) osvědčil jazyk Lua, který
>má tu výhodu, že je to plnohodnotný programovací jazyk (takže můžete mít
>smyčky, ify a funkce) a zároveň se v něm dají věci celkem hezky psát
>deklarativně (díky syntaxi tabulek a volání funkcí).
>
>Projekt je zatím v rané fázi. Už umím číst vektorové dlaždice a vykreslit
>nějaké debugovací obrázky, ale zatím je to příliš chybové a pomalé na
>použití v praxi. Každopádně kdyby to někoho zaujalo, třeba by to potenciálně
>chtěl používat, nebo by třeba chtěl nějakým způsobem do projektu přispět,
>tak se určitě ozvěte. Dotazy taky beru.
>
>Zdrojový kód najdete zde - https://github.com/severak/lunarender3 - a až
>budu mít nějaké demo, tak se určitě pochlubím.
>
>zdraví
>--
>Severák
--
Odesláno aplikací K-9 Mail ze systému Android. Omluvte prosím moji stručnost.
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/attachments/20220203/8b19b9a3/attachment.htm>« zpět na výpis měsíce